Auteur Topic: De speelplaats van Pleun en... Pulpeet (deel 12)  (gelezen 30720 keer)

Mezzamorpheus

  • Berichten: 5201
  • You are my Lifeboat
    • Bekijk profiel
De speelplaats van Pleun en... Pulpeet (deel 12)
« Reactie #200 Gepost op: maart 27, 2005, 03:29:25 pm »
Leuk dat je nog even gekeken hebt Pleun! :)

quote:

Pulpeet schreef op 27 maart 2005 om 15:06:
We zongen o.a. lied 208 uit het lieboek. Dat heeft in totaal 19 coupletten. We zongen er 9, maar dan nog is het tellen geblazen! Gelukkig hadden we goed geteld en eindigden we tegelijk met de rest van de gemeente.


Het is toch nog altijd het mooiste als de rest van de gemeente gelijk met jullie eindigt, toch? ;)

Pleun

  • Berichten: 5704
  • Burp
    • Bekijk profiel
De speelplaats van Pleun en... Pulpeet (deel 12)
« Reactie #201 Gepost op: maart 27, 2005, 03:43:42 pm »
Plop.

http://m1.nedstatbasic.net/n?id=ACSzDwUegeYGeqt2QgmuDxRqAD9A
Het menselijk leven met al zijn gewone, dagelijkse bezigheden heeft een goddelijke betekenis met eeuwigheidswaarde - Heilige Jozefmaria. Hyves van Pleun

Pulpeet

  • Berichten: 4393
    • Bekijk profiel
De speelplaats van Pleun en... Pulpeet (deel 12)
« Reactie #202 Gepost op: maart 27, 2005, 05:50:45 pm »

quote:

Mezzamorpheus schreef op 27 maart 2005 om 15:29:
Het is toch nog altijd het mooiste als de rest van de gemeente gelijk met jullie eindigt, toch? ;)

Als het even kan, ja :)

Maar het staat zo slordig als je de tel kwijt raakt en aan een tiende couplet begint, terwijl er dan niemand meezingt omdat er maar negen in de liturgie staan. Of nog vervelender. Als je denkt dat je klaar bent, maar er moet nog een couplet komen. Dan zit iedereen te wachten op de inzet, en die komt maar niet. Als je speelt zijn alle coupletten aan elkaar gelijk. Ik probeer zoveel mogelijk zelf mee te zingen, maar dat lukt niet altijd.
« Laatst bewerkt op: maart 27, 2005, 05:52:19 pm door Pulpeet »

LaNaussee

  • Berichten: 3279
    • Bekijk profiel
De speelplaats van Pleun en... Pulpeet (deel 12)
« Reactie #203 Gepost op: maart 27, 2005, 09:04:17 pm »

quote:

Pleun schreef op 27 maart 2005 om 13:48:
O ja, na een tip van een collega-blogger heb ik vanmorgen een stukje meegepikt van een tv-uitzending uit de Stadshartkerk in Amstelveen. Wat me opviel... er zitten veel leuke deernes daar...


Het viel mij inderdaad ook op toen dat er veel leuke deernes zaten. Ik vroeg me ook al af waar Tim die vandaan had geplukt? Of heeft ZvK standaard leuke deernes bij zich om de diensten op te fleuren?

Wat vond je trouwens van het deel dat je gezien hebt?
"All you have to decide is what to do with the time that is given to you"

Pleun

  • Berichten: 5704
  • Burp
    • Bekijk profiel
De speelplaats van Pleun en... Pulpeet (deel 12)
« Reactie #204 Gepost op: maart 28, 2005, 12:44:37 pm »

quote:

LaNaussee schreef op 27 maart 2005 om 21:04:
[...]
Wat vond je trouwens van het deel dat je gezien hebt?


Ehm, ik heb te weinig gezien voor een fatsoenlijk oordeel eigenlijk, met dank aan de zomertijd.

Gisteren was het dus Pasen en van die gelegenheid maken veel gemeentes gebruik om belijdenisdiensten te organiseren. Zo ook de hervormde wijkgemeente 'van bijzondere aard' (wat ze daarmee bedoelen? geen idee...) in Krimpen a/d IJssel. De vriendin (M.) van m'n jongste broertje deed daar gisteren belijdenis en de hele familie-Pleun was daarvoor uitgenodigd. Hier keek ik bepaald niet naar uit. Ik herinnerde me dat ik lang geleden, toen ik nog een Pleuntje was en bij familie logeerde, eens in de Sionskerk was geweest en dat was geen onverdeeld genoegen. Toen ik het kerkgebouw zag herkende ik het meteen: een groot, kil bakstenen geval, een meesterwerk van calvinistische architectuur.

Een half uur van tevoren zat de kerk al bomvol, ik schat dat er zeker 1000 man in pasten. Ik keek m'n ogen uit. Veel, heel veel meisjes en veel, heel veel hoedjes. Het leek wel prinsjesdag. De dienst begon om 18.30 en de dominee wist deze te rekken tot, pak 'm beet, 21.00 uur. Het aantal kandidaten dat belijdenis deed was 25. Niet dat dat de reden was dat de dienst zo lang duurde, welnee. De dominee was er eentje van de ouderwetse stempel en die horen zichzelf erg graag praten. Dit leverde een preek op van drie kwartier, waarna in sneltreinvaart de belijdenissen erdoorheen werden gejaagd. Een soort confectie-belijdenis was het, lopende-bandwerk.

Los van het uiterlijk vertoon in de Sionskerk, vond ik de dienst een verschrikking. Die dominee, met z'n keurig aan z'n voorhoofd geplakte haarlok... Een en al plichtmatigheid en jargontaal, totaal niet inspirerend voor mensen die nooit of nauwelijks een kerkdienst bezoeken. Hij praatte over de hoofden heen en de inhoud en bewoordingen van de preek kon ik wel dromen. Doordat het langzaam steeds warmer werd in de kerk, schaamde ik mij er dan ook niet voor om mijn oogjes te sluiten en half in slaap te vallen. Onbegrijpelijk dat die kerk iedere week stampvol zit en zo'n man een, ongetwijfeld, goede boterham verdient met zijn op de automatische piloot verzorgde optredens. Bah.

Daar komt nog eens bij dat ik nog niet had gegeten, zodat het stuk taart er in huize M. als geroepen kwam. Na de dienst liepen we tante M. tegen het lijf, en ons ietwat boerse neefje G. Niet geheel verrassend want dit is de familie waar ik destijds, toen ik de Sionkerk voor de eerste keer bezocht, logeerde. Ze wonen op een boerderij, wat altijd wel leuk logeren was.

Zojuist is het bezoek van vandaag vertrokken. M'n oudertjes zijn op de koffie geweest, met de tante die dirigente is van een koor. Pulpeet kent haar wel, ze kan goed opschieten met de organist van de Grote Kerk (kuch). M'n vader had ik een beetje plagerig een Feyenoord-mok toebedeeld, maar hij zei er niks van. Hij vermaakte zich met bladeren in de dikke pil 'In Europa' van Geert Mak. Tsja, de liefde voor lezen en boeken heb ik van m'n pa, dat kan ik niet ontkennen.
« Laatst bewerkt op: maart 29, 2005, 10:46:46 am door Pleun »
Het menselijk leven met al zijn gewone, dagelijkse bezigheden heeft een goddelijke betekenis met eeuwigheidswaarde - Heilige Jozefmaria. Hyves van Pleun

Zijnkind

  • Berichten: 5099
    • Bekijk profiel
De speelplaats van Pleun en... Pulpeet (deel 12)
« Reactie #205 Gepost op: maart 28, 2005, 01:22:15 pm »

quote:

Pleun schreef op 28 maart 2005 om 12:44:
een groot, kil bakstenen geval, een meesterwerk van calvinistische architectuur.
 _/-\o_

Ook nog voorzien van ouderwetse banken met rug-vernietigende leuningen en voet-afknellende verwarmingsbuizen? Het bijzondere aan die gemeente zal wel zijn dat ze nog hervormd heet omdat het allemaal PKN is tegenwoordig. Behalve dan weer de hersteld hervormden en andere anti-PKN-ers.
Spreuken 16: 3 Vertrouw bij je werk op de HEER, en je plannen zullen slagen.

Pleun

  • Berichten: 5704
  • Burp
    • Bekijk profiel
De speelplaats van Pleun en... Pulpeet (deel 12)
« Reactie #206 Gepost op: maart 29, 2005, 09:29:59 am »
Humor: vorige week was in het nieuws dat er een grote landelijke fusiekrant gaat komen. Op de voorpagina van het AD stond toen dat je hierover je mening kon geven door een mailtje te sturen naar de hoofdredacteur. Dat had ik gedaan, ik had gemaild dat ik het maar een dom plan vond en dat niemand zit te wachten op zo'n onpersoonlijke krant. Tot mijn verbazing zat er vanmorgen een antwoord in mijn mailbox op het werk.

Geachte heer Pleun,
 
Dank voor uw reactie. Ik zou zeggen: wacht het even af. Wie zegt nu dat het een onpersoonlijke krant wordt? De dagelijkse sportbijlage blijft in stand, de goede regiojournalistiek van het RD etc. De bundeling van krachten zou wel eens positiever kunnen uitvallen dan u vermoedt. Ik doe daarvoor in elk geval mijn best.
 
Vriendelijke groet,
 
Jan Bonjer
Het menselijk leven met al zijn gewone, dagelijkse bezigheden heeft een goddelijke betekenis met eeuwigheidswaarde - Heilige Jozefmaria. Hyves van Pleun

Picardijn

  • Berichten: 5024
  • Beati pauperes spiritu
    • Bekijk profiel
De speelplaats van Pleun en... Pulpeet (deel 12)
« Reactie #207 Gepost op: maart 29, 2005, 11:33:45 am »
Kan stellen dat die Bonjer veel werk steekt in het lezen en beantwoorden van de mail.
Maar dan nog ik denk dat ik mijn abo stop na de fusiekrant....
Ik heb een beugel en een buikje
Liefde is vreemd
Het is geen toeval de voorzienigheid.

karlos

  • Berichten: 827
    • Bekijk profiel
De speelplaats van Pleun en... Pulpeet (deel 12)
« Reactie #208 Gepost op: maart 29, 2005, 11:38:12 am »
ach, het is iig een persoonlijk mailtje :P
Nein!

Slim blondje

  • Berichten: 1608
  • De wijsheid niet in pacht.
    • Bekijk profiel
De speelplaats van Pleun en... Pulpeet (deel 12)
« Reactie #209 Gepost op: maart 29, 2005, 12:20:31 pm »

quote:

Pleun schreef op 29 maart 2005 om 09:29:
De bundeling van krachten zou wel eens positiever kunnen uitvallen dan u vermoedt.
dit vind ik nu echt zo'n typische horoscoopzin. (Of beter, onzin.)
« Laatst bewerkt op: maart 29, 2005, 12:20:42 pm door Slim blondje »
Het begin van de wijsheid is ontzag voor de HEER, wie leeft naar Zijn wet, getuigt van goed inzicht. (Psalm 111:10a)

Picardijn

  • Berichten: 5024
  • Beati pauperes spiritu
    • Bekijk profiel
De speelplaats van Pleun en... Pulpeet (deel 12)
« Reactie #210 Gepost op: maart 29, 2005, 12:22:35 pm »

quote:

karlos schreef op 29 maart 2005 om 11:38:
ach, het is iig een persoonlijk mailtje :P
Dat doet hij met iedereen die aan hem een bericht verstuurd.
Ik heb een beugel en een buikje
Liefde is vreemd
Het is geen toeval de voorzienigheid.

Pleun

  • Berichten: 5704
  • Burp
    • Bekijk profiel
De speelplaats van Pleun en... Pulpeet (deel 12)
« Reactie #211 Gepost op: maart 29, 2005, 08:25:08 pm »
Verkouden

Vandaag stond mijn dag in het teken van een opkomende verkoudheid. Vermoedelijk ben ik de afgelopen dagen iets te enthousiast geweest door met korte mouwen te gaan lopen. Erg irritant om te voelen dat je hoofd zich sluipenderwijs vult met smurrie. Op een gegeven moment zat ik met iemand te bellen, toen ik het dun uit m'n neus voelde lopen. Maar om nu je neus op te halen aan de telefoon, tsja da's ook niet zo fris... Momenteel voel ik me niet bijster jofel, maar ik wil morgen per se gaan werken.

De korte mouwen, gecombineerd met een bezoekje aan het strand gisteravond, hebben me dus waarschijnlijk de das omgedaan. En ik maar denken dat ik onkwetsbaar was. Bij Hoek van Holland was het trouwens wel oke. M'n zusje belde of ik zin had om met haar en m'n nichtje ergens wat te eten. 'Mij best' zei ik, ik weet nog wel een leuk restaurantje in Hoek van Holland. Het is gelegen aan de Nieuwe Waterweg, drie maanden geleden was ik er nog met een jongedame geweest. En dat was goed bevallen. Na de maaltijd gingen we nog een wandeling maken op de pikdonkere pier. Het is dat de lichtjes van de ertsoverslag op de Maasvlakte voor enige sfeer zorgen, anders heb je echt het gevoel dat je naar het einde van de wereld wandelt. Ultima Thule.

Vandaag was het redelijk druk, waarbij de mensen pas vanaf 10.00 uur echt begonnen te bellen. U raadt het al... de zomertijd moet tot veel mensen nog doordringen. Vanmiddag had ik spreekuur, waarin ik weer een 'geinig zakie' voor m'n kiezen kreeg. Van een Turkse meneer, met zijn tolk. De meneer had een klacht gediend tegen een vrouwelijke UWV-arts, die hem onheus zou hebben bejegend. Op de eerste afspraak had de arts haar hand toegestoken, maar vanwege medische redenen (volgens de man deed het pijn) had hij haar hand geweigerd te schudden. Hierop was de arts (een type minister Verdonk) volledig uit haar naad gegaan en ze weigerde de meneer verder te helpen, ze gooide hem er zelfs uit. Dat de meneer daarop ook boos werd en de arts de onflatteuze naam 'Hitler' toevoegde, valt een klein beetje te begrijpen. Hij had hiervoor wel z'n excuses aangeboden.

Met de afhandeling van de klacht door het UWV waren beide heren niet tevreden, waar ik me iets bij kon voorstellen toen ik de brief las. Nu hoorde ik natuurlijk maar 1 kant van het verhaal, de indruk die ik van de UWV-arts kreeg was niet bepaald positief te noemen. De meneer wilde nu een klacht indienen bij de Nationale Ombudsman, waarmee ik 'm een beetje op weg hielp.
Het menselijk leven met al zijn gewone, dagelijkse bezigheden heeft een goddelijke betekenis met eeuwigheidswaarde - Heilige Jozefmaria. Hyves van Pleun

Slim blondje

  • Berichten: 1608
  • De wijsheid niet in pacht.
    • Bekijk profiel
De speelplaats van Pleun en... Pulpeet (deel 12)
« Reactie #212 Gepost op: maart 29, 2005, 09:34:18 pm »

quote:

Pleun schreef op 29 maart 2005 om 20:25:
Verkouden

Vandaag stond mijn dag in het teken van een opkomende verkoudheid. Vermoedelijk ben ik de afgelopen dagen iets te enthousiast geweest door met korte mouwen te gaan lopen. Erg irritant om te voelen dat je hoofd zich sluipenderwijs vult met smurrie. Op een gegeven moment zat ik met iemand te bellen, toen ik het dun uit m'n neus voelde lopen. Maar om nu je neus op te halen aan de telefoon, tsja da's ook niet zo fris... Momenteel voel ik me niet bijster jofel, maar ik wil morgen per se gaan werken.

beterschap

quote:

M'n zusje belde of ik zin had om met haar en m'n nichtje ergens wat te eten. 'Mij best' zei ik, ik weet nog wel een leuk restaurantje in Hoek van Holland. Het is gelegen aan de Nieuwe Waterweg, drie maanden geleden was ik er nog met een jongedame geweest. En dat was goed bevallen.

 :)
het begint met de E en eindigt op XPO...
Het begin van de wijsheid is ontzag voor de HEER, wie leeft naar Zijn wet, getuigt van goed inzicht. (Psalm 111:10a)

Pleun

  • Berichten: 5704
  • Burp
    • Bekijk profiel
De speelplaats van Pleun en... Pulpeet (deel 12)
« Reactie #213 Gepost op: maart 30, 2005, 09:28:48 am »

quote:



Thanx, maar het is alleen maar erger geworden. Pleuntje heeft zich derhalve ziekgemeld.  ;(

Aan de andere kant kon ik nu eens meedoen met de ochtendgymnastiek op televisie.  :)
Het menselijk leven met al zijn gewone, dagelijkse bezigheden heeft een goddelijke betekenis met eeuwigheidswaarde - Heilige Jozefmaria. Hyves van Pleun

Slim blondje

  • Berichten: 1608
  • De wijsheid niet in pacht.
    • Bekijk profiel
De speelplaats van Pleun en... Pulpeet (deel 12)
« Reactie #214 Gepost op: maart 30, 2005, 02:17:10 pm »

quote:

Pleun schreef op 30 maart 2005 om 09:28:
Aan de andere kant kon ik nu eens meedoen met de ochtendgymnastiek op televisie.  :)

 _/-\o_
m'n moeder heeft er een collega bij :)
Het begin van de wijsheid is ontzag voor de HEER, wie leeft naar Zijn wet, getuigt van goed inzicht. (Psalm 111:10a)

schaapje

  • Berichten: 42
  • schaapje uit de grote kudde
    • Bekijk profiel
De speelplaats van Pleun en... Pulpeet (deel 12)
« Reactie #215 Gepost op: maart 30, 2005, 03:20:24 pm »

quote:

Pleun schreef op 30 maart 2005 om 09:28:
[...]

Aan de andere kant kon ik nu eens meedoen met de ochtendgymnastiek op televisie.  :)


Jij..... meedoen aan ochtendgymnastiek?????????????
Dat vind ik nou echt het toppunt van onzin bezig zijn. Ik bedoel als je beweging nodig hebt dan kan je dat toch ook op een andere manier doen. Bijvoorbeeld de trap op en neer rennen.......das leuker dan op een bejaarde tempo allerlei oefeningen doen.
« Laatst bewerkt op: maart 31, 2005, 04:31:21 pm door schaapje »

Pleun

  • Berichten: 5704
  • Burp
    • Bekijk profiel
De speelplaats van Pleun en... Pulpeet (deel 12)
« Reactie #216 Gepost op: maart 30, 2005, 05:05:59 pm »

quote:

schaapje schreef op 30 maart 2005 om 15:20:
[...]

Jij..... meedoen aan ochtendgymnastiek?????????????
Zeker, ik step wat af.  :+
Het menselijk leven met al zijn gewone, dagelijkse bezigheden heeft een goddelijke betekenis met eeuwigheidswaarde - Heilige Jozefmaria. Hyves van Pleun

Pleun

  • Berichten: 5704
  • Burp
    • Bekijk profiel
De speelplaats van Pleun en... Pulpeet (deel 12)
« Reactie #217 Gepost op: maart 30, 2005, 05:31:00 pm »
Ziek zijn doet rare dingen met mensen. Ik zit nu met een kop thee voor m'n neus. Ik drink nooit thee. Maar m'n werkgeefster belde vanmorgen en zei dat het goed voor me is, dus ja...

Nadat ik vanmorgen had gebeld dat ik niet zou komen, besloot ik dat ik mijn dag niet ledig wilde doorbrengen. Na een broodnodige bak koffie kocht ik daarom een Voetbal International bij de Bruna 'om de hoek.' Onlangs heb ik mijn abonnement op dit blad opgezegd, maar nu koop ik 'm regelmatig los. Hoe logisch is dit, vraagt een weldenkend mens zich af.

Op het balkon hield ik het niet lang uit, het was nog steeds wat aan de frisse kant. Toen ik de krant en de VI had uitgeplozen, stond ik voor de keus: wat nu? Japan - Bahrein kijken op Eurosport? Een Sauna Belt bestellen via Tell Sell? Een televisie biedt de moderne mens teveel keuzemogelijkheden, meer dan hij aankan. Daarom knipte ik het ding uit en dook onder de wol. Een ziek mens heeft z'n slaap hard nodig...

Zojuist sprak ik op msn een jongedame. Ik had haar pas een stapeltje Borgertangers meegegeven, het blaadje van de jeugdvereniging waar Pulpeet, Santaarnpaal en Pleun enige tijd deel van uitmaakten. 'Ik lag de hele tijd dubbel' zei de jongedame over de Borgertanger. Het blaadje is inmiddels al enige jaren ter ziele, maar het doet me goed dat het postuum nog een dankbare lezeres erbij heeft gekregen. 'Ik had niet achter je gezocht dat je op fietsvakantie bent geweest naar Frankrijk' zei de jongedame over een van de verhaaltjes van Pleun. Dat kan kloppen, want het was uit Pleuntjes duim gezogen...  ;)
« Laatst bewerkt op: maart 30, 2005, 05:32:31 pm door Pleun »
Het menselijk leven met al zijn gewone, dagelijkse bezigheden heeft een goddelijke betekenis met eeuwigheidswaarde - Heilige Jozefmaria. Hyves van Pleun

HaJee

  • Berichten: 1339
    • Bekijk profiel
De speelplaats van Pleun en... Pulpeet (deel 12)
« Reactie #218 Gepost op: maart 30, 2005, 05:37:01 pm »
Wees 'blij' dat je nu ziek bent: nu is tenminste iets fatsoenlijks op EuroSport. Ik was vorige week ziek en toen zonden ze alleen maar curling uit.  :(

Maar beterschap iig
Where is the wisdom we lost in knowledge?

Santaarnpaal

  • Berichten: 1382
    • Bekijk profiel
De speelplaats van Pleun en... Pulpeet (deel 12)
« Reactie #219 Gepost op: maart 30, 2005, 05:41:24 pm »

quote:

HaJee schreef op 30 maart 2005 om 17:37:
Ik was vorige week ziek en toen zonden ze alleen maar curling uit.  :(

Maar beterschap iig


Dat kan best boeiend zijn  :+

maar ook beterschap namens mij, Pleun.
« Laatst bewerkt op: maart 30, 2005, 05:41:44 pm door Santaarnpaal »
Ik heb het licht ook gezien, alleen staat er bij mij een paal onder.

Pleun

  • Berichten: 5704
  • Burp
    • Bekijk profiel
De speelplaats van Pleun en... Pulpeet (deel 12)
« Reactie #220 Gepost op: maart 30, 2005, 06:02:28 pm »
Thanx. Zojuist belde m'n werkgeefster weer. Ze vindt dat ik morgen maar thuis moet blijven om uit te zieken. 'Hoe voel je je? Nog niet zo goed, ik hoor het.' Pleun: 'Ehh, ik heb vanmiddag geslapen, maar eigenlijk wil ik morgen wel proberen te gaan werken.' Werkgeefster: 'Ik heb een vervanger geregeld, je collega's hebben liever niet dat je ze aansteekt, maar ik hou je niet tegen.' Pleun denkt: uh, een werkgever die liever heeft dat je thuisblijft?  :?

Maar goed, mij best hoor... al verveel ik me wel op zo'n dag, ik ben het werklozenbestaan ontwend. Nou ja, dan maar weer een leuk Disney-filmpje halen.
« Laatst bewerkt op: maart 30, 2005, 06:04:52 pm door Pleun »
Het menselijk leven met al zijn gewone, dagelijkse bezigheden heeft een goddelijke betekenis met eeuwigheidswaarde - Heilige Jozefmaria. Hyves van Pleun

Mezzamorpheus

  • Berichten: 5201
  • You are my Lifeboat
    • Bekijk profiel
De speelplaats van Pleun en... Pulpeet (deel 12)
« Reactie #221 Gepost op: maart 30, 2005, 07:10:26 pm »
Ik dacht dat jij zo'n boekenlezer was? :?
Anyway, beterschap!

Wybo

  • Zijlijnbemoeier
  • Berichten: 10394
  • Ik ben principieel pragmatisch
    • Bekijk profiel
De speelplaats van Pleun en... Pulpeet (deel 12)
« Reactie #222 Gepost op: maart 30, 2005, 07:20:11 pm »

quote:

HaJee schreef op 30 maart 2005 om 17:37:
Wees 'blij' dat je nu ziek bent: nu is tenminste iets fatsoenlijks op EuroSport. Ik was vorige week ziek en toen zonden ze alleen maar curling uit.  :(

nah dat was best leuk... er zat een leuke Noorse bij O-)

/edit: beterschap natuurlijk ;)
« Laatst bewerkt op: maart 30, 2005, 07:20:39 pm door Wybo »
Pinkeltjefan

Macguinness

  • Berichten: 5539
    • Bekijk profiel
De speelplaats van Pleun en... Pulpeet (deel 12)
« Reactie #223 Gepost op: maart 30, 2005, 07:22:24 pm »

quote:

Pleun schreef op 29 maart 2005 om 20:25:
 Op een gegeven moment zat ik met iemand te bellen, toen ik het dun uit m'n neus voelde lopen. Maar om nu je neus op te halen aan de telefoon, tsja da's ook niet zo fris...
Hopelijk duurde dat telefoongesprek niet al te lang... :r

Slim blondje

  • Berichten: 1608
  • De wijsheid niet in pacht.
    • Bekijk profiel
De speelplaats van Pleun en... Pulpeet (deel 12)
« Reactie #224 Gepost op: maart 30, 2005, 07:55:15 pm »

quote:

Pleun schreef op 30 maart 2005 om 18:02:Nou ja, dan maar weer een leuk Disney-filmpje halen.
hahaha, Assepoester, joepiejee! :P
Het begin van de wijsheid is ontzag voor de HEER, wie leeft naar Zijn wet, getuigt van goed inzicht. (Psalm 111:10a)

Pleun

  • Berichten: 5704
  • Burp
    • Bekijk profiel
De speelplaats van Pleun en... Pulpeet (deel 12)
« Reactie #225 Gepost op: maart 30, 2005, 08:03:03 pm »

quote:

Mezzamorpheus schreef op 30 maart 2005 om 19:10:
Ik dacht dat jij zo'n boekenlezer was? :?


Daar heb ik de laatste tijd de rust en de inspiratie niet voor... Maar eergisteren heb ik weer een stukje gelezen in het feuilleton 'De kop in de wind' van Chr. Meijer. Dit is een jeugdverhaal uit de jaren '60 en het taalgebruik is zeer creatief en humoristisch (gezien door een bril anno 2005).

quote:

Macguinness schreef op 30 maart 2005 om 19:22:
[...]

Hopelijk duurde dat telefoongesprek niet al te lang... :r


Tsja, wat is lang... m'n overhemd was doorweekt.  :+

quote:

Slim blondje schreef op 30 maart 2005 om 19:55:
[...]

hahaha, Assepoester, joepiejee! :P
Het is Bambi geworden... Het Turkse meisje achter de kassa lachte zo lief naar me dat ik er bijna verlegen van werd. Ik weet niet wat 't is... in het begin keek ze alleen maar chagrijnig uit 'r ogen en was het enige dat ze zei 'voor acht uur terug', de laatste tijd wordt ze steeds aardiger. Misschien moet ik vaker slimme blondjes meenemen als ik een film ga huren, dat breekt het ijs.  ;)
Het menselijk leven met al zijn gewone, dagelijkse bezigheden heeft een goddelijke betekenis met eeuwigheidswaarde - Heilige Jozefmaria. Hyves van Pleun

Pleun

  • Berichten: 5704
  • Burp
    • Bekijk profiel
De speelplaats van Pleun en... Pulpeet (deel 12)
« Reactie #226 Gepost op: maart 31, 2005, 11:30:40 am »
Kleine correctie: Bambi heb ik al eens gezien dus ik huurde gisteren een andere film: The Village. Soms heb ik de neiging om de lezertjes een kleeeeein beetje te foppen, waarvoor mijn welgemeende excuses. Om van mijn pathologische gefop af te komen heb ik een psychiater in de arm genomen.

The Village dus, een film van dezelfde regisseur (met een onmogelijke achternaam, Shalyman of zoiets) als The Sixth Sense en Signs. Het verhaal gaat over een 19e eeuws dorpje dat in de greep is van een vreselijk kwaad in de bossen: Zij Over Wie We Nooit Spreken. De angstige dorpelingen moeten op drie dingen letten: 1) pas op voor de 'bad color' (rood), het trekt hen aan, 2) ga nooit de bossen in, want daar wachten ze, 3) verstop je als de alarmbel gaat, want dan komen ze eraan...

The Village is geen bijzonder enge film, maar wel zeer sfeervol (met dank aan de muziek) en origineel. En intelligent, vind ik, hoewel je na het zien van de film wel e.e.a. kan bekritiseren. Meer kan ik er niet over zeggen, dat zou zonde zijn voor wie hem nog niet heeft gezien.

http://www.moviemarket.co.uk/archive/The_Village_502895.jpg

De avond bracht ik gisteren weer eens door met mijn trouwe metgezellen. Soms zie ik hen vaker dan mijn eigen moeder. Geeft dit te denken? Over de wedstrijd Nederland - Armenie heb ik niet veel te melden. De Armenen zijn een tragisch volk. In het begin van de vorige eeuw hebben de Turken vreselijk huisgehouden en honderdduizenden Armenen om zeep geholpen. In 1988 kwam daar nog eens een zware aarbeving overheen, met zo'n 500.000 slachtoffers. Dat er momenteel nog maar 3,3 miljoen Armenen over zijn is dus niet zo vreemd. Van die 3,3 miljoen zijn er zo'n 2000 geregistreerd als voetballer. In dit licht bezien is de 2-0 overwinning van Nederland natuurlijk bijzonder knap. Maar ach, Oranje werkt hard en de sfeer is goed. De spelers doen zelfs Kolonisten van Catan met elkaar. Naar verluidt kijken ze de laatste tijd ook regelmatig gezamenlijk naar de EO...

http://m1.nedstatbasic.net/n?id=ACSzDwUegeYGeqt2QgmuDxRqAD9A
« Laatst bewerkt op: maart 31, 2005, 11:36:11 am door Pleun »
Het menselijk leven met al zijn gewone, dagelijkse bezigheden heeft een goddelijke betekenis met eeuwigheidswaarde - Heilige Jozefmaria. Hyves van Pleun

Fotogravinnetje

  • Moderator
  • Berichten: 3905
  • Crimpen op den Yssel
    • Bekijk profiel
De speelplaats van Pleun en... Pulpeet (deel 12)
« Reactie #227 Gepost op: maart 31, 2005, 11:37:05 am »

quote:

Pleun schreef op 31 maart 2005 om 11:30:

[...]

De spelers doen zelfs Kolonisten van Catan met elkaar.
Ja, nee, dat maakt een wereld van verschil! :+
computerfout: een vreemde een in de byte

Pleun

  • Berichten: 5704
  • Burp
    • Bekijk profiel
De speelplaats van Pleun en... Pulpeet (deel 12)
« Reactie #228 Gepost op: april 01, 2005, 11:35:02 pm »
Zozo, ben je een dagje niet online, blijkt je weblog te zijn afgezakt naar een bedenkelijke achtste plaats. Dat kan natuurlijk niet. Daarom maar snel een update van mijn spannend bestaan. Dit is geen grap, vanmorgen had ik namelijk het tweede gesprek in Rotterdam. Dat ging een stuk beter dan het eerste gesprek, de regiomanager vond ook dat ik ontspannen overkwam, maarrr... ik werd toch weer geconfronteerd met iets onverwachts. Afgelopen dinsdag was de regiomanager in Dordrecht, toen hij bij toeval post van een client op mijn bureau zag liggen. En het is bij het Loket nu juist niet de bedoeling om met clienten te corresponderen. Dat doe ik ook niet, maar sommige clienten sturen me ongevraagd dingen toe, waar ik helemaal niet op zit te wachten. De regiomanager kreeg hierdoor echter de indruk dat ik eigengereid ben en m'n eigen toko aan het runnen ben binnen het Loket. Kon ik weer alles uit de kast halen om dat te ontkrachten... zucht.

Het is denk ik wel gelukt om hem te overtuigen, want toen ik uit het werk weer even in Rotterdam bij het Loket aanwipte, zei de meewerkend voorman (die vanmorgen ook bij het gesprek zat) dat hij de regiomanager een positief advies over me heeft gegeven. Het gesprek was niet gepland maar kwam bijzonder goed uit moet ik zeggen, omdat ik anders het hele weekend met een onbehaaglijk gevoel had rondgelopen. Het is nu alleen wachten op het definitieve verlossende woord... Ben ik eindelijk verlost van die gluiperige spanning waarin ik al zolang verkeer. Na het gesprek van vanmorgen was ik ook weer behoorlijk moe, met dank ook aan de verkoudheid van de afgelopen dagen.

Terug in Dordrecht. Ter afleiding en tot mijn grote vreugde stapte op deze zonnige dag rond de klok van 15.00 uur een zonnestraaltje het Loket binnen: de dier'bre jongedame van het overjordaanse. Ze vermaakt zich momenteel op een E&R-weekend en had afgesproken met een taxichauffeur in Dordrecht. Maar eerst kwam ze Pleuntje nog ff begroeten. De 1 april-grap is overigens faliekant mislukt musketiertjes, ik had m'n mail nog niet gelezen  ;) Ik bood de jongedame wederom een heerlijk glaasje water aan en gezellig keuvelden we buiten even op een muurtje. Zo had ik de rest van de middag wel willen doorbrengen, maar de plicht riep. Nadat de jongedame een kaassouffle had gekocht waarin ze zich bijna verslikte, zwaaide ik haar uit. Dat ze maar een fijn weekend mag beleven.  :w

Nu is m'n pijpje leeg. Ik heb het helemaal gehad.  :O
Het menselijk leven met al zijn gewone, dagelijkse bezigheden heeft een goddelijke betekenis met eeuwigheidswaarde - Heilige Jozefmaria. Hyves van Pleun

Pleun

  • Berichten: 5704
  • Burp
    • Bekijk profiel
De speelplaats van Pleun en... Pulpeet (deel 12)
« Reactie #229 Gepost op: april 03, 2005, 08:25:50 pm »
M'n pijpje is nog steeds leeg. Dit weekend was iedere gedachte aan ook maar de lichtste activiteit me al te veel. Zo voelt het dus om een burn out te hebben. Zaterdagavond zat ik bij Santaarnpaal te suffen op de bank, de dappere pogingen van Pulpeet om een gesprek op gang te brengen ("ik heb een leuk boekje ontdekt") waren volstrekt zinloos. Ik kon alleen maar aan m'n bed denken.

Vandaag was het al niet veel beter, ik ging verder met suffen en dagdromen op het balkon. Lezen lukte niet vanwege de burn out. Toch besloot ik aan het einde van de middag, gestimuleerd door de fraaie 4-2 overwinning van Feyenoord op de kaasboeren, om een paar rondjes te gaan hardlopen. Misschien was dat wel goed voor me, misschien ook niet. Hoe het ook zij, toen ik met in het zweet had gehold hing m'n tong op m'n schoenen, ik was kapot. Zo voelt het dus om een klap met de hamer te krijgen. Ach ja, na zo'n week ben je natuurlijk niet meteen in topconditie.
Het menselijk leven met al zijn gewone, dagelijkse bezigheden heeft een goddelijke betekenis met eeuwigheidswaarde - Heilige Jozefmaria. Hyves van Pleun

Slim blondje

  • Berichten: 1608
  • De wijsheid niet in pacht.
    • Bekijk profiel
De speelplaats van Pleun en... Pulpeet (deel 12)
« Reactie #230 Gepost op: april 04, 2005, 04:29:38 pm »

quote:

Pleun schreef op 03 april 2005 om 20:25:
waren volstrekt zinloos. Ik kon alleen maar aan m'n bed denken.
nee he, ik net zo'n beetje hersteld, begin jij... |:(
Het begin van de wijsheid is ontzag voor de HEER, wie leeft naar Zijn wet, getuigt van goed inzicht. (Psalm 111:10a)

Pleun

  • Berichten: 5704
  • Burp
    • Bekijk profiel
De speelplaats van Pleun en... Pulpeet (deel 12)
« Reactie #231 Gepost op: april 04, 2005, 08:28:04 pm »
Tsja, waar je mee omgaat raak je mee besmet.  ;)

Van mij even geen verhaaltje. Internet ligt eruit thuis, misschien heeft dat te maken met het feit dat ik het enkele maanden geleden heb opgezegd. Ik had me bedacht en het modem niet teruggestuurd, maar kennelijk hebben ze me nu toch afgesloten. Morgen maar ff bellen. Momenteel zit ik bij de gastvrije Santaarnpaal.  _/-\o_

Niet dat er veel te melden valt over vandaag, ik was vrij. Desondanks rinkelde om 7.15 de telefoon. "Aaaaarch", dacht ik, maar strompelde toch uit bed om op te nemen. Misschien was het wel een noodgeval, je weet maar nooit. Het was m'n broer. "Ik bel ff om te zeggen dat er geen treinen naar Dordrecht rijden, er is een brandmelding in de tunnel bij Barendrecht." Tof dat hij dit even meldde natuurlijk, maar uitgerekend vandaag hoefde ik dus niet te werken. Met een driedubbele salto achterwaarts (de jury was eensgezind: een 10!) dook ik dus weer m'n bedje in.  

Overdag heb ik lekker zitten luilakken op het balkon met een krantje, een mok koffie etc., de bekende genotmiddelen zeg maar. Altijd lekker om de sportkrant door te nemen als Feyenoord heeft gewonnen (en Ajax verloren). Ik moest mij in de arm knijpen bij het lezen van al die lovende woorden, het gebeurt niet vaak dat goed voetbal en Feyenoord met elkaar geassocieerd worden. Maar gisteren is AZ dus heerlijk van de mat geveegd.

Ook nog even gebeld met m'n leidinggevende in Dordrecht, maar helaas... ze had nog niks gehoord van de regiomanager. Zou die iets tegen me hebben? Je zou het bijna denken...

Ik besef opeens dat ik nog niks heb geschreven over het heengaan van Popie Jopie. Wel, het doet me niets. De man is uit zijn lijden verlost en van al die weeige figuren in de RK word ik toch alleen maar misselijk. Ik hoop niet dat ik nu ruzie krijg met Pulpeet...
« Laatst bewerkt op: april 04, 2005, 08:30:21 pm door Pleun »
Het menselijk leven met al zijn gewone, dagelijkse bezigheden heeft een goddelijke betekenis met eeuwigheidswaarde - Heilige Jozefmaria. Hyves van Pleun

Slim blondje

  • Berichten: 1608
  • De wijsheid niet in pacht.
    • Bekijk profiel
De speelplaats van Pleun en... Pulpeet (deel 12)
« Reactie #232 Gepost op: april 05, 2005, 11:12:24 am »

quote:

Pleun schreef op 04 april 2005 om 20:28:
 Met een driedubbele salto achterwaarts (de jury was eensgezind: een 10!) dook ik dus weer m'n bedje in.  
_/-\o_  ik zeg altijd maar: breek je nek voorzichtig!!
Het begin van de wijsheid is ontzag voor de HEER, wie leeft naar Zijn wet, getuigt van goed inzicht. (Psalm 111:10a)

Santaarnpaal

  • Berichten: 1382
    • Bekijk profiel
De speelplaats van Pleun en... Pulpeet (deel 12)
« Reactie #233 Gepost op: april 05, 2005, 07:57:50 pm »
Misschien is het wel hetzelfde probleem met de chello modem wat ik toen had. Misschien moet je dat ding gewoon even "resetten". Even de stekker uit en een tijdje wachten en de stekker erop in. Heb je trouwens die nieuwe modem al geïnstalleerd? Zo niet misschien is dat het wel.
Ik heb het licht ook gezien, alleen staat er bij mij een paal onder.

Pleun

  • Berichten: 5704
  • Burp
    • Bekijk profiel
De speelplaats van Pleun en... Pulpeet (deel 12)
« Reactie #234 Gepost op: april 06, 2005, 12:59:26 pm »
Da's een goede tip van je Santaarnpaal  :)

Heb trouwens goed nieuws: gistermiddag belde de regiomanager dat het Loket me een jaarcontract wil aanbieden dat ingaat op 1 mei. Hij zei dat hij (vrij vertaald) nog even had getwijfeld omdat hij het idee had dat ik binnen het Loket m'n eigen toko wilde beginnen, maar ik heb hem verzekerd dat hij daar niet bang voor hoeft te zijn.  8)

Gisteren was het ietwat hectisch in huize Pleun. Onder de deskundige leiding van de moeder van Pleun vond een grote schoonmaak plaats. Vandaag komt namelijk de vriendin van m'n broer over uit Maleisie en ik ben zo aardig om hen 3 weken in m'n huisje te laten logeren. Joepiejee. M'n moeder ging als een wervelwind tekeer, als zij heeft schoongemaakt ziet het er toch heel anders uit dan als ik het zelf doe... Terwijl ze bezig was strekte ik m'n pootjes en volgde de wedstrijd Lyon - PSV. Saaie partij maar de stiekeme 1-1 is mooi meegenomen.
Het menselijk leven met al zijn gewone, dagelijkse bezigheden heeft een goddelijke betekenis met eeuwigheidswaarde - Heilige Jozefmaria. Hyves van Pleun

schaapje

  • Berichten: 42
  • schaapje uit de grote kudde
    • Bekijk profiel
De speelplaats van Pleun en... Pulpeet (deel 12)
« Reactie #235 Gepost op: april 06, 2005, 03:01:15 pm »

quote:

Pleun schreef op 06 april 2005 om 12:59:
Gisteren was het ietwat hectisch in huize Pleun. Onder de deskundige leiding van de moeder van Pleun vond een grote schoonmaak plaats. Vandaag komt namelijk de vriendin van m'n broer over uit Maleisie en ik ben zo aardig om hen 3 weken in m'n huisje te laten logeren. Joepiejee. M'n moeder ging als een wervelwind tekeer, als zij heeft schoongemaakt ziet het er toch heel anders uit dan als ik het zelf doe... Terwijl ze bezig was strekte ik m'n pootjes en volgde de wedstrijd Lyon - PSV. Saaie partij maar de stiekeme 1-1 is mooi meegenomen.


soooooo.....luilak. Je moeder is echt gek. Zij gaat schoonmaken en jij lekker lui achter de t.v. Dat zou  ik dus echt nooit doen. Ik bedoel.......van mannen kan je toch  verwachten dat ze tenminste de stofzuiger ofzo kunnen bedienen!!!!!!!!!!!!
als ik jouw moeder was geweest dan had ik de stekker uit het stopcontact getrokken.  :9

Slim blondje

  • Berichten: 1608
  • De wijsheid niet in pacht.
    • Bekijk profiel
De speelplaats van Pleun en... Pulpeet (deel 12)
« Reactie #236 Gepost op: april 06, 2005, 03:13:26 pm »

quote:

Pleun schreef op 06 april 2005 om 12:59:
Heb trouwens goed nieuws: gistermiddag belde de regiomanager dat het Loket me een jaarcontract wil aanbieden dat ingaat op 1 mei. Hij zei dat hij (vrij vertaald) nog even had getwijfeld omdat hij het idee had dat ik binnen het Loket m'n eigen toko wilde beginnen, maar ik heb hem verzekerd dat hij daar niet bang voor hoeft te zijn.  8)

van harte
begrijp ik hieruit dat er binnenkort een terrasje gepakt dient te gaan worden?
« Laatst bewerkt op: april 06, 2005, 03:16:27 pm door Slim blondje »
Het begin van de wijsheid is ontzag voor de HEER, wie leeft naar Zijn wet, getuigt van goed inzicht. (Psalm 111:10a)

Pleun

  • Berichten: 5704
  • Burp
    • Bekijk profiel
De speelplaats van Pleun en... Pulpeet (deel 12)
« Reactie #237 Gepost op: april 06, 2005, 03:49:51 pm »

quote:

Slim blondje schreef op 06 april 2005 om 15:13:
[...]

van harte
begrijp ik hieruit dat er binnenkort een terrasje gepakt dient te gaan worden?


Zeker.  8)

Wil ik vanmorgen een overhemd strijken, kan ik het strijkijzer nergens vinden... Dat krijg je ervan, van opruimen.  ;(
« Laatst bewerkt op: april 06, 2005, 03:50:35 pm door Pleun »
Het menselijk leven met al zijn gewone, dagelijkse bezigheden heeft een goddelijke betekenis met eeuwigheidswaarde - Heilige Jozefmaria. Hyves van Pleun

Pulpeet

  • Berichten: 4393
    • Bekijk profiel
De speelplaats van Pleun en... Pulpeet (deel 12)
« Reactie #238 Gepost op: april 06, 2005, 04:59:16 pm »

quote:

Pleun schreef op 06 april 2005 om 15:49:
[...]


Zeker.  8)

Wil ik vanmorgen een overhemd strijken, kan ik het strijkijzer nergens vinden... Dat krijg je ervan, van opruimen.  ;(

Dat krijg je ervan... als je op je luie reet blijft zitten. Foei!

Maar wel gefeliciteerd met je aanstelling!!  d:)b

Santaarnpaal

  • Berichten: 1382
    • Bekijk profiel
De speelplaats van Pleun en... Pulpeet (deel 12)
« Reactie #239 Gepost op: april 06, 2005, 06:12:29 pm »
Ook namens mij gefeliciteerd  8)
Ik heb het licht ook gezien, alleen staat er bij mij een paal onder.

Mezzamorpheus

  • Berichten: 5201
  • You are my Lifeboat
    • Bekijk profiel
De speelplaats van Pleun en... Pulpeet (deel 12)
« Reactie #240 Gepost op: april 06, 2005, 07:38:42 pm »
Gefeli Pleun!  d:)b  _/-\o_

Pleun

  • Berichten: 5704
  • Burp
    • Bekijk profiel
De speelplaats van Pleun en... Pulpeet (deel 12)
« Reactie #241 Gepost op: april 06, 2005, 08:18:40 pm »

quote:

Pulpeet schreef op 06 april 2005 om 16:59:
[...]

Dat krijg je ervan... als je op je luie reet blijft zitten. Foei!


Eej, er is een verzachtende omstandigheid. Als ik een hele dag heb gewerkt, heb ik het gehad en kan ik me er onmogelijk toe zetten om ook nog eens te gaan schoonmaken thuis. Daar komt nog bij dat vrouwen, zeker een wereldvrouw als m'n moeder, veel beter kunnen schoonmaken dan mannen. Op m'n werk had ik het erover met de vrouwelijke collega's en stuk voor stuk vinden ze het nooit goed als hun mannen hebben schoongemaakt. In dat geval kan je een vrouw maar beter haar gang laten gaan, lijkt me. Om m'n dankbaarheid te tonen (en m'n schuldgevoel kwijt te raken) heb ik trouwens vanavond een bosje rozen voor m'n moeder gekocht. Lief he? :)

Maar ik heb gisteren wel IETS gedaan hoor. Ik heb de wc schoongemaakt, inclusief pot. Met m'n blote handen.  8)
« Laatst bewerkt op: april 06, 2005, 08:20:36 pm door Pleun »
Het menselijk leven met al zijn gewone, dagelijkse bezigheden heeft een goddelijke betekenis met eeuwigheidswaarde - Heilige Jozefmaria. Hyves van Pleun

Slim blondje

  • Berichten: 1608
  • De wijsheid niet in pacht.
    • Bekijk profiel
De speelplaats van Pleun en... Pulpeet (deel 12)
« Reactie #242 Gepost op: april 06, 2005, 08:29:16 pm »

quote:

Pleun schreef op 06 april 2005 om 20:18:
Maar ik heb gisteren wel IETS gedaan hoor. Ik heb de wc schoongemaakt, inclusief pot. Met m'n blote handen.  8)

grote jongen
geldt ook voor de rozen...
Het begin van de wijsheid is ontzag voor de HEER, wie leeft naar Zijn wet, getuigt van goed inzicht. (Psalm 111:10a)

Pleun

  • Berichten: 5704
  • Burp
    • Bekijk profiel
De speelplaats van Pleun en... Pulpeet (deel 12)
« Reactie #243 Gepost op: april 06, 2005, 08:57:34 pm »
Gezeten achter de pc van mijn trouwe vriend Santaarnpaal, kan ik eindelijk weer een fatsoenlijke update schrijven. Heb nog steeds geen internet thuis, ik hoop dat m'n kameraadjes op msn me nog even kunnen missen. Don't worry, I'll be back.  8)

Zojuist kom ik bij m'n ouders vandaan, waar een vermoeid Pleuntje pannenkoeken heeft verorberd en kennis heeft gemaakt met C., de vriendin van m'n broer. Heeeel aardig meisje. Het zal voor haar wel een hele overgang zijn, van het tropische en chaotische Kuala Lumpur naar het koude en kneuterige Holland.

Zowel vandaag als gisteren was het best druk op m'n werk. Als je dan ook nog eens niet goed uitgerust bent, en de hele dag koffie drinkt, word je een beetje hyper op den duur. Ik in ieder geval wel. Van gisteren kan ik me alleen een moslimmeisje herinneren dat ik aan de balie heb geholpen. Ze kwam o.a. voor een Dexia-probleem (aandelenlease). Advocaten in Dordrecht doen geen van allen Dexia-zaken, maar toen ik op het punt stond om het meisje, dat geen cent te makken had, teleur te stellen, kwam ik op het lumineuze idee om het Loket in Rotterdam te bellen. Ik herinnerde me van vorig jaar dat daar wel advocaten zijn die Dexia-zaken in behandeling nemen tegen een lager tarief. Uiteindelijk lukte het om een afspraak voor het meisje te maken bij een advocaat in Rotterdam. Meisje blij en opgelucht, Pleuntje zeer tevreden. Perfectionering van de dienstverlening is mijn streven, ik ben erg klantgericht.

Vandaag heb ik een paar lastige klanten gehad. Dat geeft niet, ik beschouw het als een uitdaging. Om 9.00 begon het al, toen er een warrige vrouw aan de balie kwam waar ik helemaal kriegel van werd. En dat gebeurt niet vaak. Haar vader was vorig jaar overleden en ze werd door een deurwaarder gesommeerd om de begrafeniskosten te betalen. Dat wilde ze ook wel, maar ze kon het niet. En dat bleef ze maar herhalen. Het schoot me te binnen dat, wanneer je geen geld hebt, je voor zaken als begrafeniskosten bijzondere bijstand aan kunt vragen. Ik belde voor de vrouw met de sociale dienst om een afspraak te maken. Dat lukte, maar ze luisterde nauwelijks naar me en bleef maar zeggen dat ze wel wilde betalen maar het niet kon. Mevrouw, zei ik, u moet eerst bijzondere bijstand aanvragen, de kans is groot dat u helemaal niks hoeft te betalen. Ach, ze zoekt het maar uit bij de sociale dienst.

s' Middags had ik spreekuur. De eerste spreekuurklant was wederom een hele vervelende. Een warrige, boze zestiger die een vonnis bij zich had van de kantonrechter van bijna een jaar geleden. De man was veroordeeld om een vordering van Eneco te betalen en daar was hij het totaal niet mee eens. Jammer voor hem, maar er viel niks meer aan te doen. Jammer voor mij, maar de man luisterde niet naar me, of hij wilde niet luisteren. Hij werd steeds bozer en ging steeds harder praten. Ik besloot een advocaat te bellen, in de hoop dat zijn mening de man wat meer kon overtuigen. Dat lukte aardig, ook de advocaat zag er geen brood in. Toen ik de man eindelijk de deur uit had gewerkt (dat ging me overigens goed af, ik blijf altijd rustig) ging ik ff een kopje koffie tappen. Dat had ik wel verdiend.

Santaarnpaal wil naar bed, dus ik hou het verder kort. Het ging in ieder geval lekker vandaag, goed gesprek gehad ook met de leidinggevende. Ze is heel positief over me. Ik herinner me verder nog een telefoongesprek met een vrouw die was ontslagen. "Ik ben zo labiel als wat", zei ze. "Dat geeft niks", zei ik, "door dit werk besef ik pas goed wat een normale gozer ik eigenlijk ben." Nee hoor, dat zei ik niet, ik dacht het alleen maar. Tegen vijven redde ik twee vrouwelijke collega's nog even van de laatste knettergekke klant: een Marokkaanse vijftiger die ik ook al eens aan de balie had gehad. Toen hij me in het ootje kreeg, wilde hij het verhaal dat hij bij de dames had afgestoken nog eens dunnetjes overdoen. Daar had ik natuurlijk geen trek in. Hij zei wat lelijke dingen tegen een van de collega's, die op het punt stond om te ontploffen. Maar ik wist haar te kalmeren en snel de man de deur uit te krijgen. Hoe het ook zij, saai kan je dit werk niet noemen...
Het menselijk leven met al zijn gewone, dagelijkse bezigheden heeft een goddelijke betekenis met eeuwigheidswaarde - Heilige Jozefmaria. Hyves van Pleun

LaNaussee

  • Berichten: 3279
    • Bekijk profiel
De speelplaats van Pleun en... Pulpeet (deel 12)
« Reactie #244 Gepost op: april 06, 2005, 09:53:47 pm »
He Pleun,

te gek dat je een jaarcontract krijgt!  d:)b  gefeliciteerd!!!
"All you have to decide is what to do with the time that is given to you"

flemel

  • Berichten: 217
    • Bekijk profiel
De speelplaats van Pleun en... Pulpeet (deel 12)
« Reactie #245 Gepost op: april 06, 2005, 11:09:45 pm »
Citaat
Pleun schreef op 06 april 2005 om 20:57:

...ik ben erg klantgericht.

...Ach, ze zoekt het maar uit bij de sociale dienst.

quote]


:?
Je spreekt jezelf tegen, lambo!
blaatblaat dom schaapie
Nee hoor, dat meen ik niet zo erg.

 :O  :Z  tis al laat ik ga maffen
ajuus

schaapje

  • Berichten: 42
  • schaapje uit de grote kudde
    • Bekijk profiel
De speelplaats van Pleun en... Pulpeet (deel 12)
« Reactie #246 Gepost op: april 07, 2005, 04:14:30 pm »

quote:

flemel schreef op 06 april 2005 om 23:09:
[

 :?
Je spreekt jezelf tegen, lambo!
blaatblaat dom schaapie
Nee hoor, dat meen ik niet zo erg.

 :O  :Z  tis al laat ik ga maffen
ajuus


Mag ik fff weten wat lambo betekent?
een ander woord voor stombo ofzo???

Slim blondje

  • Berichten: 1608
  • De wijsheid niet in pacht.
    • Bekijk profiel
De speelplaats van Pleun en... Pulpeet (deel 12)
« Reactie #247 Gepost op: april 07, 2005, 06:20:15 pm »

quote:

schaapje schreef op 07 april 2005 om 16:14:
[...]
Mag ik fff weten wat lambo betekent?
een ander woord voor stombo ofzo???

ik denk dat de betekenis aardig overeenkomt met "flemel".
Jaja, flemel houdt er een eigen woordenboek op na, geheel bedacht door haar zwager in spe, toegepast door haarzelf. Hij is een nette jongen, en scheldwoorden worden ter plekke verzonnen. Zowel lambo als flemel betekent dus zoiets als idioot (op een nette manier bedoeld hor). Dus als de zwager in spe van onze flemel weer eens een tosti de grond laat bereiken door middel van de zwaartekracht komen de verrassendste woorden ter wereld. Waaronder dus flemel en lambo. Maar druif lijkt ook aardig hoog in de top 10 te staan.... ;)  :P
Het begin van de wijsheid is ontzag voor de HEER, wie leeft naar Zijn wet, getuigt van goed inzicht. (Psalm 111:10a)

Pleun

  • Berichten: 5704
  • Burp
    • Bekijk profiel
De speelplaats van Pleun en... Pulpeet (deel 12)
« Reactie #248 Gepost op: april 07, 2005, 09:15:01 pm »
Leuk is dat, ouwehoeren over taal. Deze lambo heeft een treurige mededeling voor zijn msn-fans: zojuist heb ik gebeld met een vriendelijke meneer van Chello en die vertelde mij dat mijn internet is afgesloten. Een paar maanden geleden had ik Chello opgezegd omdat ik het te duur vond. Ik had me echter bedacht en daarom het modem niet teruggestuurd. Mijn geniale struisvogelfilosofie van 'als ik niks doe gebeurt er ook niks' is helaas niet bewaarheid, de stekker is er toch uitgetrokken. Morgen maar even met de klantenservice bellen, ik kan niet zonder internet en mijn dierbare digitale contacten.  ;(

Vandaag zat ik in...*tromgeroffel*... Amersfoort. Normaal gesproken werkt m'n broer daar, maar die vermaakt nu zijn teerbeminde. In april werk ik maar 3 dagen per week in Dordrecht en dus was ik voor een keertje ingeroosterd in Amersfoort. Ik heb nu alle Loketten in Nederland die open zijn gehad, het wordt zachtjesaan tijd om het Guinness Book of Records in te seinen.

Vervelend was wel dat ik een uur eerder m'n bedje moest verlaten. Het zou echter nog vervelender worden. In de trein naar Rotterdam las ik dat er woensdagavond een computerstoring is geweest, waardoor het treinverkeer van en naar Utrecht lam werd gelegd. Pffiew, gelukkig was dat gisteravond en niet nu, dacht ik. Kwam ik ff van een koude kermis thuis. Toen ik vrolijk fluitend naar het perron slenterde voor de trein naar Amersfoort, bleek er weer een computerstoring te zijn. Maar de ellende viel mee, ik kon via Schiphol reizen en arriveerde slechts een half uurtje later dan de bedoeling was.

In Amersfoort bleken de collega's aldaar een stel aardige dames. Ze vonden dat mijn stem hetzelfde klinkt als van mijn broer. Denk je een unieke stem als van Pavarotti te hebben... Het werk ging wel soepel, dat is overal hetzelfde. Het pand vond ik niet zo geweldig, de ruimte is te groot. Je zou er een zaalvoetbaltoernooi kunnen houden. In de pauze wandelde ik de binnenstad in. In het centrum staat een joekel van een kerktoren zonder kerk. Best een fraai geval.

Zo, nu ga ik AZ kijken. Penalty tegen, hoor ik van Santaarnpaal...
Het menselijk leven met al zijn gewone, dagelijkse bezigheden heeft een goddelijke betekenis met eeuwigheidswaarde - Heilige Jozefmaria. Hyves van Pleun

Roodkapje

  • Berichten: 6523
  • Semper reformanda
    • Bekijk profiel
De speelplaats van Pleun en... Pulpeet (deel 12)
« Reactie #249 Gepost op: april 07, 2005, 09:29:57 pm »
Je kunt ook een goedkoper alternatief overwegen... Chello IS ook redelijk duur.

* Roodkapje is ook op een goedkoper pakket overgestapt van 15 euro per maand B)
Maar nu, alzo zegt de HEERE, uw Schepper, o Jakob! en uw Formeerder, o Israël! vrees niet, want Ik heb u verlost; Ik heb u bij uw naam geroepen, gij zijt Mijn. (Jes. 43:1)