Auteur Topic: LaNaussee et l'amour naissant... [deel 2]  (gelezen 16912 keer)

LaNaussee

  • Berichten: 3279
    • Bekijk profiel
LaNaussee et l'amour naissant... [deel 2]
« Gepost op: april 20, 2005, 01:15:51 pm »
Ik zag hem komen vanuit de verte. Schemer en sluimer vluchten voor zijn verschijning. Mijn hart klopte in mijn keel. Beetje bij beetje schraapte ik al mijn moed bij elkaar.
Ik vroeg hem waar hij vandaan kwam en wat hij hier kwam doen.
Hij antwoordde: 'IJdelheid der ijdelheden, alles is ijdelheid en najagen van wind. Seizoenen komen, seizoenen gaan, maar de zinloosheid zal altijd blijven bestaan'.
Verbluft keek ik hem aan. Wat een leven moet hij gehad hebben, onuitsprekelijk, niet te bevatten. Nog eenmaal kwam er geluid uit mijn keel.
Stotterend vroeg ik: 'Maar de liefde, die blijft toch ook bestaan?'
Slechts even ontmoeten onze ogen elkaar. Ik aanschouwde de diepte zijner ogen, sprekend over leed, verdriet en pijn, doch tevens doordrenkt met vrede, wijsheid en mededogen. Nog voor ik mijn blik afwendde, sprak hij, zeggende:
'Zie, ik geef u een blik in mijn leven. Sla acht op al waar, al wat waardig, al wat rechtvaardig, al wat rein, al wat beminnelijk en al wat welluidend is. Ziet naar de deugden en naar dat wat lof verdient en bedenkt dat wat ik u heden laat zien slechts een schamel begin is van een ontkiemende liefde. Nogmaals zeg ik u, lees en verwondert u over de lichtpuntjes van liefde die de zinloosheid der wereld dragelijk maakt'

Nog voor de woorden in hun werkelijke diepte tot mij doordrongen was hij verdwenen. Ik ging heen, volgde zijn raad en las zijn weblog, zijn woorden overwegende in mijn hart.

http://m1.nedstatbasic.net/n?id=ADUeawPd1CjN/e/n9s42gHHuc6IA
« Laatst bewerkt op: april 21, 2005, 05:05:00 pm door LaNaussee »
"All you have to decide is what to do with the time that is given to you"

Slim blondje

  • Berichten: 1608
  • De wijsheid niet in pacht.
    • Bekijk profiel
LaNaussee et l'amour naissant... [deel 2]
« Reactie #1 Gepost op: april 20, 2005, 03:13:39 pm »
:)
Het begin van de wijsheid is ontzag voor de HEER, wie leeft naar Zijn wet, getuigt van goed inzicht. (Psalm 111:10a)

Pleun

  • Berichten: 5704
  • Burp
    • Bekijk profiel
LaNaussee et l'amour naissant... [deel 2]
« Reactie #2 Gepost op: april 20, 2005, 03:35:17 pm »
:?
Het menselijk leven met al zijn gewone, dagelijkse bezigheden heeft een goddelijke betekenis met eeuwigheidswaarde - Heilige Jozefmaria. Hyves van Pleun

Priscilla en Aquila

  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10069
  • u hebt Mijn woord bewaard
    • Bekijk profiel
LaNaussee et l'amour naissant... [deel 2]
« Reactie #3 Gepost op: april 20, 2005, 08:06:03 pm »

quote:



Je moet de woorden eerst in hun werkelijke diepte tot je door laten dringen.... ;)
Ik kom spoedig; houd vast wat gij hebt, opdat niemand uw kroon neme.   Wie overwint, hem zal Ik maken tot een zuil in de tempel mijns Gods en hij zal niet meer daaruit gaan

JsSmt

  • Berichten: 92
    • Bekijk profiel
LaNaussee et l'amour naissant... [deel 2]
« Reactie #4 Gepost op: april 20, 2005, 11:34:04 pm »
cool

LaNaussee

  • Berichten: 3279
    • Bekijk profiel
LaNaussee et l'amour naissant... [deel 2]
« Reactie #5 Gepost op: april 21, 2005, 05:31:31 pm »
De zon, de zon en wat er verder gebeurde
Nu deeltje twee geopend is, wordt het ook hoog tijd om daadwerkelijk een blogje te schrijven. Een doorkijkje te geven in mijn leven. De zon schijnt buiten. Zoals gewoonlijk schijnt de zon dan ook bij mij naar binnen. Ik heb net met twee leuke dames koffie gedronken op een bankje in de zon. Het leven lacht en ook naar mij.
Net een college Non-Verbale Communicatie gehad. De docente doet alles in het college als wat volgens de experts zou moeten, maar toch zijn haar colleges heel saai. Ik weet niet, ze kan me niet boeien en haar manier van presenteren ook niet. De stof daarentegen is wel interessant. Vandaag ging het over non-verbale communicatie in relaties. Eén van haar statements was dat wanneer mensen wat beter zouden letten op de NVC in hun relaties, dat er veel minder scheidingen hoefden voor te komen. Een interessante gedachte waar ik het op zich wel mee eens ben. Een gebrek aan aandacht voor wat de ander nou werkelijk vindt, is een groot probleem in vele relaties. Niet dat ik het ooit beter denk te doen..., maar goed, een poging is het zeker waard.
Daarnaast waren er leuke weetjes over verschillen in non-verbaal gedrag tussen mannen en vrouwen. Wanneer vrouwen positief zijn dan is dat makkelijk te herkennen. Ze glimlachen, het hoofd gaat een beetje scheef en een beetje naar beneden. Mannen merken dat vaak goed op. Het wordt echter lastig wanneer vrouwen negatief zijn. Het vreemde doet zich voor dat vrouwen dan ook gaan glimlachen en het hoofd gaat ook niet omhoog en dan maar zeuren over dat mannen ze niet begrijpen. Ze zouden ook gewoon blij kunnen zijn met het feit dat de meeste mannen redelijk goed zijn in het herkennen van toonfluctuaties waaruit op te maken valt dat vrouwen negatief zijn. Niet dat mannen verder zo duidelijk zijn hoor. Hun non-verbaal gedrag tussen positief en negatief verschilt niet echt en dat maakt dat vrouwen daaraan nooit goed kunnen afleiden of de man nu positief of negatief is. Leuke materie allemaal, maar ja, dan nog de praktijk...
Sinds mijn vorige update, nog in deeltje één, zijn nog een paar dingen het vermelden waard. Uiteraard was ik gisterenavond zeer verheugd met de overwinning van PSV. Tijdens het kijken heb ik nog even aan Pleun en Santaarnpaal gedacht, maar ik kan niet echt zeggen dat ik rouwig ben om de kater die zij na afloop hadden. Mijns inziens ging PSV terecht door naar de finale van de Amstel Cup.
Veel interessanter echter was de avond daarvoor. Die avond vond de laatste toerustingsavond voor bijbelkringleiders plaats van dit seizoen. Samen met een paar bijbelkringleiders van Plancius en enkelen uit mijn eigen kerk en van bevriende kerken hebben we gezamenlijk een bijbelstudie gedaan over Fillipenzen 4. Degene die het leidde deed voor hoe hij een avond voorbereidde en leidde en wat voor vragen hij een tekst stelde om veel uit de tekst te kunnen halen. Het was zeer leerzaam om te zien hoe een ander zijn bijbelstudie voorbereidt en leidt en het was ook goed om samen van elkaar te leren en bemoedigd te worden voor het laatste deel van dit seizoen.
De zon schijnt. Ik ga weer naar buiten. Fietsen richting het sportcentrum om lekker te volleyballen. Nog even genieten van deze mooie dag. Nog even genieten van Gods schepping, de zon. Het leven lacht en ook naar mij.
« Laatst bewerkt op: april 21, 2005, 05:32:49 pm door LaNaussee »
"All you have to decide is what to do with the time that is given to you"

Pleun

  • Berichten: 5704
  • Burp
    • Bekijk profiel
LaNaussee et l'amour naissant... [deel 2]
« Reactie #6 Gepost op: april 21, 2005, 08:25:17 pm »

quote:

LaNaussee schreef op 21 april 2005 om 17:31:
Uiteraard was ik gisterenavond zeer verheugd met de overwinning van PSV. Tijdens het kijken heb ik nog even aan Pleun en Santaarnpaal gedacht, maar ik kan niet echt zeggen dat ik rouwig ben om de kater die zij na afloop hadden.


Ach ja, ik was er ook niet rouwig om toen 3 jaar geleden PSV door Feyenoord op dezelfde wijze werd uitgeschakeld. Zo werkt dat. Maar ook al wint PSV alles wat er te winnen valt, ik blijf het een doodse provincieclub vinden. Dat publiek... vreselijk hoe apathisch. Er kwam gisteren pas een beetje leven in toen Beasley de (terechte) gelijkmaker scoorde.

Feyenoord is dan wel een verdoemde club, de club is qua uitstraling vele maten groter dan PSV. Alleen doet men in Eindhoven kennelijk iets beter dan in Rotterdam, en is er altijd nog Philips. Zonder Philips was PSV gebleven wat het is en wat het eigenlijk ook hoort te zijn: een suffe provincieclub.
« Laatst bewerkt op: april 21, 2005, 08:25:56 pm door Pleun »
Het menselijk leven met al zijn gewone, dagelijkse bezigheden heeft een goddelijke betekenis met eeuwigheidswaarde - Heilige Jozefmaria. Hyves van Pleun

JsSmt

  • Berichten: 92
    • Bekijk profiel
LaNaussee et l'amour naissant... [deel 2]
« Reactie #7 Gepost op: april 21, 2005, 10:47:36 pm »
HET LEVEN LACHT.... EN OOK NAAR MIJ

Is dat nou toeëigening van het heil? Eerst constateren en dan op je zelf betrekken. Klinkt aantrekkelijk, ik denk dat ik vrijgemaakt wordt ;-) Mooie quote.

PS. Als je als lezer dit soort gedachtenkronkels niet (meteen) begrijpt: geeft niet, kost inderdaad wat moeite.

LaNaussee

  • Berichten: 3279
    • Bekijk profiel
LaNaussee et l'amour naissant... [deel 2]
« Reactie #8 Gepost op: april 21, 2005, 11:07:57 pm »
_/-\o_
"All you have to decide is what to do with the time that is given to you"

Liudger

  • Berichten: 2050
    • Bekijk profiel
LaNaussee et l'amour naissant... [deel 2]
« Reactie #9 Gepost op: april 21, 2005, 11:48:37 pm »

quote:

LaNaussee schreef op 21 april 2005 om 17:31:
De zon, de zon en wat er verder gebeurde

Net een college Non-Verbale Communicatie gehad. De docente doet alles in het college als wat volgens de experts zou moeten, maar toch zijn haar colleges heel saai. Ik weet niet, ze kan me niet boeien en haar manier van presenteren ook niet.


Heb je haar NVC al geanalyseerd? Misschien heeft ze wel helemaal geen zin om jullie college te geven - zoiets moet je er toch uit kunnen halen?

quote:

Eén van haar statements was dat wanneer mensen wat beter zouden letten op de NVC in hun relaties, dat er veel minder scheidingen hoefden voor te komen. Een interessante gedachte waar ik het op zich wel mee eens ben. Een gebrek aan aandacht voor wat de ander nou werkelijk vindt, is een groot probleem in vele relaties.
Misschien leidt het wel tot vlottere of meer scheidingen. Als je sneller door hebt dat het voor je partner eigenlijk niet meer hoeft ...
De Heer heeft mij gezien en onverwacht ben ik opnieuw geboren ...

LaNaussee

  • Berichten: 3279
    • Bekijk profiel
LaNaussee et l'amour naissant... [deel 2]
« Reactie #10 Gepost op: april 23, 2005, 12:14:09 pm »
De rol van religie
Een dagpauwoog heeft mijn vensterbank uitgekozen om even lekker te genieten van de zon. Verwonderd kijk ik naar dat schepsel. Opnieuw vind ik het een mooi beest. Even denk ik aan vroeger. Lange tijd hadden we een vlinderstruik in onze tuin staan. Ik heb geen idee of die struiken daadwerkelijk zo heten, maar ze zaten vol paarse bloemen en vlinders kwamen er in grote getale op af. Toen al vond ik dagpauwogen hele mooie vlinders. Ik vind dat nog steeds.
Afgelopen donderdag weer gevollebald. Het ging wel aardig, maar nog steeds niet echt goed. Wel weer beter dan maandag, de stijgende lijn is weer terug, zal ik maar denken. Thuis gekomen was Signs op tv. Die had ik nog nooit gezien, ik kijken. Nah ja, ik had net zo goed Ajax kunnen kijken. Op zich was de film wel aardig en leuk om een keer gezien te hebben, maar meer is die film echt niet waard. Daarna nog een tijd aan de telefoon gehangen met een Bijzonder Leuke Vrouw van E&R. Binnenkort schijnt er weer ergens een voorbereidingsweekend te zijn en ik als kampvuurgitaristje mag dan weer wat akkoordjes slaan. Of ik ook de liedjes uit wilde zoeken..., nou, dat kan geregeld worden. Komende week maar is kijken of ik nog ergens een leuke overgang kan verzinnen!
Gisteren dan eerst getennist in de zon. Heerlijk. Alleen serveren tegen de zon in is een beetje irritant, dat wil niet echt. Daarna heb ik me bezig gehouden met het beantwoorden van een mail. Wat wil het geval: één der Gemeentestichters in Amsterdam wil een preek houden over het zelfbeeld van mensen. Hoe kijken mensen naar zichzelf? Waar lopen mensen met een negatief zelfbeeld vast? Wat is de rol van religie daarin volgens de wetenschap? En meer van dat soort vragen. Aangezien dat het vakgebied is waar ik met mijn studie momenteel mee bezig ben, wilde hij graag van mij weten wat ik daarover kon vertellen. Nu, dat was een heleboel. Ik heb dan ook gepoogd om het kort en overzichtelijk te houden. Eén vraag wil ik hier even bespreken, nl. de rol van religie in dezen. Binnen de psychologie is er bij mijn weten maar een theorie die religie expliciet noemt. Dat is de Terror Manangement Theorie (TMT). Deze theorie stelt dat de mens streeft naar een positief zelfbeeld om angst (en dan met name de angst voor de dood) te verminderen. Mensen met een hoog positief zelfbeeld zijn minder gevoelig voor dergelijke angsten. Een hoge zelfwaardering wil zeggen dat je jezelf als een waardevol persoon ziet die iets zinvols kan betekenen voor de wereld binnen de culturele normen en waarden van de maatschappij. Nu vraag je je misschien af wat religie hiermee te maken heeft. Wel, dat zal ik proberen uit te leggen. Doodsangst is volgens deze theorie iets universeels. Iedereen heeft het. Overal ter wereld zijn daarom religies en levensvisies ontwikkeld met daarin opgenomen een theorie over wat er na de dood zal gebeuren. Deze 'cultural world views' zorgen ervoor dat je je minder bang voelt. Wanneer je nu echter in aanraking komt met een andere CWV, dan vormt dat een bedreiging voor je eigen zelfbeeld: Je wordt opnieuw bepaalt bij de dood en dat maakt dat die angst weer terugkomt. Bovendien weet je dan minder goed of je wat zinnigs kan betekenen voor je omgeving, omdat vermenging van CWV's zorgt voor onzekerheid in wat nu de normen en waarden binnen de maatschappij zijn. Dan gaat dus je zelfwaardering omlaag en ben je ook nog eens gevoeliger voor de doodsangst.
Zelf kan ik als psycholoog niet heel veel met deze theorie. Ik ben nog absoluut niet overtuigd dat de doodsangst een doorslaggevende dominante motivator zou zijn van menselijk gedrag. Bovendien kan ik als christen meer met een aantal andere theoriën. Wat ik mij echter nu wel afvraag is in hoeverre deze theorie een verklaring biedt voor Nederland anno 2005. Immers, zouden de radicalisering t.o.v. de Islam, het integratieprobleem, de angst in onze cultuur niet tekenen zijn van het gelijk van de TMT?
« Laatst bewerkt op: april 23, 2005, 12:14:45 pm door LaNaussee »
"All you have to decide is what to do with the time that is given to you"

Roodkapje

  • Berichten: 6523
  • Semper reformanda
    • Bekijk profiel
LaNaussee et l'amour naissant... [deel 2]
« Reactie #11 Gepost op: april 23, 2005, 12:37:47 pm »
Linkje is aangepast hoor! :)
Maar nu, alzo zegt de HEERE, uw Schepper, o Jakob! en uw Formeerder, o Israël! vrees niet, want Ik heb u verlost; Ik heb u bij uw naam geroepen, gij zijt Mijn. (Jes. 43:1)

Slim blondje

  • Berichten: 1608
  • De wijsheid niet in pacht.
    • Bekijk profiel
LaNaussee et l'amour naissant... [deel 2]
« Reactie #12 Gepost op: april 23, 2005, 03:41:01 pm »

quote:

LaNaussee schreef op 23 april 2005 om 12:14:
De rol van religie
Daarna nog een tijd aan de telefoon gehangen met een Bijzonder Leuke Vrouw van E&R.

ene W.D.?

quote:

Binnenkort schijnt er weer ergens een voorbereidingsweekend te zijn en ik als kampvuurgitaristje mag dan weer wat akkoordjes slaan. Of ik ook de liedjes uit wilde zoeken..., nou, dat kan geregeld worden. Komende week maar is kijken of ik nog ergens een leuke overgang kan verzinnen!
suc6. Ik ben altijd een beetje jaloers op mensen die gitaar kunnen spelen ;)
Het begin van de wijsheid is ontzag voor de HEER, wie leeft naar Zijn wet, getuigt van goed inzicht. (Psalm 111:10a)

LaNaussee

  • Berichten: 3279
    • Bekijk profiel
LaNaussee et l'amour naissant... [deel 2]
« Reactie #13 Gepost op: april 23, 2005, 04:27:13 pm »
Nope, niet ene W.D., dat zal ik ene D.M. niet aandoen ;)
"All you have to decide is what to do with the time that is given to you"

Slim blondje

  • Berichten: 1608
  • De wijsheid niet in pacht.
    • Bekijk profiel
LaNaussee et l'amour naissant... [deel 2]
« Reactie #14 Gepost op: april 23, 2005, 09:26:36 pm »

quote:

LaNaussee schreef op 23 april 2005 om 16:27:
Nope, niet ene W.D., dat zal ik ene D.M. niet aandoen ;)
:)  d:)b
Het begin van de wijsheid is ontzag voor de HEER, wie leeft naar Zijn wet, getuigt van goed inzicht. (Psalm 111:10a)

LaNaussee

  • Berichten: 3279
    • Bekijk profiel
LaNaussee et l'amour naissant... [deel 2]
« Reactie #15 Gepost op: april 24, 2005, 11:45:30 pm »
Waar 't leven zo zwaar schijnt te zijn...
Een zin uit een liedje. Blijft even hangen. Ik zit nu te bedenken wat te schrijven, hoe mijn belevenissen samen te vatten. En even schiet die tekst door mijn hoofd, 'waar 't leven zo zwaar schijnt te zijn'. Vandaag weer een interestmeeting gehad. Het thema was dit keer 'stress'. Het leven kan zwaar zijn, maar dat hoeft niet. Jezus zelf nodigt je uit om je last aan Hem te geven en Zijn last is licht en Zijn juk zacht. Het hoeft niet zo zwaar te zijn, maar..., hoevaak zijn wij niet ook onder invloed van stress?
Vandaag ook lang gepraat met Huisgenote + Vriend. Nu gebeurt dat wel vaker, maar we hadden weer eens een aantal uurtjes een goed gesprek over allerlei christelijke zaken. Nooit weg natuurlijk. En wederom kwam naar voren hoeveel we eigenlijk niet zelf willen doen en ons daardoor de nesten in werken, terwijl we eigenlijk alles aan God over moeten laten en Hem ons pad laten bereiden. "t Leven schijnt zwaar..., doordat ik het mezelf moeilijker maak dan het is?
Vandaag ook een hele weirde ervaring gehad. Tijdens het praatje over stress vertelde onze Gemeentestichter iets over een droom die hij die nacht gehad had. Vreemd genoeg had ik omstreeks dezelfde tijd, dezelfde droom gehad. Nu ja, er waren wel wat situationele verschillen en hoogstwaarschijnlijk wat andere personen die een bijrol hadden, maar de thematiek en onze reacties waren precies hetzelfde. Ik weet nog niet wat ik ervan denken moet. Iets geestelijks? Een droom met betekenis? Toch raar dat twee mensen hetzelfde dromen, het beiden onthouden en elkaar dezelfde dag nog tegenkomen waarbij de droom ter sprake komt. Ik weet het nog niet. Ik ga maar weer bidden of God duidelijk wil maken of er een betekenis aan vast zit en zo ja, welke.

Gisteren dan. Ach veel valt er niet te vertellen. Uitsluitend over voetbal wat. Maar dit keer is ook dat belangrijk! Allereerst heb ik voor het eerst sinds afgelopen zomer zelf weer eens gevoetbald (ja, ik ben nog steeds wat stijfjes). Conditioneel was ik in de warme zon natuurlijk niet opgewassen tegen de doortrainde medeplancianen, maar ik kon nog aardig meekomen en mijn balcontact was ver boven verwachting goed!
Maar het belangrijkste moest natuurlijk nog komen. Gisteravond is mijn club, PSV, landskampioen geworden. Slechts één duel werd tot op heden in de competitie verloren. De eerste prijs van het seizoen is binnen. PSV, in dit seizoen in de competitie onbetwist de sterkste. En mooi was het om de schaal in de handen van de PSV-ers te zien. Nog mooier was de geste van Mark van Bommel door de schaal te overhandigen aan Frits Philips zelve. Ik heb er waarlijk van genoten. Eindhoven de gekste!!!
"All you have to decide is what to do with the time that is given to you"

Ulysses

  • Berichten: 1663
    • Bekijk profiel
LaNaussee et l'amour naissant... [deel 2]
« Reactie #16 Gepost op: april 24, 2005, 11:55:07 pm »

quote:

Dit is zoooo Breezah...  8)7  :r  ;)
God heeft het land aan de woestijnen,
aan droge, saaie, humorloze praat,
aan preken waar geen letter poëzie in staat;
hij houdt van avontuur, muziek en donderjagen -
diep in zijn hart is God een ouwe zeepiraat.

LaNaussee

  • Berichten: 3279
    • Bekijk profiel
LaNaussee et l'amour naissant... [deel 2]
« Reactie #17 Gepost op: april 26, 2005, 04:01:37 pm »
Studieweek...
Volgens mij heb ik nu echt zo'n week waarvan studenten gestresst kunnen raken. Twee tentamens een opdracht en een presentatie deze week. Voor de verandering moet ook ik even wat aan studeren doen. Stress. Wel dat is niet aan mij besteed. Ik studeer wel wat, maar ja, als je dan weer koffiepauze gaat houden in de zon met twee leuke dames (jawel, dezelfde twee als de vorige keer), dan loopt dat natuurlijk snel uit. Of je ontdekt dat er een zeer spannende snookerpartij op tv is (Mark Williams, beste speler ter wereld verloor met 13-12).
Resultaat: Slechts twee keer de collegesheets voor de herkansing van vandaag gelezen. Nu is dat al een hele verbetering, want de vorige keer was het maar een halve keer. Het tentamen zelf was wat moeilijker dan de vorige keer, dat ik wat meer wist compenseerde dat dan weer, dus het resultaat zal ongeveer gelijk zijn aan de vorige keer en toen had ik het net niet gehaald. Nu net wel? Of weer net niet?
Gisteren had ik ook weer volleybaltraining. En dit keer ging het wel lekker. Of eigenlijk..., de afgelopen keren miste ik wat power in mijn arm, zodat ik alleen met een sprongservice de bal nog net over het net kreeg. Gisteren was de power er weer. Bovenhands geen service gemist! Op die ene na dan, ik ging eenmaal een sprongservice doen en die sloeg ik echt meters uit, hoezo, power terug? Smashen ging dus ook heel hard en uit. Maar verder was het leuk. Ik merk dat mijn gewone spel langzaam aan weer wat beter wordt, we deden leuke oefeningen en we waren met lekker weinig mensen. Meestal op maandag is het zo tussen de vijftien en de twintig, maar dit keer waren we maar met zijn tienen. Ik moet alleen echt eens ophouden met dat getennis tijdens het volleyballen. Ik speel echt nog te vaak de ballen met één hand...
Vanavond weer PSV. Ik ben benieuwd. Ga zeker kijken. O ja, en ik moet ook nog ergens studeren...
"All you have to decide is what to do with the time that is given to you"

LaNaussee

  • Berichten: 3279
    • Bekijk profiel
LaNaussee et l'amour naissant... [deel 2]
« Reactie #18 Gepost op: april 26, 2005, 11:42:32 pm »
Deze week bij Albert Heijn: Twee flessen Berberana Dragon Tempranillio voor 5 Euro. Deze spaanse wijn is een aanrader. Er zullen niet veel wijnen te vinden zijn die net zo goed zijn voor deze prijs!!!

Ik weet uit zeer betrouwbare bron dat er ook 130 tegelijk van te bestellen zijn...
"All you have to decide is what to do with the time that is given to you"

karlos

  • Berichten: 827
    • Bekijk profiel
LaNaussee et l'amour naissant... [deel 2]
« Reactie #19 Gepost op: april 27, 2005, 12:19:13 pm »
zo'n bonnetje met € 300,- bonuskorting is best grappig... vooral de reactie als je ze bestelt... :D

kgeloof dat ik maar weer wat flessen insla...
Nein!

lineke

  • Berichten: 457
    • Bekijk profiel
LaNaussee et l'amour naissant... [deel 2]
« Reactie #20 Gepost op: april 27, 2005, 02:28:10 pm »

quote:

Deze week bij Albert Heijn: Twee flessen Berberana Dragon Tempranillio voor 5 Euro. Deze spaanse wijn is een aanrader. Er zullen niet veel wijnen te vinden zijn die net zo goed zijn voor deze prijs!!!
Is die BDT geschikt als avondmaalswijn? Als ik de kerkenraad tip, kan de VVB misschien wat naar beneden voor de komende vijf jaar...
je leeft maar één keer eeuwig

LaNaussee

  • Berichten: 3279
    • Bekijk profiel
LaNaussee et l'amour naissant... [deel 2]
« Reactie #21 Gepost op: april 27, 2005, 02:45:00 pm »
Ik zou het graag als avondmaalwijn zien, maar ik denk dat'ie daar niet zoet genoeg voor is. Ikzelf hou niet van zoete wijnen en avondmaalwijnen zijn dat meestal wel.
"All you have to decide is what to do with the time that is given to you"

elle

  • Moderator
  • Berichten: 7583
  • The way of the leaf
    • Bekijk profiel
LaNaussee et l'amour naissant... [deel 2]
« Reactie #22 Gepost op: april 27, 2005, 09:56:39 pm »
Jullie hebben toch niet de AH aan de postjesweg leeggekocht he...
De grolsch en de perla bonen zijn ook in de bonus, dus ik wilde er nog langs deze week.
"Ask not what the Body can do for you. Ask what you can do for the Body."[/]

karlos

  • Berichten: 827
    • Bekijk profiel
LaNaussee et l'amour naissant... [deel 2]
« Reactie #23 Gepost op: april 28, 2005, 12:07:44 pm »
Nee, het was de AH aan de Sarphatistraat...
Nein!

LaNaussee

  • Berichten: 3279
    • Bekijk profiel
LaNaussee et l'amour naissant... [deel 2]
« Reactie #24 Gepost op: april 29, 2005, 04:59:55 pm »
Een paar dagen verder
Het is alweer een paar dagen geleden dat ik geblogd heb. Veel gebeurd, veel gedaan. Tijd voor een update.
De 'story since last time' begint zeer triest. Ondanks dat PSV heel goed speelde en meer kansen creëerde dan AC Milan de maand ervoor weggegeven had, ontbeerde het aan het laatste zetje en verloor mijn club met 2-0. De strijd is nog niet gestreden, maar de klap die een daalder waard is, is voor AC.
Woensdag geprobeerd te studeren. Ik wilde mijn tentamen van vandaag (vrijdag) vast gaan leren, maar ik moest voor die tijd nog een opdracht maken voor gisteren. Het artikel waar het over ging, heb ik wel vijf keer gelezen en de samenvatting die ik ervan had wel twintig keer en ik weet nog niet waar het over ging. Ik hoop dat de opdracht toch goed is, maar van tentamens leren kwam weer niet zoveel...
Temeer ook daar ik nog wat bezig moest zijn met de avond van Plancius. We gingen de bijbelkringen evalueren en als coach van de bijbelkringleiders (één van de drie) en lid van de bijbelkringcommissie moest ik daarbij natuurlijk aanwezig zijn en van te voren even met mensen praten. De avond was goed. Eerst kwam iemand van IFES praten en daarna gingen we evalueren. Het grootste winstpunt van de avond vond ik dat de communicatie van wat de leden willen naar hen die erover gaan inmiddels goed loopt. Zo ongeveer alles wat langskwam hadden wij als coaches al de revue laten passeren. Als dat goed loopt, dan gaan ook de kringen en de onderwerpen beter aansluiten bij wat de leden willen.
Donderdag: college, studeren en volleyballen. Vooral dat laatste was weer leuk. We waren maar met zijn negenen en daarom gingen we 'king of the court' doen. Daarbij speel je drie tegen drie op een kleiner veld. En door de manier van puntentellen, wisselde de teams elkaar heel snel af. Iedereen was zodoende vrijwel de hele tijd aan het volleyballen. En zo waar was het nieveau dit keer redelijk goed en had iedereen er zin in, zodat er veel vrolijke gezichten waren en mooie punten.
Vandaag tentamen geleerd en gemaakt. Ik heb er niet zo'n goed gevoel over. Ik heb alles beantwoord, maar ik denk dat het ongeveer hetzelfde aantal punten is als de vorige keer. En toen was het niet voldoende. Afwachten dus.
Morgen koninginnedag. Vandaag: Heel Amsterdam in rep en roer. Overal wordt alles oranje, loopt iedereen elkaar in de weg, kijkt niemand meer op of om, worden vele, vele euro's uitgegeven aan versieringen en consumpties. Ik ben eigenlijk al dat geconsumeer en geld verspilling nu al zat... en het moet nog beginnen.

http://m1.nedstatbasic.net/n?id=ADUeawPd1CjN/e/n9s42gHHuc6IA
"All you have to decide is what to do with the time that is given to you"

LaNaussee

  • Berichten: 3279
    • Bekijk profiel
LaNaussee et l'amour naissant... [deel 2]
« Reactie #25 Gepost op: mei 01, 2005, 01:35:29 pm »
Koninginnedag
Heerlijk uitgeslapen. Laat mijn bed uit. Ook de ochtend ervoor veel te laat erin trouwens. De vogeltjes floten heerlijk en de ochtend gloorde op weg naar huis van een feestje. Een leuk feestje van twee mensen die jarig waren op koninginnedag. Het was een goede alternatieve manier om Koninginnenacht te vieren en het werd ook veel te laat...
Koninginnedag zelf dan. Eerst naar het Vondelpark gegaan. Elk jaar is daar de vrijmarkt voor kinderen en vele leuke en creatieve spelletjes kunnen daar gedaan worden. Jongens en meisjes van zes laten horen hoe goed ze al op hun muziekinstrument kunnen spelen en er is straattheater. Echt leuk. Daarna richting de grachten gegaan. Terwijl we, ik en drie anderen waaronder Karlos, daar waren, zag ik opeens Pooh en Elle in een bootje varen. Enthousiast begroette ik hen en voor ik het goed en wel doorhad, hadden zij het bootje bijgedraaid en waren wij met hen de grachten over aan het varen. Echt te gek om zo de grachten te zien vanuit een bootje. En onderwijl meegenieten van alle feestboten. Varen op de grachten, een droom die eindelijk in vervulling ging. Dank Pooh & Elle!!!

Overigens vind ik Koninginnedag verder echt vreselijk. Iets ervan had ik al beschreven in mijn vorige blogje, maar veel beter is dat er niet op geworden. Ongelovelijk wat een consumptiefeest. En om acht uur allerlei dronken mensen die dan met elkaar op de vuist gaan. En wat te denken van al het afval? Vandaag op weg naar de kerk heb ik zo ongeveer meer over glas dan over asfalt gefietst. Als al dat geld van versiering, alcohol, consumptie en afvalverwerking nu eens gegeven zou worden aan een arm land, dan zijn ze volgens mij accuut van hun geldproblemen af. Ik weet dat geld moet rollen, maar moet dat op deze manier? Mensen verdienen best wel eens een feestje, ik hou zef ook van feestjes, maar ergens moet toch wel een grens zijn?
"All you have to decide is what to do with the time that is given to you"

Priscilla en Aquila

  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10069
  • u hebt Mijn woord bewaard
    • Bekijk profiel
LaNaussee et l'amour naissant... [deel 2]
« Reactie #26 Gepost op: mei 01, 2005, 02:40:54 pm »

quote:

LaNaussee schreef op 01 mei 2005 om 13:35:
Koninginnedag
 Terwijl we, ik en drie anderen waaronder Karlos, daar waren, zag ik opeens Pooh en Elle in een bootje varen. Enthousiast begroette ik hen en voor ik het goed en wel doorhad, hadden zij het bootje bijgedraaid en waren wij met hen de grachten over aan het varen. Echt te gek om zo de grachten te zien vanuit een bootje. En onderwijl meegenieten van alle feestboten. Varen op de grachten, een droom die eindelijk in vervulling ging. Dank Pooh & Elle!!!
In je eigen stad doe je idd niet snel van die toeristische dingen. En dan met allemaal forummers... :)
Ik kom spoedig; houd vast wat gij hebt, opdat niemand uw kroon neme.   Wie overwint, hem zal Ik maken tot een zuil in de tempel mijns Gods en hij zal niet meer daaruit gaan

elle

  • Moderator
  • Berichten: 7583
  • The way of the leaf
    • Bekijk profiel
LaNaussee et l'amour naissant... [deel 2]
« Reactie #27 Gepost op: mei 01, 2005, 08:03:31 pm »
Ik vind koninginnedag best grappig, als je maar een beetje in het oog houdt waar het voor is (namelijk: het vieren van de koningins verjaardag en dus de monarchie). Maar dat doen de meesten inmiddels niet meer.
De een ziet het als manier om wat geld bij elkaar te sjacheren op de vrijmarkt, en de ander ziet het als een kans om een extra exhibitionistisch feest te bouwen. We hebben (voor LaNaussee aan boord stapte) een poosje achter de 'ex-pornstar' boot gehangen. Da's in 1 woord samen te vatten: 'Nivoo' (let op de neerbuigende en wat vermoeide klank. O.m. n.a.v. opmerkingen van de boot-DJ 'tieten, we willen tieten zien' waarop 1 van de opvarende dames haar t-shirt omhoog deed.).
Maar verder is het wel leuk om de oprechte oranje feestbeesten te ontmoeten.
"Ask not what the Body can do for you. Ask what you can do for the Body."[/]

LaNaussee

  • Berichten: 3279
    • Bekijk profiel
LaNaussee et l'amour naissant... [deel 2]
« Reactie #28 Gepost op: mei 05, 2005, 03:07:11 pm »
Dodenherking
Het is een minuut of tien voor de klok van acht uur. Een paar meter voor mij zit een klein blond meisje op de schouders van haar vader. Een camera staat op haar gericht. Plots ziet ze zichzelf op de enorme schermen die aan de zijkant staan. Ze reageert enorm enthousiast, zo enthousiast zelfs dat ze bijna van de schouders van haar vader valt. Ondertussen loopt de Dam steeds voller met mensen.
Over het middenpad loopt een stoet belangrijke mensen. Veel oudgedienden, veteranen. Jong, in de tijd van weleer. Langzaam schuift de stoet naar voren, richting het monument. Daar is ruimte vrijgelaten voor hen. Eerste rang. Vooraan, zodat zij alles mee kunnen maken en centraal staan. Ik kijk om me heen. De Dam stroomt steeds voller met mensen.
Een paar minuten voor de klok van acht uur. Plotseling wordt het wat rumoeriger op de Dam. Hare Majesteit de Koningin heeft het Paleis op de Dam verlaten en loopt richting monument. Over de mensenmassa heen kan ik Zijne Koninklijke Hoogheid Prins Willem Alexander vrijwel recht in het gezicht zien. Van de Koningin geen spoor. Zij is niet zo groot. Ik zie haar pas wanneer zij een krans legt bij het monument.
Een eenzame solist begint te spelen op zijn trompet. De klanken waaien over de Dam. Klanken van strijd en van verdriet. Hij is wat zenuwachtig, soms hapert hij wat. De indruk die het maakt is er niet minder om. Terwijl de laatste klank vervaagt, slaat de klokketoren acht donkere slagen. Stilte. Het enige wat hoorbaar is, is een geklapper van de touwen aan de vlaggestokken. Verder stilte.
Ik denk aan hen die gestorven zijn. Ik ken niemand van hen. Ook van mijn familie weet ik niet hoe ze de oorlogstijd hebben meegemaakt. Even denk ik aan mijn jeugd. Uren kon ik lezen over de tweede wereldoorlog. Vele titels heb ik verslonden en menig titel meerdere malen. En dan droomde ik die held te zijn die de stad kwam bevrijden, dat ik degene was die precies op het kritieke moment die ene tank wist uit te schakelen. Geen moment dacht ik toen aan de vele vrienden die naast je aan het front staan en die net wel een kogel in hun hoofd krijgen of tijdens een missie op een mijn stappen. Oorlog was mooi, oorlog was spannend. In de oorlog kon je een held zijn.
Stilte. Twee minuten lang. Ik realiseer mij hoeveel mensen er toen gedood zijn en hoeveel meer smart er moet zijn geweest. Al die soldaten, aan welke kant dan ook, hadden familie, vrienden, kennissen. Al die familieleden, vrienden en kennissen zijn met hun dood levenslang opgezadeld met een pijn, een verdriet. Niet te beseffen. Oorlog is niet mooi en helden zijn er niet. Oorlog voor meer, oorlog voor vrijheid. Duizenden, miljoenen mensenlevens voor volk en vaderland. Oorlog is niet mooi. Oorlog kent  alleen pijn, verdriet en verliezers. Wat is een gewonnen oorlog waard als je man, je zoon of je beste vriend er niet meer zal zijn?
De eerste noten van het Wilhelmus doorbreken mijn gedachten. Zachtjes zing ik mee en velen met mij. Een indrukwekkend, ingehouden, treurig, doch mooi moment. De premier zelve houdt een korte toespraak. Vrijheid, velen leven elke dag zonder te beseffen hoe dankbaar ze mogen zijn. Weer denk ik even aan mezelf. Hoe vaak sta ik 's ochtends op in het besef dat ik weer een dag in vrijheid heb gekregen van God? Ik weet het niet, maar veel verder dan één hand zal ik niet komen. Vrijheid, een geschenk van boven. Iets van wat bedoeld is te zijn. Ik mag leven. Ik leef. Ik ben vrij.
"All you have to decide is what to do with the time that is given to you"

Slim blondje

  • Berichten: 1608
  • De wijsheid niet in pacht.
    • Bekijk profiel
LaNaussee et l'amour naissant... [deel 2]
« Reactie #29 Gepost op: mei 05, 2005, 07:49:59 pm »
LaNaussee, heb ik weleens gezegd dat je goed, erg goed (om niet te zeggen steengoed) kunt schrijven zo op z'n tijd?
Het begin van de wijsheid is ontzag voor de HEER, wie leeft naar Zijn wet, getuigt van goed inzicht. (Psalm 111:10a)

LaNaussee

  • Berichten: 3279
    • Bekijk profiel
LaNaussee et l'amour naissant... [deel 2]
« Reactie #30 Gepost op: mei 06, 2005, 12:20:08 pm »
Dank je SB
« Laatst bewerkt op: mei 06, 2005, 12:20:20 pm door LaNaussee »
"All you have to decide is what to do with the time that is given to you"

LaNaussee

  • Berichten: 3279
    • Bekijk profiel
LaNaussee et l'amour naissant... [deel 2]
« Reactie #31 Gepost op: mei 10, 2005, 02:04:01 pm »
Groot is Hij
Al twee dagen sta ik op met een loflied op mijn lippen. Het voelt geweldig dat de eerste bewuste gedachte er één is ter ere van God. Ik voel me weer even vol van Hem. Een tof weekend gehad. Veel van Hem gezien. Eigenlijk is het bijna niet te beschrijven hoe het was en wat ik meegemaakt heb, doch ik zal een poging wagen iets van de sluier op te lichten zodat iets van mijn weekend zichtbaar wordt.
De dominee zit genietend, meedeinend op het ritme van de kinderliedjes, op de orgelbank. Hij heeft net op een leuke, verrassende manier aan de kinderen uitgelegd wat het teken van de doop is. En nu zingen de kinderen voor het babytje en haar ouders. Naast mij zit Elsa, die ook wel eens hier op het forum is. Zij is trots. De kinderen maken de bewegingen die zij bij het liedje verzonnen heeft.
Vlak daarna lopen wij samen het podium op. Aan het begin van de dienst heeft zij haar debuut gemaakt in het muziekteam waarin ik ook speel. Als zangeres. En nu mogen we 'Groot is Hij' spelen. Het is een feest. De gemeente gaat uit zichzelf in drieën zingen. De dienst is echt een feest. Na afloop veel complimenten gehad. Als team stralen we wat uit en mensen vonden dat fijn. En dan te bedenken dat ik eigenlijk wat akkoordjes op mijn gitaar miste en ik de mooie tweede stemmen niet gezongen heb, daar mijn stem naar de filistijnen was.
Tsja, een stem die nauwelijks meer noten kon halen, laat staan houden. Dat kwam door twee dingen. Zaterdagavond iets teveel biertjes gedronken dan goed is voor je stem, maar veel belangrijker, de vrijdagavond en zaterdag overdag weer een E&R voorbereidingsweekend gehad. Wederom met het hele project. Een weekend lang gitaarspelen, zingen en over zestig zingende mensen uitkomen om herhaling aan te geven ed. en veel praten. Mijn stem wilde niet meer..., ik was nog herstellende van een klein verkoudheidje.
Het weekend begon overigens dramatisch. Voorafgaand aan E&R moest ik nog oefenen in de kerk voor de dienst van afgelopen zondag en mijn fiets was kapot. Vanaf de kerk naar de trein: geen tram. Resultaat: te laat op E&R. Bij binnenkomst werd ik ook geacht meteen te gaan spelen en hadden ze ook weer niet de boekjes uitgedeeld die ik wilde..., geen moment om me even op God te richten en te beseffen waarvoor en voor wie ik sta te spelen. Een slecht begin. Sowieso ben ik niet dol op het begin van weekenden. Ik moet altijd even warmdraaien. Het begin vind ik altijd saai. Ook pas bij de borrel 's avonds begon ik in de e&r sfeer te komen.
De zaterdag was super. Toen zat ik er lekker in en veel mooie momenten meegemaakt. Mij was gevraagd e&r een nieuw lied aan te leren. De zondag voor e&r had ik voor het eerst Ps. 130 uit PsalmenVoorNu gehoord en die heb ik e&r maar aangeleerd. Ze vonden het geweldig. Velen kwamen zeggen dat ze dat echt heel tof vonden. Maar ook de rest van het zingen ging geweldig. Heerlijk wanneer de hele groep op het ritme mee aan het klappen is en uit volle borst zingt.
Het meest indrukwekkend was de afsluiting. We zouden een paar liedjes zingen, dan in groepjes van drie of vier bidden en dan nog twee liedjes zingen. Ik wist niet wat ik na het bidden moest laten zingen. Vlak voor het bidden kreeg ik opeens (van boven) de ingeving om 'Come, now is the time to worship' te laten zingen. Ik vind het altijd al helemaal geweldig om een zaal vol mensen in kleine groepjes te zien bidden. En toen we daarna gingen zingen, toen voelde het echt alsof God ontzettend aanwezig was en het zingen en bidden echt als een dankoffer tot Zich nam. Helemaal toen we a capella zongen. Als ik nu daaraan terug denk, dan ben ik weer onder de indruk. Groot is Hij!
"All you have to decide is what to do with the time that is given to you"

elle

  • Moderator
  • Berichten: 7583
  • The way of the leaf
    • Bekijk profiel
LaNaussee et l'amour naissant... [deel 2]
« Reactie #32 Gepost op: mei 10, 2005, 06:05:28 pm »

quote:

LaNaussee schreef op 10 mei 2005 om 14:04:
Groot is Hij
(...)
En nu mogen we 'Groot is Hij' spelen. Het is een feest. De gemeente gaat uit zichzelf in drieën zingen. De dienst is echt een feest. Na afloop veel complimenten gehad. Als team stralen we wat uit en mensen vonden dat fijn. En dan te bedenken dat ik eigenlijk wat akkoordjes op mijn gitaar miste en ik de mooie tweede stemmen niet gezongen heb, daar mijn stem naar de filistijnen was.
Dat lied is inderdaad een feest.
Maareuh... 2e stem? Is in driemelodie-ig canon zingen niet genoeg dan?
« Laatst bewerkt op: mei 10, 2005, 06:07:53 pm door elle »
"Ask not what the Body can do for you. Ask what you can do for the Body."[/]

LaNaussee

  • Berichten: 3279
    • Bekijk profiel
LaNaussee et l'amour naissant... [deel 2]
« Reactie #33 Gepost op: mei 10, 2005, 06:22:48 pm »
Bij dit lied zou ik gewoon één der canons zingen. Maar bij 'Ik aanbid U' zou ik de herhalingen doen (oftewel de vrouwen mochten dan met mij meezingen) en bij 'Geprezen zij de Here' een tweede stem.
"All you have to decide is what to do with the time that is given to you"

elle

  • Moderator
  • Berichten: 7583
  • The way of the leaf
    • Bekijk profiel
LaNaussee et l'amour naissant... [deel 2]
« Reactie #34 Gepost op: mei 10, 2005, 07:21:52 pm »
't Ging idd prima, was dus nergens voor nodig. En het is prettig om in een gemeente te zijn waar dat gewoon kan, een 2e stem zingen als je daar zin in hebt. Daar hoef je helemaal niet voor begeleid te worden.
Ik vond die opmerking van Elsa vooraf aan 'Groot is Hij' wel strak: 'Eerst met zijn allen 1 keer zoals hij op het scherm staat, daarna mag u zingen wat u wilt.' Ze perkte de gemeente gewoon in (en terecht), anders was men meteen al in canon gaan zingen, vermoed ik.
« Laatst bewerkt op: mei 10, 2005, 07:22:55 pm door elle »
"Ask not what the Body can do for you. Ask what you can do for the Body."[/]

Bedorik

  • Berichten: 18
  • Bemind door Ik ben die Ik ben
    • Bekijk profiel
LaNaussee et l'amour naissant... [deel 2]
« Reactie #35 Gepost op: mei 10, 2005, 11:34:31 pm »
Misschien toch maar accepteren dat het leven een strijd is, je bier laten staan, je stem ophalen bij de Filistijnen en de volgende keer ons blij verrassen met je tweede stem bij 'Geprezen zij de Here' of een stem in een drie melodie-ig canon ( mooie opmerking Elle :) )

barbara

  • Berichten: 31
    • Bekijk profiel
LaNaussee et l'amour naissant... [deel 2]
« Reactie #36 Gepost op: mei 12, 2005, 11:30:37 pm »
Jammer dat ik er niet bij was, ik had Bedorik ook graag horen/zien zingen. En 'groot is Hij' is natuurlijk altijd een feest om te zingen, met een klas schoolkinderen en helemaal met een hele kerk!

LaNaussee

  • Berichten: 3279
    • Bekijk profiel
LaNaussee et l'amour naissant... [deel 2]
« Reactie #37 Gepost op: mei 19, 2005, 11:11:30 pm »
Tegen het leven aanhikken
Eindhoven, afgelopen dinsdag, rond het middaguur. Mijn trein heeft vertraging. Op zich ben ik daar wel aan gewend. Toch was het dit keer anders. Raar. Een trein nadert het perron. Maar het is niet mijn trein. De deuren gaan open. Vele koffers komen naar buiten, gedragen door allemaal mensen in gele hesjes. De koffers worden gevolgd door een groep ouderen, wankelend, maar blij. Eén oude dame valt over de koffers. Onmiddelijk schieten drie ouden van dagen die zelf ook al wankelen haar te hulp om haar weer overeind te helpen. Het is bijzonder om te zien, een hoop gewankel, brengt toch mensen recht overeind. Aan de andere kant van het perron verheft zich een gezang. Een bijzonder vrolijk, iets jonger gezelschap komt in polonaise luid zingend mijn kant op. Verwonderd vraag ik me af wat dit allemaal betekend. Precies voor mijn neus stoppen ze de polonaise met een luid gejuich en vele omhelzingen. Het fluitje van de conducteur gaat, snel schiet het vrolijke gezelschap de trein weer in. De ouderen blijven achter op het perron na hun begeleiders bijzonder hartelijk en dankbaar gedag te hebben gezegd. Langzaam begint de trein te rijden. Dan valt mijn ook op een aanplakblaadje op de deur van een wagon: 'Bedevaartstrein, rijtuig 10'. Aan de andere kant van het perron komt mijn vertraagde intercity het station binnenrijden.
's Hertogenbosch, een half uur later. Ik zit in mijn stoel. Nog steeds ben ik wat verwonderd over die uitzinnige bedevaartsgangers. Ik vat het niet. Lourdes, vast een mooie plaats. Maar een madonna? Ik kan er niet bij, maar blijkbaar doet het veel mensen goed en raakt het hen. Het contrast is groot. Mijn coupé zit vol met mensen met een roze/paars achtig hoofddeksel, vele weekendtassen. Een meisje belt haar moeder en verteld dat ze bij Faithless stond. Pinkpop en Pelgrimages. Welk een contrast. Een alleraardigste oude vrouw komt naast me zitten. Haar man gaat twee banken verder zitten. De intercity voor mij had een defect. Ook al die mensen komen nu deze intercity binnen. De trein is overvol. Ik pak mijn CV-Koers uit de tas en ga verder waar ik op de heenreis gebleven was.
Donderdagochtend. Zo rond een uurtje of kwart voor zes. Als ik de deur opendoe, straalt het vroege morgenlicht me tegemoet. Amsterdam ligt er stil en verlaten bij. Een rustige stilte waarin iets inzit wat voelt als stilte voor iets. Stilte voor het geluid dat de nieuwe dag met zich mee zal brengen. Ik neem afscheid van mijn mede-soosgangers-en-laatblijvers. Sinds lange tijd weer een bridge gedaan. Langzaam kwam het spelletje weer terug in mijn herinnering. En uiteraard was de soosavond te laat geworden. Licht. Stilte. Langzaam fiets ik naar huis. Moe, maar voldaan. Moe, maar tevens genietend van de stad die ligt te wachten op wat komen gaat. Een paar vogeltjes brengen God dank voor de nieuwe morgen. In gedachten doe ik met hen mee, maar kan toch niet laten te hopen dat er ook nog wat uurtjes slaap mogen volgen voordat ik daadwerkelijk van de mooie nieuwe dag zal genieten.
Donderdagavond, zo rond de klok van elven. Ik ben helemaal verrot. Al bijna twee dagen ben ik vrijwel continue aan het hikken. Soms heb ik even een halfuurtje pauze, maar dan begint het weer. Gegeten heb ik niet. Geen honger. Alleen maar een misselijk gevoel van dat gehik. Wat valt er te genieten als je je verrot voelt? Raar eigenlijk dat je zelf er slecht aan toe kan zijn en toch kan genieten. Ik ben gewoon gaan volleyballen en ik heb er van genoten. Of de lucht, die de aankomende regen ademde. Of anders gezegd, zuchtte onder het verlangen naar regen. In het leven hikken en van het leven genieten. Een groot verschil en toch zo tesamen. Ik ga maar vroeg slapen. Dat zal wel de beste remedie zijn.
"All you have to decide is what to do with the time that is given to you"

Bedorik

  • Berichten: 18
  • Bemind door Ik ben die Ik ben
    • Bekijk profiel
LaNaussee et l'amour naissant... [deel 2]
« Reactie #38 Gepost op: mei 21, 2005, 11:08:51 am »
Soms bedenk je pas hoe irritant dingen zijn als je hebt en het daarna over is....

tip voor hikken...adem in houden, drie keer slikken....glaasje water dirnken met je neus dicht......op je kop gaan staan en iets eten....

En dat allemaal om je middenrif flink voor de gek te houden:-)
Succes ermee!

LaNaussee

  • Berichten: 3279
    • Bekijk profiel
LaNaussee et l'amour naissant... [deel 2]
« Reactie #39 Gepost op: mei 22, 2005, 11:05:54 pm »
Sportpark van Langevelde
We schrijven vrijdagmiddag, zo rond een uurtje of half vier. Tot mijn grote vreugde stond ik op zonder de hik te hebben en dat is zo gebleven tot op de dag van vandaag. De vrijdag had een ideaal verloop. Rustig opstaan en pas vanaf halverwege de middag een programma tot in de late, of misschien beter gezegd de vroege, uurtjes. Vanaf vier uur zou een groots evenement plaatsvinden: de Planciaanse Sportdag. Eén der amici woont op een verlaten sportpark en de kantine en sportvelden waren vrij voor gebruik. Het eerste sportonderdeel was de fietstocht erheen. Nu weet ik dat sommigen regelmatig meer fietsen, maar ik vond driekwartier heenfietsen met wind tegen toch wel een sportieve start.
Verder laat ik veel woorden erover achterwege. Er werd gebarbequed. Ik heb er niet veel van gegeten, was nog steeds wat ziekjes van de dagen ervoor. Wel lekker gevoetbald en gevolleybald. Het hoofdevenement was een zeskamp, alwaar ik volgens de enigzins dubieuze telling tweede ben geworden. Ik vermoed dat in werkelijke prestatie een derde of vierde plek meer op zijn plaats zou zijn geweest. Een eervolle vermelding verdient hier ook Karlos, die met afstand de minst presterende planciaan op de sportdag was. Maar Karlos, troost je, jij durfde in ieder geval de competitie nog aan, ipv hen die verstek lieten gaan.
Toen het donker werd, werd alles opgeruimd en ging ik mijns weegs, na heerlijk in het huis van onze gastheer van de warme douche genoten te hebben. Mijn weg leidde mij naar een bescheiden borrel ter ere van de verjaardag van de Ex-Huisgenoot-En-Beste-Vriend-Van-Mijn-Broer-En-Tevens-Vriend-Van-Mij. Dat laatste mag ik er nu natuurlijk wel zeker bij zeggen, daar ik door hemzelf verkozen was in het zeer selecte gezelschap dat zijn bescheiden borrel mocht opfleuren in het kader 'de meer zieliger, de meer vreugd'. Nu ja, bescheiden borrel... Er waren maar een man/vrouw of veertien, maar de wijn en de toastjes met brie waren in overvloed aanwezig. Veel later dan gepland, ging ik naar bed.
Vandaag heb ik vooral veel genoten van de zon. In de zon koffie gedronken na de dienst en ik heb 'Baudolino' van Umberto Eco uitgelezen. Ik vond het echt een leuk boek, met een geweldige slotzin vol zelfspot. Morgen weer college, mijn op één na laatste van dit studiejaar. Het belooft een mooi college te worden, daar het een gastcollege is van iemand van een reclamebureau die o.a. als taak heeft om op de hoogte te blijven van de nieuwste resultaten vanuit de psychologie. Ik ben benieuwd. Wordt vervolgd...
"All you have to decide is what to do with the time that is given to you"

karlos

  • Berichten: 827
    • Bekijk profiel
LaNaussee et l'amour naissant... [deel 2]
« Reactie #40 Gepost op: mei 22, 2005, 11:12:28 pm »
kan ik er wat aan doen dat tijdens het pen-poepen die pen gewoon niet in de fles wou en dat ik daar zoveel op verloor dat ik meteen verzekerd was van de laatste plaats... 8)7

* karlos vraagt zich verder ook af wat dit met sporten te maken heeft... :P  :D
« Laatst bewerkt op: mei 22, 2005, 11:12:55 pm door karlos »
Nein!

LaNaussee

  • Berichten: 3279
    • Bekijk profiel
LaNaussee et l'amour naissant... [deel 2]
« Reactie #41 Gepost op: mei 30, 2005, 10:35:27 pm »
Een telefoontje
Het is kwart voor één. Buiten schitteren de sterren aan de hemel. De telefoon gaat. Een vriend belt me om te vragen hoe het gaat. Ik had al een week mijn blogje niet meer bijgewerkt. Ik vind het geweldig dat mensen zo met me meeleven dat ze me gaan bellen als ik mijn blogje niet bijhoudt. Ik hoop het nu even goed te maken. Het gaat goed met me.
Van het gastcollege weet ik niet veel meer. Het was leuk. Dat wel. Leuke reclames gezien. De spreker werkt voor het reclamebureau dat o.a. Centraal Beheer en Volkswagen onder zijn hoede heeft. Die reclames kijken is altijd leuk. Vandaag er een tentamen over gemaakt. Ging wel aardig, ik heb alleen geen letter gelezen van te voren, zelfs geen collegesheet, dus gehaald zal ik het wel niet hebben. Toevallig was ik gelijktijdig klaar met die bloedmooie vrouw waar ik al eerder over gepraat heb. En nog meer toevallig moesten we allebei van het sportcentrum (waar het tentamen was) naar de faculteit. Ik moet eerlijk zeggen, ik heb heel vaak minder van een fietstochtje genoten.
De afgelopen week was druk. Ik ben met mijn Ex-Huisgenoot naar Rotterdam geweest. Daar was een tentoonstelling over Salvador Dali. Wij allebei vinden zijn werk wel wat hebben, ondanks dat hij soms wel erg erotisch getint is. De tentoonstelling ging vooral over wat hij gedaan heeft naast het maken van zijn bekende schilderijen. Het was echt een hele mooie tentoonstelling. Het hoogtepunt was voor mij een zeven minuten durende Disneyfilm die Dali zelf gemaakt had. Echt heel erg mooi!
Ook voor het eerst sinds tijden weer eens naar een lunchconcertje geweest. Een half uur gratis luisteren naar het Koninklijk Concertgebouw Orkest in het Concertgebouw. Helemaal te gek.
Op PLancius hadden we de bestuurswissel-ALV. Een nieuw bestuur heeft de touwtjes in handen genomen. En uiteraard genoten van het mooie weer. De hele vrijdag tot zonsondergang op het strand bij Zandvoort gelegen. En afgelopen zondag gespeeld in de kerk. Oftewel meer dan genoeg leuke dingen gedaan!
Maar bovenal overheerst het gevoel van dankbaarheid. Zondag twee enorm goed preken over Fillipenzen gehoord. Al twee dagen lang God weer in mijn hoofd. En één telefoontje een tijd geleden leverde een ontzettend leuke zaterdagmiddag op. Ergens de moed vandaan gehaald om een paar weken terug een leuke dame te bellen. Gek genoeg wilde ze nog afspreken ook. En nog absurder komt het op mij over dat het ook ontzettend leuk was. Nee. Het is niets. Maar dat ik met een leuke vrouw afspreek en geen moment twijfel aan of ze het wel leuk vindt en welk onderwerp ik nu weer aan moet spreken, is toch niet iets wat mij nou geregeld overkomt. Dankbaar. Het was een weekend van Liefde met een hoofdletter absoluut en of l'amour naissant volgt? De toekomst zal het uitwijzen...

[afbeelding]
« Laatst bewerkt op: mei 30, 2005, 10:37:26 pm door LaNaussee »
"All you have to decide is what to do with the time that is given to you"

Bedorik

  • Berichten: 18
  • Bemind door Ik ben die Ik ben
    • Bekijk profiel
LaNaussee et l'amour naissant... [deel 2]
« Reactie #42 Gepost op: mei 30, 2005, 10:45:38 pm »
En René Froger maar blijven zingen dat hij net iets vaker gelukkig zou willen zijn met z'n kopje thee, verf van de buurman en met z'n tweeen drie uitgebreid in bad.....Ik heb genoeg aan de inhoud van Fillipenzen idd

karlos

  • Berichten: 827
    • Bekijk profiel
LaNaussee et l'amour naissant... [deel 2]
« Reactie #43 Gepost op: juni 02, 2005, 01:22:05 pm »
* karlos verwacht van het weekend een uitgebreid verslag van het liften...

Graag alle details :D
Nein!

LaNaussee

  • Berichten: 3279
    • Bekijk profiel
LaNaussee et l'amour naissant... [deel 2]
« Reactie #44 Gepost op: juni 05, 2005, 12:16:02 am »
Liftweekend [deel 1: Over hoe we het zwembad haalden]
Het is donderdag, een uurtje of kwart over zeven in de avond. Op een heerlijke ligstoel lig ik te genieten van de zon die nog steeds krachtig haar stralen doet schijnen op het zwembad. Ik heb net gezwommen. Heerlijk water. En nu geniet ik van het geweldige vakantiegevoel. Ik geniet van de rust. Een vogel zweeft voor de zon langs. Naast mij liggen nog vijf andere plancianen te zonnen. Uit een luidspreker klinken wat franse stemmen afgewisseld met enige aangename dan wel minder aangename chansons. Zo gaat het al een uur of twee. Uitermate relaxed. Maar zo langzamerhand hopen we dat van de tien mensen die nog moeten komen er eindelijk een paar arriveren. Een auto rijdt het campingterrein op. Zou dan eindelijk? Nee. Weer geen mede-plancianen.
Een stapje terug in de tijd. Woensdagavond, zo rond het moment dat qua tijd de donderdag begint. De sportcommissie belegt haar jaarlijkse persconferentie om bekend te maken waar de liftwedstrijd heen gaat. Traditiegetrouw begint de sportcommissie overtuigend te vertellen dat we dit jaar eindelijk naar Denemarken gaan. Tot op heden is er geen sportcommissie geweest die daadwerkelijk het lef heeft gehad een locatie in Denemarken uit te zoeken, maar toch schrikken enkele liftgangers zich een hoedje. "Denemarken...? maar ik kan helemaal geen deens". Een kwartier later, na nog vele onzin locaties gehoord te hebben, is het dan eindelijk zover. De ware locatie wordt bekend gemaakt. Dit jaar is het..., Honfleur! Of eigenlijk, een camping in Eqeumauville, een kilometer of vijf van Honfleur. Honfleur zelf is een stadje met rijke geschiedenis, een paar kilometer ten zuiden van Le Havre. Het ligt precies aan de andere kant van de Seine. In totaal een wedstrijd over 640 km. Na de persconferentie werd nog de ALV afgerond en een biertje gedronken op de verjaardag van twee verenigingsleden.
Donderdagochtend. Kwart voor acht. Het startsein voor de liftwedstrijd wordt gegeven en elk koppel gaat zijns weegs. Officieel was het vertrek om zeven uur. Dit wordt altijd later, maar dit keer wel erg laat. En ja, dat kwam door mij, overigens grotendeels buiten mijn schuld. Acht koppels vertrekken naar allerlei plaatsen aan de rand van de stad om snel weg te liften (alleen binnen A'dam is het gebruik van OV toegestaan). Samen met twee andere koppels nemen wij (ik en mijn liftpartner) de tram naar hte begin van de A2. Daar is een benzinestation waar het makkelijk wegliften is. En inderdaad, het eerste koppel is meteen weg. Drie kwartier later hebben wij als tweede koppel ook eindelijk een lift. En wel naar Breukelen. En daar weer drie kwartier gewacht. Maar vanaf daar ging het vlotjes. Een zakenmannetje in een dikke volvo moest naar België en kon ons meenemen tot voorbij Gent. Deze man zat in de stoffen en had duidelijk knaken teveel. Onbeschaamd vertelde hij honderduit over feestjes en reisjes naar de Dominicaanse Republiek. Wat vooral prettig was, was dat hij gemiddeld een kilometertje of 160 per uur reed. Hierna hadden we weer een korte lift. Eén tankstation verder, naar Kortrijk.
- Intermezzo. Om naar Le Havre te gaan, zijn er twee routes. De eerste is over Gent, Lille en Amiens, de andere is om via Brugge en Calais te gaan. Deze laatste wordt het meest gebruikt, maar er is een behoorlijk risico om bij Calais vast te komen te zitten. Vandaar dat wij de eerste route namen, maar daar bleken vrij weinig auto's over te rijden. Weinig last van gehad, maar dat zou een verklaring kunnen zijn van het lange wegblijven van andere koppels
Een tweede ding dat handig is om te weten, is dat liften in principe zo werkt: Je probeert zo snel mogelijk op een tankstation aan de snelweg te komen. Vandaar lift je van tankstation naar tankstation (uiteraard wel over zo groot mogelijke afstand) tot de plek waar je de snelweg moet verlaten. Vanaf daar is het met de duim omhoog langs de kant van de weg staan. Het vele voordelen van liften via tankstations zijn: veiliger; auto's hoeven niet voor je te stoppen, wat gevaarlijke situaties scheelt; je kan mensen persoonlijk aanspreken (hetgeen wij dus ook voortdurend deden (werkt echt het best); je staat er droog als het regent en last-but-not-least; er is koffie -
Bij Kortrijk werden we al na enkele minuten gevraagd door een belgisch vrouwtje waar we heen moesten. Zij moest net voorbij de afslag naar Amiens zijn. Ideaal. We mochten mee, maar dan moesten we wel opschieten, want ze had haast. Nou, wij ook, dus dat kwam goed uit. Bij het laatste tankstation voor de afslag naar Amiens namen wij afscheid op een groot benzinestation en daar kwamen wij het koppel dat meteen weg was aan het begin weer tegen. Gelijktijdig vonden wij een lift in de richting van Amiens. Helaas was de onze maar één benzinestation. Bovendien bleek dat benzinestation bijzonder ongunstig te zijn en de visioenen van uren doelloos wachten kwamen naar boven. Ik moest zo snel mogelijk weg (mijn liftpartner liftte voor het eerst, dus die had niet zo door dat het een absolute rotplaats was). Slechts één auto ging de goede kant op. Ik sprak het vrouwtje dat de auto bestuurde aan en probeerde in mijn beste frans een lift te regelen. Ze zei dat ze geen mensen meenam. Desolaat smeekte ik om een lift naar het volgende benzinestation en haar hart bezweek. We mochten mee. Op dat moment kwam mijn vage kennis van de franse muziek me van pas. Ik herkende meteen de zanger van de cd die ze op had staan. Een gouden vondst. Ze bracht ons naar de afslag Honfleur, voorbij Le Havre. Een slordige 200 km.
Bij Le Havre moet je de Seine over. En werkelijk waar. Dat is pas echt een monding van een rivier. Daar gaat meer water door dan alle drie de grote nederlandse rivieren bij elkaar. En daarover een enorme brug met geweldig uitzicht. Afijn, op die brug haalden we het koppel in wat we al twee keer waren tegen gekomen. Op de afslag moesten we er echter uit en werden we weer ingehaald. Een aardige franse dame pikte ons toen op en bracht ons naar de camping na eerst nog even gevraagd te hebben waar die camping was. Ze woonde wel in de buurt, maar kende de camping niet. We arriveerden op de camping een minuutje na het koppel waar we bijna mee samenreisden. 7.45 vertrokken van de Dam. 17.15 gearriveerd op de camping bij Honfleur. We werden derde. Het winnende koppel was al om kwart voor vier gearriveerd. Tentjes opgezetten, zwembroek aan en genieten van een zonovergoten Normandië. We zijn nu met z'n zessen en met ons, de zon, een zwembad, heerlijke ligstoelen, wat bier en wat hartigs.
Twee uur later. We zijn nog steeds met zijn zessen. We vragen ons af waar de rest blijft en kunnen ons niet voorstellen dat de anderen er zolang over doen. Moeten we zo dadelijk echt met zijn zessen gaan eten omdat vijf van de acht koppels de camping niet halen voordat het avondeten niet langer uitgesteld kan worden? Langzaam dringt het tot ons door dat wij, alle drie de koppels, eigenlijk wel heel snel de afstand hebben afgelegd. Opnieuw rijdt een auto het campingterrein op. Zouden er dit keer wel plancianen inzitten?
"All you have to decide is what to do with the time that is given to you"

elle

  • Moderator
  • Berichten: 7583
  • The way of the leaf
    • Bekijk profiel
LaNaussee et l'amour naissant... [deel 2]
« Reactie #45 Gepost op: juni 05, 2005, 12:51:45 pm »
LOL...

Dan gaat alles prima, ben je toch 2e :)
* elle kent dat van de wedstrijd naar het gehucht onder Weimar: onze lift kon de camping niet vinden, dus waren we 5 minuten later dan het eerste koppel. Daar kwamen de laatsten trouwens om half 12 's avonds aan, terwijl wij er rond 16.00u gearriveerd waren.

Enneuh... hoe gaat het met je gitaar?
"Ask not what the Body can do for you. Ask what you can do for the Body."[/]

Bedorik

  • Berichten: 18
  • Bemind door Ik ben die Ik ben
    • Bekijk profiel
LaNaussee et l'amour naissant... [deel 2]
« Reactie #46 Gepost op: juni 05, 2005, 02:23:25 pm »
'Er is een dag'.....Bedorik was blij met het gitaarspel van La Naussee....Er is ook een dag, waarop gitaren niet meer vals zullen zijn. Ongeacht wanneer je de soundcheck doet:-)

LaNaussee

  • Berichten: 3279
    • Bekijk profiel
LaNaussee et l'amour naissant... [deel 2]
« Reactie #47 Gepost op: juni 05, 2005, 03:35:16 pm »
Tsja, die gitaar. Vanochtend mocht ik weer spelen. Vanwege wat oude mensen die altijd vroeg in de kerk zijn, moeten we vroeg een soundcheck doen. Er was geen tijd voor stemmen. Dat moest nog na de soundcheck. Ik liet mijn gitaar stemmen en dat bleek keurig gedaan te zijn, alleen niet in de goede toonsoort. Resultaat: Het eerste lied volop vals ingezet. Daarna een beetje gedaan of ik meespeelde, zonder dat er geluid voortkwam. Een beetje playbacken, maar dan op een muziekinstrument. Tijdens de preek opnieuw gestemd en daarna na de preek ging het heerlijk! De tweede dienst trouwens ook!
"All you have to decide is what to do with the time that is given to you"

LaNaussee

  • Berichten: 3279
    • Bekijk profiel
LaNaussee et l'amour naissant... [deel 2]
« Reactie #48 Gepost op: juni 05, 2005, 08:12:14 pm »
Litweekend [deel 2: Over van alles en nog wat franse geneugden]
... en weer geen plancianen. Een twintigtal minuten later is het dan wel raak. En goed ook. Uit een auto stapt het vierde koppel. Twee minuten later gevolgd door nog een auto waaruit twee ander koppels komen. Binnen drie minuten is het aantal plancianen op de camping verdubbeld. Ook zij zetten snel hun tenten op en nemen een duik in het water.
Dan is het echt tijd om richting Honfleur te gaan om lekker wat te gaan eten. Een flinke wandeling brengt ons aan de haven, waar omheen zich vele eetgelegenheden elkaar plat concurreren. Zij het dat ze daar van een prijzenslag nog nooit gehoord hadden, want alles was schreeuwend duur. Een biertje kostte 5 Euro. Bij een tentje waar nog genoeg lege stoeltjes waren, hebben we genoten van heerlijke vis. Ook de rosé erbij was erg goed. Ik waarlijk genoten van dat maaltje.
Daar alles schreeuwend duur was, besloten we te zoeken naar een andere tent om daar nog wat koffie  te nuttigen. Het was inmiddels elf uur geworden en werkelijk waar, geen kroegje te vinden. Uiteindelijk bleek er in heel Honfleur één zaakje te zijn wat na twaalven de deuren nog open had. De oplettende lezer heeft vast al opgemerkt dat twee koppels nog niet gearriveerd waren. Tijdens het eten bleek dat één koppel Honfleur deze dag niet meer zou halen en het tweede koppel zou rond één uur 's nachts arriveren (maar die hebben wel een ijsje gegeten in Parijs). Dat was ongeveer gelijktijdig met onze terugkomst op de camping, want daar we allen zeer moe waren, hebben wij vrij snel het kroegje verlaten en zijn terug gegaan naar de camping alwaar we heerlijk geslapen hebben tot een uur of elf de volgende dag.
Die dag brak aan zoals vele dagen in Nederland dat doen: grijs. Ik ben gewoon om op vrijdagochtend een tennispartijtje te spelen in het Westerpark. Maar aangezien ik en mijn tegenstander allebei in Honfleur zaten, kon dat geen doorgang vinden. We hebben dat ruimschoots goedgemaakt door een goed uur te gaan beachballen. Het ontbijt daar voorafgaand was er één zoals alleen in Frankrijk kan: heerlijke verse baguettes met franse kaas! Daarna kletterde een stortbui neer op de camping en zochten we ons een schuilplaats in de kantine van de camping, althans twee kale zaaltjes waar je kon zitten. Na de bui met z'n allen gelift naar Honfleur.
Daar hebben we allereerst twee musea bekeken en de nodige kunstgallerijen. Honfleur is bekend om zijn kunstgallerijen. En ik geef toe, her en der zat er best wat leuks tussen. Toen werd het tijd voor nog een franse geneugd. Een crêpe chantilly met koffie. Heerlijk! De tent waar we zaten was relaxed en we zijn daar dan ook lang blijven hangen. Terwijl de jongelingen nog zin hadden om naar het strand te gaan, bleven de oude lullen in de kroeg hangen om te genieten van een alcoholische versnapering en elkaars gezelschap. Terwijl wij daar zaten, arriveerde het achtste en laatste koppel ook in Honfleur, 24 uur nadat ik was gearriveerd.
Bon, genoeg over de dag Honfleur. We zijn nog teruggegaan naar de camping, hebben nog even lekker gezwommen en hebben de donkere avonduren doorgebracht met kaarten en blufpoker, uiteraard onder het genot van bier, rosé en toastjes met brie, camembert en meer lekkere kaas.
« Laatst bewerkt op: juni 06, 2005, 06:03:21 pm door LaNaussee »
"All you have to decide is what to do with the time that is given to you"

elle

  • Moderator
  • Berichten: 7583
  • The way of the leaf
    • Bekijk profiel
LaNaussee et l'amour naissant... [deel 2]
« Reactie #49 Gepost op: juni 06, 2005, 04:13:36 pm »
Woei! Een echt liftweekend! Met bakken met regen, net als toen in Luxemburg!

Hoe ging de terugweg?
"Ask not what the Body can do for you. Ask what you can do for the Body."[/]