Auteur Topic: [Weblog] Het Sprookjesbos (deel 6)  (gelezen 25503 keer)

Harm

  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3849
    • Bekijk profiel
[Weblog] Het Sprookjesbos (deel 6)
« Reactie #100 Gepost op: oktober 25, 2005, 08:00:45 pm »

quote:

Roodkapje schreef op 25 oktober 2005 om 17:02:
Stufi is nog steeds niet gestort trouwens... :'(
Moet je ook een echte bank nemen in plaats van de Postbank :P .
"Books and cleverness! There are more important things - friendship and bravery!" - Hermione Granger

Roodkapje

  • Berichten: 6523
  • Semper reformanda
    • Bekijk profiel
[Weblog] Het Sprookjesbos (deel 6)
« Reactie #101 Gepost op: oktober 25, 2005, 08:45:30 pm »
Nah, normaal gesproken staat het er altijd op de dag waarop ze zeggen dat het betaaldag is. Dus dat valt tegenwoordig reuze mee.  :w
Maar nu, alzo zegt de HEERE, uw Schepper, o Jakob! en uw Formeerder, o Israël! vrees niet, want Ik heb u verlost; Ik heb u bij uw naam geroepen, gij zijt Mijn. (Jes. 43:1)

Harm

  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3849
    • Bekijk profiel
[Weblog] Het Sprookjesbos (deel 6)
« Reactie #102 Gepost op: oktober 25, 2005, 09:26:12 pm »
* Harm had het wel op de dag van uitbetalen. Het was niet veel (minder nog dan mijn reiskostenvergoeding die ik van mijn stage krijg :X ), maar het is leuk om te krijgen :) .
"Books and cleverness! There are more important things - friendship and bravery!" - Hermione Granger

Roodkapje

  • Berichten: 6523
  • Semper reformanda
    • Bekijk profiel
[Weblog] Het Sprookjesbos (deel 6)
« Reactie #103 Gepost op: oktober 25, 2005, 10:06:55 pm »
Ik moet mijn collegegeld nog betalen (tweede termijn), dus het zou wel handig wezen als het vrij binnenkort kwam.
Maar nu, alzo zegt de HEERE, uw Schepper, o Jakob! en uw Formeerder, o Israël! vrees niet, want Ik heb u verlost; Ik heb u bij uw naam geroepen, gij zijt Mijn. (Jes. 43:1)

Mezzamorpheus

  • Berichten: 5201
  • You are my Lifeboat
    • Bekijk profiel
[Weblog] Het Sprookjesbos (deel 6)
« Reactie #104 Gepost op: oktober 25, 2005, 11:10:30 pm »
Ik ben bang voor je dat ze niet kunnen lezen bij de IBG....  8)7
« Laatst bewerkt op: oktober 25, 2005, 11:10:38 pm door Mezzamorpheus »

Roodkapje

  • Berichten: 6523
  • Semper reformanda
    • Bekijk profiel
[Weblog] Het Sprookjesbos (deel 6)
« Reactie #105 Gepost op: oktober 26, 2005, 09:41:38 am »
Ik heb es even zitten vlooien op internet, en ik ben bang dat je gelijk hebt, Mezzamorpheus. :X

Blijkt dat ze mijn wijziging verkeerd hebben doorgevoerd. Ik had mijn studiefinanciering per 1 januari 2006 stopgezet, blijkt dat zij er 1 januari 2005 van gemaakt hebben.  |:(
Dat is toch niet logisch, dat iemand half oktober een wijzing doorgeeft dat hij met terugwerkende kracht tot 1 januari 2005 geen studiefinanciering wil ontvangen... Dus daar ga ik zo maar es achteraan bellen. Hopen dat ze de fout nog zo kunnen herstellen dat ik deze maand nog uitbetaald krijg. Anders heb ik namelijk een GROOT probleem. :X

Ik moet sowieso nog bellen met andere instanties. Zo snapt Géove kennelijk niet dat ik via mijn werk ziekenfonds verzekerd ben. Dus dat ze mijn particuliere ziektekostenverzekering moeten omzetten in een ziekenfondsverzekering. En ik moet nog achter mijn practica statistiek aanbellen... *zucht*

Begint alweer lekker vandaag.  }:|
« Laatst bewerkt op: oktober 26, 2005, 10:37:17 am door Roodkapje »
Maar nu, alzo zegt de HEERE, uw Schepper, o Jakob! en uw Formeerder, o Israël! vrees niet, want Ik heb u verlost; Ik heb u bij uw naam geroepen, gij zijt Mijn. (Jes. 43:1)

Nunc

  • Berichten: 5825
  • En terstond kraaide een haan.
    • Bekijk profiel
[Weblog] Het Sprookjesbos (deel 6)
« Reactie #106 Gepost op: oktober 26, 2005, 10:00:13 am »

quote:

Mezzamorpheus schreef op 25 oktober 2005 om 23:10:
Ik ben bang voor je dat ze niet kunnen lezen bij de IBG....  8)7


dat flikken ze bij mij ook steeds. Ik ben al een keer zomaar voor een langer-durende studie ingeschreven (wel dezelfde opleiding, maar dan de 5-jarige nieuwe variant, terwijl ik de oude 4-jarige doe) en ineens hadden ze zomaar een willekeurige datum tot 'startdatum' van mijn studieperiode verheven  8)7

Kennelijk zijn gegevens die al jaren correct in hun database staan ook onderhevig aan random-mutaties ofzo :?

Liudger

  • Berichten: 2050
    • Bekijk profiel
[Weblog] Het Sprookjesbos (deel 6)
« Reactie #107 Gepost op: oktober 26, 2005, 10:23:07 am »
IBG: Ze zouden een soort boetesysteem moeten invoeren - voor elke blunder smartegeld voor de benadeelde student - moet je eens kijken hoe snel dat soort problemen opgelost zouden zijn.
De Heer heeft mij gezien en onverwacht ben ik opnieuw geboren ...

Roodkapje

  • Berichten: 6523
  • Semper reformanda
    • Bekijk profiel
[Weblog] Het Sprookjesbos (deel 6)
« Reactie #108 Gepost op: oktober 26, 2005, 10:38:40 am »
kweenie, ik heb nog nooit echt problemen gehad bij de IBG, dit is in vijf jaar de eerste keer dat er wat misgaat... :/

edit:Dit is hoe het verder ging. Ik heb met de IB Groep gebeld, en er was niet eens een New Agerig muziekje terwijl ik in de wacht stond. Ik kreeg meteen iemand aan de lijn. Dat is nieuw voor mij. Meestal als je met de IB Groep belt moet je brood en koffie voor onderweg meenemen. :+

Daarna kreeg ik een aardige mevrouw aan de lijn die inderdaad bevestigde dat ik per 31-12-2004 stond uitgeschreven (die datum heb ik dus echt niet doorgegeven!). Maar ze snapte gelukkig dat dat wel heel raar was, en dat ik tot en met december 2005 graag centjes gestort wilde hebben. Dus de lening voor deze maand wordt alsnog overgemaakt (zeggen ze...). Ik had een beetje druk gezet door 'vet zenuwachtig' te zijn en gemotioneerd enzo... :+ (werkt altijd :P). Dus ze was één en al behulpzaamheid.

Wordt vervolgd dus...
« Laatst bewerkt op: oktober 26, 2005, 10:43:47 am door Roodkapje »
Maar nu, alzo zegt de HEERE, uw Schepper, o Jakob! en uw Formeerder, o Israël! vrees niet, want Ik heb u verlost; Ik heb u bij uw naam geroepen, gij zijt Mijn. (Jes. 43:1)

Roodkapje

  • Berichten: 6523
  • Semper reformanda
    • Bekijk profiel
[Weblog] Het Sprookjesbos (deel 6)
« Reactie #109 Gepost op: oktober 26, 2005, 11:32:26 pm »
Studieverlof
Vanochtend kon ik uitslapen. Ik had het wel nodig want die nacht had ik slecht geslapen omdat ik lag te piekeren en te woelen over de vraag hoe het kon dat mijn stufi nog niet gestort was. Dat werd vanochtend, dus duidelijk, tikfoutje... 8)7 Ik hoop echt dat ze een beetje opschieten met storten, want ik zag dat ik tot over mijn limiet rood sta inmiddels... collegegeld is afgeschreven. En de mededeling dat ik nu een hogere debetrente moet betalen. Zodra de Postbank dat in rekening gaat brengen ga ik dat verhalen op de IB Groep. Het is namelijk niet mijn schuld dat ik nu tot over mijn limiet rood sta.

Ik besloot de zaak verder maar te laten rusten, ik kon er verder toch niks aan doen. Dus nadat ik alle updates weer es had binnengehaald voor Mandrake 10.1 official ging ik aan de slag. Toch nog redelijk doorgewerkt vanmiddag. Heb twee hoofdstukken van de syllabus samengevat en ga morgenvroeg wat eerder opstaan om nog een hoofdstuk te doen. Dan kan ik na mijn werk de aanvullende literatuur nog doorwerken over stanines enzo en dan ben ik bijna door de stof heen. Tentamen is volgende week woensdag al. Ik hoop echt dat ik voor het weekend alles heb samengevat enzo. Dan kan ik op vrijdagmiddag, zaterdag en maandag oefenen met sommen en voorbeeld-tentamenopgaven. Ik hoop zó dat ik het tentamen nu haal. Dat zou wel heel lekker zijn.

Dan hoef ik nog maar één vak voor mijn bachelorthese, namelijk statistiek 2 en dat tentamen is op 10 januari. En daarvan volg ik nu de practica. De eerste helft daarvan zit er al op, met regressie, multipele regressie, chi-kwadraattoetsen en kruisvalidatie heb ik weinig moeite. ANOVA's zijn al wat ingewikkelder, omdat je daarvan twee benaderingen hebt: een echte variantie-analyse en variantie-analyse door regressie. En daarna logistische regressie, regressie met dummyvariabelen en nog een hoofdstuk over non-parametrische toetsen (Kolgorov-Smirnoff, Mann-Whitney, Wilcoxon enzo). Met name dat laatste vind ik nogal vaag. Daar zak ik ook steeds op. :X

Alpha Cursus
Daarna was het tijd voor een fietstochtje naar Haren. Aangezien Roodkapjes niet twee keer bloemetjes gaan plukken buiten het aangegeven pad, reed ik dit keer in één keer goed. :cheer: Ik was ruim op tijd aanwezig. In totaal heb ik er ongeveer drie kwartier over gedaan. Dus inclusief verkeerslichten heb ik keurig 13 1/3 km per uur gefietst :z . Je gaat niet als een gek jakkeren door de stad als dat helemaal nergens goed voor is. ;)
Ik weet nog niet zo wat ik van de Alpha Cursus vind. In plaats van te bidden na de maaltijd zingen we een liedje. Een ontzettend popiejopieliedje. Ik vind het vreselijk, de anderen vinden het zichtbaar leuk, dus wellicht is het wel goed. We beginnen het 'serieuze gedeelte' altijd met Opwekkingsliedjes zingen, en daar heb ik ook al een hekel aan. Sowieso aan zingen in het algemeen, en aan opwekking in het bijzonder. Er zitten ook Johannes de Heer liedjes in de Opwekkingsbundel, maar die hebben ze zorgvuldig gemeden bij het selecteren. Dus meestal zing ik niet mee, ik kan dat gewoon niet. Dan volgt er een praatje. Dat is wel leuk, het gaat natuurlijk over de basics van het geloof, maar daar is het Alpha Cursus voor, niks mis mee verder.
De gesprekken daarna gaan dan over het onderwerp, wat je er zelf mee doet. Dat is de ene keer vruchtbaarder dan de andere keer. Ik zit met allemaal mensen op Alpha die het ook allemaal wel weten, dus meestal wordt er niet echt gepraat. Vanavond ging het over geloofszekerheid. Dan komt mijn getuigenis mooi van pas. ;) Nadat we met gebed zijn afgesloten, kan er nog fris gedronken worden en dan gaat iedereen zijn eigen weg. Ik ben met iemand anders een stukje meegefietst, die woont in Corpus Den Hoorn, dus het 'enge stuk' (Verlengde Hereweg met nauwelijks straatverlichting en kapitale (kantoor)villa's aan weerszijden van de straat) hoefde ik niet alleen te fietsen. Bij de Van Iddekingeweg ging zij links en ik ging rechtdoor. Meestal ga ik dan voor Centraal langs, richting Eeldersingel via de Friesestraatweg naar Vinkhuizen.

'Fietsers tegelijk groen'
Als je de Hereweg uitfietst kom je op een gegeven moment bij een kruising Hereweg/Herebrug met de stationsstraat en dan kun je linksaf naar Centraal. Aangezien dat twee drukke wegen zijn staan daar verkeerslichten. Bij het fietsersverkeerlicht staat een bordje 'fietsers tegelijkertijd groen'. Ik vraag me af of men daar weleens over nagedacht heeft. Het CDA wel zo te zien: http://www.cda-afdelingen..._verkeersonveiligheid.php

Want wat gebeurt er als er veel fietsers aan vier zijden van een kruispunt staan te wachten en het licht springt op groen? Dan trekken ze allemaal tegelijkertijd op, er gaat wat rechtdoor en wat linksaf. Rechtsaf is voor fietsers meestal vrij. Groningen is een fietsstad. Dus als jij met je fiets het kruispunt bent overgestoken, rij je in op een hele sliert fietsers die aan de overkant nog bezig is met oversteken. Dus moet je ongeveer midden op het kruispunt wachten tot de weg vrij is. Tegen de tijd dat jij verder kunt rijden hebben de auto's allang groen... :X Dat is wanneer je alleen maar rechtdoor gaat. O wee als je linksaf moet, dat is nog erger.

Want dan zijn alle lichten groen, een gaat een gedeelte rechtdoor (zie boven) en een ander gedeelte aan vier zijden van het kruispunt gaat linksaf. Tegelijkertijd. In het midden van het kruispunt is het één grote chaos, ongeveer tien seconden nadat het fietserslicht groen geworden is. Het valt me mee dat mensen niet op elkaar inrijden. Dat is dus het kruispunt bij de Herebrug. Als je dan links gaat en je fietst voor het station langs komt je langs de kruising bij het Emmaplein. Zelfde verhaal als bij de Herebrug. Zo zijn er meer drukke kruispunten in de Stad waar groen licht niet direct betekent dat het veilig is ofzo...
« Laatst bewerkt op: oktober 27, 2005, 12:11:47 am door Roodkapje »
Maar nu, alzo zegt de HEERE, uw Schepper, o Jakob! en uw Formeerder, o Israël! vrees niet, want Ik heb u verlost; Ik heb u bij uw naam geroepen, gij zijt Mijn. (Jes. 43:1)

Scholasticus

  • Berichten: 365
    • Bekijk profiel
[Weblog] Het Sprookjesbos (deel 6)
« Reactie #110 Gepost op: oktober 27, 2005, 08:39:41 am »

quote:

Roodkapje schreef op 26 oktober 2005 om 23:32:
'Fietsers tegelijk groen'
Als je de Hereweg uitfietst kom je op een gegeven moment bij een kruising Hereweg/Herebrug met de stationsstraat en dan kun je linksaf naar Centraal. Aangezien dat twee drukke wegen zijn staan daar verkeerslichten. Bij het fietsersverkeerlicht staat een bordje 'fietsers tegelijkertijd groen'. Ik vraag me af of men daar weleens over nagedacht heeft. Het CDA wel zo te zien: http://www.cda-afdelingen..._verkeersonveiligheid.php

Want wat gebeurt er als er veel fietsers aan vier zijden van een kruispunt staan te wachten en het licht springt op groen? Dan trekken ze allemaal tegelijkertijd op, er gaat wat rechtdoor en wat linksaf. Rechtsaf is voor fietsers meestal vrij. Groningen is een fietsstad. Dus als jij met je fiets het kruispunt bent overgestoken, rij je in op een hele sliert fietsers die aan de overkant nog bezig is met oversteken. Dus moet je ongeveer midden op het kruispunt wachten tot de weg vrij is. Tegen de tijd dat jij verder kunt rijden hebben de auto's allang groen... :X Dat is wanneer je alleen maar rechtdoor gaat. O wee als je linksaf moet, dat is nog erger.

Want dan zijn alle lichten groen, een gaat een gedeelte rechtdoor (zie boven) en een ander gedeelte aan vier zijden van het kruispunt gaat linksaf. Tegelijkertijd. In het midden van het kruispunt is het één grote chaos, ongeveer tien seconden nadat het fietserslicht groen geworden is. Het valt me mee dat mensen niet op elkaar inrijden. Dat is dus het kruispunt bij de Herebrug. Als je dan links gaat en je fietst voor het station langs komt je langs de kruising bij het Emmaplein. Zelfde verhaal als bij de Herebrug. Zo zijn er meer drukke kruispunten in de Stad waar groen licht niet direct betekent dat het veilig is ofzo...
In Enschede hebben ze bij m'n weten ook 'fietsers tegelijk groen'. Sympathiek in die zin, dat fietsers alleen maar op elkaar in kunnen rijden zonder daarbij door auto's gehinderd te worden. Maar dan moet de 'ontruimingstijd' op het kruispunt wel ruim genoeg zijn. Als ik jou zo hoor moet dat in Groningen minstens 2 minuten zijn.

Pinkeltje

  • Berichten: 890
    • Bekijk profiel
[Weblog] Het Sprookjesbos (deel 6)
« Reactie #111 Gepost op: oktober 27, 2005, 02:14:20 pm »
Jij bent tenminste nog fietser... Voetganger zijn in Groningen, da's pas eng.  :X
40 jaar GSV, da's pas echte trouw

Roodkapje

  • Berichten: 6523
  • Semper reformanda
    • Bekijk profiel
[Weblog] Het Sprookjesbos (deel 6)
« Reactie #112 Gepost op: oktober 27, 2005, 05:36:57 pm »
Hoezo? (Ik ben bijna nooit voetganger in Groningen, maar wel nieuwgierig naar de uitleg hiervan... :P )
Maar nu, alzo zegt de HEERE, uw Schepper, o Jakob! en uw Formeerder, o Israël! vrees niet, want Ik heb u verlost; Ik heb u bij uw naam geroepen, gij zijt Mijn. (Jes. 43:1)

Pinkeltje

  • Berichten: 890
    • Bekijk profiel
[Weblog] Het Sprookjesbos (deel 6)
« Reactie #113 Gepost op: oktober 27, 2005, 05:45:13 pm »
Okee, beeld je in: Je loopt rustig van het station naar het Academiegebouw. Schichtig kijk je om je heen, want je bent geen grote stad gewend. Gelukkig zijn er niet zoveel automobilisten op je weg. Al een stuk minder bezorgd loop je verder. Bij een oversteekmoment zie je aangenaam verrast een zebra. Je ziet van verre wat fietsend verkeer aankomen, maar je denkt: ik heb voorrang en ze stoppen wel...

Pinkeltje bijna onder de fiets.  :/

Btw hierover wordt ook over geklaagd op die cda-site (tusschen de markten)
« Laatst bewerkt op: oktober 27, 2005, 05:46:07 pm door Pinkeltje »
40 jaar GSV, da's pas echte trouw

Roodkapje

  • Berichten: 6523
  • Semper reformanda
    • Bekijk profiel
[Weblog] Het Sprookjesbos (deel 6)
« Reactie #114 Gepost op: oktober 27, 2005, 05:49:17 pm »
Ja, maar bij Tusschen de markten en (nog erger) in de Guldenstraat kun je niet veilig fietsen omdat al het winkelend publiek denkt dat iedereen hen wel ontwijkt, dus steken ze zonder uit te kijken de straat over. Dat is ongeveer op de plek van het plaatje. Over de Vismarkt (van waar de foto is genomen) loopt een straat voor fietsers, die linksaf de Guldenstraat heet. Dat is waar die fietser en die politieauto op rijdt. Als je goed kijkt zie je dat mensen op de stoeprand staan te wachten tot ze over kunnen steken. Dat is gewoon geen voetpad, maar Vismarkt N.Z. . Toch steken hele volksstammen daar over zonder uit te kijken terwijl ze helemaal geen voorrang hebben daar. :X

En dat je geen voorrang krijgt op zebra's, ach ik maak gewoon oogcontact met de bestuurder van fiets of auto, dan remmen ze wel af.

edit:Ben wel benieuwd hoe je op "Tusschen de markten" terechtkomt als je van CS naar Academiegebouw loopt. Dat is namelijk stationsstraat oversteken (zebra met verkeerslichten), vervolgens de Werkmanbrug over, langs het Groninger Museum. En dan de Ubbo Emmiusstraat oversteken, straat inlopen (weet niet zo hoe die heet, Tweede Drift ofzo), Zuiderdiep oversteken, de Folkingestraat in (waar winkelende mensen ook midden op de weg lopen ipv op het trottoir) en dan rechtdoor over de Vismarkt de Stoeldraaiersstraat die later Oude Kijk in 't Jatstraat heet in. En dan tweede rechts is Broerstraat.... :?
« Laatst bewerkt op: oktober 27, 2005, 11:08:07 pm door Roodkapje »
Maar nu, alzo zegt de HEERE, uw Schepper, o Jakob! en uw Formeerder, o Israël! vrees niet, want Ik heb u verlost; Ik heb u bij uw naam geroepen, gij zijt Mijn. (Jes. 43:1)

Roodkapje

  • Berichten: 6523
  • Semper reformanda
    • Bekijk profiel
[Weblog] Het Sprookjesbos (deel 6)
« Reactie #115 Gepost op: oktober 27, 2005, 10:59:04 pm »
Ondertussen heb ik een uitermate handig en makkelijk tooltje gevonden om gekochte m4p-iTunes muziek in linux te kunnen afspelen, zonder het gekochte bestandje te kraken (want dat mag niet met de licentie van iTunes). O-)

Heel makkelijk en nog legaal ook: maak een legale 'thuiskopie' van je m4p in mp3-formaat en zet die op de linuxpartitie. Snel, safe en simpel: klik
Maar nu, alzo zegt de HEERE, uw Schepper, o Jakob! en uw Formeerder, o Israël! vrees niet, want Ik heb u verlost; Ik heb u bij uw naam geroepen, gij zijt Mijn. (Jes. 43:1)

Pinkeltje

  • Berichten: 890
    • Bekijk profiel
[Weblog] Het Sprookjesbos (deel 6)
« Reactie #116 Gepost op: oktober 28, 2005, 10:56:52 am »

quote:

Roodkapje schreef op 27 oktober 2005 om 17:49:
edit:Ben wel benieuwd hoe je op "Tusschen de markten" terechtkomt als je van CS naar Academiegebouw loopt. Dat is namelijk stationsstraat oversteken (zebra met verkeerslichten), vervolgens de Werkmanbrug over, langs het Groninger Museum. En dan de Ubbo Emmiusstraat oversteken, straat inlopen (weet niet zo hoe die heet, Tweede Drift ofzo), Zuiderdiep oversteken, de Folkingestraat in (waar winkelende mensen ook midden op de weg lopen ipv op het trottoir) en dan rechtdoor over de Vismarkt de Stoeldraaiersstraat die later Oude Kijk in 't Jatstraat heet in. En dan tweede rechts is Broerstraat.... :?
Ik zit eigenlijk vaker aan de Oude Boteringestraat waar de klassieke talenfaculteit staat. Meestal loop ik dan op de terugweg langs de Guldenstraat en dan steek ik de Vismarkt over om dan voor de AH links af te slaan, richting Station. De heenweg loop ik de laatste tijd altijd via de Oude Kijk in 't Jatstraat en de Broerstraat. Dat na aanleiding van de verkeerssituatie op de andere route  B)
40 jaar GSV, da's pas echte trouw

elle

  • Moderator
  • Berichten: 7583
  • The way of the leaf
    • Bekijk profiel
[Weblog] Het Sprookjesbos (deel 6)
« Reactie #117 Gepost op: oktober 28, 2005, 11:31:18 am »
Zucht... Voorrang krijg je niet, dat eis je op.
Al die mensen die te bedreten zijn om normaal aan het verkeer deel te nemen zorgen voor verwarring en houden de boel alleen maar op. B)

Een alom beproefde set verkeersregels a la ikke:
Als voetganger dwing je de automobilisten bij zebrapaden tot een noodstop. Andersom: automobilisten mogen voetgangers op de rijbaan omver kegelen als zij niet op een zebra lopen. :7
Fietsers van rechts hebben voorrang. Tenzij het nacht is en geen licht op hebben: dan mag je als automobilist doen alsof je ze niet ziet en ze van de sokken rijden. Andersom: een auto met maar 1 koplamp is natuurlijk geen auto en behandel je dus ook niet als zodanig.
Fietsers mogen tegen auto's die dwars op een fietspad staan aanrijden. Zelfde geldt voor 'voorsorterende' rechtsafslaande auto's die je dus van de weg af drukken/geen ruimte geven. Dat geldt sowieso ook voor auto's die hun knipperlicht niet gebruiken als ze afslaan.
Daar tegen over staat dat auto's alle recht hebben om door rood rijdende fietsers te negeren (moeten ze wel zeker weten dat die fiester fout zit, en zijzelf goed; ergo: fietsers horen alleen door rood te rijden als ze zeker weten dat een auto ze niet omver mag rijden (wat in zo'n  70% van de situaties het geval is)). En zoals boven al  gezegd: een fietser bij nacht zonder licht is geen fietser. (8>

Ugh! En niet zeggen dat het niet werkt: ik fiets nu 9 jaar in Amsterdam en leef nog steeds. En ik kan me niet voorstellen dat de verkeerssituatie in Groningen beroerder is dan die in Amsterdam.
« Laatst bewerkt op: oktober 28, 2005, 11:40:49 am door elle »
"Ask not what the Body can do for you. Ask what you can do for the Body."[/]

Pooh

  • Administrator
  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 5794
    • Bekijk profiel
[Weblog] Het Sprookjesbos (deel 6)
« Reactie #118 Gepost op: oktober 28, 2005, 11:44:34 am »
In aanvulling op elle:

- Stop met communiceren! Oogcontact zoeken werkt alleen maar averechts. Een zebra steek je gewoon over, punt. Daarbij kijk je niet naar aanstormende auto's, maar vooral naar de overkant. Oogcontact geeft de automobilist de zekerheid dat je hem gezien hebt, en dus een kans om door te rijden.

Iets soortgelijks geldt voor bijvoorbeeld auto's die denken op 't fietspad te moeten gaan staan als ze de weg nog niet opkunnen (uit een zijstraat). Fiets gewoon doodgemoedereerd door over 't fietspad, zonder snelheid te minderen, en met vooral veel oog voor de omgeving. Die lompe bak midden in jouw pad negeer je gewoon. Automobilisten zijn doorgaans zuiniger op hun portieren dan jij op je voorvork. In het uiterste geval kun je ongeveer 2 meter van tevoren beginnen met remmen, zodat je met een slippende achterband nog net een deuk in hun portier tikt, zonder daarbij zelf noemenswaardige schade op te lopen.

- Durf je ruimte op te eisen! Een auto die je snijdt, krijgt een ongelooflijke mep op zijn dak (met platte hand), of verliest zijn spiegel.

- Leer fietsen. Bij linksafslaan sorteer je links tegen de as van de weg voor, je gaat niet rechts staan wachten totdat die stroom auto's achter je een keer opdroogt. Snelheid maken, invoegen, door naar links, daar stoppen. Niet gaan zwabberen tijdens het achteromkijken, en ook geen snelheid verminderen, daar worden vooral de fietsers achter je niet gelukkiger van.
« Laatst bewerkt op: oktober 28, 2005, 11:44:45 am door Pooh »

Liudger

  • Berichten: 2050
    • Bekijk profiel
[Weblog] Het Sprookjesbos (deel 6)
« Reactie #119 Gepost op: oktober 28, 2005, 11:50:02 am »

quote:

Pooh schreef op 28 oktober 2005 om 11:44:
 In het uiterste geval kun je ongeveer 2 meter van tevoren beginnen met remmen, zodat je met een slippende achterband nog net een deuk in hun portier tikt, zonder daarbij zelf noemenswaardige schade op te lopen.
Ik zal eens gaan oefenen  :P
De Heer heeft mij gezien en onverwacht ben ik opnieuw geboren ...

angel

  • Berichten: 678
    • Bekijk profiel
[Weblog] Het Sprookjesbos (deel 6)
« Reactie #120 Gepost op: oktober 28, 2005, 11:52:25 pm »

quote:

Pooh schreef op 28 oktober 2005 om 11:44:
- Durf je ruimte op te eisen! Een auto die je snijdt, krijgt een ongelooflijke mep op zijn dak (met platte hand)...
Ja, dat heeft onze leraar grieks/latijn ooit in praktijk gebracht (man die nog nooit vlieg kwaad had gedaan). Leverde hem een blauw oog en een kapotte bril op. Maar hij was wel de leraar van de week  _/-\o_

Roodkapje

  • Berichten: 6523
  • Semper reformanda
    • Bekijk profiel
[Weblog] Het Sprookjesbos (deel 6)
« Reactie #121 Gepost op: oktober 29, 2005, 02:06:39 pm »
Vrijdag
Als je het druk hebt gaat de tijd enorm snel. Voor je heet weet is het weer vrijdag. En deze vrijdagen was één van die dagen waarop ik mijn dag niet had:

Nadat ik keurig op tijd vertrokken was om naar mijn werk te gaan, fietste ik langs wat wegwerkzaamheden hier in de wijk. Het trottoir was opengebroken en er lagen hopen zand langs de weg. Nou kom ik daar zowat elke dag meerdere keren langs, dus tot zover niks nieuws.

Ik voelde een windvlaag langs mijn gezicht strijken, en er knarste wat tussen mijn kiezen: zand. Tevens voelde ik een stekende pijn in mijn beide ogen, die volschoten met tranen. Ik stuurde mijn fiets snel het trottoir even verder op (waar het niet opengebroken was) en probeerde snel mijn (harde) contactlenzen een voor één eruit te halen, snel schoon te maken en weer in te zetten. Rechts wou prima, maar door al het traanvocht kreeg ik links er niet snel uit. Maar ik zag in ieder geval weer wat met één oog, de andere kant was vooral 'mist'.

Daarom fietste ik maar gauw naar de mevrouw voor wie ik moest werken, dan kon ik daar even mijn oog afdrogen en snel de lens eruit halen, schoonmaken en er weer inzetten. Zo gezegd zo gedaan. Toen ik mijn lens eruit wilde halen sprong hij niet in mijn hand, maar ergens op de grond. :X Dus op de knieën mijn lens zoeken, terwijl ik al laat was. Toen ik hem teruggevonden had, zette ik hem haastig weer in mijn oog, zodat ik aan het werk kon. Op het eerste gezicht leek dat prima te gaan, maar helaas sprong de lens er binnen een minuut weer uit, dus weer zoeken waar het kreng gebleven was. Gelukkig vond ik hem ook deze keer terug. Toen de lens eenmaal zat aan het werk gegaan, de ramen moesten van binnen schoongemaakt worden.

Mevrouw, die op één hoog woont wou ook dat ik ze van buiten ging schoonmaken, door uit het raam te gaan hangen. Ik had de vorige keer al duidelijk gezegd dat ze daarvoor een glazenwasser moest inhuren, of anders moest zorgen dat ze een ragebol en een trekkker aan een lange steel kreeg, anders ging ik het niet doen. Daar had ze geen zin in. Nou, dan niet. Dus bleef het bij de ramen van binnen schoonmaken. Hierover bleef ze de hele morgen mekkeren, zij hing zelf ook altijd uit het raam, en andere hulpen ook. Dat kon best zijn, dan moest ze Thuiszorg daar maar over opbellen, zolang ik er ben ga ik geen acrobatische acties uithalen, daar ben ik niet voor ingehuurd. Thuiszorg verbiedt het werknemers om op een dergelijke manier schoon te maken, als andere hulpen de regels overtreden, dan is dat hun zaak.

Dus ik was al chagrijnig vanwege het gedoe met mijn lenzen, en werd alleen nog maar chagrijniger van mevrouw die overal kritiek op had, ik stofte op een andere manier dan zij, ik maakte de trap op een andere manier schoon, en ik mocht het balkon niet met chloor schoonmaken, maar moest dat doen met water. Dat had ik de week ervoor ook gedaan, en toen had ze mij ervan beschuldigd dat ik het niet schoongemaakt had. Nou, dan niet.
Dus toen ik aanstalten maakte om weg te gaan, mocht ik het dan toch met chloor proberen. Toen werd het dus wel schoon. Daar was ze zelf wel verbaasd over. Ik niet, want ik maak balkons altijd met dikbleek schoon. Want allesreiniger werkt niet als het vuil in het beton getrokken is.

Om 12:00 mocht ik weg, en ik wist dat ik nog naar een nieuwe cliënt moest die in een aso-buurt in de Oosterparkwijk woont. Daar had ik helemaal geen zin in, maar ging toch maar. Het was inderdaad een Tokkies-buurt. Mevrouw had hulp omdat ze zelf niet zoveel mocht doen van de dokter en omdat het herfstvakantie was liep er ook een dochtertje van een jaar of zeven rond en was er een baby van vier maanden.

Er was ook een Mechelse herder die vroeger mishandeld was en nu bij elke vorm van aandacht overdreven aanhankelijk werd. Het beest liep me steeds voor de voeten en daarom gebood ik het streng dat het in zijn mand moest gaan liggen. Met de staart tussen de achterpoten droop het dier af.

'Vroeger' (voordat ik ging studeren) woonde ik op een 'boerderij' in 'the middle of nowhere' en we hadden een Dobermann-Pincher als waakhond in huis, en die commandeerde ik ook. Sindsdien commandeer ik alle honden zo, alleen merk ik dat de honden met een wat 'zachter' karakter al snel doodsbenauwd voor me zijn. Vind ik prima, dan komen ze in ieder geval niet bij mij in de buurt. :) Honden hebben bij mij vrij rap in de gaten dat ze een groot probleem hebben als ze niet doen wat ik hen beveel. Als ik zeg dat ze naar hun plaats moeten gaan, en ze doen het niet, dan blijf ik dat net zolang herhalen (elke keer iets strenger) totdat ze het wel doen. Een andere optie is er namelijk niet. Zodra ze gehoorzamen zijn ze braaf, eerder niet.  (8>

Dus ik ging onverstoorbaar bezig met mijn werk, met de middelen die daar beschikbaar waren (zo waren er geen vaatdoekjes). Van de moeder hoorde ik dat haar dochter niks van de meeste hulpen moest hebben. Ik zou wel zien, doorgaans kan ik erg goed overweg met kinderen, dus ik dacht dat dat wel los zou lopen. Bij de koffie bleek dat wel. Het meisje deed mee met een nieuwe rage: Diddl-spullen sparen. En ze spaarde sprookjespunten van de Albert Heijn. Toevallig had ik net de dag ervoor boodschappen gedaan en twee sprookjespunten in mijn tas zitten, zodat ze er nog maar ééntje hoefde. Ze was dolblij met de punten. ;) Verder wist ik dat ik nog ergens in een doos Diddl kaartjes had liggen en een Diddl-sleutelhanger. Dus die zou ik es opsnorren en haar komende week een Diddl-kaartje sturen. :)

Terwijl moeders buiten stond te kletsen met buurtgenoten ging het 7-jarige meisje 'spelen' met de baby. Toen ze er zat van was legde ze het kind op de rand van de bank en rende naar buiten. Ik kreeg ongeveer een hartverzakking. Ik nam de baby op de arm en riep het meisje, toen ze er was legde ik haar uit dat het gevaarlijk was om de baby onbeheerd op de bank te leggen. Als ze met haar broertje wou spelen moest ze hem na afloop terugzetten in zijn babystoeltje en het riempje vastdoen, zodat hij er niet uit zou vallen. Moeder was nergens te bekennen, die was 'even weg'. Ik stond werkelijk waar even perplex. Ik zou never nooit niet mijn zeven jaar oude dochter zonder toezicht laten spelen met haar 4 maanden oude broertje.  8)7

Toen het meisje ging spelen met haar vriendinnetjes ging ik maar verder met mijn werk. De moeder stond versteld van de metamorfose van de vieze kamer toen ze terug was. Er was gestoft, gezogen en gedweild én ik had de ramen schoongemaakt. Ze zou Thuiszorg bellen dat ik wel vaker mocht komen en het dochtertje en de hond vonden mij ook erg aardig. We zullen zien. ;)

Toen ik eenmaal thuis was realiseerde ik me dat het bijna weekend was. Ik ruimde wat op, terwijl ik ondertussen met H. kletste op MSN. Tevens begon ik met het maken van een home-made-agenda tot december. Ik merk dat ik zo'n ding tegenwoordig echt nodig heb. Ik heb wel een agenda gekocht, maar dat is eentje van 2006, dus ik mis nog acht weken. Dus daar pruts ik zelf wel wat voor. Werkt vast beter dan al die losse papiertjes. Terwijl ik daarmee bezig was ging de telefoon, het was C. die ik afgelopen woensdag half van de sokken had gereden toen ik naar Alpha in Haren ging en hij van zijn werk bij de Gasunie vandaan kwam. Ik had hem daarna wel geprobeerd te bellen, maar toen was hij er niet. Leuk dat hij belde. We hebben nog lang gekletst, wat me enorm opbeurde. Ik had niet een fantastische dag gehad, maar dit maakte een hoop goed. :) Het ging ook goed met hem en zijn vrouw en dat is ook altijd leuk om te horen. :D

Daarna snel mijn agenda afgemaakt, ondertussen kwamen J. & J. thuis. J. moest naar de WC en vlak daarna stormde ze mijn kamer binnen.
"Het water in de WC is blauw! :o "
"Ja, en?" antwoordde ik.
"Hoe kan dat?" vroeg ze verbaasd.
"WC Eend Stortbakblok, hoezo?" antwoordde ik.
"Ik dacht dat het door de gemeente kwam ofzo"

:? Waarom zou de gemeente ervoor zorgen dat er alleen bij ons blauw water uit de stortbak komt? Hoe naïef kun je zijn... :+
Soms irriteer ik me mateloos aan die onnozelheid van mijn huisgenote, maar soms heeft het ook wel z'n charmes. ;)

Het was al laat dus ik ging maar snel naar bed.
« Laatst bewerkt op: oktober 29, 2005, 02:13:34 pm door Roodkapje »
Maar nu, alzo zegt de HEERE, uw Schepper, o Jakob! en uw Formeerder, o Israël! vrees niet, want Ik heb u verlost; Ik heb u bij uw naam geroepen, gij zijt Mijn. (Jes. 43:1)

Roodkapje

  • Berichten: 6523
  • Semper reformanda
    • Bekijk profiel
[Weblog] Het Sprookjesbos (deel 6)
« Reactie #122 Gepost op: oktober 30, 2005, 05:00:24 pm »
Zondag
Werd veel te vroeg wakker. Dat stomme bioritme ook. En ik had vergeten de klok een uur achteruit te zetten. 8)7 Maar ik was wel op tijd op samen met P. & K. (waar ik zaterdagavond geweest was) naar hun kerk te gaan. Er zou namelijk 'degelijk' gepreekt worden. Het is namelijk zo dat ik weleens met hun naar de kerk geweest was, naar 'speciale diensten' die ik helemaal niks vond. Volgens hen waren de 'gewone' diensten meer wat voor mij en moest ik de jeugd- en Kom in-diensten maar vakkundig mijden.
Vanochtend was er een 50 jarig jublileum te vieren van dr. T. Brienen, die ooit in Groningen gestaan had en voor ons preekte. Ik vond het een erg goede preek, diepgaand en met op het juiste moment een kwinkslag. Verder zongen we uit drie bundels: pslamen, liedboek en "Berijmde Schriftgedeelten". Ik vond het een erg mooie en vooral ook goede dienst.

K. -die naast me zat- vond het allemaal maar niks. Dat vond ik erg jammer, maar zo gaat dat nu eenmaal. Sommige preken van ds. Hofland die zij helemaal geweldig vind, vind ik weer te oppervlakkig. Maar dat geeft niks, als iedereen maar gevoed en gesterkt wordt in het geloof. Na afloop van de dienst koffie gedronken bij T. & M. die ik via K. ken. Dat was erg gezellig en erg leuk. En erg voor herhaling vatbaar. Eens zien hoe dit verder gaat. :)

In de tussentijd heb ik wat gelezen en ik zit nog te dubben of ik vanavond naar de Martinikerk ga voor de 'Hervormingsdag-dienst'. C. van der Leest van de GKv van Groningen-Oost gaat voor. Ik kan ook mijn boek gaan uitlezen. Ik weet nog niet wat ik doe.
Maar nu, alzo zegt de HEERE, uw Schepper, o Jakob! en uw Formeerder, o Israël! vrees niet, want Ik heb u verlost; Ik heb u bij uw naam geroepen, gij zijt Mijn. (Jes. 43:1)

Roodkapje

  • Berichten: 6523
  • Semper reformanda
    • Bekijk profiel
[Weblog] Het Sprookjesbos (deel 6)
« Reactie #123 Gepost op: oktober 31, 2005, 08:37:24 pm »
Maandag 31 oktober
Vanochtend een beetje uitgeslapen, want ik was er gisteravond te laat ingedoken vanwege een gesprek met E., waardoor ik door het verschoven ritme niet lekker in mijn vel zat. Uiteindelijk was ik rond een uur of tien toch klaar om te gaan studeren, maar het kwam er niet van, doordat eerst J. belde of ik wist waar z'n vriendin was. Nee, dat wist ik niet, want die had ik al sinds zaterdagmiddag niet meer gezien en ze was hier ook niet geweest. Ik ergerde mij daaraan, want ze had ook een mobiel. En ik ergerde me al een tijdje aan wat dingetjes hier in huis. Hij zei dat ik het maar met J. (mijn huisgenote) moest bepraten. Daar had hij ook wel gelijk in.

Dit gebeurde ook toen ze thuisgekomen was. Ik stond versteld van de manier waarop ik het bracht. Ik vond me zowaar nog enigszins tactisch (niet mijn sterkste punt als ik iets hoog heb zitten). Ben benieuwd hoe het nou verder gaat hier in huis. Soms heb je van die dingen als huisgenoten dat het een tijdje niet lekker loopt en dan moet je even een 'huishoudelijke vergadering beleggen'. Zo ook nu.

Daarna moest ik aan het werk bij een vaste mevrouw. Meestal informeer ik aan het begin hoe het gaat. En ik had het echt met haar te doen. Mevrouw krijgt thuiszorg omdat ze SLE (Systemische Lupus erythematodes) heeft. Dat is een chronische auto-immuunziekte (ik hoop dat ik het zo goed zeg, anders mag Bumblebee ofzo me corrigeren). Bij deze SLE heeft ze hartklachten. Dat is dus best naar. En de loopt slecht, op krukken.
Ze was onlangs naar de internist geweest en die had haar bloed laten onderzoeken. En nu had ze een brief van haar internist gekregen dat ze onmiddellijk naar de huisarts moest omdat haar bloedsuiker te hoog was.

Ze vroeg zich af hoe hoog die dan wel niet was. Ik heb ooit biologie gehad op het VWO en een moeder die verpleegkundige was op Interne Geneeskunde in het UMCG en daar werkte ze veel met diabetespatiënten. Op de een of andere manier wist ik uit te leggen dat uit mijn hoofd een bloedsuiker tussen de 4-7 normaal is (zal ook leeftijdsafhankelijk zijn denk ik) en dat als je echt boven de 10 zit, je een probleem hebt, nl. suikerziekte. En dat daar twee soorten van waren: type I (meestal op jongere leeftijd) en type II (ouderdomsdiabetes). Ik dacht dat ze type II zou hebben. In het ene geval is je pancreas er helemaal mee gekapt en in het andere geval maak je wel insuline aan, maar te weinig (eilandjes van Langerhans functioneren niet goed dacht ik). De mevrouw vroeg hoe ik dat wist. Geen idee.... B) Biologie ofzo denk ik.

Maar ze moest halverwege de middag naar de huisarts en ondertussen kreeg ik de reservesleutels mee en kon ik in die tijd boodschappen gaan doen. Ze vertrouwt me zo dat ze mij dus de huissleutels meegaf en mij alleen mijn gang liet gaan totdat ze terug was. Dat deed me wel wat.

Dus toen ik terug was van de Superdeboer bleek dat ze zelf nog niet thuis was. Dus ruimde ik de boodschappen op (ik was vaak genoeg geweest om te weten waar ze hoorden) en ging stofzuigen en het balkon bladvrij maken en de achterkant van het huis spinragvrij (schoon) maken. Ondertussen was mevrouw weer thuis en was enigszins teleurgesteld over haar hoge bloedsuiker van 15. Ik had bij het boodschappen doen rekening gehouden met de diagnose suikerziekte en zoveel mogelijk 'suikervrij' gekocht en indien mogelijk ook vetarm ivm de hoge bloeddruk die ze had. Maar nog wel even tijdens de thee doorgepraat over de nieuwe tegenslag die ze te verwerken kreeg. Dan kun je al weinig en dan krijg je er ook nog even suikerziekte bij. Ik vond het wel sneu voor d'r. Ik had nog verteld dat er best veel (lekkere) suikervrije snoepjes te krijgen waren bij AH. Dus daar zou ze zaterdag es gaan kijken. Ik had echt de neiging om haar een grote knuffel te geven toen ik wegging. Maar da's niet professioneel enzo, hè, dus dat moest maar niet.

Op de terugweg naar huis ging ik maar even bij de Xenos langs om een mandje te kopen en een kussen (oranje) voor in mijn rieten stoel. Ik heb mijn studietoelage nog steeds niet ontvangen van de IBG, dus eigenlijk heb ik geen geld. Daarom heb ik bij de ABN/Amro met mijn creditcard 100 euro gepind. Dat wordt eind deze maand geincasseerd, en hopelijk heb ik tegen die tijd genoeg saldo. :X

Daarna even boodschappen doen en dan maar eens flink bezig met factoranalyse. Ik ben niet zo'n cijferfanaat, dus dat wordt even doorbijten. ;(
« Laatst bewerkt op: november 04, 2005, 04:39:06 pm door Roodkapje »
Maar nu, alzo zegt de HEERE, uw Schepper, o Jakob! en uw Formeerder, o Israël! vrees niet, want Ik heb u verlost; Ik heb u bij uw naam geroepen, gij zijt Mijn. (Jes. 43:1)

Roodkapje

  • Berichten: 6523
  • Semper reformanda
    • Bekijk profiel
[Weblog] Het Sprookjesbos (deel 6)
« Reactie #124 Gepost op: november 01, 2005, 01:49:03 pm »
Dinsdag 1 november
Nog steeds geen cent ontvangen van de Informatie Beheer Groep. Het wordt nu eind november (over drie weken) gestort en dan krijg ik november en december in één keer.  |:(  Niet erg klantvriendelijk, maar dat zijn ze daar nog nooit geweest. In de tussentijd heb ik mijn pasje van mijn lege studentenrekening maar uit mijn portemonnee gehaald en loop ik met een creditcard op zak. Je moet toch wat. Een gedeelte van het geld wat ik gisteren gepind heb met mijn creditcard heb ik op mijn studentenrekening gestort, zodat ik toch nog mijn ziektekostenverzekering kan betalen. Dan heb ik aan al mijn financiële verplichtingen voldaan en hoop ik het uit te zingen, de komende drie weken. Errug onhandig allemaal...

Vanmorgen gewerkt. Mevrouw wou alsnog de ramen van buiten gedaan hebben. Ik heb dat geweigerd, omdat ik niet over het benodigde materiaal (spons/trekker aan een lange stok) kon beschikken. Dat zij als een acrobaat aan de buitenkant van de kozijnen balanceerde op 5 à 6 meter hoogte moet zij weten, ik pas daarvoor. Volgens mij heeft ze nu wel door dat ik geen marionet ben die alles maar doet wat er gezegd wordt. Ik heb aangegeven dat als ze daar onoverkomelijke bezwaren tegen had, ze een klacht kon indienen bij mijn leidinggevende. Dat heeft ze maar niet gedaan, omdat ze eigenlijk wel wist dat ze mij vroeg de regels te overtreden.

Tussen de middag ben ik even langs de winkel geweest en heb o.a. bij een oliebollenkraam een zakje krentenbollen gekocht. Dat gaat bij mij net zo als bij kruidnoten: die eet ik één keer aan het begin van het seizoen om er vervolgens niet meer aan te komen.
Mijn huisgenote J. zag wat ik gehaald had en onder het uitroepen van "Oh, wat slecht!" pakte ze een bordje uit de kast om een paar krentenbollen te pakken. O-)
Op de één of andere manier werkt het wel, want ik ben in de afgelopen periode (sinds het begin van dit werk) in totaal 4 kilo afgevallen. En ik voel mijn spieren overal (vooral in mijn bovenbenen, van al het extra fietsen). J. zei al dat ik ultragespierde benen heb, zometeen.
We zullen zien. ;) Ik weet wel dat ik vorige keer dat ik zoveel Thuiszorg deed op een gegeven moment een taillemaat van spijkerbroeken had van 32" (inch). Dat is iets van confectiemaat 42/44 en toen lette ik niet op wat ik at. ;)

's Middags zou ik in Vinkhuizen werken, maar mevrouw had afgebeld en Thuiszorg had het niet aan mij doorgegeven. Dus ik nam aan dat ik dan weer 'direct productief' zou zijn. En aangezien ik niet gebeld ben ga ik nu maar studeren voor mijn tentamen morgen. Dat komt dan weer handig uit. d:)b
« Laatst bewerkt op: november 01, 2005, 01:50:32 pm door Roodkapje »
Maar nu, alzo zegt de HEERE, uw Schepper, o Jakob! en uw Formeerder, o Israël! vrees niet, want Ik heb u verlost; Ik heb u bij uw naam geroepen, gij zijt Mijn. (Jes. 43:1)

Roodkapje

  • Berichten: 6523
  • Semper reformanda
    • Bekijk profiel
[Weblog] Het Sprookjesbos (deel 6)
« Reactie #125 Gepost op: november 02, 2005, 11:40:31 pm »
Woensdag: gehaktdag
Het was lastig om eruit te komen vanochtend. Het was bewolkt, saai en triest. Bovendien was mijn bed lekker warm en ik wist dat ik geen college had vanochtend. Wel dat ik om 13:00 een tentamen had.
Dus de hele morgen zitten prutsen met een perl-scriptje studeren. O-) Ook nog bezig geweest met de sommetjes.

Daarna tentamen. Gelukkig was het droog toen ik naar de Tentamenhal fietste, maar toen ik daar aankwam was het erg rustig. Te rustig. Ik liep naar binnen en zag op een groot bord staan dat het tentamen in de Tennishal was. 8)7 Force of habit ofzo, ik weet het niet. Dus teruggekard naar het Universitaire Sportcomplex 500 meter verderop.

Vijf minuten te laat binnen. Maar ik was niet de enige O-) Allemaal mensen die van de Tentamenhal (Blauwbörgje) kwamen. ;) Ik ging ijverig aan de slag en nadat ik voor mijn gevoel nogal lang bezig geweest was met wat berekeningen keek ik eens op de klok. KWART VOOR DRIE!! :o Terwijl ik op 13:00 begonnen was, dus het duurde nog een kwartier. Ik schrok me lam... Bleek de klok nog op zomertijd te staan...  }:|

In ieder geval goed mijn best gedaan en na telling had ik > 27 vragen goed (de norm voor een 6). Tenminste dat dacht ik. Ik hoop dat ik nu echt een zes heb, na vier keer een 5.0 heb ik dat bijna verdiend vind ik.

Na afloop door de miezerregen naar huis gefietst, kachel aan en lekker onderuit gezakt op mijn bed met een mok warme chocolademelk. Wat gebeld met het thuisfront waarna ik voelde hoe mijn keel opzette. Nee hè...  8)7

Ja hoor, en enige verhoging. Dat is nou altijd zo, dan heb ik mijn tentamen gehad, word ik daarna spontaan ziek. :X Dus heb ik Alpha maar afgebeld. Binnen zitten bij de warme kachel is beter dan 90 minuten door weer en wind fietsen en dan semi-fit alpha cursus volgen. En dan zeker de volgende dag fris aan het werk. Ik zag het niet zitten.

Dus maar snel naar bed, dat moest van Mezzamorpheus. :P
Maar nu, alzo zegt de HEERE, uw Schepper, o Jakob! en uw Formeerder, o Israël! vrees niet, want Ik heb u verlost; Ik heb u bij uw naam geroepen, gij zijt Mijn. (Jes. 43:1)

Liudger

  • Berichten: 2050
    • Bekijk profiel
[Weblog] Het Sprookjesbos (deel 6)
« Reactie #126 Gepost op: november 03, 2005, 11:09:50 am »
Ik hoop van harte dat je het gehaald hebt. Ik herinner me statistiek eveneens als een vrij glibberig beest.
De Heer heeft mij gezien en onverwacht ben ik opnieuw geboren ...

Roodkapje

  • Berichten: 6523
  • Semper reformanda
    • Bekijk profiel
[Weblog] Het Sprookjesbos (deel 6)
« Reactie #127 Gepost op: november 03, 2005, 04:11:52 pm »
Ziek
Werd vanmorgen wakker met een zere keel, koorts en een algeheel gevoel van lamlendigheid. J. herkende het meteen, want zij had dit vorig weekend gehad. Het heerst, zei ze. Dat kan wel zijn, maar ik heb hier helemaal geen zin in. Ik wou graag werken. Maar dat wou niet. Dus me vanochtend weer ziekgemeld. Vorige maand vanwege de knie, deze keer was het dus griep. Ik baal daar toch zo gigantisch van. :(

In ieder geval wel gezellig gekletst bij J. op haar kamer met een grote mok citrosan. Ik merk nog niet dat het helpt, ofzo. Maar het schijnt goed voor me te zijn.

http://www.12drogist.nl/aandoeningen/producten/pics/citrosan.jpg

Het is nu een uur of vier en ik ben het helemaal zat. Ik wil iets doen, maar ik kan verder weinig doen. Ik merk dat ik nu al chagrijnig word. Hopelijk is het morgen over (lijkt er niet erg op). Ik adviseer iedereen om uit mijn buurt te blijven zolang ik ziek ben. Dan ben ik meestal niet te genieten omdat ik meer wil doen dan ik op dat moment kan.  |:(

Ben maar in een boekje begonnen:

http://roodkapje.d6.nl/ontmaskering.jpeg

Het onderwerp spreekt me wel aan, wellicht volgt er nog een recensie. :)
« Laatst bewerkt op: november 03, 2005, 07:54:51 pm door Roodkapje »
Maar nu, alzo zegt de HEERE, uw Schepper, o Jakob! en uw Formeerder, o Israël! vrees niet, want Ik heb u verlost; Ik heb u bij uw naam geroepen, gij zijt Mijn. (Jes. 43:1)

Roodkapje

  • Berichten: 6523
  • Semper reformanda
    • Bekijk profiel
[Weblog] Het Sprookjesbos (deel 6)
« Reactie #128 Gepost op: november 05, 2005, 10:59:51 am »
Parabool-effect
Ben uit het ziektedal omhoog aan het klimmen, ik ben al weer dingen aan het plannen, dus een teken dat ik me echt beter voel. Ik ben alleen nog maar bij vlagen doodmoe. :) Life goes on.
Even dit weekend nog goed uitzieken en dan maandag weer aan de slag.

Gisteren was ik de hele dag lamlendig en ik heb me dus nog maar een dagje ziekgemeld. Eigenlijk ben ik haast nooit echt ziek (als in: griep enzo). Ik kan me echt niet meer herinneren wanneer ik voor ziek zijn bij de dokter geweest ben. ;) Wel ben ik van plan om nu extra vitamientjes en levertraan in huis te halen, ik vind één keer ziek zijn wel voldoende.

Maandag begint het nieuwe blok (blok B) van het eerste semester. Het 'academische jaar' op de universiteit is met ingang van dit jaar verdeeld in twee semesters met elk twee blokken. Blok 1A is net afgelopen en ik heb een tentamen gemaakt dat goed is voor vijf punten. Eigenlijk is één blok 15 punten, maar ik doe één vak (statistiek 2) dat zich uitstrekt over twee blokken. En een ander vak (neuro) doe ik aan het einde van blok 1B omdat ik testtheorie echt wou halen.

Zometeen ga ik de stad in om een boek te kopen voor het vak 'Intergroepsprocessen'. (Klik op de link voor de vakomschrijving). Het boek is 28 euro, wat enorm meevalt voor een psychologieboek. Gemiddeld kosten boeken voor mijn richting al gauw 50 euro per stuk (meestal ietsje meer). Verder moet ik ook nog twee syllabi van elk 15 euro aanschaffen. Iets van een IBG-lening op mijn girorekening was nu wel handig geweest. ;( Ik ga eens proberen of ik met mijn creditcard kan betalen. Bij Scholtens en Wristers wil dat vast wel, maar of dat ook wil bij de universitaire reprografische dienst? Verder moet ik in de universiteitsbibliotheek nog wat kopiëren en afdrukken.

Aangezien ik dan toch in het centrum ben kan ik net zo goed even wat noodzakelijke spullen kopen. Ik moet namelijk nog een klein multomapje (17 rings) hebben, eentje die niet na een jaar spontaan uit elkaar valt. :/

Verder ben ik op zoek naar een schoudertas waarin ik dingen van maximaal A4 formaat kan vervoeren. Ik heb ooit een klein rottasje gekregen, heel leuk hoor, maar als je daar een pakje zakdoekjes, je sleutels en je portemonee hebt ingestopt is het tasje vol. Dat schiet dus echt niet op. En om nou met een grote eastpack rugzak te gaan rondlopen waar bijna niks inzit is ook zo wat. Maar er is markt, dus wellicht kan ik een leuke schoudertas voor weinig vinden.

Daarna ben ik vast hardstikke lam als ik met de bus thuiskom (je kunt van die handige 1 euro kaartjes kopen bij de chauffeur!). Maar dat zien we dan wel weer. :)
Maar nu, alzo zegt de HEERE, uw Schepper, o Jakob! en uw Formeerder, o Israël! vrees niet, want Ik heb u verlost; Ik heb u bij uw naam geroepen, gij zijt Mijn. (Jes. 43:1)

drentenaar

  • Berichten: 2125
    • Bekijk profiel
[Weblog] Het Sprookjesbos (deel 6)
« Reactie #129 Gepost op: november 05, 2005, 05:05:38 pm »

quote:

Roodkapje schreef op 05 november 2005 om 10:59:
Parabool-effect
Ben uit het ziektedal omhoog aan het klimmen

Na de verhalen van Roodkapje gelezen te hebben, kan ik haar reacties jegens mij  in diverse topics van de laatste dagen veel beter begrijpen.
Knap staaltje psychologie!
Ook ik ben - als ik ziek ben - nogal snel in de contramine!

Volgende week zijn we weer gewoon 'on speaking terms'.

Beterschap en een warme groet van Assen naar Grünn'n en ...
een goede zondag!

Drentenaar
« Laatst bewerkt op: november 05, 2005, 05:16:39 pm door drentenaar »

Scholasticus

  • Berichten: 365
    • Bekijk profiel
[Weblog] Het Sprookjesbos (deel 6)
« Reactie #130 Gepost op: november 05, 2005, 06:58:04 pm »

quote:

drentenaar schreef op 05 november 2005 om 17:05:
[...]

Beterschap en een warme groet van Assen naar Grünn'n en ...
een goede zondag!

Drentenaar
Volgens mij kan Grunn'n wel zonder Umlaut!

Roodkapje

  • Berichten: 6523
  • Semper reformanda
    • Bekijk profiel
[Weblog] Het Sprookjesbos (deel 6)
« Reactie #131 Gepost op: november 05, 2005, 07:28:47 pm »

quote:

Roodkapje schreef op 05 november 2005 om 10:59:
Zometeen ga ik de stad in om een boek te kopen voor het vak 'Intergroepsprocessen'. (Klik op de link voor de vakomschrijving). Het boek is 28 euro, wat enorm meevalt voor een psychologieboek. Gemiddeld kosten boeken voor mijn richting al gauw 50 euro per stuk (meestal ietsje meer). Verder moet ik ook nog twee syllabi van elk 15 euro aanschaffen.

Ik ga nog steeds uit van de prijs in de studiegids, maar op de een of andere manier zijn de boeken altijd duurder... Ik moest uiteindelijk 41,80 neertellen voor het bewuste boek. Zoveel cash had ik dus niet bij me, maar gelukkig kon ik met mijn creditcard betalen. :) Ik wil niet weten wat nu uiteindelijk de afrekening van mijn postbankcard is eind deze maand, ik hoop echt dat de IB-Groep dit keer wel uitbetaalt, zo'n 1500+ euri's. :/


quote:

Roodkapje schreef op 05 november 2005 om 10:59:
Verder moet ik in de universiteitsbibliotheek nog wat kopiëren en afdrukken.

Op de universiteit werken ze met van die kartonnen kopieerkaartjes die je bij de repro en de bode/conciërgedienst kunt kopen. En die steek je dan in zo'n kaartautomaat. En soms gaat dat fout. Ik had net een nieuwe kaart gekocht van 246 tikken en er stonden nog een stuk of zeven tikken op de oude kaart. Nu is het zo dat het totale aantal tikken van de printopdracht op één kaart moet staan, anders wordt de taak geannuleerd. Ik moest nog 5 velletjes papier afdrukken, dus stak ik mijn oude kaart in de lezer. Na het printen wou ik hem er weer uitnemen, maar het enige wat er gebeurde was de melding 'read error' en het ding begon keihard te piepen. Wat ik ook probeerde, ik kreeg mijn kaart niet terug. Was ik even blij dat ik mijn gloednieuwe kaart à tien euro er niet ingestopt had!  B)


quote:

Roodkapje schreef op 05 november 2005 om 10:59:
Aangezien ik dan toch in het centrum ben kan ik net zo goed even wat noodzakelijke spullen kopen. Ik moet namelijk nog een klein multomapje (17 rings) hebben, eentje die niet na een jaar spontaan uit elkaar valt. :/

Verder ben ik op zoek naar een schoudertas waarin ik dingen van maximaal A4 formaat kan vervoeren. Ik heb ooit een klein rottasje gekregen, heel leuk hoor, maar als je daar een pakje zakdoekjes, je sleutels en je portemonee hebt ingestopt is het tasje vol. Dat schiet dus echt niet op. En om nou met een grote eastpack rugzak te gaan rondlopen waar bijna niks inzit is ook zo wat. Maar er is markt, dus wellicht kan ik een leuke schoudertas voor weinig vinden.

Daarna ben ik vast hardstikke lam als ik met de bus thuiskom (je kunt van die handige 1 euro kaartjes kopen bij de chauffeur!). Maar dat zien we dan wel weer. :)

Ben verder geslaagd mbt de aankopen, heb nu een velours schoudertas, kleur paars, A4 formaat met een geborduurde klep met allemaal van die kleine ronde spiegeltjes erop. Gekocht op de markt, bij zo'n 'alternatieve' kraam met allemaal indische / 'hindoe'-dingen. Enige nadeel aan die tas is dat hij enorm meurt naar wierook, ik durf 'm niet te wassen, dus hopen dat die geur vanzelf wegtrekt.

Daarna naar de Expo om een Diddl kaartje te kopen. Dat is onder kinderen van een jaar of zeven een enorme rage. Ik maak schoon bij een gezin in een van de Groningse achterstandswijken, de armoede straalt er aan alle kanten af. Een vulpen van 4 euro is 'ontzettend duur'. Dan heb je zo'n ding van de HEMA die meteen weer stuk is (gaat lekken enzo)  Ik durfde al niet meer te zeggen dat mijn Waterman bijna tien keer zo duur geweest is :/ en nooit meer stuk gaat. Om een lang verhaal kort te maken: de ouders van dat meisje hebben geen geld voor de Diddl rage (Diddl-spullen zijn redelijk prijzig, als je kijkt wat voor prul je hebt voor 5 euro...). Ikzelf heb ook niet zoveel geld, maar op de een of andere manier heb ik wel de indruk dat ik beter rond kan komen dan de ouders van dat meisje. Dus had ik beloofd haar een Diddl-kaartje te sturen. Die ging ik nu dus halen bij de Expo. Er lagen ook leuke stickervelletjes dus nam ik daar ook twee van mee. Aan de kassa was ik 5 euro kwijt. 8)7 Ik bedacht bij mezelf dat ik beter haar blij kon maken met een kaartje, twee stickervelletjes en een sprookjespunt dan het uit te geven op een terrasje of in een café.
(Sorry P., kan je dus deze maand eventjes niet trakteren, dit meisje ging even voor ... ;) )

Verder heb ik nog een lading chocoladeletters aangeschaft. Een M, een B, J, D, en een P. Het  plan is om die dingen netjes in te pakken in Sinterklaaspapier en er voor elke vriend een leuk sinterklaasrijmpje op te zetten en ze vervolgens met de TPG langs te (laten) brengen. Een aantal mensen woont nog vlakbij, dus die mik ik zelf wel door de brievenbus. Het is namelijk sinterklaastijd en vroeger hoorde ik altijd dat mijn klasgenootjes hun schoen zetten en er dan 's ochtends een cadeautje in vonden. Ik heb het thuis toen ook geprobeerd, maar 's ochtends zat die wortel er nog steeds in... En pakjesavond, met surprises en gedichtjes, daar deden we ook niet aan. Was het feest van de middenstand, en dat waren wij kennelijk niet.

Ik vind dat echt jammer, dat ik geen familie ofzo heb om gezellige dingen mee te doen. Daarom zijn mijn vrienden dus de klos. Beter iets dan niets... :+ Rond 5 december is iedereen druk bezig met zijn/haar familie, dus vandaar dat ik een maand eerder actief word, om iedereen alvast in de stemming te brengen. :)

Dus vanmiddag een sinterklaasgedichtje gemaakt voor M., letter ingepakt en die kant opgegaan, want ik ging daar koffiedrinken. :) Hij vond het echt leuk. :D

Opgevrolijkt door de gezelligheid en door het feit dat hij het een toffe actie vond ging ik later weer naar huis. En moe was ik niet. Volgens mij ben ik er al aardig weer bovenop. :)
« Laatst bewerkt op: november 06, 2005, 01:08:32 pm door Roodkapje »
Maar nu, alzo zegt de HEERE, uw Schepper, o Jakob! en uw Formeerder, o Israël! vrees niet, want Ik heb u verlost; Ik heb u bij uw naam geroepen, gij zijt Mijn. (Jes. 43:1)

Shrek

  • Berichten: 6
    • Bekijk profiel
[Weblog] Het Sprookjesbos (deel 6)
« Reactie #132 Gepost op: november 06, 2005, 08:37:56 pm »
Roodkapje komt in het bos en ziet opeens de boze wolf achter een boom zitten. Ze loopt er naartoe en zegt: "Wolf wat heb je klein oogjes." Waarop de wolf antwoordt: "ROT OP", ik zit te schijten."
Beware of the OGRE!

Roodkapje

  • Berichten: 6523
  • Semper reformanda
    • Bekijk profiel
[Weblog] Het Sprookjesbos (deel 6)
« Reactie #133 Gepost op: november 06, 2005, 08:38:58 pm »
LOL
Maar nu, alzo zegt de HEERE, uw Schepper, o Jakob! en uw Formeerder, o Israël! vrees niet, want Ik heb u verlost; Ik heb u bij uw naam geroepen, gij zijt Mijn. (Jes. 43:1)

Roodkapje

  • Berichten: 6523
  • Semper reformanda
    • Bekijk profiel
[Weblog] Het Sprookjesbos (deel 6)
« Reactie #134 Gepost op: november 09, 2005, 08:47:45 am »
Weer aan het werk
Dinsdag was ik weer zover aangesterkt dat ik weer aan het werk kon. En het was best gezellig met de oude dametjes waarvoor ik moest werken. Aan het einde van de ochtend werd ik door het planbureau gebeld dat het vaste adres waar ik normaal gesproken heen zou moeten niet doorging (mevrouw moest naar het ziekenhuis) en dat ik daar nu dus vrijdagmiddag heen moest. En dat ik twee uurtjes moest werken bij een andere mevrouw, op vijf minuten fietsen van het adres waar ik op dat moment zat.

Ik had al eerder bedacht dat het naar huis fietsen tussen de middag mij veel te veel tijd kostte en had mijn studieboeken in mijn tas gedaan. Het adres waar ik zat lag redelijk in het centrum, dus mijn plan was om rustig in de kantine van de Universiteitsbibliotheek te gaan zitten, ik dacht dat het er niet zo druk zou zijn, aangezien het blok net maandag was begonnen.

Dus nadat ik klaar was bij de eerste mevrouw, ging ik op de fiets richting UB. Onderweg even aan bij de Intertoys omdat ik 's avonds op visite zou bij C. en A. en die hebben een heel lief klein zoontje van bijna 9 mnd. Ik vermoedde dat hij genoeg speelgoed zou hebben voor de leeftijd van plm. 9 mnd, dus kocht ik 'magische kubussen' van Cotoons. Dat zijn 12 blokjes die aan twee kanten een plaatje hebben, aan één kant een openingetje voor een blokje (die er los bij zaten), een plaatje, iets reliëfachtigs (om overheen te krassen met een potlood en papier) en iets om aan te voelen.

http://www.smoby.be/photos/400/253918.jpg

Daarna de UB in, waar het heel druk was :/ . Nog even koffie getankt (ik herinnerde me opeens waarom ik in de UB altijd melk in mijn koffie drink, dat is om de vieze smaak enigzins te camoufleren. :r  Wel jammer van die veertig cent. :(
Het concentreren lukte niet in die drukte, daarom was ik al snel weer vertrokken. Uiteindelijk belandde ik op het Jan van Brakelplein vlakbij het adres waar ik moest zijn. Dat is een groot plein met een grote vijver in het midden en aan vier kanten bestrating, aan de kant van de Peizerweg hebben ze een soort terras gemaakt waar twee bankjes staan. Daar ging ik dus lekker in het zonnetje zitten met mijn 'Inter Group Relations'-boek. Ik merkte dat ik erg druk was in mijn hoofd dus het lezen wou niet echt. Dus heb ik maar eendjes gekeken en op een gegeven moment sprong er een kat op het bankje die nieuwsgierig was naar wat ik daar deed. Ik heb het beest een beetje zitten aaien en dat vond zij vast leuk, want ik kreeg allemaal kopjes. Wel grappig. Daarna naar mijn tweede adresje die dag, waar ik om drie uur al klaar was. Snel even naar kantoor van de Thuiszorg om werkbriefjes in te leveren, naar huis, kijken wanneer de treinen gingen en zodoende ontdekte ik dat ik nog een uurtje had voordat ik richting H-S moest.

Het was al donker toen ik daar aankwam, gelukkig kom ik daar uit de buurt, dus wist wel ongeveer hoe ik moest lopen. Alleen het laatste stuk was een smal donker paadje zonder verlichting langs het spoor. En aangezien ik nachtblind ben, klapte ik op een gegeven moment bijna over een hek heen... het paadje maakte een bocht naar links, maar dat had ik natuurlijk niet gezien...  |:(

's Avonds was het wel gezellig, het eten was heerlijk d:)b Ik was wel een beetje moe, maar was wel blij om de mensen daar weer eens te zien. :) Ik hoop dat ik ook een beetje gezellig was, op de een of andere manier merkte ik dat ik een beetje 'op slot' stond, maar heb geprobeerd daar zo weinig mogelijk van te laten merken. Aangezien mijn vrienden net zo burgerlijk aan het worden zijn als ik, gingen ze al vroeg naar bed en was ik dus rond half elf thuis en lag ik na elven in bed.

Op de een of andere manier word ik de laatste paar nachten steeds rond 03:00 wakker. Dat vind ik wel irritant. Dus dan drink ik maar weer wat water, maar het slapen wil niet echt. :/
Vanochtend kreeg ik van de universiteit een smsje met mijn tentamenuitslagen: een 5.0 op Testtheorie. Ik heb het tentamen nu 5x gemaakt en ben qua cijfer enorm stabiel: elke keer een 5, één keer een 4.0 toen ik enorm zat te stressen en een black-out kreeg. ;(

Dat was wel een vette tegenslag. Ik was er al een beetje bang voor, waarschijnlijk heb ik me zo lopen focussen op het onderdeel dat ik de vorige keer slecht gemaakt had, dat ik andere onderdelen niet goed genoeg geleerd heb. Ik heb nu nog precies één kans, op 3 februari 2006. En ik heb dus nog 4 andere vakken waarmee ik bezig ben, en ik heb werk waarmee ik 22 uur per week zoet ben en ik volg nog Alpha Cursus op woensdagavond.
Dat gaat op deze manier niet lukken... :/

Dus ik heb maar besloten Alpha Cursus te laten voor wat het is. Ik vind het niet heel geweldig, het ligt mij niet, ik vind het niks. Ben 3x geweest en ik ben verre van enthousiast. Maar ik behoor dan ook weer niet tot de doelgroep. Ik zoek wel wat anders. Iets van een bijbelkring ofzo. Verder heb ik bedacht dat ik één middag tekort kom voor mijn studie. Als ik één dag 6 uur werk (op dinsdag) en de andere dagen maar 3 uur, dan heb ik vier dagdelen om te studeren. En de zaterdagmiddag (op zaterdagochtend moet ik het huishouden doen). Dat is dus 5 dagdelen van 4 uur, inclusief colleges. En dan wil ik op de fiets naar ingesproken samenvattingen oid luisteren. Ik moet toch wat. Dus als ik 4 uur per week per vak studeer, dan moet ik in acht weken toch door de stof heenkomen, zou je zo zeggen. En eventueel heb ik ook nog een aantal avonden tot mijn beschikking. Ik kan moeilijk heel veel minder gaan werken: ik moet ook nog eten enzo. :/

Nou ja, we zien wel. Ik ga in ieder geval een mailtje naar de docent testtheorie sturen of ik misschien ook een mondeling mag, omdat ik meerkeuzevragen zo moeilijk vind. Vooral omdat het laatste tentamen echt mijn allerlaatste kans op een 6.0 is. Ik kan niet nog een jaar uitstellen. Dat is voor mij niet op te brengen. Dus Alpha mailen dat ik niet meer kom en mijn docent mailen over mijn problemen mbt het halen van testtheorie. Dan zien we wel weer verder.

Ik baal er wel weer gigantisch van. Ik heb zó ontzettend hard gewerkt de afgelopen periode en daarmee 0 punten gehaald. ;(
« Laatst bewerkt op: november 09, 2005, 02:46:13 pm door Roodkapje »
Maar nu, alzo zegt de HEERE, uw Schepper, o Jakob! en uw Formeerder, o Israël! vrees niet, want Ik heb u verlost; Ik heb u bij uw naam geroepen, gij zijt Mijn. (Jes. 43:1)

Scholasticus

  • Berichten: 365
    • Bekijk profiel
[Weblog] Het Sprookjesbos (deel 6)
« Reactie #135 Gepost op: november 09, 2005, 09:19:33 am »
Meestal staat er in de Onderwijs- en Examenregeling van je opleiding wel een bepaling over het krijgen van een mondelinge tentamengelegenheid na meerdere keren zakken op schriftelijk. Zeker als het 't laatste vak van een opleiding betreft, is die mogelijkheid er vaak wel. Als je dit eerst even checkt, ben je niet alleen afhankelijk van de goede wil van je docent. (Ik ben onderwijscoördinator aan een instelling voor theologisch onderwijs en onderzoek, anders was ik vast niet op dit idee gekomen ...)
edit:Bij raadpleging van de studiegidsen psychologie op de website van de RUG kom ik erachter dat daar niet zo'n regeling bestaat. Jammer :'(
« Laatst bewerkt op: november 09, 2005, 09:32:59 am door Scholasticus »

Roodkapje

  • Berichten: 6523
  • Semper reformanda
    • Bekijk profiel
[Weblog] Het Sprookjesbos (deel 6)
« Reactie #136 Gepost op: november 09, 2005, 12:48:45 pm »
Als ze bij psychologie een normale OER hadden én zich hielden aan 'voor 2003 ingeschreven als doctoraal en meer dan 80 punten >> tot 2007 de mogelijkheid tot het maken van doctoraaltentamens, dan was ik alláng klaar geweest... :/ )
Maar nu, alzo zegt de HEERE, uw Schepper, o Jakob! en uw Formeerder, o Israël! vrees niet, want Ik heb u verlost; Ik heb u bij uw naam geroepen, gij zijt Mijn. (Jes. 43:1)

Thom

  • Berichten: 218
    • Bekijk profiel
[Weblog] Het Sprookjesbos (deel 6)
« Reactie #137 Gepost op: november 09, 2005, 01:09:29 pm »

quote:

Pooh schreef op 28 oktober 2005 om 11:44:
In aanvulling op elle:

- Stop met communiceren! Oogcontact zoeken werkt alleen maar averechts. Een zebra steek je gewoon over, punt. Daarbij kijk je niet naar aanstormende auto's, maar vooral naar de overkant. Oogcontact geeft de automobilist de zekerheid dat je hem gezien hebt, en dus een kans om door te rijden.

Iets soortgelijks geldt voor bijvoorbeeld auto's die denken op 't fietspad te moeten gaan staan als ze de weg nog niet opkunnen (uit een zijstraat). Fiets gewoon doodgemoedereerd door over 't fietspad, zonder snelheid te minderen, en met vooral veel oog voor de omgeving. Die lompe bak midden in jouw pad negeer je gewoon. Automobilisten zijn doorgaans zuiniger op hun portieren dan jij op je voorvork. In het uiterste geval kun je ongeveer 2 meter van tevoren beginnen met remmen, zodat je met een slippende achterband nog net een deuk in hun portier tikt, zonder daarbij zelf noemenswaardige schade op te lopen.

- Durf je ruimte op te eisen! Een auto die je snijdt, krijgt een ongelooflijke mep op zijn dak (met platte hand), of verliest zijn spiegel.

- Leer fietsen. Bij linksafslaan sorteer je links tegen de as van de weg voor, je gaat niet rechts staan wachten totdat die stroom auto's achter je een keer opdroogt. Snelheid maken, invoegen, door naar links, daar stoppen. Niet gaan zwabberen tijdens het achteromkijken, en ook geen snelheid verminderen, daar worden vooral de fietsers achter je niet gelukkiger van.


Jij fietst als mijn moeder :P
Die rijdt altijd als een bezetene, omdat ze altijd te laat van huis vertrekt. Maar ze komt toch op tijd aan. Ze kan ontzettend fel worden als automobilisten zich niet aan de regels houden. Heerenveen zit vol minirotondes, en als fietser heb je daar geen voorrang (wat veel veiliger is dan bijvoorbeeld de rotondes in Drachten, waar fietsers en voetgangers voorrang hebben, hetgeen voor veeeeeel ergernis en file's zorgt).
Het ergst zijn de automobilisten die zonder richting aan te geven de rotonde verlaten. Daar zet ze dan ook prompt haar fiets voor. Vervolgens begint ze druk te gebaren dat die automobilist zich beter aan de regels moet houden etc... Wereldverbeteraar ;)
Maarja, hoeveel mensen bereik je daarmee? Die ene persoon waarschijnlijk, en de overige duizenden die het ook doen, merken er niks van.
Ik volg natuurlijk in (bijna) alles het goede voorbeeld van mijn moeder, maar pak het iets tactischer aan. Ik zet ook gewoon mijn fiets stil, midden op de weg, en zeg vervolgens tegen de bestuurder dat zijn richtingaanwijzer defect is. De meeste mensen zeggen dan "ik  had hem helemaal niet aan!", waarop ik dan weer verbaasd reageer met: "maar u slaat toch af? hoe kan ik dan zien dat u hierheen wilt???". Werkt wel... maar wederom maar 1 persoon bereikt.
Het kan ook mis gaan trouwens. Één van de keren dat ik dat deed, sprong de automobilist zijn wagen uit en begon tegen me te tieren en te schelden. Ik zoveel mogelijk mijn fiets tussen hem en mij in geprobeerd te houden. Hij tegen mijn fiets trappen, mij geprobeerd te meppen (gelukkig sloeg ie mis, was nogal een potige kerel). Toen ben ik maar sussend gaan praten, en "met de staart tussen de benen" op mijn fiets gestapt en weggefietst. Je wilt ten slotte geen ruzie of gebroken neusbotjes.
Ik kreeg het pas echt benauwd toen de man weer in zijn auto stapte, en vol gas achter mij aan reed, over de vluchtheuvel, het fietspad op, met een noodgang. Ik al slingerend hem ontwijken, en door over te steken en een andere straat in te rijden te proberen hem kwijt te raken. Na een paar minuten kon ik hem kwijtraken door een steegje in te duiken waar hij niet in kon met zijn smerige grote Audi.  :(
Natuurlijk kenteken onthouden en aangifte gedaan. Na een week kreeg ik van de politie te horen dat ik blij mocht zijn dat ik niet in het ziekenhuis was beland. De man die ik had "terechtgewezen", was al meerdere keren veroordeeld voor wapenbezit en geweld. Dat heb ik dan weer....
"Onderzoek alles, behoud het goede," 1 Tessalonicenzen 5:21

Nunc

  • Berichten: 5825
  • En terstond kraaide een haan.
    • Bekijk profiel
[Weblog] Het Sprookjesbos (deel 6)
« Reactie #138 Gepost op: november 09, 2005, 01:16:42 pm »

quote:

Thom schreef op 09 november 2005 om 13:09:
[...]

Het kan ook mis gaan trouwens. Één van de keren dat ik dat deed, sprong de automobilist zijn wagen uit en begon tegen me te tieren en te schelden. Ik zoveel mogelijk mijn fiets tussen hem en mij in geprobeerd te houden. Hij tegen mijn fiets trappen, mij geprobeerd te meppen (gelukkig sloeg ie mis, was nogal een potige kerel). Toen ben ik maar sussend gaan praten, en "met de staart tussen de benen" op mijn fiets gestapt en weggefietst. Je wilt ten slotte geen ruzie of gebroken neusbotjes.
Ik kreeg het pas echt benauwd toen de man weer in zijn auto stapte, en vol gas achter mij aan reed, over de vluchtheuvel, het fietspad op, met een noodgang.


zoiets heb ik ook wel eens meegemaakt. Ik reed met iemand achterop op een plek waar je gewoon mocht rijden, maar er zat een grote wagen achter ons, die er langs wilde, maar dat lukte steeds niet doordat het een smalle straat was met tegenliggers (en wij reden op het fietspadgedeelte dus hoefden niet aan de kant ofzo). Toen kreeg hij ook nog eens rood licht bij de kruising, terwijl wij als fietsers zo door mochten rijden. Hij stond echter een beetje in de weg, dus die gast achterop mijn fiets stoot per ongeluk met z'n tas tegen die auto.

Wij waren nog maar halverwege de kruising toen die man al als een gek achter ons aanreed en ons flink afsneed (wat vrij vervelend is met iemand achterop). Daarna reed hij boos een tiental meters door, parkeerde z'n auto en kwam woedend op ons afstormen. Daarbij botste hij gelukkig tegen een andere fietser op die achter ons reed (een onbekende) met als gevolg dat die fietser het voor ons op ging nemen omdat wij gewoon in ons recht stonden. Uiteindelijk droop die automobilist gelukkig af.

Marloes

  • Berichten: 4175
    • Bekijk profiel
[Weblog] Het Sprookjesbos (deel 6)
« Reactie #139 Gepost op: november 09, 2005, 02:25:22 pm »
O wat jammer Roodkapje.. :/ Succes met het overtuigen van de leraar!!

Die blokken die je gekocht hebt zijn erg leuk! Myrthe heeft ze ook (niet Cotoons, ander plaatje maar verder hetzelfde) en omdat ze zo groot zijn kon ze daarmee al torens bouwen toen ze 11 mnd was, erg leuk cadeau-idee! d:)b
« Laatst bewerkt op: november 09, 2005, 02:25:33 pm door Marloes »
[Prediker 7:29]

Roodkapje

  • Berichten: 6523
  • Semper reformanda
    • Bekijk profiel
[Weblog] Het Sprookjesbos (deel 6)
« Reactie #140 Gepost op: november 10, 2005, 09:21:51 pm »
Roodkapje wordt high
Vanochtend was ik vroeg wakker en helder. Misschien sta ik nu wel goed ingesteld op de wintertijd. Ik moest op de fiets naar Hoogkerk, zoals elke donderdagochtend. En de mevrouw waarvoor ik werk is heel lief en altijd erg dankbaar. Dus de ochtend was zo voorbij.

Ik had bedacht dat ik op de terugweg even langs de Gamma zou fietsen om een fles thinner op te halen. Mijn vader was afgelopen weekend langsgeweest en tegen hem had ik lopen klagen dat ik het glaswerk binnen in de woonkamer (glas in de deur en in de kozijnen) maar niet netjes kon krijgen: er zaten allemaal vegen op, net alsof het ontzettend vies was en nooit werd schoongemaakt. Vooral in de namiddag, als de zon laag in de kamer schijnt is het goed zichtbaar. :'(
Mijn vader keek eens goed en meende dat het oude verf was. Klaarblijkelijk had iemand ooit de deur geverfd en het glas met terpentine afgenomen oid en daarna de vegen laten opdrogen ofzo. Dus zijn tip was: pak keukenpapier en doe daar onverdunde thinner op en wrijf daarmee het glas schoon. Nadat ik al spiritus, ammonia, soda, allesreiniger, glassex, wasbenzine etc had geprobeerd wou ik het dus nog één keer met thinner proberen.

Zo gezegd, zo gedaan. Alleen had de fles een kinderveilige sluiting. In de praktijk komt het er dan op neer dat het ook een Roodkapje-veilige sluiting is. Gelukkig was Doornroosje ook thuis om de fles open te maken. Gewapend met de fles en een rol Beatrix Potter-keukenrol ging ik in de kamer aan de slag. Wel met geopend raam, want dat spul stínkt, ik dacht dat verf en terpentine stonken, maar dit sloeg werkelijk alles. Maar het werkte! Het ging eraf. Halverwege moest ik stoppen omdat ik helemaal high werd van de thinner-dampen. Bovendien moest ik nog naar college, dus dat project wordt morgen ofzo wel vervolgd.

Dan het college. Het was aanvankelijk nogal vaag waar dat was. Op het rooster stond dat we college hadden in 'Collegezaal Zernikecomplex'. Juist. Iemand die weleens op het Zernike Science Park geweest is weet hoeveel gebouwen daar staan en hoeveel collegezalen die gebouwen hebben. Dus het enige wat ik wist is dat ik daar ergens college had. Netjes op tijd vertrokken en wat rondgefietst. Ik zag wat psychologie-studentes van de GSV fietsen en ben toen ook maar die kant op gefietst. Bleek het om de collegezaal in de Tentamenhal aan de Zernikelaan te gaan... Zég dat dan!!!

Het college was wel vermakelijk. Als ik de aantekeningen heb uitgewerkt kom ik nog wel terug op het onderwerp. Het leuke van psychologie is dat iedereen er verstand van heeft (tenminste dat vindt men doorgaans van zichzelf). Het vak dat ik nu volg is Klinische en Gezondheidspsychologie. Dat vak heb ik al gehaald in de oude stijl (doctoraal). Waarom volg je dat dan, zou je zeggen. Je hebt het druk zat.
Ja, maar als je iets gehaald hebt in de oude stijl, dan betekent dat niet automatisch dat het dan ook meetelt in de nieuwe stijl. Vorig jaar kon ik een aanvullend literatuurtentamen maken van klinische en ontwikkelingspsychologie. Daar had ik een vijf op (daar ben ik goed in!). Want, de stof was de klapper van 2002-2003. En in 2004-2005 was die klapper niet meer beschikbaar. Wel in de bibliotheek, maar daar wassie kwijt of uitgeleend, in ieder geval: onvindbaar. Wel heb ik toen wat artikelen gevonden uit de oude klapper en omdat hij gedeeltelijk overlapte met de nieuwe klapper heb ik toen ook maar de nieuwe klapper geleerd. Dat bleek dus niet te werken. En dan kun je wel bezwaar aantekenen, en dat is ook wel gedaan, alleen waren de 'ex-doctoraalstudenten' met zo weinig dat er uiteindelijk niks met de klacht gedaan is. Tsja.

Dus ik heb nu gewoon het boek van Comer gekocht, en de nieuwe klapper en ik doe gewoon alles overnieuw. Het doctoraaltentamen heb ik destijds in één keer gehaald zonder het geleerd te hebben (blijkbaar kan dat, ik vond het zelf ook raar. Ik was alleen even naar het tentamen gegaan om te kijken wat voor vragen er waren). Dus ik heb sowieso het vak nog nooit echt gedaan.

Toen ik naar huis fietste was er een enorme toeloop bij een flat in Paddepoel. Bleek dat er iemand vanaf was gesprongen. Honderd meter verder fietste ik een aanstormende ambulance tegemoet. Blijkbaar had de springer de sprong in eerste instantie overleefd. De persoon lag ook op het gras, blijkbaar komt het dan minder hard aan, ofzo.
Wel triest. Dit soort dingen gaat de komende tijd vaker gebeuren: de bladeren vallen van de bomen, het weer wordt triester en het is minder lang licht. Voor sommige mensen de trigger tot een wanhoopsdaad.
Het deed me denken aan mijn moeder, die ook in de herfst en winter zelfmoordpogingen deed. Alleen deed zij het als chantagemiddel. Ze nam dan een overdosis medicijnen, maar dan net niet de letale dosering, als verpleegkundige wist ze blijkbaar precies hoever ze kon gaan. Maar alles went, zelfs dat. Als dreig- en chantagemiddel werken zelfs dat soort acties op een gegeven moment niet meer. Bij een volgende manipulatieve dreiging had ik de neiging om te zeggen: prima, hier heb je een mes, maar twee doosjes paracetamol wegspoelen met een fles whiskey is effectiever.

Als mensen van een flat afspringen willen ze echt dood denk ik. Als het mislukt ben je zwaargewond en als je dat overleeft wellicht invalide. Ik kan me niet voorstellen dat je dat risico wilt nemen. Op dat soort momenten vraag ik me af hoe lang het nog duurt totdat de Here Jezus terugkomt...
« Laatst bewerkt op: november 10, 2005, 11:09:49 pm door Roodkapje »
Maar nu, alzo zegt de HEERE, uw Schepper, o Jakob! en uw Formeerder, o Israël! vrees niet, want Ik heb u verlost; Ik heb u bij uw naam geroepen, gij zijt Mijn. (Jes. 43:1)

Marloes

  • Berichten: 4175
    • Bekijk profiel
[Weblog] Het Sprookjesbos (deel 6)
« Reactie #141 Gepost op: november 10, 2005, 10:37:04 pm »
Geen leuk dagje :/

Dat je bij de Postbank zit heeft soms ook voordelen: tot eind deze maand kun je gratis een eigen ontwerp maken voor een pasje! http://paskamer.postbank.nl/ En als-ie goed genoeg is kun je met je ontwerp nog prijzen winnen ook.
http://www.student.io.tudelft.nl/io9463364/showmethemoney.jpg
voorbeeld  gejat van ander forum
« Laatst bewerkt op: november 10, 2005, 10:37:16 pm door Marloes »
[Prediker 7:29]

Roodkapje

  • Berichten: 6523
  • Semper reformanda
    • Bekijk profiel
[Weblog] Het Sprookjesbos (deel 6)
« Reactie #142 Gepost op: november 14, 2005, 12:12:28 am »
Marloes: Er mogen geen religieuze uitingen etc. op die kaart staan, ook geen kruis of visje. Dat vind ik maar stom. Dus dan maar niet. Als je naar de voorwaarden kijkt mag er ongeveer niks.

Dan over vrijdag:

Gezelligheid bij de Thuiszorg
Na een ochtend standaard werken mocht ik aan de slag bij de mevrouw van dinsdagmiddag. Die had haar 'eigen' hulp niet verwacht, dus ze was dolenthousiast. Ze vond het zo ontzettend 'gezellig' dat ik er was, en was 'blij om mij te zien'. Bij de thee kwam ik erachter waarom: ze was die dinsdag naar het ziekenhuis geweest en er was bij haar een fistel in haar voet geconstateerd. Eerder was een deel van haar voet afgezet en de wond wilde niet dicht. En nu dus een fistel en ze was bang dat ze nu een deel van haar onderbeen moest missen.

Gatsie! Ik vind dat echt erg voor haar. Ik wil haar een chocoladeletter (suikervrij) opsturen. Maar moet nog even kijken waar je die kunt kopen.
Maar nu, alzo zegt de HEERE, uw Schepper, o Jakob! en uw Formeerder, o Israël! vrees niet, want Ik heb u verlost; Ik heb u bij uw naam geroepen, gij zijt Mijn. (Jes. 43:1)

Roodkapje

  • Berichten: 6523
  • Semper reformanda
    • Bekijk profiel
[Weblog] Het Sprookjesbos (deel 6)
« Reactie #143 Gepost op: november 15, 2005, 10:09:55 pm »
Een drukke dag
Vanochtend was het nog donker toen ik wakker werd. Ik had geen zin om op te staan, echt niet. Uiteindelijk om 8:15 pas uit bed. Een paar maanden geleden zou ik dat vroeg gevonden hebben, tegenwoordig is dat een soort 'uitslapen'. Ik merk dat ik een beetje 'lui' begin te worden. Dus morgen weer om half zeven.
Na mijn ontbijt van één grote mok koffie stapte ik in de stromende regen op de fiets om te gaan werken. Dat verliep vlotjes. Ik was vlugger klaar dan verwacht, en het was nog goed ook. Da's altijd mooi. :) Het adres van vanmiddag ging niet door omdat de mevrouw van dinsdagmiddag in het ziekenhuis ligt.

Voor morgen en vrijdag had ik ook adresjes gekregen. Het adresje van vrijdagmiddag krijgt nog een staartje. Want ik ben in Lewenborg ingepland. Dat is 45 minuten fietsen vanaf hier. Bij mijn aanstelling had ik aangegeven daar niet te willen werken omdat dit fietsend voor mij niet te doen is. Niet dat ik niet 45 minuten kan fietsen, dat kan prima. Haren is ook 45 minuten fietsen. Maar het kost veel tijd. En dat is op zich niet erg, maar ik werk omdat ik mijn studie wil betalen. Dus naast 22 uur Thuiszorg moet ik ook studeren. En dat schiet niet erg op als ik telkens uren op de fiets zit van en naar mijn werk. Dus ik heb gemaild dat ik liever ergens anders werk. Voor mij is een half uur fietsen van en naar mijn werk echt de absolute max. Ik vind 2x 45 minuten fietsen voor drie uurtjes werken gewoon overdreven. Maar dat wordt dus nog vervolgd.

Maar vanmiddag was ik dus weer 'direct productief'. Dus wachtte ik thuis in spanning af of ik voor 13:30 gebeld zou worden. Niet. Mooi. Dan kon ik lekker aan het werk. Muziek aan (mijn verzameling iTunesmuziek) en sommetjes maken. Daarna realiseerde ik me dat ik heel vlug moest eten (tosti's dus) omdat ik 's avonds naar een inhaalpracticum statistiek 2 moest. Dat ging ook wel lekker, zodat ik om 21:00 weer thuis was. Een heerlijk hete douche genomen en toen lekker lezen in bed... :z

Morgenochtend dus om 06:30 opstaan :X
Dan eerst sommetjes maken, dan practicum, college en werken en dan is het weer avondetenstijd. :o
Maar nu, alzo zegt de HEERE, uw Schepper, o Jakob! en uw Formeerder, o Israël! vrees niet, want Ik heb u verlost; Ik heb u bij uw naam geroepen, gij zijt Mijn. (Jes. 43:1)

Roodkapje

  • Berichten: 6523
  • Semper reformanda
    • Bekijk profiel
[Weblog] Het Sprookjesbos (deel 6)
« Reactie #144 Gepost op: november 16, 2005, 10:27:08 pm »
Verslapen!
Met een schok werd ik vanochtend wakker. Hoe laat was het? Het was al licht! Het was 8.30 en normaal gesproken zou ik een kwartier later op de fiets moeten zitten. Dat ging hem niet worden. Ik heb kennelijk zo vast geslapen dat ik door mijn stereo-met-timer, mijn telefoon-met-wekker en mijn reiswekker ben heengeslapen. Mijn telefoon (een Siemens C55) bleek uit te staan en bij het inschakelen ervan bleek de accu alweer een stuk leger te zijn. Hij wordt minder betrouwbaar, ik hoor hem niet in een rumoerige ruimte en de accu loopt heel snel leeg, vooral als ik gebeld heb issie binnen twee dagen weer leeg. Irritant dus.

Dat practicum ging 'm niet meer worden, dus ontbeet ik rustig met Brinta en koffie. Ik besloot na alle hektiek van gisteren het maar eens rustig aan te doen. Om 13:00 moest ik invallen voor een collega en misschien had ik een reactie van mijn planner op mijn weigering om in Lewenborg te werken. Die reactie bleek er niet te zijn, morgen maar eens bellen dan...

Dan het invaladres. Ik keek eens naar buiten en zag dat het grijs was, dat het enorm hard waaide en dat er flinke buien vielen. Ik was in toenemende mate blij dat ik de wijk niet uithoefde voor mijn werk. Voor de bui aan was ik bij de mevrouw waar ik alleen het standaardwerk hoefde te doen. Om 15:00 was ik alweer klaar. :) Op de weg terug zeiknat geregend. Nooit geweten dat je binnen 5 minuten tot op je huid nat kunt regenen. Dus thuis snel onder de hete douche, droge kleren en verwarming aan... :z Dat is dan wel weer lekker.

J. kwam thuis en ging lekkere kip-kerrie met ananas en appel maken. :Y) Voor de TV gegeten. Het is lang geleden dat ik TV heb gekeken. Ik weet niet meer wanneer dat voor het laatst was. Zo stom, staan er twee huge TV toestellen in huis, kijk je nooit TV. Er kwam post van Essent dat ze via EssentKabelcom de kabelaansluiting apart gaan factureren. Aangezien ik haast nooit TV kijk en mijn huisgenote er nooit is, is dit misschien een goed tijdstip om de kabel af te laten sluiten. ;)

Daarna was het alweer hoog tijd om ongeveer te gaan slapen. Eerst nog even J. uit computernood geholpen. Haar computer bleef ergens halverwege de BIOS hangen. Dus ik ging de bootvolgorde veranderen omdattie heel lang een bootding van de CD-ROM wilde lezen. Dus alleen C en A booten. Kon de BIOS de HDD niet vinden, ook niet met 'auto-detect'. :? "Nou ja, doe maar uit dan", zei ik, "dan probeer ik het zo wel weer." Natuurlijk was er niks aan de hand nadat de stroom er even afgehaald was en daarna weer was ingeschakeld. :? J. moet maar eens gaan uitkijken naar een nieuwe PC, dit klinkt als 'brak systeem'.

http://www.phoneshop.jp/item/images/sonyericsson_k300i.jpg

Ikzelf ging even verder kijken op het Net naar een nieuwe telefoon. Heb eentje besteld via GSMweb.nl. Abbo van Telfort voor 11 euro per maand (zoveel betaal ik nu ook prepaid) en dan gratis een telefoon erbij: een Sony Ericsson k300i :) En nummerbehoud was mogelijk. Wat wil je nog meer? Voor hetzelfde geld een andere telefoon en meer belminuten. :D

Toen was het wel opeens heel laat. Snel slapen maar, morgen kan ik het me niet veroorloven om me te verslapen...
« Laatst bewerkt op: november 16, 2005, 10:29:44 pm door Roodkapje »
Maar nu, alzo zegt de HEERE, uw Schepper, o Jakob! en uw Formeerder, o Israël! vrees niet, want Ik heb u verlost; Ik heb u bij uw naam geroepen, gij zijt Mijn. (Jes. 43:1)

Roodkapje

  • Berichten: 6523
  • Semper reformanda
    • Bekijk profiel
[Weblog] Het Sprookjesbos (deel 6)
« Reactie #145 Gepost op: november 18, 2005, 09:41:22 pm »
De laatste loodjes
Deze vrijdag was het einde van een voor mij zware week. Maandag studeren en werken, dinsdag werken en studeren, donderdag werken en college volgen en vandaag twee keer werken. 's Ochtends bij mijn vaste mevrouw in de Zeeheldenbuurt, 's middags in Lewenborg (dat ligt bijna in Middelbert). :X Verder weg kan niet in Groningen-Stad. En dat op de fiets... ;(

Vanochtend vroeg opgestaan, zodat ik vrij relaxed richting mijn eerste adres kon. Dat ging gesmeerd. Om kwart vóór twaalf was ik klaar, zodat ik per fiets richting Groningen CS kon, om daar te parkeren, zodat ik per stadsbus naar Lewenborg kon. Er werd regen, wind, hagel en onweer voorspeld, en daar ga ik mooi geen drie kwartier doorheen fietsen. Ik ben nét ziek geweest, en ik was niet van plan het weer te worden. Bij de giromaat op het station zag ik dat mijn salaris gestort was: 575 euri's. :cheer: Dus een kop cappuccino in de Brasserie kon er wel vanaf. Kon ik ondertussen mooi even lezen in 'Intergroup Relations'. Je moet toch een keer dat college voorbereiden... ;) Om 12:39 ging er een stadsbus richting Lewenborg, dus ik had mijn halfuur pauze en zou om 13:03 bij mijn volgende adres zijn.

In theorie ja. Ik was nog nooit in Lewenborg geweest. Die hele wijk heeft nautische straatnamen. Loefzijde, Vooronder, Kajuit, Kombuis, Toplicht enzo. Noem iets, en er is daar een straat die zo heet. De hele wijk is ook opgezet volgens een plattegrond van een schip. Heel origineel. Een doolhof is het :X Om een lang verhaal kort te maken: ik heb nog een halfuur door de wijk gedoold omdat ik mijn adres niet kon vinden en straatnamen daar niet heel duidelijk staan aangegeven. Het is bijna net zo erg als Beijum. In Beijum heb je geen straten, maar heerden. Alle (echt alle) straatnamen eindigen op 'heerd'. Je kunt niks vinden daar. :X

Toen ik aanbelde zag ik een plakaat 'Reiki Master'. Nee hè? Ja hoor! :X  Ik kwam binnen en de serene klanken van klassieke muziek kwamen me tegemoet, evenals een wierrookwalm en een mevrouw die vrij zweverig was. Alles was wit en wat niet wit was was van glas.
Alle witte gordijnen waren voorzien van een mooi blauw strikje, zo ook de stoelen met witte textielhoezen, het witte langharige keffertje en de twee witte perzen. Mevrouw had zelf haar haren ook wit gebleekt, maar had geen strikje. :?

Tijdens de thee wou mevrouw weten wat ik van aurahealing, antroposofie, chakra's en weet ik wat vond. :? Ik ben christen, wat denkt ze zelf. Mijn antwoorden waren een beetje eenzijdig: "Dat weet ik niet." "Dat zal wel." "Daar denk ik anders over, geloof ik." Ik had duidelijk geen zin in discussies. Ik ben de thuishulp, geen evangelist ofzo. ;)

Oh ja, mijn zonnevlecht zit in de knoop (ofzo). Ik ben daar best verbaasd over: mijn haar zat gewoon in een knotje... :+ Maar mijn aura was wel wit. Dat is dan weer mooi meegenomen. Goeed.... 8)7 Het moge duidelijk zijn (zie de links) waarom ik als christen weinig opheb met dit soort 'paranormale' dingen.

Mijn diplomatieke vermogens werden in ieder geval danig op de proef gesteld. Ik heb maar gezegd dat ik niks van New Age weet1. :+ (Foei, Roodkapje, je mag niet liegen). Ik wist wel wat een countertenor was, dus maakte dan weer een hoop goed (ofzo).

Ik had wel een mooie tas volgens haar. Gekocht bij een 'new age' kraampje op de markt, dus dat zal, maar ik ontdekte ook dattie nu echt stuk was. Vrijwel direct rafelde er iets bij de rits (gerepareerd), daarna bleken de knopen niet erg vast te zitten en nu was het voorvakje bij de naad uitgescheurd (niet te repareren). Misschien toch maar een degelijke tas kopen die er wat minder 'leuk' uitziet. Van leer, canvas of linnen ofzo. In ieder geval niet van dat dunne, goedkope 'fluweelstof'. Dat scheurt dus uit (ook als je niet heel veel in je tas stopt). ;(

Ik ben braaf gebleven, mocht om 16:15 eindelijk weg en was om 17:00 thuis. In de brievenbus lag mijn contract met Telfort, dat ik maar snel invulde zodat ik dat kon posten in de 'blauwe' brievenbus bij het winkelcentrum. Ik moest toch nog boodschappen doen. Dus de halve AH leeggekocht met lekkere dingen. Zoals daar zijn Tomaten-Groentesap van Appelsientje2, Roosvicee met bosvruchtensmaak, rosbief :9 , ontbijtspek en Heinz Sandwichspread met mexicosmaak (mais dus!). En natuurlijk maisbrood (voor de sandwichspread ;) ). En verwendingetjes voor mijn haar, maskertje zodat ik lekker in bad kon. Normaal koop ik dat bij de Kruidvat, maar die was al dicht.

Thuis gekomen eerst een lekker bad genomen omdat ik best gestressed was. (Nu niet meer dus ;) ) Het gaat helemaal goed komen met mijn karma enzo. :P

Het was me het dagje wel... :X



1 Linksgetekende legde weleens tarotkaartjes voor ze christen werd, luisterde naar New Age muziek, en kan desgevraagd iets over de Grote en Kleine Arcana vertellen, over hofkaarten en legpatronen etc. van de Aleister Crowleytarot. Dus ik denk dat ik wel ietsje meer weet van/ ervaring heb met New Age dingetjes en occultisme dan de gemiddelde christen. Ik kan het niemand aanraden. Tevens ben ik van mening dat niet iedereen hoeft te weten wat ik allemaal weet... :P

2Tomaten-groentesap van Appelsientje is best lekker. Je kunt het gebruiken als basis voor tomatensoep en pastasaus enzo, maar het is zo ook prima te drinken. Tenminste dat vind ik. In het kader van gezond en "Roodkapje-drinkt-het-ook-dus-hoe-vies-kan-het-zijn" probeerde mijn huisgenote J. aka Doornroosje het ook es. Het was niet zo'n succes. *gniffel*
« Laatst bewerkt op: november 19, 2005, 03:38:22 pm door Roodkapje »
Maar nu, alzo zegt de HEERE, uw Schepper, o Jakob! en uw Formeerder, o Israël! vrees niet, want Ik heb u verlost; Ik heb u bij uw naam geroepen, gij zijt Mijn. (Jes. 43:1)

Pinkeltje

  • Berichten: 890
    • Bekijk profiel
[Weblog] Het Sprookjesbos (deel 6)
« Reactie #146 Gepost op: november 24, 2005, 08:34:56 pm »
Ik mis iets op dit forum  :'(
40 jaar GSV, da's pas echte trouw

Roodkapje

  • Berichten: 6523
  • Semper reformanda
    • Bekijk profiel
[Weblog] Het Sprookjesbos (deel 6)
« Reactie #147 Gepost op: november 24, 2005, 11:03:01 pm »
Wat dan?
Maar nu, alzo zegt de HEERE, uw Schepper, o Jakob! en uw Formeerder, o Israël! vrees niet, want Ik heb u verlost; Ik heb u bij uw naam geroepen, gij zijt Mijn. (Jes. 43:1)

Pinkeltje

  • Berichten: 890
    • Bekijk profiel
[Weblog] Het Sprookjesbos (deel 6)
« Reactie #148 Gepost op: november 25, 2005, 12:46:40 pm »

quote:

Een vervolg op je weblog  :+
40 jaar GSV, da's pas echte trouw

Roodkapje

  • Berichten: 6523
  • Semper reformanda
    • Bekijk profiel
[Weblog] Het Sprookjesbos (deel 6)
« Reactie #149 Gepost op: november 25, 2005, 12:49:03 pm »
Ben een beetje druk... vanmiddag is het weekend... dusseh...

Eerst even schoonmaken bij iemand met ADHD en een borderline-persoonlijkheidsstoornis. :X
Maar nu, alzo zegt de HEERE, uw Schepper, o Jakob! en uw Formeerder, o Israël! vrees niet, want Ik heb u verlost; Ik heb u bij uw naam geroepen, gij zijt Mijn. (Jes. 43:1)