Auteur Topic: God ziet u!  (gelezen 7555 keer)

andy

  • Berichten: 11
    • Bekijk profiel
God ziet u!
« Gepost op: juli 05, 2006, 12:54:51 am »
Ik leefde in een normaal niet-christelijk gezin. Als kind bad ik soms tot God, waar ik helemaal geen persoonlijke relatie mee had. In school had ik nooit echt veel interesse. Mijn hobby, voetbal, was echt de passie van mijn leven. Mijn talent groeide al snel op dat gebied. Strijden voor mijn team, 100 procent mezelf geven voor de winst, paste perfect in mijn karakter en in mijn levensstijl.
Ik was een echte jongen, mengde me totaal niet in meisjes spelletjes. Veel tieners trokken zich aan mij op, ik was een leidersfiguur, zowel op school als op de scouts en voetbal. Ik deed niets liever dan oorlogsvoering voeren samen met vriendjes. Mijn juffrouw vroeg dikwijls: “Andy, waarom doe je nou eens niet mee met die meisjes spelletjes?” waarop ik kwaad en serieus zei: “Ik word Pastor! Ik word Pastor!” Nou ben ik al tot bekering gekomen. Zou God toen mijn stem al verstaan hebben en het ook serieus opgepakt hebben?
In de lagere school gingen we 1 keer per maand naar de katholieke kerk. Ik zong altijd mee en had altijd zo een heilig gevoel als ik naar dat kruis keek waar een beeld van Jezus aanhing. Als jonge tiener stelde ik me al vragen van “Hoe komt het dat wij mensen hier nou zijn? Wat is hier het specifieke doel ervan?” Het hield me echt bezig toen al.
Op mijn 16de vermeed ik het uitgaansleven, ik wou de schade vermijden en me volledig op mijn sport richten. Op die leeftijd begon mijn rebellie. Ik was totaal niet nederig en haalde kwajongens streken uit op school. Een eerste klasse ploeg kwam mij bekijken op de voetbal en ze vroegen of ik een contract wou tekenen bij hen.
In die periode hadden wij met onze club nog enkele eindejaarstoernooien. Ik was een spits en gebruikte nuttig mijn snelheid. Op een keer was ik op volle snelheid op weg naar de goal. Ik hoorde de supporters mijn naam roepen: “Komaan Andy!” Ik voelde de tegenstander in mijn rug en hij haalde me met een zware tackel omver met kwade bedoelingen. In die tijd van het jaar was het veld zo hard als beton. Door het bevroren voetbalveld kwam ik met mijn rug verkeerd neer op het harde veld. De pijn sneed door mijn rug en ik bleef een hele poos liggen. Iedereen voelde dat er iets ergs aan de hand was. Normaal gezien bleef ik niet zolang liggen: ik kon helemaal geen komedie spelen. Naderhand ben ik voor onderzoek naar het ziekenhuis gegaan. De diagnose luidde: onderste ruggenwervel gebroken, bekken gekanteld en aan beide benen spierverkorting.
Mijn ouders hebben 6 jaar lang mijn medische hulp moeten bekostigen, elke dag moest ik als 16 jarige jongen met pijn door het leven gaan. Drie maanden lag ik met mijn rug in het gips. Mijn droom, voetbal, viel als een kaartenhuisje in elkaar. Met sporten kon ik niet meer meedoen en andere jongeren lachten me uit met mijn ellende. 6 jaar lang reden we heel België rond voor medische hulp, 6 jaar van revalideren. Elke avond moest ik bij de kinesist werken aan mijn herstel, ik deed mijn uiterste best om terug te komen, maar mijn hoop bracht geen verandering.
Thuis kwamen er veel spanningen en ruzies en telkens ging het over mijn probleem of over mij. Ik stond totaal machteloos tegenover mijn situatie. Schuldgevoelens, haat tegen de wereld en neerslachtigheid beheersten mijn leven. Waarom moest ik dit nu meemaken? Ik zag de wereld en mijn leeftijdsgenoten vooruit gaan en ik bleef hangen in een cirkel die dood liep.
Jarenlang moest ik pillen slikken tegen depressiviteit,verder had ik geen geestelijke hulp. Aangezien ik lichamelijk maar niet beter werd kon ik het geestelijk nimmer aan. Agressie maakte zich meester van me: iemand die alleen maar moest lachen met mijn ellende kreeg een explosieve reactie van mij terug. Zo werd ik veel betrokken bij conflictsituaties en vechtpartijen.
In die periodes was ik gewoon radeloos en ontwetend en daardoor liet ik me misleiden door occulte machten. Ik liet mij behandelen met hypnose, door pendelaars, kaartenleggers, waarzeggers, Chinese  geneeskunde, homeopathie, acupunctuur en reiki. Dit zette duidelijk negatieve poorten open en had een slechte invloed op mij. Door de week leefde ik als een wrak en verlangde vurig naar het weekend. Ik ontvluchtte mijn problemen in het uitgaansleven in discotheken en afterclubs. Mijn geld spendeerde ik aan feestvieren, flirten, sigaretten, grote hoeveelheden bier en sterke drank. Ik experimenteerde met drugs, GHB, Xtc, cannabis en speed. Ik moest telkens meer en meer voelen om mijn problemen effe te vergeten en niet meer aan de realiteit te denken.
Ik kon mijn masker opzetten en mij losbandig gedragen, maar de dag erna was ik een ongelukkige jongen die niet te genieten was. Op zoek naar het doel van het leven, naar de bestemming van het leven. Ik begreep het leven niet. Telkens opnieuw zei ik dat ik niet van deze wereld ben!
Na een hele periode wankelend en spoorloos door het leven te zijn gegaan, begon plots mijn tante over Jezus Christus te vertellen. Zij had zich bekeerd en zich laten dopen en ze was bevrijd van stemmen in haar gedachten en van angsten. Ze vroeg of ik mee wou gaan naar een gebedsgenezing in Scherpenheuvel. Wim Kok kwam er spreken en ik luisterde aandachtig naar zijn woorden. Toen hij vroeg wie er een keuze wou maken voor Jezus ging ik spontaan naar voren. Toen er werd gebeden voor mijn spierverkortingen kwam mijn rechterbeen terug gelijk!
Er moet toch nog wel iets goeds bestaan in de wereld dacht ik!
Maar ik bleef nog steeds pijnen in mijn rug en bekken hebben. Teleurgesteld ging ik terug mijn verdriet in de wereld zoeken.
In die tijd had ik 2 lange relaties met een meisje, die telkens slecht afliepen. Die meisjes hielden zich bezig met geesten oproepen, maar nooit heb ik me daar mee bezig gehouden. Ik kon me in die liefde tijdelijk verbergen.
‘s Morgens vroeg als de vogeltjes fluiten kwam ik onder invloed terug thuis. Mijn ouders hebben er onder geleden, ik leefde in de leugen en ik verwerkte alles op mijn manier, ik had geen gevoel toen ervoor. Zij hadden mij zien veranderen van een gelukkige jongen naar een ongelukkige jongen.
Mijn laatste relatie geraakte gedaan en alles werd nog erger. Op een morgen kwam ik thuis van op stap en kreeg ruzie thuis. Ik was mezelf volledig kwijt en kreeg stemmen in mijn hoofd: “Ga weg Andy! Ga weg!”
Ik liep door een houten poort heen en viel bewusteloos op de grond. Ze moesten mij naar binnen dragen en ik heb erna even in een gesloten instelling moeten verblijven. Na een tijd mocht ik daar vertrekken, want de opzichters zagen dat ik veel te goed was. Ik zag hoe mensen daar rond liepen als zombies, ze helpen die mensen helemaal niet, ze steken die mensen vol met medicamenten en pakken hun hardhandig aan.
Ik schreef op een groot blad ONLY GOD CAN JUDGE US en gaf het aan die mensen mee voor ik vertrok, ook schreef ik teksten en God sprak echt door me heen daar.
Er werd toen al voor me gebeden in mijn tante haar gemeente. Op het moment dat ik thuis aankwam, kwamen er twee christenen naar me thuis. Samen gingen we in gebed en ik barstte in tranen uit en ik kreeg een Bijbel mee die ik van s morgens tot ‘s avonds las. Ik las nooit boeken maar het leek wel een gezonde verslaving te worden. Ik vond zoveel inzicht in Gods woord, een hele opklaring en openbaring. Ik besloot om naar de kerk van mijn tante te gaan in Diest. Meestal was ik de dag ervoor nog zwaar op stap geweest. Heel onverzorgd en met een kater zat ik daar als een ongelukkige jongen, maar de preken raakten mijn hart. Ik kwam naar de kerk met een hart dat Jezus wou ontmoeten ondanks mijn zonde nog.
Ik heb een half jaar heel vurig geleefd met de Heer, maar omdat ik onder druk kwam te staan en ik nog steeds geen vast werk kon vinden werd ik steeds teleurgesteld en omdat ik altijd maar geconfronteerd werd met mijn ongeluk en dat ik na school twee jaar niet heb kunnen werken.
Soms kwam ik niet in onze gemeente de ARK opdagen en liet me misleiden en maakte de verkeerde keuzes. Op een nacht koos ik om naar een party te gaan op een boot op het kanaal. Heel toevallig noemde die party DE ARK! Drugs lag daar voor het oprapen, ik liet me misleiden en verleiden en ik was helemaal onder invloed van drugs, al het volk dat er was nam drugs. Ik zag plots een visioen en kreeg stemmen in mijn geest. Ik stond achteraan op de dansvloer en zag de jongeren op en neer staan te springen, ze draaiden hun hoofden naar achter en met een duivelse grijns lachten ze me uit. Ik kreeg stemmen van een angstaanjagend gelach in mijn hoofd en werd paranoia. Het leek erop dat in dat visioen iets wat zich in die jongeren manifesteerde me stond uit te lachen en dat ze wisten dat ik christen was. De duivel en zijn demonen waren mij aan het uitlachen en het gezicht van alle jongeren leek vervormd te zijn door iets wat in hun actief was. Ik ging zwaar de fout in, maar achteraf kreeg ik zondebesef en riep het uit tot God: “Heer help me! Ik kan het niet alleen!”
Ik verloor al eens dagelijkse overwinningen maar ik streed voor mijn identiteit: ik wist dat de duivel niets kan veranderen aan mijn identiteit die ik had in Christus.
Toch ging mijn leven op en neer, het bleek sterker dan mezelf te zijn.
Op een dag was er een grote bijeenkomst in Brussel, waar christenen bijeenkomen voor de mars van de christenen, maar ik koos weer om te feesten en ging naar een cityparade waar 300000 jongeren op af kwamen, en waar drugs,drank,seks,en techno muziek meester waren. Ik keerde telkens terug naar Jezus en wist dat ik Hem nodig had.
Op een keer was er een dienst in Diest met Jaap Dieleman, die kwam spreken, plots haalde hij me uit het publiek en begon te profeteren: “Jij hebt veel strijd gehad en je gaat nog veel strijd hebben, maar Jezus Christus heeft jou gekozen om een strijder voor hem te worden, uw woorden zullen kracht krijgen.”
En inderdaad, ik kreeg veel strijd, soms moest ik zo strijdend bidden dat er precies iets rond mij kleefde en ik had nog steeds wat probleempjes aan mijn rug. Ik ging toen naar een osteopaat die een heel rare therapie deed. Ik zag boeken liggen van occulte zaken en ik voelde me altijd moe als ik daarvandaan naar huis ging. Ik werd al die tijd misleid waardoor ik overal maar kwalen bij kreeg.
Op een nacht ging ik op stap met twee vrienden. We waren onder invloed en één vriend van mij dealde en had een grote hoeveelheid drugs bij: cocaïne,cannabis en GHB. Ik wist dat wat ik deed verkeerd was. In die discotheek aangekomen werden mijn twee vrienden op heterdaad betrapt. Normaal moesten de portiers de politie bellen, maar ik begon in men eigen te bidden: “Heer, ik ben verkeerd geweest, al weer heb ik gefaald! Haal me hier uit aub Heer!"
Wonder boven wonder konden we ontvluchtten. Als ze mijn auto hadden gecontroleerd en de grote hoeveelheid drugs hadden gevonden had er een serieuze cel straf op mij hebben staan te wachten en zou het gerecht er bij betrokken zijn geworden. Aangeslagen reed ik weg en we gingen naar een andere feestlocatie, maar 1 vriend van mij moest op zijn studentenkamer nog iets halen. Er waren vele kamers voor studenten en ik besloot om naar de wc te gaan, deed de deur open en opeens zie ik een hele grote poster aan de muur hangen met daarop genoteerd…GOD ZIET U!!!
Het kwam als een donderslag aan in mijn hart en meteen besefte ik dat ik er mee moest stoppen om te doen wat in strijd is met de wil van God. Ik besefte dat ik me liet misleiden, dat ik mijn verantwoordelijkheid moest nemen om radicaal te kiezen en besefte dat dit God was die sprak tot me.
Ik besefte dat mijn vlees gewoon tegen God aan het strijden was. Ik wou vluchten maar God komt Zijn schapen terug zoeken, Zijn genade is groot! Ik ben de Heer dankbaar dat Hij mij trouw is gebleven en dat Hij mijn hart gezien heeft. Ik heb gestreden om mijn identiteit te behouden, ik heb een groot ontzag voor God gekregen en wil Hem gehoorzaam worden in woord en daad. Ik ben nu 23 jaar, een jaar geleden heb ik me laten dopen, mijn moeder, vader en mijn broertje zijn me gevolgd.God heeft me gespaard van vele ergere dingen,hij zal je altijd eerst waarschuwen!maar geef gehoor aan zijn stem en wees hem gehoorzaam want GOD ZIET U!


Tweede brief Petrus hoofdstuk 2 vers 20-21:
Petrus zegt:
Wie ontkomen is aan het vuil van de wereld doordat hij de Heer Jezus Christus leren kennen heeft, maar er toch weer in terecht komt en er zich aan gewonnen geeft, is hij er aan het eind er erger aan toe dan eerst hadden ze de juiste weg maar niet geweten!

Ik besef dat op de plaats waar mijn vlees gekruisigd is in Christus ik begraven en dood ben, waar ik gestorven ben kan ik niet meer leven, ook al wil de aantrekkingskracht me misleiden en me terug naar daar leiden.
Ik ben dood voor de zonde en ben in Christus levend geestelijk opgewekt om te leven voor God!

Ik heb besloten om de 1ste september bijbelschool te gaan volgen op c7, omdat ik een groot verlangen heb om Jezus nog beter te leren kennen. Deze scholing zal 10 maanden duren, waar ik in het gezin van Wim Kok verblijf samen met andere studenten, waar we worden uitgedaagd om in geloof stappen te ondernemen.
Deze school kost me rond de 6.600euro + een reis naar India van 1300 euro.Meer info kan ik altijd doormailen.
Doel van India:
Evangelisatie en samen werken met christelijke kerken. Er zullen veel diensten gehouden worden ook bij de hindoes, om het evangelie en de kracht van Jezus christus bekend te maken aan hen.Aangezien ik nog geen vast werk heb zal ik een sponsor actie moeten gaan organiseren.
mOmenteel heb ik nog geen vast werk.
Als jij u geroepen voelt om mij financieel te steunen, al is het maar een kleine gift, als jij het op jouw hart hebt liggen om mij te steunen, zodat ik rond zal komen met mijn financiën, mag je altijd jouw bedrag storten op het volgende rekening nummer:001-3180837-89


Mijn dooptekst:jeremia20 vers 11:
Maar de here staat me bij als een krachtige krijgsman
Daarom komen mijn belagers ten val
Ze krijgen mij niet in hun greep
Ze zullen diep worden beschaamd
Ze zullen hun doel niet bereiken
Ze worden overladen met eeuwige schande
Nooit zal die worden vergeten


De here sprak persoonlijk door zijn woord tot me:
Dappere strijder
Gord u zwaard om
Ruk in volle wapenuitrusting uit
Want het gaat om een goede zaak
Om het recht van de armen
U zult uw kracht tonen
En indrukwekkende daden verrichten
Scherp zijn u pijlen
Zij doorboren het hart van u vijanden
Volken vallen aan u voeten neer

Godszegen aan mijn broers en zussen in christ

Btw: je mag altijd ook mailen
andy b

diak2b

  • Berichten: 6897
    • Bekijk profiel
Waar beschaving en eerlijkheid botsen, zal ik maar zwijgen.

Pooh

  • Administrator
  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 5794
    • Bekijk profiel
God ziet u!
« Reactie #2 Gepost op: juli 05, 2006, 08:56:30 am »
Modbreak:
Verplaatst naar W&C en topic titel aangepast
« Laatst bewerkt op: juli 05, 2006, 08:56:44 am door Pooh »

joepie

  • Berichten: 836
    • Bekijk profiel
God ziet u!
« Reactie #3 Gepost op: juli 05, 2006, 09:02:33 am »
Ik zou zeggen: verwijder!
We moeten zulke onzin niet toelaten op ons forum.

Laodicea

  • Berichten: 4061
    • Bekijk profiel
God ziet u!
« Reactie #4 Gepost op: juli 05, 2006, 09:27:19 am »

quote:

joepie schreef op 05 juli 2006 om 09:02:
Ik zou zeggen: verwijder!
We moeten zulke onzin niet toelaten op ons forum.
Dat zou niet verstandig zijn, deze jongen is volgens jou op de verkeerde weg, ik zou zeggen, geef hem advies. :)
"Helvidius heeft zichzelf erg naïef betoond, door te zeggen dat Maria diverse zonen had omdat in enkele passages gesproken wordt over de broers van Christus" Johannes Calvijn.

Laodicea

  • Berichten: 4061
    • Bekijk profiel
God ziet u!
« Reactie #5 Gepost op: juli 05, 2006, 09:40:44 am »
En wat heb ik erover te zeggen, eigenlijk dit:

Beste Andy,

Ik heb het idee dat je sluippaadjes naar God zoekt. Zou het eerst niet wat verstandiger zijn om wat vaster in je geloof te komen staan i.p.v. dat je dadelijk wellicht teleurgesteld raakt in het beeld wat je van God hebt? Misschien is het een goed idee om een tijdje door te brengen in een klooster, om door te dringen tot de kern, i.p.v. het spektakel van de drugs en occulte zaken inwisselen voor het spektakel van wat evangelischen die zich vaak op het randje van het Christendom bevinden. Uit eigen ervaring weet ik dat dit soort bekeringen nogal kwetsbaar zijn. Beter zou het zijn om eerst thuis een stabiel mens te worden, en om je dan op eigen kracht en met hulp van God in te zetten voor mensen in de 3e wereld. :)

My 2 cent. ;)
"Helvidius heeft zichzelf erg naïef betoond, door te zeggen dat Maria diverse zonen had omdat in enkele passages gesproken wordt over de broers van Christus" Johannes Calvijn.

Laodicea

  • Berichten: 4061
    • Bekijk profiel
God ziet u!
« Reactie #6 Gepost op: juli 05, 2006, 10:13:05 am »
Misschien zit hier iets bij? Ik ben geen fan van charismatische bewegingen, maar dit is toch wel wat stabieler.
"Helvidius heeft zichzelf erg naïef betoond, door te zeggen dat Maria diverse zonen had omdat in enkele passages gesproken wordt over de broers van Christus" Johannes Calvijn.

elle

  • Moderator
  • Berichten: 7583
  • The way of the leaf
    • Bekijk profiel
God ziet u!
« Reactie #7 Gepost op: juli 05, 2006, 10:29:51 am »
Andy,
Sterkte met het strijden tegen alles dat jouw van God wil aftrekken. Blijf je blik op Jezus houden, die jouw Verlosser is.
Succes met je voornemen om God beter te leren kennen, en aan anderen het evangelie te verkondigen. Weet dat je kwetsbaar bent: je hebt je nog niet zolang geleden bekeerd, en -zoals je al gemerkt hebt- is terugvallen in zonde gemakkelijk.
Je krijgt een verantwoordelijke taak als je naar India gaat. Ga daar op een goede manier mee om! Weet je dat Paulus het afraadde om pas bekeerde mensen verantwoordelijkheid te geven? Lees zijn advies aan Timoteus eens (1 Tim 3:1-7).
« Laatst bewerkt op: juli 05, 2006, 10:30:16 am door elle »
"Ask not what the Body can do for you. Ask what you can do for the Body."[/]

andy

  • Berichten: 11
    • Bekijk profiel
God ziet u!
« Reactie #8 Gepost op: juli 05, 2006, 10:33:11 am »
Ik ben niet gekomen om vrede te brengen tussen de mensen
Maar vrede tussen god en mens
Familie leden zullen vijanden worden
Het zal 2 tegen 1 zijn
en 3 tegen 1

Wel ik ben niet alleen ik en jezus is 2


Als ik sluippaadjes zou nemen hoe zou ik christus kunnen volgen
Hij is de weg de waarheid en het leven
Kom en ga uit en maak alle volken tot mijn leerlingen
Of ik kwetsbaar ben? ik zou alleen kwetsbaar zijn als ik passief blijf en mijn geloof niet in werking wil stellen.
Ik kan kiezen ik blijf in Mijn eigen territorium of  laat de duivel overal checkpoints zetten op straat waar mensen een tol betalen voor een misdadiger
Aangezien ik een getuige ben van christus kan ik dit zomaar niet laten gebeuren
Als jij een getuige bent van een ongeluk en je komt de burger in nood niet te hulp ben jij strafbaar aangezien je getuige bent en de slachttoffers niet te hulp gaat.
Zou petrus een zondaar die zei tegen jezus ik zondig mens,of een tollenaar waar jezus tegen zei kom maar en volg mij niet kwetsbaar geweest zijn?
Petrus vangde de hele nacht geen vis en was werkloos tot jezus zei gooi jou netten uit
Ik ben geheiligt en schoongewassen en ben afhankelijk van christus.
Ik ben nie uit op spectakel en eigen roemen
Mij gaat het erom om voor het koninkrijk van god te gaan en niet om een rijk te maken waar ik als koning kan regeren.
Ik heb ontzag voor god en door mijn verleden besef ik elke seconden van de dag de liefde die god had voor mij om zijn zoon te geven.
wat ik heb te verliezen is mijn geisoleerd wereldje op te geven dat bestaat uit luxe
Of ik nu bij een pinkstervereniging ben of katholiek of evangelisch
god noemt ons kinderen van hem niets meer of minder.
ik hoop dat het beetje duidelijker word allemaal voor jullie.
Mijn inzet is mijn leven.
andy b

joepie

  • Berichten: 836
    • Bekijk profiel
God ziet u!
« Reactie #9 Gepost op: juli 05, 2006, 10:52:18 am »
Als wat je zegt waar is, zou je ook geleerd hebben om God met een hoofdletter te schrijven.

elle

  • Moderator
  • Berichten: 7583
  • The way of the leaf
    • Bekijk profiel
God ziet u!
« Reactie #10 Gepost op: juli 05, 2006, 10:52:58 am »
lekker belangrijk
hij moet zeker ook zwarte sokken naar de kerk aan?
« Laatst bewerkt op: juli 05, 2006, 10:53:25 am door elle »
"Ask not what the Body can do for you. Ask what you can do for the Body."[/]

another brick

  • Berichten: 93
    • Bekijk profiel
God ziet u!
« Reactie #11 Gepost op: juli 05, 2006, 10:54:16 am »

quote:

andy schreef op 05 juli 2006 om 10:33:
ik hoop dat het beetje duidelijker word allemaal voor jullie.
Nou.... nee, alleen maar onduidelijker.
en laat u ook zelf als levende stenen gebruiken voor de bouw van een geestelijke tempel. 1 Petr 2:5

andy

  • Berichten: 11
    • Bekijk profiel
God ziet u!
« Reactie #12 Gepost op: juli 05, 2006, 11:12:23 am »
hehe:-)
zwarte sokken nee nee witte sokken
Straks Moet ik nog een boerka gaan dragen ellen:-)
gewoon kben eerlijk weet je
ik ga niet uit mijn kousen zeveren
iedereen die christus toe behoord is een kind van god nie meer of minder
het farizeers syndroom heet dit wat ik lees
jeremia was ook  jong,ik kan niet uitgaan god en jou woord verkondigen
God zei maak da je weg bent en verkondigen hehe
kijk ik ben drie jaar bekeert nu
En door de omstandigheden heen heb ik blijven streiden voor mijn identitteit
Toch door die zwaktes heen heb ik mijn nek gesterkt die het juk verbreekt
wanneer ik zwak ben ben ik sterk zei paulus
zeg AMEN:-)
ok Amen
andy b

andy

  • Berichten: 11
    • Bekijk profiel
God ziet u!
« Reactie #13 Gepost op: juli 05, 2006, 11:21:47 am »
begrijp wat jullie bedoelen
Maar kben al een jaar radicaal
En kga een jaar naar een bijbelschool
gods zegen allen
andy b

Aafke

  • Berichten: 1488
    • Bekijk profiel
God ziet u!
« Reactie #14 Gepost op: juli 05, 2006, 11:30:12 am »
..
« Laatst bewerkt op: juli 05, 2006, 11:54:05 am door Aafke »
Er is onwrikbare trouw nodig in het zoeken, wat niet betekent dat men niet mag vallen. Trouw bestaat in het onmiddelijk opstaan na elke val.

Zijnkind

  • Berichten: 5099
    • Bekijk profiel
God ziet u!
« Reactie #15 Gepost op: juli 05, 2006, 11:49:48 am »

quote:

joepie schreef op 05 juli 2006 om 09:02:
Ik zou zeggen: verwijder!
We moeten zulke onzin niet toelaten op ons forum.
We zijn op ons forum nog nooit andersdenkenden uit de weg gegaan. Zelfs niet degenen die andere goden dienden. Als Paulus alles verwijderd had dat niet in overeenstemming was met het juiste geluid dan aanbaden we nu nog wodan onder een eik.

Maar de sites over Wim Kok geven een beeld dat ik niet kan ondersteunen. Gebedsgenezing is een willen dwingen van God in een bepaald plaatje. God laat zich niet dwingen en we mogen hem niet in ons beeld persen (2e gebod). Hij geneest wie Hij wil en dat bepalen wij niet eventjes in een dienst.
Daarnaast vond ik in de startpost van dit topic dat God niet veel verder kwam dan een soort hulpverlener die er altijd is. Ik hoop dat Hij toch ondertussen wel iets meer betekent voor andy dan alleen maar een soort laatste toevlucht.
« Laatst bewerkt op: juli 05, 2006, 11:50:49 am door Zijnkind »
Spreuken 16: 3 Vertrouw bij je werk op de HEER, en je plannen zullen slagen.

Aafke

  • Berichten: 1488
    • Bekijk profiel
God ziet u!
« Reactie #16 Gepost op: juli 05, 2006, 12:13:32 pm »
Is dit jou weblog..?
Er is onwrikbare trouw nodig in het zoeken, wat niet betekent dat men niet mag vallen. Trouw bestaat in het onmiddelijk opstaan na elke val.

Ulysses

  • Berichten: 1663
    • Bekijk profiel
God ziet u!
« Reactie #17 Gepost op: juli 05, 2006, 12:15:58 pm »
Ik vond het verhaal in elk geval boeiend en goed geschreven. Mooi om te zien dat God in jouw leven werkt, Andy! Ik hoop echt dat je de rust en vrede bij Hem hervindt. Veel sterkte, en Gods zegen toegewenst!
God heeft het land aan de woestijnen,
aan droge, saaie, humorloze praat,
aan preken waar geen letter poëzie in staat;
hij houdt van avontuur, muziek en donderjagen -
diep in zijn hart is God een ouwe zeepiraat.

Pleun

  • Berichten: 5704
  • Burp
    • Bekijk profiel
God ziet u!
« Reactie #18 Gepost op: juli 05, 2006, 12:47:17 pm »

quote:

andy schreef op 05 juli 2006 om 11:21:
begrijp wat jullie bedoelen
Maar kben al een jaar radicaal
En kga een jaar naar een bijbelschool
gods zegen allen
De ETF in Leuven zeker, daar ben ik een tijdje terug nog geweest.
Het menselijk leven met al zijn gewone, dagelijkse bezigheden heeft een goddelijke betekenis met eeuwigheidswaarde - Heilige Jozefmaria. Hyves van Pleun

Pleun

  • Berichten: 5704
  • Burp
    • Bekijk profiel
God ziet u!
« Reactie #19 Gepost op: juli 05, 2006, 12:50:27 pm »
En ik heb je verhaal met interesse gelezen. Beterschap.
Het menselijk leven met al zijn gewone, dagelijkse bezigheden heeft een goddelijke betekenis met eeuwigheidswaarde - Heilige Jozefmaria. Hyves van Pleun

Aafke

  • Berichten: 1488
    • Bekijk profiel
God ziet u!
« Reactie #20 Gepost op: juli 05, 2006, 12:55:54 pm »
En wat nu als over een paar jaar blijkt (en jij kapot terugkomt) dat datgene waar je nu zo radicaal voor wilt gaan niet waar is, dat je roeping ergens anders ligt dat naar India te gaan..?

Hoe weet je dat jij geroepen bent om dit te gaan doen..?
« Laatst bewerkt op: juli 05, 2006, 12:56:30 pm door Aafke »
Er is onwrikbare trouw nodig in het zoeken, wat niet betekent dat men niet mag vallen. Trouw bestaat in het onmiddelijk opstaan na elke val.

Heidi

  • Berichten: 525
  • Jesus is alive!
    • Bekijk profiel
God ziet u!
« Reactie #21 Gepost op: juli 05, 2006, 01:15:30 pm »
Andy, je spreekt jezelf enigszins tegen. Op dit forum heb je het over 6600 euro en op een ander forum over 7000 euro plus die 1300 euro. Ook je beide verhalen zijn niet sluitend. Bovendien las ik op één van de links die Diakio gaf iets over langer wordende benen bij een vrouw in een genezingsdienst, terwijl jij dat aan jezelf toeschrijft in je schrijven op gelooft.nl.

Vraag die dan bij me opkomt is: Ben je misschien in de war en "beleef" je zelf dingen die anderen mogelijk overkomen zijn?

karlos

  • Berichten: 827
    • Bekijk profiel
God ziet u!
« Reactie #22 Gepost op: juli 05, 2006, 01:19:01 pm »

quote:

Ulysses schreef op 05 juli 2006 om 12:15:
Ik vond het verhaal in elk geval boeiend en goed geschreven. Mooi om te zien dat God in jouw leven werkt, Andy! Ik hoop echt dat je de rust en vrede bij Hem hervindt. Veel sterkte, en Gods zegen toegewenst!
Ik sluit me hier graag bij aan. Sterkte:)
Nein!

elle

  • Moderator
  • Berichten: 7583
  • The way of the leaf
    • Bekijk profiel
God ziet u!
« Reactie #23 Gepost op: juli 05, 2006, 01:21:55 pm »
Mwoa... als je een gebroken rugwervel hebt en je moet 3 maanden in het gips, dan vind ik dat een prima reden om daarna 'spierverkortingen' aan je benen te hebben. Dat dat een (pijnlijk) probleem is bij het revalideren lijkt mij logisch. Dat die spierverkorting opgeheven wordt tijdens een gebedsdienst is onwaarschijnlijker, maar ja, de wonderen zijn de wereld nog niet uit. En dat een leek iets dergelijks omschrijft als 'benen die langer worden' vind ik ook niet zo'n probleem.

Ik neem trouwens aan dat die bijbelschool een soort internaat is? Met kost en inwoning?
Ah, het gaat om deze school: C7
« Laatst bewerkt op: juli 05, 2006, 01:30:46 pm door elle »
"Ask not what the Body can do for you. Ask what you can do for the Body."[/]

andy

  • Berichten: 11
    • Bekijk profiel
God ziet u!
« Reactie #24 Gepost op: juli 05, 2006, 01:40:05 pm »
ja precies klopt
c7 is de school
dat is inwonende he
10 maanden duurt da
Ik denk van die 7000 euro dat da verkeerd is ingevuld
india komt er wel apart bij die 6600 euro

Kijk als ik in mijn gemeente een vrouw zit die een kankergezwel heeft en door een gelovig gebed verdwijnt ter plekke de zwelling dat iedereen het kan zien.

Jezus heeft zijn apostelen zo de wereld ingezonden plus 70 andere leerlingen
dit is een opdracht voor elke christen
bidden in de naam van jezus voor genezing te ontvangen
door die naam gebeuren er nog steeds wonderen

en als dit niet voor iedereen is

in johannes staat
dat de leerlingen terug kwamen
en zeiden tegen jezus,we hebben iemand gezien die onder het aaroepen van u naam demomen uitdreef!!hij zou zich nie aansluiten bij ons!
zei jezus
laat hem begaan
wie niet tegen jullie is is voor jullie
de kerk zou dit beter toepassen
ten slotte is het de levende god die genezing brengt
maar gebed ligt in ons handen

btw:verder ben ik niet voor show mensen die hun eigen eer zoeken bij genezingen!!
andy b

andy

  • Berichten: 11
    • Bekijk profiel
God ziet u!
« Reactie #25 Gepost op: juli 05, 2006, 01:43:08 pm »
btw
even een antwoord
op die roeping!!
jezus zei
ga uit breng het evangelie wek doden op,genees zieken,en drijf demonen uit.
iedere christen heeft een roeping om voor het koninkrijk van god te gaan!
ga er gewoon voor en doe het in christus want van ons eigen zijn we toch niets waard
en mijn bijbel is dezelfde bijbel als jullie hoor.
andy b

andy

  • Berichten: 11
    • Bekijk profiel
God ziet u!
« Reactie #26 Gepost op: juli 05, 2006, 01:54:45 pm »
goed dit is laatste dat ik nog ga vertellen
iedereen die me steunt mercie
kben trouwens 3 jaar bekeert al
ik pas gods woord toe nie meer of minder
bidden voor zieken
bidden voor bevrijdingen
is een onderdeel voor elke christen
gebed is onze taak god doet de wonderen niet wij
trouwens dit alles is een onderdeel die er bij hoort
de rest is vele belangrijker bekering is het grootste wonder
godszegen voor u allen
en beste he
Andy
www.looknmeet.be/abs
andy b

andy

  • Berichten: 11
    • Bekijk profiel
God ziet u!
« Reactie #27 Gepost op: juli 05, 2006, 01:59:51 pm »

quote:

elle schreef op 05 juli 2006 om 13:21:
Mwoa... als je een gebroken rugwervel hebt en je moet 3 maanden in het gips, dan vind ik dat een prima reden om daarna 'spierverkortingen' aan je benen te hebben. Dat dat een (pijnlijk) probleem is bij het revalideren lijkt mij logisch. Dat die spierverkorting opgeheven wordt tijdens een gebedsdienst is onwaarschijnlijker, maar ja, de wonderen zijn de wereld nog niet uit. En dat een leek iets dergelijks omschrijft als 'benen die langer worden' vind ik ook niet zo'n probleem.

Ik neem trouwens aan dat die bijbelschool een soort internaat is? Met kost en inwoning?
Ah, het gaat om deze school: C7



ellen je mag mij prive les geven op algemeen nederlands hehe
ik ben een belg maar mijn nederlands wat een probleem.
x
andy b

Heidi

  • Berichten: 525
  • Jesus is alive!
    • Bekijk profiel
God ziet u!
« Reactie #28 Gepost op: juli 05, 2006, 02:01:54 pm »

quote:

andy schreef op 05 juli 2006 om 13:54:
kben trouwens 3 jaar bekeert al
ik pas gods woord toe nie meer of minder
bidden voor zieken
bidden voor bevrijdingen
Bedoel je dat je "rechten" kunt ontlenen aan je daden?

Pleun

  • Berichten: 5704
  • Burp
    • Bekijk profiel
God ziet u!
« Reactie #29 Gepost op: juli 05, 2006, 02:04:35 pm »
Ik wil niet onaardig zijn, maar geloof en gekte liggen in elkaars verlengde. Of moet je een beetje gek zijn om te geloven?
Het menselijk leven met al zijn gewone, dagelijkse bezigheden heeft een goddelijke betekenis met eeuwigheidswaarde - Heilige Jozefmaria. Hyves van Pleun

Aafke

  • Berichten: 1488
    • Bekijk profiel
God ziet u!
« Reactie #30 Gepost op: juli 05, 2006, 02:07:02 pm »

quote:

Heidi schreef op 05 juli 2006 om 14:01:
[...]
Bedoel je dat je "rechten" kunt ontlenen aan je daden?
Misschien dat Andy dit wil doen op dezelfde basis zoals jij een eigen site + forum hebt. Ik weet het niet hoor... maar het zou kunnen.
Er is onwrikbare trouw nodig in het zoeken, wat niet betekent dat men niet mag vallen. Trouw bestaat in het onmiddelijk opstaan na elke val.

diak2b

  • Berichten: 6897
    • Bekijk profiel
God ziet u!
« Reactie #31 Gepost op: juli 05, 2006, 03:05:04 pm »
Zei Jezus niet ook dat wie er op uit trok niets mee moest nemen, en dat ze moesten leven van wat ze aangeboden kregen? Ik ben niet zo goed thuis in de Bijbel, maar zoiets stond er toch?
Waar beschaving en eerlijkheid botsen, zal ik maar zwijgen.

Heidi

  • Berichten: 525
  • Jesus is alive!
    • Bekijk profiel
God ziet u!
« Reactie #32 Gepost op: juli 05, 2006, 03:05:17 pm »

quote:

Heidi schreef op 05 juli 2006 om 14:01:
Bedoel je dat je "rechten" kunt ontlenen aan je daden?

quote:

Aafke schreef op 05 juli 2006 om 14:07:
Misschien dat Andy dit wil doen op dezelfde basis zoals jij een eigen site + forum hebt. Ik weet het niet hoor... maar het zou kunnen.
Hoezo zou ik "rechten" kunnen hebben bij God door op een site en forum werkzaam te zijn? Hoe kom je daarbij Aafke?

Pleun

  • Berichten: 5704
  • Burp
    • Bekijk profiel
God ziet u!
« Reactie #33 Gepost op: juli 05, 2006, 03:22:19 pm »
Allemaal gekken hier.
Het menselijk leven met al zijn gewone, dagelijkse bezigheden heeft een goddelijke betekenis met eeuwigheidswaarde - Heilige Jozefmaria. Hyves van Pleun

Laodicea

  • Berichten: 4061
    • Bekijk profiel
God ziet u!
« Reactie #34 Gepost op: juli 05, 2006, 03:33:30 pm »

quote:

Pleun schreef op 05 juli 2006 om 14:04:
Ik wil niet onaardig zijn, maar geloof en gekte liggen in elkaars verlengde. Of moet je een beetje gek zijn om te geloven?
Er is geen mens die niet gelooft. Jij wou beweren dat je niets gelooft?
"Helvidius heeft zichzelf erg naïef betoond, door te zeggen dat Maria diverse zonen had omdat in enkele passages gesproken wordt over de broers van Christus" Johannes Calvijn.

Pleun

  • Berichten: 5704
  • Burp
    • Bekijk profiel
God ziet u!
« Reactie #35 Gepost op: juli 05, 2006, 03:41:48 pm »

quote:

Laodicea schreef op 05 juli 2006 om 15:33:
[...]

Er is geen mens die niet gelooft. Jij wou beweren dat je niets gelooft?
Het gaat niet om of je gelooft, maar hoe je ermee omgaat. Ik kan niet zo goed tegen al die labiele types, zweefteven, theologische scherpslijpers etc etc.
Het menselijk leven met al zijn gewone, dagelijkse bezigheden heeft een goddelijke betekenis met eeuwigheidswaarde - Heilige Jozefmaria. Hyves van Pleun

andy

  • Berichten: 11
    • Bekijk profiel
God ziet u!
« Reactie #36 Gepost op: juli 05, 2006, 03:43:04 pm »
zoek eerst het koninkrijk van god
al het andere zal u er bij krijgen
Btw ten eerste ik heb niks geld, door tegenslagen jammer genoeg lang niet kunnen werken
Mijn gemeente sponsort me en familie en vrienden
en er staat nergens in men oproep dat je verplicht bent
btw als iemand een goed doel wilt doen ik wil gerust storten
1 euro heb ik nog wel en ga ik niet dood van hoor.
andy b

Laodicea

  • Berichten: 4061
    • Bekijk profiel
God ziet u!
« Reactie #37 Gepost op: juli 05, 2006, 03:46:07 pm »

quote:

Pleun schreef op 05 juli 2006 om 15:41:
Het gaat niet om of je gelooft, maar hoe je ermee omgaat. Ik kan niet zo goed tegen al die labiele types, zweefteven, theologische scherpslijpers etc etc.
Ik vind het juist zielig. :'(
"Helvidius heeft zichzelf erg naïef betoond, door te zeggen dat Maria diverse zonen had omdat in enkele passages gesproken wordt over de broers van Christus" Johannes Calvijn.

Pleun

  • Berichten: 5704
  • Burp
    • Bekijk profiel
God ziet u!
« Reactie #38 Gepost op: juli 05, 2006, 03:47:25 pm »

quote:

Laodicea schreef op 05 juli 2006 om 15:46:
[...]

Ik vind het juist zielig. :'(
Ik heb ook met hen te doen hoor.
Het menselijk leven met al zijn gewone, dagelijkse bezigheden heeft een goddelijke betekenis met eeuwigheidswaarde - Heilige Jozefmaria. Hyves van Pleun

Zijnkind

  • Berichten: 5099
    • Bekijk profiel
God ziet u!
« Reactie #39 Gepost op: juli 05, 2006, 03:48:53 pm »

quote:

Heidi schreef op 05 juli 2006 om 15:05:
Hoezo zou ik "rechten" kunnen hebben bij God door op een site en forum werkzaam te zijn? Hoe kom je daarbij Aafke?
Als ik Aafke goed begrepen heb, bedoelde ze dat andy zijn beweegredenen wel eens dezelfde konden zijn als de jouwe. Liefde en ijver voor de Heer.
Dat van die rechten komt uit jouw eigen koker.
Spreuken 16: 3 Vertrouw bij je werk op de HEER, en je plannen zullen slagen.

Zijnkind

  • Berichten: 5099
    • Bekijk profiel
God ziet u!
« Reactie #40 Gepost op: juli 05, 2006, 03:50:11 pm »

quote:

Pleun schreef op 05 juli 2006 om 15:41:
Het gaat niet om of je gelooft, maar hoe je ermee omgaat. Ik kan niet zo goed tegen al die labiele types, zweefteven, theologische scherpslijpers etc etc.
Daarmee schrijf je zo ongeveer alle mensen af ;).
Spreuken 16: 3 Vertrouw bij je werk op de HEER, en je plannen zullen slagen.

Pleun

  • Berichten: 5704
  • Burp
    • Bekijk profiel
God ziet u!
« Reactie #41 Gepost op: juli 05, 2006, 03:52:42 pm »

quote:

Zijnkind schreef op 05 juli 2006 om 15:50:

[...]
Daarmee schrijf je zo ongeveer alle mensen af ;).
Welnee, alleen de meeste vrouwen.  :+
Het menselijk leven met al zijn gewone, dagelijkse bezigheden heeft een goddelijke betekenis met eeuwigheidswaarde - Heilige Jozefmaria. Hyves van Pleun

diak2b

  • Berichten: 6897
    • Bekijk profiel
God ziet u!
« Reactie #42 Gepost op: juli 05, 2006, 04:01:09 pm »

quote:

Pleun schreef op 05 juli 2006 om 15:52:
[...]


Welnee, alleen de meeste vrouwen.  :+
LOL
 :+
Waar beschaving en eerlijkheid botsen, zal ik maar zwijgen.

Vivine

  • Berichten: 956
    • Bekijk profiel
God ziet u!
« Reactie #43 Gepost op: juli 05, 2006, 04:04:40 pm »
bah...seksistische praat... :P

Maar laat hem toch lekker....jullie schilderen Andy zowat af als een godsdienstwaanzinnige. Ten eerste, hij doet er niks verkeerds mee..waarom willen jullie altijd per se anderen op hun manier van geloven bekritiseren?
En ten tweede, hij heeft veel meegemaakt, ik geloof dat lang niet iedereen van jullie zich daarin kunnen verplaatsen.
In plaats van dat jullie iemand een beetje fatsoenlijk advies geven wordt er weer gediscussieerd over of zijn intenties en beweegredenen wel goed zijn of niet. En er wordt zelfs gemuggenzift over de hoogte van het lesgeld. Bah.
« Laatst bewerkt op: juli 05, 2006, 04:04:48 pm door Vivine »

Pleun

  • Berichten: 5704
  • Burp
    • Bekijk profiel
God ziet u!
« Reactie #44 Gepost op: juli 05, 2006, 04:07:13 pm »

quote:

Pepperdepep schreef op 05 juli 2006 om 16:04:
bah...seksistische praat... :P

Maar laat hem toch lekker....jullie schilderen Andy zowat af als een godsdienstwaanzinnige.  
Mijn naam is haas.
Het menselijk leven met al zijn gewone, dagelijkse bezigheden heeft een goddelijke betekenis met eeuwigheidswaarde - Heilige Jozefmaria. Hyves van Pleun

diak2b

  • Berichten: 6897
    • Bekijk profiel
God ziet u!
« Reactie #45 Gepost op: juli 05, 2006, 04:18:26 pm »

quote:

Pepperdepep schreef op 05 juli 2006 om 16:04:
bah...seksistische praat... :P

Maar laat hem toch lekker....jullie schilderen Andy zowat af als een godsdienstwaanzinnige. Ten eerste, hij doet er niks verkeerds mee..waarom willen jullie altijd per se anderen op hun manier van geloven bekritiseren?
Wil ik helemaal niet. Ik vroeg gewoon of de genoemde Wim Kok dezelfde was die ik via internet vond. Er zijn er meer.

quote:

En ten tweede, hij heeft veel meegemaakt, ik geloof dat lang niet iedereen van jullie zich daarin kunnen verplaatsen.
Ik zou daar minder zeker van zijn.

quote:

In plaats van dat jullie iemand een beetje fatsoenlijk advies geven
Mwah, ik zie niet in wat er onfatsoenlijk is aan een wat kritische houding bij iemand die je niet kent, en die om geld vraagt. Heel gek, maar ik geef op straat ook niet volkomen onbeperkt geld aan wie het vraagt. Is dat zo fout?
Waar beschaving en eerlijkheid botsen, zal ik maar zwijgen.

Laodicea

  • Berichten: 4061
    • Bekijk profiel
God ziet u!
« Reactie #46 Gepost op: juli 05, 2006, 04:21:09 pm »

quote:

diak2b schreef op 05 juli 2006 om 16:18:
Ik zou daar minder zeker van zijn.
I second that, als ik er eens puf in heb, dan zal ik er eens een boekje over open doen. :9
"Helvidius heeft zichzelf erg naïef betoond, door te zeggen dat Maria diverse zonen had omdat in enkele passages gesproken wordt over de broers van Christus" Johannes Calvijn.

diak2b

  • Berichten: 6897
    • Bekijk profiel
God ziet u!
« Reactie #47 Gepost op: juli 05, 2006, 04:22:36 pm »

quote:

Laodicea schreef op 05 juli 2006 om 16:21:
[...]

I second that, als ik er eens puf in heb, dan zal ik er eens een boekje over open doen. :9
Ik niet. Ik heb een hartgrondige hekel aan opbieden in zielige ervaringen. Maar ik heb nauwelijks minder een hekel aan gemakkelijke aannames over wat anderen wel of niet hebben meegemaakt, waar ze zich wel en niet in kunnen verplaatsen.
Waar beschaving en eerlijkheid botsen, zal ik maar zwijgen.

Laodicea

  • Berichten: 4061
    • Bekijk profiel
God ziet u!
« Reactie #48 Gepost op: juli 05, 2006, 04:28:20 pm »

quote:

diak2b schreef op 05 juli 2006 om 16:22:
Ik niet. Ik heb een hartgrondige hekel aan opbieden in zielige ervaringen. Maar ik heb nauwelijks minder een hekel aan gemakkelijke aannames over wat anderen wel of niet hebben meegemaakt, waar ze zich wel en niet in kunnen verplaatsen.
Er is weinig zieligs aan, want het verhaal kent uiteindelijk wel een happy end. ;) Maar goed, zoiets zou ik alleen doen als het functioneel is, en die situatie heeft nog niet plaatsgevonden.
"Helvidius heeft zichzelf erg naïef betoond, door te zeggen dat Maria diverse zonen had omdat in enkele passages gesproken wordt over de broers van Christus" Johannes Calvijn.

Vivine

  • Berichten: 956
    • Bekijk profiel
God ziet u!
« Reactie #49 Gepost op: juli 05, 2006, 04:30:36 pm »
Ik had het ook niet over jouw vraag over Wim Kok, en ook niet over wat jullie hebben meegemaakt ofzo...maar je hebt gelijk...je kunt idd niet zomaar stellen dat anderen minder hebben meegemaakt omdat ze er toevallig geen boekje over opendoen....maar ik vind wel dat soms nogal wat makkelijk gereageerd wordt. En daarbij komt nog dat iedereen heel verschillend met problemen omgaat...dus je kunt niet zomaar zeggen dat omdat sommigen van jullie toevallig wat hebben meegemaakt, zij zich precies kunnen inleven in wat hij heeft meegemaakt. Hiermee wil ik trouwens geen waardeoordeel geven over wiens problemen erger zijn of iets dergelijks.
En het gaat niet om wat hij heeft meegemaakt, maar om wat hij nu gaat doen. Een kritische houding is idd niet verkeerd, maar ik vond de toon van een paar mensen hier niet alleen kritisch maar ook bepaald onvriendelijk.

Over het delen van zielige ervaringen...sommige mensen schrijven graag van zich af, zoeken naar begrip of erkenning of hulp/raad. Dus zo nutteloos of belachelijk als diak2b het doet klinken is het in mijn ogen niet.
« Laatst bewerkt op: juli 05, 2006, 04:36:33 pm door Vivine »