Auteur Topic: Rikus' columns  (gelezen 18415 keer)

Riemer Lap

  • was: okidoki
  • Berichten: 8804
  • @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
Rikus' columns
« Reactie #150 Gepost op: mei 12, 2007, 01:15:06 pm »
Ik ben zo vrij om je nieuwe aantijgingen te negeren aangezien je nog steeds geen antwoord geeft op mijn vragen.
Ik zal ze puntsgewijs voor je neerzetten met verwijzingen naar je eigen uitlating.

a) ben je van mening dat er een verbod moet komen op het uitdragen van het geloof in Allah, met alle facetten die daar volgens sommige stromingen bij horen?

quote:

Dit soort gasten daar mag je nooit meer wat van horen en je mag ze zeker niet hun evangelie laten verkondigen. Morgen staan er weer een stel van die gekken op om plannen te maken ons af te slachten in eigen land. Het is toch heel simpel dit soort verhoren te doen plaatsvinden achter gesloten deuren en dat alleen naar buiten komt wat inhoudelijk met de zaak te maken heeft en geen moslim promotion.
bron: je eigen weblog
--------
b)ben je van mening dat alle christenen vallen onder de samenvatting zoals je die op je weblog schrijft

quote:

Velen denken dat dit alleen betrekking heeft op vloeken of vervloekingen, niets is echter minder waar, ook het onnodig en ten onrechte gebruiken van de naam van de goddelijke is een doorn in hun oog. Alhoewel het op moslim sites het ergst voorkomt, daar zijn zinsnede te vinden waarin men de naam van Allah swt drie keer prevelt, kunnen ook christenen er wat van. Moslims zijn vaak ronduit en weet je waar je aan toe bent, bij christenen is dat anders, ze zijn geniepiger en zeggen nooit ronduit waar het op staat. Als je met christenen in discussie gaar over geloofskwesties en ze weten geen antwoorden gaan ze je ontwijken, immers je vormt een gevaar voor hun.
waarbij ik direct ook deze

quote:

rikus schreef op 11 mei 2007 om 10:52:
[...]
Ik denk het niet. Mensen besmet met godsdienst waanzin zijn staats gevaarlijk. Een wereld zonder religie zou overigens vermoedelijk een stuk vrediger zijn

graag nader verklaard zou willen zien.
en deze mag je ook gerust uitleggen:

quote:

hoofdzaak is dat ik wil aanduiden dat geloof in bijna alle gevallen wordt benut om mensen te 'knechten' en te onderdrukken, in de Islaam landen gebeurd dat open en bloot, in de christelijke landen in het geniep. Ik wil eigenlijk door geen van beide honden worden gebeten. Maar je kunt er vaak niet omheen, omdat je samen met ze moet leven. Zowel de moslims als de christenen eigen zich rechten toe die zij denken aan hun geloof te mogen ontlenen. Eén van de kwalijkste zaken daarbij is dat zij anderen de mond snoeren. Vooral op veel moslim maar ook op christelijke forums is dat het geval.
Bron: je eigen weblog
--------
c) ben je van mening dat op een forum allicht regels gelden maar jij je daar niet aan hoeft te houden?

bron: je eigen postings op dit forum:

quote:

rikus schreef op 09 april 2007 om 12:39:
Okay een andere  vraag Ik zie dat er berichten zijn verwwijdert. Betekend dit dat er hier censuur wordt toegepast en er beperkingen zijn voor de vrije meningsuiting?
Laat het me even weten want dan ben ik sneller weer weg dan ik ben gekomen
Vr groet rikus

quote:

rikus schreef op 10 april 2007 om 14:24:
Goed u plakt uw leden een prachtig etiket op. Ik heb niet de intentie om mijn lezers zulk onwetendheid en domheid toe te dichten, want dat zou ik doen als ik zoiets toevoegde.
Elk weldenkend mens snapt de moraal van het  elk verhaal en onderwerp, het is geen Frans maar klink en klaar Hollands.
Vr groet rikus

quote:

rikus schreef op 11 mei 2007 om 16:49:
[...]
Ik hoef mijn taal voor niemand aan te passen, daar staat nog steeds iets over in onze grondwet. en het topic ging hier dus over
http://www.elsevier.nl/ni...p/artnr/151982/index.html
gelukkig is heel niet gereformeerd Nl het met mij eens


-----
d) kun je mij uitleggen waarom je zo reageert op een post waarin ik mensen vraag begrip te hebben voor de fouten in je tekst?
bron:

quote:

rikus schreef op 11 mei 2007 om 14:07:
[...]

Ik denk dat je in deze niet weet waar je over lult ik kan met mijn super nova systeen een leter net zo groot maken als ik wil en 8 centimeter is voor mij nog te klein. Ga maar eens googelen op supr nova dan krijg je wat meer info. En mijn systeem leest ook nog elke leter.Allen spel en taal fouten jah dat is vaak een moeikijheids factoer en vreemd op christelijke forums drijgt men daar nog al een graag de spot mee. Vermeodelijk een eigenscap van het beestje

----

Oftewel: kun je nu op de bovenstaande vragen een antwoord geven?

voor wie meer wil lezen over de standpunten van Rikus en de bronnen die ik o.a. heb benut: zijn weblog
Mail me maar als je wat wilt weten

Zijnkind

  • Berichten: 5099
    • Bekijk profiel
Rikus' columns
« Reactie #151 Gepost op: mei 12, 2007, 02:17:44 pm »

quote:

rikus schreef op 12 mei 2007 om 12:32:
Ja en op mijn weblog worden nogal eens echte waarheden verkondigd.
Tja, en jij hebt moeite met het stellige van sommige islamisten?  8)7
Spreuken 16: 3 Vertrouw bij je werk op de HEER, en je plannen zullen slagen.

rikus

  • Berichten: 309
  • Columnist
    • Bekijk profiel
Rikus' columns
« Reactie #152 Gepost op: mei 12, 2007, 03:23:33 pm »

quote:

Zijnkind schreef op 12 mei 2007 om 14:17:

[...]
Tja, en jij hebt moeite met het stellige van sommige islamisten?  8)7

Omdat die vaakk harder liegen dan een paard kan lopen
Ik vertel ze dat ook hoor!
dit is een  hele goeie: ‘Het Marokkanendrama’. De Gruiter vroeg aan een Marokkaanse leerling waarom hij bij Albert Heijn steelt en niet bij een Marokkaanse supermarkt. De jongen zegt: ‘Ja, ik ben gek. Als je bij ons wat steelt, dan krijg je op je sodemieter. Bij Albert Heijn word je begeleid.’
en als toegift nog een leuk geweld filmpie, heel actueel en leerzaam ook:
http://player.omroep.nl/?...=0:12:40.0&end=0:31:0
Anders zijn is ook normaal

diak2b

  • Berichten: 6897
    • Bekijk profiel
Rikus' columns
« Reactie #153 Gepost op: mei 12, 2007, 06:36:54 pm »

quote:

rikus schreef op 11 mei 2007 om 16:20:
[...]

Nee hoor, ik zie de huichelachtigheid  te helder denk ik  te duidelijk.
Grappig, want de enige huichelaar in dit topic die ik zie ben je zelf. Je schrifjt fijn je dogmaatjes en je jeugdfrustraties van je af, maar je maakt nog geen begin met het voldoen aan je eigen normen die je anderen graag oplegt. Dat maakt je tot een hypocriete huichelaar. Al je geklets, al je ad hominems, al je gezever bezijdens het punt doet niets af aan dat voor ieder simpel waarneembare en controleerbare feit
Waar beschaving en eerlijkheid botsen, zal ik maar zwijgen.

diak2b

  • Berichten: 6897
    • Bekijk profiel
Rikus' columns
« Reactie #154 Gepost op: mei 12, 2007, 06:56:31 pm »

quote:

rikus schreef op 11 mei 2007 om 16:49:
[...]
Ik hoef mijn taal voor niemand aan te passen, daar staat nog steeds iets over in onze grondwet.
Overigens, daar staat niets over in de grondwet. Het is het bekende quasi-intellectuele geklets van mensen die denken dat onbeschoftheid reuze hip is, maar die nog nooit de grondwet ook maar een greintje serieus hebben genomen.

Wat het dichtst bij komt is artikel 7 lid 3 GW:

Voor het openbaren van gedachten of gevoelens door andere dan in de voorgaande leden genoemde middelen heeft niemand voorafgaand verlof nodig wegens de inhoud daarvan, behoudens ieders verantwoordelijkheid volgens de wet. De wet kan het geven van vertoningen toegankelijk voor personen jonger dan zestien jaar regelen ter bescherming van de goede zeden.

Lid 1 en 2 gaan over drukpers en radio/tv en zijn hier dus niet van toepassing. Lid 3 is geheel duidelijk in de kernelementen in het Nederlandse idee van vrijheid van meningsuiting:

1. Er is geen toestemming vooraf nodig. Dat wil op geen enkele manier zeggen dat toetsing achteraf niet aan de orde zou zijn;
2. Er is geen verlof nodig wegens de inhoud. Dat geeft geen enkele onbeperktheid aan de vorm.
3. Dit grondrecht wordt, zoals wel meer grondrechten in de GW, beperkt tot "behoudens ieders verantwoordelijkheid volgens de wet"

In dat geheel is het zachtgezegd onnozel om te doen alsof je vrij bent om via een medium van een ander, zoals een internetforum, je gebrek aan beschaving te etaleren.
Waar beschaving en eerlijkheid botsen, zal ik maar zwijgen.

diak2b

  • Berichten: 6897
    • Bekijk profiel
Rikus' columns
« Reactie #155 Gepost op: mei 12, 2007, 06:59:43 pm »

quote:

rikus schreef op 11 mei 2007 om 17:48:
[...]
 Mijn 0,0 reactie is denk ik altijd nog meer inhoudenlijk dan jouw gezever wat helemaal niets inhoud dan verdraaien van feiten en antwoorden ontwijken en mijn taal gebruik is gewoon rond nederlands waar niets mis mee is, het is de eerste keer in mijn lange leven dat mij zo iets minderwaardigs is toegevoegd.
Dan heb je je nog maar weinig durven blootstellen aan mensen die je de waarheid zeggen.
Waar beschaving en eerlijkheid botsen, zal ik maar zwijgen.

diak2b

  • Berichten: 6897
    • Bekijk profiel
Rikus' columns
« Reactie #156 Gepost op: mei 12, 2007, 07:01:08 pm »

quote:

rikus schreef op 11 mei 2007 om 22:28:
[...]
Diegenen die minderwaardig gedrag naar anderen toe vertonen merken dit  zelf vaak niet eens.
Daar lever je zelf een sprekend voorbeeld van.
Waar beschaving en eerlijkheid botsen, zal ik maar zwijgen.

rikus

  • Berichten: 309
  • Columnist
    • Bekijk profiel
Rikus' columns
« Reactie #157 Gepost op: mei 12, 2007, 07:16:02 pm »

quote:

diak2b schreef op 12 mei 2007 om 19:01:
[...]
Daar lever je zelf een sprekend voorbeeld van.

Nee hoor jij verwisseld waarheid met midderwaardigheid, maar dat is heel anders. Blijkbaar denken veel extreem gelovigen dat ze die rechten hebbben. Ze leven in een andere wereld net als Mohamed B
Je ziet van mij geen minderwaardig en geniepig gedrag. Ik zeg het ronduit. Altijd gedaan en het is me toch altijd aardig goed gegaan.
Anders zijn is ook normaal

Riemer Lap

  • was: okidoki
  • Berichten: 8804
  • @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
Rikus' columns
« Reactie #158 Gepost op: mei 12, 2007, 07:39:29 pm »

quote:

rikus schreef op 12 mei 2007 om 19:16:
[...]
Je ziet van mij geen minderwaardig en geniepig gedrag. Ik zeg het ronduit.
* okidoki wordt steeds nieuwsgieriger naar de antwoorden die Rikus op de door hem gestelde vragen zal geven.
Tot op heden geen ronduit antwoord gezien... 8)7
Mail me maar als je wat wilt weten

diak2b

  • Berichten: 6897
    • Bekijk profiel
Rikus' columns
« Reactie #159 Gepost op: mei 12, 2007, 08:40:59 pm »

quote:

rikus schreef op 12 mei 2007 om 19:16:
[...]

Nee hoor jij verwisseld waarheid met midderwaardigheid, maar dat is heel anders. Blijkbaar denken veel extreem gelovigen dat ze die rechten hebbben. Ze leven in een andere wereld net als Mohamed B
Je ziet van mij geen minderwaardig en geniepig gedrag. Ik zeg het ronduit. Altijd gedaan en het is me toch altijd aardig goed gegaan.
Vast, als je alleen gelijkgestemden spreekt. Ik vind je bijdragen intellectueel lachwekkend, en je gedrag even lomp als achterbaks. Maar ja, dat ligt zonder twijfel aan mij, want jij hebt jezelf al heilig verklaard, en wie niet voor je is, is tegen je. Jij en Mohammed B verstaan mekaar beter dan je wil toegeven he.
Waar beschaving en eerlijkheid botsen, zal ik maar zwijgen.

Riemer Lap

  • was: okidoki
  • Berichten: 8804
  • @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
Rikus' columns
« Reactie #160 Gepost op: mei 12, 2007, 08:58:26 pm »

quote:

diak2b schreef op 12 mei 2007 om 20:40:
Maar ja, dat ligt zonder twijfel aan mij, want jij hebt jezelf al heilig verklaard, en wie niet voor je is, is tegen je. Jij en Mohammed B verstaan mekaar beter dan je wil toegeven he.
Troost je met de gedachte dat hij ook dit niet begrijpt en dat dit niet aan jou ligt maar aan de beperkte (?)visie van de ander  :o
« Laatst bewerkt op: mei 14, 2007, 12:28:32 am door Riemer Lap »
Mail me maar als je wat wilt weten

rikus

  • Berichten: 309
  • Columnist
    • Bekijk profiel
Rikus' columns
« Reactie #161 Gepost op: mei 12, 2007, 10:01:53 pm »
heeft ie troost nodig denk je? Je zou hem beter een spiegel voor kun houden denk ik! Overigens jezelf ook. Pas op dat je niet overloopt van eigenwaan
http://www.volkskrantblog.nl/pub/mm/2006/07/1152780629.14383.jpg
Anders zijn is ook normaal

Riemer Lap

  • was: okidoki
  • Berichten: 8804
  • @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
Rikus' columns
« Reactie #162 Gepost op: mei 12, 2007, 10:51:30 pm »

quote:

okidoki schreef op 12 mei 2007 om 19:39:
[...]


* okidoki wordt steeds nieuwsgieriger naar de antwoorden die Rikus op de door hem gestelde vragen zal geven.
Tot op heden geen ronduit antwoord gezien... 8)7
geldt nog steeds....
Mail me maar als je wat wilt weten

diak2b

  • Berichten: 6897
    • Bekijk profiel
Rikus' columns
« Reactie #163 Gepost op: mei 12, 2007, 11:36:55 pm »

quote:

okidoki schreef op 12 mei 2007 om 22:51:
[...]

geldt nog steeds....
Strootman kan nog vriendjes vinden :+
Waar beschaving en eerlijkheid botsen, zal ik maar zwijgen.

Riemer Lap

  • was: okidoki
  • Berichten: 8804
  • @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
Rikus' columns
« Reactie #164 Gepost op: mei 12, 2007, 11:41:56 pm »

quote:

diak2b schreef op 12 mei 2007 om 23:36:
[...]

Strootman kan nog vriendjes vinden :+
offtopic:topicchange: het evangelie volgens Rikus  8)

Ik vermoedt dat rikus en Strootman elkaar hooguit zouden negeren op het gebied vraag cq antwoord.
Rikus zegt: ik vindt dat en dat is waarheid
Strootman zegt: ik zeg dat en dat is waarheid.
Rikus reageert met ge: ***, Strootman zegt dat Paulus daar weer heel anders over denkt.

Per saldo: twee forummers die weigeren in te gaan op een vraag, waarbij Strootman het overigens nog wel probeert en Rikus het domweg vertikt om antwoorden te geven.
« Laatst bewerkt op: mei 14, 2007, 12:50:16 am door Riemer Lap »
Mail me maar als je wat wilt weten

rikus

  • Berichten: 309
  • Columnist
    • Bekijk profiel
Rikus' columns
« Reactie #165 Gepost op: mei 13, 2007, 07:59:17 am »
rikus heef alle antwoorden al gegeven. Lees zijn tekst en  urls en  je  bent er uit. Is dit trouwens de enigste geweldige inhoudelijke bijdrage die je kent?
Anders zijn is ook normaal

diak2b

  • Berichten: 6897
    • Bekijk profiel
Rikus' columns
« Reactie #166 Gepost op: mei 13, 2007, 08:49:20 am »

quote:

rikus schreef op 13 mei 2007 om 07:59:
rikus heef alle antwoorden al gegeven. Lees zijn tekst en  urls en  je  bent er uit. Is dit trouwens de enigste geweldige inhoudelijke bijdrage die je kent?
Tsja, de meeste mensen hier houden er niet van te gaan schelden, jij weigert een normaal gesprek, dus dan resteert er niet zo veel.
Waar beschaving en eerlijkheid botsen, zal ik maar zwijgen.

rikus

  • Berichten: 309
  • Columnist
    • Bekijk profiel
Rikus' columns
« Reactie #167 Gepost op: mei 13, 2007, 11:34:56 am »
toch wel in het geniep een beetje schelden en vooral vernederen?
Anders zijn is ook normaal

Zijnkind

  • Berichten: 5099
    • Bekijk profiel
Rikus' columns
« Reactie #168 Gepost op: mei 13, 2007, 11:46:05 am »
Vrede beste mensen. Laat je niet verleiden tot dit soort uitspraken. Of je nu wel of niet gelovig bent, je schiet er niets mee op. Behalve dan dat de andere partij zich verder ingraaft.

Rikus, je voorbeeld van de stelende marokkaan zegt meer over nederlanders dan over marokkanen. Die marokkaan in het voorbeeld gedraagt zich precies zoals je mag verwachten in een tamelijk normloos liberaal land. Immers, wat jezelf goed vindt is de norm? Dus wat is je probleem met die marokkaan? Hetzelfde geldt voor autochtone nederlanders die een uitkering trekken terwijl ze ook zouden kunnen werken. Of voor een deel. En nee, ik doel daar niet mee op jou of andere forumleden. Het gaat me erom dat we niet zozeer een groep (islam) pakken op zaken die ook onszelf aangaan.

Het is me inmiddels wel duidelijk waar je afkeer zit. Wat is nu hetgene waar je wel warm voor bent te krijgen?
Spreuken 16: 3 Vertrouw bij je werk op de HEER, en je plannen zullen slagen.

diak2b

  • Berichten: 6897
    • Bekijk profiel
Rikus' columns
« Reactie #169 Gepost op: mei 13, 2007, 11:58:11 am »

quote:

rikus schreef op 13 mei 2007 om 11:34:
toch wel in het geniep een beetje schelden en vooral vernederen?
Aan het licht brengen van wat je doet is genoeg.
Waar beschaving en eerlijkheid botsen, zal ik maar zwijgen.

smooky

  • Berichten: 1099
  • was ik weer
    • Bekijk profiel
Rikus' columns
« Reactie #170 Gepost op: mei 13, 2007, 03:37:16 pm »
mensen mensen,

Wat zijn we met zn allen weer lekker bezig.
Waarom laten we ons toch steeds weer verleiden tot deze totaal nuteloze welles/nietes spelletjes.
Waarom moet er toch steeds weer met bagger worden gegooid.
 probeer jezelf niet zo op de kast te laten jagen, en lukt dat niet.
Negeer dit topic!
Er zijn genoeg andere.
was ik weer

rikus

  • Berichten: 309
  • Columnist
    • Bekijk profiel
Rikus' columns
« Reactie #171 Gepost op: mei 13, 2007, 07:18:02 pm »

quote:

diak2b schreef op 13 mei 2007 om 11:58:
[...]

Aan het licht brengen van wat je doet is genoeg.
Zal ik ook eens het een en ander aan het lichg brengen? Ik heb genoeg in mijn schatkamer hoor! Gewoon waarheden en feiten...of zullen we daar maar liever over zwijgen. Ik kan namelijk heel goed kaatseballen, heef nog nooit iemand van me kunnen winnen!. Anders vraag het beheer in het geniep om mij te verbannen. De mond te snoeren zogenaamd is ook een heel gereformeerde methode!
http://www.volkskrantblog.nl/pub/mm/2006/10/1160651933.19455.jpg
Anders zijn is ook normaal

rikus

  • Berichten: 309
  • Columnist
    • Bekijk profiel
Rikus' columns
« Reactie #172 Gepost op: mei 13, 2007, 07:26:26 pm »

quote:

smooky schreef op 13 mei 2007 om 15:37:
mensen mensen,

Wat zijn we met zn allen weer lekker bezig.
Waarom laten we ons toch steeds weer verleiden tot deze totaal nuteloze welles/nietes spelletjes.
Waarom moet er toch steeds weer met bagger worden gegooid.
 probeer jezelf niet zo op de kast te laten jagen, en lukt dat niet.
Negeer dit topic!
Er zijn genoeg andere.
De eerste serieuze reactie, volgens mij heeft men het hier niet zo erg op visueel gehandicapten en mensen die geen blad voor den mond nemen. Je moet maar denken ieder vogeltje zingt zoals ie gebekt is.....
http://www.volkskrantblog.nl/pub/mm/tempest/446/Image/2007april/0052zangeres.jpg
Anders zijn is ook normaal

dingo

  • Berichten: 3483
    • Bekijk profiel
Rikus' columns
« Reactie #173 Gepost op: mei 13, 2007, 08:26:32 pm »
Na al je vuilspuiterij en kolderbijdragen beveel ik je warm aan voor een permanente ban, gewoon hier in het openbaar.

Pooh

  • Administrator
  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 5794
    • Bekijk profiel
Rikus' columns
« Reactie #174 Gepost op: mei 13, 2007, 08:52:46 pm »
Modbreak:
Vanaf nu gaat iedereen zich hier gedragen. Ik schoon dit topic later wel op, maar op de man spelen en respectloos gedrag staan we hier niet toe.

rikus

  • Berichten: 309
  • Columnist
    • Bekijk profiel
Rikus' columns
« Reactie #175 Gepost op: mei 13, 2007, 08:56:57 pm »
dat is teminste hollands en geen achterbaks gedoe. Hier hou ik van. Gewoon eerlijk recht voor zijn raap, Nu nog de reden en de motivatie of mag ik die niet weren?
Anders zijn is ook normaal

smooky

  • Berichten: 1099
  • was ik weer
    • Bekijk profiel
Rikus' columns
« Reactie #176 Gepost op: mei 13, 2007, 09:00:16 pm »
ach dat kan ik je ook wel vertellen hoor.

iedereen loopt elkaar hier af te zeiken, als een hond tegen een grote boom.
ja beide partijen.
En dat past niet in ons forum.
duidelijk genoeg?
was ik weer

rikus

  • Berichten: 309
  • Columnist
    • Bekijk profiel
Rikus' columns
« Reactie #177 Gepost op: mei 13, 2007, 09:15:00 pm »

quote:

smooky schreef op 13 mei 2007 om 21:00:
ach dat kan ik je ook wel vertellen hoor.

iedereen loopt elkaar hier af te zeiken, als een hond tegen een grote boom.
ja beide partijen.
En dat past niet in ons forum.
duidelijk genoeg?
Je hebt dus blijkbaar niet door dat de oorzaak bij de forumisten ligt. Op een normale reactie komt een normale reactie. Op minderwaardigheid krijg je minderwaardigheid terug. Dus niet vals spelen maatje. Er wordt hier gezeverd over inhoudelijk discuseren zonder dat er ooit éen inhoudelijke reactie gezien. Alleen gezeik over dat je actuele zaken niet onder actueeel mag plaatseen en een column niet onder column en als je iets plaatst je moet aangeven waar je het over wilt hebben. Net of de leden op dit forum zelf niet kunnen lezen. Je mag geen gecopieerd artiel plaatsen met bron vermelding. Terwijl op elk forum bronvermelding verplicht is.
Anders zijn is ook normaal

smooky

  • Berichten: 1099
  • was ik weer
    • Bekijk profiel
Rikus' columns
« Reactie #178 Gepost op: mei 13, 2007, 09:36:12 pm »

quote:

smooky schreef op 13 mei 2007 om 15:37:
mensen mensen,

Wat zijn we met zn allen weer lekker bezig.
Waarom laten we ons toch steeds weer verleiden tot deze totaal nuteloze welles/nietes spelletjes.
Waarom moet er toch steeds weer met bagger worden gegooid.
 probeer jezelf niet zo op de kast te laten jagen, en lukt dat niet.
Negeer dit topic!
Er zijn genoeg andere.
was ik weer

rikus

  • Berichten: 309
  • Columnist
    • Bekijk profiel
Rikus' columns
« Reactie #179 Gepost op: mei 13, 2007, 10:31:05 pm »

quote:

rikus schreef op 13 mei 2007 om 21:15:
[...]
Je hebt dus blijkbaar niet door dat de oorzaak bij de forumisten ligt. Op een normale reactie komt een normale reactie. Op minderwaardigheid krijg je minderwaardigheid terug. Dus niet vals spelen maatje. Er wordt hier gezeverd over inhoudelijk discuseren zonder dat er ooit éen inhoudelijke reactie gezien. Alleen gezeik over dat je actuele zaken niet onder actueeel mag plaatseen en een column niet onder column en als je iets plaatst je moet aangeven waar je het over wilt hebben. Net of de leden op dit forum zelf niet kunnen lezen. Je mag geen gecopieerd artiel plaatsen met bron vermelding. Terwijl op elk forum bronvermelding verplicht is.
....
Anders zijn is ook normaal

Mezzamorpheus

  • Berichten: 5201
  • You are my Lifeboat
    • Bekijk profiel
Rikus' columns
« Reactie #180 Gepost op: mei 13, 2007, 10:53:55 pm »

quote:

rikus schreef op 13 mei 2007 om 21:15:
[...]
Je hebt dus blijkbaar niet door dat de oorzaak bij de forumisten ligt. Op een normale reactie komt een normale reactie. Op minderwaardigheid krijg je minderwaardigheid terug. Dus niet vals spelen maatje. Er wordt hier gezeverd over inhoudelijk discuseren zonder dat er ooit éen inhoudelijke reactie gezien. Alleen gezeik over dat je actuele zaken niet onder actueeel mag plaatseen en een column niet onder column en als je iets plaatst je moet aangeven waar je het over wilt hebben. Net of de leden op dit forum zelf niet kunnen lezen. Je mag geen gecopieerd artiel plaatsen met bron vermelding. Terwijl op elk forum bronvermelding verplicht is.


Houd je ergens ook nog de -misschien kleine- mogelijkheid open dat je niet goed snapt wat we bedoelen? O-)
En bronvermelding is altijd verplicht, hier ook. Niemand heeft gezegd dat dat niet zo is.

rikus

  • Berichten: 309
  • Columnist
    • Bekijk profiel
Rikus' columns
« Reactie #181 Gepost op: mei 14, 2007, 12:03:34 am »

quote:

Mezzamorpheus schreef op 13 mei 2007 om 22:53:

[...]


Houd je ergens ook nog de -misschien kleine- mogelijkheid open dat je niet goed snapt wat we bedoelen? O-)
En bronvermelding is altijd verplicht, hier ook. Niemand heeft gezegd dat dat niet zo is.
ik zou dan toch maar eens heel driftig gaan teruglezen. He is hier verboden ze te plaatsen met of zonder url. Of  danct je dat ik sta te liegen. Aan het begin een van de topics
Anders zijn is ook normaal

Mezzamorpheus

  • Berichten: 5201
  • You are my Lifeboat
    • Bekijk profiel
Rikus' columns
« Reactie #182 Gepost op: mei 14, 2007, 12:09:25 pm »
Ik stelde je twee vragen. Slechts op de tweede ga je in. Misschien dat je ook nog op de eerste in kunt gaan?  O-)
« Laatst bewerkt op: mei 14, 2007, 12:10:18 pm door Mezzamorpheus »

rikus

  • Berichten: 309
  • Columnist
    • Bekijk profiel
Rikus' columns
« Reactie #183 Gepost op: mei 14, 2007, 01:13:45 pm »

quote:

Mezzamorpheus schreef op 14 mei 2007 om 12:09:
Ik stelde je twee vragen. Slechts op de tweede ga je in. Misschien dat je ook nog op de eerste in kunt gaan?  O-)
Ja inderdaad ik ben een beetje dom en bepaalde mensen zijn nu eenmaal niet of moeilijk te begrijpen door hun hoge inteligentie.
Kijk op de man spelen kan ik ook en beter als ge meesten en ik heb gemerkt dat dit zowat en enigste beizgheid op dit forum is. Erg christelijk ook!
Anders zijn is ook normaal

Pinkeltje

  • Berichten: 890
    • Bekijk profiel
Rikus' columns
« Reactie #184 Gepost op: mei 14, 2007, 02:11:30 pm »

quote:

rikus schreef op 12 mei 2007 om 15:23:
[...]

Omdat die vaakk harder liegen dan een paard kan lopen
Ik vertel ze dat ook hoor!
dit is een  hele goeie: ‘Het Marokkanendrama’. De Gruiter vroeg aan een Marokkaanse leerling waarom hij bij Albert Heijn steelt en niet bij een Marokkaanse supermarkt. De jongen zegt: ‘Ja, ik ben gek. Als je bij ons wat steelt, dan krijg je op je sodemieter. Bij Albert Heijn word je begeleid.’
Ik snap je niet, een islamist is niet hetzelfde als een islamiet en bovendien zijn niet alle Marokkanen islamitisch/islamistisch. Je zefgt in feite: islamisten liegen vaak, dat zie je bijvoorbeeld aan het feit dat een Marokkaanse leerling de waarheid spreekt als hij wordt aangesproken op zijn gedrag.  :? Volgens de gangbare discussieregels mag je niet generaliseren toch?  :> (bovendien is het uitermate beledigend tegenover de Marokkanen)
40 jaar GSV, da's pas echte trouw

rikus

  • Berichten: 309
  • Columnist
    • Bekijk profiel
Rikus' columns
« Reactie #185 Gepost op: mei 14, 2007, 03:51:56 pm »
Ja dan zit er niets andeers  op dan dat we maar gaan liegen. Volgens jouw heeft waarheid hele nare dingen in zich
Anders zijn is ook normaal

Pinkeltje

  • Berichten: 890
    • Bekijk profiel
Rikus' columns
« Reactie #186 Gepost op: mei 14, 2007, 03:55:39 pm »
Wat is de waarheid dan? Dat alle moslims liegen? Wat voor bewijzen heb je daarvoor? Je kunt toch niet een hele groep veroordelen voor de daden van een paar individuen. Ik zeg toch ook niet dat alle columnisten geweldig zijn, omdat ik Ephimenco's columns zo goed vind?
40 jaar GSV, da's pas echte trouw

rikus

  • Berichten: 309
  • Columnist
    • Bekijk profiel
Rikus' columns
« Reactie #187 Gepost op: mei 14, 2007, 03:59:03 pm »
Alhoewel ik nooit het woor alle in mijn mond neem. Kun je toch hier stellen vele! Is dat beter. En over smaak valt niet te twisten.
Anders zijn is ook normaal

PietZa

  • Berichten: 924
    • Bekijk profiel
Rikus' columns
« Reactie #188 Gepost op: mei 14, 2007, 04:25:37 pm »
rikus,
Ik ga ervan uit dat je dit niet alleen uit de media pikt (je snapt natuurlijk wel dat alleen de geweldadige moslims in het nieuws komen omdat dat nieuws is en alle niet-geweldadige nooit in het nieuws komen?)
Dat in jouw omgeving veel geweldadige moslims bestaan betekend nog niet dat alle (of misschien zelfs veel) moslims geweldadig zijn.

Je zou dit alleen hard kunnen maken met cijfers. Dus hoeveel procent van alle (!) moslims in nederland zijn geweldadig (waarbij je geweldadig ook moet verklaren, wanneer is iemand geweldadig). Zolang je dit niet kunt, zal je nooit zeggen dat het een waarheid is dat alle of de meeste moslims geweldadig zijn.
« Laatst bewerkt op: mei 14, 2007, 04:36:12 pm door PietZa »
Verba volant, scripta manent

rikus

  • Berichten: 309
  • Columnist
    • Bekijk profiel
Rikus' columns
« Reactie #189 Gepost op: mei 14, 2007, 07:07:38 pm »

quote:

PietZa schreef op 14 mei 2007 om 16:25:
rikus,
Ik ga ervan uit dat je dit niet alleen uit de media pikt (je snapt natuurlijk wel dat alleen de geweldadige moslims in het nieuws komen omdat dat nieuws is en alle niet-geweldadige nooit in het nieuws komen?)
Dat in jouw omgeving veel geweldadige moslims bestaan betekend nog niet dat alle (of misschien zelfs veel) moslims geweldadig zijn.

Je zou dit alleen hard kunnen maken met cijfers. Dus hoeveel procent van alle (!) moslims in nederland zijn geweldadig (waarbij je geweldadig ook moet verklaren, wanneer is iemand geweldadig). Zolang je dit niet kunt, zal je nooit zeggen dat het een waarheid is dat alle of de meeste moslims geweldadig zijn.

Sjonge, ik blijf herhalen hier. !0% dat zijn er 50 000  volgens de officiële cijfers van de AIVD
Daarnaast vormen de Marokkanen de meerderheid in onze bajes. Deze tendens zet zich ook voort naar de blijf van mijn lijf huizen. Er zitten hier in de streng beveiligste huizen vrouwen en meiden die al twee jaar niet buiten zijn geweest en zelfs niet door het raam durven te kijken uit doods angst voor eer wraak
Ook hier een info filmpje, heel leerzaam http://player.omroep.nl/?...=0:12:40.0&end=0:31:0
Anders zijn is ook normaal

Pooh

  • Administrator
  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 5794
    • Bekijk profiel
Rikus' columns
« Reactie #190 Gepost op: mei 14, 2007, 09:16:21 pm »
Modbreak:
Topic tijdelijk dicht ivm grote schoonmaak.

Pooh

  • Administrator
  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 5794
    • Bekijk profiel
Rikus' columns
« Reactie #191 Gepost op: mei 14, 2007, 09:24:56 pm »
Modbreak:
Ik heb 't geprobeerd, maar moet de laatste 100 posts weggooien voordat ik wat zinnigs tegenkom. Dat schiet niet op, dit topic blijft dicht. Bedankt jongens.