Auteur Topic: Europese verkiezingen  (gelezen 12943 keer)

Pooh

  • Administrator
  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 5794
    • Bekijk profiel
Europese verkiezingen
« Reactie #50 Gepost op: mei 18, 2009, 09:20:42 am »

quote:

Mezzamorpheus schreef op 18 mei 2009 om 08:52:
[...]


Denk jij werkelijk dat mensen partijprogramma's lezen?

Ja en nee. De meeste mensen niet, maar de meeste mensen stemmen ook niet op een nieuwkomer als van Buitenen, en de meeste mensen klagen niet dat iets achteraf een one-issue partij bleek te zijn. Als je zulke beschuldigingen uit verwacht ik toch dat je het partijprogramma gelezen hebt, zodat je weet of het vantevoren is aangekondigd.
Overigens is van Buitenen ook buiten zijn programma (in interviews e.d.) daar heel helder over geweest.

gaitema

  • Berichten: 10169
  • Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Europese verkiezingen
« Reactie #51 Gepost op: mei 18, 2009, 12:14:08 pm »
Hoe heet het CDA eigenlijk in europa? als ik stem, waar stem ik dan op als het het CDA wordt?
Een nieuwe start is een nieuw begin

Mezzamorpheus

  • Berichten: 5201
  • You are my Lifeboat
    • Bekijk profiel
Europese verkiezingen
« Reactie #52 Gepost op: mei 18, 2009, 12:29:26 pm »
Het CDA heet gewoon CDA en maakt in Europa onderdeel uit van de Europese Volkspartij (EVP).

gaitema

  • Berichten: 10169
  • Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Europese verkiezingen
« Reactie #53 Gepost op: mei 18, 2009, 02:12:36 pm »
okee, dank je.
Een nieuwe start is een nieuw begin

ruben1989

  • Berichten: 322
    • Bekijk profiel
Europese verkiezingen
« Reactie #54 Gepost op: mei 18, 2009, 02:55:40 pm »

quote:

Opkomen voor Nederland
De PVV zet het Nederlands belang voorop. Nederland mag geen enkel vetorecht opgeven, het Nederlands parlement moet iedere beslissing kunnen tegenhouden en weer bevoegd worden op alle terreinen.

In de V.S is dat al langer een bekend fenomeen, de V.S waar ze democratie hoog in het vaandel hebben, en terecht. Het grote nadeel is echter dat de burger moe wordt van al het stemmen en het overzicht kwijt raakt, wij hebben volksvertegenwoordigers gekozen deze mensen vertegenwoordigen ons dus ook, ook als ze in de huidige peilingen lang niet meer de meerderheid hebben, maar als burgers 5 keer per jaar moeten gaan stemmen krijg je opkomsten van 25%.

quote:

Stop de miljardenstroom
Nederland is de grootste nettobetaler. Wij willen ons geld terug. Miljarden euro’s aan Nederlands belastinggeld willen we weer gebruiken voor Nederland, niet voor Brussel. Dus geen miljarden meer om de boeren in Polen en Frankrijk te spekken. Geen nieuwe wegen met Nederlands geld aanleggen in Bulgarije en Portugal. Nederlands geld in ons eigen land besteden, zeker in de huidige economische crisis!
Economische samenwerking: ja
Een politieke superstaat, daar zit niemand op te wachten. Nog meer bureaucraten, nog meer regels, nog meer belastingen. Economische samenwerking, prima! Samenwerking op andere terreinen kan desgewenst in aparte verdragen buiten de EU om.

Wat is economische samenwerking als al het geld dat naar brussel gaat weer in Nederland moet worden uitgegeven, dan kan je het net zo goed zelf doen. Als je dan toch besluit samen te werken binnen de EU dan blijft dus een deel van dit geld wat je op stuurt naar Brussel om vervolgens weer terug te krijgen kleven aan het ambtelijk apparaat, dus beste PVV waarom gewoon geen geld aan de EU geven en 1/20 van het uitgespaarde geld in de sloot gooien dit heeft namelijk hetzelfde effect.
Ik ben het overigens helemaal eens met het stop zetten van de enorme landbouw financiering, dan hoef je namelijk gelijk ook geen geld meer te geven aan ontwikkelingslanden, deze zouden namelijk veel meer baat hebben bij een grote afzetmarkt dan geld van de EU dat voor een groot deel bij de verkeerde mensen terecht komt. De nieuwe wegen die in Polen en Portugal worden aangelegd leveren Nederland als export land, waarvan het overgrote deel binnen de EU, bakken met geld op en ik zie dus niet wat voor nadelig effect dit zou kunnen hebben op de Nederlandse economie, ik zie echter wel degelijk nadelen in de ongeremde arbeidskrachtenstroom die vanuit landen als Polen en later eventueel Turkije kan ontstaan.

quote:

Eurabië of Europa?
De massa-immigratie en de islamisering zijn rampzalig voor Europa en Nederland. De islamisering van Nederland en Europa moet worden gestopt. Daarom willen wij zelf uitmaken wie we nog toelaten. Het vetorecht over immigratie moet blijven. Baas in eigen huis. Er is genoeg islam in Nederland.

Dit punt ben ik het niet geheel mee oneens, nou weet ik dat Wilders op bepaalde punten graag zelf de Sharia zou willen doorvoeren voor Moslims, door de knieschijven schieten heeft hij bijvoorbeeld geopperd, leuke joke van de beste man, maar datgene waar hij zo bang voor is, want zijn gehele politiek straalt namelijk angst uit, wil hij dus zelf doorvoeren de bruutheid die gepaard gaat met de Islamitische wetgeving. Het probleem wat Wilders schetst is overigens iets van alle tijden, dit probleem heeft Nederland ook met joden gehad terwijl Wilders spreekt van een joods/humanistisch/christelijke traditie, wel deze traditie is er een van de afgelopen 4/500 jaar en dan is het niet zo vreemd dat daar de afgelopen 50 jaar wat verandering in is gekomen, history affects the future and history is always changing but repeating. Dus goede kans dat er over 200 jaar wordt gesproken over een joods/islamitisch/humanistisch/christelijke traditie.

quote:

Turkije nooit welkom
In 2050 zijn er 100 miljoen Turken. Die maken straks als EU-land met de grootste bevolking misschien de dienst uit in Brussel en dus in Nederland. Bijvoorbeeld op het gebied van de massa-immigratie. De PVV zegt: Turkije nooit lid van de EU, ook niet over honderd jaar. De islamitische cultuur staat haaks op onze cultuur.

Ik ben ook geen groot voorstander van Turkije binnen de EU, Frankrijk en Duitsland ook niet, want zij zijn erg gehecht aan hun positie als machtigste en grootste land. Ik ben ook van mening dat de Turkse traditie anders is als de Nederlandse, het ligt echter al een stuk minder ver van bijvoorbeelde de roemeense traditie (geschiedkundig gezien zijn ze pas vanaf +/- 1860 los van turkije/ottomaanse rijk). Het nadeel van het volledig ontzeggen van de toetreding van Turkije is echter de kans dat je een goede bondgenoot verliest aan het Islamitische machtsblok en dat de ingezette teneur van een strengere Islam wordt doorgezet, wat ook niet fijn is om direct aan je grenzen te hebben.

quote:

Geen uitbreiding
De Europese Unie is veel te groot. Genoeg is genoeg. Iedere nieuw land betekent nog meer geld naar Europa en nog minder zeggenschap voor Nederland. Dus geen nieuwe landen meer bij de EU. Corrupte staten als Roemenie en Bulgarije moeten eruit.


Ik vond Roemenie en Bulgarije ook nog niet klaar voor toetreding, ze voldoen misschien nog wel minder dan Turkije aan de toetredingseis, het grote verschil is dat zij niet 70 miljoen inwoners hebben waarvan 99% islamitisch. Het eruit zetten van deze landen heeft echter een desastreus effect op de landen en compleet irreel, net zo goed als het herinvoeren van de euro. De PVV speelt met dit soort uitspraken duidelijk in op het sentiment, ik had Bulgarije en Roemenie ook niet bij de EU gewild, ik vond de gulden ook wel mooi en de Nederlandse Antillen zijn een kostenpost, maar hoe serieus neem je een partij die de gulden terug wil, pas bij de EU toegetreden landen( bied iemand die in de sloot ligt je hand aan om hem vervolgens voor zn kop te schoppen zodat hij er weer in valt) weer van de hand te doen en de een eilandrijk wat wij ons in de volgens wilders zo belanrijke geschiedenis van Nederland hebben toegeeigend op marktplaats te zetten.


Toch een referendum...
Dit kabinet durft u niet te laten stemmen over het Verdrag van Lissabon. Nou, dan houden we toch gewoon ons eigen referendum! Op 4 juni. Bij de verkiezingen voor het Europees Parlement.
« Laatst bewerkt op: mei 18, 2009, 02:56:09 pm door ruben1989 »

Thorgrem

  • Berichten: 3000
    • Bekijk profiel
Europese verkiezingen
« Reactie #55 Gepost op: mei 18, 2009, 04:01:38 pm »

quote:

Mezzamorpheus schreef op 18 mei 2009 om 08:52:
[...]


Denk jij werkelijk dat mensen partijprogramma's lezen?
Ik denk idd werkelijk dat er mensen zijn die partijprogramma's lezen. Dat zullen er niet veel zijn, ook niet de meerderheid, maar ze zijn er.

Thorgrem

  • Berichten: 3000
    • Bekijk profiel
Europese verkiezingen
« Reactie #56 Gepost op: mei 18, 2009, 04:28:44 pm »

quote:

gaitema schreef op 18 mei 2009 om 03:17:
[...]


Daarom ben ik juist tegen een referendum, omdat de meeste mensen geen verstand hebben van het geen waar het over gaat.
Het staat een ieder geheel vrij om niet te stemmen. Maar ik denk niet dat je anderen dan die mogelijkheid moet onthouden.

ruben1989

  • Berichten: 322
    • Bekijk profiel
Europese verkiezingen
« Reactie #57 Gepost op: mei 18, 2009, 05:02:04 pm »
maar waarom stem je nou precies op de pvv, ik had een uitgebreid tegenpleidooit verwacht.:P

gaitema

  • Berichten: 10169
  • Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Europese verkiezingen
« Reactie #58 Gepost op: mei 18, 2009, 05:34:33 pm »

quote:

Thorgrem schreef op 18 mei 2009 om 16:28:
[...]

Het staat een ieder geheel vrij om niet te stemmen. Maar ik denk niet dat je anderen dan die mogelijkheid moet onthouden.
Ik begrijp die gedachte wel. In princiepe lijkt het me wel goed, maar het werkt in de praktijk denk ik niet echt. Als ik kijk naar het gedoe rond de grontwet en de invoering van de Euro, dan had van mij zo'n referendum niet gehoeven.
Een nieuwe start is een nieuw begin

Thorgrem

  • Berichten: 3000
    • Bekijk profiel
Europese verkiezingen
« Reactie #59 Gepost op: mei 18, 2009, 05:34:35 pm »

quote:

ruben1989 schreef op 18 mei 2009 om 17:02:
maar waarom stem je nou precies op de pvv, ik had een uitgebreid tegenpleidooit verwacht.:P
Of ik er op stem weet ik nog niet. Als ik op de PVV zou stemmen is dat omdat ik me wel kan vinden in hun punten en zo een duidelijk geluid wil laten horen aan de heersende politiek, zodat zij nog serieus aan de bak kunnen voor de komende tweede kamer verkiezingen.

gaitema

  • Berichten: 10169
  • Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Europese verkiezingen
« Reactie #60 Gepost op: mei 18, 2009, 05:38:51 pm »

quote:

MaaT schreef op 14 mei 2009 om 13:42:


Daarnaast:
Raar eigenlijk dat mensen overwegen niet te stemmen. We hebben de vrijheid, we mogen laten weten wat we vinden, er zijn zoveel landen (dichterbij dan je denkt) die dat niet mogen of kunnen, en wij springen zo achteloos met onze verworven vrijheden om? Onbegrijpelijk...
Ligt eraan wat de reden is. Ik zelf zou het liefste CU stemmen, maar absoluut niet in combinatie met de SGP, dus valt CU af. Wat houd er dan over? Stuk voor stuk partijen waarmee ik niet echt helemaal eens ben.  Daardoor is al snel de overweging, dan toch maar rechtser te stemmen dan ik zelf ben op CDA of helemaal niet.
Een nieuwe start is een nieuw begin

elle

  • Moderator
  • Berichten: 7583
  • The way of the leaf
    • Bekijk profiel
Europese verkiezingen
« Reactie #61 Gepost op: mei 18, 2009, 07:02:21 pm »
Dat zou een bak zijn: PVV groot in europa, klein in NL...
"Ask not what the Body can do for you. Ask what you can do for the Body."[/]

Thorgrem

  • Berichten: 3000
    • Bekijk profiel
Europese verkiezingen
« Reactie #62 Gepost op: mei 18, 2009, 07:04:07 pm »

quote:

elle schreef op 18 mei 2009 om 19:02:
Dat zou een bak zijn: PVV groot in europa, klein in NL...

Aangezien Nederland maar weinig zetels heeft zal de PVV nooit groot kunnen worden in Europa ook al heeft het 100% van de Nederlandse kiezers achter zich.
Maar het is natuurlijk een mooie test voor de verschillende politieke partijen. Ik voorspel dat de PVV het goed gaat doen.

Thorgrem

  • Berichten: 3000
    • Bekijk profiel
Europese verkiezingen
« Reactie #63 Gepost op: mei 18, 2009, 07:13:27 pm »

quote:

ruben1989 schreef op 18 mei 2009 om 14:55:
[...]

Het nadeel van het volledig ontzeggen van de toetreding van Turkije is echter de kans dat je een goede bondgenoot verliest aan het Islamitische machtsblok en dat de ingezette teneur van een strengere Islam wordt doorgezet, wat ook niet fijn is om direct aan je grenzen te hebben.

Dat is vrij snel en relatief makkelijk op te lossen. Je verzameld een Europese vloot die maar weinig moeite heeft om de Turkse vloot naar de bodem te jagen. Voordat je de oorlog verklaard laat je wat onderzeeërs de bruggen over de Bosporus opblazen. Dat is niet zo'n hele opgave. Dit voorkomt iig dat Turkije snel versterkingen kan sturen naar het Europese deel. Vervolgens geef je Griekenland (eventueel gesteund door enkele andere Europese landen) de vrije hand om tot aan de Bosporus op te rukken en zo Constantinopel te claimen.

Geen ander land (ook niet de VS) die zich militair zal verzetten tegen zo'n ingreep. Als het plan uitgevoerd is Turkije aan de onderhandelingstafel dwingen, en klaar. Dan heb je een hele mooie grote natuurlijke grens tussen de EU en Turkije en hoef je enkel een zeeblokkade in stand te houden.
« Laatst bewerkt op: mei 18, 2009, 07:15:43 pm door Thorgrem »

Bumblebee

  • Berichten: 6100
  • Zzzzzoem
    • Bekijk profiel
Europese verkiezingen
« Reactie #64 Gepost op: mei 18, 2009, 07:28:06 pm »
Je klinkt als een volleerd generaal  :D
Puur uit nieuwsgierigheid: vind je het niet wat lomp om andermans bruggen op te blazen voordat je iemand de oorlog verklaart?
Bombus terrestris Reginae

gaitema

  • Berichten: 10169
  • Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Europese verkiezingen
« Reactie #65 Gepost op: mei 18, 2009, 11:15:26 pm »
Wat voor nut heeft het? Het midden oosten blijft toch islamitisch. We leven niet in de middeleeuwen. :old:
« Laatst bewerkt op: mei 18, 2009, 11:26:22 pm door gaitema »
Een nieuwe start is een nieuw begin

Thorgrem

  • Berichten: 3000
    • Bekijk profiel
Europese verkiezingen
« Reactie #66 Gepost op: mei 18, 2009, 11:31:22 pm »

quote:

Bumblebee schreef op 18 mei 2009 om 19:28:
Je klinkt als een volleerd generaal  :D

Ik kan mij prima vermaken met het lezen en bekijken van geschiedkundige oorlogvoering. Voornamelijk de strategie op het grotere niveau interesseren mij.

Ik kan me ook prima een geheel weekend vermaken met Axis & Allies, alleen wil mijn vriendin niet meer omdat ze elke keer vrij kansloos ten onder gaat.  (H)
De wat serieuzere strategie games als Europa Universalis III speel ik ook met veel lol. Overigens speel ik dan het liefst als de Kerkelijke Staat (alhoewel de mogelijkheden dan wel wat beperkt zijn).

quote:

Puur uit nieuwsgierigheid: vind je het niet wat lomp om andermans bruggen op te blazen voordat je iemand de oorlog verklaart?
Indien er enig tactisch voordeel te behalen valt neem ik het niet zo nauw met zoiets als een oorlogsverklaring. Indien anderen daar meer moeite mee hebben wil ik best een uur van tevoren de oorlog verklaren. Maar goed, dan staan alle stukken aan mijn zijde toch al klaar, en om een beetje modern leger helemaal op maximale oorlogssterkte te krijgen ben je al zo een paar dagen verder, en dan hebben we het eigenlijk alleen nog over de verdedigende capaciteit die dan benut kan worden.
« Laatst bewerkt op: mei 18, 2009, 11:35:56 pm door Thorgrem »

Thorgrem

  • Berichten: 3000
    • Bekijk profiel
Europese verkiezingen
« Reactie #67 Gepost op: mei 18, 2009, 11:36:23 pm »

quote:

gaitema schreef op 18 mei 2009 om 23:15:
We leven niet in de middeleeuwen. :old:
Was het maar zo'n feest. :)

gaitema

  • Berichten: 10169
  • Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Europese verkiezingen
« Reactie #68 Gepost op: mei 19, 2009, 12:10:27 am »
Dat zou inderdaad mooi zijn. Maar dan wel de verbeterde versie. Geen scheuringen tussen oost en west ;)
Een nieuwe start is een nieuw begin

ruben1989

  • Berichten: 322
    • Bekijk profiel
Europese verkiezingen
« Reactie #69 Gepost op: mei 19, 2009, 02:11:17 am »
afghanistan heeft geen brug meer over... extremisme ten top dus dat bombarderen van de bosporus en de gouden hoorn gaat hem niet worden thorgrem dan staan er namelijk in elk metrostation honderd mannen met bomrugzakjes.. het enige wat dan nog rest is ze afvoeren naar vreemde kampen, maar er waren meer vragen die ik mij stelde. een mening is een mening maar ik vind Wilders een enge man die goed is voor wat scherpere politiek maar wat mij betreft nooit aan de macht mag komen.
Ik weet niet of je das experiment hebt gezien, maar Wilders doet me altijd een beetje denk aan de stinkende man..

Thorgrem

  • Berichten: 3000
    • Bekijk profiel
Europese verkiezingen
« Reactie #70 Gepost op: mei 19, 2009, 07:46:19 am »

quote:

ruben1989 schreef op 19 mei 2009 om 02:11:
afghanistan heeft geen brug meer over... extremisme ten top dus dat bombarderen van de bosporus en de gouden hoorn gaat hem niet worden thorgrem dan staan er namelijk in elk metrostation honderd mannen met bomrugzakjes..
Slechts een probleem van tijdelijke aard. Binnen 100 jaar zal het verzet wel gebroken zijn. Daarnaast is oorlog nou eenmaal geen leuke aangelegenheid.

quote:

het enige wat dan nog rest is ze afvoeren naar vreemde kampen,
Er zijn tal van andere mogelijkheden. Dat ik die niet benoemd heb is omdat het me weinig interesseert. Ik heb een militaire situatie geschetst waarin het islamitische werelddeel makkelijk van Europa gescheiden kan worden.

quote:

maar er waren meer vragen die ik mij stelde.
Dat klopt, maar ik vond deze wel leuk om even uit de losse pols wat op los te laten. Indien ik tijd heb zal ik de rest ook eens beantwoorden. Maar hoe je antwoorden ook zijn, het neemt niet het feit weg dat de PVV voor veel mensen een interessante partij is om op te stemmen om een signaal af te geven aan de huidige politieke partijen.

quote:

een mening is een mening maar ik vind Wilders een enge man die goed is voor wat scherpere politiek maar wat mij betreft nooit aan de macht mag komen.
"Aan de macht komen" heeft in Nederland betrekkelijk weinig betekenis.

quote:

Ik weet niet of je das experiment hebt gezien, maar Wilders doet me altijd een beetje denk aan de stinkende man..
Demonisering noemen ze dat ook wel. Daarnaast is een argument als 'stinkende man' inzetbaar op zo'n beetje iedere politicus.

ruben1989

  • Berichten: 322
    • Bekijk profiel
Europese verkiezingen
« Reactie #71 Gepost op: mei 19, 2009, 10:42:22 am »
de stinkende man is een personage uit de film:P ik weet niet hoe hij heet, maar het is degene die uit angst voor zijn gevangenen de regels telkens aanscherpt en voorstander is van steeds strenger wordende maatregelen om ze in bedwang te houden, dit loopt behoorlijk uit de hand en leid tot doden. Niet dat ik dat Wilders nu al zie doen, maar stel nou dat de koningin op koninginnedag was vermoord en dan niet door ene karst, maar door een extremist dan was Wilders al weer tien zeteltjes gestegen denk ik, en ik denk dat ik nog liever Berlusconi heb, dan Geert Wilders.

gaitema

  • Berichten: 10169
  • Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Europese verkiezingen
« Reactie #72 Gepost op: mei 19, 2009, 11:34:47 am »
Geert Wilders weet zelf niet eens wat hij doet. De afstand tussen Nederlanders worden vergroot. Daarbij kan hij de strijd tegen de islam helemaal niet aangaan, omdat het een vast geroest geloof is.
« Laatst bewerkt op: mei 19, 2009, 11:36:08 am door gaitema »
Een nieuwe start is een nieuw begin

Thorgrem

  • Berichten: 3000
    • Bekijk profiel
Europese verkiezingen
« Reactie #73 Gepost op: mei 19, 2009, 03:41:06 pm »

quote:

ruben1989 schreef op 19 mei 2009 om 10:42:
de stinkende man is een personage uit de film:P ik weet niet hoe hij heet, maar het is degene die uit angst voor zijn gevangenen de regels telkens aanscherpt en voorstander is van steeds strenger wordende maatregelen om ze in bedwang te houden, dit loopt behoorlijk uit de hand en leid tot doden.
Ok, dat verklaard. :)

quote:

Niet dat ik dat Wilders nu al zie doen,
En dat zal ook niet gebeuren aangezien we een parlementaire democratie hebben.

quote:

maar stel nou dat de koningin op koninginnedag was vermoord en dan niet door ene karst, maar door een extremist dan was Wilders al weer tien zeteltjes gestegen denk ik,
Misschien, misschien ook niet. Dat ligt er maar net aan hoe de verschillende politieke partijen daarmee om zouden gaan.

quote:

en ik denk dat ik nog liever Berlusconi heb, dan Geert Wilders.
Ja, dat is prima. Zelf heb ik liever Verhagen als Balkenende en heb ik liever een regering zonder PVDA, sterker nog ik heb liever dat de gehele PVDA kapot gaat de volgende verkiezingen (evenals PvdD, GL en D66). Maar liever broodjes worden niet gebakken is mij vaak verteld. Wat Berlusconi nu in het verhaal komt doen ontgaat mij overigens.
« Laatst bewerkt op: mei 19, 2009, 03:52:39 pm door Thorgrem »

RestlessReformed

  • Berichten: 483
  • Nu alweer terug?
    • Bekijk profiel
Europese verkiezingen
« Reactie #74 Gepost op: mei 19, 2009, 03:50:02 pm »

quote:

gaitema schreef op 19 mei 2009 om 11:34:
Geert Wilders weet zelf niet eens wat hij doet. De afstand tussen Nederlanders worden vergroot.


Vergroot of benoemd? Dat zal verschillend gezien worden. Ook is de vraag of afstand creeeren per se verkeerd is.

quote:

gaitema schreef op 19 mei 2009 om 11:34: Daarbij kan hij de strijd tegen de islam helemaal niet aangaan, omdat het een vast geroest geloof is.
En waarom kan er dan geen strijd mee gevoerd worden? Voorzover je uberhaupt kunt strijden met een abstract idee als 'de' Islam.
Laat uw ja een ja zijn.

drentenaar

  • Berichten: 2125
    • Bekijk profiel
Europese verkiezingen
« Reactie #75 Gepost op: mei 19, 2009, 04:52:22 pm »

quote:

gaitema schreef op 18 mei 2009 om 23:15:.
We leven niet in de middeleeuwen.

Gelukkig maar!

- Met de dwingende oproep om mee te doen aan de Kruistochten (1090-1170)
- Met de  - talloze miljoenen mensenlevens vergende - pest: 'De Zwarte Dood'. (ca. 1200).
- Met de voortdurende en gewelddadige dreiging van de Islam (Poitiers enz.).
- Met de verpichting voor elk gezin om - tenminste - één kind af te staan voor het kloosterleven.
- Met een vanzelfsprekende verachting/minachting voor het Joodse volk!
- Met een  - voor borelingen - leefstijdsverwachting van 21 (!) jaar.
- Met een alom aanwezige afkeer voor heksen en 'sodemieters'.
- Zonder boekdrukkunst, hetgeen betekende dat de 'gewone' man/vrouw analfabeet was!
- Te moeten leven in een standenmaatschappij, waarbij minimaal 90% van 'ons'  beneden alle standen zou leven!

Gelukkig, we leven in de 21e eeuw!  :)

Thorgrem

  • Berichten: 3000
    • Bekijk profiel
Europese verkiezingen
« Reactie #76 Gepost op: mei 19, 2009, 05:57:53 pm »

quote:

drentenaar schreef op 19 mei 2009 om 16:52:
[...]

Gelukkig maar!

- Met de dwingende oproep om mee te doen aan de Kruistochten (1090-1170)
Ach ja, het geeft je een doel he. Ik denk niet dat het zo verkeerd is om na eeuwen van verdediging en de helft van de christelijke wereld verloren te hebben eens terug te slaan. De kruistochten brachten ons overig een schat aan interessante informatie die we hebben kunnen gebruiken om het westen te bouwen.

quote:

- Met de  - talloze miljoenen mensenlevens vergende - pest: 'De Zwarte Dood'. (ca. 1200).
Ach ja, dat is weer eens wat anders dan de zoveelste uitbraak van een of ander exotisch virus waar we bang voor worden gemaakt. Of de bestaande dingen die ons ziek maken zoals aids, kanker, Spaanse griep, of hart en vaat ziekten.

quote:

- Met de voortdurende en gewelddadige dreiging van de Islam (Poitiers enz.).
Ook nu hebben we een continue bedreiging. Niet enkel andere staten maar ook andere ideologieën die uit zijn op onze vernietiging. De vernietigingskracht die 1 persoon teweeg kan brengen is nu vele malen groter.

quote:

- Met de verpichting voor elk gezin om - tenminste - één kind af te staan voor het kloosterleven.
Ik weet dat dat een veelvoorkomende gevallen een praktijk was. Puur uit noodzaak geboren overigens. Indien je officiële documenten hebt die duiden op een verplichting ben ik daar zeer benieuwd naar.

quote:

- Met een vanzelfsprekende verachting/minachting voor het Joodse volk!
Zoals er nu een vanzelfsprekende verachting/minachting is vele volkeren en sub-culturen. We geven het enkel niet zo snel meer toe en tonen het niet zo openlijk.

quote:

- Met een  - voor borelingen - leefstijdsverwachting van 21 (!) jaar.
Ik zit niet zo te wachten op een lange levensverwachting. 21 is wel heel drastisch, maar na een jaar of 60 vind ik het wel leuk geweest hier denk ik.

quote:

- Met een alom aanwezige afkeer voor heksen en 'sodemieters'.
Die afkeer hebben verschillende volksgroepen nu nog steeds voor andere groepen.

quote:

- Zonder boekdrukkunst, hetgeen betekende dat de 'gewone' man/vrouw analfabeet was!
En of het leren lezen enig nut heeft in een samenleving die daar niet op gebaseerd is.

quote:

- Te moeten leven in een standenmaatschappij, waarbij minimaal 90% van 'ons'  beneden alle standen zou leven!
Ja vervelend, maar ook nu is het niet koek en ei. Simpelweg kan niet iedereen evenveel welvaart genieten. Onze welvaart gaat overigens ten koste van de welvaart in andere gebieden.

quote:

Gelukkig, we leven in de 21e eeuw!  :)
Ik denk dat je de middeleeuwen wat te zwart ziet en de huidige tijd wat te rooskleurig.

drentenaar

  • Berichten: 2125
    • Bekijk profiel
Europese verkiezingen
« Reactie #77 Gepost op: mei 19, 2009, 06:09:11 pm »

quote:

Thorgrem schreef op 19 mei 2009 om 17:57:
Ik denk dat je de middeleeuwen wat te zwart ziet en de huidige tijd wat te rooskleurig.
Zou heel best kunnen!!!  _O_

drentenaar

  • Berichten: 2125
    • Bekijk profiel
Europese verkiezingen
« Reactie #78 Gepost op: mei 19, 2009, 06:22:54 pm »

quote:

Thorgrem schreef op 19 mei 2009 om 17:57:
Ik denk dat je de middeleeuwen wat te zwart ziet en de huidige tijd wat te rooskleurig.

Beste Thorgrem,

Wie een aantal jaren in de derde wereld heeft geleefd, ervaart die jaren
- ook al zijn die dan doorgebracht in een deels gekerstende omgeving -
soms als 'middeleeuws', letterlijk, maar ook figuurlijk!

ruben1989

  • Berichten: 322
    • Bekijk profiel
Europese verkiezingen
« Reactie #79 Gepost op: mei 20, 2009, 03:31:45 am »
o thorgrem wist je maar is met wat een luxe probleem we zitten(dat weet je ook wel) tuurlijk is niet alles koek en ei, maar als je nu negen kinderen krijgt kan je verwachten wanneer je zestig wordt je er toch zeker zeven overleefd, dat is wel is anders geweest.
Verder praat je over onze vernietiging, wel in de jaren 800 tot 1200 was de Islam by far de meest tolerante godsdienst, maar bij de gratie van het ontwikkelde westen, waar zich het humanisme en het atheisme otnwikkelde zijn ook de christenen weldenkender geworden. Het schrift werd niet meer door iedereen van kaft tot kaft gelezen(wel letterlijk, maar niet figuurlijk en andersom) en er ontstonden christenen met een bewustzijn waar het vandaag de dag nog wel is aan ontbreekt bij de moslims omdat deze nou eenmaal niet een kader mee hebben gekregen zoals de christenen dat hebben gehad, deze moesten zich immers verdedigen tegen steekhoudende argumenten waardoor enkel geschreven 'feiten' uit heilige boeken nou eenmaal als onwaar moesten worden beschouwd. Verder lijk ik te lezen dat jij er wel voor bent om je minachting te tonen voor volkeren of sub-culturen dit kan prima, past ook prima binnen het darwinisme (waar Hitler zijn argumenten deels aan ontleende) maar of je hier gelukkig van word is een tweede ( als een vrouw je vraagt of het nieuwe kapsel leuk is kan je ook beter JA zeggen). Kanker aids en hart en vaat ziekte zijn overigens luxe-problemen (dit klinkt behoorlijk asociaal) maar voor kanker werden mensen vroeger simpelweg niet oud genoeg en overleden ze er wel aan dan werd dit omschreven als een natuurlijk ''ouderdoms'' dood (hoe het met leukemie, onder kinderen zat, weet ik niet). aids is inderdaad iets van de laatste jaren, wat vermoedelijk is ontstaan doordat iemand een dusdanig zieke geest had en overgegaan is op het seks hebben met apen. de spaanse griep heeft zich na de grote epidemie tijdens de eerste wereld-oorlog nooit meer in grote mate vertoond en de bangmakerij waar jij het over hebt beschermt ons tegen een epidemie van éénzelfde dan wel veeeeel grotere omvang.
Misschien zien we de middeleeuwen te zwart/wit, maar zet ons terug naar die tijd en we zijn allen diep ongelukkig.
We kennen nu een economische krimp van 4.5 %. op het journaal werd gezegd dat we dit niet meer hadden gezien na de tweede wereld oorlog, dit klopt, maar zie het in perspectief we zitten nu op het niveau van 2003 hadden we het toen zo slecht?
« Laatst bewerkt op: mei 20, 2009, 03:36:23 am door ruben1989 »

Thorgrem

  • Berichten: 3000
    • Bekijk profiel
Europese verkiezingen
« Reactie #80 Gepost op: mei 20, 2009, 07:16:32 am »

quote:

ruben1989 schreef op 20 mei 2009 om 03:31:
Misschien zien we de middeleeuwen te zwart/wit, maar zet ons terug naar die tijd en we zijn allen diep ongelukkig.
Evenzo hoef je geen persoon uit de middeleeuwen naar deze tijd te halen, want die zal zich net zo ongelukkig voelen.

quote:

We kennen nu een economische krimp van 4.5 %. op het journaal werd gezegd dat we dit niet meer hadden gezien na de tweede wereld oorlog, dit klopt, maar zie het in perspectief we zitten nu op het niveau van 2003 hadden we het toen zo slecht?
Ja, zo kunnen we alles in perspectief plaatsen. Maar ja, ik had het als op mijzelf wonende student die te trots was om de ouders geld te vragen vrij slecht in die tijd. Overigens ben ik niet van mening dat de huidige financiële crisis  een slechte ontwikkeling is, waarom je deze crisis erbij sleept is mij een raadsel.

ruben1989

  • Berichten: 322
    • Bekijk profiel
Europese verkiezingen
« Reactie #81 Gepost op: mei 20, 2009, 01:09:25 pm »
omdat het meer een reactie was op jou vorige post was waaruit een beetje de strekking naar voren kwam dat het steeds slechter gaat met de wereld- de strekking van mijn antwoord was dat mensen dat altijd denken.
« Laatst bewerkt op: mei 20, 2009, 01:17:18 pm door ruben1989 »

Thorgrem

  • Berichten: 3000
    • Bekijk profiel
Europese verkiezingen
« Reactie #82 Gepost op: mei 20, 2009, 01:17:41 pm »

quote:

ruben1989 schreef op 20 mei 2009 om 13:09:
omdat het meer een reactie was op jou vorige post was waaruit een beetje de strekking naar voren kwam dat het steeds slechter gaat met de wereld- de strekking van mijn antwoord was dat mensen dat altijd denken.
Daar zijn we het dan wel over eens. :)