Auteur Topic: Welk(e) boek(en) lees je?  (gelezen 95280 keer)

AndreasJ

  • Berichten: 51
    • Bekijk profiel
Welk(e) boek(en) lees je?
« Reactie #50 Gepost op: juni 14, 2009, 09:56:45 pm »

quote:

Thorgrem schreef op 11 juni 2009 om 22:02:
Vandaag vers uit de boekenwinkel;

Navolging van Christus van Thomas van Kempen (Thomas a Kempis). Vertaald naar het oorspronkelijke handschrift (bladzijden zijn tweetalig zowel Latijn als Nederlands) met toelichtingen.

De kinderen van Húrin van J.R.R. Tolkien.
De Navolging van Christus ben ik ook in bezig. Tegelijkertijd roetsj ik even door Inspirerend Onderwijs van M. Golverdingen.
'Iemands philosophie is dikwerf niet anders dan de geschiedenis van zijn hart' H. Bavinck

vrolijke

  • Berichten: 1104
  • bekennende pantheïst
    • Bekijk profiel
Welk(e) boek(en) lees je?
« Reactie #51 Gepost op: juni 14, 2009, 10:03:23 pm »
"Esther Vilar"
"Die Schrecken des Paradieses". "Wie lebenswert wäre das ewige Leben?"

M@rgreet

  • Berichten: 111
  • Niet moeten, maar willen.
    • Bekijk profiel
Welk(e) boek(en) lees je?
« Reactie #52 Gepost op: juni 14, 2009, 10:31:19 pm »
Er staan in de boekenkast nog wat Henning Mankell te wachten.
De ECI te laat door gegeven welk boek we wilden, dus nu ligt Anna Enquist Contrapunkt te wachten (iemand gelezen?) en een boek Lange dagen van Pia de Jong. De laatste begint te boeien nu ik hap snap wat heb zitten lezen. Ik denk dat beide boeken gaan blijven:)
(normaliter ga ik met de boeken terug naar de ECI winkel en breng ze terug en kies een nieuwe uit overigens, daar zijn ze heel makkelijk in).

En verder lees ik en bid ik De kracht van de biddende vrouw, niet dagelijks, maar zo af en toe. Wel erg Amerikaans soms.
"Alles heeft Hij voortreffelijk gemaakt op Zijn tijd"

Mellon

  • Berichten: 1045
    • Bekijk profiel
Welk(e) boek(en) lees je?
« Reactie #53 Gepost op: juni 16, 2009, 04:18:44 pm »
Kunst en schoonheid in de Middeleeuwen en Baudolino van Umberto Eco

elle

  • Moderator
  • Berichten: 7583
  • The way of the leaf
    • Bekijk profiel
Welk(e) boek(en) lees je?
« Reactie #54 Gepost op: juni 16, 2009, 04:21:48 pm »
Zen en de kunst van het motoronderhoud, van Pirsig

Mocht je die nog niet kennen, dan is het een die op je lijst moet, Mellon. ;)
"Ask not what the Body can do for you. Ask what you can do for the Body."[/]

Mellon

  • Berichten: 1045
    • Bekijk profiel
Welk(e) boek(en) lees je?
« Reactie #55 Gepost op: juni 16, 2009, 04:41:20 pm »

quote:

elle schreef op 16 juni 2009 om 16:21:
Zen en de kunst van het motoronderhoud, van Pirsig

Mocht je die nog niet kennen, dan is het een die op je lijst moet, Mellon. ;)


Ja! Ik heb 'm gelezen. Wat een waanzinnig interessant, boeiend boek. Ik moet nog regelmatig aan de metaphysics of Quality denken.

(Overigens wordt hier in de buurt een cursus motoronderhoud gegeven... ik denk er sterk over om die eens te volgens...  :)  )

Wat vind je er zelf verder van? Je vindt het een goed boek, begrijp ik?

elle

  • Moderator
  • Berichten: 7583
  • The way of the leaf
    • Bekijk profiel
Welk(e) boek(en) lees je?
« Reactie #56 Gepost op: juni 16, 2009, 04:49:30 pm »
Manlief vindt het een goed boek.
Ik ben net bij het stuk dat 'ie over Quality begint. Tot nu toe ging het over de 'kerk van de rede' en over spoken. Ook erg interessant, maar manlief heeft het ook de hele tijd over kwaliteit. Dus ik denk dat het beste stuk nog moet komen.
"Ask not what the Body can do for you. Ask what you can do for the Body."[/]

dingo

  • Berichten: 3483
    • Bekijk profiel
Welk(e) boek(en) lees je?
« Reactie #57 Gepost op: juni 16, 2009, 05:59:17 pm »
Tom Clancy's "Net Force, Hidden agendas" geen hoogstaande literatuur maar meer lectuur maar wel grappig. Boek dateert uit 1999 en heeft een aardig achterhaald idee van hoe het internet anno 2010 eruit zou zien. :)

Priscilla en Aquila

  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10069
  • u hebt Mijn woord bewaard
    • Bekijk profiel
Welk(e) boek(en) lees je?
« Reactie #58 Gepost op: juni 16, 2009, 06:09:45 pm »

quote:

Mellon schreef op 16 juni 2009 om 16:41:
[...]


Ja! Ik heb 'm gelezen. Wat een waanzinnig interessant, boeiend boek. Ik moet nog regelmatig aan de metaphysics of Quality denken.

(Overigens wordt hier in de buurt een cursus motoronderhoud gegeven... ik denk er sterk over om die eens te volgens...  :)  )

Wat vind je er zelf verder van? Je vindt het een goed boek, begrijp ik?

He, die las mijn man 25 jaar geleden ook.....
Dat was wel een van z'n favorieten. :)
Ik kom spoedig; houd vast wat gij hebt, opdat niemand uw kroon neme.   Wie overwint, hem zal Ik maken tot een zuil in de tempel mijns Gods en hij zal niet meer daaruit gaan

Antonius

  • Berichten: 1539
  • Alle begin is moeilijk
    • Bekijk profiel
Welk(e) boek(en) lees je?
« Reactie #59 Gepost op: juni 16, 2009, 07:54:52 pm »

quote:

elle schreef op 16 juni 2009 om 16:21:
Zen en de kunst van het motoronderhoud, van Pirsig

Mocht je die nog niet kennen, dan is het een die op je lijst moet, Mellon. ;)


Heb ik ook gelezen, het gaat voor al over de kwaliteit van geproken en en geschreven betogen. Hoofd persoon, was hoogleraar rethorica, aan een amerikaanse universiteit.  Boeiden boek.

WAt ik nog nog meer lees, Een man naar Godshart, van Dick Lang henkell
en innerlijke kracht van anselm Grun.

En :'Erken mij' van Esther Verhoef.
« Laatst bewerkt op: juni 16, 2009, 08:50:04 pm door Antonius »
Mislukkingen, een kans om op nieuw te beginnen

Mellon

  • Berichten: 1045
    • Bekijk profiel
Welk(e) boek(en) lees je?
« Reactie #60 Gepost op: juli 13, 2009, 03:23:01 pm »
Rode zee onder een rode hemel van Scott Lynch, het vervolg op De leugens van Locke Lamora (serie Gentleman-gajes).

Van het eerste boek werd ik heel enthousiast en van het tweede deel ben ik uiterst gecharmeerd. Toffe fantasy.
« Laatst bewerkt op: juli 13, 2009, 03:50:07 pm door Mellon »

Pooh

  • Administrator
  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 5794
    • Bekijk profiel
Welk(e) boek(en) lees je?
« Reactie #61 Gepost op: juli 13, 2009, 03:35:37 pm »
David Bobersky - CDS Delivery Option: Better Pricing of Credit Default Swaps
(Voor m'n werk, saaie maar nuttige meuk)

Philip Ball - Critical Mass: How One Thing Leads to Another
(Over het maken van modellen voor groepsgedrag en analogieen met natuurkunde en met name fase-veranderingen en kritische systemen. Klinkt ingewikkelder en boeiender dan het is, schrijver komt eigenlijk niet verder dan wat concepten op elkaar projecteren, zonder daarvoor degelijke onderbouwing te geven. Wel goedbelezen figuur, trekt heldere lijnen van Thomas Hobbes via Adam Smith en John Stuart Mill.)

Verder online bezig in: http://book.realworldhaskell.org/. Lang geleden dat ik met functionele talen ben bezig geweest, erg leuk om weer eens te doen. Om ook 'echt' wat te doen te hebben, ben ik begonnen met Project Euler
« Laatst bewerkt op: juli 13, 2009, 03:40:52 pm door Pooh »

Bumblebee

  • Berichten: 6100
  • Zzzzzoem
    • Bekijk profiel
Welk(e) boek(en) lees je?
« Reactie #62 Gepost op: juli 13, 2009, 03:40:54 pm »
The fall of Hyperion  :O  deel 1 was briljante raamvertelling, dit is deel 2 en tot nu toe gaat 't vooral over een waanzinnig oninteressante interplanetaire oorlog. Ik kom er slecht doorheen.

Verder Laat heb ik je liefgehad, christelijke mystiek van Jezus tot nu. Ben ik al een aardige poos in bezig maar hé, het is een dik boek  :+
Bombus terrestris Reginae

RestlessReformed

  • Berichten: 483
  • Nu alweer terug?
    • Bekijk profiel
Welk(e) boek(en) lees je?
« Reactie #63 Gepost op: juli 13, 2009, 04:40:26 pm »
Heb tijd teveel en ben dus maar weer eens begonnen in de Wheel of Time serie van Robert Jordan. Ben op dit moment bezig in het tweede boek, The Great Hunt.
Laat uw ja een ja zijn.

Pinkeltje

  • Berichten: 890
    • Bekijk profiel
Welk(e) boek(en) lees je?
« Reactie #64 Gepost op: juli 13, 2009, 04:56:18 pm »
WoT is leuk! Ik heb inmiddels alle boeken gelezen en ik ben zeer benieuwd naar het slot. Enige nadeel van Jordans boeken vind ik dat hij zoveel personages een rol laten spelen dat je op een gegeven moment constant naar het register moet bladeren om er achter te komen wie wie ook alweer is.
40 jaar GSV, da's pas echte trouw

Mellon

  • Berichten: 1045
    • Bekijk profiel
Welk(e) boek(en) lees je?
« Reactie #65 Gepost op: juli 13, 2009, 08:18:13 pm »

quote:

Bumblebee schreef op 13 juli 2009 om 15:40:
The fall of Hyperion  :O  deel 1 was briljante raamvertelling, dit is deel 2 en tot nu toe gaat 't vooral over een waanzinnig oninteressante interplanetaire oorlog. Ik kom er slecht doorheen.


Als je een boek saai of slecht vindt, leg je het dan weg?

Vroeger vond ik het een soort zwakte om een boek niet uit te lezen, nu vind ik het verspilde tijd om een boek uit te lezen dat ik saai vind of slecht.

RestlessReformed

  • Berichten: 483
  • Nu alweer terug?
    • Bekijk profiel
Welk(e) boek(en) lees je?
« Reactie #66 Gepost op: juli 14, 2009, 01:15:53 am »

quote:

Mellon schreef op 13 juli 2009 om 20:18:
[...]


Als je een boek saai of slecht vindt, leg je het dan weg?

Vroeger vond ik het een soort zwakte om een boek niet uit te lezen, nu vind ik het verspilde tijd om een boek uit te lezen dat ik saai vind of slecht.

Ik kan mij voorstellen dat ze wil weten hoe het verhaal afloopt aangezien het tweede deel het verhaal dat gestart is in het briljante eerste deel tot een einde brengt.

Overigens lees ik, in het algemeen, boeken wel uit, ook als ze vreselijk slecht of saai zijn, maar ik lees dan ook erg snel en extra tijd kost mij dat dus nauwelijks.
Uitzondering was daarbij overigens het zevende deel van de Dune-serie. Dat werd geschreven door de zoon van de inmiddels overleden schrijver van de originele serie (die mij lief is) en die verkrachting kon ik niet aanzien.
Laat uw ja een ja zijn.

Bumblebee

  • Berichten: 6100
  • Zzzzzoem
    • Bekijk profiel
Welk(e) boek(en) lees je?
« Reactie #67 Gepost op: juli 14, 2009, 08:26:50 am »

quote:

RestlessReformed schreef op 14 July 2009 om 01:15:
Ik kan mij voorstellen dat ze wil weten hoe het verhaal afloopt aangezien het tweede deel het verhaal dat gestart is in het briljante eerste deel tot een einde brengt.


Psies. Je kent de boeken?

In deel 1 komen de pelgrims samen en vertellen elk hun eigen verhaal, die ook met elkaar blijken samen te hangen, in deel 2 verwacht ik de zinderende apotheose. Helaas laat de spanning nogal op zich wachten. Ik ben nu op bladzijde 144 van deel 2.
Bombus terrestris Reginae

Mellon

  • Berichten: 1045
    • Bekijk profiel
Welk(e) boek(en) lees je?
« Reactie #68 Gepost op: juli 14, 2009, 09:05:02 am »
Ik bedoelde 't meer in z'n algemeenheid, maar goed.

@RR: ik lees ook snel, maar desondanks maak ik korte metten met boeken die niet te pruimen zijn  :)  

Titels die ik binnenkort ga lezen:
Maya, Jostein Gaarder
De mysterieuze vlam van koningin Loana, Umberto Eco

Mellon

  • Berichten: 1045
    • Bekijk profiel
Welk(e) boek(en) lees je?
« Reactie #69 Gepost op: juli 15, 2009, 10:33:02 am »

quote:

Mellon schreef op 13 juli 2009 om 15:23:
Rode zee onder een rode hemel van Scott Lynch


Gisteren uitgelezen. Gatsie, ik moest janken aan het eind en dat overkomt me echt nooit bij boeken of films.

Ik kan niet zeggen dat ik een boek daardoor 'beter' vind, want over het algemeen lees ik geen boeken om aan het janken te worden gebracht, maar ik weet in elk geval wel dat ik sympathie heb opgevat voor de hoofdpersonen.  :)

Aslanning

  • Berichten: 422
    • Bekijk profiel
Welk(e) boek(en) lees je?
« Reactie #70 Gepost op: juli 22, 2009, 09:10:09 pm »

quote:

Mellon schreef op 05 januari 2009 om 11:06:
The Pilgrim's Progress, John Bunyan
Eindelijk thuis, Henry Nouwen
Nouwens boek vond ik echt fantastisch....
« Laatst bewerkt op: juli 22, 2009, 11:09:43 pm door Aslanning »
Hoe rijk zijn uw gedachten, God, hoe eindeloos in aantal, ontelbaar veel, meer dan er zandkorrels zijn. Ps.139:17,18

Aslanning

  • Berichten: 422
    • Bekijk profiel
Welk(e) boek(en) lees je?
« Reactie #71 Gepost op: juli 22, 2009, 09:32:18 pm »

quote:

grondig christelijk schreef op 19 februari 2009 om 17:14:
Het plan van God van Willem Ouweneel over de voorbeschikkingsleer. Een deel uit een serie van 9. Samenvatting van de evangelische dogmatiek.

Diepgravend , maar interessant. De eindconclusie is niet gereformeerd en ook niet arminiaans. rarara hoe kan dat?
Heb je z'n eerdere boeken in die serie ook gelezen?
Hoe rijk zijn uw gedachten, God, hoe eindeloos in aantal, ontelbaar veel, meer dan er zandkorrels zijn. Ps.139:17,18

Adinomis

  • Berichten: 1813
    • Bekijk profiel
Welk(e) boek(en) lees je?
« Reactie #72 Gepost op: juli 22, 2009, 10:10:20 pm »
Het laatste boek dat ik gelezen heb is "het wonderbaarlijke voorval met de hond in de nacht" van Mark Haddon. Het gaat over een autistische jongen.
 
Nu lees ik "opbouwend leiderschap" van J.I. Packer. Dit gaat over het boek Nehemia.
Rom.12:21 Laat u niet overwinnen door het kwade, maar overwin het kwade door het goede.

Aslanning

  • Berichten: 422
    • Bekijk profiel
Welk(e) boek(en) lees je?
« Reactie #73 Gepost op: juli 22, 2009, 11:09:06 pm »
De afgelopen periode lazen mijn vrouw en ik samen van Karen Kingsbury "verbroken belofte" Mooi verhaal! Inmiddels las ik ook het eerste deel van haar serie over verzoening....

Een ander boek dat ik recentelijk las heet "waarom ik?" van Jacob Damkani over hoe een van oorsprong orthodoxe Jood zijn Messias vindt... Aangrijpend om te lezen!

Bovendien las ik het boek "Gevormd uit sterrenstof" van René Franssen, een (twijfelachtig) pleidooi voor het geloof in theïstische evolutie.....
« Laatst bewerkt op: juli 23, 2009, 08:05:24 pm door Aslanning »
Hoe rijk zijn uw gedachten, God, hoe eindeloos in aantal, ontelbaar veel, meer dan er zandkorrels zijn. Ps.139:17,18

Aslanning

  • Berichten: 422
    • Bekijk profiel
Welk(e) boek(en) lees je?
« Reactie #74 Gepost op: juli 26, 2009, 09:09:47 pm »
Zijn er trouwens meerderen die dit boek "Gevormd uit sterrenstof" gelezen hebben? Het lijkt me voor christenen een nogal hot item in dit Darwinjaar....
Hoe rijk zijn uw gedachten, God, hoe eindeloos in aantal, ontelbaar veel, meer dan er zandkorrels zijn. Ps.139:17,18

grondig christelijk

  • Berichten: 3071
  • Wat was, Dat is, Zal zijn
    • Bekijk profiel
Welk(e) boek(en) lees je?
« Reactie #75 Gepost op: juli 26, 2009, 09:41:14 pm »

quote:

Aslanning schreef op 22 juli 2009 om 21:32:
[...]


Heb je z'n eerdere boeken in die serie ook gelezen?
ik heb ze wel, maar nog niet allemaal gelezen, ik lees zoveel en wen me er sinds kort aan af te maken waar ik mee beging. Ik ben zo nieuwsgierig dat ik me wel eens voorbij hol.

grondig christelijk

  • Berichten: 3071
  • Wat was, Dat is, Zal zijn
    • Bekijk profiel
Welk(e) boek(en) lees je?
« Reactie #76 Gepost op: juli 26, 2009, 09:41:14 pm »

quote:

Aslanning schreef op 22 juli 2009 om 21:32:
[...]


Heb je z'n eerdere boeken in die serie ook gelezen?
ik heb ze wel, maar nog niet allemaal gelezen, ik lees zoveel en wen me er sinds kort aan af te maken waar ik mee beging. Ik ben zo nieuwsgierig dat ik me wel eens voorbij hol.

vrolijke

  • Berichten: 1104
  • bekennende pantheïst
    • Bekijk profiel
Welk(e) boek(en) lees je?
« Reactie #77 Gepost op: juli 26, 2009, 09:46:10 pm »
Candide van Voltaire.
Heerlijk!

Aslanning

  • Berichten: 422
    • Bekijk profiel
Welk(e) boek(en) lees je?
« Reactie #78 Gepost op: juli 26, 2009, 09:50:15 pm »

quote:

grondig christelijk schreef op 26 juli 2009 om 21:41:
[...]


ik heb ze wel, maar nog niet allemaal gelezen, ik lees zoveel en wen me er sinds kort aan af te maken waar ik mee beging. Ik ben zo nieuwsgierig dat ik me wel eens voorbij hol.
Hier nog zo een!
Hoe rijk zijn uw gedachten, God, hoe eindeloos in aantal, ontelbaar veel, meer dan er zandkorrels zijn. Ps.139:17,18

gesp

  • Berichten: 450
    • Bekijk profiel
Welk(e) boek(en) lees je?
« Reactie #79 Gepost op: juli 26, 2009, 10:26:05 pm »
RL Stevenson: Treasure island.
Ik lees niet zo heel veel boeken meer uit, de laatste jaren. Dus hierbij is de kans groter dat ik m wel uitlees, dan bij Dickens. Veel dunner boek namelijk. Maar wel veel (meer) Engelse termen die ik niet kan thuisbrengen.
as blunt as Ockham's razor

Priscilla en Aquila

  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10069
  • u hebt Mijn woord bewaard
    • Bekijk profiel
Welk(e) boek(en) lees je?
« Reactie #80 Gepost op: juli 26, 2009, 10:51:59 pm »

quote:

Aslanning schreef op 22 juli 2009 om 23:09:
De afgelopen periode lazen mijn vrouw en ik samen van Karen Kingsbury "verbroken belofte" Mooi verhaal! Inmiddels las ik ook het eerste deel van haar serie over verzoening

Dit vind ik altijd zo leuk klinken. :) Ik stel me dan voor dat je samen op de bamk zit en vraagt: En, heb je de bladzij al uit schat? Dan kunnen we omslaan....
In de vakantie had ik een boek van haar mee en dat werkt dan wel want je kunt boeken van haar in 1 ruk uitlezen - op een bepaalde manier 'simpel' geschreven zodat je niet weer een eind terug moet lezen om weer in het verhaal te komen als je het toch even hebt weggelegd.

quote:

Een ander boek dat ik recentelijk las heet "waarom ik?" van Jacob Damkani over hoe een van oorsprong orthodoxe Jood zijn Messias vindt... Aangrijpend om te lezen!
Dat ken ik niet. Misschien Adinomis wel?

quote:

Bovendien las ik het boek "Gevormd uit sterrenstof" van René Franssen, een (twijfelachtig) pleidooi voor het geloof in theïstische evolutie.....
Niet gelezen, wel mee bekend. :)
« Laatst bewerkt op: juli 26, 2009, 10:54:04 pm door Priscilla en Aquila »
Ik kom spoedig; houd vast wat gij hebt, opdat niemand uw kroon neme.   Wie overwint, hem zal Ik maken tot een zuil in de tempel mijns Gods en hij zal niet meer daaruit gaan

Adinomis

  • Berichten: 1813
    • Bekijk profiel
Welk(e) boek(en) lees je?
« Reactie #81 Gepost op: juli 26, 2009, 11:43:15 pm »

quote:

Priscilla en Aquila schreef op 26 juli 2009 om 22:51:

Dat ken ik niet. Misschien Adinomis wel?

Nog niet. Ik heb al gezocht bij Bol.com maar die heeft "Waarom ik?" van Jacob Damkani  niet. Maar het boek is te bestellen bij Johannes Multi Media. Daar bestel ik ook altijd de boeken voor de pastorale cursus. Dus bij de eerstvolgende bestelling......
Rom.12:21 Laat u niet overwinnen door het kwade, maar overwin het kwade door het goede.

Aslanning

  • Berichten: 422
    • Bekijk profiel
Welk(e) boek(en) lees je?
« Reactie #82 Gepost op: juli 27, 2009, 09:29:30 am »

quote:

Priscilla en Aquila schreef op 26 juli 2009 om 22:51:
[...]

Dit vind ik altijd zo leuk klinken. :) Ik stel me dan voor dat je samen op de bamk zit en vraagt: En, heb je de bladzij al uit schat? Dan kunnen we omslaan....
Nee, we doen dat net even anders. We lezen elkaar voor. Zij het ene boek, ik het andere. Een en ander in et kader van "doe dingen samen!"
Hoe rijk zijn uw gedachten, God, hoe eindeloos in aantal, ontelbaar veel, meer dan er zandkorrels zijn. Ps.139:17,18

Priscilla en Aquila

  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10069
  • u hebt Mijn woord bewaard
    • Bekijk profiel
Welk(e) boek(en) lees je?
« Reactie #83 Gepost op: juli 27, 2009, 10:15:24 am »

quote:

Aslanning schreef op 27 juli 2009 om 09:29:
[...]

Nee, we doen dat net even anders. We lezen elkaar voor. Zij het ene boek, ik het andere. Een en ander in et kader van "doe dingen samen!"

Zo, daar moet je dan wel veel tijd voor hebben lijkt me. En geduld. :)
Mijn man zou dat niet volhouden... haha
Maar ik heb wel eens van een ander stel gehoord dat ze ook elkaar voorlazen.
Ik kom spoedig; houd vast wat gij hebt, opdat niemand uw kroon neme.   Wie overwint, hem zal Ik maken tot een zuil in de tempel mijns Gods en hij zal niet meer daaruit gaan

vrolijke

  • Berichten: 1104
  • bekennende pantheïst
    • Bekijk profiel
Welk(e) boek(en) lees je?
« Reactie #84 Gepost op: juli 27, 2009, 10:27:05 am »

quote:

Priscilla en Aquila schreef op 27 juli 2009 om 10:15:
[...]

Zo, daar moet je dan wel veel tijd voor hebben lijkt me. En geduld. :)
Mijn man zou dat niet volhouden... haha
Maar ik heb wel eens van een ander stel gehoord dat ze ook elkaar voorlazen.


Ik was een tijd geaboneerd op een nederlandstalig tijdschrift (Humo)
Daruit heb ik mijn vrouw regelmatig voorgelezen. Zo te zeggen simultaan nederlands gelezen, en duits uitgesproken. Dat was een goede oefening, mijn moedertaal niet te verleren.

Adinomis

  • Berichten: 1813
    • Bekijk profiel
Welk(e) boek(en) lees je?
« Reactie #85 Gepost op: juli 27, 2009, 11:07:20 am »

quote:

vrolijke schreef op 27 juli 2009 om 10:27:

Ik was een tijd geaboneerd op een nederlandstalig tijdschrift (Humo)
Daruit heb ik mijn vrouw regelmatig voorgelezen. Zo te zeggen simultaan nederlands gelezen, en duits uitgesproken. Dat was een goede oefening, mijn moedertaal niet te verleren.
Jij Duits en je vrouw Nederlands? Dat elkaar voorlezen is dus blijkbaar functioneel in een intercultureel huwelijk, zoals ook bij Aslanning. Zou het bij Mirt ook zo gaan?
Rom.12:21 Laat u niet overwinnen door het kwade, maar overwin het kwade door het goede.

Mellon

  • Berichten: 1045
    • Bekijk profiel
Welk(e) boek(en) lees je?
« Reactie #86 Gepost op: juli 27, 2009, 11:20:21 am »
Ik las mijn man ook wel voor, ook wel in andere talen, met name het Engels. Gewoon omdat we het leuk vinden.

vrolijke

  • Berichten: 1104
  • bekennende pantheïst
    • Bekijk profiel
Welk(e) boek(en) lees je?
« Reactie #87 Gepost op: juli 27, 2009, 11:23:54 am »

quote:

Adinomis schreef op 27 juli 2009 om 11:07:
[...]


Jij Duits en je vrouw Nederlands? Dat elkaar voorlezen is dus blijkbaar functioneel in een intercultureel huwelijk, zoals ook bij Aslanning. Zou het bij Mirt ook zo gaan?
omgekeerd. Ik lees het in´t nederlands, en vertaal het in´t duits.

cyber

  • Berichten: 1981
    • Bekijk profiel
Welk(e) boek(en) lees je?
« Reactie #88 Gepost op: juli 27, 2009, 11:24:54 am »

quote:

Aslanning schreef op 26 juli 2009 om 21:09:
Zijn er trouwens meerderen die dit boek "Gevormd uit sterrenstof" gelezen hebben? Het lijkt me voor christenen een nogal hot item in dit Darwinjaar....

Ja ik heb het boek gelezen.
Dit is zijn website
http://www.sterrenstof.info/

Aslanning

  • Berichten: 422
    • Bekijk profiel
Welk(e) boek(en) lees je?
« Reactie #89 Gepost op: juli 27, 2009, 01:37:20 pm »

quote:

cyber schreef op 27 juli 2009 om 11:24:
[...]

Ja ik heb het boek gelezen.
Dit is zijn website
http://www.sterrenstof.info/
En wat vond je ervan dan? Overtuigd?
Hoe rijk zijn uw gedachten, God, hoe eindeloos in aantal, ontelbaar veel, meer dan er zandkorrels zijn. Ps.139:17,18

Alja

  • Berichten: 340
    • Bekijk profiel
Welk(e) boek(en) lees je?
« Reactie #90 Gepost op: juli 27, 2009, 01:43:11 pm »
Ik ben gisteren begonnen in de grote klassieker 'De gebroeders Karamazov' van Dostojewski. 'k Hoop dat ik er doorheen kan komen :). 'k Ben nu op bladzijde 35 ofzo en 't is best boeiend!
<><

cyber

  • Berichten: 1981
    • Bekijk profiel
Welk(e) boek(en) lees je?
« Reactie #91 Gepost op: juli 27, 2009, 10:47:39 pm »

quote:

Aslanning schreef op 27 juli 2009 om 13:37:
[...]


En wat vond je ervan dan? Overtuigd?

Ik vind dat Rene Fransen het op een rustige en duidelijke manier de evolutie heeft uitgelegd in zijn boek.
Maar overtuigd heeft hij mij niet en dat hoefde ook niet want ik ben ervan overtuigd dat geloof en evolutie elkaar niet bijten.

Ursa

  • Berichten: 990
  • Tota Scriptura!
    • Bekijk profiel
Welk(e) boek(en) lees je?
« Reactie #92 Gepost op: juli 28, 2009, 12:22:56 pm »

quote: RestlessReformed

Heb tijd teveel en ben dus maar weer eens begonnen in de Wheel of Time serie van Robert Jordan. Ben op dit moment bezig in het tweede boek, The Great Hunt.

quote:

Pinkeltje schreef op 13 juli 2009 om 16:56:
WoT is leuk! Ik heb inmiddels alle boeken gelezen en ik ben zeer benieuwd naar het slot. Enige nadeel van Jordans boeken vind ik dat hij zoveel personages een rol laten spelen dat je op een gegeven moment constant naar het register moet bladeren om er achter te komen wie wie ook alweer is.


Wie helpt me door deel V heen? Ik kom niet verder... :'(


Qua lezen ben ik echt een snipperaar. Heb nu van een vriend het boek De man die zijn vrouw voor een hoed hield van Oliver Sacks geleend. Allemaal interessante verhalen over vaak bijzondere mensen.
« Laatst bewerkt op: juli 28, 2009, 12:24:10 pm door Ursa »
'Als u begrijpt wat ik bedoel' (O. B. Bommel)

AndreasJ

  • Berichten: 51
    • Bekijk profiel
Welk(e) boek(en) lees je?
« Reactie #93 Gepost op: juli 28, 2009, 01:35:16 pm »
Onder de noemer 'jat-je-vriendin-dr-studieboeken' ben ik ook bezig in evolutieboeken. How Humans Evolved van Robert Boyd en Joan B. Silk.
En ik probeer een beetje door Christus en Cultuur te komen van K. Schilder.
'Iemands philosophie is dikwerf niet anders dan de geschiedenis van zijn hart' H. Bavinck

Pinkeltje

  • Berichten: 890
    • Bekijk profiel
Welk(e) boek(en) lees je?
« Reactie #94 Gepost op: juli 28, 2009, 01:40:58 pm »

quote:

Ursa schreef op 28 juli 2009 om 12:22:
[...]

[...]


Wie helpt me door deel V heen? Ik kom niet verder... :'(




Tja, niet alle boeken zijn even spannend. Eventueel lees je alleen de summary op internet en ga je gewoon door naar deel 6.
Overigens heb ik deel 1 (nederlands) afgelopen zaterdag op een boekenmarkt gekocht.

Ik ben nu bezig met 'A town like Alice', Nevil Shute en
'De vrijgevige God', Tim Keller
40 jaar GSV, da's pas echte trouw

RestlessReformed

  • Berichten: 483
  • Nu alweer terug?
    • Bekijk profiel
Welk(e) boek(en) lees je?
« Reactie #95 Gepost op: juli 28, 2009, 02:17:54 pm »
De idioot van Dostojevski
Laat uw ja een ja zijn.

Bumblebee

  • Berichten: 6100
  • Zzzzzoem
    • Bekijk profiel
Welk(e) boek(en) lees je?
« Reactie #96 Gepost op: juli 28, 2009, 02:27:05 pm »
Kun je iets meer interpunctie toevoegen voor de onnozele geesten onder ons? Het eerste wat mijn hoofd ervan maakte was: "die idioot van een Dostojevski"  :D  :nee:

Bezorgde ouders van Gerard Reve.
Bombus terrestris Reginae

Mezzamorpheus

  • Berichten: 5201
  • You are my Lifeboat
    • Bekijk profiel
Welk(e) boek(en) lees je?
« Reactie #97 Gepost op: juli 28, 2009, 04:13:36 pm »

quote:

Bumblebee schreef op 28 juli 2009 om 14:27:
Kun je iets meer interpunctie toevoegen voor de onnozele geesten onder ons? Het eerste wat mijn hoofd ervan maakte was: "die idioot van een Dostojevski"  :D  :nee:
Wat een ingewikkeld hoofd heb jij. :P Ik zou ervan maken: De idioot Dostojevski.  O-)

RestlessReformed

  • Berichten: 483
  • Nu alweer terug?
    • Bekijk profiel
Welk(e) boek(en) lees je?
« Reactie #98 Gepost op: juli 28, 2009, 04:15:49 pm »

quote:

Bumblebee schreef op 28 juli 2009 om 14:27:
Kun je iets meer interpunctie toevoegen voor de onnozele geesten onder ons? Het eerste wat mijn hoofd ervan maakte was: "die idioot van een Dostojevski"  :D  :nee:

Bezorgde ouders van Gerard Reve.
Op een afsluitende punt na, maak jij hier van evenveel interpunctie gebruik als ik deed om duidelijk te maken wat er gelezen wordt;).
Laat uw ja een ja zijn.

Mezzamorpheus

  • Berichten: 5201
  • You are my Lifeboat
    • Bekijk profiel
Welk(e) boek(en) lees je?
« Reactie #99 Gepost op: juli 28, 2009, 04:47:39 pm »
Nee, BBB zet de boektitel schuin, dan maak je een duidelijk onderscheid. Tussen hoge komma's kan ook goed.