Voeg toe aan favorieten
Topic: [Slotje] Geloofsdoop (Christelijk leven) - 1 pagina
Het laatste bericht in deze discussie is meer dan 4 weken oud!

1. Zojuist is bovengenoemd topic op slot gegaan onder het argument "gaat nergens meer over en/of heen en dus dicht".

Ik wil hier toch wel een kanttekening bij plaatsen: ik probeerde een inhoudelijke discussie te voeren met een lid van het Wachttorengenootschap over het al of niet bijbels kunnen onderbouwen van kinderdoop/verbondsdoop. Het is aan anderen om te beoordelen of mijn argumenten inhoudelijk deugen en/of passen binnen de context "Christelijk leven". Ik verwacht ook niet dat het mijn bijdragen zijn geweest die voor het slot hebben gezorgd (anders zou ik hier graag feedback op krijgen!!!!).

Mijn zorg: het is niet ondenkbaar dat ikzelf of medeforumleden in het "echte leven" tegen soortgelijke argumentatie oplopen als hetgeen hier de revue passeerde. Dus alleen al om die reden lijkt het mijn nuttig als we toch het "gesprek" nog wat zouden kunnen voortzetten... We waren voor mijn gevoel nog niet geheel "klaar" met het op een rij zetten van de argumenten over en weer (en ook niet volledig of-topic bezig...)

Dat er intussen ingegrepen wordt als er nutteloze literatuurlijsten worden "gespamd" kan ik me best voorstellen......

'De roeping van de mens is mens te zijn!'

2. Administrator
    Oderint dum metuant
    Afbeelding van Pooh

Naar mijn inschatting ging het topic al een hele tijd niet meer over geloofsdoop, maar was het vooral een herhaling van standpunten. Het idee van een discussie is dat mensen er verder mee komen, niet dat er een soort loopgravenoorlog ontstaat.
    Omdat daarnaast de leer van het wachttorengenootschap in LB hoort, niet in CL, ging het dicht. Het staat je natuurlijk vrij een discussie te starten in LB, om daar te vragen naar de leer van het WtG. Maar dan moet er wel duidelijk naar elkaar geluisterd worden.

Who needs tranquilizers when there is Cohen?

3. Als gast kan (en wil) ik niet anders doen dan de huisregels respecteren... ;)

Ik zie wel of mijn "gesprekspartner" een topic onder dezelfde naam opent in LB... Waarbij we inderdaad wat standpunten betreft wel verder moeten komen in het gesprek...!! Want anders zal dat gesprek snel doodbloeden...

'De roeping van de mens is mens te zijn!'

4. Beste Hendrik-NG,

Het is een eindeloze discussie waar je nooit met hem uitkomt. Zolang Beepee zelf niet doet wat hij preekt, namelijk redeneren vanuit de Bijbel, kom je geen stap verder. Beter praat je met hem over het weer, of over een lekker stukje vlees zonder bloed! ;)

'Maar wacht u van de valse profeten, die in schaapskleren tot u komen, maar van binnen zijn zij grijpende wolven.' [Mat 7:15] Deut 13:3. Jer 23:16. Matt 24:4. Rom 16:17. Efez 5:6. Kol 2:8. 1 Joh 4:1

5. quote:

Hendrik-NG schreef op 08 maart 2010 om 14:40:
    Dat er intussen ingegrepen wordt als er nutteloze literatuurlijsten worden "gespamd" kan ik me best voorstellen......
    Buiten dat waren de literatuurlijsten compleet misplaatst. Dat ging namelijk niet om wachttoren aanhangers. Die lopen namelijk pas sinds een goede 100 jaar rond.

Deus in adiutorium meum intende. Domine ad adiuvandum me festina.

Het laatste bericht in deze discussie is meer dan 4 weken oud!