Auteur Topic: Website homoindekerk.nl online  (gelezen 30979 keer)

rtfm08

  • Berichten: 995
    • Bekijk profiel
Website homoindekerk.nl online
« Reactie #100 Gepost op: juni 07, 2010, 06:46:32 am »

quote:

Riemer Lap schreef op 05 juni 2010 om 23:22:
[...]

Met alleen teksten roepen kom je raar in de rabarbermoes terecht :)
Overigens zou deze draad over de site moeten gaan...


Wat is toch het probleem om in dit geval een van de meest concrete teksten te noemen waarin de Bijbel een uitspraak doet over homofilie ?
Ik zie dit hier zeker niet als rabarbermoes.

Maar goed misschien heeft meer te maken over het feit dat we het liever niet meer horen want het is zo duidelijk nietwaar ? Bah,past niet in deze tijd.

Off topic:wel lekker als het warm is  :P

Riemer Lap

  • was: okidoki
  • Berichten: 8804
  • @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
Website homoindekerk.nl online
« Reactie #101 Gepost op: juni 07, 2010, 08:53:56 am »

quote:

small brother schreef op 07 juni 2010 om 01:21:

Dat klopt toch Riemer, of zie ik dat verkeerd?
Waar jij de mist in gaat is het volgende.
Jij blijft van mening dat alleen heterosexualiteit een geaardheid is.
En dan stokt het gesprek direct...
Mail me maar als je wat wilt weten

rtfm08

  • Berichten: 995
    • Bekijk profiel
Website homoindekerk.nl online
« Reactie #102 Gepost op: juni 07, 2010, 09:14:32 am »

quote:

Riemer Lap schreef op 07 juni 2010 om 08:53:
[...]
Waar jij de mist in gaat is het volgende.
Jij blijft van mening dat alleen heterosexualiteit een geaardheid is.
En dan stokt het gesprek direct...
Kun jij het omgekeerde bewijzen dan ?

gaitema

  • Berichten: 10169
  • Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Website homoindekerk.nl online
« Reactie #103 Gepost op: juni 07, 2010, 09:36:57 am »
Het is bewezen dat homoseksualiteit een geaardheid is, vanwege onderzoeken naar de hersens van mannen en vrouwen. Vrouwen hebben het deel van de hersens dat over de emoties gaat en het deel dat het rationele is dichter op elkaar zitten, dan bij mannen. Maar homoseksuele mannen hebben de hersens zoals die van de vrouwen. De geaardheid zit er dus gewoon in.
Een nieuwe start is een nieuw begin

small brother

  • Berichten: 1309
    • Bekijk profiel
Website homoindekerk.nl online
« Reactie #104 Gepost op: juni 07, 2010, 09:37:15 am »
Nee, dat is te gemakkelijk Riemer. Je probeert me begrijpen, maar het is toch nog eerder onbegrip dat je uit.
De geaardheid is niet relevant.

Probeer eens mee te denken:
Als je uitgaat van geaardheid - in plaats van vrije keuze of opgelegde verzoeking - dan sla je de homo alle terugkeer bij voorbaat uit de handen. Het is immers een geaardheid, die erin zit en er niet meer uit kan.

Je veroordeelt -dat is definitief in een hokje plaatsen - hem dus veel meer en veel definitiever als je hem een stempel op drukt van voor het leven getekend te zijn, dan als je het niet benoemt en de mens accepteert met zijn eigen hoedanigheden.

..en daarnaast gewoon de bijbel naspreekt in alles wat God ons voorhoudt als richting van leven, en organisatie van ons leven.

Ik accepteer de homo - dat is niet de homo die zich wil profileren als homoseksueel, maar de homo als mens. Geaard of niet geaard. Als iemand kiest om zich te identificeren met gevoelens van een ander is dat een interne zaak van het hart. Want een homo is niet minder dan een hetero. Het lichaam waarvan Jezus Christus het hoofd is, is niet gevormd uit rechtvaardigen, maar uit zondaars die elk vanuit hun eigen lage staat verklaren en proberen te breken met de oude mens, met de begeerte van het vlees; en het nieuwe lichaam aan te doen van bekeerling en dienstbaarheid aan God tot volgen van de weg die Jezus ons wees.

Waarbij ik je er en passent nog even op wijs dat ons onderwerp zich steeds afspeelt in de puberteit. Want als wat je zegt waar is, namelijk dat het een geaardheid is die er vanaf de geboorte is, dan zul je niet op oudere leeftijd nog eens gaan switchen. Niet eens MOGEN switchen volgens jouw eng begrip van mens-zijn. Want de geaardheid schakelt vrije wil en eigen ontwikkeling UIT.

Is het zo behapbaar genoeg? Zullen we het zo eerst eens proberen of, moet ik meer schrijven ter toelichting?
« Laatst bewerkt op: juni 07, 2010, 09:44:57 am door small brother »

Annet

  • Berichten: 1709
    • Bekijk profiel
Website homoindekerk.nl online
« Reactie #105 Gepost op: juni 07, 2010, 09:41:08 am »

quote:

Riemer Lap schreef op 07 juni 2010 om 08:53:
[...]
Waar jij de mist in gaat is het volgende.
Jij blijft van mening dat alleen heterosexualiteit een geaardheid is.
En dan stokt het gesprek direct...


Het ís een geaardheid, dat staat vast!
Heeft niets met een mening te maken, maar dat is aangetoond.

gaitema

  • Berichten: 10169
  • Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Website homoindekerk.nl online
« Reactie #106 Gepost op: juni 07, 2010, 09:41:38 am »

quote:

small brother schreef op 07 juni 2010 om 01:41:
OK. Of iets wel of niet een label krijgt van geaardheid lijkt mij niet een kernpunt. Kernpunt lijkt het mij wanneer de geaardheid wordt gebruikt als relativering en legitimatie van de praktisering.


Ik denk dat het dan helder is. God erkent dat homoseksualiteit bestaat, maar dat de mensen dat niet zullen moeten praktiseren.

Ik denk wel dat het heel moeilijk is voor die mensen.
« Laatst bewerkt op: juni 07, 2010, 09:55:27 am door gaitema »
Een nieuwe start is een nieuw begin

gaitema

  • Berichten: 10169
  • Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Website homoindekerk.nl online
« Reactie #107 Gepost op: juni 07, 2010, 09:51:29 am »

quote:

small brother schreef op 07 juni 2010 om 09:37:

Je veroordeelt -dat is definitief in een hokje plaatsen - hem dus veel meer en veel definitiever als je hem een stempel op drukt van voor het leven getekend te zijn, dan als je het niet benoemt en de mens accepteert met zijn eigen hoedanigheden.


Ik zie het niet als een stempel opdrukken, ik aanvaard de wetenschap dat homoseksuele geaardheid bestaat, omdat de hersens die voorkeur heeft bepaald. Homoseksuele mensen kun je vaak ook in hun gedrag al wel aan zien dat ze zo zijn. Ik ken een homoseksuele man op de muziekvereniging. Hele normale man verder, maar hij heeft inderdaad iets vrouwlijker kanten. De twee homoseksuele vrouwen die ik kende waren ook weer wat meer mannelijke types. Dat zal in hun levens niet veranderen.

Maar het is wel zo dat ze een naam hebben. Als ik iemand met suikerziekte zie, dan denk ik ook eerder aan de naam, dan aan de ziekte.
« Laatst bewerkt op: juni 07, 2010, 09:53:48 am door gaitema »
Een nieuwe start is een nieuw begin

Riemer Lap

  • was: okidoki
  • Berichten: 8804
  • @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
Website homoindekerk.nl online
« Reactie #108 Gepost op: juni 07, 2010, 02:27:56 pm »

quote:

rtfm08 schreef op 07 juni 2010 om 09:14:
[...]


Kun jij het omgekeerde bewijzen dan ?
Het zou pleiten als jij probeert je eigen gelijk te bewijzen, ik hoef jou bewijs niet te verzinnen omdat het er niet is.
Ik zou je willen wijzen op zaken als Cullberg 1995, moderne psychiatrie pagina 230-234 bijvoorbeeld.
« Laatst bewerkt op: juni 07, 2010, 02:30:12 pm door Riemer Lap »
Mail me maar als je wat wilt weten

rtfm08

  • Berichten: 995
    • Bekijk profiel
Website homoindekerk.nl online
« Reactie #109 Gepost op: juni 07, 2010, 03:54:11 pm »

quote:

Riemer Lap schreef op 07 juni 2010 om 14:27:
[...]
Het zou pleiten als jij probeert je eigen gelijk te bewijzen, ik hoef jou bewijs niet te verzinnen omdat het er niet is.
Ik zou je willen wijzen op zaken als Cullberg 1995, moderne psychiatrie pagina 230-234 bijvoorbeeld.


Je gaat wel wat ver in verwijten,tenzij ik het verkeerd lees, maar de vraag was anders qua inhoud bedoelt.

Ik ben blij dat ik besloten heb om niet meer op dit forum te reageren (muv vandaag) want het het is niet zinvol.
« Laatst bewerkt op: juni 07, 2010, 04:01:05 pm door rtfm08 »

rtfm08

  • Berichten: 995
    • Bekijk profiel
Website homoindekerk.nl online
« Reactie #110 Gepost op: juni 07, 2010, 04:00:03 pm »
.
« Laatst bewerkt op: juni 07, 2010, 04:01:25 pm door rtfm08 »

Riemer Lap

  • was: okidoki
  • Berichten: 8804
  • @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
Website homoindekerk.nl online
« Reactie #111 Gepost op: juni 07, 2010, 04:04:25 pm »

quote:

rtfm08 schreef op 07 juni 2010 om 15:54:
[...]


Je gaat wel wat ver in verwijten,tenzij ik het verkeerd lees, maar de vraag was anders qua inhoud bedoelt.

Ik verwijt je niets anders dan dat je niet inhoudelijk reageert, de post waarop je quote staat geen onvertogen woord in.
Je leest het dus inderdaad verkeerd.
Mail me maar als je wat wilt weten

rtfm08

  • Berichten: 995
    • Bekijk profiel
Website homoindekerk.nl online
« Reactie #112 Gepost op: juni 07, 2010, 04:09:41 pm »

quote:

Riemer Lap schreef op 07 juni 2010 om 16:04:
[...]

Ik verwijt je niets anders dan dat je niet inhoudelijk reageert, de post waarop je quote staat geen onvertogen woord in.
Je leest het dus inderdaad verkeerd.
Ik heb mijn bril niet op (serieus geen grap).

Riemer Lap

  • was: okidoki
  • Berichten: 8804
  • @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
Website homoindekerk.nl online
« Reactie #113 Gepost op: juni 07, 2010, 04:11:28 pm »

quote:

rtfm08 schreef op 07 juni 2010 om 16:09:
[...]


Ik heb mijn bril niet op (serieus geen grap).
offtopic:ja, duh, én niet lezen en dat dan ook nog serieus als excuses gebruiken. Dat noem ik nog eens knap _O_
Mail me maar als je wat wilt weten

rtfm08

  • Berichten: 995
    • Bekijk profiel
Website homoindekerk.nl online
« Reactie #114 Gepost op: juni 07, 2010, 04:13:41 pm »

quote:

Riemer Lap schreef op 07 juni 2010 om 16:11:
[...]

offtopic:ja, duh, én niet lezen en dat dan ook nog serieus als excuses gebruiken. Dat noem ik nog eens knap _O_
Goed voor zo'n ouwe  :P

gaitema

  • Berichten: 10169
  • Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Website homoindekerk.nl online
« Reactie #115 Gepost op: juni 08, 2010, 12:19:53 am »
Het spijt me, maar hier van schoot ik in de lach.
 :D
Een nieuwe start is een nieuw begin

vrolijke

  • Berichten: 1104
  • bekennende pantheïst
    • Bekijk profiel
Website homoindekerk.nl online
« Reactie #116 Gepost op: juni 08, 2010, 03:30:19 pm »

quote:

small brother schreef op 07 juni 2010 om 01:06:

quote:

vrolijke schreef op 05 juni 2010 om 17:37zoiets als:
Wat een raar geloof toch.
Waarom kon het niet zo geformuleerd worden, dat iedereen het eenduidig kan verstaan?
:)

Vrolijke, noot: Het is niet de bijbel die onduidelijk is, maar het is de nooit aflatende strijd tussen goed en kwaad, tussen begeerte en liefde, tussen leunen op gewoonte/omgeving en steeds terugvallen op de bron. ............................................blablabla........................................................................................................................................................................................................................................blablabla..................................................................................................Ik kom terug bij het begin. Het rare aan het christelijk geloof is dus niet wat jij, Vrolijke, zegt, maar het feit dat er een God is die in de absoluut desolate staat van de wereld en haar toekomst, in staat is een liefde te werken in mensen die maakt dat alles wat deze aarde biedt en bindt, minder boeit dan het toekomstige koninkrijk dat wordt geboden door de schepper van deze aarde. Halleluja; aan Hem zij alle lof en eer.
Ik heb heel iets anders geschreven:

quote:

vrolijke schreef op 05 juni 2010 om 17:37:
Wat een rare god toch.
Almachtig; en toch niet in staat, zo te formuleren, dat iedereen het eenduidig kan verstaan.  :)


Tot troost zei gezegd.
Niet alleen bij het christendom.
Bij alle religies zijn er honderden van strekkingen, die elkaar het hoofd inslaan, en allemaal beweren, dat ze het bij het rechte eind hebben; want er staat geschreven.
Niet erg praktisch denkend zo´n God.

small brother

  • Berichten: 1309
    • Bekijk profiel
Website homoindekerk.nl online
« Reactie #117 Gepost op: juni 08, 2010, 04:17:38 pm »

quote:

vrolijke schreef op 08 juni 2010 om 15:30:
Ik heb heel iets anders geschreven:
(...)

Of het is laster,
of het is (on)bedoelde onhandigheid..
Anyway: STOP ermee!

Kijk naar de schepping.
Is die wel of niet praktisch?
Geef de Schepper dan ook EER !
en vraag je af wat er achter zit,
dat jij het niet begrijpt..

vrolijke

  • Berichten: 1104
  • bekennende pantheïst
    • Bekijk profiel
Website homoindekerk.nl online
« Reactie #118 Gepost op: juni 08, 2010, 06:15:14 pm »

quote:

small brother schreef op 08 juni 2010 om 16:17:
[...]

Of het is laster,
of het is (on)bedoelde onhandigheid..
Anyway: STOP ermee!

Kijk naar de schepping.
Is die wel of niet praktisch?
Geef de Schepper dan ook EER !
en vraag je af wat er achter zit,
dat jij het niet begrijpt..



OK, denkverbod.

Ik stop ermee.

small brother

  • Berichten: 1309
    • Bekijk profiel
Website homoindekerk.nl online
« Reactie #119 Gepost op: juni 08, 2010, 07:04:45 pm »

quote:

vrolijke schreef op 08 juni 2010 om 18:15:

OK, denkverbod.
Ik stop ermee.

Als een denkverbod,
een reden is voor jou om te stoppen,
kunnen we beiden dankbaar zijn,
dat je voornemens bent,
nog even door te denken.

Als je tenminste niet bedoelde
dat je stopt met denken :-)

rtfm08

  • Berichten: 995
    • Bekijk profiel
Website homoindekerk.nl online
« Reactie #120 Gepost op: juli 08, 2010, 02:28:57 pm »
Even een update

Bijbel is niet positief over homoseksualiteit

http://www.nd.nl/artikele...ief-over-homoseksualiteit

penguin1978

  • Berichten: 555
  • Kind van de Alverzoener !!!
    • Bekijk profiel
Website homoindekerk.nl online
« Reactie #121 Gepost op: juli 18, 2010, 09:23:05 am »
Wat betreft homoseksualiteit zijn er meerdere verklaringen waarom iemand deze geaardheid zou hebben. De verklaringen die ik tot nog toe heb gehoord:

- genetisch bepaald
- veroorzaakt door afwijzing in de jeugd van ouder van andere geslacht dan het kind, waardoor het zich niet veilig voelt bij iemand van het andere geslacht
- bezetting door demonen

Voor gelovige mensen met een homoseksuele geaardheid ontstaat een probleem, omdat God zich in de bijbel uitspreekt tegen homoseksuele praktijken. De gelovige met een homoseksuele geaardheid staat voor de keuze om te geloven dat homoseksualiteit wel of niet te genezen is (is het een ziekte of is het gewoon wat je bent).  En in het geval dat de persoon in kwestie geloofd dat hij of zij het altijd zal blijven hoe daarmee om te gaan (celibitair leven, monogame relatie met iemand zelfde geslacht, ondanks homoseksuele gevoelens toch een relatie met iemand van het andere geslacht)

Voor degenen die zich niet neerleggen dat hun homoseksualiteit een vast gegeven is, is het een weg naar zoeken hoe de geaardheid te veranderen. Die gelovige, die wil onderzoeken of dat mogelijk is, wil ik graag attenderen op de volgende 'cursus':

http://old.settingcaptive...oor_hope_dutch/enroll.php

Als laatst wil ik opmerken dat niemand buiten Jezus Christus aan Gods maatstaven van heiligheid voldoet en wie zonder zonde is de eerste steen van veroordeling mag werpen.
fil 2:9- 11 Daarom heeft God Hem ook uitermate verhoogd en Hem de naam boven alle naam geschonken, opdat in de naam van Jezus zich alle knie zou buigen van hen, die in de hemel en die op de aarde en die onder de aarde zijn, en alle tong zou belijden:

vrolijke

  • Berichten: 1104
  • bekennende pantheïst
    • Bekijk profiel
Website homoindekerk.nl online
« Reactie #122 Gepost op: juli 18, 2010, 01:20:10 pm »

quote:

penguin1978 schreef op 18 juli 2010 om 09:23:
Wat betreft homoseksualiteit zijn er meerdere verklaringen waarom iemand deze geaardheid zou hebben. De verklaringen die ik tot nog toe heb gehoord:

- genetisch bepaald
- veroorzaakt door afwijzing in de jeugd van ouder van andere geslacht dan het kind, waardoor het zich niet veilig voelt bij iemand van het andere geslacht
- bezetting door demonen

Voor gelovige mensen met een homoseksuele geaardheid ontstaat een probleem, omdat God zich in de bijbel uitspreekt tegen homoseksuele praktijken. De gelovige met een homoseksuele geaardheid staat voor de keuze om te geloven dat homoseksualiteit wel of niet te genezen is (is het een ziekte of is het gewoon wat je bent).  En in het geval dat de persoon in kwestie geloofd dat hij of zij het altijd zal blijven hoe daarmee om te gaan (celibitair leven, monogame relatie met iemand zelfde geslacht, ondanks homoseksuele gevoelens toch een relatie met iemand van het andere geslacht)

Voor degenen die zich niet neerleggen dat hun homoseksualiteit een vast gegeven is, is het een weg naar zoeken hoe de geaardheid te veranderen. Die gelovige, die wil onderzoeken of dat mogelijk is, wil ik graag attenderen op de volgende 'cursus':

http://old.settingcaptive...oor_hope_dutch/enroll.php

Als laatst wil ik opmerken dat niemand buiten Jezus Christus aan Gods maatstaven van heiligheid voldoet en wie zonder zonde is de eerste steen van veroordeling mag werpen.



En hoeveel pasages zijn er in de bijbel, waar god zich tegen rijken uitspreekt?
Jezus jaagd de geldwisselaars en de handelaars uit de tempel.
Wie zou hij er heden ten dage wel uitwerpen?

Ik wil hier niet het ene tegen het andere opwegen, maar de voor mij een van de mooiste bijbelspreuken is wel:
"je ziet de splinter in het oog van je broeder, doch de balk in jou eigen oog zie je niet".

vrolijke

  • Berichten: 1104
  • bekennende pantheïst
    • Bekijk profiel
Website homoindekerk.nl online
« Reactie #123 Gepost op: juli 18, 2010, 01:23:04 pm »

quote:

penguin1978 schreef op 18 juli 2010 om 09:23:


Voor degenen die zich niet neerleggen dat hun homoseksualiteit een vast gegeven is, is het een weg naar zoeken hoe de geaardheid te veranderen. Die gelovige, die wil onderzoeken of dat mogelijk is, wil ik graag attenderen op de volgende 'cursus':

http://old.settingcaptive...oor_hope_dutch/enroll.php
Knijp mij eens. Ik denk, ik heb een slechte droom!

penguin1978

  • Berichten: 555
  • Kind van de Alverzoener !!!
    • Bekijk profiel
Website homoindekerk.nl online
« Reactie #124 Gepost op: juli 18, 2010, 06:18:34 pm »

quote:

vrolijke schreef op 18 juli 2010 om 13:20:
[...]


En hoeveel pasages zijn er in de bijbel, waar god zich tegen rijken uitspreekt?
Jezus jaagd de geldwisselaars en de handelaars uit de tempel.
Wie zou hij er heden ten dage wel uitwerpen?

Ik wil hier niet het ene tegen het andere opwegen, maar de voor mij een van de mooiste bijbelspreuken is wel:
"je ziet de splinter in het oog van je broeder, doch de balk in jou eigen oog zie je niet".


Hiermee kan ik je de hand schudden ... geldzucht en egoisme, helaas ook in de kerk, een belangrijke drijfveer en in mijn ogen de oorzaak dat sommigen veel hebben en anderen in deze wereld verhongeren ... maar in de discussie over homo - seksualiteit off topic.

Ik geef overigens geen oordeel in mijn schrijven, als je goed leest zie je een uiteenzetting van manieren om als gelovige homoseksueel daarmee om te gaan en voor de gelovige met een homoseksuele aard die zelf geloofd dat verandering van seksuele aard mogelijk is geef ik de betreffende website. Overigens heb ik mensen met een homoseksuele aard geknuffeld (genegenheid en geborgenheid is in mijn overtuiging geen gemeenschap), helaas willen sommigen 'gelovigen' deze mensen liever geeneens kennen.

Ik kan begrijpen dat de cursus jou, als niet gelovige in de God van de bijbel, vreemd overkomt ... daar niemand gedwongen kan worden te geloven, zal ik deze cursus ook nooit aanraden aan iemand die niet in de bijbel geloofd ... slechts aan de gelovige met een homoseksuele geaardheid, die zelf van overtuiging is dat God zijn of haar geaardheid kan veranderen. Ik laat de keus aan de persoon in kwestie zelf en zal deze ook blijven accepteren en liefhebben als hij of zij anders besluit.

off-topic: Voor degenen die niet geloven (wel of niet met een homoseksuele geaardheid) in de God van de bijbel maar wel willen weten wat de kern is van het geloof in God, kan ik de volgende cursus aanraden:

http://www.settingcaptivesfree.com/courses/the-cross/
« Laatst bewerkt op: juli 18, 2010, 10:26:48 pm door penguin1978 »
fil 2:9- 11 Daarom heeft God Hem ook uitermate verhoogd en Hem de naam boven alle naam geschonken, opdat in de naam van Jezus zich alle knie zou buigen van hen, die in de hemel en die op de aarde en die onder de aarde zijn, en alle tong zou belijden:

rtfm08

  • Berichten: 995
    • Bekijk profiel
Website homoindekerk.nl online
« Reactie #125 Gepost op: juli 31, 2010, 06:25:55 pm »

quote:

penguin1978 schreef op 18 juli 2010 om 09:23:
Als laatst wil ik opmerken dat niemand buiten Jezus Christus aan Gods maatstaven van heiligheid voldoet en wie zonder zonde is de eerste steen van veroordeling mag werpen.
Beetje een dooddoener nietwaar ? Dit staat ook in een bepaalde setting en kun je niet maar te pas en te onpas gebruiken.

penguin1978

  • Berichten: 555
  • Kind van de Alverzoener !!!
    • Bekijk profiel
Website homoindekerk.nl online
« Reactie #126 Gepost op: juli 31, 2010, 07:18:13 pm »

quote:

rtfm08 schreef op 31 juli 2010 om 18:25:
[...]
Beetje een dooddoener nietwaar ? Dit staat ook in een bepaalde setting en kun je niet maar te pas en te onpas gebruiken.


Gezien de homohaat die ik helaas bij veel 'christenen' (en gelukkig zijn er ook heel veel christenen, die wel in liefde en respect omgaan met mensen met een homoseksuele geaardheid) ben tegengekomen, vind ik in dit verband dat het een zeer terechte gepaste opmerking is ...

maar daar mag je van mening van verschillen ... we leven tenslotte (nog wel) in een vrij democratisch land met vrijheid van meningsuiting.
fil 2:9- 11 Daarom heeft God Hem ook uitermate verhoogd en Hem de naam boven alle naam geschonken, opdat in de naam van Jezus zich alle knie zou buigen van hen, die in de hemel en die op de aarde en die onder de aarde zijn, en alle tong zou belijden:

penguin1978

  • Berichten: 555
  • Kind van de Alverzoener !!!
    • Bekijk profiel
Website homoindekerk.nl online
« Reactie #127 Gepost op: juli 31, 2010, 08:21:25 pm »

quote:

Annet schreef op 07 juni 2010 om 09:41:
[...]
Het ís een geaardheid, dat staat vast!
Heeft niets met een mening te maken, maar dat is aangetoond.
Sterker nog er bestaan mensen waarvan niet omonstotelijk kan worden gezegd of het een man of vrouw betreft omdat er mensen bestaan die zowel vrouwelijke als mannelijke geslachtsdelen bezitten. Daarnaast ook nog het verschijnsel dat iemand het lichaam heeft van een bepaald geslacht, terwijl alle psychologische kenmerken van een persoon wijzen op iemand van het andere geslacht.
fil 2:9- 11 Daarom heeft God Hem ook uitermate verhoogd en Hem de naam boven alle naam geschonken, opdat in de naam van Jezus zich alle knie zou buigen van hen, die in de hemel en die op de aarde en die onder de aarde zijn, en alle tong zou belijden:

rtfm08

  • Berichten: 995
    • Bekijk profiel
Website homoindekerk.nl online
« Reactie #128 Gepost op: juli 31, 2010, 08:27:46 pm »
Elke vorm van haat is verwerpelijk,en idd waar die homohaat vandaan komt is mij ook niet helemaal duidelijk.Gelukkig neemt dat iets andere vormen aan,alhoewel de bijbel duidelijk is over het hoe en wat als het gaat om homofilie en overige zaken.

penguin1978

  • Berichten: 555
  • Kind van de Alverzoener !!!
    • Bekijk profiel
Website homoindekerk.nl online
« Reactie #129 Gepost op: juli 31, 2010, 08:34:49 pm »

quote:

rtfm08 schreef op 31 juli 2010 om 20:27:
Elke vorm van haat is verwerpelijk,en idd waar die homohaat vandaan komt is mij ook niet helemaal duidelijk.Gelukkig neemt dat iets andere vormen aan,alhoewel de bijbel duidelijk is over het hoe en wat als het gaat om homofilie en overige zaken.
God haat de zond (een vorm van niet-verwerpelijke haat) ;) Deze mensen, net als ieder ander mens, met liefde en respect behandelen is voor mij overigens wat anders dan de door God gegeven bijbelteksten m.b.t. homoseksualiteit te negeren en omwille van de mens overboord te zetten.
fil 2:9- 11 Daarom heeft God Hem ook uitermate verhoogd en Hem de naam boven alle naam geschonken, opdat in de naam van Jezus zich alle knie zou buigen van hen, die in de hemel en die op de aarde en die onder de aarde zijn, en alle tong zou belijden:

Mellon

  • Berichten: 1045
    • Bekijk profiel
Website homoindekerk.nl online
« Reactie #130 Gepost op: augustus 02, 2010, 09:11:03 am »

quote:

rtfm08 schreef op 31 juli 2010 om 18:25:
[...]


Beetje een dooddoener nietwaar ? Dit staat ook in een bepaalde setting en kun je niet maar te pas en te onpas gebruiken.
Weet ik niet. Door die woorden over die eerste steen leer je als christen nederigheid. Dat lijkt me een basishouding.

penguin1978

  • Berichten: 555
  • Kind van de Alverzoener !!!
    • Bekijk profiel
Website homoindekerk.nl online
« Reactie #131 Gepost op: augustus 08, 2010, 02:19:49 pm »
quote:

penguin1978 schreef op 18 juli 2010 om 09:23:
Voor degenen die zich niet neerleggen dat hun homoseksualiteit een vast gegeven is, is het een weg naar zoeken hoe de geaardheid te veranderen. Die gelovige, die wil onderzoeken of dat mogelijk is, wil ik graag attenderen op de volgende 'cursus':
http://old.settingcaptive...oor_hope_dutch/enroll.php

Reactie van vrolijke:
Knijp mij eens. Ik denk, ik heb een slechte droom!

Toch blijkt o.a. uit een verhaal van Yvonne, dat het niet onmogelijk is dat een persoon met een homoseksuele geaardheid verandert in een persoon met een heteroseksuele geaardheid (zonder te willen beweren dat het altijd mogelijk is):

http://www.aciweb.nl/verslagen/verslag-4931.html

Met daarbij reacties op het betreffende artikel

http://www.aciweb.nl/foru...&postorder=asc&highlight=
fil 2:9- 11 Daarom heeft God Hem ook uitermate verhoogd en Hem de naam boven alle naam geschonken, opdat in de naam van Jezus zich alle knie zou buigen van hen, die in de hemel en die op de aarde en die onder de aarde zijn, en alle tong zou belijden: