Auteur Topic: de stemming  (gelezen 12417 keer)

Antonius

  • Berichten: 1539
  • Alle begin is moeilijk
    • Bekijk profiel
de stemming
« Reactie #50 Gepost op: juni 11, 2010, 08:43:58 pm »

quote:

Nunc schreef op 11 juni 2010 om 20:02:
[...]


waarom is dat vreemd? Het is toch een democratisch recht om te mogen zeggen dat je als partij niet met een andere partij wilt samenwerken? Je sluit een partij dan niet uit van regeringsdeelname, maar alleen van samenwerking met jezelf.
Dat is ook zo, maar wel jammer.
Mislukkingen, een kans om op nieuw te beginnen

gaitema

  • Berichten: 10169
  • Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
de stemming
« Reactie #51 Gepost op: juni 12, 2010, 11:42:29 am »

quote:

Trajecto schreef op 10 juni 2010 om 22:29:
Haha, jullie zijn wel bezig met woordspelletjes. Ik maak me sterk dat jullie Annet expres niet of verkeerd begrepen toen ze de vraag postte over welke rol het geloof nou nog bij de keuze voor het stemmen zou spelen.

Ik denk ook wel dat die nogal gering is. Naast wat Hendrik over CDA+CU+SGP zegt, zal denk duidelijker dan vroeger door mensen die gelovig zijn de keuze voor een andere partij toch worden gedaan en dat eventueel omdat die partij voor iets staat wat de kiezer vanuit zijn religie voorstaat terwijl die partij niet die motivering heeft, maar er tenminste wel voor staat.

Traditioneel "zuilgebonden" kiesgedrag is praktisch volledig verleden tijd.


Behalve bij de SGP, CU en de vaste kern van het CDA voor een deel.

Als je de kaart op tv bekeer waar CDA nog de meeste stemmen kreeg, dat was dan plukjes hier en daar en zo ongeveer compleet Overijssen. Een man op mijn werk komt uit Vlaardingen. Hij stemde CDA, net zoals veruit de meeste mensen in Vlaardingen traditioneel CDA stemt.

Dat het CDA nog vrij groot is, komt voor een groot deel vanwege de vaste stemmers. Ik kom ook uit een CDA dorp.
« Laatst bewerkt op: juni 12, 2010, 11:44:06 am door gaitema »
Een nieuwe start is een nieuw begin

Doarsie

  • Berichten: 4450
  • Wijze uit 't oosten
    • Bekijk profiel
de stemming
« Reactie #52 Gepost op: juni 12, 2010, 11:48:38 am »
Ik las op Twitter  dat iemand lid was van de CU maar toch op de PvdA gestemd had om te voorkomen dat 'rechts' de meerderheid kreeg.

Ik snap echt werkelijk niets van dat strategische gestem.  Deze knakker heeft in feite zijn stem dubbel verkwanselt.

gaitema

  • Berichten: 10169
  • Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
de stemming
« Reactie #53 Gepost op: juni 12, 2010, 11:59:27 am »
Nou, ik zat ook achteraf achter mijn oren te krabben. Ik heb juist de vorige keer CU gestemd omdat ik het CDA linkser wil hebben :)
Deze keer stemde ik CU omdat ik CU gewoon wilde stemmen, maar zat aan de PVDA wel te denken als linkse tegenhanger. Ik heb toen besloten geen stem naar hen uit te laten gaan vanwege de studiebeursstandpunt en niet naar de SP vanwege een voorgevoel dat niet lekker zit.

Toch maar CU, zoals ik inmiddels toch vooral wil stemmen. Een overweging is voor mij wel geweest: heeft stemmen op een partij die vervolgens in de oppositie zit en amper invloed heeft wel nut?

Wat Grondig Christelijk ook deed, is uiteindelijk waar je voor staat dus: gewoon stemmen op de partij waar je voor staat. Dat heb ik dan maar ook gewoon gedaan.
Een nieuwe start is een nieuw begin

gaitema

  • Berichten: 10169
  • Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
de stemming
« Reactie #54 Gepost op: juni 12, 2010, 12:05:47 pm »

quote:

Riemer Lap schreef op 11 juni 2010 om 16:06:
Kan iemand hier mij uitleggen waarom in dit land niet de grootste partijen een formatieopdracht hebben maar dat de grootste en de meest gegroeide dit moeten doen?
Nuchter denkend zou ik zeggen: VVD en de PvdA en de PVV samen op het pluche (en binnen een jaar weer verkiezingen....)

Stel dat bijvoorbeeld de partij voor de dieren 10 zetels had gekregen, zouden die dan ook mee moeten doen als grootste groeier?
Een vreemd uitgangspunt in een land waarin we stemmen om groot te worden maar als we bijna de grootste zijn niet gehoord worden.



Ik vroeg me ook al af, waarom de PVV meer een winnaar is dan de PVDA. De PVDA heeft toch 6 zetels meer binnen gesleept. Een groter deel van het volk staat achter de PVDA.

In deze manier zou wilders nog zijn vrees werkelijkheid kunnen zien worden in princiepe. Stel dat we nu in een soort Libanonsituatie zouden verkeren. Een gigantisch groot deel van de Palestijnen komen gezellig bij je wonen. Er komen opnieuw verkiezingen en een fundamentalistische moslimpartij stijgt van 6 naar 20 zetels, dan moet dus de winnaar van de verkiezingen met hen samenwerken, terwijl meer dan drie kwart van de bevolking niet voor het fundamentalisme staat.

Er zit iets kroms in dit model.
Een nieuwe start is een nieuw begin

Nunc

  • Berichten: 5825
  • En terstond kraaide een haan.
    • Bekijk profiel
de stemming
« Reactie #55 Gepost op: juni 12, 2010, 12:13:16 pm »

quote:

gaitema schreef op 12 juni 2010 om 12:05:
[...]


Ik vroeg me ook al af, waarom de PVV meer een winnaar is dan de PVDA. De PVDA heeft toch 6 zetels meer binnen gesleept. Een groter deel van het volk staat achter de PVDA.

In deze manier zou wilders nog zijn vrees werkelijkheid kunnen zien worden in princiepe. Stel dat we nu in een soort Libanonsituatie zouden verkeren. Een gigantisch groot deel van de Palestijnen komen gezellig bij je wonen. Er komen opnieuw verkiezingen en een fundamentalistische moslimpartij stijgt van 6 naar 20 zetels, dan moet dus de winnaar van de verkiezingen met hen samenwerken, terwijl meer dan drie kwart van de bevolking niet voor het fundamentalisme staat.

Er zit iets kroms in dit model.


er "moet" helemaal niks. Wat men wil, is een coalitie smeden die recht doet aan de verkiezingsuitslag. En dan heb je maar een paar keuzes: beginnen bij de grootste partijen (ook al hebben ze verloren, en is hun ideologie dus minder populair geworden) of beginnen bij de grootste winnaars (ook al hebben ze in totaal minder zetels). Maar bij welke je begint, is natte-vinger-werk. En er is geen verplichting om met partij A of juist met B te regeren. Het enige wat je doet, is eerst met de ene partij gaan praten, en dan (als het nodig nog is) met de andere.

Als blijkt dat de ideeën van de PVV (of van jouw hypothetische palestijnse partij) niet te combineren zijn met de rest van de mogelijke coalitiepartners, dan is het einde verhaal, zelfs al zouden ze de grootste zijn! Als de PVV 50 zetels zou hebben, maar niemand zou ze steunen, en er is een alternatieve coalitie van allemaal kleine partijtjes met samen meer dan 75 zetels, dan zal die coalitie het waarschijnlijk worden.

Doarsie

  • Berichten: 4450
  • Wijze uit 't oosten
    • Bekijk profiel
de stemming
« Reactie #56 Gepost op: juni 12, 2010, 12:29:43 pm »
PVV, VVD en Hamas?  Nee, dat wordt niks.

Antonius

  • Berichten: 1539
  • Alle begin is moeilijk
    • Bekijk profiel
de stemming
« Reactie #57 Gepost op: juni 12, 2010, 06:47:46 pm »

quote:

gaitema schreef op 12 juni 2010 om 12:05:
[...]


Ik vroeg me ook al af, waarom de PVV meer een winnaar is dan de PVDA. De PVDA heeft toch 6 zetels meer binnen gesleept. Een groter deel van het volk staat achter de PVDA.

In deze manier zou wilders nog zijn vrees werkelijkheid kunnen zien worden in princiepe. Stel dat we nu in een soort Libanonsituatie zouden verkeren. Een gigantisch groot deel van de Palestijnen komen gezellig bij je wonen. Er komen opnieuw verkiezingen en een fundamentalistische moslimpartij stijgt van 6 naar 20 zetels, dan moet dus de winnaar van de verkiezingen met hen samenwerken, terwijl meer dan drie kwart van de bevolking niet voor het fundamentalisme staat.

Er zit iets kroms in dit model.


De PVV ging van 9 naar 23 zetels, een winst van 14 zetels. De pvda  verliest er twee en komt daarmee op 33

DE winnaars zijn: VVD, PVV Groenlinks en D66
de verliezers zijn,PVDA,  CDA, SP, CU en Pvd.
Het ligt volgens mij voor de hand dat je dan als grootst partij (meeste zetels) eerst met de winnende partijen gaat praten.
Het CDA zegt dat het hen beter past om oppostie te voeren.

Oke, de pvda geniet nog steeds meer steun dan pvv(31-24) , dan moet moet ook gekeken worden naar de SP (25 tegen 24 zetels)
Krom blijft het  , blijkbaar telt vooral de winst.
Mislukkingen, een kans om op nieuw te beginnen

Riemer Lap

  • was: okidoki
  • Berichten: 8804
  • @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
de stemming
« Reactie #58 Gepost op: juni 12, 2010, 09:59:10 pm »

quote:

Antonius schreef op 12 juni 2010 om 18:47:
[...]
Oke, de pvda geniet nog steeds meer steun dan pvv(31-24) , dan moet moet ook gekeken worden naar de SP (25 tegen 24 zetels)
Krom blijft het  , blijkbaar telt vooral de winst.

Dat wordt lachen: VVD+SP+PVDA=32+31+25?
88 zetels.
Zet Femke er nog bij en we hebben een aardig sociaal kabinet :)
Mail me maar als je wat wilt weten

rtfm08

  • Berichten: 995
    • Bekijk profiel
de stemming
« Reactie #59 Gepost op: juni 12, 2010, 10:59:32 pm »
Nou los van spot en vloek vond ik Freek wel weer ijzersterk !!!!

http://player.omroep.nl/?aflID=11048799

(tja kan ook haast niet anders gezien de leeftijd)

grondig christelijk

  • Berichten: 3071
  • Wat was, Dat is, Zal zijn
    • Bekijk profiel
de stemming
« Reactie #60 Gepost op: juni 13, 2010, 10:18:00 am »

quote:

Trajecto schreef op 10 juni 2010 om 22:29:
Haha, jullie zijn wel bezig met woordspelletjes. Ik maak me sterk dat jullie Annet expres niet of verkeerd begrepen toen ze de vraag postte over welke rol het geloof nou nog bij de keuze voor het stemmen zou spelen.
daarom was het voor mij dus lijst 19

Antonius

  • Berichten: 1539
  • Alle begin is moeilijk
    • Bekijk profiel
de stemming
« Reactie #61 Gepost op: juni 13, 2010, 01:49:39 pm »

quote:

Riemer Lap schreef op 12 juni 2010 om 21:59:
[...]

Dat wordt lachen: VVD+SP+PVDA=32+31+25?
88 zetels.
Zet Femke er nog bij en we hebben een aardig sociaal kabinet :)


Ik was haar vergeten. Natuurlijk D66 (7 zetels erbij) en Groenlinks (3 erbij)
ik probeeerde uit te leggen waarom de pvv een grotere winnaar is dan de pvda.
en trok toen de conclussie dat slechts de winst telt. Zelfs als een partij dus 2 zetels verliest, en daarmee nog altijd 31 zetels overhoud.
Mislukkingen, een kans om op nieuw te beginnen

mirt

  • Moderator
  • Berichten: 1730
  • strijd de goede strijd
    • Bekijk profiel
de stemming
« Reactie #62 Gepost op: juni 13, 2010, 01:54:47 pm »
Ik denk dat minstens even belangrijk als 'de winst telt' is: wat gebeurt er als ze Wilders nu al te makkelijk passeren. In de ogen van veel mensen is hij held en slachtoffer tegelijk. En dat voor hen aantrekkelijke beeld zal dan niet veranderen.

Wat ik zelf hoop is dat mensen meer betrokken raken bij de politiek. Of beter gezegd: in wat landsbelang zoal wel of niet kan zijn. Volgens mij zal het voor de regerende partijen straks een grote uitdaging zijn (noodgedwongen) om naast het nemen van wijze beslissingen ook de noodzaak om die beslissingen, vooral de pijnlijke beslissingen, uit te kunnen leggen aan het gewone volk. En dan dieper gaand dan: na het zuur komt het zoet of iets dergelijks.
« Laatst bewerkt op: juni 13, 2010, 02:33:09 pm door mirt »
ernstige mensen worden pas somber als ze niet ernstig mogen zijn

Antonius

  • Berichten: 1539
  • Alle begin is moeilijk
    • Bekijk profiel
de stemming
« Reactie #63 Gepost op: juni 13, 2010, 02:22:14 pm »
Citaat
mirt schreef op 13 juni 2010 om 13:54:

@Mirt, ik zat aan je te denken .

quote:

Ik denk dat minstens even belangrijk als 'de winst telt' is: wat gebeurt er als ze Wilders nu al te makkelijk passeren. In de ogen van veel mensen is hij held en slachtoffer tegelijk. En dat voor hen aantrekkelijke beeld zal dan niet veranderen.


Dat bedacht ik me vanmorgen , ook. Vooral wat gebeurd als de pvv nu genegeerd wordt. IK heb de indruk dat mensne dan helemaal gaan denken, dat stemmen geen enkel nut heeft. Geert Wilders zie ik vooral als mens, ik vraag me wel af hoe komt hij aan zijn rascitische ideeen. Hoe komt hij aan zijn opvattingen over de Isla, waarvan hij in mijn ogen een kariktatuur van maakt. Overigens ik vind dat hij zelf kiest voor de rol die hij nu heeft.

quote:

Wat ik zelf hoop is dat mensen meer betrokken raken bij de politiek. Of beter gezegd: in wat landsbelang zoal wel of niet kan zijn. Volgens mij zal het voor de regerende partijen straks een grote uitdaging zijn (noodgedwongen) om naast het nemen van wijze beslissingen ook de noodzaak voor die beslissingen, vooral voor de pijnlijke beslissingen, uit te kunnen leggen aan het gewone volk. En dan dieper gaand dan: na het zuur komt het zoet of iets dergelijks.


Dat zijn dan twee gebedspunten. Ik ben benieuwd of mensen ook kritischer worden.
Het tweede punt, een wijze regering. Die ook nog eens tactisch is.
Is het niet andersom, na het zoet komt het zuur, eerst leven in overvloed, uitkeringen, daar deden we makkelijk over, studeren zo lang je wilde, iedereen een basisbeurs, tja nu het zuur, bezuinigen, zal pijn doen.
Mislukkingen, een kans om op nieuw te beginnen

Riemer Lap

  • was: okidoki
  • Berichten: 8804
  • @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
de stemming
« Reactie #64 Gepost op: juni 13, 2010, 03:39:36 pm »

quote:

grondig christelijk schreef op 13 juni 2010 om 10:18:
[...]


daarom was het voor mij dus lijst 19
En dus een verloren stem...
Was er een lijstverbinding met een andere partij?
Mail me maar als je wat wilt weten

Trajecto

  • Berichten: 4990
  • Nulla aetas ad discendum sera
    • Bekijk profiel
de stemming
« Reactie #65 Gepost op: juni 13, 2010, 04:26:49 pm »

quote:

Riemer Lap schreef op 13 juni 2010 om 15:39:
[...]
En dus een verloren stem...
Was er een lijstverbinding met een andere partij?

Ik meen me te herinneren dat lijstverbinding alleen goed werkt wanneer een partij minimaal 1 zetel heeft en dat dan de stemmen die nog over zijn samengeteld kunnen worden met de rest van de partij waarmee de lijstverbinding is. De bijeengekomen stemmen kunnen dan een zetel geven aan degene die het dichtst bij een zetel zat met het aantal reststemmen.
Een partij die überhaupt niet een zetel heeft, kan dacht ik niet zijn totaal aanvullen vanuit een rest van een verbonden lijst om er alsnog een zetel mee te krijgen. De verbondene andere partij krijgt vermoedelijk ook niet het totaal van de partij-zonder-zetel erbij (en dat onafhankelijk ervan of dat nou een aantal dichtbij of niet-dichtbij een zetel was).


(Kan me vergissen maar dacht dat het zó ongeveer werkt.)

Antonius

  • Berichten: 1539
  • Alle begin is moeilijk
    • Bekijk profiel
de stemming
« Reactie #66 Gepost op: juni 13, 2010, 05:37:05 pm »

quote:

rtfm08 schreef op 12 juni 2010 om 22:59:
Nou los van spot en vloek vond ik Freek wel weer ijzersterk !!!!

http://player.omroep.nl/?aflID=11048799

(tja kan ook haast niet anders gezien de leeftijd)
Dan hopen we nu maar dat de dingne die moeten gebeuren worden gedaan en dat wat niet moet gebeuren voorkomen wordt.
« Laatst bewerkt op: juni 13, 2010, 05:38:41 pm door Antonius »
Mislukkingen, een kans om op nieuw te beginnen

gaitema

  • Berichten: 10169
  • Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
de stemming
« Reactie #67 Gepost op: juni 13, 2010, 05:56:48 pm »
Nou, we zien wel wat het wordt. Waarscheinlijk toch paars dus, als het zo door gaat. Dat worden geen 5 volle jaren.

Ik hoorde ook dat de CU graag wil samenwerken met de SGP. Als ik dat had geweten, dan had ik SP gestemd.

Maar maakt ook een drol uit. Ook mijn stem was niet erg veel aanwinst.

Tegen paars, dus geen PVDA, D66 en Groen Links.
tegen afschaffing van studiebeurs, dus geen VVD en PVDA,
tegen rechts, dus ook geen CDA
tegen Wilders oplossing voor terrorismebestrijding, dus ook geen PVV
Tja, wacht verliezende partijen.
Een nieuwe start is een nieuw begin

gaitema

  • Berichten: 10169
  • Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
de stemming
« Reactie #68 Gepost op: juni 13, 2010, 06:40:03 pm »
Ik ben wel voor een onafhankelijk Overijssel. De politiek hier wordt ook niet meer wat. :)
Een nieuwe start is een nieuw begin

Antonius

  • Berichten: 1539
  • Alle begin is moeilijk
    • Bekijk profiel
de stemming
« Reactie #69 Gepost op: juni 13, 2010, 06:49:11 pm »

quote:

gaitema schreef op 13 juni 2010 om 18:40:
Ik ben wel voor een onafhankelijk Overijssel. De politiek hier wordt ook niet meer wat. :)
lijkt België wel, daar willen de christenen in Vlaanderen een oafhankelijk vlaanderen. Enkele voelen zich aangetrokken tot Vlaams Belang (lijkt op de PVV)
Mislukkingen, een kans om op nieuw te beginnen

Riemer Lap

  • was: okidoki
  • Berichten: 8804
  • @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
de stemming
« Reactie #70 Gepost op: juni 13, 2010, 07:08:59 pm »

quote:

gaitema schreef op 13 juni 2010 om 18:40:
Ik ben wel voor een onafhankelijk Overijssel. De politiek hier wordt ook niet meer wat. :)
Ik ben ook voor een onafhankelijk Overijssel, wat zou dat een verlossing zijn zeg. En we kunnen dat op fietsafstand naar het buitenland op vakantie :)
Mail me maar als je wat wilt weten

grondig christelijk

  • Berichten: 3071
  • Wat was, Dat is, Zal zijn
    • Bekijk profiel
de stemming
« Reactie #71 Gepost op: juni 13, 2010, 08:25:14 pm »

quote:

Riemer Lap schreef op 13 juni 2010 om 15:39:
[...]
En dus een verloren stem...
Was er een lijstverbinding met een andere partij?


mijn stem is echt wel gehoord....al telt ie voor de tweede kamer niet mee...
en ja.....net als de sgp en de cu is lijst 19 een verbinding aan gegaan....namelijk met de grote en eeuwige lijsttrekker JC.

Antonius

  • Berichten: 1539
  • Alle begin is moeilijk
    • Bekijk profiel
de stemming
« Reactie #72 Gepost op: juni 13, 2010, 10:26:58 pm »

quote:

Riemer Lap schreef op 13 juni 2010 om 19:08:
[...]

Ik ben ook voor een onafhankelijk Overijssel, wat zou dat een verlossing zijn zeg. En we kunnen dat op fietsafstand naar het buitenland op vakantie :)
je kunt de boom in
Mislukkingen, een kans om op nieuw te beginnen

gaitema

  • Berichten: 10169
  • Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
de stemming
« Reactie #73 Gepost op: juni 13, 2010, 11:55:31 pm »
Dat snap ik. Zonder Overijssel denderd het CDA al helemaal weg in de pijlingen. De enige trouwe CDA provintie dat over is op zichzelf is een bevrijding voor de weg naar Paars :) en een ramp voor Wilders :P
Een nieuwe start is een nieuw begin

gaitema

  • Berichten: 10169
  • Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
de stemming
« Reactie #74 Gepost op: juni 13, 2010, 11:59:19 pm »
Ik las vandaag nog de stand voor onze gemeente Hellendoorn. Bij de vorige statenverkiezingen stemde 54,6% van de stemmende inwoners van de gemeente Hellendoorn op het CDA, dit keer was het minder dan 32% van de stemmen.
Bron:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Hellendoorn
Een nieuwe start is een nieuw begin

Riemer Lap

  • was: okidoki
  • Berichten: 8804
  • @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
de stemming
« Reactie #75 Gepost op: juni 14, 2010, 12:15:12 am »

quote:

offtopic:
Je snapt al dat ik mensen uit overijssel het land uit zet?
Ik wil namelijk snel naar het buitenland kunnen.
Mail me maar als je wat wilt weten

Antonius

  • Berichten: 1539
  • Alle begin is moeilijk
    • Bekijk profiel
de stemming
« Reactie #76 Gepost op: juni 14, 2010, 11:26:15 am »

quote:

Riemer Lap schreef op 14 juni 2010 om 00:15:
[...]
offtopic:
Je snapt al dat ik mensen uit overijssel het land uit zet?
Ik wil namelijk snel naar het buitenland kunnen.
Etnische zuiveringen in Friesland.?
Mislukkingen, een kans om op nieuw te beginnen

rtfm08

  • Berichten: 995
    • Bekijk profiel
de stemming
« Reactie #77 Gepost op: juni 14, 2010, 11:50:58 am »
Er staat ons in iedergeval weinig goeds te wachten de komende jaren.

http://www.nu.nl/politiek...drukt-ernst-situatie.html

MaVee

  • Berichten: 788
  • eitje :D
    • Bekijk profiel
de stemming
« Reactie #78 Gepost op: juni 14, 2010, 01:33:33 pm »
Ik vind het wel wat vreemd (en dat is netjes uitgedrukt) dat bij peilingen die nu na de verkiezingen zijn gehouden, de uitslag toch weer wat anders zou zijn dan 1 week geleden...
Weet een groot deel van de Nederlanders eigenlijk wel wat ze willen?
of moet ik toch maar gaan emigreren omdat ik me een beetje schaam Nederlandse te zijn...
« Laatst bewerkt op: juni 14, 2010, 01:33:55 pm door MaVee »
eerst was ik een ei
nu ben ik een kip
kip zijn vind ik mooier
er zit wel leven in een ei
het is alleen wat dooier

Pooh

  • Administrator
  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 5794
    • Bekijk profiel
de stemming
« Reactie #79 Gepost op: juni 14, 2010, 02:54:37 pm »

quote:

MaVee schreef op 14 juni 2010 om 13:33:
Ik vind het wel wat vreemd (en dat is netjes uitgedrukt) dat bij peilingen die nu na de verkiezingen zijn gehouden, de uitslag toch weer wat anders zou zijn dan 1 week geleden...
Weet een groot deel van de Nederlanders eigenlijk wel wat ze willen?
of moet ik toch maar gaan emigreren omdat ik me een beetje schaam Nederlandse te zijn...

1. Blijkbaar hebben peilingen weinig met de werkelijkheid te maken.
2. Denk je echt dat 't elders beter is?

MaVee

  • Berichten: 788
  • eitje :D
    • Bekijk profiel
de stemming
« Reactie #80 Gepost op: juni 14, 2010, 03:01:46 pm »
:) Weet je wat, ik ga emigreren naar het koninkrijk van de hemel!
eerst was ik een ei
nu ben ik een kip
kip zijn vind ik mooier
er zit wel leven in een ei
het is alleen wat dooier

Antonius

  • Berichten: 1539
  • Alle begin is moeilijk
    • Bekijk profiel
de stemming
« Reactie #81 Gepost op: juni 14, 2010, 03:27:58 pm »

quote:

MaVee schreef op 14 juni 2010 om 15:01:
:) Weet je wat, ik ga emigreren naar het koninkrijk van de hemel!
Dat is toch al onder ons?
Mislukkingen, een kans om op nieuw te beginnen

gaitema

  • Berichten: 10169
  • Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
de stemming
« Reactie #82 Gepost op: juni 14, 2010, 04:53:30 pm »

quote:

MaVee schreef op 14 juni 2010 om 15:01:
:) Weet je wat, ik ga emigreren naar het koninkrijk van de hemel!
Terrorist :P
Een nieuwe start is een nieuw begin

gaitema

  • Berichten: 10169
  • Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
de stemming
« Reactie #83 Gepost op: juni 14, 2010, 04:55:08 pm »
Als ik het nieuws zo bekijk, dan is de kans klein dat CDA met de PVV meedoet. Kan ik me eigenlijk ook wel voorstellen, want het is toch samenwerken met geesten die de verkeerde kant op willen.
Een nieuwe start is een nieuw begin

Antonius

  • Berichten: 1539
  • Alle begin is moeilijk
    • Bekijk profiel
de stemming
« Reactie #84 Gepost op: juni 14, 2010, 05:08:07 pm »

quote:

gaitema schreef op 14 juni 2010 om 16:55:
Als ik het nieuws zo bekijk, dan is de kans klein dat CDA met de PVV meedoet. Kan ik me eigenlijk ook wel voorstellen, want het is toch samenwerken met geesten die de verkeerde kant op willen.
Welke partij kan er dan wel samenwerken met de PVV?  De pvv verschilt van iedere partij.
Mislukkingen, een kans om op nieuw te beginnen

Riemer Lap

  • was: okidoki
  • Berichten: 8804
  • @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
de stemming
« Reactie #85 Gepost op: juni 14, 2010, 05:15:03 pm »

quote:

Dat noem je een extremist toch?
Mail me maar als je wat wilt weten

Riemer Lap

  • was: okidoki
  • Berichten: 8804
  • @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
de stemming
« Reactie #86 Gepost op: juni 14, 2010, 05:16:40 pm »

quote:

Antonius schreef op 14 juni 2010 om 17:08:
[...]


Welke partij kan er dan wel samenwerken met de PVV?  De pvv verschilt van iedere partij.
Alle partijen verschillen van elkaar hoewel er wel wat eenheidsworst tussen lijkt te zitten.
Samenwerken met de PVV is de meest goede optie om hen klein te laten worden denk ik.
Als er niet samengewerkt wordt dan gaan ze zielig in de hoek zitten en krijgen ze nog meer aandacht en aanhang.
Gewoon meedoen, verplichten daartoe wat mij betreft.
En het CDA als grote verliezer ook een kans geven om nu eindelijk eens kleur te bekennen.
Mail me maar als je wat wilt weten

grondig christelijk

  • Berichten: 3071
  • Wat was, Dat is, Zal zijn
    • Bekijk profiel
de stemming
« Reactie #87 Gepost op: juni 14, 2010, 06:45:50 pm »

quote:

zolang het de boom des levens is....prima

MaVee

  • Berichten: 788
  • eitje :D
    • Bekijk profiel
de stemming
« Reactie #88 Gepost op: juni 14, 2010, 07:36:40 pm »

quote:

Ach wat... Ik weet in ieder geval dat het immigratiebeleid daar heel wat ruimhartiger is ;)
eerst was ik een ei
nu ben ik een kip
kip zijn vind ik mooier
er zit wel leven in een ei
het is alleen wat dooier

gaitema

  • Berichten: 10169
  • Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
de stemming
« Reactie #89 Gepost op: juni 14, 2010, 11:55:37 pm »

quote:

Riemer Lap schreef op 14 juni 2010 om 17:15:
[...]

Dat noem je een extremist toch?
Ook goed.
Een nieuwe start is een nieuw begin

gaitema

  • Berichten: 10169
  • Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
de stemming
« Reactie #90 Gepost op: juni 14, 2010, 11:57:05 pm »

quote:

MaVee schreef op 14 juni 2010 om 19:36:
[...]


Ach wat... Ik weet in ieder geval dat het immigratiebeleid daar heel wat ruimhartiger is ;)
Het scheelt ook dat er geen aanslagen zullen voorkomen :)
Een nieuwe start is een nieuw begin

Antonius

  • Berichten: 1539
  • Alle begin is moeilijk
    • Bekijk profiel
de stemming
« Reactie #91 Gepost op: juni 17, 2010, 10:05:53 pm »
weer on topic:

Uri Rosenthal, stelt dat een coalitie van cda PVV en VVD onmoglijk is
lees hier meer over zijn bevindingen .
« Laatst bewerkt op: juni 17, 2010, 10:06:56 pm door Antonius »
Mislukkingen, een kans om op nieuw te beginnen

Antonius

  • Berichten: 1539
  • Alle begin is moeilijk
    • Bekijk profiel
de stemming
« Reactie #92 Gepost op: juli 08, 2010, 08:14:36 pm »
Onder leiding van Jaques Wallage en Uri Rosenthal wordt paarsplus nu
serieus verkend. Met een serieus advies voor een regeer akkoord, vooral hoe het eruit moet zien.
HEt wordt heel serieus aangepakt, alle partijen hebben formatie teams, deskundigen op vooral financiëel gebied die hen bij zullen staan.
Wat vinden  jullie van deze combinatie D'66, Groenlinks VVD en PVDA?
« Laatst bewerkt op: juli 08, 2010, 08:46:33 pm door Antonius »
Mislukkingen, een kans om op nieuw te beginnen