Auteur Topic: Het Duizendjarig vrederijk  (gelezen 13477 keer)

Elin

  • Berichten: 29
    • Bekijk profiel
Het Duizendjarig vrederijk
« Gepost op: juni 15, 2010, 09:51:09 pm »
Na de wederkomst van Jezus met de gelovigen (wij) (openb.19), gaan wij met de Here Jezus regeren in het d.j.vrederijk op deze aarde.(openb.20)
De leeuw ligt naast het lammetje word dan werkelijkheid, Jezus zal regeren vanaf zijn Heilige berg, de shechina glorie zal dan weer in de 4e tempel zijn.
daarna de witte troon oordeel voor de ongelovigen en daarna pas de nieuwe Hemel en de aarde (openb.21/22)
Ik dank de Here Jezus dat hij de volgorde geopenbaard heeft.
« Laatst bewerkt op: juni 15, 2010, 11:04:24 pm door Elin »

St. Ignatius

  • Berichten: 1753
  • Fiat mihi secundum verbum Tuum
    • Bekijk profiel
Het Duizendjarig vrederijk
« Reactie #1 Gepost op: juni 15, 2010, 10:29:25 pm »
Nou, fijn hoor! :)
"Men zou een pleister op vele wonden willen zijn..." (Etty Hillesum, 1942)

gaitema

  • Berichten: 10169
  • Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Het Duizendjarig vrederijk
« Reactie #2 Gepost op: juni 15, 2010, 10:47:06 pm »
Het duizend jarige rijk vindt ik maar een knap ingewikkeld onderwerp. Maar als het goed is, mogen we er bij zijn :)
Een nieuwe start is een nieuw begin

Elin

  • Berichten: 29
    • Bekijk profiel
Het Duizendjarig vrederijk
« Reactie #3 Gepost op: juni 15, 2010, 11:02:29 pm »
wat vind u er ingewikkeld aan broeder gaitema?
« Laatst bewerkt op: juni 15, 2010, 11:02:50 pm door Elin »

gaitema

  • Berichten: 10169
  • Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Het Duizendjarig vrederijk
« Reactie #4 Gepost op: juni 16, 2010, 06:20:02 am »
Vooral de periodes ervoor en erna.
Een nieuwe start is een nieuw begin

Elin

  • Berichten: 29
    • Bekijk profiel
Het Duizendjarig vrederijk
« Reactie #5 Gepost op: juni 16, 2010, 07:47:53 am »
als je u vraag hebt gait, stel hem dan maar

gaitema

  • Berichten: 10169
  • Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Het Duizendjarig vrederijk
« Reactie #6 Gepost op: juni 16, 2010, 11:17:17 pm »
Nou, het is bij mij een wirwar van trouwens het heldere beeld dat de gangbare evangelische theorie is en het voor mij niet te doorgronden idee van de protestanten en de katholieken. Het gevolg is wel dat ik meer in de richting zit van het evangelische, maar toch weer niet helemaal.

Het oordeel van het boek bijvoorbeeld bij de genoemde tweede wederkomst van Jezus. Ik betwijfel of dat nu een tweede oordeel is of dat het juist een herhaling is van het eerste oordeel in het boek Openbaringen in andere woorden.

Zo zijn er meer van die dingen. Dat in combinatie met dat ik me die nieuwe wereld heel anders voorstel dan deze wereld. De oude aarde is totaal verloren gegaan lees ik in het oude testament. God zal een totaal nieuwe wereld beginnen met de mensen die van de oude wereld komen. Die nieuwe wereld is een zeer sterk verbeterde wereld. Wie daar geen 100 wordt is vervloekt. De leeuw eet het lam daar niet op.
« Laatst bewerkt op: juni 16, 2010, 11:20:16 pm door gaitema »
Een nieuwe start is een nieuw begin

Allert

  • Berichten: 10
    • Bekijk profiel
Het Duizendjarig vrederijk
« Reactie #7 Gepost op: juni 17, 2010, 10:09:36 pm »
openbaringen 20:5
5  De andere doden kwamen niet tot leven voordat de duizend jaar voorbij waren. Dit is de eerste opstanding.

hoe zien jullie deze tekst van het 1000 jaren rijk eigenlijk

Hendrik-NG

  • Berichten: 3757
    • Bekijk profiel
Het Duizendjarig vrederijk
« Reactie #8 Gepost op: juni 17, 2010, 10:31:43 pm »

quote:

Allert schreef op 17 juni 2010 om 22:09:
openbaringen 20:5
5  De andere doden kwamen niet tot leven voordat de duizend jaar voorbij waren. Dit is de eerste opstanding.

hoe zien jullie deze tekst van het 1000 jaren rijk eigenlijk
Dat rijk bestaat al zo'n 2000 jaar... En misschien bestaat het nog wel duizend jaar... Of 1 maand... Wie zal het zeggen... Er is er Een die dat weet...
'De roeping van de mens is mens te zijn!'

Zwever

  • Berichten: 2249
  • Naar Azië gevlogen
    • Bekijk profiel
Het Duizendjarig vrederijk
« Reactie #9 Gepost op: juni 17, 2010, 10:38:39 pm »

quote:

Hendrik-NG schreef op 17 juni 2010 om 22:31:
Dat rijk bestaat al zo'n 2000 jaar... En misschien bestaat het nog wel duizend jaar... Of 1 maand... Wie zal het zeggen... Er is er Een die dat weet...


Waarom is de beeldspraak van Openbaringen dan zo mijlenver verwijderd van de realiteit waarin we leven?

Ik zie met de beste wil van de wereld niet een parallel tussen het 1000-jarige rijk van Jezus Christus op aarde en de wereld waarin we nu leven. Hoe zie jij dat dan, praktisch gezien?

quote:

Ik zag een engel uit de hemel neerdalen met de sleutel van de onderaardse diepte en zware ketenen in zijn hand. 2 Hij greep de draak, de slang van weleer, die ook duivel of Satan wordt genoemd, en ketende hem voor duizend jaren. 3 Hij gooide hem in de diepte, sloot de put boven hem en verzegelde die, opdat de volken niet meer door hem misleid zouden worden tot de duizend jaar voorbij waren; daarna moet hij korte tijd worden losgelaten. 4 Ook zag ik tronen, en aan hen die erop zaten werd recht gedaan. Het zijn de zielen van hen die onthoofd waren omdat ze van Jezus hadden getuigd en over God hadden gesproken; zij hadden het beest en zijn beeld niet aanbeden en ook zijn merkteken niet op hun voorhoofd of hun hand gekregen. Zij waren tot leven gekomen en heersten duizend jaar lang samen met de messias. 5 De andere doden kwamen niet tot leven voordat de duizend jaar voorbij waren. Dit is de eerste opstanding.
6 Gelukkig en heilig zijn zij die deelhebben aan de eerste opstanding. De tweede dood heeft geen macht over hen. Zij zullen priester van God en van de messias zijn en duizend jaar lang samen met hem heersen.
7 Wanneer de duizend jaar voorbij zijn, zal Satan uit zijn gevangenis worden losgelaten. 8 Dan gaat hij eropuit om de volken aan de vier hoeken van de aarde, Gog en Magog, te misleiden. Hij brengt hen voor de strijd bijeen, een menigte zo talrijk als zandkorrels aan de zee.


Hoe kun je zoiets nu toepassen op vandaag?
- Satan misleidt de volken niet meer (huh?)
- Er wordt recht gedaan (huh?)
- Martelaren zijn weer levend geworden (huh?)
- Die martelaren die weer levend zijn geworden heersen duizend jaar (huh?)

Leg mij dat maar eens uit! :)
« Laatst bewerkt op: juni 17, 2010, 10:48:35 pm door Zwever »
Mission = finding out what God is doing, and joining in!

Hendrik-NG

  • Berichten: 3757
    • Bekijk profiel
Het Duizendjarig vrederijk
« Reactie #10 Gepost op: juni 17, 2010, 10:55:09 pm »

quote:

Zwever schreef op 17 juni 2010 om 22:38:
[...]


Waarom is de beeldspraak van Openbaringen dan zo mijlenver verwijderd van de realiteit waarin we leven?

Ik zie met de beste wil van de wereld niet een parallel tussen het 1000-jarige rijk van Jezus Christus op aarde en de wereld waarin we nu leven. Hoe zie jij dat dan, praktisch gezien?
20:7 Wanneer de duizend jaar voorbij zijn, zal Satan uit zijn gevangenis worden losgelaten. 20:8 Dan gaat hij eropuit om de volken aan de vier hoeken van de aarde, Gog en Magog, te misleiden. Hij brengt hen voor de strijd bijeen, een menigte zo talrijk als zandkorrels aan de zee. 20:9 Ze trekken op, over de hele breedte van de aarde, en omsingelen het kamp van de heiligen en de geliefde stad.

Ik zeg ook niet dat we nu in een ideaal vrederijk leven... Ik maak me alleen geen illusies over de tijd die hierna komt (zie quote)... Pas in hoofdstuk 21 van de Apocalyps wordt de aarde weer echt leefbaar... En dat is na het Eindoordeel...

Intussen staat de Stad van God gewoon hier op deze aarde... Een akker met graan en dolik door elkaar heen...
'De roeping van de mens is mens te zijn!'

Hendrik-NG

  • Berichten: 3757
    • Bekijk profiel
Het Duizendjarig vrederijk
« Reactie #11 Gepost op: juni 17, 2010, 10:59:01 pm »

quote:

Zwever schreef op 17 juni 2010 om 22:38:
[...]
Hoe kun je zoiets nu toepassen op vandaag?
- Satan misleidt de volken niet meer (huh?)
- Er wordt recht gedaan (huh?)
- Martelaren zijn weer levend geworden (huh?)
- Die martelaren die weer levend zijn geworden heersen duizend jaar (huh?)

Leg mij dat maar eens uit! :)
De Kerk (met Christus aan het hoofd) houdt zijn geloofshelden in ere... (zei deze grefo...)
'De roeping van de mens is mens te zijn!'

Zwever

  • Berichten: 2249
  • Naar Azië gevlogen
    • Bekijk profiel
Het Duizendjarig vrederijk
« Reactie #12 Gepost op: juni 18, 2010, 12:52:57 pm »
Met alle respect, maar dat is wel een héle magere vervulling van deze tekst. Toch?

Bovendien zouden we dan véél meer en véél vaker martelaren moeten herinneren om deze tekst nog een béétje tot zijn recht te laten komen. En hoe ze dan 'regeren' wordt me nog minder duidelijk. Sorry, je zult iets beters moeten brengen vrees ik :)

Daarnaast moet je nog uitleggen hoe de satan nu gebonden is, zodat hij de volken NIET meer kan verleiden, en hoe er nu recht wordt gedaan.

Ik begrijp gewoon niet hoe je in een topic als met Beepee zo enorm precies kan zijn over wat 'labein' zou moeten betekenen en hier een hele passage zó figuurlijk neemt dat het feitelijk niets meer zegt. Nu weet ik wel dat de evangeliën een ander genre zijn dan openbaring, maar toch.

edit:Nu ik het nog een keer lees lijkt het een enorme aanval, maar ik bedoel het vanuit een oprechte interesse en respect. Ik zie je als iemand die zaken uiterst serieus neemt en echt God wilt volgen / de Bijbel tot zijn recht wilt laten komen, en juist daarom begrijp ik niet zo goed hoe je tot deze conclusie komt.
« Laatst bewerkt op: juni 18, 2010, 01:33:05 pm door Zwever »
Mission = finding out what God is doing, and joining in!

Hendrik-NG

  • Berichten: 3757
    • Bekijk profiel
Het Duizendjarig vrederijk
« Reactie #13 Gepost op: juni 18, 2010, 02:10:07 pm »

quote:

Zwever schreef op 18 juni 2010 om 12:52:
Met alle respect, maar dat is wel een héle magere vervulling van deze tekst. Toch?

Bovendien zouden we dan véél meer en véél vaker martelaren moeten herinneren om deze tekst nog een béétje tot zijn recht te laten komen. En hoe ze dan 'regeren' wordt me nog minder duidelijk. Sorry, je zult iets beters moeten brengen vrees ik :)

Daarnaast moet je nog uitleggen hoe de satan nu gebonden is, zodat hij de volken NIET meer kan verleiden, en hoe er nu recht wordt gedaan.

Ik begrijp gewoon niet hoe je in een topic als met Beepee zo enorm precies kan zijn over wat 'labein' zou moeten betekenen en hier een hele passage zó figuurlijk neemt dat het feitelijk niets meer zegt. Nu weet ik wel dat de evangeliën een ander genre zijn dan openbaring, maar toch.

edit:Nu ik het nog een keer lees lijkt het een enorme aanval, maar ik bedoel het vanuit een oprechte interesse en respect. Ik zie je als iemand die zaken uiterst serieus neemt en echt God wilt volgen / de Bijbel tot zijn recht wilt laten komen, en juist daarom begrijp ik niet zo goed hoe je tot deze conclusie komt.


Ik vat het echt niet op als een aanval hoor!! En inderdaad heb ik er wat moeite mee om Openbaring meer als een letterlijke toekomstvoorspelling te zien dan als een beeldende voorstelling van zaken die spelen in verleden, heden en toekomst tot aan de Voleinding...

Ik kan een letterlijke uitleg van een 1000-jarig rijk van vrede moeilijk rijmen met de volgende gelijkenis van Jezus:

Mat 13:24 Hij hield hun een andere gelijkenis voor: ‘Het is met het koninkrijk van de hemel als met een mens die goed zaad op zijn akker uitzaaide. 13:25 Terwijl de mensen sliepen, kwam zijn vijand onkruid tussen het graan zaaien en vertrok weer. 13:26 Toen het jonge gewas opschoot en vrucht begon te dragen, kwam ook het onkruid te voorschijn. 13:27 De knechten kwamen de heer des huizes vragen: “Heer, hebt u soms geen goed zaad op uw akker gezaaid? Waar komt dat onkruid dan vandaan?” 13:28 Hij antwoordde: “Dat is het werk van een vijand.” De knechten zeiden tegen hem: “Wilt u dat wij er het onkruid tussenuit wieden?” 13:29 Hij antwoordde: “Nee, want dan zouden jullie met het onkruid ook het graan lostrekken. 13:30 Laat beide samen opgroeien tot aan de oogst, dan zal ik, wanneer het oogsttijd is, tegen de maaiers zeggen: ‘Wied eerst het onkruid, bind het in bundels bij elkaar en verbrand het. Breng dan het graan bijeen in mijn schuur.’”’

In deze gelijkenis bestaan goed en kwaad naast elkaar tot aan het moment van "de oogst". Satan is "gebonden", maar gaat tegelijk "rond als een briesende leeuw"... Wat wil zeggen dat zijn remmen echt los gaan als hij na de periode van "1000 jaar" wordt ontketend (Op 20:7 e.v.)...

Ik snap het heel goed: die mix van goed en kwaad maakt e.e.a. verwarrend...

- Satan misleidt de volken niet meer: de Kerk groeit wereldwijd nog, er is (nog) geen wereldwijde afval...
- Er wordt recht gedaan : er staan wel A.H.'s en andere beesten op, maar hun rijken zijn eindig (maar: naar menselijke wensen niet snel genoeg, ik geef het toe)...
- Martelaren zijn weer levend geworden: zij leven nog steeds in Christus...
- Die martelaren die weer levend zijn geworden heersen duizend jaar: zij hebben hun invloed over hun graf heen...

Nogmaals: ik snap het als je de uitleg mager vindt; ik zie alleen een wereld van wit en zwart, en een hele hoop tussenschakeringen grijs om me heen... Een vrederijk en een (geketende) satan, die intussen wel degelijk zijn invloed heeft...
'De roeping van de mens is mens te zijn!'

Elin

  • Berichten: 29
    • Bekijk profiel
Het Duizendjarig vrederijk
« Reactie #14 Gepost op: juni 18, 2010, 07:34:52 pm »
HEt duizend jarig vrederijk komt nog, de leeuw ligt dan naast het Lam jesaja 11:6
Nu is dat nog niet zo, de leeuw zit in de dierentuin  bij mij in het dorp achter slot en grendel!
Ook zegt Jesaja dat de mensen weer de leeftijd van bomen krijgen (net als in het begin van de bijbel)jes 65 :22.
De Here Jezus zal dan met ijzeren staf regeren, de zonde is dus nog aanwezig (ook al is satan gebonden)  en bepaalde mensen eren de Here Jezus alleen met de mond. Lees psalm 2:6-12. Het Vrederijk word dus een herschepping van deze aarde,dan het oordeel over de ongelovigen en dan een schepping van een compleet nieuwe Hemel en aarde.
« Laatst bewerkt op: juni 18, 2010, 07:44:20 pm door Elin »

gaitema

  • Berichten: 10169
  • Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Het Duizendjarig vrederijk
« Reactie #15 Gepost op: juni 18, 2010, 08:14:26 pm »
Ik zal het je eerlijk zeggen: ik raak bij het lezen van Openbaringen 20 weer in de war.

In de eerste verzen wordt satan in de afgrond geworpen en gebonden voor duizend jaar. Ook zie je in vers 5 zoals je al noemde dat de doden dus niet opstonden voor die 1000 jaar erop zit.

Ik lees in vers 4 vooraf gaand dat iedereen die dan wel leeft gezegend is en in vers 6 dat het de eerste opstanding is, waaraan niemand ervan in de tweede dood zal komen.

Goed, dus iedereen die dan leeft is heilig en de rest is dood.

Maar dan word ik verward door het gedeelte vanaf vers 7. Dan opeens is satan zoals voorspeld losgelaten, maar zonder aankondiging in die verzen zijn er opeens hele groepen mensen die met hem mee richting de dood hollen.

Okee, denk ik dan: er is ook voorspeld dat die doden zouden opstaan, hebben we gelezen, dus kennelijk zijn ze opgestaan.

Maar dan komen de verzen die dit beeld weer teniet doen. De verzen 11 en 12. De zee gaf de doden en de dood en het dodenrijk gaven de doden. Ik lees in vers 13 en 14 dat ze direct veroordeeld worden, zonder dat ze eerst nog een periode satan achteraan hollen.

Ik snap het dus niet wat er gaande is in deze verzen.

Ik geloof wel op basis van het oude testament dat het 1000 jarige vredesrijk nog niet aangebroken is, tenzij het de hemel zou zijn. Maar ik heb het idee dat het echt om een vernieuwde wereld gaat. Een andere dan de huidige aarde, omdat van de huidige aarde geschreven staat dat hij verloren gaat. Ik heb zelfs gelezen dat tijdens de laatste strijden de mensen die strijden dat doen hoewel hun lichaam al afsterft. Hun lichaam sterft al af, hoewel ze nog leven. Een vreselijk iets om te zien hoe je lichaam als dat van een lijk uitziet en begint te rotten, maar dat jezelf nog leeft.

Ik moet hierbij denken aan een kernenergieramp. Vellen vallen van je benen af, je lichaam is compleet kapot, hoewel je nog leeft.

Vraag me niet waar ik het las, ik ben niet zo goed in het vinden van de teksten in het oude testament, maar ik heb het er een keer in gelezen. Misschien jij ook wel.

Vervolgens las ik een beeld van een wereld waarin alles dood is. Zelfs de vogels vliegen er niet meer. Iedereen en alles is gestorven en God laat het bewust zo braak achter. Zodat iedereen dit als getuigenis zal zien. Het getuigenis dat zegt wat de mensen met Gods scheppingswerk gedaan hebben. Dat deze planeet compleet naar de bliksem is gegaan.

Ik zit te bedenken van deze openbaringen, dat ik het wellicht moet lezen zoals het scheppingsverhaal, wat ook openbaringen zijn, net als het boek openbaringen.

Het duizendjarige rijk staat voor de sabbatdag die aanbreken zou. Want in 6 dagen schiep God de aarde en op de zevende dag ruste Hij. Ook staat er in de bijbel: voor God is één dag gelijk aan 1000 jaar.

Gods scheppingswerk is niet afgerond, maar nog steeds bezig. We leven in de zesde dag.
« Laatst bewerkt op: juni 18, 2010, 08:20:34 pm door gaitema »
Een nieuwe start is een nieuw begin

Elin

  • Berichten: 29
    • Bekijk profiel
Het Duizendjarig vrederijk
« Reactie #16 Gepost op: juni 19, 2010, 07:15:48 am »
Dat mensen levend wegrotten, staat in zach 14. Gait.
Dit gebeurd bij de wederkomst van Jezus op aarde (op de olijfberg)
Zach 14 beschrijfd ook het vrederijk wat daarna komt, dan word ook weer het loofhuttenfeest gevierd. In openb.20:11 lees je dat deze Hemel en aarde verdwijnen, dat is na de passage van het vrederijk.

Priscilla en Aquila

  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10069
  • u hebt Mijn woord bewaard
    • Bekijk profiel
Het Duizendjarig vrederijk
« Reactie #17 Gepost op: juni 19, 2010, 03:20:31 pm »

quote:

Hendrik-NG schreef op 18 juni 2010 om 14:10:
[...]


Ik vat het echt niet op als een aanval hoor!! En inderdaad heb ik er wat moeite mee om Openbaring meer als een letterlijke toekomstvoorspelling te zien dan als een beeldende voorstelling van zaken die spelen in verleden, heden en toekomst tot aan de Voleinding...

Ik kan een letterlijke uitleg van een 1000-jarig rijk van vrede moeilijk rijmen met de volgende gelijkenis van Jezus:

Mat 13:24 Hij hield hun een andere gelijkenis voor: ‘Het is met het koninkrijk van de hemel als met een mens die goed zaad op zijn akker uitzaaide. 13:25 Terwijl de mensen sliepen, kwam zijn vijand onkruid tussen het graan zaaien en vertrok weer. 13:26 Toen het jonge gewas opschoot en vrucht begon te dragen, kwam ook het onkruid te voorschijn. 13:27 De knechten kwamen de heer des huizes vragen: “Heer, hebt u soms geen goed zaad op uw akker gezaaid? Waar komt dat onkruid dan vandaan?” 13:28 Hij antwoordde: “Dat is het werk van een vijand.” De knechten zeiden tegen hem: “Wilt u dat wij er het onkruid tussenuit wieden?” 13:29 Hij antwoordde: “Nee, want dan zouden jullie met het onkruid ook het graan lostrekken. 13:30 Laat beide samen opgroeien tot aan de oogst, dan zal ik, wanneer het oogsttijd is, tegen de maaiers zeggen: ‘Wied eerst het onkruid, bind het in bundels bij elkaar en verbrand het. Breng dan het graan bijeen in mijn schuur.’”’

In deze gelijkenis bestaan goed en kwaad naast elkaar tot aan het moment van "de oogst".
Klopt.:)

quote:

Satan is "gebonden", maar gaat tegelijk "rond als een briesende leeuw"... Wat wil zeggen dat zijn remmen echt los gaan als hij na de periode van "1000 jaar" wordt ontketend (Op 20:7 e.v.)...[/

Ik snap het heel goed: die mix van goed en kwaad maakt e.e.a. verwarrend...

- Satan misleidt de volken niet meer: de Kerk groeit wereldwijd nog, er is (nog) geen wereldwijde afval...
- Er wordt recht gedaan : er staan wel A.H.'s en andere beesten op, maar hun rijken zijn eindig (maar: naar menselijke wensen niet snel genoeg, ik geef het toe)...
- Martelaren zijn weer levend geworden: zij leven nog steeds in Christus...
- Die martelaren die weer levend zijn geworden heersen duizend jaar: zij hebben hun invloed over hun graf heen...

Nogmaals: ik snap het als je de uitleg mager vindt; ik zie alleen een wereld van wit en zwart, en een hele hoop tussenschakeringen grijs om me heen... Een vrederijk en een (geketende) satan, die intussen wel degelijk zijn invloed heeft...

Ja, als je denkt dat het koninkrijk wat hier wordt beschreven het 1000-jarig rijk is, dan is het niet te rijmen.
Maar dat is het m.i. dan ook niet.
Het gaat hier om het koninkrijk der hemelen. Het duizendjarig rijk is toch echt een koninkrijk op aarde.

Als je matt 24 erbij leest, is het wat duidelijker....

Matt  24
30 En dan zal het teken van de Zoon des mensen verschijnen aan de hemel en dan zullen alle stammen der aarde zich op de borst slaan en zij zullen de Zoon des mensen zien komen op de wolken des hemels, met grote macht en heerlijkheid. 31 En Hij zal zijn engelen uitzenden met luid bazuingeschal en zij zullen zijn uitverkorenen verzamelen uit de vier windstreken, van het ene uiterste der hemelen tot het andere.

Pas hierna komt het koninkrijk op aarde...... daar zal geen goed en kwaad samen opgroeien zoals nu. Er zal recht en gerechtigheid heersen...
Lees bv hst 25. Daar heb je het oordeel over de volken. Tegen de schapen wordt gezegd dat ze daarna in mogen gaan in het koninkrijk bereid van de grondlegging der wereld af.
Dus pas nadat de Heer terug is gekomen:

Matt 25
31 Wanneer dan de Zoon des mensen komt in zijn heerlijkheid en al de engelen met Hem, dan zal Hij plaats nemen op de troon zijner heerlijkheid. 32 En al de volken zullen vóór Hem verzameld worden, en Hij zal ze van elkander scheiden, zoals de herder de schapen scheidt van de bokken, 33 en Hij zal de schapen zetten aan zijn rechterhand en de bokken aan zijn linkerhand. 34 Dan zal de Koning tot hen, die aan zijn rechterhand zijn, zeggen: Komt, gij gezegenden mijns Vaders, beërft het Koninkrijk, dat u bereid is van de grondlegging der wereld af.
Ik kom spoedig; houd vast wat gij hebt, opdat niemand uw kroon neme.   Wie overwint, hem zal Ik maken tot een zuil in de tempel mijns Gods en hij zal niet meer daaruit gaan

Zwever

  • Berichten: 2249
  • Naar Azië gevlogen
    • Bekijk profiel
Het Duizendjarig vrederijk
« Reactie #18 Gepost op: juni 19, 2010, 03:32:30 pm »

quote:

Pas hierna komt het koninkrijk op aarde...... daar zal geen goed en kwaad samen opgroeien zoals nu.


Hoe kan het dan, dat er zoveel onderhuids kwaad aanwezig is, dat Satan kan gebruiken om een Armegeddon te lanceren ná het 1000-jarig rijk?

Dat is het ongerijmde waar Hendrik op wijst - hoe kan het zijn dat de mensen die al 1000 jaar onder regering hebben geleefd van Christus, dan zó makkelijk verleid worden? Die mensen zijn dus uiteindelijk kaf - en geen koren. Er leeft dus ook een hoop kaf in het 1000-jarig rijk. Terwijl Jezus zegt dat Hij het kaf van het koren zal scheiden en DAN zijn rijk aan zal breken - dat kan dan pas ná het 1000-jarig rijk zijn.

Kortom, zo simpel is het allemaal niet :)
« Laatst bewerkt op: juni 19, 2010, 03:34:56 pm door Zwever »
Mission = finding out what God is doing, and joining in!

gaitema

  • Berichten: 10169
  • Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Het Duizendjarig vrederijk
« Reactie #19 Gepost op: juni 19, 2010, 05:06:05 pm »

quote:

Elin schreef op 19 juni 2010 om 07:15:
Dat mensen levend wegrotten, staat in zach 14. Gait.
Dit gebeurd bij de wederkomst van Jezus op aarde (op de olijfberg)
Zach 14 beschrijfd ook het vrederijk wat daarna komt, dan word ook weer het loofhuttenfeest gevierd. In openb.20:11 lees je dat deze Hemel en aarde verdwijnen, dat is na de passage van het vrederijk.


En dat snap ik dus weer niet. Omdat we net gelezen hadden in openbaringen dat er enkel kinderen van God in het duizendjarige rijk zijn, terwijl hier staat dat er wat van die mensen die Jeruzalem aanvielen ontkwamen.

Verder wordt er hier weer niet over een opname gesproken, terwijl Openbaringen het er wel over heeft.
Een nieuwe start is een nieuw begin

Priscilla en Aquila

  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10069
  • u hebt Mijn woord bewaard
    • Bekijk profiel
Het Duizendjarig vrederijk
« Reactie #20 Gepost op: juni 19, 2010, 07:13:25 pm »

quote:

Zwever schreef op 19 juni 2010 om 15:32:
[...]


Hoe kan het dan, dat er zoveel onderhuids kwaad aanwezig is, dat Satan kan gebruiken om een Armegeddon te lanceren ná het 1000-jarig rijk?

Dat is het ongerijmde waar Hendrik op wijst - hoe kan het zijn dat de mensen die al 1000 jaar onder regering hebben geleefd van Christus, dan zó makkelijk verleid worden? Die mensen zijn dus uiteindelijk kaf - en geen koren. Er leeft dus ook een hoop kaf in het 1000-jarig rijk. Terwijl Jezus zegt dat Hij het kaf van het koren zal scheiden en DAN zijn rijk aan zal breken - dat kan dan pas ná het 1000-jarig rijk zijn.

Kortom, zo simpel is het allemaal niet :)

De mensen zijn nog wel zondig maar worden niet verleid door de satan omdat die 1000 jaar is gebonden.
Pas nadat de satan weer is losgelaten, komt er die strijd om Jeruzalem.
Hieraan kun je zien dat de mensn zondig is, en ook als de satan er niet is om hen te verleiden het heel wat kan lijken. Maar op het moment dat de satan weer z'n gang kan gaan, laat de mens die NB de Here Jezus als heerser heeft gehad die 1000 jaar, zich toch weer verleiden.
Er staat ook dat Jezus de heidenen zal hoeden met een ijzeren staf. Dat betekent dat ze nog niet geheel vrijwillig zich laten leiden.
Er zal nog wel zonde zijn bv.
Maar hierover wordt dan recht gesproken. De wet gaat nl uit vanuit Jeruzalem, en men zal zich daaraan moeten houden.
Ik kom spoedig; houd vast wat gij hebt, opdat niemand uw kroon neme.   Wie overwint, hem zal Ik maken tot een zuil in de tempel mijns Gods en hij zal niet meer daaruit gaan

Zwever

  • Berichten: 2249
  • Naar Azië gevlogen
    • Bekijk profiel
Het Duizendjarig vrederijk
« Reactie #21 Gepost op: juni 19, 2010, 07:54:27 pm »
Oke, maar leg dan nog eens uit waarom het kaf nog niet van het koren is gescheiden, terwijl Jezus toch duidelijk zegt dat Hij het kaf van het koren zal scheiden, en dán Zijn koninkrijk begint?
Mission = finding out what God is doing, and joining in!

Priscilla en Aquila

  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10069
  • u hebt Mijn woord bewaard
    • Bekijk profiel
Het Duizendjarig vrederijk
« Reactie #22 Gepost op: juni 19, 2010, 08:13:16 pm »

quote:

Zwever schreef op 19 juni 2010 om 19:54:
Oke, maar leg dan nog eens uit waarom het kaf nog niet van het koren is gescheiden, terwijl Jezus toch duidelijk zegt dat Hij het kaf van het koren zal scheiden, en dán Zijn koninkrijk begint?

Beetje ingewikkeld...
Het koren, zijn de kinderen van het koninkrijk, diehet 100-jarig rijk in mogen gaan.
Maar, de zonde is nog niet afgeschaft, de vloek is tijdelijk opgeheven, de satan gebonden. ook tijdelijk.
En ja die kinderen van het koninkrijk zullen toch weer kinderen krijgen die 100 jaar.
En die zullen niet allemaal willen geloven.
Ze 'moeten'. De wet gaat uit vanuit Jeruzalem...
Maar niet ieder wil.
Als ze al volmaakt waren, zouden ze niet meer verleid worden na de 1000 jaar als de satn weer voor even los wordt gelaten.
Maar dit is wat lastige materie omdat ik geloof dat de christenen bv al opgenomen zijn vóór die tijd, en in het 1000 jarig rijk met Christus samen regeren... Openb. 20 eerste verzen...'
Zij hebben een heel andere positie dan de mensen die vanuit de grote verdrukking het koninkrijk in mogen gaan omdat ze 'goed hebben gedaan' aan de minste van de broeders van Jezus. Een beker water, hen opgezocht in de gevangenis... Matt 25.Het gaat over volken. En sommige volken mogen het rijk in gaan. Andere volken zijn de bokken en worden buitengeworpen.
« Laatst bewerkt op: juni 19, 2010, 08:22:28 pm door Priscilla en Aquila »
Ik kom spoedig; houd vast wat gij hebt, opdat niemand uw kroon neme.   Wie overwint, hem zal Ik maken tot een zuil in de tempel mijns Gods en hij zal niet meer daaruit gaan

gaitema

  • Berichten: 10169
  • Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Het Duizendjarig vrederijk
« Reactie #23 Gepost op: juni 19, 2010, 10:00:28 pm »
Letterlijk staat er dat de mensen die onthoofd waren vanwege hun geloof in Jezus en het niet volgen van het beest en zijn beeld samen met Jezus regeren. Hoe kom je tot de conclusie dat we allemaal regeren?

Daarbij ben ik er altijd vanuit gegaan dat we allemaal voor het lammen en bokkenoordeel van Jezus staan. Dat iedereen voor dat oordeel uit hun graf zijn opgestaan. Ik vind dat ook logisch, omdat het wel of niet volgen van Jezus uit in het Hem dienen. Geloof is ook dienen. Jezus wil dat je Hem vertrouwd en in Hem geloofd en dat ook laat zien met wat je doet. Als je Hem hebt gediend, dan geeft Hij je zijn genade.

Ik zal nog eens kijken in het boek: "Gelukkig Gereformeerd" wat daar over in staat, want daar stond ook wel weer een interessante visie in.

Het lijkt me ook zoals ik nu om me heen kijk, dat deze aarde niet geschikt zal zijn voor dat van het duizendjarige rijk. Deze aarde is hard op weg om compleet ontwijd te raken.


Een herschepping wordt het wel, maar een totaal nieuwe wereld die wel geschikt is voor het grote plan van God met het duizendjarige rijk.
De huidige aarde is dan totaal verloren gegaan.

Het terug komen van Jezus wat we verwachten is voor de opname. De rest van de wereld heeft dat niet door en blijft achter op de wereld dat compleet verloren gaat. Daarna volgt pas het oordeel en dat telt voor ons allemaal.
« Laatst bewerkt op: juni 19, 2010, 10:03:39 pm door gaitema »
Een nieuwe start is een nieuw begin

kerklid00

  • Berichten: 162
    • Bekijk profiel
Het Duizendjarig vrederijk
« Reactie #24 Gepost op: juni 30, 2010, 02:57:31 pm »
Na de wederkomst van Jezus met de gelovigen (wij) (openb.19), gaan wij met de Here Jezus regeren in het d.j.vrederijk op deze aarde.(openb.20)

Ik vermoed dat wat hierboven is aangegeven en gekopiëerd uit een posting van Eli, niet geheel juist is weergegeven. Want wáár staat dat "wij"gelovigen met Jezus op aarde voor een periode van 1000 jaar. gaan regeren.

Dat staat nergens!

Dus vraag ik Eli om eens duidelijk aan te geven wáár zijn inzicht op gebaseerd is. Wél vind ik aangegevn dat Satan voor 1000 jaren gebonden is op aarde, waar dan op dat moment geen menselijk leven meer is. Lees eens aangaande de eerste opstanding Openbaring 20:4-6

Aan het begin van de eerste opstanding zal dus aansluitend een periode aanbreken van 1000 jaren, waarbij de verlosten uit hun graven én de levende gelovigen, de Here tegemoet zullen gaan en met Hem, voor 1000 jaren in het Hemels Jeruzalem zullen vertoeven.
Degenen die dus mét Christus zijn gestorven en zij die met Christus leven, gaan dus de Here in de Hemel tegemoet. Jezus zelf zal dus niet Zelf op aarde komen. (1 Tessalonicenzen 4:13-18).
Voor de goede orde: Heersen als Koningen met Jezus, betekent in deze orde, niet regeren als of we een bestuurbaar orgaan zijn over mensen, maar "als koningen rechtspreken". Dat kan natuurlijk niet op aarde gebeuren, omdat deze heel en al verlaten is, er geen licht meer is en er een ijsendwekkende temperatuur heerst van x aantal graden onder nul.

Na die 1000 jaren, in het Hemels Jeruzalem waar de verlosten met Jezus hebben gewoond, keren zij gezamelijk terug in de Hemelse stad richting aarde, alwaar zij hoog boven de aarde blijven hangen (Openbaring 21:2). Satan wordt uit zijn gevangenschap verlost en de tweede opstanding zal plaats vinden. Nu, met dit opgestane volk, van die tweede opstanding zal Satan over de gehele breedte der aarde nog een aanval doen op de Hemelse Stad. Degenen die bij de tweede opstanding betrokken zijn, zullen geen verheerlijkt lichaam ontvangen, maar met hun zieke lichamen, fysiek en geestelijk, hun leider Satan dienen. Satan denkt nog in een allerlaatste poging te kunnen doen, de Hemelse Stad in te nemen, de aarde opnieuw te kunnen bevolken om zijn zondige geest over de wereld te zenden. Deze verlorenen zien nu met hun eigen ogen de Waarheid en datgene wat de gelovigen van alle eeuwen hebben verkondigd. Maar toch houden zij vast aan hun eigen leugens en zonden en weten dat het oordeel, waar eeuwen over gesproken is, geveld is. De Allerhoogste god, de Hemelse Vader van Jezus én ons, kan dan niets anders doen dan "op te staan" om Zijn geliefde Zoon met Zijn volk te redden.

Dat de verlosten die deel hebben aan de eerste opstanding in het Hemels Jeruzalem zullen vertoeven, tijdens de 1000 jaar, zoals de Schrift ons leert, blijkt ook uit de Bijbeltekst die verwijst naar het laatste oordeel.

Of weet gij niet dat de heiligen ( de verlosten van alle eeuwen) de wereld zullen oordelen. En indien bij u het oordeel rust over de wereld, zijt gij dan onbevoegd voor de meest onbetekende rechtspraak? Weet gij niet dat wij over engelen oordelen zullen... (1 Kor. 6:2,3)
« Laatst bewerkt op: juni 30, 2010, 03:00:33 pm door kerklid00 »

kerklid00

  • Berichten: 162
    • Bekijk profiel
Het Duizendjarig vrederijk
« Reactie #25 Gepost op: juli 01, 2010, 04:38:40 am »
Priscilla en Anquila schreven:Matt 25.Het gaat over volken. En sommige volken mogen het rijk in gaan. Andere volken zijn de bokken en worden buitengeworpen.
In essentie gaat het hier over de waakzaamheid en voorbereiding op het Koninkrijk. Olie staat voor "Heilige Geest" in verbondenheid daarmee. Er zijn mensen die "slapen" en geestelijk achteruit gaan. Er zijn mensen die hun lamp fel laten branden en "horen wat de Heer" hen te zeggen heeft.
(Openbaring 14:6-12)

Er zijn aan het einde twee volkeren; schapen en bokken. Het oordeel vind nu plaats! Vlak voor de wederkomst van Christus.

Er is dus een volk dat tot de Hoer behoort, Satan is hun leider: uit alle taal, volk, stam en natie -en-

Er is een volk dat tot de Reine vrouw behoort, Jezus is hun Koning: uit alle volk, taal, stam en natie. Beide beweringen kunnen we in Openbaringen terug vinden.

Elin

  • Berichten: 29
    • Bekijk profiel
Het Duizendjarig vrederijk
« Reactie #26 Gepost op: juli 02, 2010, 09:15:42 pm »
Dat wij met Jezus op aarde regeren staat in openbaring 3:21 en 20:6 (de opname is een onderdeel van de eerste opstanding). Wij wonen dan met Jezus op de Heilige berg (waar ook zijn eigengebouwde 4e tempel  staat met de Shechina glorie van God erin) in het herbouwde Jeruzalem,  in het vrederijk.
JOEL 4:
17 Dan zullen jullie inzien dat ik, de HEER, jullie God,
woon op de Sion, mijn heilige berg.

Jeruzalem zal een heilige stad zijn;
vreemden zullen er niet meer binnengaan.

Onze Here Jezus regeert dus op aarde met ijzeren staf vanuit Israel tijdens het vrederijk.
« Laatst bewerkt op: juli 03, 2010, 01:31:55 pm door Elin »

kerklid00

  • Berichten: 162
    • Bekijk profiel
Het Duizendjarig vrederijk
« Reactie #27 Gepost op: juli 03, 2010, 08:28:11 am »
Hallo Elin,

Met respect voor je beweringen in je postings; Volg Yeshua en ben gehoorzaam aan Hem en Zijn geboden. Wees een getuige van Hem, want het volk van Christus onderhoud de geboden en heeft alleen Zijn getuigenis (Openbaring 12:17/14:12/19:10 /Openbaring 18:1-4). Ik heb de indruk dat je Boaz Nieuwhof in casu Willem Nieuwhof opvolgt en aangenomen heb als de waarheid. Want ik heb de indruk dat je Boaz beweringen navolgt i.p.v. Yeshua. als ik zo zijn uitleg op de volgende site bestudeer en vergelijk met datgene wat jij hebt aangenomen. Willem Nieuwhof is een Nederlander, een zakenman in Nieuw Zeeland. Zijn zoon Boaz is voorganger van de Beit-El Nazaréne Israëlische Gemeente in Tauranga-Nieuw Zeeland.

Boaz is sterk gericht op het aardse Jeruzalem en het aardse volk en land Israël, alhoewel het hier wel om een Messiaanse gemeenschap gaat. Isra"l is echter in essentie geen land, maar een volk. Yeshua zelf is "de Israël". Boaz Nieuwhof en zijn vader zien echter de profetiën en de nog komende evenementen er van plaats vinden op aarde, dat deels juist is, maar ook de wederkomst van Christus! Precies zoals jij aangeeft Elin, en dat is lijkt mijn tegenstrijdig aan de Schrift en datgene wat Yeshua ons leert.

Ik heb namelijk ontdekt dat je postings daardoor een weerklank van tegenstrijdigheid lijken weer te geven. Ze stroken namelijk niet met datgene wat de Bijbel mij vertelt (door de heilige Geest wel te verstaan) en datgene wat de meeste van de forumleden uitleggen.
Jij bent de enige die er "uitspringt" met overigens bijzondere en leerzame zaken, vanuit Messiaanse achtergrond.

http://books.google.be/bo...esnum=4&ved=0CC4Q6AEwAw#v=onepage&q=shechinah&f=false

Opmerkelijk is nu bijvoorbeeld dat de Messiaanse predikant Ds. P. Daniëls een messiaanse gemeente leidt in Rotterdam, genaamd Echad: |
 http://god-is-goed.nl/Bet_Echad.html

Opmerkelijk en verschillend van Boaz Nieuwhof is dat de Messiaanse gemeente (Adventistsich/Messiaans) van Ds. P. Daniëls bestaat uit mensen welke vanuit alle geloofsdenominaties binnengekomen zijn. De Messiaans/Adventistsiche gemeente groeit nog steeds, ook Joden maken deel uit van die Adventistsiche gemeenschap, die gewoon deel is van de algemene Adventkerk. Het geloof komt uit de Joden, Johannes 4:22. Ik ben het dan ook zeer eens met bepaalde zaken zoals die vanuit de Messiaanse achtergrond ons bekend gemaakt worden. Het lijkt er dus op dat wij Geestelijke joden moeten worden, eerder dan dat wij het Jood zijn moeten verbinden met Oud Testamentische voorstellingen welke door Jezus, deels, zijn afgedaan. Vandaar dat het op zich juist is dat de Joodse mens van geboorte Yeshua leert aannemen, zoals Hij van alle mensen vraagt.
De laatste oproep om dat te doen -voor een ieder die zegt Hem te kennen- vinden we in Openbaringen 14:6-12

Het is ook de reden, dat Jezus in Openbaring 14:6-12 aangeeft dat zij die zeggen hem te geloven, uit moeten gaan van het grote Babylon, daar het Grote Babylon zich een eigen "god"en een eigen "jezus" zal maken om de mensen te verleiden tot aanbidding van de Overste van deze wereld. Het Beeld van Nebukadnessar heeft nog evenveel waarde als ten tijde van de profeet Daniël, die zich voor het Beeld niet boog.

Dat sommige beweringen van je onbijbels en onjuist zijn, mag wel blijken uit het feit dat je aangeeft dat Jezus een Nieuwe Tempel zal bouwen of betreden. Maar Openbaringen 21 leert mij duidelijk, dat er in het Nieuwe Jeruzalem geheel geen Tempel meer zal zijn, daar de Vader, de Allerhoogste god én het Lam zelf de Tempel zijn. Zoals ook wij tot Tempels van de Heilige Geest moeten groeien. Geloven en aanbidden is in eerste plaats een Geestelijke kwestie. Dus die ene  bewering van je, gooit al je voorgaande stellingen overhoop en onegloofwaardig. Jammer dat ik dat moet zeggen.

Er wordt inderdaad wel geveinsd aan een Derde Tempel in het aardse Jeruzalem, maar die dient er dan alleen maar voor om een vals Messias een plaats te bereiden! Het Vaticaan doet in ieder geval zijn uiterste best om in Jeruzalem vaste voet aan de grond te krijgen, zij onderhandeld momenteel met de Israëlische regering daarover. Ook met de Islam probeert zij goede relaties op te bouwen om, je raad het al, straks de regie er over in handen te hebben. Eén volk, Eén Rijk, Eén Leider!  Oecumene in zijn volle glorie!

Veel plezier met het bestuderen van deze site:
http://god-is-goed.nl/Bet_Echad.html

 en het aanschouwen van de fotoreportage, die men heeft geplaatst. Zelf kom ik er niet, want ik woon in Gent/België.
« Laatst bewerkt op: juli 03, 2010, 09:16:15 am door kerklid00 »

Elin

  • Berichten: 29
    • Bekijk profiel
Het Duizendjarig vrederijk
« Reactie #28 Gepost op: juli 03, 2010, 01:46:54 pm »
Ik was idd fout met nieuw jeruzalem in het vrederijk, ik bedoel een herbouwd Jeruzalem, het nieuwe Jeruzalem ZONDER tempel daalt neer Na het vrederijk, Na de 3e tempel (van de grote verdrukking)waar de anti-christ zich in zet, bouwd de Here Jezus de 4e tempel van het vrederijk, waar de Glorie van God in komt (zie zach.6:12) die van ezechiel.
Verder was ik fout dat wij bij het oordeel zijn in het dal van josafat (een vervulling van GEN.49:10) dat doet de Here zelf. Feit blijft dat het N.T. zegt in 1 tess4:17 Zo zullen wij altijd bij de Here zijn.
ps de namen van de bijbelleeraars die jij kerklid00 noemt,ken ik niet.
« Laatst bewerkt op: juli 03, 2010, 07:36:19 pm door Elin »

Elin

  • Berichten: 29
    • Bekijk profiel
Het Duizendjarig vrederijk
« Reactie #29 Gepost op: juli 03, 2010, 07:45:03 pm »
Sommige mensen leren dat het nieuwe Jeruzalem nederdaalt uit de hemel en boven Het aardse Jerusalem in de zweeft -  'Een gigantische diamant kubus - van hier tot Madrid!' Heel vreemd, volgens mij, hoewel de drie dimensies in OPEN.21 een kubus vormen. Een bijbelleeraar zei dat DIT het teken van de komst van de Zoon des Mensen is. Daarom zei hij ook dat hij niet het eens is met gelovigen die zeggen dat zij een rol zullen met de Messias spelen in de aardse Jeruzalem in het Vrederijk. Hij zal in dit ophangende nieuwe Jeruzalem wonen! Maar dit vind ik een heel vreemd idee, en dit een vermenging van twee verschillende dingen, en staat niet in de volgorde van Openbaring.

Wat ik zie, is een NIEUWE BERG die op DE AARDE zal zijn, in de plaats van de aardse Jeruzalem - die door een gigantische aardbeving weer vernietigd zal woorden, wanneer de Messias op de Olijfberg zal staan (ZACH.14) - de berg van het huis des Heren vast zal staan. (JES.2:2-4) "Dan zal de berg van het huis des Heren vast staan ALS DE HOOGSTE DER BERGEN, EN HIJ ZAL VERHEVEN ZIJN BOVEN DE HEUVELEN. En alle volkeren zullen DERWAARTS heenstrromen en vele natien zullen optrekken en zeggen: Komt, laten wij opgaan naar DE BERG des Hereen, NAAR HET HUIS van de God Jakobs." Als het in de lucht opgehangen is, hoe kunnen ze daar heenstromen?

MICA 4:1 "En het zal geschieden in het laatste der dagen: dan zal DE BERG VAN HET HUIS DES HEREN vaststaan als DE HOOGSTE der bergen, en HIJ ZAL VEERHEVEN ZIJN BOVEN de heuvelen. En volkeren zullen derwaarts heenstromen."

Volgens EZECH.33:12, "Dit is de wet voor het huis: OP DE TOP VAN DE BERG zal zijn gehele gebied aan alle kanten allerheiligste zijn." Deze visioen is in hoofdstuk 40:2 begonnen, toen de profeet naar Jeruzalem (de stad die toen gevallen was) in geest gebracht werd,  "en hij (de engel) zette mij neer OP EEN ZEER HOGE BERG: DAAROP was iets als een stad gebouwd aan de zuidzijde"

Het doel van de visioen was (v.4) "opdat ik u DIT zou laten zien, zijt gij hierheen gebracht.Verkondig alles wat gij zien zult aan het huis Israels."

In EZEC.17:22 spreekt hij ook over dezelfde "hoge en verheven berg" - de hoogste berg der wereld in de toekemst - die de centrum van aanbidding voor Israel en de volkeren zal worden. De "iets als een stad gebouwd" was de OMTREK van een stad die hij boven op deze berg zag. DIT zal later als de Jeruzalem en de tempel van het Vrederijk geopenbaard worden.

In EZEC.20:40, "Want OP MIJN HEILIGE BERG, OP DE HOGE BERG ISRAELS, luidt het woord van de Here HERE, DAAR zal het ganse huis Israels in zijn  geheel Mij IN HET LAND dienen. DAAR zal ik behagen in hen hebben en DAAR zal Ik heffingen van u vorderen en het beste uwer gaven, bij alles wat gij heiligt."

Vanaf hoofdstuk 40, zijn alle detaiiles aan Ezechiel gegeven, opdat hij alles aan de Joden in Babyon  moest  verkondigen, die om hem heen zatten, als een wonderbare toekomende contrast in het Vrederijk met de verwoesting van Jerusalem en de tempel in HUN tijd was gebeurd. Hij kreeg een begeleidende tocht met de engel, die bij de oostelijke poort van het nieuwe tempel hof begon. (40:6). Daar zal zijn tocht ook eindigen (42:15)

Met de wederkomst van de Messias, dus, zal er enorme geografische en topografische veranderingen in het land Israels gebeuren. Een van de belangrijkste veranderingen is de verheffing van dit berg, die de hoogste berg der wereld zal worden. Daarop zal de tempel en stad Jerusalem van de Vrederijk staan.
(Zie ook JES.27:13; 56:6-8; 66:20.) Volgens EZEC.17:22-24 zal het een plaats van weelderig groen en plantengroei worden.

In EZEC.45:1-8 beschreef hij de berg van het huis van de Heer. Volgens de afmeting in v.1, zal te top van die berg een oppervlakte van 80.5 vierkante kilometers hebben. Het is een vierkante plateau, die in drie gedeelten verdeelt is. De nieuwe stad Jeruzalem zal 16 vierkante km zijn. In 48 v.20 is de vierkante vorm van de top van die berg weer benadrukt. De gehele heffing zal 25,000 x 25,000 el zijn; ALS EEN VIERKANT moet gij de heilige heffing bepalen met inbegrijp van het bezit der stad". Het was heel belangrijk dus, dat Ezechiel alles heel exact moest verkondigen.

kerklid00

  • Berichten: 162
    • Bekijk profiel
Het Duizendjarig vrederijk
« Reactie #30 Gepost op: juli 03, 2010, 09:05:36 pm »
Dank voor je uitgebreide antwoord Elin.

De omschrijving van het Hemels Jeruzalem vinden we omschreven in Openbaring 20.
De Heiligen van alle tijden, zullen na hun - de eerste- opstanding, de Here tegemoet gaan, samen met de nog levende heiligen, de levenden zullen hierbij de slapende heiligen niet voorgaan.
Nadat de Here Jezus mét de Heiligen de Hemelse Stad zal binnengegaan zijn, zal Hij met hen Avondmaal houden en hen de voeten wassen. Dat heeft Hij belooft als Hij met Zijn discipelen in de bovenkamer, vlak voor Zijn veroordeling, het (Laatste-) Avondmal hield. Hij zei hen dit ceremonieël tot aan Zijn komst in ere te houden, daar Hij dat weer in het Hemels Jeruzalem met hen zoud houden.

Wat gebeurt er nu als Yeshua met Zijn trouwe verlosten in dat Hemels Jeruzalem is aangekomen. Dan worden de nog slapende verlorenen geoordeeld evenals de gevallen engelen. Bovendien krijgen de verlosten een uitleg waarom de wereldgeschiedenis altijd in de handen van de Vader, de Allerhoogste god is geweest en dat Hij, de Zoon daar ook altijd deelgenoot van was. De verlosten zullen dus geheel en al, zonder vrees, geheel de Waarheid geopenbaard, deel hebben aan het verdere verloop van de -aller- laatste dingen, nadat het Hemels Jeruzalem op aarde, zijn laatste positie heeft ingenomen. Ons zonnestelsel én de aarde gaan weer deel uitmaken van het gehele Rijk van de Heilige Vader in de hemel.

De aarde is in de tijd van het millennium geheel verlaten. De nog levende goddelozen zijn uitgeroeid en hun slapende lichamen liggen verspreid over de aarde. Samen met hun valse leraars zijn zij verteerd door de aanblik van Jezus Christus. Dit dan is nu de verblijfplaats waar Satan samen met zijn engelen, voor 1000 jaren over zijn zonden en misleidingen kan nadenken.

Na de 1000 jaren zal Yeshua met de nieuwe inwoners van het Hemels Jeruzalem als ook de heilige engelen (Jezus heeft daar immers "woningen" gebouwd), in en met de Stad nederdalen tot de Olijfberg. Yeshua gaat nu met een klein aantal heiligen de stad uit en daalt neder tot op de top van de Olijfberg, daar waar Hij vanaf ten hemel voer. Hij zou immers precies zo wederkeren, zoals Hij ten hemel was gestegen had Hij belooft. Nadat Hij met zijn voeten de top van die berg heeft aangeraakt, zal de Olijfberg in tweeën splijten en een volkomen vlakke plaats zal ontstaan, waarop precies het Nieuwe Jeruzalem zich zal neerzetten.

De laatste strijd zal aanvang nemen. Met Jezus voorop, verlaten de verlosten en de heilige engelen de stad. Als allen uit de Stad zijn, zal Jezus de verschrikkelijke oproep doen, waardoor de slapende verloren mensheid uit hun graven of van  de positie waar zij stierven, opstaan. Met hun nog even fysieke zwakheden alswel lichamelijke ziekten zullen zij opstaan en Satan zal hen wederom tot een allerlaatste strijd oproepen.  Al deze verlorenen, die de Here hebben bespot, hebben beledigd, hebben nagelaten te luisteren naar de tevergeefse oproepen van de Heiland, de Hemelse Vader de eer te geven, zullen opnieuw de Heiland bespotten den trachten de verlosten en de engelen te vernietigen.

Aanvankelijk willen de verlorenen zich nog verbergen, omdat zij de aanblik van Yeshua met de verlosten en de heilige engelen niet kunnen aanzien. Maar dan na enige tijd, kunnen deze eeuwig verloren wezens zich niet inhouden en erkennen eensgezind de Here der Heerscharen. "Gezegend is Hij, Die komt in de naam van de HEERE"

Satan is woest en zet alles op alles om Zijn volgelingen tot een laatste pogoing aan te zetten Jezus én de heilige schare te vernietigen. Jezustrekt zich met de heilige schare terug in de Heilige Stad het Nieuwe Jeruzalem.
Satan maakt door zijn geest zijn volgelingen krachtig en overetuigd hen van zijn doel. Dan zal de menigte, goed bewapend, de stad naderen om deze te vernietigen. Echter de poorten zijn gesloten en engelen bewaken die. Jezus én de heilige schare, die zich inmiddels in de vesting hebben ingesloten, begeven zich op de muren van de Heilige Stad. Zij aanschouwen het krachtige leger van Satan dat de stad, over de gehele breedte van de aarde, zal aantreden.

Echter, naarmate de soldaten van Satan de stad dichter naderen, des te meer zien zij de pracht van de heiligen, met hun blinkende kronen en hun fijne zuivere gewaden. Zij zien nu, op het allerlaatse moment dat zij verloren hebben, dat hen gelukkig en eeuwig leven zou hebben gegeven. Hen zakt de moed in de schoenen. Satan wordt woester en voelt nu aan dat hij alles zal verliezen dat hij meende te bezitten, aan macht. Vlak voordat zij de poorten beriken van de Hemelse Stad zend de Hemelse Vader vuur uit de hemel en worden de verloren engelen en de verloren mensheid in één klap geheel vernietigd, samen met hun leider, de Duivel, de Satan, Lucifer de Lichtdrager die het ooit eens was in de Hemel.

Daarna als alles achter de rug is, zal de aarde, onder getuigen van de verlosten en de heilige engelen, in één oogwenk weer in de oorspronkelijke hemelse Staat worden herschapen. Ons zonnestelsel zal verdwijnen en deze woonplaats zal weer tot het gehele Koninkrijk van de Hemelse Vader behoren waar ook de verlosten dan kunnen rondreizen.

Elin

  • Berichten: 29
    • Bekijk profiel
Het Duizendjarig vrederijk
« Reactie #31 Gepost op: juli 03, 2010, 11:09:46 pm »
De openbaring van Jezus zegt deze volgorde:
1. Bruiloft van het Lam in de Hemel met de gelovigen van de opname. Openb.19:8
2. Wederkomst van de Here Jezus met de gelovigen en engelen. Openb.19:14
3. De Here Jezus regeert op aarde in het vrederijk vanaf zijn Heilige  berg.Openb.20
(De wolf ligt dan naast het lammetje, zwaarden worden omgesmeed tot ploegscharen,jes.2/11/35/65)
4. De witte troon oordeel voor de ongelovigen. openb.20:11
5. De nieuwe Hemel (daalt dan pas neer) en aarde. openb.21/22

Elin

  • Berichten: 29
    • Bekijk profiel
Het Duizendjarig vrederijk
« Reactie #32 Gepost op: juli 03, 2010, 11:30:59 pm »
Als je in de bijbel leest, Lees mijn tekstverwijzingen van het O.T., dan kom je tot andere conclusies,kerklid00.
In mijn bijbel staat dat de duivel tijdens het vrederijk in de afgrond wordg gegooid, opdat hij de volkeren van het vrederijk niet meer zou verleiden. OPENBARING 20:3
« Laatst bewerkt op: juli 04, 2010, 07:03:40 pm door Elin »

kerklid00

  • Berichten: 162
    • Bekijk profiel
Het Duizendjarig vrederijk
« Reactie #33 Gepost op: juli 05, 2010, 04:53:52 am »
Hallo Elin,

Bedankt voor je verwijzingen. Toch zie ik hier weer een aantal beweringen die elkaar tegenspreken, zo lijkt het. Dat de Here Jezus de Bruiloft samen met der verlosten viert, klopt. Hij houdt immers voerwassing/Avondmaal met hen.

Kijk nu zeg je dus zelf dat Yesuha samen met de verlosten, na de eerste opstanding dus, in het Hemels Jeruzalem is.
Tijdens die 1000 jaren worden de verloren mensen, die nog in hun graven liggen, geoordeeld.

Openbaring 20:7 leert mij dat Satan 1000 jaar "gebonden" is d.w.z. hij kanniets meer ondernemen tegen het verlosten volk. Samen met zijn engelen doolt hij over de verlaten en verwoeste aarde. Het oordeel over Sataen en zijn volgelingen vindt dan plats, zoals je aangeeft (20:11)

Als Jezus dus met de verlosten, de heilige engelen na die 1000 jaar terugkeerd, zal het Hemels Jeruzalem nederdalen op een volkomen vlakke vlakte, nadat Yeshua door aanraking met Zijn voeten, de berg (Olijfberg?) heeft doen splijten. Het uitgesproken vonnis over de Satan en zijn volk wordt dan zichtbaar uitgevoerd (net als in een aardse rechtbank). Eerst moet er een actie komen van de Here Jezus Zelf, voordat er iets gaat gebeuren. Het is immers de Bruiloft (overwining) van Christus én zijn verloste volk alsook de heilige engelen, die samen de strijd hebben gestreden.

En bovendien komt Hij exact weer zoals Hij ten Hemel voer!

En inderdaad niet de hemel, maar het Hemels Jeruzalem de Nieuwe stad, zal nederdalen zoals eerder omschreven. De aarde wordt immers weer deel van het gehele Rijk van Christus en Zijn/Onze Vader. En dan zullen inderdaad lammeren, wolven, leeuwen en andere dieren naast elkander liggen en ook een relatie hebben met mensen, zlas vrienden en als medebewoners. De Vader laat immers bij de laatste regen (spaderegen) Zijn Geest gaan over alles dat leeft! Dat kan dus pas als alle zonde en dat wat zondig is, vernietigd is!

Het Oude Testament kan niet begrepen worden zonder -ook- het Nieuwe Testament. Openbaringen is dan ook niet voor niets persoonlijk dor Jezus Christus aan Johannes op Patmos doorgegeven, opdat geen mens, achteraf kan beweren dat er onwaarheden in de Bijbel, of door de Heilige Geest zijnn geopenbaard. Vooral Openbaring 14:6-12 is voor de gelovige mens in Christus voor vandaag, erg belangrijk. Het is de laatste en enige oproep, om je geestelijk voor te bereiden en de Allerhoogste god de eer te geven die Hij in de gebodentafel heeft vastgelegd.

Je dient het OT als ook het NT beiden te onderzoeken, want geen van twee kan afzonderlijk gelezen en bestudeerd re worden, zonder te begrijpen wat de Hemels Vader in Christus aan ons wil openbaren. Binnen het NT zijn met name het boek Daniël en Openbaringen twee boeken die zich met elkaar verbinden en dus belangrijk zijn begrepen te worden.. Daniël voorspelt een vredesrijk en vrede en omschrijft de ondergang van deze wereld Het is a.h.w. de "praktische" werkelijkheid in de wereldpolitiek-religieuze versie, zoals dan Openbaringen de geestelijke aspecten voor onze tijd weerspiegelt, waarin dan beide Beesten  gekartariseerd worden die de mensheid tot de verdoemenis leiden. Het Beeld van Nebukadnessar gaaft aan waar we staan in de wereld.
We hebben de situatie van de voeten en tenen bereikt. Spoedig zal het Beeld "vallen". Wees dus voorbereid op de wederkomst, in al zijn kleuren en pracht.

Elin

  • Berichten: 29
    • Bekijk profiel
Het Duizendjarig vrederijk
« Reactie #34 Gepost op: juli 05, 2010, 08:46:42 am »
ZACHARIA 14:
1 Zie, er komt een dag voor de HERE, waarop de buit, op u behaald, binnen uw muren verdeeld zal worden. 2 Dan zal Ik alle volken tegen Jeruzalem ten strijde vergaderen; de stad zal genomen worden, de huizen zullen worden geplunderd en de vrouwen geschonden. De helft van de stad zal wegtrekken in ballingschap, maar de rest van het volk zal in de stad niet uitgeroeid worden. 3 Dan zal de HERE uittrekken om tegen die volken te strijden, zoals Hij vroeger streed, ten dage van de krijg; 4 zijn voeten zullen te dien dage staan op de Olijfberg, die vóór Jeruzalem ligt aan de oostzijde; dan zal de Olijfberg middendoor splijten, oostwaarts en westwaarts, tot een zeer groot dal, en de ene helft van de berg zal noordwaarts wijken en de andere helft zuidwaarts; 5 en gij zult de vlucht nemen in het dal mijner bergen, want het dal der bergen zal reiken tot Asel; ja, gij zult de vlucht nemen, zoals gij de vlucht genomen hebt voor de aardbeving in de dagen van Uzzia, de koning van Juda. En de HERE, mijn God, zal komen, alle heiligen met Hem. 6 En op die dag zal er geen kostelijk licht zijn, noch verstijving; 7 ja, het zal één dag zijn – die is bij de HERE bekend – geen dag en geen nacht; maar ten tijde van de avond zal er licht wezen.
Het koningschap des HEREN
8 Dan zullen te dien dage levende wateren uit Jeruzalem vlieten, de helft daarvan naar de oostelijke en de helft naar de westelijke zee; in de zomer zowel als in de winter zal dat geschieden. 9 En de HERE zal koning worden over de gehele aarde; te dien dage zal de HERE de enige zijn, en zijn naam de enige. 10 Het gehele land zal worden als de Vlakte van Geba tot Rimmon, zuidelijk van Jeruzalem; maar dit zal verhoogd worden en op zijn plaats blijven bestaan, van de Benjaminpoort tot de plaats van de vroegere poort, tot de Hoekpoort, en van de Chananeltoren tot de koninklijke perskuipen; 11 men zal het bewonen, en er zal geen ban meer zijn, maar Jeruzalem zal veilig gelegen zijn.
12 Dan zal dit de plaag zijn, waarmee de HERE alle volken zal treffen, die tegen Jeruzalem zijn uitgerukt: Hij zal ieders vlees, terwijl hij nog op zijn voeten staat, doen wegteren, en ieders ogen zullen wegteren in hun kassen, en ieders tong zal wegteren in zijn mond. 13 Ja, te dien dage zal er onder hen een grote, door de HERE bewerkte, ontsteltenis wezen, en ieder zal de hand van een ander grijpen, en ieders hand zal zich tegen die van een ander verheffen. 14 Ja, ook Juda zal tegen Jeruzalem strijden, terwijl het vermogen van alle omwonende volken bijeengebracht wordt: goud, zilver en klederen in zeer grote menigte. 15 En voor de paarden, de muildieren, de kamelen, de ezels en alle dieren die zich in die legers bevinden, zal er een plaag zijn gelijk aan deze plaag.
16 Allen, die zijn overgebleven van al de volken, die tegen Jeruzalem zijn opgerukt, zullen van jaar tot jaar heentrekken om zich neer te buigen voor de Koning, de HERE der heerscharen, en het Loofhuttenfeest te vieren. 17 Maar wie uit de geslachten der aarde niet naar Jeruzalem zal heentrekken om zich voor de Koning, de HERE der heerscharen, neder te buigen, op hem zal geen regen vallen, 18 en indien het geslacht der Egyptenaren niet zal heentrekken en komen, op wie geen (regen) valt, dan zal toch komen de plaag waarmee de HERE de volken zal treffen, die niet heentrekken om het Loofhuttenfeest te vieren. 19 Dit zal de straf zijn van de Egyptenaren en van alle volken die niet heentrekken om het Loofhuttenfeest te vieren.
20 Te dien dage zal op de bellen van de paarden staan: Den HERE heilig; en de potten in het huis des HEREN zullen zijn als de sprengbekkens vóór het altaar; 21 ja, alle potten in Jeruzalem en in Juda zullen de HERE der heerscharen heilig zijn, zodat alle offeraars kunnen komen en die gebruiken om daarin te koken. En er zal te dien dage geen Kanaäniet meer zijn in het huis van de HERE der heerscharen
. v

Bij de wederkomst op aarde (vers 4) splijt de olijfberg, daarna het duizendjarig vrederijk (vers 16-21).
Je leest hier ook dat er volkeren in het vrederijk leven.

Sorry, maar jouw uitleg kerklid00 is niet wat de bijbel zegt, en niet bekend in nederland, heb je het zo gehoort van een bijbelleeraar?
« Laatst bewerkt op: juli 05, 2010, 07:28:07 pm door Elin »

Elin

  • Berichten: 29
    • Bekijk profiel
Het Duizendjarig vrederijk
« Reactie #35 Gepost op: juli 05, 2010, 07:05:12 pm »
In MAT.26:29, Jezus sprak over de wijn in de beker, niet de water van de voetwassing!  Ik zeg u echter, dat Ik van nu aan geenszins zal drinken van deze vrucht van de wijstok tot op die dag wanneer Ik DIE MET U zal drinken in het koninkrijk van Miin Vader.
 
In JHN.13:3-20 is er absoluut geen sprake van het koninkrijk in verband met voetwassing. Hij gaf de discipelen een VOORBEELD (v.15) opdat ook u doet zoals Ik u heb gedaan. Geen woord gesproken dat Hij het in het koninkrijk weer zal doen.
 
 JES.30:19-(20-22) - 33. Deze stuk verwijst naar de tijd van, en de tijd na de Gr. Vdr. (v.33) En waar zal het volk wonen? (v.19) Niet in het Nieuwe Jeruzalem, maar op ZION, IN Jeruzalem. Zion is niet in de hemel, maar op aarde!
« Laatst bewerkt op: juli 05, 2010, 07:25:46 pm door Elin »

kerklid00

  • Berichten: 162
    • Bekijk profiel
Het Duizendjarig vrederijk
« Reactie #36 Gepost op: juli 10, 2010, 11:18:45 am »
Beste Elin,

Het valt me op dat je slechts OT beweringen weergeeft in je postings. Maar je moet denk ik het OT verbinden met het NT. Openbaringen verwijst naar de tijd waarin wij leven. Een deel van het  joodse volk van het OT heeft de Heiland verworpen. In alle perioden van de mensheid zijn er "Overblijfselen" geweest. Het volk dat verlost zal worden is het resultaat van "Overblijfselen"van alle tijden, geestelijke wel te verstaan. Het gaat immers om het persoonlijke hart van ALLE mensen. Als we de Vijgeboom nemen, dan zullen alle vruchten die zich hieraan bevinden, vijgen zijn. Johannes 4:22 leert mij eveneens dat het geloof uit de joden is. Inderdaad Jezus was jood. Hij nam ook deel aan het jaarlijkse Pascha, totdat Hij zelf het (Paas-) lam werd.

Je zult begrijpen dat ik het dan ook niet eens ben met het RK paasfeest dat door vele christelijke kerken wordt nageaapt.

http://www.sign2god.com/feesten/Passover.html

Ook ben ik het eens met de stelling dat de christelijke kerken sommige Bijbese feesten zouden moeten onderhouden

http://www.sign2god.com/c.../bijbelse-feestdagen.html

Dat Yeshua dus ook -nog eenmaal- voetwassing met ons zal onderhouden in het Hemels Jeruzalem, als we daar met Hem zijn aangekomen, lijkt me niet meer dan logisch. Maaltijd onderhouden gaat vooraf door de voetwassing. Als we burgers worden van het Nieuwe Jeruzalem, dan is het ook redelijk dat we Hem erkennen en Hij ons als een Koning van Hemelse oorsprong wil dienen. Niet als Heerscher, maar als nederige dienaar, zoals wij elkaar ook in de Hemel als gelijken kunnen dienen, zonder te letten op onze positie daar.

Het Grote Babylon, deze wereld waar de Hoer regeert (geestelijke toestand van de mensheid) staat in schril contrast met het Hemelse Jeruzalem, het Nieuwe Jeruzalem.

De huidge Staat Israël en de stad Jeruzalem zoals wij die kennen is nu geen voorbeeld van "god op aarde"noch een "volk op aarde" dat de Hemelse god vertegenwoordigt. Onverdraagzaamheid, intolerantie zijn geen voorbeeld van Yeshua. En dat vinden we in de wereldse stad en land, niet terug. Veelal erkent de Israëlische regering de Paus en leidt een belangrijke vrijmetselaarsloge. De derde Tempel waar je over gesproken hebt, is zoals ik al zei een menselijke evenement. Rome wil macht over Jeruzalem om zich, als hoofd van de Hoer, een machtspositie te verwereven om de "wederkomst van Christus" voor te bereiden. Rome, het Vaticaan wil een "derde" tempel realiseren:

http://xandernieuws.punt.nl/?id=517543&r=1&tbl_archief=&

Mijn Rijk is niet van deze wereld zegt Yeshua. Dus een aards Jeruzalem en een aardse Staat Israël is out en done. Net zoals het Grote Babylon is het Hemels Jeruzalem een geestelijk volk, dat op zich een stad vormt. Het grote Babylon is een volk dat op zich een ongeestelijke stad vormt.

Als Satan gebonden is, dan is deze aarde verlaten en tot een maximaal vries- en dieptepunt gedaalt, dat geen mens het zou overleven. Dus ook Satan is geest en heeft een lichaam nodig. JHWH is geest! Wij handelen naar onze geest-(telijke toestand) Babylonsich of Hemels Jeruzalem. Het is maar waar je voor kiest. Een Nieuw Jeruzalem en een Nieuwe aarde, zullen ons niets meer doen herinneren aan de toestand van vandaag. Alles is vernietigd inclusief de Satan en zijn volgelingen, de aarde is weer "goed"en volmaakt net zoals de verlosten in Christus zullen zijn. Geen zondig iets zal het Nieuwe Jeruzalem of de Nieuwe aarde nog binnenkomen. Ook niet de voetwassing die ons tot nederigheid moet beseffen, wél den Maaltijd des Heren die onze afhankelijkheid en vooral erkenning van Hem moet leiden. Hij wil ons dienen op de nieuwe aarde, en zo zal Hij de Maaltijd in het Hemels Jeruzalem vooraf laten gaan, op Zijn initiatief,  met ons onderhouden. Opdat wij weten dat Hij onze eeuwige Koning zal zijn waarvan we niets hebben te vrezen.

Elin

  • Berichten: 29
    • Bekijk profiel
Het Duizendjarig vrederijk
« Reactie #37 Gepost op: juli 10, 2010, 06:50:28 pm »
KERKLID00 zegt "Dat Yeshua dus ook -nog eenmaal- voetwassing met ons zal onderhouden in het Hemels Jeruzalem, als we daar met Hem zijn aangekomen, lijkt me niet meer dan logisch."

Deze bovenstaande zin en een bevroren aarde, en een heleboel andere dingen die jij beweert staat niet in de bijbel. ALS IETS NIET IN DE BIJBEL STAAT MOET JE NIET GAAN GISSEN, DAN VERKONDIG JE DWAALLEER
Ik reageer niet meer op jou. Gods zegen toegewenst.

Elin

  • Berichten: 29
    • Bekijk profiel
Het Duizendjarig vrederijk
« Reactie #38 Gepost op: juli 10, 2010, 06:58:03 pm »
P.s Wij worden opgenomen in de Hemel (1tess.4)(Joh 14) OPENBARING 3:10 Tijdens de oordelen bevinden wij ons in de Hemel. OPENBARING 4-19 verwijst dus NIET naar de tijd waarin wij nu leven

kerklid00

  • Berichten: 162
    • Bekijk profiel
Het Duizendjarig vrederijk
« Reactie #39 Gepost op: augustus 25, 2010, 07:21:36 pm »
Hallo Elin,

Je schreef:

KERKLID00 zegt "Dat Yeshua dus ook -nog eenmaal- voetwassing met ons zal onderhouden in het Hemels Jeruzalem, als we daar met Hem zijn aangekomen, lijkt me niet meer dan logisch."

Deze bovenstaande zin en een bevroren aarde, en een heleboel andere dingen die jij beweert staat niet in de bijbel. ALS IETS NIET IN DE BIJBEL STAAT MOET JE NIET GAAN GISSEN, DAN VERKONDIG JE DWAALLEER
Ik reageer niet meer op jou. Gods zegen toegewenst.


Ik kan me herinneren Elin, dat je ergens beweerde dat er " i nde hemel geen water aan de orde was" tijdens het Avondmaal aldaar als we met Yeshua, in het Hemels Jeruzalem aangekomen zijn. Dus wat betekent dit nu weer!  Is dat soms dwaalleer?

Dat er op aarde geen leven meer is, dan alleen Satan, nà de eerste komst van Yeshua en deze aarde dus in een haastwel bevroren situatie verkeert, mag wel blijken uit het feit dat er geen zonlicht meer is, omdat de aarde verwoest en verlaten  is. Immers Openbaring 20 leert ons dat er duisternis is op aarde. "de afgronds" betekent namelijk chaos en duisternis. In den beginne was de aarde woest en ledig terwijl duisternis op de loer lag. Die toestand van den beginne herhaalt zich als het zonlicht verdwenen is. Pas toen de HEER het zonlicht schiep, was er leven mogelijk op aarde. Ook Jeremia verwijst naar exact diezelfde toestand. Jeremia zegt: "Ik zag de aarde, en zie, zij was woest en ledig. Ik zag naar de hemel en licht was er niet. Ik zag de bergen en zie er was geen mens, en al het gevolgelte des hemels was weggevlogen. Ik zag, en zie, de aarde was een woestijn, en al zijn steden waren in puin gestort"Het oordeel waar je over schrijft, gaat over het oordeel over de ongelovigen. De verlosten zijn immers al geoordeeld (dat overigens nu plaats vindt) daarom zijn in het Hemels Jeruzalem.

Van professor D. Wesele uit Milkauwee USA heb ik vernomen dat de oorlog in het Midden-Oosten slechts ten doel heeft om de USA in samenwerking met Israël de wereld tot de aanbidding van de "wedergekeerde Christus" te bewerkstelligen. Satan bereid zich voor tot aanbidding in het grote Babylon.
Hij bereid een valse wederkomst voor van de messias. Het Vaticaan voert momenteel onderhandelingen met Israël om de "christelijke" sites weer terug te krijgen en vaste voet in Jeruzalem zodat zij een vrede tussen Islam en Christendom kunnen rechtvaardigen op zowel politiek-als religieuz vlak. Daartoe gebruikt de Misleider het aardse Jeruzalem als zijn plaats van aanbidding, want een andere plaats heeft hij niet. De twee beesten uit Openbaringen werken dus hard om de wereld één te maken. De Islam en de RKK Staat hebben beiden anti-joodse én anti-christelijke gevoelens. Misschien eens tijd Elin dat je daar eens studie naar doet.

En niet meent dat ik dingen zeg die anders lijken dan dat expleciet in de Bijbel staat, maar wel op hetzelfde neerkomen. Waar geen zonlicht meer is, is de temperatuur vér onder nul. Vraag het een bioloog of sterrenkundige, en hij zal je het tonen.
« Laatst bewerkt op: augustus 25, 2010, 07:25:18 pm door kerklid00 »

St. Ignatius

  • Berichten: 1753
  • Fiat mihi secundum verbum Tuum
    • Bekijk profiel
Het Duizendjarig vrederijk
« Reactie #40 Gepost op: augustus 25, 2010, 07:39:45 pm »

quote:

kerklid00 schreef op 25 augustus 2010 om 19:21:... tekst... De Islam en de RKK Staat hebben beiden anti-joodse én anti-christelijke gevoelens. ...



WAAHAHAHAHA! Hilarisch...

 _O_
"Men zou een pleister op vele wonden willen zijn..." (Etty Hillesum, 1942)

grondig christelijk

  • Berichten: 3071
  • Wat was, Dat is, Zal zijn
    • Bekijk profiel
Het Duizendjarig vrederijk
« Reactie #41 Gepost op: augustus 25, 2010, 07:47:59 pm »

quote:

St. Ignatius schreef op 25 augustus 2010 om 19:39:
[...]


WAAHAHAHAHA! Hilarisch...

 _O_
tja, vroeger waren hier nog wel eens scherpe dialogen tussen evangelischen protestanten en katholieken (willekeurige volgorde  :) ) maar het wordt hier steeds gekker....

St. Ignatius

  • Berichten: 1753
  • Fiat mihi secundum verbum Tuum
    • Bekijk profiel
Het Duizendjarig vrederijk
« Reactie #42 Gepost op: augustus 26, 2010, 02:45:48 am »
Ik mis ze wel eens, die scherpe debatten. Het geeft vaak een goede inkijk, maar tegenwoordig kom je hier de meest bizarre denkbeelden tegen die eigenlijk niets meer met christendom van doen hebben... triest.  :nee:
"Men zou een pleister op vele wonden willen zijn..." (Etty Hillesum, 1942)

kerklid00

  • Berichten: 162
    • Bekijk profiel
Het Duizendjarig vrederijk
« Reactie #43 Gepost op: augustus 26, 2010, 04:26:24 am »
Beste St Ignatius,

U lacht over hetgeen ik aangeduid heb aangaande de anti-joodse en anti-christelijke gevoelens van de Kalief en het Paus dom. Wie de geschiedenis van de kerken en de Islam kent, kan om deze  zaken niet heen. Als u RK bent dan kent u de geschiedenis van uw Kerk slecht en neemt u slechts aan wat men u zegt.
Ik adviseer u het boekwerkje "Het Jeruzalem dilemma" van Dr. Paul Daniëls een te lezen (Messiaanse predikant) . Het gaat over de geschiedenis van Jeruzalem over de eeuwen heen, tot aan onze tijd. Hij gaat in op de diverse tijdspannen waarin profetische voorzeggingen zijn uitgekomen en waar ook voor onze tijd bepaalde zaken exact, door de Heer en profeten voorzegde evenementen, zijn uitgekomen, zeker met betrekking tot de Stad Jeruzalem.

Op bladzijde 81, bijna aan het einde van zijn boekwerkje, komt hij tot een conclusie welke heden ten dage (sinds de publicatie van zijn boekje in 1994) volledig zijn uitgekomen. Wie de bemoeienissen van de RKK Staat met diverse oorlogen, om bepaalde politiek gunstige situaties te creëren voor de Kerk, in en  uit diverse historische documenten kan opmaken, kan tot geen andere conclusie komen dat dat de Islam en de RKK Staat, slechts hun "geloof" en politieke macht voor doeleinden in deze wereld gebruiken, in plaats te verwijzen naar een hemels Koning. De RKK Staat misbruikt hierbij Maria als middelpunt van de verlossing en de Islam misbruikt Mohammed als plaatsvervanger van christus.
Onder andere handelt Openbaring 9 over de werking van de Islam en duidt de Heilige Geest ons daar op het verschil tusen mensen die oprecht proberen Christus te zoeken en zij die de Kerk misbruiken om hun eigen doelen te bereieken voor wereldse macht en invloed.

Vlak voor de tweede wereldoorlog zei een politike geangageerde persoon in een massa bijeenkomst: Es wird Ihn noch das lachern vergehen.

St-Ignatius ik voospel u: Het zal de mensheid het lachen om de vals leer in de wereld noch vergaan.

Een interessante

gaitema

  • Berichten: 10169
  • Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Het Duizendjarig vrederijk
« Reactie #44 Gepost op: augustus 26, 2010, 10:43:57 am »
Wat ik altijd jammer vindt als het gaat om Israël, dat de palestijnen totaal geen enkele recht wordt aangedaan. Ik heb het verhaal gelezen van christelijke palestijnen (zijn er meer van dan messiaans/christelijke joden) die huizen hadden met stukken grond die door de staat Israël geroofd zijn tijdens de oorlog zonder er ook maar een cent voor te betalen. Die stukken grond waren generaties lang van de Palestijnse gezinnen. Hiermee hebben ze ook de haat opgewekt. Deze Joodse overheersers waren niets anders dan rovers.

De christenen onder de palestijnen worden trouwens van twee kanten vervolgd: namelijk door Israël en door de extremistische vorm van de Islam. De westerse christenen geven veel geld aan joden die vervolgens daarvan weer dure nederzettingen bouwen op Palestijnse gebieden die al geroofd waren. Het gaat niet om een staal Palestina dat er ooit zou zijn geweest, want die is er niet zelfstandig geweest, maar wel familiebezittingen die eeuwen lang in Palestijnse handen waren en zonder er ook maar een cent voor te krijgen ingenomen zijn door de Joden. Daarmee overtraden deze joden een wet, namelijk: "begeer niet uw naastes huis, uw naastes vee of wat ook van uw naaste is." Ook de wet: "gij zult niet stelen."
Ook overtraden zij de wet: "heb uw naaste lief als u zelf"
ook de wet: "gij zult geen andere goden aanbidden, want Ik ben een jaloerse en een naijverige God..."
Ook de wet: "gij zult geen valse getuigenis spreken"

Er is een hoop mis gegaan.

Bron: uit een boek van Anne van der Beijl van Open Doors.

Het ware Israël is geen aardse streek, maar een geestelijke Lichaam van ware joden en ware christenen en zeg maar ware barmhartige Samaritanen. Als we spreken over een aardse Israël, dan nog wel in de nieuwe aarde en de nieuwe hemel, als deze aarde vergaan is.
« Laatst bewerkt op: augustus 26, 2010, 10:58:39 am door gaitema »
Een nieuwe start is een nieuw begin

St. Ignatius

  • Berichten: 1753
  • Fiat mihi secundum verbum Tuum
    • Bekijk profiel
Het Duizendjarig vrederijk
« Reactie #45 Gepost op: augustus 27, 2010, 02:55:07 am »

quote:

kerklid00 schreef op 26 augustus 2010 om 04:26:
Beste St Ignatius,

U lacht over hetgeen ik aangeduid heb aangaande de anti-joodse en anti-christelijke gevoelens van de Kalief en het Paus dom. Wie de geschiedenis van de kerken en de Islam kent, kan om deze  zaken niet heen. Als u RK bent dan kent u de geschiedenis van uw Kerk slecht en neemt u slechts aan wat men u zegt.


Zo zo, u schijnt mij grondig te kennen. En waar baseert u bovenstaand oordeel op? Op het WHA…of het HAHA gedeelte van mijn vorige opmerking?


quote:

Ik adviseer u het boekwerkje "Het Jeruzalem dilemma" van Dr. Paul Daniëls een te lezen (Messiaanse predikant) . Het gaat over de geschiedenis van Jeruzalem over de eeuwen heen, tot aan onze tijd. Hij gaat in op de diverse tijdspannen waarin profetische voorzeggingen zijn uitgekomen en waar ook voor onze tijd bepaalde zaken exact, door de Heer en profeten voorzegde evenementen, zijn uitgekomen, zeker met betrekking tot de Stad Jeruzalem.


Een soort Ellen White dus, of een Joseph Smith, of Wachttorengenootschap, Montanisten, Keizer Otto III, Benny Hinn, Lou de Palingboer etc?

quote:

Op bladzijde 81, bijna aan het einde van zijn boekwerkje, komt hij tot een conclusie welke heden ten dage (sinds de publicatie van zijn boekje in 1994) volledig zijn uitgekomen. Wie de bemoeienissen van de RKK Staat met diverse oorlogen, om bepaalde politiek gunstige situaties te creëren voor de Kerk, in en  uit diverse historische documenten kan opmaken, kan tot geen andere conclusie komen dat dat de Islam en de RKK Staat, slechts hun "geloof" en politieke macht voor doeleinden in deze wereld gebruiken, in plaats te verwijzen naar een hemels Koning. De RKK Staat misbruikt hierbij Maria als middelpunt van de verlossing en de Islam misbruikt Mohammed als plaatsvervanger van christus.


Nou Nou, dat is nogal wat… geen enkele andere conclusie dus? En u heeft daarvoor alle bewijzen gevonden? Laten we eerst eens met eentje beginnen: Toont u bijv. eens aan dat de RKK leert dat Maria het middelpunt van de verlossing is? Waar staat dat precies?

quote:

Onder andere handelt Openbaring 9 over de werking van de Islam en duidt de Heilige Geest ons daar op het verschil tusen mensen die oprecht proberen Christus te zoeken en zij die de Kerk misbruiken om hun eigen doelen te bereieken voor wereldse macht en invloed.


Aha, dus Openbaringen 9 gaat over de islam? U bent natuurlijk niet voor één gat te vangen en u gaat uitgebreid aantonen dat Johannes het hier heeft over ‘de islam.’

quote:

Vlak voor de tweede wereldoorlog zei een politike geangageerde persoon in een massa bijeenkomst: Es wird Ihn noch das lachern vergehen.


Voor de 2e wereldoorlog zei mijn oma’s achterbuurvrouw, die naast de slager woonde, en sinds 2 jaar weduwe was met 3 kinderen, en een fiets bezat met een lekke band: ‘Er zal nog veel onzin uitgekraamd gaan worden.’ Wat een vooruitziende blik he?

quote:

St-Ignatius ik voospel u: Het zal de mensheid het lachen om de vals leer in de wereld noch vergaan.

Een interessante
Tot nu toe vind ik het een behoorlijke dijenkletser! Maar u ondertekent met ‘een interessante’? Is dat een teken van uw zelfbeeld? Of had er hier nog iets moeten volgen?
"Men zou een pleister op vele wonden willen zijn..." (Etty Hillesum, 1942)

kerklid00

  • Berichten: 162
    • Bekijk profiel
Het Duizendjarig vrederijk
« Reactie #46 Gepost op: augustus 28, 2010, 08:23:01 pm »
Dit is nu commentaar van een "spotter".  Ik denk dat de andere forumleden daar wel eens mee zouden  kunnen zijn. Dat is overigens typisch "katholiek", schoppen en slaan en de "tegenstander" voor van alles uitmaken.

Ik raak er niet van onder de indruk, eerlijk gezegd.

Overigens: vandaag is in NL journaal bekend gemaakt dat Kardinaal Danneels op 24 april flink gelogen heeft over de feiten aangaande de zaak Vangehluwen, vandaag verscheen hij weer eens in de pers om nu geheel iets anders te verklaren. Het slachtoffer-familielid (neef) van Vangehluwe, dat van zijn 5e tot het 18e jaar sexueel misbruikt is door Msg Vangehluwen, heeft nu geluidsfragmenten vrij gegeven welke een "geheim" gesprek weergeven tussen het slachtoffer en de Kardinaal. Een vertegenwoordiger van het Bisdom zegt nu dat Danneels erg "aangeslagen" is door dat feit. En zie, de RKK speelt hier dus de slachtofferrol, en probeert voor de zoveelste keer te ontkomen aan vervolging of er toe bewogen te worden, de fouten en feiten te erkennen.
Gelukkig gaan enkele slachtoffers nu proberen de dossiers, welke door het Gerecht, gisteren  teruggegeven moesten worden aan het Bisdom, ze wederom op te vragen. Waarschijnlij zullen ze echter wel weer op "onverklaarbare" wijze verdwijnen, zoals vele dossiers in het verleden verdwenen zijn.
En zo blijven de daders hun handen in onschuld wassen.

Overigens in de afgelopen week zijn twee vermeende pedofielen in België opgepakt en achter slot en grendel gezet. Eén dader is al voor de Onderzoeksrechter geweest. Zo vlot kan het dus ook!

St. Ignatius

  • Berichten: 1753
  • Fiat mihi secundum verbum Tuum
    • Bekijk profiel
Het Duizendjarig vrederijk
« Reactie #47 Gepost op: augustus 29, 2010, 03:29:57 am »

quote:

kerklid00 schreef op 28 augustus 2010 om 20:23:
Dit is nu commentaar van een "spotter".  Ik denk dat de andere forumleden daar wel eens mee zouden  kunnen zijn. Dat is overigens typisch "katholiek", schoppen en slaan en de "tegenstander" voor van alles uitmaken.
Gek. Ik zou toch zweren dat dat nu precies is wat je zelf doet. Meteen oordelen over een ander, schoppen en slaan en de ander voor alles uitmaken. Kijk maar, Ik heb een reactie gegeven van slechts 20 letters:

quote:




En wat was het antwoord?

quote:

kerklid00 schreef op 26 augustus 2010 om 04:26:
... Als u RK bent dan kent u de geschiedenis van uw Kerk slecht en neemt u slechts aan wat men u zegt...


Dan is mijn logische vraag, waar baseert u dat op? Op mijn opmerking van 20 letters? Ik zie nergens een antwoord of onderbouwing, maar alleen nog meer vuilspuiterij en onzin.

quote:

Ik raak er niet van onder de indruk, eerlijk gezegd.


Nee, van jouw vuilspuiterij zal inderdaad niemand onder de indruk zijn. Zie hier:

quote:

Overigens: vandaag is in NL journaal bekend gemaakt dat Kardinaal Danneels op 24 april flink gelogen heeft over de feiten aangaande de zaak Vangehluwen, vandaag verscheen hij weer eens in de pers om nu geheel iets anders te verklaren. Het slachtoffer-familielid (neef) van Vangehluwe, dat van zijn 5e tot het 18e jaar sexueel misbruikt is door Msg Vangehluwen, heeft nu geluidsfragmenten vrij gegeven welke een "geheim" gesprek weergeven tussen het slachtoffer en de Kardinaal. Een vertegenwoordiger van het Bisdom zegt nu dat Danneels erg "aangeslagen" is door dat feit. En zie, de RKK speelt hier dus de slachtofferrol, en probeert voor de zoveelste keer te ontkomen aan vervolging of er toe bewogen te worden, de fouten en feiten te erkennen.
Gelukkig gaan enkele slachtoffers nu proberen de dossiers, welke door het Gerecht, gisteren  teruggegeven moesten worden aan het Bisdom, ze wederom op te vragen. Waarschijnlij zullen ze echter wel weer op "onverklaarbare" wijze verdwijnen, zoals vele dossiers in het verleden verdwenen zijn.
En zo blijven de daders hun handen in onschuld wassen.



Relevantie? Moet ik me nu aangesproken voelen, of beledigd? Moet ik ook wat teksten over ‘protestantse’ sekten plakken? De massamoord van Jim Jones? De anale escapades van Ted Haggard? Ik denk dat we met dit soort berichten niet echt opschieten, is het wel?

Wij blijven vol spanning wachten op uw onderbouwing van de volgende punten…

- Toont u bijv. eens aan dat de RKK leert dat Maria het middelpunt van de verlossing is? Waar staat dat precies?
- Aha, dus Openbaringen 9 gaat over de islam? U bent natuurlijk niet voor één gat te vangen en u gaat uitgebreid aantonen dat Johannes het hier heeft over ‘de islam.’
"Men zou een pleister op vele wonden willen zijn..." (Etty Hillesum, 1942)

gaitema

  • Berichten: 10169
  • Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Het Duizendjarig vrederijk
« Reactie #48 Gepost op: augustus 29, 2010, 02:57:55 pm »
Ik ben ook terughoudend als het gaat om dit soort gesprekken. Er zijn "evangelische" kringen die alles zwart maakt wat niet behoord tot hun kring en als PKNer heb ik met nuchtere verbazig site's en persoonlijke reacties gelezen waar zelfs een fundamentele gefocuste meest rechtse SGPer nog mild bij is.
« Laatst bewerkt op: augustus 29, 2010, 02:58:57 pm door gaitema »
Een nieuwe start is een nieuw begin

kerklid00

  • Berichten: 162
    • Bekijk profiel
Het Duizendjarig vrederijk
« Reactie #49 Gepost op: augustus 29, 2010, 05:35:49 pm »
Beste Ignatius,

U schreef:- Toont u bijv. eens aan dat de RKK leert dat Maria het middelpunt van de verlossing is? Waar staat dat precies?
- Aha, dus Openbaringen 9 gaat over de islam? U bent natuurlijk niet voor één gat te vangen en u gaat uitgebreid aantonen dat Johannes het hier heeft overde islam.

Wij zullen zien, binnenkort zal ik u met enkele historische feiten omtrent deze zaken aantonen dat de RKK Staat Maria hoger acht dan Jezus en dat zij, in essentie GEEN Christelijke kerk is in de ware zin van het woord.

Aangaande de Islam, kan ik u alvast mededelen dat Maria binnen de Islam een belangrijke rol speelt. De maker van " De weg naar Mecca" verbaasde zich uitermate over het feit dat de RK Kerk in sommige Arabische landen haar geloof vrijerlijk uitdraagt en zelfs kerken met de beeltenis van Maria geplaatst, Islamitische gelovigen trekt om Maria te eren.

Reden hiervan is dat Mohammed eerste ervaringen met het "christendom" in zijn familiale relaties lag en dat hij "visioenen" aangaande Maria ontving, tijdens zijn "vorming" tot profeet van Allah (de maangod).  Vraag u eens af waarom FATIMA, de RK bedevaartsoord in Portugal, vernoemt is naar de 11e dochter van Mohammed. Zo ziet u dus dat het Rooms Katholicisme nauw verwant is aan de Islam en vica verca.

En zo hebben dus én het Rooms Katholicisme én de Islam nog steeds anti-joodse en anti-christelijke gevoelens. Beiden staan niet in de ware verhouding tot Christus. Beiden wijken bewust af van hetgeen de Allerhoogste, door Christus van ons vraagt. Vandaar de 3 engelenboodschap tot ,oproep om "uit te gaan van het grote Babylon" Openbaring 12:6-13. Beiden doen wat recht is in hùn eigen, menselijke ogen. Zij stichten beiden verwarring en proberen zowel het OT als het NT te bedekken met een deken van babylonische spraakverwarring. Beiden luisteren ook njiet naar de stemp van de Allerhoogste god. Vandaar de oproep tot het  "uitgaan van het Grote Babylon" door de Christenen. Hun streven is om tot de oprichting te komen van een eigen Goddelijk Rijk, op deze aarde, dat hen uiteindelijk niet zal lukken.

Zowel de RKK als de Islam willen trachten de tekenen van de eindtijd ontkrachten om vervolgens de mens een illusie van "wereldse vrede" te geven.. Intussen doen zij, achter de politiek-religeiuze schermen het tegenovergestelde. Zij gaan als een valse profeet en een valse geest uit naar de regeerders der aarde om hen er toe aan te zetten uiteindelijk strijd te voeren tegen hen die zich-zullen- vast blijven
aan de geboden van een Hemels Koninkrijk in Christus en het Getuigenis van Hem (Openbaring 12:17/14:12 en 19:10)

Dat u zich niet geroepen voelt om te begrijpen wat er zich binnen de RKK afspeelt m.b.t. de tientallen pedofilie zaken in de wereld, o.a. in België, en daar maar zo het schijnt, onnozel over doet leert mij al dat u even blind en doof bent als al die anderen die menen dat het "zo`n vaart niet zal lopen" met Rome. Niemand heeft tot nu toe enige compassie met de slachtoffers getoont, althans niet vanuit de RKK.
Daar doet men aan zelfbeklag.

Tot slot een interessante link! Om van te leren! In het Engels, dat wel. Meer dan 20 hoofdstukken. Over de oorlog in Vietnam en nog enkele onfrisse zaken waar de Gezagsdrager van de wereld deelgenoot van was. Zij zet koningen aan en zet ze weer af. Precies zoals zij vanuit de historie zelf aantoont als haar streven.

-The Religious Beginning of an Unholy War-
-The Shocking Story of the Catholic "Church`s role in starting the Vietnam War-

De RKK Staat is de drager van de twee zwaarden. Die van de Burgerstaat en die van de Kerk.  http://www.reformation.org/vietnam.html

Hopelijk gaan de ogen van de trouwe volgelingen van Christus een beetje open en kunnen zij opbrengen om ook de gelovigen uit andere denominaties, zoals die van de RKK, in hun gebeden te gedenken, zoals ook Maarten Luther is overkomen.
Hij was de eerste RK gelovige die het aandurfde tegen de RKK Staat in het geweer te komen daar zij blijvend Christus bleven verloochenen.

groet
« Laatst bewerkt op: augustus 29, 2010, 05:44:34 pm door kerklid00 »