Auteur Topic: Grenzeloos  (gelezen 6108 keer)

rtfm08

  • Berichten: 995
    • Bekijk profiel
Grenzeloos
« Gepost op: juli 13, 2010, 02:35:20 pm »
Per toeval las ik een stuk in het AD en het is idd bizar omtent de aanwezigheid van Jezus in de Playboy.Het is buitenproportioneel dat er zonder ook maar enige scrupulus dit soort zaken gewoon gepubliceerd kunnen en mogen worden.

http://www.ad.nl/ad/nl/10...n-Portugese-Playboy.dhtml

 8)7  |:(

vrolijke

  • Berichten: 1104
  • bekennende pantheïst
    • Bekijk profiel
Grenzeloos
« Reactie #1 Gepost op: juli 13, 2010, 04:05:43 pm »
En waarom zou het niet moeten mogen?

Trajecto

  • Berichten: 4990
  • Nulla aetas ad discendum sera
    • Bekijk profiel
Grenzeloos
« Reactie #2 Gepost op: juli 13, 2010, 04:31:24 pm »
Tja moet ik dat gaan uitleggen, Vrolijke...?

Mooi zou het zijn wanneer respect en goede smaak een richtsnoer zouden zijn bij publicaties. Helaas is dat zeer moeilijk om te zetten in precieze wetten. Een vrijheid van pers willen we wel hebben en dat heeft ook nadelen.
Zo'n ontsporing, als wat ik in de genoemde Playboy-publicatie zie, is dan moeilijk te verbieden.

Ik zou er zo geen aanvaardbare oplossing voor weten.

Piebe

  • Berichten: 6200
  • oud katholiek
    • Bekijk profiel
Grenzeloos
« Reactie #3 Gepost op: juli 13, 2010, 05:13:38 pm »
Is dat Jezus? Zo ja, dan heeft hij een opvallend uiterlijk voor een Semiet!
'Wie van zijn bezit of zijn werk leeft heeft het goed, maar wie een schat vindt heeft het beter.'

Antonius

  • Berichten: 1539
  • Alle begin is moeilijk
    • Bekijk profiel
Grenzeloos
« Reactie #4 Gepost op: juli 13, 2010, 06:08:34 pm »

quote:

rtfm08 schreef op 13 juli 2010 om 14:35:
Per toeval las ik een stuk in het AD en het is idd bizar omtent de aanwezigheid van Jezus in de Playboy.Het is buitenproportioneel dat er zonder ook maar enige scrupulus dit soort zaken gewoon gepubliceerd kunnen en mogen worden.

http://www.ad.nl/ad/nl/10...n-Portugese-Playboy.dhtml

 8)7  |:(
Dat is niet Jezus, dat is een voorstelling van Jezus.
Mislukkingen, een kans om op nieuw te beginnen

Doarsie

  • Berichten: 4450
  • Wijze uit 't oosten
    • Bekijk profiel
Grenzeloos
« Reactie #5 Gepost op: juli 15, 2010, 10:34:09 pm »
Playboy zonder 'Jezus' is net zo verwerpelijk

penguin1978

  • Berichten: 555
  • Kind van de Alverzoener !!!
    • Bekijk profiel
Grenzeloos
« Reactie #6 Gepost op: juli 16, 2010, 11:35:19 pm »

quote:

rtfm08 schreef op 13 juli 2010 om 14:35:
Per toeval las ik een stuk in het AD en het is idd bizar omtent de aanwezigheid van Jezus in de Playboy.Het is buitenproportioneel dat er zonder ook maar enige scrupulus dit soort zaken gewoon gepubliceerd kunnen en mogen worden.

http://www.ad.nl/ad/nl/10...n-Portugese-Playboy.dhtml

 8)7  |:(


Bizar? Hoezo bizar? Dacht dat Jezus die man in de bijbel was, die zich regelmatig bevond onder hoeren en tollenaars en zich er niet voor geneerde om met deze mensen gezien te worden.

Grenzeloos ... is Jezus liefde voor alle mensen, een mooi gratis te downloaden pdf-boek dat daarvan getuigd:

http://www.genade.info/bonda.pdf
« Laatst bewerkt op: juli 17, 2010, 11:17:09 pm door penguin1978 »
fil 2:9- 11 Daarom heeft God Hem ook uitermate verhoogd en Hem de naam boven alle naam geschonken, opdat in de naam van Jezus zich alle knie zou buigen van hen, die in de hemel en die op de aarde en die onder de aarde zijn, en alle tong zou belijden:

rtfm08

  • Berichten: 995
    • Bekijk profiel
Grenzeloos
« Reactie #7 Gepost op: augustus 03, 2010, 04:39:35 pm »

quote:

penguin1978 schreef op 16 juli 2010 om 23:35:
[...]


Bizar? Hoezo bizar? Dacht dat Jezus die man in de bijbel was, die zich regelmatig bevond onder hoeren en tollenaars en zich er niet voor geneerde om met deze mensen gezien te worden.

Grenzeloos ... is Jezus liefde voor alle mensen, een mooi gratis te downloaden pdf-boek dat daarvan getuigd:

http://www.genade.info/bonda.pdf


Ja Jezus zat regelmatig met hoeren en tollenaars om de tafel,precies die mensen waar wij nog wel eens om heen willen lopen omdat we ze te min vinden.Maar die setting toen is een heel andere dan nu.

Alleen liefde is te kort door de bocht.Jezus is liefdevol en rechtvaardig en dat is mi toch iets anders.

Oogje

  • Berichten: 477
    • Bekijk profiel
Grenzeloos
« Reactie #8 Gepost op: augustus 04, 2010, 10:29:46 am »
Jezus zat met hoeren en tollenaars aan tafel, maar deelde niet in hun zonde. Hij riep ze op tot berouw en tot bekering. Dat is iets heel anders dan een Jezus-figuur in een Playboy zetten. Het is wel erg banaal om Jezus' barmhartigheid in deze als excuus te gebruiken voor blasfemische fratsen.

gaitema

  • Berichten: 10169
  • Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Grenzeloos
« Reactie #9 Gepost op: augustus 04, 2010, 11:16:35 am »
Het beste kunnen we er geen aandacht aan besteden, tenzij je politieke invloed hebt bijvoorbeeld. De mensen doen met het christendom wat ze niet laten kunnen op eigen risico. Ik vindt een ding hierin wel grappig, dat het hier niet spottend bedoelt is, maar ter ere van een overleden schrijver die een boek over Jezus schreef. In die zin kan je het ook andersom bekijken: hoe bijzonder dat de schrijvers van Playboy ter ere van een christen iets publiseren!

Te gelijk laat het me ook het probleem zien van veel mensen die wel iets hebben met Jezus, ondanks dat toch leven alsof ze van de wereld zijn.
Een nieuwe start is een nieuw begin

Piebe

  • Berichten: 6200
  • oud katholiek
    • Bekijk profiel
Grenzeloos
« Reactie #10 Gepost op: augustus 04, 2010, 12:19:05 pm »
Of we lezen alleen de interviews!
'Wie van zijn bezit of zijn werk leeft heeft het goed, maar wie een schat vindt heeft het beter.'

rtfm08

  • Berichten: 995
    • Bekijk profiel
Grenzeloos
« Reactie #11 Gepost op: augustus 04, 2010, 04:01:32 pm »

quote:

gaitema schreef op 04 augustus 2010 om 11:16:
Het beste kunnen we er geen aandacht aan besteden, tenzij je politieke invloed hebt bijvoorbeeld. De mensen doen met het christendom wat ze niet laten kunnen op eigen risico.
Ja en nee.Soms denk ik dat christenen misschien te lax zijn als het gaat om actie te nemen (in bepaalde zaken)

gaitema

  • Berichten: 10169
  • Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Grenzeloos
« Reactie #12 Gepost op: augustus 05, 2010, 01:36:27 pm »
Misschien ook wel. Echter onderneem ik zelf persoonlijk geen actie, omdat er misschien wel geen beginnen meer aan is. Ik zelf heb me meer gestoord aan het filmpje dat op internet te zien is van een nichterige Jezus die aangereden wordt door een bus. Daar werd echt de spot mee gedreven. Maar ja, zou het geen kolen op het vuur zijn, als je er wat van zou zeggen?
Een nieuwe start is een nieuw begin

elle

  • Moderator
  • Berichten: 7583
  • The way of the leaf
    • Bekijk profiel
Grenzeloos
« Reactie #13 Gepost op: augustus 05, 2010, 01:58:04 pm »

quote:

rtfm08 schreef op 04 augustus 2010 om 16:01:
[...]


Ja en nee.Soms denk ik dat christenen misschien te lax zijn als het gaat om actie te nemen (in bepaalde zaken)
Een paar moslims van de al Tahweed moskee zijn dat iig met je eens.
"Ask not what the Body can do for you. Ask what you can do for the Body."[/]

Mellon

  • Berichten: 1045
    • Bekijk profiel
Grenzeloos
« Reactie #14 Gepost op: augustus 05, 2010, 02:32:38 pm »

quote:

rtfm08 schreef op 04 augustus 2010 om 16:01:
[...]


Ja en nee.Soms denk ik dat christenen misschien te lax zijn als het gaat om actie te nemen (in bepaalde zaken)
Dus je vindt dat christenen activistischer zouden moeten zijn in bepaalde zaken?

rtfm08

  • Berichten: 995
    • Bekijk profiel
Grenzeloos
« Reactie #15 Gepost op: augustus 05, 2010, 07:09:16 pm »
Het meer opkomen en verdedigen (voor zover je dat zo kunt noemen) van Gods naam en de Heilige Schrift kan helemaal geen kwaad.Hamvraag is dan alleen wanneer heeft het zin en wanneer kun je het beter maar laten.

Voorbeeld:Ik verkeer in kringen waar enorm gevloekt wordt.Soms zeg ik er wat van en soms denk ik "laat maar".

gaitema

  • Berichten: 10169
  • Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Grenzeloos
« Reactie #16 Gepost op: augustus 05, 2010, 11:55:58 pm »
Ik moet eerlijk bekennen dat ik er pas wat van zeg als het oorverdovend wordt om aan te horen. Meestal hoor ik het amper nog. Een enkele keer vloek ik ook en dan schrik ik daar zelf wel van en zeg in mij zelf tot God: "sorry, zo bedoelde ik het niet hoor. :) "
Een nieuwe start is een nieuw begin

penguin1978

  • Berichten: 555
  • Kind van de Alverzoener !!!
    • Bekijk profiel
Grenzeloos
« Reactie #17 Gepost op: augustus 07, 2010, 10:02:06 pm »

quote:

rtfm08 schreef op 03 augustus 2010 om 16:39:
[...]
Ja Jezus zat regelmatig met hoeren en tollenaars om de tafel,precies die mensen waar wij nog wel eens om heen willen lopen omdat we ze te min vinden.Maar die setting toen is een heel andere dan nu.

Alleen liefde is te kort door de bocht.Jezus is liefdevol en rechtvaardig en dat is mi toch iets anders.


Waarom zou ik om hoeren en tollenaars heen willen lopen? Voor mij zijn ze niet minder dan ieder ander mens ... in mijn leven waren diverse verslaafden en zij waren ook welkom in mijn huis en aten aan mijn tafel. In elk van hun heb ik mooie eigenschappen gezien, getuigend dat ook zij (hoe ver ook verwijderd) afkomstig zijn van een God, die ze heeft geschapen naar Zijn beeld.

Stel je eens voor, mensen teleurgesteld in de kerk en samenleving, willen daarvan niks meer aannemen om meer pijn, onbegrip en afwijzing te ervaren. Sommigen mogelijk seksverslaafd en in hun eenzaamheid, zoekend naar bevrediging, lezen ze bladen als Playboy en zelfs daar confrontreerd de Goede Herder hen met Zijn bestaan ... hoe diep je ook gezonken bent, ik wil ook dicht bij jou zijn en woning in jou hart maken, ook in deze tijd geneer ik me er niet voor om gezien te worden met een zedeloze vrouw ... en uiteraard blijf ik er wel vanaf want ik ben zonder zonde en ben nog steeds niet uit op tijdelijk plezier.
fil 2:9- 11 Daarom heeft God Hem ook uitermate verhoogd en Hem de naam boven alle naam geschonken, opdat in de naam van Jezus zich alle knie zou buigen van hen, die in de hemel en die op de aarde en die onder de aarde zijn, en alle tong zou belijden:

penguin1978

  • Berichten: 555
  • Kind van de Alverzoener !!!
    • Bekijk profiel
Grenzeloos
« Reactie #18 Gepost op: augustus 07, 2010, 10:05:12 pm »

quote:

Oogje schreef op 04 augustus 2010 om 10:29:
Jezus zat met hoeren en tollenaars aan tafel, maar deelde niet in hun zonde. Hij riep ze op tot berouw en tot bekering. Dat is iets heel anders dan een Jezus-figuur in een Playboy zetten. Het is wel erg banaal om Jezus' barmhartigheid in deze als excuus te gebruiken voor blasfemische fratsen.
Ik vind het veel banaler dat vele verafgdedwaalde zondaars, mogelijk nog op de enigste manier met hun Redder worden geconfrontreerd door Playboy ... wellicht mogen we Playboy danken dat zij het wel doen!
fil 2:9- 11 Daarom heeft God Hem ook uitermate verhoogd en Hem de naam boven alle naam geschonken, opdat in de naam van Jezus zich alle knie zou buigen van hen, die in de hemel en die op de aarde en die onder de aarde zijn, en alle tong zou belijden:

penguin1978

  • Berichten: 555
  • Kind van de Alverzoener !!!
    • Bekijk profiel
Grenzeloos
« Reactie #19 Gepost op: augustus 07, 2010, 10:07:20 pm »

quote:

rtfm08 schreef op 04 augustus 2010 om 16:01:
[...]Ja en nee.Soms denk ik dat christenen misschien te lax zijn als het gaat om actie te nemen (in bepaalde zaken)
Ik wil playboy wel een brief schrijven om de volgende keer 2x zoveel ruimte voor Jezus in hun blad vrij te maken en het blad daarna weer 2x zoveel ... net zolang totdat Jezus in hun blad al het verwerpelijke heeft verdrongen!
fil 2:9- 11 Daarom heeft God Hem ook uitermate verhoogd en Hem de naam boven alle naam geschonken, opdat in de naam van Jezus zich alle knie zou buigen van hen, die in de hemel en die op de aarde en die onder de aarde zijn, en alle tong zou belijden:

penguin1978

  • Berichten: 555
  • Kind van de Alverzoener !!!
    • Bekijk profiel
Grenzeloos
« Reactie #20 Gepost op: augustus 07, 2010, 10:10:04 pm »

quote:

rtfm08 schreef op 05 augustus 2010 om 19:09:
Het meer opkomen en verdedigen (voor zover je dat zo kunt noemen) van Gods naam en de Heilige Schrift kan helemaal geen kwaad.Hamvraag is dan alleen wanneer heeft het zin en wanneer kun je het beter maar laten.

Voorbeeld:Ik verkeer in kringen waar enorm gevloekt wordt.Soms zeg ik er wat van en soms denk ik "laat maar".
Ik heb ook regelmatig gewerkt in werkkringen waar vloeken in iedere zin blijkbaar noodzakelijk waren ... als ik weer eens een vloek hoorde of de naam van Jezus zei ik ... geweldig ... dat jij Hem ook kent! Probeer het eens uit ...
fil 2:9- 11 Daarom heeft God Hem ook uitermate verhoogd en Hem de naam boven alle naam geschonken, opdat in de naam van Jezus zich alle knie zou buigen van hen, die in de hemel en die op de aarde en die onder de aarde zijn, en alle tong zou belijden:

penguin1978

  • Berichten: 555
  • Kind van de Alverzoener !!!
    • Bekijk profiel
Grenzeloos
« Reactie #21 Gepost op: augustus 07, 2010, 10:17:43 pm »

quote:

Piebe schreef op 04 augustus 2010 om 12:19:
Of we lezen alleen de interviews!
Ja, de interviews in de Playboy ... daarvoor koopt de gemiddelde man dat blad natuurlijk! Dat er een paar naakte vrouwen in staan is een bijzaak ... de bijzonder veel aan het leven toevoegende interviews uit de Playboy, daar sta ik nu ongetwijfeld volgende maand ook aan de kassa met zo'n blad
fil 2:9- 11 Daarom heeft God Hem ook uitermate verhoogd en Hem de naam boven alle naam geschonken, opdat in de naam van Jezus zich alle knie zou buigen van hen, die in de hemel en die op de aarde en die onder de aarde zijn, en alle tong zou belijden:

penguin1978

  • Berichten: 555
  • Kind van de Alverzoener !!!
    • Bekijk profiel
Grenzeloos
« Reactie #22 Gepost op: augustus 08, 2010, 12:37:36 am »
http://www.youtube.com/watch?v=9WwRAK9USYE

Kees Kraayenoord : God Of The Moon And Stars

God of the moon and stars
God of the gay- and singles bars
God of the fragile hearts we are, I come to you
God of our history, god of the future that will be
What will you make of me, I come to you

God of the meek and mild,
God of the reckless and the wild
God of the unreconciled, I come to you
God of our life and death
God of our secrets unconfessed
God of our every breath, I come to you

God of the rich and poor
God of the princess and the whore
God of the ever open door, I come to you
God of the unborn child
God of the pure and undefiled
God of the pimp and paedophile, I come to you

God of the war and peace
God of the junkie and the priest
God of the greatest and the least, I come to you
God of the refugee
God of the prisoner and the free
God of our doubt and certainty, I come to you

God of our joy and grieve
God of the lawyer and the thief
God of our faith and unbelief, I come to you
God of the wounds we bear
God of the deepest dreams we share
God of our unspoken prayer, I come to you

God of a world that's lost
God of the lonely cross
God who has come to us, I come to you
fil 2:9- 11 Daarom heeft God Hem ook uitermate verhoogd en Hem de naam boven alle naam geschonken, opdat in de naam van Jezus zich alle knie zou buigen van hen, die in de hemel en die op de aarde en die onder de aarde zijn, en alle tong zou belijden:

gaitema

  • Berichten: 10169
  • Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Grenzeloos
« Reactie #23 Gepost op: augustus 08, 2010, 03:21:24 am »

quote:

penguin1978 schreef op 07 augustus 2010 om 22:02:
... en uiteraard blijf ik er wel vanaf want ik ben zonder zonde en ben nog steeds niet uit op tijdelijk plezier.


Hoe kan dat nu weer? Zonder zonde? Dan hoef jij je toevlucht dus niet meer tot Jezus te zoeken? Iedereen heeft toch last van zijn oude natuur op de zwakke momenten?

Ik ben wel in christus vaak, maar op sommige momenten helaas even niet.
Een nieuwe start is een nieuw begin

Trajecto

  • Berichten: 4990
  • Nulla aetas ad discendum sera
    • Bekijk profiel
Grenzeloos
« Reactie #24 Gepost op: augustus 08, 2010, 03:38:17 am »
@ Penguin1978
http://freegifs.123gif.de/pinguine/pinguine-0019.gif Het gebeurt soms -- een grenzeloze schrijfdrang! Post na post na post!

penguin1978

  • Berichten: 555
  • Kind van de Alverzoener !!!
    • Bekijk profiel
Grenzeloos
« Reactie #25 Gepost op: augustus 08, 2010, 09:35:27 am »

quote:

gaitema schreef op 08 augustus 2010 om 03:21:
[...]
Hoe kan dat nu weer? Zonder zonde? Dan hoef jij je toevlucht dus niet meer tot Jezus te zoeken? Iedereen heeft toch last van zijn oude natuur op de zwakke momenten?

Ik ben wel in christus vaak, maar op sommige momenten helaas even niet.


"hoe diep je ook gezonken bent, ik wil ook dicht bij jou zijn en woning in jou hart maken, ook in deze tijd geneer ik me er niet voor om gezien te worden met een zedeloze vrouw ... en uiteraard blijf ik er wel vanaf want ik ben zonder zonde en ben nog steeds niet uit op tijdelijk plezier."

Dit gehele citaat uit mijn post was een weergave van hoe ik me voorstel dat Jezus zou kunnen reageren ... Hij zou er vanaf zijn gebleven, van mezelf zou ik dat niet durven beweren want ik weet dat het tegendeel waar is en dat het bij mij precies is zoals jij het zegt.
fil 2:9- 11 Daarom heeft God Hem ook uitermate verhoogd en Hem de naam boven alle naam geschonken, opdat in de naam van Jezus zich alle knie zou buigen van hen, die in de hemel en die op de aarde en die onder de aarde zijn, en alle tong zou belijden:

penguin1978

  • Berichten: 555
  • Kind van de Alverzoener !!!
    • Bekijk profiel
Grenzeloos
« Reactie #26 Gepost op: augustus 08, 2010, 09:38:06 am »

quote:

Trajecto schreef op 08 augustus 2010 om 03:38:
@ Penguin1978
[afbeelding] Het gebeurt soms -- een grenzeloze schrijfdrang! Post na post na post!
Haha, ja idd ... gisteravond opeens allerlei gedachtes, toen ik deze topic doorlas ...
fil 2:9- 11 Daarom heeft God Hem ook uitermate verhoogd en Hem de naam boven alle naam geschonken, opdat in de naam van Jezus zich alle knie zou buigen van hen, die in de hemel en die op de aarde en die onder de aarde zijn, en alle tong zou belijden:

rtfm08

  • Berichten: 995
    • Bekijk profiel
Grenzeloos
« Reactie #27 Gepost op: augustus 08, 2010, 05:02:32 pm »

quote:

penguin1978 schreef op 08 augustus 2010 om 09:35:
[...]


"hoe diep je ook gezonken bent, ik wil ook dicht bij jou zijn en woning in jou hart maken, ook in deze tijd geneer ik me er niet voor om gezien te worden met een zedeloze vrouw ... en uiteraard blijf ik er wel vanaf want ik ben zonder zonde en ben nog steeds niet uit op tijdelijk plezier."

Dit gehele citaat uit mijn post was een weergave van hoe ik me voorstel dat Jezus zou kunnen reageren ... .
Ik denk dat je heir voorzichtig mee moet zijn want wie zijn wij dat we Jezus kunnen doorgronden ? Jezus is zonder zonde dus zal hij deze pulp niet inkijken.

penguin1978

  • Berichten: 555
  • Kind van de Alverzoener !!!
    • Bekijk profiel
Grenzeloos
« Reactie #28 Gepost op: augustus 08, 2010, 05:14:36 pm »

quote:

rtfm08 schreef op 08 augustus 2010 om 17:02:
[...]
Ik denk dat je heir voorzichtig mee moet zijn want wie zijn wij dat we Jezus kunnen doorgronden ? Jezus is zonder zonde dus zal hij deze pulp niet inkijken.
God ziet alles, alles impliceert dat Hij dus ook bekend is met de inhoud van die pulp. Of is God toch niet alwetend? Hij zal idd geen enkele interesse hebben in deze pulp, maar wel in alle mensen die die pulp wel lezen of maken en ze willen thuisbrengen, zoals Hij wil dat een ieder behouden wordt.
fil 2:9- 11 Daarom heeft God Hem ook uitermate verhoogd en Hem de naam boven alle naam geschonken, opdat in de naam van Jezus zich alle knie zou buigen van hen, die in de hemel en die op de aarde en die onder de aarde zijn, en alle tong zou belijden:

penguin1978

  • Berichten: 555
  • Kind van de Alverzoener !!!
    • Bekijk profiel
Grenzeloos
« Reactie #29 Gepost op: augustus 08, 2010, 05:16:55 pm »

quote:

rtfm08 schreef op 08 augustus 2010 om 17:02:
[...]
Ik denk dat je heir voorzichtig mee moet zijn want wie zijn wij dat we Jezus kunnen doorgronden ? Jezus is zonder zonde dus zal hij deze pulp niet inkijken.
Overigens met de opmerking "Jezus is zonder zonde dus zal hij deze pulp niet inkijken" sla je je eigen waarschuwing in de wind, want daarmee probeer jij net zo goed Jezus te doorgronden ...
fil 2:9- 11 Daarom heeft God Hem ook uitermate verhoogd en Hem de naam boven alle naam geschonken, opdat in de naam van Jezus zich alle knie zou buigen van hen, die in de hemel en die op de aarde en die onder de aarde zijn, en alle tong zou belijden:

rtfm08

  • Berichten: 995
    • Bekijk profiel
Grenzeloos
« Reactie #30 Gepost op: augustus 08, 2010, 09:24:39 pm »

quote:

penguin1978 schreef op 08 augustus 2010 om 17:16:
[...]


Overigens met de opmerking "Jezus is zonder zonde dus zal hij deze pulp niet inkijken" sla je je eigen waarschuwing in de wind, want daarmee probeer jij net zo goed Jezus te doorgronden ...
Nee hoor is voor mij onbegonnen werk.Je kunt er lang en breed over praten maar de Playboy is nou niet een blad dat echt zinnig is.

penguin1978

  • Berichten: 555
  • Kind van de Alverzoener !!!
    • Bekijk profiel
Grenzeloos
« Reactie #31 Gepost op: augustus 08, 2010, 09:42:37 pm »

quote:

rtfm08 schreef op 08 augustus 2010 om 21:24:
[...]
maar de Playboy is nou niet een blad dat echt zinnig is.
Hier ben ik van harte met je eens ... echter de mensen die het lezen zijn net zo kostbaar voor God als jij en ik! Ik kan me ook niet herinneren dat ik in 1 van bovenstaande posts van mij staat dat ik de Playboy wel zinnig zou vinden.
fil 2:9- 11 Daarom heeft God Hem ook uitermate verhoogd en Hem de naam boven alle naam geschonken, opdat in de naam van Jezus zich alle knie zou buigen van hen, die in de hemel en die op de aarde en die onder de aarde zijn, en alle tong zou belijden:

Trajecto

  • Berichten: 4990
  • Nulla aetas ad discendum sera
    • Bekijk profiel
Grenzeloos
« Reactie #32 Gepost op: augustus 08, 2010, 10:07:00 pm »

quote:

penguin1978 schreef op 08 augustus 2010 om 21:42:
[...]


Hier ben ik van harte met je eens ... echter de mensen die het lezen zijn net zo kostbaar voor God als jij en ik! Ik kan me ook niet herinneren dat ik in 1 van bovenstaande posts van mij staat dat ik de Playboy wel zinnig zou vinden.
Nou, als je in onderstaande post even niet ziet dat je het hier niet serieus bedoelt wat je zegt, zou je wellicht kunnen denken, dat jij wel iets zinnigs daar denkt te vinden. (En het blad de volgende maand gaat kopen.)

quote:

quote:

Piebe:
Of we lezen alleen de interviews!
penguin1978:
Ja, de interviews in de Playboy ... daarvoor koopt de gemiddelde man dat blad natuurlijk! Dat er een paar naakte vrouwen in staan is een bijzaak ... de bijzonder veel aan het leven toevoegende interviews uit de Playboy, daar sta ik nu ongetwijfeld volgende maand ook aan de kassa met zo'n blad

penguin1978

  • Berichten: 555
  • Kind van de Alverzoener !!!
    • Bekijk profiel
Grenzeloos
« Reactie #33 Gepost op: augustus 08, 2010, 10:22:03 pm »

quote:

Trajecto schreef op 08 augustus 2010 om 22:07:
[...]

Nou, als je in onderstaande post even niet ziet dat je het hier niet serieus bedoelt wat je zegt, zou je wellicht kunnen denken, dat jij wel iets zinnigs daar denkt te vinden. (En het blad de volgende maand gaat kopen.)
[...]
In mijn beleving druipt het cynisme in dat citaat van mij eraf ... maar bllijkbaar kan het anders over dan ik bedoeld had ... nee, ik verwacht weinig diepgang in de artikelen, net zo min als dat ik die verwacht in bladen als Prive, Story en allerlei goedkope soaps op tv ... wel voel ik een diepen bewogenheid over degenen die zich met deze leegheid vullen en zou ik graag zien dat ze vervuld werden met het levende, blijvende water, dat alleen verkrijgbaar is bij Jezus ... daarom heb ik er geen moeite mee dat Jezus in zo'n blad staat, kan ook een mooie aanleiding zijn om daar met de lezers ervan in gesprek te gaan en ze te laten merken dat er een bron is die echt bevredigd i.p.v. de goedkope leegheid die tentoon word gespreid in dergelijke media.
fil 2:9- 11 Daarom heeft God Hem ook uitermate verhoogd en Hem de naam boven alle naam geschonken, opdat in de naam van Jezus zich alle knie zou buigen van hen, die in de hemel en die op de aarde en die onder de aarde zijn, en alle tong zou belijden:

gaitema

  • Berichten: 10169
  • Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Grenzeloos
« Reactie #34 Gepost op: augustus 08, 2010, 11:46:55 pm »

quote:

penguin1978 schreef op 08 augustus 2010 om 09:35:
[...]


"hoe diep je ook gezonken bent, ik wil ook dicht bij jou zijn en woning in jou hart maken, ook in deze tijd geneer ik me er niet voor om gezien te worden met een zedeloze vrouw ... en uiteraard blijf ik er wel vanaf want ik ben zonder zonde en ben nog steeds niet uit op tijdelijk plezier."

Dit gehele citaat uit mijn post was een weergave van hoe ik me voorstel dat Jezus zou kunnen reageren ... Hij zou er vanaf zijn gebleven, van mezelf zou ik dat niet durven beweren want ik weet dat het tegendeel waar is en dat het bij mij precies is zoals jij het zegt.
Okee, nu snap ik het :)
Een nieuwe start is een nieuw begin

gaitema

  • Berichten: 10169
  • Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Grenzeloos
« Reactie #35 Gepost op: augustus 08, 2010, 11:49:23 pm »

quote:

penguin1978 schreef op 08 augustus 2010 om 22:22:
 daarom heb ik er geen moeite mee dat Jezus in zo'n blad staat, kan ook een mooie aanleiding zijn om daar met de lezers ervan in gesprek te gaan en ze te laten merken dat er een bron is die echt bevredigd i.p.v. de goedkope leegheid die tentoon word gespreid in dergelijke media.
Alles is lucht en leegte, het najagen van de wind  :P
Een nieuwe start is een nieuw begin