Auteur Topic: Ab Klink (CDA onderhandelaar) wil niet meer met PVV !  (gelezen 12770 keer)

Nunc

  • Berichten: 5825
  • En terstond kraaide een haan.
    • Bekijk profiel
Ab Klink (CDA onderhandelaar) wil niet meer met PVV !
« Gepost op: augustus 31, 2010, 11:04:54 pm »
http://www.nd.nl/artikele...ning-in-formatie-loopt-op

http://www.nu.nl/politiek...-niet-verder-met-pvv.html

uit de tweede link:

CDA-medeonderhandelaar Ab Klink wil niet verder onderhandelen over samenwerking met de PVV. Hij wil daarmee stoppen of stapt anders liever uit de fractie van het CDA.
Dat hebben ingewijden dinsdag gemeld.
(...)
Klink is sinds de onderhandelingen tussen VVD, PVV en CDA over een minderheidsvariant op 9 augustus formeel begonnen, de vaste secondant van Verhagen
(...)



mijn mening: interessant... gaat het CDA uit elkaar vallen? Klink is niet de eerste (kamerleden Ferrier en Koppejan? oud premiers Lubbers, de Jong en Aantjes, vice fractievoorzitter Bleker, oudminister Maij-Weggen) en ook niet de eerste de beste, want tweede onderhandelaar.
« Laatst bewerkt op: augustus 31, 2010, 11:08:11 pm door Nunc »

Riemer Lap

  • was: okidoki
  • Berichten: 8804
  • @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
Ab Klink (CDA onderhandelaar) wil niet meer met PVV !
« Reactie #1 Gepost op: augustus 31, 2010, 11:12:42 pm »

quote:

Nunc schreef op 31 augustus 2010 om 23:04:
http://www.nd.nl/artikele...ning-in-formatie-loopt-op

http://www.nu.nl/politiek...-niet-verder-met-pvv.html

uit de tweede link:

CDA-medeonderhandelaar Ab Klink wil niet verder onderhandelen over samenwerking met de PVV. Hij wil daarmee stoppen of stapt anders liever uit de fractie van het CDA.
Dat hebben ingewijden dinsdag gemeld.
(...)
Klink is sinds de onderhandelingen tussen VVD, PVV en CDA over een minderheidsvariant op 9 augustus formeel begonnen, de vaste secondant van Verhagen
(...)



mijn mening: interessant... gaat het CDA uit elkaar vallen? Klink is niet de eerste (kamerleden Ferrier en Koppejan? oud premiers Lubbers, de Jong en Aantjes, vice fractievoorzitter Bleker, oudminister Maij-Weggen) en ook niet de eerste de beste, want tweede onderhandelaar.

Laten we hopen dat het uiteen valt.
Dan kan er mogelijk ook weer christelijke politiek bestaan in Nederland.
Het CDA van ooit is de CU van nu zeggen ze wel eens.
Wees welkom zou ik zeggen.
En als het formeren dan niet lukt dan zou ik graag opnieuw naar de stembus gaan.
Mail me maar als je wat wilt weten

Nunc

  • Berichten: 5825
  • En terstond kraaide een haan.
    • Bekijk profiel
Ab Klink (CDA onderhandelaar) wil niet meer met PVV !
« Reactie #2 Gepost op: augustus 31, 2010, 11:15:36 pm »
Riemer, het zou inderdaad een kans voor het CU en de SGP kunnen zijn.

gaitema

  • Berichten: 10169
  • Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Ab Klink (CDA onderhandelaar) wil niet meer met PVV !
« Reactie #3 Gepost op: augustus 31, 2010, 11:40:12 pm »
De SGP? Lijkt me stug. De samenwerking van de CU met de SGP heb ik altijd al moeite mee. Als het CDA uit elkaar valt, dan ontstaat er een kleine nieuwe CDA er bij denk ik. Wel eentje die wat linkser is en voor mij wel interessanter, maar zonder erg veel invloed denk ik. De christelijke politiek schuift steeds meer naar de achtergrond.
Een nieuwe start is een nieuw begin

Riemer Lap

  • was: okidoki
  • Berichten: 8804
  • @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
Ab Klink (CDA onderhandelaar) wil niet meer met PVV !
« Reactie #4 Gepost op: september 01, 2010, 12:03:14 am »

quote:

Nunc schreef op 31 augustus 2010 om 23:15:
Riemer, het zou inderdaad een kans voor het CU en de SGP kunnen zijn.

Ach, vergeten: de SGP.

Dat zou betekenen: stemmen van de verontrust gereformeerden gaan naar SGP (ik heb ergens een vaag stemadvies van de GKH gelezen ooit...), de stemmen van de verontrust CDA-ers gaan naar de CU. Wat er dan overblijft van het CDA stemt gewoon PVV of VVD.
Hebben we één partij opgeheven :)
Mail me maar als je wat wilt weten

gaitema

  • Berichten: 10169
  • Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Ab Klink (CDA onderhandelaar) wil niet meer met PVV !
« Reactie #5 Gepost op: september 01, 2010, 12:24:14 am »
Je vergeet nog wat partijen. Veel linkse CDAers stemmen met gemak op SP of de PVDA. In mijn familie zie ik dat ook. Ook Groen Links is wel gelieft en D66 ook.
Kortom, je ziet ze ook overal :)
« Laatst bewerkt op: september 01, 2010, 12:30:32 am door gaitema »
Een nieuwe start is een nieuw begin

Riemer Lap

  • was: okidoki
  • Berichten: 8804
  • @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
Ab Klink (CDA onderhandelaar) wil niet meer met PVV !
« Reactie #6 Gepost op: september 01, 2010, 12:33:37 am »

quote:

gaitema schreef op 01 september 2010 om 00:24:
Je vergeet nog wat partijen. Veel linkse CDAers stemmen met gemak op SP of de PVDA. In mijn familie zie ik dat ook. Ook Groen Links is wel gelieft en D66 ook.
Kortom, je ziet ze ook overal :)

Oww, dan is het CDA nooit nodig geweest.
Opgelost :)

Verkiezingen, dan een kabinet van SP / PVDA / CU (knap groot dan) / gedoogsteun van GL en SGP moet dan lukken denk ik.
Mail me maar als je wat wilt weten

gaitema

  • Berichten: 10169
  • Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Ab Klink (CDA onderhandelaar) wil niet meer met PVV !
« Reactie #7 Gepost op: september 01, 2010, 12:50:10 am »
Ziet er aantrekkelijk uit :P, maar het gaat niet gebeuren vrees ik. De meerderheid van de CDAstemmers en ministers zullen gewoon met het al oude CDA doorgaan, al hebben pak weg de meeste stemmers die over zijn vooral niet zoveel op met de C. Het is wel spannend wat het electroraal van boven de rivieren doet. De CU zou wel eens groter kunnen worden inderdaad, al hebben veel CDA stemmers een negatief gevoel bij de CU en vooral wanneer het samenwerkt met de SGP. Er kleeft een zwaar imago aan die partij. Vooral Katholieken en de meer vrijere en middenorthodoxe PKNstemmers hebben daar moeite mee.
« Laatst bewerkt op: september 01, 2010, 12:54:26 am door gaitema »
Een nieuwe start is een nieuw begin

Riemer Lap

  • was: okidoki
  • Berichten: 8804
  • @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
Ab Klink (CDA onderhandelaar) wil niet meer met PVV !
« Reactie #8 Gepost op: september 01, 2010, 12:59:44 am »

quote:

gaitema schreef op 01 september 2010 om 00:50:
Ziet er aantrekkelijk uit :P, maar het gaat niet gebeuren vrees ik. De meerderheid van de CDAstemmers en ministers zullen gewoon met het al oude CDA doorgaan, al hebben pak weg de meeste stemmers die over zijn vooral niet zoveel op met de C. Het is wel spannend wat het electroraal van boven de rivieren doet. De CU zou wel eens groter kunnen worden inderdaad, al hebben veel CDA stemmers een negatief gevoel bij de CU en vooral wanneer het samenwerkt met de SGP. Er kleeft een zwaar imago aan die partij. Vooral Katholieken en de meer vrijere en middenorthodoxe PKNstemmers hebben daar moeite mee.
volgens mij is er geen lijstverbinding tussen CU en SGP en is er weinig samenwerking meer. Dus : geen probleem.
Mail me maar als je wat wilt weten

gaitema

  • Berichten: 10169
  • Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Ab Klink (CDA onderhandelaar) wil niet meer met PVV !
« Reactie #9 Gepost op: september 01, 2010, 01:07:55 am »
Plaatselijk is dat vaak wel zo en ze willen wel eens als één blok samenwerken. De imago is toch streng gereformeerd in combinatie met heel evangelisch en dat poets je niet zomaar even weg. Het is vooral een partij voor de orthodoxe EO achterban, niet zo voor de middelmatige NCRV en KRO achterban zeg maar om het gevoel te verwoorden.
« Laatst bewerkt op: september 01, 2010, 01:08:38 am door gaitema »
Een nieuwe start is een nieuw begin

gaitema

  • Berichten: 10169
  • Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Ab Klink (CDA onderhandelaar) wil niet meer met PVV !
« Reactie #10 Gepost op: september 01, 2010, 01:22:02 am »
Niet dat je daar persee rauwig om moet zijn. Dat is nu éénmaal de negatieve imago dat ze onder veel mensen denk ik hebben. Maar we zullen zien :)
Een nieuwe start is een nieuw begin

Thorgrem

  • Berichten: 3000
    • Bekijk profiel
Ab Klink (CDA onderhandelaar) wil niet meer met PVV !
« Reactie #11 Gepost op: september 01, 2010, 07:08:39 am »
Er wordt gewoon een nieuwe KVP opgericht. De protestantse CDA'ers kunnen dan naar de CU/SGP en de katholieke naar de KVP.

Maar eigenlijk verwacht ik niet dat de bom barst.

elle

  • Moderator
  • Berichten: 7583
  • The way of the leaf
    • Bekijk profiel
Ab Klink (CDA onderhandelaar) wil niet meer met PVV !
« Reactie #12 Gepost op: september 01, 2010, 08:58:00 am »
Eerst moet er een kabinet gevormd worden en gevallen zijn voor er weer verkiezingen gehouden kunnen worden, als ik het goed begrijp. 't Zou ook mooi worden anders, wanneer we gewoon nieuwe verkiezingen kunnen uitschrijven wanneer de uitslag niet bevalt.
D66 heeft bewezen dat partijen die op sterven na dood liggen als een fenix kunnen herrijzen. Wellicht dat dat voor 't CDA ook kan.
"Ask not what the Body can do for you. Ask what you can do for the Body."[/]

gaitema

  • Berichten: 10169
  • Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Ab Klink (CDA onderhandelaar) wil niet meer met PVV !
« Reactie #13 Gepost op: september 01, 2010, 01:34:59 pm »

quote:

Thorgrem schreef op 01 september 2010 om 07:08:
Er wordt gewoon een nieuwe KVP opgericht. De protestantse CDA'ers kunnen dan naar de CU/SGP en de katholieke naar de KVP.

Maar eigenlijk verwacht ik niet dat de bom barst.
Maar een aantal middenorthodoxe protestanten en de vrijzinniger protestanten hebben moeite met de CU. Niet zozeer vanwege de inhoud, maar vooral vanwege de orthodoxere wortels vanuit misschien wel een gevoel van miskenning, vooral door de SGP waar de CU toch wel goed mee kan vinden. Die zien liever een voortzetting van het CDA met aandacht voor de C. De één wat rechtser, de ander wat linkser en graag met de katholieken. Dat zijn vooral de oudere kiezers.
« Laatst bewerkt op: september 01, 2010, 01:47:50 pm door gaitema »
Een nieuwe start is een nieuw begin

grondig christelijk

  • Berichten: 3071
  • Wat was, Dat is, Zal zijn
    • Bekijk profiel
Ab Klink (CDA onderhandelaar) wil niet meer met PVV !
« Reactie #14 Gepost op: september 01, 2010, 01:52:00 pm »

quote:

elle schreef op 01 september 2010 om 08:58:
Eerst moet er een kabinet gevormd worden en gevallen zijn voor er weer verkiezingen gehouden kunnen worden, als ik het goed begrijp. 't Zou ook mooi worden anders, wanneer we gewoon nieuwe verkiezingen kunnen uitschrijven wanneer de uitslag niet bevalt.
D66 heeft bewezen dat partijen die op sterven na dood liggen als een fenix kunnen herrijzen. Wellicht dat dat voor 't CDA ook kan.


volgens mij kun je gewoon opnieuw verkiezingen organiseren als er onder de gegeven omstandigheden geen kabinet valt te vormen.

verder, even los van jouw reactie. Wanneer we verwachtingsvol zijn dat bij het uiteenvallen van CDA het CU profiteren kan kan dit best zo zijn, maar dat is dan wel een groei van het CU dankzij die uiteenval en niet dankzij haar eigen aantrekkingskracht. Vanwege dat laatste betwijfel ik dan ook dat electorale winst indrukwekkend zou zijn. Mensen kiezen niet ten principale vanwege de C in het CDA, maar vanwege CD wat betekent christendemocratie, maar dan wel in de omgekeerde volgorde. Democratie vanuit een visie gebaseerd op liberaal vage christelijke hoofdlijnen. Daar heeft zelfs boris van der ham van D66 geen moeite mee. Dat is christenpolitiek die niet ten principale is, maar gebruik maakt van enige waarden die aansluiten op het algemeen fatsoen.
Het algemeen fatsoen ligt in ieder mens want ze weten van goed en kwaad, maar, maar ze kiezen niet werkelijk voor de grondslagen van de bijbel.

Op grond daarvan denk ik dus dat kiezers veelal zullen gaan voor VVD, pvda, d66 of de linkervleugel. Daar zitten ook al veel christenen. Het CU haalt niet meer als 10 zetels als het CDA wegvalt. Maar ................zo zie ik het.

Overigens wordt wel weer pijnlijk duidelijk hoe machtspolitiek achter de schermen werkt op het moment dat het scherm wegvalt.
« Laatst bewerkt op: september 01, 2010, 02:22:47 pm door grondig christelijk »

gaitema

  • Berichten: 10169
  • Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Ab Klink (CDA onderhandelaar) wil niet meer met PVV !
« Reactie #15 Gepost op: september 01, 2010, 04:01:41 pm »
Lijkt me wat te kort door de bocht. Vooral hier in Overijssel is de meerderheid van de bevolking traditioneel CDA stemmer

Aan hun kerkelijke oorsprong stemmen velen CDA en daarin speelt vaak het geloof een rol. De plaatselijke CDA gemeenteraad van Gemeente Hellendoorn bestaat voor een heel groot deel uit kerkelijken die lid zijn van de gereformeerde kerk waar ik kerk en mijn gelovige oom die kerkt in Hellendoorn zit er ook in. Vele stemmers hechten waarde aan zaken als de zondagrust en de kerk en het volgen van Jezus Christus.
« Laatst bewerkt op: september 01, 2010, 08:50:24 pm door gaitema »
Een nieuwe start is een nieuw begin

gaitema

  • Berichten: 10169
  • Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Ab Klink (CDA onderhandelaar) wil niet meer met PVV !
« Reactie #16 Gepost op: september 01, 2010, 08:52:43 pm »
Ab Klink mag ik wel. Mochten we weer gaan stemmen, dan overweeg ik toch een stem op die man :)

Al hoop ik dat we niet weer naar de stembus moeten, maar ze met de PVDA  en de VVD eruit komen. Job zal nu wel toegevelijker zijn denk ik.
Een nieuwe start is een nieuw begin

Antonius

  • Berichten: 1539
  • Alle begin is moeilijk
    • Bekijk profiel
Ab Klink (CDA onderhandelaar) wil niet meer met PVV !
« Reactie #17 Gepost op: september 01, 2010, 08:55:02 pm »

quote:

gaitema schreef op 01 september 2010 om 20:52:
Ab Klink mag ik wel. Mochten we weer gaan stemmen, dan overweeg ik toch een stem op die man :)

Al hoop ik dat we niet weer naar de stembus moeten, maar ze met de PVDA  en de VVD eruit komen. Job zal nu wel toegevelijker zijn denk ik.
Die hebben toch ook de steun van de PVV nodig?? of zit er naast??
Mislukkingen, een kans om op nieuw te beginnen

Trajecto

  • Berichten: 4990
  • Nulla aetas ad discendum sera
    • Bekijk profiel
Ab Klink (CDA onderhandelaar) wil niet meer met PVV !
« Reactie #18 Gepost op: september 01, 2010, 09:57:20 pm »

quote:

Antonius schreef op 01 september 2010 om 20:55:

quote:

Gaitema:Ab Klink mag ik wel. Mochten we weer gaan stemmen, dan overweeg ik toch een stem op die man :)

Al hoop ik dat we niet weer naar de stembus moeten, maar ze met de PVDA en de VVD eruit komen. Job zal nu wel toegevelijker zijn denk ik.
Die hebben toch ook de steun van de PVV nodig?? of zit er naast??
Met ook het CDA bedoelt Gait waarschijnlijk. Dan hebben ze bij elkaar een aardige meerderheid.

gaitema

  • Berichten: 10169
  • Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Ab Klink (CDA onderhandelaar) wil niet meer met PVV !
« Reactie #19 Gepost op: september 01, 2010, 11:42:53 pm »

quote:

Antonius schreef op 01 september 2010 om 20:55:
[...]


Die hebben toch ook de steun van de PVV nodig?? of zit er naast??
Ik bedoel: CDA, PVDA en VVD, maar volgens mij gaan ze eerst weer paars proberen.
Een nieuwe start is een nieuw begin

gaitema

  • Berichten: 10169
  • Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Ab Klink (CDA onderhandelaar) wil niet meer met PVV !
« Reactie #20 Gepost op: september 01, 2010, 11:44:25 pm »
Het wordt dus uiteindelijk VVD, PVDA en CDA als ik doordenk.
Een nieuwe start is een nieuw begin

grondig christelijk

  • Berichten: 3071
  • Wat was, Dat is, Zal zijn
    • Bekijk profiel
Ab Klink (CDA onderhandelaar) wil niet meer met PVV !
« Reactie #21 Gepost op: september 02, 2010, 07:27:37 am »

quote:

gaitema schreef op 01 september 2010 om 16:01:
Lijkt me wat te kort door de bocht. Vooral hier in Overijssel is de meerderheid van de bevolking traditioneel CDA stemmer

Aan hun kerkelijke oorsprong stemmen velen CDA en daarin speelt vaak het geloof een rol. De plaatselijke CDA gemeenteraad van Gemeente Hellendoorn bestaat voor een heel groot deel uit kerkelijken die lid zijn van de gereformeerde kerk waar ik kerk en mijn gelovige oom die kerkt in Hellendoorn zit er ook in. Vele stemmers hechten waarde aan zaken als de zondagrust en de kerk en het volgen van Jezus Christus.
Nederland is groter dan overijssel Gait

grondig christelijk

  • Berichten: 3071
  • Wat was, Dat is, Zal zijn
    • Bekijk profiel
Ab Klink (CDA onderhandelaar) wil niet meer met PVV !
« Reactie #22 Gepost op: september 02, 2010, 07:28:26 am »

quote:

gaitema schreef op 01 september 2010 om 23:44:
Het wordt dus uiteindelijk VVD, PVDA en CDA als ik doordenk.
even weer opnieuw denken maar...de gaan door...maar ja, nu heeft wilders weer veel vragen....en terecht

Hendrik-NG

  • Berichten: 3757
    • Bekijk profiel
Ab Klink (CDA onderhandelaar) wil niet meer met PVV !
« Reactie #23 Gepost op: september 02, 2010, 08:26:53 am »

quote:

grondig christelijk schreef op 02 september 2010 om 07:28:
[...]


even weer opnieuw denken maar...de gaan door...maar ja, nu heeft wilders weer veel vragen....en terecht

Wilders blaast van zichzelf al te hoog van de toren.....

Ik snap niet dat er niet onderhandeld wordt over een minderheidskabinet van VVD-PVV met gedoogsteun van het CDA... Dan houdt tenminste het CDA de handen vrij in plaats van Wilders... En dan kan de VVD "zijn eigen kind gaan opvoeden"... Want de PVV is in feite toch vooral een "intern VVD-probleem".............
'De roeping van de mens is mens te zijn!'

gaitema

  • Berichten: 10169
  • Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Ab Klink (CDA onderhandelaar) wil niet meer met PVV !
« Reactie #24 Gepost op: september 02, 2010, 11:06:55 am »

quote:

grondig christelijk schreef op 02 september 2010 om 07:27:
[...]


Nederland is groter dan overijssel Gait


De bijbelbeld ook.

Ik heb eens gekeken wat dat nu precies is: http://nl.wikipedia.org/wiki/Bijbel-gordel
Precies wat ik altijd al gedacht had: wij in de gemeente Hellendoorn zijn erdoor (op het katholieke westen na) omsingeld (niet ingekleurde gebied boven het donkerpaarse vlek (oud gemeente Rijssen) in Overijssel.

Bij de 50plussers zitten veel CDA stemmers die bewust vanuit hun geloof kiezen. Als die wegvallen slinkt het CDA enorm. Het CDA vergrijst.
« Laatst bewerkt op: september 02, 2010, 01:57:30 pm door gaitema »
Een nieuwe start is een nieuw begin

gaitema

  • Berichten: 10169
  • Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Ab Klink (CDA onderhandelaar) wil niet meer met PVV !
« Reactie #25 Gepost op: september 02, 2010, 01:40:16 pm »

quote:

grondig christelijk schreef op 02 september 2010 om 07:28:
[...]


even weer opnieuw denken maar...de gaan door...maar ja, nu heeft wilders weer veel vragen....en terecht
Ik hoorde het. Ik vermoed dat dit is om te voorkomen dan de CDA zou splijten.
Een nieuwe start is een nieuw begin

grondig christelijk

  • Berichten: 3071
  • Wat was, Dat is, Zal zijn
    • Bekijk profiel
Ab Klink (CDA onderhandelaar) wil niet meer met PVV !
« Reactie #26 Gepost op: september 02, 2010, 03:12:09 pm »

quote:

gaitema schreef op 02 september 2010 om 13:40:
[...]


Ik hoorde het. Ik vermoed dat dit is om te voorkomen dan de CDA zou splijten.


Het cda splijt toch wel. Heb de brief van klink gelezen. Kwam me integer over. Nu gaan Rutten en Wilders weer nadenken. Ik kan me voorstellen dat Wilders zich met de uiteindelijke nodige electorale winst kan terugtrekken met het argument dat de geloofwaardigheid van een mogelijke "samenwerking" weg is.
Wat hij volgens Klink zei, kan hij nu niet meer uitvoeren. Hij ontkent immers dat hij zou hebben gezegd wat hij volgens Klink zou hebben gezegd. En als je ontkent, kun je ook niet zo opereren.

Hendrik-NG

  • Berichten: 3757
    • Bekijk profiel
Ab Klink (CDA onderhandelaar) wil niet meer met PVV !
« Reactie #27 Gepost op: september 02, 2010, 03:26:32 pm »

quote:

grondig christelijk schreef op 02 september 2010 om 15:12:
[...]


Het cda splijt toch wel. Heb de brief van klink gelezen. Kwam me integer over. Nu gaan Rutten en Wilders weer nadenken. Ik kan me voorstellen dat Wilders zich met de uiteindelijke nodige electorale winst kan terugtrekken met het argument dat de geloofwaardigheid van een mogelijke "samenwerking" weg is.
Wat hij volgens Klink zei, kan hij nu niet meer uitvoeren. Hij ontkent immers dat hij zou hebben gezegd wat hij volgens Klink zou hebben gezegd. En als je ontkent, kun je ook niet zo opereren.
Bij mensen is zoiets onmogelijk, maar bij Wilders is alles mogelijk....

Je hebt het over de persoon die prachtige beloftes had voor de verkiezingen, maar al op de avond van het tellen der stemmen aangaf dat de verhoging van de AOW-leeftijd geen breekpunt meer was.......

Hij is dus ALTIJD geloofwaardig, WAT hij ook doet.....!!!!!
'De roeping van de mens is mens te zijn!'

grondig christelijk

  • Berichten: 3071
  • Wat was, Dat is, Zal zijn
    • Bekijk profiel
Ab Klink (CDA onderhandelaar) wil niet meer met PVV !
« Reactie #28 Gepost op: september 02, 2010, 03:27:49 pm »

quote:

Hendrik-NG schreef op 02 september 2010 om 15:26:
[...]

Bij mensen is zoiets onmogelijk, maar bij Wilders is alles mogelijk....

Je hebt het over de persoon die prachtige beloftes had voor de verkiezingen, maar al op de avond van het tellen der stemmen aangaf dat de verhoging van de AOW-leeftijd geen breekpunt meer was.......

Hij is dus ALTIJD geloofwaardig, WAT hij ook doet.....!!!!!
dus...wint-ie altijd (op dit moment)

Hendrik-NG

  • Berichten: 3757
    • Bekijk profiel
Ab Klink (CDA onderhandelaar) wil niet meer met PVV !
« Reactie #29 Gepost op: september 02, 2010, 03:42:48 pm »

quote:

grondig christelijk schreef op 02 september 2010 om 15:27:
[...]


dus...wint-ie altijd (op dit moment)
Hij gaat alleen maar op zijn neus als hij, in een VVD-PVV kabinet, met echte verantwoordelijkheden wordt opgezadeld... In alle andere gevallen zal deze "aal" wel weer uit de vingers glippen.....

Zeker nu voor de komende 3 maanden het vangstverbod is ingegaan......
'De roeping van de mens is mens te zijn!'

grondig christelijk

  • Berichten: 3071
  • Wat was, Dat is, Zal zijn
    • Bekijk profiel
Ab Klink (CDA onderhandelaar) wil niet meer met PVV !
« Reactie #30 Gepost op: september 02, 2010, 05:39:00 pm »

quote:

Hendrik-NG schreef op 02 september 2010 om 15:42:
[...]

Hij gaat alleen maar op zijn neus als hij, in een VVD-PVV kabinet, met echte verantwoordelijkheden wordt opgezadeld... In alle andere gevallen zal deze "aal" wel weer uit de vingers glippen.....

Zeker nu voor de komende 3 maanden het vangstverbod is ingegaan......


LOL, maar hoe je ook over hem denkt, het is een geweldige strateeg of....zijn de anderen niet slim genoeg?
Zelf werk ik bij justitie. Ik weet dat er enorm goede plannen liggen die enerzijds de kosten kunnen gaan drukken en anderzijds zouden kunnen leiden tot een terugdringen van recidive. Men is dat achter de schermen aan het uitwerken en staat veel op de planning de komende jaren. Serieuze veranderingen die ook hun impact gaan hebben over de taken en doelstellingen. Een echt andere werkwijze.

met de PVV zal die enorme investering aan kennis en tijd verloren gaan.

Hendrik-NG

  • Berichten: 3757
    • Bekijk profiel
Ab Klink (CDA onderhandelaar) wil niet meer met PVV !
« Reactie #31 Gepost op: september 02, 2010, 06:49:18 pm »

quote:

grondig christelijk schreef op 02 september 2010 om 17:39:
[...]


LOL, maar hoe je ook over hem denkt, het is een geweldige strateeg of....zijn de anderen niet slim genoeg?
Ik vrees dat hij geen strateeg is, maar dat ooit de geschiedenis zal leren dat hij een monomaan was... Ik hoop dat ik ongelijk heb.. Er zouden ongelukken van kunnen komen.....
'De roeping van de mens is mens te zijn!'

Thorgrem

  • Berichten: 3000
    • Bekijk profiel
Ab Klink (CDA onderhandelaar) wil niet meer met PVV !
« Reactie #32 Gepost op: september 02, 2010, 06:54:33 pm »

quote:

grondig christelijk schreef op 02 september 2010 om 17:39:
met de PVV zal die enorme investering aan kennis en tijd verloren gaan.
Dat is altijd het geval bij een wisseling van regering.

Riemer Lap

  • was: okidoki
  • Berichten: 8804
  • @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
Ab Klink (CDA onderhandelaar) wil niet meer met PVV !
« Reactie #33 Gepost op: september 02, 2010, 11:32:16 pm »

quote:

grondig christelijk schreef op 02 september 2010 om 17:39:
[...]


LOL, maar hoe je ook over hem denkt, het is een geweldige strateeg of....zijn de anderen niet slim genoeg?
Ervaring bij onze oosterburen in de vorige eeuw leren wel dat grote strategen soms rare dingen gaan doen.

quote:


Zelf werk ik bij justitie. Ik weet dat er enorm goede plannen liggen die enerzijds de kosten kunnen gaan drukken en anderzijds zouden kunnen leiden tot een terugdringen van recidive. Men is dat achter de schermen aan het uitwerken en staat veel op de planning de komende jaren. Serieuze veranderingen die ook hun impact gaan hebben over de taken en doelstellingen. Een echt andere werkwijze.

met de PVV zal die enorme investering aan kennis en tijd verloren gaan.

Met de PVV aan het roer of als mede stuurman kun je er vergif op innemen dat er meerdere personenen in één cel moeten en dat er een veel strakker regime gaat komen in het gevangeniswezen. Of dat altijd fout is weet ik nog niet zo.
Het is hier en daar ook wel erg aantrekkelijk in "de bajes". Een klant van ons zit standaard met kerst en plant het gewoon zo dat dat geregeld wordt.
"HEb ik goed eten en onderdak, wat wil je nog meer?" aldus onze mister X.

Wat veel erger is dat er in dit land een kennisgebrek is en dat we dat inmiddels deel uit het buitenland halen. Als die mensen niet meer welkom zijn dan ontlopen we wel hun inzet.
Om nog maar te zwijgen over de inzet van hoogopgeleide allochtonen in onze economie.
Mail me maar als je wat wilt weten

grondig christelijk

  • Berichten: 3071
  • Wat was, Dat is, Zal zijn
    • Bekijk profiel
Ab Klink (CDA onderhandelaar) wil niet meer met PVV !
« Reactie #34 Gepost op: september 03, 2010, 07:44:44 am »

quote:

Riemer Lap schreef op 02 september 2010 om 23:32:
[...]
 Ervaring bij onze oosterburen in de vorige eeuw leren wel dat grote strategen soms rare dingen gaan doen.

[...]

Een klant van ons zit standaard met kerst en plant het gewoon zo dat dat geregeld wordt.
"HEb ik goed eten en onderdak, wat wil je nog meer?" aldus onze mister X.
een verslaafde dakloze neem ik aan

grondig christelijk

  • Berichten: 3071
  • Wat was, Dat is, Zal zijn
    • Bekijk profiel
Ab Klink (CDA onderhandelaar) wil niet meer met PVV !
« Reactie #35 Gepost op: september 03, 2010, 07:58:40 am »

quote:

Riemer Lap schreef op 02 september 2010 om 23:32:
[...]
Met de PVV aan het roer of als mede stuurman kun je er vergif op innemen dat er meerdere personenen in één cel moeten en dat er een veel strakker regime gaat komen in het gevangeniswezen. Of dat altijd fout is weet ik nog niet zo.
Het is hier en daar ook wel erg aantrekkelijk in "de bajes". .


er zitten al meer personen op één cel, straks komt er een onderscheidt tussen gedetineerden die willen werken aan hun leven en die dit niet willen. De laatste categorie gaat op sober. En dat eten in de bajes komt na een week je neus uit, neem dat van me aan, en die tv moeten ze zelf betalen EN is een element die de veiligheid vergroot. Als je afleiding hebt "achter de deur"ga je geen gekke dingen bedenken. Zo kun je het ook zien, zo moet je het zien.

Tot zover dit offtopic-stukkie...nu ga ik naar de bajes ;)

Nunc

  • Berichten: 5825
  • En terstond kraaide een haan.
    • Bekijk profiel
Ab Klink (CDA onderhandelaar) wil niet meer met PVV !
« Reactie #36 Gepost op: september 03, 2010, 03:51:05 pm »

quote:

Riemer Lap schreef op 02 september 2010 om 23:32:
(...)
Met de PVV aan het roer of als mede stuurman kun je er vergif op innemen dat er meerdere personenen in één cel moeten en dat er een veel strakker regime gaat komen in het gevangeniswezen. (...)
In de vreemdelingendetentie is dat in ieder geval al de huidige gang van zaken. En het eten is ook niet echt om over naar huis te schrijven (maar eerder om naar Amnesty te schrijven). De broer van de armeense zusjes die wij proberen op te vangen, zit in zo'n detentiecentrum. De eerste dag van de week is het eten vers, de rest van de week is het eten óók gedateerd op die eerste dag.

Antonius

  • Berichten: 1539
  • Alle begin is moeilijk
    • Bekijk profiel
Ab Klink (CDA onderhandelaar) wil niet meer met PVV !
« Reactie #37 Gepost op: september 03, 2010, 05:52:17 pm »
om weer om on topic te komen:
De formatie is mislukt
lees hier meer
Mislukkingen, een kans om op nieuw te beginnen

rtfm08

  • Berichten: 995
    • Bekijk profiel
Ab Klink (CDA onderhandelaar) wil niet meer met PVV !
« Reactie #38 Gepost op: september 03, 2010, 06:56:50 pm »
Nog even en we kunnen opnieuw naar de stembus met als grote overwinnaar meneer Wilders.

Belgie doet het trouwens ook niet goed,ook daar einde oefening.

Antonius

  • Berichten: 1539
  • Alle begin is moeilijk
    • Bekijk profiel
Ab Klink (CDA onderhandelaar) wil niet meer met PVV !
« Reactie #39 Gepost op: september 03, 2010, 07:02:18 pm »

quote:

rtfm08 schreef op 03 september 2010 om 18:56:
Nog even en we kunnen opnieuw naar de stembus met als grote overwinnaar meneer Wilders.

Belgie doet het trouwens ook niet goed,ook daar einde oefening.
Dat kan alleen maar wanneer er een kabinet is gevallen. De informateur  gaat nu naar de Koningin. En daarna zien we wel weer, Allicht mag Mark rutte, het regeer akkoord schrijven.
Mislukkingen, een kans om op nieuw te beginnen

Riemer Lap

  • was: okidoki
  • Berichten: 8804
  • @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
Ab Klink (CDA onderhandelaar) wil niet meer met PVV !
« Reactie #40 Gepost op: september 03, 2010, 07:15:59 pm »

quote:

grondig christelijk schreef op 03 september 2010 om 07:58:
[...]


er zitten al meer personen op één cel, straks komt er een onderscheidt tussen gedetineerden die willen werken aan hun leven en die dit niet willen. De laatste categorie gaat op sober. En dat eten in de bajes komt na een week je neus uit, neem dat van me aan, en die tv moeten ze zelf betalen EN is een element die de veiligheid vergroot. Als je afleiding hebt "achter de deur"ga je geen gekke dingen bedenken. Zo kun je het ook zien, zo moet je het zien.

Tot zover dit offtopic-stukkie...nu ga ik naar de bajes ;)
JA, die tv moeten ze zelf betalen. Waarvan?
Mail me maar als je wat wilt weten

Riemer Lap

  • was: okidoki
  • Berichten: 8804
  • @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
Ab Klink (CDA onderhandelaar) wil niet meer met PVV !
« Reactie #41 Gepost op: september 03, 2010, 07:17:11 pm »

quote:

Nunc schreef op 03 september 2010 om 15:51:
[...]


In de vreemdelingendetentie is dat in ieder geval al de huidige gang van zaken. En het eten is ook niet echt om over naar huis te schrijven (maar eerder om naar Amnesty te schrijven). De broer van de armeense zusjes die wij proberen op te vangen, zit in zo'n detentiecentrum. De eerste dag van de week is het eten vers, de rest van de week is het eten óók gedateerd op die eerste dag.
Ik heb onlangs begrepen dat het in de vreemdelingendetentie vele malen beroerder moet zijn dan in de reguliere detentie.
Mail me maar als je wat wilt weten

Riemer Lap

  • was: okidoki
  • Berichten: 8804
  • @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
Ab Klink (CDA onderhandelaar) wil niet meer met PVV !
« Reactie #42 Gepost op: september 03, 2010, 07:18:18 pm »

quote:

Antonius schreef op 03 september 2010 om 17:52:
om weer om on topic te komen:
De formatie is mislukt
lees hier meer

Ben benieuwd wat voor vreemde combi er straks gaat komen.
Ondertussen kan het huidige lekker doorregeren terwijl dat feitelijk naar huis gestuurd is door de stemmer.
Mail me maar als je wat wilt weten

rtfm08

  • Berichten: 995
    • Bekijk profiel
Ab Klink (CDA onderhandelaar) wil niet meer met PVV !
« Reactie #43 Gepost op: september 03, 2010, 08:02:31 pm »

quote:

Riemer Lap schreef op 03 september 2010 om 19:18:
[...]

Ondertussen kan het huidige lekker doorregeren terwijl dat feitelijk naar huis gestuurd is door de stemmer.
Nieuwe wezenlijke zaken zijn voor de nieuwe regering dus ach wellicht zijn ze het ook wel een beetje zat ?!

rtfm08

  • Berichten: 995
    • Bekijk profiel
Ab Klink (CDA onderhandelaar) wil niet meer met PVV !
« Reactie #44 Gepost op: september 03, 2010, 08:04:06 pm »

quote:

Antonius schreef op 03 september 2010 om 19:02:
[...]


Dat kan alleen maar wanneer er een kabinet is gevallen. De informateur  gaat nu naar de Koningin. En daarna zien we wel weer, Allicht mag Mark rutte, het regeer akkoord schrijven.
Zal die zeker gaan doen want we moeten verder.Gezien de uitdagingen die voor de deur staan wordt het de hoogste tijd. :O

grondig christelijk

  • Berichten: 3071
  • Wat was, Dat is, Zal zijn
    • Bekijk profiel
Ab Klink (CDA onderhandelaar) wil niet meer met PVV !
« Reactie #45 Gepost op: september 03, 2010, 08:12:17 pm »
eerder schreef ik dit

ik kan me voorstellen dat Wilders zich met de uiteindelijke nodige electorale winst kan terugtrekken met het argument dat de geloofwaardigheid van een mogelijke "samenwerking" weg is.

het kan verkeren

grondig christelijk

  • Berichten: 3071
  • Wat was, Dat is, Zal zijn
    • Bekijk profiel
Ab Klink (CDA onderhandelaar) wil niet meer met PVV !
« Reactie #46 Gepost op: september 03, 2010, 08:15:33 pm »

quote:

Riemer Lap schreef op 03 september 2010 om 19:15:
[...]
JA, die tv moeten ze zelf betalen. Waarvan?


voor 20 uur arbeid krijgen ze ongeveer 20 euro. Een tv kost ongeveer 8 euro per week, een pakkie check 6 euro, kunnen ze nog pepermunt kopen voor de kerk op zondag  ;) ...familie en kennissen kunnen verder wel geld storten, maar een vetpot is het niet. Tenminste voor lang niet iedereen...dan praat ik nog niet eens over een giga-dure telefoonkaart (vanwege de prijs van de tikken)

nah ja, wilders had daar weer op gekort denk ik....probeer zelf maar eens een maand of drie lang op je slaapkamer te blijven, deur blijft dicht, met tv, één uur per dag naar de tuin voor de lucht, rondjes lopen, ééns per week een uurtje hard lopen, eens per week één uur aan tafel met je vrouw koffie drinken. vier uur per dag knijpers maken. Instellingseten en even kort bellen per week.
« Laatst bewerkt op: september 03, 2010, 08:25:47 pm door grondig christelijk »

Nunc

  • Berichten: 5825
  • En terstond kraaide een haan.
    • Bekijk profiel
Ab Klink (CDA onderhandelaar) wil niet meer met PVV !
« Reactie #47 Gepost op: september 03, 2010, 08:54:28 pm »

quote:

Riemer Lap schreef op 03 september 2010 om 19:17:
[...]
Ik heb onlangs begrepen dat het in de vreemdelingendetentie vele malen beroerder moet zijn dan in de reguliere detentie.
ja, dat was ook wat ik te horen kreeg toen ik dat incident met het eten (ik dacht dat het een 'incident' was) meldde aan Amnesty.

Nunc

  • Berichten: 5825
  • En terstond kraaide een haan.
    • Bekijk profiel
Ab Klink (CDA onderhandelaar) wil niet meer met PVV !
« Reactie #48 Gepost op: september 03, 2010, 09:01:15 pm »

quote:

Antonius schreef op 03 september 2010 om 17:52:
om weer om on topic te komen:
De formatie is mislukt
lees hier meer



uit het gelinkte ND-artikel:

Wilders zei dat hij CDA-fractievoorzitter Maxime Verhagen niks verwijt, maar niet kon vertrouwen op het CDA door de opstelling van de drie dissidenten in de fractie. Wilders eiste daarom dat de drie eerst schriftelijk moesten verklaren dat een ’ja’ van het CDA-congres over de uitkomst van de onderhandelingen bindend voor hen is. Als ze dat niet zouden vinden, zouden ze hun Kamerzetel ter beschikking moeten stellen, aldus Wilders.

Schriftelijke garanties
Maar het CDA kon volgens hem niet aan die eis voldoen. Zonder de schriftelijke garanties had Wilders geen vertrouwen meer in het CDA. Hij wilde zeker weten dat alle 21 leden van de CDA-fractie een regeer- en gedoogakkoord zouden steunen. Wilders meent dat hij hiermee een redelijke voorwaarde voor hervatting van de onderhandelingen heeft gesteld. ,,Wij hebben deze ellende niet veroorzaakt. Ik betreur het zeer dat het niet is gelukt’’, zei de PVV-leider. ,,Zonder vertrouwen kun je niet onderhandelen, laat staan regeren.’’


Dit is natuurlijk briljant he! En wellicht komt hij er nog mee weg ook! Eerst maakt Wilders zelf duidelijk  dat hij bij het presenteren van het akkoord van plan was om zelf een heel ander (scherper?!) verhaal te houden, en nu klagen als er CDA-ers zijn die hem niet bij voorbaat hun eeuwige (nou ja, voor max. 4 jaar) trouw wilden zweren....
We weten allemaal dat Wilders het kabinet had kunnen laten vallen als ze teveel dingen deden die hem niet zinden, en de enige garantie die de rest van Nederland had, was Wilder's woord dat hij dat niet zou doen (en we weten wat dat woord waard is, na z'n "breekpunt 65 blijft 65"). Het is veel waard totdat het niks meer waard is omdat hij aan iets anders meer heeft. Maar ja, wel klagen als een CDA'er niet onvoorwaardelijk zijn/haar woord wil geven.

Riemer Lap

  • was: okidoki
  • Berichten: 8804
  • @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
Ab Klink (CDA onderhandelaar) wil niet meer met PVV !
« Reactie #49 Gepost op: september 03, 2010, 09:22:00 pm »

quote:

grondig christelijk schreef op 03 september 2010 om 20:15:
[...]


voor 20 uur arbeid krijgen ze ongeveer 20 euro. Een tv kost ongeveer 8 euro per week, een pakkie check 6 euro, kunnen ze nog pepermunt kopen voor de kerk op zondag  ;) ...familie en kennissen kunnen verder wel geld storten, maar een vetpot is het niet. Tenminste voor lang niet iedereen...dan praat ik nog niet eens over een giga-dure telefoonkaart (vanwege de prijs van de tikken)

nah ja, wilders had daar weer op gekort denk ik....probeer zelf maar eens een maand of drie lang op je slaapkamer te blijven, deur blijft dicht, met tv, één uur per dag naar de tuin voor de lucht, rondjes lopen, ééns per week een uurtje hard lopen, eens per week één uur aan tafel met je vrouw koffie drinken. vier uur per dag knijpers maken. Instellingseten en even kort bellen per week.

Totaal offtopic maar die mensen zitten daar intern omdat ze iets hebben gedaan wat wij als maatschappij niet willen.
Waarom zouden ze dan genotsmiddelen moeten kunnen kopen en tv kunnen kijken?
Sowieso, waarom zou je iemand die kost en inwoning heeft ook nog zakgeld geven tijdens detentie? Ik snap, net als velen, de redenatie niet zozeer.

Als je in een verpleeghuis zit mag je blij zijn dat je uit je bed gehaald wordt, gedouched wordt en wat er verder aan basiszorg zou moeten zijn.
En per saldo mag je dan ook nog even elke maand een hoge eigen bijdrage afrekenen bij het CAK.
Ik ken situaties waarin mensen zelfs geen pepermuntje konden betalen omdat de eigen bijdrage zo hoog was (reken maar even uit wat er gebeurt als een 65e jarige man van een jonger dan 65 jarige vrouw opgenomen moet worden in een verpleeghuis. Exact: de vrouw houdt geen droog brood over....)
Op dat gebied denk ik dat SP en PVV elkaar de hand kunnen schudden (verder weinig vrees ik ...)
« Laatst bewerkt op: september 03, 2010, 09:22:44 pm door Riemer Lap »
Mail me maar als je wat wilt weten