Auteur Topic: Openbaringen actueel  (gelezen 13796 keer)

gaitema

  • Berichten: 10169
  • Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Openbaringen actueel
« Gepost op: januari 17, 2011, 07:30:19 pm »
Gisteren bezocht ik een lezing van Frank Ouweneel in een Wierdens buurtschap bij de vrije babtisten van Rijssen, Wierden en Nijverdal. Met de PKN-25+ kring bezochten we het en ik maakte er een verslag op verzoek van de hervormde dominee wijk zuid (Nijverdal) om voor een kerkdienst over 4 weken in de vrij evangelische kerk en de nabespreking op de kring over de eindtijd te hebben (vanuit waarscheinlijk een andere invalshoek)

Dit verslag voor de belangstellenden om er over te kunnen discuseren:
(voor de zekerheid onder levensbeschouwing geplaatst)

Openbaringen (betekenis: onthulling van toekomstige zaken)
door Frank Ouweneel


God heeft door de pennen van de schrijvers heen de Bijbel geschreven.
(2 Tim 3:16 en 2 Petrus 1: 20 en 21)
God vertelt de waarheid. (Ps 119:160 en Jes 65)

95% van de bijbelse voorzeggingen zijn uitgekomen en een groot deel van het overige 5 procent is gaande nu.

Openbaringen 3:11 “Ik kom spoedig”

Jes. 44: 7,8,24 en 25 over ontmaskering van valse toekomstvoorspellers.

God alleen weet precies wanneer het gebeurd, maar het jaar 2010 laat duidelijk zien dat hij zeer spoedig komt!  Het is tijd om wakkeer te worden. De tijd van genade is er nu nog, maar snel komt de tijd van het Recht, dat Gods geduld op is, omdat de zonden torens hoog zijn opgebouwd en Hij dan gaat ingrijpen. 2 Petrus 3: God heeft nu nog geduld.

Voor Jezus komt brengt Hij de kerk op orde: Openbaringen 2: 18-24

Brief aan Thyatira is de brief aan de Rooms Katholieke Kerk met Paus Gregorius 1, van Jezus aan hem.
“Ik weet van uw werken en dienstbetoon.” Toen de veenarbeiders bijvoorbeeld omkwamen van de honger in plaggenhutten van Nederland en mensen hun eigen kinderen aten om in leven te blijven, was de Rooms Katholieke Kerk de enige kerk die hen hielp, waardoor veel van die gebieden katholiek zijn.

Geen kerk heeft zoveel moeite gedaan om uit te beelden wat het evangelie inhoud (kijk naar beeltenissen in kerken, bijbelsamenstellers etc), maar Jezus heeft er op tegen dat ze aan afgoderij en aan hoereren doen. Dat kwam veelal in het nieuws het afgelopen jaar. De schandalen in de Rooms Katholieke Kerk werden openbaar.

Verder over de grote opname, blik in de hemel door Johannes en het geween en angst van achterblijvers waar 4 mei 2010 “de schreeuw op de Dam” met 63 gewonden door paniek een proefje is van de angst die dan continu aanwezig zal zijn, 24 uur per dag.

De landen van de opgaande zon, Openbaringen 7: 2 en 16:12
Kijk naar de vlag van Japan, kijk naar China en de Korea’s. De landen daar waar de zon opkomt.

Explosie in het gebied van de opgaande zo, voorproefjes:
•   September 2010, gasveld is reden voor irritaties
•   Vissersschipbotsing met bootwacht
•   Japanse oorlogsindustrie paraat Chinese dreiging
•   Atoomdreiging Noord Korea
•   China boos om bemoeienis VS, einde ultimatumtijd door China gegeven aan VS vertrekt VS net op tijd, oorlog voorkomen.
•   Jan. 2010 Chinese spionagevliegtuigen boven VS

Andere voorproefjes:
•   VS wil wereldleiding overnemen en sluit vriendschappen
•   Irak koopt van VS in aug 2010 miljarden wapens
•   Iran en VS werken eigenlijk samen
•   Iran gevaarlijkste land ter wereld
•   19 oktober 2010 Al Maliki krijgt steun Iran

Persië (Iran):
Koning van Persië zal alles in beweging zetten tegen Griekenland (Daniël 11:2) op de top van haar rijkdom.

Iran is grondstoffenrijk, vooral aan wereldwijd nodige lithium voor litiumbatterijen. Het probeert invloed te krijgen in Europa en begint bij het dichts bijzijnde land: Griekenland.

Uitspraak Barosso 8 januari 2010:
“ik ben bang voor invloed van Iran op Griekse economie en voor verlamming van Europa.”

Openbaring 6: 5 en 6 spreekt over weegschaal, maat en schade. Dat staat voor financiële onbalans, economisch contrast en devaluatie.  2 juni 2010, Barosso zegt: “Europa valt om!”
Europa is het Romeinse rijk met Rome als hoofdstad.
Bijbel: Romeinse rijk stelt keizer aan  - nov. 2010 onze Belgische Europese president.

30 juni 2010: Landen van de opgaande zon red Europa!
22 dec 2010: Europa- China conferentie
Over Europa en Rusland: Openbaringen 6: 8 vaal paard. Rusland: Mesek in Ezech 32:26

GEHEIME KRACHTEN:

•   Augustus 2010: vele bosbranden in Rusland, waarvan onverklaarbaar veel in natgeregende gebieden. Nucleaire rotzooi komt vrij uit de grond, waardoor graanoogst kapot gaat en Rusland graanuitvoer moet stop zetten. Gevolg: duizenden sterven de hongersdood in Afrika en Latijns Amerika.
•   Hag. 2: 18 over plantenziektes en schimmels: de zwarte tarwedood.
•   31 dec 2010, het regent dode vogels in de VS
•   5 januari 2011Vogelregen treft Zweden


Openbaringen 6: 12-14 over grote aardbevingen.
Over eilanden in Openbaringen 16: Haïti, grootste aardbeving allertijden. Zoals beschreven in Openbaringen werden bergen daar letterlijk valleien (bergen vluchten) en letterlijk verschoof het eiland millimeters, zoals beschreven.
Ook Openbaringen 16: 20 en iets over de regen die er over heen kwam.

Openbaringen 6:12-14 was iets mee.

ENGEL VAN DE LANDEN VAN DE OPGAANDE ZON, openbaringen 7:2, bracht schade aan de zee.

Dat is de Golf van Mexico:
Shanhaï heeft zoveel olie nodig dat het de hele wereldvoorraad wel kan gebruiken en kan kopen.

95% van olie van het Mexicaanse olieveld dat de ramp bracht werd daarom geleverd aan China. Door de immense werkdruk zagen BP technici dat de afsluiting faalde en het moest begeven. Geen tijd om er wat aan te doen. Uit pure rampnood aan financiële schade die BP door de ramp kreeg verkocht BP het hele olieveld aan China.

OPENBARINGEN 8: 5,7,8,9 en 12
Vuur op de aarde geworpen.

ZHENCHA BING is een chinees duikboot die per dag liters nucleaire afval loost op zee.
Grootste containerschip ter wereld is een Chinese schip waar de containers nucleair afval lekt.

2 november 2010 wordt door de Amerikanen uit angst gedreven HARP opgericht: High Atmosphere Research Project -> Openbaringen 14: 2  waarin de HARP staat beschreven, letterlijk.

De bijbelse beschrijving uit openbaringen:
Ik zag een vulkaan in zee geworpen

La Palma: vulkaan staat op het punt in zee te storten.
De vulkaan: Cumbre Vieja. Volgens verwachtingen zal wanneer de vulkaan (die dadelijks millimeters verschuift richting zee verschuift, en waar vegetatie in de breuklijn tussen de vulkaan en het eiland verder groeit) in de zee stort een mega Tsunamie veroorzaken waardoor miljoenen mensen zullen gaan sterven in heel Amerika. Zie Zach 1:11b
Half Amerika komt dan onder water en het zal 1/3 van de mensheid doden.

Verder IJsland en de Mirapie op Java dat betekend:  grote berg, brandend van vuur.
Joël 2:1-31, Jes 50:30, Amos 8:9
Oproep: redding door Jezus aan te roepen voor behoud.

Openbarig 9:

Blauwdrukken van de wapens van de derde wereldoorlog.

10 september 2010, ondergrondse landseerbunker Iran met Rusland in Rusland.

Bijbelse omschrijving gaat letterlijk over het wapen dat Rusland en Iran in Rusland nu paraat hebben. De Bijbelse omschrijvingen zijn letterlijk de namen van het wapen en zijn onderdelen in de landseerbunker. De Bijbel noemt het: rook uit de put.
Het wordt gericht op de Eufraatrivier, dus Irak. Dat is precies het midden van de wereld.
De Russen en de Iranesen noemen de landseerbunker letterlijk: Put en Afgrond.
De Russen en Iranesen noemen het wapen een Sprinkaan. (Iranees: Malaag en Russisch: Kusnechik)
Gedaante sprinkanen als paarden: voorin zit de snelheidsapparatuur die de Russen “het paard” noemen. Behuizing noemen ze gelijk de beelden in Openbaringen: krans van goud.
De radar van dit wapen wordt letterlijk “leeuwenkop”genoemd. De brandstoftanks noemen ze letterlijk “het harnas”. Johannes noemt de staarten van het wapen schorpioenen. De staarten van het wapen wordt letterlijk “Skorpion” genoemd. Vertaalt: schorpioen dus.

De herrie dat het wapen zou maken is verontrustend hoog. Van een straaljager is het normaal 110 dB, maar dit wapen zou 650 dB lawaai produceren als het afgeschoten wordt. Volgens wetenschappers zou je daarmee de aarde verpulveren! Dit wordt ook beschreven in Openbaringen 9.

Er staan in de aantekeningen Openbaringen 9: 6 en 16
Beschrijft een leger dat oprukt met 200.000.000 soldaten.
Dat betekent wellicht dat India zich aansluit bij de landen van de opgaande zon.

Nieuws: 21 december 2010, India en Rusland sluiten een megadeal over legervliegtuigen.

Na al de rampen die hiermee veroorzaakt zal gaan worden bekeerden de mensen nog niet, waarschuwt Openbaringen 16: 9 en 11

Openbaringen 16:2

Ik zag een nucleaire ramp! Brokken van 1 talent vielen op je hoofd. 1 talent is 100 kilo.

Nieuws 5 oktober 2010:
Atoomdreiging wereldwijd terug.

Engelen getuigen dat einde komt aan de periode van genade en Gods geduld opraakt, door torenhoge zonden van de aarde: Openbaringen 16:5-7

Openbaringen 13:1 Het Beest

In de Mon Blanc, de meer van Geneve is een tunnel met nucleair centrum, een cirkel van 27 kilometer lang voor atoomonderzoeken met drie stations erin met de volgende drie namen gelijk Openbaringen 13:
1.   Luipaard
2.   Beer
3.   Leeuw
Het is het grootste apparaat voor atoombotsingen ter wereld, die tunnel. De leider van de atoomonderzoeken daar is Oliver Buchmüller.
Hij zei op 30 maart 2010 dat hij de atoombotsingen in de tunnel “vuur uit de hemel” noemt.
Hij beweerde dat ze in gebieden daarmee oerknallen zullen maken, zelfs waar God niet komt, zei hij er letterlijk bij.

Iemand verspelde hiermee al een crash dat de ondergang van de globe veroorzaakt. “we zullen zien of hij gelijk heeft,”zei Frank.

Openbaringen 18: in één uur zal Gods oordeel komen.”
God kan zonden niet meer aanschouwen: Hab. 1-13

Verlossing door Jezus nu we nog kunnen bekeren:
“1 Kor 3, Hand 10:43 en Hand 17:30,31”

2 Petrus 3: God heeft nog geduld.

Het mooie vond ik dat je daar je leven kon geven aan Jezus door zachtjes mee te bidden zonder dat anderen het hoefden te horen en te zien, iets volgens Frank persoonlijk tussen jou en God. Er werd zonden beleden, beleden dat we van Gods wandel niets hebben aangetrokken en gevraagd of we volgende week in Jezus mogen wandelen.

Een mooie reinigende slotgebed.
« Laatst bewerkt op: januari 18, 2011, 05:56:43 pm door gaitema »
Een nieuwe start is een nieuw begin

Harmoniezoeker

  • Berichten: 678
    • Bekijk profiel
Openbaringen actueel
« Reactie #1 Gepost op: januari 18, 2011, 02:37:12 am »
Ja Gaitema, dat kan allemaal wel waar zijn, maar negatieve profetien van rampen kunnen alleen uitkomen als mensen hun verantwoordelijkheid niet doen.

Ook moeten we zelf onze goede keuzes maken want dan zijn we op de juiste plaats op de juiste tijd.

Wellicht staat NL in 2013 wel onder water;  dan behoren we op de juiste plaats te zijn!  Misschien wel niet op de Veluwe!!
Gaitema, bestudeer de Goddelijke Beginselen van SMMoon als je wilt, laat je huwelijk herinzegenen, en mocht je niet zijn getrouwd, bereid je voor op het huwelijk - God heeft in deze tijden oprechte mensen  maar vooral goede gezinnen nodig, waarin kinderen goed op kunnen groeien, en een betere wereld kunnen bouwen met God, vrij van de erfzonde;  dat is het Koninkrijk der Hemelen!!!! Op aarde!

Zie je volgend jaar weer!

elle

  • Moderator
  • Berichten: 7583
  • The way of the leaf
    • Bekijk profiel
Openbaringen actueel
« Reactie #2 Gepost op: januari 18, 2011, 10:43:45 am »

quote:

gaitema schreef op 17 januari 2011 om 19:30:
Gisteren bezocht ik een lezing van Frank Ouweneel

(...)

Openbaringen 13:1 Het Beest

In de Mon Blanc, de meer van Geneve is een tunnel met nucleair centrum, een cirkel van 27 kilometer lang voor atoomonderzoeken met drie stations erin met de volgende drie namen gelijk Openbaringen 13:
1.   Luipaard
2.   Beer
3.   Leeuw
Het is het grootste apparaat voor atoombotsingen ter wereld, die tunnel. De leider van de atoomonderzoeken daar is Oliver Buchmüller.
Hij zei op 30 maart 2010 dat hij de atoombotsingen in de tunnel “vuur uit de hemel” noemt.
Hij beweerde dat ze in gebieden daarmee oerknallen zullen maken, zelfs waar God niet komt, zei hij er letterlijk bij.

Iemand verspelde hiermee al een crash dat de ondergang van de globe veroorzaakt. “we zullen zien of hij gelijk heeft,”zei Frank.

(...)

Toevallig ken ik iemand die daar werkt. Ik kon het niet laten om hem deze accusaties voor te leggen. Dit is zijn reactie:

quote:

Grappig: Van een oerknal machine tot eindtijd machine.

Hij beweert alleen vreemde dingen en legt vreemde links.
De Mont Blanc ligt op 70 km afstand en heeft niets met het CERN te maken, behalve dat hij zichtbaar is. Het meer van Geneve klinkt ook interessant maar ligt op een kilometer of 5.

Er zijn 4 detectoren, dus de LHC is een 4-koppig monster. Die detectoren luisteren naar de illustere namen Atlas (A Toroidal LHC ApparatuS), CMS (Compact Muon Solenoid), LHCb (Large Hadron Collider beauty, beauty is een andere naam voor het bottom quark) en Alice (A Large Ion Collider Experiment).
Iets positiefs voor het CERN: Als Openbaring 13:7 uitkomt, dan zal het CERN dus succesvol zijn. Klinkt alvast goed.

Wat betreft Buchmüller:
Wat betreft het “vuur uit de hemel”:  Hij heeft het vaak over “Cosmic rays” ofwel kosmische straling, misschien verwijst Ouweneel daarnaar. Kosmische straling zijn deeltjes uit de ruimte die tegen de aarde/atmosfeer botsen met soms een hogere energie dan de LHC kan leveren, maar ze zijn niet geschikt voor onderzoek omdat ze te verspreid voorkomen. De botsingen in de tunnel zijn identiek aan de bostingen van deeltjes uit de ruimte.

“zelfs waar God niet bijkomt”. Ik heb die uitspraak van hem niet terug kunnen vinden.
Hij heeft op 30 maart (na de eerste botsingen) wel gezegd dat we “een nieuw territorium hebben betreden, die nog niet eerder is gezien”.

Ik kan me ook niet voorstellen dat hij dat zou zeggen, dat zou hem waarschijnlijk op een ontslag komen te staan. Vergeet niet dat het CERN wordt gefinancierd door de meeste europese landen en dat het CERN er niet is om politiek of godsdienst te bedrijven. Verder is het CERN niet in staat om oerknallen te maken, slechts om de energie-dichtheid die vlak na de oerknal heerste te benaderen. Het is onmogelijk om iets te fabriceren wat ook maar een klein beetje op de oerknal lijkt.

Resumerend: Het is klinkklare onzin die hij verkondigt, een goed staaltje inlegkunde. Hij kan beter kijken naar dingen waar hij wel verstand van heeft en zich laten informeren voor hij uitspraken doet.

Mocht je wat van dit mailtje op het forum posten, ga je gang. Een stevig potje discussieren is altijd grappig.
Verder vind ik ook op het internet geen aanwijzingen dat 'de stations' luipaard, leeuw en panter beer heten of geheten hebben, nog afgezien van dat er 4 stations zijn.
De conclusie lijkt me helder: Frank hoort een klok luiden maar zoekt niet uit waar de klepel hangt (luiheid? onkunde?) maar brouwt er zijn eigen verhaal van. Om daarmee allerlei mensen angst in te boezemen. Weinig constructief.

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/0/06/Location_Large_Hadron_Collider.PNG
Amersfoort ligt op vergelijkbare afstand van de deeltjesversneller in Amsterdam als de mont Blanc van het CERN.
« Laatst bewerkt op: januari 18, 2011, 01:23:47 pm door elle »
"Ask not what the Body can do for you. Ask what you can do for the Body."[/]

Zwever

  • Berichten: 2249
  • Naar Azië gevlogen
    • Bekijk profiel
Openbaringen actueel
« Reactie #3 Gepost op: januari 18, 2011, 12:53:33 pm »
Er zijn al zó veel verklaringen geweest van Openbaringen met zó veel totale missers, ga de geschiedenis er maar eens op na, waarom zou dít dan ineens wel kloppen...?
Mission = finding out what God is doing, and joining in!

gaitema

  • Berichten: 10169
  • Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Openbaringen actueel
« Reactie #4 Gepost op: januari 18, 2011, 05:50:47 pm »

quote:

Harmoniezoeker schreef op 18 januari 2011 om 02:37:
Ja Gaitema, dat kan allemaal wel waar zijn, maar negatieve profetien van rampen kunnen alleen uitkomen als mensen hun verantwoordelijkheid niet doen.

Ook moeten we zelf onze goede keuzes maken want dan zijn we op de juiste plaats op de juiste tijd.

Wellicht staat NL in 2013 wel onder water;  dan behoren we op de juiste plaats te zijn!  Misschien wel niet op de Veluwe!!
Gaitema, bestudeer de Goddelijke Beginselen van SMMoon als je wilt, laat je huwelijk herinzegenen, en mocht je niet zijn getrouwd, bereid je voor op het huwelijk - God heeft in deze tijden oprechte mensen  maar vooral goede gezinnen nodig, waarin kinderen goed op kunnen groeien, en een betere wereld kunnen bouwen met God, vrij van de erfzonde;  dat is het Koninkrijk der Hemelen!!!! Op aarde!

Zie je volgend jaar weer!
Volgend jaar pas, waar ga je naar toe dan? :)
Een nieuwe start is een nieuw begin

gaitema

  • Berichten: 10169
  • Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Openbaringen actueel
« Reactie #5 Gepost op: januari 18, 2011, 06:04:38 pm »

quote:

Zwever schreef op 18 januari 2011 om 12:53:
Er zijn al zó veel verklaringen geweest van Openbaringen met zó veel totale missers, ga de geschiedenis er maar eens op na, waarom zou dít dan ineens wel kloppen...?


Ligt eraan wat je eruit haalt. Onder de weeën zijn veel uitgekomen en 95 procent van de profetiën in de bijbel zijn volgens hem ook uitgekomen. Dat zou best kunnen, als je vermoedelijk een iets lager getal neemt. Bepaalde zaken vulde hij in, waar ik anders over dacht.  zoals dat gedeelte van de maan die roodbloed kleurd, dat moet volgens mij nog gebeuren en is nog heftiger dan hij zich voorstelt. Ik stel me echt complete dode zee en oceaan gebieden voor. Er zijn ook zaken die in elke generatie lijken te gebeuren, zoals het gedrag van de mensen in de laatste der dagen, dat was al bij Paulus zo, dus al 2000 jaar gaande.

Bij het maken van het verslag heb ik zelf persoonlijk nog niet zo mijn conclusies getrokken. Mijn aandacht trok vooral de vulkaan en het wapen in Rusland. Verder vond ik de vallende vogels en de bosbranden meer iets dat valt onder de weeën, net als de Tsunamie. De Harp twijfelde ik over.

De landen der opgaande zon is een vermoeden waar ik zelf ook wel allert op ben. Steeds machtiger wordende oosterse onbetrouwbare landen liggen niet goed in het gevoel in combinatie met een afzwakkende betrouwbaardere (tot op zekere hoogte) westen.
« Laatst bewerkt op: januari 18, 2011, 06:43:09 pm door gaitema »
Een nieuwe start is een nieuw begin

gaitema

  • Berichten: 10169
  • Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Openbaringen actueel
« Reactie #6 Gepost op: januari 18, 2011, 06:06:50 pm »

quote:

elle schreef op 18 januari 2011 om 10:43:
[...]

Toevallig ken ik iemand die daar werkt. Ik kon het niet laten om hem deze accusaties voor te leggen. Dit is zijn reactie:


[...]

Verder vind ik ook op het internet geen aanwijzingen dat 'de stations' luipaard, leeuw en panter beer heten of geheten hebben, nog afgezien van dat er 4 stations zijn.
De conclusie lijkt me helder: Frank hoort een klok luiden maar zoekt niet uit waar de klepel hangt (luiheid? onkunde?) maar brouwt er zijn eigen verhaal van. Om daarmee allerlei mensen angst in te boezemen. Weinig constructief.

[afbeelding]
Amersfoort ligt op vergelijkbare afstand van de deeltjesversneller in Amsterdam als de mont Blanc van het CERN.


Dank je voor je verhaal, dat is een stevige tik om zijn vingers. Ik denk dat Frank op dat punt te kort door de bocht vloog en vast onbetrouwbare bronnen heeft gevonden, met te weinig degelijk onderzoek.

Het mooie van frank is wel dat hij geen tijdstip noemt. Hij blijft bij het veilige: Jezus komt spoedig!
Een nieuwe start is een nieuw begin

gaitema

  • Berichten: 10169
  • Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Openbaringen actueel
« Reactie #7 Gepost op: januari 18, 2011, 06:08:07 pm »
Zelf vroeg ik me wel direct één ding af: behoord er geen wereldwijde anti-christelijke wereldgodsdienst te ontstaan, dat ons vervolgen zal?
Een nieuwe start is een nieuw begin

mirt

  • Moderator
  • Berichten: 1730
  • strijd de goede strijd
    • Bekijk profiel
Openbaringen actueel
« Reactie #8 Gepost op: januari 18, 2011, 10:08:00 pm »

quote:

gaitema schreef op 18 januari 2011 om 18:04:
[...]


De landen der opgaande zon is een vermoeden waar ik zelf ook wel allert op ben. Steeds machtiger wordende oosterse onbetrouwbare landen liggen niet goed in het gevoel in combinatie met een afzwakkende betrouwbaardere (tot op zekere hoogte) westen.
Ik denk dat je voor een groot deel dat betrouwbaardere kunt vervangen door 'vertrouwdere', wat objectief gezien lang niet altijd betrouwbaarder hoeft te betekenen.
ernstige mensen worden pas somber als ze niet ernstig mogen zijn

elle

  • Moderator
  • Berichten: 7583
  • The way of the leaf
    • Bekijk profiel
Openbaringen actueel
« Reactie #9 Gepost op: januari 18, 2011, 10:13:08 pm »

quote:

gaitema schreef op 18 januari 2011 om 18:08:
Zelf vroeg ik me wel direct één ding af: behoord er geen wereldwijde anti-christelijke wereldgodsdienst te ontstaan, dat ons vervolgen zal?
Ik vind sommige moslims al zat hun best doen. En het vervelende is dat we er denk ik vanuit kunnen gaan dat het aantal christenen op deze aarde sterk zal terug lopen voor de aarde nieuw geschapen zal worden.
"Ask not what the Body can do for you. Ask what you can do for the Body."[/]

gaitema

  • Berichten: 10169
  • Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Openbaringen actueel
« Reactie #10 Gepost op: januari 18, 2011, 10:14:18 pm »

quote:

mirt schreef op 18 januari 2011 om 22:08:
[...]

Ik denk dat je voor een groot deel dat betrouwbaardere kunt vervangen door 'vertrouwdere', wat objectief gezien lang niet altijd betrouwbaarder hoeft te betekenen.

Ik zou dan zeggen: gedurende de tijd strekt krijg je steeds meer gelijk.
Ik doel daar mee op dat de westerse samenleving op christelijke beginselen stoelt en veelal christelijke bestuurders gekend heeft en nog kent, zoals meneer Verhagen, Lubbers, Rutte en Balkenende.

Maar als ik kijk naar Italië, Rusland en iemand als Wilders, dan vrees ik met grote vrezen dat het minder wordt.
« Laatst bewerkt op: januari 18, 2011, 10:19:52 pm door gaitema »
Een nieuwe start is een nieuw begin

gaitema

  • Berichten: 10169
  • Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Openbaringen actueel
« Reactie #11 Gepost op: januari 18, 2011, 10:18:34 pm »

quote:

elle schreef op 18 januari 2011 om 22:13:
[...]

Ik vind sommige moslims al zat hun best doen. En het vervelende is dat we er denk ik vanuit kunnen gaan dat het aantal christenen op deze aarde sterk zal terug lopen voor de aarde nieuw geschapen zal worden.
Je zou wel kunnen stellen dat in grote delen van de wereld het inderdaad al behoorlijk heftig met de vervolging aan toe gaat.
Een nieuwe start is een nieuw begin

mirt

  • Moderator
  • Berichten: 1730
  • strijd de goede strijd
    • Bekijk profiel
Openbaringen actueel
« Reactie #12 Gepost op: januari 18, 2011, 10:19:26 pm »

quote:

gaitema schreef op 18 januari 2011 om 22:14:
Mirt:
Ik zou dan zeggen: gedurende de tijd strekt krijg je steeds meer gelijk.

Ja, jij of ik hoewel ik niet veel gezegd heb.
Maar wat ik bedoel: Verhagen, christelijk kan een vertrouwdere indruk maken dan Bos, maar ik vind op bepaalde punten Bos betrouwbaarder dan Verhagen. Bijvoorbeeld. En in China vinden ze de schuldenmakende VS bijvoorbeeld best onbetrouwbaar en er is ook gelachen door ik een belangrijke pief ooit uit de VS over die schulden die China faciliteerde: je denkt toch niet dat we die terug gaan betalen ha ha ha. Dat soort dingen bedoel ik. Maar de VS is voor ons zo vertrouwd, dat we ze soms te automatisch ook als betrouwbaar gaan zien.
ernstige mensen worden pas somber als ze niet ernstig mogen zijn

gaitema

  • Berichten: 10169
  • Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Openbaringen actueel
« Reactie #13 Gepost op: januari 18, 2011, 10:26:09 pm »
Als ik weer denk aan de discussieavond en de veronderstelling: VS samenwerking Iran lees en het ping ping gehalte van de VS nog eens onder de loep neem, met de wapenindustrie als belangrijke deelnemer aan de overheid, dan vrees ik dat als het daglicht er over schijnt het ook wereldwijd onbetrouwbaar blijkt te zijn.

Het punt is ook dat mensen zichzelf voor de gek gaan houden en scheve verhoudingen als normaal gaan zien. Verdeeldheid tussen rijk en arm, abortus, 24 uurs-economie, tweeverdieners stimulans vanuit de overheid etc...

Wat dat betreft heb je wel gelijk. Ook hebben de christelijke landen in het verleden door oorlog en geweld een hoop kapot gemaakt en bleken vaak ook onbetrouwbaar te zijn.
« Laatst bewerkt op: januari 18, 2011, 10:27:45 pm door gaitema »
Een nieuwe start is een nieuw begin

Harmoniezoeker

  • Berichten: 678
    • Bekijk profiel
Openbaringen actueel
« Reactie #14 Gepost op: januari 19, 2011, 01:44:12 am »
Gaitema, die wereldwijde `religie` was het communisme.
Ik ga nergens heen, maar niet zo veel tijd voor oeverloze dialogen ...
Hopenlijk zien we je in een van onze centra?

Harmoniezoeker

  • Berichten: 678
    • Bekijk profiel
Openbaringen actueel
« Reactie #15 Gepost op: januari 19, 2011, 01:45:40 am »
Dat is in A`dam, Den Haag, Utrecht, Leeuwarden, Nijmegen  etc.

penguin1978

  • Berichten: 555
  • Kind van de Alverzoener !!!
    • Bekijk profiel
Openbaringen actueel
« Reactie #16 Gepost op: januari 19, 2011, 09:21:25 am »

quote:

gaitema schreef op 18 januari 2011 om 22:18:
[...]
Je zou wel kunnen stellen dat in grote delen van de wereld het inderdaad al behoorlijk heftig met de vervolging aan toe gaat.


Vergis je niet de extreme moslim wil de hele wereld veranderen en in grote steden krijgen ze al steeds meer invloed, ik heb niets tegen de mens die moslim is maar de ideologie van de koran is verwoestend en dat zullen we steeds meer gaan zien (waar de joden in de 2e WO in Nederland veilig waren, zijn ze dit inmiddels in Amsterdam niet meer doordat ze worden bedreigd door moslims, in Frankrijk worden hele straten versperd door biddende moslims, waardoor de straat niet meer kan worden gebruikt waarvoor die bedoeld is).

Daarbij is in de ideologie van de islam, veel herkenbaar van de geest van de antichrist waaronder de ontkenning dat Jezus de zoon van God is. En je wilt niet weten hoeveel vriendelijk sprekende engelse moslims, in het arabisch geheel andere dingen zeggen tegen elkaar dan dat ze in het engels naar buitenstaanders zeggen.

Als het waar is dat zij de wereld aan zich gaan onderwerpen en zij idd mogelijk de wereldgodsdienst blijken te zijn is dat dan een probleem? Nee, het is slechts een moeilijke fase voor christenen en niet-moslims, en het is dan slechts onderdeel van Gods plan die alles in Zijn hand heeft. En wij als gelovigen mogen weten waar Gods plan uiteindelijk op uitloopt en dat is niet verdrukking, overheersing en oorlog ...
fil 2:9- 11 Daarom heeft God Hem ook uitermate verhoogd en Hem de naam boven alle naam geschonken, opdat in de naam van Jezus zich alle knie zou buigen van hen, die in de hemel en die op de aarde en die onder de aarde zijn, en alle tong zou belijden:

Ozombi

  • Berichten: 716
    • Bekijk profiel
Openbaringen actueel
« Reactie #17 Gepost op: januari 19, 2011, 02:32:00 pm »
Het zou verstandig zijn om niet alles letterlijk op te vatten wat in de bijbel of welk ander religieus boek te lezen is. De bijbel lezen, braaf naar de kerk gaan en afwachten totdat God het voor u oplost is nadrukkelijk niet het goddelijke plan. De geest openstellen, zelfonderzoek , kennis opdoen en aldus wijsheid vergaren zal leiden tot juist handelen in overeenstemming met dit goddelijke plan. In Jezus heeft u een mooi voorbeeld wat de bedoeling is , al zal het vertaald moeten worden naar de huidige tijd. Toegroeien naar (betrekkelijke) volmaaktheid is de bedoeling en die toestand hebben wij allen nog zeker niet bereikt. En die toestand zal zich ook niet vanzelf aandienen, zelfs niet als men van de aarde heengaat. Als het doel nog niet is bereikt zal men later opnieuw moeten terugkomen om het werk af te maken! Dit geldt zelfs voor de wezens die ivm de mens goddelijk te noemen zijn , want elke bereikte volmaaktheid is betrekkelijk omdat er altijd een hogere volmaaktheid mogelijk is! Absolute volmaaktheid bestaat alleen als een abstract idee in een onbewuste geest die niet anders kan datgene te manifesteren wat in zichzelf besloten ligt. U kunt de oerknal en het onstane heelal hier als idee bij plaatsen , uit het ene abstracte punt kwam dit alles voort en in oneindigheid zal alles voort blijven komen hoewel alle individuele wezens een steeds grotere volmaaktheid zullen bereiken - en dus tevens het geheel - . Maar kijk om u heen. Er zijn mineralen, planten , dieren .
Een dier die niet volledig zelfbewustzijn heeft zal de mens zien als het volmaakte dier ! Zo zal de mens een christus zien als de volmaakte mens! En juist door zelf inspanning te verrichten zal men dit ook kunnen worden.

Harmoniezoeker

  • Berichten: 678
    • Bekijk profiel
Openbaringen actueel
« Reactie #18 Gepost op: januari 20, 2011, 01:15:44 am »
Penguin, natuurlijk is de Islam de anti-christus niet.
De anti-christus was en is het Marxistisch Leninisme dat sinds 1917 atheisme en geweld heeft verspreid.
De Islam is niet het probleem.  Het is de seksuele corruptie van het westen wat het probleem is, en de Moslims moeten er niets van hebben dat de westerse cultuur die dingen zelfs naar hun landen willen brengen.

Kijk als de christelijke cultuur verenigd was in de Goddelijke Beginselen die nu als Openbaringen wordt verspreid, en de jonge mensen gingen uit om de wereld te dienen in allerlei Godgerichte, altruistische  en dienstbare projekten, doen de Moslims maar al te graag mee.  In plaats daarvan was de westerse cultuur er hoofdzakelijk op uit om lucratieve contracten uit het MO binnen te slepen ...

Het Christendom is zwak,  en wordt steeds zwakker omdat de hoofdstroom in het chirstendom Rev.SMmoon uit Korea blijft verwerpen.
Kijk wat der gebeurde met het Jodendom en Israel toen ze Jezus als de Messias verworpen!

Het behoort nu duidelijk te zijn dat vooral de Abrahamistische geloven zich behoren te verenigen, ten einde een basis te maken voor Wereldvrede.
Om te zeggen dat God de dingen in`Zijn Hand` heeft kan ook een loze kreet worden.

Vanaf het begin is God in zekere zin afhankelijk geweest van de keuze van de mensen die ze uit vrije wil, sinds Adam & Eva maken, tot nu toe.

Wat doen jullie in deze tijd?  Van een dialoog om wille van de dialoog wordt God en worden wij niet wijzer;  op een gegeven moment behoren we nieuwe dingen gewoon met een nederig hart te aanvaarden, en werkelijk beginnen met het bouwen van God`s Koninkrijk, samen met Onze Vader en Zijn Zoon, zonder wie we nauwelijks iets zijn!

Aju!

gaitema

  • Berichten: 10169
  • Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Openbaringen actueel
« Reactie #19 Gepost op: januari 20, 2011, 10:43:19 am »

quote:

Harmoniezoeker schreef op 19 januari 2011 om 01:44:
Gaitema, die wereldwijde `religie` was het communisme.
Ik ga nergens heen, maar niet zo veel tijd voor oeverloze dialogen ...
Hopenlijk zien we je in een van onze centra?
Nou, ik ben nog best wel overtuigd van de Jezus waarin ik geloof, maar geloof dat als je oprecht zoekt je uiteindelijk met elkaar bij de zelfde waarheid uit zal komen. Kijk, als ik onze Jezus voor de grap Moon noem, dan hebben we de meningsverschil dat jij denkt dat de Moon al gekomen is en ik dat die nog komt. maar ik noem Hem gewoon Jezus, met respect voor jouw geloof :)
Een nieuwe start is een nieuw begin

gaitema

  • Berichten: 10169
  • Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Openbaringen actueel
« Reactie #20 Gepost op: januari 20, 2011, 10:50:45 am »

quote:

penguin1978 schreef op 19 januari 2011 om 09:21:
[...]


Vergis je niet de extreme moslim wil de hele wereld veranderen en in grote steden krijgen ze al steeds meer invloed, ik heb niets tegen de mens die moslim is maar de ideologie van de koran is verwoestend en dat zullen we steeds meer gaan zien (waar de joden in de 2e WO in Nederland veilig waren, zijn ze dit inmiddels in Amsterdam niet meer doordat ze worden bedreigd door moslims, in Frankrijk worden hele straten versperd door biddende moslims, waardoor de straat niet meer kan worden gebruikt waarvoor die bedoeld is).

Daarbij is in de ideologie van de islam, veel herkenbaar van de geest van de antichrist waaronder de ontkenning dat Jezus de zoon van God is. En je wilt niet weten hoeveel vriendelijk sprekende engelse moslims, in het arabisch geheel andere dingen zeggen tegen elkaar dan dat ze in het engels naar buitenstaanders zeggen.

Als het waar is dat zij de wereld aan zich gaan onderwerpen en zij idd mogelijk de wereldgodsdienst blijken te zijn is dat dan een probleem? Nee, het is slechts een moeilijke fase voor christenen en niet-moslims, en het is dan slechts onderdeel van Gods plan die alles in Zijn hand heeft. En wij als gelovigen mogen weten waar Gods plan uiteindelijk op uitloopt en dat is niet verdrukking, overheersing en oorlog ...


Het punt is alleen dat ik het me niet kan voorstellen dat de Islam een wereldgodsdienst wordt en hierin vind ik deze angst ook heel erg overdreven, omdat mijn ervaring is dat heel veel moslims helemaal niet vijandig gezind zijn naar christenen toe. Sterker nog: moslims zijn doorgaans positiever over het christendom, dan de christenen over de Islam. Ik heb met verschillende moslims gewerkt, waarvan velen me juist waardeerden omdat ik christen ben van het soort dat ook wat aan zijn geloof doet. Een moslim op mijn werk zei iets in de zin van:  die is niet zo christelijk en die niet zo'n echte moslim, want jij gaat naar de kerk en ik naar de moskee, maar die doen nergens aan.
Hij was erg actief heel de jaar goederen te verzamelen voor Afrika.
Een nieuwe start is een nieuw begin

Laodicea

  • Berichten: 4061
    • Bekijk profiel
Openbaringen actueel
« Reactie #21 Gepost op: januari 24, 2011, 08:50:26 pm »

quote:

elle schreef op 18 januari 2011 om 22:13:
Ik vind sommige moslims al zat hun best doen.
Bijzonder. :) Per saldo zie ik de moslims eerder als een soort bondgenoten. Vervelende brekebenen meestens van de tijd, maar toch. Ik zie het de Islam vooral ook moeilijk krijgen, of eigenlijk al hebben met de confrontatie met de moderniteit. Ik zie Islamitisch terrorisme eigenlijk in eerste instantie als een symptoom van een stervende religie.

quote:

En het vervelende is dat we er denk ik vanuit kunnen gaan dat het aantal christenen op deze aarde sterk zal terug lopen voor de aarde nieuw geschapen zal worden.

Dat is voor mij een teken dat het nog wel even zal duren.

Anyway,ik koppel eindtijd(het woord is al krom)voorspellingen niet zozeer aan Openbaringen. Dat boek is in eerste instantie vooral een weergave van de hemelse Mis, en daarna pas geeft het misschien een soort algemene 'mal' weer waarlangs het kwaad steeds weer de macht zal trachten te krijgen. Het is ook niet zo raar dat men er Nero, Attila, Hitler of Saddam in heeft gezien. Voor een gedeelte klopt dat dan natuurlijk ook, al was het maar omdat de werking van het kwaad zo banaal is.

Het is echter wél een feit dat sinds de Industriële revolutie van allerlei factoren (geboorten, voedselbehoeften, vervuiling, rijkdom, armoede enz.) niet meer geleidelijk toenemen danwel hetzelfde blijven, maar exponentieel toenemen. Hoezeer je ook met Prediker kan zeggen; niets nieuws onder de zon, het voorgaande valt toch moeilijk te negeren.

Ik zou me heel grofweg kunnen voorstellen dat, aangezien de wereld steeds meer integreert van 'onderop', al was het alleen maar vanuit handelsoogpunt en grensoverschrijdende millieuproblematiek, er op een gegeven moment steeds meer macht moet worden overgedragen aan transnationale authoriteiten. Wat opzich niet zozeer slecht of goed is, alleen op den duur wel onvermijdelijk. Hoe langer dit proces duurt (en de mensen willen, zeer begrijpelijk, liever niet), hoe meer allerlei transnationale problematiek zich zal uitbreiden, en het is niet ondenkbaar dat dat op een gegeven moment tot werkelijke of vermeende catastrofes leidt die op hun beurt weer tot paniek leidt, wat weer de roep om een 'sterke authoriteit' tot gevolg heeft. Nu ja, als je maar blijft accumuleren dan leidt dat vanzelf tot een wereldpresident. Eerst misschien een paar goede, of minstens een paar zwakken. Maar op den duur krijgt 'ie zoveel macht dat alleen dat al het een eenvoudig mens naar het hoofd stijgt en voila!

In vogelvlucht dan he? :P
"Helvidius heeft zichzelf erg naïef betoond, door te zeggen dat Maria diverse zonen had omdat in enkele passages gesproken wordt over de broers van Christus" Johannes Calvijn.

gaitema

  • Berichten: 10169
  • Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Openbaringen actueel
« Reactie #22 Gepost op: januari 25, 2011, 12:00:13 am »
Transnationale en accumuleren maken voor mij dit stuk moeilijk leesbaar, maar je bedoelt vast dat alles steeds groter en groter moet worden om te blijven functioneren: fusies van bedrijven en machten tot één macht met één hoofd.

Ai: Ein Reich, ein volk, ein führer!

Ik heb van het verslag dat ik maakte nog eens nageplozen wat er over de katholieke kerk staat, maar ik vind dat ook een beetje ver gezocht van Frank Ouweneel.
« Laatst bewerkt op: januari 25, 2011, 12:01:02 am door gaitema »
Een nieuwe start is een nieuw begin

elle

  • Moderator
  • Berichten: 7583
  • The way of the leaf
    • Bekijk profiel
Openbaringen actueel
« Reactie #23 Gepost op: januari 25, 2011, 08:44:19 am »

quote:

Laodicea schreef op 24 januari 2011 om 20:50:
[...]
Bijzonder. :) Per saldo zie ik de moslims eerder als een soort bondgenoten. Vervelende brekebenen meestens van de tijd, maar toch. Ik zie het de Islam vooral ook moeilijk krijgen, of eigenlijk al hebben met de confrontatie met de moderniteit.
In NL geldt dat wel idd, dat moslims eerder bondgenoten zijn dan vijanden. Maar wanneer je kijkt naar islamitische landen, dan durf ik dat niet te bevestigen. Ik begrijp dat veel christenen inmiddels uit Irak gevlucht zijn vanwege toenemende vervolging om geloof. Onder Saddam hadden ze het relatief rustig. Na de ramp in Pakistan zijn nog steeds heel veel mensen aangewezen op hulp. Kennissen van mij hebben banden met een christelijke gemeente daar; zij claimen stelselmatig te worden benadeeld door de lokale islamitische hulporganisaties.

quote:

Ik zie Islamitisch terrorisme eigenlijk in eerste instantie als een symptoom van een stervende religie.
Mja, maar dat stervensproces gaat denk ik nog wel een jaar of 100 door, voordat de islamitische landen voldoende geseculariseerd zijn dat christenen geen vuile honden meer zijn die je mag/moet benadelen.

Als er dan 1 grote valse godsdienst moet ontstaan voordat Christus weerkomt, dan acht ik momenteel de islam een betere kandidaat dan de rooms katholieke kerk. Best kans dat de voedingsbodem voor zo'n wereldgodsdienst gelegen is in de crisis die ontstaat door overbevolking en overconsumptie. 't Blijft een beetje koffiedik kijken met openbaringen (of die nu aan Daniel, Ezechiel of aan Johannes zijn gedaan).
"Ask not what the Body can do for you. Ask what you can do for the Body."[/]

penguin1978

  • Berichten: 555
  • Kind van de Alverzoener !!!
    • Bekijk profiel
Openbaringen actueel
« Reactie #24 Gepost op: januari 25, 2011, 09:20:37 am »

quote:

gaitema schreef op 20 januari 2011 om 10:50:
[...]
Het punt is alleen dat ik het me niet kan voorstellen dat de Islam een wereldgodsdienst wordt en hierin vind ik deze angst ook heel erg overdreven, omdat mijn ervaring is dat heel veel moslims helemaal niet vijandig gezind zijn naar christenen toe. Sterker nog: moslims zijn doorgaans positiever over het christendom, dan de christenen over de Islam. Ik heb met verschillende moslims gewerkt, waarvan velen me juist waardeerden omdat ik christen ben van het soort dat ook wat aan zijn geloof doet. Een moslim op mijn werk zei iets in de zin van:  die is niet zo christelijk en die niet zo'n echte moslim, want jij gaat naar de kerk en ik naar de moskee, maar die doen nergens aan.
Hij was erg actief heel de jaar goederen te verzamelen voor Afrika.


Ken zelf ook geweldig mooie mensen, die moslim zijn ... wel geloof ik dat de ideologie van de islam geweld met zich meebrengt. voor de aardigheid een linkje:

http://xandernieuws.punt.nl/?id=619618&r=1&tbl_archief=&

De joden gaan het eerst ontgelden, daarna zijn de christenen aan de beurt denk ik
fil 2:9- 11 Daarom heeft God Hem ook uitermate verhoogd en Hem de naam boven alle naam geschonken, opdat in de naam van Jezus zich alle knie zou buigen van hen, die in de hemel en die op de aarde en die onder de aarde zijn, en alle tong zou belijden:

gaitema

  • Berichten: 10169
  • Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Openbaringen actueel
« Reactie #25 Gepost op: januari 25, 2011, 09:29:06 am »
Voor Israël vormen ze een gevaar, maar de Islam is te verdeeld en te zwak om ons wat te kunnne maken.

Nee, als we kijken naar wat echt gevaarlijk is, dan moet je kijken naar de meest aantrekkelijke geloof van de mensen en op dit moment zie je dat het beste aan het toenemende geloof in wonderen en geesten van de helft van de Nederlanders die in "iets" geloven. Wat zie je op tv? Aan vele New Age invloeden waarin mensen die contact hebben met geesten veel invloed hebben?

Wat zie je met Haloween op tv?
Wat denk je van het gevaar dat ook nog eens in eigen kring afspeeld, zoals zichtbaar in het welvaardsevangelie?
Een nieuwe start is een nieuw begin

penguin1978

  • Berichten: 555
  • Kind van de Alverzoener !!!
    • Bekijk profiel
Openbaringen actueel
« Reactie #26 Gepost op: januari 25, 2011, 10:16:45 am »

quote:

gaitema schreef op 25 januari 2011 om 09:29:
Voor Israël vormen ze een gevaar, maar de Islam is te verdeeld en te zwak om ons wat te kunnne maken.

Nee, als we kijken naar wat echt gevaarlijk is, dan moet je kijken naar de meest aantrekkelijke geloof van de mensen en op dit moment zie je dat het beste aan het toenemende geloof in wonderen en geesten van de helft van de Nederlanders die in "iets" geloven. Wat zie je op tv? Aan vele New Age invloeden waarin mensen die contact hebben met geesten veel invloed hebben?

Wat zie je met Haloween op tv?
Wat denk je van het gevaar dat ook nog eens in eigen kring afspeeld, zoals zichtbaar in het welvaardsevangelie?
Uiteindelijk kunnen anderen slechts ons lichaam doden, het niet geloven in God en andere goden achternalopen heeft grotere consequenties ...
fil 2:9- 11 Daarom heeft God Hem ook uitermate verhoogd en Hem de naam boven alle naam geschonken, opdat in de naam van Jezus zich alle knie zou buigen van hen, die in de hemel en die op de aarde en die onder de aarde zijn, en alle tong zou belijden:

Ozombi

  • Berichten: 716
    • Bekijk profiel
Openbaringen actueel
« Reactie #27 Gepost op: januari 25, 2011, 11:50:03 pm »
@penguin1978 : Oh ja ? Welke consequenties heeft dat dan ?

Er zijn zeer vele primitieve volkeren op aarde, o.a in Afrika en in het
Amazone gebied , die andere goden vereren en niet beter weten. Toch
ben ik er zeker van dat deze mensen daar geen negatieve gevolgen van
zullen ondervinden. Deze mensen weten niet beter en doen verder niemand kwaad. Men behoort niet tot de elite van de mensheid omdat men op zondag naar de kerk gaat en zich een gelovige in God  verklaart. Men gaat pas tot de elite behoren als men goddelijke handelingen verricht , en blijk geeft van onzelfzuchtigheid en meedogendheid jegens de medemens.
Een psalm zingen of een emotionele preek van de dominee aanhoren heeft in dat opzicht geen enkele meerwaarde.
« Laatst bewerkt op: januari 25, 2011, 11:50:43 pm door Ozombi »

Pink

  • Berichten: 37
    • Bekijk profiel
Openbaringen actueel
« Reactie #28 Gepost op: januari 28, 2011, 12:53:23 am »
Openbaring is een waarschuwing voor ons, die geloven. We moeten niet afwijken en waakzaam blijven, zodat we niet na zelf mensen tot de Heer te hebben geleid, bij het oordeel worden afgewezen. In Openbaringen (o.a.) worden de tekenen en de volgorde ervan beschreven. Ik denk dat het voor een ieder duidelijk is als een profetie uit Openbaring vervuld is geworden, en dat dat niet vergezocht moet zijn.

Wie zijn volgens jullie dan het beest, en de valse profeet. Het beest dat was en niet is moet denk ik nog komen waarbij het 42 maanden lang zal regeren waarbij niemand die niet zijn getal draagt zal kunnen kopen of verkopen (internet). Het getal van de naam van het beest is 666.

Ik ben ook bij de lezing van Frank Ouweneel geweest. Hij legt erg veel nadruk op de bekering en het belang van een relatie met God. De uitleg van de tekenen in het licht van de bijbel is een onderdeel en moet geen eigen leven gaan leiden.

Kies dan heden wie gij dienen zult. Wie niet voor Jezus kiest, kiest daarbij tegen Hem. Meer mogelijkheden zijn er niet.
De Here God is genadig en rechtvaardig

elle

  • Moderator
  • Berichten: 7583
  • The way of the leaf
    • Bekijk profiel
Openbaringen actueel
« Reactie #29 Gepost op: januari 28, 2011, 10:59:27 am »

quote:

Pink schreef op 28 januari 2011 om 00:53:
Wie zijn volgens jullie dan het beest, en de valse profeet. Het beest dat was en niet is moet denk ik nog komen waarbij het 42 maanden lang zal regeren waarbij niemand die niet zijn getal draagt zal kunnen kopen of verkopen (internet). Het getal van de naam van het beest is 666.
Wanneer Jezus zegt dat Hij zal komen als een dief in de nacht, dan geloof ik dat openbaringen (road map to armageddon) niet 1-2-3 te duiden zal zijn. Ik ben meer van het luthertype: als morgen de wereld vergaat, plant ik vandaag nog een boompje.

quote:

Ik ben ook bij de lezing van Frank Ouweneel geweest. Hij legt erg veel nadruk op de bekering en het belang van een relatie met God. De uitleg van de tekenen in het licht van de bijbel is een onderdeel en moet geen eigen leven gaan leiden.
Ik voel me anders altijd best 'verraden' wanneer iemand een mooie en waardevolle boodschap ondersteun met kulargumenten. Het doet uiteindelijk af aan de boodschap.

quote:

Kies dan heden wie gij dienen zult. Wie niet voor Jezus kiest, kiest daarbij tegen Hem. Meer mogelijkheden zijn er niet.
Jawel hoor, zie marcus 9:40: Wie niet tegen ons is, is voor ons.
"Ask not what the Body can do for you. Ask what you can do for the Body."[/]

gaitema

  • Berichten: 10169
  • Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Openbaringen actueel
« Reactie #30 Gepost op: januari 28, 2011, 06:59:02 pm »

quote:

elle schreef op 28 januari 2011 om 10:59:
Ik voel me anders altijd best 'verraden' wanneer iemand een mooie en waardevolle boodschap ondersteun met kulargumenten. Het doet uiteindelijk af aan de boodschap.


Maar helemaal kul lijkt me dat verslag niet. Vooral de rol van de landen van de opgaande zon vond ik goed uitgelegd en ook het wapen dat de Russen en de Iraniërs hebben vind ik samen met de verzakkende vulkaan richting zee een verontrustend gegeven. Het is niet niks wat er gebeurd.
We kunnen alles geloven en alles kul vinden, maar ik zelf kies hier het midden.
« Laatst bewerkt op: januari 28, 2011, 06:59:19 pm door gaitema »
Een nieuwe start is een nieuw begin

gaitema

  • Berichten: 10169
  • Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Openbaringen actueel
« Reactie #31 Gepost op: januari 28, 2011, 07:10:06 pm »

quote:

Pink schreef op 28 januari 2011 om 00:53:
Openbaring is een waarschuwing voor ons, die geloven. We moeten niet afwijken en waakzaam blijven, zodat we niet na zelf mensen tot de Heer te hebben geleid, bij het oordeel worden afgewezen. In Openbaringen (o.a.) worden de tekenen en de volgorde ervan beschreven. Ik denk dat het voor een ieder duidelijk is als een profetie uit Openbaring vervuld is geworden, en dat dat niet vergezocht moet zijn.

Wie zijn volgens jullie dan het beest, en de valse profeet. Het beest dat was en niet is moet denk ik nog komen waarbij het 42 maanden lang zal regeren waarbij niemand die niet zijn getal draagt zal kunnen kopen of verkopen (internet). Het getal van de naam van het beest is 666.


Het beest zal ik nog even over nadenken, maar zo op het eerste oog is de geest van het beest al decennia actief. Keizer Nero voldeed al aan het signalement. Nero heeft ook het cijferwaarde 666. Van Nero ging ook het gerugt dat hij dodelijk gewond was geraakt door in het zwaart te storten en nu dodelijk gewond de vervolging inzette. In werkelijkheid had Nero zich laten storten in het zwaard van zijn knecht en stierf, maar hiermee werd ook duidelijk gemaakt dat het om hem ging. Verder ligt Rome op 7 heuvels en vandaar de zeven koppen. Het is ook een verwijzing naar de toekomst. De komt van het beest op het laatst. Teken op de hand en hoofd is het teken van kennis en handelen/werken.  Zonder dat teken kon je niets kopen of verkopen. De valuta dus, de wortel van het kwaad. De mannonverering en de aanbidding van de hoer van Babilon waar alle volken mee gehoereerd hebben.

Bedenk inderdaad ook dat www heeft het getalswaarde 666.

WWW vol uit geschreven klinkt al verdacht:
World Wide Web.

quote:


Ik ben ook bij de lezing van Frank Ouweneel geweest. Hij legt erg veel nadruk op de bekering en het belang van een relatie met God. De uitleg van de tekenen in het licht van de bijbel is een onderdeel en moet geen eigen leven gaan leiden.

Kies dan heden wie gij dienen zult. Wie niet voor Jezus kiest, kiest daarbij tegen Hem. Meer mogelijkheden zijn er niet.


Mijn verslag was geschreven met het oog op Openbaringen, vandaar dat ik daar het accent oplegde, in voorberijding op aankomende studieavonden van onze 25+ kring. Ik heb het evangelie kernachtig wat beknopter vermeld. Vooral het gebed op het einde vond ik heel mooi.

Leuk dat je er ook was. De wereld is maar klein :)
Een nieuwe start is een nieuw begin

gaitema

  • Berichten: 10169
  • Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Openbaringen actueel
« Reactie #32 Gepost op: januari 28, 2011, 07:16:53 pm »

quote:

penguin1978 schreef op 25 januari 2011 om 10:16:
[...]


Uiteindelijk kunnen anderen slechts ons lichaam doden, het niet geloven in God en andere goden achternalopen heeft grotere consequenties ...


En dat zien we nu om ons heen.

Alleen al in onze kerk. Toen ik voor 12 jaar terug belijdenis deed deed ik dat met ongeveer 16 anderen. Mijn jongste zusje laatst voor 7 jaar terug met ongeveer 10 anderen. Mijn broertje dit jaar met slechts één andere.

Ik bezocht laatst een verjaardag van een oud clubgenoot van me uit de vol evangelische gemeente. Ik heb nog foto's gemaakt op haar doopdienst voor een jaar terug ongeveer. Ze is nu haast volledig ontkerkelijkt, samen met een deel van de kring uit haar gemeente (waar ze ook op zat).

Vreemde tijden.
Een nieuwe start is een nieuw begin

Pink

  • Berichten: 37
    • Bekijk profiel
Openbaringen actueel
« Reactie #33 Gepost op: januari 30, 2011, 11:36:04 pm »
Citaat
elle schreef op 28 januari 2011 om 10:59:
[...]
Wanneer Jezus zegt dat Hij zal komen als een dief in de nacht, dan geloof ik dat openbaringen (road map to armageddon) niet 1-2-3 te duiden zal zijn. Ik ben meer van het luthertype: als morgen de wereld vergaat, plant ik vandaag nog een boompje.

Voor zover ik weet is de tekst die je noemt iets langer: Er staat geschreven dat de Here Jezus zal komen als een dief in de nacht voor hen die hem niet verwachten. Er staat niet voor niets aan het begin van het boek Openbaringen dat het goed is om uit Openbaringen te lezen, het te horen en om je eraan te houden. De Here Jezus wijst ons er ook op dat we moeten kijken naar de tekenen van de vijgeboom. Als je ziet dat deze uitloopt, weet je dat het zomer is. (Lucas 21. Kortom, weest waakzaam! Want niemand weet de ure, alleen de Vader.
Het zal zijn als in de tijd van Noach voor de zondvloed, of als in de tijd van Lot. God gebruikt in zijn woord zoveel verwijzingen naar eerdere gebeurtenissen die een lering voor ons kunnen zijn.
Gods Woord zit wat dat betreft zo perfect in elkaar dat is werkelijk ongelofelijk!
De Here God is genadig en rechtvaardig

elle

  • Moderator
  • Berichten: 7583
  • The way of the leaf
    • Bekijk profiel
Openbaringen actueel
« Reactie #34 Gepost op: januari 31, 2011, 09:52:53 am »
Nee, dat staat er niet.
Mattheus 24: 42 Wees dus waakzaam, want jullie weten niet op welke dag jullie Heer komt. 43 Besef wel: als de heer des huizes had geweten in welk deel van de nacht de dief zou komen, dan zou hij wakker gebleven zijn en niet in zijn huis hebben laten inbreken. 44 Daarom moeten ook jullie klaarstaan, want de Mensenzoon komt op een tijdstip waarop je het niet verwacht.

1 Tess 4:16 Wanneer het signaal gegeven wordt, de aartsengel zijn stem verheft en de bazuin van God weerklinkt, zal de Heer zelf uit de hemel neerdalen. Dan zullen eerst de doden die Christus toebehoren opstaan, 17 en daarna zullen wij, die nog in leven zijn, samen met hen op de wolken worden weggevoerd en gaan we in de lucht de Heer tegemoet. Dan zullen we altijd bij hem zijn. 18 Troost elkaar met deze woorden. 1 Broeders en zusters, ik hoef u niet te schrijven over het moment waarop dit zal gebeuren, 2 want u weet zelf maar al te goed dat de dag van de Heer komt als een dief in de nacht.

Jezus' terugkomst is onverwacht, als een dief in de nacht. Jezus roept op om waakzaam te zijn, maar dan nog zal het onverwacht zijn. Ook al verwacht je Zijn terugkomst, dan nog zal die niet te voorspellen zijn. Waakzaamheid leidt niet tot voorkennis. Dat is wat er staat. Wanneer niemand de ure weet dan de Vader alleen, dan zal het ook niet uit gebeurtenissen zijn af te leiden.
Neemt niet weg dat je nog steeds waakzaam moet zijn. Maar niet op de terugkomst an sich, maar op je eigen levenswandel. Laat je dienst aan Christus niet versloffen, zo lees ik die oproep.
Wanneer het afwachten van Jezus' komst leidt tot inactiviteit (Jezus komt binnenkort terug, studeren heeft geen zin, werkzoeken heeft geen zin, constructief aards bezig zijn heeft geen zin), dan denk ik dat men een probleem heeft.

Jezus' terugkomst kan vandaag zijn, over 20 jaar of over 20 eeuwen. Het verandert niets aan onze taak: God liefhebben boven al en onze naaste als onszelf.
« Laatst bewerkt op: januari 31, 2011, 10:58:42 am door elle »
"Ask not what the Body can do for you. Ask what you can do for the Body."[/]

Pink

  • Berichten: 37
    • Bekijk profiel
Openbaringen actueel
« Reactie #35 Gepost op: februari 04, 2011, 11:54:00 pm »
Beste Elle,

Het lijkt er op dat we een nuance-verschil hebben die ik graag nog wil uitdiepen. Hiervoor wil ik graag ondersteuning onderstaande tekst aanhalen. Voor het grootste deel van de mensheid zal het inderdaad volkomen onverwacht zijn, maar als je een levende relatie hebt met de Vader, zal hij je niet volledig in het ongewisse laten. Let hierbij met name op vers 4:

1 Tessalonicenzen 5

Waakzaamheid
5
1 Maar over de tijden en gelegenheden, broeders, is het niet nodig, dat u geschreven wordt: 2 immers, gij weet zelf zeer goed, dat de dag des Heren zó komt, als een dief in de nacht. 3 Terwijl zij zeggen: het is (alles) vrede en rust, overkomt hun, als de weeën een zwangere vrouw, een plotseling verderf, en zij zullen geenszins ontkomen. 4 Maar gij, broeders, zijt niet in de duisternis, zodat die dag u als een dief overvallen zou: 5 want gij zijt allen kinderen des lichts en kinderen des dags. Wij behoren niet aan nacht of duisternis toe; 6 laten wij dan ook niet slapen gelijk de anderen, doch wakker en nuchter zijn. 7 Want die slapen, slapen des nachts en die zich bedrinken, zijn des nachts dronken, 8 maar laten wij, die de dag toebehoren, nuchter zijn, toegerust met het harnas van geloof en liefde en met de helm van de hoop der zaligheid; 9 want God heeft ons niet gesteld tot toorn, maar tot het verkrijgen van zaligheid door onze Here Jezus Christus, 10 die voor ons gestorven is, opdat wij, hetzij wij waken, hetzij wij slapen, tezamen met Hem zouden leven. 11 Vermaant daarom elkander en bouwt elkander op, gelijk gij dit ook doet.
 
Denk ook aan het verhaal van de wijze en dwaze maagden. Het exacte uur was hen niet bekend, maar de komst van de bruidegom overviel de wijze maagden niet.

Zie ook
Openbaring 3

Aan Sardes
3
1 En schrijf aan de engel der gemeente te Sardes:
Dit zegt Hij, die de zeven Geesten Gods en de zeven sterren heeft: Ik weet uw werken, dat gij de naam hebt, dat gij leeft, maar gij zijt dood. 2 Wees wakker en versterk het overige, dat dreigde te sterven, want Ik heb geen van uw werken vol bevonden voor mijn God. 3 Bedenk dan, hoe gij het ontvangen en gehoord hebt, en bewaar het en bekeer u. Indien gij dan niet wakker wordt, zal Ik komen als een dief, en gij zult niet weten, op welk uur Ik u zal overvallen.


Waarom is dit zo belangrijk? Er is gewoon een hele grote groep christenen die niet op de tekenen der tijden let en gewoon zegt: het zal ons overvallen als een dief in de nacht. Dus we kunnen ons niet voorbereiden. Dat kan toch niet: wat gaat de Bruidegom doen als hij klaarstaat om ons te ontvangen en wij als zijn bruid zijn niet voorbereid. Hij gaat ons voorbij.....dat is precies datgene waar jij op doelt met mensen die in inactiviteit vervallen. Maar dan om een andere reden nl. dat ze toch niet weten wanneer het zal zijn, en dat ze denken dat het nog wel een behoorlijke tijd zal duren.

Juist als je Jezus´ komst op korte termijn verwacht wordt je niet inactief maar juist enorm actief omdat de tijd ontzettend kort is om nog mensen tot de Heer te brengen. De oogst is groot! En wij zijn allemaal uitgezonden in de oogst.
Het hart van Jezus gaat uit naar degenen die verloren zijn.
De Here God is genadig en rechtvaardig

grondig christelijk

  • Berichten: 3071
  • Wat was, Dat is, Zal zijn
    • Bekijk profiel
Openbaringen actueel
« Reactie #36 Gepost op: februari 05, 2011, 07:17:08 am »

quote:

Pink schreef op 04 februari 2011 om 23:54:
Zie ook
Openbaring 3

Aan Sardes
3
1 En schrijf aan de engel der gemeente te Sardes:
Dit zegt Hij, die de zeven Geesten Gods en de zeven sterren heeft: Ik weet uw werken, dat gij de naam hebt, dat gij leeft, maar gij zijt dood. 2 Wees wakker en versterk het overige, dat dreigde te sterven, want Ik heb geen van uw werken vol bevonden voor mijn God. 3 Bedenk dan, hoe gij het ontvangen en gehoord hebt, en bewaar het en bekeer u. Indien gij dan niet wakker wordt, zal Ik komen als een dief, en gij zult niet weten, op welk uur Ik u zal overvallen.


Waarom is dit zo belangrijk? Er is gewoon een hele grote groep christenen die niet op de tekenen der tijden let en gewoon zegt: het zal ons overvallen als een dief in de nacht. Dus we kunnen ons niet voorbereiden. Dat kan toch niet: wat gaat de Bruidegom doen als hij klaarstaat om ons te ontvangen en wij als zijn bruid zijn niet voorbereid. Hij gaat ons voorbij.....dat is precies datgene waar jij op doelt met mensen die in inactiviteit vervallen. Maar dan om een andere reden nl. dat ze toch niet weten wanneer het zal zijn, en dat ze denken dat het nog wel een behoorlijke tijd zal duren.

Juist als je Jezus´ komst op korte termijn verwacht wordt je niet inactief maar juist enorm actief omdat de tijd ontzettend kort is om nog mensen tot de Heer te brengen. De oogst is groot! En wij zijn allemaal uitgezonden in de oogst.
Het hart van Jezus gaat uit naar degenen die verloren zijn.
Ik kan hier volledig mee instemmen  _O_

elle

  • Moderator
  • Berichten: 7583
  • The way of the leaf
    • Bekijk profiel
Openbaringen actueel
« Reactie #37 Gepost op: februari 05, 2011, 09:59:21 am »

quote:

Pink schreef op 04 februari 2011 om 23:54:
Beste Elle,

(...)
Waarom is dit zo belangrijk? Er is gewoon een hele grote groep christenen die niet op de tekenen der tijden let en gewoon zegt: het zal ons overvallen als een dief in de nacht. Dus we kunnen ons niet voorbereiden. Dat kan toch niet: wat gaat de Bruidegom doen als hij klaarstaat om ons te ontvangen en wij als zijn bruid zijn niet voorbereid. Hij gaat ons voorbij.....dat is precies datgene waar jij op doelt met mensen die in inactiviteit vervallen. Maar dan om een andere reden nl. dat ze toch niet weten wanneer het zal zijn, en dat ze denken dat het nog wel een behoorlijke tijd zal duren.

Juist als je Jezus´ komst op korte termijn verwacht wordt je niet inactief maar juist enorm actief omdat de tijd ontzettend kort is om nog mensen tot de Heer te brengen. De oogst is groot! En wij zijn allemaal uitgezonden in de oogst.
Het hart van Jezus gaat uit naar degenen die verloren zijn.

Fijn dat we er over uit zijn dat het precieze moment niet te voorspellen is of zal zijn. Maar wat verst je dan onder 'voorbereiden'?
De taak van een christen is samen te vatten als 'heb je naaste lief als jezelf en God bovenal', als rentmeester van deze aarde. Ik denk dat samenvat wat de 'voorbereiding' is die elke christen hoort te treffen. Hoe verandert de wederkomst van Christus daar iets aan? Welke voorbereiding zie jij die deze taak overstijgt?

Ik denk dat de inactiviteit kan komen juist uit het verwachten van een spoedige wederkomst. Vergeet niet dat die dwaze maagden ook voorbereid waren. Ook zij hadden feestkleden aan en hun olielampjes bij zich. Juist omdat ze de bruidegom spoedig verwachtten, ging aan hen het feest voorbij. De wijze maagden hielden met alles rekening en gingen over tot de orde van de dag: het bijvullen van hun lampjes. Zo zal een christen die doet wat hem/haar is opgedragen, voldoende zijn voorbereid op de wederkomst, imho.
« Laatst bewerkt op: februari 05, 2011, 10:00:39 am door elle »
"Ask not what the Body can do for you. Ask what you can do for the Body."[/]

gaitema

  • Berichten: 10169
  • Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Openbaringen actueel
« Reactie #38 Gepost op: februari 05, 2011, 12:01:55 pm »
Ik zie wel degelijk aanwijzingen in de bijbel van wat er allemaal gebeurd vlak voor het einde, en die ook te plaatsen zijn in wat er gebeurd zo om ons heen. Die bom van de Russen en De Iraniërs in het verslag wat ik beschreef en de vulkaan in het verslag zijn voor mij daar voorbeelden van.

Echter weet ik daardoor de tijdstip niet, maar ben me wel bewust van dat het zo gebeurd kan zijn. Het wekt in mij de hoop op, omdat ik bij veel dingen die ik voor de kerk en jeugd doe me afvraag of het nog wel echt toekomst heeft. Omdat er maar geen vervangers komen en ik stuk voor stuk de taken al ruim 10 jaar doe. Maar als dit inderdaad werk is, dat vlak voor het einde is, dan is het een kwestie van gewoon doorvechten en kijken wat de toekomst ons brengt :)
Een nieuwe start is een nieuw begin

mirt

  • Moderator
  • Berichten: 1730
  • strijd de goede strijd
    • Bekijk profiel
Openbaringen actueel
« Reactie #39 Gepost op: februari 05, 2011, 12:23:44 pm »

quote:

gaitema schreef op 05 februari 2011 om 12:01:
(...)
Maar als dit inderdaad werk is, dat vlak voor het einde is, dan is het een kwestie van gewoon doorvechten en kijken wat de toekomst ons brengt :)

Maar ook willen leren van de les die Elia kreeg toen hij dacht dat hij de enige was die nog het werk van God deed.

uit een preek die ik ergens vond:

quote:

Bij tijden mag de kerk klein lijken en bijna verdwenen. Maar God Zelf houdt zijn kerk in leven. Zelfs in de stikdonkere tijd onder Achab, als Elia denkt dat er niemand meer is overgebleven. God Zelf is het, die niet alleen zijn kerk beschermt tegen de aanvallen van de wereld. We moeten zelfs zeggen dat God het is, die juist heel die wereld in DIENST neemt, om zijn werk uit te voeren: de opbouw en de vergadering van zijn kerk! En juist dat besef, dat moet ons behoeden voor somberheid en defaitisme over onze eigen tijd of de toekomst van de kerk.
ernstige mensen worden pas somber als ze niet ernstig mogen zijn

gaitema

  • Berichten: 10169
  • Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Openbaringen actueel
« Reactie #40 Gepost op: februari 05, 2011, 01:40:11 pm »
Dat lijkt me een goede les.
Een nieuwe start is een nieuw begin

Pink

  • Berichten: 37
    • Bekijk profiel
Openbaringen actueel
« Reactie #41 Gepost op: februari 17, 2011, 10:26:50 pm »
Elle,

Nog even terugkomen op de terugkomst: ik heb nooit beweerd dat het exacte uur te voorspellen zal zijn. Maar ik ben blij dat je niet meer ontkent dat het belangrijk is om op de tekenen van de tijd te letten.

Zoals wederom blijkt lijkt de Bijbel erg veel tegenstellingen in zich te herbergen. Zoals jouw tekst die je aanhaalt: wie niet tegen ons is, is voor ons. Ik kan niet anders zeggen dan dat het belangrijk is om de context van de tekst steeds erbij te pakken.

Je vraagt verder aan mij wat ik dan onder voorbereiding versta. Ik denk dat je dan in gebed moet gaan en aan God vragen om zijn leiding in je leven. Vraag aan God om je te dopen met zijn Heilige Geest. Ieder heeft zijn taak en zijn bediening in het lichaam van Christus, en ieder heeft talenten gekregen. Jij noemt het liefhebben van God en je naaste. Maar volgens mij is dat 'slechts' het begin. Begrijp me goed, het is geen makkelijke opdracht. Toch staat de Bijbel er vol mee dat we worden uitgezonden in de oogst. Dat is onze opdracht. Ieder op zijn plek. Dus niet meteen naar Afrika als zendeling. Maar gewoon evangeliseren bij je buren, op je werk, op straat. Maak elke gelegenheid ten nutte.
God wil ons gebruiken. Hij wil zelfs kinderen (misschien zelfs juist kinderen) gebruiken om een getuige van Hem te zijn. Het is feest in de hemel als één mens zich bekeerd van zijn zonden en in Jezus gelooft als de enige weg tot behoud.
Maar ik merk zelf ook dat ik uit eigen kracht niets kan beginnen. Ik kan mensen niet bekeren. Ik kan alleen planten. En daarbij heb ik echt de doop in de Heilige Geest nodig.

Handelingen 4:29-31
Welnu, Heer, sla ook nu acht op hun dreigementen en stel ons, uw dienaren, in staat om vrijmoedig over uw boodschap te spreken 30 door ons bij te staan, zodat zieken genezing vinden en er tekenen en wonderen gebeuren in de naam van Jezus, uw heilige dienaar.’ 31 Toen ze hun gebed beëindigd hadden, begon de plaats waar ze bijeen waren te beven, en allen werden vervuld van de heilige Geest en spraken vrijmoedig over de boodschap van God.

Wat een geweldige God hebben wij !!
De Here God is genadig en rechtvaardig

elle

  • Moderator
  • Berichten: 7583
  • The way of the leaf
    • Bekijk profiel
Openbaringen actueel
« Reactie #42 Gepost op: februari 18, 2011, 12:11:01 am »

quote:

Pink schreef op 17 februari 2011 om 22:26:
Elle,

Nog even terugkomen op de terugkomst: ik heb nooit beweerd dat het exacte uur te voorspellen zal zijn. Maar ik ben blij dat je niet meer ontkent dat het belangrijk is om op de tekenen van de tijd te letten.
Waar ontken ik dat niet meer?

quote:

Zoals wederom blijkt lijkt de Bijbel erg veel tegenstellingen in zich te herbergen. Zoals jouw tekst die je aanhaalt: wie niet tegen ons is, is voor ons. Ik kan niet anders zeggen dan dat het belangrijk is om de context van de tekst steeds erbij te pakken.
Juist ja. Vandaar dat ik dit vers er ook naast zette.

quote:

Je vraagt verder aan mij wat ik dan onder voorbereiding versta. Ik denk dat je dan in gebed moet gaan en aan God vragen om zijn leiding in je leven. Vraag aan God om je te dopen met zijn Heilige Geest.

- dat doe ik
- die krijg ik
- ik ben gedoopt met zijn Heilige Geest
En nu? Hoe zit het nu met openbaringen?

quote:

Ieder heeft zijn taak en zijn bediening in het lichaam van Christus, en ieder heeft talenten gekregen. Jij noemt het liefhebben van God en je naaste. Maar volgens mij is dat 'slechts' het begin. Begrijp me goed, het is geen makkelijke opdracht.
Het is de vervulling der wet, mogelijk gemaakt door Jezus Christus. Wat wil je nog meer? En hoe is dit relevant voor openbaringen?

quote:

Toch staat de Bijbel er vol mee dat we worden uitgezonden in de oogst.
Hoe is dit relevant voor eindtijd en de interpretatie van de maagden?
Haal je nu niet 2 verschillende zaken door elkaar? De opdracht tot evangeliseren en de eindtijd?

quote:

Dat is onze opdracht. Ieder op zijn plek. Dus niet meteen naar Afrika als zendeling. Maar gewoon evangeliseren bij je buren, op je werk, op straat. Maak elke gelegenheid ten nutte.
En zou ik dat niet doen? En hoe is dit relevant voor openbaringen?

quote:

God wil ons gebruiken. Hij wil zelfs kinderen (misschien zelfs juist kinderen) gebruiken om een getuige van Hem te zijn. Het is feest in de hemel als één mens zich bekeerd van zijn zonden en in Jezus gelooft als de enige weg tot behoud.
Maar ik merk zelf ook dat ik uit eigen kracht niets kan beginnen. Ik kan mensen niet bekeren. Ik kan alleen planten. En daarbij heb ik echt de doop in de Heilige Geest nodig.

Handelingen 4:29-31
Welnu, Heer, sla ook nu acht op hun dreigementen en stel ons, uw dienaren, in staat om vrijmoedig over uw boodschap te spreken 30 door ons bij te staan, zodat zieken genezing vinden en er tekenen en wonderen gebeuren in de naam van Jezus, uw heilige dienaar.’ 31 Toen ze hun gebed beëindigd hadden, begon de plaats waar ze bijeen waren te beven, en allen werden vervuld van de heilige Geest en spraken vrijmoedig over de boodschap van God.

Wat een geweldige God hebben wij !!
Eens. Maar hoe is dat relevant voor 'openbaringen actueel'?
« Laatst bewerkt op: februari 18, 2011, 12:11:27 am door elle »
"Ask not what the Body can do for you. Ask what you can do for the Body."[/]

Pink

  • Berichten: 37
    • Bekijk profiel
Openbaringen actueel
« Reactie #43 Gepost op: februari 18, 2011, 09:46:06 pm »
Elle,

Het lijkt alsof je je aangevallen voelt. Ik ben alleen ingegaan op jouw vraag wat ik dan onder voorbereiding versta. In de kern is dat dus: de oogst binnenhalen.

Het verband met openbaringen actueel:

Marcus 13

Rede over de laatste dingen
13
1 En toen Hij uit de tempel ging, zeide een van zijn discipelen tot Hem: Meester, zie, welke stenen en welke gebouwen! 2 En Jezus zeide tot hem: Ziet gij deze grote gebouwen? Er zal geen steen op de andere gelaten worden, die niet zal worden weggebroken.
3 En toen Hij op de helling van de Olijfberg gezeten was, tegenover de tempel, vroegen Petrus en Jakobus en Johannes en Andreas Hem afzonderlijk: 4 Zeg ons, wanneer zal dat geschieden en wat is het teken, wanneer al deze dingen in vervulling zullen gaan? 5 Jezus begon tot hen te zeggen: Ziet toe, dat niemand u verleide. 6 Velen zullen komen onder mijn naam en zeggen: Ik ben het, en zij zullen velen verleiden. 7 Doch wanneer gij hoort van oorlogen en geruchten van oorlogen, weest dan niet verontrust. Dat moet geschieden, maar het einde is het nog niet. 8 Want volk zal opstaan tegen volk en koninkrijk tegen koninkrijk. Er zullen nu hier, dan daar, aardbevingen zijn en er zullen hongersnoden wezen. Dat is het begin der weeën.
9 Doch gij, ziet toe op uzelf. Zij zullen u overleveren aan gerechtshoven, en in synagogen zult gij gegeseld worden en voor stadhouders en koningen zult gij gesteld worden om Mijnentwil, tot een getuigenis voor hen. 10 En aan alle volken moet eerst het evangelie gepredikt worden. 11 En wanneer zij u wegvoeren om u over te leveren, weest dan niet van tevoren bezorgd wat gij zeggen moet, maar zegt wat u in die ure gegeven wordt; want gij zijt het niet, die spreekt, maar de heilige Geest. 12 En een broeder zal zijn broeder overleveren ten dode en een vader zijn kind; en kinderen zullen opstaan tegen hun ouders en hen ter dood brengen. 13 En gij zult door allen gehaat worden om mijns naams wil. Maar wie volhardt tot het einde, die zal behouden worden.
De Here God is genadig en rechtvaardig

Pink

  • Berichten: 37
    • Bekijk profiel
Openbaringen actueel
« Reactie #44 Gepost op: februari 18, 2011, 10:03:56 pm »
Bovenstaande tekst gaat verder met ..
14 Wanneer gij dan de gruwel der verwoesting ziet staan, waar hij niet behoort – die het leest, geve er acht op – laten dan die in Judea zijn, vluchten naar de bergen. 15 Wie op het dak is, ga niet naar beneden en ga niet naar binnen om iets uit zijn huis mede te nemen, 16 en wie in het veld is, kere niet terug om zijn kleed mede te nemen. 17 Wee de zwangeren en de zogenden in die dagen! 18 Bidt, dat het niet in de winter valle. 19 Want die dagen zullen zulk een verdrukking brengen als er niet geweest is van het begin der schepping, die God geschapen heeft, tot nu toe, en ook nooit meer wezen zal. 20 En indien de Here die dagen niet had ingekort, zou geen vlees behouden worden, doch ter wille van de uitverkorenen, die Hij heeft uitverkoren, heeft Hij die dagen ingekort. 21 Indien dan iemand tot u zegt: Zie, hier is de Christus, zie, Hij is daar, gelooft het niet. 22 Want er zullen valse christussen en valse profeten opstaan en zij zullen tekenen en wonderen doen om, ware het mogelijk, de uitverkorenen te verleiden. 23 Doch gij, ziet toe: Ik heb het u alles voorzegd.

Die gruwel der verwoesting is een verwijzing naar Daniël 11:

Daniël 11

11
1 Ik echter, ik stond in het eerste jaar van Darius de Meder hèm tot een helper en toevlucht –. 2 Nu dan, ik zal u de waarheid bekendmaken. Zie, nog drie koningen zullen in Perzië opstaan, en de vierde zal grotere rijkdom bezitten dan alle anderen, en als hij sterk geworden is door zijn rijkdom, zal hij alles in beweging brengen tegen het koninkrijk van Griekenland. 3 En er zal een heldhaftige koning opstaan, die met grote heerschappij zal regeren en doen zal wat hem goeddunkt. 4 Maar nauwelijks is hij opgestaan, of zijn koninkrijk zal verbroken worden en verdeeld naar de vier windstreken des hemels; doch niet aan zijn nakomelingen, en zonder de macht waarmee hij heerste; want zijn koninkrijk zal uiteengerukt worden en aan anderen dan dezen komen.
5 Dan zal de koning van het Zuiden sterk worden, maar een van zijn oversten zal hem in sterkte overtreffen en heersen; zijn heerschappij zal een grote heerschappij zijn. 6 En na verloop van jaren zullen zij zich verbinden: de dochter van de koning van het Zuiden zal komen tot de koning van het Noorden om een vergelijk te treffen, maar zij zal de sterkte van haar macht niet behouden, evenmin zal zijn macht standhouden; zij zal worden prijsgegeven, zo ook degenen die haar brachten, hij die haar verwekte, en hij die haar verwierf. 7 En in die tijden zal een spruit uit haar wortels in zijn plaats oprijzen, en deze zal oprukken tegen het leger, de burcht van de koning van het Noorden binnentrekken, en zegevierend daartegen optreden. 8 Ja, zelfs hun goden met hun gegoten beelden, met hun kostbare voorwerpen, zilver en goud, zal hij als buit naar Egypte voeren; hij zal enige jaren zich van strijd tegen de koning van het Noorden onthouden, 9 daarna zal deze het koninkrijk van de koning van het Zuiden binnenvallen, doch naar zijn eigen land moeten terugkeren.
 
Als je nu kijkt naar het journaal, en daar is ook door Frank Ouweneel over gesproken: Perzië (Iran) heeft op dit moment enorm veel geld. Ik kan het niet controleren, ik vind het aannemelijk en vertrouw in dit geval op wat Frank heeft gezegd.
In Daniël staat dat Iran het dus opneemt tegen Griekenland. Volgens mij niet met legers, want er staat: alles in beweging zetten tegen Griekenland. Dat zou best het met geld 'kopen' van het land kunnen zijn en zou invloed krijgen.
Als je doorleest is de volgende gebeurtenis dat zijn koninkrijk in vier stukken zal worden verdeeld.

Ik vind het allemaal behoorlijk kloppen met de gebeurtenissen van de laatste tijd.
De Here God is genadig en rechtvaardig

gaitema

  • Berichten: 10169
  • Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Openbaringen actueel
« Reactie #45 Gepost op: februari 18, 2011, 11:22:31 pm »
Wat bijzonder Pink. Door dat vetgedrukte tekstgedeelte heb ik eens Jezus leren vertrouwen in evangelisatie.
Een nieuwe start is een nieuw begin

elle

  • Moderator
  • Berichten: 7583
  • The way of the leaf
    • Bekijk profiel
Openbaringen actueel
« Reactie #46 Gepost op: februari 19, 2011, 12:31:42 am »
Maar wat heeft 'de oogst binnenhalen' met de eindtijd te maken? De oogst was al rijp in de tijd van Jezus, en de opdracht werd destijds al gegeven. Daar ga je toch niet mee wachten tot je 'tekenen van de eindtijd' ziet? Dus nogmaals: waarom is het van belang op die tekenen te letten? Is het niet veel nuttiger om gewoon je taak te doen en te 'oogsten', zoals jij dat noemt?
En los van de eindtijd: in welke zin gaat jouw 'oogsten' verder dan het 'je naaste liefhebben als jezelf en God bovenal'? Voor mij is dat behoorlijk synoniem.
"Ask not what the Body can do for you. Ask what you can do for the Body."[/]

Pink

  • Berichten: 37
    • Bekijk profiel
Openbaringen actueel
« Reactie #47 Gepost op: februari 21, 2011, 09:29:17 pm »

quote:

elle schreef op 19 februari 2011 om 00:31:
.. Dus nogmaals: waarom is het van belang op die tekenen te letten? Is...


Eerste vraag: waarom staan volgens jou de tekenen in de Bijbel ?
Tweede vraag: waarom is volgens jou Openbaring geschreven?
Derde vraag: waarom staat er geschreven: ..als gij dan de gruwel der verwoesting op de heilige plaats ziet staan ....
De Here God is genadig en rechtvaardig

gaitema

  • Berichten: 10169
  • Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Openbaringen actueel
« Reactie #48 Gepost op: februari 22, 2011, 07:19:50 pm »
Ik denk allemaal om ons hoop te geven in ogenscheinlijk hopeloze tijden.
Een nieuwe start is een nieuw begin

elle

  • Moderator
  • Berichten: 7583
  • The way of the leaf
    • Bekijk profiel
Openbaringen actueel
« Reactie #49 Gepost op: februari 22, 2011, 09:21:47 pm »

quote:

Pink schreef op 21 februari 2011 om 21:29:

Eerste vraag: waarom staan volgens jou de tekenen in de Bijbel ?
Omdat God het belangrijk vond die daarin op te laten tekenen. Maar veel praktische aanwijzingen zie ik verder niet. Wees waakzaam. Prima. Maar leg dat dan niet uit als dat je meer je best moet doen om te evangeliseren. Zo praktisch is het imho helemaal niet bedoeld.

quote:

Tweede vraag: waarom is volgens jou Openbaring geschreven?
Omdat Johannes zijn visioen moest opschrijven. Het maakt duidelijk dat destijds 'de tijd' al nabij is. Dus niet nu pas, in 2010. Daarmee kan het 'onwaren van tekenen' geen invloed hebben op onze taak.

quote:

Derde vraag: waarom staat er geschreven: ..als gij dan de gruwel der verwoesting op de heilige plaats ziet staan ....
Het is een aanwijzing voor gelovigen in Judea. Waarbij de interpretatie ruimte laat tot speculatie. Maar niet om aan te sporen om te getuigen van God. Dat moet namelijk ook wanneer die gruwel er nog niet is.

1 ding is duidelijk opgeschreven: het moment van de wederkomst is niet voorspelbaar. En verder is de tijd nabij, zoals die al 2000 jaar nabij is (net als in 800 toen de moren alles overheesten, net als in de middeleeuwen in de tijd van de pest, net als in 16-1700 toen zuid amerika dood ging aan de griep, net als nu in christ church en afrika enz).
Ons rest onze naaste lief te hebben als ons zelf en God bovenal.

Frank Ouweneel roept 'de tijd is nabij', dus is het tijd om wakker te worden. Sorry, de tijd is niet meer of minder nabij dan 2000 jaar geleden. Men moest in Johannes' tijd al wakker worden; er is geen reden om in de tussentijd in slaap gesukkeld te zijn.
Dus nogmaals: hoe verandert het (menen te) herkennen van voorspellingen in openbaringen je taak? Als er een praktisch handvat in openbaringen te vinden is, dan is dat 'getuigen van Jezus'. Dat verandert niet, waar in openbaringen we ook zitten.
(Dit nog afgezien van de gelijkenis van de dwaze maagden, waarin juist zij die de bruidegom spoedig verwachten uiteindelijk niet welkom zijn op het feest. En afgezien van dat ook de wijze maagden, in slaap gesukkeld waren en toch welkom bleken.)

Het is de redenatie 'verander je leven, want de tijd is nabij' die me stoort. Het is 'verander je leven, want Jezus leeft!'. Het eerste is angst en doemprekerij. Het tweede is het evangelie van verlossing. Het waakzaam zijn ligt voor mij in het verlengde van God dienen en je naaste liefhebben als jezelf. Daar begint het zeker niet mee.
"Ask not what the Body can do for you. Ask what you can do for the Body."[/]