Auteur Topic: (sommige) mensen zijn (soms) beesten!  (gelezen 5466 keer)

Piebe

  • Berichten: 6200
  • oud katholiek
    • Bekijk profiel
(sommige) mensen zijn (soms) beesten!
« Gepost op: oktober 05, 2011, 04:27:26 pm »
Mensen zijn beesten. Of zal ik schrijven sommige mensen zijn beesten? Of sommige mensen zijn soms beesten? Sommige beesten zijn net mensen?

Nadat ik vele slechte ervaringen met mensen heb gehad, zou ik vanuit persoonlijk oogpunt zeggen: sommige mensen zijn zwijnen die je parels vertrappen, zich omkeren en vervolgens ook jou verscheuren. Het beeld wat de Bijbel van de mens neerzet is niet altijd even positief, vaker niet dan wel en het spijt me te zeggen, maar de ervaring leert mij dat het klopt, want de mens is in de regel tot weinig goed in staat. Daar ben ik zelf mijn dagelijkse voorbeeld van. Dus humanisten, hoe zit dat?

Een humanist is in mijn optiek dan ook een fantast die het hart misschien wel op de goede plaats heeft, maar het hoofd geenszins.

Mee eens of oneens?
« Laatst bewerkt op: oktober 05, 2011, 04:30:24 pm door Piebe »
'Wie van zijn bezit of zijn werk leeft heeft het goed, maar wie een schat vindt heeft het beter.'

Ozombi

  • Berichten: 716
    • Bekijk profiel
(sommige) mensen zijn (soms) beesten!
« Reactie #1 Gepost op: oktober 05, 2011, 05:32:01 pm »
Oneens. Een mens is een lerende entiteit. Een individuele evoluerende entiteit ---> in geestelijk opzicht. Dat geldt ook voor mineralen,planten,dieren en in feite alles wat leven heeft in het heelal.

Als een mens-aap 'achter de schermen' overgaat in een mens, en zijn eerste rentree op aarde maakt....tja, dat is eventjes wennen. Dan zijn gevoelens en verstand nog niet optimaal. Laat staan zijn spirituele inzicht.
Zelfs als een mens zijn 100e rentree maakt , als mens, zal dit alles nog niet optimaal zijn (tenzij men elke keer snel leert). Laten wij zodoende degenen die achterlopen helpen waar we kunnen, en ons zelf laten helpen door degenen die voorlopen. Ahum, dat is in de ideale situatie en het zal lastig zijn dit ten alle tijden waar te maken voor jezelf. Toch is het beter dan een oordeel te vellen. 'Onderscheiden in meedogendheid' is beter, maar ook een veel zwaardere opgave. De theorie is bekend, de praktijk ongekend!

{ ps:: reincarnatie en karma ( = de wet der gerechtigheid ) zijn vanzelfsprekend beginsels die ikzelf aanvaard als natuurwetten.
Zou ik daarentegen aannemen dat we slechts 1 lichamelijk leven als mensen doorlopen, dan berust mijn mening op luchtkastelen }
« Laatst bewerkt op: oktober 05, 2011, 05:32:58 pm door Ozombi »

Riemer Lap

  • was: okidoki
  • Berichten: 8804
  • @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
(sommige) mensen zijn (soms) beesten!
« Reactie #2 Gepost op: oktober 05, 2011, 06:40:31 pm »

quote:

Piebe schreef op 05 oktober 2011 om 16:27:
Een humanist is in mijn optiek dan ook een fantast die het hart misschien wel op de goede plaats heeft, maar het hoofd geenszins.

Mee eens of oneens?
Oneens en daar zul je het mee moeten doen.
Mail me maar als je wat wilt weten

Antonius

  • Berichten: 1539
  • Alle begin is moeilijk
    • Bekijk profiel
(sommige) mensen zijn (soms) beesten!
« Reactie #3 Gepost op: oktober 05, 2011, 07:25:54 pm »
Geen koe zo bont of er zit wel een vlekje op.
andersgezegd,
wie kan goed doen zonder te zondigen.
Mislukkingen, een kans om op nieuw te beginnen

Piebe

  • Berichten: 6200
  • oud katholiek
    • Bekijk profiel
(sommige) mensen zijn (soms) beesten!
« Reactie #4 Gepost op: oktober 05, 2011, 08:09:46 pm »

quote:

Ozombi schreef op 05 oktober 2011 om 17:32:
Oneens. Een mens is een lerende entiteit. Een individuele evoluerende entiteit ---> in geestelijk opzicht. Dat geldt ook voor mineralen,planten,dieren en in feite alles wat leven heeft in het heelal.
De mens kan doden uit plezier en onderscheid zich daardoor van andere roofdieren in mijn optiek.
'Wie van zijn bezit of zijn werk leeft heeft het goed, maar wie een schat vindt heeft het beter.'

Piebe

  • Berichten: 6200
  • oud katholiek
    • Bekijk profiel
(sommige) mensen zijn (soms) beesten!
« Reactie #5 Gepost op: oktober 05, 2011, 08:10:47 pm »

quote:

Riemer Lap schreef op 05 oktober 2011 om 18:40:
Oneens en daar zul je het mee moeten doen.
Hoe kan een refo nou vinden dat een mens goed is?  |:(
'Wie van zijn bezit of zijn werk leeft heeft het goed, maar wie een schat vindt heeft het beter.'

Piebe

  • Berichten: 6200
  • oud katholiek
    • Bekijk profiel
(sommige) mensen zijn (soms) beesten!
« Reactie #6 Gepost op: oktober 05, 2011, 08:11:51 pm »

quote:

Antonius schreef op 05 oktober 2011 om 19:25:
Geen koe zo bont of er zit wel een vlekje op.
andersgezegd,
wie kan goed doen zonder te zondigen.
Dat is een mooie Antonius, geen koe zo bont of er zit wel een vlekje op, ik ben het er roerend mee eens. :)
'Wie van zijn bezit of zijn werk leeft heeft het goed, maar wie een schat vindt heeft het beter.'

Thorgrem

  • Berichten: 3000
    • Bekijk profiel
(sommige) mensen zijn (soms) beesten!
« Reactie #7 Gepost op: oktober 05, 2011, 08:14:29 pm »
Humanisten? Kijk eens op Freethinker.nl hoe zogenaamde 'vrij denkers' omgaan met religie en gelovigen.

Mensen zijn mensen en geen beesten, hoe beestachtig ze zich soms ook mogen gedragen.
« Laatst bewerkt op: oktober 05, 2011, 08:14:44 pm door Thorgrem »

Piebe

  • Berichten: 6200
  • oud katholiek
    • Bekijk profiel
(sommige) mensen zijn (soms) beesten!
« Reactie #8 Gepost op: oktober 05, 2011, 08:25:34 pm »
Hoezo is een mens wat zich beestachtig gedraagt geen beest Thorgrem?
'Wie van zijn bezit of zijn werk leeft heeft het goed, maar wie een schat vindt heeft het beter.'

Ozombi

  • Berichten: 716
    • Bekijk profiel
(sommige) mensen zijn (soms) beesten!
« Reactie #9 Gepost op: oktober 05, 2011, 08:25:43 pm »
@Piebe:: dat ben ik met je eens. De mens kan zijn denkvermogen gruwelijk misbruiken. (roof) Dieren doden enkel op basis van instinct. Ik geloof dat wij ooit in de toestanden van het dierenrijk waren, en dat de dieren ooit mensen zullen zijn. Ook geloof ik dat de beweging van de natuur gericht is op de groei naar volmaaktheid. Een mens is vanuit het standpunt van een dier het volmaakte dier. Een Christus(mens) is vanuit het standpunt van een mens de volmaakte mens. Dus hoewel er zeker verschillen zijn in de graad van ontwikkeling tussen mens en dier, geloof ik toch dat alle leven dezelfde trap aan het bewandelen is. \

De mens kan  lager zinken dan een dier doordat hij denkvermogen heeft en zodoende zelf kan kiezen. De natuur zal ook op deze mensen zijn wetten feilloos toepassen. Met name op deze mensen.....
« Laatst bewerkt op: oktober 05, 2011, 08:26:41 pm door Ozombi »

Piebe

  • Berichten: 6200
  • oud katholiek
    • Bekijk profiel
(sommige) mensen zijn (soms) beesten!
« Reactie #10 Gepost op: oktober 05, 2011, 08:42:33 pm »

quote:

Ozombi schreef op 05 oktober 2011 om 20:25:
@Piebe:: dat ben ik met je eens. De mens kan zijn denkvermogen gruwelijk misbruiken. (roof) Dieren doden enkel op basis van instinct.
Ja.

quote:

Ik geloof dat wij ooit in de toestanden van het dierenrijk waren, en dat de dieren ooit mensen zullen zijn.
Wij heersen over de dieren door onze geest, van nature zijn we slechte klimmers en van fysieke kracht moeten we het ook al niet hebben. Dieren zijn niet geĆ«volueerd de laatste eeuwen, ze hebben zich uitsluitend aangepast aan de veranderingen die de mens teweegbracht.  De hond haalde vroeger een steen op waar de krant op uitgebeiteld was en nu haalt ie een pak papier op zeg maar. :)

quote:

Een Christus(mens) is vanuit het standpunt van een mens de volmaakte mens.
Denk je? Ik heb eerder de indruk dat een financieel geslaagd mens met vele vrouwen om zich heen vanuit het standpunt van de mens de volmaaktheid is. Jezus had weinig bezittingen, geen vrouwen en hij strooide ook al niet met geld. Voor een werelds mens niet bepaald perfectie denk ik.

quote:

De mens kan  lager zinken dan een dier doordat hij denkvermogen heeft en zodoende zelf kan kiezen. De natuur zal ook op deze mensen zijn wetten feilloos toepassen. Met name op deze mensen.....
De regel lijkt welhaast 'de slechten gaat het goed en de goeden gaat het slecht' dat lijkt het natuurlijke recht. Prediker zei wees niet te rechtvaardig 'waarom zoudt gij verwoesting over u brengen?'
'Wie van zijn bezit of zijn werk leeft heeft het goed, maar wie een schat vindt heeft het beter.'

Riemer Lap

  • was: okidoki
  • Berichten: 8804
  • @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
(sommige) mensen zijn (soms) beesten!
« Reactie #11 Gepost op: oktober 06, 2011, 12:00:47 am »

quote:

Piebe schreef op 05 oktober 2011 om 20:10:
[...]

Hoe kan een refo nou vinden dat een mens goed is?  |:(

Ik ben geen refo dus mag ik vrij denken wat ik wil.
Daarnaast leren we in de Bijbel dat de mens goed geschapen is.
En naast de mens lezen we dat er beesten geschapen zijn.
Dat iemand als Ozombi daar anders over denkt staat hem vrij maar zegt mij weinig niets.
Ook de harde toon richting de humanisten doet mij weinig: hij lijkt ze niet te kennen.
Mail me maar als je wat wilt weten

Ozombi

  • Berichten: 716
    • Bekijk profiel
(sommige) mensen zijn (soms) beesten!
« Reactie #12 Gepost op: oktober 06, 2011, 01:02:48 am »
@Riemer Lap:: Hoezo denk ik waar anders over? De mens is volmaakt geschapen, maar de mens brengt geen volmaaktheid tot uitdrukking.
Althans, de overgrote meerderheid tot nog toe niet. Ik heb de boeken gelezen waar de info van de bijbel duizenden jaren eerder al instond.
Ik beweer juist dat de mens op het onzichtbare gebied volmaakt is, maar dit op het zichtbare moet zien te bewerkstelligen. De terugkeer naar de Vader, weet je nog? Het spirituele en het reeele bestaansgebied. Niet hetzelfde , wel onderling verbonden.
*  schudt hoofd  *

@ Piebe :: Ik denk dat je mijn begrip van evolutie niet helemaal begrijpt.
Hoezo zijn dieren niet ge-evolueerd? Dat wat nu een individuele olifant X is , was missch 50 jaar geleden een individuele koe Z. Als voorbeeld.

Het mos wat vorig jaar bij jou op de stoep lag, staat nu als narcis in de achtertuin. Altijd gaat het om wat achter de verpakking schuilgaat. Dat ding in ieder individu. Dat ding wat in alles hetzelfde is, maar verschillend qua graad van ontwikkeling op het zichtbare gebied.

Waarom leg ik nog uit aan mensen die zelf niks onderzoeken?

Piebe

  • Berichten: 6200
  • oud katholiek
    • Bekijk profiel
(sommige) mensen zijn (soms) beesten!
« Reactie #13 Gepost op: oktober 06, 2011, 10:25:02 am »

quote:

Ozombi schreef op 06 oktober 2011 om 01:02:
Waarom leg ik nog uit aan mensen die zelf niks onderzoeken?
Waar heb ik dergelijke hooghartigheid aan te danken? Heb jij soms uitgezocht wat ik schreef? :)
'Wie van zijn bezit of zijn werk leeft heeft het goed, maar wie een schat vindt heeft het beter.'

Piebe

  • Berichten: 6200
  • oud katholiek
    • Bekijk profiel
(sommige) mensen zijn (soms) beesten!
« Reactie #14 Gepost op: oktober 06, 2011, 10:27:23 am »

quote:

Riemer Lap schreef op 06 oktober 2011 om 00:00:
Ik ben geen refo dus mag ik vrij denken wat ik wil.
Daarnaast leren we in de Bijbel dat de mens goed geschapen is.
En naast de mens lezen we dat er beesten geschapen zijn.
Dat iemand als Ozombi daar anders over denkt staat hem vrij maar zegt mij weinig niets.
Ook de harde toon richting de humanisten doet mij weinig: hij lijkt ze niet te kennen.

Ook jouw harde toon jegens mij doet me niks, het is weer een fijn staaltje struisvogelpolitiek want dat de mens goed is leert de Bijbel geenszins.

En de HEERE zag, dat de boosheid des mensen menigvuldig was op de aarde, en al het gedichtsel van de gedachten zijns harten te allen dage alleen boos was.
'Wie van zijn bezit of zijn werk leeft heeft het goed, maar wie een schat vindt heeft het beter.'

pyro

  • Berichten: 779
    • Bekijk profiel
(sommige) mensen zijn (soms) beesten!
« Reactie #15 Gepost op: oktober 06, 2011, 12:01:41 pm »

quote:

Piebe schreef op 05 oktober 2011 om 16:27:[...]
 Het beeld wat de Bijbel van de mens neerzet is niet altijd even positief, vaker niet dan wel en het spijt me te zeggen, maar de ervaring leert mij dat het klopt, want de mens is in de regel tot weinig goed in staat. Daar ben ik zelf mijn dagelijkse voorbeeld van. Dus humanisten, hoe zit dat?

Een humanist is in mijn optiek dan ook een fantast die het hart misschien wel op de goede plaats heeft, maar het hoofd geenszins.

Mee eens of oneens?

Maw volgens jou spreekt uit de bijbel een overwegend negatief mensbeeld, wat je realistisch vindt. Dat zet je af tegen het humanisme, dat uitgaat van een overwegend positief mensbeeld. Zoiets?

In vind het wat te kort door de bocht geredeneerd. De vraag is in de eerste plaats of het bijbelse mensbeeld eigenlijk wel zo negatief is.

Wat humanisten betreft denk ik dat die veelal afstand nemen van het geloof, juist omdat ze het bijbelse mensbeeld negatief vinden. Dat getuigt dan m.i. van onbegrip door die humanisten, maar maakt hen nog geen fantasten.
« Laatst bewerkt op: oktober 06, 2011, 12:03:57 pm door pyro »

Ozombi

  • Berichten: 716
    • Bekijk profiel
(sommige) mensen zijn (soms) beesten!
« Reactie #16 Gepost op: oktober 06, 2011, 01:28:13 pm »
@Piebe:: Dat heb je aan je eigen reacties te danken , waarvan ik me afvraag waar ze vandaan komen. Als je op X van iemand reageert alsof deze Y zou hebben beweert, dan is er geen goed onderzoek toch?

Piebe

  • Berichten: 6200
  • oud katholiek
    • Bekijk profiel
(sommige) mensen zijn (soms) beesten!
« Reactie #17 Gepost op: oktober 06, 2011, 04:04:44 pm »

quote:

pyro schreef op 06 oktober 2011 om 12:01:
Maw volgens jou spreekt uit de bijbel een overwegend negatief mensbeeld, wat je realistisch vindt. Dat zet je af tegen het humanisme, dat uitgaat van een overwegend positief mensbeeld. Zoiets?

In vind het wat te kort door de bocht geredeneerd. De vraag is in de eerste plaats of het bijbelse mensbeeld eigenlijk wel zo negatief is.

Wat humanisten betreft denk ik dat die veelal afstand nemen van het geloof, juist omdat ze het bijbelse mensbeeld negatief vinden. Dat getuigt dan m.i. van onbegrip door die humanisten, maar maakt hen nog geen fantasten.
Welnee, maar ik heb het ook wat scherper gesteld om uit te nodigen tot discussie.
'Wie van zijn bezit of zijn werk leeft heeft het goed, maar wie een schat vindt heeft het beter.'

Piebe

  • Berichten: 6200
  • oud katholiek
    • Bekijk profiel
(sommige) mensen zijn (soms) beesten!
« Reactie #18 Gepost op: oktober 06, 2011, 04:06:05 pm »

quote:

Ozombi schreef op 06 oktober 2011 om 13:28:
@Piebe:: Dat heb je aan je eigen reacties te danken , waarvan ik me afvraag waar ze vandaan komen.
Gewoon bij mij.

quote:

Als je op X van iemand reageert alsof deze Y zou hebben beweert, dan is er geen goed onderzoek toch?
Nee, maar het kan ook slechts een communicatiestoornis zijn.
'Wie van zijn bezit of zijn werk leeft heeft het goed, maar wie een schat vindt heeft het beter.'

Riemer Lap

  • was: okidoki
  • Berichten: 8804
  • @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
(sommige) mensen zijn (soms) beesten!
« Reactie #19 Gepost op: oktober 07, 2011, 01:15:41 am »

quote:

Piebe schreef op 06 oktober 2011 om 10:27:
[...]

Ook jouw harde toon jegens mij doet me niks, het is weer een fijn staaltje struisvogelpolitiek want dat de mens goed is leert de Bijbel geenszins.
Het was geen harde toon, ik ben namelijk geen REFO maar schaar mij onder de groep die men ook wel GREFO wenst te noemen.
Niet te snel oordelen eerwaarde :)

quote:

En de HEERE zag, dat de boosheid des mensen menigvuldig was op de aarde, en al het gedichtsel van de gedachten zijns harten te allen dage alleen boos was.

Dat zegt niets over de mens in aanleg volgens mij.
Daarnaast: de mening van ozombi over de "humanisten" deel ik niet en ik zou daar gerust een pagina of 100 aan weerlegging over kunnen neerzetten hier.
Die behoefte heb ik echter niet: je moet niet vechten tegen windmolens :)
Mail me maar als je wat wilt weten

Riemer Lap

  • was: okidoki
  • Berichten: 8804
  • @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
(sommige) mensen zijn (soms) beesten!
« Reactie #20 Gepost op: oktober 07, 2011, 01:18:51 am »
-
« Laatst bewerkt op: oktober 07, 2011, 09:14:07 am door Riemer Lap »
Mail me maar als je wat wilt weten

Riemer Lap

  • was: okidoki
  • Berichten: 8804
  • @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
(sommige) mensen zijn (soms) beesten!
« Reactie #21 Gepost op: oktober 07, 2011, 01:26:00 am »

quote:

Ozombi schreef op 06 oktober 2011 om 01:02:
Het mos wat vorig jaar bij jou op de stoep lag, staat nu als narcis in de achtertuin.
Alles goed en wel maar MOS veranderd niet in Narcis.
Dit soort opmerkingen maken al vrij snel dat ik iemand niet serieus neem...
« Laatst bewerkt op: oktober 07, 2011, 09:13:43 am door Riemer Lap »
Mail me maar als je wat wilt weten

Riemer Lap

  • was: okidoki
  • Berichten: 8804
  • @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
(sommige) mensen zijn (soms) beesten!
« Reactie #22 Gepost op: oktober 07, 2011, 10:02:46 am »
1 tim 4:4 Alles wat God geschapen heeft is goed. Niets hoeft te worden verworpen als het onder dank wordt aangenomen,
Mail me maar als je wat wilt weten

Piebe

  • Berichten: 6200
  • oud katholiek
    • Bekijk profiel
(sommige) mensen zijn (soms) beesten!
« Reactie #23 Gepost op: oktober 07, 2011, 10:48:14 am »
Hoi Riemer-Lap, dat is zo en wellicht is een nuance van mijn kant hier op zijn plaats: (lang) niet alle mensen gedragen zich als beesten.
'Wie van zijn bezit of zijn werk leeft heeft het goed, maar wie een schat vindt heeft het beter.'

Riemer Lap

  • was: okidoki
  • Berichten: 8804
  • @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
(sommige) mensen zijn (soms) beesten!
« Reactie #24 Gepost op: oktober 07, 2011, 03:32:09 pm »

quote:

Piebe schreef op 07 oktober 2011 om 10:48:
Hoi Riemer-Lap, dat is zo en wellicht is een nuance van mijn kant hier op zijn plaats: (lang) niet alle mensen gedragen zich als beesten.
Nee, hooguit zeggen ze gekke dingen  _O_
Mail me maar als je wat wilt weten

Antonius

  • Berichten: 1539
  • Alle begin is moeilijk
    • Bekijk profiel
(sommige) mensen zijn (soms) beesten!
« Reactie #25 Gepost op: oktober 07, 2011, 04:00:44 pm »

quote:

Piebe schreef op 07 oktober 2011 om 10:48:
Hoi Riemer-Lap, dat is zo en wellicht is een nuance van mijn kant hier op zijn plaats: (lang) niet alle mensen gedragen zich als beesten.
.....Dieren zijn net als mensen met de zelfde mensen wensen, dat komt allemaal in de krant...
Mislukkingen, een kans om op nieuw te beginnen

Riemer Lap

  • was: okidoki
  • Berichten: 8804
  • @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
(sommige) mensen zijn (soms) beesten!
« Reactie #26 Gepost op: oktober 07, 2011, 04:06:55 pm »

quote:

Antonius schreef op 07 oktober 2011 om 16:00:
[...]


.....Dieren zijn net als mensen met de zelfde mensen wensen, dat komt allemaal in de krant...

van Fabeltjesland.
En volgens sommigen is dat het Dagblad van de Humanist ;)
Mail me maar als je wat wilt weten

Piebe

  • Berichten: 6200
  • oud katholiek
    • Bekijk profiel
(sommige) mensen zijn (soms) beesten!
« Reactie #27 Gepost op: oktober 07, 2011, 06:14:15 pm »
Doe je wat water bij de wijn wordt het meteen afgestraft! Tjonge jonge, mensen?! :(
'Wie van zijn bezit of zijn werk leeft heeft het goed, maar wie een schat vindt heeft het beter.'

Riemer Lap

  • was: okidoki
  • Berichten: 8804
  • @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
(sommige) mensen zijn (soms) beesten!
« Reactie #28 Gepost op: oktober 07, 2011, 06:56:57 pm »

quote:

Piebe schreef op 07 oktober 2011 om 18:14:
Doe je wat water bij de wijn wordt het meteen afgestraft! Tjonge jonge, mensen?! :(

't Is beestachtig te noemen.
Maar water bij de wijn doen is ook niet echt netjes...
Mail me maar als je wat wilt weten

Piebe

  • Berichten: 6200
  • oud katholiek
    • Bekijk profiel
(sommige) mensen zijn (soms) beesten!
« Reactie #29 Gepost op: oktober 07, 2011, 08:10:16 pm »

quote:

Riemer Lap schreef op 07 oktober 2011 om 18:56:
Maar water bij de wijn doen is ook niet echt netjes...
Alsof jij het verschil proeft, laat me niet lachen!  :nee:
'Wie van zijn bezit of zijn werk leeft heeft het goed, maar wie een schat vindt heeft het beter.'

Riemer Lap

  • was: okidoki
  • Berichten: 8804
  • @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
(sommige) mensen zijn (soms) beesten!
« Reactie #30 Gepost op: oktober 07, 2011, 10:52:45 pm »

quote:

Piebe schreef op 07 oktober 2011 om 20:10:
[...]

Alsof jij het verschil proeft, laat me niet lachen!  :nee:

Zo ziet men maar weer: het venijn zit bij de drinker van den wijn.
Maar inderdaad: ik drink geen wijn, puur principieel niet.
Ik ben tegen het afpersen van weerloze druiven :)
Mail me maar als je wat wilt weten

Piebe

  • Berichten: 6200
  • oud katholiek
    • Bekijk profiel
(sommige) mensen zijn (soms) beesten!
« Reactie #31 Gepost op: oktober 08, 2011, 10:55:13 am »

quote:

Riemer Lap schreef op 07 oktober 2011 om 22:52:
Zo ziet men maar weer: het venijn zit bij de drinker van den wijn.
Maar inderdaad: ik drink geen wijn, puur principieel niet.
Ik ben tegen het afpersen van weerloze druiven :)
Geniet jij maar van je principes des te meer blijft er over voor de fijnproevers onder ons. :)
'Wie van zijn bezit of zijn werk leeft heeft het goed, maar wie een schat vindt heeft het beter.'