Auteur Topic: Het jaar voor 2013  (gelezen 24011 keer)

Harmoniezoeker

  • Berichten: 678
    • Bekijk profiel
Het jaar voor 2013
« Gepost op: januari 02, 2012, 01:44:41 am »
Duidelijke uitleg en begrip betreffende alle aspecten van het leven zijn nu slechts via de Goddelijke Beginselen te beseffen in deze tijd; woorden van de Heer van de Wederkomst, Sun Myung Moon.  Korea is ook het enige land in de wereld wat een voorbeeld kan laten zien op het gebied van patriottisme, familie tradities, economie, wetenschap etc.
In het jaar 2012 is het belangrijk om dit serieus te nemen, want dit jaar is het laatste voordat er een nieuwe tijd aanbreekt.

Harmoniezoeker

  • Berichten: 678
    • Bekijk profiel
Het jaar voor 2013
« Reactie #1 Gepost op: januari 02, 2012, 01:50:25 am »
Dit lijkt logisch omdat er binnen alle religies, kerken en idieologien grote onenigheid en verwarring bestaat in deze tijd.  Daarom is vernieuwing en duidelijke waarheid belangrijk, meer dan ooit!
Anders herkennen we de tijd van onze bezoeking niet!  We willen immers niet behoren tot de mensen die zeggen als ze uitgenodigd worden tot het bruiloftsmaal:  "ik heb geen tijd;  ik moet een stuk land (nieuw huis) kopen, ik ga een koe (nieuwe auto) bekijken!"
In de tijd van Noach trouwden de mensen, en werden in huwelijk gegeven, maar namen het woord en de waarschuwingen van Noach niet serieus ...

vrolijke

  • Berichten: 1104
  • bekennende pantheïst
    • Bekijk profiel
Het jaar voor 2013
« Reactie #2 Gepost op: januari 02, 2012, 03:54:12 pm »

quote:

Harmoniezoeker schreef op 02 januari 2012 om 01:50:



Dit lijkt logisch omdat er binnen alle religies, kerken en idieologien grote onenigheid en verwarring bestaat in deze tijd.  Daarom is vernieuwing en duidelijke waarheid belangrijk, meer dan ooit!
Anders herkennen we de tijd van onze bezoeking niet!  We willen immers niet behoren tot de mensen die zeggen als ze uitgenodigd worden tot het bruiloftsmaal:  "ik heb geen tijd;  ik moet een stuk land (nieuw huis) kopen, ik ga een koe (nieuwe auto) bekijken!"
In de tijd van Noach trouwden de mensen, en werden in huwelijk gegeven, maar namen het woord en de waarschuwingen van Noach niet serieus ...
Dat was in elke tijd zo. Nog nooit anders geweest.

Harmoniezoeker

  • Berichten: 678
    • Bekijk profiel
Het jaar voor 2013
« Reactie #3 Gepost op: januari 03, 2012, 03:58:12 am »
Vrolijke je lijkt me een vriendelijk iemand, maar ook iemand die niet graag een sterk standpunt inneemt.
In Openbaringen staat dat we er voor moeten waken om middelmatig te zijn, en dat de enige optie dus ¨"heet zijn" behoort te zijn.
Op bepaalde momenten vooral is dat belangrijk, anders missen we dat "one moment in time"
Stel je voor dat je in de tijd van de Messia leeft, en je zegt:  "dit is niet bijzonders"?   Wat kan je dan tegen God zeggen aan het einde van je leven?
We leven nu in zo n tijd ....

vrolijke

  • Berichten: 1104
  • bekennende pantheïst
    • Bekijk profiel
Het jaar voor 2013
« Reactie #4 Gepost op: januari 03, 2012, 09:30:38 pm »

quote:

Harmoniezoeker schreef op 03 januari 2012 om 03:58:
Vrolijke je lijkt me een vriendelijk iemand, maar ook iemand die niet graag een sterk standpunt inneemt.
In Openbaringen staat dat we er voor moeten waken om middelmatig te zijn, en dat de enige optie dus ¨"heet zijn" behoort te zijn.
Op bepaalde momenten vooral is dat belangrijk, anders missen we dat "one moment in time"
Stel je voor dat je in de tijd van de Messia leeft, en je zegt:  "dit is niet bijzonders"?   Wat kan je dan tegen God zeggen aan het einde van je leven?
We leven nu in zo n tijd ....



Sory, maar er is nog nooit een andere tijd geweest als die, waar religies zich daarover strijden, wie het "ware geloof" heeft.
Of heb je nog nooit een geschiedenisboek gelezen?

Harmoniezoeker

  • Berichten: 678
    • Bekijk profiel
Het jaar voor 2013
« Reactie #5 Gepost op: januari 07, 2012, 02:27:47 am »
Er zijn bijzondere tijden in de geschiedenis;  ook in ons leven.
Vrolijke,ook in jouw leven.  Asl je alles bekiijkt door de NL relativistische bril, loop je misschien de boot mis - dat is niet iets wat ike je toewens.

vrolijke

  • Berichten: 1104
  • bekennende pantheïst
    • Bekijk profiel
Het jaar voor 2013
« Reactie #6 Gepost op: januari 07, 2012, 04:16:20 pm »

quote:

Harmoniezoeker schreef op 07 januari 2012 om 02:27:
Er zijn bijzondere tijden in de geschiedenis;  ook in ons leven.
Vrolijke,ook in jouw leven.  Asl je alles bekiijkt door de NL relativistische bril, loop je misschien de boot mis - dat is niet iets wat ike je toewens.



Wil je de "nieuwe tijd" een beetje preciseren?
"Nieuwe tijden" zijn al een paar honderd keer vooruitgezegd worden.

Ik voor mijn part, leef gewoon zoals altijd, en ben niet bang voor 2013, 2014, 2015 of wanneer dan ooit.

Trajecto

  • Berichten: 4990
  • Nulla aetas ad discendum sera
    • Bekijk profiel
Het jaar voor 2013
« Reactie #7 Gepost op: januari 07, 2012, 05:50:23 pm »
@ Harmoniezoeker

quote:

vrolijke schreef op 07 januari 2012 om 16:16:
[...]

Wil je de "nieuwe tijd" een beetje preciseren?
"Nieuwe tijden" zijn al een paar honderd keer vooruitgezegd worden.

Ik voor mijn part, leef gewoon zoals altijd, en ben niet bang voor 2013, 2014, 2015 of wanneer dan ooit.
Ja Harmoniezoeker, kun je wat meer vertellen over waarop je je baseert als je stelt dat 2012 het laatste jaar vóór het aanbreken van een nieuwe tijd zou zijn.

Antonius

  • Berichten: 1539
  • Alle begin is moeilijk
    • Bekijk profiel
Het jaar voor 2013
« Reactie #8 Gepost op: januari 07, 2012, 06:37:58 pm »
@Harmonie zoeker,

Als ik het goed begrijp wordt 2013 een ander jaar dan 2012. Lijkt mij logisch.
2012, wordt ongetwijfeld een ander jaar dan 2011.
Mislukkingen, een kans om op nieuw te beginnen

Harmoniezoeker

  • Berichten: 678
    • Bekijk profiel
Het jaar voor 2013
« Reactie #9 Gepost op: januari 09, 2012, 02:23:45 am »
Vrolijke, het is niet een kwestie van bang zijn, maar het aanpakken van een nieuwe kans.
Als je Openbaringen leest, is NL een uitstekende kandidaat om zoals een soort "Babylon" weggevaagd te worden - er is zelfzucht, seksuele ontucht, hoogmoed, misdaad alom.  Maar net zoals er een kans werd aangeboden aan Lot en z`n familie en de mensen in Noach`s tijd, is er ook nu een kans voor mensen die `hun bezoeking` herkennen.
Sun Myung Moon heeft de gezinswaarde van (her)inzegening van huwelijken ingesteld, om mensen hun relaties `bij te stellen`, en meer zich in de richting van hemels fortuin en geluk te begeven.
Die kans is er nu!
Ik ben doodernstig, en het is geen loos geschrijf.  Er is, zoals altijd bij belangrijke beslissingen, niet eeuwig de tijd om te besluiten;  dit jaar is dus een bijzonder jaar ...

vrolijke

  • Berichten: 1104
  • bekennende pantheïst
    • Bekijk profiel
Het jaar voor 2013
« Reactie #10 Gepost op: januari 09, 2012, 10:58:00 am »

quote:

Harmoniezoeker schreef op 09 januari 2012 om 02:23:
Vrolijke, het is niet een kwestie van bang zijn, maar het aanpakken van een nieuwe kans.
Als je Openbaringen leest, is NL een uitstekende kandidaat om zoals een soort "Babylon" weggevaagd te worden - er is zelfzucht, seksuele ontucht, hoogmoed, misdaad alom.  Maar net zoals er een kans werd aangeboden aan Lot en z`n familie en de mensen in Noach`s tijd, is er ook nu een kans voor mensen die `hun bezoeking` herkennen.
Sun Myung Moon heeft de gezinswaarde van (her)inzegening van huwelijken ingesteld, om mensen hun relaties `bij te stellen`, en meer zich in de richting van hemels fortuin en geluk te begeven.
Die kans is er nu!
Ik ben doodernstig, en het is geen loos geschrijf.  Er is, zoals altijd bij belangrijke beslissingen, niet eeuwig de tijd om te besluiten;  dit jaar is dus een bijzonder jaar ...


Mensen waarschuwen voor "nieuwe tijden" hoort bij het repertoire, die geen ander doel hebben, als mensen in een afhankelijksverhouding te bekomen.

Ik heb geen "nieuwe kans" nodig.
Ik ben een gelukkig mens, die in harmonie met zichzelf en zijn millieu leefd.

We spreken ons nog een keer in 2013.

Harmoniezoeker

  • Berichten: 678
    • Bekijk profiel
Het jaar voor 2013
« Reactie #11 Gepost op: januari 10, 2012, 01:53:21 am »
Zelfgenoegzaamheid is een gevaar!  Daag jezelf `s uit Vrolijke.  Toen Jezus op aarde was zocht hij naar mensen met sterk geloof en ook visie ..
Nu is het dezelfde tijd.

vrolijke

  • Berichten: 1104
  • bekennende pantheïst
    • Bekijk profiel
Het jaar voor 2013
« Reactie #12 Gepost op: januari 10, 2012, 02:14:22 pm »
Nog een rede, waarom sommige mensen denken,dat de tijd ophoud in 2013.

http://2.bp.blogspot.com/_68dc2X9bOzA/S39x89DNa7I/AAAAAAAABWU/c7_Mpu_D7NM/s400/Maya+Calendar.jpg

Trajecto

  • Berichten: 4990
  • Nulla aetas ad discendum sera
    • Bekijk profiel
Het jaar voor 2013
« Reactie #13 Gepost op: januari 10, 2012, 03:11:30 pm »

quote:

Harmoniezoeker schreef op 09 januari 2012 om 02:23:
(...)
Ik ben doodernstig, en het is geen loos geschrijf.  Er is, zoals altijd bij belangrijke beslissingen, niet eeuwig de tijd om te besluiten;  dit jaar is dus een bijzonder jaar ...
Ik wil best geloven dat je het ernstig meent en dat je overtuigd bent, maar je hebt nog geen antwoord gegeven op de vraag waarom nu juist dit jaar aan te duiden is als laatste jaar voor een nieuwe tijd.
Vrolijke verwijst al naar de Mayakalender met een grappig plaatje. Heeft het met die kalender te maken of heb je een andere reden om 2012 aan te duiden?

grondig christelijk

  • Berichten: 3071
  • Wat was, Dat is, Zal zijn
    • Bekijk profiel
Het jaar voor 2013
« Reactie #14 Gepost op: januari 10, 2012, 07:27:13 pm »

quote:

Harmoniezoeker schreef op 09 januari 2012 om 02:23:
Vrolijke, het is niet een kwestie van bang zijn, maar het aanpakken van een nieuwe kans.
Als je Openbaringen leest, is NL een uitstekende kandidaat om zoals een soort "Babylon" weggevaagd te worden - er is zelfzucht, seksuele ontucht, hoogmoed, misdaad alom.  Maar net zoals er een kans werd aangeboden aan Lot en z`n familie en de mensen in Noach`s tijd, is er ook nu een kans voor mensen die `hun bezoeking` herkennen.
Sun Myung Moon heeft de gezinswaarde van (her)inzegening van huwelijken ingesteld, om mensen hun relaties `bij te stellen`, en meer zich in de richting van hemels fortuin en geluk te begeven.
Die kans is er nu!
Ik ben doodernstig, en het is geen loos geschrijf.  Er is, zoals altijd bij belangrijke beslissingen, niet eeuwig de tijd om te besluiten;  dit jaar is dus een bijzonder jaar ...


Sun Myung Moon is een valse Christus.
na 21 december zal het nog een tijd doorgaan.
De wereld zal opgelucht adem halen en nog veel voortvarender zijn eigen wil volgen.
Er zal gelachen worden op tv, waar blijft nu de uitkomst van al die voorspellingen
Ze zullen het verschil niet zien tussen de mayakalender en de wederkomst
Ze gooien alles op één hoop
Ze zullen schamper lachen
Het zal terugkomen in de nieuwjaarconferences
Er zal even een tijd van vrede aanbreken en financieel herstel
ook gelovigen gaan over tot de orde van de dag
de afval zal toenemen
de liefdeloosheid ook omdat deze jeugdgeneratie alleen maar gericht is op zichzelf, het ik en de geesteloze communitycultuur via de blackberry etc
de behoefte aan luxe zal exploderen
en dan overkomt de mensheid plots een onheil

open deur? Vast niet....
« Laatst bewerkt op: januari 10, 2012, 07:32:03 pm door grondig christelijk »

vrolijke

  • Berichten: 1104
  • bekennende pantheïst
    • Bekijk profiel
Het jaar voor 2013
« Reactie #15 Gepost op: januari 10, 2012, 07:42:52 pm »
Ik denk, dat hier persoonlijke toekomstangsten de oorzaak zijn.
Die worden dan op de hele wereld geprojekteerd.

Wie voor zichzelf geen toekomst vindt, kan het idee, dat alle hetzelfde probleem hebben, troostelijk zijn.

Harmoniezoeker

  • Berichten: 678
    • Bekijk profiel
Het jaar voor 2013
« Reactie #16 Gepost op: januari 11, 2012, 04:08:16 am »
Nu kan ik begrijpen waarom de mensen zoals Noach, Mozes en Jezus, Paulus etc het zo moeilijk hadden.
Trajecto:

Je antwoord is:  omdat de wedergekomen Messias dit zegt.
Is hij dan wel de wederkomst?
zie de volgende korte studie:

Dit is een van de kortste, maar zeker de belangrijkste bijbelstudie die u ooit heeft gedaan. Het gaat over de Wederkomst.


 De eerste komst van de Messias vond niet op een miraculeuze wijze plaats,  bijv. vanuit de lucht of zo, zoals voorspeld was in het OT boek Daniel, maar op een gewone manier, geboren van een vrouw, zoals dat was voorspeld in het boek Michah 5:2. Sommige mensen beweren dat Daniel profeteerde m.b.t. de wederkomst, maar in Romeinen 10:4 lezen we dat `Christus het einde van de wet is` en in Matt.11:13 lezen we dat alle profetieen slechts tot aan Johannes geldig waren. Zijn profetie was dus bedoeld voor de eerste komst, en we behoren `wolken` of `lucht` (termen die worden gebruikt m.b.t. de wederkomst in het OT en eht NT) dus symbolisch op te vatten, namelijk een heilige en pure sfeer.  Wolken worden immers gevormd door pure waterdamp en laten vuile bestanddelen achter in het water, van waaruit het komt.  In Hebr.12:1  lezen we dat wolken grote groepen wezens kunnen betekenen.  Christus zal dus verschijnen onder een grote groep mensen die zich relatief hebben afgescheiden van het kwaad.


Mensen hebben gewoonlijk hun ogen tot de lucht en de hemel (vaak gebruikt als symbool voor puurheid en goedheid) gericht, daar ze niets goeds verwachtten van dingen die uit de aarde voorkomen. Desondanks werkte God altijd door mensen van geloof, op aarde geboren, net als ons allemaal.


 Een voorbeeld van een tweede komst vinden we in het verhaal van Johannes de Doper. In Maleachi 4:5, lezen we dat God de profeet Elijah, die 850 jaar daarvoor leefde, weer naar de aarde zou sturen.  Jezus z`n woorden in Matt.11:14 en 17:13 maken het duidelijk dat Johannes die positie innam, daar zowel hij als Elijah dezelfde missie hadden, namelijk, het Joodse volk voorbereiden en verbinden met God.


 Hier zien we dus een duidelijk voorbeeld van het feit dat een `Wederkomst` niet altijd in de vorm van de zelfde persoon hoeft plaats te vinden.  In Openbaringen 2:17 en 19:13 is er daarom geschreven dat Christus met een `nieuwe naam zal komen, die slechts degene die de naam draagt zal kennen.


 Dat is precies wat er gebeurde in de Koreaanse Bergen, op die paasmorgen van 1936, toen Jezus verscheen aan de jonge Sun myung Moon, die wanhopig aan het bidden was, en hem vroeg om verder te gaan met de missie om het Koninkrijk der Hemelen te vestigen door het bouwen van ideale gezinnen. Als de wedergekomen Christus dus, met de nieuwe naam , de Ware Ouders van de mensheid.


Veeg het aub niet van de tafel, maar bidt, vast, mediteer ...  (en reageer alsu wilt!!!)


Zie ook www.reverendsunmyungmoon.org en www.upf.nl

elle

  • Moderator
  • Berichten: 7583
  • The way of the leaf
    • Bekijk profiel
Het jaar voor 2013
« Reactie #17 Gepost op: januari 11, 2012, 08:53:14 am »
Maar nogmaals, wat is er zo bijzonder aan 2012? En wat ga jij doen op 1 januari 2013 wanneer 't allemaal niet uitkomt zoals je nu geloofd?
"Ask not what the Body can do for you. Ask what you can do for the Body."[/]

Harmoniezoeker

  • Berichten: 678
    • Bekijk profiel
Het jaar voor 2013
« Reactie #18 Gepost op: januari 12, 2012, 02:50:11 am »
Kijk. elle, het is allemaal al aan het uitkomen ...
Het is niet te hopen, maar een religieuze oorlog staat wellicht voor de deur;  in NL en de westerse cultuur zijn de harten van de mensen hard en verward, zoals in Timoteus is aangegeven.  Er zijn ernstige rampen.
Aan de andere kant is er veel hoop als we goede gezins/huwelijks-waarden nastreven en helpen meebouwen aan 1 wereldfamilie onder God.   Het zou goed zijn als jij en andere discussie leden een keer een zaterdagmiddag opofferen voor een symposium over deze punten in Amsterdam ...

Harmoniezoeker

  • Berichten: 678
    • Bekijk profiel
Het jaar voor 2013
« Reactie #19 Gepost op: januari 12, 2012, 02:57:02 am »
Het is dus niet een kwestie van 1 januarie 2013, maar van een hele overgangs periode.  We moeten ook meer en meer rekening gaan houden met het Nieuwe Jaar gebaseerd op de maan kalender;  dat zou dus neer komen op een datum later in de eerste maand van het jaar 2013

elle

  • Moderator
  • Berichten: 7583
  • The way of the leaf
    • Bekijk profiel
Het jaar voor 2013
« Reactie #20 Gepost op: januari 12, 2012, 09:35:21 am »
Goed, wat doe je dan op 1 februari als er nog geen religieuze oorlog is uitgebroken?

Wat maakt die religieuze oorlog belangrijker dan alle andere religieuze oorlogen van de afgelopen tijd? Men kan prima verdedigen dat er altijd religieuze oorlogen zijn (neem de onderdrukking van christenen in de tijd van romeinse keizers; of de protestanten in de 16e eeuw die zich verzetten tegen de spaanse katholieke overheersing; of de huidige religieuze vervolgingen in kenia of noord-korea bijvoorbeed). Wat maakt de 'religieuze oorlog van het jaar 2013', als die al herkenbaar losbarst, zo bijzonder?

Hoe herken je al die tekenen? Of hou je het vooral bij vaagheden zodat je niet te specifiek hoeft te zijn en je dit soort onheilsvoorspellingen achteraf (1 februari 2013) gemakkelijk weg kan moffelen?
« Laatst bewerkt op: januari 12, 2012, 09:35:47 am door elle »
"Ask not what the Body can do for you. Ask what you can do for the Body."[/]

small brother

  • Berichten: 1309
    • Bekijk profiel
Het jaar voor 2013
« Reactie #21 Gepost op: januari 12, 2012, 10:14:33 am »

quote:

Harmoniezoeker schreef op 12 januari 2012 om 02:50:
Kijk, het is allemaal al aan het uitkomen ...
Het is niet te hopen, maar een religieuze oorlog staat wellicht voor de deur;  in NL en de westerse cultuur zijn de harten van de mensen hard en verward, zoals in Timoteus is aangegeven.  Er zijn ernstige rampen.
Aan de andere kant is er veel hoop als we goede gezins/huwelijks-waarden nastreven en helpen meebouwen aan 1 wereldfamilie onder God.   Het zou goed zijn als jij en andere discussie leden een keer een zaterdagmiddag opofferen voor een symposium over deze punten in Amsterdam ...

quote:

Harmoniezoeker schreef op 11 januari 2012 om 03:42:
Je weet wat ik bedoel - de Wederkomst heeft plaatsgevonden!

Als de wederkomst heeft plaatsgevonden, dan is dat bewust geschiedt in een zekere verborgenheid.
Als er een openbaring en een plan is die in verborgenheid plaatsvindt, dan zal dat altijd zijn tot bevestiging van het reeds aan de wereld geopenbaarde. Als er een bevestiging plaatsvindt van het reeds aan de wereld geopenbaarde, dan is dat een teken voor hen die die de bevestiging ontvangen.

Maar de wereld is bekendgemaakt met het Licht en de Messias en het Heil van God.
Het heil van de wereld en het evangelie wordt gewerkt door het geloof alleen. Dat is het geloof in God's Woord.
Velen zullen verleid worden. Velen zullen komen zegt de heilige schrift en roepen: deze is het of die is het. Velen zullen dwalen.  Velen zullen ook vallen en anderen laten struikelen of vallen. En tegelijk zal de tijd van de voleinding in haar voleinding helder zijn; daarom zullen niet alleen ware predikers, maar ook vele valse predikers gewerkt worden, en zelfs de aarde in haar scheppingsorde zal kreunen en tekenen laten zien omdat ook zij moet getuigen van het einde dat komen zal en ook reeds is ingezet. Héél de schepping zal het uitschreeuwen. Schreeuwen zoals de moeders van Betlehem schreeuwden toen een Licht opging. Het licht wordt overschreeuwd door de werkingen van het kwaad. En tegelijk zullen weinigen het Licht, en weinigen het kwaad, geloven, zoals ook Noach niet werd geloofd.

Maar allen zijn bekend geworden met het Levende Woord van God. Niemand gaat vrijuit.
Daarom: fijn dat je een wederkomst mag ervaren hebben. Piebe zou ons kunnen bevestigen dat er ook zijn die geloven dat de wederkomst al in de eerste eeuw heeft plaatsgevonden; en de Jehova's menen dat de wederkomst honderd jaar geleden heeft plaatsgehad. En zo wordt ook jij toegevoegd aan hen die iets van een wederkomst al ervaren hebben. Is dat dan iets bijzonders?
Nee. Ook de Emmaüsgangers ervaarden een wederkomst, en heel veel gelovigen ervaren allerlei manifestaties van een opgestane Heer (of zijn geest, of zijn moeder, of zijn profeet). Gemeenschappelijk aan alles wat uit God is, is dat het God's Woord bevestigt en heil over het goede en oordeel over het kwade predikt. God's Woord is recht en waarheid en zal dat ook tot in eeuwigheid blijven. En alles wat uit God is getuigt daarvan. En ook predikers die een appèl doen op het urgente en het directe en het aanstaande zijn, en op het reeds ingegaan zijn, van God's heil kunnen daarin door God geroepen zijn. Want wij allen zijn gewaarschuwd, en wij allen erkennen en belijden, dat het heil reeds is ingezet en het oordeel en de verlossing elk moment kan plaatsvinden; dat wil zeggen ook op 12 januari 2012.

Maar, als een prediker een ander evangelie brengt dan ons gebracht door de joden, en door Jezus Christus, en door de apostelen die ons zijn bekend geworden in wat wij de bijbel noemen, dan is dat andere evangelie ons als vervloekte afgoderij (voorzichtiger is rekenen met Rom.11:28), en zal elk teken en elk licht dat uit die bron komt een schande zijn en een aanleiding voor een grote strijd in de hemelgewesten.
Maar als hetgeen jij hebt ervaren voortkomt uit God, dan zul jij ook bevestigen hetgeen uit God is en hetgeen in het Licht is en zul je je niet graag laten verleiden om jezelf status en eer en macht en gezag toe te rekenen tegenover hen die jouw ervaring niet hebben meegekregen.
Want God Zelf zal openbaren hetgeen Hem belieft aan diegenen die Hij daartoe heeft bestemd. Vele gescheurde en gebroken vaten openen zich tot verkondiging van het heil van God. Wat zegt dan het gescheurde en gebrokene over wat van God is? En wat zegt het gescheurde en gebrokene over zichzelf?

Wat bevestigt dan het woord van een profeet? Wat is de essentie van jouw boodschap aan hen die God kennen en vertrouwd zijn met Zijn Woord? Om te verwerpen wat wij uit het Licht hebben en in het licht stellen, en een andere weg te gaan die verborgen is?

Heerst een maan over de morgenster? Het beeld van de maan zelf is dat het niet meer doet dan weerkaatsen wat uit het licht is. Hebben wij dan gemeenschap via de maan dan weten wij dat het licht er niet zelf is. Want de maan is alleen zichtbaar als licht in de duisternis. Maar wij, en ook jij, worden gesteld in gemeenschap met Christus, dat is in directe gemeenschap met het licht dat de morgenster wordt genoemd, dat heel de wereld verlichten zal en ook reeds nu verlicht overal waar zijn naam aangenomen en beleden wordt.

Soms wordt waarheid en soms worden goede woorden gebracht. Maar (schijnbaar) bij alle vormen van organisatie van hetgeen goed is, zie je dat het goede een factor wordt ter versterking van het gezag en onderwerping van wie het goede erkent. Wandel dan liever zelf ook in het licht, dat uit God is, en erken dat er één messias is en één waarheid, en één Jezus Christus, die is gekruisigd en opgestaan, en die Zelf zal komen met het oordeel van verlossing voor dezen en vernietiging van genen, op een dag op een moment dat ons zal overvallen als een bliksemschicht.

Elk oordeel wordt door profeten voorafgegaan zegt de Schrift. En daarom zullen er velen opstaan vóór die tijd, en deze gebeurtenis reeds aankondigen, maar zij zullen zodanig zwak en ongeëerd zijn dat ook de gevestigde orde van de gelovigen hen niet zal onderscheiden of erkennen. Daarom zullen de niet waakzame gelovigen hen niet herkennen. Maar; elke aankondiging van het Licht wordt omringt door aanvechtingen van de duisternis; en het Licht wordt erdoor herkend en scherp afgetekend. Kijk naar Bethlehem. Kijk naar het kruis. Kwaad is zichtbaar. Duisternis heerst. Zie het kwaad en de duisternis welke over het Licht lijken te heersen. Dan zie je ook dat waar God's Licht straalt er duisternis alom heerst voor degenen die erbij staan te kijken. Grote spot voor velen; onreddering en beving voor anderen; en Zicht op God voor enkelen.

Wie veel heeft, van hem wordt veel gevraagd. Neem daarom geen genoegen met een beetje maanlicht. Als het duister is danken wij voor de maan. Maar wie in het licht staat, vergeet de maan, want de duisternis is geweken en het licht is daar. Kies daarom voor volledige overgave aan Christus alleen. Toen ik een kind was, zegt Paulus in krenten dartien, dacht ik als een kind. Maar nu ik ben opgegroeid leg ik af wat van het kind is en groei ik op in geestelijke volwassenheid. Dat is niet in zelfstandigheid, vrij van God; maar in volledige afhankelijkheid volkomen vertrouwend op God.
« Laatst bewerkt op: januari 12, 2012, 05:37:03 pm door small brother »

Harmoniezoeker

  • Berichten: 678
    • Bekijk profiel
Het jaar voor 2013
« Reactie #22 Gepost op: januari 16, 2012, 06:35:28 am »
Wel, het is niet nodig om te concentreren op de oorlogen en rampen die al dan niet zullen gaan gebeuren, en of ze ernstiger zijn dan voorheen.  Het is mijn geloof dat na de financieele crises, als het westen na zo`n soort waarschuwing gewoon doorgaat met materialisme en zelfzucht, zulke `oordelen`zker kunnen gebeuren - ook dus, en wellicht vooral ook, in Nederland.  Het is niet mijn hoop echter!
Het is daarom beter om onzelf te concentreren op het mogelijke goede dat kan gaan gebeuren, en de beste voorbereiding is als we ofwel een Godgericht huwelijk vormen, of ons huwelijk laten herinzegenen, gericht op ware liefde en absolute gezinswaarden.

elle

  • Moderator
  • Berichten: 7583
  • The way of the leaf
    • Bekijk profiel
Het jaar voor 2013
« Reactie #23 Gepost op: januari 16, 2012, 09:38:49 am »
De huidige financiele crisis is nog niets vergeleken bij die van ~1927 en haalt 't amper bij die van de jaren '80. Wat is je punt? Waarom zou zo'n flutcrisis (levensstandaard normaliseert enigszins na jaren van overvloed en exces) ineens een bijzonder jaar aankondigen?
Concentreer je eens op 't beantwoorden van de vragen die je oproept. Je start dit topic, "Het jaar voor 2013", maar vervalt vervolgens in vaagheden en het herroepen van de wat stelliger uitspraken die je doet.

Vertel eens, hoe moet een onvruchtbaar echtpaar zich 'voorbereiden op een Godgericht huwelijk'? Jouw 'absolute gezinswaarden' omvatten kinderen, zoveel is me duidelijk. Maar een vrouw zonder eierstokken is een vrouw zonder eierstokken, of 't huwelijk nu 'heringezegend' is of niet.
(Nog los van het feit dat ik het bijzonder ongezond vind wanneer onvruchtbare mensen koste wat kost zwanger willen/moeten worden.)
"Ask not what the Body can do for you. Ask what you can do for the Body."[/]

Harmoniezoeker

  • Berichten: 678
    • Bekijk profiel
Het jaar voor 2013
« Reactie #24 Gepost op: januari 17, 2012, 03:29:24 am »
Sinds de val van de mens heeft de mensheid te kampen met vele vormen van lijden - onvruchtbaarheid is er een van.  Adoptie kan wel een uitkomst zijn.

elle

  • Moderator
  • Berichten: 7583
  • The way of the leaf
    • Bekijk profiel
Het jaar voor 2013
« Reactie #25 Gepost op: januari 17, 2012, 08:56:41 am »
In welke zin is dat een uitkomst? Ik snap dat adoptie het lijden kan verminderen, bedoel je slechts dat? Dan helpt het maar deels: er zijn genoeg onvruchtbare mensen voor wie adoptie slechts een pleistertje is om de pijn wat minder te voelen. En ook andersom: er zijn onvruchtbare mensen die helemaal geen kinderwens hebben.

Past adoptie ook binnen het 'Godgerichte huwelijk' van Moon? Moet je kinderen adopteren van Moon, wanneer je onvruchtbaar bent? Loop je anders meer kans te bezwijken voor verleidinging? Loop je anders de boot mis?

En hoe zit dat met die 'nieuwe tijd'? Is het zaak dat dit jaar nog te regelen? Best lullig dan: adoptietrajecten nemen vaak langer in beslag. Of is dit ook een punt waar je je woorden weer intrekt? Wat blijft er dan nog over van je 'in 2013 breekt een nieuwe tijd aan'?
"Ask not what the Body can do for you. Ask what you can do for the Body."[/]

Harmoniezoeker

  • Berichten: 678
    • Bekijk profiel
Het jaar voor 2013
« Reactie #26 Gepost op: januari 18, 2012, 12:11:47 am »
elle, ik merk dat je veel pijn heeft te verduren gehad.  Dat is zwaar.  We gaan allemaal een speciale koers in het leven, en worden uitgedaagd om desondanks alles positief te blijven  Dat valt niet mee.
Adoptie wordt gedaan binnen de gemeenschap, en vruchtbare echtparen besluiten van te voren al om een kind te `schenken`;  het is immers belangrijk dat het kind hopelijk meegaat in de traditie van de ouders?  Anders zijn er later weer vele problemen en niet te overkomen wonden.
elle, wanneer wens je een symposium bij te wonen in A`dam?  Je mag met Gaitema ook uitnodigen ...

grondig christelijk

  • Berichten: 3071
  • Wat was, Dat is, Zal zijn
    • Bekijk profiel
Het jaar voor 2013
« Reactie #27 Gepost op: januari 18, 2012, 12:44:03 am »

quote:

Harmoniezoeker schreef op 18 januari 2012 om 00:11:
elle, ik merk dat je veel pijn heeft te verduren gehad.  Dat is zwaar.  We gaan allemaal een speciale koers in het leven, en worden uitgedaagd om desondanks alles positief te blijven  Dat valt niet mee.
Adoptie wordt gedaan binnen de gemeenschap, en vruchtbare echtparen besluiten van te voren al om een kind te `schenken`;  het is immers belangrijk dat het kind hopelijk meegaat in de traditie van de ouders?  Anders zijn er later weer vele problemen en niet te overkomen wonden.
elle, wanneer wens je een symposium bij te wonen in A`dam?  Je mag met Gaitema ook uitnodigen ...
sorry, heel apart, schenk ze......................GEKTE

Harmoniezoeker

  • Berichten: 678
    • Bekijk profiel
Het jaar voor 2013
« Reactie #28 Gepost op: januari 18, 2012, 01:24:42 am »
elle, tussen twee haakjes, het hebben van kinderen ligt in het plan van God, niet alleen omdat het een geschenk is, maar ook omdat het hebben van kinderen het hart van de ouders kan vergroten,  verdiepen ....  Het is daarom dat het belangrijk is om kinderen te hebben of te adopteren. Daar ouders de kinderen begelijden en opvoeden komen ze ook meer te weten over het hart van God, hoe Hij zich om de mens bekommert, zorgt voor en liefde geeft aan de mensheid.

elle

  • Moderator
  • Berichten: 7583
  • The way of the leaf
    • Bekijk profiel
Het jaar voor 2013
« Reactie #29 Gepost op: januari 18, 2012, 09:16:15 am »
Harmoniezoeker, geef aub antwoord in plaats van van alles te veronderstellen over mijn gemoed en verleden; ga het gespreksonderwerp aub niet veranderen in een persoonlijke aanval. Ontwijk de kritische vragen eens niet.

Hoe cruciaal is het om kinderen groot te brengen binnen jouw geloof, en zijn bewust kinderlozen (echtpaar of alleenstaand) dus goddeloos? Moet je trouwen om Moons heil te verwerven?
Wat als mensen op 1 februari 2013 nog ongehuwd en/of kinderloos zijn? Wat gaat 2013 brengen dat het zo'n speciaal jaar voor Moon is?

('begelijden van kinderen'... mooie term..)
"Ask not what the Body can do for you. Ask what you can do for the Body."[/]

small brother

  • Berichten: 1309
    • Bekijk profiel
Het jaar voor 2013
« Reactie #30 Gepost op: januari 18, 2012, 10:51:01 am »

quote:

Harmoniezoeker schreef op 16 januari 2012 om 06:35:
Het is daarom beter om onzelf te concentreren op het mogelijke goede dat kan gaan gebeuren, en de beste voorbereiding is als we ofwel een Godgericht huwelijk vormen, of ons huwelijk laten herinzegenen, gericht op ware liefde en absolute gezinswaarden.

Als je vragen van Elle hebt beantwoord, graag een beetje aandacht voor het volgende:

Wat zegt God's Woord??
Wie is mijn kind?  Wie is mijn broeder?
Wie is mijn zuster? Wie mijn moeder?
Dat is wie de wil van God doet.

En wie zullen wij tot God brengen? Een ieder over wie God ons heeft gesteld; dat is dus een ieder die zich onderworpen weet aan ons (geestelijk) gezag.

Het Woord van God is een scherp tweesnijdend zwaard en de enige verlosser die God heeft gegeven brengt niet alleen verlossing, maar ook strijd met alles wat van de wereld is. En strijd met de werkingen van onze eigen begeerte.

Heersen
Wil je iets uit zijn verband rukken en daar selectief op bouwen, dan kun je dat alleen bereiken door gezag en controle en vormgeving van de ziel.
Sommige groepen doen dat door absoluut gezag te handhaven.
Sommige groepen doen dat door alles wat anders is te diskwalificeren.
Sommigen doen dat op het niveau van letters en heersende interpretaties.
Sommigen doen dat door isolatie en nieuwe zielen verwekken en die vanaf de geboorte op te voeden in isolatie.

En blijkbaar doen sommigen, zoals jullie, dat door stelselmatig als groep je te richten op het koppelen van zoveel mogelijk kinderen aan voorbeeldvolgelingen, en in je belijdenis en leerverkondiging ook dat te brengen als het hoogste doel. Groepsbeheersing als doel.

Onderscheiden van goed en kwaad
Maar hoe onderscheiden wij dan het kwade van het goede?
Bij alles wat kwaad is is er de behoefte om de waarheid en het recht van God's heerschappij toe te eigenen. Het kwaad heeft geen belang bij een eigen koninkrijk. Het zoekt en begeert het koninkrijk van God alleen, en het zoekt en begeert de zielen die God zich heeft toegeëigend.
Het kwaad spreekt met een claim op het gezag van God, en met een beroep op de heerlijkheid van God, en met kennis die God's geopenbaarde wil zoekt te overstijgen.

Maar opnieuw: hoe onderscheiden wij dan het kwade van het goede?
Wij onderscheiden wat kwaad is doordat het zich beroept op God's Woord, maar daarbij openlijk en met gezag God's Woord verwerpt.
Hoe kunnen we dan God's Woord officieel verwerpen? Dat kan alleen als we gezag van God erover laten spreken. Daarom dient het kwaad zich altijd aan als God zelf. Dat is nooit anders. God zelf, dat is een openbaring van God. God zelf dat is een nieuwe messias. God zelf dat is een plaatsbekleder van de messias, of een nieuwe profeet. God zelf, dat is de mens die bevrijd is van zijn vlees, en aan God's Geest gelijkgeworden is.

Maar hoe onderscheiden wij dan het kwade van het goede?
De bijbel zegt in profetische woorden: al was het een engel die een ander evangelie brengt, dan nog zal het u als afgodendienst zijn. En elders: God's Woord is recht en waarheid. God's Woord kan niet gebroken worden. God is trouw aan zichzelf en kan niet onze ontrouw met ontrouw beantwoorden. God verlaat niet wat Zijn hand begon.
Daarom is een vals evangelie en een verkondiging van het kwaad altijd te meten en te toetsen aan God zelf: Elke valse profetie moet met God breken. En elke valse profetie heeft het gezag nodig om te kunnen breken. En elke valse profetie verkondigt een licht waarvan wordt geclaimd dat het sterker is dan hetgeen God eerder bracht.

In een zwart-wit beeld is een valse profeet altijd superherkenbaar: Hij leert altijd dat God's Woord onfeilbaar is, maar dan wel pas vanaf het moment dat hijzelf begint te spreken.
Een valse profeet is dus herkenbaar omdat het altijd breekt met God's Woord.

En een ware profetie heeft geen gezag nodig, want dat is hem reeds gegeven door God. Een ware profetie zoekt geen gezag, want hij dient niet zichzelf, maar God. Een ware profetie claimt niets anders dan om terug te keren tot het oude dat God reeds heeft gegeven.

En alle profetieën, hetzij goed hetzij kwaad, willen de mens oproepen om het eigen pad te verlaten. Want het eigen pad van de mens dat is de eigen wil en de eigen vrijheid en de eigen begeerte en het eigen koninkrijk.

Het oordeel
Van wie de goede weg loopt en ernstiglijk dwaalt kun je zeggen dat hij geen valse profeet is. Maar wel dat hij een gebroken vat is waaruit blijkt van een groter licht en een groter heil.
Maar van wie een kwade weg kiest en zich daarbij hult in een gedaante van licht en godvrezendheid kun je zeggen dat het beter was dat hij niet geboren was omdat God hem zal treffen en de schuld zal als molenstenen om zijn nek worden gehangen.

Maar in geen van bovenstaande gevallen oordelen wij zelf. Het oordeel komt van de confrontatie met God's Woord. En wij spreken God's Woord na en wij toetsen aan God's Woord. En God's Woord nasprekend bevestigen wij God's Woord, en bestrijden wij hetgeen zich er tegen keert.

Mohammed is geen Christus. Moon is geen Christus. De Paus is geen Christus. Een synode is geen Christus. Een kerkenraad is geen Christus. Een wedergeborene is geen Christus. Maar Christus alleen is Christus, en wie Hem niet volgt, en zich in gemeenschap met hem aan God niet onderwerpt is des eeuwigen doods schuldig.

Dus de vraag die aan een ieder gesteld wordt is eigenlijk in de eerste plaats: Geloof je en belijd je dat God's Woord tot ons gekomen is en dat dit woord recht en waarheid is tot in eeuwigheid? Ten tweede, geloof je dat er een omslagpunt is geweest dat reeds in de oudheid is aangekondigd en ook in Christus is bevestigd, namelijk dat God de mens - na een leerschool tot dienstbaarheid - heeft bevrijd van het diensthuis en als priesters heeft aangesteld om God's eer en heerlijkheid te bevestigen en te beleven en uit te dragen als een licht dat de wereld overschijnt. En ten derde, geloof je dat God wat Hij heeft gewerkt ook zal bevestigen en schragen tot in eeuwigheid?

Conclusie
Niemand zal het precies zo formuleren. Maar hoe je het ook zelf formuleert, de boodschap en de conclusie leidt tot hetzelfde resultaat: je breekt met God's Woord of je bevestigt het. Breek je het dan wordt jezelf ook gebroken, niet door mij maar door God zelf.
Bevestig je het, dan is het tijd om wat je leert en waarmee een mens je heeft gevoed, te toetsen aan God's Woord, en jezelf te onderwerpen aan God boven de leer van een mens.

Één God, één gezin
God leert inderdaad een wereldgezin. Dat kun je lezen in de eerste regels van deze post. Maar als ik je goed begrepen heb is dat een heel ander gezin dan waarover jij spreekt. En als wij ons onderwerpen aan God, dan kunnen we bij onverkwikkelijk wordende praat over een wereldgezin met een wereld-adoptieplan, beginnen met het naspreken van God's Woord, en ons daaraan boven alles conformeren.

Aanspreekbaarheid
Maar alles staat of valt met aanspreekbaarheid. Dus begin s.v.p. liever met de door anderen gestelde vragen te beantwoorden.
« Laatst bewerkt op: januari 18, 2012, 12:20:47 pm door small brother »

Harmoniezoeker

  • Berichten: 678
    • Bekijk profiel
Het jaar voor 2013
« Reactie #31 Gepost op: januari 18, 2012, 02:34:20 pm »
Het was geen aanval.   Mijn 2e reaktie gisteren geeft antwoord denk ik.
Trouwen en kinderen is deel van de zegen die God uitsprak in Gen. 1:28.
Het is dus niet een kwestie van Moon`s heil, maar hij benadrukt het wel en legt het belang ervan uit.  Het is niet alleen voor de eigen ontwikkeling, maar ook voor de ontwikkeling van de mensheid om een goed nageslacht achter te laten.
Het is tegelijkertijd ook een troost en ondersteuning als we zelf oud worden.
Adoptie binnen de gemeenschap, en kinder `schenking` is dan ook een van de mooie unieke aspecten van onze traditie - met recht een helese traditie,

Harmoniezoeker

  • Berichten: 678
    • Bekijk profiel
Het jaar voor 2013
« Reactie #32 Gepost op: januari 18, 2012, 02:36:37 pm »
Small brother je brengt erg veel punten op ,,,

elle

  • Moderator
  • Berichten: 7583
  • The way of the leaf
    • Bekijk profiel
Het jaar voor 2013
« Reactie #33 Gepost op: januari 18, 2012, 03:57:27 pm »
Hoe wil je het dan noemen? In plaats van in te gaan op mijn vragen (ik vind geen antwoord in je '2e reactie van gisteren') negeer je ze volkomen en roept op psychotherapeutische wijze iets over mijn (vermeende!) geestestoestand.

Nogmaals:
1: Hoe cruciaal is het om kinderen groot te brengen binnen jouw geloof
2: zijn bewust kinderlozen (echtpaar of alleenstaand) dus goddeloos?
3: Moet je trouwen om Moons heil te verwerven?

4: Wat als mensen op 1 februari 2013 nog ongehuwd en/of kinderloos zijn?
5: Wat gaat 2013 brengen dat het zo'n speciaal jaar voor Moon is?

Kinderen krijgen is een deel van de zegen die in genesis 1:28 genoemd wordt. Trouwen staat daar niet bij. Het kinderen baren wordt 2 hoofdstukken later vervloekt (3:16). Monogamie is in het geheel geen oud-testamentische notie. Paulus prijst zichzelf gelukkig omdat hij alleen is.
1 korinthe 7:

quote:

... bent u niet gebonden aan een vrouw, zoek er dan ook geen.
... het huwelijk wordt een zware belasting die ik u graag zou besparen.
Laat daarom ieder die een vrouw heeft zo leven dat het hem niet in beslag neemt...
Een ongetrouwde man draagt zorg voor de zaak van de Heer en wil de Heer behagen. 33 Een getrouwde man draagt zorg voor aardse zaken en wil zijn vrouw behagen, 34 dus zijn aandacht is verdeeld. Een ongetrouwde vrouw en een meisje dat nog niet getrouwd is, dragen zorg voor de zaak van de Heer, en wel zo dat ze God met heel hun lichaam en geest zijn toegewijd. Maar een getrouwde vrouw draagt zorg voor aardse zaken en wil haar man behagen.
... 37 Iemand echter die uit overtuiging, dus zonder dwang en uit vrije wil, voor zichzelf besloten heeft niet met haar te trouwen, handelt uitstekend. 38 Dus iemand die met haar trouwt handelt goed, maar iemand die niet met haar trouwt handelt beter.
Paulus: Dat is althans mijn mening, en ik meen dat ook ik de Geest van God bezit.


Vandaar dat het logisch is om van 'Moons leer' en van 'Moons heil' te spreken: de dingen die jij erover vertelt stroken hooguit zijdelings met de bijbel. Veeleer zijn ze een verdraaiing van de boodschap. Wanneer jij zegt dat Moon een reïncarnatie oid van Jezus Christus is, dan ook is 'Moons heil' een adequate typering.

Dus nogmaals: ga eens helder in op de 5 vragen eerder in deze post.
En 6: hoe kan het geforceerd opzadelen van onvruchtbare echtparen met kinderen bijdragen aan hun heil?
« Laatst bewerkt op: januari 18, 2012, 05:34:26 pm door elle »
"Ask not what the Body can do for you. Ask what you can do for the Body."[/]

Harmoniezoeker

  • Berichten: 678
    • Bekijk profiel
Het jaar voor 2013
« Reactie #34 Gepost op: januari 18, 2012, 11:27:22 pm »
Ik heb uitgelegd wat de goede dingen zijn omtrent kinderen, en huwelijk.
Het bewust kiezen voor het niet-hebben van kinderen gaat dus in tegen God`s ideaal in, als je dat `goddeloos ` wenst te noemen.
Trouwen is nodig voor het hebben van kinderen.
Mensen die ongehuwd besluiten te blijven zijn onwetend van het ideaal - jij bent dat dus niet meer.
Na de val van de mens werd trouwen en kinderen hebben `bedenkelijk` daar Satan op het toneel was verschenen.
In de loop van de voorzienigheid van God is er meer duidelijkheid verschenen omtrent de relatie man/vrouw, en nu door rev. Moon zo veel meer ...
Sun Myung Moon is geen reincarnatie van Jezus - Jezus verscheen aan hem in 1936, en werkt geestelijk met hem, zoals Elijah met Johannes de doper werkte.
Het beste is om een symposium te bezoeken.

Fotogravinnetje

  • Moderator
  • Berichten: 3905
  • Crimpen op den Yssel
    • Bekijk profiel
Het jaar voor 2013
« Reactie #35 Gepost op: januari 18, 2012, 11:44:15 pm »
Harmoniezoeker, zou je misschien gewoon de vragen 1 voor 1 willen beantwoorden zodat helder is wat op welke vraag slaat? Ik snap namelijk niet wat je nou als antwoord bedoelt op welke vraag. Of dat je alleen maar loopt te preken zonder antwoorden te geven
« Laatst bewerkt op: januari 18, 2012, 11:45:09 pm door Fotogravinnetje »
computerfout: een vreemde een in de byte

dingo

  • Berichten: 3483
    • Bekijk profiel
Het jaar voor 2013
« Reactie #36 Gepost op: januari 19, 2012, 12:18:47 am »
Geen idee wat Harmoniezoeker nu precies bedoeld te zeggen maar uit praktijkervaring kan ik vertellen dat het getrouwd zijn en het kinderen krijgen, vooral een oefening in geduld is en niet noodzakelijk altijd het beste in je boven brengt. (Meestal wel trouwens ;) )

elle

  • Moderator
  • Berichten: 7583
  • The way of the leaf
    • Bekijk profiel
Het jaar voor 2013
« Reactie #37 Gepost op: januari 19, 2012, 09:59:26 am »

quote:

Harmoniezoeker schreef op 18 januari 2012 om 23:27:
Ik heb uitgelegd wat de goede dingen zijn omtrent kinderen, en huwelijk.
Ja, maar niet hoe cruciaal het is. Wanneer iets 'goed' is om te doen, heeft het nog niet de status van gebod ofzo. Cru gezegd: ga je naar de hel wanneer je ongehuwd/kinderloos dood gaat? Zoja, dan is wordt het krijgen van kinderen (via adoptie of natuurlijk) dus eigenlijk dwingend opgelegd.
Terwijl Jezus Christus ons juist heeft vrijgekocht van de wet en Paulus ons maant om elkaar geen nieuwe gebodjes op te leggen.

quote:

Het bewust kiezen voor het niet-hebben van kinderen gaat dus in tegen God`s ideaal in, als je dat `goddeloos ` wenst te noemen.
Armoede hebben, ziek zijn, dood gaan, verdriet hebben, het gaat allemaal in tegen Gods ideaal. Staat bewust kinderloos blijven (om wat voor reden dan ook) op één lijn met deze inbreuken op het ideaal, of is het erger dan dat?

quote:

Trouwen is nodig voor het hebben van kinderen.
Mensen die ongehuwd besluiten te blijven zijn onwetend van het ideaal - jij bent dat dus niet meer.

Word nou eens niet persoonlijk!
Er is geen 'het ideaal', tenzij je de wereld van na Christus' wederkomst bedoelt waarbij de aarde nieuw geschapen is; of de wereld van voor de zondeval. Dat is een wereld zonder verdriet, ziekte en pijn. Dat is ook een wereld zonder huwelijken (zie Jezus' opmerking in lucas 20: "34 En Jezus zeide tot hen: De kinderen dezer eeuw huwen en worden ten huwelijk genomen, 35 maar die waardig gekeurd zijn deel te verkrijgen aan die eeuw en aan de opstanding uit de doden, huwen niet en worden niet ten huwelijk genomen."). Voor de zondeval werd er ook niet gehuwd of kinderen gekregen.
Ergo, Gods ideaal versmallen tot het hebben van een (gelukkig) huwelijk doet op een grove manier af aan wat ons in Jezus Christus beloofd is.

quote:

Na de val van de mens werd trouwen en kinderen hebben `bedenkelijk` daar Satan op het toneel was verschenen.
In de loop van de voorzienigheid van God is er meer duidelijkheid verschenen omtrent de relatie man/vrouw, en nu door rev. Moon zo veel meer ...

Revelaties die niet stroken met de bijbel. Hoe kan dat een Ware Christelijke Boodschap zijn?

quote:

Sun Myung Moon is geen reincarnatie van Jezus - Jezus verscheen aan hem in 1936, en werkt geestelijk met hem, zoals Elijah met Johannes de doper werkte.
Ik druk me inderdaad ongelukkig uit. Maar je hebt beweerd (kort samengevat) dat Moon de Nieuwe Messias is, goddelijk, en dat Christus via geboorte in hem is weergekomen. Ik vertaal dat als 'reincarnatie', wat wellicht wat bezijden jouw waarheid is.

quote:

Het beste is om een symposium te bezoeken.

Welnee. Het beste is wanneer jij heldere standpunten uitdraagt en bereid bent te verdedigen wat je zegt. Wanneer jij al niet helder in kunt gaan op wat gezegd wordt, waarom zou ik mij dan geroepen voelen om naar een symposium te gaan? Ik heb geen enkele behoefte om ook maar de kans te lopen om verstrikt te raken in een of ander sektarisch gebeuren. Tot nu toe is mijn ervaring dat mensen die lid zijn van een sekte-achtige beweging wel van alles roepen maar als puntje bij paaltje komt erg slecht ingaan op vragen/kritiek van anderen, en daarbij steeds in herhaling vallen zonder dat dat helderheid verschaft. En mensen oproepen om hun bijeenkomsten te bezoeken.

Maar goed, eerst weer terug naar die 5 (6) vragen:

1: Hoe cruciaal is het om kinderen groot te brengen binnen jouw geloof (oftewel: ga je idd naar de hel wanneer je nooit trouwt)
2: zijn bewust kinderlozen (echtpaar of alleenstaand) dus goddeloos (oftewel: gaan ze idd naar de hel)?
3: Moet je trouwen om Moons heil te verwerven (oftewel: is Moon de enige verlosser die momenteel mogelijk is en betekent het niets wat Jezus Christus heeft gedaan; de boodschappen van die twee stroken namelijk niet)?

4: Wat als mensen op 1 februari 2013 nog ongehuwd en/of kinderloos zijn?
5: Wat gaat 2013 brengen dat het zo'n speciaal jaar voor Moon is?

6: hoe kan het geforceerd opzadelen van onvruchtbare echtparen met kinderen bijdragen aan hun heil (dwang is zelden heilzaam; sommige mensen zijn nu eenmaal ongeschikt voor 't ouderschap)?
"Ask not what the Body can do for you. Ask what you can do for the Body."[/]

Harmoniezoeker

  • Berichten: 678
    • Bekijk profiel
Het jaar voor 2013
« Reactie #38 Gepost op: januari 19, 2012, 10:34:51 pm »
Hallo Fotgravinnetje - goed om van je te horen.

Dingo, dat is een belanrijk punt.

elle:
Het is niet een kwestie van naar de hemel gaan of naar de hel denk ik - er zijn vele `verblijven` in de geestelijke wereld.
Het is wel zo dat `wat je op aarde bindt, is gebonden in de hemel`. maw wat je hier al of niet innerlijk bereikt neem je mee.  Dus als je die ervaring en liefde van kinderen hebben en begelijden kan hebben, neem je die ervaring mee.

Wat betreft het `ideaal` schrijf ik dus betr. de wereld van voor de val, en die na de wederkomst in deze tijd.

Ik denk dat armoede een keuze is, vele ziektes zijn dat ook, en het daarmee gepaarde verdriet - het hangt immers vaak af van levensstijl en al of niet aannemen van advies of kansen?


Als je pertinent volhoudt in het ontkennen van unberhaupt de mogelijkheid dat God door SMMoon kan werken   (alhoewel het boek Openbaringen, de bijbel dus, er vol van staat) zijn we uitgepraat.

small brother

  • Berichten: 1309
    • Bekijk profiel
Het jaar voor 2013
« Reactie #39 Gepost op: januari 20, 2012, 08:56:53 am »

quote:

Harmoniezoeker schreef op 19 januari 2012 om 22:34:
Als je pertinent volhoudt in het ontkennen van uberhaupt de mogelijkheid dat God door SMMoon kan werken   (alhoewel het boek Openbaringen, de bijbel dus, er vol van staat) zijn we uitgepraat.
Als je - in jouw woorden - "pertinent volhoudt" in het "ontkennen" van überhaupt de mogelijkheid dat God door jouzelf of door een andere user kan werken, (alhoewel de bijbel er vol van staat) dan ben jij uitgepraat. Maar als je gelooft dat God in alles aanwezig is en in alles geëerd wil worden, en werkt door de natuur en door krachten en door sterke mensen en door zwakke mensen, dan raak je over Hem nooit uitgepraat. Dan zoek je antwoorden te krijgen en te geven. Want God is een God van het licht, en er is geen duisternis in Hem.

In het gesprek over duiding van God's Wil en God's Plan gaat het niet om de mogelijkheden die God geeft voor kinderen van Hem, want deze zijn talrijk. Maar het gaat erom of God Zichzelf en Zijn Plan laat kennen en begrijpen door Zijn Woord.

En het gaat erom of ook naar dat Woord wordt gehoord. Niet naar de letter - want dat lukt zelfs gelijkgezinden in één huis niet - maar naar de intentie. Wie zich onvoorwaardelijk onderwerpt aan de leer van de Heilige Schrift, die vindt gemeenschappelijkheid in de kern van het geloof, en dat is verlossing en dat is God's heil. Maar wie de leer van de Heilige schrift verwerpt, die zal zichzelf in duisternis hullen, want het licht kan hij niet verdragen.

Hij zal dan degene zijn die begint over het uitgepraat zijn.
Ben jij dat?
« Laatst bewerkt op: januari 20, 2012, 12:14:51 pm door small brother »

pyro

  • Berichten: 779
    • Bekijk profiel
Het jaar voor 2013
« Reactie #40 Gepost op: januari 20, 2012, 10:04:43 am »

quote:

elle schreef op 19 januari 2012 om 09:59:
[...]
4: Wat als mensen op 1 februari 2013 nog ongehuwd en/of kinderloos zijn?
5: Wat gaat 2013 brengen dat het zo'n speciaal jaar voor Moon is?
Op 2 februari 2013 is er iets veranderd voor wie gelooft dat er iets veranderd is. Zo gaat dat bij achterspellingen. Niet zo moeilijk, hoor.

vrolijke

  • Berichten: 1104
  • bekennende pantheïst
    • Bekijk profiel
Het jaar voor 2013
« Reactie #41 Gepost op: januari 20, 2012, 10:17:25 am »
Ik stond erbij en keek ernaar.  :+

Fotogravinnetje

  • Moderator
  • Berichten: 3905
  • Crimpen op den Yssel
    • Bekijk profiel
Het jaar voor 2013
« Reactie #42 Gepost op: januari 20, 2012, 11:14:18 am »

quote:

Harmoniezoeker schreef op 19 januari 2012 om 22:34:
Hallo Fotgravinnetje - goed om van je te horen.

[...]
Dat is geen reactie op wat ik schreef. Hoe moeilijk is het nou om gewoon te doen wat ik vraag? Of is het zo moeilijk omdat je de antwoorden niet hebt en dat niet wilt laten blijken?
computerfout: een vreemde een in de byte

vrolijke

  • Berichten: 1104
  • bekennende pantheïst
    • Bekijk profiel
Het jaar voor 2013
« Reactie #43 Gepost op: januari 20, 2012, 02:47:31 pm »

quote:

Fotogravinnetje schreef op 20 januari 2012 om 11:14:
[...]

Dat is geen reactie op wat ik schreef. Hoe moeilijk is het nou om gewoon te doen wat ik vraag? Of is het zo moeilijk omdat je de antwoorden niet hebt en dat niet wilt laten blijken?
Ik denk dat dit zijn uitputtendst antwoord is:

quote:

Harmoniezoeker schreef op 18 januari 2012 om 23:27:

Het beste is om een symposium te bezoeken.

Harmoniezoeker

  • Berichten: 678
    • Bekijk profiel
Het jaar voor 2013
« Reactie #44 Gepost op: januari 21, 2012, 01:41:01 pm »
Iedereen, Vrolijke, Grondig Christelijk, Small Brother, Thorgrem, Gait, elle en Fotgravinnetje is welkom op het symposium dat we iedere week op zaterdag organiseren;   alleen dan is er een kans dat we `eruit`komen ....

God`s zegen, leiding en bescherming is toewenst aan iedereen!!!

Trajecto

  • Berichten: 4990
  • Nulla aetas ad discendum sera
    • Bekijk profiel
Het jaar voor 2013
« Reactie #45 Gepost op: januari 21, 2012, 03:08:31 pm »

quote:

Harmoniezoeker schreef op 21 januari 2012 om 13:41:
Iedereen, Vrolijke, Grondig Christelijk, Small Brother, Thorgrem, Gait, elle en Fotgravinnetje is welkom op het symposium dat we iedere week op zaterdag organiseren;   alleen dan is er een kans dat we `eruit`komen ....

God`s zegen, leiding en bescherming is toewenst aan iedereen!!!

Je verwart mij nu even met Thorgrem denk ik -- want die heeft hier in dit topic niet gepost en ik wel -- maar eenieder is welkom. Dat begrijp ik.

Het zal ook wel duidelijker worden wanneer men zo'n symposium bezoekt hoe jullie geloven. Het kan lastig zijn om dingen betreffende zijn geloofsrichting voor anderen duidelijk toe te lichten in een forum, maar het is natuurlijk zo dat er vragen komen wanneer er nogal stellige uitspraken worden gedaan zoals jij doet.
Misschien vind je het al genoeg dat er wellicht toch weer iemand op het spoor wordt gezet van jullie manier van geloven, maar het zou wel prettig zijn als je toch ook probeert om als het enigszins kan de reagerende forumleden van wat rechtstreekse antwoorden op vragen te voorzien. Het werkt een beetje frustrerend voor iemand als je een duidelijke vraag stelt en dan een antwoord krijgt wat er geen is en wat je meer kunt zien als een algemene verwijzing die betreffende het gevraagde nauwelijks iets duidelijker maakt.

pyro

  • Berichten: 779
    • Bekijk profiel
Het jaar voor 2013
« Reactie #46 Gepost op: januari 21, 2012, 07:15:44 pm »

quote:

Harmoniezoeker schreef op 21 januari 2012 om 13:41:
Iedereen, Vrolijke, Grondig Christelijk, Small Brother, Thorgrem, Gait, elle en Fotgravinnetje is welkom op het symposium dat we iedere week op zaterdag organiseren;   alleen dan is er een kans dat we `eruit`komen ....

God`s zegen, leiding en bescherming is toewenst aan iedereen!!!
Bedankt voor het mooie aanbod  d:)b

Harmoniezoeker

  • Berichten: 678
    • Bekijk profiel
Het jaar voor 2013
« Reactie #47 Gepost op: januari 23, 2012, 01:38:29 pm »
Ik ben trouwens niet zo geconcentreerd op rampen - die zijn diep tragisch voor de betrokkenen. Het kan best zijn dat 2012 een jaar is van beslissing en dat in 2013 de narigheid begint - het is niet precies te zeggen.  We moeten echter wel zorgen dat we op de juiste tijd op de juiste plaats zitten.  
Dit kan alleen als we ons richten op God`s will in deze tijd.
Rev. Sun Myung Moon is de Koning der Koningen en de Vredesvorst daar hun gewerkt heeft voor het overwinnen van de Soviet Unie, de situatie in het MO via Mepi, Kenia en Nepal vredesbemiddeling etc. etc.

Hoe zit`t met het symposium - wie komt er en wanneer?

vrolijke

  • Berichten: 1104
  • bekennende pantheïst
    • Bekijk profiel
Het jaar voor 2013
« Reactie #48 Gepost op: januari 23, 2012, 04:13:50 pm »
Nu loop ik nu al meer als 60 jaar rond op deze wereld.
Ik zal nooit begrijpen, dat er steeds weer mensen zijn, die kwartjesvinders volgen.

elle

  • Moderator
  • Berichten: 7583
  • The way of the leaf
    • Bekijk profiel
Het jaar voor 2013
« Reactie #49 Gepost op: januari 23, 2012, 04:17:03 pm »
Harmoniezoeker: als jij nu eens naar dat symposium gaat en antwoorden krijgt op die 5 vragen, dan kun je ze ons weer meedelen. Bon idee?
"Ask not what the Body can do for you. Ask what you can do for the Body."[/]