Auteur Topic: Is Jezus Christus nu JHWH in het vlees gekomen of?  (gelezen 13119 keer)

grondig christelijk

  • Berichten: 3071
  • Wat was, Dat is, Zal zijn
    • Bekijk profiel
Is Jezus Christus nu JHWH in het vlees gekomen of?
« Reactie #50 Gepost op: mei 20, 2012, 01:09:42 pm »
psalm 111

2 Groot zijn de werken des HEREN,

na te speuren door allen die er behagen in hebben.

itsmetoo

  • Berichten: 1082
  • Itsmetoo
    • Bekijk profiel
Is Jezus Christus nu JHWH in het vlees gekomen of?
« Reactie #51 Gepost op: mei 20, 2012, 01:27:53 pm »

quote:

grondig christelijk schreef op 20 mei 2012 om 13:09:
psalm 111

2 Groot zijn de werken des HEREN,

na te speuren door allen die er behagen in hebben.


Dit is ECHT bijzonder zeg, wat hier gebeurd.
Vanochtend bij het bidden weer de schud-bijbel gebruikt en daar ontving ik DEZE bijbelvers die jij nu citeert ! Echt bijzonder, dit zie ik als een dubbele bevestiging. Dank daarvoor.
Jesaja 40:1 Troost, troost Mijn volk, zal uw God zeggen,

itsmetoo

  • Berichten: 1082
  • Itsmetoo
    • Bekijk profiel
Is Jezus Christus nu JHWH in het vlees gekomen of?
« Reactie #52 Gepost op: mei 20, 2012, 01:29:58 pm »

quote:

Riemer Lap schreef op 20 mei 2012 om 13:03:
@Ismetoo: ik stel voor dat we een aparte draad openen over de wijze van lezen van de bijbel.
Het is hier te off-topic namelijk.

Kun je daar mee leven en zo ja, doe je dan ook actief mee?
Ja hoor, op duidelijke vragen wil ik graag antwoorden. Als we dat beiden doen dan kan er wellicht iets boeiend uitkomen.
Jesaja 40:1 Troost, troost Mijn volk, zal uw God zeggen,

gaitema

  • Berichten: 10169
  • Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Is Jezus Christus nu JHWH in het vlees gekomen of?
« Reactie #53 Gepost op: mei 20, 2012, 01:39:05 pm »

quote:

itsmetoo schreef op 20 mei 2012 om 13:27:
[...]


Dit is ECHT bijzonder zeg, wat hier gebeurd.
Vanochtend bij het bidden weer de schud-bijbel gebruikt en daar ontving ik DEZE bijbelvers die jij nu citeert ! Echt bijzonder, dit zie ik als een dubbele bevestiging. Dank daarvoor.


Dat had ik met dat papiertje in mijn tas waarin de woorden van Samuël stonden dat we niet moeten achter na gaan wat je niet bevrijdt en je niets opleverd, omdat het niets is. 1 Samuël 12: 19-21
Die zelfde tekst vond ik ook daarnaast toevallig in de bijbel, bij het openslaan. Twee keer de zelfde tekst toen ik bad tot God om iets. Ik snapte waar Hij toen op doelde. Het ging weer om de schone hoek, waaruit niets ontstond.

Soms gebeurd dat zo.
« Laatst bewerkt op: mei 20, 2012, 02:01:21 pm door gaitema »
Een nieuwe start is een nieuw begin

gaitema

  • Berichten: 10169
  • Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Is Jezus Christus nu JHWH in het vlees gekomen of?
« Reactie #54 Gepost op: mei 20, 2012, 01:58:24 pm »

quote:

grondig christelijk schreef op 20 mei 2012 om 13:09:
psalm 111

2 Groot zijn de werken des HEREN,

na te speuren door allen die er behagen in hebben.
Wel daar, een knipoog van boven  ;)
Een nieuwe start is een nieuw begin

Knalkaas

  • Berichten: 53
    • Bekijk profiel
Is Jezus Christus nu JHWH in het vlees gekomen of?
« Reactie #55 Gepost op: mei 21, 2012, 10:46:56 am »

quote:

itsmetoo schreef op 20 mei 2012 om 00:12:
Het gaat in samenwerking met intensief gebed, nooit zo maar. Het zijn antwoorden op vragen die ik in gebed deel. Zoals antwoorden ook via anderen, internet, Familiy-7 e.d. kunnen komen. Als ik het niet helemaal vertrouw of duidelijk vind dan vraag ik in gebed via een andere manier bevestiging.

En jij denkt zeker dat demonen niet in staat zijn dit op een andere manier te bevestigen. Wat je doet is puur het oproepen van demonen. Die vinden het wel leuk, zo iemand die via z'n I-pad wil communiceren. Dit ligt echt op het niveau van glaasje draaien en dat soort dingen. Het is puur heidendom.
God laat zich echt niet neerhalen tot jouw persoonlijke I-pad-communicatievriendje. Hij stuurt je geen mailberichtjes en geen SMS'jes. Het zijn alleen demonen die bereid zijn tot dat soort dingen. Je laat je lekker in de maling nemen.
Ik vind het ook een ernstige belediging van God om hem als je persoonlijke I-pad-vriendje te beschouwen. Het is puur afgoderij.

quote:

Het heeft dus niets met waarzeggerij te maken, want ik vraag niets over de toekomst. Ik vraag antwoorden op zaken waarmee ik te maken heb. Ik vraag niet om te tonen wat er een bepaald moment zal gebeuren. Daar zal ook geen antwoord op komen denk ik. Maar wij christenen hebben een Levende GOD en geen (oneerbiedig gezegd) dode afgod Die wij mogen aanbidden. Ik heb wel veel voorbeelden opgeslagen van de antwoorden die ik ontvangen heb. Dat is ook niet wekelijks een paar of zo. Maar bij belangrijke zaken ontvang ik zo van de HEER soms mijn antwoorden. Voor Hem Die de hemel en de aarde geschapen heeft is dat immers een koud kunstje.

Waarzeggerij wil niet alleen zeggen dat je vraagt wat er in de toekomst gaat gebeuren, maar ook dat je geesten en demonen oproept via allerlei middelen. En dat doe jij via je I-pad. Jij denkt dat het God is, maar intussen verbind je je wel met allerlei demonen, die zich maar al te graag voordoen als God.

quote:

Het kwam ter sprake over hoe de HEER ons leidt in het leven, niet meer en niet minder. Zoiets kan je ook niet zelf beslissen dat moet je doen in samenwerking met gebed door bijvoorbeeld te vragen aan de HEER of Hij zo wil communiceren.

Ik ben er achter gekomen doordat ik eerst gewoon dat gebruikte om een tekst te krijgen om uit te diepen, omdat het Woord van GOD mijn hobby is. Zo begonnen langzamerhand de antwoorden op deze manier heel specifiek te komen op vragen over het Woord en later ook dus andere zaken. Uiteraard leg ik een tekst ter zijde als ik deze niet plaatsen kan. Dan beschouw ik dat als niet geantwoord door de HEER. Niet elke ontvangen tekst wordt door mij klakkeloos als antwoord van de HEER aangenomen. Alleen die echt de spijker op zijn kop slaan. Zoals de beide teksten die ik kreeg waardoor dit alles ter sprake is gekomen.

Ja, dit soort dingen kunnen demonen ook, en de duivel al helemaal. Je laat je aardig in de maling nemen. En het is heel gevaarlijk, want voor je het weet heb je een binding gemaakt met dergelijke demonen. Dit soort dingen krijg je altijd als mensen voor zichzelf, dus puur egocentrisch gericht, antwoorden willen op vragen. Daar komen dan ogenblikkelijk demonen op af. En als je ermee doorgaat ben je op den duur mooi in de aap gelogeerd.

quote:

Het is net als met gaven van de Heilige Geest, die moeten we als christenen ook niet negeren omdat we misbruik door de boze vrezen. Daarmee "ontnemen" we de HEER Zijn Werkwijze. Maar we dienen wel alles te toetsen aan Zijn Woord, daarvoor is de Schrift er immers. De Heilige Geest zal immers nooit de Schrift tegenspreken.

Demonen zullen, als ze contact met je opnemen, ook wel zo voorzichtig zijn om de Schrift niet tegen te spreken. Zij zijn er juist een meester in om zich als heilig voor te doen. Dat is juist het grote gevaar van demonen. Zij doen zich voor als engelen en zullen nooit de Schrift tegenspreken.

quote:

Mocht er TOCH een keer misbruik door de boze worden gemaakt, dan vertrouw ik op de HEER dat Hij die verkeerde deur ook weer sluiten zal en de juiste deur openen. Daarom ook bid ik twee maal per dag een half uur waarin ik alles met de HEEr deel en Hem dank enz.

Dat kun je wel doen, maar er zijn genoeg mensen die contact hebben opgenomen met demonen door middel van dit soort heidense methoden, die in ernstige problemen zijn gekomen ondanks hun gebed om redding. God is namelijk niet je persoonlijke EHBO, die je maar even hoeft te vragen om hulp en die je vervolgens komt redden. Zo werkt het helaas niet. Je hebt ook je eigen verantwoordelijkheid. En als je een verkeerde keuze maakt, dan moet je helaas op de blaren zitten.

quote:

Maar inderdaad is voorzichtigheid altijd geboden, ik zou niet zomaar ook die applicatie kopen en gaan toepassen, het is iets dat je in gebed kunt vragen. Als de HEER weet dat iemand er serieus mee omgaat zal Hij er voor kunnen kiezen om zo te antwoorden. Dat is aan Hem en niet aan ons. Mijn verhaal was dan ook niet als "reclame" bedoeld of zo.

Tja, dat zijn allemaal je eigen redeneringen. Het is nog maar helemaal de vraag of God echt zo te werk wil gaan. Ik zou denken van niet. Dit zijn geen manieren waarop God met je communiceert, al helemaal niet als je persoonlijke (egocentrische) vragen gaat stellen. Dan maak je van God een soort dienstbare butler, wat een grote belediging voor Hem is. Op deze manier laat Hij zich echt niet misbruiken. Op deze manier roep je alleen maar demonen op, die voor God gaan spelen.

quote:

Maar het is ook jammer als we onze hoofden in het zand steken uit angst voor misbruik van de boze, is mijn mening. Zolang we alles maar toetsen en blijven toetsen aan de Schrift. We hebben als Zijn kinderen niet voor niets deze referentie ontvangen. In dit geval zijn de teksten afkomstig uit de Schrift, dus dat scheelt.
Helaas is toetsen aan de Schrift niet voldoende. Ook demonen kennen de Schrift, als je begrijpt wat ik bedoel. Zij kunnen zich voordoen als heiligen en dan hebben ze je mooi te pakken. Niet doen, zou ik zeggen.
« Laatst bewerkt op: mei 21, 2012, 10:49:10 am door Knalkaas »

itsmetoo

  • Berichten: 1082
  • Itsmetoo
    • Bekijk profiel
Is Jezus Christus nu JHWH in het vlees gekomen of?
« Reactie #56 Gepost op: mei 21, 2012, 11:41:02 am »

quote:

Knalkaas schreef op 21 mei 2012 om 10:46:
[...]

En jij denkt zeker dat demonen niet in staat zijn dit op een andere manier te bevestigen. Wat je doet is puur het oproepen van demonen. Die vinden het wel leuk, zo iemand die via z'n I-pad wil communiceren. Dit ligt echt op het niveau van glaasje draaien en dat soort dingen. Het is puur heidendom.

JHWH is veel sterker en machtiger dan de satan, kwestie van vertrouwen in de HEER !
Als je gelijk zou hebben dan geven die demonen wel een heel christelijk en liefdevol advies. Meer liefdevol eer eervol naar Jezus Christus dan ik van vele zogenaamde christenen zie.
Iemand kan ook bidden tot satan immers, of een "kerkdienst" houden ter ere van de satan. Het heeft dus niets met heidendom te maken, maar met vertrouwen in de HEER dat Deze vele malen sterker is dan de satan en zijn trawanten. Door alles aan de Schrift te toetsen kan dwaal-leer worden voorkomen.

Ik weet niet of je de voorgaande delen gelezen hebt, maar als de HEER niet zo had gehandeld, dan had Hij mij niet kunnen waarschuwen om niet iemand in het ziekenhuis te slaan die met zijn gedrag mijn oude ik omhoog haalde.

Zeker weten dat de satan dat maar wat mooi zou hebben gevonden als ik de HEER beledigd zou hebben met een dergelijke actie. Daarom gaat het ook altijd tezamen met intensief gebed.

quote:

God laat zich echt niet neerhalen tot jouw persoonlijke I-pad-communicatievriendje. Hij stuurt je geen mailberichtjes en geen SMS'jes. Het zijn alleen demonen die bereid zijn tot dat soort dingen. Je laat je lekker in de maling nemen.

Het is geen neerhalen, de HEER ziet mijn enorme vertrouwen. We hebben een HEER van Liefde geen koude kille afstandelijke GOD zoals afgod allah !

quote:

Ik vind het ook een ernstige belediging van God om hem als je persoonlijke I-pad-vriendje te beschouwen. Het is puur afgoderij.

iPad vriendje is jou beledigende naam, niet de mijne. Voor de HEER is immers niets onmogelijk ! Alsof Hij Die hemel en aarde heeft geschapen moeite zou hebben om te communiceren zoals Hij wil.
Maar je mag het vinden, het past in de bekrompen doctrine matige denken van vele conservatieve kerk stromingen, waar men de HEER tot een "dode" HEER maakt die geen wonderen meer doet, geen geestelijke gaven meer uitdeelt na de apostelen enz. Ik zie het als een groot gebrek in vertrouwen in de Kracht en Macht van de HEER. De HEER heeft de satan verslagen aan het kruis en heeft niet verloren immers !

quote:

Waarzeggerij wil niet alleen zeggen dat je vraagt wat er in de toekomst gaat gebeuren, maar ook dat je geesten en demonen oproept via allerlei middelen.

Kruip eens uit je schulp !
Ik roep geen demonen en geesten aan, ik vraag niet naar de toekomst ! Ik vraag antwoorden op gebed. Ik vraag inzicht in het Woord. Ik vraag niet wat er volgende week of over en een maand gebeuren gaat !

quote:

En dat doe jij via je I-pad. Jij denkt dat het God is, maar intussen verbind je je wel met allerlei demonen, die zich maar al te graag voordoen als God.

Onzin, jij hebt zo te zien meer ontzag voor de satan en zijn demonen dan voor de HEER. Ik heb veel meer ontzag en vertrouwen in de HEER dan in de satan. Aan de aard van de berichten is ook snel genoeg te zien of iets niet van de HEER afkomstig is. Dan had ik wellicht een antwoord ontvangen met een tekst van Mozes die iemand doodsloeg in plaats van de waarschuwing dat het ernstige zonde is!
Ik eer een Levende GOD en geen "dode" afgod, wat je er zelf van maakt uit angst voor satan.

In gebed vraag ik gewoon of de HEER mij een teken of antwoord wil geven en de meeste keren geschied dat via de iPhone.

quote:

Ja, dit soort dingen kunnen demonen ook, en de duivel al helemaal. Je laat je aardig in de maling nemen. En het is heel gevaarlijk, want voor je het weet heb je een binding gemaakt met dergelijke demonen. Dit soort dingen krijg je altijd als mensen voor zichzelf, dus puur egocentrisch gericht, antwoorden willen op vragen.

Niet alleen antwoorden voor mezelf, uitleg van de schrift en dat soort zaken. Je oordeelt hier zonder te weten.

quote:

Daar komen dan ogenblikkelijk demonen op af. En als je ermee doorgaat ben je op den duur mooi in de aap gelogeerd.
Demonen zullen, als ze contact met je opnemen, ook wel zo voorzichtig zijn om de Schrift niet tegen te spreken. Zij zijn er juist een meester in om zich als heilig voor te doen. Dat is juist het grote gevaar van demonen. Zij doen zich voor als engelen en zullen nooit de Schrift tegenspreken.

Dan geven ze dus betere adviezen dan de doorsnee christen of zelfs dominee  :)
Ik heb de meeste antwoorden die er toe deden opgeslagen, het is alleen teveel om dat hier allemaal te gaan doorwroeten. Maar ik zou er wel eens dieper met je kunnen induiken, om de antwoorden te bekijken naar aanleiding van degebeurtenissen of vragen die ik had.

quote:

Dat kun je wel doen, maar er zijn genoeg mensen die contact hebben opgenomen met demonen door middel van dit soort heidense methoden, die in ernstige problemen zijn gekomen ondanks hun gebed om redding. God is namelijk niet je persoonlijke EHBO, die je maar even hoeft te vragen om hulp en die je vervolgens komt redden. Zo werkt het helaas niet. Je hebt ook je eigen verantwoordelijkheid. En als je een verkeerde keuze maakt, dan moet je helaas op de blaren zitten.

Als de verkeerde keuze gemaakt wordt in vol vertrouwen op Hem zal Hij Zijn kinderen echt helpen en duidelijk maken dat het verkeerd is. Weer een kwestie van vertrouwen. Immers zegt de HEER Zelf in de Schrift, zal een menselijke vader zijn kind een steen geven als het om een vis vraagt? Hoeveel te meer dan zal de Vader Zijn dat niet bij Zijn kinderen doen.

quote:

Tja, dat zijn allemaal je eigen redeneringen. Het is nog maar helemaal de vraag of God echt zo te werk wil gaan. Ik zou denken van niet. Dit zijn geen manieren waarop God met je communiceert, al helemaal niet als je persoonlijke (egocentrische) vragen gaat stellen. Dan maak je van God een soort dienstbare butler, wat een grote belediging voor Hem is. Op deze manier laat Hij zich echt niet misbruiken. Op deze manier roep je alleen maar demonen op, die voor God gaan spelen.

Ik bid dagelijks een uur tot de HEER en daar komen ook van alle vragen op, (die Hij toch ook al weet). Daar komen dan antwoorden op waneer Hij het wil, soms snel, soms na enkele weken. Ik ga niet zitten schudden met de bijbel en smeken om een onmiddellijk antwoord. Ht gebeurd niet omdat ik het wil, maar omdat de HEER het zo wil ! De HEER weet dat ik Hem daarin volledig vertrouw. Aan de voorbeelden die ik zou kunnen geven zou je kunnen zien dat deze antwoorden niet van de satan zijn.

quote:

Helaas is toetsen aan de Schrift niet voldoende. Ook demonen kennen de Schrift, als je begrijpt wat ik bedoel. Zij kunnen zich voordoen als heiligen en dan hebben ze je mooi te pakken. Niet doen, zou ik zeggen.

Dank voor je zorgen, maar ik zie het als een te grote angst voor de boze, daar waar de HEER de satan enorm groots heeft verslagen aan het kruis.

Als het licht aan is, kan het duister het Licht nooit verdrijven. Ook in de natuurkunde niet. Pas wanneer het Licht dooft of word afgeschermd zal het duister de overhand krijgen ! Door je gebrek aan vertrouwen in de HEER zal Zijn Licht doven en geef je de overhand aan het duister. Door je angst voor de boze en twijfel aan de Macht van de HEER zet je juist de deur voor het duister open.

Waarom hier bang voor zijn vooral in traditionele kerken, terwijl er wel onbijbelse zaken worden gedaan juist daar, als kinderdoop, belijdenis, hiërarchie in kerk, voorwaarden stellen aan avondmaal enz? Dat zijn pas onbijbelse zaken gestoeld op doctrine en niet op de schrift.
« Laatst bewerkt op: mei 21, 2012, 11:44:22 am door itsmetoo »
Jesaja 40:1 Troost, troost Mijn volk, zal uw God zeggen,

St. Ignatius

  • Berichten: 1753
  • Fiat mihi secundum verbum Tuum
    • Bekijk profiel
Is Jezus Christus nu JHWH in het vlees gekomen of?
« Reactie #57 Gepost op: mei 21, 2012, 12:02:10 pm »

quote:

itsmetoo schreef op 21 mei 2012 om 11:41:...

Ik bid dagelijks een uur tot de HEER ...



Wat een belediging voor God en bovendien onbijbels!

Gelukkig houdt de Kerk zich gewoon aan de Schrift en bidden wij wél zonder ophouden (1 Thess 5:17) i.p.v. een uurtje tussen neus en lippen door, wanneer het schikt.

quote:

Waarom hier bang voor zijn vooral in traditionele kerken, terwijl er wel onbijbelse zaken worden gedaan juist daar, als kinderdoop, belijdenis, hiërarchie in kerk, voorwaarden stellen aan avondmaal enz? Dat zijn pas onbijbelse zaken gestoeld op doctrine en niet op de schrift.
:X  Zegt degene die zich niet aan de bijbel houd... Ik geef Knalkaas groot gelijk! (behalve dat m'n iphone van demonen komt... een goddelijker apparaat ben ik nog niet tegen gekomen.  :9 )
"Men zou een pleister op vele wonden willen zijn..." (Etty Hillesum, 1942)

itsmetoo

  • Berichten: 1082
  • Itsmetoo
    • Bekijk profiel
Is Jezus Christus nu JHWH in het vlees gekomen of?
« Reactie #58 Gepost op: mei 21, 2012, 01:14:02 pm »

quote:

St. Ignatius schreef op 21 mei 2012 om 12:02:
[...]
Wat een belediging voor God en bovendien onbijbels!
Gelukkig houdt de Kerk zich gewoon aan de Schrift en bidden wij wél zonder ophouden (1 Thess 5:17) i.p.v. een uurtje tussen neus en lippen door, wanneer het schikt.


Het is niet de bedoeling om jou of iemand anders een rot gevoel te geven hoor, met deze opmerking. ik wilde er alleen maar mee aangeven dat ik niet alleen maar een beetje teksten opvraag. Ik vraag veel zaken in intens gebed met de HEER dagelijks een uur, maar ook gewoon in gedachten zoals elke christen dat wel zal doen. Dus voel je vooral niet aangevallen al jij die tijd niet voor de HEER vrijmaakt, het is een gunst dat we mogen bidden, geen must !

Je gedraagt je als de schijnheilige en vrome priesters, waartegen Jezus zo vaak tekeer ging. Allemaal onbijbelse regeltjes en vingertje wijzen naar degenen die wel de Schrift volgen en de onbijbelse zaken aankaarten..... waarbij er voor de Katholieke Kerk ook nog de onbijbelse Maria verering, sacramenten, kruis met beeld van Jezus, Vaticaan als machtsbolwerk, paus als kerkvader, celibaat, heilig verklaringen kopstukken van de kerk enz, enz.
« Laatst bewerkt op: mei 21, 2012, 02:27:16 pm door itsmetoo »
Jesaja 40:1 Troost, troost Mijn volk, zal uw God zeggen,

itsmetoo

  • Berichten: 1082
  • Itsmetoo
    • Bekijk profiel
Is Jezus Christus nu JHWH in het vlees gekomen of?
« Reactie #59 Gepost op: mei 21, 2012, 02:48:43 pm »

quote:

St. Ignatius schreef op 21 mei 2012 om 12:02:
[...]
 :X  Zegt degene die zich niet aan de bijbel houd... Ik geef Knalkaas groot gelijk! (behalve dat m'n iphone van demonen komt... een goddelijker apparaat ben ik nog niet tegen gekomen.  :9 )
De foto spreekt voor zich, dit is het voorbeeld van je met demonen inlaten !http://ivarfjeld.files.wordpress.com/2010/12/yasser-arafat-kisses-pope-john-paul.jpg
« Laatst bewerkt op: mei 21, 2012, 02:52:05 pm door itsmetoo »
Jesaja 40:1 Troost, troost Mijn volk, zal uw God zeggen,

pyro

  • Berichten: 779
    • Bekijk profiel
Is Jezus Christus nu JHWH in het vlees gekomen of?
« Reactie #60 Gepost op: mei 21, 2012, 03:07:52 pm »

quote:

itsmetoo schreef op 21 mei 2012 om 11:41:
[...]
Dan geven ze dus betere adviezen dan de doorsnee christen of zelfs dominee :)

Je zet er een smiley bij, maar is dit eigenlijk wel zo leuk?
Een 'direct lijntje' met God, dat maakt dat je niet meer naar medechristenen en geestelijk leidsmensen hoeft te luisteren. Of is het zo dat je graag *wilt geloven* dat je orakel van God komt, omdat het je vertelt wat je graag wilt horen, cq je alle ruimte geeft te interpreteren zoals jou het beste uitkomt?

In de spreuken 27:6 lezen we: "Oprecht gemeend zijn de wonden door een vriend geslagen, maar overvloedig zijn de kussen van een vijand."

Een orakel geeft 'antwoord' naar de aard van wat een orakel is, zoals dat overal ter wereld in de meest uiteenlopende culturen wordt toegepast. Het verandert niet opeens van aard door bijbelteksten te gebruiken als orakel en door rotsvast te vertrouwen dat het van God komt.
« Laatst bewerkt op: mei 21, 2012, 03:19:51 pm door pyro »

itsmetoo

  • Berichten: 1082
  • Itsmetoo
    • Bekijk profiel
Is Jezus Christus nu JHWH in het vlees gekomen of?
« Reactie #61 Gepost op: mei 21, 2012, 03:28:08 pm »

quote:

pyro schreef op 21 mei 2012 om 15:07:
[...]
Je zet er een smiley bij, maar is dit eigenlijk wel zo leuk?

Het is een verduidelijking van het feit dat de antwoorden die er komen, soms door de schud-bijbel, soms andere media of gewoon in het Woord zelf mij wel de juiste kant opsturen of me weerhouden domme dingen te doen. Mijn vertrouwen in de HEER vergroten enz. Allemaal zaken die de satan niet wil.

quote:

Een 'direct lijntje' met God, dat maakt dat je niet meer naar medechristenen en geestelijk leidsmensen hoeft te luisteren.

Ik luister wel naar andere mensen, maar als de uitspraken en handelingen de toets met de Schrift niet doorstaan, dan negeer ik ze. Uiteraard bid ik hier wel over en mocht ik werkelijk op de verkeerde weg zitten dan vertrouw ik wederom op de HEER, dat Hij me dat duidelijk zal maken of om de deuren te sluiten die ik dan verkeerd geopend heb.

quote:

In de spreuken 27:6 lezen we: "Oprecht gemeend zijn de wonden door een vriend geslagen, maar overvloedig zijn de kussen van een vijand."
In Romeinen 10 staat:
15 En hoe zullen zij prediken, indien zij niet gezonden worden? Gelijk geschreven is: Hoe liefelijk zijn de voeten dergenen, die vrede verkondigen, dergenen, die het goede verkondigen!

quote:

Een orakel geeft 'antwoord' naar de aard van wat een orakel is, zoals dat overal ter wereld in de meest uiteenlopende culturen wordt toegepast. Het verandert niet opeens van aard door bijbelteksten te gebruiken en rotsvast vertrouwen dat het van God komt.
Marcus 9
38   En Johannes antwoordde Hem: Meester, wij hebben iemand gezien die demonen uitdreef in Uw Naam, iemand die ons niet volgt; en wij hebben het hem verboden, omdat hij ons niet volgt.
39   Maar Jezus zei: Verbied het hem niet, want er is niemand die een kracht doen zal in Mijn Naam en kort daarna kwaad van Mij zal kunnen spreken.
40 Want wie niet tegen ons is, die is voor ons.
Jesaja 40:1 Troost, troost Mijn volk, zal uw God zeggen,

grondig christelijk

  • Berichten: 3071
  • Wat was, Dat is, Zal zijn
    • Bekijk profiel
Is Jezus Christus nu JHWH in het vlees gekomen of?
« Reactie #62 Gepost op: mei 21, 2012, 04:50:58 pm »

quote:

itsmetoo schreef op 20 mei 2012 om 13:27:
[...]


Dit is ECHT bijzonder zeg, wat hier gebeurd.
Vanochtend bij het bidden weer de schud-bijbel gebruikt en daar ontving ik DEZE bijbelvers die jij nu citeert ! Echt bijzonder, dit zie ik als een dubbele bevestiging. Dank daarvoor.
als jij ten volle overtuigd bent dat dit een bevestiging is mag je daar van genieten, maar het is ook verstandig een andere beleving van de geestelijke werkelijkheid door de ander te aanvaarden. en ja God Geest wijst nog steeds de weg, maar wil ook dat we ons verstand gebruiken en ons hart en ons gevoel en alle zintuigen die er zijn...

itsmetoo

  • Berichten: 1082
  • Itsmetoo
    • Bekijk profiel
Is Jezus Christus nu JHWH in het vlees gekomen of?
« Reactie #63 Gepost op: mei 21, 2012, 05:10:50 pm »

quote:

grondig christelijk schreef op 21 mei 2012 om 16:50:

als jij ten volle overtuigd bent dat dit een bevestiging is mag je daar van genieten, maar het is ook verstandig een andere beleving van de geestelijke werkelijkheid door de ander te aanvaarden. en ja God Geest wijst nog steeds de weg, maar wil ook dat we ons verstand gebruiken en ons hart en ons gevoel en alle zintuigen die er zijn...


Ik wil ook niemand opleggen ook een iphone te kopen en het programma. Ik deel alleen mijn ervaringen, waar ik vaak (ook op andere manieren) antwoorden krijg op de vragen in gebeden. Mijn ervaring is zelfs dat de meeste antwoorden op gebed komen op vragen aangaande de schrift, waarom iets was of is, enz.

Uiteraard is het zaak om voorzichtig te blijven, maar daarom mogen we toch vrijelijk om een bevestiging vragen aan de HEER, zoals Gideon deed met zijn matje droog en omgeving nat en matje nat en omgeving droog.

Een voorbeeld dat van een andere manier van communiceren.
# jaar gelden of zo kreeg ik een boekje van mijn moeder dat bij hen in de kast stond. Titel Evangelie opnieuw ontdekt.
Ik heb het in de kast gezet, want ik had er geen tijd voor en op de vraag in gebed aan de HEER of dit van Hem kwam, werd geen respons gegeven. Maar op de een of andere manier bleef mijn oog naar dat boekje trekken. Het viel uit de kast tot 2 maal toe en ik kwam het tegen op internet marktplaats.

Ik ben het toen gaan lezen, maar het was erg taaie stof, globaal over dat in de conservatieve kerken de Genade van Christus nogal was ondergesneeuwd. Dat men daar teveel nadruk legde op het wettische (volgens de auteur). Niet echt iets waar ik mee kon.

Misschien een jaar erna ligt een oude tante van mij op sterven, van mijn ma hoor ik dat ze werkelijk vreselijk bang is om dood te gaan. Reden, zij is opgevoed door een oude zeer strenggelovige conservatieve tante, waardoor ze niets mocht als kind. Hierdoor had ze zich flink afgezet tegen de HEER in haar leven. Maar nu ze wist dat het einde naderde begon ze hem toch te knijpen. In haar beleving moest je hebben voldaan aan alle wettische eisen zoals de oude tante het haar ooit had geleerd. Van de Genade optie van Christus Zijn kruis had ze geen kaas gegeten. Precies zoals het boek omschreef.

Mijn tante moest dus het evangelie opnieuw ontdekken !
Toen viel bij mij het kwartje, ik voelde ook dat ik hiervoor het boekje had ontvangen en toog naar haar. Samen met mijn tante heb ik haar het evangelie uitgelegd, haar laten zien hoe de Genade van Christus werkte, haar verteld van het boek evangelie opnieuw ontdekt. Dat het er naar uitzag dat de HEER haar op het laatst TOCH nog Zijn Uitgestoken hand toestak om haar te redden.

Haar laten zien dat de HEER op het laatste moment kan redden, zoals Hij aan het kruis ook deed met iemand met veel grotere zonden dan zij. Samen gebeden met haar waar ze om vergeving vroeg, de Heer alsnog aannam in haar leven enz.

6 dagen later is ze vredig ingeslapen, waar ik niet bij was overigens.
Wat een Lieve Zorgzame Trouwe GOD hebben wij christenen. Alles komt van Hem en niet van ons.

Dus zo kan het ook, via een boek.
Ik kan me niet voorstellen dat de satan zoiets in scène zet, want die wil dat juist voorkomen.
Jesaja 40:1 Troost, troost Mijn volk, zal uw God zeggen,

grondig christelijk

  • Berichten: 3071
  • Wat was, Dat is, Zal zijn
    • Bekijk profiel
Is Jezus Christus nu JHWH in het vlees gekomen of?
« Reactie #64 Gepost op: mei 21, 2012, 05:29:30 pm »

quote:

itsmetoo schreef op 21 mei 2012 om 17:10:
[...]


Ik wil ook niemand opleggen ook een iphone te kopen en het programma. Ik deel alleen mijn ervaringen, waar ik vaak (ook op andere manieren) antwoorden krijg op de vragen in gebeden. Mijn ervaring is zelfs dat de meeste antwoorden op gebed komen op vragen aangaande de schrift, waarom iets was of is, enz.

Uiteraard is het zaak om voorzichtig te blijven, maar daarom mogen we toch vrijelijk om een bevestiging vragen aan de HEER, zoals Gideon deed met zijn matje droog en omgeving nat en matje nat en omgeving droog.
ik denk je beleving goed te begrijpen omdat ik dezelfde soms heb, maar ik heb ook geleerd dat deze "evangelische insteek" wel eens als hoogdravend en drammerig wordt ervaren en overkomt.  Bij mij duurde het ook even voordat de scherpe randjes er van af waren, daarbij kunnen evangelische mensen nog heel veel leren van traditionelen (onaangenaam woord, maar zo typeer ik het nu even)

grondig christelijk

  • Berichten: 3071
  • Wat was, Dat is, Zal zijn
    • Bekijk profiel
Is Jezus Christus nu JHWH in het vlees gekomen of?
« Reactie #65 Gepost op: mei 21, 2012, 05:33:16 pm »

quote:

itsmetoo schreef op 21 mei 2012 om 17:10:
Een voorbeeld dat van een andere manier van communiceren.
# jaar gelden of zo kreeg ik een boekje van mijn moeder dat bij hen in de kast stond. Titel Evangelie opnieuw ontdekt.
Ik heb het in de kast gezet, want ik had er geen tijd voor en op de vraag in gebed aan de HEER of dit van Hem kwam, werd geen respons gegeven. Maar op de een of andere manier bleef mijn oog naar dat boekje trekken. Het viel uit de kast tot 2 maal toe en ik kwam het tegen op internet marktplaats.

Ik ben het toen gaan lezen, maar het was erg taaie stof, globaal over dat in de conservatieve kerken de Genade van Christus nogal was ondergesneeuwd. Dat men daar teveel nadruk legde op het wettische (volgens de auteur). Niet echt iets waar ik mee kon.

Misschien een jaar erna ligt een oude tante van mij op sterven, van mijn ma hoor ik dat ze werkelijk vreselijk bang is om dood te gaan. Reden, zij is opgevoed door een oude zeer strenggelovige conservatieve tante, waardoor ze niets mocht als kind. Hierdoor had ze zich flink afgezet tegen de HEER in haar leven. Maar nu ze wist dat het einde naderde begon ze hem toch te knijpen. In haar beleving moest je hebben voldaan aan alle wettische eisen zoals de oude tante het haar ooit had geleerd. Van de Genade optie van Christus Zijn kruis had ze geen kaas gegeten. Precies zoals het boek omschreef.

Mijn tante moest dus het evangelie opnieuw ontdekken !
Toen viel bij mij het kwartje, ik voelde ook dat ik hiervoor het boekje had ontvangen en toog naar haar. Samen met mijn tante heb ik haar het evangelie uitgelegd, haar laten zien hoe de Genade van Christus werkte, haar verteld van het boek evangelie opnieuw ontdekt. Dat het er naar uitzag dat de HEER haar op het laatst TOCH nog Zijn Uitgestoken hand toestak om haar te redden.

Haar laten zien dat de HEER op het laatste moment kan redden, zoals Hij aan het kruis ook deed met iemand met veel grotere zonden dan zij. Samen gebeden met haar waar ze om vergeving vroeg, de Heer alsnog aannam in haar leven enz.

6 dagen later is ze vredig ingeslapen, waar ik niet bij was overigens.
Wat een Lieve Zorgzame Trouwe GOD hebben wij christenen. Alles komt van Hem en niet van ons.

Dus zo kan het ook, via een boek.
Ik kan me niet voorstellen dat de satan zoiets in scène zet, want die wil dat juist voorkomen.
besef goed dat jij het niet hebt gedaan maar dat God je heeft gebruikt. Daar past verwondering en dankbaarheid dat Gods Geest ook door jou wil werken, net als zijn Geest werkt door Riemer en anderen. Elk naar wat de Geest toedeelt op de momenten dat de Geest dat nodig acht.

itsmetoo

  • Berichten: 1082
  • Itsmetoo
    • Bekijk profiel
Is Jezus Christus nu JHWH in het vlees gekomen of?
« Reactie #66 Gepost op: mei 21, 2012, 05:45:10 pm »

quote:

grondig christelijk schreef op 21 mei 2012 om 17:33:
[...]
besef goed dat jij het niet hebt gedaan maar dat God je heeft gebruikt. Daar past verwondering en dankbaarheid dat Gods Geest ook door jou wil werken, net als zijn Geest werkt door Riemer en anderen. Elk naar wat de Geest toedeelt op de momenten dat de Geest dat nodig acht.


Zoals ik elders schreef, alles komt van de HEER en niet van ons.
Ik zou wel uittikken, want ik zit niet te wachten op een fysieke doorn in mijn vlees door toedoen van een "bengel" van satan omdat ik zou roemen  ;)

Nee, het was de Genade van de HEER dat Hij mijn oude verdwaalde maar bange tante wilde redden en mij hiervoor wilde inzetten. Zoals eerder in een topic naar voren kwam: We kunnen als Zijn kinderen niet redding verdienen.

Het voorbeeld vertel ik opdat anderen dat ook zullen herkennen en snappen dat ik me niet blind staar op de iphone als medium.
Jesaja 40:1 Troost, troost Mijn volk, zal uw God zeggen,

itsmetoo

  • Berichten: 1082
  • Itsmetoo
    • Bekijk profiel
Is Jezus Christus nu JHWH in het vlees gekomen of?
« Reactie #67 Gepost op: mei 21, 2012, 05:52:49 pm »

quote:

grondig christelijk schreef op 21 mei 2012 om 17:29:
[...]
ik denk je beleving goed te begrijpen omdat ik dezelfde soms heb, maar ik heb ook geleerd dat deze "evangelische insteek" wel eens als hoogdravend en drammerig wordt ervaren en overkomt.  

Waarom hoogdravend? Is het dat? Je geeft me hiermee een antwoord op datgene wat ik niet kon thuisbrengen. Dank ! d:)b

Het is toch super om met elkaar de Genade en liefde van de HEER te delen? Elkaar ermee te bemoedigen? Er valt immers niets om mee te roemen?

Ik vind het fantastisch als iemand zijn ervaringen deelt over hoe de HEER door ons allen werkt, zoals gisteren op het forum ook gebeurde. Zoals gisteren iemand precies die bijbelvers had geplaatst op het moment dat dezelfde op de iphone ontving. Zoiets is toch een bemoediging? Een knipoog van hierboven, zoals iemand krachtig omschreef?

1 Korintiërs 14
12 Alzo ook gij, dewijl gij ijverig zijt naar geestelijke gaven, zo zoekt dat gij moogt overvloedig zijn tot stichting der Gemeente.

Voor mij bestaat de gemeente van Christus uit alle ware christenen, ongeacht stroming. Dus ook hier op het forum vormen we een gemeente.
« Laatst bewerkt op: mei 21, 2012, 05:57:46 pm door itsmetoo »
Jesaja 40:1 Troost, troost Mijn volk, zal uw God zeggen,

elle

  • Moderator
  • Berichten: 7583
  • The way of the leaf
    • Bekijk profiel
Is Jezus Christus nu JHWH in het vlees gekomen of?
« Reactie #68 Gepost op: mei 21, 2012, 09:16:25 pm »
Modbreak:
't Gaat nogal offtopic. Mocht iemand nog door willen discussiëren over Jezus als JHWH in het vlees gekomen, laat die dan even contact opnemen.

Daarnaast enige tips: oordeelt niet opdat gij niet geoordeeld wordt. Laat alle mensen uw vriendelijkheid bekend zijn. Bedenk: wijs een spotter niet terecht, hij zou je haten; maar berisp je een wijze, dan hij mag je graag. Teksten plukken is tof, maar niet altijd constructief. Niet alles is hier geoorloofd, niet alles is hier nuttig.
"Ask not what the Body can do for you. Ask what you can do for the Body."[/]