Auteur Topic: Mogen wij contact zoeken met God via onze telefoon?  (gelezen 17649 keer)

Knalkaas

  • Berichten: 53
    • Bekijk profiel
Mogen wij contact zoeken met God via onze telefoon?
« Gepost op: mei 24, 2012, 03:51:25 pm »
Ik wil graag nog even de discussie over het gebruik van de I-pad om contact te maken met God voortzetten. Ik vind dit een te belangrijk onderwerp om verloren te laten gaan in de vergetelheid. Ik denk namelijk dat dit niet mag.

quote:

itsmetoo schreef :
[...]
JHWH is veel sterker en machtiger dan de satan, kwestie van vertrouwen in de HEER !
Als je gelijk zou hebben dan geven die demonen wel een heel christelijk en liefdevol advies. Meer liefdevol en eervol naar Jezus Christus dan ik van vele zogenaamde christenen zie.
Iemand kan ook bidden tot satan immers, of een "kerkdienst" houden ter ere van de satan. Het heeft dus niets met heidendom te maken, maar met vertrouwen in de HEER dat Deze vele malen sterker is dan de satan en zijn trawanten. Door alles aan de Schrift te toetsen kan dwaal-leer worden voorkomen.

Het hoeven niet per se demonen te zijn; het kunnen ook gewoon geesten van overleden mensen zijn die na de dood aan de Aarde zijn gebonden, de zogenaamde aardgebondenen. Het is voor dergelijke entiteiten, als ze een beetje slim zijn, echt niet zo moeilijk om een advies te geven dat overkomt als christelijk en liefdevol. Zeker als ze alleen maar een Bijbeltekst hoeven uit te kiezen. Daar zijn sommigen juist een meester in, en de satan al helemaal. Per slot is hij een gevallen aartsengel en bijzonder slim. Zijn sterkste wapen is juist dat mensen hem onderschatten. Als JHWH op deze Aarde veel sterker en machtiger was dan hij, dan zou de Aarde er heel anders uitzien en zouden mensen een andere wereld hebben opgebouwd. Niet voor niets is er een voortdurende strijd tussen God en de satan. Dat betekent juist dat ook de satan heel sterk is, en heel slim. En hoe goed je ook je best doet, voor je het weet trap je toch in zijn trucjes, zeker als je methoden gebruikt waarmee je het werk van geesten en demonen kunt oproepen. Als je heidense methoden gebruikt, waarmee je geesten en demonen kunt oproepen, dan beschouwt God dat, volgens mij, als eigen schuld dikke bult. Dan dans je voor het gouden kalf. Als je je op die manier met demonen verbindt, dan kan, volgens mij, zelfs God je niet meer helpen, omdat je feitelijk zelf al een andere keuze hebt gemaakt.

quote:

Ik weet niet of je de voorgaande delen gelezen hebt, maar als de HEER niet zo had gehandeld, dan had Hij mij niet kunnen waarschuwen om niet iemand in het ziekenhuis te slaan die met zijn gedrag mijn oude ik omhoog haalde.

Iedereen had je kunnen waarschuwen om niet iemand in elkaar te slaan. Iemand in elkaar slaan dat doe je namelijk niet. Dat is altijd verkeerd. Daar heb je God niet voor nodig.

quote:

Zeker weten dat de satan dat maar wat mooi zou hebben gevonden als ik de HEER beledigd zou hebben met een dergelijke actie. Daarom gaat het ook altijd tezamen met intensief gebed.

Dan zou de satan zich te expliciet verraden hebben. Dat is nu juist wat hij in eerste instantie niet doet. Hij doet zich mooier voor dan hij is, om je in een val te lokken. Het is als met de slangen. Daarom moet je gewoon niet dit soort heidense methoden gebruiken om God op te roepen. Het is vragen om moeilijkheden.

quote:

Het is geen neerhalen, de HEER ziet mijn enorme vertrouwen. We hebben een HEER van Liefde geen koude kille afstandelijke GOD zoals afgod allah !

Als je God, als een soort dienaar, voor je eigen karretje wil spannen, zoals jij doet, dan haal je Hem neer. Dat lijkt me duidelijk.

quote:

iPad vriendje is jouw beledigende naam, niet de mijne. Voor de HEER is immers niets onmogelijk ! Alsof Hij Die hemel en aarde heeft geschapen moeite zou hebben om te communiceren zoals Hij wil.

God is geen iPad-vriendje. Jij maakt Hem tot een iPad-vriendje. En daarmee ben jij degene die Hem neerhaalt. Je tracht Hem te misbruiken voor je persoonlijke voordeel, en tracht Hem voor je karretje te spannen, alsof Hij je butler is. Uiteraard laat Hij zich daarvoor niet lenen. Hij zal het wel kunnen, maar Hij laat zich niet misbruiken.

quote:

Maar je mag het vinden, het past in de bekrompen doctrine matige denken van vele conservatieve kerkstromingen, waar men de HEER tot een "dode" HEER maakt die geen wonderen meer doet, geen geestelijke gaven meer uitdeelt na de apostelen enz. Ik zie het als een groot gebrek in vertrouwen in de Kracht en Macht van de HEER. De HEER heeft de satan verslagen aan het kruis en heeft niet verloren immers !

Helaas is de satan nog lang niet verslagen, omdat heel veel mensen het kruis nog niet aanvaard hebben. Het kruis (de kracht van Christus) is alleen actief als mensen de juiste keuze maken, en heel veel mensen hebben dat nog niet gedaan. Zo gemakkelijk gaat dat niet. De satan is nog ten volle bij ons aanwezig. En een ieder die zichzelf en zijn eigen belangen en eigen voordeel centraal stelt, is maar al te gauw zijn slachtoffer.

quote:

Kruip eens uit je schulp !
Ik roep geen demonen en geesten aan, ik vraag niet naar de toekomst ! Ik vraag antwoorden op gebed. Ik vraag inzicht in het Woord. Ik vraag niet wat er volgende week of over en een maand gebeuren gaat !

Jammer is alleen dat je daarbij wel orakelmethoden gebruikt. Dat je gebruik maakt van moderne techniek maakt het niet minder heidens. Het is feitelijk precies hetzelfde als glaasje draaien of tarotkaarten leggen. In principe is er geen verschil. Het probleem is dat je God wilt neerhalen naar jouw niveau ten bate van je eigen onbenullige zaakjes. Daarmee doe je precies zoals degenen doen die valse goden aanbidden.

quote:

Onzin, jij hebt zo te zien meer ontzag voor de satan en zijn demonen dan voor de HEER. Ik heb veel meer ontzag en vertrouwen in de HEER dan in de satan. Aan de aard van de berichten is ook snel genoeg te zien of iets niet van de HEER afkomstig is. Dan had ik wellicht een antwoord ontvangen met een tekst van Mozes die iemand doodsloeg in plaats van de waarschuwing dat het ernstige zonde is!
Ik eer een Levende GOD en geen "dode" afgod, wat je er zelf van maakt uit angst voor satan.

Demonen, en zeker de satan, weten echt wel hoe ze hun berichten moeten inkleden zodanig dat jij uit naïviteit denkt dat het een bericht is van de Heer. Ik denk niet dat het voor jou echt weggelegd is om precies te weten wie de afzender is van een bericht, en om precies het onderscheid te maken. Daarvoor is de satan veel te slim. En je criteria daarbij zijn echt te simpel. Je kunt gewoon beter geen gebruik maken van heidense methoden. Dat is het. Alleen dan ben je veilig. Nu stel je je alleen maar open voor de geestenwereld, zoals iedereen die heidense methoden gebruikt om goden aan te roepen. Daar komen alleen maar de valse goden op af.

quote:

In gebed vraag ik gewoon of de HEER mij een teken of antwoord wil geven en de meeste keren geschiedt dat via de iPhone.

Om een teken vragen is een uiting van gebrek aan vertrouwen en gebrek aan geloof. Dat doen alleen maar de mensen die zich bezig houden met afgoderij. De Heer geeft geen tekenen. Het is juist de bedoeling dat je vertrouwen hebt zonder dat er tekenen zijn. Dat is het ware geloof. Alleen demonen geven zogenaamde tekenen en daarmee doen zij net alsof zij God zijn. En jij stinkt er mooi in.

quote:

Niet alleen antwoorden voor mezelf, uitleg van de schrift en dat soort zaken. Je oordeelt hier zonder te weten.

Iedereen kan uitleg geven van de schrift. Jij persoonlijk kunt niet bepalen of het de goede uitleg is. Anders immers zou je het zelf van te voren weten en het niet hoeven te vragen. Het blijft dus altijd een gok of je wel de goede aan de lijn hebt. Die gok kun je beter niet nemen.
Heel wat mensen zijn door orakelmethoden in een netwerk van demonen terecht gekomen. Zij zijn het juist die het doen voorkomen dat je contact hebt met God, en als je je dan helemaal open stelt vanuit een vals vertrouwen, dan zuigen ze je compleet leeg. Die weg ben je al aardig ingeslagen.

quote:

Dan geven ze dus betere adviezen dan de doorsnee christen of zelfs dominee  
Ik heb de meeste antwoorden die er toe deden opgeslagen, het is alleen te veel om dat hier allemaal te gaan doorwroeten. Maar ik zou er wel eens dieper met je kunnen induiken, om de antwoorden te bekijken naar aanleiding van de gebeurtenissen of vragen die ik had.

Ja, dan zouden we eens samen koffie moeten drinken. Maar sommige demonen, en de satan al helemaal, zijn slimmer dan de doorsnee christen en slimmer dan veel dominees. Ze zijn zogezegd onmenselijk slim. Met name de satan moet je niet onderschatten. Dat is erg gevaarlijk. Het beste is gewoon geen gebruik te maken van methodes om contact te maken met de geestelijke wereld. Dat is hoe dan ook een vorm van occultisme, ook als je het via je I-pad doet.

quote:

Als de verkeerde keuze gemaakt wordt in vol vertrouwen op Hem zal Hij Zijn kinderen echt helpen en duidelijk maken dat het verkeerd is. Weer een kwestie van vertrouwen. Immers zegt de HEER Zelf in de Schrift, zal een menselijke vader zijn kind een steen geven als het om een vis vraagt? Hoeveel te meer dan zal de Vader Zijn dat niet bij Zijn kinderen doen.

Jammer genoeg is in de geschiedenis meermalen gebleken dat het niet zo simpel is. Heel wat vervolgde christenen of zieke christenen hebben gebeden om hulp. Maar de meesten hebben die hulp toch niet gekregen. Rara, hoe kan dat? God laat zich niet tot je persoonlijke EHBO maken. Hij is je slaaf niet.

quote:

Ik bid dagelijks een uur tot de HEER en daar komen ook van alle vragen op, (die Hij toch ook al weet). Daar komen dan antwoorden op wanneer Hij het wil, soms snel, soms na enkele weken. Ik ga niet zitten schudden met de bijbel en smeken om een onmiddellijk antwoord. Het gebeurd niet omdat ik het wil, maar omdat de HEER het zo wil ! De HEER weet dat ik Hem daarin volledig vertrouw. Aan de voorbeelden die ik zou kunnen geven zou je kunnen zien dat deze antwoorden niet van de satan zijn.

Ik help het je hopen. Als je Hem volledig vertrouwt, waarom vraag je dan om een teken of bewijs?

quote:

Dank voor je zorgen, maar ik zie het als een te grote angst voor de boze, daar waar de HEER de satan enorm groots heeft verslagen aan het kruis.

De satan is nog niet verslagen. Er is alleen door de kracht van Christus de mogelijkheid geopend om je van hem vrij te maken. Meer niet. We zien nog dagelijks de gevolgen van zijn werk om ons heen. Maak je maar geen illusies. Hij kan ook jou nog steeds in de maling nemen met je heidense methoden.

quote:

Als het licht aan is, kan het duister het Licht nooit verdrijven. Ook in de natuurkunde niet. Pas wanneer het Licht dooft of wordt afgeschermd zal het duister de overhand krijgen! Door je gebrek aan vertrouwen in de HEER zal Zijn Licht doven en geef je de overhand aan het duister. Door je angst voor de boze en twijfel aan de Macht van de HEER zet je juist de deur voor het duister open.

Nee, door voor jezelf gebruik te maken van heidense methoden zet je de deur voor het duister open. En door aan de Heer tekens te vragen, omdat je Hem niet echt vertrouwt.

quote:

Waarom hier bang voor zijn vooral in traditionele kerken, terwijl er wel onbijbelse zaken worden gedaan juist daar, als kinderdoop, belijdenis, hiërarchie in kerk, voorwaarden stellen aan avondmaal enzovoort? Dat zijn pas onbijbelse zaken gestoeld op doctrine en niet op de schrift.
Ja, dat hangt er maar vanaf welke status je aan de bijbel verleent. Is de bijbel het woord van God? Of is het alleen maar geïnspireerd door God? Of alleen maar simpelweg bedacht door dichtelijke personen. Het is maar welke mening je hierover hebt.
« Laatst bewerkt op: mei 24, 2012, 04:55:45 pm door Knalkaas »

Riemer Lap

  • was: okidoki
  • Berichten: 8804
  • @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
Mogen wij contact zoeken met God via onze telefoon?
« Reactie #1 Gepost op: mei 24, 2012, 04:02:06 pm »
Ik zou die app wel willen zien.
Iemand een linkje?
Voor iPhone of iPad graag.
Mail me maar als je wat wilt weten

Peter68

  • Berichten: 477
    • Bekijk profiel
Mogen wij contact zoeken met God via onze telefoon?
« Reactie #2 Gepost op: mei 24, 2012, 04:29:34 pm »
en voor android eventueel

itsmetoo

  • Berichten: 1082
  • Itsmetoo
    • Bekijk profiel
Mogen wij contact zoeken met God via onze telefoon?
« Reactie #3 Gepost op: mei 24, 2012, 04:33:43 pm »

quote:

Knalkaas schreef op 24 mei 2012 om 15:51:

Het hoeven niet per se demonen te zijn; het kunnen ook gewoon geesten van overleden mensen zijn die na de dood aan de Aarde zijn gebonden, de zogenaamde aardgebondenen. Het is voor dergelijke entiteiten, als ze een beetje slim zijn, echt niet zo moeilijk om een advies te geven dat overkomt als christelijk en liefdevol. Zeker als ze alleen maar een Bijbeltekst hoeven uit te kiezen. Daar zijn sommigen juist een meester in, en de satan al helemaal. Per slot is hij een gevallen aartsengel en bijzonder slim. Zijn sterkste wapen is juist dat mensen hem onderschatten.

Daarom mag het ook niet plaatsvinden zonder gebed. Men bidt gewoon om hulp, antwoorden op vragen en het is aan de HEER welke manier Hij daarvoor kiest. In mijn geval is dat vaak de "schudbijbel".

Ook de Schrift toont aan dat het in samenwerking met gebed gaat in vol vertrouwen op de HEER, het geen probleem is. De apostelen hebben het zelfs gedaan om een nieuwe apostel te kiezen.
23   En zij stelden er twee voor: Jozef, die Barsabas heette, die ook Justus genoemd werd, en Matthias.
24 En zij baden en zeiden: U Heere, Kenner van het hart van allen, wijs van deze twee er een aan, die U uitgekozen hebt
25 om deel te krijgen aan deze bediening, namelijk aan het apostelschap, waarvan Judas afgeweken is om naar zijn eigen plaats te gaan.
26 En zij wierpen hun loten en het lot viel op Matthias; en hij werd met instemming van allen aan de elf apostelen toegevoegd.


Het is dus zelfs bijbels om het zo te doen, in alle vertrouwen op de HEER.
Zolang wij kinderen van Hem maar aan Hem vragen en op Hem vertrouwen en zijn aanwijzingen opvolgen.
Ontkenning zijn theologische leugens die de Schrift tegenspreken.

quote:

Als JHWH op deze Aarde veel sterker en machtiger was dan hij, dan zou de Aarde er heel anders uitzien en zouden mensen een andere wereld hebben opgebouwd. Niet voor niets is er een voortdurende strijd tussen God en de satan. Dat betekent juist dat ook de satan heel sterk is, en heel slim.

Mag ik dit Godslastering noemen?! Schande, sorry ! Ik weet niet wat ik lees...
JHWH is veel en veel sterker dan satan.
De wereld ziet er zo uit als ie nu is, omdat JHWH ons vrij laat in onze slechte keuzes. Ons vrijlaat om niet op Hem te vertrouwen, ons vrijlaat in onze slechte keuzen. Wanneer wij dat doen zal de HEER Zijn zegen terugtrekken, waardoor de satan de vrije hand krijgt.

Als JHWH zal willen is de satan nu vernietigd. De satan maakt geen schijn van kans, maar wij mensen verprutsen het.
Omdat de satan ons mensen dag en nacht verleid om te zondigen tegen de geboden van JHWH en ons vervolgens dag en nacht aanklaagt bij JHWH.

Openbaringen 12
10 En ik hoorde een luide stem in de hemel zeggen: Nu is gekomen de zaligheid, de kracht en het koninkrijk van onze God en de macht van Zijn Christus, want de aanklager van onze broeders, die hen dag en nacht aanklaagde voor onze God, is neergeworpen.

Dus als JHWH satan vernietigen wil, zal de satan terecht claimen dat alle mensen ook vernietigd dienen te worden, want wij zijn (net zo) zondig. Omdat JHWH Rechtvaardig is, kan Hij hier niet om heen. DAT is de reden waarom JHWH satan niet vernietigd, want dan zou Hij ook de wereld al moeten vernietigen.

Dat wil JHWH (nog) niet en dus heeft de satan nog de vrije hand, waar wij mensen hem helaas vaak mee helpen.

quote:

En hoe goed je ook je best doet, voor je het weet trap je toch in zijn trucjes, zeker als je methoden gebruikt waarmee je het werk van geesten en demonen kunt oproepen. Als je heidense methoden gebruikt, waarmee je geesten en demonen kunt oproepen, dan beschouwt God dat, volgens mij, als eigen schuld dikke bult.
Zie mij voorgaande verwijzing in handelingen 1 waar ook de apostelen dit toepasten, niets heidens aan, puur volgens de Schrift. Het is een theologische leugen die de Schrift weerspreekt dus.
De voorbeelden tonen ook aan dat de antwoorden bijbels zijn.

]quote]Iedereen had je kunnen waarschuwen om niet iemand in elkaar te slaan. Iemand in elkaar slaan dat doe je namelijk niet. Dat is altijd verkeerd. Daar heb je God niet voor nodig. [/quote]
Maar dan had ik niet geluisterd, nu wel.
De satan had mij hier echt niet vanaf gehouden.

Neem het voorbeeld met Riemer hier, de satan zou twist alleen maar leuk vinden en het vuurtje opstoken. Niet een tekst vertonen waarin opgeroepen worden om de twist te stoppen.

{quote]Dan zou de satan zich te expliciet verraden hebben. Dat is nu juist wat hij in eerste instantie niet doet. Hij doet zich mooier voor dan hij is, om je in een val te lokken. Het is als met de slangen. Daarom moet je gewoon niet dit soort heidense methoden gebruiken om God op te roepen. Het is vragen om moeilijkheden.[/quote]
Het is zoals aangetoond niet heidens, maar zelfs bijbels tezamen in gebed in vertrouwen op de HEER. Het zijn theologische on-bijbelse leugens, echt.

quote:

Als je God, als een soort dienaar, voor je eigen karretje wil spannen, zoals jij doet, dan haal je Hem neer. Dat lijkt me duidelijk.

Niemand kan JHWH voor zijn karretje spannen ! Onmogelijk, echt onzin wat je nu zegt hoor. Als GOD het niet wil, komen er geen antwoorden. Maar Hij laat in Zijn Woord zien dat het goed is in samenwerking met gebed. Hij bepaald welk middel Hij toepast om te antwoorden, niet ik.

quote:

God is geen iPad-vriendje. Jij maakt Hem tot een iPad-vriendje. En daarmee ben jij degene die Hem neerhaalt. Je tracht Hem te misbruiken voor je persoonlijke voordeel, en tracht Hem voor je karretje te spannen, alsof Hij je butler is. Uiteraard laat Hij zich daarvoor niet lenen. Hij zal het wel kunnen, maar Hij laat zich niet misbruiken.

Loze kreten, Hij laat Zich inderdaad niet misbruiken, niemand kan Hem dwingen, het is Zijn Keuze om zo te antwoorden.

quote:

Helaas is de satan nog lang niet verslagen, omdat heel veel mensen het kruis nog niet aanvaard hebben. Het kruis (de kracht van Christus) is alleen actief als mensen de juiste keuze maken, en heel veel mensen hebben dat nog niet gedaan. Zo gemakkelijk gaat dat niet. De satan is nog ten volle bij ons aanwezig. En een ieder die zichzelf en zijn eigen belangen en eigen voordeel centraal stelt, is maar al te gauw zijn slachtoffer.

Omdat er heel veel naam-christenen zijn zonder waar geloof en vertrouwen.

Geloven is vertrouwen op de Schrift, zelfs al lijken de signalen het tegendeel aan te tonen. Neem Israël als voorbeeld: Niemand verwachtte nog dat al de Profetieën over de opleving van het Beloofde Land nog zouden worden vervuld, de kerk had haar theorie hierop verkeerd aangepast (en nog), tot JHWH in 1949 Zijn Beloften waar maakt.

Later verder,
Jesaja 40:1 Troost, troost Mijn volk, zal uw God zeggen,

Paul2

  • Berichten: 336
    • Bekijk profiel
Mogen wij contact zoeken met God via onze telefoon?
« Reactie #4 Gepost op: mei 24, 2012, 04:45:34 pm »
Los van eventuele inmenging van duistere toestanden, heeft de toepassing van de bijbel-app om God te raadplegen het nadeel dat je als mens een aantal dingen alvast voor God gaat invullen.

Je bepaalt als mens voor God wannéér God antwoordt (meteen na een menselijke handeling).

Je bepaalt als mens voor God hóe God moet antwoorden (door een bijbeltekst aan te wijzen).

Je bepaalt als mens voor God dát God moet antwoorden (misschien wil Hij eens een keer geen antwoord geven? Je kent het idee van de ideale leraar die de leerling een hele tijd zelf laat zweten?).

Het laat dus net wat minder ruimte voor God over, je creëert een onnodige beperking, zogezegd.
« Laatst bewerkt op: mei 24, 2012, 04:46:45 pm door Paul2 »
maar misschien zit ik er wel naast

Riemer Lap

  • was: okidoki
  • Berichten: 8804
  • @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
Mogen wij contact zoeken met God via onze telefoon?
« Reactie #5 Gepost op: mei 24, 2012, 05:27:05 pm »
@Ismetoo: graag de naam van de app en plaats waar hij te vinden is.
Mail me maar als je wat wilt weten

itsmetoo

  • Berichten: 1082
  • Itsmetoo
    • Bekijk profiel
Jesaja 40:1 Troost, troost Mijn volk, zal uw God zeggen,

itsmetoo

  • Berichten: 1082
  • Itsmetoo
    • Bekijk profiel
Mogen wij contact zoeken met God via onze telefoon?
« Reactie #7 Gepost op: mei 24, 2012, 08:27:40 pm »

quote:

Paul2 schreef op 24 mei 2012 om 16:45:
Los van eventuele inmenging van duistere toestanden, heeft de toepassing van de bijbel-app om God te raadplegen het nadeel dat je als mens een aantal dingen alvast voor God gaat invullen.

Nee hoor, kijk maar!

quote:

Je bepaalt als mens voor God wannéér God antwoordt (meteen na een menselijke handeling).p

-Nee, want er zijn ook wel eens teksten die ik geheel niet kan plaatsen en dan betekent dat voor mij dat er geen antwoord is.
-Het gebeurd lang niet altijd altijd direct na gebed, daar kunnen rustig een paar weken tussen zitten. Niet elke gebeld wordt immers onmiddellijk verhoord. Sommigen ook helemaal niet, zoals kinderen krijgen en genezing ziekte van Miniere van mijn vrouw.

quote:

Je bepaalt als mens voor God hóe God moet antwoorden (door een bijbeltekst aan te wijzen).

Nee hoor, antwoorden op gebeden komen ook op andere manieren, boeken, bijbelboek, Family 7 TV enz.

quote:

Je bepaalt als mens voor God dát God moet antwoorden (misschien wil Hij eens een keer geen antwoord geven? Je kent het idee van de ideale leraar die de leerling een hele tijd zelf laat zweten?).

-Nee, want er zijn ook wel eens teksten die ik geheel niet kan plaatsen en dan betekent dat voor mij dat er geen antwoord is.

quote:

Het laat dus net wat minder ruimte voor God over, je creëert een onnodige beperking, zogezegd.
Door het af te keuren en te ontkennen creëer je juist beperkingen. Ik bepaal niets en ook niet dat en hoe er een antwoord komen moet. Niemand kan GOD dwingen of manipuleren. Ik bid gewoon en de HEER bepaald OF en wanneer Hij mij antwoorden geven wil. Bij mij nu eenmaal op de schudbijbel.
« Laatst bewerkt op: mei 24, 2012, 08:29:00 pm door itsmetoo »
Jesaja 40:1 Troost, troost Mijn volk, zal uw God zeggen,

vrolijke

  • Berichten: 1104
  • bekennende pantheïst
    • Bekijk profiel
Mogen wij contact zoeken met God via onze telefoon?
« Reactie #8 Gepost op: mei 24, 2012, 09:16:11 pm »

quote:




Kijk eens aan. De moderne versie van de Gebedsdobbelsteen:  


http://www.kerkinnood.be/DMP/printFLO/ShowImage.aspx?orig=true&FileId=103259

itsmetoo

  • Berichten: 1082
  • Itsmetoo
    • Bekijk profiel
Mogen wij contact zoeken met God via onze telefoon?
« Reactie #9 Gepost op: mei 24, 2012, 09:18:50 pm »
Citaat
Knalkaas schreef op 24 mei 2012 om 15:51:
Ik wil graag nog even de discussie over het gebruik van de I-pad om contact te maken met God voortzetten. Ik vind dit een te belangrijk onderwerp om verloren te laten gaan in de vergetelheid. Ik denk namelijk dat dit niet mag.

quote:

Jammer is alleen dat je daarbij wel orakelmethoden gebruikt. Dat je gebruik maakt van moderne techniek maakt het niet minder heidens. Het is feitelijk precies hetzelfde als glaasje draaien of tarotkaarten leggen. In principe is er geen verschil. Het probleem is dat je God wilt neerhalen naar jouw niveau ten bate van je eigen onbenullige zaakjes. Daarmee doe je precies zoals degenen doen die valse goden aanbidden.

Bijbelse Methoden zoals ik heb aangetoond met handelingen 1 waar de discipelen het lot ook wierpen nadat ze de raad van de HEER hadden gevraagd. De HEER vindt het juist reuze fijn als wij in alles wat we doen Hem om raad vragen, opdat we Zijn Wil willen doen.

quote:

Demonen, en zeker de satan, weten echt wel hoe ze hun berichten moeten inkleden zodanig dat jij uit naïviteit denkt dat het een bericht is van de Heer. Ik denk niet dat het voor jou echt weggelegd is om precies te weten wie de afzender is van een bericht, en om precies het onderscheid te maken. Daarvoor is de satan veel te slim. En je criteria daarbij zijn echt te simpel. Je kunt gewoon beter geen gebruik maken van heidense methoden.

Uiteraard zou dat kunnen als het geen antwoorden op gebeden tot de HEER zijn. Maar de HEER is vele malen machtiger dan de idiote satan en zijn demonen. Het is maar wie of je meer vertrouwd, de HEER of de satan. Ik vertrouw meer op de HEER en weet dat Hij almachtig is en niet de satan.

Het is zelfs bijbels zoals ik heb aantoont in Handelingen 1.

quote:

Om een teken vragen is een uiting van gebrek aan vertrouwen en gebrek aan geloof.
Dat doen alleen maar de mensen die zich bezig houden met afgoderij. De Heer geeft geen tekenen. Het is juist de bedoeling dat je vertrouwen hebt zonder dat er tekenen zijn.

Ik vraag geen teken om bewijs, ik bidt tot de HEER en stel daarin ook vragen over van alles. Deel alles met Hem. Mijn zorgen, vragen, angsten, dankbaarheid, gewoon alles. Ik betrek de HEER in elke beslissing, omdat ik Zijn Wil wil doen en niet de mijne. De HEER weet dat uiteraard.

Geloven is vertrouwen op de HEER ook al lijken de omstandigheden op dat moment onmogelijk, immers zegt Jezus Christus Zelf in de Schrift dat niets onmogelijk is bij GOD.
Marcus 9
23 En Jezus zei tegen hem: Als u kunt geloven,  alle dingen zijn mogelijk voor wie gelooft.

quote:

Iedereen kan uitleg geven van de schrift. Jij persoonlijk kunt niet bepalen of het de goede uitleg is.

Mijn voorbeelden zijn duidelijk genoeg, iemand met bijbelkennis kan ze nog niet zo accuraat vinden.

quote:

Heel wat mensen zijn door orakelmethoden in een netwerk van demonen terecht gekomen.

Dan zonder gebed, het gebed staat bij mij centraal en daar komen antwoorden op. De schudbijbel is een van de middelen, niet het doel.

quote:

Ja, dan zouden we eens samen koffie moeten drinken. Maar sommige demonen, en de satan al helemaal, zijn slimmer dan de doorsnee christen en slimmer dan veel dominees. Ze zijn zogezegd onmenselijk slim. Met name de satan moet je niet onderschatten. Dat is erg gevaarlijk.
Ik onderschat de satan niet, ik kan niets tegen hem beginnen, maar de HEER is Almachtig en Hij Die in mij woont is ook vele malen sterker.
1 Johannes 4
4 Lieve kinderen, u bent uit God en u hebt hen overwonnen, want Hij Die in u is, is groter dan hij die in de wereld is.

quote:

Het beste is gewoon geen gebruik te maken van methodes om contact te maken met de geestelijke wereld. Dat is hoe dan ook een vorm van occultisme, ook als je het via je I-pad doet.

Nee dus, zoals met handelingen 1 het lot werpen aangetoond, het is een theologische leugen waar =in je verschrikt bent.

quote:

Jammer genoeg is in de geschiedenis meermalen gebleken dat het niet zo simpel is. Heel wat vervolgde christenen of zieke christenen hebben gebeden om hulp. Maar de meesten hebben die hulp toch niet gekregen. Rara, hoe kan dat? God laat zich niet tot je persoonlijke EHBO maken. Hij is je slaaf niet.

Gebrek aan geloof is heel vaak de reden ! Gebrek aan vertrouwen eveneens.
Of Hij wil het niet en dan zal Zijn Wil geschieden, niet wat wij wensen. Als christen ga je voor Jezus of niet, maar geen half werk.

quote:

Ik help het je hopen. Als je Hem volledig vertrouwt, waarom vraag je dan om een teken of bewijs?

Ik vraag geen tekenen als bewijs, ik bid gewoon alles met de HEER en het het is Zijn Wil om daarop wel of niet te antwoorden en hoe.

quote:

De satan is nog niet verslagen. Er is alleen door de kracht van Christus de mogelijkheid geopend om je van hem vrij te maken. Meer niet. We zien nog dagelijks de gevolgen van zijn werk om ons heen. Maak je maar geen illusies. Hij kan ook jou nog steeds in de maling nemen met je heidense methoden.

Jij geloofd in de satan en eert hem, ik geloof en vertrouw volledig op de HEER. Wij mensen zijn het die de voor de satan kiezen, helaas ook vaak door theologische onbijbelse leugens.

quote:

Ja, dat hangt er maar vanaf welke status je aan de bijbel verleent. Is de bijbel het woord van God? Of is het alleen maar geïnspireerd door God? Of alleen maar simpelweg bedacht door dichtelijke personen. Het is maar welke mening je hierover hebt.

De Schrift is het Woord van GOD, door de Heilige Geest geïnspireerd. De Kracht van GOD Zijn Woord zit in de inhoud. Vandaar de kracht van proclamatie.

Dank voor je goedbedoelde zorgen, maar ik denk echt dat je gevangen zit in de theologische leugens en doctrine. Daar waar die op vele plaatsen de Schrift tegenspreken, zou ik kiezen voor de Schrift, dat is mijn advies.
Jesaja 40:1 Troost, troost Mijn volk, zal uw God zeggen,

Peter68

  • Berichten: 477
    • Bekijk profiel
Mogen wij contact zoeken met God via onze telefoon?
« Reactie #10 Gepost op: mei 24, 2012, 09:36:32 pm »
Jammer niet voor Android, dus ik kan er niks zinnigs over zeggen.

itsmetoo

  • Berichten: 1082
  • Itsmetoo
    • Bekijk profiel
Mogen wij contact zoeken met God via onze telefoon?
« Reactie #11 Gepost op: mei 24, 2012, 09:41:34 pm »
Wellicht hebben die wel een vergelijkbare app, toch? Ik denk niet dat de HEER een specifieke voorkeur voor een merk heeft. Maar dat is mijn visie.

Maar eventjes uittesten of het werkt.......?
Mijn advies is voor degenen die het gaan doen om gewoon veel te bidden met dank, voorbode, prijzig en vragen. Indien de HEER het wil zal Hij ook jullie antwoorden. Maar maak er dan niet even een testje van svp. Want dan zou ik mij schuldig voelen jullie daartoe aangezet te hebben.
Jesaja 40:1 Troost, troost Mijn volk, zal uw God zeggen,

Peter68

  • Berichten: 477
    • Bekijk profiel
Mogen wij contact zoeken met God via onze telefoon?
« Reactie #12 Gepost op: mei 24, 2012, 09:57:05 pm »
Ik heb er nog niet één ontdekt. Ik speur verder!

itsmetoo

  • Berichten: 1082
  • Itsmetoo
    • Bekijk profiel
Mogen wij contact zoeken met God via onze telefoon?
« Reactie #13 Gepost op: mei 24, 2012, 10:20:15 pm »

quote:

Peter68 schreef op 24 mei 2012 om 21:57:
Ik heb er nog niet één ontdekt. Ik speur verder!
Is dit niet dezelfde ook voor jou tel?
http://applinks.nl/ios?view=details&aid=9239
Jesaja 40:1 Troost, troost Mijn volk, zal uw God zeggen,

Riemer Lap

  • was: okidoki
  • Berichten: 8804
  • @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
Mogen wij contact zoeken met God via onze telefoon?
« Reactie #14 Gepost op: mei 24, 2012, 10:34:49 pm »

quote:

itsmetoo schreef op 24 mei 2012 om 21:41:
Wellicht hebben die wel een vergelijkbare app, toch? Ik denk niet dat de HEER een specifieke voorkeur voor een merk heeft. Maar dat is mijn visie.

Apple zal het niet zijn, dat is van NA de zondeval, er mist immers een stukje uit _O_

http://www.dufacoshop.nl/media//apple-logo1.jpg
Mail me maar als je wat wilt weten

Riemer Lap

  • was: okidoki
  • Berichten: 8804
  • @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
Mogen wij contact zoeken met God via onze telefoon?
« Reactie #15 Gepost op: mei 24, 2012, 10:36:53 pm »
Van de website:
De Manna Shaker bevat meer dan 2000 verzen uit de Bijbel, die een hulp of troost of raad kunnen zijn. Door de iPhone of iPod te schudden verschijnt een van de Bijbelverzen in beeld.

Er worden dus 2000 verzen door de mens geselecteerd en die moeten het dan zijn?
Sorry, ik geloof daar dus niet in.
Mail me maar als je wat wilt weten

Peter68

  • Berichten: 477
    • Bekijk profiel
Mogen wij contact zoeken met God via onze telefoon?
« Reactie #16 Gepost op: mei 24, 2012, 11:49:44 pm »
nee de link is alleen voor Iphone

Riemer Lap

  • was: okidoki
  • Berichten: 8804
  • @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
Mogen wij contact zoeken met God via onze telefoon?
« Reactie #17 Gepost op: mei 25, 2012, 12:08:41 am »

quote:

Peter68 schreef op 24 mei 2012 om 23:49:
nee de link is alleen voor Iphone
Dat betekent dat de iPhone niet anders kan zijn dan een goddelijk apparaat _O_
Mail me maar als je wat wilt weten

Peter68

  • Berichten: 477
    • Bekijk profiel
Mogen wij contact zoeken met God via onze telefoon?
« Reactie #18 Gepost op: mei 25, 2012, 12:15:03 am »

quote:

Riemer Lap schreef op 25 mei 2012 om 00:08:
[...]

Dat betekent dat de iPhone niet anders kan zijn dan een goddelijk apparaat _O_
Dan ben ik vast een heiden met mijn android phone!  8)7

Riemer Lap

  • was: okidoki
  • Berichten: 8804
  • @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
Mogen wij contact zoeken met God via onze telefoon?
« Reactie #19 Gepost op: mei 25, 2012, 12:18:02 am »

quote:

Peter68 schreef op 25 mei 2012 om 00:15:
[...]


Dan ben ik vast een heiden met mijn android phone!  8)7

Inderdaad! Zo ken ik je weer. Los van de Iphone heb ik een Ipad, twee Apple laptops en een macmini van Apple omdat je het heil dan veel beter binnenkrijgt.
Het schudden met de macmini is wel lastig, ik moet dan het hele kantoor uitbouwen om bij dat ding te komen maar dan heb je ook direct een zeer pakkende tekst als antwoord  O-)
Mail me maar als je wat wilt weten

Peter68

  • Berichten: 477
    • Bekijk profiel
Mogen wij contact zoeken met God via onze telefoon?
« Reactie #20 Gepost op: mei 25, 2012, 12:23:58 am »

quote:

Riemer Lap schreef op 25 mei 2012 om 00:18:
[...]

Inderdaad! Zo ken ik je weer. Los van de Iphone heb ik een Ipad, twee Apple laptops en een macmini van Apple omdat je het heil dan veel beter binnenkrijgt.
Het schudden met de macmini is wel lastig, ik moet dan het hele kantoor uitbouwen om bij dat ding te komen maar dan heb je ook direct een zeer pakkende tekst als antwoord  O-)


Even geheel off topic.
Ik hoor soms Apple adepten bijna religieus praten over hun hebbedingetjes en dat schrikt me dan weer af om ook Apple producten te kopen. Afvallig als ik ben gebruik in dan maar Android en Windows. Ik hoop dat je het me vergeeft! :ja:

Riemer Lap

  • was: okidoki
  • Berichten: 8804
  • @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
Mogen wij contact zoeken met God via onze telefoon?
« Reactie #21 Gepost op: mei 25, 2012, 12:26:30 am »
Elders schreef Ismetoo dit:

quote:

itsmetoo schreef op 24 mei 2012 om 22:18:

Ik voel dan als het ware een drang of beter aandringen om de schud-bijbel te schudden. Vaak zit er dan een antwoord bij op iets uit het gebed.


Ik reageerde met:
Waarbij je aan mag tekenen dat het om een selectie van teksten gaat en nadrukkelijk NIET om de GEHELE Schrift.
Even ter verduidelijking: Apocalyps 22 zegt:
 En als iemand afdoet van de woorden van het boek van deze profetie, zal God zijn deel afdoen van  het boek des levens, en van de heilige stad, van de dingen die in dit boek geschreven zijn.

Je kunt niet ontkennen dat de makers van deze "app" heel selectief teksten hebben genomen en teksten hebben genegeerd.
De app waar jij zo gek op bent is derhalve een vorm die meer dan iets afdoet aan het Woord van God.
Ik zou wel gek zijn om dat soort dingen toe te laten in mijn leven!
Mail me maar als je wat wilt weten

Riemer Lap

  • was: okidoki
  • Berichten: 8804
  • @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
Mogen wij contact zoeken met God via onze telefoon?
« Reactie #22 Gepost op: mei 25, 2012, 12:28:41 am »

quote:

Peter68 schreef op 25 mei 2012 om 00:23:
[...]


Even geheel off topic.
Ik hoor soms Apple adepten bijna religieus praten over hun hebbedingetjes en dat schrikt me dan weer af om ook Apple producten te kopen. Afvallig als ik ben gebruik in dan maar Android en Windows. Ik hoop dat je het me vergeeft! :ja:

Geloof is baseren op ervaring vrees ik.
Mijn ervaring met Apple is dat we vergeleken met Windows een uitval van 0,2 procent hebben tegen over een uitval van bijna 45 % met windows.
Ik geloof derhalve dat Apple iets beter is dan windows voor bedrijsgebruik.
Mijn kids hangen overigens gewoon op een windowsapparaat, apple is privé niet echt betaalbaar (hoewel een macmini vanaf 399 te koop is...)
Mail me maar als je wat wilt weten

itsmetoo

  • Berichten: 1082
  • Itsmetoo
    • Bekijk profiel
Mogen wij contact zoeken met God via onze telefoon?
« Reactie #23 Gepost op: mei 25, 2012, 12:47:25 am »

quote:

Peter68 schreef op 25 mei 2012 om 00:23:
[...]
Even geheel off topic.
Ik hoor soms Apple adepten bijna religieus praten over hun hebbedingetjes en dat schrikt me dan weer af om ook Apple producten te kopen. Afvallig als ik ben gebruik in dan maar Android en Windows. Ik hoop dat je het me vergeeft! :ja:
Dat anderen bijna religieus praten over Apple producten is een verwijt uit jaloezie. Eigenlijk iedereen die een Apple product koopt, wil NOOIT meer iets van MikkySoft gebruiken. Zo het gezegde is once a mac you'll never go back.

Op mijn werk is MikkySoft nog in gebruik. Maar men mag ook de eigen mac gebruiken, op eigen risico en zonder vergoeding. Toch doe ik dat. Een ipad en een macbook air.

Thuis staat een iMac 27" en nog een hele oude G4 die al 1o jaar continue draait als server op oude software, zonder 1 crash ! Die komen nauwelijks voor. Een laptop kan je dichtklappen en stand-by laten weken lang, maar wanneer je het opent heb je direct beeld en kan je werken.

Alles is gemaakt om de mens te dienen, waar bij MikkySoft de mens de PC moet dienen. Waar je met een mac de volle tijd kunt gebruiken met het werk, waar je bij Mikkysoft moet virus scannen, harddisk opschonen, back-uppen (die meestal toch niet werken). Bij de Mac gaat dat volautomatisch en je kunt tot op document level zaken terugzetten.. Dus ook een e-mailtje van vorig jaar.

Hetzelfde geld voor de iphone eigenlijk,
Het betaald zich dubbel en dwars terug omdat de basis op "unix" draait, een enorm stabiel platform, waar Bill Gates ooit MSDOS (Micro Soft Dirty Operating System).
Jesaja 40:1 Troost, troost Mijn volk, zal uw God zeggen,

Riemer Lap

  • was: okidoki
  • Berichten: 8804
  • @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
Mogen wij contact zoeken met God via onze telefoon?
« Reactie #24 Gepost op: mei 25, 2012, 12:56:17 am »
Laten we het gedoe over de merken even laten liggen en kan Ismetoo op de inhoud ingaan?

En kan hij dan ook uitleggen waarom zijn God van mening is dat er geen schudbijbel app hoeft te zijn voor mensen die geen Iphone of Ipad hebben?
Zijn apple users daarin bevoordeelt tegenover de Microsoft gebruikers en hen die veroordeelt zijn tot android?
Moet een waar gelovige derhalve dan niet minimaal een Iphone of Ipad hebben om het woord van God te ontvangen?
« Laatst bewerkt op: mei 25, 2012, 01:15:49 am door Riemer Lap »
Mail me maar als je wat wilt weten

itsmetoo

  • Berichten: 1082
  • Itsmetoo
    • Bekijk profiel
Mogen wij contact zoeken met God via onze telefoon?
« Reactie #25 Gepost op: mei 27, 2012, 11:28:53 pm »
De titel zou beter passen als deze luidde:

Mag de HEER van de kerk-doctrine(s) antwoorden op vragen in het gebed tot Hem via een app op een telefoon?
Jesaja 40:1 Troost, troost Mijn volk, zal uw God zeggen,

Riemer Lap

  • was: okidoki
  • Berichten: 8804
  • @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
Mogen wij contact zoeken met God via onze telefoon?
« Reactie #26 Gepost op: mei 28, 2012, 12:41:20 am »

quote:

Riemer Lap schreef op 25 mei 2012 om 00:56:
Laten we het gedoe over de merken even laten liggen en kan Ismetoo op de inhoud ingaan?

En kan hij dan ook uitleggen waarom zijn God van mening is dat er geen schudbijbel app hoeft te zijn voor mensen die geen Iphone of Ipad hebben?
Zijn apple users daarin bevoordeelt tegenover de Microsoft gebruikers en hen die veroordeelt zijn tot android?
Moet een waar gelovige derhalve dan niet minimaal een Iphone of Ipad hebben om het woord van God te ontvangen?
Ik zou zeggen: klets er nog eens omheen Ismetoo? ANTWOORDEN GEVEN MAG OOK!
Mail me maar als je wat wilt weten

itsmetoo

  • Berichten: 1082
  • Itsmetoo
    • Bekijk profiel
Mogen wij contact zoeken met God via onze telefoon?
« Reactie #27 Gepost op: mei 28, 2012, 01:16:07 pm »
De makers van de app hebben niet tot doelstelling gehad dat JHWH het als een methode zou kunnen gaan gebruiken voor antwoorden op vragen in gebed, in mijn geval, ongetwijfeld ook wel bij meer mensen.

De insteek van de app is om bijvoorbeeld zo willekeurig door de Schrift te lezen, door het bijbehorende hoofdstuk te lezen of zelf het hele bijbelboek als iemand dat wenst.

Het is de HEER Die er Zelf voor gekozen heeft om bij mij en wellicht ook andere kinderen van Hem, op deze manier incidenteel te antwoorden op vragen in gebed.

De HEER heeft vele manieren immers om Zijn Wil te tonen, of om te antwoorden, via boek titels, intens gevoel, horen, bijbelboek openklappen, zien, billboards met bijbelvers, dromen, lot werpen, internet, forums zoals het antwoord van Elle in een ander topic, in mijn geval de schud-bijbel. Het is aan Hem hoe de HEER ons leidt.

Is Elle nu ineens een medium dan?
Vermoedelijk niet, maar Hij heeft haar ingezet, al dan niet onbewust, om mij het enige voor mij acceptabele antwoord te geven, namelijk letterlijk in de Schrift.
Jesaja 40:1 Troost, troost Mijn volk, zal uw God zeggen,

gaitema

  • Berichten: 10169
  • Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Mogen wij contact zoeken met God via onze telefoon?
« Reactie #28 Gepost op: mei 28, 2012, 02:42:16 pm »

quote:

itsmetoo schreef op 24 mei 2012 om 16:33:
[...]

Daarom mag het ook niet plaatsvinden zonder gebed. Men bidt gewoon om hulp, antwoorden op vragen en het is aan de HEER welke manier Hij daarvoor kiest. In mijn geval is dat vaak de "schudbijbel".

Ook de Schrift toont aan dat het in samenwerking met gebed gaat in vol vertrouwen op de HEER, het geen probleem is. De apostelen hebben het zelfs gedaan om een nieuwe apostel te kiezen.
23   En zij stelden er twee voor: Jozef, die Barsabas heette, die ook Justus genoemd werd, en Matthias.
24 En zij baden en zeiden: U Heere, Kenner van het hart van allen, wijs van deze twee er een aan, die U uitgekozen hebt
25 om deel te krijgen aan deze bediening, namelijk aan het apostelschap, waarvan Judas afgeweken is om naar zijn eigen plaats te gaan.
26 En zij wierpen hun loten en het lot viel op Matthias; en hij werd met instemming van allen aan de elf apostelen toegevoegd.
Niet eens zo bij stil gestaan eigenlijk. Dat was net als het lijstje aan mogelijke opvolgers voor het clubwerk dat ik opgesteld had. Toen bad ik wie het moest worden, waarop een meid van 18 dat op papier stond de reclamefolders aan mijn deur kwam bezorgen. Ik heb het haar promt direct gevraagd en nu is ze leider :)
Een nieuwe start is een nieuw begin

itsmetoo

  • Berichten: 1082
  • Itsmetoo
    • Bekijk profiel
Mogen wij contact zoeken met God via onze telefoon?
« Reactie #29 Gepost op: mei 28, 2012, 02:52:44 pm »

quote:

gaitema schreef op 28 mei 2012 om 14:42:
[...]
Niet eens zo bij stil gestaan eigenlijk. Dat was net als het lijstje aan mogelijke opvolgers voor het clubwerk dat ik opgesteld had. Toen bad ik wie het moest worden, waarop een meid van 18 dat op papier stond de reclamefolders aan mijn deur kwam bezorgen. Ik heb het haar promt direct gevraagd en nu is ze leider :)


Precies !
Wanneer Zijn kinderen Hem om raad vragen met als doel Zijn Wil te doen, Hem te volgen, dan zal Hij ons op welke manier dan ook antwoorden. Want de HEER wil juist graag dat wij in alles Zijn Wil doen.

Kijk maar naar Jezus Christus, Die alleen maar de Wil van de Vader deed.
(zie ook je email)
« Laatst bewerkt op: mei 28, 2012, 02:53:08 pm door itsmetoo »
Jesaja 40:1 Troost, troost Mijn volk, zal uw God zeggen,

gaitema

  • Berichten: 10169
  • Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Mogen wij contact zoeken met God via onze telefoon?
« Reactie #30 Gepost op: mei 28, 2012, 03:05:14 pm »

quote:

itsmetoo: Dus als JHWH satan vernietigen wil, zal de satan terecht claimen dat alle mensen ook vernietigd dienen te worden, want wij zijn (net zo) zondig. Omdat JHWH Rechtvaardig is, kan Hij hier niet om heen. DAT is de reden waarom JHWH satan niet vernietigd, want dan zou Hij ook de wereld al moeten vernietigen.
Ik geloof dat er meer is. God heeft de satan als een engel geschapen die totaal het evenbeeld van Jezus leek te zijn. God gebruikt satan in zijn plan met de wereld.
Een nieuwe start is een nieuw begin

gaitema

  • Berichten: 10169
  • Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Mogen wij contact zoeken met God via onze telefoon?
« Reactie #31 Gepost op: mei 28, 2012, 03:07:49 pm »

quote:

itsmetoo schreef op 28 mei 2012 om 14:52:
[...]


Precies !
Wanneer Zijn kinderen Hem om raad vragen met als doel Zijn Wil te doen, Hem te volgen, dan zal Hij ons op welke manier dan ook antwoorden. Want de HEER wil juist graag dat wij in alles Zijn Wil doen.

Kijk maar naar Jezus Christus, Die alleen maar de Wil van de Vader deed.
(zie ook je email)


Een mail! :)
Daar reageer ik even op. Contacten via de mail vind ik ook mooi van dit forum.
In een tijd dat ik even een tijdelijk ban hier had kwam er veel contact via de mail binnen. Dat vond ik heel mooi :)
Een nieuwe start is een nieuw begin

gaitema

  • Berichten: 10169
  • Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Mogen wij contact zoeken met God via onze telefoon?
« Reactie #32 Gepost op: mei 28, 2012, 04:24:17 pm »

quote:

Riemer Lap schreef op 24 mei 2012 om 22:36:
Van de website:
De Manna Shaker bevat meer dan 2000 verzen uit de Bijbel, die een hulp of troost of raad kunnen zijn. Door de iPhone of iPod te schudden verschijnt een van de Bijbelverzen in beeld.

Er worden dus 2000 verzen door de mens geselecteerd en die moeten het dan zijn?
Sorry, ik geloof daar dus niet in.


De Paus had toch ook zo iets geïntroduseerd? Zodat katholieke jongeren via de mobiel iets van de bijbel of katholieke geloof mee zouden krijgen?
Volgens mij moet je het zien als het lezen van een bijbelrooster. Het Nederlandsbijbelgenootschap geeft dat. Het kerkelijk jaar kent ook een bijbelleesrooster en als klein kind las ik een kalendertje met elke dag een tekst erop om uit je hoofd te leren. Die teksten heb je altijd wat aan. Soms komt het van pas en zo krijg je antwoorden op je gebeden.

Dat gedoe met de duivel in dit topic vind ik wat te veel eer aan de duivel. Je kan ook in een spookhuis zitten. Met de zelfde logica is de schriftlezing in de kerk net zo gevaarlijk.
« Laatst bewerkt op: mei 28, 2012, 04:25:35 pm door gaitema »
Een nieuwe start is een nieuw begin

gaitema

  • Berichten: 10169
  • Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Mogen wij contact zoeken met God via onze telefoon?
« Reactie #33 Gepost op: mei 28, 2012, 04:32:50 pm »

quote:

Riemer Lap schreef op 25 mei 2012 om 00:26:
Elders schreef Ismetoo dit:

[...]


Ik reageerde met:
Waarbij je aan mag tekenen dat het om een selectie van teksten gaat en nadrukkelijk NIET om de GEHELE Schrift.
Even ter verduidelijking: Apocalyps 22 zegt:
 En als iemand afdoet van de woorden van het boek van deze profetie, zal God zijn deel afdoen van  het boek des levens, en van de heilige stad, van de dingen die in dit boek geschreven zijn.

Je kunt niet ontkennen dat de makers van deze "app" heel selectief teksten hebben genomen en teksten hebben genegeerd.
De app waar jij zo gek op bent is derhalve een vorm die meer dan iets afdoet aan het Woord van God.
Ik zou wel gek zijn om dat soort dingen toe te laten in mijn leven!


Maar dat is in de kerk dus net zo. Elk jaar komt het zelfde leesrooster voorbij. Veel teksten komen nooit aan bod.
Tenzij je het aanhaald in speciale diensten op bijvoorbeeld de avonden.
Hij geeft aan daarnaast elke dag de bijbel te lezen.
Ik zie jullie ook wel steeds hem om herhaling van zijn woorden vragen.
Dat is veel onnodig tijdverspilling en ook ik lees hierdoor onnodig veel herhalingen van zetten.
Kunnen jullie niet gewoon beter lezen wat hij schrijft? Hij moet nu alles 20 keer herhalen  |:(
Dat kost mij al een uur leeswerk als ik de discussie wil volgen.  }:|

Ik vind dat jullie de boel opblazen en van muggen olifanten maken.
Een nieuwe start is een nieuw begin

Riemer Lap

  • was: okidoki
  • Berichten: 8804
  • @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
Mogen wij contact zoeken met God via onze telefoon?
« Reactie #34 Gepost op: mei 28, 2012, 09:52:58 pm »

quote:

gaitema schreef op 28 mei 2012 om 16:32:
[...]


Maar dat is in de kerk dus net zo. Elk jaar komt het zelfde leesrooster voorbij. Veel teksten komen nooit aan bod.
Andere kerk bezoeken :)
Overigens is het leesrooster van de PKN elk jaar anders. Ook op hoogtijdagen!

quote:


Tenzij je het aanhaald in speciale diensten op bijvoorbeeld de avonden.
Hij geeft aan daarnaast elke dag de bijbel te lezen.
Yep.

quote:


Ik zie jullie ook wel steeds hem om herhaling van zijn woorden vragen.
Dat is veel onnodig tijdverspilling en ook ik lees hierdoor onnodig veel herhalingen van zetten.
Kunnen jullie niet gewoon beter lezen wat hij schrijft? Hij moet nu alles 20 keer herhalen  |:(
Ik neem aan dat jet het over Ismetoo hebt? Zou het ook zo kunnen zijn dat hij gewoon niet op de vragen ingaat?

quote:

Ik vind dat jullie de boel opblazen en van muggen olifanten maken.
Als jij kernzaken in de omgang met het Woord opgeblazen zaken vindt dan mag dat maar voor anderen geldt dat kennelijk niet.
Mail me maar als je wat wilt weten

itsmetoo

  • Berichten: 1082
  • Itsmetoo
    • Bekijk profiel
Mogen wij contact zoeken met God via onze telefoon?
« Reactie #35 Gepost op: mei 28, 2012, 10:35:24 pm »
Het opblazen wat met name riemen doet is juist niet mbt het Woord, was het dat maar. Daar doelt Gaitema dan ook op.

Verder geeft itsmetoo antwoord op vragen die duidelijk worden gesteld, zelfs meerdere malen als dat niet anders kan.

Vragen van Riemer worden voorlopig nog even niet geantwoord, zoals de HERE mij heeft laten zien dat zijn Wil is om twist te voorkomen. Twist die Riemer ook met deze reactie op Gaitema weer lijkt op te zoeken. Ik pas daarvoor voorloog..
Jesaja 40:1 Troost, troost Mijn volk, zal uw God zeggen,

Riemer Lap

  • was: okidoki
  • Berichten: 8804
  • @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
Mogen wij contact zoeken met God via onze telefoon?
« Reactie #36 Gepost op: mei 28, 2012, 11:41:26 pm »
laat maar.
« Laatst bewerkt op: mei 29, 2012, 11:41:01 am door Riemer Lap »
Mail me maar als je wat wilt weten

Paul2

  • Berichten: 336
    • Bekijk profiel
Mogen wij contact zoeken met God via onze telefoon?
« Reactie #37 Gepost op: mei 29, 2012, 10:58:46 am »
hallo Itsmetoo,

quote:

itsmetoo schreef op 24 mei 2012 om 20:27:
[...]
Nee hoor, kijk maar!
[...]
-Nee, want er zijn ook wel eens teksten die ik geheel niet kan plaatsen en dan betekent dat voor mij dat er geen antwoord is.
-Het gebeurd lang niet altijd altijd direct na gebed, daar kunnen rustig een paar weken tussen zitten. Niet elke gebeld wordt immers onmiddellijk verhoord. Sommigen ook helemaal niet, zoals kinderen krijgen en genezing ziekte van Miniere van mijn vrouw.
[...]
Nee hoor, antwoorden op gebeden komen ook op andere manieren, boeken, bijbelboek, Family 7 TV enz.
[...]
-Nee, want er zijn ook wel eens teksten die ik geheel niet kan plaatsen en dan betekent dat voor mij dat er geen antwoord is.
[...]
Door het af te keuren en te ontkennen creëer je juist beperkingen. Ik bepaal niets en ook niet dat en hoe er een antwoord komen moet. Niemand kan GOD dwingen of manipuleren. Ik bid gewoon en de HEER bepaald OF en wanneer Hij mij antwoorden geven wil. Bij mij nu eenmaal op de schudbijbel.

Bedankt voor je toelichting, het is me nu allemaal veel duidelijker.

Dat de Heer u op vele verschillende manieren, inclusief die welke we nu bespreken, moge leiden!
maar misschien zit ik er wel naast

itsmetoo

  • Berichten: 1082
  • Itsmetoo
    • Bekijk profiel
Mogen wij contact zoeken met God via onze telefoon?
« Reactie #38 Gepost op: mei 29, 2012, 11:46:28 am »

quote:

Riemer Lap schreef op 28 mei 2012 om 23:41:
[...]
 Pling: ga je weer met modder gooien? Spel mijn naam dan minimaal goed.

Is dat verplicht?
[...]

quote:

Bewezen geen feit dus leugen? Meerdere mensen hebben hier vragen aan je gesteld maar je kletst er in de regel omheen met een scala aan (misplaatste en uit verband gerukte) teksten.

Dat is jou mening, die ik dan niet deel.


quote:

Ik zoek geen twist, jij kennelijk wel
Bewijs van je lange tenen, als je de tekst goed leest zie je dat er geen partij gekozen is met de tekst, ik had dat zelfs nog benadrukt

quote:

Ik echter verwacht alleen dat je gewoon de vragen ook domweg leest en antwoord geeft.

Je hebt niets te verwachten, helaas.

quote:

Ik heb jou naam nimmer genoemd, jij speelt op de man

Kijk gewoon even terug in je antwoorden

quote:

Mijn mening heb je nu: De middelen van de bedrieger zijn slecht;
híj beraamt schandelijke plannen

Schud je telefoon even en ontdek de tekst  :P

Dit soort uitingen zegt me genoeg Riemer !
Je ware aard komt boven drijven als je je zinnetje niet krijgt en dan ga je lopen huilen.
« Laatst bewerkt op: mei 29, 2012, 11:46:41 am door itsmetoo »
Jesaja 40:1 Troost, troost Mijn volk, zal uw God zeggen,

Riemer Lap

  • was: okidoki
  • Berichten: 8804
  • @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
Mogen wij contact zoeken met God via onze telefoon?
« Reactie #39 Gepost op: mei 29, 2012, 11:56:21 am »

quote:

gaitema schreef op 28 mei 2012 om 16:24:
[...]


De Paus had toch ook zo iets geïntroduseerd? Zodat katholieke jongeren via de mobiel iets van de bijbel of katholieke geloof mee zouden krijgen?
Volgens mij moet je het zien als het lezen van een bijbelrooster. Het Nederlandsbijbelgenootschap geeft dat. Het kerkelijk jaar kent ook een bijbelleesrooster en als klein kind las ik een kalendertje met elke dag een tekst erop om uit je hoofd te leren. Die teksten heb je altijd wat aan. Soms komt het van pas en zo krijg je antwoorden op je gebeden.

Dat gedoe met de duivel in dit topic vind ik wat te veel eer aan de duivel. Je kan ook in een spookhuis zitten. Met de zelfde logica is de schriftlezing in de kerk net zo gevaarlijk.

Als God ons zijn complete woord geeft waarom dan een app gebruiken die iets van 2000 teksten bevat?
Volgens mij beperk je dan gewoon het geschenk wat je hebt gekregen.
Voor wie de bijbel letterlijk wil lezen kan dat prima werken maar voor wie verder / anders kijkt niet.

Los daarvan begrijp ik nog steeds niet waarom mensen zoveel waarde hechten aan dergelijke apparatuur. Je maakt God afhankelijk van je eigen methoden zeg maar.
« Laatst bewerkt op: mei 29, 2012, 12:01:56 pm door Riemer Lap »
Mail me maar als je wat wilt weten

Peter68

  • Berichten: 477
    • Bekijk profiel
Mogen wij contact zoeken met God via onze telefoon?
« Reactie #40 Gepost op: mei 29, 2012, 01:02:25 pm »

quote:

Riemer Lap schreef op 29 mei 2012 om 11:56:
[...]


Los daarvan begrijp ik nog steeds niet waarom mensen zoveel waarde hechten aan dergelijke apparatuur. Je maakt God afhankelijk van je eigen methoden zeg maar.
Dat gevaar kan inderdaad bestaan, maar uit de berichten van Ismetoo krijg ik niet de indruk dat hij zijn Iphone als een soort orakel beschouwd en er blindelings van uitgaat dat zijn Iphone de waarheid en niets dan de waarheid spreekt.

itsmetoo

  • Berichten: 1082
  • Itsmetoo
    • Bekijk profiel
Mogen wij contact zoeken met God via onze telefoon?
« Reactie #41 Gepost op: mei 29, 2012, 01:04:35 pm »
Meer dan 2000 teksten:
In een bijbel-rooster staan slechts 365 verzen.
Dat is bijna 5 maal zoveel teksten dus.
Het is geen vervanger van bijbel lezen zoals ik vele malen heb aangegeven,

Of er een tekst komt of niet is aan de HEER,
Hij kiest de wijze waarop Hij antwoord en OF Hij antwoord.

Ook de Discipelen in Handelingen 1 konden de HEER niet dwingen te antwoorden via het lot. Maar zij vroegen Zijn Leiding en Raad. Betrokken Hem in hun leven en keuzes in het leven. In vertrouwen wierpen zij dus het lot en de HEER koos ermee.

Daaruit blijkt dat de HEER liever heeft dat we Hem op deze manier in onze levens betrekken, door Zijn Wil te volgen, dan zelf onze beslissingen te nemen zonder Zijn Wil te vragen.
Jesaja 40:1 Troost, troost Mijn volk, zal uw God zeggen,

Peter68

  • Berichten: 477
    • Bekijk profiel
Mogen wij contact zoeken met God via onze telefoon?
« Reactie #42 Gepost op: mei 29, 2012, 01:15:15 pm »

quote:

itsmetoo schreef op 29 mei 2012 om 13:04:
Meer dan 2000 teksten:
In een bijbel-rooster staan slechts 365 verzen.
Dat is bijna 5 maal zoveel teksten dus.
Het is geen vervanger van bijbel lezen zoals ik vele malen heb aangegeven,

Of er een tekst komt of niet is aan de HEER,
Hij kiest de wijze waarop Hij antwoord en OF Hij antwoord.

Ook de Discipelen in Handelingen 1 konden de HEER niet dwingen te antwoorden via het lot. Maar zij vroegen Zijn Leiding en Raad. Betrokken Hem in hun leven en keuzes in het leven. In vertrouwen wierpen zij dus het lot en de HEER koos ermee.

Daaruit blijkt dat de HEER liever heeft dat we Hem op deze manier in onze levens betrekken, door Zijn Wil te volgen, dan zelf onze beslissingen te nemen zonder Zijn Wil te vragen.
Wat het werpen van het lot betreft: bij die handeling waren volgens mij zo'n 120 mensen aanwezig, met andere woorden er zijn dus meerdere getuigen geweest die één en ander konden bevestigen. Ik ga ervan uit de het hele proces dan ook kritisch werd gevolgd door de groep aanwezigen. Het lot in je eentje werpen kan werken denk ik als je maar kritisch blijft en voortdurend toetst, het gevaar bestaat dat het allemaal een eigen leven gaat leiden en dat je daardoor afdwaalt van God.

itsmetoo

  • Berichten: 1082
  • Itsmetoo
    • Bekijk profiel
Mogen wij contact zoeken met God via onze telefoon?
« Reactie #43 Gepost op: mei 29, 2012, 02:06:19 pm »

quote:

Peter68 schreef op 29 mei 2012 om 13:15:
[...]
Wat het werpen van het lot betreft: bij die handeling waren volgens mij zo'n 120 mensen aanwezig, met andere woorden er zijn dus meerdere getuigen geweest die één en ander konden bevestigen. Ik ga ervan uit de het hele proces dan ook kritisch werd gevolgd door de groep aanwezigen. Het lot in je eentje werpen kan werken denk ik als je maar kritisch blijft en voortdurend toetst, het gevaar bestaat dat het allemaal een eigen leven gaat leiden en dat je daardoor afdwaalt van God.


Het zijn ook persoonlijke antwoorden op persoonlijk gebed die komen. Hooguit een bemoediging voor een derde, die dan ook gelijk super de spijker op zijn kop sloeg. (o.a. een keer voor mijn moeder)

Wanneer de HEER al zou besluiten om te antwoorden voor een grote groep op die manier, dan zou die groep er ook getuige van moeten zijn. Ik zou dat niet zo maar aan een groep "opleggen".

We dienen met alles voorzichtig te zijn, ook met dromen die men ontvangt, ingevingen door de Heilige Geest. De Schud-bijbel is hierop geen uitzondering. Daarom is et zaak om alles te toetsen aan de Schrift. Spreekt het de Schrift tegen, dan is het niet van de Heer afkomstig. Bij serieuze twijfel gewoon om een bevestiging vragen aan de HEER. Mijn ervaring is dat die dan ook wel komt, al dan niet via andere manieren.
Jesaja 40:1 Troost, troost Mijn volk, zal uw God zeggen,

gaitema

  • Berichten: 10169
  • Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Mogen wij contact zoeken met God via onze telefoon?
« Reactie #44 Gepost op: mei 29, 2012, 03:22:12 pm »

quote:

Riemer Lap schreef op 28 mei 2012 om 21:52:

 Andere kerk bezoeken :)
Overigens is het leesrooster van de PKN elk jaar anders. Ook op hoogtijdagen!

Nooit geweten. In ieder geval geloof ik niet dat er kerken zijn die de bijbel van a tot z voorgelezen hebben in de kerken. Sommige verhalen zijn te lang. Je haalt ene stukje uit Romeinen, maar nooit heel Romeinen. Ik denk dat vaak het meest kernachtige stukje uitgekozen wordt en vele bladzijdes worden over geslaan.
Veel zaken moet je gewoon zelf persoonlijk bestuderen of met een Bijbelkring doorworstelen.

quote:


 Yep.

Ja, dus slaat je redenering nergens op. Als je een gebedskalander leest waarin er 365 bijbelversen in het jaar behandeld worden, dan sla je nog redelijk wat over. Als je dan beweerd dat het niet goed is, omdat er afgedaan is aan Gods woord, zoals je suggereert, dan ben je naar mijn inziens bezig met inlegkunde Riemer.
Dan te denken aan hele volksstammen die niet de complete bijbel in hun eigen taal hebben, omdat slechts nog maar een klein deel vertaalt is. Die doen het voorals nog met dat beetje wat er is.
Daarom zouden christenen trouwens ook veel meer Bijbelvertaalprojecten moeten steunen, maar de meeste christenen geven liever wat aan het kinderfonds. Dat kan hen zelf namelijk ook treffen.
Zijn daarom dan die mensen die slechts dat beetje  van de Bijbel hebben daarom dan verkeerd bezig?

In China zijn er zo weinig Bijbels op sommige plaatsen dat sommigen delen van de bijbel uit hun hoofd leren en het doorvertellen aan andere christenen zonder bijbel op een bijeenkomst. zijn die dan fout bezig?
Wat dacht je van de eerste christengemeentes. Die hadden helemaal geen Bijbel!
Ze stuurden brieven en/of boekrollen in de ronde en veel gebeurde gewoon puur op mondelinge overleveringen. In Afrika luisteren ook analfabeten naar Bijbelstudies op cassettebandjes. Op zo'n bandje staat nooit heel de bijbel weer gegeven, daar is het bandje te klein voor. Zijn deze afrikanen dan verkeerd bezig als ze er naar luisteren?
Dacht het toch niet. Daarom slaat het naar mijn inziens nergens op, dat een bestand met 2000 Bijbelverzen daarom niet goed is. Puur omdat er een deel van de Bijbel er aan ontbreekt. Terwijl daarnaast gewoon nog de Bijbel gelezen wordt, iets wat die analfabeten, chinezen en de eerste christenen doorgaans aan luxe niet eens hebben/hadden.

quote:


 Ik neem aan dat jet het over Ismetoo hebt? Zou het ook zo kunnen zijn dat hij gewoon niet op de vragen ingaat?

Ik heb het inderdaad over hem en ik zie jullie vragen stellen waarop hij heel vaak een antwoord heeft gegeven. Tot in den treure zelfs.
Ik denk eerder dat jullie hem niet begrijpen en niet willen begrijpen.

quote:


Als jij kernzaken in de omgang met het Woord opgeblazen zaken vindt dan mag dat maar voor anderen geldt dat kennelijk niet.


Ik vind de manier van Bijbellezen geen kernzaak om eerlijk te zijn.
Of iemand nu een programma via de mobiel met iedere keer een nieuwe tekst gebruikt of een gebedskalender, ik zie het verschil daarin niet. In beide gevallen kan je God vragen of Hij je zo ook wilt onderwijzen en daar lijkt me niets mis mee.

Ik kijk liever naar de vruchten. Maar de vruchten zijn hier niet besproken.
De vruchten zou ik wel over mee kunnen praten. Ik ken situaties in mijn leven waarin ik merk dat je Bijbelverzen misbruiken kan en er ook echt leidingen plaats vinden in je leven die niet van God komen. Van alles kan er van komen: verkeerde mensen die op je pad komen. New age invloeden. Stress, zelfs knallende ruzies. Gewoon door misbruik van Bijbelverzen die je zomaar treft en een geleiding erin zoals dat binnen New Age ook gebeurd. Echter ken ik ook situaties waarin je echt worstelt met bepaalde zaken of vragen hebt. Raadpleeg je dan de Bijbel op een zelfde manier, omdat je geen idee hebt waar je het zoeken moet, dan kan je zomaar mooie Bijbelteksten treffen die je verder helpen.
Geleidingen kunnen ook weer plaats vinden. Goede mensen die op je pad komen om je verder te helpen.  Je ziet opeens in tegengestelde richting, dat conflicten juist worden bijgelegd.  Ook contacten met mensen, waar je niet op bouwen kan, niet meer zo sterk de aandacht krijgen als voorheen. Dat scheelt veel stress en teleurstellingen. Je kunt het los laten.

Twee keer het zelfde. Je raadpleegt de Bijbel. Alleen de achterliggende intentie is anders. Wanneer je gericht bent op begeerte gaat het mis, maar wanneer je echt opzoek bent naar de waarheid, dan kan God je helpen.
Hij beloofde het ook: bid en het zal je gegeven worden. Zoekt en je zult het vinden. Klop aan de deur en er zal opengedaan worden.

Maar Itsmetoo heeft wel gelijk. Het heeft geen zin om je dit allemaal te vertellen, want je zal niet toegeven dat je eigenlijk misschoot met je kritiek. Dat het eigenlijk allemaal een hoop drukte om niets is.
« Laatst bewerkt op: mei 29, 2012, 03:49:22 pm door gaitema »
Een nieuwe start is een nieuw begin

gaitema

  • Berichten: 10169
  • Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Mogen wij contact zoeken met God via onze telefoon?
« Reactie #45 Gepost op: mei 29, 2012, 04:00:33 pm »

quote:

Riemer Lap schreef op 29 mei 2012 om 11:56:
[...]

Als God ons zijn complete woord geeft waarom dan een app gebruiken die iets van 2000 teksten bevat?
Volgens mij beperk je dan gewoon het geschenk wat je hebt gekregen.
Voor wie de bijbel letterlijk wil lezen kan dat prima werken maar voor wie verder / anders kijkt niet.

Los daarvan begrijp ik nog steeds niet waarom mensen zoveel waarde hechten aan dergelijke apparatuur. Je maakt God afhankelijk van je eigen methoden zeg maar.


Ik denk aan gebedskalenders die ik jaarlijks van het NBG ontvang en bijbelleesroosters die er altijd in ons kerkblad staan. Ik heb daar nooit wat verkeerds achter gezocht en ook dergelijke dingen op mobiel of internet zie ik niets verkeerds in. Het is wel verstandig daarnaast ook echt de bijbel zelf te lezen op zoek naar conteksten etc..

Maar goed: ik kan me herinderen dat je ook moeite hebt met onze manier van bijbelkring zijn. Enkel de bijbel lezen en met elkaar bespreken was ook niet voldoende. De lat moest nog hoger. Theologie om de bijbel uit te leggen moest er bij. Allemaal prima als je het er bij wilt nemen, maar je kan de lat zo hoog leggen dat het voor anderen op een gegeven  moment niet meer te doen is om Gods Woord te lezen. In china hebben ze op het platteland de theologie ook niet voor handen. Je grijpt gewoon naar de mogelijkheden.
Een nieuwe start is een nieuw begin

gaitema

  • Berichten: 10169
  • Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Mogen wij contact zoeken met God via onze telefoon?
« Reactie #46 Gepost op: mei 29, 2012, 04:03:05 pm »

quote:

Peter68 schreef op 29 mei 2012 om 13:02:
[...]


Dat gevaar kan inderdaad bestaan, maar uit de berichten van Ismetoo krijg ik niet de indruk dat hij zijn Iphone als een soort orakel beschouwd en er blindelings van uitgaat dat zijn Iphone de waarheid en niets dan de waarheid spreekt.

Precies. Dit legde hij dan ook wel tien keer uit geloof ik.
Dan is het denk ik ook wel een keer goed zo.
Een nieuwe start is een nieuw begin

itsmetoo

  • Berichten: 1082
  • Itsmetoo
    • Bekijk profiel
Mogen wij contact zoeken met God via onze telefoon?
« Reactie #47 Gepost op: mei 29, 2012, 04:16:00 pm »

quote:

gaitema schreef op 29 mei 2012 om 16:00:
Maar goed: ik kan me herinderen dat je ook moeite hebt met onze manier van bijbelkring zijn. Enkel de bijbel lezen en met elkaar bespreken was ook niet voldoende. De lat moest nog hoger. Theologie om de bijbel uit te leggen moest er bij. Allemaal prima als je het er bij wilt nemen, maar je kan de lat zo hoog leggen dat het voor anderen op een gegeven  moment niet meer te doen is om Gods Woord te lezen. In china hebben ze op het platteland de theologie ook niet voor handen. Je grijpt gewoon naar de mogelijkheden.


En JUIST in China en Afrika waar men niet aan theologie doet, geburen vele wonderen. Komen christenen samen en heeft er 1 zomaar een profetie, die hij/zij zelf niet begrijpt, maar waarvan een ander ineens begint te huilen of juist heel blij wordt.

Men is daar vol vertrouwen in de Zijn Leiding door de Heilige Geest.

Kijk maar even naar ons zelf:
We (ook ik) lopen te pielen over details, in plaats van deze tijd te benutten en de straat op gaan of waar dan ook, om over Jezus te vertellen, aan hen die Hem nog niet kennen.

Zoals in Eindhoven en man in een rolstoel zit en evangeliseert. Eke dag in de binnenstad. Werd wekelijks opgepakt omdat de gemeente het niet wil, maar hij gaat gewoon door. Nu laat men hem begaan, want hij weet niet van opgeven. Voor zo iemand alleen maar diep en diep respect !
Jesaja 40:1 Troost, troost Mijn volk, zal uw God zeggen,

gaitema

  • Berichten: 10169
  • Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Mogen wij contact zoeken met God via onze telefoon?
« Reactie #48 Gepost op: mei 29, 2012, 04:16:51 pm »

quote:

Peter68 schreef op 29 mei 2012 om 13:15:
[...]


Wat het werpen van het lot betreft: bij die handeling waren volgens mij zo'n 120 mensen aanwezig, met andere woorden er zijn dus meerdere getuigen geweest die één en ander konden bevestigen. Ik ga ervan uit de het hele proces dan ook kritisch werd gevolgd door de groep aanwezigen. Het lot in je eentje werpen kan werken denk ik als je maar kritisch blijft en voortdurend toetst, het gevaar bestaat dat het allemaal een eigen leven gaat leiden en dat je daardoor afdwaalt van God.

Kritisch moet je er altijd naar kijken, maar Samuël mocht in zijn eentje David als koning aanwijzen. God liet het hem welliswaar niet door een lot bepalen, maar zei het letterlijk tegen hem.
Wat wel een gevalletje lotsbepaling was: het offer van Elia en het offer van de Baälpriesters. Elia vertrouwde op God en besprenkelde het offer met water. Hoe sterk moet je vertrouwen dan zijn?
Ook doet het me denken aan een oud testamentische verhaal waarin iemand met zijn knecht een heel leger te gemoed trad, ik meen dat het Jonathan was. Jonathan ging erop af onder de woorden: "laten we ten strijde trekken, misschien dat God ons dan de overwinning zal geven." Zijn knecht ook nog eens: "Goed plan!"
Je geloof moet dan wel heeeel groot zijn, om zo'n lot te trekken. Voor het zelfde geld word je in de pan gehakt! De kans op overwinning is wel uiterst klein als je met slechts twee man een heel leger te gemoed treed. Maar ze wisten te overwinnen door wat kabaal te maken en paniek te veroorzaken daardoor in het leger. Daardoor slachten ze elkaar toen af, omdat ze niet in hun paniek zagen met wie ze aan het vechten waren. Daarbij kwam een klein legertje (nog steeds niet groot) van Israël er bij om het dan ook maar even af te maken.
Pure lotsbepaling op basis van vertrouwen. Maar in dit alles is duidelijk te zien dat God ook wat doet. Een overwinning geven of vuur uit de hemel voor het offer.

Zo dacht ik net ook aan mijn keuze voor de 18 jarige meid voor het clubwerk. Ik had haar wel overwogen als mogelijkheid al op papier gezet. Ik bad in mijn eentje en toen kwam ze nog voorbij ook. Het kan dan toeval zijn, wat zal blijken uit haar reactie. Echter wilde ze het graag doen en daaruit was het voor mij bevestigd dat zij de juiste kandidaat was, dus dat God haar er wel voor gebruiken wil. Vervolgens stel je haar dus voor aan de groep andere vrijwilligers als kandidaat. Door onderlinge vertrouwen die we als vrijwilligers in elkaar hebben nemen ze het aanbod aan. Zo is er altijd wel sprake van een bepaalde toetsing, al is het door elkaar gewoon al langer te kennen en te weten wat je aan elkaar hebt.
« Laatst bewerkt op: mei 29, 2012, 04:21:21 pm door gaitema »
Een nieuwe start is een nieuw begin

itsmetoo

  • Berichten: 1082
  • Itsmetoo
    • Bekijk profiel
Mogen wij contact zoeken met God via onze telefoon?
« Reactie #49 Gepost op: mei 29, 2012, 04:34:38 pm »
Je verhaal Gaitema doet me denken aan een gebeurtenis.

Op een feestje was ik ooit en daar was iemand met kanker en dat kwam ter sprake. De vooruitzichten waren erg slecht voor deze persoon, maar hij gaf niet op.
Ik begon stil voor hem te bidden tot de HEER om genezing en voelde sterk dat ik de handen zou moeten opleggen. Maar het waren nagenoeg allemaal ongelovigen. Ik durfde niet. Twijfels schoten door mijn hoofd, is dit wat GOD wil? Of wil ik dit zelf graag? Voorzichtig begon ik te vissen of hij gelovig was, waar hij overduidelijk afkeurend op reageerde. Toen was mijn moed geheel verdwenen. Even mezelf terug getrokken he ik de schud-bijbel geschud na gebeden te hebben of de HEER wilde bevestigen of dat wat ik voelde van Hem afkomstig was, maar kreeg een willekeurige tekst, die niet te plaatsen was, dus geen antwoord.

Dat kan betekenen dat het gevoel niet van de HEER afkomstig was dat gevoel, maar ook dat de HEER dat gevoel geven voldoende vond. Mijn vertrouwen in de HEER was op dat moment onvoldoende :-(

Wat had ik eigenlijk te verliezen? Niet meer dan mijn eigen "eer" en toch had ik daarvoor gekozen. Toen ik voorzichtig wilde beginnen over gered worden door Jezus Christus was de satan er als de kippen bij om anderen ermee te laten bemoeien. Ze zeiden He, hij is nog niet dood hoor ! Dus ook die poging staakte ik. Al met al flink gefaald !

Vertrouwen in de HEER is inderdaad de KEY factor.
Jesaja 40:1 Troost, troost Mijn volk, zal uw God zeggen,