Auteur Topic: Ik neem afscheid van dit forum  (gelezen 12864 keer)

gaitema

  • Berichten: 10169
  • Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Ik neem afscheid van dit forum
« Gepost op: juli 09, 2012, 07:00:14 pm »
Bericht gewijzigd, omdat ik wel zal blijven.

« Laatst bewerkt op: juli 10, 2012, 06:53:12 am door gaitema »
Een nieuwe start is een nieuw begin

grondig christelijk

  • Berichten: 3071
  • Wat was, Dat is, Zal zijn
    • Bekijk profiel
Ik neem afscheid van dit forum
« Reactie #1 Gepost op: juli 09, 2012, 07:42:22 pm »

quote:

gaitema schreef op 09 juli 2012 om 19:00:
Dag mensen.

Ik plaats dit in het feedbackgedeelte, omdat dit tevens een feedback is.
Uitvoerig heb ik meegewerkt aan feedback geven de afgelopen dagen over mijn onvrede wat betreft het op de man spelen. Ik zie dat over en weer gebeuren en voorspelde al ruim meerdere dagen wat er vandaag gebeurd is. Doordat bepaalde personen hier die dominant de overhand hebben gewoon ongestoord op de man kunnen spelen en moderatoren dat toestaan, gaan de genen waarbij op de man wordt gespeeld op een dag de verkeerde dingen erop zeggen en die krijgen dan wel een ban. al is het zo dat de gene die de ban kreeg een voorgeschiedenis heeft waarin die zelf ook op de man speelde. Wat het aangeeft is dat er gewoon vele gebeten honden hier zijn die dus elkaar constant in de hielen bijten. Deze manier van partijdig handelen door de moderatoren zijn me zo hogermate gaan irriteren, dat ik per direct besloten heb mezelf een ban te geven en te vertrekken. Net als Itmetoo bij deze zijn vertrek heeft aangekondigd.
Dit is onvoldoende een plek voor andersdenkenden gebleken.
Ik kan dus uitgescholden worden en van alles over de forum verweten worden zonder dat de moderatoren daar een stokje voor staken  (behalve dan een slot na heel veel aandringen en gemopper) en het mag een wonder heten dat ik niet, maar Itsmetoo wel het slachtoffer er van geworden is.
Hij deed zijn best er uit te komen, maar nu krijgt hij dus wel en anderen die net zo fout bezig op de man spelen geen ban.
Dat is partijdig. Hij een ban in deze situatie zou alleen rechtvaardig zijn als ook Riemer, Dingo en ik een ban zouden hebben gekregen.
Dan alle vier op de blaren zitten en niet alleen hij.

Want ja, ik erken, dat ik uit pure frustratie over al dit gedoe de afgelopen weken (daarom was ik het afgelopen weekend ook bewust hier weg) demonstratief ook openlijk op de man gezegd heb wat ik van deze onderwatersteekoorlog vind.

Bij deze het vertrek van Gaitema.

Dank jullie voor de mooie momenten, maar dit is voor mij niet meer de schoen die mij past.

Gaitema
ik wacht even of je echt definitief weg bent, zij het zo...erg jammer en de zoveelste.....maar raad je aan nog even na te denken. Wat je ook beslist, alle goeds en Gods zegen.

dingo

  • Berichten: 3483
    • Bekijk profiel
Ik neem afscheid van dit forum
« Reactie #2 Gepost op: juli 09, 2012, 09:19:37 pm »
Ondanks dat je me voor pester, samenzweerder, aso en tokkie uitgemaakt hebt, vind ik het niet nodig dat je definitief vertrekt. Wel zou ik je aanraden een paar dagen forumrust te houden en dan verder te kijken.

gaitema

  • Berichten: 10169
  • Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Ik neem afscheid van dit forum
« Reactie #3 Gepost op: juli 09, 2012, 09:37:44 pm »
samenzwwerder heb ik je niet genoemd. Ik merkte op dat je samen met Riemer hem aan het pesten was. Zwaar bewoord, maar dat is dan ook uit pure irritatie om alles. Ik kan hem hem prima praten. Riemer soms ook, kennelijk is het best mogelijk als de wil er is.
Dat hij nu de ban heeft, maar wij niet: vind ik naar hem toe onterecht.
Ik heb ook niet gezegd dat je aso en tokkie bent, maar dat ik jouw woorden tegen mij vanuit mijn culturele oosterse achtergrond vind passen bij dat van aso's en tokkie, door mij voor paranoïde uit te maken etc. Ik heb het dan over je gedrag en niet over jou als persoon.
« Laatst bewerkt op: juli 09, 2012, 09:39:21 pm door gaitema »
Een nieuwe start is een nieuw begin

gaitema

  • Berichten: 10169
  • Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Ik neem afscheid van dit forum
« Reactie #4 Gepost op: juli 09, 2012, 09:41:11 pm »
Ik heb besloten pas weer te komen, als jullie Itsmetoo weer terug op het forum weten te krijgen. Ik heb er energie ingestoken en zijn vertrek is voor mij reden om zelf ook maar te stoppen. Ergens ligt bij mij een gevoelsmatige grens. Ik baal immers nog van het vertrek van Wateengedoe2 bijvoorbeeld.
Ergens moet dit toch een keer een halt toe geroepen worden.
Waar een wil is, is een weg. Is die wil er niet, dan de gevolgen ook maar aanvaarden.
« Laatst bewerkt op: juli 09, 2012, 09:44:33 pm door gaitema »
Een nieuwe start is een nieuw begin

Trajecto

  • Berichten: 4990
  • Nulla aetas ad discendum sera
    • Bekijk profiel
Ik neem afscheid van dit forum
« Reactie #5 Gepost op: juli 09, 2012, 10:12:38 pm »

quote:

gaitema schreef op 09 juli 2012 om 21:41:
Ik heb besloten pas weer te komen, als jullie Itsmetoo weer terug op het forum weten te krijgen. Ik heb er energie ingestoken en zijn vertrek is voor mij reden om zelf ook maar te stoppen. Ergens ligt bij mij een gevoelsmatige grens. Ik baal immers nog van het vertrek van Wateengedoe2 bijvoorbeeld.
Ergens moet dit toch een keer een halt toe geroepen worden.
Waar een wil is, is een weg. Is die wil er niet, dan de gevolgen ook maar aanvaarden.

Ik weet niet wat er in het verleden gebeurd is, Wateengedoe2 is voor mij niet bekend al loop ik ondertussen al weer bijna tweeënhalf jaar mee.
De wil om Itsmetoo hier opnieuw welkom te heten is er bij mij, maar ik weet niet zo goed wat ik er aan doen kan. Jij hebt mijn emailadres en dat mag je aan Itsmetoo doorgeven maar verder... Wat moet ik doen?
Het is juist mijn bedoeling geweest om onenigheden proberen te helpen oplossen en dat heeft niet gewerkt.
Nu weet ik het niet..., ik sta echt min of meer met lege handen.

Riemer Lap

  • was: okidoki
  • Berichten: 8804
  • @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
Ik neem afscheid van dit forum
« Reactie #6 Gepost op: juli 09, 2012, 10:44:23 pm »
Gaitema: je hebt mail.
Mail me maar als je wat wilt weten

Trajecto

  • Berichten: 4990
  • Nulla aetas ad discendum sera
    • Bekijk profiel
Ik neem afscheid van dit forum
« Reactie #7 Gepost op: juli 09, 2012, 10:50:16 pm »
(Even toevoegen voordat iemand me van leugens gaat betichten: via zoeken heb ik nu wel gevonden dat er posts zijn van Wateengedoe2 van in de begintijd dat ik hier ook zat. Ik kan me echter niets herinneren van de persoon of van een met ongenoegen opstappen. Ik was zelf zeker nog niet voldoende ingeburgerd.)

Riemer Lap

  • was: okidoki
  • Berichten: 8804
  • @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
Ik neem afscheid van dit forum
« Reactie #8 Gepost op: juli 10, 2012, 01:15:34 am »
Ik wil nog toevoegen dat Gaitema op een eigen mening het forum wil verlaten. Die mening is gebaseerd op gevoel en niet op feiten helaas.
Via mail heb ik contact met hem en er is veel wat hem dwars zit. Het gaat terug naar jaren geleden en het gaat dus niet alleen om wat er nu (volgens hem) aan de hand is.
Ik ben daar op dit moment één onderdeel in, er spelen vele zaken mee.
Via de mail tracht ik waar mogelijk de angel weg te halen naar hem toe.

Het blijkt dat Itsmetoo een ban heeft gekregen, ik kan dat niet bevestigen of ontkennen.De mods kunnen daar allicht meer over zeggen maar dat zal weinig toevoegen aan de stand van zaken op dit moment. Dat is hun beleid en ik wil me daar niet in mengen.
Helder mag wel zijn dat ik daar NIET om gevraagd heb aan hen (terwijl dat verwijt mij via andere wegen wél gemaakt is). Het bannen van iemand is een zware correctie voor de persoon.

Via de mail probeer ik ook om Gaitema te vragen om te blijven, hij is van waarde voor ieder hier.Om het haast bijbels te zeggen "zijn nuchtere eerlijkheid worde geroemd in de wereld".

Itsmetoo heeft tot op heden geen geluid gegeven, mocht die mij willen mailen: Gaitema heeft mijn adres wel en het staat ook gewoon onder Mygkv vermeld.
En anders even googlen, dan ontdek je een boel van mij denk ik....Ik doe niet zo aan geheimzinnigheid wat dat betreft en Itsmetoo weet dat ook denk ik.

Het lijkt mij meer dan goed om de personen en de zaken te scheiden in dezen en ik hoop dat gaitema zijn besluit terug wil draaien.
Mocht hij dat doen (en dat hoop ik écht!) dan richt ik een Boom voor hem op :)
« Laatst bewerkt op: juli 10, 2012, 01:23:02 am door Riemer Lap »
Mail me maar als je wat wilt weten

Ozombi

  • Berichten: 716
    • Bekijk profiel
Ik neem afscheid van dit forum
« Reactie #9 Gepost op: juli 10, 2012, 04:39:25 am »
Zelf ben ik al 3x gebanned om redenen die op zich zeer juist zijn.
Toch is 3x pissen op de forumregels beter dan 1x pissen op een persoon.
Zeker op een geloofsforum is het beter geloofwaardig te blijven, ja toch?

In de ene post wijst men naar het Boek om een punt duidelijk te maken
en in de andere post staan woorden die tegen de geest van dat Boek ingaan.
Dat kan natuurlijk niet. Wat is je geloof waard als dit al te moeilijk is?

We zijn pas volmaakt als we altijd de ideale handelingen en woorden overbrengen. Het geloof dát ooit te bereiken is dé voorwaarde óm het te bereiken. Een principe kwestie die niet over één nacht ijs gaat.

Om met Barry Stevens te spreken: " Gewoon doojrgaan "
« Laatst bewerkt op: juli 10, 2012, 04:44:56 am door Ozombi »

gaitema

  • Berichten: 10169
  • Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Ik neem afscheid van dit forum
« Reactie #10 Gepost op: juli 10, 2012, 07:09:31 am »
Via de mail komt wel meer binnen en daarin kreeg ik ook een steun binnen. Iemand die het vertrek van Itsmetoo ook betreurt net als ik en zijn inhoud waardevol vindt, maar het probleem ziet in het doordrukken van zijn visie.
Zo zie ik dat ook, want ik zie gezien zijn laatste posten geen enkele aanleiding waarom hij wel een ban krijgt. Geen van zijn opmerkingen komen zwaar negatief op me over. Ik vind dat het allemaal opgeblazen is.
Ik kreeg van hem wel over de post door dat hij het gevoel heeft dat Riemer alles voor hem verpest heeft, maar ook dat ik er niet zwaar aan moest tillen.

Dat is wat ik ook steeds zie: Riemer en hij liggen met elkaar constant overhoop en de rest heeft het voor het nakijken. Ik was al een ruime tijd bang dat dit fout zou aflopen. Ik heb van de moderatoren het bericht gekregen dat er geen bans worden uitgedeeld, omdat het forumbezoek dan te veel zou afnemen. Dat inzicht hadden ze, dan begrijp ik niet dat er voor Itsmetoo wel een uitzondering werd gemaakt.
Ik kreeg persoonlijk van twee man hier te horen dat ik wel een ban zou verdiend hebben en ik zelf denk dat we alle 4 volgens de regels een ban verdient hebben en vind daarom ook de actie van de moderatoren niet neutraal.

Dus ja, ik ga wel door: maar net als na de vorige ban met nog meer ongenoegens.
Toen was ik voor mijn gevoel wat bewegingsvrijheid kwijt geraakt. Nu heb ik voor mijn gevoel een gevoel van veiligheid kwijt geraakt.
Wat al langer meespeelt zijn gewoon de vele negatieve gespui die ik de afgelopen jaren dat ik hier loop over me heen heb gekregen en wat anderen over zich heen hebben gekregen. Ik herinner de behandeling wat Annet kreeg en Wateengedoe2 kreeg, maar ook wat Elle kreeg, Small Brother en P&A. Ik zie telkens weer dat daar te weinig van geleerd is. Dat die zelfde harde koude aanvallen blijven doorgaan. Ook over de mail kreeg ik dat bevestigd van iemand van dit forum, die ziet dat dit keer op keer iedere keer blijft terug komen.
Hier sta ik niet alleen in en ik vind het vervelend dat Trajecto ook worstelt hiermee.
Ik ben dus niet de enige hier die met ongenoegen dit volgt.
Ik ben alleen de gene die zich op een dag zo slecht me dan nog kan beheersen, dat ik dan uit mijn vel knap.

Ik heb moeite met de moderatieacties in de eerste plaats, want in mijn ogen kan dit echt anders. Christelijker en meelevender.
Ik zou met waarschuwingen duidelijk maken naar bepaalde personen toe dat ze over de grens gaan. Geen uitgezonderd. Iedereen die op de man speelt zo'n waarschuwing en gewoon in de topics publiekelijk, waar dat gebeurd. Na 3 waarschuwingen volgt voor een ieder die dan nog niets met de waarschuwing doet een tijdelijke ban.
Maakt niet uit wie dat is.
Nu is het telkens een overval en daar voel ik me zeker behoorlijk onbehaaglijk en vogelvrij bij.
« Laatst bewerkt op: juli 10, 2012, 07:22:11 am door gaitema »
Een nieuwe start is een nieuw begin

grondig christelijk

  • Berichten: 3071
  • Wat was, Dat is, Zal zijn
    • Bekijk profiel
Ik neem afscheid van dit forum
« Reactie #11 Gepost op: juli 10, 2012, 07:52:46 am »
Beste Gait,

laat het rusten, het kost alleen maar energie, je brand je zelf op terwijl anderen gewoon doorleven en doorademen.

Groet,

gaitema

  • Berichten: 10169
  • Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Ik neem afscheid van dit forum
« Reactie #12 Gepost op: juli 10, 2012, 08:00:31 am »
Ik denk dat ik wat meer jouw houding ga aannemen.

Reageren wanneer we willen, maar doorgaans afwezig zijn. Behalve dan in Praatvaria en de Boom, als Riemer die op zou richten.
« Laatst bewerkt op: juli 10, 2012, 08:01:38 am door gaitema »
Een nieuwe start is een nieuw begin

gaitema

  • Berichten: 10169
  • Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Ik neem afscheid van dit forum
« Reactie #13 Gepost op: juli 10, 2012, 08:05:11 am »

quote:

Trajecto schreef op 09 juli 2012 om 22:12:
[...]

Ik weet niet wat er in het verleden gebeurd is, Wateengedoe2 is voor mij niet bekend al loop ik ondertussen al weer bijna tweeënhalf jaar mee.
De wil om Itsmetoo hier opnieuw welkom te heten is er bij mij, maar ik weet niet zo goed wat ik er aan doen kan. Jij hebt mijn emailadres en dat mag je aan Itsmetoo doorgeven maar verder... Wat moet ik doen?
Het is juist mijn bedoeling geweest om onenigheden proberen te helpen oplossen en dat heeft niet gewerkt.
Nu weet ik het niet..., ik sta echt min of meer met lege handen.

Dag, ik had je adres niet opgeslagen, kan je me nog eens mailen?
Een persoonlijke mail doet hem wel wat.
Een nieuwe start is een nieuw begin

Pooh

  • Administrator
  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 5794
    • Bekijk profiel
Ik neem afscheid van dit forum
« Reactie #14 Gepost op: juli 10, 2012, 08:41:43 am »

quote:

gaitema schreef op 10 juli 2012 om 07:09:
Ik heb moeite met de moderatieacties in de eerste plaats, want in mijn ogen kan dit echt anders. Christelijker en meelevender.
Ik zou met waarschuwingen duidelijk maken naar bepaalde personen toe dat ze over de grens gaan. Geen uitgezonderd. Iedereen die op de man speelt zo'n waarschuwing en gewoon in de topics publiekelijk, waar dat gebeurd. Na 3 waarschuwingen volgt voor een ieder die dan nog niets met de waarschuwing doet een tijdelijke ban.
Maakt niet uit wie dat is.
Nu is het telkens een overval en daar voel ik me zeker behoorlijk onbehaaglijk en vogelvrij bij.

Ik zie niet zo goed waarom dat anders is als wat we nu doen? Er wordt publiekelijk ingegrepen in een topic (dat mogen alle deelnemers zich aantrekken), en als nodig wordt er een waarschuwing gestuurd naar een of enkele deelnemers. Bij meerdere waarschuwingen volgt een tijdelijke ban, na meerdere tijdelijke bans een definitieve.

Het enige verschil met wat jij voorstelt is dat we waarschuwingen openbaar zouden gaan maken. Dat lijkt me niet wenselijk, het gaat hier niet om wat de ander doet of waar de ander mee wegkomt, mensen hebben 't al druk genoeg met hun eigen gedrag.

small brother

  • Berichten: 1309
    • Bekijk profiel
Ik neem afscheid van dit forum
« Reactie #15 Gepost op: juli 10, 2012, 09:35:51 am »
Wat op een forum geschiedt is niet meer dan een publieke versie van wat ook in meer verborgenheid plaatsvindt overal in Nederland. Dat je lijden publiekelijk is biedt al een troost ten opzichte van wie hetzelfde in verborgenheid moet ondergaan. Op een forum heb je een klankbord en een altijd terug te rekenen objectief bepaalbare waarheid. Maar wat dacht je van degenen die worden verdrukt en geen geestelijk geaccepteerd middel hebben om te ontsnappen, en met gezondheidsproblemen blijven zitten, of met verbittering, of met kerkelijke dakloosheid, of met een volkomen ontreddering omdat zij hadden gerekend met Gods leiding?

Er is er maar één die met recht kan stellen dat ten onrechte tegen hem op de man werd gespeeld, en dat is Jezus Christus.

Op de man spelen is op Christus spelen, indien daarmee een van Christus kleinen schade wordt aangedaan. Een op de man spelen moeten ervaren, is daarom voor een christen een reden om God te danken dat hij waardig geacht is om met Christus mee te lijden. Maar voor zover er reden is om te leren en een confrontatie met eigen beheptheden te krijgen, is het ook een middel tot loutering van eigen kennis, en een middel tot beproeving, en een middel tot eigen oefening in volharding in het goede.

Openbaring 3:10
Omdat gij het woord Mijner lijdzaamheid bewaard hebt, zo zal Ik ook u bewaren uit de ure der verzoeking, die over de gehele wereld komen zal, om te verzoeken, die op de aarde wonen.

Jezus waste de voeten van zijn discipelen. Jezus was bij uitstek iemand die ging door vernedering en plaging en onrechttoebrenging heen. De aard van God is als van een verterend vuur. Maar de aard zoals Hij zich door (navolgers van) Christus uit, is de aard van de lankmoedigheid en lijdzaamheid wanneer het gaat om de eigen eer, en die van een gedrevenheid en felheid in het woord wanneer het gaat om de eer van God. Eer aan God wordt gebracht door oneer aan je mens-zijn lijdzaam te ondergaan. God ziet immers alles, en zal op Zijn tijd ook recht doen wedervaren.

Niets is toevallig. Ik kan voorbeelden ook van dit forum als een getuigenis geven. Maar het is niet goed om de 'toevalligheden' uit te spelen en daarmee een gelijk te halen of begrip te krijgen. Want de toevalligheden zijn van de waarnemer zelf tot bevestiging van zijn geloof en volharding.  Maar het geeft wel de vrijmoedigheid om in vertrouwen te kunnen uitspreken dat wie de blik gericht houdt op Christus ook in het eigen leven gehoor van God zal vinden voor alle klachten en ook verlossing zal krijgen. Onze God is geen God van de verre toekomst, maar van het heden.
« Laatst bewerkt op: juli 10, 2012, 10:01:27 am door small brother »

small brother

  • Berichten: 1309
    • Bekijk profiel
Ik neem afscheid van dit forum
« Reactie #16 Gepost op: juli 10, 2012, 09:50:21 am »

quote:

Pooh schreef op 10 juli 2012 om 08:41:
Ik zie niet zo goed waarom dat anders is als wat we nu doen? Er wordt publiekelijk ingegrepen in een topic (dat mogen alle deelnemers zich aantrekken), en als nodig wordt er een waarschuwing gestuurd naar een of enkele deelnemers. Bij meerdere waarschuwingen volgt een tijdelijke ban, na meerdere tijdelijke bans een definitieve.

Het enige verschil met wat jij voorstelt is dat we waarschuwingen openbaar zouden gaan maken. Dat lijkt me niet wenselijk, het gaat hier niet om wat de ander doet of waar de ander mee wegkomt, mensen hebben 't al druk genoeg met hun eigen gedrag.
Voor wat het waard is: ik betuig hier mijn volledige steun aan de moderatoren voor hun wijze van omgang met lastige situaties. Niet alles hoeft goed te gaan. Een beroep op lijdzaamheid van christenen mag altijd worden gedaan. En wie meer heeft gekregen kan ook meer inleveren. Moderatie is een schijnbaar ondankbare maar buitengewoon belangrijke zaak. De paradox is dat hoe beter het wordt gedaan, hoe sneller forumdeelnemers kunnen denken dat er nog wel meta-opmerkingen geplaatst kunnen worden op dat terrein. Een moderator moet daarom heel sterk in de schoenen staan om dit werk naar behoren te kunnen doen. Dank voor het geduld en de volharding die daarin wordt getoond!
« Laatst bewerkt op: juli 10, 2012, 09:58:04 am door small brother »

gaitema

  • Berichten: 10169
  • Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Ik neem afscheid van dit forum
« Reactie #17 Gepost op: juli 10, 2012, 01:32:32 pm »
.
« Laatst bewerkt op: juli 10, 2012, 03:53:06 pm door gaitema »
Een nieuwe start is een nieuw begin

Trajecto

  • Berichten: 4990
  • Nulla aetas ad discendum sera
    • Bekijk profiel
Ik neem afscheid van dit forum
« Reactie #18 Gepost op: juli 10, 2012, 01:58:58 pm »

quote:

gaitema schreef op 10 juli 2012 om 08:05:
[...]

Dag, ik had je adres niet opgeslagen, kan je me nog eens mailen?
Een persoonlijke mail doet hem wel wat.
Ja hoor, geen probleem. Komt eraan!

Riemer Lap

  • was: okidoki
  • Berichten: 8804
  • @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
Ik neem afscheid van dit forum
« Reactie #19 Gepost op: juli 10, 2012, 02:00:18 pm »

quote:

gaitema schreef op 10 juli 2012 om 13:32:
Maar toen mailde mijn beste broeder Itsmetoo dat het Riemer gelukt is en dat hij nu een ban te pakken heeft gekregen.
En dat is dus pertinent onjuist en niet waar, ik heb je dat in de mail al -tig keer uitgelegd. Het is voor users niet mogelijk om iemand van een ban te voorzien namelijk. Sterker nog: ik heb amper geklaagd over Itsmetoo.

quote:

Uiteindelijk is mijn verweer dan ook vooral richting de moderatoren, dat ze anders hierop hadden moeten reageren en had ik ingrijpen verwacht, toen de heren nog met elkaar door een simpele slot erop en enkele waarschuwingen te geven met elkaar te verzoenen waren via de aktie van Trajecto vooral.

Ho stop even: ik krijg in je gehele tekst een zwarte piet toebedeeld. In de draad van Trajecto kun je één slipper van me lezen toen ik het woord "knecht" gebruikte.
Los daarvan dient het geen enkel nut om door te gaan over iets wat al besproken is.

quote:

Nu is er een ban gegeven en daarmee partijdig weergegeven wie de moderatoren verantwoordelijk achter voor al het ophef. Het is hiermee Itsmetoo's schuld geweest, luid de uitspraak door hem de ban te geven. Volgens de moderatoren blijven de andere 3 die ook op de man speelden en op de man spelen ook uit lokten (Riemer, dingo en ik) buiten schot, alsof ons niets te verwijten valt.
Ik wil je best de PM sturen die ik heb gekregen hoor. Ze mogen hem zelfs hier neerzetten van mij.

quote:

Ik kan enkel uit een bericht aan mij gericht opmaken dat de moderatoren ons allemaal verwijten dat we op elkaar happen en dat we onze monden zouden moeten houden. Daarop heb ik min of meer erop gewezen dat het mij opviel dat de wil er wel was om er over te zwijgen, maar de druk van de andere kant om de mond open te trekken  en zeker niet te gaan zwijgen de spanning steeds deed oplopen. Daarmee zei ik dus: Itsmetoo wil wel stoppen met dat hele gedoe, maar het wordt hem te moeilijk gemaakt doordat hij steeds uit zijn tent gelokt wordt.
Het begint vervelend te worden dat je 1 persoon hier als slachtoffer ziet terwijl een ieder slachtoffer is.
Denk maar aan de opmerkingen als "huilen, janken" die er gemaakt werden. Voegde dat wat toe dan?

quote:



Daarover luid mijn  openlijke oordeel:
het is totaal onnodig dat Itsmetoo een ban kreeg en heeft nu als gevolg dat hij met grote onvrede nu afscheid van ons genomen heeft, terwijl hij best wel de wil had om er uit te komen.
Dat is een persoonlijk oordeel. Je weet zelf dat Itsmetoo me steeds heeft kunnen mailen, ik heb daartoe meermalen uitgenodigd.

quote:

als die ban er dan komt, dan komt dat op mij persoonlijk over als: "het is ze gelukt, ze hebben hem weten te laten happen en hebben hem die ban kunnen aansmeren."
Sorry maar ik heb je in de mail al heel vaak uitgelegd dat dit niet het geval is. Mogelijk dat iemand anders dat nog duidelijker kan zeggen dan ik het heb gedaan.

Zoals ik al mailde: ik begrijp dat je het onterecht vindt dat er 1 persoon 'straf" krijgt. Jij weet niet wat de anderen in hun PM hebben gekregen.
Mijn voorstel is dat je deze zaak gewoon laat rusten voordat het weer gaat escaleren. Zoals Pooh al schreef: "Als ik iedereen moet gaan bannen die wel eens op de man gespeeld heeft, blijft er op dit forum vrijwel niemand over"

Probeer het te laten voor wat het is: geweest.
Dan kunnen we van daaruit weer verder hobbelen met elkaar.
Mail me maar als je wat wilt weten

gaitema

  • Berichten: 10169
  • Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Ik neem afscheid van dit forum
« Reactie #20 Gepost op: juli 10, 2012, 02:12:30 pm »
Wis anders de citaten maar. Toch blijf ik erbij dat hij niet de hele verantwoordelijkheid draagt en best wel van goede wil was eruit te komen.
Hij had naar mijn mening niet die ban moeten hebben.
« Laatst bewerkt op: juli 10, 2012, 03:26:25 pm door gaitema »
Een nieuwe start is een nieuw begin

Riemer Lap

  • was: okidoki
  • Berichten: 8804
  • @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
Ik neem afscheid van dit forum
« Reactie #21 Gepost op: juli 10, 2012, 02:21:31 pm »
op verzoek van Gaitema staat hier niets meer :)
« Laatst bewerkt op: juli 10, 2012, 03:24:38 pm door Riemer Lap »
Mail me maar als je wat wilt weten

grondig christelijk

  • Berichten: 3071
  • Wat was, Dat is, Zal zijn
    • Bekijk profiel
Ik neem afscheid van dit forum
« Reactie #22 Gepost op: juli 10, 2012, 02:21:37 pm »

quote:

gaitema schreef op 10 juli 2012 om 14:12:
Zoals jezelf dus zegt: "Als ik iedereen moet gaan bannen die wel eens op de man gespeeld heeft, blijft er op dit forum vrijwel niemand over"
 


Dat heb ik gezien ja, nu wordt er één iemand geband, terwijl we alle vier een ban hebben verdiend, meer zeg ik er niet over.

Ik blijf er bij dat als je wijs was geweest, je niet over het rentenieren was begonnen.
Dat was vragen om moeilijkheden.
uh, volgens mij heb ik daarover de eerste vraag gesteld?

gaitema

  • Berichten: 10169
  • Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Ik neem afscheid van dit forum
« Reactie #23 Gepost op: juli 10, 2012, 02:24:53 pm »

quote:

grondig christelijk schreef op 10 juli 2012 om 14:21:
[...]


uh, volgens mij heb ik daarover de eerste vraag gesteld?
Dat was me dan ontgaan.
Een nieuwe start is een nieuw begin

gaitema

  • Berichten: 10169
  • Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Ik neem afscheid van dit forum
« Reactie #24 Gepost op: juli 10, 2012, 02:27:40 pm »

quote:

Riemer Lap schreef op 10 juli 2012 om 14:21:
[...]
Maak je gewoon niet zo druk om dingen die buiten je eigen bereik liggen. Dat heb ik inmiddels wel geleerd van fora.
Soms gebeuren er dingen die men liever anders had gezien. Daar kan een mens van leren en proberen dat te voorkomen.
Verder is het prima te doen om via mail persoonlijker zaken te bevragen. (Wat dat betreft zou je de optie "geen mail" gewoon niet moeten hebben, mogelijk dat dit een overweging is voor de moderatoren. Of toch een systeem van PB's maar ik heb in het verleden begrepen dat dit niet zomaar kan.)
Bericht aangepast.
« Laatst bewerkt op: juli 10, 2012, 03:24:52 pm door gaitema »
Een nieuwe start is een nieuw begin

gaitema

  • Berichten: 10169
  • Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Ik neem afscheid van dit forum
« Reactie #25 Gepost op: juli 10, 2012, 03:22:45 pm »

quote:

Pooh schreef op 10 juli 2012 om 08:41:
[...]

Ik zie niet zo goed waarom dat anders is als wat we nu doen? Er wordt publiekelijk ingegrepen in een topic (dat mogen alle deelnemers zich aantrekken), en als nodig wordt er een waarschuwing gestuurd naar een of enkele deelnemers. Bij meerdere waarschuwingen volgt een tijdelijke ban, na meerdere tijdelijke bans een definitieve.

Het enige verschil met wat jij voorstelt is dat we waarschuwingen openbaar zouden gaan maken. Dat lijkt me niet wenselijk, het gaat hier niet om wat de ander doet of waar de ander mee wegkomt, mensen hebben 't al druk genoeg met hun eigen gedrag.


Dag Pooh.

Laat anders de manier van doen maar zo zijn.
Ik heb alles nog eens grondig na gelezen en ik begrijp eigenlijk nog steeds niet waarom hij de ban kreeg. Ik vind zijn woorden niet echt zwaarder wegen dan die van ons.  Ik vind dat iedereen elkaar ook uit de tent heeft gelokt en dat we daarom met elkaar schuldig zijn.
Maar ik laat deze onvrede bij me zelf nu.
Een nieuwe start is een nieuw begin

gaitema

  • Berichten: 10169
  • Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Ik neem afscheid van dit forum
« Reactie #26 Gepost op: juli 10, 2012, 03:45:56 pm »
Al begrijp ik trouwens het bezwaar tegen mijzelf door Dingo en Riemer nog steeds niet. Ik verwoorde puur wat ik zag misgaan en waar het anders zou moeten. Ik gebruikte enkel het woord "pesten" om iets te verduidelijken. Maar pesten is geen scheldwoord. Waar ik over viel en boos om werd is dat me verteld werd dat ik moest stoppen met het vervuilen van de bemiddelingstopic die opgericht was door Trajecto en me paranoïde toegeslingerd werd.
Ik werd dood moe van dat uithoren over Itsmetoo's voornemen om te gaan rentenieren. Ik vind dat het geen van ons aangaat wat hij met zijn geld doet en boven al: je moet niet meer werken dan nodig is. Werken is totaal onbelangrijk voor God.  Als we op onze 50ste met pensioen zouden kunnen, dan deden we dat allemaal. Hij kan dat kennelijk en dat is gewoon voor hem een mooie mogelijkheid.
Een nieuwe start is een nieuw begin

gaitema

  • Berichten: 10169
  • Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Ik neem afscheid van dit forum
« Reactie #27 Gepost op: juli 10, 2012, 03:50:15 pm »
.
« Laatst bewerkt op: juli 10, 2012, 04:27:14 pm door gaitema »
Een nieuwe start is een nieuw begin

Peter68

  • Berichten: 477
    • Bekijk profiel
Ik neem afscheid van dit forum
« Reactie #28 Gepost op: juli 10, 2012, 04:57:35 pm »

quote:

gaitema schreef op 10 juli 2012 om 15:45:
Al begrijp ik trouwens het bezwaar tegen mijzelf door Dingo en Riemer nog steeds niet. Ik verwoorde puur wat ik zag misgaan en waar het anders zou moeten. Ik gebruikte enkel het woord "pesten" om iets te verduidelijken. Maar pesten is geen scheldwoord. Waar ik over viel en boos om werd is dat me verteld werd dat ik moest stoppen met het vervuilen van de bemiddelingstopic die opgericht was door Trajecto en me paranoïde toegeslingerd werd.
Ik werd dood moe van dat uithoren over Itsmetoo's voornemen om te gaan rentenieren. Ik vind dat het geen van ons aangaat wat hij met zijn geld doet en boven al: je moet niet meer werken dan nodig is. Werken is totaal onbelangrijk voor God.  Als we op onze 50ste met pensioen zouden kunnen, dan deden we dat allemaal. Hij kan dat kennelijk en dat is gewoon voor hem een mooie mogelijkheid.


ik heb Itsmetoo hier ook vragen over gesteld maar dat had niet zo veel met uithoren te maken in mijn optiek. Ik was gewoon geïnteresseerd in zijn
beweegredenen, maar kan me voorstellen dat een spervuur aan vragen op uithoren lijkt.

Jammer om te horen dat ie alweer een ban heeft. Ik vindt ze bijdragen wel interessant en leerzaam. Hoop dat ie overweegt om terug te komen.

gaitema

  • Berichten: 10169
  • Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Ik neem afscheid van dit forum
« Reactie #29 Gepost op: juli 10, 2012, 05:01:33 pm »
Ik denk dat je hem wel kan bemoedigen hiermee. Ik zal hem dit meegeven.
Dank voor deze goede woorden. :)
Een nieuwe start is een nieuw begin

Peter68

  • Berichten: 477
    • Bekijk profiel
Ik neem afscheid van dit forum
« Reactie #30 Gepost op: juli 10, 2012, 05:09:45 pm »

quote:

gaitema schreef op 10 juli 2012 om 17:01:
Ik denk dat je hem wel kan bemoedigen hiermee. Ik zal hem dit meegeven.
Dank voor deze goede woorden. :)
Ik begrijp dat je nog contact met hem hebt? Doe hem de groeten!

gaitema

  • Berichten: 10169
  • Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Ik neem afscheid van dit forum
« Reactie #31 Gepost op: juli 10, 2012, 06:03:34 pm »
Doe ik!
Een nieuwe start is een nieuw begin

Trajecto

  • Berichten: 4990
  • Nulla aetas ad discendum sera
    • Bekijk profiel
Ik neem afscheid van dit forum
« Reactie #32 Gepost op: juli 10, 2012, 06:44:42 pm »

quote:

gaitema schreef op 10 juli 2012 om 15:45:
Al begrijp ik trouwens het bezwaar tegen mijzelf door Dingo en Riemer nog steeds niet. Ik verwoorde puur wat ik zag misgaan en waar het anders zou moeten. Ik gebruikte enkel het woord "pesten" om iets te verduidelijken. Maar pesten is geen scheldwoord. Waar ik over viel en boos om werd is dat me verteld werd dat ik moest stoppen met het vervuilen van de bemiddelingstopic die opgericht was door Trajecto en me paranoïde toegeslingerd werd.

Nou vooruit, ik wil dan nog wel even iets beantwoorden maar helaas is momenteel de kans op nieuwe ruzie nog zo groot dat het moeilijk is om iets te zeggen. Ik wil vooral niet wéér grote ruzie.

Je zei:
"Of jullie stoppen gewoon met dat pesten van deze beste man."
Dat is niet vanwege het woord pesten op zich afkeurenswaardig maar wel omdat het een insinuerend opmerken naar dingo en Riemer was, dat ze de bedoeling hadden om te pesten en dat dat pesten de enige simpele oorzaak van alle ellende was. En dat is veel te kort door de bocht.
simpele oorzaak => jullie pesten
simpele oplossing => jullie houden daarmee op

En daarom werd dingo nijdig (hij wilde niet opeens zoiets toegeschoven krijgen) en zei dingen die je dan weer eigenlijk niet op de manier zoals hij het deed zeggen moet.
Maar jij geloofde waarschijnlijk oprecht dat Riemer en dingo met zijn tweeën itsmetoo vervelend aan het prikken waren.

Volgens mij is het gecompliceerder en opmerkingen kort door de bocht beschuldigend naar mensen toe die hun handelen als boosaardig van opzet schildert terwijl ze niet boosaardig willen doen, maakt dat er irritatie ontstaat. En dan vallen er gauw kwaaie woorden.
« Laatst bewerkt op: juli 10, 2012, 07:05:47 pm door Trajecto »

gaitema

  • Berichten: 10169
  • Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Ik neem afscheid van dit forum
« Reactie #33 Gepost op: juli 10, 2012, 07:10:43 pm »
In een geïrriteerde sfeer nog meer kolen op het vuur door mijn geprikkelde reactie. Ja, dan speelde ik kennelijk dus net wel op de man.
Ach nou ja, sorry en mijn excuses voor mijn frustratie er over.
Bij nader inzien had ik het anders moeten formuleren. Dat ik denk dat het stoppen met de discussie over "rentenieren" ook wel goede vruchten zou afwerpen. Al bleek achteraf Grondig Christelijk daar over begonnen te zijn.
In ieder geval, was er ruzie en was ik net als jij dat was een beetje dat zat.
Een nieuwe start is een nieuw begin

gaitema

  • Berichten: 10169
  • Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Ik neem afscheid van dit forum
« Reactie #34 Gepost op: juli 10, 2012, 07:14:28 pm »

quote:

Peter68 schreef op 10 juli 2012 om 17:09:
[...]


Ik begrijp dat je nog contact met hem hebt? Doe hem de groeten!

Dag Peter68.

Itsmetoo liet me weten dat hij alle dagen nog bid voor jouw genezing, opdat de depressies zullen afnemen en verdwijnen,

daarbij voelde hij zich nooit aangevallen door jou. Op zijn ergst verschilden jullie soms van inzicht, meer was het niet voor hem.

Met vriendelijke groet,

Namens Itsmetoo.
Een nieuwe start is een nieuw begin

gaitema

  • Berichten: 10169
  • Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Ik neem afscheid van dit forum
« Reactie #35 Gepost op: juli 10, 2012, 07:14:54 pm »
Ik voel me net een medium :D
Een nieuwe start is een nieuw begin

grondig christelijk

  • Berichten: 3071
  • Wat was, Dat is, Zal zijn
    • Bekijk profiel
Ik neem afscheid van dit forum
« Reactie #36 Gepost op: juli 10, 2012, 07:25:10 pm »

quote:

gaitema schreef op 10 juli 2012 om 19:10:
In een geïrriteerde sfeer nog meer kolen op het vuur door mijn geprikkelde reactie. Ja, dan speelde ik kennelijk dus net wel op de man.
Ach nou ja, sorry en mijn excuses voor mijn frustratie er over.
Bij nader inzien had ik het anders moeten formuleren. Dat ik denk dat het stoppen met de discussie over "rentenieren" ook wel goede vruchten zou afwerpen. Al bleek achteraf Grondig Christelijk daar over begonnen te zijn.
In ieder geval, was er ruzie en was ik net als jij dat was een beetje dat zat.


ik wil me zelf uiteraard niet tekort doen. Ik vroeg uit belangstelling hoe gaan voor inkomen en als doel vroeg rentenieren (je richten op mammon en dit leven) zich verhoudt met het christelijk geloof. Ik zag daar (en nog steeds) een tegenstelling in. Als doel vroeg kunnen stoppen met werken door veel te verdienen in korte tijd. IK ergerde me eerlijk gezegd enorm aan zijn gekokketeer over zijn welstand. Daar tegenover een vroom praatje en excusez moi werkelijk heel vaak teksten uit het verband, rare opmerkingen over genezing eerst bij Jezus zoeken en niet direct naar de dokter, aanmatigend over de traditionelen. Zo typisch voor wat vele evangelischen doen Gait. Onderschat niet dat velen daar gaan voor een te goedkope bekering, IK kies, wat voor doel heeft God met MIJ, (en natuurlijk is dan niet de eerste gedachte toiletten schoon maken, maar op het podium staan, of profeteren, of spreken  in tongen, of gave van genezing) God sprak tot MIJ en ik heb een boodschap voor JOU. (vaak blijkt dit helemaal niet te kloppen, of is zo algemeen dat jij en ik het ook kunnen bedenken. Dan denken ze dat God hen een bijzondere taak geeft in de gemeente, dan krijgen ze die niet en....dan stappen ze op...want de gemeente ziet dat uiteraard verkeerd. Leiders die zichzelf verhogen, of raden die onderling de poten onder de geestelijke stoel vandaan zagen. het prograam wat het moet doen op zondag (willowkreek) maar geen ruimte voor wat de Geest ingeeft, behalve blablabla. Ik ga even kort door de bocht maar heb in het schrijven van itsmetoo te vaak de oppervlakkigheid gezien, het eigenzinning inlezen van teksten die kant nog wal raakten. Dat hij me ONchristelijk noemt mag. Maar bij hem (of haar) heb ik weinig doorwrochte bekering gelezen. EEN ZEER waardevol element die juist de traditionele kerk leert.

Toch vind ook ik een ban veeeeeeeeeeeel te kort door de bocht omdat ik veel ernstiger dingen voorbij heb zien komen de afgelopen jaren. Daarbij hebben (sommige) deelnemers soms lange tenen op sommige momenten, maar dat hoort bij het idee van forum. (denk ik) Inderdaad draag ik mondjesmaat bij. Juist om wat hier nu weer gebeurt.

'k zou zeggen respecteer te tijdelijke ban van itsmetoo, die gaat voorbij. Maar durf ook kritisch te zijn, dat heeft hij nodig net als wij allemaal.
« Laatst bewerkt op: juli 10, 2012, 07:32:42 pm door grondig christelijk »

grondig christelijk

  • Berichten: 3071
  • Wat was, Dat is, Zal zijn
    • Bekijk profiel
Ik neem afscheid van dit forum
« Reactie #37 Gepost op: juli 10, 2012, 07:27:32 pm »

quote:

gaitema schreef op 10 juli 2012 om 19:14:
Ik voel me net een medium :D
uh doorgeefluik  :-)

Adinomis

  • Berichten: 1813
    • Bekijk profiel
Ik neem afscheid van dit forum
« Reactie #38 Gepost op: juli 10, 2012, 07:46:34 pm »

quote:

grondig christelijk schreef op 10 juli 2012 om 19:25:

ik wil me zelf uiteraard niet tekort doen. Ik vroeg uit belangstelling hoe gaan voor inkomen en als doel vroeg rentenieren (je richten op mammon en dit leven) zich verhoudt met het christelijk geloof. Ik zag daar (en nog steeds) een tegenstelling in. Als doel vroeg kunnen stoppen met werken door veel te verdienen in korte tijd.


Ik heb niet die conclusie daaruit getrokken. Ik herinner me dat hij schreef dat hij met zijn verdiende geld heel veel kon betekenen in arme landen. (We hadden het over India) Van onze euro's kun je daar veel meer doen dan hier. Het zog. "rentenieren" had tot doel om daar de handen juist uit de mouwen te steken. Daarom 'wilde hij al graag met z'n vijftigste stoppen. Dat is wat ik eruit heb begrepen.

quote:

'k zou zeggen respecteer te tijdelijke ban van itsmetoo, die gaat voorbij. Maar durf ook kritisch te zijn, dat heeft hij nodig net als wij allemaal.
Mee eens.
Rom.12:21 Laat u niet overwinnen door het kwade, maar overwin het kwade door het goede.

Peter68

  • Berichten: 477
    • Bekijk profiel
Ik neem afscheid van dit forum
« Reactie #39 Gepost op: juli 10, 2012, 08:10:13 pm »

quote:

gaitema schreef op 10 juli 2012 om 19:14:
[...]

Dag Peter68.

Itsmetoo liet me weten dat hij alle dagen nog bid voor jouw genezing, opdat de depressies zullen afnemen en verdwijnen,

daarbij voelde hij zich nooit aangevallen door jou. Op zijn ergst verschilden jullie soms van inzicht, meer was het niet voor hem.

Met vriendelijke groet,

Namens Itsmetoo.
Dank medium! d:)b

Evangelisch

  • Berichten: 126
    • Bekijk profiel
Ik neem afscheid van dit forum
« Reactie #40 Gepost op: juli 10, 2012, 08:19:34 pm »

quote:

grondig christelijk schreef op 10 juli 2012 om 19:25:
Zo typisch voor wat vele evangelischen doen Gait. Onderschat niet dat velen daar gaan voor een te goedkope bekering, IK kies, wat voor doel heeft God met MIJ, (en natuurlijk is dan niet de eerste gedachte toiletten schoon maken, maar op het podium staan, of profeteren, of spreken  in tongen, of gave van genezing) God sprak tot MIJ en ik heb een boodschap voor JOU. (vaak blijkt dit helemaal niet te kloppen, of is zo algemeen dat jij en ik het ook kunnen bedenken. Dan denken ze dat God hen een bijzondere taak geeft in de gemeente, dan krijgen ze die niet en....dan stappen ze op...want de gemeente ziet dat uiteraard verkeerd. Leiders die zichzelf verhogen, of raden die onderling de poten onder de geestelijke stoel vandaan zagen. het prograam wat het moet doen op zondag (willowkreek) maar geen ruimte voor wat de Geest ingeeft, behalve blablabla. Ik ga even kort door de bocht maar heb in het schrijven van itsmetoo te vaak de oppervlakkigheid gezien, het eigenzinning inlezen van teksten die kant nog wal raakten. Dat hij me ONchristelijk noemt mag. Maar bij hem (of haar) heb ik weinig doorwrochte bekering gelezen. EEN ZEER waardevol element die juist de traditionele kerk leert. .


Als Evangelische christen zie ik hier inderdaad iemand enorm kort door de bocht gaan, zo kort dat hij ermee op de verkeerde weg(helft) dreigt te komen.  ;)

De gaven worden immers door Jezus uitgedeeld zoals Hij dat wil. Dat is niet afhankelijk van gedane arbeid of kennis van theologie, jaren van trouw. In een juiste situatie bouwt Jezus Zijn gemeente op door deze gaven over allen te verdelen. Als er al iets van belang is, is dat wellicht oprecht geloof als een kind en het oprecht zoeken van Hem.

Onze ervaring binnen de gemeente is dat degenen die oprecht geloven als een kind en Hem echt zoeken in gebed en in de bijbel, gaven ontvangen, waar ze deze inderdaad soms ook weer verliezen door hiervan naast de schoenen te gaan lopen.

Tongentaal is de "minste" gave welke ieder wedergeboren christen ontvangt. Helaas wordt deze gave wel verkeerd gebruikt binnen sommige evangelische gemeenten, zonder dat er iemand is die het vertalen kan. Dat is aan de voorganger hierop controle te houden.

Het aangedragen voorbeeld over lieden die menen een profetie te hebben terwijl het er niet is, komt wel voor. Maar gelukkig vallen deze onmiddellijk door de mand wanneer hun profetie niet uitkomt. Immers GOD Zijn profetie komt altijd uit ! Deze "profeten" gaan dan niet weg uit zichzelf, maar omdat ze door de mand zijn gevallen.

Zie de geestelijke gaven als een deur:
Ieder mag er gebruik van maken, maar wie er misbruik van maakt, gaat door dezelfde deur weer eruit.

Je kunt ook de deur dichtspijkeren, opdat er niemand meer gebruik van kan maken, maar ook de werkelijke gaven zullen dan niet binnen komen.
« Laatst bewerkt op: juli 10, 2012, 09:23:59 pm door Evangelisch »

Riemer Lap

  • was: okidoki
  • Berichten: 8804
  • @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
Ik neem afscheid van dit forum
« Reactie #41 Gepost op: juli 10, 2012, 09:00:54 pm »

quote:

grondig christelijk schreef op 10 juli 2012 om 19:25:
Onderschat niet dat velen daar gaan voor een te goedkope bekering, IK kies, wat voor doel heeft God met MIJ, (en natuurlijk is dan niet de eerste gedachte toiletten schoon maken, maar op het podium staan, of profeteren, of spreken  in tongen, of gave van genezing) God sprak tot MIJ en ik heb een boodschap voor JOU.
offtopic:Wat een heerlijke opmerking! Hoe herkenbaar, ook in gereformeerde kringen trouwens!
« Laatst bewerkt op: juli 10, 2012, 09:08:55 pm door Riemer Lap »
Mail me maar als je wat wilt weten

gaitema

  • Berichten: 10169
  • Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Ik neem afscheid van dit forum
« Reactie #42 Gepost op: juli 10, 2012, 09:20:52 pm »

quote:

grondig christelijk schreef op 10 juli 2012 om 19:25:
[...]


ik wil me zelf uiteraard niet tekort doen. Ik vroeg uit belangstelling hoe gaan voor inkomen en als doel vroeg rentenieren (je richten op mammon en dit leven) zich verhoudt met het christelijk geloof. Ik zag daar (en nog steeds) een tegenstelling in. Als doel vroeg kunnen stoppen met werken door veel te verdienen in korte tijd. IK ergerde me eerlijk gezegd enorm aan zijn gekokketeer over zijn welstand. Daar tegenover een vroom praatje en excusez moi werkelijk heel vaak teksten uit het verband, rare opmerkingen over genezing eerst bij Jezus zoeken en niet direct naar de dokter, aanmatigend over de traditionelen. Zo typisch voor wat vele evangelischen doen Gait. Onderschat niet dat velen daar gaan voor een te goedkope bekering, IK kies, wat voor doel heeft God met MIJ, (en natuurlijk is dan niet de eerste gedachte toiletten schoon maken, maar op het podium staan, of profeteren, of spreken  in tongen, of gave van genezing) God sprak tot MIJ en ik heb een boodschap voor JOU. (vaak blijkt dit helemaal niet te kloppen, of is zo algemeen dat jij en ik het ook kunnen bedenken. Dan denken ze dat God hen een bijzondere taak geeft in de gemeente, dan krijgen ze die niet en....dan stappen ze op...want de gemeente ziet dat uiteraard verkeerd. Leiders die zichzelf verhogen, of raden die onderling de poten onder de geestelijke stoel vandaan zagen. het prograam wat het moet doen op zondag (willowkreek) maar geen ruimte voor wat de Geest ingeeft, behalve blablabla. Ik ga even kort door de bocht maar heb in het schrijven van itsmetoo te vaak de oppervlakkigheid gezien, het eigenzinning inlezen van teksten die kant nog wal raakten. Dat hij me ONchristelijk noemt mag. Maar bij hem (of haar) heb ik weinig doorwrochte bekering gelezen. EEN ZEER waardevol element die juist de traditionele kerk leert.

Toch vind ook ik een ban veeeeeeeeeeeel te kort door de bocht omdat ik veel ernstiger dingen voorbij heb zien komen de afgelopen jaren. Daarbij hebben (sommige) deelnemers soms lange tenen op sommige momenten, maar dat hoort bij het idee van forum. (denk ik) Inderdaad draag ik mondjesmaat bij. Juist om wat hier nu weer gebeurt.

'k zou zeggen respecteer te tijdelijke ban van itsmetoo, die gaat voorbij. Maar durf ook kritisch te zijn, dat heeft hij nodig net als wij allemaal.


Tja, ik heb niet de indruk dat iedereen hem zo bekijkt en het blijft een menselijke oordeel. Ik zelf denk dat dit beeld niet hem helemaal typeerd. Laat ik het daar bij houden :)
Laten we wel zijn: hij is een nieuwkomer hier. We kennen hem nog niet zo goed en hij ons niet.
Een nieuwe start is een nieuw begin

gaitema

  • Berichten: 10169
  • Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Ik neem afscheid van dit forum
« Reactie #43 Gepost op: juli 10, 2012, 09:21:50 pm »

quote:

Gelukkig, dan geef ik nog licht door  :P
Een nieuwe start is een nieuw begin

gaitema

  • Berichten: 10169
  • Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Ik neem afscheid van dit forum
« Reactie #44 Gepost op: juli 10, 2012, 09:22:41 pm »

quote:

Het was me een woest genoegen, wordt er dan in mijn vriendenkring gezegd :+
« Laatst bewerkt op: juli 10, 2012, 09:22:58 pm door gaitema »
Een nieuwe start is een nieuw begin

gaitema

  • Berichten: 10169
  • Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Ik neem afscheid van dit forum
« Reactie #45 Gepost op: juli 10, 2012, 09:25:31 pm »

quote:

Adinomis schreef op 10 juli 2012 om 19:46:
[...]


Ik heb niet die conclusie daaruit getrokken. Ik herinner me dat hij schreef dat hij met zijn verdiende geld heel veel kon betekenen in arme landen. (We hadden het over India) Van onze euro's kun je daar veel meer doen dan hier. Het zog. "rentenieren" had tot doel om daar de handen juist uit de mouwen te steken. Daarom 'wilde hij al graag met z'n vijftigste stoppen. Dat is wat ik eruit heb begrepen.
Ik begreep ook dat hij heel bewust met zijn geld omging en heel zijn inkomen als een geschenk van boven zag, omdat hij er niet voor geleerd had, maar er ingerold was. Dat vind ik een goede insteek, als je jouw eigen geld als dat van de Heer ziet en dat ook er voor wilt inzetten.
Een nieuwe start is een nieuw begin

grondig christelijk

  • Berichten: 3071
  • Wat was, Dat is, Zal zijn
    • Bekijk profiel
Ik neem afscheid van dit forum
« Reactie #46 Gepost op: juli 10, 2012, 10:34:11 pm »

quote:

Evangelisch schreef op 10 juli 2012 om 20:19:
[...]


Als Evangelische christen zie ik hier inderdaad iemand enorm kort door de bocht gaan, zo kort dat hij ermee op de verkeerde weg(helft) dreigt te komen.  ;)

De gaven worden immers door Jezus uitgedeeld zoals Hij dat wil. Dat is niet afhankelijk van gedane arbeid of kennis van theologie, jaren van trouw. In een juiste situatie bouwt Jezus Zijn gemeente op door deze gaven over allen te verdelen. Als er al iets van belang is, is dat wellicht oprecht geloof als een kind en het oprecht zoeken van Hem.

Onze ervaring binnen de gemeente is dat degenen die oprecht geloven als een kind en Hem echt zoeken in gebed en in de bijbel, gaven ontvangen, waar ze deze inderdaad soms ook weer verliezen door hiervan naast de schoenen te gaan lopen.

Tongentaal is de "minste" gave welke ieder wedergeboren christen ontvangt. Helaas wordt deze gave wel verkeerd gebruikt binnen sommige evangelische gemeenten, zonder dat er iemand is die het vertalen kan. Dat is aan de voorganger hierop controle te houden.

Het aangedragen voorbeeld over lieden die menen een profetie te hebben terwijl het er niet is, komt wel voor. Maar gelukkig vallen deze onmiddellijk door de mand wanneer hun profetie niet uitkomt. Immers GOD Zijn profetie komt altijd uit ! Deze "profeten" gaan dan niet weg uit zichzelf, maar omdat ze door de mand zijn gevallen.

Zie de geestelijke gaven als een deur:
Ieder mag er gebruik van maken, maar wie er misbruik van maakt, gaat door dezelfde deur weer eruit.

Je kunt ook de deur dichtspijkeren, opdat er niemand meer gebruik van kan maken, maar ook de werkelijke gaven zullen dan niet binnen komen.


offtopic

ik zet het even kort door de bocht neer, de overdrijving. Maar ik weet uit eigen ervaring hoe aanmatigend die wereld kan zijn, overigens ook hoe leeg en dor het kan zijn in een traditionele kerk. Toch verkies ik de rust in de traditionele kerk omdat ik het gevoel heb dat je in een evangelische gemeente bijkans over water moet kunnen lopen. Overigens ben ik daar tot bekering gekomen en heb ik veel bijgeleerd. Ervaring van een jaartje of zeven. En ja, ik weet wat tongentaal is en die bestaat en die komt soms zomaar en je mag het gebruiken. En nee, niet Jezus deelt de gaven uit, maar de Geest zelf, deze is een zelfstandige persoon, en nee tongentaal is niet de minste gave, deze is niet ondergeschikt aan de anderen, er is wel een betere weg en dat is de liefde. En nee, niet ieder christen die wedergeboren is ontvangt tongentaal, dat is onzin. Dat kun je ontvangen, maar je moet het ook willen er naar streven.

Oh ja, wie ben ik? zou zeggen grevangelisch met een charismatisch kantje en een degelijke ondergrond van bekering en berouw, maar ook weten dat ik het niet de oorzaak ben van de daden die tegen mijn wil zijn, maar de zonde die in mij heerst, dat genade oneindig groter is dan wij kunnen beseffen, dat alles mee werkt ten goede, dat God zijn staf gebruikt als we niet luisteren (kastijden = leerschool), dat we ons mogen uitstrekken naar de gaven, dat we het niet kunnen verdienen, maar dat in ons wel het verlangen is het goede te doen. Dat wie geen geestelijke strijd heeft, niet bestreden wordt door de duivelse machten en dat dit wellicht ook tot nadenken kan stemmen waarom in je leven eigenlijk geen strijd is. Dat God groter wordt en wij minder. Dat niet om de twee woorden Heer over onze lippen komt, omdat dat irritant is, dat we eerst denken aan zijn Majesteit, dan loven en prijzen, en danken en zegenend bidden. That's me, herkenbaar??
« Laatst bewerkt op: juli 10, 2012, 11:09:48 pm door grondig christelijk »

Peter68

  • Berichten: 477
    • Bekijk profiel
Ik neem afscheid van dit forum
« Reactie #47 Gepost op: juli 10, 2012, 11:48:08 pm »

quote:

gaitema schreef op 10 juli 2012 om 21:22:
[...]


Het was me een woest genoegen, wordt er dan in mijn vriendenkring gezegd :+


offtopic: deze kende ik nog niet, ken wel de term woest aantrekkelijk  ;)
Maar goed ik kom dan ook niet uit het oosten!

Evangelisch

  • Berichten: 126
    • Bekijk profiel
Ik neem afscheid van dit forum
« Reactie #48 Gepost op: juli 11, 2012, 12:01:42 am »
Zo te lezen, GC hebt u meer richting charismatische kant een kerk bezocht? Helaas worden ook in evangelische gemeenten weer fouten gemaakt. Wij mensen blijven de zwakke schakel.

Aangaande tongentaal wordt meende ik gezegd in de bijbel dat het de minste van de gaven is. Ik moet het alleen opzoeken want ik heb het vers niet zo bij de hand.

Ook wordt in de bijbel gesproken over dat de Heilige Geest een Persoon is inderdaad, maar ook dat Jezus en de Vader in ons komen wonen. Vader-Zoon-Heilige Geest, dus wanneer de Heilige Geest de gaven uitdeelt, dan doet de Vader dat ook en dus Jezus ook. Voor mij Drie in Een.

Streven moet men toch naar alle gaven, leren we in de bijbel?

Kastijden klinkt me erg katholiek eigenlijk. Volgens mij trekt de God Zich terug bij (langdurige) en herhaalde zonde. We zijn als Zijn kinderen dan nog wel steeds vergeven, maar de Zegen van God trekt Zich terug.

Zolang iemand werkelijk vanuit zijn hart de Heer prijst is toch prachtig? Zolang het maar geen loze woorden zijn.
Zo is een echtpaar dat eerst naar de traditionele kerk ging nu bij ons in de evangelische gemeente, nadat ze bij ons in een dienst door Jezus genezen was.
Teruggekomen in haar eigen traditionele gemeente was het eerste wat men aan haar vroeg, of ze wel echt genezen was. Een teken van ongeloof dus. Men had ook kunnen zeggen of roepen, Prijs de Heer voor deze genezing. Voor het echtpaar de druppel om de traditionele gemeente te verruilen voor de evangelische.

Maar uiteindelijk maakt het allemaal niet uit,
mogen allemaal dankzij Jezus bij een vruchtenboom zijn. De ene groep eet de vruchten en geniet ervan, voordeel halend uit deze vruchten, terwijl de andere groep elkaar wijs maakt dat de vruchten niet (meer) voor hen zijn en laat ze onaangeroerd. Zelfs hierin geeft Jezus in Zijn oneindige Liefde ons een vrije keuze.

Riemer Lap

  • was: okidoki
  • Berichten: 8804
  • @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
Ik neem afscheid van dit forum
« Reactie #49 Gepost op: juli 11, 2012, 12:32:33 am »
We dwalen hier aardig af met elkaar.
voor wie wil praten over tongentaal etc: open een draad op de plek waar het hoort.
Ik denk dat het in CL zou kunnen maar ook CZDP past prima denk ik.


Voor wie wil praten over "woest aantrekkelijk" : open een draad in chat en ik zet er alleen maar foto's van mijn gezin en de mooiste plaats op aarde "Bakkeveen" in :)


Ofwel: we zijn hier al -tig posten bezig met het feit dat Gaitema gaat doch wel blijft en laat dat dan ook het onderwerp van gesprek zijn.
Alle andere zaken graag op plaatsen waar het hoort, Praatvaria past prima voor heel veel dingen :)
Mail me maar als je wat wilt weten