Auteur Topic: SGP mag geen vrouwen weren van kieslijst  (gelezen 10305 keer)

Evangelisch

  • Berichten: 126
    • Bekijk profiel
SGP mag geen vrouwen weren van kieslijst
« Gepost op: juli 20, 2012, 04:03:22 pm »
Europees Hof: SGP mag geen vrouwen weren van kieslijst

http://www.elsevier.nl/we...n-weren-van-kieslijst.htm

http://nos.nl/artikel/397...oet-op-kieslijst-sgp.html

http://www.refdag.nl/nieu...bij_europees_hof_1_661402

Wat vinden we hier nu van als christen?
Is dit een teken van de eindtijd, waarin regels door mensen bedacht voorrang krijgen voor de Geboden van de HERE?

Of is dit democratie ten top en mogen christenen daarop geen uitzondering zijn?

Of hebben we nog een andere mening?
« Laatst bewerkt op: juli 20, 2012, 04:03:51 pm door Evangelisch »

pyro

  • Berichten: 779
    • Bekijk profiel
SGP mag geen vrouwen weren van kieslijst
« Reactie #1 Gepost op: juli 20, 2012, 04:08:18 pm »

quote:

Evangelisch schreef op 20 juli 2012 om 16:03:
Europees Hof: SGP mag geen vrouwen weren van kieslijst

http://www.elsevier.nl/we...n-weren-van-kieslijst.htm

http://nos.nl/artikel/397...oet-op-kieslijst-sgp.html

http://www.refdag.nl/nieu...bij_europees_hof_1_661402

Wat vinden we hier nu van als christen?
Is dit een teken van de eindtijd, waarin regels door mensen bedacht voorrang krijgen voor de Geboden van de HERE?

Of is dit democratie ten top en mogen christenen daarop geen uitzondering zijn?

Of hebben we nog een andere mening?

Is er een gebod: Gij zult de vrouwen weren van uw kieslijst?
Verder moet de SGP de overheid gehoorzamen, dat is in elk geval wel een gebod.
Benieuwd hoe deze broeders hiermee omgaan. Ze zouden een vrouw die op de kieslijst wil, wel kunnen royeren als lid omdat ze de partij ideologie niet respecteert, lijkt mij...

Thorgrem

  • Berichten: 3000
    • Bekijk profiel
SGP mag geen vrouwen weren van kieslijst
« Reactie #2 Gepost op: juli 20, 2012, 04:17:57 pm »
Van mij mag elke vereniging/partij bepaalde eisen stellen. Als je het er niet mee eens bent ga je gewoon naar een andere vereniging/partij. Straks wordt er nog bepaald dat de SP ook een x aantal procent liberalen op de kieslijst moet hebben en dat de PVV ook een aantal allochtone Nederlanders op de lijst moet hebben.

De dictatuur van de meerderheid bepaald dus en (religieuze) vrijheden hebben wederom een stukje in moeten leveren.

Evangelisch

  • Berichten: 126
    • Bekijk profiel
SGP mag geen vrouwen weren van kieslijst
« Reactie #3 Gepost op: juli 20, 2012, 04:33:46 pm »

quote:

pyro schreef op 20 juli 2012 om 16:08:
[...]

Is er een gebod: Gij zult de vrouwen weren van uw kieslijst?
Verder moet de SGP de overheid gehoorzamen, dat is in elk geval wel een gebod.
Deze geboden zijn er anders wel m.b.t. vrouwen.
1 Korintiërs 11
34   Laten uw vrouwen in de gemeenten zwijgen. Het is hun immers niet toegestaan te spreken, maar bevolen onderdanig te zijn, zoals ook  de wet zegt.
35 En als zij iets willen leren, laten zij dat dan thuis aan hun eigen man vragen. Het is immers schandelijk voor vrouwen om in de gemeente te spreken.


Dit gaat dan wel over de gemeente en niet over de politiek, maar toch....
Zeg er gelijk bij dat ik zeer leerzame bijdragen zie hier van Elle en Adonimus.

Onderstaande is dan wel weer meer zeggend.
Efeziërs 5
24 Daarom, gelijk de Gemeente aan Christus onderdanig is, alzo ook de vrouwen aan haar eigen mannen in alles.

Adinomis

  • Berichten: 1813
    • Bekijk profiel
SGP mag geen vrouwen weren van kieslijst
« Reactie #4 Gepost op: juli 20, 2012, 06:20:16 pm »

quote:

Evangelisch schreef op 20 juli 2012 om 16:33:
[...]

Deze geboden zijn er anders wel m.b.t. vrouwen.
1 Korintiërs 11
34   Laten uw vrouwen in de gemeenten zwijgen. Het is hun immers niet toegestaan te spreken, maar bevolen onderdanig te zijn, zoals ook  de wet zegt.
35 En als zij iets willen leren, laten zij dat dan thuis aan hun eigen man vragen. Het is immers schandelijk voor vrouwen om in de gemeente te spreken.


Dit gaat dan wel over de gemeente en niet over de politiek, maar toch....
Zeg er gelijk bij dat ik zeer leerzame bijdragen zie hier van Elle en Adonimus.

Onderstaande is dan wel weer meer zeggend.
Efeziërs 5
24 Daarom, gelijk de Gemeente aan Christus onderdanig is, alzo ook de vrouwen aan haar eigen mannen in alles.


Dat vind ik een moeilijk punt. Aan de ene kant zegt Paulus: "in Christus is noch man, noch vrouw (Gal. 3:28)." Maar aan de andere kant zijn er duidelijke verschillen. Er is een geschapen rangorde: God - Jezus - man - vrouw. De man is het hoofd en - als het goed is - daarmee het beeld van Christus.

Als de liefde tussen beiden aanwezig is zal een vrouw haar man de plaats als hoofd gunnen. Ik vergelijk het dan met Jezus die zijn Vader uit liefde gehoorzaamde. Maar in een liefdesrelatie zeg je niet: "je moet naar me luisteren, want ik ben het hoofd". Dan neem je je positie, terwijl de vrouw die uit liefde behoort te geven. Net zo als de verhouding tussen de Vader en de Zoon binnen de Godheid.

In 1 Kor. 11 gaat het om uw vrouwen, wat waarschijnlijk slaat op de getrouwde vrouwen. Als man en vrouw ieder afwijkende meningen gaan verkondigen in de gemeente staat dat lelijk. De vrouw in die tijd had ook niet zoveel opleiding en ervaring in de samenleving. Haar positie was meestal in huis.

Er zijn ook situaties waarbij de mannen het laten afweten en God een vrouw gebruikt. Er waren in de bijbel profetessen en het voorbeeld van Deborah laat zien dat God vrouwen gebruikt.  

Ik ken ook een situatie waarvan de man vindt dat zijn vrouw de dingen beter kan verwoorden en haar vraagt namens hem te spreken.

En wat de politiek betreft..... ik houd me buiten de politiek. In de politiek moet je compromissen sluiten die m.i. niet verantwoord zijn. Bovendien vind ik dat je ongelovigen niet de wet van God kunt opleggen. God wil geen afgedwongen wetticisme, maar gelovigen die Hem van harte willen gehoorzamen. Zo hoort het ook in het huwelijk te zijn en dat heeft zijn uitwerking op de gemeente.
Rom.12:21 Laat u niet overwinnen door het kwade, maar overwin het kwade door het goede.

vrolijke

  • Berichten: 1104
  • bekennende pantheïst
    • Bekijk profiel
SGP mag geen vrouwen weren van kieslijst
« Reactie #5 Gepost op: juli 20, 2012, 07:03:41 pm »
Parteien dienen te stroken met de grondwet. Punt!

Evangelisch

  • Berichten: 126
    • Bekijk profiel
SGP mag geen vrouwen weren van kieslijst
« Reactie #6 Gepost op: juli 20, 2012, 07:46:30 pm »

quote:

Adinomis schreef op 20 juli 2012 om 18:20:
Dat vind ik een moeilijk punt. Aan de ene kant zegt Paulus: "in Christus is noch man, noch vrouw (Gal. 3:28)." Maar aan de andere kant zijn er duidelijke verschillen. Er is een geschapen rangorde: God - Jezus - man - vrouw. De man is het hoofd en - als het goed is - daarmee het beeld van Christus.

Als de liefde tussen beiden aanwezig is zal een vrouw haar man de plaats als hoofd gunnen. Ik vergelijk het dan met Jezus die zijn Vader uit liefde gehoorzaamde. Maar in een liefdesrelatie zeg je niet: "je moet naar me luisteren, want ik ben het hoofd". Dan neem je je positie, terwijl de vrouw die uit liefde behoort te geven. Net zo als de verhouding tussen de Vader en de Zoon binnen de Godheid.

Net als met voorrang, die heb je niet, die krijg je (als het goed is) :)

quote:

In 1 Kor. 11 gaat het om uw vrouwen, wat waarschijnlijk slaat op de getrouwde vrouwen. Als man en vrouw ieder afwijkende meningen gaan verkondigen in de gemeente staat dat lelijk. De vrouw in die tijd had ook niet zoveel opleiding en ervaring in de samenleving. Haar positie was meestal in huis.

Er zijn ook situaties waarbij de mannen het laten afweten en God een vrouw gebruikt. Er waren in de bijbel profetessen en het voorbeeld van Deborah laat zien dat God vrouwen gebruikt.
Profetessen zo wie zo, Esther bijvoorbeeld. Profeteren wordt ook extra genoemd in de Bijbel als iets dat een vrouw doen mag, met hoofd bedekt weliswaar.
1 Korinthe 11
5 Iedere vrouw echter die bidt of profeteert met onbedekt hoofd, onteert haar eigen hoofd, want het is precies hetzelfde alsof zij kaalgeschoren is.

quote:

Ik ken ook een situatie waarvan de man vindt dat zijn vrouw de dingen beter kan verwoorden en haar vraagt namens hem te spreken.

Ja klopt, maar dot lijkt dan wel weer te bijten met 1 Kor 14.

quote:

En wat de politiek betreft..... ik houd me buiten de politiek. In de politiek moet je compromissen sluiten die m.i. niet verantwoord zijn. Bovendien vind ik dat je ongelovigen niet de wet van God kunt opleggen. God wil geen afgedwongen wetticisme, maar gelovigen die Hem van harte willen gehoorzamen. Zo hoort het ook in het huwelijk te zijn en dat heeft zijn uitwerking op de gemeente.

Toch denk ik dat als we door onze christelijke partijen verachtelijke zaken als abortus, euthanasie, homo huwelijk, zondags winkelen, steun aan Palestijnen e.d. kunnen tegenhouden, God ons land meer zal zegenen, omdat we als natie meer naar God Zijn Woord zouden leven. Door weg te blijven uit de politiek als christen met christelijke standpunten, is de eeuwige vijand alle ruimte schenken in ons land.

Maar aan de andere kant, als er nu meer mensen zouden bekeren en de Here Jezus aannemen, dan zouden er vanzelf meer mensen op politieke partijen gaan stemmen die bovengenoemde verwerpelijke zaken voorkomen, christelijke partij of niet.

Evangelisch

  • Berichten: 126
    • Bekijk profiel
SGP mag geen vrouwen weren van kieslijst
« Reactie #7 Gepost op: juli 20, 2012, 07:48:24 pm »

quote:

vrolijke schreef op 20 juli 2012 om 19:03:
Parteien dienen te stroken met de grondwet. Punt!


Maar eerst is er GOD Zijn Wet, dan een hele tijd niets en erna nog eens zoveel niets en dan pas komen de weetjes van de mensjes in zicht..... ;)

Voor mij is de mensen wet ver ondergeschikt aan de Geboden van God.

dingo

  • Berichten: 3483
    • Bekijk profiel
SGP mag geen vrouwen weren van kieslijst
« Reactie #8 Gepost op: juli 20, 2012, 08:22:07 pm »
Volgens mij is er geeneen politieke partij waarbij niet het bestuur/ledenraad/voorzitter bepaald wie er op de kieslijst komt. Alleen zijn die allemaal politiek correct en zetten er dus ook vrouwen op. Maar als de PVV om wat voor reden ook geen vrouwen op de kieslijst zou zetten omdat Wilders ze niet goed genoeg vindt zou er dan ook iemand naar het Europese hof gaan?

vrolijke

  • Berichten: 1104
  • bekennende pantheïst
    • Bekijk profiel
SGP mag geen vrouwen weren van kieslijst
« Reactie #9 Gepost op: juli 20, 2012, 08:41:58 pm »

quote:

Evangelisch schreef op 20 juli 2012 om 19:48:
[...]


Maar eerst is er GOD Zijn Wet, dan een hele tijd niets en erna nog eens zoveel niets en dan pas komen de weetjes van de mensjes in zicht..... ;)

Voor mij is de mensen wet ver ondergeschikt aan de Geboden van God.
Die van de katholieken, de protestanten, de gereformeerden, of de babtisten, of ...?

wimnusselder

  • Berichten: 727
    • Bekijk profiel
SGP mag geen vrouwen weren van kieslijst
« Reactie #10 Gepost op: juli 20, 2012, 11:08:42 pm »

quote:

Evangelisch schreef op 20 juli 2012 om 16:03:
Europees Hof: SGP mag geen vrouwen weren van kieslijst
[...]
Wat vinden we hier nu van als christen?
De SGP moet gewoon de wijste zijn en een (1) vrouw onderaan de lijst zetten die campagne voert om haar géén voorkeursstemmen te geven.
(Die campagne kan ze desgewenst voeren aan de zijde van haar echtgenoot, instemmend knikkend bij zijn uitleg waarom dat het juiste christelijke standpunt is.)
Degenen die het daar mee oneens zijn, zullen dan een voorkeursstem op haar uit moeten brengen om dat te laten blijken, en daarmee de SGP aan meer stemmen helpen.
Dat zullen er vast niet zoveel zijn dat ze daadwerkelijk in de Kamer komt...

Met v&Vriendengroet,

Wim

Adinomis

  • Berichten: 1813
    • Bekijk profiel
SGP mag geen vrouwen weren van kieslijst
« Reactie #11 Gepost op: juli 21, 2012, 12:02:00 am »

quote:

wimnusselder schreef op 20 juli 2012 om 23:08:
[...]
Dat zullen er vast niet zoveel zijn dat ze daadwerkelijk in de Kamer komt...

Met v&Vriendengroet,

Wim
Nou, als de emancipatiebewegingen er lucht van krijgen en gaan lobbyen....... :-)
Rom.12:21 Laat u niet overwinnen door het kwade, maar overwin het kwade door het goede.

wimnusselder

  • Berichten: 727
    • Bekijk profiel
SGP mag geen vrouwen weren van kieslijst
« Reactie #12 Gepost op: juli 21, 2012, 09:03:38 am »
Hoi Adinomis,

quote:

Adinomis schreef op 21 juli 2012 om 00:02:
Nou, als de emancipatiebewegingen er lucht van krijgen en gaan lobbyen....... :-)
Als de vrouwenemancipatiebeweging zou gaan lobbyen om te stemmen op die éne vrouw onderaan de SGP kieslijst, een vrouw die nadrukkelijk laat blijken zich onderdanig op te zullen stellen als ze gekozen zou worden, zouden ze de facto vooral stemmen werven voor de resterende mannen op die kieslijst en de SGP aan meer macht helpen om hun standpunt (waar ze het mee oneens zijn) door te zetten.
De vrouwenemancipatiebeweging zal echt wel wijzer zijn.

Met v&Vriendengroet,

Wim
« Laatst bewerkt op: juli 21, 2012, 11:02:09 am door wimnusselder »

Evangelisch

  • Berichten: 126
    • Bekijk profiel
SGP mag geen vrouwen weren van kieslijst
« Reactie #13 Gepost op: juli 21, 2012, 11:22:36 am »

quote:

vrolijke schreef op 20 juli 2012 om 20:41:
[...]


Die van de katholieken, de protestanten, de gereformeerden, of de babtisten, of ...?
De Wet die in de Bijbel staat, het Woord van God, katholieken, de protestanten, de gereformeerden, of de baptisten is niet van God maar slechts door mensen bedacht.

Evangelisch

  • Berichten: 126
    • Bekijk profiel
SGP mag geen vrouwen weren van kieslijst
« Reactie #14 Gepost op: juli 21, 2012, 11:24:09 am »

quote:

wimnusselder schreef op 20 juli 2012 om 23:08:
[...]
De SGP moet gewoon de wijste zijn en een (1) vrouw onderaan de lijst zetten die campagne voert om haar géén voorkeursstemmen te geven.
(Die campagne kan ze desgewenst voeren aan de zijde van haar echtgenoot, instemmend knikkend bij zijn uitleg waarom dat het juiste christelijke standpunt is.)
Degenen die het daar mee oneens zijn, zullen dan een voorkeursstem op haar uit moeten brengen om dat te laten blijken, en daarmee de SGP aan meer stemmen helpen.
Dat zullen er vast niet zoveel zijn dat ze daadwerkelijk in de Kamer komt...

Met v&Vriendengroet,

Wim


Hahahaha lol, heel slim :-)
Ik zou het als ik jou was naar de SGP sturen, echt !

Evangelisch

  • Berichten: 126
    • Bekijk profiel
SGP mag geen vrouwen weren van kieslijst
« Reactie #15 Gepost op: juli 21, 2012, 11:26:59 am »

quote:

Adinomis schreef op 21 juli 2012 om 00:02:
[...]

Nou, als de emancipatiebewegingen er lucht van krijgen en gaan lobbyen....... :-)


Dan krijgt de SGP inderdaad misschien wel 1 of 2 zetels extra.
Vervolgens gaat deze mevrouw dan ik de kamer plaatsnemen maar laat de mannen het woord voeren. Zoals Wim al voorstelde in de campagne.

vrolijke

  • Berichten: 1104
  • bekennende pantheïst
    • Bekijk profiel
SGP mag geen vrouwen weren van kieslijst
« Reactie #16 Gepost op: juli 21, 2012, 11:41:12 am »

quote:

Evangelisch schreef op 21 juli 2012 om 11:22:
[...]

De Wet die in de Bijbel staat, het Woord van God, katholieken, de protestanten, de gereformeerden, of de baptisten is niet van God maar slechts door mensen bedacht.


Als je dit begint toe te laten, kom je nergens, want ieder van die, heeft er een andere interpretatie van.

Laat het maar bij de grondwet. Die is minder interpretatie-afhankelijk.

Evangelisch

  • Berichten: 126
    • Bekijk profiel
SGP mag geen vrouwen weren van kieslijst
« Reactie #17 Gepost op: juli 21, 2012, 11:45:17 am »

quote:

vrolijke schreef op 21 juli 2012 om 11:41:
[...]


Als je dit begint toe te laten, kom je nergens, want ieder van die, heeft er een andere interpretatie van.

Laat het maar bij de grondwet. Die is minder interpretatie-afhankelijk.
Kom eens een weekje rechtszaken bijwonen dan, je zult nog  ;) verbaasd staan over de verschillende interpretatie van de mensen wet. Het enige verschil is dat er uiteindelijk iemand (een rechter) zegt hoe de wet uiteindelijk geïnterpreteerd dient te worden. iets dergelijks moeten we bij de Wet van God niet willen denk ik. ;)

gaitema

  • Berichten: 10169
  • Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
SGP mag geen vrouwen weren van kieslijst
« Reactie #18 Gepost op: juli 21, 2012, 12:22:41 pm »
Het is hier heel duidelijk: Brussel bepaald! Nederland wordt een profintie.
Er zitten tot nu toe ook voordelen aan: veen extreme PVV gedachtes omtrent immigranten enzo, konden zo geen doorgang vinden.
Echter heeft Brussel een grondwet dat niet uitgesproken christelijk is, dus geef ik Thorgrem gelijk.
Een nieuwe start is een nieuw begin

Evangelisch

  • Berichten: 126
    • Bekijk profiel
SGP mag geen vrouwen weren van kieslijst
« Reactie #19 Gepost op: juli 21, 2012, 12:56:49 pm »

quote:

gaitema schreef op 21 juli 2012 om 12:22:
Het is hier heel duidelijk: Brussel bepaald! Nederland wordt een profintie.
Er zitten tot nu toe ook voordelen aan: veen extreme PVV gedachtes omtrent immigranten enzo, konden zo geen doorgang vinden.

Extreme PVV gedachten?
Dat is erg persoonlijk, voor veel ongelovigen is de SGP weer extreem. Zeker dit vrouwen standpunt.
Extreem duidt dan volgens mij aan dat de persoon of organisatie ergens helemaal voor gaat, al dan niet goed of fout, dat onderscheid zit niet in het woord extreem.

wimnusselder

  • Berichten: 727
    • Bekijk profiel
SGP mag geen vrouwen weren van kieslijst
« Reactie #20 Gepost op: juli 21, 2012, 02:22:39 pm »
Hoi Evangelisch,

quote:

Evangelisch schreef op 21 juli 2012 om 11:24:
Ik zou het als ik jou was naar de SGP sturen, echt!

Heb ik zojuist gedaan.

Met v&Vriendengroet,

Wim

Evangelisch

  • Berichten: 126
    • Bekijk profiel
SGP mag geen vrouwen weren van kieslijst
« Reactie #21 Gepost op: juli 21, 2012, 05:44:23 pm »

quote:

wimnusselder schreef op 21 juli 2012 om 14:22:
Hoi Evangelisch,


[...]

Heb ik zojuist gedaan.

Met v&Vriendengroet,

Wim
Super, het is werkelijk een pracht van een idee  :)

vrolijke

  • Berichten: 1104
  • bekennende pantheïst
    • Bekijk profiel
SGP mag geen vrouwen weren van kieslijst
« Reactie #22 Gepost op: juli 21, 2012, 07:07:22 pm »

quote:

Evangelisch schreef op 21 juli 2012 om 11:45:
[...]


Kom eens een weekje rechtszaken bijwonen dan, je zult nog  ;) verbaasd staan over de verschillende interpretatie van de mensen wet. Het enige verschil is dat er uiteindelijk iemand (een rechter) zegt hoe de wet uiteindelijk geïnterpreteerd dient te worden. iets dergelijks moeten we bij de Wet van God niet willen denk ik. ;)


Het gaat om de rechtszekerheid. Wie wil je bij de bijbel bepalen, de interpretatie door te voeren?
3 theologen, 4 meningen.
« Laatst bewerkt op: juli 21, 2012, 07:50:08 pm door vrolijke »

Evangelisch

  • Berichten: 126
    • Bekijk profiel
SGP mag geen vrouwen weren van kieslijst
« Reactie #23 Gepost op: juli 21, 2012, 08:16:31 pm »

quote:

vrolijke schreef op 21 juli 2012 om 19:07:
Het gaat om de rechtszekerheid. Wie wil je bij de bijbel bepalen, de interpretatie door te voeren?
3 theologen, 4 meningen.


Dat begrijp ik wel, maar die rechtszekerheid hebben we nu eenmal omdat we als natie bepaalde mensen die we rechter noemen, het laatste woord laten hebben mbt de wet. Deze rechters (advocaten trouwens ook) kijken voor een uitspraak te doen altijd eerst naar gelijksoortige zaken en uitspraken uit het verleden, om te grote verschillende voorkomen.

Wanneer we dergelijke mensen zouden aanstellen binnen onze kerken zouden we hetzelfde kunnen bereiken. Alleen moeten we dat denk ik dan, absoluut niet willen.

Maar God's Wet is veruit superieur aan de wet bedacht door mensen.
Daar waar de mensenwet in strijd is met de Wet van God, is de Wet van God voor een christen geldig.

penguin1978

  • Berichten: 555
  • Kind van de Alverzoener !!!
    • Bekijk profiel
SGP mag geen vrouwen weren van kieslijst
« Reactie #24 Gepost op: juli 21, 2012, 10:54:44 pm »

quote:

Evangelisch schreef op 20 juli 2012 om 16:03:
Wat vinden we hier nu van als christen?
Is dit een teken van de eindtijd, waarin regels door mensen bedacht voorrang krijgen voor de Geboden van de HERE?

Of is dit democratie ten top en mogen christenen daarop geen uitzondering zijn?

Of hebben we nog een andere mening?


Godsdienstvrijheid tegenover discriminatie ... De vrijheid hebben te mogen geloven dat vrouwen bepaalde posities niet mogen bekleden vanuit geloofsovertuiging en tegelijkertijd praktisch de gevolgtrekking daarvan verbieden met het oog op gelijkheidsbeginsel van ieder individu.

Persoonlijk vind ik dat godsdienstvrijheid hier boven gelijkheidsbeginsel staat van gelijke behandeling van man en vrouw. De SGP heeft een bepaalde ideologie en als zij die niet praktisch mag maken, dan gaat de partij in tegen haar eigen identiteit. Daarbij staat het een ieder (man en vrouw) vrij wel of niet op de SGP te stemmen er wel of niet lid van te willen zijn. Ook staat het mensen binnen de reformatorische gemeenschap vrij een politieke partij op te richten die reformatorisch is en wel vrouwen op de kieslijst zet.

Het is ook niet democratie ten top, want het ontneemt mensen die bepaalde geloofsovertuigingen hebben de kans om op een partij te stemmen of deel uit daarvan uit te maken die hun geloofsovertuiging ook daadwerkelijk uitdraagt.

In hoeverre het een teken van de eindtijd is weet ik niet, het geeft wel aan dat overtuigingen op basis van geloof / levensovertuiging steeds minder als valide worden beschouwd in het publieke leven en bepaalde partijen daarmee van hun identiteit worden beroofd.

Persoonlijk heb ik niets tegen vrouwen op de kieslijst, ik zie dat ook niet als een gebod van God ... wel maakt dit voorbeeld duidelijk dat er in het publieke leven minder acceptatie is van een motivatie vanuit persoonlijke geloofs of levensovertuigingen en deze ook steeds minder getolereerd worden om uitgedragen te worden.
fil 2:9- 11 Daarom heeft God Hem ook uitermate verhoogd en Hem de naam boven alle naam geschonken, opdat in de naam van Jezus zich alle knie zou buigen van hen, die in de hemel en die op de aarde en die onder de aarde zijn, en alle tong zou belijden:

Riemer Lap

  • was: okidoki
  • Berichten: 8804
  • @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
SGP mag geen vrouwen weren van kieslijst
« Reactie #25 Gepost op: juli 22, 2012, 12:24:47 am »
Waarom mag het SGP geen vrouwen weren en mag een heren hockeyclub dat weer wel?
Simpel: het zijn regels en afspraken binnen een vereniging. Laat ze lekker, maak je druk om dingen die er écht toe doen zou ik zeggen.
Wie tegen hun vrouwenstandpunt is kan terecht bij andere partijen.
Liggen er 100 vrouwen uit de SGP hoek wakker van dit standpunt?
Ik denk van niet: wij maken ons druk om iets wat die vrouwen helemaal niet lijken te willen.
Mail me maar als je wat wilt weten

Evangelisch

  • Berichten: 126
    • Bekijk profiel
SGP mag geen vrouwen weren van kieslijst
« Reactie #26 Gepost op: juli 22, 2012, 05:46:55 pm »

quote:

Riemer Lap schreef op 22 juli 2012 om 00:24:
Waarom mag het SGP geen vrouwen weren en mag een heren hockeyclub dat weer wel?
Simpel: het zijn regels en afspraken binnen een vereniging. Laat ze lekker, maak je druk om dingen die er écht toe doen zou ik zeggen.
Wie tegen hun vrouwenstandpunt is kan terecht bij andere partijen.
Liggen er 100 vrouwen uit de SGP hoek wakker van dit standpunt?
Ik denk van niet: wij maken ons druk om iets wat die vrouwen helemaal niet lijken te willen.

Helmaal eens !
Het zijn naar alle waarschijnlijkheid ook niet de christelijke vrouwen die hier een punt van maken, maar juist de ongelovige dolle Mina's.

vrolijke

  • Berichten: 1104
  • bekennende pantheïst
    • Bekijk profiel
SGP mag geen vrouwen weren van kieslijst
« Reactie #27 Gepost op: juli 22, 2012, 06:50:24 pm »

quote:

Evangelisch schreef op 22 juli 2012 om 17:46:
[...]

Helmaal eens !
Het zijn naar alle waarschijnlijkheid ook niet de christelijke vrouwen die hier een punt van maken, maar juist de ongelovige dolle Mina's.



Ik dacht ergens gelezen te hebben, dat zij partijsubsidies willen hebben, en die  niet bekomen, omdat er geen vrouwen op de lijst mogen.

Heb ik daar ergens iets niet begrepen?

grondig christelijk

  • Berichten: 3071
  • Wat was, Dat is, Zal zijn
    • Bekijk profiel
SGP mag geen vrouwen weren van kieslijst
« Reactie #28 Gepost op: juli 22, 2012, 07:19:10 pm »
de Europese Unie zal de leden meer en meer tot een verenigde staten maken. Ook in Europees recht en vrijheid van meningsuiting.
Ook dit onderwerp is onderdeel van hun plan alles te elimineren wat tegen hun eigen ideale beeld van de samenleving zal ingaan. Christenen wordt wakker. We hoeven het niet eens te zijn  met de opvatting van de SGP, maar steunen wij hen of knikken wij instemmend.

Trajecto

  • Berichten: 4990
  • Nulla aetas ad discendum sera
    • Bekijk profiel
SGP mag geen vrouwen weren van kieslijst
« Reactie #29 Gepost op: juli 22, 2012, 07:20:56 pm »

quote:

vrolijke schreef op 22 juli 2012 om 18:50:
[...]


Ik dacht ergens gelezen te hebben, dat zij partijsubsidies willen hebben, en die  niet bekomen, omdat er geen vrouwen op de lijst mogen.

Heb ik daar ergens iets niet begrepen?

Zoiets is er een paar jaar terug wel geweest. Toen werd de subsidie ingetrokken na een proefproces aangespannen tegen de staat door een organisatie die opkomt voor de rechten van vrouwen; die beriep zich op het Vrouwenverdrag van de Verenigde Naties over gelijke behandeling van vrouwen. In hoger beroep werd het echter afgewezen en kreeg de SGP toch subsidie.
De kwestie nu is wel een vervolg in een reeks maar ik geloof niet dat nu subsidie een onderwerp is waarop gefocust wordt.
« Laatst bewerkt op: juli 22, 2012, 07:23:51 pm door Trajecto »

wimnusselder

  • Berichten: 727
    • Bekijk profiel
SGP mag geen vrouwen weren van kieslijst
« Reactie #30 Gepost op: juli 22, 2012, 07:33:19 pm »
Nog een toevoeging:

quote:

Evangelisch schreef op 20 juli 2012 om 16:03:
Europees Hof: SGP mag geen vrouwen weren van kieslijst
[...]
Wat vinden we hier nu van als christen?

quote:

wimnusselder schreef op 20 juli 2012 om 23:08:
De SGP moet gewoon de wijste zijn en een (1) vrouw onderaan de lijst zetten die campagne voert om haar géén voorkeursstemmen te geven.
(Die campagne kan ze desgewenst voeren aan de zijde van haar echtgenoot, instemmend knikkend bij zijn uitleg waarom dat het juiste christelijke standpunt is.)
Degenen die het daar mee oneens zijn, zullen dan een voorkeursstem op haar uit moeten brengen om dat te laten blijken, en daarmee de SGP aan meer stemmen helpen.
Dat zullen er vast niet zoveel zijn dat ze daadwerkelijk in de Kamer komt...

quote:

Adinomis schreef op 21 juli 2012 om 00:02:
Nou, als de emancipatiebewegingen er lucht van krijgen en gaan lobbyen....... :-)

quote:

wimnusselder schreef op 21 juli 2012 om 09:03:
Als de vrouwenemancipatiebeweging zou gaan lobbyen om te stemmen op die éne vrouw onderaan de SGP kieslijst, een vrouw die nadrukkelijk laat blijken zich onderdanig op te zullen stellen als ze gekozen zou worden, zouden ze de facto vooral stemmen werven voor de resterende mannen op die kieslijst en de SGP aan meer macht helpen om hun standpunt (waar ze het mee oneens zijn) door te zetten.
De vrouwenemancipatiebeweging zal echt wel wijzer zijn.
Het staat zo'n lijstduwster, mocht ze onverhoopt gekozen worden, overigens vrij om de betreffende kamerzetel vervolgens te weigeren en af te staan aan de eerstvolgende verkozen man...
Ik vermoed dat de SGP (officieel, het standpunt wordt niet door alle leden gedeeld) principiële bezwaren heeft tegen bezetting van een kamerzetel door een vrouw, niet tegen het verkiesbaar zijn...
Het zou een goede test zijn of dat standpunt gedeeld wordt door hun kiezers als ze een vrouw op de lijst zouden zetten.
Als ze een vrouw op de lijst zetten die zich nadrukkelijk onderdanig opstelt in de campagne én de evt. veroverde kamerzetel weigert, dan lopen ze geen enkel risico om hun principes geweld aan te hoeven doen.

Met v&Vriendengroet,

Wim

wimnusselder

  • Berichten: 727
    • Bekijk profiel
SGP mag geen vrouwen weren van kieslijst
« Reactie #31 Gepost op: juli 22, 2012, 07:40:47 pm »
Hoi grondig christelijk,

quote:

grondig christelijk schreef op 22 juli 2012 om 19:19:
de Europese Unie zal de leden meer en meer tot een verenigde staten maken. Ook in Europees recht en vrijheid van meningsuiting.
Ook dit onderwerp is onderdeel van hun plan alles te elimineren wat tegen hun eigen ideale beeld van de samenleving zal ingaan. Christenen wordt wakker. We hoeven het niet eens te zijn  met de opvatting van de SGP, maar steunen wij hen of knikken wij instemmend.
Leuk, gaan we het hier over complottheorieën hebben?! :X
In de Verenigde Staten van Amerika zijn de vrijheid van meningsuiting en de status van het christendom (formeel en informeel) best aardig geregeld.
Je moet daar ook niet proberen om als niet-christen president te worden.
Lijkt me vanuit dat gezichtspunt geen slecht ideaal.

Met v&Vriendengroet,

Wim

Trajecto

  • Berichten: 4990
  • Nulla aetas ad discendum sera
    • Bekijk profiel
SGP mag geen vrouwen weren van kieslijst
« Reactie #32 Gepost op: juli 22, 2012, 07:52:30 pm »
Volgens mij is het overigens zo dat de Hoge Raad in Den Haag eigenlijk heeft bepaald wat er moet gebeuren en dat de SGP een klacht heeft ingediend bij het Europees Hof van de Rechten voor de Mens (EHRM), dat de klacht nu niet-ontvankelijk heeft verklaard.
Toch een beetje een nuanceverschil met "Europa legt op dat..."

Trajecto

  • Berichten: 4990
  • Nulla aetas ad discendum sera
    • Bekijk profiel
SGP mag geen vrouwen weren van kieslijst
« Reactie #33 Gepost op: juli 22, 2012, 08:04:09 pm »
( vervolg: )

Hoewel..., voorzitter Anniek de Ruijter van het Clara Wichmann Proefprocessenfonds zegt: "Het hof zegt duidelijk dat hoe de partij omgaat met vrouwen niet deugt. Maar de Europese rechters geven ook de staat op zijn kop. Die had de eigen rechters in de Hoge Raad moeten volgen en ervoor moeten zorgen dat de SGP niet langer discrimineert. Het oordeel van het Europees Hof is dus ook in staatkundig opzicht een overwinning."

Dat klinkt dan weer anders

gaitema

  • Berichten: 10169
  • Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
SGP mag geen vrouwen weren van kieslijst
« Reactie #34 Gepost op: juli 22, 2012, 08:16:11 pm »
Ik zou haast zeggen: als je echt Jezus wil belijden en volgen, ga dan niet in de politiek, want de staat heeft gekozen het zonder ons te willen doen.
Een nieuwe start is een nieuw begin

Evangelisch

  • Berichten: 126
    • Bekijk profiel
SGP mag geen vrouwen weren van kieslijst
« Reactie #35 Gepost op: juli 22, 2012, 08:48:59 pm »

quote:

gaitema schreef op 22 juli 2012 om 20:16:
Ik zou haast zeggen: als je echt Jezus wil belijden en volgen, ga dan niet in de politiek, want de staat heeft gekozen het zonder ons te willen doen.

Toch zijn er een aantal gebeurtenissen geweest afgelopen periode waarin ik de Hand van de HERE herken, m.b.t. de SGP. Zij hadden met slechts 2 zeteltjes toch maar mooi veel invloed (verhoudingsgewijs). Bijvoorbeeld het verbod op ritueel slachten, dat toch geen doorgang kreeg in de eerste kamer etc.

Een christelijke politieke partij zou juist vaker met de Bijbel in de hand citerend moeten aangeven waarom ze bepaalde zaken willen. Uiteindelijk zijn nagenoeg alle (zo niet alle) partijen het erover eens dat de SGP een zeer stabiele en betrouwbare partij is. Dat is toch een heel mooi visite kaartje.

Jammer dan wel weer dan de CU vervolgens ophef maakt over een restzetel die de SGP aan de PVV gunde ipv aan haar.
Maar helaas zit zelf politiek ook in het christendom verweven. Een linkse christen heeft een andere kijk op het geloof dan een rechtse christen.

grondig christelijk

  • Berichten: 3071
  • Wat was, Dat is, Zal zijn
    • Bekijk profiel
SGP mag geen vrouwen weren van kieslijst
« Reactie #36 Gepost op: juli 22, 2012, 09:59:55 pm »

quote:

wimnusselder schreef op 22 juli 2012 om 19:40:
Hoi grondig christelijk,


[...]
Leuk, gaan we het hier over complottheorieën hebben?! :X
In de Verenigde Staten van Amerika zijn de vrijheid van meningsuiting en de status van het christendom (formeel en informeel) best aardig geregeld.
Je moet daar ook niet proberen om als niet-christen president te worden.
Lijkt me vanuit dat gezichtspunt geen slecht ideaal.

Met v&Vriendengroet,

Wim
geen complottheorie, slechts vrucht van werelds denken.

grondig christelijk

  • Berichten: 3071
  • Wat was, Dat is, Zal zijn
    • Bekijk profiel
SGP mag geen vrouwen weren van kieslijst
« Reactie #37 Gepost op: juli 22, 2012, 10:02:57 pm »

quote:

wimnusselder schreef op 22 juli 2012 om 19:40:

Je moet daar ook niet proberen om als niet-christen president te worden.
Lijkt me vanuit dat gezichtspunt geen slecht ideaal.

Met v&Vriendengroet,

Wim


kul, obama staat voor abortus (zelfs na de geboorte), homohuwelijk en heeft vele van zijn verkiezingbeloftes gebroken. Als presidenten levend christen zouden zijn stond de USA er qua moraal niet zo slecht op............

oh ja, er is maar één complot...het kwaad (de god van deze wereld) om het plan van God teniet te doen
« Laatst bewerkt op: juli 22, 2012, 10:04:47 pm door grondig christelijk »

grondig christelijk

  • Berichten: 3071
  • Wat was, Dat is, Zal zijn
    • Bekijk profiel
SGP mag geen vrouwen weren van kieslijst
« Reactie #38 Gepost op: juli 22, 2012, 10:14:04 pm »
De SGP staat voor een theocratische staat. Daarin is geen ruimte voor bijvoorbeeld verzekeringen. (even helder: de huidige invulling is ook niet goed) Het gaat hun om een bevindelijk denken, angst voor andersdenkenden, geen democratisch principe, staat en kerk zijn één. Geen lid van kerk, beperkte ontplooiingsmogelijkheden, bepaalde arbeid uitgesloten voor andersdenkenden (hoe heet dat ook al weer) , een soort koninkrijk hier op aarde, zij zijn voor de doodstraf, tegen uitkeringen omdat God voorziet..vergis je niet

wimnusselder

  • Berichten: 727
    • Bekijk profiel
SGP mag geen vrouwen weren van kieslijst
« Reactie #39 Gepost op: juli 22, 2012, 10:42:58 pm »
Hoi grondig christelijk,

quote:

grondig christelijk schreef op 22 juli 2012 om 21:59:
geen complottheorie, slechts vrucht van werelds denken.
Je schreef iets over een vermeend plan van de EU om alles te elimineren wat tegen hun eigen ideale beeld van de samenleving ingaat.
Het idee dat de EU zulke plannen maakt kwam op mij over als een complottheorie.

quote:

wimnusselder schreef op 22 juli 2012 om 19:40:
Je moet daar ook niet proberen om als niet-christen president te worden.

quote:

grondig christelijk schreef op 22 juli 2012 om 22:02:
kul, obama staat voor [...] en heeft vele van zijn verkiezingbeloftes gebroken. Als presidenten levend christen zouden zijn stond de USA er qua moraal niet zo slecht op............
Ja hoor eens, als we het als christenen over alles eens zouden zijn...
Daar ging het even niet over.
En verkiezingsbeloften houden is nu eenmaal lastig in de politiek.
Over de moraal van de USA, m.n. qua beslag op milieugebruiksruimte en neiging om eigen economische belangen gewapenderhand te behartigen, ben ik inderdaad ook niet zo te spreken.
(Ook niet over de moraal van ons Nederlanders in dat opzicht, overigens, die daar niet wezenlijk van verschilt.)

quote:

grondig christelijk schreef op 22 juli 2012 om 22:14:
De SGP staat voor een theocratische staat. Daarin is geen ruimte voor bijvoorbeeld verzekeringen. (even helder: de huidige invulling is ook niet goed) Het gaat hun om een bevindelijk denken, angst voor andersdenkenden, geen democratisch principe, staat en kerk zijn één. Geen lid van kerk, beperkte ontplooiingsmogelijkheden, bepaalde arbeid uitgesloten voor andersdenkenden (hoe heet dat ook al weer), een soort koninkrijk hier op aarde, zij zijn voor de doodstraf, tegen uitkeringen omdat God voorziet..vergis je niet
Ik denk dat dit niet helemaal is zoals ze het zelf zouden formuleren.
Ze trekken dan ook maar een beperkt aantal stemmen en ze krijgen alleen voor hun minder buitennissige ideeën voldoende steun om invloed te hebben.

Verzekeringsmaatschappijen niet aan onnodige winsten helpen, bevindelijkheid en de relevantie van geloof voor politiek spreken me overigens wel aan.

Met v&Vriendengroet,

Wim

grondig christelijk

  • Berichten: 3071
  • Wat was, Dat is, Zal zijn
    • Bekijk profiel
SGP mag geen vrouwen weren van kieslijst
« Reactie #40 Gepost op: juli 22, 2012, 10:53:53 pm »
Wim,

immer geniet ik van je genuanceerder bijdragen, de wil verbindingen te leggen, vaak een voorbeeld voor anderen, maar je opvatting over het gehalte van christelijk zijn van Amerikaanse presidenten raakt kant nog wal. een "geëmotioneerde Obama die sprak over de kinderen die in die filmpremiere omkwamen, maar tegelijkertijd zijn drones laat vliegen over onafhankelijke staten"
gevolg...............vul maar in..............

gaitema

  • Berichten: 10169
  • Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
SGP mag geen vrouwen weren van kieslijst
« Reactie #41 Gepost op: juli 22, 2012, 11:08:07 pm »

quote:

Evangelisch schreef op 22 juli 2012 om 20:48:
[...]

Toch zijn er een aantal gebeurtenissen geweest afgelopen periode waarin ik de Hand van de HERE herken, m.b.t. de SGP. Zij hadden met slechts 2 zeteltjes toch maar mooi veel invloed (verhoudingsgewijs). Bijvoorbeeld het verbod op ritueel slachten, dat toch geen doorgang kreeg in de eerste kamer etc.

Een christelijke politieke partij zou juist vaker met de Bijbel in de hand citerend moeten aangeven waarom ze bepaalde zaken willen. Uiteindelijk zijn nagenoeg alle (zo niet alle) partijen het erover eens dat de SGP een zeer stabiele en betrouwbare partij is. Dat is toch een heel mooi visite kaartje.

Jammer dan wel weer dan de CU vervolgens ophef maakt over een restzetel die de SGP aan de PVV gunde ipv aan haar.
Maar helaas zit zelf politiek ook in het christendom verweven. Een linkse christen heeft een andere kijk op het geloof dan een rechtse christen.


Dat is het ook. Ik ben een linkse christen richting de staat, met rechtse beginsels richting de kerken.
Of terwijl: waar kan staat,  ontzie de zwakken. Waar niet mogelijk: help de zwakken, kerken! Kerken zijn wij!!!

De CU stemde ik vanwege Rouwvoets idealen. Maar sinds dien merk je dat het steeds complexer wordt.
Daarbij:
abortus gebleven
vluchtelingen geweerd
vervolde christenen terug gestuurd
vluchtelingengezinnen verscheurd.
door Rita is het mogelijk dat als de vader en de moeder uit twee landen komen en het pas geboren kind in weer een ander land te wereld is gekomen, dat ouders terug moeten en het kind een verblijfsvergunning krijgt.  8)7
Een nieuwe start is een nieuw begin

Riemer Lap

  • was: okidoki
  • Berichten: 8804
  • @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
SGP mag geen vrouwen weren van kieslijst
« Reactie #42 Gepost op: juli 22, 2012, 11:43:25 pm »

quote:

Evangelisch schreef op 22 juli 2012 om 20:48:
[...]

Toch zijn er een aantal gebeurtenissen geweest afgelopen periode waarin ik de Hand van de HERE herken, m.b.t. de SGP. Zij hadden met slechts 2 zeteltjes toch maar mooi veel invloed (verhoudingsgewijs). Bijvoorbeeld het verbod op ritueel slachten, dat toch geen doorgang kreeg in de eerste kamer etc.
Kom op zeg. Op de achterbank van een 2e hands saab wat dingen bekokstoven, niet openbaar willen maken wat je daar besproken hebt en dat soort dingen¿
SGP? Ik heb op politiek gebied geen enkele waardering voor hen sinds van der Vlies vertrokken is. Hij had nog een visie en een houding, van der Staaij heb je weinig aan....

quote:

Jammer dan wel weer dan de CU vervolgens ophef maakt over een restzetel die de SGP aan de PVV gunde ipv aan haar.
Bevreemd je dat? Als christenen elkaar niets meer gunnen maar een groep iets gunnen die op vele fronten alles doet wat God verboden heeft? Dat was en is een verkeerde keuze geweest van de SGP.
Mail me maar als je wat wilt weten

grondig christelijk

  • Berichten: 3071
  • Wat was, Dat is, Zal zijn
    • Bekijk profiel
SGP mag geen vrouwen weren van kieslijst
« Reactie #43 Gepost op: juli 23, 2012, 01:51:21 am »
« Laatst bewerkt op: juli 23, 2012, 01:58:34 am door grondig christelijk »

wimnusselder

  • Berichten: 727
    • Bekijk profiel
SGP mag geen vrouwen weren van kieslijst
« Reactie #44 Gepost op: juli 23, 2012, 07:01:07 am »
Hoi grondig christelijk,

quote:

grondig christelijk schreef op 22 juli 2012 om 22:53:
je opvatting over het gehalte van christelijk zijn van Amerikaanse presidenten raakt kant nog wal.

Ik heb helemaal niets gezegd over de mate van christelijkheid van welke Amerikaanse president dan ook.
Ik heb slechts geconstateerd dat het heel lastig is om Amerikaans president te worden als je niet minstens doet alsof je christelijk bent.
(En enige kern van waarheid zal daar echt wel inzitten als 250 miljoen Amerikanen je doenen laten met argusogen volgen.)

Met v&Vriendengroet,

Wim

vrolijke

  • Berichten: 1104
  • bekennende pantheïst
    • Bekijk profiel
SGP mag geen vrouwen weren van kieslijst
« Reactie #45 Gepost op: juli 23, 2012, 10:27:51 am »

quote:



Dat is niet zomaar uit de lucht gegrepen. En wordt nog regelmatig toegepast door religieuze werkgevers. (in Duitsland)
Als in een katholieke "Kindergarten" een onderwijzeres zich laat scheiden, en opnieuw trouwd, word zij in de regel ontslagen!
Het zijn zo te zeggen "Tendenzbetriebe". Daar gelden andere rechten.

Evangelisch

  • Berichten: 126
    • Bekijk profiel
SGP mag geen vrouwen weren van kieslijst
« Reactie #46 Gepost op: juli 23, 2012, 10:48:13 am »

quote:

Riemer Lap schreef op 22 juli 2012 om 23:43:
[...]
 Kom op zeg. Op de achterbank van een 2e hands saab wat dingen bekokstoven, niet openbaar willen maken wat je daar besproken hebt en dat soort dingen¿
SGP? Ik heb op politiek gebied geen enkele waardering voor hen sinds van der Vlies vertrokken is. Hij had nog een visie en een houding, van der Staaij heb je weinig aan....

Dat is een mening en dat kan.
Zelf vind ik de SGP goed juist sinds van der Staaij aan het roer staat. In mijn ogen is de SGP ook nog nooit zo gezegend geweest.

[...]

quote:

Bevreemd je dat? Als christenen elkaar niets meer gunnen maar een groep iets gunnen die op vele fronten alles doet wat God verboden heeft? Dat was en is een verkeerde keuze geweest van de SGP.

Zoals? Waar doet de PVV dat meer dan bijvoorbeeld een CDA?
Niet voor niets stemmen steeds meer christenen op de PVV tegenwoordig.

Riemer Lap

  • was: okidoki
  • Berichten: 8804
  • @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
SGP mag geen vrouwen weren van kieslijst
« Reactie #47 Gepost op: juli 23, 2012, 11:52:20 am »

quote:

Evangelisch schreef op 23 juli 2012 om 10:48:
[...]

Dat is een mening en dat kan.
Zelf vind ik de SGP goed juist sinds van der Staaij aan het roer staat. In mijn ogen is de SGP ook nog nooit zo gezegend geweest.
Ik heb daar mijn vraagtekens bij. Zegen ontvangen door samen te werken met een partij die sterk discriminerend is?
Soms is wat wij zegen noemen geen zegen....

quote:


Zoals? Waar doet de PVV dat meer dan bijvoorbeeld een CDA?
Niet voor niets stemmen steeds meer christenen op de PVV tegenwoordig.

Dat zegt meer over hoe ver het christendom verwijderd is van Christus denk ik.
Als je de regel van Mattheus inzake "ik had honger......" etc naast de partijprogramma's van de partijen legt, wat zou er dan uitkomen?
(CDA heeft tenminste nog ten dele erkent dat het niet slim was om de gedoogconstructie in te gaan.)
Mail me maar als je wat wilt weten

Evangelisch

  • Berichten: 126
    • Bekijk profiel
SGP mag geen vrouwen weren van kieslijst
« Reactie #48 Gepost op: juli 23, 2012, 12:00:38 pm »

quote:

Riemer Lap schreef op 23 juli 2012 om 11:52:
[...]
Ik heb daar mijn vraagtekens bij. Zegen ontvangen door samen te werken met een partij die sterk discriminerend is?
Soms is wat wij zegen noemen geen zegen....

Jij noemt het discriminerend, ik noem het alert. Het is tezamen met de SGP de enige partij die iets onderneemt aan de oprukkende afgoderij in Nederland, die daarbij ook nog eens een gevaarlijke anti-Christelijke en anti-Joodse afgoderij is.

Wellicht eens dit boek aanschaffen, dat duidelijk op de gevaren wijst.
http://janvanbarneveld.nl...ndtijd-israel-en-de-islam

quote:

Dat zegt meer over hoe ver het christendom verwijderd is van Christus denk ik.
Als je de regel van Mattheus inzake "ik had honger......" etc naast de partijprogramma's van de partijen legt, wat zou er dan uitkomen?
(CDA heeft tenminste nog ten dele erkent dat het niet slim was om de gedoogconstructie in te gaan.)

De SGP en PVV hebben volgens mij niets tegen noodhulp, maar wel alle tegen de vele subsidies die er in deze branche zijn. Zich zelf verrijkende "directeuren" van deze "hulporganisaties".

Daar komt bij veel van deze "hulp" zo wordt verleend dat het uiteindelijk weer geld moet gaan opleveren of gesubsidieerde banen.
« Laatst bewerkt op: juli 23, 2012, 12:01:29 pm door Evangelisch »

Thorgrem

  • Berichten: 3000
    • Bekijk profiel
SGP mag geen vrouwen weren van kieslijst
« Reactie #49 Gepost op: juli 23, 2012, 12:26:03 pm »
Heeft de SGP eigenlijk al een reactie gegeven?
Gaan ze de partij opdoeken?