Auteur Topic: Hoer van Babylon  (gelezen 14917 keer)

gaitema

  • Berichten: 10169
  • Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Hoer van Babylon
« Reactie #50 Gepost op: oktober 20, 2012, 04:23:18 pm »
De haat tegen de Islam moet je mee uitkijken, vind ik.
Zelf heb ik een hele goede collega uit Togo die moslim is.
Hij geloofd heilig dat God goed is en van alle mensen houdt.
Hij geloofd dat hij daarom zelf ook van alle mensen moet houden.
nu raak ik mijn baan weer eens kwijt en helpt hij mij actief mee zoeken naar nieuw werk met geweldige ideeën. Hij is ook heel actief altijd in het goederen verzamelen voor Ghana, waar vrienden van hem wonen.
Dat wordt daar ook aan arme christenen gegeven.

Door haatdragend over de Islam te spreken, wals je al snel over de barmhartige moslims heen.
Weet je hoe deze moslim trouwens over Nederland spreekt?
Hij zegt: "nederlanders zijn slechte mensen."
« Laatst bewerkt op: oktober 20, 2012, 04:25:31 pm door gaitema »
Een nieuwe start is een nieuw begin

learsi

  • Berichten: 2002
    • Bekijk profiel
Hoer van Babylon
« Reactie #51 Gepost op: oktober 20, 2012, 04:32:59 pm »

quote:

gaitema schreef op 20 oktober 2012 om 16:23:
De haat tegen de Islam moet je mee uitkijken, vind ik.
Zelf heb ik een hele goede collega uit Togo die moslim is.
Hij geloofd heilig dat God goed is en van alle mensen houdt.
Hij geloofd dat hij daarom zelf ook van alle mensen moet houden.
nu raak ik mijn baan weer eens kwijt en helpt hij mij actief mee zoeken naar nieuw werk met geweldige ideeën. Hij is ook heel actief altijd in het goederen verzamelen voor Ghana, waar vrienden van hem wonen.
Dat wordt daar ook aan arme christenen gegeven.

Door haatdragend over de Islam te spreken, wals je al snel over de barmhartige moslims heen.
Weet je hoe deze moslim trouwens over Nederland spreekt?
Hij zegt: "nederlanders zijn slechte mensen."


Beste gaitema, ik haat niets, ik hekel de islam, de valse afgoderij !
Ik haat en hekel geen islamieten, onze taak is het juist hen over onze Heiland Jezus de Zoon van G'd en Zijn Kruisoffer te vertellen.

Zo haat ik niet de inbreker, maar hekel het inbreken.
Zo haat ik niet de dief, maar hekel het stelen.
Zo haat ik niet de valse profeet, maar hekel wel zijn leugens.
Zo haat ik niet de islamiet, maar hekel ik de afgoderij islam.

Dus we dienen niet de islamieten te bestrijden maar wel hun afgoderij aan te kaarten en hun haat jegens ons christenen en de joden, zoals de koran oproept.

Maar tip!
Praat eens met je islamitische collega over Israël en de Joden?
Grote kans (niet altijd uiteraard) dat je dan een heel andere collega ziet.

Rot voor je trouwens dat je zonder werk komt gaitema, ik zal voor je bidden dat de Heer je mag helpen met het vinden van een andere baan. Want misschien wil Hij dit wel opdat je niet meer op zondag hoeft te werken?  ;) Heel vaak zien we immers dat we eerst door een (diep) dal moeten alvorens de zegen komt, Vader G'd lijkt nogal vaak via chaos te werken.

Adinomis

  • Berichten: 1813
    • Bekijk profiel
Hoer van Babylon
« Reactie #52 Gepost op: oktober 20, 2012, 05:32:02 pm »

quote:

learsi schreef op 20 oktober 2012 om 16:32:
Beste gaitema, ik haat niets, ik hekel de islam, de valse afgoderij !
Ik haat en hekel geen islamieten, onze taak is het juist hen over onze Heiland Jezus de Zoon van G'd en Zijn Kruisoffer te vertellen.

Zoals je het hier stelt kan ik het met je eens zijn.

Er waren wel wat opmerkingen waarvan ik denk dat je wat genuanceerder moet zijn.
Je noemde de moslims bijv.: satans volgelingen. Misschien kun je beter zeggen dat ze misleid zijn door de satan. Van Anne van der Bijl weet ik dat hij naar zelfmoordterroristen ging om het evangelie te vertellen. Deze mensen barstten in tranen uit, namen de bijbel aan en kwamen tot de conclusie dat ze in het vangnet van Satan waren terechtgekomen.

Van de vervolgde christenen horen we hoe ze hun vijanden liefhebben, door de kracht van de Heilige Geest, ondanks het feit dat ze gefolterd worden. Christus is ook voor de moslims gestorven.

De Palestijnse predikant Naim Khoery in Bethlehem is vóór een politieke oplossing van twee staten. Hij erkent de aanspraak van Israël op het land. Maar als Israëli's en Palestijnen gezamenlijk een democratie zouden vormen, zal het voortbestaan van Israël niet mogelijk zijn. Want de Palestijnen vertegenwoordigen een enorm aantal mensen, waardoor ze ruim de meerderheid krijgen. Hij zegt dit dus voor het behoud van Israël. Zo iemand kun je geen volgeling van Satan noemen. En wie weet is dat een tussentijdse oplossing. Maar het is niet het uiteindelijke doel van God.
Dus de zaken liggen wel wat genuanceerd.

Overigens vind ik dat je een goed zicht op de profetieën hebt, waar ik best wat van leer.
Rom.12:21 Laat u niet overwinnen door het kwade, maar overwin het kwade door het goede.

gaitema

  • Berichten: 10169
  • Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Hoer van Babylon
« Reactie #53 Gepost op: oktober 20, 2012, 05:56:37 pm »

quote:

learsi schreef op 20 oktober 2012 om 16:32:
[...]


Beste gaitema, ik haat niets, ik hekel de islam, de valse afgoderij !
Ik haat en hekel geen islamieten, onze taak is het juist hen over onze Heiland Jezus de Zoon van G'd en Zijn Kruisoffer te vertellen.

Zo haat ik niet de inbreker, maar hekel het inbreken.
Zo haat ik niet de dief, maar hekel het stelen.
Zo haat ik niet de valse profeet, maar hekel wel zijn leugens.
Zo haat ik niet de islamiet, maar hekel ik de afgoderij islam.

Dus we dienen niet de islamieten te bestrijden maar wel hun afgoderij aan te kaarten en hun haat jegens ons christenen en de joden, zoals de koran oproept.

Maar tip!
Praat eens met je islamitische collega over Israël en de Joden?
Grote kans (niet altijd uiteraard) dat je dan een heel andere collega ziet.

Rot voor je trouwens dat je zonder werk komt gaitema, ik zal voor je bidden dat de Heer je mag helpen met het vinden van een andere baan. Want misschien wil Hij dit wel opdat je niet meer op zondag hoeft te werken?  ;) Heel vaak zien we immers dat we eerst door een (diep) dal moeten alvorens de zegen komt, Vader G'd lijkt nogal vaak via chaos te werken.


Ik zal het je mooier vertellen: één van de tips is het werken in 5 ploegen en de tweede tip het werken in drie ploegen. Als ik na ga wat het werken in 5 ploegen inhoud, dan kom ik tot mijn conclusie dat ik vaker naar de kerk kan op de zondagochtenden dan nu, want het uitgaan op de zaterdagavond wordt er door belemmerd, maar de zondagen kennen bij ons twee ochtenddiensten (2 gebouwen) en één avonddienst. Naar de kerk gaan kan ik elke zondag blijven doen.
Ook zal ik meer tijd krijgen voor mijn vrijwilligerswerk, omdat ik meer vrije dagen krijg van het werk. Na 7 dagen gewerkt te hebben krijg ik 4 dagen vrij.
Dat geeft mij zeeën van tijd en meer rust dan ooit te voren voor meer geld, waarmee ik uit dank God ook van kan geven.

Ja ik weet het, dat is schokkend. Maar ik geloof heilig dat ik leef in de sabbath :)

Deze moslim heeft trouwens weinig verstand van de Islam. Hij wil eens naar afrika om de koran uitgelegd te krijgen, omdat hij het niet begrijpt. Christenen hebben met hem trouwens uit de bijbel gelezen, waarvan hij zei dat het christendom goed is.

Dus hij begrijpt zijn eigen geloof niet, maar vind het christendom goed.
Van God zegt hij:
"terroristen zijn geen echte moslims. God wil niet dat je andere mensen doodt. God houdt namelijk van de mensen, en ik houd van de mensen. Veel te veel! :) "

Ik ben wel haast afhankelijk van de ploegendiensten, omdat het werken in dagdienst voor mij moeilijk op te brengen is, door de zware vaste lastenpost.
Het kan wel, maar het is op een houtje bijten.
« Laatst bewerkt op: oktober 20, 2012, 06:02:24 pm door gaitema »
Een nieuwe start is een nieuw begin

learsi

  • Berichten: 2002
    • Bekijk profiel
Hoer van Babylon
« Reactie #54 Gepost op: oktober 20, 2012, 05:59:22 pm »

quote:

Adinomis schreef op 20 oktober 2012 om 17:32:
[...]

Zoals je het hier stelt kan ik het met je eens zijn.

Er waren wel wat opmerkingen waarvan ik denk dat je wat genuanceerder moet zijn.
Je noemde de moslims bijv.: satans volgelingen. Misschien kun je beter zeggen dat ze misleid zijn door de satan. Van Anne van der Bijl weet ik dat hij naar zelfmoordterroristen ging om het evangelie te vertellen. Deze mensen barstten in tranen uit, namen de bijbel aan en kwamen tot de conclusie dat ze in het vangnet van Satan waren terechtgekomen.

Inderdaad is de islamiet een slachtoffer van de afgoderij welke satan heeft opgezet en eren de satan denkend dat hij allah is.

quote:

Van de vervolgde christenen horen we hoe ze hun vijanden liefhebben, door de kracht van de Heilige Geest, ondanks het feit dat ze gefolterd worden. Christus is ook voor de moslims gestorven.
Christus is voor de mens achter de moslim gestorven, als G'd hen tenminste aanraakt om tot Jezus te komen. Maar een goed voorbeeld is Walid Shoebat, de ex terrorist van de PLO die nu het evangelie predikt, van Israël houdt en waarschuwt tegen de afgoderij islam.
http://www.youtube.com/watch?v=XJUBGd6mnv4&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=9Q7pdlIcCB8&feature=related
Voor wie weinig tijd heeft, tussen de 38-ste en 45 min!

quote:

De Palestijnse predikant Naim Khoery in Bethlehem is vóór een politieke oplossing van twee staten.

Hier wordt het al gevaarlijk hoor, Vader G'd laat in Zijn Woord immers duidelijk weten dat voor Hem Israël ondeelbaar is ! Dus een tweestaten-oplossing is geen oplossing van G'd maar van satan en dus allah.

quote:

Hij erkent de aanspraak van Israël op het land. Maar als Israëli's en Palestijnen gezamenlijk een democratie zouden vormen, zal het voortbestaan van Israël niet mogelijk zijn. Want de Palestijnen vertegenwoordigen een enorm aantal mensen, waardoor ze ruim de meerderheid krijgen. Hij zegt dit dus voor het behoud van Israël. Zo iemand kun je geen volgeling van Satan noemen.

Sorry, maar het Beloofde land Israël opdelen is tegen de Wil van G'd de Vader zoals Hij het ons in de bijbel leert. Als het niet de Wil is van g'd, van wie is het dan? ;)


quote:

En wie weet is dat een tussentijdse oplossing.

Ik wilde het niet aanhalen, maar je komt er zelf mee. Een tussen oplossing die de islam zoekt om uiteindelijk zoals de koran voorschrijft, Israël over te nemen in zijn geheel. Kijk naar Gaza. Veel gedoe om geweest en uiteindelijk stemt Israël in met een onafhankelijke staat Gaza in ruil voor vrede. Dat hadden ze nooit moeten doen, want islam en satan dus allah is onbetrouwbaar en daarmee zijn volgelingen. Er zijn sinds de terugtrekking van Israël uit Gaza nog nooit zoveel raket aanvallen geweest op Israëlische burgerdoelen.

Vader G'd noemt niet voor niets de bewoners van Gaza in Zijn Woord al bastaarden!

Zacharia 9
5 Askelon zal het zien en bevreesd zijn, evenals Gaza, en het zal hevig beven, ook Ekron, omdat zijn verwachting wordt beschaamd. De koning zal uit Gaza verdwijnen en Askelon zal onbewoond zijn.
6 De bastaard zal in Asdod wonen; Ik zal de trots van de Filistijnen uitroeien.

quote:

Maar het is niet het uiteindelijke doel van God.

Juist ! En dus is het de wil van de satan die verhinderen wil dat het Uitverkoren Volk Israël in het door G'd beloofde land Israël woont. Instemmen met een tweestaten-oplossing is instemmen met het planvan allah en dus satan.

Joel 3
2 zal Ik alle heidenvolken bijeenbrengen
en hen doen afdalen naar het dal van Josafat.
Daar zal Ik met hen een rechtszaak voeren,
vanwege Mijn volk en Mijn eigendom Israël,

dat zij onder de heidenvolken verstrooid hebben.
Mijn land hebben zij verdeeld.
3 Zij hebben het lot geworpen over Mijn volk.
Zij gaven een jongen voor een hoer;
zij verkochten een meisje voor wijn, zodat zij konden drinken.

quote:

Overigens vind ik dat je een goed zicht op de profetieën hebt, waar ik best wat van leer.
Dat is wederzijds, ik leer ook veel van jou, dank. O.a. om soms iets genuanceerder te zijn,  ;) Dat is niet mijn sterkste punt weet ik. Ik citeer uit de bijbel, of men het nu leuk vind of niet. Of men mij er nu aardig om vind of niet, is voor mij bijzaak.
« Laatst bewerkt op: oktober 21, 2012, 02:42:26 pm door learsi »

gaitema

  • Berichten: 10169
  • Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Hoer van Babylon
« Reactie #55 Gepost op: oktober 21, 2012, 04:33:53 pm »

quote:

learsi schreef op 20 oktober 2012 om 17:59:


Hier wordt het al gevaarlijk hoor, Vader G'd laat in Zijn Woord immers duidelijk weten dat voor Hem Israël ondeelbaar is ! Dus een tweestaten-oplossing is geen oplossing van G'd maar van satan en dus allah.

Toen de joden door Babilon, door koning Nebukadnezar in ballingschap werd gestuurd, was dat satan die dat deed of was God dat?
Toen de Romeinen Israël in bezit nam en Jeruzalem plat brande en Jezus veroordeelde tot het kruis in keuze van het joodse volk, was satan dat of was God dat die dat deed?
Satan is een instrument in Gods handen, maar hij wil dat alleen zelf niet weten.
alles wat de duivel doet brengt Gods plan met de wereld in vervulling.
Een nieuwe start is een nieuw begin

Adinomis

  • Berichten: 1813
    • Bekijk profiel
Hoer van Babylon
« Reactie #56 Gepost op: oktober 21, 2012, 05:08:51 pm »

quote:

learsi schreef op 20 oktober 2012 om 17:59:
Hier wordt het al gevaarlijk hoor, Vader G'd laat in Zijn Woord immers duidelijk weten dat voor Hem Israël ondeelbaar is ! Dus een tweestaten-oplossing is geen oplossing van G'd maar van satan en dus allah.

Sorry, maar het Beloofde land Israël opdelen is tegen de Wil van G'd de Vader zoals Hij het ons in de bijbel leert. Als het niet de Wil is van g'd, van wie is het dan? ;)

Ik wil hier ook nog wel even op ingaan. Je denkt erg zwart-wit. En in zekere zin is het gebeuren tussen God en Satan ook zwart wit. Maar God is de schepper van Satan, deze gevallen engel. God is oneindig veel wijzer en gebruikt de plannen van satan om Zijn doel te bereiken. Het kwade werkt mee ten goede voor wie God liefhebben.

Dus als er volgens politieke overwegingen een tweestaten oplossing wordt aangedragen, dan betekent dat nog niet dat satan wint. Je weet dat satan dacht met de kruisiging van Jezus zijn doel te bereiken, maar het tegendeel gebeurde.

Soms kan God de werkwijze van satan inpassen in Zijn plan.

Dus zelfs al er een tweestatenoplossing zou komen, is dat niet de uiteindelijke oplossing. God gaat door met zijn plan. Israël krijgt het grondgebied dat God het in de bijbel heeft beloofd. Daarop mogen we vertrouwen en daaraan mogen wij biddend en proclamerend meewerken.

quote:



Ik wilde het niet aanhalen, maar je komt er zelf mee. Een tussen oplossing die de islam zoekt om uiteindelijk zoals de koran voorschrijft, Israël over te nemen in zijn geheel. Kijk naar Gaza. Veel gedoe om geweest en uiteindelijk stemt Israël in met een onafhankelijke staat Gaza in ruil voor vrede. Dat hadden ze nooit moeten doen, want islam en satan dus allah is onbetrouwbaar en daarmee zijn volgelingen. Er zijn sinds de terugtrekking van Israël uit Gaza nog nooit zoveel raket aanvallen geweest op Israëlische burgerdoelen.

Vader G'd noemt niet voor niets de bewoners van Gaza in Zijn Woord al bastaarden!
Het zijn de nakomelingen van Ismaël en die zou je een bastaard kunnen noemen. Volgens Van Dale is het een kind uit een niet wettig huwelijk geboren. Dat is geen scheldnaam. Ismaël was niet de rechtmatige erfgenaam van Abraham. Hier zie je weer dat profetieën uitkomen. Maar zelfs voor die bastaard zijn er beloften, net zo als de bastaard Jefta door de Geest werd aangegrepen en door God als richter gebruikt werd.
Rom.12:21 Laat u niet overwinnen door het kwade, maar overwin het kwade door het goede.

learsi

  • Berichten: 2002
    • Bekijk profiel
Hoer van Babylon
« Reactie #57 Gepost op: oktober 21, 2012, 05:12:36 pm »

quote:

gaitema schreef op 21 oktober 2012 om 16:33:
[...]

Toen de joden door Babilon, door koning Nebukadnezar in ballingschap werd gestuurd, was dat satan die dat deed of was God dat?
Toen de Romeinen Israël in bezit nam en Jeruzalem plat brande en Jezus veroordeelde tot het kruis in keuze van het joodse volk, was satan dat of was God dat die dat deed?
Satan is een instrument in Gods handen, maar hij wil dat alleen zelf niet weten.
alles wat de duivel doet brengt Gods plan met de wereld in vervulling.


Volgens mij staat G'd de Vader de satan (soms) zijn gang gaan en grijpt niet in, wanneer de mens zelf duidelijk voor satan en tegen G'd kiest.

Ik gebruik zelf liever het woord misbruikt en ik denk dat jij ook dat bedoeld, toch? Gebruikt klink alsof satan een handlanger zou zijn van G'd, terwijl deze een vijand is van Hem.

Dat G'd de Vader (nog) niet ingrijpt is denk ik omdat op het moment dat vader G'd echt ingrijpt de eindtijd een feit zal zijn. G'd de Vader grijpt pas echt in bij Jezus Christus wederkomst als de Leeuw van Juda.

Dit stelt Vader G'd klaarblijkelijk uit totdat het laatste schaapje door Christus bij Zijn Kudde is ingelijfd. Want anders zullen er zielen verloren gaan waarvan Vader G'd nu weet dat Hij ze redden gaat door Christus. Denk even terug aan Noach, slechts 1 god-svrezend mens kan ervoor zorgen dat G'd een Plan niet of anders uitvoert.

learsi

  • Berichten: 2002
    • Bekijk profiel
Hoer van Babylon
« Reactie #58 Gepost op: oktober 21, 2012, 05:21:01 pm »

quote:

Adinomis schreef op 21 oktober 2012 om 17:08:
[...]

Ik wil hier ook nog wel even op ingaan. Je denkt erg zwart-wit. En in zekere zin is het gebeuren tussen God en Satan ook zwart wit. Maar God is de schepper van Satan, deze gevallen engel. God is oneindig veel wijzer en gebruikt de plannen van satan om Zijn doel te bereiken. Het kwade werkt mee ten goede voor wie God liefhebben.

Dus als er volgens politieke overwegingen een tweestaten oplossing wordt aangedragen, dan betekent dat nog niet dat satan wint. Je weet dat satan dacht met de kruisiging van Jezus zijn doel te bereiken, maar het tegendeel gebeurde.

Soms kan God de werkwijze van satan inpassen in Zijn plan.

Dus zelfs al er een tweestatenoplossing zou komen, is dat niet de uiteindelijke oplossing. God gaat door met zijn plan. Israël krijgt het grondgebied dat God het in de bijbel heeft beloofd. Daarop mogen we vertrouwen en daaraan mogen wij biddend en proclamerend meewerken.

Uiteraard is atan olie dom in vergelijking met vader G'd  ;)
Uiteraard zal G'd de Vader wel weer een oplossing hebben en het eveneens al weten wat er gebeuren gaat.

Maar dat houdt niet in dat wij als Zijn kinderen mogen instemmen met een tweestaten-oplossing. Want waarom zal Jezus de dag van wraak van de Heer uitoefenen op de wereld?
Jesaja 43
8 Want het zal zijn de dag van de wraak van de HEERE,
het jaar van de afrekening om de rechtszaak van Sion.


Dezelfde rechtszaak als:
Joel 3
2 zal Ik alle heidenvolken bijeenbrengen
en hen doen afdalen naar het dal van Josafat.
Daar zal Ik met hen een rechtszaak voeren,
vanwege Mijn volk en Mijn eigendom Israël,
dat zij onder de heidenvolken verstrooid hebben.
Mijn land hebben zij verdeeld
.

quote:

Het zijn de nakomelingen van Ismaël en die zou je een bastaard kunnen noemen. Volgens Van Dale is het een kind uit een niet wettig huwelijk geboren. Dat is geen scheldnaam. Ismaël was niet de rechtmatige erfgenaam van Abraham. Hier zie je weer dat profetieën uitkomen. Maar zelfs voor die bastaard zijn er beloften, net zo als de bastaard Jefta door de Geest werd aangegrepen en door God als richter gebruikt werd.
Deze Beloften?
Profetie over de Filistijnen
Jesaja 14
28   In het jaar dat koning Achaz stierf, kwam deze last.
29 Verblijd u niet, heel Filistea,
want de staf die u sloeg, is wel gebroken,
maar uit de wortel van de slang zal een gifslang voortkomen,
en haar vrucht zal een vurige, vliegende draak zijn.
30 Dan weiden de eerstgeborenen van de geringen,
en de armen zullen onbezorgd neerliggen;
maar uw wortel zal Ik van honger laten sterven
en uw overblijfsel zal die gifslang doden.
31 Weeklaag, poort! Schreeuw het uit, stad!
Wegsmelten van angst moet u, heel Filistea!
Want uit het noorden komt een rookwolk;
en in zijn gelederen blijft niemand achter.
32 Wat zal men dan de gezanten van het volk antwoorden?
Dit: De HEERE heeft Sion gegrondvest;
en in haar vinden de ellendigen van Zijn volk een toevlucht.



Merk op !

Voorafgaand hieraan spreekt vader G'd in de profetie de satan aan in de persoon van de anti-christ !

12 Hoe bent u uit de hemel gevallen,
morgenster, zoon van de dageraad!
U ligt geveld op de aarde,
overwinnaar over de heidenvolken!
13 En ú zei in uw hart:
Ik zal opstijgen naar de hemel;
tot boven Gods sterren
zal ik mijn troon verheffen,
ik zal zetelen op de berg van de ontmoeting
aan  de noordzijde.
14 Ik zal opstijgen boven de wolkenhoogten,
ik zal mij gelijkstellen met de Allerhoogste.
15 Echter, u bent in het rijk van de dood neergestort,
in het diepst van de kuil!
16 Wie u zien, kijken u aan
en letten op u:
Is dit nu die man[*A] die de aarde deed sidderen,  
die koninkrijken deed beven,
17 die van de wereld een woestijn maakte,
haar steden met de grond gelijkmaakte,
zijn gevangenen niet losliet om naar huis te gaan?
18 Alle koningen van de heidenvolken,
allen rusten zij in ere,
ieder in zijn huis.
19 Maar ú bent weggeworpen, ver van uw graf,
als een verafschuwde loot
bedolven onder gedoden, die met het zwaard zijn doorstoken
en neergedaald in een steengroeve;
u bent als een lijk dat is vertrapt.
20 U zult in het graf niet met hen verenigd worden,
want u hebt uw land te gronde gericht
en uw volk gedood.
Voor eeuwig zal niet meer genoemd worden
het  nageslacht van de kwaaddoeners.
21 Maak de slachtbank voor zijn kinderen gereed
 vanwege de ongerechtigheid van hun vaders,
zodat zij niet meer opstaan, de aarde in bezit nemen
en het wereldoppervlak vullen met steden.



[*A] De satan is geen man, maar de antichrist zal wel een man zijn en daartegen spreekt Vader G'd hier in deze profetie. Voordat Hij verteld wie er is verweven met de antichrist! Juist, palestijnen / Gaza !

Ook worden in 1 adem de landen genoemd in Hoofdstuk 14, maar ook verder tot 23.
- Assyie = Syrie,
- Moab = Jordanie (15 & 16)
- Damascus in Jordanie. (17)
- Cusj = Ethiopië / Soedan (18)
- Egypte (19)
- Egypye en Cush (20)
- Babel (21)
- Israel (22); seculier links dat het beloofde land ook wil verdelen?
- Tyrus = Libanon (23)
« Laatst bewerkt op: oktober 21, 2012, 05:22:22 pm door learsi »

gaitema

  • Berichten: 10169
  • Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Hoer van Babylon
« Reactie #59 Gepost op: oktober 21, 2012, 05:26:05 pm »

quote:

learsi schreef op 21 oktober 2012 om 17:12:
[...]


Volgens mij staat G'd de Vader de satan (soms) zijn gang gaan en grijpt niet in, wanneer de mens zelf duidelijk voor satan en tegen G'd kiest.

Ik gebruik zelf liever het woord misbruikt en ik denk dat jij ook dat bedoeld, toch? Gebruikt klink alsof satan een handlanger zou zijn van G'd, terwijl deze een vijand is van Hem.

Dat G'd de Vader (nog) niet ingrijpt is denk ik omdat op het moment dat vader G'd echt ingrijpt de eindtijd een feit zal zijn. G'd de Vader grijpt pas echt in bij Jezus Christus wederkomst als de Leeuw van Juda.

Dit stelt Vader G'd klaarblijkelijk uit totdat het laatste schaapje door Christus bij Zijn Kudde is ingelijfd. Want anders zullen er zielen verloren gaan waarvan Vader G'd nu weet dat Hij ze redden gaat door Christus. Denk even terug aan Noach, slechts 1 god-svrezend mens kan ervoor zorgen dat G'd een Plan niet of anders uitvoert.


God maakt nooit misbruik inderdaad.
Ik leerde het van Jan Trapman het zo:
God gebruikt, satan misbruikt. We moeten leren te gebruiken en niet te misbruiken.
Alles waar satan misbruik van maakt, daar maakt God weer gebruik van.
Want ja: de hele mensheid is God vijandig geworden, omdat God genadig voor een ieder kan zijn. Ze sloegen Jezus aan het kruis, dat de redding van de wereld betekende.
Een nieuwe start is een nieuw begin

learsi

  • Berichten: 2002
    • Bekijk profiel
Hoer van Babylon
« Reactie #60 Gepost op: oktober 21, 2012, 05:34:16 pm »

quote:

gaitema schreef op 21 oktober 2012 om 17:26:
[...]


God maakt nooit misbruik inderdaad.
Ik leerde het van Jan Trapman het zo:
God gebruikt, satan misbruikt. We moeten leren te gebruiken en niet te misbruiken.
Alles waar satan misbruik van maakt, daar maakt God weer gebruik van.
Want ja: de hele mensheid is God vijandig geworden, omdat God genadig voor een ieder kan zijn. Ze sloegen Jezus aan het kruis, dat de redding van de wereld betekende.


Hiermee toon je inderdaad erg goed aan gaitema, hoe enorm gebrekkig taal is, want:
- Gebruiken klinkt als dat de satan en G'd onder 1 hoedje spelen, wat niet zo is.
- misbruiken heeft een erg negatieve bijsmaak.
Onze taal schiet hier duidelijk tekort, of weet iemand anders hier het misschien te verwoorden?

Uiteindelijk zijn we het er over eens dat Onze Vader de satan altijd een paar flinke stappen voor is.....

Adinomis

  • Berichten: 1813
    • Bekijk profiel
Hoer van Babylon
« Reactie #61 Gepost op: oktober 21, 2012, 05:53:33 pm »

quote:

learsi schreef op 21 oktober 2012 om 17:21:

Maar dat houdt niet in dat wij als Zijn kinderen mogen instemmen met een tweestaten-oplossing. Want waarom zal Jezus de dag van wraak van de Heer uitoefenen op de wereld?[/quote]
Ik heb ook niet gezegd dat we daarmee moeten instemmen. Dat wordt ons (mij althans) ook niet gevraagd.


Deze Beloften?
Profetie over de Filistijnen
Nee, ik dacht aan de belofte aan Ismaël: "20 En wat Ismaël betreft, ik verhoor je: ik zal hem zegenen, hem vruchtbaar maken en hem veel, heel veel nakomelingen geven. Twaalf stamvorsten zal hij verwekken en er zal een groot volk uit hem voortkomen."
Ook een belofte die vervuld is.

Wat jij schreef zijn oordelen. Die zullen inderdaad ook gaan plaatsvinden. Dat ziet er niet goed voor hen uit. Ja, wie aan Gods oogappel komt......
Maar in Gaza zitten ook christenen die het erg moeilijk hebben. Open Doors bericht er regelmatig over.
Rom.12:21 Laat u niet overwinnen door het kwade, maar overwin het kwade door het goede.

Adinomis

  • Berichten: 1813
    • Bekijk profiel
Hoer van Babylon
« Reactie #62 Gepost op: oktober 21, 2012, 06:02:13 pm »

quote:

learsi schreef op 21 oktober 2012 om 17:21:

Maar dat houdt niet in dat wij als Zijn kinderen mogen instemmen met een tweestaten-oplossing. Want waarom zal Jezus de dag van wraak van de Heer uitoefenen op de wereld?


Er is blijkbaar iets misgegaan. Bij mijn vorige antwoord zag ik mijn reactie hierop niet en ik had het wel geschreven.

Ik heb ook niet gesteld dat we moeten instemmen met een tweestaten-oplossing.
Mijn goedkeuring wordt ook niet gevraagd. Ik bemoei me niet met politiek, maar ik breng politiek wel in gebed. Er zijn wel christenen die dat als een voorlopige oplossing zien. Maar dat is hun zaak. Daarmee zeg ik niet dat ze geen christen zijn.
Rom.12:21 Laat u niet overwinnen door het kwade, maar overwin het kwade door het goede.

learsi

  • Berichten: 2002
    • Bekijk profiel
Hoer van Babylon
« Reactie #63 Gepost op: oktober 21, 2012, 08:25:46 pm »

quote:

Adinomis schreef op 21 oktober 2012 om 17:53:
[...]

Nee, ik dacht aan de belofte aan Ismaël: "20 En wat Ismaël betreft, ik verhoor je: ik zal hem zegenen, hem vruchtbaar maken en hem veel, heel veel nakomelingen geven. Twaalf stamvorsten zal hij verwekken en er zal een groot volk uit hem voortkomen."
Ook een belofte die vervuld is.

Wat jij schreef zijn oordelen. Die zullen inderdaad ook gaan plaatsvinden. Dat ziet er niet goed voor hen uit. Ja, wie aan Gods oogappel komt......
Maar in Gaza zitten ook christenen die het erg moeilijk hebben. Open Doors bericht er regelmatig over.


En als ze waarlijk Jezus hebben omarmd en het evangelie, dan aanvaarden ze ook dat Vader G'd het beloofde land Israël en Jeruzalem aan de Joden heeft beloofd en gegeven en niet aan hen of hun soortgenoten.

Walid Shoebat, de ex-terrorist van de PLO is daar en groot voorbeeld van. Ook al deed het hem in het begin pijn, Walid aanvaarde het Woord van G'd op alle punten. En ja christenen in alle islamitische landen hebben het erg moeilijk, omdat de islam geen Joden- of Christendom naast zich duldt.

learsi

  • Berichten: 2002
    • Bekijk profiel
Hoer van Babylon
« Reactie #64 Gepost op: oktober 21, 2012, 08:41:21 pm »

quote:

Adinomis schreef op 21 oktober 2012 om 18:02:
Ik heb ook niet gesteld dat we moeten instemmen met een tweestaten-oplossing.

Gelukkig dan maar, want dat zou een christen NOOIT moeten doen, want daarmee stemt de christen tegen G'd Zijn Wil.

quote:

Mijn goedkeuring wordt ook niet gevraagd. Ik bemoei me niet met politiek, maar ik breng politiek wel in gebed. Er zijn wel christenen die dat als een voorlopige oplossing zien. Maar dat is hun zaak. Daarmee zeg ik niet dat ze geen christen zijn.
Het is een misleiding voor valse vredesbeloften die worden gegeven, als G'd aangeeft dat Hij een rechtszaak zal voeren omwille van de verdeling van Zijn Land Israël en dat Hij aangeeft dat Jezus wraak zal nemen op de wereld omwille van de deling van Israël, dan mag en kan een twee-statenoplossing NOOIT een tijdelijke oplossing zijn..

http://israeltoday.nl/hea...ropa-jeruzalem-is-van-ons
De christenwereld zou dus deze oproep van PM Netanyahu moeten steunen en zeker nooit veroordelen, want daarmee veroordeelt het de Wil van G'd de Vader !

In mijn visie snap ik niet waarom niet elke Christen dat zo roept en zijn stem laat horen tegen de deling van Israël. De wereld te waarschuwen dat het een beslissing is die tegen de Wil van Vader G'd ingaat en dus onmogelijk is en Zijn Toorn zal opwekken ! Dat zou iemand in de VN eens moeten meedelen als antwoord op die anti-christ perikelen van de Iraanse president.

Wie anders dan de christenen kunnen G'd Zijn Volk troosten?
Jesaja 40
1 Troost, troost Mijn volk,
zal uw God zeggen,


We zouden niet moeten zwijgen, wie anders op aarde kan vanaf de "zijlijn" het opnemen voor de Joden?
Jesaja 62
1 Omwille van Sion zal ik niet zwijgen,
omwille van Jeruzalem zal ik niet stil zijn,
totdat haar gerechtigheid opkomt als een lichtglans,
en haar heil als een brandende fakkel.


Inmiddels lijkt het al zo ver dat de Verenigde Staten door toedoen van de islam president Obama, Israël niet steunde en dat G'd de Vader Zijn toevlucht lijkt te hebben gezocht in Rusland ! Rusland notabene heeft onlangs een resolutie geblokt.

http://israeltoday.nl/hea...el-veroordeling-in-unesco
« Laatst bewerkt op: oktober 21, 2012, 08:43:45 pm door learsi »

gaitema

  • Berichten: 10169
  • Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Hoer van Babylon
« Reactie #65 Gepost op: oktober 21, 2012, 10:54:20 pm »

quote:

learsi schreef op 21 oktober 2012 om 17:34:
[...]


Hiermee toon je inderdaad erg goed aan gaitema, hoe enorm gebrekkig taal is, want:
- Gebruiken klinkt als dat de satan en G'd onder 1 hoedje spelen, wat niet zo is.
- misbruiken heeft een erg negatieve bijsmaak.
Onze taal schiet hier duidelijk tekort, of weet iemand anders hier het misschien te verwoorden?

Uiteindelijk zijn we het er over eens dat Onze Vader de satan altijd een paar flinke stappen voor is.....


Satan kan niets doen buiten Gods plan om. Zie Job.
God gebruikt satan hierin om Job door het vuur dat ter beproeving dient heen te laten gaan.
Het was satans idee om Jezus te kruizigen en God gebruikte dat om ons te redden. Als satan dat niet bedacht had, dan was Jezus niet voor onze zonden gestorven.
Hoe kan dat? God gaf zijn Zoon, maar satan bedacht het plan?
Kortom: God is de duivel steeds te slim af. Denkt de duivel Hem tegen te werken, blijkt hij in wezen mee te werken aan Gods plan om ons door het vuur heen de beproeving te laten doorstaan en ons te redden.
Een nieuwe start is een nieuw begin

gaitema

  • Berichten: 10169
  • Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Hoer van Babylon
« Reactie #66 Gepost op: oktober 21, 2012, 10:56:53 pm »
Zo vangt God de wetenschappers van deze aarde in hun eigen theoriën.
Een nieuwe start is een nieuw begin

gaitema

  • Berichten: 10169
  • Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Hoer van Babylon
« Reactie #67 Gepost op: oktober 21, 2012, 11:00:57 pm »

quote:

learsi schreef op 21 oktober 2012 om 20:25:
[...]


En als ze waarlijk Jezus hebben omarmd en het evangelie, dan aanvaarden ze ook dat Vader G'd het beloofde land Israël en Jeruzalem aan de Joden heeft beloofd en gegeven en niet aan hen of hun soortgenoten.

Walid Shoebat, de ex-terrorist van de PLO is daar en groot voorbeeld van. Ook al deed het hem in het begin pijn, Walid aanvaarde het Woord van G'd op alle punten. En ja christenen in alle islamitische landen hebben het erg moeilijk, omdat de islam geen Joden- of Christendom naast zich duldt.


Een christen is toch nooit perfect?
Palestijnse christenen hebben zo ook hun worstelingen.
Er is geen christen die gearriveerd is. Iedereen is onderweg.
Een nieuwe start is een nieuw begin

gaitema

  • Berichten: 10169
  • Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Hoer van Babylon
« Reactie #68 Gepost op: oktober 21, 2012, 11:04:05 pm »
Er staat ook in de bijbel dat er in Gods ogen helemaal niemand op de aarde is die echt zijn best doet om Hem te volgen. Iedereen is van Hem afgedwaald. Iedereen staat dagelijks klaar om anderen de dood in te werken, waar God ook over de wereld kijkt. Overal laten de mensen waar ze geweest zijn een spoor van verwoesting achter. Er is niemand die goed doet, zelfs niet één.

Maar: wat onmogelijk blijkt voor de mensen is mogelijk bij God.

Genade.
« Laatst bewerkt op: oktober 21, 2012, 11:07:19 pm door gaitema »
Een nieuwe start is een nieuw begin

learsi

  • Berichten: 2002
    • Bekijk profiel
Hoer van Babylon
« Reactie #69 Gepost op: oktober 21, 2012, 11:34:43 pm »

quote:

gaitema schreef op 21 oktober 2012 om 23:00:
[...]


Een christen is toch nooit perfect?
Palestijnse christenen hebben zo ook hun worstelingen.
Er is geen christen die gearriveerd is. Iedereen is onderweg.

Klopt, maar daarom zouden we als christen hen daar mee moeten hepen, niet door met ze mee te praten uit angst dat ze weer afvallig worden, maar juist om ze te wijzen op de feiten zoals ze in de bijbel staan.  namelijk dat G'd de Vader Zijn Beloofde Land niet aan hen heeft beloofd maar aan de Joden alleen !

We zouden onze christelijke geloofsbroeders in Gaza juist moeten oproepen om van het Volk van G'd en het Beloofde land Israël te houden.

Adinomis

  • Berichten: 1813
    • Bekijk profiel
Hoer van Babylon
« Reactie #70 Gepost op: oktober 22, 2012, 12:02:22 am »

quote:

learsi schreef op 21 oktober 2012 om 23:34:

Klopt, maar daarom zouden we als christen hen daar mee moeten hepen, niet door met ze mee te praten uit angst dat ze weer afvallig worden, maar juist om ze te wijzen op de feiten zoals ze in de bijbel staan.  namelijk dat G'd de Vader Zijn Beloofde Land niet aan hen heeft beloofd maar aan de Joden alleen !

We zouden onze christelijke geloofsbroeders in Gaza juist moeten oproepen om van het Volk van G'd en het Beloofde land Israël te houden.


Je weet natuurlijk niet hoe ze daar tegenover staan. Ook daar zijn - net zo als bij ons - meerdere stromingen. Ik denk ook dat een dergelijk gesprek met beleid gevoerd moet worden, in afhankelijkheid van Gods leiding. Als je zegt "erop wijzen" klinkt dat zo belerend. Ook zij hebben het offer van Jezus aanvaard. Ze zijn heel anders geïndroctineerd in zo'n samenleving. Dus nederigheid, fijngevoeligheid vanuit de liefde van Christus is wel op zijn plaats. Meestal is het ook een proces en hebben we geduld nodig.

Maar ik zie geen kans om met deze mensen daarover te spreken. Als jij vindt dat het moet, dan........
Maar ik denk dat er in ons eigen land op dit gebied al genoeg te doen is.
Rom.12:21 Laat u niet overwinnen door het kwade, maar overwin het kwade door het goede.

learsi

  • Berichten: 2002
    • Bekijk profiel
Hoer van Babylon
« Reactie #71 Gepost op: oktober 22, 2012, 10:17:02 am »

quote:

Adinomis schreef op 22 oktober 2012 om 00:02:
[...]


Je weet natuurlijk niet hoe ze daar tegenover staan. Ook daar zijn - net zo als bij ons - meerdere stromingen. Ik denk ook dat een dergelijk gesprek met beleid gevoerd moet worden, in afhankelijkheid van Gods leiding. Als je zegt "erop wijzen" klinkt dat zo belerend. Ook zij hebben het offer van Jezus aanvaard. Ze zijn heel anders geïndroctineerd in zo'n samenleving. Dus nederigheid, fijngevoeligheid vanuit de liefde van Christus is wel op zijn plaats. Meestal is het ook een proces en hebben we geduld nodig.

Maar ik zie geen kans om met deze mensen daarover te spreken. Als jij vindt dat het moet, dan........
Maar ik denk dat er in ons eigen land op dit gebied al genoeg te doen is.


Met erop wijzen bedoel ik tonen in de Schrift dat en waar alle Beloften van vader G'd voor Israël staan vermeld.
Wat je met name ziet bij Sabeel is dat deze het fenomeen christen in Gaza of "palestijns" christen misbruiken voor hun anti-zionistische activiteiten. Daarvan geraken zowel de Joden als deze "palestijns" Christenen verward.

Wanneer het hele Christendom nu gewoon de Wil van G'd de Vader en dus van Jezus zou volgen, dan zouden ze alleen het goede voorbeeld zien, waardoor het gemakkelijker is omdat te accepteren.....

gaitema

  • Berichten: 10169
  • Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Hoer van Babylon
« Reactie #72 Gepost op: oktober 22, 2012, 07:01:56 pm »

quote:

learsi schreef op 21 oktober 2012 om 23:34:
[...]

Klopt, maar daarom zouden we als christen hen daar mee moeten hepen, niet door met ze mee te praten uit angst dat ze weer afvallig worden, maar juist om ze te wijzen op de feiten zoals ze in de bijbel staan.  namelijk dat G'd de Vader Zijn Beloofde Land niet aan hen heeft beloofd maar aan de Joden alleen !

We zouden onze christelijke geloofsbroeders in Gaza juist moeten oproepen om van het Volk van G'd en het Beloofde land Israël te houden.

Dat ben ik met je eens, maar dat over Israël roepen is voor ons hier makkelijker dan zij daar. Gaza kent een werkloosheid van 95% meen ik. Het is vrijwel vernietigd in de verdedigingsacties door Israël (begrijpelijk, maar toch) en Israël snijd de voedsel en drinkroutes naar gaza af. Israël hongerd letterlijk Gaza uit.
Oorlogsstrategie, maar toch.
Of wat dacht je van Oowst Jeruzalem. Christenen worden er door joden met opzet gestalkt en getrijterd via telefoontjes, net zo lang tot ze hun huizen daar verlaten. Hebben de christenen dan geen recht op een huis, omdat ze Palestijn zijn en toevallig in Oost Jeruzalem wonen?
Kinderen van palestijnse christenen die afgeranseld worden door joodse soldaten, gespuugd en soms zelfs vermoord.
De christenen weten ook wel dat er terroristen onder de palestijnen zijn, maar de joden gaan met hen nog wel net zo slecht om, omdat ze Palestijnen zijn.
Anders is het met de Israëlische palestijnen, maar de christelijke palestijnse palestijnen kunnen er toch ook niets aan doen dat ze nu net daar geboren zijn?


Zegen maar een jood, als hij je bespuugd en je kind marteld en jou uit huis trijterd.
Ik heb het zelf iets ervaren. Op christenhyves deelde ik het evangelie zoals ik het geloof. Op een gegeven moment viel een jood zo tegen me uit, dat er een onoplosbare conflict ontstond. Hij maakte me in alles compleet zwart.
Zegen hem maar? Als je dat overkomt?
Hij maakte ook Jezus zwart, telkens weer.
Jezus was een afgod. Daar kwam het op neer.
Een nieuwe start is een nieuw begin

gaitema

  • Berichten: 10169
  • Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Hoer van Babylon
« Reactie #73 Gepost op: oktober 22, 2012, 07:05:11 pm »
Maar ik snap het wel. We dienen te zegenen, maar makkelijk is het dan niet.
Een nieuwe start is een nieuw begin

learsi

  • Berichten: 2002
    • Bekijk profiel
Hoer van Babylon
« Reactie #74 Gepost op: oktober 22, 2012, 07:23:33 pm »

quote:

gaitema schreef op 22 oktober 2012 om 19:01:
[...]

Dat ben ik met je eens, maar dat over Israël roepen is voor ons hier makkelijker dan zij daar. Gaza kent een werkloosheid van 95% meen ik. Het is vrijwel vernietigd in de verdedigingsacties door Israël (begrijpelijk, maar toch) en Israël snijd de voedsel en drinkroutes naar gaza af. Israël hongerd letterlijk Gaza uit.
Oorlogsstrategie, maar toch.
Of wat dacht je van Oowst Jeruzalem. Christenen worden er door joden met opzet gestalkt en getrijterd via telefoontjes, net zo lang tot ze hun huizen daar verlaten. Hebben de christenen dan geen recht op een huis, omdat ze Palestijn zijn en toevallig in Oost Jeruzalem wonen?
Kinderen van palestijnse christenen die afgeranseld worden door joodse soldaten, gespuugd en soms zelfs vermoord.
De christenen weten ook wel dat er terroristen onder de palestijnen zijn, maar de joden gaan met hen nog wel net zo slecht om, omdat ze Palestijnen zijn.
Anders is het met de Israëlische palestijnen, maar de christelijke palestijnse palestijnen kunnen er toch ook niets aan doen dat ze nu net daar geboren zijn?

Trap niet in de enorme linkse leugen propaganda gaitema, de media in Europa is overwegend links en helpt deze valse propaganda verspreiden omwille van de publieke opinie.

http://likud.nl/2011/12/s...l-anti-israel-propaganda/

http://israeltoday.nl/art...leiden-tot-oorlog#article

Dit zegt G'd over deze leugenaars:
Jesaja 5
20 Wee hun die het kwade goed noemen
en het goede kwaad;
die duisternis voorstellen als licht,
en licht als duisternis;
die bitter voorstellen als zoet
en zoet als bitter.

quote:

Zegen maar een jood, als hij je bespuugd en je kind marteld en jou uit huis trijterd.
Ik heb het zelf iets ervaren. Op christenhyves deelde ik het evangelie zoals ik het geloof. Op een gegeven moment viel een jood zo tegen me uit, dat er een onoplosbare conflict ontstond. Hij maakte me in alles compleet zwart.
Zegen hem maar? Als je dat overkomt?
Hij maakte ook Jezus zwart, telkens weer.
Jezus was een afgod. Daar kwam het op neer.


Dit zegt de Heer erover gaitema, het is hoe G'd het wil.
Romeinen 11
8 zoals geschreven staat:  God heeft hun een geest van diepe slaap gegeven,  ogen om niet te zien en oren om niet te horen, tot op de dag van heden.

28 Zij zijn weliswaar wat het Evangelie betreft vijanden vanwege u, maar wat de verkiezing betreft geliefden vanwege de vaderen.


Daarbij dacht ik op een ander forum ook eens een Jood te hebben ontmoet, bleek het een Jehova Getuige te zijn die zich valselijk voordeed als een Jood. Het blijft uitkijken op internet.

Adinomis

  • Berichten: 1813
    • Bekijk profiel
Hoer van Babylon
« Reactie #75 Gepost op: oktober 22, 2012, 07:37:11 pm »

quote:

gaitema schreef op 22 oktober 2012 om 19:01:

Dat ben ik met je eens, maar dat over Israël roepen is voor ons hier makkelijker dan zij daar. Gaza kent een werkloosheid van 95% meen ik. Het is vrijwel vernietigd in de verdedigingsacties door Israël (begrijpelijk, maar toch) en Israël snijd de voedsel en drinkroutes naar gaza af. Israël hongerd letterlijk Gaza uit.
Oorlogsstrategie, maar toch.
Dat is ook weer valse propaganda. Kijk maar eens hier.
En bij onderstaande link:
http://isreality.nl/2011/08/het-andere-verhaal-over-gaza/
Enige tijd geleden kon je op internet dagelijks - via een bewakingscamera - meekijken bij de grens met Gaza. Er stonden rijen Israëlische vrachtwagens met voedsel en andere hulpgoederen uren en uren te wachten tot ze eindelijk door mochten. Ik vraag me af of ze wel allemaal er doorheen mochten.
Rom.12:21 Laat u niet overwinnen door het kwade, maar overwin het kwade door het goede.

learsi

  • Berichten: 2002
    • Bekijk profiel
Hoer van Babylon
« Reactie #76 Gepost op: oktober 22, 2012, 07:56:18 pm »

quote:

Adinomis schreef op 22 oktober 2012 om 19:37:
[...]

Dat is ook weer valse propaganda. Kijk maar eens hier.
En bij onderstaande link:
http://isreality.nl/2011/08/het-andere-verhaal-over-gaza/
Enige tijd geleden kon je op internet dagelijks - via een bewakingscamera - meekijken bij de grens met Gaza. Er stonden rijen Israëlische vrachtwagens met voedsel en andere hulpgoederen uren en uren te wachten tot ze eindelijk door mochten. Ik vraag me af of ze wel allemaal er doorheen mochten.

Inderdaad, dat heb ik ook gezien. Het probleem is dat Hamas de bevolking zo onder de duim houdt en niet Israël. Een ieder uit Gaza, christen of islamiet kan indien de Hamas het toestaat, naar elk ziekenhuis in Israël om geholpen te worden. Alleen deze informatie hoor je nooit  en lees je nooit in de linkse media.

Onlangs een bergbeklimmer uit Israël, die een islamiet het leven redde ipv dat hij doorkom naar de top en de klimmer aan zijn lot over te laten. dat is namelijk de tot maatstaaf geworden regel in de bergklim-sport, schandalig genoeg. Maar zoiets dat plaats de linkse media in Europa niet.  ;(

gaitema

  • Berichten: 10169
  • Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Hoer van Babylon
« Reactie #77 Gepost op: oktober 22, 2012, 10:40:14 pm »
Er zullen altijd wel twee kanten van het verhaal zijn, maar als ik naar jullie luister lijkt het net of Israël heilig is, maar dat is het niet!
Het is ook daar niet goed.
Vergeet niet, in Israël is een evangelisatieverbod van kracht.
Een nieuwe start is een nieuw begin

learsi

  • Berichten: 2002
    • Bekijk profiel
Hoer van Babylon
« Reactie #78 Gepost op: oktober 22, 2012, 11:14:41 pm »

quote:

gaitema schreef op 22 oktober 2012 om 22:40:
Er zullen altijd wel twee kanten van het verhaal zijn, maar als ik naar jullie luister lijkt het net of Israël heilig is, maar dat is het niet!
Het is ook daar niet goed.
Vergeet niet, in Israël is een evangelisatieverbod van kracht.
Dat is niet zo vreemd met al die christenen die deze opdracht van G'd niet begrijpen:
Matteüs 10:
23   Wanneer ze u in de ene stad vervolgen, vlucht dan naar de andere, want voorwaar, Ik zeg u: U zult uw rondgang door de steden van Israël niet geëindigd hebben, voordat de Zoon des mensen gekomen is.
24   De discipel staat niet boven de meester en de slaaf niet boven zijn heer.
25 Het moet genoeg zijn voor de discipel dat hij wordt zoals zijn meester, en dat de slaaf wordt zoals zijn heer.  Als ze de Heere van het huis Beëlzebul genoemd hebben, hoeveel te meer Zijn huisgenoten!


En waarom zal de rondgang niet zijn geëindigd?
Romeinen 11
8 zoals geschreven staat:  God heeft hun een geest van diepe slaap gegeven,  ogen om niet te zien en oren om niet te horen, tot op de dag van heden.

Daarom zijn ze vijanden van het evangelie, zoals G'd de vader het heeft voorbestemd en wil.
Romeinen 11
28 Zij zijn weliswaar wat het Evangelie betreft vijanden vanwege u, maar wat de verkiezing betreft geliefden vanwege de vaderen.

12 Als dan hun val voor de wereld rijkdom betekent en het feit dat zij achteropkomen rijkdom voor de heidenen, hoeveel te meer hun volheid!

Daarom sprak Jezus opzettelijk in gelijkenissen:
Lucas 9
20 Hij zei tegen hen: Maar u, wie zegt u dat Ik ben? Petrus antwoordde en zei:  De Christus van God.
21 En Hij sprak hen streng toe en beval dat zij dit tegen niemand zeggen zouden.


Romeinen 11
26 En zo zal heel Israël zalig worden,  zoals geschreven staat: De Verlosser zal uit Sion komen en zal de goddeloosheden afwenden van Jakob.
--> Israel wordt dus zalig wanneer alle mensen waarvan JHWH weet dat ze Christus zullen aannemen, dat hebben gedaan, als de laatste bekeerd is. Als Jezus terug komt naar Jeruzalem, zal Hij alle goddeloosheid van de Joden wegnemen.

27 En dit is het verbond van Mij met hen, wanneer Ik hun zonden zal wegnemen.
--> JHWH beloofd de zonden van de Joden in de eindtijd weg te halen !

Want uiteindelijk heeft Jezus Christus Zijn Kruisoffer in eerste plaats voor Zijn Volk Israël gedaan, om hen allen de schuld van de zonden weg te nemen.

Matteüs 1
21 en zij zal een Zoon baren, en  u zult Hem de naam Jezus geven, want  Hij zal Zijn volk zalig maken van hun zonden.

en

Johannes 11
49 Maar een van hen, Kajafas, die de hogepriester van dat jaar was, zei tegen hen: U weet niets,
50 en u overweegt niet  dat het nuttig voor ons is dat één mens sterft voor het volk, en niet heel het volk verloren gaat.
51 Dit zei hij echter niet uit zichzelf, maar als hogepriester van dat jaar profeteerde hij dat Jezus sterven zou voor het volk,


Zijn Volk en het volk is het volk Israël;
Ze zijn door Jezus al bevrijdt van de zonden, alleen mogen ze dat nog niet (allemaal) weten van Vader G'd. En wij heidenen mogen meeliften op de ze genade van Jezus voor Israël, als mede-erfgenaam ! Als wilde tak geënt te worden op de tamme olijfboom waarvan de Joden de tamme takken zijn.

Maar in alle arrogantie hebben we het als christenen nog steeds niet geleerd en gaan de Joden trachten te bekeren opdat ze de de Genade van Christus zouden kunnen krijgen, die ze al hebben. Dus de christenen zouden niet in Israël moeten trachten om Joden tot het christendom te bekeren, maar ze vrolijk vertellen dat Jezus hun zonden al heeft weggenomen.

Laat deze overijverige verblinde christen broeders en zusters liever in ons land het evangelie brengen, waar onze kerken in elkaar storten en het ongeloof oprukt en evangelisatie helaas nauwelijks meer wordt gezien binnen de traditionele kerken.

Maar net als Christenen niet volmaakt zij, zijn de Joden dat ook niet.
Net als onder christenen rotte appels zitten, zitten die er ook onder de Joden. Het zijn toch net gewone mensen  :)

Adinomis

  • Berichten: 1813
    • Bekijk profiel
Hoer van Babylon
« Reactie #79 Gepost op: oktober 22, 2012, 11:42:32 pm »

quote:

gaitema schreef op 22 oktober 2012 om 22:40:
Er zullen altijd wel twee kanten van het verhaal zijn, maar als ik naar jullie luister lijkt het net of Israël heilig is, maar dat is het niet!
Het is ook daar niet goed.
Vergeet niet, in Israël is een evangelisatieverbod van kracht.


Nee hoor Israël is niet heilig, als je bedoelt "zondenloos". Maar naast zoveel negatieve en onjuiste berichtgeving mag er ook wel eens een ander geluid klinken.

En toch... Israël is heilig. Want "heilig" betekent afgezonderd tot een bepaald doel. Dat is duidelijk in de bijbel.

Maar ik hoorde laatst een spreker uit Israël: Ishai Brenner, die zich met zijn vrouw inzet voor zwangere vrouwen die abortus willen. In Israël mag dat gedurende de 9 maanden zwangerschap. Ishai en zijn vrouw Anat zetten zich ook in voor de vele drugsverslaafden en prostituees. Ook in Israël is een verwording van normen en waarden.
Rom.12:21 Laat u niet overwinnen door het kwade, maar overwin het kwade door het goede.

gaitema

  • Berichten: 10169
  • Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Hoer van Babylon
« Reactie #80 Gepost op: oktober 25, 2012, 08:33:14 pm »
In Israël gedurende de negen maanden?
Tjee, ze haalden ons dus in.

Nou ja, ik vind het ook goed dat er twee geluiden klinken om de waarheid meer boven water te krijgen.
Ik wilde er alleen maar mee zeggen: als wij christelijke palestijnen waren, dan hadden we het niet makkelijk.
Vaak voelden zij zich vergeten door de christelijk wereld, aldus Open Doors. Ze vragen zich af of de christenen behalve voor Israël ook voor hen bidden.

Jullie hebben wel veel kennis er van. Dat vind ik ook wel mooi.
Ik snap echter niet Learsi's opmerking dat het evangelie niet aan de joden moet worden gebracht, omdat Jezus al voor hen is gestorven. Jezus is ook al voor ons gestorven. Voor we tot bekering kwamen, had Hij dat al voor ons gedaan.
En toch hadden we het evangelie nodig, om gereinigd te worden van onze zonden en in Gods licht te kunnen leven.

Hoewel er zeker een bedekking over de joden licht, het eerste evangelisatiewerk gebeurde in Israël. Daar kwamen er velen tot het christelijke geloof.
Ook vandaag zijn er vele orthodoxe joden die een geheim met elkaar delen: dat ze geloven dat Jezus de messias is. Dat komt wel degelijk door de benadering van vele christenen die gewoon hen helpen, zonder het evangelie op te dringen. Gewoon door uit liefde hen te helpen met waar ze hulp nodig hebben. Daardoor raken de orthodoxe joden daarvan onder de indruk en is inmiddels 10 procent van de orthodoxe joden van mening dat Jezus wel de messias moet zijn. En ze weten het van elkaar. Ze blijven ook joods en naar de synagoge gaan.
Een nieuwe start is een nieuw begin

learsi

  • Berichten: 2002
    • Bekijk profiel
Hoer van Babylon
« Reactie #81 Gepost op: oktober 25, 2012, 09:01:45 pm »

quote:

gaitema schreef op 25 oktober 2012 om 20:33:

Jullie hebben wel veel kennis er van. Dat vind ik ook wel mooi.
Ik snap echter niet Learsi's opmerking dat het evangelie niet aan de joden moet worden gebracht, omdat Jezus al voor hen is gestorven. Jezus is ook al voor ons gestorven. Voor we tot bekering kwamen, had Hij dat al voor ons gedaan.
En toch hadden we het evangelie nodig, om gereinigd te worden van onze zonden en in Gods licht te kunnen leven.

Daarvoor heb ik ook de nodige bijbelverzen erbij geplaatst waar dat staat vermeld.
Jezus is voor Israël gekomen als Messias en heeft hun zonden onvoorwaardelijk weggenomen door Zijn kruis-offfer. Deze Genade is dan OOK voor de heidenen mogelijk geworden.

Het is G'd Die bepaalt of en welk heiden-mens tot Christus komt om gered te worden. Maar Diezelfde G'd heeft dus ook al bepaalt dat Zijn Uitverkoren Volk door Jezus Kruisoffer is gered van hun zonden. Dat was het primaire doel ervan.
Niet voor niets zei Jezus Vader vergeef hen hun deze zonden, . Volgens mij gaat dat veel dieper dan alleen vergeving voor degenen die Jezus kruisigden.
Daarom kwam Jezus ook als Jood op de aarde. En de heiden-wereld heeft mogen mee profiteren, van hen Die G'd naar Jezus stuurt.


quote:

Hoewel er zeker een bedekking over de joden licht, het eerste evangelisatiewerk gebeurde in Israël. Daar kwamen er velen tot het christelijke geloof.
Ook vandaag zijn er vele orthodoxe joden die een geheim met elkaar delen: dat ze geloven dat Jezus de messias is. Dat komt wel degelijk door de benadering van vele christenen die gewoon hen helpen, zonder het evangelie op te dringen. Gewoon door uit liefde hen te helpen met waar ze hulp nodig hebben. Daardoor raken de orthodoxe joden daarvan onder de indruk en is inmiddels 10 procent van de orthodoxe joden van mening dat Jezus wel de messias moet zijn. En ze weten het van elkaar. Ze blijven ook joods en naar de synagoge gaan.

Exact gaitema !  :) Dat is de weg die wij als christen zouden moeten bewandelen. In Israël is steeds meer het besef dat de wereld hen in de steek laat en dat ze op G'd moeten vertrouwen (51%) en ergen in de 30% ziet dat ze het van de christenwereld moeten hebben. In de USA hebben christenen veel meer invloed op de politiek dan hier bij ons.
De Schrift zegt er over:

Romeinen 11
11 Ik zeg dan: Zijn zij soms gestruikeld met de bedoeling dat zij vallen zouden? Volstrekt niet! Door hun val echter is de zaligheidtot de heidenen gekomen om hen tot jaloersheid te verwekken.

Door de blindheid van de Joden voor het evangelie  is de zaligheid tot ons gekomen en middels de manier zoals jij beschrijft gaitema, ze tot jaloersheid te wekken. Dat is de manier en niet zwaaien met de bijbel en roepen dat ze zich moeten bekeren omdat ze anders verloren zijn, dat is namelijk een onwaarheid.

gaitema

  • Berichten: 10169
  • Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Hoer van Babylon
« Reactie #82 Gepost op: oktober 25, 2012, 09:16:04 pm »
Ja, daar kan ik wel in mee gaan. Een jood op christenhyves plaatste eens een droom die hij gehad heeft. Let wel, hij geloofd dat Jezus niet de messias is. Wel speciaal hieraan is dat hij zegt dat hij via Jezus jood is geworden. Namelijk kreeg hij van huis uit de joodse opvoeding niet mee, maar door het christendom en de wetenschap dat Jezus joods was ging hij zich verdiepen in Jezus en zo ontdekte hij hoe Jezus als jood leefde en de regels van de Thenach in de praktijk bracht. Hij ziet Jezus als de jood die het jodendom aan de heidenen gebracht heeft en dat er veel onduidelijkheden rondom die man moet zijn ontstaan. Hierdoor heeft hij het jodendom ontdekt en is er naar gaan leven in geloof in God.

De droom ging ongeveer zo en die droom kreeg hij meermalen.
Hij zag een boom met takken en allemaal vruchten er aan. Volgens mij was er iets met het getal zeven er in. Zeven takken of zo en die vruchten waren echt perfect en het was duidelijk dat het stevig in de grond stond en gevoed werd.
Die droom kreeg hij vaker.

Ik schreef daarop als enige een reactie dat ik daarin een beeld zie van hoe God via de messias het levende water bij de joden, de takken van de boom zal brengen en het vrucht zal laten geven.

Hij kon mijn reactie wel waarderen. Je kan daar op zo'n respectknop drukken. Zelf hoeft het van me niet, maar hij drukte er op en zo kreeg ik er een sterretje bij.

Ach ja, een aardige man die trouwens heel de bijbel goed kent.
Een nieuwe start is een nieuw begin

learsi

  • Berichten: 2002
    • Bekijk profiel
Hoer van Babylon
« Reactie #83 Gepost op: oktober 26, 2012, 05:44:01 pm »

quote:

Ozombi schreef op 26 oktober 2012 om 16:41:
@learsi ::

Laat maar zien met voorbeelden waar " mijn " visie aan de kant wordt geschoven. Als je dat met je eigen woorden kunt doen, des te beter. De bestuurders van het huidige land Israel laten ten overstaan van de wereld op allerlei manieren zien dat zij niet het beste voor hebben met allen. Zeker niet met degenen die zij op allerlei manieren onder de duim trachten te houden.Het heeft allemaal erg weinig met God te maken, hoe je dat ook verder wilt zien.

Ik weet niet wat dááraan te ontmaskeren valt? Ook is me onduidelijk wat hier de dwaze uitlegging is van historische feiten die zich op dit gebied hebben ontvouwd. Israel pakt de zaken in ieder geval zeer on-bijbels aan. Niet op de  harmonische wijze zoals dat zou moeten en iedereen is daar getuige van.


Al zo vaak heb ik aan de hand van de bijbel deze bewijzen aangedragen, maar vooruit nogmaals een kleine greep !

quote:

Jesaja 34
8 Want het zal zijn de dag van de wraak van de HEERE,
het jaar van de afrekening om de rechtszaak van Sion.


De reden van de dag van wraak welke Jezus zal uitvoeren als Leeuw van Juda is de wil van de ongehoorzame mens tegen de Wil van Vader G'd om Zijn Beloofde land Israël en Zijn Woonplaats Jeruzalem te verdelen.

quote:

Zacharia 9
5 Askelon zal het zien en bevreesd zijn, evenals Gaza, en het zal hevig beven, ook Ekron, omdat zijn verwachting wordt beschaamd. De koning zal uit Gaza verdwijnen en Askelon zal onbewoond zijn.
6 De bastaard zal in Asdod wonen; Ik zal de trots van de Filistijnen uitroeien.

Jezus zal bij Zijn wederkomst de bastaarden van "palestijnen" uitroeien om die reden.

quote:

Micha 7
10 Mijn vijandin zal dat zien.
Schaamte zal haar bedekken
die tegen mij  zei:
Waar is de HEERE, uw God?
Mijn ogen zullen op haar neerzien.
Nu zal zij worden vertrapt
als slijk op straat.


Als slijk zullen ze worden vertrapt door Jezus Christus bij Zijn wederkomst !Omdat ze hebben gezegd Waar is uw G'd JHWH, de G'd van Israël?

quote:

Zacharia 13
9 Ik zal dat derde deel in het vuur brengen
en het louteren, zoals men zilver loutert.
Ik zal het beproeven,  zoals men goud beproeft.
 Het zal Mijn Naam aanroepen
en Ík zal het verhoren.
Ik zal zeggen:  Dit is Mijn volk;

en zij zullen zeggen: De HEERE is mijn God.

quote:

Zacharai 8
3 Zo zegt de HEERE:
Ik ben naar Sion teruggekeerd
en Ik zal midden in Jeruzalem wonen.
Jeruzalem zal ‘stad van de waarheid’ genoemd worden,
de berg van de HEERE van de legermachten ‘de heilige berg’
.

G'd de Vader zal weer in Jeruzalem gaan wonen bij Zijn Uitverkoren Volk de Joden

quote:

Joel 3
2 zal Ik alle heidenvolken bijeenbrengen
en hen doen afdalen naar het dal van Josafat.
Daar zal Ik met hen een rechtszaak voeren,
vanwege Mijn volk en Mijn eigendom Israël,
dat zij onder de heidenvolken verstrooid hebben.
Mijn land hebben zij verdeeld.


G'd de vader zal een rechtszaak voeren tegen alle vijanden van Israël en allen die deze vijanden hebben geholpen.
Verder alle profetieën waarin de gebieden worden genoemd waar de islam nu heerst, die Vader G'd bij de wederkomst van Jezus Christus zal vernietigen tot een woestenij.

elle

  • Moderator
  • Berichten: 7583
  • The way of the leaf
    • Bekijk profiel
Hoer van Babylon
« Reactie #84 Gepost op: oktober 29, 2012, 08:29:10 am »
Modbreak:
Enkele posts die buiten de policy van CL vallen zijn verwijderd.
Graag verder over het onderwerp.
"Ask not what the Body can do for you. Ask what you can do for the Body."[/]