Auteur Topic: tekenen van de tijd  (gelezen 18751 keer)

grondig christelijk

  • Berichten: 3071
  • Wat was, Dat is, Zal zijn
    • Bekijk profiel
tekenen van de tijd
« Gepost op: oktober 31, 2012, 08:16:54 pm »
Om toch nog eens de ontwikkelingen in de (geestelijke en wereldse) wereld aan de orde te stellen

In hoeverre achten jullie onderstaande teksten actueel voor de kerken in deze tijd? Ten opzichte van de kerk, elkaar en de ontwikkelingen in de wereld en inderdaad ook in het midden-oosten, Israël? Wie is onze broeder? Waar gaan we naar toe? Wat is onze positie? Bidden we voor elkaar, hoe beoordelen we elkaar, verdragen we elkaar qua opvatting, vergeven we elkaar en geven we vergeving, krijgen we ruimte elkaar aan te spreken door onze opvatting vrij te mogen delen,  zijn we gereed, hebben we nog iets in het reine te brengen? ..Vele vragen

Opmerking graag respectvol van gedachten wisselen? Dit is Christen-zijn in de dagelijkse praktijk!

uit math 16

1 De farizeeën en de sadduceeën kwamen hem op de proef stellen met de vraag hun een teken uit de hemel te tonen. 2 Hij gaf hun daarop dit antwoord: ‘Wanneer de avond valt, zegt u: “Morgen mooi weer, want de hemel kleurt rood.” 3 En ’s ochtends: “Storm op til, want het rood aan de hemel is dreigend.” De aanblik van de hemel weet u wel te duiden, en de tekenen van de tijd niet? 4 Dit is een verdorven en trouweloze generatie. Ze verlangt een teken, maar zal geen ander teken krijgen dan dat van Jona.’ Zo liet hij hen staan en vertrok.

uit 1 johannes 2

3 Dat wij God kennen weten we doordat we ons aan zijn geboden houden. 4 Wie zegt: ‘Ik ken hem,’ maar zich niet aan zijn geboden houdt, is een leugenaar; de waarheid is niet in hem. 5 In wie zich aan Gods woord houdt, is zijn liefde ten volle werkelijkheid geworden; hierdoor weten we dat we in hem zijn. 6 Wie zegt in hem te blijven, behoort in de voetsporen van Jezus te treden. 7 Geliefde broeders en zusters, ik houd u in deze brief geen nieuw gebod voor maar een oud, dat u vanaf het begin bekend is. Dat oude gebod is de boodschap die u gehoord hebt. 8 Toch is het ook een nieuw gebod, omdat de duisternis wijkt en het ware licht al schijnt, en dit is werkelijkheid in Jezus’ leven en in uw leven. 9 Wie zegt in het licht te zijn maar zijn broeder of zuster haat, bevindt zich nog altijd in de duisternis. 10 Wie de ander liefheeft, blijft in het licht en komt niet ten val, 11 maar wie de ander haat, bevindt zich in de duisternis. Hij gaat zijn weg in het duister, zonder te weten waarheen die weg voert, want de duisternis heeft hem blind gemaakt.
« Laatst bewerkt op: oktober 31, 2012, 08:36:20 pm door grondig christelijk »

grondig christelijk

  • Berichten: 3071
  • Wat was, Dat is, Zal zijn
    • Bekijk profiel
tekenen van de tijd
« Reactie #1 Gepost op: oktober 31, 2012, 09:03:33 pm »
waarom start ik dit topic? Zonder aanmatigend te willen zijn maak ik me zorgen over de visie van christenen (lees: relativering) op deze tijd. Ik zie de ontwikkelingen in de wereld (en rond Israël) als waarschuwing voor de wereld. De houding en overtuiging van de kerken en een deel van hun leden  in algemeen baart me grote zorgen.

Een spreker en schrijver als Jan van Barneveld heeft me inmiddels behoorlijk overtuigd. Deze overtuiging, deze alarmbel wil ik hier graag laten rinkelen. Als ik dat niet deed, was ik als christen met een mening geen knip voor de neus waard.

Zo ben ik overtuigd, dat G'd met de recente storm en overstromingen in Amerika een waarschuwing wilde aangeven. Zo vlak voor de verkiezingen daar "Sta niet op tegen Israël". Waarom? Ik geloof in de landbelofte en Obama (die al vele beloften heeft verbroken) staat feitelijk niet achter de beloften van G'd.
Ik ben hier van ten volle overtuigd. Hoe, het is een stemmetje! Om die reden open ik dit topic, de zaak en mijn positie open gooien en ook hier met elkaar over kunnen spreken? Ik weet dat dit een kwetsbaar aspect gaat worden. Maar ik heb oprechte zorg of we de tijden wel voldoende herkennen!
Dit is wat me beweegt, dit niet hebben uitgesproken zou ik nooit kunnen verantwoorden!!
Onder dit topic vraag ik dus ook deze respectvolle ruimte, om met elkaar te delen vanuit de eigen visie, zonder te OORDELEN!
« Laatst bewerkt op: oktober 31, 2012, 09:12:22 pm door grondig christelijk »

dingo

  • Berichten: 3483
    • Bekijk profiel
tekenen van de tijd
« Reactie #2 Gepost op: oktober 31, 2012, 09:10:44 pm »
Het zal je niet verbazen dat ik het beschouw als wishfull thinking. Iedere christen in zijn tijd heeft wel het idee gehad van "de jongste dag moet nu wel nabij zijn". Ook in veel zwaardere tijden dan nu zoals bijvoorbeeld tijdens de pestepidimieen. Maar Jezus is heel duidelijk: niemand weet het wanneer die dag daar is.

grondig christelijk

  • Berichten: 3071
  • Wat was, Dat is, Zal zijn
    • Bekijk profiel
tekenen van de tijd
« Reactie #3 Gepost op: oktober 31, 2012, 09:13:54 pm »

quote:

dingo schreef op 31 oktober 2012 om 21:10:
Het zal je niet verbazen dat ik het beschouw als wishfull thinking. Iedere christen in zijn tijd heeft wel het idee gehad van "de jongste dag moet nu wel nabij zijn". Ook in veel zwaardere tijden dan nu zoals bijvoorbeeld tijdens de pestepidimieen. Maar Jezus is heel duidelijk: niemand weet het wanneer die dag daar is.


het gaat me in het geheel niet om het weten van de jongste dag, maar om de fase waarin we leven, de weg daar naar toe!!
Ik denk bijvoorbeeld dat het nu nog niet is. Waarom? De leeftijd van een mens zal maximaal 120 jaren zijn. Let op de ontwikkelingen rond de zorgpremie. Waarom stijgt die zo? Simpel, omdat we meer en mee willen investeren in langer leven. Waarom? Omdat velen niet geloven in eeuwig leven, maar in hier en nu. Er worden steeds meer methoden en techniek ontwikkeld om het leven te verlengen. DIT is de reden van de stijging van kosten zorg. Techniek waar jij en ik helemaal niet om vragen, maar bedoelt voor een toekomstige behoefte, namelijk; de supermens. Wij zullen kunnen zorgen voor een enorme verlenging. We worden steeds slimmer. Apparaatjes ondersteunen ons hart, we overleven,

Ik kende iemand die een hartpatiënt was. Die had een hartondersteuner die deed overleven op momenten van onregelmatigheid. Toen kreeg deze kanker. Het apparaat moest worden uitgeschakeld om het leven via dat apparaat niet onnodig te verlengen. Betrokkene moest daarvoor toestemming geven.

Lees dan een navolgende:

Openbaring 9
6 Dan zullen de mensen de dood zoeken, maar hem niet vinden. Ze zullen naar de dood verlangen, maar de dood vlucht van hen weg.

het geeft naar mijn mening een tijd weer waarin we de mens zich zelf zodanig hebben verhoogd, dat het tegen die zelfde onbekeerlijke mens keert...
« Laatst bewerkt op: oktober 31, 2012, 09:40:43 pm door grondig christelijk »

grondig christelijk

  • Berichten: 3071
  • Wat was, Dat is, Zal zijn
    • Bekijk profiel
tekenen van de tijd
« Reactie #4 Gepost op: oktober 31, 2012, 09:25:38 pm »

quote:

dingo schreef op 31 oktober 2012 om 21:10:
Het zal je niet verbazen dat ik het beschouw als wishfull thinking. Iedere christen in zijn tijd heeft wel het idee gehad van "de jongste dag moet nu wel nabij zijn". Ook in veel zwaardere tijden dan nu zoals bijvoorbeeld tijdens de pestepidimieen. Maar Jezus is heel duidelijk: niemand weet het wanneer die dag daar is.
daarbij schrijf je over wishfull thinking, maar als we de schrift werkelijk bestuderen is dit het niet, maar levende werkelijkheid.

Adinomis

  • Berichten: 1813
    • Bekijk profiel
tekenen van de tijd
« Reactie #5 Gepost op: oktober 31, 2012, 10:46:31 pm »
Tekenen der tijden:
De Joden keren massaal terug naar Israël. Dit is geprofeteerd in de bijbel.
Israël zal voorafgaand aan het Armageddon in grote benauwdheid komen. Dat is allemaal geprofeteerd. We zien de onrust in de omliggende landen. Deze landen zijn in verwarring. Maar God brengt ze in verwarring, dat staat meerdere keren in de bijbel. In de omliggende landen horen we dikwijls de roep dat Israël vernietigd moet worden. Ik heb zelf zulke leuzen gelezen op de muren.

In de politiek zullen ze Israël alleen laten staan. We horen het van Obama. Door zijn achterban heeft hij het nog wel een poosje volgehouden. Maar zelf denkt hij er anders over. Lees maar.

De nieuw te verwachten minister van buitenlandse zaken Timmermans zal ongetwijfeld een andere politieke koers volgen dan zijn voorganger Rosenthal.

Het economisch bestel zakt wereldwijd in elkaar. Het Babylon dat ons zoveel welvaart bracht.

Je ziet het zich allemaal voltrekken.

Maar we mogen goede moed hebben. Want het loopt God niet uit de hand. Het gebeurt precies zoals het geprofeteerd is. Heft uw hoofd op, want uw verlossing genaakt.

Jes. 14:1 Want de HERE zal Zich over Jakob ontfermen en nog zal Hij Israël verkiezen en ze op hun eigen bodem doen wonen; dan zal de vreemdeling zich bij hen aansluiten en men zal zich voegen bij het huis van Jakob.
« Laatst bewerkt op: oktober 31, 2012, 10:47:27 pm door Adinomis »
Rom.12:21 Laat u niet overwinnen door het kwade, maar overwin het kwade door het goede.

grondig christelijk

  • Berichten: 3071
  • Wat was, Dat is, Zal zijn
    • Bekijk profiel
tekenen van de tijd
« Reactie #6 Gepost op: oktober 31, 2012, 11:03:35 pm »

quote:

Adinomis schreef op 31 oktober 2012 om 22:46:
Tekenen der tijden:
De Joden keren massaal terug naar Israël. Dit is geprofeteerd in de bijbel.
Israël zal voorafgaand aan het Armageddon in grote benauwdheid komen. Dat is allemaal geprofeteerd. We zien de onrust in de omliggende landen. Deze landen zijn in verwarring. Maar God brengt ze in verwarring, dat staat meerdere keren in de bijbel. In de omliggende landen horen we dikwijls de roep dat Israël vernietigd moet worden. Ik heb zelf zulke leuzen gelezen op de muren.

In de politiek zullen ze Israël alleen laten staan. We horen het van Obama. Door zijn achterban heeft hij het nog wel een poosje volgehouden. Maar zelf denkt hij er anders over. Lees maar.

De nieuw te verwachten minister van buitenlandse zaken Timmermans zal ongetwijfeld een andere politieke koers volgen dan zijn voorganger Rosenthal.

Het economisch bestel zakt wereldwijd in elkaar. Het Babylon dat ons zoveel welvaart bracht.

Je ziet het zich allemaal voltrekken.

Maar we mogen goede moed hebben. Want het loopt God niet uit de hand. Het gebeurt precies zoals het geprofeteerd is. Heft uw hoofd op, want uw verlossing genaakt.

Jes. 14:1 Want de HERE zal Zich over Jakob ontfermen en nog zal Hij Israël verkiezen en ze op hun eigen bodem doen wonen; dan zal de vreemdeling zich bij hen aansluiten en men zal zich voegen bij het huis van Jakob.


Adinomis,

wat je schrijft, onderschrijf ik. Niet omdat ik het zo "wil" weten. Er is "iets" wat me allert maakt, maar ook vreugdevol.
Amerika staat voor een keuze, God heeft zijn macht door het  eeuwig evangelie (de schepping) recent laten zien. Wie kies jij...voor of tegen mijn volk (Israël). Obama tegen, Romney voor. Als het klopt, zal Obama nipt winnen en zijn  ware gezicht tonen.
Anti-Israël, maar eerst een verbond van vrede
sluiten een daarna die vrede opzeggen. Benieuwd wie dan de huidige mening over deze tijd achteraf wil bijstellen.

Als ik binnen 4 jaar ongelijk heb, zwijg ik voor eeuwig. Zal niets meer schrijven eop dit forum
« Laatst bewerkt op: oktober 31, 2012, 11:35:22 pm door grondig christelijk »

Riemer Lap

  • was: okidoki
  • Berichten: 8804
  • @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
tekenen van de tijd
« Reactie #7 Gepost op: oktober 31, 2012, 11:39:18 pm »
Waar ik in dit soort zaken sterk aan moet denken is dit:
Wat ben je bedroefd, mijn ziel, en onrustig in mij.
Vestig je hoop op God, eens zal ik hem weer loven,
mijn God die mij ziet en redt. (psalm 42).

Zoals Dingo zegt: wij zien van alles, kunnen linken leggen naar de Schrift.
Maar kloppen onze linken wel? Zijn we niet gewoon nieuwsgierig? Zijn we niet bezig met de verkeerde dingen daarin?
Ik denk (nee: ik weet en ervaar!) dat de hoop gericht moet zijn op Christus, ondanks alles wat wij denken te zien. Ik heb dat "tekenen van de tijd zien" losgelaten. Het is niet aan mij, het zal zijn als ik het niet verwacht.
Ik ben er klaar voor en ben er klaar mee en kan niet anders zeggen dan wat de Bijbel ons leert:
Hij die van deze dingen getuigt, zegt: ‘Ja, ik kom spoedig!’ Amen. Kom, Heer Jezus!
En Zijn spoedig kan voor ons lang duren.
Mail me maar als je wat wilt weten

Ozombi

  • Berichten: 716
    • Bekijk profiel
tekenen van de tijd
« Reactie #8 Gepost op: november 01, 2012, 01:51:54 am »
om heel moe van te worden, (delete maar weer)

grondig christelijk

  • Berichten: 3071
  • Wat was, Dat is, Zal zijn
    • Bekijk profiel
tekenen van de tijd
« Reactie #9 Gepost op: november 01, 2012, 07:47:15 pm »
nog één keer

http://janvanbarneveld.nl...wijsserie-veg-ijsselstein

waard om te beluisteren

daarmee sluit ik dan maar af

learsi

  • Berichten: 2002
    • Bekijk profiel
tekenen van de tijd
« Reactie #10 Gepost op: november 01, 2012, 08:45:36 pm »

quote:

grondig christelijk schreef op 01 november 2012 om 19:47:
nog één keer

http://janvanbarneveld.nl...wijsserie-veg-ijsselstein

waard om te beluisteren

daarmee sluit ik dan maar af
Zie ook deze link bij van Barneveld.
http://janvanbarneveld.nl...al-waarom-en-een-antwoord

We zien de profetieën in vervulling gaan momenteel juist inzake Israël. Uiteindelijk zal Zijn wederkomst voor de Joden zijn en is de opname voor Zijn volgelingen in Zijn Gemeente.

grondig christelijk

  • Berichten: 3071
  • Wat was, Dat is, Zal zijn
    • Bekijk profiel
tekenen van de tijd
« Reactie #11 Gepost op: november 01, 2012, 09:21:35 pm »
hoe men het keert of wendt, ik heb dit geluid nu klip en klaar willen brengen.
Niemand hier zeggen-schrijven dat men het niet kon weten.

verder betreffende dit door mij gestarte topic, van mijn kant geen verdere inbreng en alle goeds...

dingo

  • Berichten: 3483
    • Bekijk profiel
tekenen van de tijd
« Reactie #12 Gepost op: november 01, 2012, 10:07:54 pm »
Het is overigens niet zo moeilijk om de winst van Obama te voorspellen want het is vrijwel nog nooit voorgekomen dat de zittende president niet herkozen werd. Al was het maar dat ze meer gelegenheid hebben met de stemmentellerij te knoeien.

learsi

  • Berichten: 2002
    • Bekijk profiel
tekenen van de tijd
« Reactie #13 Gepost op: november 01, 2012, 10:17:22 pm »

quote:

dingo schreef op 01 november 2012 om 22:07:
Het is overigens niet zo moeilijk om de winst van Obama te voorspellen want het is vrijwel nog nooit voorgekomen dat de zittende president niet herkozen werd. Al was het maar dat ze meer gelegenheid hebben met de stemmentellerij te knoeien.


Ook Mitt Romney zal geen garantie zijn.
Uiteindelijk zit deze bij een sekte. Het is dus kiezen tussen een sekte aanhanger en een afgodendienaar. Het zal zo maar kunnen dat Mitt Romney eerst vrede met Israël lijkt te sluiten om vervolgens zich te openbaren als hun vijand.

Het blijft dus zaak de ontwikkelingen met de bijbel in de hand te blijven volgen. ;)

grondig christelijk

  • Berichten: 3071
  • Wat was, Dat is, Zal zijn
    • Bekijk profiel
tekenen van de tijd
« Reactie #14 Gepost op: november 01, 2012, 10:21:01 pm »

quote:

learsi schreef op 01 november 2012 om 22:17:
[...]


Ook Mitt Romney zal geen garantie zijn.
Uiteindelijk zit deze bij een sekte. Het is dus kiezen tussen een sekte aanhanger en een afgodendienaar. Het zal zo maar kunnen dat Mitt Romney eerst vrede met Israël lijkt te sluiten om vervolgens zich te openbaren als hun vijand.

Het blijft dus zaak de ontwikkelingen met de bijbel in de hand te blijven volgen. ;)
dat kan zijn, maar er is een keuze en Romney is niet tegen Israël, het horloge en kompas voor de wereld

grondig christelijk

  • Berichten: 3071
  • Wat was, Dat is, Zal zijn
    • Bekijk profiel
tekenen van de tijd
« Reactie #15 Gepost op: november 01, 2012, 10:22:40 pm »

quote:

dingo schreef op 01 november 2012 om 22:07:
Het is overigens niet zo moeilijk om de winst van Obama te voorspellen want het is vrijwel nog nooit voorgekomen dat de zittende president niet herkozen werd. Al was het maar dat ze meer gelegenheid hebben met de stemmentellerij te knoeien.
dat klopt, maar niet Amerika, maar Israël is de wijzer op de tijdklok van G'd
« Laatst bewerkt op: november 01, 2012, 10:22:52 pm door grondig christelijk »

Riemer Lap

  • was: okidoki
  • Berichten: 8804
  • @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
tekenen van de tijd
« Reactie #16 Gepost op: november 02, 2012, 12:19:25 am »

quote:

grondig christelijk schreef op 01 november 2012 om 22:22:
[...]


dat klopt, maar niet Amerika, maar Israël is de wijzer op de tijdklok van G'd
Gelukkig verander je snel van mening tov

quote:

grondig christelijk schreef op 01 november 2012 om 21:21:
verder betreffende dit door mij gestarte topic, van mijn kant geen verdere inbreng en alle goeds...
Mail me maar als je wat wilt weten

Ozombi

  • Berichten: 716
    • Bekijk profiel
tekenen van de tijd
« Reactie #17 Gepost op: november 02, 2012, 06:21:22 am »
Obama is in alle opzichten een betere wereldleider. Dat kun je in enkele seconden zien.

gaitema

  • Berichten: 10169
  • Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
tekenen van de tijd
« Reactie #18 Gepost op: november 02, 2012, 08:33:14 am »

quote:

Riemer Lap schreef op 31 oktober 2012 om 23:39:
Waar ik in dit soort zaken sterk aan moet denken is dit:
Wat ben je bedroefd, mijn ziel, en onrustig in mij.
Vestig je hoop op God, eens zal ik hem weer loven,
mijn God die mij ziet en redt. (psalm 42).

Zoals Dingo zegt: wij zien van alles, kunnen linken leggen naar de Schrift.
Maar kloppen onze linken wel? Zijn we niet gewoon nieuwsgierig? Zijn we niet bezig met de verkeerde dingen daarin?
Ik denk (nee: ik weet en ervaar!) dat de hoop gericht moet zijn op Christus, ondanks alles wat wij denken te zien. Ik heb dat "tekenen van de tijd zien" losgelaten. Het is niet aan mij, het zal zijn als ik het niet verwacht.
Ik ben er klaar voor en ben er klaar mee en kan niet anders zeggen dan wat de Bijbel ons leert:
Hij die van deze dingen getuigt, zegt: ‘Ja, ik kom spoedig!’ Amen. Kom, Heer Jezus!


volgens mij is het met de kenmerken van de eindtijd die Jezus duid het zo dat ze ter bemoediging dienen. Openbaringen was geschreven voor de vervolgde christenen in klein Azië, zo dat ze het konden plaatsen waarom ze het zo zwaar te verduren kregen.
De eerste christenen dachten dat Jezus ook nog in hun levens terug zou komen. Ik heb begrepen dat Johannes daarom zo laat begon te schrijven, omdat hij het ook eerst in zijn leven verwacht had.  Dus wanneer we de moeilijkheden en drijgingen om ons heen herkennen als zaken waar Jezus wat van gezegd heeft, dan kunnen we gerust zijn en hoeven we niet bang voor de drijgingen in deze wereld te zijn. Het is dus bedoeld om onze verontrustingen en angsten te beantwoorden met de boodschap: "vertrouw op Jezus en houd moet, want Hij zal komen en het zal dan beter zijn."

Ik haal heel veel kracht uit de tekst dat gaat over hoe de mensen zijn in de laatste dagen. Er wordt verteld van de mensen dat ze alleen van zichzelf en hun geld houden, maar dat we moeten volhouden. een bemoediging volgt met de mooie broederlijke woorden: "maar je weet van ons dat je moet volhouden, je hebt van ons geleerd..." Heerlijk. Troostende handen die op je schouders gelegd worden als je drijgt te bezwijken in deze koude kille weerbarstigheid. Je broeders en zusters die om je heen komen staan en je de moed toespreken. "Houd vol jongen, houd vol!"
En Zijn spoedig kan voor ons lang duren.
« Laatst bewerkt op: november 02, 2012, 08:33:45 am door gaitema »
Een nieuwe start is een nieuw begin

gaitema

  • Berichten: 10169
  • Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
tekenen van de tijd
« Reactie #19 Gepost op: november 02, 2012, 08:40:52 am »
GC begon met een tekst uit Johannes over het houden van geboden.

Het toevallige is dat ik vandaag dit las:

Handelingen 21:17-30
 
17 Bij onze aankomst in Jeruzalem ontvingen de gelovigen ons gastvrij.
18 De volgende dag ging Paulus met ons naar Jakobus, bij wie alle oudsten waren samengekomen. 19 Nadat Paulus hen begroet had, vertelde hij tot in bijzonderheden wat God door zijn verkondigingswerk onder de heidenen tot stand had gebracht. 20 Toen ze dat hoorden, prezen en eerden ze God en zeiden: ‘Je hebt kunnen zien, broeder, dat ook vele duizenden Joden het geloof hebben aanvaard, en allen leven vol overtuiging volgens de wet. 21 Nu is hun verteld dat jij de Joden die onder de heidenen wonen aanspoort tot ontrouw aan Mozes; je zou beweren dat ze hun kinderen niet hoeven te besnijden en dat ze zich niet aan de voorschriften hoeven te houden. 22 Hoe weerleggen we dit? Ze zullen ongetwijfeld horen van je komst. 23 Doe daarom wat wij je zeggen. Er zijn bij ons vier mannen die een gelofte hebben afgelegd. 24 Neem hen met je mee, laat je samen met hen reinigen en betaal voor hen de kosten van de offers, waarna ze hun haar kunnen laten afscheren. Dan zal iedereen inzien dat de verhalen die over jou worden verteld onwaar zijn, en dat ook jij doet wat de wet voorschrijft. 25 Wat betreft de heidenen die het geloof hebben aanvaard, hen hebben we schriftelijk op de hoogte gesteld van onze beslissing dat ze zich in acht moeten nemen voor vlees dat bij de afgodendienst is gebruikt, voor bloed, voor vlees waar nog bloed in zit, en voor ontucht.’ 26 Daarop nam Paulus de vier mannen met zich mee. De volgende dag liet hij zich samen met hen reinigen en ging de tempel binnen, waar hij bekendmaakte wanneer de reinigingsperiode zou aflopen, zodat daarna voor ieder van hen het offer gebracht kon worden.
 
Paulus gearresteerd

27 Toen de zeven dagen van de reiniging bijna verstreken waren, zagen Joden uit Asia Paulus in de tempel. Ze grepen hem vast en brachten grote opschudding teweeg onder de tempelbezoekers. 28 Ze schreeuwden: ‘Israëlieten, kom ons helpen! Dit is de man die zich telkens weer tegen het Joodse volk keert en tegen de wet en de tempel. Bovendien heeft hij ook Grieken de tempel binnengebracht, en daarmee heeft hij deze heilige plaats ontwijd.’ 29 Ze hadden hem namelijk kort tevoren met de Efeziër Trofimus in de stad gezien, en ze dachten dat Paulus hem had meegenomen naar de tempel. 30 De hele stad raakte in rep en roer en er ontstond een volksoploop. Paulus werd hardhandig de tempel uit gesleurd, en meteen werden de tempelpoorten gesloten.


Uit: De Nieuwe Bijbelvertaling
 © 2004/2007 Nederlands Bijbelgenootschap
Een nieuwe start is een nieuw begin

learsi

  • Berichten: 2002
    • Bekijk profiel
tekenen van de tijd
« Reactie #20 Gepost op: november 02, 2012, 04:36:59 pm »

quote:

grondig christelijk schreef op 01 november 2012 om 22:21:

dat kan zijn, maar er is een keuze en Romney is niet tegen Israël, het horloge en kompas voor de wereld

Ben ik geheel met je eens daarom verwees ik ook naar de ralatie met israel van beide kandidaten. Mijn voorkeur gaat uit naar Romney vanwege dezelfde redenen als jij. Ik bedoelde ermee te zeggen dat het voor ons allemaal wel kan lijken dat Romney voor Israël de betere keuze lijkt, maar dat de vijand sluw is. Immers zal eerst worden gedaan of er vriendschap is tussen de anti-christ en Israël, die later vals blijkt.

Obama is als stiekeme islamiet al anti-Israël en zou dus niet meer negatief kunnen draaien in zijn anti-israel houding.
« Laatst bewerkt op: november 02, 2012, 04:38:14 pm door learsi »

learsi

  • Berichten: 2002
    • Bekijk profiel
tekenen van de tijd
« Reactie #21 Gepost op: november 02, 2012, 04:40:40 pm »

quote:

Riemer Lap schreef op 02 november 2012 om 00:19:
[...]


Gelukkig verander je snel van mening tov
[...]
Dat zie ik niet? Grondig Christelijk geeft alleen aan dat de wijze van de eindtijd Israël is en niet de USA. Op zijn best dus de relatie tussen de USA met Israël, vanwege Israël.

learsi

  • Berichten: 2002
    • Bekijk profiel
tekenen van de tijd
« Reactie #22 Gepost op: november 02, 2012, 05:32:25 pm »
Ik zou deze er nog aan willen toevoegen:

Nederland op weg naar de ondergang, wanneer zal ons de eerste ramp gaan bereiken?
http://www.nu.nl/nieuws/2...beleid-midden-oosten.html

gaitema

  • Berichten: 10169
  • Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
tekenen van de tijd
« Reactie #23 Gepost op: november 02, 2012, 06:49:12 pm »

quote:

learsi schreef op 02 november 2012 om 16:36:
[...]

Ben ik geheel met je eens daarom verwees ik ook naar de ralatie met israel van beide kandidaten. Mijn voorkeur gaat uit naar Romney vanwege dezelfde redenen als jij. Ik bedoelde ermee te zeggen dat het voor ons allemaal wel kan lijken dat Romney voor Israël de betere keuze lijkt, maar dat de vijand sluw is. Immers zal eerst worden gedaan of er vriendschap is tussen de anti-christ en Israël, die later vals blijkt.

Obama is als stiekeme islamiet al anti-Israël en zou dus niet meer negatief kunnen draaien in zijn anti-israel houding.

Dat is echt zo'n amerikaanse fabel, dat hij een stikumme Islamiet is. Volgens anderen is hij een vrij metselaar. Zo zegt iedereen weer wat. Naar mijn weten is hij bij een kerk aangesloten, dat is één ding wat bekend is.

Verder: ik vind het altijd wat kortzichtig als je een president kiest omdat hij op één punt slechts het goede doet. Echt alleen maar focussen op Israël.
Je moet naar het totaalplaatje kijken.
Een nieuwe start is een nieuw begin

gaitema

  • Berichten: 10169
  • Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
tekenen van de tijd
« Reactie #24 Gepost op: november 02, 2012, 06:58:47 pm »

quote:

Adinomis schreef op 31 oktober 2012 om 22:46:
Tekenen der tijden:
De Joden keren massaal terug naar Israël. Dit is geprofeteerd in de bijbel.
Israël zal voorafgaand aan het Armageddon in grote benauwdheid komen. Dat is allemaal geprofeteerd. We zien de onrust in de omliggende landen. Deze landen zijn in verwarring. Maar God brengt ze in verwarring, dat staat meerdere keren in de bijbel. In de omliggende landen horen we dikwijls de roep dat Israël vernietigd moet worden. Ik heb zelf zulke leuzen gelezen op de muren.

In de politiek zullen ze Israël alleen laten staan. We horen het van Obama. Door zijn achterban heeft hij het nog wel een poosje volgehouden. Maar zelf denkt hij er anders over. Lees maar.

De nieuw te verwachten minister van buitenlandse zaken Timmermans zal ongetwijfeld een andere politieke koers volgen dan zijn voorganger Rosenthal.

Het economisch bestel zakt wereldwijd in elkaar. Het Babylon dat ons zoveel welvaart bracht.

Je ziet het zich allemaal voltrekken.

Maar we mogen goede moed hebben. Want het loopt God niet uit de hand. Het gebeurt precies zoals het geprofeteerd is. Heft uw hoofd op, want uw verlossing genaakt.

Jes. 14:1 Want de HERE zal Zich over Jakob ontfermen en nog zal Hij Israël verkiezen en ze op hun eigen bodem doen wonen; dan zal de vreemdeling zich bij hen aansluiten en men zal zich voegen bij het huis van Jakob.


Het komt allemaal dichterbij, maar we zijn er nog niet.
De tempel is nog niet gebouwd, die moet nog bij de gouden rotskoepelmoskee gebouwd gaan worden. Volgens de preciese berekeningen moet de tempel pal naast de moskee komen te staan. In de omschrijvingen van de bijbel staat ook dat een deel van het terein aan de heidenen gegeven dient te worden. Dus, de moskee hoeft niet weg, want dat deel is voor de heidenen.

Verder hebben we de twee getuigen nog niet en is de anti-christ nog steeds niet opgestaan. Wel zijn er prachtige geruchten dat prince Charles het zou zijn, maar ja, dat zijn weer van die schitterende verhalen.

Wel wordt het serieuzer. Echter denk ik ook: zo lang de opwekkingen nog duren, zo lang hebben we nog. De opwekkingen zijn nog steeds in volle gang. Het draaid op volle toeren.
Een nieuwe start is een nieuw begin

gaitema

  • Berichten: 10169
  • Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
tekenen van de tijd
« Reactie #25 Gepost op: november 02, 2012, 07:02:48 pm »

quote:

learsi schreef op 02 november 2012 om 17:32:
Ik zou deze er nog aan willen toevoegen:

Nederland op weg naar de ondergang, wanneer zal ons de eerste ramp gaan bereiken?
http://www.nu.nl/nieuws/2...beleid-midden-oosten.html


Nou, ik zie het probleem niet. Er staat dat ze zowel voor Israël en Palestina voor zo ver mogelijk bij zullen dragen aan een vredige oplossing in hun conflicten.
Een nobel streven. Is niets mis mee.
Een nieuwe start is een nieuw begin

Ozombi

  • Berichten: 716
    • Bekijk profiel
tekenen van de tijd
« Reactie #26 Gepost op: november 02, 2012, 08:13:24 pm »
Dat zionistische tintje in al die posts irriteert mij nog meer dan dat Riemer Lap zich irriteert aan de theosofische invalshoek ;oP

learsi

  • Berichten: 2002
    • Bekijk profiel
tekenen van de tijd
« Reactie #27 Gepost op: november 02, 2012, 08:32:48 pm »

quote:

Ozombi schreef op 02 november 2012 om 20:13:
Dat zionistische tintje in al die posts irriteert mij nog meer dan dat Riemer Lap zich irriteert aan de theosofische invalshoek ;oP
Dat heet antisemitisme, Ozombi.

gaitema

  • Berichten: 10169
  • Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
tekenen van de tijd
« Reactie #28 Gepost op: november 02, 2012, 09:53:05 pm »
Je doet soms echt heel dom Learsi.
Wist je dat als de moderator er de pest in krijgt en voor de aardigheid de regels gaat handteren die hier op het forum gelden, of wanneer één van de deelnemers op het handje drukt die links boven aan het scherm staat en zijn beklag doet vanwege het op de man spelen, dat je dan het risico kan lopen om geband te worden?

Je overtreed immers de forumregels door constand op de man te spelen.
Dat is dom, omdat je daarmee jezelf alleen maar in het vaarwater werkt en het is dom omdat niemand met dergelijke onnozele stokende opmerkingen van je ook maar één milimeter dichter bij Jezus uit komt.
Een nieuwe start is een nieuw begin

gaitema

  • Berichten: 10169
  • Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
tekenen van de tijd
« Reactie #29 Gepost op: november 02, 2012, 09:54:51 pm »
Ozombi: dat is overigens ook de reden waarom mensen wel eens hun posten verwijderd ziet worden en ik kan het weten, want ik heb zelf al eens een ban gehad.
Ook jij begeeft je iets te veel op glad ijs door opvattingen van christenen af te kraken. Dat is al snel op de man spelen.

Het is maar even, dat jullie het weten.
Een nieuwe start is een nieuw begin

learsi

  • Berichten: 2002
    • Bekijk profiel
tekenen van de tijd
« Reactie #30 Gepost op: november 02, 2012, 10:05:52 pm »

quote:

gaitema schreef op 02 november 2012 om 18:58:

Het komt allemaal dichterbij, maar we zijn er nog niet.
De tempel is nog niet gebouwd, die moet nog bij de gouden rotskoepelmoskee gebouwd gaan worden.
Volgens de preciese berekeningen moet de tempel pal naast de moskee komen te staan.

Zelfs op de plek waar nu illegaal de gouden koepel moskee staat. Dat is nu precies DE reden waarom deze afgoden aabiddings-plaats DAAR is gebouwd.  d:)b
DE reden waarom Joden en Christenen er niet eens mogen bidden.

learsi

  • Berichten: 2002
    • Bekijk profiel
tekenen van de tijd
« Reactie #31 Gepost op: november 02, 2012, 10:07:35 pm »

quote:

gaitema schreef op 02 november 2012 om 21:53:
Je doet soms echt heel dom Learsi.
Wist je dat als de moderator er de pest in krijgt en voor de aardigheid de regels gaat handteren die hier op het forum gelden, of wanneer één van de deelnemers op het handje drukt die links boven aan het scherm staat en zijn beklag doet vanwege het op de man spelen, dat je dan het risico kan lopen om geband te worden?

Je overtreed immers de forumregels door constand op de man te spelen.
Dat is dom, omdat je daarmee jezelf alleen maar in het vaarwater werkt en het is dom omdat niemand met dergelijke onnozele stokende opmerkingen van je ook maar één milimeter dichter bij Jezus uit komt.
Sorry, ik speelde niet op de man maar deel mee dat ani-zionisme een verkapte vorm is van antisemitisme gaitema. Tenzij je bedoeld dat ik op de man speel door aan te bieden voor Ozombi te bidden.

gaitema

  • Berichten: 10169
  • Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
tekenen van de tijd
« Reactie #32 Gepost op: november 02, 2012, 10:09:07 pm »

quote:

learsi schreef op 02 november 2012 om 22:05:
[...]

Zelfs op de plek waar nu illegaal de gouden koepel moskee staat. Dat is nu precies DE reden waarom deze afgoden aabiddings-plaats DAAR is gebouwd.  d:)b
DE reden waarom Joden en Christenen er niet eens mogen bidden.

Kijk, en dit is weer in mijn ogen wijs :)

Ik denk dat ik een sellectie maak in waar ik wel of niet op reageer in je bijdragen.
« Laatst bewerkt op: november 02, 2012, 10:17:11 pm door gaitema »
Een nieuwe start is een nieuw begin

gaitema

  • Berichten: 10169
  • Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
tekenen van de tijd
« Reactie #33 Gepost op: november 02, 2012, 10:16:08 pm »

quote:

learsi schreef op 02 november 2012 om 22:07:
[...]


Sorry, ik speelde niet op de man maar deel mee dat ani-zionisme een verkapte vorm is van antisemitisme gaitema. Tenzij je bedoeld dat ik op de man speel door aan te bieden voor Ozombi te bidden.

Iets is hier vrij snel op de man spelen en in dit geval ook weer vind ik je vergelijking te ver gaan. Antisemitisme is een hele zware betiteling. Daar maak je ook geen vrienden mee. Volgens de forumregels mag je niet op de man spelen. Ik zou daar voorzichtiger mee worden.
Dat heeft 3 voordelen.
1. Je wordt serieuzer genomen door je gesprekspartners.
2. je krijgt meer ruimte om op Jezus te wijzen en van elkaar te leren
3. zo waar, een wereld gaat voor je open.
Een nieuwe start is een nieuw begin

learsi

  • Berichten: 2002
    • Bekijk profiel
tekenen van de tijd
« Reactie #34 Gepost op: november 02, 2012, 10:36:03 pm »

quote:

gaitema schreef op 02 november 2012 om 22:16:
[...]

Iets is hier vrij snel op de man spelen en in dit geval ook weer vind ik je vergelijking te ver gaan. Antisemitisme is een hele zware betiteling. Daar maak je ook geen vrienden mee. Volgens de forumregels mag je niet op de man spelen. Ik zou daar voorzichtiger mee worden.
Dat heeft 3 voordelen.
1. Je wordt serieuzer genomen door je gesprekspartners.
2. je krijgt meer ruimte om op Jezus te wijzen en van elkaar te leren
3. zo waar, een wereld gaat voor je open.


Waarom is iemand wijzen op zijn zogenaamde zionistische bijdragen niet op de man spelen en iemand wijzen op het feit dat anti-zionisme heel erg dicht ligt bij antisemitisme (verkapte vorm ervan is), wel op de man spelen? Kan jij mij dat eens uitleggen gaitema?

Waarom laat het mij koud wanneer men mij een zionist noemt en wordt degene met een dergelijke antisemitische instelling boos als daaraan ook de naam gegeven wordt?

Waarom laat het mij koud wanneer men mij orthodox noemt, terwijl degenen met dus een meer (voor jou) vrije .... inzicht boos wordt als dat dan bij naam en toenaam genoemd wordt?

Waarom laat het mij (en small brother waarschijnlijk ook) koud wanneer een aantal ons eikels noemen in een topic? Is dat niet erg met 2 maten meten? Zelf zal ik ook om zoiets NOOIT op het handje drukken om beklag te doen. Je hebt gezien, dan geef ik netjes aan dat ik net onfatsoenlijk vind en daarbij blijft het dan ook wat mij betreft. Wie wil kan nederig excuus aanbieden en wie niet wil, die doet dat gewoon niet. Ik zal er niet meer of minder door van de ander als broeder liefhebben.

Kan jij mij dat eens uitleggen, gaitema?
« Laatst bewerkt op: november 02, 2012, 10:39:53 pm door learsi »

Riemer Lap

  • was: okidoki
  • Berichten: 8804
  • @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
tekenen van de tijd
« Reactie #35 Gepost op: november 02, 2012, 11:56:11 pm »

quote:

learsi schreef op 02 november 2012 om 20:32:
[...]

Dat heet antisemitisme, Ozombi.

Driewerf neen. Het heet pro naaste Learsi.
Je kunt niet beweren dat een pro palastijn anti semiet is.
Dat is een oordeel waar je geen enkele grond voor hebt.
Christus (je weet wel, de Opgestane Heer van de Kerk) roept niet op om de naaste  te doden. Denk even aan het verhaal van de barmartige samaritaan etc.
Je gaat hier vele malen te kort door de bocht.
Israel van belang? Ja!
De Palastijn niet van belang? Nee.
Mail me maar als je wat wilt weten

learsi

  • Berichten: 2002
    • Bekijk profiel
tekenen van de tijd
« Reactie #36 Gepost op: november 03, 2012, 01:29:09 am »

quote:

Riemer Lap schreef op 02 november 2012 om 23:56:
[...]

Driewerf neen. Het heet pro naaste Learsi.
Je kunt niet beweren dat een pro palastijn anti semiet is.
Dat is een oordeel waar je geen enkele grond voor hebt.
Christus (je weet wel, de Opgestane Heer van de Kerk) roept niet op om de naaste  te doden. Denk even aan het verhaal van de barmartige samaritaan etc.
Je gaat hier vele malen te kort door de bocht.
Israel van belang? Ja!
De Palastijn niet van belang? Nee.


Dit gaat niet oer een pro-palestijn Riemer, maar over een anti-zionist, at een verhullende vorm is van antisemitisme.
G'd de vader noemt de "palestijnen" niet voor niets bastaarden in de Schrift Zach 9:5-6

Bastaarden omdat ze niet eens bestaan, het is een verzonnen volk met een verzonnen naam. Ze doen er alles aan om het Beloofd Land Israël te delen, daar waar G'd de Vader zo ernstig tegen waarschuwt om het niet te verdelen met alle gevolgen van dien. Joel 3:1-3
« Laatst bewerkt op: november 03, 2012, 01:31:10 am door learsi »

gaitema

  • Berichten: 10169
  • Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
tekenen van de tijd
« Reactie #37 Gepost op: november 03, 2012, 04:31:37 am »

quote:

learsi schreef op 02 november 2012 om 22:36:
[...]


Waarom is iemand wijzen op zijn zogenaamde zionistische bijdragen niet op de man spelen en iemand wijzen op het feit dat anti-zionisme heel erg dicht ligt bij antisemitisme (verkapte vorm ervan is), wel op de man spelen? Kan jij mij dat eens uitleggen gaitema?

Waarom laat het mij koud wanneer men mij een zionist noemt en wordt degene met een dergelijke antisemitische instelling boos als daaraan ook de naam gegeven wordt?

Waarom laat het mij koud wanneer men mij orthodox noemt, terwijl degenen met dus een meer (voor jou) vrije .... inzicht boos wordt als dat dan bij naam en toenaam genoemd wordt?

Waarom laat het mij (en small brother waarschijnlijk ook) koud wanneer een aantal ons eikels noemen in een topic? Is dat niet erg met 2 maten meten? Zelf zal ik ook om zoiets NOOIT op het handje drukken om beklag te doen. Je hebt gezien, dan geef ik netjes aan dat ik net onfatsoenlijk vind en daarbij blijft het dan ook wat mij betreft. Wie wil kan nederig excuus aanbieden en wie niet wil, die doet dat gewoon niet. Ik zal er niet meer of minder door van de ander als broeder liefhebben.

Kan jij mij dat eens uitleggen, gaitema?


Ten eerste moet je gewoon kalm blijven en niet uit je slof schieten. Beheers je broer. Ik pak je zo hard aan omdat ik je eigenlijk knap interessant vind, maar vanwege je eigen aanpak, reageer ik bewust zo. Je bent volgens mij net mijn overgrootvader. Die was 55 jaar lang zondagschoolmeester en gereformeerder dan de dominee en toch wist hij kinderen uit een boeren plattelandsgemeente van drie verschillende kerken te boeien op de locale zondagschool met de bijbelverhalen, want hij vertelde het met bezieling.

Ik probeer je kennis te laten maken met wie we echt zijn. Ravijnen te overbruggen. Kloven te dichten.

Daarbij: ik verwacht van jou, omdat God je persoonlijk aansprak meer dan van iemand die door God niet zo persoonlijk aangesproken werd.


Weet je wat me nu te binnen schiet broer? Het advies uit de bijbel:
"houd rekening met de gevoeligheid van hen die niet zo ver zijn in het geloof."

http://home.versatel.nl/jarigfeenstra/Religie/wings.jpg
« Laatst bewerkt op: november 03, 2012, 04:31:57 am door gaitema »
Een nieuwe start is een nieuw begin

grondig christelijk

  • Berichten: 3071
  • Wat was, Dat is, Zal zijn
    • Bekijk profiel
tekenen van de tijd
« Reactie #38 Gepost op: november 03, 2012, 11:20:43 am »
Volgens mij moeten

- Wij als individu tegenover God eerst ons zelf onder de loep nemen. Dan duurt het heel lang dat je aan een ander toekomt.
- Wij als Christen ons tegenover ELKE naaste zelf onder de loep nemen. Dan duurt het heel lang voordat we aan een ander toekomen te veroordelen.
- Wij als kerk onze waarheid en inzicht aan de hand van de Bijbel m.b.t.  Gods plan onder de loep nemen, dan duurt het heel lang voor je aan het joodse volk toekomt.

Daar tegenover staat dat God klip en klaar de vijanden van Israël benoemd, van toen, van nu en van de toekomende tijd.
Hij vertelt ook hoe Hij daarop zal handelen.
Hij vertelt ook dat Zijn oordeel begint in de kerk.

Wat is zijn oordeel? Toen het volk Israël niet naar God wilde luisteren en zondigde wilde hij van van weggaan. Zo zal Hij de kandelaar daar (de kerk wereldbreed) voor een groot deel wegnemen, en die zondigen en ook Zijn volk aanvallen, vervloeken. Nu als is duidelijk dat binnen de kerken steeds meer een scheidslijn ontstaat m.b.t. zijn in de Schrift verkondigde waarheid.

Dit is een algeheel brede waarneming, geen persoonlijke op maat naar een individu.
Deze week zat ik aan tafel met vier collega's die zeer antisemitsische uitspraken deden, ik had in 1942 kunnen zijn. Maar het was hun onwetendheid. Een van hen had wel belangstelling voor DIE JODEN. Ik heb hem de site van
www.janvanbarneveld.nl gestuurd en gewezen op het boek Om Sions wil niet zwijgen.
Ik moest die getuigenis geven, anders was ik geen knip voor de neus waard. Een getuigenis tegen een ongelovige, hoe te meer dringt het me ook op dit forum dingen te delen.

Wij moeten bidden voor hen die buiten staan, dat zijn naast heidenen ook een deel van de medechristenen, vrijzinnige kerken als organisatie, de volken rondom Israël, de natiën en uiteraard ook voor de joden in Israël en wereldwijd.
Lidmaatschap van kerk of doop is niet het criterium, dat is ons levende geloof in het Offer van JC. Maar God en JC zijn één. Wie de beloften van God niet op waarde schat, en zijn tong en handen straks verontreinigd door in woord en daad op te staan tegenover een volk dat in het land van Gods beloften woont, die meewerkt aan het opdrijven van de joden en hun identiteit ondergraaft, die wens ik veel sterkte.
Nogmaals dit is een algemene boodschap niet gericht aan één specifiek iemand. Een geluid wat ik wil laten klinken.

Doch God zal de optrekkende landen niet oordelen omdat de joden zo'n goed volkje zijn, maar omdat de wereld de beloften aan dat volk gedaan ontkennen en dwarsbomen. God bouwt Jeruzalem, Jeruzalem zal de steen zijn waaraan de volken zich zullen vertillen. Het is voor hen een bedwelming.
Lees hier niet de kerk, want de heidenen hebben niets met de kerk, die willen ze niet hebben. Daarvan schamperen ze dat die krachteloos is en dat daar dingen gebeuren die het daglicht niet kunnen verdragen. Maar Jeruzalem, Israël..dat is waar alles nu om draait. Psalm 2 schrijft dat de volken zich roeren. We staan nu in de vooravond, wanneer de dag voortschrijdt zul deze roering zich meer en meer richten op de Joden.

Laten we bekeren, ons meer en meer van onreinheid reinigen, ons dagelijks richten op de Waarheid, want de tijd is kort. Nee, ik noem geen datum. benoem wel de periode waarin we leven als het puntje van de eindtijd.

In 2 tess werd gewaarschuwd dat we niet moesten gaan zitten en wachten, het ontkracht ook niet wat in 1 tess 5 staat. Maar er was een aanvullende uitleg nodig over het misverstaan van sommigen. Ook daar wordt nog eens uitgewerkt wat zal gebeuren.

1 Broeders en zusters, over de komst van onze Heer Jezus Christus en het tijdstip waarop we met hem worden verenigd, zeggen we u: 2 verlies niet meteen uw verstand en raak niet in paniek wanneer een profetie, een uitspraak of een brief die door ons zou zijn geschreven, het voorstelt alsof de dag van de Heer op het punt staat aan te breken. 3 Laat u door niemand misleiden, op geen enkele manier. De dag van de Heer breekt niet aan voordat velen zich van het geloof hebben afgekeerd en de wetteloze mens verschenen is, hij die verloren zal gaan. 4 Hij zal alles wat goddelijk en heilig is bestrijden en zich erboven verheffen, om in Gods tempel plaats te nemen op de troon en zich voor te doen als God zelf. 5 Herinnert u zich niet dat ik u dit herhaalde malen heb gezegd toen ik bij u was? 6 Dan weet u ook wat hem nog tegenhoudt 9 (de aanwezigheid van de HG, op deze aarde, naar mijn mening) en dat hij pas zal verschijnen op de voor hem vastgestelde tijd. 7 Hoewel in het verborgene de wetteloosheid nu al werkzaam is, moet eerst degene die hem tegenhoudt verdwijnen. 8 Pas dan verschijnt hij – en dan zal de Heer Jezus hem doden met de adem van zijn mond en vernietigen door de aanblik van zijn komst. 9 De komst van de wetteloze mens is het werk van Satan en gaat gepaard met groot machtsvertoon en valse tekenen en wonderen, 10 en allen die verloren zullen gaan, zal hij met zijn kwaadaardigheid verleiden. Want ze hebben de liefde voor de waarheid, die hen had kunnen redden, niet aanvaard. 11 Daarom treft God hen met verblinding, zodat ze dwalen en de leugen geloven. 12 Zo zal iedereen die de waarheid niet gelooft maar behagen schept in onrecht, worden veroordeeld.

en in 1 tess staat heel duidelijk:

1 Broeders en zusters, ik hoef u niet te schrijven over het moment waarop dit zal gebeuren, 2 want u weet zelf maar al te goed dat de dag van de Heer komt als een dief in de nacht. 3 Als de mensen zeggen dat er vrede en veiligheid is, worden ze plotseling getroffen door de ondergang, zoals een zwangere vrouw door barensweeën. Vluchten is dan onmogelijk. 4 Maar u, broeders en zusters, u leeft niet in de duisternis, zodat de dag van de Heer u zou kunnen overvallen als een dief, 5 want u bent allen kinderen van het licht en van de dag. Wij behoren niet toe aan de nacht en de duisternis, 6 dus laten we niet slapen, zoals anderen, maar waken en op onze hoede zijn. 7 Wie slaapt, slaapt ’s nachts, en wie zich bedrinkt, is ’s nachts dronken; 8 maar laten wij, die toebehoren aan de dag, op onze hoede zijn, omgord met het harnas van geloof en liefde, en getooid met de helm van de hoop op redding. 9 Want Gods bedoeling met ons is niet dat wij veroordeeld worden, maar dat wij gered worden door onze Heer Jezus Christus. 10 Hij is voor ons gestorven opdat wij, of we nu op aarde zijn of gestorven zijn, samen met hem zullen leven. 11 Dus troost elkaar en wees elkaar tot voorbeeld, zoals u trouwens al doet.
« Laatst bewerkt op: november 03, 2012, 11:48:40 am door grondig christelijk »

gaitema

  • Berichten: 10169
  • Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
tekenen van de tijd
« Reactie #39 Gepost op: november 03, 2012, 12:55:28 pm »
Goede bijdrage.

Wel moet ik steeds denken aan de profetie dat de joden strijd zullen te verduren krijgen tot aan de dag dat ze uitroepen: "gezegend is Hij die komt in de naam van de Heer!"
Een nieuwe start is een nieuw begin

grondig christelijk

  • Berichten: 3071
  • Wat was, Dat is, Zal zijn
    • Bekijk profiel
tekenen van de tijd
« Reactie #40 Gepost op: november 03, 2012, 01:34:01 pm »

quote:

gaitema schreef op 03 november 2012 om 12:55:
Goede bijdrage.

Wel moet ik steeds denken aan de profetie dat de joden strijd zullen te verduren krijgen tot aan de dag dat ze uitroepen: "gezegend is Hij die komt in de naam van de Heer!"


dat zal zijn wanneer Jezus zijn voeten op de Olijfberg zet en zij zien wie ze doorstoken hebben. Dan zal Jezus zijn Koningschap vestigen over de aarde en regeren met de heiligen, na 1000 jaar zal er nog één strijd zijn en dan zal het oordeel komen.

Matt 25, de schapen zijn die zijn regeren vanuit hun hart wilden volgen, de bokken die niet wilden of slechts bogen door de ijzeren staf
« Laatst bewerkt op: november 03, 2012, 01:35:02 pm door grondig christelijk »

learsi

  • Berichten: 2002
    • Bekijk profiel
tekenen van de tijd
« Reactie #41 Gepost op: november 03, 2012, 02:01:59 pm »

quote:

gaitema schreef op 03 november 2012 om 04:31:

Ik probeer je kennis te laten maken met wie we echt zijn. Ravijnen te overbruggen. Kloven te dichten.

Je bent hier ook wel zo een beetje het lijm van het forum..... :)

quote:

Daarbij: ik verwacht van jou, omdat God je persoonlijk aansprak meer dan van iemand die door God niet zo persoonlijk aangesproken werd.

Tveel eer voor mij, ik ben maar een nederige kerkganger en een dienaar die G'd wil dienen met Zijn Woord.


quote:

Weet je wat me nu te binnen schiet broer? Het advies uit de bijbel:
"houd rekening met de gevoeligheid van hen die niet zo ver zijn in het geloof."

Mijn wederhelft had gisteren woorden van gelijke strekking.
We lazen Spreuken 2 toen ze zei: Niet iedereen is altijd even fanatiek bezig in het Woord als jij en dat vergeet jij nog wel eens !  ;(
Daar kan ik niets meer tegenin brengen, niet haar en niet jou opmerking.

Om terug te komen op het Zwaard van G'd.
Mijn intenties zijn niet kwaad tegens niemand, ook voel ik me echt niet meer of beter dan een ander, ik heb mijn eigen zonden waarmee ik worstel, heus.

Maar ik zie het echt zo dat we een prachtig Zwaard van G'd in de kast hebben staan van hem ontvangen, om ons te verdedigen. vanuit mijn beleving zie ik dan broeders en zusters het Zwaard bewerken, bijslijpen, kartelen, of er zaken opplakken. Terwijl voor mij het ontvangen Zwaard Perfect is zoals we het van G'd de Vader hebben mogen ontvangen. Vanuit liefde wil ik daarvoor waarschuwen.

Zoals Paulus in Galaten ergens schrijft, domme Galaten......
Niet uit haat, of beter voelen, maar juist uit liefde ter waarschuwing.

Zoals Paulus dan ook schrift in Galaten 2
10 Want ben ik nu bezig mensen te  overtuigen, of God?  Of probeer ik mensen te behagen? Als ik immers nog mensen behaagde, zou ik geen dienstknecht van Christus zijn.

Waarmee ik me voor alle duidelijkheid absoluut niet wil verheffen naar de hoogde van Paulus. !

gaitema

  • Berichten: 10169
  • Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
tekenen van de tijd
« Reactie #42 Gepost op: november 03, 2012, 02:34:44 pm »

quote:

grondig christelijk schreef op 03 november 2012 om 13:34:
[...]


dat zal zijn wanneer Jezus zijn voeten op de Olijfberg zet en zij zien wie ze doorstoken hebben. Dan zal Jezus zijn Koningschap vestigen over de aarde en regeren met de heiligen, na 1000 jaar zal er nog één strijd zijn en dan zal het oordeel komen.

Matt 25, de schapen zijn die zijn regeren vanuit hun hart wilden volgen, de bokken die niet wilden of slechts bogen door de ijzeren staf


Ik las dit even na. Van een evangelische christen kreeg ik mee dat er een oordeel voor en een oordeel na het 1000 jarig rijk zal zijn. Ik heb de indruk dat er inderdaad voor en na wel een moment is.
Als ik deze gedeelte lees, en dat had ik eerder, dan wordt me niet veel details gegeven over wanneer dit precies plaats vind. Echter nu ik het nog eens lees, krijg ik de indruk dat het er voor is eigenlijk. Ik lees dat direct in vers 31:
Wanneer de Zoon des mensen komt in Zijn heerlijkheid en al de engelen met Hem, dan zal Hij plaats nemen op de troon zijner heerlijkheid.

Vers 34: "dan zal de Koning tot hen, die aan zijn rechter hand zijn zeggen: Komt, gij gezegenden mijns Vaders, beërf het koninkijk...

Dit is  het moment zoals ik het hier begrijp, waarop het koninkrijk begind. Dat Koninkijk begind wanneer het 1000 jarig vredesrijk begind.

Na het 1000 jarig vredesrijk zou (weet ik me te herinderen) het oordeel van het boek komen. Jezus zal het zegel openen van het boek en daarin staat wie er zullen leven en wie niet.

Maar goed, ik vind het een lastig thema. Hoe het ook zij, ik zie hierin een belangrijke les. Jezus leert ons in het oordeel waarin bokken en schappen gescheiden worden dat Jezus kijkt naar hoe wij omgaan met onze broeders en zusters. Zo kan er zomaar een barmhartige samaritaan die zijn Naam nooit gehoord had of Hem niet naar waarheid heeft leren kennen, toch zeer aangenaam kennis met Hem maken met verbazende woorden: "maar, wanneer heb ik u dan geholpen?"
Het kan ook duiden op christenen die amper bewust zijn van wat ze doen. In ieder geval gaat het over de mensen die Jezus onbewust hebben gediend, door Zijn broeders te helpen.

Je blijft natuurlijk zitten met de vraag: hoe zat het met de hemel en het rijk van de duisternis? Waar waren zij en hoe kwamen zij daar? Immers is Jezus altijd de enige weg tot de Vader. Maar ook daarin ben in bescheiden, want ik heb een getuigenis op internet gezien van een vrouw die een BDE had als atheïst en daarin Jezus leerde kennen. Door de BDE werd ze chisten.
Gods wegen zijn heel speciaal met de mensen.
« Laatst bewerkt op: november 03, 2012, 02:38:33 pm door gaitema »
Een nieuwe start is een nieuw begin

grondig christelijk

  • Berichten: 3071
  • Wat was, Dat is, Zal zijn
    • Bekijk profiel
tekenen van de tijd
« Reactie #43 Gepost op: november 03, 2012, 02:52:04 pm »
wat ik of schrijf of wie ook wat zegt, bid in de Geest en het zal je duidelijk worden Gait. De Geest is enorm met jou bezig en jij hebt ook een (bijzondere) taak. Ook op dit forum, net als een  ieder.

gaitema

  • Berichten: 10169
  • Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
tekenen van de tijd
« Reactie #44 Gepost op: november 03, 2012, 03:12:38 pm »

quote:

learsi schreef op 03 november 2012 om 14:01:
[...]

Je bent hier ook wel zo een beetje het lijm van het forum..... :)  

Mooi beeld dat je gebruikt. Lijm komt nooit uit zichzelf op zijn plaats.
Jij bent een werktuig in Zijn Handen :)


quote:


Tveel eer voor mij, ik ben maar een nederige kerkganger en een dienaar die G'd wil dienen met Zijn Woord.  

Je bent een parel in Gods hand en de klei in de hand van de Pottenbakker.

quote:


Mijn wederhelft had gisteren woorden van gelijke strekking.
We lazen Spreuken 2 toen ze zei: Niet iedereen is altijd even fanatiek bezig in het Woord als jij en dat vergeet jij nog wel eens !  ;(
Daar kan ik niets meer tegenin brengen, niet haar en niet jou opmerking.  

Ik zal er over denken dat ik je niet te veel op je nek spring. :)
Ik hoop alleen dat de wazige spiegel waar we in kijken, waar Riemer het over heeft, een stukje bewustzijn zal zijn. Het is niet enkel een wazige spiegel als het gaat om onze kijk op God, maar ook als het gaat om zijn persoonlijke relatie met je broers en zussen in Jezus. De rechter hand hoeft niet te weten wat de linker hand doet. Als de rechter hand het goed doet, dan kan de linker hand er ook weinig over zeggen.

quote:

Om terug te komen op het Zwaard van G'd.
Mijn intenties zijn niet kwaad tegens niemand, ook voel ik me echt niet meer of beter dan een ander, ik heb mijn eigen zonden waarmee ik worstel, heus.

Ik geloof ook wel dat je intenties goed zijn. Het zit er alleen zo ingebakken dat je denkt te weten hoe de intenties van de anderen zijn.
Ik zie eigenlijk in de kern één vrees waar je mee worsteld: dat we van Gods woorden zeggen: "ach nee joh, dat heeft de mens bedacht."
Soms zijn er situaties dat het wel zo lijkt te zijn, maar hierin speelt die wazige spiegel een rol. Die wazige spiegel die het zicht vertroebeld op God, maar ook op elkaar. De rechter hand weet niet wat de linker hand doet. De voet van Het Lichaam ziet niet wat de elleboog bezig houdt. De ogen zien niet wat de oren horen.

quote:

Maar ik zie het echt zo dat we een prachtig Zwaard van G'd in de kast hebben staan van hem ontvangen, om ons te verdedigen. vanuit mijn beleving zie ik dan broeders en zusters het Zwaard bewerken, bijslijpen, kartelen, of er zaken opplakken. Terwijl voor mij het ontvangen Zwaard Perfect is zoals we het van G'd de Vader hebben mogen ontvangen. Vanuit liefde wil ik daarvoor waarschuwen.

Zoals Paulus in Galaten ergens schrijft, domme Galaten......
Niet uit haat, of beter voelen, maar juist uit liefde ter waarschuwing.

Zoals Paulus dan ook schrift in Galaten 2
10 Want ben ik nu bezig mensen te  overtuigen, of God?  Of probeer ik mensen te behagen? Als ik immers nog mensen behaagde, zou ik geen dienstknecht van Christus zijn.

Waarmee ik me voor alle duidelijkheid absoluut niet wil verheffen naar de hoogde van Paulus. !



Ik verbaasde me er al over dat je meer moeite hebt met het begrip "eikel"dan met mijn woorden "je doet soms dom". Maar je hebt wel gelijk. Het zwaard heeft met woorden te maken. Nu ik dit uit Galaten lees en wat je erna aan haalt snap ik hoe je hier tegen aan keek.

Ik denk dat het niet slim van me was om in dat "eikel" mee te gaan, al maakte ik er maar een symbolische grap van. Sorry daar voor. Je bent echt een parel in Gods hand.
De eikelboom waar Riemer over had die ons allen tot eikels maakte, geeft zijn goede bedoelingen met je ook wel weer :)

Het zwaard waar je het over hebt is één van de hoofdthema's en lessen van onze familie!

Ik zal je dat in het kort vertellen.
Het is heel verdrietig maar waar. Mijn moeder komt uit een gebroken gezin. Haar vader had pdd-nos. Een vorm van autisme in het randspectrum er van. Ik heb het ook.
Hij had hulp nodig, maar die was er in die tijd onvoldoende. Ook wist hij die hulp niet in het geloof toen te vinden. Heel het dorp sprak over hem als de man die alles verkeerd deed. Want hij was zo explosief. Het was allemaal zijn schuld dat zijn vrouw bij hem weg ging. Hij ging lede ogen achter uit. Enkel zijn dominee, de buurvrouw, een zus van hem en zijn kinderen bezochten hem nog.
De rest schoof hem alle schuld in de schoenen.
Hij werd steeds magerder en magerder. Op een ochtend heeft hij zich van het leven berooft in de schuur.

Een wereld storte in.

Mijn moeder leerde me: je mond is een twee snijdend zwaard. Mijn vader is gedood met woorden. Woorden kunnen je leven geven en woorden kunnen je doden.

Wees er dus op verdacht, welk een kracht er gaat vanuit woorden.
Oordeel daarom niet over anderen.
Een nieuwe start is een nieuw begin

gaitema

  • Berichten: 10169
  • Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
tekenen van de tijd
« Reactie #45 Gepost op: november 03, 2012, 03:15:08 pm »

quote:

grondig christelijk schreef op 03 november 2012 om 14:52:
wat ik of schrijf of wie ook wat zegt, bid in de Geest en het zal je duidelijk worden Gait. De Geest is enorm met jou bezig en jij hebt ook een (bijzondere) taak. Ook op dit forum, net als een  ieder.

Deze week vecht ik tegen de verleidingen en ik merk dat God me overeind zal houden, net als jullie overeind zal houden.
Lijkt me mooi als we elkaar bemoedigen en aansporen. Voor elkaar bidden en elkaar zegenen. Ik zal er aan denken vandaag :)
Dank je.
Een nieuwe start is een nieuw begin

grondig christelijk

  • Berichten: 3071
  • Wat was, Dat is, Zal zijn
    • Bekijk profiel
tekenen van de tijd
« Reactie #46 Gepost op: november 03, 2012, 03:39:09 pm »

quote:

[message=366775,noline]gaitema schreef op 03 november

Ik zal je dat in het kort vertellen.
Het is heel verdrietig maar waar. Mijn moeder komt uit een gebroken gezin. Haar vader had pdd-nos. Een vorm van autisme in het randspectrum er van. Ik heb het ook.
Hij had hulp nodig, maar die was er in die tijd onvoldoende. Ook wist hij die hulp niet in het geloof toen te vinden. Heel het dorp sprak over hem als de man die alles verkeerd deed. Want hij was zo explosief. Het was allemaal zijn schuld dat zijn vrouw bij hem weg ging. Hij ging lede ogen achter uit. Enkel zijn dominee, de buurvrouw, een zus van hem en zijn kinderen bezochten hem nog.
De rest schoof hem alle schuld in de schoenen.
Hij werd steeds magerder en magerder. Op een ochtend heeft hij zich van het leven berooft in de schuur.

Een wereld storte in.

Mijn moeder leerde me: je mond is een twee snijdend zwaard. Mijn vader is gedood met woorden. Woorden kunnen je leven geven en woorden kunnen je doden.

Wees er dus op verdacht, welk een kracht er gaat vanuit woorden.
Oordeel daarom niet over anderen.


Beste Gait,

Indrukwekkend wat jij hier deelt. Iets wat ik (wellicht in ander vormen, o.a. over scheiden, schuldvraag, vermogen en onvermogen, oordeel van de omgeving) ook zie en ervaar en herken, juist voor mij in deze tijd.
Woorden en oordelen HEBBEN kracht en kunnen karakters van mensen vernietigen. Vernietigen, zonder dat de omgeving dat beseft of tijdig of nooit wil onderkennen. Dit is een GROTE zonde. Als de persoon die onder oordeel ligt dat dan ook steeds minder kan dragen, komt de behoefte aan de dood (ik herken da als realiteit in ervaring en beleving af en toe)
Toch kent God de harten en zal hen die de weg van zelfdoding zijn gegaan niet hard oordelen, zij zijn bij Hem. Hij houdt rekening met hun persoonlijke omstandigheden, simpel omdat het om het persoonlijk geloof gaat, maar ook om de persoonlijke wanhoop. In die gevallen pleit Gods Geest voor ons.

Lieve broeder, door deze omstandigheden is God enorm met je bezig. Ik wil je zeggen dat ik dat herken zonder dat ik dit feitelijk niet in je herkennen kon omdat ik je in levende lijve niet ken.

Ook ik heb een moeilijke achtergrond, lees ik je verhaal en denk...God brengt vaak op een bijzondere manier mensen bij elkaar, zelfs op een forum.
Dank je wel voor je verhaal en ik zegen je met de liefde van God. Die liefde heb je nodig. Ik weet dat als geen één. God geneest pijn, maar de pijn maakt ook zo kwetsbaar in ons reageren. Eenvoudig gaat een wond weer open. Het wonderlijke is wel dat erg verwonden vaak de nabijheid van God enorm ervaren.
« Laatst bewerkt op: november 03, 2012, 04:12:33 pm door grondig christelijk »

gaitema

  • Berichten: 10169
  • Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
tekenen van de tijd
« Reactie #47 Gepost op: november 03, 2012, 04:13:44 pm »
Ja, zo beleef ik het ook. Als tiener zat ik met de club op zolder bij één van de tienerleiding thuis. We waren een jaar of 13. Een jongen vroeg aan de leiding:
"als iemand zelfmoord pleegt, gaat die dan naar de hel?"
Ik klapte compleet dicht. Ik werd enorm bang voor het antwoord. Het huilen stond mij nader dan het lachen, want toen ik 6 was gebeurde het allemaal. Het was nog heel vers.

Gelukkig zei ze: "dat kunnen we niet oordelen, dat is aan God."

Ik geloof dat hij er wel is gekomen. Hij hoort ook bij Jezus, geloof ik.

Je weet dus hoe het is. Sterk dat je vol houdt en op Jezus vertrouwd.
Hij geeft je de rust :)
« Laatst bewerkt op: november 03, 2012, 04:25:47 pm door gaitema »
Een nieuwe start is een nieuw begin

learsi

  • Berichten: 2002
    • Bekijk profiel
tekenen van de tijd
« Reactie #48 Gepost op: november 03, 2012, 05:11:45 pm »

quote:

gaitema schreef op 03 november 2012 om 15:12:

Het zwaard waar je het over hebt is één van de hoofdthema's en lessen van onze familie!

Ik zal je dat in het kort vertellen.
Het is heel verdrietig maar waar. Mijn moeder komt uit een gebroken gezin. Haar vader had pdd-nos. Een vorm van autisme in het randspectrum er van. Ik heb het ook.
Hij had hulp nodig, maar die was er in die tijd onvoldoende. Ook wist hij die hulp niet in het geloof toen te vinden. Heel het dorp sprak over hem als de man die alles verkeerd deed. Want hij was zo explosief. Het was allemaal zijn schuld dat zijn vrouw bij hem weg ging. Hij ging lede ogen achter uit. Enkel zijn dominee, de buurvrouw, een zus van hem en zijn kinderen bezochten hem nog.
De rest schoof hem alle schuld in de schoenen.
Hij werd steeds magerder en magerder. Op een ochtend heeft hij zich van het leven berooft in de schuur.

Een wereld storte in.

Mijn moeder leerde me: je mond is een twee snijdend zwaard. Mijn vader is gedood met woorden. Woorden kunnen je leven geven en woorden kunnen je doden.

Wees er dus op verdacht, welk een kracht er gaat vanuit woorden.
Oordeel daarom niet over anderen.

Poeh heftig gaitema, het werpt voor mij wel een licht waarom je gevoeliger lijkt te zijn voor woorden zo snel die in de richting van oordelen neigen. Heel begrijpelijk.
Dapper ook van je dat je het zo openlijk deelt hier op het forum ook.  _O_

gaitema

  • Berichten: 10169
  • Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
tekenen van de tijd
« Reactie #49 Gepost op: november 03, 2012, 06:04:48 pm »
Het is inderdaad de wortel van mijn strijd daarop.
Ik geloof dat woorden voor iedereen heel belangrijk zijn.
Je kan ermee tot zegen zijn en tot een vloek zijn.
In meerdere en mindere mate natuurlijk.
Daarbij dus ook rekening houdend met iemands geestelijke wapenuitrusting.
Mensen die pril zijn in het licht van Jezus zijn gevoeliger ervoor dan een rotsblok van een Petrus natuurlijk :)
Een nieuwe start is een nieuw begin