Auteur Topic: Gezamenlijk als broeders  (gelezen 10551 keer)

learsi

  • Berichten: 2002
    • Bekijk profiel
Gezamenlijk als broeders
« Gepost op: oktober 31, 2012, 01:19:19 pm »

Adinomis

  • Berichten: 1813
    • Bekijk profiel
Gezamenlijk als broeders
« Reactie #1 Gepost op: oktober 31, 2012, 01:37:37 pm »

quote:



Heel mooi!

In 2001 heb ik in Haifa (waar deze bijeenkomst ook georganiseerd was) een dienst bijgewoond van Arabische en Israëlische gelovigen samen. Dit is een gemeente die al lang bestaat. Prachtig!

Zaterdag sprak ik een oude Jodin die nog in het concentratiekamp heeft gezeten. Ze zei: "we moeten ook een goede oplossing voor de Palestijnen vinden". Helemaal geen haat.
Rom.12:21 Laat u niet overwinnen door het kwade, maar overwin het kwade door het goede.

gaitema

  • Berichten: 10169
  • Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Gezamenlijk als broeders
« Reactie #2 Gepost op: november 04, 2012, 01:33:10 am »
Mooi :)
Een nieuwe start is een nieuw begin

Riemer Lap

  • was: okidoki
  • Berichten: 8804
  • @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
Gezamenlijk als broeders
« Reactie #3 Gepost op: november 05, 2012, 12:47:01 am »

quote:

Yep. er zijn dus ook bastaarden die zich kunnen bekeren. Het blijven echter bastaarden in jouw optiek.
Mail me maar als je wat wilt weten

learsi

  • Berichten: 2002
    • Bekijk profiel
Gezamenlijk als broeders
« Reactie #4 Gepost op: november 05, 2012, 10:56:10 am »

quote:

Yep. er zijn dus ook bastaarden die zich kunnen bekeren. Het blijven echter bastaarden in jouw optiek.


Oh ja? waar schrijf ik dat dan? heb ik dan niet verwezen naar Walid Shoebat?

Wanneer ik het zo had geschreven richting jou had je mij beticht van oordelen, besef je dat eigenlijk wel. En nog verkeerd ook, zie onder svp.

Deze christenen uit de "palestijnse" gebieden erkennen namelijk dat het beloofde Land aan door G'd aan Israël is geschonken omdat het in de Schrift staat. Daarmee zijn ze bastaard af ! Wellicht dat G'd christenen die nog wel deze Belofte van Hem aan Israël in twijfel trekken als zodanig ziet? Dat staat niet in de Schrift en is gissen. Maar bezien in het licht van de afval van de gemeente zou het zomaar kunnen.
« Laatst bewerkt op: november 05, 2012, 01:50:16 pm door learsi »

learsi

  • Berichten: 2002
    • Bekijk profiel
Gezamenlijk als broeders
« Reactie #5 Gepost op: november 05, 2012, 12:07:21 pm »
@ allemaal,

Zie hier
http://israeltoday.nl/hea...oden-bidden-op-tempelberg

Laten we toch allen bidden dat de Joden en Christenen weer mogen bidden op de Tempelberg tot JHWH, de G'd van Israël !

Te lang mag er alleen maar gebeden worden naar de afgod allah.

gaitema

  • Berichten: 10169
  • Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Gezamenlijk als broeders
« Reactie #6 Gepost op: november 05, 2012, 12:21:01 pm »

quote:

learsi schreef op 05 november 2012 om 10:56:
[...]


Oh ja? waar schrijf ik dat dan? heb ik dan niet verwezen naar Walid Shoebat?
Deze christenen uit de "palestijnse" gebieden erkennen namelijk dat het beloofde Land aan door G'd aan Israël is geschonken omdat het in de Schrift staat. Daarmee zijn ze bastaard af ! Wellicht dat G'd christenen die nog wel deze Belofte van Hem aan Israël in twijfel trekken als zodanig ziet? Dat staat niet in de Schrift en is gissen. Maar bezien in het licht van de afval van de gemeente zou het zomaar kunnen.
Ik reagerede op Adinomis over de gemeente en de joodse vrouw.
Een nieuwe start is een nieuw begin

learsi

  • Berichten: 2002
    • Bekijk profiel
Gezamenlijk als broeders
« Reactie #7 Gepost op: november 05, 2012, 12:45:07 pm »

quote:

gaitema schreef op 05 november 2012 om 12:21:
[...]


Ik reagerede op Adinomis over de gemeente en de joodse vrouw.
Er is inderdaad is fout gegaan, het was een reactie op Riemer en niet op jou, excuus, ik zal het corrigeren.

gaitema

  • Berichten: 10169
  • Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Gezamenlijk als broeders
« Reactie #8 Gepost op: november 05, 2012, 01:05:32 pm »
okido!
Een nieuwe start is een nieuw begin

Riemer Lap

  • was: okidoki
  • Berichten: 8804
  • @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
Gezamenlijk als broeders
« Reactie #9 Gepost op: november 05, 2012, 03:21:37 pm »

quote:

learsi schreef op 05 november 2012 om 10:56:
[...]


Oh ja? waar schrijf ik dat dan? heb ik dan niet verwezen naar Walid Shoebat?
Jawel maar de titel "bastaarden" heb je nadrukkelijk geplakt aan een volk.
Kijk maar even:

quote:

learsi schreef op 03 november 2012 om 01:29:
[...]


Dit gaat niet oer een pro-palestijn Riemer, maar over een anti-zionist, at een verhullende vorm is van antisemitisme.
G'd de vader noemt de "palestijnen" niet voor niets bastaarden in de Schrift Zach 9:5-6

Bastaarden omdat ze niet eens bestaan, het is een verzonnen volk met een verzonnen naam. Ze doen er alles aan om het Beloofd Land Israël te delen, daar waar G'd de Vader zo ernstig tegen waarschuwt om het niet te verdelen met alle gevolgen van dien. Joel 3:1-3

quote:

learsi schreef op 05 november 2012 om 10:56:
Wanneer ik het zo had geschreven richting jou had je mij beticht van oordelen, besef je dat eigenlijk wel. En nog verkeerd ook, zie onder svp.

Deze christenen uit de "palestijnse" gebieden erkennen namelijk dat het beloofde Land aan door G'd aan Israël is geschonken omdat het in de Schrift staat. Daarmee zijn ze bastaard af ! Wellicht dat G'd christenen die nog wel deze Belofte van Hem aan Israël in twijfel trekken als zodanig ziet? Dat staat niet in de Schrift en is gissen. Maar bezien in het licht van de afval van de gemeente zou het zomaar kunnen.
Ach, een ontsnappingsclausule. Even terug naar waar ik je op aansprak?
In de andere draad heb ik onderstaand gepost: http://forum.gkv.nl/forum/view_message/366821

Waarbij Riemer Lap in "tekenen van de tijd" nog steeds staat als een huis.
Mail me maar als je wat wilt weten

learsi

  • Berichten: 2002
    • Bekijk profiel
Gezamenlijk als broeders
« Reactie #10 Gepost op: november 05, 2012, 05:03:50 pm »
@ Riemer,

Ik sta nog steeds achter wat ik geschreven heb hoor.
Maar en waar christen met "opalestijs" achtergrond erkent dat "palestijnen" een bedachte naam is voor een niet bestaand volk. Ze erkennen dat ze gewoon Arabieren zijn. Ze erkennen eveneens dat het land Israël door G'd de vader aan de joden is beloofd en niet aan hen.

Als Nederland nu een wet zou uitvaardigen die volledig tegen de Schrift ingaat, dan zou ik mij laten horen en dat duidelijk maken. Desnoods overal waar mogelijk laten weten dat ik me schaam een Nederlander te zijn vanwege die beslissing.

Dat doe ik al mbt abortus en euthanasie overigens. Ik neem daar duidelijk afstand van de wijze zoals Nederland deze toepast.

Zo doet een waar christen uit de "palstijnse" gebieden dat ook. Daarmee zijn ze geen "palestijn"meer maar arabier. Ze wensen zich niet langer te identificeren met een verzonnen naam "palastijnen" bedacht door wijlen Opperhoofd terrorist Arafat.
Daarmee zijn ze dus bastaard af !

Riemer Lap

  • was: okidoki
  • Berichten: 8804
  • @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
Gezamenlijk als broeders
« Reactie #11 Gepost op: november 05, 2012, 05:07:57 pm »
Learsi: als jij tegen de nederlandse staat en wetgeving bent dan ben je nog steeds een nederlander.
Ondanks dat je je mogelijk Belg voelt of Duitser: je bent een nederlander.
Lees mijn opmerkingen even in dat licht (wat ik al eerder had aangegeven....)
Mogelijk dat je dan snapt wat ik schrijf?
En dan is jouw opmerking over mensen, naasten, die je betitelt als bastaarden vreemd.
Los daarvan is het gebruiken van dat soort termen vreemd te noemen, zeker als je het baseert op een uit het verband getrokken tekst in Zacharia.
Mail me maar als je wat wilt weten

learsi

  • Berichten: 2002
    • Bekijk profiel
Gezamenlijk als broeders
« Reactie #12 Gepost op: november 05, 2012, 06:04:49 pm »

quote:

Riemer Lap schreef op 05 november 2012 om 17:07:
Learsi: als jij tegen de nederlandse staat en wetgeving bent dan ben je nog steeds een nederlander.
Ondanks dat je je mogelijk Belg voelt of Duitser: je bent een nederlander.
Lees mijn opmerkingen even in dat licht (wat ik al eerder had aangegeven....)
Mogelijk dat je dan snapt wat ik schrijf?
En dan is jouw opmerking over mensen, naasten, die je betitelt als bastaarden vreemd.
Los daarvan is het gebruiken van dat soort termen vreemd te noemen, zeker als je het baseert op een uit het verband getrokken tekst in Zacharia.


Nederlanders bestaan echt, het is geen verzonnen volk, onze geschiedenis gaat eeuwen en eeuwen terug.

Maar "palestijnen" bestaan niet echt, het is een verzonnen volk dat nooit heeft bestaan. Daarom wie als waar christen afstand neemt van deze valse identiteit is geen 'palestijn" meer.

Stel dat Nederland iets heel onbijbels doet door de politiek beslist en dus bijna alle Nederlanders die het steunen en jij en ik zetten ons ertegen af, nemen er openlijk afstand van en vragen er vergeving voor bij G'd de Vader, dan zal ons deze foute actie van de andere Nederlanders niet worden aangerekend. In dat opzicht zal g'd ons dan niet tot de Nederlanders rekenen.

Zo zal het ook zijn met de "palestijnen" die afstand nemen van hun satanische motivatie om de joden het beloofde Land af te nemen. En omdat "palestijnen" niet bestaan zijn ze al helemaal geen "palestijn" meer bij het afstand ervan nemen en het erkennen dat het een verzonnen nep-volkje is.

Adinomis

  • Berichten: 1813
    • Bekijk profiel
Gezamenlijk als broeders
« Reactie #13 Gepost op: november 05, 2012, 06:12:35 pm »
Van Dale, betekenis bastaard:

bas·taard de; -en, -s 1 m,v niet uit een wettig huwelijk geboren kind

Ismaël was niet geboren uit het wettige huwelijk van Abraham. Was daarom een bastaard en daarom werd zijn nageslacht ook zo door God gezien. (Zach.9:6)
Dat is geen scheldwoord maar duidt op de positie van dit volk. Het is een lagere positie m.b.t. de wettige kinderen. Op deze manier wordt het woord bastaard als normaal woord in de bijbel gebruikt.

Iemand die uit God geboren is, van nature bastaard of niet, is een wettig kind van God.

Het is niet de moeite waard om hier ruzie over te maken.
Rom.12:21 Laat u niet overwinnen door het kwade, maar overwin het kwade door het goede.

learsi

  • Berichten: 2002
    • Bekijk profiel
Gezamenlijk als broeders
« Reactie #14 Gepost op: november 05, 2012, 08:41:38 pm »

quote:

Adinomis schreef op 05 november 2012 om 18:12:
Van Dale, betekenis bastaard:

bas·taard de; -en, -s 1 m,v niet uit een wettig huwelijk geboren kind

Ismaël was niet geboren uit het wettige huwelijk van Abraham. Was daarom een bastaard en daarom werd zijn nageslacht ook zo door God gezien. (Zach.9:6)
Dat is geen scheldwoord maar duidt op de positie van dit volk. Het is een lagere positie m.b.t. de wettige kinderen. Op deze manier wordt het woord bastaard als normaal woord in de bijbel gebruikt.

Iemand die uit God geboren is, van nature bastaard of niet, is een wettig kind van God.

Het is niet de moeite waard om hier ruzie over te maken.
Inderdaad een onwettig volk dus.

grondig christelijk

  • Berichten: 3071
  • Wat was, Dat is, Zal zijn
    • Bekijk profiel
Gezamenlijk als broeders
« Reactie #15 Gepost op: november 05, 2012, 08:54:12 pm »

quote:

learsi schreef op 05 november 2012 om 20:41:
[...]


Inderdaad een onwettig volk dus.
Je vergeet even de belofte aan Ismaël gedaan?

Adinomis

  • Berichten: 1813
    • Bekijk profiel
Gezamenlijk als broeders
« Reactie #16 Gepost op: november 05, 2012, 09:29:00 pm »

quote:

grondig christelijk schreef op 05 november 2012 om 20:54:

Je vergeet even de belofte aan Ismaël gedaan?


Op 21 oktober 17.53 heb ik dat in het topic 'de hoer van Babylon' in antwoord op Learsi ook al benadrukt:

citaat:

Nee, ik dacht aan de belofte aan Ismaël: "20 En wat Ismaël betreft, ik verhoor je: ik zal hem zegenen, hem vruchtbaar maken en hem veel, heel veel nakomelingen geven. Twaalf stamvorsten zal hij verwekken en er zal een groot volk uit hem voortkomen."
 Ook een belofte die vervuld is.
 
Wat jij schreef zijn oordelen. Die zullen inderdaad ook gaan plaatsvinden. Dat ziet er niet goed voor hen uit. Ja, wie aan Gods oogappel komt......

Maar in Gaza zitten ook christenen die het erg moeilijk hebben. Open Doors bericht er regelmatig over.
Rom.12:21 Laat u niet overwinnen door het kwade, maar overwin het kwade door het goede.

grondig christelijk

  • Berichten: 3071
  • Wat was, Dat is, Zal zijn
    • Bekijk profiel
Gezamenlijk als broeders
« Reactie #17 Gepost op: november 05, 2012, 09:43:36 pm »

quote:

Adinomis schreef op 05 november 2012 om 21:29:
[...]


Op 21 oktober 17.53 heb ik dat in het topic 'de hoer van Babylon' in antwoord op Learsi ook al benadrukt:

citaat:

Nee, ik dacht aan de belofte aan Ismaël: "20 En wat Ismaël betreft, ik verhoor je: ik zal hem zegenen, hem vruchtbaar maken en hem veel, heel veel nakomelingen geven. Twaalf stamvorsten zal hij verwekken en er zal een groot volk uit hem voortkomen."
 Ook een belofte die vervuld is.
 
Wat jij schreef zijn oordelen. Die zullen inderdaad ook gaan plaatsvinden. Dat ziet er niet goed voor hen uit. Ja, wie aan Gods oogappel komt......

Maar in Gaza zitten ook christenen die het erg moeilijk hebben. Open Doors bericht er regelmatig over.
we zijn het helemaal eens, maar wat ik ook wilde accentueren, voor een deel van Ismaël is hoop. Laten we bidden dat die hoop voor een OVERGROOT deel is?

learsi

  • Berichten: 2002
    • Bekijk profiel
Gezamenlijk als broeders
« Reactie #18 Gepost op: november 05, 2012, 10:28:08 pm »

quote:

Adinomis schreef op 05 november 2012 om 21:29:
[...]


Op 21 oktober 17.53 heb ik dat in het topic 'de hoer van Babylon' in antwoord op Learsi ook al benadrukt:

citaat:

Nee, ik dacht aan de belofte aan Ismaël: "20 En wat Ismaël betreft, ik verhoor je: ik zal hem zegenen, hem vruchtbaar maken en hem veel, heel veel nakomelingen geven. Twaalf stamvorsten zal hij verwekken en er zal een groot volk uit hem voortkomen."
 Ook een belofte die vervuld is.
 
Wat jij schreef zijn oordelen. Die zullen inderdaad ook gaan plaatsvinden. Dat ziet er niet goed voor hen uit. Ja, wie aan Gods oogappel komt......

Maar in Gaza zitten ook christenen die het erg moeilijk hebben. Open Doors bericht er regelmatig over.
Zoals toen ook aangegeven, de ware christenen en Gaza, nemen afstand van de leugen een "palestijn" te zijn en zijn derhalve gewoon Arabieren die bekeerd zijn en niet meer onder de "palestijnse" leugen vallen. Ook niet meer onder Ismael.

Riemer Lap

  • was: okidoki
  • Berichten: 8804
  • @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
Gezamenlijk als broeders
« Reactie #19 Gepost op: november 06, 2012, 12:15:09 am »

quote:

learsi schreef op 05 november 2012 om 22:28:
[...]


Zoals toen ook aangegeven, de ware christenen en Gaza, nemen afstand van de leugen een "palestijn" te zijn en zijn derhalve gewoon Arabieren die bekeerd zijn en niet meer onder de "palestijnse" leugen vallen. Ook niet meer onder Ismael.

Feit is dat de palastijnen als volk bestaan. Jij kunt hun ontkennen maar dat zegt niets over het feit.
Daarnaast: God kent ook de palastijnen en heeft zijn Zoon ten offer gebracht voor hen.
Inderdaad: ook voor bastaarden.
Mogelijk wel met name voor bastaarden is Christus gestorven.
Geen idee, ik ben God niet.
Echter, het benoemen van een gehele demografische groep als zijnde "bastaarden"  (dat doe je namelijk steeds!!!!) is volgens mij een christen onwaardig.
Mail me maar als je wat wilt weten

gaitema

  • Berichten: 10169
  • Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Gezamenlijk als broeders
« Reactie #20 Gepost op: november 06, 2012, 12:28:14 am »
Een Palestijn is een Palestijn. We noemen Irakesen, Iraniërs en Jordaniërs toch ook geen arabieren?
Ik ben toch ook geen Duitser, omdat ik in het gebied woon wat vroeger voor de 16de eeuw onder Munster viel en daarvoor onder de Saksen?
« Laatst bewerkt op: november 06, 2012, 12:29:11 am door gaitema »
Een nieuwe start is een nieuw begin

Riemer Lap

  • was: okidoki
  • Berichten: 8804
  • @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
Gezamenlijk als broeders
« Reactie #21 Gepost op: november 06, 2012, 12:31:41 am »

quote:

gaitema schreef op 06 november 2012 om 00:28:
Een Palestijn is een Palestijn. We noemen Irakesen, Iraniërs en Jordaniërs toch ook geen arabieren?
Ik ben toch ook geen Duitser, omdat ik in het gebied woon wat vroeger voor de 16de eeuw onder Munster viel en daarvoor onder de Saksen?

Mag ik je zoenen om je duidelijke taal? Ik schrijf dit al enige tijd maar niemand lijkt dat te snappen.
Jij echter bent een achterhoeker, niets meer dan dat  :Y)
Mail me maar als je wat wilt weten

gaitema

  • Berichten: 10169
  • Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Gezamenlijk als broeders
« Reactie #22 Gepost op: november 06, 2012, 12:42:34 am »
Pas op hé!
Ook jij kan te ver gaan!
Een achterhoeker is een tukker, wat denken ze wel niet!

Hier nog het gebied van Munster aan het begin van de 16de eeuw :)
http://commons.wikimedia....Circles-2005-10-15-de.png

Ich bin eine tukker, Ich bin keine Duutser!
Een nieuwe start is een nieuw begin

Riemer Lap

  • was: okidoki
  • Berichten: 8804
  • @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
Gezamenlijk als broeders
« Reactie #23 Gepost op: november 06, 2012, 12:44:40 am »

quote:

gaitema schreef op 06 november 2012 om 00:42:
Pas op hé!
Ook jij kan te ver gaan!
Een achterhoeker is een tukker, wat denken ze wel niet!

Hier nog het gebied van Munster aan het begin van de 16de eeuw :)
http://commons.wikimedia....Circles-2005-10-15-de.pngAch, ondanks je anti duitse gevoelens houdt ik van je :)


Ich bin eine tukker, Ich bin keine Duutser!
Mail me maar als je wat wilt weten

Trajecto

  • Berichten: 4990
  • Nulla aetas ad discendum sera
    • Bekijk profiel
Gezamenlijk als broeders
« Reactie #24 Gepost op: november 06, 2012, 01:05:24 am »
Ai, Riemer heeft geen woorden meer... B)
Slechts het quoten van Gaits woorden gaat nog, maar verder geen reactie. :P

gaitema

  • Berichten: 10169
  • Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Gezamenlijk als broeders
« Reactie #25 Gepost op: november 06, 2012, 07:09:27 am »
Ik heb er niets aan toe te voegen :D
Een nieuwe start is een nieuw begin

wimnusselder

  • Berichten: 727
    • Bekijk profiel
Gezamenlijk als broeders
« Reactie #26 Gepost op: november 06, 2012, 07:45:59 am »
Hoi learsi,

Elk volk is aan het begin van zijn geschiedenis verzonnen.
Een volk 'bestaat' krachtens de mate van identificatie van een (voldoende grote) groep mensen met (voldoende) zaken die ze delen.
Het tragische is, dat Israel de Palestijnen als volk gecreëerd heeft door wat de Palestijnen Al Nakba noemen: de verdrijving van een hele hoop van hen uit het gebied waar de staat Israel werd gevestigd.
Een volk bestaat inderdaad 'meer', als je daar van kunt spreken, naarmate het een langere geschiedenis deelt, maar een korte geschiedenis als volk kan gecompenseerd worden door sterkere identificatie met wat ze delen.

Met v&Vriendengroet,

Wim

learsi

  • Berichten: 2002
    • Bekijk profiel
Gezamenlijk als broeders
« Reactie #27 Gepost op: november 06, 2012, 06:06:59 pm »

quote:

wimnusselder schreef op 06 november 2012 om 07:45:
Hoi learsi,

Elk volk is aan het begin van zijn geschiedenis verzonnen.
Een volk 'bestaat' krachtens de mate van identificatie van een (voldoende grote) groep mensen met (voldoende) zaken die ze delen.
Het tragische is, dat Israel de Palestijnen als volk gecreëerd heeft door wat de Palestijnen Al Nakba noemen: de verdrijving van een hele hoop van hen uit het gebied waar de staat Israel werd gevestigd.
Een volk bestaat inderdaad 'meer', als je daar van kunt spreken, naarmate het een langere geschiedenis deelt, maar een korte geschiedenis als volk kan gecompenseerd worden door sterkere identificatie met wat ze delen.

Met v&Vriendengroet,

Wim

Het volk "palestijnen" is na 1967 bedacht door Jasser Arafat, Opper terrorist om valse propaganda mee te bedrijven. Niemand greep in bij deze onzin. Maar als de leugen maar lang genoeg duurt en wordt herhaald dan gaan er mensen zijn die het als waarheid aannemen. Zoals de kreet bezetter en kolonisten mbt Israël.

De ware bekeerde "palestijnen" tot het christendom erkennen dat ook.

Trajecto

  • Berichten: 4990
  • Nulla aetas ad discendum sera
    • Bekijk profiel
Gezamenlijk als broeders
« Reactie #28 Gepost op: november 06, 2012, 06:55:43 pm »

quote:

gaitema schreef op 06 november 2012 om 00:28:
Een Palestijn is een Palestijn. We noemen Irakesen, Iraniërs en Jordaniërs toch ook geen arabieren?
Ik ben toch ook geen Duitser, omdat ik in het gebied woon wat vroeger voor de 16de eeuw onder Munster viel en daarvoor onder de Saksen?
Ach ja, er verschillende wijzen van indelen.
Arabieren is inderdaad een benaming waar het niet zo duidelijk is wie je daar wel of niet onder laat vallen. In Jodanië is Arabisch toch wel de officiële landstaal, maar er wonen mensen uit diverse volkeren. In Irak spreekt men voor een groot deel ook Arabisch. In het noorden hebben we de Koerden en die spreken een andere taal. Iran is niet Arabisch en daar spreekt men ook een heel andere taal die echter wel met het Arabische schrift (plus een paar extra letters) wordt opgetekend.

En jij zult wel goed Nedersaksisch spreken, toch? :P

Riemer Lap

  • was: okidoki
  • Berichten: 8804
  • @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
Gezamenlijk als broeders
« Reactie #29 Gepost op: november 07, 2012, 12:57:49 am »

quote:

learsi schreef op 06 november 2012 om 18:06:
[...]

Het volk "palestijnen" is na 1967 bedacht door Jasser Arafat.
Het volk Israel is verzonnen door een iemand die een ander iemand aansprak en zei "verlaat je land" waarbij tot op heden wetenschappelijk geen bewijs is van welke iemand wie was.
Zo kan ik dus van alles roepen zonder met iets te komen.

God zegent Ismael. Die zegen is nimmer ingetrokken.
Jij vervloekt Ismael en zijn nageslacht.
Wat denk je, wie van jullie heeft betere papieren? Jij of God?


En ja: er zit van alles fout in die regio. Ook vanuit Israel gaat er van alles niet zoals het hoort volgens het liefdegebod van Christus. En ja: ook de palastijnen zijn niet vrij te pleiten op een scala aan gebieden.
Maar geeft jou dat het recht om de zegen aan Ismael (Jij legde de link tussen Ismael en de palastijnen toch....) om te zetten in een vloek?

Mijn idee: benader hen eens als een ook gezegend volk. Wijs hen op de rijkdom van die zegen in plaats van de palastijnen te betittelen als bastaarden.
Los daarvan: Ismael was geen bastaard. Het verwekken van nageslacht bij een bij-vrouw gold niet als overspel en ook niet als onwettig meen ik mij te herinneren.
Zegt de Bijbel iets over de wettigheid van Ismael trouwens?
Mail me maar als je wat wilt weten

learsi

  • Berichten: 2002
    • Bekijk profiel
Gezamenlijk als broeders
« Reactie #30 Gepost op: november 07, 2012, 10:32:48 am »

quote:

Riemer Lap schreef op 07 november 2012 om 00:57:
[...]
Het volk Israel is verzonnen door een iemand die een ander iemand aansprak en zei "verlaat je land" waarbij tot op heden wetenschappelijk geen bewijs is van welke iemand wie was.

Je degradeert nu Vader G'd Zijn Belofte tot een onbestemd iemand die tegen een ander onbekend iemand iets zegt dat verzonnen is? Je verwerpt hiermee de basis van de Schrift en zelfs van het evangelie wat mij betreft. ;(

Zoals ik eerder aangaf in een vers dat duidelijk stelt dat we als christen geloven moeten ook al lijkt dat niet overeen te komen met de wetenschap of zelfs tegengesteld zijn. Wij geloven immers in de onzichtbare wereld? Of zouden dat in ieder geval behoren te doen volgens dat vers.


quote:

God zegent Ismael. Die zegen is nimmer ingetrokken.
Jij vervloekt Ismael en zijn nageslacht.
Wat denk je, wie van jullie heeft betere papieren? Jij of God?

Ismael staat ten eerste voor alle Arabieren en niet alleen voor het bedachte volk de "palestijnen".

Genesis 17
18 En Abraham zei tegen God: Och, zou Ismaël voor Uw aangezicht mogen leven!
19 God zei: Integendeel,  uw vrouw Sara zal u een zoon baren en u moet hem de naam Izak geven. Ik zal Mijn verbond met hem maken, tot een eeuwig verbond voor zijn nageslacht na hem.
20 Wat Ismaël betreft, heb Ik u verhoord. Zie,  Ik heb hem gezegend en zal hem vruchtbaar maken en hem uitermate talrijk maken: twaalf vorsten zal hij verwekken en Ik zal hem tot een groot volk maken.
21 Mijn verbond echter zal Ik met Izak maken, de zoon die Sara u volgend jaar  op deze vastgestelde tijd zal baren.
22 Toen Hij geëindigd had met hem te spreken, voer God van Abraham op.


G'd heeft Ismael veel nakomelingen gegeven, kijk maar eens naar hoe groot het islamitische "volk" wordt, maar het gaat om het Verbond dat G'd de Vader sluit met Isaac en absoluut NIET met Ismael wil afsluiten, ook al vraagt Zijn vriend Abraham hierom. En bij dat Verbond met Isaac is het Beloofde Land Israël onlosmakelijk verbonden ! G'd de vader heeft gekozen wie Hij wil en dat is Israël. Zoals Hij ook voor Jacob koos en niet voor Esau, voor Abel en niet voor Kaïn.

In Genesis 22 zegt G'd de vader niet voor niets
2 Hij zei: Neem toch uw zoon,  uw enige, die u liefhebt, Izak, ga naar het land Moria, en offer hem daar als brandoffer op een van de bergen die Ik u noemen zal.
Of zou G'd Zich hier volgens jou vergissen denk je? Ik hoop van niet.

De straf op de zonde blijft voor deze "palestijnen", die zich net als Harag destijds blijven verzetten tegen deze Belofte aan Isaac en zijn nakomelingen.


[/quote]En ja: er zit van alles fout in die regio. Ook vanuit Israel gaat er van alles niet zoals het hoort volgens het liefdegebod van Christus. En ja: ook de palastijnen zijn niet vrij te pleiten op een scala aan gebieden.
Maar geeft jou dat het recht om de zegen aan Ismael (Jij legde de link tussen Ismael en de palastijnen toch....) om te zetten in een vloek?[/quote]
Heel Arabie Riemer, alle Arabieren zijn afstammelingen van Ismael. En "palestijnen" zijn gewoon Arabieren. Zie je dan niet dat de satan steeds getracht heeft zijn "handlanger" voor te laten dringen bij de boven genoemde voorbeelden, om zo G'd Zijn heilsplan door middel van Israël en uiteindelijk Jezus, die zijn ondergang inhoudt, dwars te zitten?

quote:

Mijn idee: benader hen eens als een ook gezegend volk. Wijs hen op de rijkdom van die zegen in plaats van de palastijnen te betittelen als bastaarden.

Vader G'd noemt hen bastaarden Riemer, dus ik ook. Of heeft G'd Zich hier ook vergist denk je?

quote:

Los daarvan: Ismael was geen bastaard. Het verwekken van nageslacht bij een bij-vrouw gold niet als overspel en ook niet als onwettig meen ik mij te herinneren.
De mopeder van Ismael was niet de echte vrouw van Abaraham, dus maakt Ismael dat wel tot een bastaard. Je doet nu net of G'd Zich heeft vergist Riemer. Ismael is een product voortgekomen uit zonde, want Abraham had moeten vertrouwen op de Belofte van G'd de vader, ook al leek het "wetenschappelijk" onmogelijk om nog kinderen te verwekken op hun leeftijd. Hiermee zijn we terug op het punt dat we G'd op Zijn Woord en beloften moeten geloven, ook al lijkt dat niet mogelijk meer te zijn of te zijn geweest.

Riemer Lap

  • was: okidoki
  • Berichten: 8804
  • @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
Gezamenlijk als broeders
« Reactie #31 Gepost op: november 07, 2012, 12:39:59 pm »

quote:

learsi schreef op 07 november 2012 om 10:32:
[...]

Je degradeert nu Vader G'd Zijn Belofte tot een onbestemd iemand die tegen een ander onbekend iemand iets zegt dat verzonnen is? Je verwerpt hiermee de basis van de Schrift en zelfs van het evangelie wat mij betreft. ;(
Nee, ik zet het even op scherp omdat je op één of andere manier niet lijkt te willen begrijpen wat ik (en anderen) bedoelen.
Snap je dat voor Vrolijke het ontstaan van Israel net zoals het ontstaan van de Palastijnen is?

quote:

Zoals ik eerder aangaf in een vers dat duidelijk stelt dat we als christen geloven moeten ook al lijkt dat niet overeen te komen met de wetenschap of zelfs tegengesteld zijn. Wij geloven immers in de onzichtbare wereld? Of zouden dat in ieder geval behoren te doen volgens dat vers.
Zoals ik aantoonde misbruik je de tekst uit Zacharia. Ik wacht nog steeds op een reactie op die post trouwens. Weet je nog "waarmee je weer om de kern heen draait?"

quote:




[...]

Ismael staat ten eerste voor alle Arabieren en niet alleen voor het bedachte volk de "palestijnen".

Genesis 17
18 En Abraham zei tegen God: Och, zou Ismaël voor Uw aangezicht mogen leven!
19 God zei: Integendeel,  uw vrouw Sara zal u een zoon baren en u moet hem de naam Izak geven. Ik zal Mijn verbond met hem maken, tot een eeuwig verbond voor zijn nageslacht na hem.
20 Wat Ismaël betreft, heb Ik u verhoord. Zie,  Ik heb hem gezegend en zal hem vruchtbaar maken en hem uitermate talrijk maken: twaalf vorsten zal hij verwekken en Ik zal hem tot een groot volk maken.
21 Mijn verbond echter zal Ik met Izak maken, de zoon die Sara u volgend jaar  op deze vastgestelde tijd zal baren.
22 Toen Hij geëindigd had met hem te spreken, voer God van Abraham op.


G'd heeft Ismael veel nakomelingen gegeven, kijk maar eens naar hoe groot het islamitische "volk" wordt, maar het gaat om het Verbond dat G'd de Vader sluit met Isaac en absoluut NIET met Ismael wil afsluiten, ook al vraagt Zijn vriend Abraham hierom. En bij dat Verbond met Isaac is het Beloofde Land Israël onlosmakelijk verbonden ! G'd de vader heeft gekozen wie Hij wil en dat is Israël. Zoals Hij ook voor Jacob koos en niet voor Esau, voor Abel en niet voor Kaïn.
Mijn vraag was: Heeft God Ismael vervloekt en is de zegen van Ismael teniet gedaan.
Daar ga je wederom niet op in.

quote:

In Genesis 22 zegt G'd de vader niet voor niets
2 Hij zei: Neem toch uw zoon,  uw enige, die u liefhebt, Izak, ga naar het land Moria, en offer hem daar als brandoffer op een van de bergen die Ik u noemen zal.
Of zou G'd Zich hier volgens jou vergissen denk je? Ik hoop van niet.

De straf op de zonde blijft voor deze "palestijnen", die zich net als Harag destijds blijven verzetten tegen deze Belofte aan Isaac en zijn nakomelingen.
Bijzaken en hoofdzaken even scheiden: het gaat over Ismael en de zegen die krijg van God.

quote:



Heel Arabie Riemer, alle Arabieren zijn afstammelingen van Ismael. En "palestijnen" zijn gewoon Arabieren. Zie je dan niet dat de satan steeds getracht heeft zijn "handlanger" voor te laten dringen bij de boven genoemde voorbeelden, om zo G'd Zijn heilsplan door middel van Israël en uiteindelijk Jezus, die zijn ondergang inhoudt, dwars te zitten?


[...]

Vader G'd noemt hen bastaarden Riemer, dus ik ook. Of heeft G'd Zich hier ook vergist denk je?
Je bent goed in inlegkunde. Je legt mij woorden in de mond die ik niet schrijf en die handelswijze neem ik afstand van.

quote:

De mopeder van Ismael was niet de echte vrouw van Abaraham, dus maakt Ismael dat wel tot een bastaard. Je doet nu net of G'd Zich heeft vergist Riemer. Ismael is een product voortgekomen uit zonde, want Abraham had moeten vertrouwen op de Belofte van G'd de vader, ook al leek het "wetenschappelijk" onmogelijk om nog kinderen te verwekken op hun leeftijd. Hiermee zijn we terug op het punt dat we G'd op Zijn Woord en beloften moeten geloven, ook al lijkt dat niet mogelijk meer te zijn of te zijn geweest.
Je draait weer om de zaak heen. Maar goed, dat is je keuze.
Mail me maar als je wat wilt weten

learsi

  • Berichten: 2002
    • Bekijk profiel
Gezamenlijk als broeders
« Reactie #32 Gepost op: november 07, 2012, 01:15:55 pm »

quote:

Riemer Lap schreef op 07 november 2012 om 12:39:
[...]
 Nee, ik zet het even op scherp omdat je op één of andere manier niet lijkt te willen begrijpen wat ik (en anderen) bedoelen.
Snap je dat voor Vrolijke het ontstaan van Israel net zoals het ontstaan van de Palastijnen is?

Ja omdat Vrolijke de Schrift hierin keihard negeert, dat doe jij toch niet?


quote:

Zoals ik aantoonde misbruik je de tekst uit Zacharia. Ik wacht nog steeds op een reactie op die post trouwens. Weet je nog "waarmee je weer om de kern heen draait?"

Is G'd Zijn Woord en Belofte niet Eeuwig dan Riemer?
Alleen dan kan je gelijk hebben namelijk. G'd de Vader zegt immers Zelf in De Schrift dat Zijn Woord en beloften Eeuwig zijn.

quote:

Mijn vraag was: Heeft God Ismael vervloekt en is de zegen van Ismael teniet gedaan.
Daar ga je wederom niet op in.

G'd de vader verwijst naar Ismael en zijn nakomelingen als een bastaard. G'd weigert Zijn verbond te sluiten met Ismael, omdat de satan hierachter zit met zijn plan. Daar gaat dit om Riemer, het Verbond tussen G'd de vader en Israël dat met Ismael is getracht te verhinderen. Nu anno 2012 wordt nog steeds getracht met de nakomelingen van ismael, dit verbond met bijbehorende Beloften te verhinderen.
Er is geen verbond tussen G'd de vader en Ismael.

[...]

quote:

Bijzaken en hoofdzaken even scheiden: het gaat over Ismael en de zegen die krijg van God.

Als persoon is Ismael op verzoek van Abraham gezegend en G'd heeft Zich daaraan helaas gehouden door Ismael veel islamitische / Arabische nakomelingen te geven. Maar het gaat niet om een zegen, het gaat om het Verbond tussen G'd de Vader met het Uitverkoren volk Israël en alle bijbehorende Beloften, waaronder het beloofde land Israël. De aangedragen teksten tonen aan dat g'd niets met Ismael en zijn nakomelingen.


[...]

quote:

Je draait weer om de zaak heen. Maar goed, dat is je keuze.
Het is bijbels niet te weerleggen bedoel je, dat begrijp ik wel.

Riemer Lap

  • was: okidoki
  • Berichten: 8804
  • @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
Gezamenlijk als broeders
« Reactie #33 Gepost op: november 07, 2012, 02:29:30 pm »

quote:

learsi schreef op 07 november 2012 om 13:15:
[...]

Ja omdat Vrolijke de Schrift hierin keihard negeert, dat doe jij toch niet?
Volgens jou wel, dat roep je inmiddels al in vele draden immers?

quote:




[...]

Is G'd Zijn Woord en Belofte niet Eeuwig dan Riemer?
Alleen dan kan je gelijk hebben namelijk. G'd de Vader zegt immers Zelf in De Schrift dat Zijn Woord en beloften Eeuwig zijn.


[...]

G'd de vader verwijst naar Ismael en zijn nakomelingen als een bastaard. G'd weigert Zijn verbond te sluiten met Ismael, omdat de satan hierachter zit met zijn plan. Daar gaat dit om Riemer, het Verbond tussen G'd de vader en Israël dat met Ismael is getracht te verhinderen. Nu anno 2012 wordt nog steeds getracht met de nakomelingen van ismael, dit verbond met bijbehorende Beloften te verhinderen.
Er is geen verbond tussen G'd de vader en Ismael.
Ik had het over de zegen aan Ismael.
Je draait er weer omheen. Heeft God die zegen omgezet en zegt God (zo ja: waar dan!) "Vervloekt zij Ismael"?

quote:

Als persoon is Ismael op verzoek van Abraham gezegend en G'd heeft Zich daaraan helaas gehouden door Ismael veel islamitische / Arabische nakomelingen te geven.
Over fout gesproken. Je beweert hier dat jij het betreurd dat God zich gehouden heeft aan de zegen van Ismael!

quote:

Maar het gaat niet om een zegen, het gaat om het Verbond tussen G'd de Vader met het Uitverkoren volk Israël en alle bijbehorende Beloften, waaronder het beloofde land Israël. De aangedragen teksten tonen aan dat g'd niets met Ismael en zijn nakomelingen.
Nogmaals. lees dat HELE hoofdstuk nu eens door, ik heb delen in bold aangegeven voor je elders in deze draad.
Mail me maar als je wat wilt weten

learsi

  • Berichten: 2002
    • Bekijk profiel
Gezamenlijk als broeders
« Reactie #34 Gepost op: november 07, 2012, 04:17:01 pm »
@ Riemer, ik lees altijd hele hoofdstukken en meer, alleen dump ik die niet hier op het forum maar haal daarvoor eruit waar het om draait.

Helaas omdat met Ismael de satan heeft geprobeerd om het Verbond tussen G'd de Vader te verhinderen en dat satan dat met zijn nakomelingen nog blijft doen.

Riemer Lap

  • was: okidoki
  • Berichten: 8804
  • @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
Gezamenlijk als broeders
« Reactie #35 Gepost op: november 07, 2012, 08:01:06 pm »

quote:

learsi schreef op 07 november 2012 om 16:17:
@ Riemer, ik lees altijd hele hoofdstukken en meer, alleen dump ik die niet hier op het forum maar haal daarvoor eruit waar het om draait.

Helaas omdat met Ismael de satan heeft geprobeerd om het Verbond tussen G'd de Vader te verhinderen en dat satan dat met zijn nakomelingen nog blijft doen.


Je draait wederom er om heen.

quote:

Riemer Lap schreef op 07 november 2012 om 14:29:

Over fout gesproken. Je beweert hier dat jij het betreurd dat God zich gehouden heeft aan de zegen van Ismael!
Mail me maar als je wat wilt weten

learsi

  • Berichten: 2002
    • Bekijk profiel
Gezamenlijk als broeders
« Reactie #36 Gepost op: november 07, 2012, 08:06:36 pm »

quote:

Riemer Lap schreef op 07 november 2012 om 20:01:
[...]


Je draait wederom er om heen.


[...]


Misschien had ik voor jou duidelijkheid toch nog beter jou citaat moeten plaatsen en daaronder het antwoord, dan had je de samenhang wellicht wel ontdekt. Dus bij deze dan.

quote:

quote:
Riemer Lap schreef op 07 november 2012 om 14:29:

Over fout gesproken. Je beweert hier dat jij het betreurd dat God zich gehouden heeft aan de zegen van Ismael!
Dit was mijn antwoord daarop Riemer, mijn helaas was op onderstaande gebaseerd...

quote:

Helaas omdat met Ismael de satan heeft geprobeerd om het Verbond tussen G'd de Vader te verhinderen en dat satan dat met zijn nakomelingen nog blijft doen.
Hopelijk is het zo wel duidelijk voor je, het geeft niets.

grondig christelijk

  • Berichten: 3071
  • Wat was, Dat is, Zal zijn
    • Bekijk profiel
Gezamenlijk als broeders
« Reactie #37 Gepost op: november 07, 2012, 08:48:24 pm »
God heeft de zondaar lief en wil niet dat er één verloren gaat. Achter het geweld op aarde zitten krachten in de hemelsferen. Die verblinden de mensen. Die verleiden de mensen. Die willen dat mensenzielen verloren gaan. Maar God reikt zijn hand uit naar elk mens. Ook naar de onbekeerde en degene die verblind zijn door de god van deze wereld, die teleurgesteld zijn in de kerk als organisatie, die slechts geloven in eigen zelfverwerkelijking in het hier en nu etc. De balk en de splinter MOET ons bescheiden maken.

Mijn dochter heeft verkering met een moslimjongen, ik kan dat afwijzen, maar ik heb van de gelegenheid gebruik gemaakt mijn grens te stellen, ik accepteer niet dat ze moslim wordt en dat wil zij ook niet, tegelijk heb ik hem uitgenodigd een NT van me aan te nemen en te lezen. Hij doet dit nu. Soms plaatst God onverwacht mensen op onze weg om hen te bereiken.

En ja, de God van Israël heeft een bijzondere belofte voor de nakomelingen van Ismaël. Niet voor niets "gebeurt er momenteel veel" onder individuen in de Arabische landen. God schudt de wan.

Laat de kerk zijn positie t.o.v. Israël heroverwegen, met inachtneming voor de naaste. Of die nu samaritaan was (minderwaardig in de ogen van Joden), of een moslim (minderwaardig in de ogen van christenen) die het nu nog niet ziet.
Of het een seculiere jood is, een koude christen of een aanhanger van Hamas. Wij hebben het wapen van de onbaatzuchtige liefde, de agapé. Maar hanteren we dit wapen? Zij hebben gebed nodig, edoch en zo staat geschreven om ons een bij onszelf als individu te plaatsen:

WIJ ALLEN HEBBEN GEZONDIGD EN VERDIENEN DE DOOD, maar er is ONUITSPREKELIJKE GENADE voor ELK mens

BIDDEN, BIDDEN, BIDDEN....omdat we onze naaste lief MOETEN hebben!!

Is voorgaande nu niet voldoende om "het gedoe hier" af te ronden en samen overnieuw te beginnen? Moeten we ons niet schamen dat we door ons onderling gerollebol niet meer in staat zijn het geloof als waarheid geloofwaardig aan de mens te brengen. We zijn zelf niet eens in staat de onderlinge liefde te hanteren.
« Laatst bewerkt op: november 07, 2012, 09:01:13 pm door grondig christelijk »

Riemer Lap

  • was: okidoki
  • Berichten: 8804
  • @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
Gezamenlijk als broeders
« Reactie #38 Gepost op: november 07, 2012, 08:55:25 pm »

quote:

learsi schreef op 07 november 2012 om 20:06:
[...]


Misschien had ik voor jou duidelijkheid toch nog beter jou citaat moeten plaatsen en daaronder het antwoord, dan had je de samenhang wellicht wel ontdekt. Dus bij deze dan.


[...]


Dit was mijn antwoord daarop Riemer, mijn helaas was op onderstaande gebaseerd...

[...]

Hopelijk is het zo wel duidelijk voor je, het geeft niets.
Hoe meer je verduidelijkt hoe erger je uitspraak gaat uitpakken  ;(
Lees de opmerking van GC eens en laat dat eens op je inwerken, mogelijk dat je het dan snapt wat ik probeer aan je verstand te peuteren.
« Laatst bewerkt op: november 07, 2012, 08:58:49 pm door Riemer Lap »
Mail me maar als je wat wilt weten

Riemer Lap

  • was: okidoki
  • Berichten: 8804
  • @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
Gezamenlijk als broeders
« Reactie #39 Gepost op: november 07, 2012, 08:58:10 pm »

quote:

grondig christelijk schreef op 07 november 2012 om 20:48:
God heeft de zondaar lief en wil niet dat er één verloren gaat. Achter het geweld op aarde zitten krachten in de hemelsferen. Die verblinden de mensen. Die verleiden de mensen. Die willen dat mensenzielen verloren gaanGod reikt zijn hand uit naar elk mens. Ook de onbekeerde en degene die verblind zijn door de god van deze wereld. De balk en de splinter MOET ons bescheiden maken.

Mijn dochter heeft verkering met een moslimjongen, ik kan dat afwijzen, maar ik heb van de gelegenheid gebruik gemaakt mijn grens te stellen, ik accepteer niet dat ze moslim wordt en dat wil zij ook niet, tegelijk heb ik hem uitgenodigd een NT van me aan te nemen en te lezen. Hij doet dit nu. Soms plaatst God onverwacht mensen op onze eg om hen te bereiken.
Bijzonder! Zegen gewenst in de omgang met deze situatie. Mogelijk dat jij / jullie deze jongen mogen leren dat Christus ook zijn Heiland mag zijn!

quote:



En ja, de God van Israël heeft een bijzondere belofte voor de nakomelingen van Ismaël. Niet voor niets "gebeurt er momenteel veel" onder individuen in de Arabische landen. God schudt de wan.

Laat de kerk zijn positie t.o.v. Israël heroverwegen, met inachtneming voor de naaste. Of die nu samaritaan was (minderwaardig in de ogen van Joden), of een moslim (minderwaardig in de ogen van christenen) die het nu nog niet ziet.
Of het een seculiere jood is, een koude christen of een aanhanger van Hamas. Wij hebben het wapen van de onbaatzuchtige liefde, de agapé. Zij hebben gebed nodig, edoch en zo staat geschreven om ons een bij onszelf als individu te plaatsen:

WIJ ALLEN HEBBEN GEZONDIGD EN VERDIENEN DE DOOD, maar er is ONUITSPREKELIJKE GENADE voor ELK mens

BIDDEN, BIDDEN, BIDDEN....omdat we onze naaste lief MOETEN hebben!!

Is voorgaande nu niet voldoende om "het gedoe hier" af te ronden en samen overnieuw te beginnen?
Voor mij was dat steeds al helder; Ik ben niet anti-Israel of pro-palastina. Ik ben pro Christus :)
Mail me maar als je wat wilt weten

grondig christelijk

  • Berichten: 3071
  • Wat was, Dat is, Zal zijn
    • Bekijk profiel
Gezamenlijk als broeders
« Reactie #40 Gepost op: november 07, 2012, 09:05:57 pm »

quote:

Riemer Lap schreef op 07 november 2012 om 20:55:
[...]
Hoe meer je verduidelijkt hoe erger je uitspraak gaat uitpakken  ;(
Lees de opmerking van GC eens en laat dat eens op je inwerken, mogelijk dat je het dan snapt wat ik probeer aan je verstand te peuteren.
Prima, bidt dan ook voor Learsy en hanteer de agapé richting elkaar, kom tot een vergelijk en constateer samen dat de vrucht van de Geest leidend moet zijn in de communicatie. Zie elkaar niet als vijand, maar als mensen die ook allebei in gebrokenheid leven. Vermaan, maar ook bemoedig elkaar.
« Laatst bewerkt op: november 07, 2012, 09:06:19 pm door grondig christelijk »

grondig christelijk

  • Berichten: 3071
  • Wat was, Dat is, Zal zijn
    • Bekijk profiel
Gezamenlijk als broeders
« Reactie #41 Gepost op: november 07, 2012, 09:11:20 pm »
@Riemer

Op grond van Gods beloften sta ik onvoorwaardelijk achter zijn plan met Israël, zoals vastgelegd in Gods woord. Daarin is nog een toekomende tijd beschreven.
Tegelijk sta ik voorwaardelijk ten opzichte van het tot nu toe seculiere beleid van de staat Israël, voorwaardelijk ten opzichte van behandeling van minderheden daar, maar weer onvoorwaardelijk tegenover de vijanden van de joodse staat.
Begrijp je wat ik bedoel?

grondig christelijk

  • Berichten: 3071
  • Wat was, Dat is, Zal zijn
    • Bekijk profiel
Gezamenlijk als broeders
« Reactie #42 Gepost op: november 07, 2012, 09:19:39 pm »
Volg open doors en lees over het bijzondere werk wat God in het midden-oosten doet. Hoe God op bijzondere wijze werkt in harten van moslims. Lees de beloften die nog zijn weggelegd voor landen als Egypte en Syrië. Bid voor het moeilijke en zware werk daar. Besef dat in die landen nu nog ogenschijnlijk onbekeerden en vijanden van Israël uiteindelijk broeders zullen zijn omdat wij elkaar herkennen in Jezus Christus, die gekruisigd is en opgestaan!!

Riemer Lap

  • was: okidoki
  • Berichten: 8804
  • @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
Gezamenlijk als broeders
« Reactie #43 Gepost op: november 07, 2012, 09:24:18 pm »

quote:

grondig christelijk schreef op 07 november 2012 om 21:11:
@Riemer

Op grond van Gods beloften sta ik onvoorwaardelijk achter zijn plan met Israël, zoals vastgelegd in Gods woord. Daarin is nog een toekomende tijd beschreven.
Tegelijk sta ik voorwaardelijk ten opzichte van het tot nu toe seculiere beleid van de staat Israël, voorwaardelijk ten opzichte van behandeling van minderheden daar, maar weer onvoorwaardelijk tegenover de vijanden van de joodse staat.
Begrijp je wat ik bedoel?
Ik denk van wel: ik ben zelf geen voorstander van het huidige politieke land Israel (seculiere staat) en koppel dat kennelijk, net als jou, los van het Beloofde Land.

Waar het mij om gaat en ging is dat learsi de zegen aan Ismael echter ontkent of lijkt te ontkennen. Die zegen is niet herroepen volgens mij (indien wel: wijs mij daar dan op waar het te vinden is, ik kan dat namelijk nergens vinden!).
Mail me maar als je wat wilt weten

grondig christelijk

  • Berichten: 3071
  • Wat was, Dat is, Zal zijn
    • Bekijk profiel
Gezamenlijk als broeders
« Reactie #44 Gepost op: november 07, 2012, 10:01:50 pm »

quote:

Riemer Lap schreef op 07 november 2012 om 21:24:
[...]
Ik denk van wel: ik ben zelf geen voorstander van het huidige politieke land Israel (seculiere staat) en koppel dat kennelijk, net als jou, los van het Beloofde Land.

Waar het mij om gaat en ging is dat learsi de zegen aan Ismael echter ontkent of lijkt te ontkennen. Die zegen is niet herroepen volgens mij (indien wel: wijs mij daar dan op waar het te vinden is, ik kan dat namelijk nergens vinden!).
nee, die is niet herroepen, de vraag is wanneer de zegen ten volle in werking wordt gesteld, net als die voor Israël
« Laatst bewerkt op: november 07, 2012, 10:04:12 pm door grondig christelijk »

Riemer Lap

  • was: okidoki
  • Berichten: 8804
  • @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
Gezamenlijk als broeders
« Reactie #45 Gepost op: november 07, 2012, 10:24:07 pm »

quote:

grondig christelijk schreef op 07 november 2012 om 22:01:
[...]


nee, die is niet herroepen, de vraag is wanneer de zegen ten volle in werking wordt gesteld, net als die voor Israël
Mooi, helder.
Dan nog de tekst uit zacharia.
Daar staat nadrukkelijk dat er een deel gered zal worden van "de bastaarden".
Los van het gegeven dat het denk ik twijfelachtig is of de huidige palastijn in lijn een pure Ismaeliet is, staat dan nog steeds de redding van een deel.
Dus: stel dat het allemaal ismaelieten zijn en dus bastaarden (zoals learsi aangeeft) dan klopt of die redding in Zacharias niet (waar ik niet aan twijfel) of de terminologie van learsi niet (wat ik zelf dus denk).
Snap je de redenering?
Mail me maar als je wat wilt weten

grondig christelijk

  • Berichten: 3071
  • Wat was, Dat is, Zal zijn
    • Bekijk profiel
Gezamenlijk als broeders
« Reactie #46 Gepost op: november 07, 2012, 11:35:10 pm »

quote:

Riemer Lap schreef op 07 november 2012 om 22:24:
[...]
Mooi, helder.
Dan nog de tekst uit zacharia.
Daar staat nadrukkelijk dat er een deel gered zal worden van "de bastaarden".
Los van het gegeven dat het denk ik twijfelachtig is of de huidige palastijn in lijn een pure Ismaeliet is, staat dan nog steeds de redding van een deel.
Dus: stel dat het allemaal ismaelieten zijn en dus bastaarden (zoals learsi aangeeft) dan klopt of die redding in Zacharias niet (waar ik niet aan twijfel) of de terminologie van learsi niet (wat ik zelf dus denk).
Snap je de redenering?


laten we voor dit moment de vraag willen beantwoorden waar de naam Palestina uit voort komt en wie de oorspronkelijke dragers van de naam Palestijnen waren?
Wie heeft info?

Riemer Lap

  • was: okidoki
  • Berichten: 8804
  • @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
Gezamenlijk als broeders
« Reactie #47 Gepost op: november 08, 2012, 12:25:24 am »

quote:

grondig christelijk schreef op 07 november 2012 om 23:35:
[...]


laten we voor dit moment de vraag willen beantwoorden waar de naam Palestina uit voort komt en wie de oorspronkelijke dragers van de naam Palestijnen waren?
Wie heeft info?

Nee. laten we eerst vaststellen dat Ismael gezegend is door God. Dat staat in de Schrift en is derhalve niet te bestrijden.
Ook moeten we de status van de gewraakte teksten in Zacharius vaststellen. Er staat immers dat een deel gered zal worden? Is dat deel dan een "gered bastaard-deel"? Zijn de palastijnen een 1:1 erfgenaam van Ismael zou de vraag kunnen zijn?

Daarnaast staat nog de opmerking van learsi dat God zich vergist heeft met Zijn zegen aan Ismael. Ik vermoed dat hij iets anders bedoeld maar de opmerking is tot op heden niet herroepen door learsi en in deze wel van belang.
Mail me maar als je wat wilt weten

Riemer Lap

  • was: okidoki
  • Berichten: 8804
  • @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
Gezamenlijk als broeders
« Reactie #48 Gepost op: november 08, 2012, 12:43:08 am »

quote:


Je schreef, en hebt dat niet herroepen (!):

quote:

learsi schreef op 07 november 2012 om 13:15:

Als persoon is Ismael op verzoek van Abraham gezegend en G'd heeft Zich daaraan helaas gehouden door Ismael veel islamitische / Arabische nakomelingen te geven.

Daar heb ik je op aangesproken.
Jij beweert daar stellig dat het "helaas is" dat God zich aan die zegen gebonden wist.
Dat gaat mij vele bruggen te ver.
Mail me maar als je wat wilt weten

learsi

  • Berichten: 2002
    • Bekijk profiel
Gezamenlijk als broeders
« Reactie #49 Gepost op: november 08, 2012, 07:56:57 pm »
Satan werkt door Ismael en zijn nakomelingen inderdaad. Ismael is immers ook een product uit zonde voortgekomen. Niet (alleen) omdat het een bastaard was, maar omdat Ismael is voortgekomen uit ongeloof door Abraham en Sarah, of Hij Zijn belofte aan hen nog wel zou nakomen.

Genisis 21
10 Toen zei zij tegen Abraham:  Jaag deze slavin en haar zoon weg, want de zoon van deze slavin zal niet met mijn zoon, met Izak, erven.
11 Deze woorden waren volstrekt kwalijk in de ogen van Abraham, vanwege zijn zoon.
12 Maar God zei tegen Abraham: Laat deze zaak met betrekking tot de jongen en uw slavin niet kwalijk zijn in uw ogen. Bij alles wat Sara u zegt, luister naar haar stem,  want alleen het nageslacht van Izak zal uw nageslacht genoemd worden.


Ook Abraham begreep deze opstelling van G'd de Vader niet tov Ismael, omdat Abraham niet zag dat satan Ismael had ingezet met als doel om de lands Belofte te verhinderen. Maar G'd wilde de slavin en haar bastaard-zoon Ismael weg hebben, want Hij sluit Zijn Verbond met Isaac en sus Israël en niet met Arabieren / islamieten.

Vader G'd heeft immers eerder ook al alle nazaten van Abraham gezegend, dus Ismael zegenen is niet zo bijzonder.

Even terugkomend op Genesis 17
20 Wat Ismaël betreft, heb Ik u verhoord. Zie, Ik heb hem gezegend en zal hem vruchtbaar maken en hem uitermate talrijk maken: twaalf vorsten zal hij verwekken en Ik zal hem tot een groot volk maken.

G'd zegent alleen Ismael in het talrijk worden van zijn nageslacht. Nu dat is ook gebeurd, kijkend naar de Arabieren / islam. G'd zegent hier overduidelijk niet het nageslacht van Ismael en doet het alleen omdat Zijn vriend Abraham dat graag wilde. Wetend dat Abraham niet zag dat satan via Ismael een loopje met hem nam.

Tot slot stel je dat GC het Beloofde Land loskoppelt van het land Israël nu, maar dat in volgens mij een onjuiste conclusie. Want het niet op alle punten eens zijn met de beslissingen van de seculiere regering, zegt niets over het loskoppelen. Loskoppelen is een van de grootste wonderen van G'd en een van de grootse vervullingen van Zijn Profetieën negeren en ontkennen namelijk.