Auteur Topic: Verbod op Godslastering  (gelezen 16832 keer)

learsi

  • Berichten: 2002
    • Bekijk profiel
Verbod op Godslastering
« Reactie #50 Gepost op: december 09, 2012, 11:21:49 pm »

quote:



Het artikel gaat uit van het feit dat de wet er is voor Christenen. Dat is onjuist, de wet is er (zou er moeten zijn) voor G'd Zelf. Beter als mensen Godslasteraars aanpakken, dan G'd Zelf Zijn zaakjes maar moeten laten uitzoeken? Hoe zouden we christenen het vinden als G'd zo over ons zou denken?

Moeten we dan G'd laten lasteren en wachten tot Hij toornig wordt? Niet alleen op de lasteraar maar misschien ook op christenen die erover zwijgen en het gedogen?

gaitema

  • Berichten: 10169
  • Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Verbod op Godslastering
« Reactie #51 Gepost op: december 10, 2012, 07:41:36 am »

quote:

learsi schreef op 09 december 2012 om 14:48:
[...]

Wie bedoel je hier met we? Toch niet de Christenen?


Ik weet niet waar je "we" leest.
Ik heb het over de politiek. Over "ze".
Een nieuwe start is een nieuw begin

learsi

  • Berichten: 2002
    • Bekijk profiel
Verbod op Godslastering
« Reactie #52 Gepost op: december 10, 2012, 10:01:06 am »

quote:

gaitema schreef op 10 december 2012 om 07:41:
[...]


Ik weet niet waar je "we" leest.
Ik heb het over de politiek. Over "ze".


Je hebt helemaal gelijk gaitema, duidelijk !  ;)
Zo zie je maar weer, ik had toch echt "we" gelezen  8)7

gaitema

  • Berichten: 10169
  • Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Verbod op Godslastering
« Reactie #53 Gepost op: december 10, 2012, 02:30:21 pm »
:D Het is me wat
Een nieuwe start is een nieuw begin

Trolando

  • Berichten: 10
    • Bekijk profiel
Verbod op Godslastering
« Reactie #54 Gepost op: december 11, 2012, 12:15:14 pm »

quote:

learsi schreef op 09 december 2012 om 23:21:
Het artikel gaat uit van het feit dat de wet er is voor Christenen. Dat is onjuist, de wet is er (zou er moeten zijn) voor G'd Zelf. Beter als mensen Godslasteraars aanpakken, dan G'd Zelf Zijn zaakjes maar moeten laten uitzoeken? Hoe zouden we christenen het vinden als G'd zo over ons zou denken?

Nee hoor, de wet waar we het hier over hebben is er om te regelen hoe de overheid en de burgers zich tot elkaar verhouden, en in dit specifieke geval, in hoeverre de overheid zich moet bemoeien met het taalgebruik van burgers.

De overheid regelt ook niet dat je in de cel moet als je op zondag zaterdag niet naar de kerk gaat geen sabbatsdag houdt, of wanneer je de ezel van je buurman mooi vindt, of een leuke avond hebt met je secretaresse zonder dat je vrouw het weet.

Mensen zijn vrij om in een religie te geloven of in geen religie te geloven, en de overheid behoort geen voorkeur te geven aan bepaalde religies. Als je regeltjes toevoegt uit de geloofstraditie van het christelijk geloof, dan kun je ook net zo goed de sharia invoeren. Bovendien is er geen wet die je verplicht om te vloeken, echtbreuk te plegen of op zondag zaterdag te werken. (Alhoewel er natuurlijk wel wetten zijn die stenigen verbieden, en dus mensen inperken in hun godsdienstvrijheid... is dat een probleem?)

quote:

learsi schreef op 09 december 2012 om 23:21:
Moeten we dan G'd laten lasteren en wachten tot Hij toornig wordt? Niet alleen op de lasteraar maar misschien ook op christenen die erover zwijgen en het gedogen?
En wat als iemand Allah lastert, of Zijn Profeet, leef in eeuwigheid? En wat als iemand misbruik maakt van afbeeldingen van Shiva?
« Laatst bewerkt op: december 11, 2012, 12:26:02 pm door Trolando »

learsi

  • Berichten: 2002
    • Bekijk profiel
Verbod op Godslastering
« Reactie #55 Gepost op: december 11, 2012, 06:44:09 pm »

quote:

Trolando schreef op 11 december 2012 om 12:15:
Nee hoor, de wet waar we het hier over hebben is er om te regelen hoe de overheid en de burgers zich tot elkaar verhouden, en in dit specifieke geval, in hoeverre de overheid zich moet bemoeien met het taalgebruik van burgers.

Het gaat meer om zaken als kunst bijvoorbeeld.
Met het afschaffen van deze wet is de weg vrij om G'd of Jezus Christus in schilderijen of andere kunst, te lasteren. Of TV en radio programma's die nu vrijelijk de spot met G'd of Jezus kunnen drijven. Zonder deze wet, vervalt de grens, waar de mens in het algemeen juist heeft bewezen niet zelf grenzen te kunnen houden.

quote:

De overheid regelt ook niet dat je in de cel moet als je op zondag zaterdag niet naar de kerk gaat geen sabbatsdag houdt, of wanneer je de ezel van je buurman mooi vindt, of een leuke avond hebt met je secretaresse zonder dat je vrouw het weet.

Dat is niet echt Godslastering, maar meer zondigen.

quote:

Mensen zijn vrij om in een religie te geloven of in geen religie te geloven, en de overheid behoort geen voorkeur te geven aan bepaalde religies.

Moeten we in NL dan nu onze Joods Christelijke roots gaan verloochenen?


quote:

Als je regeltjes toevoegt uit de geloofstraditie van het christelijk geloof, dan kun je ook net zo goed de sharia invoeren.

Sharia is een wet die hoort bij de afgoderij islam en staat dus buiten deze discussie.

quote:

En wat als iemand Allah lastert, of Zijn Profeet, leef in eeuwigheid? En wat als iemand misbruik maakt van afbeeldingen van Shiva?

Dat is nu exact een van de doelen die satan met zijn afgoderij islam heeft. Haat zaaien, oorlog voeren tegen de Joden en Christenen, satan eren als allah, maar ook verwarring scheppen over wat geloof nu is. De ongelovige (en helaas ook te vaak de Christen) raakt verward en kiest er dan voor om maar alles aan de kant te schuiven.

Het gaat hier om Godslastering, de G'd van Israël, JHWH en niet om afgod lastering.

Maar omdat onze maatschappij zover van G'd de Vader komt af te staan, zien we dat verschil niet meer helaas. Zoals overal zijn de goeden de dupe van de kwaden.

De afgoderij islam heeft geen wet nodig, zij grijpen op geheel eigen gewelddadige wijze in conform de leerstellingen van afgod allah in de koran.

Trolando

  • Berichten: 10
    • Bekijk profiel
Verbod op Godslastering
« Reactie #56 Gepost op: december 12, 2012, 11:02:16 am »

quote:

learsi schreef op 11 december 2012 om 18:44:
Het gaat meer om zaken als kunst bijvoorbeeld.
Met het afschaffen van deze wet is de weg vrij om G'd of Jezus Christus in schilderijen of andere kunst, te lasteren. Of TV en radio programma's die nu vrijelijk de spot met G'd of Jezus kunnen drijven. Zonder deze wet, vervalt de grens, waar de mens in het algemeen juist heeft bewezen niet zelf grenzen te kunnen houden.

Niemand verplicht je om die kunst mooi te vinden, niemand houdt je tegen om bijvoorbeeld met kunst of met boze brieven tegen dingen in te gaan die je niet leuk vindt. Daarvoor is die vrijheid van meningsuiting, zodat mensen zich kunnen uiten. Er zijn ook allerlei voorbeelden waarin protestanten de spot drijven met katholieken, of christenen de spot drijven met moslims, en andersom. Er bestaat zelfs een boek waarin niet-gelovigen worden bespot: de bijbel. Er zijn zelfs groeperingen die ongelovigen ongevraagd voorhouden dat ze ellendelingen zijn die niet in staat zijn om goed te handelen! It's a free world...

quote:

learsi schreef op 11 december 2012 om 18:44:
Moeten we in NL dan nu onze Joods Christelijke roots gaan verloochenen?
[...]
Sharia is een wet die hoort bij de afgoderij islam en staat dus buiten deze discussie.
Dus jij vindt dat de overheid niet neutraal moet zijn maar één religie moet bevoordelen boven de anderen? Dat lijkt mij een heel slecht idee, een samenleving waarin alle niet-christenen in feite tweederangsburgers zijn.

learsi

  • Berichten: 2002
    • Bekijk profiel
Verbod op Godslastering
« Reactie #57 Gepost op: december 12, 2012, 08:02:04 pm »

quote:

Trolando schreef op 12 december 2012 om 11:02:
[...]

Niemand verplicht je om die kunst mooi te vinden, niemand houdt je tegen om bijvoorbeeld met kunst of met boze brieven tegen dingen in te gaan die je niet leuk vindt. Daarvoor is die vrijheid van meningsuiting, zodat mensen zich kunnen uiten. Er zijn ook allerlei voorbeelden waarin protestanten de spot drijven met katholieken, of christenen de spot drijven met moslims, en andersom. Er bestaat zelfs een boek waarin niet-gelovigen worden bespot: de bijbel. Er zijn zelfs groeperingen die ongelovigen ongevraagd voorhouden dat ze ellendelingen zijn die niet in staat zijn om goed te handelen! It's a free world...

Daarom gaat het niet Trolando,
Jet gaat niet om mooi vinden of niet, het gaat erom dat erom  dat iedere zichzelf noemend kunstenaar nu Godlasterende kunst kan en mag maken en verkopen in NL. Of Godlasterende TV uitzendingen, films, muziek etc, waarin Jezus en of G'd regelrecht beledigd worden.


quote:

Dus jij vindt dat de overheid niet neutraal moet zijn maar één religie moet bevoordelen boven de anderen? Dat lijkt mij een heel slecht idee, een samenleving waarin alle niet-christenen in feite tweederangsburgers zijn.
Inderdaad zou geen enkel land of regering de vrije hand dienen te geven aan afgoderij. Wanneer een land dit toestaat dan zal het land net als bij het toestaan van Godslastering de toorn van G'd over zich heen roepen. Misschien zelfs wel over alle "christenen" die hun mond hebben gehouden of er (heimelijk) mee hebben ingestemd.

Adinomis

  • Berichten: 1813
    • Bekijk profiel
Verbod op Godslastering
« Reactie #58 Gepost op: december 12, 2012, 10:39:53 pm »
Jezus zei: "mijn koninkrijk is niet van deze wereld".

De gedachten van de wereld zijn zo vreemd aan die van Gods Koninkrijk. Dat blijkt ook wat Jezus zegt in het Hogepriesterlijk gebed:

Joh.17:14 Ik heb hun Uw woord gegeven; en de wereld heeft ze gehaat, omdat zij van de wereld niet zijn, gelijk als Ik van de wereld niet ben.

15 Ik bid niet, dat Gij hen uit de wereld wegneemt, maar dat Gij hen bewaart van den boze.
16 Zij zijn niet van de wereld, gelijkerwijs Ik van de wereld niet ben.


Fil.3:20 Ons burgerschap is echter in de hemelen, waaruit wij ook de Zaligmaker verwachten, namelijk de Heere Jezus Christus,

Wij zijn vreemdelingen op aarde. We kunnen niet meegaan in een democratie waarbij iedere mening evenveel recht van bestaan heeft. Hoewel ik het zeker niet uitgesloten acht dat God sommige mensen in een regeringsfunctie plaatst.

Jezus vroeg aan zijn Vader ons niet uit deze wereld weg te nemen. We moeten  getuigen van de waarheid in Gods Woord, zoals de profeten het deden: "zo zegt de Here...." We kunnen de politiek door gebed beïnvloeden.

Het moet - naarmate de tijd van het oordeel dichterbij komt - duidelijk worden waar iedereen staat. Ik kopieer even een stukje van internet in dit verband:

"Op de laatste pagina van de Bijbel staat een heel merkwaardig stukje. Openbaring 22 vers 11: "Wie onrecht doet, hij doe nog meer onrecht!" Dus laat hem nog maar meer onrecht doen. "Wie vuil is, hij worde vuiler", laat hem nog maar vuiler worden. "Die rechtvaardig is, hij bewijze nog meer rechtvaardigheid. En wie heilig is, hij worde nog meer geheiligd", laat hem nog heiliger worden.
Dit proces is momenteel heel duidelijk aan de gang. Iedereen is nu bezig vuiler te worden of schoner, rechtvaardiger of onrechtvaardiger, corrupter of eerlijker.  
Degenen die rechtvaardig zijn, zijn dus volgens dit stukje nog niet rechtvaardig genoeg. En die heilig zijn, zijn nog niet heilig genoeg. We zijn allemaal nog een mengseltje van het één en het ander, niet helemaal zwart, maar ook nog niet helemaal wit. Grijs dus."
Rom.12:21 Laat u niet overwinnen door het kwade, maar overwin het kwade door het goede.

Riemer Lap

  • was: okidoki
  • Berichten: 8804
  • @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
Verbod op Godslastering
« Reactie #59 Gepost op: december 13, 2012, 01:01:39 am »

quote:

learsi schreef op 12 december 2012 om 20:02:
[...]

Daarom gaat het niet Trolando,
Jet gaat niet om mooi vinden of niet, het gaat erom dat erom  dat iedere zichzelf noemend kunstenaar nu Godlasterende kunst kan en mag maken en verkopen in NL. Of Godlasterende TV uitzendingen, films, muziek etc, waarin Jezus en of G'd regelrecht beledigd worden.
andere kant is : je hoeft niet te kijken.
Er zit een knop op de tv.
Doe Maar zong het lang geleden al en de techniek is niet gewijzigd :)

quote:




[...]

Inderdaad zou geen enkel land of regering de vrije hand dienen te geven aan afgoderij. Wanneer een land dit toestaat dan zal het land net als bij het toestaan van Godslastering de toorn van G'd over zich heen roepen. Misschien zelfs wel over alle "christenen" die hun mond hebben gehouden of er (heimelijk) mee hebben ingestemd.

Het gaat mij te ver om het oordeel van God in dezen te bepalen.
Wel denk ik: geen IKON, RKK, ZVK meer, waar mogen Christenen nog hun verhaal doen? Achter de voordeur?
CU heeft al klachten ingediend over dit voorstel en aangetoond dat er veel eenvoudiger te snijden is in de mediagelden.
Zijn wij christenen straks wél goed voor het oplossen van problemen in zorg en welzijn en mogen we ons Verhaal niet meer vertellen?
Dat vind ik zorgwekkend!!!!
Mail me maar als je wat wilt weten

learsi

  • Berichten: 2002
    • Bekijk profiel
Verbod op Godslastering
« Reactie #60 Gepost op: december 13, 2012, 04:53:08 pm »

quote:

Riemer Lap schreef op 13 december 2012 om 01:01:
[...]
 andere kant is : je hoeft niet te kijken.
Er zit een knop op de tv.
Doe Maar zong het lang geleden al en de techniek is niet gewijzigd :)

Jij en ik en anderen kunnen wellicht deze keuze goed maken en de TV uitzetten.
Zelf kijk ik alleen Family 7, Film1 en HBO en neem alles op, of kijk on demand, om mijn tijd niet aan ongewilde reclames te verspillen.

Maar we staan dus hiermee toe dat anderen in hun onwetendheid, wel kunnen worden beïnvloed met Godslastering op TV en radio.
Al zul je zien dat het meer Jezus lastering wordt, om zeker te stellen dat de islamieten geen geweld gaan gebruiken wanneer zij menen dat hun afgod allah wordt gelasterd.

quote:

Het gaat mij te ver om het oordeel van God in dezen te bepalen.

Daarom bepaal ik ook niets, maar wijs terug naar hoe G'd in het verleden heeft gereageerd op Godslastering. Dat was niet mals en G'd is Eeuiwg Dezelfde, in Hem is geen verandering immers.

quote:

Zijn wij christenen straks wél goed voor het oplossen van problemen in zorg en welzijn en mogen we ons Verhaal niet meer vertellen?
Dat vind ik zorgwekkend!!!!
Hoezo, alsof alleen Christenen in de zorg goed werk verrichten? Of problemen oplossen? Zorg is een beroepsgroep en staat denk ik los van Christendom, tenzij men het geheel vrijwillig doet uit naastenliefde. Anders is het gewoon een beroep, toch?

vrolijke

  • Berichten: 1104
  • bekennende pantheïst
    • Bekijk profiel
Verbod op Godslastering
« Reactie #61 Gepost op: december 13, 2012, 06:04:49 pm »

quote:

learsi schreef op 13 december 2012 om 16:53:

Daarom bepaal ik ook niets, maar wijs terug naar hoe G'd in het verleden heeft gereageerd op Godslastering. Dat was niet mals en G'd is Eeuiwg Dezelfde, in Hem is geen verandering immers.

Nou, dan is er toch geen probleem. Gewoon wachten, tot hij reageerd.

learsi

  • Berichten: 2002
    • Bekijk profiel
Verbod op Godslastering
« Reactie #62 Gepost op: december 14, 2012, 11:21:28 am »

quote:

vrolijke schreef op 13 december 2012 om 18:04:
[...]


Nou, dan is er toch geen probleem. Gewoon wachten, tot hij reageerd.


 :)
Maar ik ben er van overtuigd Vrolijke, dat G'd de Christenen zal aanspreken op het feit dat we er niets tegen inbrengen. Sommigen het zelfs een goed idee vinden, om een vrijbrief te geven om Hem te lasteren.

Kijk naar de tijd nu:
De wereld der ongelovigen begint zich steeds meer te verzetten tegen elke vorm van openbaar evangeliseren. Zoals de evangelist die JEZUS REDT op zijn dak had geschilderd, zodat automobilisten over de snelweg het lezen konen.
Men heeft alles gedaan om dit te verbieden.

Kijk naar Eindhoven, waar een evangelist in het Centrum wordt verboden om te evangeliseren, zogenaamd omdat hij geluidsoverlast veroorzaakt. De beste man gaat gewoon door, maar wordt regelmatig opgepakt door de politie. Uiteindelijk "gedoogd" men hem nu maar.

Zo zijn er vele en vele voorbeelden waar de ongelovige wereld zich verzet tegen Jezus en G'd. Dit opheffen van verbod op Godslastering is daar een verlengde van.
Nu mogen we niet alleen in het openbaar spreken over Jezus en G'd, maar mag de ongelovige wereld wel openbaar G'd lasteren.

Dit wordt mede veroorzaakt omdat de ongelovige religie moe wordt door de toestanden met de afgoderij islam, voor de ongelovige is het allemaal 1 pot nat. Ter bescherming tegen de afgoderij islam, worden deze wetten aangenomen. De goeden moeten hier wederom lijden onder de kwaden.  Zo zet de satan de afgoderij  islam in op vele fronten om zijn doel te bereiken.

vrolijke

  • Berichten: 1104
  • bekennende pantheïst
    • Bekijk profiel
Verbod op Godslastering
« Reactie #63 Gepost op: december 14, 2012, 01:07:31 pm »

quote:

learsi schreef op 14 december 2012 om 11:21:
[...]


 :)
Maar ik ben er van overtuigd Vrolijke, dat G'd de Christenen zal aanspreken op het feit dat we er niets tegen inbrengen. Sommigen het zelfs een goed idee vinden, om een vrijbrief te geven om Hem te lasteren.

Kijk naar de tijd nu:
De wereld der ongelovigen begint zich steeds meer te verzetten tegen elke vorm van openbaar evangeliseren. Zoals de evangelist die JEZUS REDT op zijn dak had geschilderd, zodat automobilisten over de snelweg het lezen konen.
Men heeft alles gedaan om dit te verbieden.

En; is het verboden worden?

quote:

learsi schreef op 14 december 2012 om 11:21:Kijk naar Eindhoven, waar een evangelist in het Centrum wordt verboden om te evangeliseren, zogenaamd omdat hij geluidsoverlast veroorzaakt. De beste man gaat gewoon door, maar wordt regelmatig opgepakt door de politie. Uiteindelijk "gedoogd" men hem nu maar.
Elke m´ns, die geluidsbelasting veroorzaakt, wordt beboet. Kerken dengelen jarelang m´nsen uit hun slaap. Dat moet je zomaar annemen.

quote:

learsi schreef op 14 december 2012 om 11:21:Zo zijn er vele en vele voorbeelden waar de ongelovige wereld zich verzet tegen Jezus en G'd. Dit opheffen van verbod op Godslastering is daar een verlengde van.
Nu mogen we niet alleen in het openbaar spreken over Jezus en G'd, maar mag de ongelovige wereld wel openbaar G'd lasteren.

Dit wordt mede veroorzaakt omdat de ongelovige religie moe wordt door de toestanden met de afgoderij islam, voor de ongelovige is het allemaal 1 pot nat. Ter bescherming tegen de afgoderij islam, worden deze wetten aangenomen. De goeden moeten hier wederom lijden onder de kwaden.  Zo zet de satan de afgoderij  islam in op vele fronten om zijn doel te bereiken.


Ook het tegendeel is waar.
In Duitsland worden regelmatig m´nsen ontslaan, als zij zich niet gedragen in de zin van hun werkgever. (Katholieke ziekenhuizen). Zich laten scheiden of zo.
A propos, ziekenhuizen, die volledig van de staat gefinanceerd worde. De kerk is alleen maar de "bedrijver".

Zolderworm

  • Berichten: 638
    • Bekijk profiel
Verbod op Godslastering
« Reactie #64 Gepost op: december 14, 2012, 01:15:47 pm »

quote:

learsi schreef op 14 december 2012 om 11:21:
Maar ik ben er van overtuigd Vrolijke, dat G'd de Christenen zal aanspreken op het feit dat we er niets tegen inbrengen. Sommigen het zelfs een goed idee vinden, om een vrijbrief te geven om Hem te lasteren.

Kijk naar de tijd nu:
De wereld der ongelovigen begint zich steeds meer te verzetten tegen elke vorm van openbaar evangeliseren. Zoals de evangelist die JEZUS REDT op zijn dak had geschilderd, zodat automobilisten over de snelweg het lezen konen.
Men heeft alles gedaan om dit te verbieden.

Kijk naar Eindhoven, waar een evangelist in het Centrum wordt verboden om te evangeliseren, zogenaamd omdat hij geluidsoverlast veroorzaakt. De beste man gaat gewoon door, maar wordt regelmatig opgepakt door de politie. Uiteindelijk "gedoogd" men hem nu maar.

Zo zijn er vele en vele voorbeelden waar de ongelovige wereld zich verzet tegen Jezus en G'd. Dit opheffen van verbod op Godslastering is daar een verlengde van.
Nu mogen we niet alleen in het openbaar spreken over Jezus en G'd, maar mag de ongelovige wereld wel openbaar G'd lasteren.

Dit wordt mede veroorzaakt omdat de ongelovige religie moe wordt door de toestanden met de afgoderij islam, voor de ongelovige is het allemaal 1 pot nat. Ter bescherming tegen de afgoderij islam, worden deze wetten aangenomen. De goeden moeten hier wederom lijden onder de kwaden.  Zo zet de satan de afgoderij  islam in op vele fronten om zijn doel te bereiken.

Nou, ik denk toch eerder dat het zo is dat de meeste ongelovigen het langzamerhand nu wel weten met die evangeliserende mensen. Ze denken: "ja, nu kennen we het verhaaltje wel". Hetzelfde heb ik met de Jehovah Getuigen aan mijn deur. Op het laatst ken je het riedeltje wel, en wordt het erg vervelend. (Nou ja, geef me dan maar weer een Wachttoren. Dan ga ik die wel even lezen. Maar de Volkskrant gaat voor.)
Door christenen wordt dit natuurlijk geïnterpreteerd als zich verzetten tegen God. Maar dat komt omdat zij in God geloven. Maar als je niet in God gelooft, dan geloof je er nu eenmaal niet in! Sorry. Ik weet dat dit voor veel christenen onbestaanbaar is. Maar het is nu eenmaal zo.
Je kunt bijvoorbeeld ook gaan evangeliseren voor Sinterklaas of de zeven dwergen. Dan denken mensen ook op een gegeven moment: "Ja, hou er nou maar over op; we geloven er niet in. Het heeft geen zin" En op een bepaald moment wordt het verboden, omdat het gewoon lastig is daar telkens maar over te worden aangesproken.
Ik begrijp wel dat veel christenen dan denken over ongelovigen: "Ze horen het niet goed. Ik moet harder tegen ze schreeuwen. Ik moet nog vaker evangeliseren." Maar zo werkt het helaas niet.
« Laatst bewerkt op: december 14, 2012, 01:18:37 pm door Zolderworm »
Tato na vicikitsate

learsi

  • Berichten: 2002
    • Bekijk profiel
Verbod op Godslastering
« Reactie #65 Gepost op: december 14, 2012, 04:35:54 pm »

quote:

Zolderworm schreef op 14 december 2012 om 13:15:
[...]

Nou, ik denk toch eerder dat het zo is dat de meeste ongelovigen het langzamerhand nu wel weten met die evangeliserende mensen. Ze denken: "ja, nu kennen we het verhaaltje wel". Hetzelfde heb ik met de Jehovah Getuigen aan mijn deur. Op het laatst ken je het riedeltje wel, en wordt het erg vervelend. (Nou ja, geef me dan maar weer een Wachttoren. Dan ga ik die wel even lezen. Maar de Volkskrant gaat voor.)
Door christenen wordt dit natuurlijk geïnterpreteerd als zich verzetten tegen God. Maar dat komt omdat zij in God geloven. Maar als je niet in God gelooft, dan geloof je er nu eenmaal niet in! Sorry. Ik weet dat dit voor veel christenen onbestaanbaar is. Maar het is nu eenmaal zo.
Je kunt bijvoorbeeld ook gaan evangeliseren voor Sinterklaas of de zeven dwergen. Dan denken mensen ook op een gegeven moment: "Ja, hou er nou maar over op; we geloven er niet in. Het heeft geen zin" En op een bepaald moment wordt het verboden, omdat het gewoon lastig is daar telkens maar over te worden aangesproken.


Ook Jehova Getuigen zijn antichristelijk, ze ontkennen de Goddelijkheid van Jezus Christus. Het is dus ook hier weer een list des satans met een dubbele bodem, menen misleiden met valse leer of er helemaal zat laten worden van de waarheid.

Het is nu eenmaal de opdracht di we als Christenen van Jezus hebben ontvangen en doorgaans veel en veel te weinig doen. Evangelisatie is ook niet bedoeld voor de mensen die er niets van willen weten en dus niet door G'd uitgekozen en aangeraakt zijn, maar juist voor degene(n) die wel door G'd uitgekozen is en naar Jezus gestuurd wordt.

quote:

Ik begrijp wel dat veel christenen dan denken over ongelovigen: "Ze horen het niet goed. Ik moet harder tegen ze schreeuwen. Ik moet nog vaker evangeliseren." Maar zo werkt het helaas niet.

 :)
Nee hoor, want degenen die niet door G'd uitgekozen zijn om tot Jezus te komen, zullen het roepen wel horen maar zeker niet verstaan/begrijpen. Maar al is het er eentje waarvan G'd wil dat deze tot Jezus komt en degene aanraakt, dan is dat een jaar wekelijks evangeliseren al waard. Weer een ziel gered.
« Laatst bewerkt op: december 14, 2012, 04:37:25 pm door learsi »

Zolderworm

  • Berichten: 638
    • Bekijk profiel
Verbod op Godslastering
« Reactie #66 Gepost op: december 14, 2012, 05:18:09 pm »

quote:

learsi schreef op 14 december 2012 om 16:35:
[...]Ook Jehova Getuigen zijn antichristelijk, ze ontkennen de Goddelijkheid van Jezus Christus. Het is dus ook hier weer een list des satans met een dubbele bodem, menen misleiden met valse leer of er helemaal zat laten worden van de waarheid.

Ja, gaan we nou lelijke dingen zeggen over mensen die een ander geloof hebben dan jij? Alsof jij allemaal precies weet hoe het zit. En ondertussen maar lekker andere mensen verketteren, en de grond in trappen. En dan intussen zichzelf wel christelijk noemen.

quote:

Het is nu eenmaal de opdracht die we als Christenen van Jezus hebben ontvangen en doorgaans veel en veel te weinig doen. Evangelisatie is ook niet bedoeld voor de mensen die er niets van willen weten en dus niet door G'd uitgekozen en aangeraakt zijn, maar juist voor degene(n) die wel door G'd uitgekozen is en naar Jezus gestuurd wordt.

Het is nu eenmaal. Ja ja, wat hebben we weer allemaal de wijsheid in pacht. En wat weten we het precies.

quote:

Nee hoor, want degenen die niet door G'd uitgekozen zijn om tot Jezus te komen, zullen het roepen wel horen maar zeker niet verstaan/begrijpen. Maar al is het er eentje waarvan G'd wil dat deze tot Jezus komt en degene aanraakt, dan is dat een jaar wekelijks evangeliseren al waard. Weer een ziel gered.
He zal moeilijk zijn om jou te laten inzien dat je overtuigingen maar relatief zijn. Dat het je eigen overtuigingen zijn. Maar ondertussen deel je de mensen wel weer in in de goeden en de kwaden. En op basis waarvan? Op basis van wat jij persoonlijk gelooft?
« Laatst bewerkt op: december 14, 2012, 05:23:18 pm door Zolderworm »
Tato na vicikitsate

learsi

  • Berichten: 2002
    • Bekijk profiel
Verbod op Godslastering
« Reactie #67 Gepost op: december 14, 2012, 06:46:46 pm »

quote:

Zolderworm schreef op 14 december 2012 om 17:18:
[...]

Ja, gaan we nou lelijke dingen zeggen over mensen die een ander geloof hebben dan jij? Alsof jij allemaal precies weet hoe het zit. En ondertussen maar lekker andere mensen verketteren, en de grond in trappen. En dan intussen zichzelf wel christelijk noemen.

Pas op !
Het gaat mij om de sekte en niet om de mensen !
Jehova Getuigen als sekte is anti-christelijk wanneer we het toetsen aan de Schrift, omdat zij ontkennen dat Jezus de Goddelijke Zoon van G'd is en Hem degraderen tot een goed mens.

quote:

Het is nu eenmaal. Ja ja, wat hebben we weer allemaal de wijsheid in pacht. En wat weten we het precies.

Datgene slechts wat G'd de Vader ons in Zijn Woord heeft geschonken.

quote:

Het zal moeilijk zijn om jou te laten inzien dat je overtuigingen maar relatief zijn. Dat het je eigen overtuigingen zijn.

Uiteraard probeert satan dergelijke onzin in de oren van Christenen te fluisteren of laten fluisteren door zijn dienaren, die het soms geheel niet beseffen.

quote:

Maar ondertussen deel je de mensen wel weer in in de goeden en de kwaden. En op basis waarvan? Op basis van wat jij persoonlijk gelooft?

Op basis van wat G'd de Vader in Zijn Woord aan ons heet overgeleverd. Op basis van Zijn Woord dus en Hij kan het weten......

Het is net als met elektriciteit.
Wanneer je geloofd en ervaart welk prachtige dingen we kunnen doen met elektriciteit, dan zal het ons helpen in ons leven.

Wanneer we het niet geloven en nooit zullen proberen dan zullen we de genoegens van elektriciteit ook nooit kunnen ervaren en het ook nooit geloven.

vrolijke

  • Berichten: 1104
  • bekennende pantheïst
    • Bekijk profiel
Verbod op Godslastering
« Reactie #68 Gepost op: december 14, 2012, 06:53:51 pm »

quote:

learsi schreef op 14 december 2012 om 18:46:
[...]


Datgene slechts wat G'd de Vader ons in Zijn Woord heeft geschonken.

Wel raar, dat andere m´nsen dat ook beweren.

learsi

  • Berichten: 2002
    • Bekijk profiel
Verbod op Godslastering
« Reactie #69 Gepost op: december 14, 2012, 06:56:31 pm »

quote:

vrolijke schreef op 14 december 2012 om 18:53:
[...]


Wel raar, dat andere m´nsen dat ook beweren.
Nee hoor, de satan aapt immers alles altijd na van G'd om het dan 180 graden te draaien, of bijna hetzelfde te maken op de kritieke punten na.

grondig christelijk

  • Berichten: 3071
  • Wat was, Dat is, Zal zijn
    • Bekijk profiel
Verbod op Godslastering
« Reactie #70 Gepost op: december 14, 2012, 07:32:12 pm »
GVD is een gebed verdoemd te mogen worden, de naam van G'd gebruiken is de naam JHWH, dat is de naam die je niet ijdel mag gebruiken, uitspreken.
« Laatst bewerkt op: december 14, 2012, 07:32:48 pm door grondig christelijk »

Trajecto

  • Berichten: 4990
  • Nulla aetas ad discendum sera
    • Bekijk profiel
Verbod op Godslastering
« Reactie #71 Gepost op: december 14, 2012, 07:39:43 pm »

quote:

learsi schreef op 14 december 2012 om 16:35:
[...]

Ook Jehova Getuigen zijn antichristelijk, ze ontkennen de Goddelijkheid van Jezus Christus. Het is dus ook hier weer een list des satans met een dubbele bodem, menen misleiden met valse leer of er helemaal zat laten worden van de waarheid.

Je bedoelt misschien vooral dat ze de Drie-eenheid niet erkennen?
Bedenk wel dat die eigenlijk ook niet in de Bijbel staat en dat het een tot dogma verheven uitleg is.
Je hoeft het niet met de Jehovah's getuigen eens te zijn maar wees toch maar wat voorzichtiger voordat je over hen gaat lasteren en meent haarfijn te weten hoe het met hen gesteld is.

Oogje

  • Berichten: 477
    • Bekijk profiel
Verbod op Godslastering
« Reactie #72 Gepost op: december 14, 2012, 08:43:27 pm »

quote:

grondig christelijk schreef op 14 december 2012 om 19:32:
GVD is een gebed verdoemd te mogen worden.
Dat hoeft niet helemaal waar te zijn. Waarschijnlijk stamt het uit een eedaflegging waarin men moest zeggen: "God verdoeme mij als ik mij niet aan de eed hou." In de bijbelse tijd werd een dergelijke "vloekeed" op rituele wijze uitgebeeld door tussen dierenhelften te lopen, met de strekking dat men hetzelfde mocht overkomen als die dieren als men zich niet aan de eed hield. Je komt het ritueel tegen bij Abraham, als God zo het verbond sluit en zelf tussen de dierenhelften doorloopt.

grondig christelijk

  • Berichten: 3071
  • Wat was, Dat is, Zal zijn
    • Bekijk profiel
Verbod op Godslastering
« Reactie #73 Gepost op: december 14, 2012, 09:21:56 pm »

quote:

Oogje schreef op 14 december 2012 om 20:43:
[...]

Dat hoeft niet helemaal waar te zijn. Waarschijnlijk stamt het uit een eedaflegging waarin men moest zeggen: "God verdoeme mij als ik mij niet aan de eed hou." In de bijbelse tijd werd een dergelijke "vloekeed" op rituele wijze uitgebeeld door tussen dierenhelften te lopen, met de strekking dat men hetzelfde mocht overkomen als die dieren als men zich niet aan de eed hield. Je komt het ritueel tegen bij Abraham, als God zo het verbond sluit en zelf tussen de dierenhelften doorloopt.
maar dat was toen wel een bewuste en geen onbewuste keuze

learsi

  • Berichten: 2002
    • Bekijk profiel
Verbod op Godslastering
« Reactie #74 Gepost op: december 15, 2012, 04:13:52 pm »

quote:

Trajecto schreef op 14 december 2012 om 19:39:
[...]

Je bedoelt misschien vooral dat ze de Drie-eenheid niet erkennen?
Bedenk wel dat die eigenlijk ook niet in de Bijbel staat en dat het een tot dogma verheven uitleg is.
Je hoeft het niet met de Jehovah's getuigen eens te zijn maar wees toch maar wat voorzichtiger voordat je over hen gaat lasteren en meent haarfijn te weten hoe het met hen gesteld is.


Nee dat bedoel ik niet, de uitleg van drie-eenheid komt als zodanig niet voor in de Schrift. Maar de JG ontkennen o.a. dat Jezus Christus Zoon van G'd is op de wijze dat hij is afgedaald vanuit de hemel naar de aarde, om na Zijn Offer weer terug te keren naar de hemel. Ze degraderen Jezus tot een goed mens.

Ook ontkennen zij eigenlijk het kruisoffer van Christus.
Ook degraderen ze de heilige Geest tot een kracht van G'd en ontkennen dat de Heilige Geest een persoon is.

Daarbij ontkennen ze het kruis en maken er een martelpal van (satan haat het kruis, zie ook islam).

Ook ontkennen ze het bestaan van de ziel en menen dat zij de 144.000 uitverkorenen uit openbaringen zijn ipv het volk Israël.
Op diverse forums veel me JG slachtoffers gediscussieerd.
« Laatst bewerkt op: december 15, 2012, 04:15:19 pm door learsi »

Trajecto

  • Berichten: 4990
  • Nulla aetas ad discendum sera
    • Bekijk profiel
Verbod op Godslastering
« Reactie #75 Gepost op: december 18, 2012, 06:10:38 pm »

quote:

learsi schreef op 15 december 2012 om 16:13:
[...]

Nee dat bedoel ik niet, de uitleg van drie-eenheid komt als zodanig niet voor in de Schrift. Maar de JG ontkennen o.a. dat Jezus Christus Zoon van G'd is op de wijze dat hij is afgedaald vanuit de hemel naar de aarde, om na Zijn Offer weer terug te keren naar de hemel. Ze degraderen Jezus tot een goed mens.

Ook ontkennen zij eigenlijk het kruisoffer van Christus.
Ook degraderen ze de heilige Geest tot een kracht van G'd en ontkennen dat de Heilige Geest een persoon is.

Daarbij ontkennen ze het kruis en maken er een martelpal van (satan haat het kruis, zie ook islam).

Ook ontkennen ze het bestaan van de ziel en menen dat zij de 144.000 uitverkorenen uit openbaringen zijn ipv het volk Israël.
Op diverse forums veel me JG slachtoffers gediscussieerd.

O, ik zal niet zeggen dat ze geen andere uitleg hebben. Ik ben geen JG en ik heb wel op dit forum een tijd met een JG gediscussieerd. We werden het niet eens maar een zekere waardering had ik zeker wel voor deze forummer. Dat heb ik ook gezegd als het te pas kwam.

Of het om een kruis of een paal gaat, lijkt mij niet echt belangrijk. Het meest waarschijnlijke lijkt mij dat het eigenlijk om een T-vorm ging. Er zit overigens wel een vreemde kant aan om een martelwerktuig tot het symbool van de godsdienst te maken.
Wat betreft de ziel is het zo dat christenen er vaak geen rekening mee houden dat het oorspronkelijke Joodse idee anders was en dat het woord in het OT -- zeker in het begin -- een andere invulling had dan de meer Griekse die later de boventoon is gaan voeren. De vertalers hebben ziel in het OT gezet terwijl het Hebreeuwse woord dat er stond niet de betekenis had die wij eraan geven.
Zie bijvoorbeeld:
Deut 24:7 Wanneer iemand gevonden zal worden, die een ziel steelt uit zijn broederen, uit de kinderen Israëls, en drijft gewin met hem, en verkoopt hem; zo zal deze dief sterven, en gij zult het boze uit het midden van u wegdoen.

Dit gaat over slavernij maar daar gaat het me nu even niet om maar wel is hier heel duidelijk dat "ziel" hier dus niet de betekenis heeft die men er naderhand aan ging hechten

Ook het rommelige incorrecte gebruik van het woord hel hebben de JG'en herkent en in hun Bijbelvertaling is die fout niet gemaakt.
Al met al een organisatie die wel bepaalde dingen in de Bijbel beter bestudeerd heeft maar geen aanrader om mee in zee te gaan.

Maar goed, ik ben geen JG en ik zal er denkelijk ook nooit één worden; dat niet.
Zware oordelen en verketteren gaat me echter wat ver, zeker als het om individuele JG'en gaat. De organisatie, de hele structuur met zijn dwangmatigheid etc. is natuurlijk behoorlijk bedenkelijk. Dat is wel zo.

learsi

  • Berichten: 2002
    • Bekijk profiel
Verbod op Godslastering
« Reactie #76 Gepost op: december 20, 2012, 05:26:05 pm »
Citaat
Trajecto schreef op 18 december 2012 om 18:10:

quote:

O, ik zal niet zeggen dat ze geen andere uitleg hebben. Ik ben geen JG en ik heb wel op dit forum een tijd met een JG gediscussieerd. We werden het niet eens maar een zekere waardering had ik zeker wel voor deze forummer. Dat heb ik ook gezegd als het te pas kwam.

Inderdaad zijn vele JG waarmee ik op forums gediscussieerd heb, zeer nette mensen en tonen ze veel inzet bij het naleven van geboden.

quote:

Of het om een kruis of een paal gaat, lijkt mij niet echt belangrijk. Het meest waarschijnlijke lijkt mij dat het eigenlijk om een T-vorm ging. Er zit overigens wel een vreemde kant aan om een martelwerktuig tot het symbool van de godsdienst te maken.

Kijk maar eens naar de haat van islam tegen het kruis, rode kruis mag niet, moet een maan en sikkel zijn. Juist tegen het kruis is veel verzet, daarvan draait de satan zijn kop om, omdat Jezus hem ermee de kop vermorzeld heeft. Dit zie je ook terug bij de JG.

quote:

Wat betreft de ziel is het zo dat christenen er vaak geen rekening mee houden dat het oorspronkelijke Joodse idee anders was en dat het woord in het OT -- zeker in het begin -- een andere invulling had dan de meer Griekse die later de boventoon is gaan voeren. De vertalers hebben ziel in het OT gezet terwijl het Hebreeuwse woord dat er stond niet de betekenis had die wij eraan geven.
Zie bijvoorbeeld:
Deut 24:7 Wanneer iemand gevonden zal worden, die een ziel steelt uit zijn broederen, uit de kinderen Israëls, en drijft gewin met hem, en verkoopt hem; zo zal deze dief sterven, en gij zult het boze uit het midden van u wegdoen.

Dit gaat over slavernij maar daar gaat het me nu even niet om maar wel is hier heel duidelijk dat "ziel" hier dus niet de betekenis heeft die men er naderhand aan ging hechten

Volgens mij werd de mens in deze stukken als een ziel gezien, de ziel staat uiteindelijk centraal. De zonde zit uiteindelijk in ons lijf, waar onze ziel in zit. Hierdoor is het denk ik geen andere manier van gebruiken.

quote:

Ook het rommelige incorrecte gebruik van het woord hel hebben de JG'en herkent en in hun Bijbelvertaling is die fout niet gemaakt.
Al met al een organisatie die wel bepaalde dingen in de Bijbel beter bestudeerd heeft maar geen aanrader om mee in zee te gaan.

Dit om de hel te kunnen ontkennen.
Maar kijk naar vals geld, dat herken je niet door de goede zaken of gelijkenissen op te zoeken, maar juist de verschillen op essentiële zaken.
Juist dit maakt de JG zo vreselijk gevaarlijk, ze zijn enorm dicht bij de waarheid, maar gaan er net langs. Niet uit onkunde, maar met een heel bewust doel.

quote:

Maar goed, ik ben geen JG en ik zal er denkelijk ook nooit één worden; dat niet.
Gelukkig  :)

quote:

Zware oordelen en verketteren gaat me echter wat ver, zeker als het om individuele JG'en gaat. De organisatie, de hele structuur met zijn dwangmatigheid etc. is natuurlijk behoorlijk bedenkelijk. Dat is wel zo.

Niet ik of welk mens kan veroordelen of verketteren, maar G'd de Vader doet dat in Zijn Woord.

11. Wie een voorspelling doet, die niet uitkomt, is een valse profeet [Deuteronomium 18:21,22]
De JG Torengenootschap hebben talloze valse profetieën gegeven die niet zijn uitgekomen.

18. Wie de Schriften verdraait, is een valse leraar [2 Petrus 3:16-18].
De JG hebben hun Nieuwe Bijbel Vertaling aangepast aan hun leer.

6. In [Matteüs 7:15-20] zegt Jezus dat wij valse profeten aan hun vruchten kunnen herkennen: "Past u op voor de valse profeten, die tot u komen in schapenvachten, maar van binnen zijn zij roofzuchtige wolven. Aan hun vruchten zult u hen kennen."
De JG doen zich erg vroom voor.

7   Want er zijn veel misleiders in de wereld gekomen, die niet belijden dat Jezus Christus in het vlees gekomen is. Dat is de misleider en de antichrist.
9 Ieder die overtreedt en niet blijft in de leer van Christus, die heeft God niet; wie in de leer van Christus blijft, die heeft zowel de Vader als de Zoon.
10   Als iemand bij u komt en deze leer niet brengt, ontvang hem niet in huis en begroet hem niet.

11 Want wie hem begroet, die heeft deel aan zijn slechte werken.
[2 Johannes 1]

De JG ontkennen dat Jezus in het vlees gekomen is en al bij G'd de vader was. Zij hebben hun bijbel verdraaiing aangepast aan deze valse leer. Volgens de bijbel voldoet het hierdoor net als de islam aan een antichristelijke afgoderij.
« Laatst bewerkt op: december 20, 2012, 05:27:09 pm door learsi »

learsi

  • Berichten: 2002
    • Bekijk profiel
Verbod op Godslastering
« Reactie #77 Gepost op: december 21, 2012, 01:53:38 pm »
Zie de volgende veel betekende stap die tegen de wetten van G'd worden genomen in ons land.

http://www.nujij.nl/polit...-ter-ziele.20619030.lynkx

Trolando

  • Berichten: 10
    • Bekijk profiel
Verbod op Godslastering
« Reactie #78 Gepost op: december 23, 2012, 01:14:15 am »
Volgens de 10 geboden moet niet op zondag maar op zaterdag, en dan niet 's ochtends, maar de hele dag, rust gehouden worden. Dus als je perse wil dat dit land theocratisch geregeerd wordt, voer dan sabbatsrust in op zaterdag, op straffe van steniging of iets dergelijks.

Ik weet niet waarom kerken een alleenrecht hebben om op zondag vóór 13:00 een hels kabaal te maken met die klokken, dat gaat nou juist tegen het hele idee van de zondagswet in namelijk dat iedereen tot 13:00 kan uitslapen :/
« Laatst bewerkt op: december 23, 2012, 01:15:08 am door Trolando »

Trajecto

  • Berichten: 4990
  • Nulla aetas ad discendum sera
    • Bekijk profiel
Verbod op Godslastering
« Reactie #79 Gepost op: december 23, 2012, 01:22:10 am »

quote:

Trolando schreef op 23 december 2012 om 01:14:
Volgens de 10 geboden moet niet op zondag maar op zaterdag, en dan niet 's ochtends, maar de hele dag, rust gehouden worden. Dus als je perse wil dat dit land theocratisch geregeerd wordt, voer dan sabbatsrust in op zaterdag, op straffe van steniging of iets dergelijks.
Van zonsondergang vrijdagavond tot zonsondergang zaterdagavond geldt de sabbat.

quote:

Ik weet niet waarom kerken een alleenrecht hebben om op zondag vóór 13:00 een hels kabaal te maken met die klokken, dat gaat nou juist tegen het hele idee van de zondagswet in namelijk dat iedereen tot 13:00 kan uitslapen :/

Nou hels kabaal... Ben jij soms een beetje cynisch? :P
Dat de zondagswet ten behoeve van het rustig uitslapen is, bedenk jij zeker nu even? :)

Trolando

  • Berichten: 10
    • Bekijk profiel
Verbod op Godslastering
« Reactie #80 Gepost op: december 23, 2012, 01:39:36 am »
Even een ander perspectief inbrengen ;)

Waar is de zondagsrust (de voor-13:00-wet, niet de winkeltijdenwet, dat is een andere discussie) anders voor? Omdat anders kerkdiensten last zouden kunnen hebben van het lawaai buiten? We hebben ook geen vrijdagmiddagrust omdat anders moslims niet rustig hun gebed kunnen doen, we hebben geen zaterdagrust voor de joden en de zevendedagadventisten, geen vrijdagrust voor de pastafarianen, enz...

learsi

  • Berichten: 2002
    • Bekijk profiel
Verbod op Godslastering
« Reactie #81 Gepost op: december 23, 2012, 12:58:23 pm »

quote:

Trolando schreef op 23 december 2012 om 01:39:
We hebben ook geen vrijdagmiddagrust omdat anders moslims niet rustig hun gebed kunnen doen,

We zijn ook nog geen islamitische staat. Wacht maar rustig af tot het zover is gekomen en maak dan maar eens herrie op vrijdagavond. :)

Maar waar het om gat is dat in ons land hard wordt gewerkt om tegen de Geboden van G'd in te gaan. De weg voor de anti-christ(elijke) krachten wordt vrijgemaakt. Het zijn duidelijke signalen voor wie ze zien wil.
« Laatst bewerkt op: december 23, 2012, 01:00:13 pm door learsi »

gaitema

  • Berichten: 10169
  • Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Verbod op Godslastering
« Reactie #82 Gepost op: december 23, 2012, 01:18:02 pm »
Wachten op een Islamitische staat? Jezus komt eerder terug, dan dat er hier 15 miljoen moslims in Nederland wonen. Het zijn er nu nog maar 600.000
Daarvan bezoekt slechts 1 op de 5 de moskeeën. Zo rond de 120.000 Nederlanders dus. We hebben overigens 3 miljoen kerkelijken (en gemeentebezoekers) in Nederland.
Ongeveer 7 a 8 miljoen Ietsisten.
« Laatst bewerkt op: december 23, 2012, 01:23:34 pm door gaitema »
Een nieuwe start is een nieuw begin

gaitema

  • Berichten: 10169
  • Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Verbod op Godslastering
« Reactie #83 Gepost op: december 23, 2012, 01:30:23 pm »

quote:

Trolando schreef op 23 december 2012 om 01:14:
Volgens de 10 geboden moet niet op zondag maar op zaterdag, en dan niet 's ochtends, maar de hele dag, rust gehouden worden. Dus als je perse wil dat dit land theocratisch geregeerd wordt, voer dan sabbatsrust in op zaterdag, op straffe van steniging of iets dergelijks.

Ik weet niet waarom kerken een alleenrecht hebben om op zondag vóór 13:00 een hels kabaal te maken met die klokken, dat gaat nou juist tegen het hele idee van de zondagswet in namelijk dat iedereen tot 13:00 kan uitslapen :/


Bij ons in Almelo mag de moskee ook gewoon oproepen tot het vrijdag gebed. Dat is in de hele woonwijk er om heen te horen.
Er zal overigens vast wel een D66eger er eens wat van zeggen. Die partij is toch alleen maar bezig met gelovigen irriteren.

Het weekend is een burgerrecht. Het zal eens tijd worden dat we met ons allen bewust er van worden, dat een goed leven niet draait om die verrekte centen.
Zo geleidelijk aan gaan we de kant weer op van de 19de eeuw. De baas zit op de centen en de arbeiders maken lange dagen, voor weinig geld.
« Laatst bewerkt op: december 23, 2012, 01:31:26 pm door gaitema »
Een nieuwe start is een nieuw begin

Trolando

  • Berichten: 10
    • Bekijk profiel
Verbod op Godslastering
« Reactie #84 Gepost op: december 23, 2012, 07:40:20 pm »
@learsi Nederland is ook geen christelijke staat. En daarbij blijft het een feit dat de zondagsrust niets met Gods geboden te maken heeft, aangezien het daar om de sabbat gaat en niet om de zondag.

@Gaitema er zit toch een verschil tussen het toestaan om op te roepen tot het vrijdagmiddaggebed (mits binnen normen van geluidsoverlast blijft) en het verbieden van alles met uitzondering van kerkdiensten (en kerkklokgeklingel) op zondagochtend? Zoals het verbod er nu ligt mag je op zondagochtend niet eens voetballen, omdat het fluitje van de scheidsrechter te veel lawaai maakt. Lijkt het me logisch: of ook op vrijdagmiddag alles verbieden met uitzondering van moskeegebler, of ook op zondagochtend toestaan dat als mensen iets leuks willen doen, dat ook gewoon mag.
« Laatst bewerkt op: december 23, 2012, 07:40:49 pm door Trolando »

learsi

  • Berichten: 2002
    • Bekijk profiel
Verbod op Godslastering
« Reactie #85 Gepost op: december 23, 2012, 09:21:44 pm »

quote:

Trolando schreef op 23 december 2012 om 19:40:
@learsi Nederland is ook geen christelijke staat. En daarbij blijft het een feit dat de zondagsrust niets met Gods geboden te maken heeft, aangezien het daar om de sabbat gaat en niet om de zondag.
Ik ben het wel met je eens dat G'd de Sabbat heeft aangewezen als Zijn Rustdag en dat de zondag door mensen is bedacht ter ere van de zonne-afgod.

learsi

  • Berichten: 2002
    • Bekijk profiel
Verbod op Godslastering
« Reactie #86 Gepost op: december 23, 2012, 09:28:14 pm »

quote:

gaitema schreef op 23 december 2012 om 13:18:
Wachten op een Islamitische staat? Jezus komt eerder terug, dan dat er hier 15 miljoen moslims in Nederland wonen.

Vertel me eens gaitema, waar staat dat?

quote:

Het zijn er nu nog maar 600.000
Daarvan bezoekt slechts 1 op de 5 de moskeeën. Zo rond de 120.000 Nederlanders dus.

Nederlanders? Islamitische Nederlanders???? Nu begrijp ik dat je aan 600.000 komt.

Waar haal je die 600.000 vandaan? Linkse bronnen die trachten de waarheid te bedekken? Zoals het Marokkanen probleem op de publieke omroepen met alle mogelijke middelen wordt om-gelogen tot een maatschappelijk probleem?

In het oosten van het land valt het allemaal nog wel mee met de islamisering misschien, net als in het noorden. het aantal islamieten in ons land is de 10% al overstegen.

gaitema

  • Berichten: 10169
  • Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Verbod op Godslastering
« Reactie #87 Gepost op: december 24, 2012, 01:33:04 am »
Ik noemde het even uit mijn hoofd op, het kunnen er ook iets meer zijn, maar volgens Anne van der Meijnden vergrijst de Islam in Nederland en van een bron las ik dat 1 op de 5 moslims naar de moskeeën gaat. Ook zijn het aantal moskeeën in het land amper toegenomen de afgelopen jaren, wel vervangen door opvallender moskeeën. Dan nog vind ik 10 procent nog niks.
Moslims hebben meestal een Nederlandse nationaliteit, net als de joden hier. Dus ja, het zijn Nederlanders. Net als de Molukkers (we hebben twee molukse kerkgenootschappen in ons dorp en twee molukse buurten), Surinamers, Antillianen en hugenoten uit Frankrijk van vroeger. Hier in het oosten wonen trouwens ook heel veel christelijke Syriërs en Armenen. Die hebben gewoon de Nederlandse nationaliteit en hebben best wat kerken in het oosten. In Enschede 2 of 3 grote Syrische kerken met duizenden bezoekers naast 2 moskeeën (een turkse en een marokkaanse moskee)  en straks nog maar 3 kerken van de PKN (na sluiting van 3 kerken). Een groot deel van de Nederlanders zijn eigenlijk van oorsprong protestantse fransen. Toch zijn het gewoon Nederlanders. Of wat dacht je van de Chinesen?
In ons dorp hebben we 3 Chinesche restaurants. Eén turkse en één chinesche cafetaria en een friettent die door een chinees is overgenomen, in de zelfde straat van de chinesche cafetaria. Een Italiaanse en een Griekse restaurant en een broodjeszaak wordt bij ons ook door één turkse familie gerund. Verder heb je nog een Italiaanse restaurant door Italianen gerund bij ons. Daarnaast rijd er een Vitnamesche loempiakar rond. Die hebben allemaal de Nederlandse nationaliteit. Het zijn dus Nederlanders.

In Almelo staat een kleine 10 jaar een hele grote armeense kerk wat bezocht wordt door ongeveer 2000 bezoekers. Er is ook een moskee in de stad, maar die is een stuk kleiner.
Ook in Rijssen is een redelijk grote Syrische kerk, terwijl de moslims een klein zaaltje hebben als moskee.

Wat dacht je trouwens van de Belmer in Amsterdam? Giga veel allochtone kerken. De Broederschap Gemeente van Suriname is in Suriname de grootste. Maar in Nederland is deze kerk nog groter, omdat er in Nederland meer Surinamers leven, dan in Suriname. Dat zijn allemaal Surinamers dus met Surinaamse kerken in Nederland. Zij hadden overigens altijd al de Nederlandse nationaliteit.
Het is maar net waar je naar kijkt en wat je zien wil.

Weet je wat ze nog meer zijn? Door God uit liefde geschapen.
Als klei in de hand van de pottenbakker.

Hoe negatief je ook over ze denkt, dat de Islam zo groot is, komt mede door het falen van het christendom. De duisternis heeft immers geen grip op het Licht! Sinds wanneer kan de duivel God verslaan? Vele moslims komen tot geloof doordat Jezus zich openbaard in dromen aan hen. Van alle dromen waarin Jezus verschijnt, komt volgens Open Doors grof weg het grootste deel onder Moslims voor, waardoor ze zich bekeren tot het christelijk geloof.

Het is toch een mooie tijd? Heel de wereld komt naar Nederland toe. Wel, het oude zendingsveld is gewoon onder ons. Je kan zo de deur uit, naar ze toe.
Daardoor heb je al een Iraanse kerk in Flevoland. Puur bestaande uit bekeerde moslims. Ook op onze club hebben we een Afgaan gehad die hier bekeerd is tot het christelijke geloof door een zendeling hier, die werkt onder vluchtelingen.

Of wat dacht je van de tukskerk in Rotterdam? In een allochtone buurt waar Pim Fortuin niet kon komen, omdat hij dan aangevallen zou worden, is via het jeugdwerk van Youth For Christ daar een groep allochtone jonge tuig zich bekeerd tot het christendom er is er een gemeente begonnen voor x-aantal jaren terug.

Het kan dus, dat het Licht de duisternis verdrijft! Halleluja!

Dank God om wat Hij doet. Geen enkele moslim komt hier, als God dat niet zo in Zijn plan laat gebeuren. Wij moeten ons Licht laten schijnen.
« Laatst bewerkt op: december 24, 2012, 02:24:22 am door gaitema »
Een nieuwe start is een nieuw begin

gaitema

  • Berichten: 10169
  • Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Verbod op Godslastering
« Reactie #88 Gepost op: december 24, 2012, 02:34:17 am »
Hier in het oosten heb ik een een schitterende getuigenis gehoord. Op Transformed in Rijssen (soort jeugdkerk, maar is geen kerk) stond voor 600 jongeren uit diverse kerken en woonplaatsen (3/4 Rijssen) een turkse bekeerde man vol passie te spreken. Hij kwam uit Hengelo of Enschede, dat weet ik niet meer. Ik hoorde hem getuigen daar, van hoe christenen op straat hem zeiden dat Jezus van hem houdt. Echter scandeerde hij terug: "ja en allah houdt ook van jou!" Geprikkeld en geïrriteerd was hij. Maar dit mantra herhaalde een paar keer van beide kanten en toen begonnen deze christenen ter plekke ongevraagd voor hem te bidden. Toen gebeurde het. Hij werd door een kracht doorstroomd, waardoor hij ter plekke viel van overrompeling. Hij voelde dat gevoel wat ieder mens zoekt, het gevoel dat je echt thuis komt. Hij wist niet wat het was en is met deze christenen verder in gesprekken tot geloof in Jezus gekomen. Hij ervoer de Heilige Geest, getuigde hij, nog voor hij kennis had van het christelijke geloof. Dat kreeg hij daarna pas. Voor zijn keuze voor Jezus, had God hem al aangeraakt en Zijn Geest door hem heen laten stromen.

Dat kan dus. Biddende, geleidt tot Jezus gebracht.
« Laatst bewerkt op: december 24, 2012, 02:38:58 am door gaitema »
Een nieuwe start is een nieuw begin

Harmoniezoeker

  • Berichten: 678
    • Bekijk profiel
Verbod op Godslastering
« Reactie #89 Gepost op: december 24, 2012, 02:56:14 am »
Dat is een mooi getuigenis Gaitema!

Antonius

  • Berichten: 1539
  • Alle begin is moeilijk
    • Bekijk profiel
Verbod op Godslastering
« Reactie #90 Gepost op: december 26, 2012, 03:26:48 pm »

quote:

Trolando schreef op 23 december 2012 om 01:39:
Even een ander perspectief inbrengen ;)

Waar is de zondagsrust (de voor-13:00-wet, niet de winkeltijdenwet, dat is een andere discussie) anders voor? Omdat anders kerkdiensten last zouden kunnen hebben van het lawaai buiten? We hebben ook geen vrijdagmiddagrust omdat anders moslims niet rustig hun gebed kunnen doen, we hebben geen zaterdagrust voor de joden en de zevendedagadventisten, geen vrijdagrust voor de pastafarianen, enz...
en onze feestdagen dan, die gelden ook als zondag, het zijn er om precies te zijn 7, een week extra vrij. kom daar maar eens om als moslim, boedhist, of hindoe.
Mislukkingen, een kans om op nieuw te beginnen

gaitema

  • Berichten: 10169
  • Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Verbod op Godslastering
« Reactie #91 Gepost op: december 27, 2012, 09:34:47 am »

quote:

Harmoniezoeker schreef op 24 december 2012 om 02:56:
Dat is een mooi getuigenis Gaitema!
Dat vond ik ook. Een bevlogen bekeerling met overigens een sterk gevoel voor humor :)
Een nieuwe start is een nieuw begin

learsi

  • Berichten: 2002
    • Bekijk profiel
Verbod op Godslastering
« Reactie #92 Gepost op: december 27, 2012, 12:13:12 pm »

quote:

gaitema schreef op 24 december 2012 om 02:34:
Hier in het oosten heb ik een een schitterende getuigenis gehoord. Op Transformed in Rijssen (soort jeugdkerk, maar is geen kerk) stond voor 600 jongeren uit diverse kerken en woonplaatsen (3/4 Rijssen) een turkse bekeerde man vol passie te spreken. Hij kwam uit Hengelo of Enschede, dat weet ik niet meer. Ik hoorde hem getuigen daar, van hoe christenen op straat hem zeiden dat Jezus van hem houdt. Echter scandeerde hij terug: "ja en allah houdt ook van jou!" Geprikkeld en geïrriteerd was hij. Maar dit mantra herhaalde een paar keer van beide kanten en toen begonnen deze christenen ter plekke ongevraagd voor hem te bidden. Toen gebeurde het. Hij werd door een kracht doorstroomd, waardoor hij ter plekke viel van overrompeling. Hij voelde dat gevoel wat ieder mens zoekt, het gevoel dat je echt thuis komt. Hij wist niet wat het was en is met deze christenen verder in gesprekken tot geloof in Jezus gekomen. Hij ervoer de Heilige Geest, getuigde hij, nog voor hij kennis had van het christelijke geloof. Dat kreeg hij daarna pas. Voor zijn keuze voor Jezus, had God hem al aangeraakt en Zijn Geest door hem heen laten stromen.

Dat kan dus. Biddende, geleidt tot Jezus gebracht.
Door G'd de Vader aangeraakt dus om tot Jezus te komen. Mooi ! ;)

learsi

  • Berichten: 2002
    • Bekijk profiel
Verbod op Godslastering
« Reactie #93 Gepost op: december 27, 2012, 12:18:35 pm »

quote:

gaitema schreef op 24 december 2012 om 01:33:

Hoe negatief je ook over ze denkt

Met ze, impliceer je de islamiet. Ik heb nogmaals niets tegen de mens islamiet, maar wel alles tegen de afgoderij islam.

quote:

dat de Islam zo groot is, komt mede door het falen van het christendom.
Zoals je aangeeft in een ander schrijven, als G'd het wil raakt Hij de islamitische mens aan om tot Jezus te komen en de afgoderij islam, los te laten.

Harmoniezoeker

  • Berichten: 678
    • Bekijk profiel
Verbod op Godslastering
« Reactie #94 Gepost op: december 28, 2012, 02:38:22 am »
Gaitema heeft gelijk.  Het Christendom faalde.  Kijk is naar Indonesie waar NL voor 300 jaar was?
Klaarblijkelijk was er meer interesse in handel.  God had waarschijnlijk niet genoeg `instrumenten` (ondanks velen met goede intenties natuurlijk)  om de Islamiet aan te raken daar ...
Het is nu tijd om onze ogen te richten op het Verre Osoten, zodat alle religies zich kunnen verbinden met een nieuwe frisse waarheid ...

learsi

  • Berichten: 2002
    • Bekijk profiel
Verbod op Godslastering
« Reactie #95 Gepost op: december 28, 2012, 01:41:56 pm »

quote:

Harmoniezoeker schreef op 28 december 2012 om 02:38:
Gaitema heeft gelijk.  Het Christendom faalde.  Kijk is naar Indonesie waar NL voor 300 jaar was?
Klaarblijkelijk was er meer interesse in handel.  God had waarschijnlijk niet genoeg `instrumenten` (ondanks velen met goede intenties natuurlijk)  om de Islamiet aan te raken daar ...
Het is nu tijd om onze ogen te richten op het Verre Osoten, zodat alle religies zich kunnen verbinden met een nieuwe frisse waarheid ...


Gaan we dan afstappen van de leer in de Schrift?
Gaan we invloeden van de Koran toevoegen?
Gaan we JHWH. de G'd van israel nu dan ook uitschelden met de naam van de afgod allah?

 ;(

Harmoniezoeker

  • Berichten: 678
    • Bekijk profiel
Verbod op Godslastering
« Reactie #96 Gepost op: december 29, 2012, 01:02:12 am »
Learsi we gaan verder in de Schrift ..  God is immers een levende God?
We kunnen inderdaad leren van de Islam waar er is veel toewijding, handhaven van kleding ethiek, beschermen van dochters.  Allah is geen vorm van uitschelden, maar de Arabische naam voor het woord God.

learsi

  • Berichten: 2002
    • Bekijk profiel
Verbod op Godslastering
« Reactie #97 Gepost op: december 29, 2012, 04:43:40 pm »

quote:

Harmoniezoeker schreef op 29 december 2012 om 01:02:
Learsi we gaan verder in de Schrift ..  God is immers een levende God?
We kunnen inderdaad leren van de Islam waar er is veel toewijding, handhaven van kleding ethiek, beschermen van dochters.  Allah is geen vorm van uitschelden, maar de Arabische naam voor het woord God.


Een ieder die als Christen de koran leest, kan zien dat allah een anti-god is, mohammed een valse profeet en de koran zelf een anti-bijbel. Alle kernzaken worden uiteindelijk ontkent of verdraait in de koran.

Natuurlijk is allah een naam voor de afgod van islam, elke afgoderij meent immers dat hun afgod G'd is. Daarop is de islam geen uitzondering.

Elke vervalsing kenmerkt zich immers door de vele overeenkomsten met het echte. Maar om vervalsingen te onderscheiden dienen we ons te concentreren op wat wat niet overeenkomt ipv de overeenkomsten. Een duidelijk voorbeeld hiervan is vals geld.
« Laatst bewerkt op: december 29, 2012, 04:46:43 pm door learsi »

Harmoniezoeker

  • Berichten: 678
    • Bekijk profiel
Verbod op Godslastering
« Reactie #98 Gepost op: december 29, 2012, 11:48:13 pm »
De Islam kwam op omdat de evangelisten van het evangele er niet in slaagden om de wilde Arabische stammen te bekeren.  Later werkte God door Mohammed om wel wat orde in die wereld te brengen.  Dus de Koran werd God`s woord voor dat deel van de wereld, die tijd op die manier.  Bij de wederkomst die nu al heeft plaatsgevonden, komen al die religies zeker bij elkaar gericht op God`s liefde en waarheid.

learsi

  • Berichten: 2002
    • Bekijk profiel
Verbod op Godslastering
« Reactie #99 Gepost op: december 30, 2012, 01:19:32 am »

quote:

Harmoniezoeker schreef op 29 december 2012 om 23:48:
De Islam kwam op omdat de evangelisten van het evangele er niet in slaagden om de wilde Arabische stammen te bekeren.  Later werkte God door Mohammed om wel wat orde in die wereld te brengen.  Dus de Koran werd God`s woord voor dat deel van de wereld, die tijd op die manier.  Bij de wederkomst die nu al heeft plaatsgevonden, komen al die religies zeker bij elkaar gericht op God`s liefde en waarheid.

Heb je de koran wel eens gelezen? Zelf heb ik hem zo goed als mogelijk door geploeterd.
Met jou statement :Dus de Koran werd God`s woord voor dat deel van de wereld, die tijd op die manier. zeg je dus dat G'd in Zijn Woord de koran zou hebben gezegd:
- dat joden varkens zijn en christenen honden?
- dat Hij TOCH niet Jezus als Zijn Zoon naar de aarde heeft gestuurd, maar slechts een profeet?
- dat deze profeet nooit is gekruisigd en nooit is opgestaan uit de dood om daarmee Genade te brengen?
- dat Hij in de eindtijd bomen naar moslims laat roepen om ze te zeggen dat er een jood achter verschuilt, om deze te doden?
- Dat G'd zegt in de koran dat de joden en christenen de bijbel hebben verdraaid en derhalve gedood moeten worden?
- Dat G'd zegt dat Hij de grote misleider is?
- Dat wie Hem, G'd een Zoon toekent een hele grote zonde begaat?

Als je dit geloofd, geloof je dan soms in een schizofrene (af)god?

Allemaal zaken die in de anti-bijbel koran staan vermeld, in de afgoderij die islam heet. Net als de Jehova getuigen en Mormonen een (vorm) van afgoderij zijn. Laatsten zijn heel dichtbij de waarheid, maar op essentiële punten net niet. Dat maakt deze dan ook zo gevaarlijk. ;(