Auteur Topic: Jezus' terugkomst  (gelezen 31096 keer)

gaitema

  • Berichten: 10169
  • Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Jezus' terugkomst
« Reactie #50 Gepost op: december 15, 2012, 10:03:10 pm »

quote:

grondig christelijk schreef op 15 december 2012 om 21:50:
gait, kies eens positie, je waait telkens weer met velerlei winden mee, het ene keer belijd je één, het andere moment weer het andere.

laat het duidelijk zijn , de aanvaarding van je mening hoeft geen voortdurende, of gefaseerde, op het moment, bepaalde bevestiging van je behoefte aan erkenning te zijn.


Volgens mij is dit een vooroordeel in mijn richting.

Ik heb al wel eerder hier op het forum beleden dat deze huidige hemel en aarde zal vergaan en het 1000 jarige rijk een nieuwe wereld zal zijn.
Ook dat Jezus zal komen op de wolken.

Dat is wat ik geloof.

Vergeet niet. Ik mag wel evangelisch zijn, maar dan wel binnen de protestantse kerk. Zoals een charismaat binnen de katholieke kerk.

Nou ja, zo noem ik me maar.
Ik ben gewoon wie ik ben.


Gaitema
Een nieuwe start is een nieuw begin

grondig christelijk

  • Berichten: 3071
  • Wat was, Dat is, Zal zijn
    • Bekijk profiel
Jezus' terugkomst
« Reactie #51 Gepost op: december 15, 2012, 10:04:53 pm »
.
« Laatst bewerkt op: december 15, 2012, 10:06:25 pm door grondig christelijk »

grondig christelijk

  • Berichten: 3071
  • Wat was, Dat is, Zal zijn
    • Bekijk profiel
Jezus' terugkomst
« Reactie #52 Gepost op: december 15, 2012, 10:09:14 pm »

quote:

gaitema schreef op 15 december 2012 om 22:03:
[...]


Volgens mij is dit een vooroordeel in mijn richting.

Ik heb al wel eerder hier op het forum beleden dat deze huidige hemel en aarde zal vergaan en het 1000 jarige rijk een nieuwe wereld zal zijn.
Ook dat Jezus zal komen op de wolken.

Dat is wat ik geloof.

Vergeet niet. Ik mag wel evangelisch zijn, maar dan wel binnen de protestantse kerk. Zoals een charismaat binnen de katholieke kerk.

Nou ja, zo noem ik me maar.
Ik ben gewoon wie ik ben.


Gaitema


Gait,

Jij hebt een eigen en enorm geloof. Maar door de eerste de beste tekst laat jij je in verwarring brengen.Evangelisch-protestant verhoudt zich niet met de RKK.
Die consequentie moet je wel nemen?

gaitema

  • Berichten: 10169
  • Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Jezus' terugkomst
« Reactie #53 Gepost op: december 15, 2012, 10:23:04 pm »
Zal nog iets zeggen.

Ik starte deze discussie vanuit een waarschuwing die ik eens las op internet.
Van iemand die daarover openbaringen had.
De valse profeet zal beweren dat deze wereld gered kan worden van zijn ondergang.
De ware profeet zal beweren dat deze wereld vergaat.

Matteüs 24,14

Pas als het goede nieuws over het koninkrijk in de hele wereld wordt verkondigd als getuigenis voor alle volken, zal het einde komen.

Lucas 16,17

Maar nog eerder vergaan hemel en aarde dan dat er ook maar één tittel van de wet wegvalt.

Marcus 13:31

31 Hemel en aarde zullen verdwijnen, maar mijn woorden zullen nooit verdwijnen.

Ook ergens in het oude testament las ik eens dat de mensheid de aarde vernietigen zal. Mensen die in de strijd als soldaten moeten zien hoe hun lichamen afsterven, terwijl ze nog leven. Ze zullen als doden rondlopen.

Ik kan het tot nu toe niet weer vinden. In dat gedeelte staat ook dat God deze aarde met opzet levenloos achterlaat. Als aanklacht tegen de mensheid. Geen vogel zal er aan de lucht meer vliegen, staat er.
Alles zal dood zijn.

Uit: De Nieuwe Bijbelvertaling
 © 2004/2007 Nederlands Bijbelgenootschap
Een nieuwe start is een nieuw begin

gaitema

  • Berichten: 10169
  • Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Jezus' terugkomst
« Reactie #54 Gepost op: december 15, 2012, 10:29:07 pm »

quote:

grondig christelijk schreef op 15 december 2012 om 22:09:
[...]


Gait,

Jij hebt een eigen en enorm geloof. Maar door de eerste de beste tekst laat jij je in verwarring brengen.Evangelisch-protestant verhoudt zich niet met de RKK.
Die consequentie moet je wel nemen?


De uitspraak van de paus vind ik ook niet helemaal duidelijk, vanwege een contekst waarin hij spreekt. Aan de ene kant zegt hij: "hier spreekt Jezus niet als een ziener, met een voorspelling van het einde." De contekst van waar uit hij het zegt is echter: "de hemel en aarde zullen vergaan, maar Mijn Woorden zullen blijven bestaan."

Als ik de katholieke leer er bij neem, die je me geeft, dan zie ik wel de overtuiging dat Jezus komt op de wolken en ons zal vergaren. Ook dat de wereld zal vergaan. Daar was me dit topic ook om te doen.
Het ontkennen van het einde van deze wereld zou anti-christelijk zijn.

evangelischen lijken doorgaans (niet allemaal) iets er tussen in te zitten.
Zo van: ja deze wereld vergaat wel, maar op de zelfde wereld sticht Hij een nieuwe.

Dat zorgt ook voor verwarring, net als de uitspraken van de Paus dat voor me deed. Nog steeds zou ik het anders zeggen, dan de paus deed. Maar de katholieke leer over het einde? Dat onderschrijf ik wel.
Misschien uitgepluist in detail dat ik iets over het hoofd zie.
Misschien.
Een nieuwe start is een nieuw begin

gaitema

  • Berichten: 10169
  • Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Jezus' terugkomst
« Reactie #55 Gepost op: december 15, 2012, 10:41:16 pm »
Volgens mij is de gereformeerde leer ook dat deze wereld vergaan zal en Jezus komt op de wolken. Verder heb ik het boek "Gelukkig Gereformeerd" gelezen, wat voor mij in het lezen van Openbaring wel een verrijking is.
De evangelischen lezen het in chronologische volgorde, terwijl volgens de gereformeerde uitleg er steeds gesprongen wordt van het verleden, naar het heden en de toekomst. Een aantal gedeeltes geld voor alle tijden en bepaalde gedeeltes ook over verleden, heden en toekomst te gelijk uitspraken doet.
Zoals de anti-christ. Dat wijst naar de anti-christ dat komt, maar ook op al zijn voorgangers in wie de geest van de inti-christ al actief is. Iedereen heeft last van de geest van de anti-christ die als overheersers van deze wereld ons vervolgen.
Een nieuwe start is een nieuw begin

gaitema

  • Berichten: 10169
  • Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Jezus' terugkomst
« Reactie #56 Gepost op: december 15, 2012, 10:45:07 pm »
Strijd tussen Jezus en de duivel in het huidige christendom.
Jezus: "deze wereld vergaat wel!"
Duivel: "ja maar, op deze wereld stichten we een nieuwe!"

Een tijd om deze geestelijke strijd om de christenen te ontdekken.
Een nieuwe start is een nieuw begin

Riemer Lap

  • was: okidoki
  • Berichten: 8804
  • @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
Jezus' terugkomst
« Reactie #57 Gepost op: december 16, 2012, 12:50:28 am »
Ik zal wel vallen onder de "eenvoudige kleine luyden" maar voor mij staat bovenal dat God zélf een agenda heeft die wij niet kennen.
Niet voor niets zegt de Zoon (tevens God) dat wij de dag niet kunnen voorspellen.
"als een dief in de nacht".
Wie van ons kan vertellen wanneer er bij hem/ haar ingebroken gaat worden?
Geen denk ik?
Dus: kap met het duiden van Gods agenda. Laat dat ver van je, het is imho een zonde om je daar mee in te laten. Waarzeggerij en toekomstduiding zijn immers niet aan ons?

Leef in de wetenschap dat de wederkomst er elke tel kan komen.
En geloof geen mensen als Bottenbley (zie ND van deze week)  die zeggen dat het "binnen 23 jaar" zal zijn. Het kan binnen een nano-seconde zijn. Of over duizend jaar of zo. Doet dat er iets toe?
« Laatst bewerkt op: december 16, 2012, 01:03:10 am door Riemer Lap »
Mail me maar als je wat wilt weten

gaitema

  • Berichten: 10169
  • Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Jezus' terugkomst
« Reactie #58 Gepost op: december 16, 2012, 03:06:19 am »
Het komt op me over dat de Paus dat probeerde te zeggen, maar dat een uitspraak in één zin gekoppeld aan evangelisch theologie de aandacht daar van afleid.
Ik zit denk ik op kolen als ik het zeg, maar het is als Pater Amadeüs die ondanks al dat van wat van God komt, opeens zegt:
"een pinksterchristen zei tegen mij: 'ik heb Maria gezien.' "
« Laatst bewerkt op: december 16, 2012, 03:06:58 am door gaitema »
Een nieuwe start is een nieuw begin

gaitema

  • Berichten: 10169
  • Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Jezus' terugkomst
« Reactie #59 Gepost op: december 16, 2012, 03:09:16 am »
Dat heb ik hem horen zeggen.
Een nieuwe start is een nieuw begin

St. Ignatius

  • Berichten: 1753
  • Fiat mihi secundum verbum Tuum
    • Bekijk profiel
Jezus' terugkomst
« Reactie #60 Gepost op: december 16, 2012, 03:44:05 am »

quote:

small brother schreef op 15 december 2012 om 10:03:


1.tess.4:15 Hoc enim vobis dicimus in verbo Domini, quia nos, qui vivimus, qui residui sumus in adventum Domini, non præveniemus eos qui dormierunt.

Ik zei dus niet dat de preek in de advent was, of dat het onderwerp van de preek over de adventstijd ging, maar dat het....

'Parousia' en 'advent' zijn gewoon dezelfde woorden. Kun je nu mijn reactie beter plaatsen?

Ja dat snap ik allemaal wel, maar jij begint je tekst met: "In de adventstijd is het goed om te beseffen ...

Ik lees dat als: In de adventstijd is het [voor de paus] goed om te beseffen dat ...

Nu kan jij mijn reactie wss beter plaatsen...

quote:

Dat is ook niet precies wat ik zei. Waarom zou je spraakverwarring actief in stand willen houden?? Heb je niet zelf ook eerder aangegeven dat je soms zonder opzet automatisch begrippen gebruikt die een katholieke lading of kleur hebben? En dat is ook begrijpelijk en logisch. De taal en de begrippen op elkaar afstemmen c.q. enigszins 'vertalen' is dus nuttig en opbouwend. Maar waarom zou je daar nu een 'neuh, ik heb geen behoefte daartoe' op loslaten?


Omdat het bij het spreken over de Eucharistie het over God Zelf gaat... dat gaat mij iets te na aan het hart om daar te experimenteren met een idioom dat mij vreemd is.


quote:

Waar is de plek alwaar je redelijkerwijze geloof in vliegende spaghetti-vreters kunt verwachten? :Y)
Verder: O.K. Laten we dan maar terugkeren in de rust van het laten rusten.


 :+

verstandig

quote:

Nee, dat (laatste) vreesde ik al. Ik hoop dat je op een dag voor het geestelijke aspect van reële presentie een 'behoefte krijgt' om het ook in een ander perspectief (idioom) te zien, dan het jou reeds bekende.
Over van alles en nog wat kan ik trachten een ander idioom te gebruiken, de paus, Maria, whatever... maar de Eucharistie nu net niet... dat is gewoon té heilig om daarmee te 'rommelen'. Maar goed, het is bovendien off-topic hier...
"Men zou een pleister op vele wonden willen zijn..." (Etty Hillesum, 1942)

St. Ignatius

  • Berichten: 1753
  • Fiat mihi secundum verbum Tuum
    • Bekijk profiel
Jezus' terugkomst
« Reactie #61 Gepost op: december 16, 2012, 03:46:53 am »

quote:



Dank voor deze link, ik kende deze tekst nog niet...

quote:

gaitema schreef op 15 december 2012 om 18:14:
Een hele mooie uitleg. Lijkt me niets mis mee.
Dat vond ik dus ook...  :)
"Men zou een pleister op vele wonden willen zijn..." (Etty Hillesum, 1942)

St. Ignatius

  • Berichten: 1753
  • Fiat mihi secundum verbum Tuum
    • Bekijk profiel
Jezus' terugkomst
« Reactie #62 Gepost op: december 16, 2012, 03:53:11 am »

quote:

gaitema schreef op 15 december 2012 om 21:45:...

Je kunt eens voor de aardigheid het volgende lezen:
http://diamental.nl/MUFOOZ/artikelen/malachias.html

Als je dit leest, dan ga je als protestant toch eens na denken over wat zuiver is.
Ten eerste: als we de voorspellingen na gaan die er verder nog meer te vinden zijn, dan klopt het tijdsbestek al niet. Daarnaast doet dit wat fabelachtig aan, maar het ademt een geest waar je als protestant toch rillingen van moet krijgen.
Het idee dat er een door God aangewezen paus ergens opgesloten zit, en na de bevrijding in Jeruzalem op een troon gaat zitten. Als deze zelfde geest zou beweren dat het Vaticaan "juist op zijn laatst" door de duivel en de vrijmetselaars overgenomen zou zijn, uit de monde van "Maria".
Juist deze geest zegt dat deze Jeruzalemse paus als koning de anti-christ zal verslaan en de hele wereld van al het kwaad zal zuiveren en vervolgens hier op aarde een 1000 jarig vredesrijk zal stichten.

Deze geest, met zijn verhalen, is de mijne niet.
De mijne ook niet... mijn god, wat een deprimerende lariekoek op die site! Waarom zou iemand z'n hoofd willen volstoppen met dat soort klets-theorieën? Wat heb je er überhaupt aan?  }:|
"Men zou een pleister op vele wonden willen zijn..." (Etty Hillesum, 1942)

St. Ignatius

  • Berichten: 1753
  • Fiat mihi secundum verbum Tuum
    • Bekijk profiel
Jezus' terugkomst
« Reactie #63 Gepost op: december 16, 2012, 04:00:08 am »

quote:

grondig christelijk schreef op 15 december 2012 om 22:09:

Gait,

Jij hebt een eigen en enorm geloof. Maar door de eerste de beste tekst laat jij je in verwarring brengen.Evangelisch-protestant verhoudt zich niet met de RKK.
Die consequentie moet je wel nemen?
Is dat zo? Dus jij kijkt niet naar de inhoud van je geloof maar schuift iets al dan niet terzijde,  naar gelang het label?
"Men zou een pleister op vele wonden willen zijn..." (Etty Hillesum, 1942)

gaitema

  • Berichten: 10169
  • Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Jezus' terugkomst
« Reactie #64 Gepost op: december 16, 2012, 04:25:35 am »

quote:

St. Ignatius schreef op 16 december 2012 om 03:53:
[...]


De mijne ook niet... mijn god, wat een deprimerende lariekoek op die site! Waarom zou iemand z'n hoofd willen volstoppen met dat soort klets-theorieën? Wat heb je er überhaupt aan?  }:|


Het lijkt me inderdaad lariekoek, maar het boeiende is, hoe antichristelijk van stof deze lariekoek is. Dat maakt het ronduit verdacht duister.
Denk je eens voor de aardigheid in, dat zo iets zou gebeuren, dan zal zowel grondig christelijk, Riemer Lap, jij en ik aan die paus in Jeruzalem een beste vijand hebben. Gewoon de gedachte alleen al.
Een nieuwe start is een nieuw begin

gaitema

  • Berichten: 10169
  • Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Jezus' terugkomst
« Reactie #65 Gepost op: december 16, 2012, 04:27:35 am »

quote:

St. Ignatius schreef op 16 december 2012 om 04:00:
[...]


Is dat zo? Dus jij kijkt niet naar de inhoud van je geloof maar schuift iets al dan niet terzijde,  naar gelang het label?
Juist daarom, is hij onze broer  :P
Een nieuwe start is een nieuw begin

gaitema

  • Berichten: 10169
  • Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Jezus' terugkomst
« Reactie #66 Gepost op: december 16, 2012, 04:32:43 am »
Zonder gekheid: we zullen allemaal wel van die dingen hebben.
Ik vergat trouwens meer namen te noemen net, maar we zijn natuurlijk allemaal zoekende naar de plan van onze Heer.


Net las ik Openbaring 9 t/m 12 achter elkaar door.
Moet je eens voor de aardigheid doen en mij eens zeggen of Openbaring 12 volgt op Openbaring 11 of dat het laat zien wat er tussen Jezus en satan, Eva via Maria en de heks van Babilon gebeurde.

Wel te verstaan ( om misverstanden te voorkomen) dat de Paus zei, dat we de hulp van Maria mogen aanroepen, vind ik natuurlijk typisch katholiek en niet protestants zuiver te noemen :)

Maar goed, zoals ik al zei: pater Amadeüs met al zijn heilige daden in de Heer had het zomaar opeens over een pinksterchristen die Maria zag.
Toegevoegd: de pater zelf heeft Maria niet gezien.
« Laatst bewerkt op: december 16, 2012, 04:34:29 am door gaitema »
Een nieuwe start is een nieuw begin

gaitema

  • Berichten: 10169
  • Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Jezus' terugkomst
« Reactie #67 Gepost op: december 16, 2012, 04:40:24 am »
Ik zal iets uitleggen.

een evangelist ging naar ons dorp. Door hem kwamen vele fabrieksarbeiders tot bekering. Deze evangelist ging naar een Riveil bijeenkomst in Amsterdam. hij liet zich overtuigen door twee professoren in de trein die er ook naar toe gingen, dat hij van de kerk los was, met zijn vrij evangelische zendingsbeweging en moest bekeren tot de ware kerk van Christus, de Christelijke Gereformeerde Kerken. Niet te verwarren met de Christelijk Gereformeerde kerk die ontstond vanuit haar, na de fusie met de nederlandsche gereformeerde kerken tot de gereformeerde kerken. Weer een scheuring dus.

Dat gebeurde in ons dorp dus ook. De jonge evangelist werd dominee en maakte zijn zendingsgemeente gereformeerd. Dat zorgde gelijk voor een scheuring.

Zo doet de adder dat. Hij gebruikt een evangelist die het evangelie brengt om verdeeldheid te zaaien. Eén en de zelfde persoon.
« Laatst bewerkt op: december 16, 2012, 04:41:37 am door gaitema »
Een nieuwe start is een nieuw begin

grondig christelijk

  • Berichten: 3071
  • Wat was, Dat is, Zal zijn
    • Bekijk profiel
Jezus' terugkomst
« Reactie #68 Gepost op: december 16, 2012, 06:08:43 am »

quote:

gaitema schreef op 15 december 2012 om 21:29:
Ik weet niet wat je opgevallen is.
Ik zag vast iets over het hoofd.
Het kwam op me over als dat er staat, dat de wereld verloren gaat en Jezus terug komt.
Er wordt opgeroepen om met de eerste christenen Jezus' komst te verlangen.
Dat heb ik goed toch?
Dat sluit namelijk naadloos aan bij mijn overtuiging.


zie de link

http://www.rkdocumenten.n...highlight=chiliasme#al676

learsi

  • Berichten: 2002
    • Bekijk profiel
Jezus' terugkomst
« Reactie #69 Gepost op: december 16, 2012, 12:46:59 pm »
Zie

http://tora-yeshua.nl/201...beest-komt-weer-es-boven/

Er zijn dus meer mensen die de uitspraken van de paus zijn opgevallen.
« Laatst bewerkt op: december 16, 2012, 12:48:26 pm door learsi »

gaitema

  • Berichten: 10169
  • Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Jezus' terugkomst
« Reactie #70 Gepost op: december 16, 2012, 01:50:46 pm »

quote:


Nu komen we inderdaad bij verschillen uit. De gevolgen van het geloven in een bepaalde leer is dat je de andere leer als dwaling ziet. Dat is iets waar we dan tegen aanlopen.
Dat is ook waarom ik op het laatst begon over de evangelist van ons dorp. Hij werd er van overtuigd door toedoen van twee professoren, dat hij nog dwalende was en met zijn zendingsgemeente gereformeerd moest worden.
Ik zie daarin het probeem met de verdeeldheid onder de christenen.
Zo geloof ik dan niet dat het Lichaam van Christus bestaat uit één denominatie, maar dat het een geestelijke samenstelling van gelovigen is uit verschillende denominaties, waar de barmhartigen uit andere geloven bij worden gevoegd als ze Jezus leren kennen. Er zijn getuigenissen van hen die als niet christen in een bijna dood ervaring Jezus ontmoet hebben en daardoor christen geworden zijn.
Moslims ook die Jezus zien in dromen.

Daarnaast heb je de kinderen van Israël. Een discussie waar we laatst ook over hadden. Wel interessant om te lezen hoe de RKK daar tegen aan kijkt.

Al met al ben ik me bewust van deze tijd. Paulus schreef al aan de gemeentes dat er dwalingen onder hen waren en de huidige verdeeldheid laat zien dat die er nu ook zijn.

De grote kunst is om Jezus te blijven zoeken en niet in aanvaring te komen met je broeders en zusters vanwege theologische verschillen.
Wel moet je open en eerlijk het moeten kunnen belijden wat je geloofd.
Het was dan ook niet de bedoeling om een bepaalde groep voor de kop te stoten en ook niet mijn bedoeling om één denominatie voor anti-christelijk weg te zetten.

Daarom denk ik dat het goed is te getuigen van je eigen overtuiging, maar lijkt het me ook verstandig om iedereen de vrijheid te laten om de waarheid te leren kennen.

Laat ik het daarom zo stellen. De leer dat door menselijke kracht of een kracht die mensen zelf zou bezitten, de wereld zou kunnen redden van haar ondergang (denk aan de vele films op tv) is hoe dan ook er één die lijntecht tegen over die van ons staat. We verwachten alles van Jezus Christus. Hij zal de grote sabbath brengen. Daar stellen we onze hoop op.
« Laatst bewerkt op: december 16, 2012, 01:55:53 pm door gaitema »
Een nieuwe start is een nieuw begin

grondig christelijk

  • Berichten: 3071
  • Wat was, Dat is, Zal zijn
    • Bekijk profiel
Jezus' terugkomst
« Reactie #71 Gepost op: december 16, 2012, 01:55:10 pm »
@gait

Ik ben niet tegen RK-christenen, maar tegen dat systeem, die ook nog deels werelds is (vaticaan is een staat) die leringen leert aan leken die onbijbels zijn.
Helemaal als die leer beweerd dat mijn overtuiging een milde vorm voortkomend uit anti-christelijk denken is. Dan ben ik er wel een beetje klaar mee.

gaitema

  • Berichten: 10169
  • Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Jezus' terugkomst
« Reactie #72 Gepost op: december 16, 2012, 02:07:50 pm »

quote:

grondig christelijk schreef op 16 december 2012 om 13:55:
@gait

Ik ben niet tegen RK-christenen, maar tegen dat systeem, die ook nog deels werelds is (vaticaan is een staat) die leringen leert aan leken die onbijbels zijn.
Helemaal als die leer beweerd dat mijn overtuiging een milde vorm voortkomend uit anti-christelijk denken is. Dan ben ik er wel een beetje klaar mee.


Dat begrijp ik. Het is nu net dat ik ook geloof dat de huidige wereld vergaat en een nieuwe zal komen. Het is net dat mijn manier van het lezen van het boek Openbaring lijkt op dat van de gereformeerden en daarbij ook eerlijk zeg: ik bezit Gods kennis niet om alles te doorgronden. Zoals de profeten niet de profetiën begrepen die over de komst van Jezus gingen, zo doorgrond ik niet helemaal alles wat God gaat brengen.
De Rooms Katholieke leer is weer anders dan de gereformeerde en andere dan de evangelische. Ook mijn overtuiging is niet helemaal lekker indeelbaar, ergens.
Wel echt ene overtuiging die beleden kan worden in de PKN. Met die zelfde overtuiging zou ik in de RKK geen priester kunnen worden en geen dominee in de vrijgemaakte kerk. Ook als oudste onder de evangelischen zou ik het moeilijk krijgen. In de PKN is men wat meer gewend :)

Ik denk daarom nu weer aan de wijze woorden van Jan Trapman die me zo veel geholpen heeft in mijn zoektocht naar de waarheid en geholpen heeft in de bevrijding van demonen.

Hij zei me: "het christendom is een vreemd leger. De christenen bestrijden en bevechten elkaar."

Toen ik hem vroeg hoe je nu weet of iemand een echte of een valse christen is, zei hij me: "je hebt twee rozen. De één is levend en de andere is dood. Aan de buitenkant zie je dat niet."
Nu was dit een profetie die hij me gaf over een meid met de bijnaam "roos"die een "roos"kreeg in het restaurant waar we samen aten, van de bediening. Ze zei me: "ik doe deze roos op de wc even in natte wc-papier, want anders gaat hij dood."
Na die keer hebben we elkaar nooit meer gezien. Dat was voor mij een harde klap, maar Jan Trapmans uitspraak bracht me die kracht om er boven te kunnen staan. God is de regisseur van mijn en ook jouw leven. Hij leid je leven zo. dit moest ik mee maken. Roos is een christen, maar of een christen leeft of dood is (hoewel dat tijdelijk kan zijn) zie je niet aan de buitenkant af.
Ik vel daarom ook bewust maar geen oordeel over Roos. Ze zat ook in zwaar weer toen. Ik hoop dat ze op zal bloeien.
Dat gun je iedereen toe. Ieder mens.

God alleen kijkt in een mensenhart.
Een nieuwe start is een nieuw begin

gaitema

  • Berichten: 10169
  • Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Jezus' terugkomst
« Reactie #73 Gepost op: december 16, 2012, 02:18:43 pm »

quote:

learsi schreef op 16 december 2012 om 12:46:
Zie

http://tora-yeshua.nl/201...beest-komt-weer-es-boven/

Er zijn dus meer mensen die de uitspraken van de paus zijn opgevallen.


Dat is inderdaad punt 2 die we nog niet besproken hebben.
We hadden het net over de wederkomst van Jezus. Blijkt een andere preek te zijn.
Het idee van één wereldmacht en dat hij de centrale bank voorgesteld heeft, is ook de moeite om eens nader uit te pluizen.
Blijkt dit zo te zijn, dan is dit in het licht van één wereldmacht en geldsysteem dat overheerst er één waarin de onverlichte wereldleiders helaas misbruik van zou kunnen maken.
Daarin ben ik het dan met jullie eens: dat zal ons geen goed gaan doen.
De Paus lijkt hoopvol voor te stellen tot een democratie, maar ik geloof dat in een democratie door de meerderheid van het volk iets verkeerds gekozen zal worden. Waarom? Omdat de weg naar de ondergang nu éénmaal breed is en de weg naar Jezus Christus smal.
Zal de Paus daar bewust van zijn? Ik denk dat hij met de beste bedoelingen deze uitwerking ervan niet zal verwachten. Maar of hij het nu bedenkt of iemand anders, het is de mensheid die uiteindelijk doet en laat van wat hij wil.

Jammer genoeg wil de mens vaak te veel op zijn eigen troon gaan zitten.
Een nieuwe start is een nieuw begin

grondig christelijk

  • Berichten: 3071
  • Wat was, Dat is, Zal zijn
    • Bekijk profiel
Jezus' terugkomst
« Reactie #74 Gepost op: december 16, 2012, 02:37:36 pm »

quote:

gaitema schreef op 16 december 2012 om 14:18:
[...]


Dat is inderdaad punt 2 die we nog niet besproken hebben.
We hadden het net over de wederkomst van Jezus. Blijkt een andere preek te zijn.
Het idee van één wereldmacht en dat hij de centrale bank voorgesteld heeft, is ook de moeite om eens nader uit te pluizen.
Blijkt dit zo te zijn, dan is dit in het licht van één wereldmacht en geldsysteem dat overheerst er één waarin de onverlichte wereldleiders helaas misbruik van zou kunnen maken.
Daarin ben ik het dan met jullie eens: dat zal ons geen goed gaan doen.
De Paus lijkt hoopvol voor te stellen tot een democratie, maar ik geloof dat in een democratie door de meerderheid van het volk iets verkeerds gekozen zal worden. Waarom? Omdat de weg naar de ondergang nu éénmaal breed is en de weg naar Jezus Christus smal.
Zal de Paus daar bewust van zijn? Ik denk dat hij met de beste bedoelingen deze uitwerking ervan niet zal verwachten. Maar of hij het nu bedenkt of iemand anders, het is de mensheid die uiteindelijk doet en laat van wat hij wil.

Jammer genoeg wil de mens vaak te veel op zijn eigen troon gaan zitten.


artikel

http://www.volkskrant.nl/...ming-wereldeconomie.dhtml

en nog één

www.rkdiaconie.nl/uploadedDocs/D&P2010-4.pdf
« Laatst bewerkt op: december 16, 2012, 03:04:04 pm door grondig christelijk »

grondig christelijk

  • Berichten: 3071
  • Wat was, Dat is, Zal zijn
    • Bekijk profiel
Jezus' terugkomst
« Reactie #75 Gepost op: december 16, 2012, 03:42:40 pm »
is las onderstaande link, en nu begrijp ik dat mijn geloofstaal en overtuiging van de verklaring van de schrift (in dit geval over het boek ezechiël) nooit enige cohesie kan hebben met die van de auteur. Niet omdat dit nu toevallig (ook) RKK is, maar omdat dit zo voorbij kwam.
No hard feelings, maar NU begrijp ik echt wat het Kerk (=kathedraal) in de plaats van Israël stellen is. Veel leesplezier

http://www.rkk.nl/abc/detail_objectID593038.html
« Laatst bewerkt op: december 16, 2012, 03:43:32 pm door grondig christelijk »

pjotr

  • Berichten: 388
    • Bekijk profiel
Jezus' terugkomst
« Reactie #76 Gepost op: december 16, 2012, 03:54:20 pm »

quote:

grondig christelijk schreef op 16 december 2012 om 15:42:
Ik las onderstaande link, en nu begrijp ik dat mijn geloofstaal en overtuiging van de verklaring van de schrift (in dit geval over het boek Ezechiël) nooit enige cohesie kan hebben met die van de auteur. Niet omdat dit nu toevallig (ook) RKK is, maar omdat dit zo voorbij kwam.
No hard feelings, maar NU begrijp ik echt wat het Kerk (=kathedraal) in de plaats van Israël stellen is. Veel leesplezier
http://www.rkk.nl/abc/detail_objectID593038.html
Een mooi beeld. Hier had natuurlijk ook een tempel beschreven kunnen worden. Het is de traditie waarin met staat, die bepaalt welke beelden men passend vindt.

Zolderworm

  • Berichten: 638
    • Bekijk profiel
Jezus' terugkomst
« Reactie #77 Gepost op: december 16, 2012, 04:23:32 pm »

quote:

learsi schreef op 14 december 2012 om 18:05:
[...]Er is niets waarop ik roemen kan hoor, het begint allemaal met geloof in Christus.
Begon het bij jou maar met geloof. Geloof is namelijk niet zeker weten. Ik heb het daar al vaker over gehad op dit forum. Maar dat is iets wat maar moeilijk tot je doordringt. Dat geloof niet zeker weten is. Daarom heet het ook geloof. Jij doet net alsof je het allemaal zeker weet. Maar om een of andere reden ben je je daarvan niet bewust.

quote:

Niets van hetgeen ik geschreven heb en beschreven heb als wandelen met G'd, is mijn eer, maar alleen Zijn eer ! Niets ervan is iets dat een andere broeder niet (kan) erv(a}ar(t)en.

Tja, maar kan het niet zijn dat je ervaringen je bedriegen? Kan het niet zijn dat wat jij ervaart toch niet overeenkomt met de werkelijkheid.

quote:

Je benadert het wederom vanuit jezelf, de mens. Wij hebben inderdaad slechts 5 zwakke zintuigen. Maar het is de Heer Die Zich openbaart aan ons. Niet wij mensen die onze zwakke zintuigen oefenen in het Hem waarnemen.

Tja, maar het blijft altijd jouw persoonlijke ervaring. En ervaringen kunnen bedrieglijk zijn. En zeker als je mensen als gevolg van ervaringen ervan gaat beschuldigen met de Satan te heulen, moet je heel voorzichtig zijn.

quote:

Klaarblijkelijk heb je dan meer vertrouwen in de demonen dan in G'd.

Ik heb alleen maar gezegd dat ook demonen kunnen voorspellen. Maar zij kunnen ook liegen. Het voorspellen is echter niet aan God voorbehouden. Daarom moet je oppassen met voorspellingen en profetieën. Die zeggen op zich niets over de status van de voorspeller.

quote:

Ik weet het zeker hoor, alleen niet door helderziendheid of eigen krachten, waar jij steeds vanuit gaat. Schakel die knop eens om !

Dat is nou juist wat ik een verkeerde houding vind. En vooral gebrek aan zelfinzicht. Je gelooft ook helemaal niet. Je meent het zeker te weten. Let op dit verschil. Ik heb het al eerder op dit forum gezegd. Er is een fundamenteel verschil tussen geloven en zeker weten.

quote:

Ik weet het zeker omdat de Heer mij het zeker laat weten en laat ervaren. Niets eraan is waarop ik me kan roemen. Niets eraan is vanuit mij.
Jouw ervaring dat God het zeker laat weten, is jouw persoonlijke ervaring, juist omdat je niet helderziend bent. Dat is de knop die jij eens moet omdraaien.

quote:

De Schrift is duidelijk:
Wie niet belijdt dat Jezus de Zoon van G'd is en Hem erkent als Heiland en verlosser, daarin is de antichristelijke kracht actief. De islam bestrijdt te vuur en te zwaard dat Jezus de Zoon van G'd is en is daarmee dus vol van antichristelijke krachten. Houdt wat betreft jezelf deze spiegel ook maar eens voor.
Ja, maar vertelt de schrift wel de waarheid? Dat weet jij ook niet zeker. Op zich vind ik het prima dat jij je geloof belijdt. Maar zodra je allerlei andere mensen gaat beschuldigen, omdat jij dit nou toevallig gelooft, wordt je iemand die andere veroordeelt en wellicht op den duur wilt bestrijden en vernietigen. Dan kom je terecht in religieus fanatisme en word je een extremist. En dat is nou net niet de bedoeling van het christendom.
« Laatst bewerkt op: december 16, 2012, 04:58:42 pm door Zolderworm »
Tato na vicikitsate

Zolderworm

  • Berichten: 638
    • Bekijk profiel
Jezus' terugkomst
« Reactie #78 Gepost op: december 16, 2012, 04:27:18 pm »

quote:

Nee hoor, maar een beetje gevoel voor humor zou geen kwaad kunnen.
Tato na vicikitsate

grondig christelijk

  • Berichten: 3071
  • Wat was, Dat is, Zal zijn
    • Bekijk profiel
Jezus' terugkomst
« Reactie #79 Gepost op: december 16, 2012, 04:29:34 pm »

quote:

Zolderworm schreef op 16 december 2012 om 16:23:
[...]

Begon het bij jou maar met geloof. Geloof is namelijk niet zeker weten. Ik heb het daar al vaker over gehad op dit forum. Maar dat is iets wat maar moeilijk tot je doordringt. Dat geloof niet zeker weten is. Daarom heet het ook geloof. Jij doet net alsof je het allemaal zeker weet. Maar om een of andere reden ben je je daarvan niet bewust.
lees een hebreeën 11

grondig christelijk

  • Berichten: 3071
  • Wat was, Dat is, Zal zijn
    • Bekijk profiel
Jezus' terugkomst
« Reactie #80 Gepost op: december 16, 2012, 04:30:09 pm »

quote:

Zolderworm schreef op 16 december 2012 om 16:27:
[...]

Nee hoor, maar een beetje gevoel voor humor zou geen kwaad kunnen.
oh, mar ik heb buitengewoon veel humor, biertje?

Zolderworm

  • Berichten: 638
    • Bekijk profiel
Jezus' terugkomst
« Reactie #81 Gepost op: december 16, 2012, 04:32:56 pm »

quote:

grondig christelijk schreef op 16 december 2012 om 16:30:
[...]Oh, mar ik heb buitengewoon veel humor, biertje?
Help, blijkbaar heb je alleen gevoel voor humor als je te veel gedronken hebt.
Tato na vicikitsate

grondig christelijk

  • Berichten: 3071
  • Wat was, Dat is, Zal zijn
    • Bekijk profiel
Jezus' terugkomst
« Reactie #82 Gepost op: december 16, 2012, 04:38:03 pm »

quote:

Zolderworm schreef op 16 december 2012 om 16:32:
[...]

Help, blijkbaar heb je alleen gevoel voor humor als je te veel gedronken hebt.
en lees eens romeinen 10. wist je dat het woord geloof in het grieks ook vertaald kan worden in vertrouwen. Nee, ik heb nu niet gedronken en heb enorm veel plezier, namelijk met jou in gesprek te kunnen zijn.

grondig christelijk

  • Berichten: 3071
  • Wat was, Dat is, Zal zijn
    • Bekijk profiel
Jezus' terugkomst
« Reactie #83 Gepost op: december 16, 2012, 04:46:25 pm »

quote:

Zolderworm schreef op 16 december 2012 om 16:32:
[...]

Help, blijkbaar heb je alleen gevoel voor humor als je te veel gedronken hebt.


nog iets vreugdevol met je delen over bewustzijn en bewust zijn, dus over kennis die verborgen is en voor wie...

lees ook eens 1 korintiers 2 en 1 petrs 2

sinasje?

Zolderworm

  • Berichten: 638
    • Bekijk profiel
Jezus' terugkomst
« Reactie #84 Gepost op: december 16, 2012, 05:05:25 pm »

quote:

grondig christelijk schreef op 16 december 2012 om 16:38:
[...]En lees eens romeinen 10. wist je dat het woord geloof in het grieks ook vertaald kan worden in vertrouwen. Nee, ik heb nu niet gedronken en heb enorm veel plezier, namelijk met jou in gesprek te kunnen zijn.
Vertel het liever in je eigen woorden. Wie zegt dat dat wat in de bijbel staat de waarheid is? En waarom zou de bijbel beter zijn dan de andere honderdduizend heilige boeken op deze wereld? Maar dat geloof gelijk staat aan vertrouwen, daar ben ik inderdaad van overtuigd. Het gaat mij er echter om dat het goed is als een mens zich ervan bewust is, dat hij gelooft, dus niet zeker weet. Ik vind het prima als iemand een bepaald geloof heeft. Maar blijf je ervan bewust dat het een geloof is, en dus een niet zeker weten. Het is immers reeds te vaak op deze wereld voorgekomen dat mensen dachten dat hun geloof een zeker weten is, en dat ze vervolgens besluiten dat ze daarom ook zeker weten dat sommige andere mensen slecht en verwerpelijk zijn, en bestreden moeten worden.
« Laatst bewerkt op: december 16, 2012, 05:16:19 pm door Zolderworm »
Tato na vicikitsate

Zolderworm

  • Berichten: 638
    • Bekijk profiel
Jezus' terugkomst
« Reactie #85 Gepost op: december 16, 2012, 05:20:56 pm »

quote:

grondig christelijk schreef op 16 december 2012 om 16:46:
[...]Nog iets vreugdevol met je delen over bewustzijn en bewust zijn, dus over kennis die verborgen is en voor wie...

lees ook eens 1 korintiers 2 en 1 petrs 2

sinasje?
Nogmaals. Wie zegt dat hetgeen in de bijbel staat de waarheid is? Ook dat is een kwestie van geloof, of erin geloven. Dat is, denk ik, iets wat ook jij te weinig beseft. Je mag er best in geloven. Maar besef ook dat het jouw persoonlijke geloof is. En niet meer dan dat.
Tato na vicikitsate

gaitema

  • Berichten: 10169
  • Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Jezus' terugkomst
« Reactie #86 Gepost op: december 16, 2012, 05:30:17 pm »

quote:

gaitema schreef op 16 december 2012 om 14:18:
[...]


Dat is inderdaad punt 2 die we nog niet besproken hebben.
We hadden het net over de wederkomst van Jezus. Blijkt een andere preek te zijn.
Het idee van één wereldmacht en dat hij de centrale bank voorgesteld heeft, is ook de moeite om eens nader uit te pluizen.
Blijkt dit zo te zijn, dan is dit in het licht van één wereldmacht en geldsysteem dat overheerst er één waarin de onverlichte wereldleiders helaas misbruik van zou kunnen maken.
Daarin ben ik het dan met jullie eens: dat zal ons geen goed gaan doen.
De Paus lijkt hoopvol voor te stellen tot een democratie, maar ik geloof dat in een democratie door de meerderheid van het volk iets verkeerds gekozen zal worden. Waarom? Omdat de weg naar de ondergang nu éénmaal breed is en de weg naar Jezus Christus smal.
Zal de Paus daar bewust van zijn? Ik denk dat hij met de beste bedoelingen deze uitwerking ervan niet zal verwachten. Maar of hij het nu bedenkt of iemand anders, het is de mensheid die uiteindelijk doet en laat van wat hij wil.

Jammer genoeg wil de mens vaak te veel op zijn eigen troon gaan zitten.


Wat ik er aan toe wil voegen, dat we daaruit niet kunnen opmaken hoe de toekomst gaat lopen. De wereldregeringen hebben altijd al gerommeld. Het systeem heeft nooit gedeugd.
Volgens mij was een profetie van iemand (David Wilkerson?) dat de pleuris pas los breekt wanneer een wereldleider sterft. De anti-christ is pas op het laatst.

We kunnen Gods agenda niet invullen. De tijd zal het wel leren.
Een nieuwe start is een nieuw begin

gaitema

  • Berichten: 10169
  • Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Jezus' terugkomst
« Reactie #87 Gepost op: december 16, 2012, 05:39:48 pm »

quote:



Eerlijk is eerlijk, Grondig Christelijk. De redenen die de Paus oppert zijn niet verkeerd. Niet dat ik hannesen wil aan allerlei zaken, maar de beweegredenen van de Paus is juist om het individualisme aan te pakken. Het winst maken ten koste van alles tegen gaan.
Ik zie dan weer in de goede bedoelingen van de Paus zelf geen kwaad.
Het probleem zit het gewoon in de wereldsamenlevingen. Daarom oppert hij ook een democratie natuurlijk.

Maar ik heb al eerder beweerd: de egoïsme van de mensen is het probleem.
In deze wereld wordt dat niet opgelost.
Een nieuwe start is een nieuw begin

gaitema

  • Berichten: 10169
  • Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Jezus' terugkomst
« Reactie #88 Gepost op: december 16, 2012, 05:44:08 pm »
Natuurlijk zie ik hierin wel een systeem ontstaan waar uiteindelijk één wereldregering mooi mee aan de haal kan gaan. Dus ja, een anti-christ zal uiteindelijk wel opstaan, maar dat komt puur door de afvalligheid van de wereld.
Het volk kiest hun leider. Kijk maar naar ons eigen politiek.
Een nieuwe start is een nieuw begin

grondig christelijk

  • Berichten: 3071
  • Wat was, Dat is, Zal zijn
    • Bekijk profiel
Jezus' terugkomst
« Reactie #89 Gepost op: december 16, 2012, 05:50:52 pm »

quote:

Zolderworm schreef op 16 december 2012 om 17:20:
[...]

Nogmaals. Wie zegt dat hetgeen in de bijbel staat de waarheid is? Ook dat is een kwestie van geloof, of erin geloven. Dat is, denk ik, iets wat ook jij te weinig beseft. Je mag er best in geloven. Maar besef ook dat het jouw persoonlijke geloof is. En niet meer dan dat.
je vergeet de combi geloof en waarheid, dat is het verschil met geloof en leugen. Is er één waarheid of zijn er meerdere mogelijk zolderworm, nog een chippie  ;)

gaitema

  • Berichten: 10169
  • Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Jezus' terugkomst
« Reactie #90 Gepost op: december 16, 2012, 05:52:03 pm »
Maar beste mensen, misschien moeten we nu maar over wat anders gaan hebben.
Ik kan het zelf merken dat ik gewoon wat onrustig en angstig vanmiddag werd en dat is geen bestigheid. We moeten gewoon bidden voor onze samenlevingen. Dat ze nu het nog kan Jezus mogen leren kennen. Dat ze uit alle problemen opmaken, dat we bekeren moeten tot Jezus en rein moeten gaan leven. We moeten ten eerste als christenen zelf daar maar eens ernst mee gaan maken.

Want wij als christenen zijn wat lauw door de welvaard geworden, niet?
We dienen uit te blinken in de naasteliefde, in onze ogen voor het leed in de wereld. We moeten er zijn voor de mensen die hulp nodig hebben, opdat ze mogelijk door onze liefde Jezus mogen leren kennen.
« Laatst bewerkt op: december 16, 2012, 05:53:31 pm door gaitema »
Een nieuwe start is een nieuw begin

grondig christelijk

  • Berichten: 3071
  • Wat was, Dat is, Zal zijn
    • Bekijk profiel
Jezus' terugkomst
« Reactie #91 Gepost op: december 16, 2012, 05:52:53 pm »

quote:

gaitema schreef op 16 december 2012 om 17:44:
Natuurlijk zie ik hierin wel een systeem ontstaan waar uiteindelijk één wereldregering mooi mee aan de haal kan gaan. Dus ja, een anti-christ zal uiteindelijk wel opstaan, maar dat komt puur door de afvalligheid van de wereld.
Het volk kiest hun leider. Kijk maar naar ons eigen politiek.
dit klopt als een bus.

grondig christelijk

  • Berichten: 3071
  • Wat was, Dat is, Zal zijn
    • Bekijk profiel
Jezus' terugkomst
« Reactie #92 Gepost op: december 16, 2012, 05:54:21 pm »

quote:

gaitema schreef op 16 december 2012 om 17:52:
Maar beste mensen, misschien moeten we nu maar over wat anders gaan hebben.
Ik kan het zelf merken dat ik gewoon wat onrustig en angstig vanmiddag werd en dat is geen bestigheid. We moeten gewoon binnen voor onze samenlevingen. Dat ze nu het nog kan jezus mogen leren kennen, uit alle problemen opmaken, dat we bekeren moeten tot Jezus en rein moeten gaan leven. We moeten ten eerste als christenen zelf daar maar eens ernst mee gaan maken.

Want wij als christenen zijn wat lauw door de welvaard geworden, niet?
We dienen uit te blinken in de naaste liefde, in onze ogen voor het leed in de wereld. We moeten er zijn voor de mensen die hulp nodig hebben, opdat ze mogelijk door onze liefde Jezus mogen leren kennen.
jij hoeft niet bang te worden, je mag slechts zien hoe God zijn plan volvoert. Jij bent staande aan de juiste kant van de lijn. Net een preek beluisterd uit de cgk. Over veel tekenen, geen wooooooooooooord over israël.

grondig christelijk

  • Berichten: 3071
  • Wat was, Dat is, Zal zijn
    • Bekijk profiel
Jezus' terugkomst
« Reactie #93 Gepost op: december 16, 2012, 05:55:33 pm »

quote:

gaitema schreef op 16 december 2012 om 17:39:
[...]


Eerlijk is eerlijk, Grondig Christelijk. De redenen die de Paus oppert zijn niet verkeerd. Niet dat ik hannesen wil aan allerlei zaken, maar de beweegredenen van de Paus is juist om het individualisme aan te pakken. Het winst maken ten koste van alles tegen gaan.
Ik zie dan weer in de goede bedoelingen van de Paus zelf geen kwaad.
Het probleem zit het gewoon in de wereldsamenlevingen. Daarom oppert hij ook een democratie natuurlijk.

Maar ik heb al eerder beweerd: de egoïsme van de mensen is het probleem.
In deze wereld wordt dat niet opgelost.
ik beweer ook niet de oneerlijkheid en bedoelingen van de paus, wel het feit dat hij een wereldsysteem wel degelijk ondersteunt.

gaitema

  • Berichten: 10169
  • Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Jezus' terugkomst
« Reactie #94 Gepost op: december 16, 2012, 05:55:34 pm »

quote:

Maar, dit is goed voor de kerk.  :)
Een nieuwe start is een nieuw begin

grondig christelijk

  • Berichten: 3071
  • Wat was, Dat is, Zal zijn
    • Bekijk profiel
Jezus' terugkomst
« Reactie #95 Gepost op: december 16, 2012, 06:00:49 pm »

quote:

gaitema schreef op 16 december 2012 om 17:44:
Natuurlijk zie ik hierin wel een systeem ontstaan waar uiteindelijk één wereldregering mooi mee aan de haal kan gaan. Dus ja, een anti-christ zal uiteindelijk wel opstaan, maar dat komt puur door de afvalligheid van de wereld.
Het volk kiest hun leider. Kijk maar naar ons eigen politiek.
lees eens 1 petrus 4 en dan je reactie nog eens, waar begint Gods oordeel? en nogmaals, wees niet bang.....
« Laatst bewerkt op: december 17, 2012, 09:38:33 am door grondig christelijk »

gaitema

  • Berichten: 10169
  • Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Jezus' terugkomst
« Reactie #96 Gepost op: december 16, 2012, 06:02:30 pm »

quote:

grondig christelijk schreef op 16 december 2012 om 17:55:
[...]


Ik beweer ook niet de oneerlijkheid en bedoelingen van de paus, wel het feit dat hij een wereldsysteem wel degelijk ondersteunt.
Ja. Ach ja, we zien wel.
Een nieuwe start is een nieuw begin

grondig christelijk

  • Berichten: 3071
  • Wat was, Dat is, Zal zijn
    • Bekijk profiel
Jezus' terugkomst
« Reactie #97 Gepost op: december 16, 2012, 06:03:29 pm »

quote:

gaitema schreef op 16 december 2012 om 18:02:
[...]

Ja. Ach ja, we zien wel.
ik zal je een geheim verklappen.
« Laatst bewerkt op: december 17, 2012, 09:30:48 am door grondig christelijk »

grondig christelijk

  • Berichten: 3071
  • Wat was, Dat is, Zal zijn
    • Bekijk profiel
Jezus' terugkomst
« Reactie #98 Gepost op: december 16, 2012, 06:05:27 pm »
de toren is al een teken van hoogmoed. De ruimte heet........BABYLON
« Laatst bewerkt op: december 17, 2012, 09:37:49 am door grondig christelijk »

gaitema

  • Berichten: 10169
  • Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Jezus' terugkomst
« Reactie #99 Gepost op: december 16, 2012, 06:11:22 pm »

quote:

grondig christelijk schreef op 16 december 2012 om 18:00:
[...]


lees eens 1 petrus 4 en dan je reactie nog eens, waar begint Gods oordeel? en nogmaals, wees niet bang.....
 
Bij de christenen. Bij hen die van Christus zijn dus.
« Laatst bewerkt op: december 17, 2012, 11:47:29 am door gaitema »
Een nieuwe start is een nieuw begin