Auteur Topic: Wie zijn de Palestijnen?  (gelezen 23400 keer)

Riemer Lap

  • was: okidoki
  • Berichten: 8804
  • @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
Wie zijn de Palestijnen?
« Reactie #50 Gepost op: januari 19, 2013, 06:49:31 pm »

quote:

learsi schreef op 19 januari 2013 om 18:21:
[...]

Er bestaan geen "palestijnen",...
Probleem opgelost, vloek niet geldig KLAAR!
Mail me maar als je wat wilt weten

learsi

  • Berichten: 2002
    • Bekijk profiel
Wie zijn de Palestijnen?
« Reactie #51 Gepost op: januari 19, 2013, 06:51:35 pm »

quote:

Riemer Lap schreef op 19 januari 2013 om 18:49:
[...]
Probleem opgelost, vloek niet geldig KLAAR!
Helaas, de Schrift noemt de "palestijnen" immers bij hun echte volksnaam, wetende dat het bastaarden zullen zijn en ook hun plaats waar zij nu wonen, gaza.

learsi

  • Berichten: 2002
    • Bekijk profiel
Wie zijn de Palestijnen?
« Reactie #52 Gepost op: januari 19, 2013, 06:53:49 pm »

quote:

Salomon schreef op 19 januari 2013 om 18:44:

Dus je bedoelt in geestelijke zin (Isaäk, Ismaël) dat Palestijnen bastaarden zijn? Omdat ze niet het geloof van Jakob aanhangen? Want anders kan ik net zo makkelijk zeggen dat er onder Joden ook bastaarden zijn.
Het is niet mijn idee, maar die van G-d om ze bastaarden te noemen.
Zacharia 12
5 Askelon zal het zien en bevreesd zijn, evenals Gaza, en het zal hevig beven, ook Ekron, omdat zijn verwachting wordt beschaamd. De koning zal uit Gaza verdwijnen en Askelon zal onbewoond zijn.
6 De bastaard zal in Asdod wonen; Ik zal de trots van de Filistijnen uitroeien.

Riemer Lap

  • was: okidoki
  • Berichten: 8804
  • @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
Wie zijn de Palestijnen?
« Reactie #53 Gepost op: januari 19, 2013, 06:56:36 pm »

quote:

learsi schreef op 19 januari 2013 om 18:51:
[...]

Helaas, de Schrift noemt de "palestijnen" immers bij hun echte volksnaam, wetende dat het bastaarden zullen zijn en ook hun plaats waar zij nu wonen, gaza.
Dus als jij daar geboren zou zijn was je ook een bastaard _O_
Mail me maar als je wat wilt weten

Salomon

  • Berichten: 21
    • Bekijk profiel
Wie zijn de Palestijnen?
« Reactie #54 Gepost op: januari 19, 2013, 06:57:32 pm »
Askelon en Asdod zijn tegenwoordig Israëlische steden. Hoe rijm je dat met je interpretatie van dit vers?

gaitema

  • Berichten: 10169
  • Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Wie zijn de Palestijnen?
« Reactie #55 Gepost op: januari 19, 2013, 06:59:09 pm »

quote:

learsi schreef op 19 januari 2013 om 18:02:
[...]


Maar dan nog zouden het gewoon Joden zijn en geen lieden die zich valselijk voor Joden uitgeven maar het niet zijn.

Neem jezelf, je bent een rasechte Nederlander. Wat men ook van je vindt, je bent en blijft een Nederlander. Ook al zou je een boef zijn, dan nog kan men jou nooit verwijten je valselijk uit te geven voor een Nederlander.

Aan de andere kant is Achmed geboren in Verwegnistan, maar hierheen gevlucht, nooit een rasechte Nederlander. Hoe aardig iedereen Achmed ook vindt.
Wanneer Achmed zegt een rasechte Nederlander re zijn, dan geeft hij zich valselijk uit voor een rasechte Nederlander, want hij is het niet !

Het gaat in dit vers om niet-Joden die zich valselijk als zijnde Joden uitgeven !
Zo zie jij dat, maar ik dus niet. Echte joden in dit verband gaat om het uit God geboren zijn en valse joden mogen dan wel naar het vlees uit een Israëlitische stam zijn, maar door hun optreden in de voetsporen van satan niet uit God geboren, dus geestelijk gezien geen echte joden. Maar God kan iets wat niet is, wel laten worden.
Een nieuwe start is een nieuw begin

HarryK

  • Berichten: 288
    • Bekijk profiel
Wie zijn de Palestijnen?
« Reactie #56 Gepost op: januari 19, 2013, 06:59:58 pm »

quote:

learsi schreef op 19 januari 2013 om 16:48:
Zijn er buiten christenen en aanverwante sekten als de ZDA en JG  dan groeperingen die zich zelf zien als het nieuwe Israël? Als vervanger van de Joden?

Het woord Christen bestond toen immers nog niet eens.


Het woord "christen" bestaat sinds Handelingen 11:26.
Maar dat terzijde.

Het punt was en is dat ik de link met "christenen" en de link met "het Nieuwe Israël" niet zag (en nog steeds niet zie) in deze tekst.

Laat ik dan maar eens proberen of ik jouw logica kan herkennen.
Jij zegt volgens mij:
Hier zijn mensen die zich "het nieuwe Israël" noemen (want ze noemen zich Joden).
Maar het zijn geen Joden, zo staat letterlijk in de tekst. Ze liegen.
En omdat alleen de christenen (en wat sekten) beweren dat ze het nieuwe Israël zijn, gaat het hier om de christenen.
Dus christenen komen uit de synagoge van Satan, en als zij zeggen dat zij het nieuwe Israël zijn, dan liegen ze.
Is dit wat je zegt of niet?
En zo niet: zeg dan eens concreet wat je wel bedoelt.
Dear Jesus, i have a problem ... it's me

Dear child, I have the answer ... it's Me

gaitema

  • Berichten: 10169
  • Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Wie zijn de Palestijnen?
« Reactie #57 Gepost op: januari 19, 2013, 07:02:31 pm »

quote:

Riemer Lap schreef op 19 januari 2013 om 18:02:
[...]

Nee, dat is de manier waarop JIJ de bijbel misbruikt en dat in werkelijk elke draad laat zien.
Jij gelooft nog steeds dat de seculiere staat Israel een heilige staat is.
Het gedrag van deze seculiere staat laat zien dat dit beslist NIET heilig is.
Ze treden dagelijks met grote voeten over de liefde voor de naaste.
(En nee, ik zeg niet dat de Palestijnen allemaal lieverdjes zijn voor je weer met dat kulargument gaat komen.)

Kun jij mij aangeven wanneer iets voor jou een feit is?
Nou moet ik wel zeggen Riemer, dat ik jou plaats in het andere uiterste, alsof God met Israël geen plan zou hebben. Ik sta wat dat betreft met meerderen op het forum kwa stantpunt er wel ongeveer tussen in. Ja, Israël is met Gods hulp tot stand gekomen en God heeft met de joden een plan, maar niet ten koste van Palestijnen, maar mede tot zegen voor de Palestijnen en de rest van de wereld.
Opdat God alles in allen zal zijn. Met deze uitspraak behoor ik direct weer tot een marginaal klein clubje :)
« Laatst bewerkt op: januari 19, 2013, 07:04:42 pm door gaitema »
Een nieuwe start is een nieuw begin

Riemer Lap

  • was: okidoki
  • Berichten: 8804
  • @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
Wie zijn de Palestijnen?
« Reactie #58 Gepost op: januari 19, 2013, 07:04:43 pm »

quote:

gaitema schreef op 19 januari 2013 om 19:02:
[...]


Nou moet ik wel zeggen Riemer, dat ik jou plaats in het andere uiterste, alsof God met Israël geen plan zou hebben. Ik sta wat dat betreft met meerderen op het forum kwa stantpunt er wel ongeveer tussen in. Ja, Israël is met Gods hulp tot stand gekomen en God heeft met de joden een plan, maar niet ten koste van Palestijnen, maar mede tot zegen voor de Palestijnen en de rest van de wereld.
Opdat God alles in allen zal zijn.
Ik en voor een scheiding van het seculiere Israel (de huidige staat) en het bijbelse Israel. Snapt ge?
Mail me maar als je wat wilt weten

learsi

  • Berichten: 2002
    • Bekijk profiel
Wie zijn de Palestijnen?
« Reactie #59 Gepost op: januari 19, 2013, 07:09:17 pm »

quote:

HarryK schreef op 19 januari 2013 om 18:59:
Jij zegt volgens mij:
Hier zijn mensen die zich "het nieuwe Israël" noemen (want ze noemen zich Joden).
Maar het zijn geen Joden, zo staat letterlijk in de tekst. Ze liegen.
En omdat alleen de christenen (en wat sekten) beweren dat ze het nieuwe Israël zijn, gaat het hier om de christenen.
Dus christenen komen uit de synagoge van Satan, en als zij zeggen dat zij het nieuwe Israël zijn, dan liegen ze.
Is dit wat je zegt of niet?
En zo niet: zeg dan eens concreet wat je wel bedoelt.


nee

Hier zijn mensen die zich "het nieuwe Israël" noemen (want ze noemen zich Joden).
Maar het zijn geen Joden, zo staat letterlijk in de tekst. Ze liegen.
En omdat alleen de christenen (en wat sekten) beweren dat ze het nieuwe Israël zijn, gaat het hier om een groep christenen. Alleen zij die dat leugenachtig beweren. Gelukkig beweren steeds minder christenen dat ze het nieuwe Israël zijn omdat G-d de vervangingsleer middels de Heilige Geest aan het bestrijden is. Immers dit komt niet top-down maar down-top !

Dus niet alle christenen komen uit de synagoge van Satan, alleen zij die deze dwaalleer van het nieuwe Israël te zijn, aanhangen, omdat zij zeggen dat zij het nieuwe Israël zijn, daarmee liegen ze.

gaitema

  • Berichten: 10169
  • Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Wie zijn de Palestijnen?
« Reactie #60 Gepost op: januari 19, 2013, 07:14:07 pm »

quote:

Riemer Lap schreef op 19 januari 2013 om 19:04:
[...]
Ik en voor een scheiding van het seculiere Israel (de huidige staat) en het bijbelse Israel. Snapt ge?

Ja, ligt er aan hoe het uitgelegd wordt.
Het bijbelse Israël zie ik op meerdere manier.
Ten eerste als het volk die God koos om van daaruit een zegen voor de hele wereld te zijn, en met dat volk is God nog steeds wel bezig.
Ten tweede de toevoeging van christenen.
Ten derde: een bepaald grondgebied waarop bepaalde gebeurtenissen gaat plaats vinden.
Ten vierde: het duizend jarige vredesrijk dat komt.
Het komt er op neer dat wij als christenen wel horen bij Israël, maar niet op het stuk grond leven waar God met de joden een bepaalde plan uit werkt. Te gelijk moeten ze ook goed zijn voor de vreemdelingen in hun land. Dus het uittrapcultuur hoort in mijn ogen daar niet bij. Toch geloof ik niet dat de terugkomst van Jezus zoals in de profetieën en Openbaring is uitgelegd nu letterlijk zo gebeurd op een bepaald grondgebied aan de middenlandse zee.
Ik lees het meer als een strijd die geleverd wordt in de hemelse gewesten, wat op aarde tot gevolg heeft dat die grote steen het grote rijk omver zal rollen waar Nebukatnezar van droomde en vervangen zal worden door een wereldwijde rijk door Jezus christus gegrondvest, die de hele "nieuwe" wereld zal bezetten. Een wereld waar de zon niet meer langer schijnen zal en de zee er niet meer zal zijn. Waar de leeuwen en lammeren naast elkaar kunnen liggen en wie geen honderd wordt vervloekt zal zijn. Een rijk waar legertuig symbolisch wordt omgesmeden
in nuttige werktuigen. Etc.. etc...
Deze huidige aarde is dan vergaan.

Hoe het precies zal zijn? Ik weet het niet.
Wel geloof ik dat God met de staat Israël wel degelijk wat van plan is, maar net zo goed ook met ons land. Alleen voor elk volk een eigen plan. Bij het joodse volk past nu eenmaal hun vertrouwen op de komende messias, en die zullen ze zien komen ook. Al betreft het misschien maar een klein clubje. God weet het.
« Laatst bewerkt op: januari 19, 2013, 07:17:59 pm door gaitema »
Een nieuwe start is een nieuw begin

learsi

  • Berichten: 2002
    • Bekijk profiel
Wie zijn de Palestijnen?
« Reactie #61 Gepost op: januari 19, 2013, 07:14:46 pm »

quote:

Riemer Lap schreef op 19 januari 2013 om 19:04:
[...]
Ik en voor een scheiding van het seculiere Israel (de huidige staat) en het bijbelse Israel. Snapt ge?

Zou G'd ons in de Schrift daarvoor niet gewaarschuwd hebben denk je?
Hij doet dat namelijk in de Schrift veelvuldig waarschuwingen voor valse christenen.
We zien zoveel profetieën vervuld mbt de staat Israël.
Wat maakt dat je dat niet ziet of wilt zien?
Vanwege welke punten kan het huidige Israël dan niet hetzelfde zijn als het bijbelse?

Moeten die profetieën in de Schrift over het terugbrengen van de Joden naar het Beloofde Land dan nog geschieden volgens jou? Waar gaan die Joden dan ineens vandaan komen denk je?

learsi

  • Berichten: 2002
    • Bekijk profiel
Wie zijn de Palestijnen?
« Reactie #62 Gepost op: januari 19, 2013, 07:17:30 pm »

quote:

gaitema schreef op 19 januari 2013 om 19:14:
[...]

Te gelijk moeten ze ook goed zijn voor de vreemdelingen in hun land.
Dat zijn ze dus gaitema, binnen Israël mogen ze mogen stemmen, politieke partijen oprichten, in vrijheid wonen, werken. Zelfs de islam mogen ze praktiseren.

gaitema

  • Berichten: 10169
  • Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Wie zijn de Palestijnen?
« Reactie #63 Gepost op: januari 19, 2013, 07:18:35 pm »

quote:

learsi schreef op 19 januari 2013 om 19:17:
[...]

Dat zijn ze dus gaitema, binnen Israël mogen ze mogen stemmen, politieke partijen oprichten, in vrijheid wonen, werken. Zelfs de islam mogen ze praktiseren.
Gelukkig maar.
Een nieuwe start is een nieuw begin

gaitema

  • Berichten: 10169
  • Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Wie zijn de Palestijnen?
« Reactie #64 Gepost op: januari 19, 2013, 07:22:49 pm »

quote:

learsi schreef op 19 januari 2013 om 19:14:
[...]

Zou G'd ons in de Schrift daarvoor niet gewaarschuwd hebben denk je?
Hij doet dat namelijk in de Schrift veelvuldig waarschuwingen voor valse christenen.
We zien zoveel profetieën vervuld mbt de staat Israël.
Wat maakt dat je dat niet ziet of wilt zien?
Vanwege welke punten kan het huidige Israël dan niet hetzelfde zijn als het bijbelse?

Moeten die profetieën in de Schrift over het terugbrengen van de Joden naar het Beloofde Land dan nog geschieden volgens jou? Waar gaan die Joden dan ineens vandaan komen denk je?


Ook daar kan je nog meer over zeggen, want de meeste joden wonen nog niet in Israël en Jezus zei: "mijn Koninkrijk is niet van hier."
Daarom zie ik het in de eerste plaats als een geestelijke gebeuren in de hemelse gewesten, maar niets op de aarde gebeurd buiten Gods plan om.
Dat de joden in Jezus niet de messias zagen, was ook juist omdat Hij niet de aardse Romeinse bezetting om ver wierp. Jezus zei daarop: "Mijn koninkrijk is niet van hier."
Begrijp je hoe verwarrend dat voor de joden moet zijn geweest?
Jezus is onze Koning en wij horen nu bij Zijn volk. Hij Heerst over ons.
Eens ook over de joden. Nu al over zij die in Hem geloven. Dat zijn messiaanse joden en 10 procent van de orthodoxe joden.
« Laatst bewerkt op: januari 19, 2013, 07:25:04 pm door gaitema »
Een nieuwe start is een nieuw begin

Salomon

  • Berichten: 21
    • Bekijk profiel
Wie zijn de Palestijnen?
« Reactie #65 Gepost op: januari 19, 2013, 07:26:42 pm »

quote:

learsi schreef op 19 januari 2013 om 18:53:
[...]

Het is niet mijn idee, maar die van G-d om ze bastaarden te noemen.
Zacharia 12
5 Askelon zal het zien en bevreesd zijn, evenals Gaza, en het zal hevig beven, ook Ekron, omdat zijn verwachting wordt beschaamd. De koning zal uit Gaza verdwijnen en Askelon zal onbewoond zijn.
6 De bastaard zal in Asdod wonen; Ik zal de trots van de Filistijnen uitroeien.
Askelon en Asdod zijn tegenwoordig Israëlische steden. Hoe verklaar je dit volgens jouw interpretatie van dit vers?

gaitema

  • Berichten: 10169
  • Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Wie zijn de Palestijnen?
« Reactie #66 Gepost op: januari 19, 2013, 07:28:07 pm »

quote:

Riemer Lap schreef op 19 januari 2013 om 19:04:
[...]
Ik en voor een scheiding van (de huidige staat) en het bijbelse Israel. Snapt ge?

ps: het seculiere Israel kan wel bestaan door God, maar ik zie het niet als een heilige manier van regeren. Anders was er geen anti-evangelisatieverbod en iets als een abortuswetgeving in dat land, dat liberaler is dan die van Nederland. De duivel zetelt wel degelijk gedeeltelijk in Israël.
Maar ook in Nederland kan je zeggen dat zowel God en satan zich met politiek bemoeid.
« Laatst bewerkt op: januari 19, 2013, 07:28:50 pm door gaitema »
Een nieuwe start is een nieuw begin

HarryK

  • Berichten: 288
    • Bekijk profiel
Wie zijn de Palestijnen?
« Reactie #67 Gepost op: januari 19, 2013, 07:36:36 pm »

quote:

learsi schreef op 19 januari 2013 om 16:45:
http://www.elsevier.nl/Cu...-krijgen-ELSEVIER354202W/

http://mijn-kijk-op.infon...an-agt-antisemitisme.html

http://www.welingelichtek...sland-moeten-krijgen.html

http://www.nujij.nl/algem...en-krijgen.19919838.lynkx

http://www.maghreb.nl/201...duitsland-moeten-krijgen/

Uiteraard ontkent van Agt dat hij dit uit antisemitische overwegingen doet.
Maar een zogenaamde christen die dit zegt verloochent G-d en de Schrift !


Veel citaten, maar allemaal over 1 en dezelfde uitspraak.
En een uitspraak die wat mij betreft onzinnig en belachelijk is, maar nog geen 'bewijs' is van Jodenhaat.
En zelfs al zou je gelijk hebben dat dit verloochenen van God en de Schrift is, dan nog is het geen Jodenhaat.
Dear Jesus, i have a problem ... it's me

Dear child, I have the answer ... it's Me

dingo

  • Berichten: 3483
    • Bekijk profiel
Wie zijn de Palestijnen?
« Reactie #68 Gepost op: januari 19, 2013, 07:37:46 pm »

quote:

gaitema schreef op 19 januari 2013 om 19:14:
[...]

Hoe het precies zal zijn? Ik weet het niet.
Wel geloof ik dat God met de staat Israël wel degelijk wat van plan is, maar net zo goed ook met ons land. Alleen voor elk volk een eigen plan. Bij het joodse volk past nu eenmaal hun vertrouwen op de komende messias, en die zullen ze zien komen ook. Al betreft het misschien maar een klein clubje. God weet het.
Hoet het precies zal zijn weet ik ook niet maar als de profeten in het OT profeteren dat Israel gestraft zal worden omdat ze onrecht plegen en de weduwe en de wees onderdrukken dan kan een straf voor de huidige seculiere staat Israel ook niet uitblijven als je dat als het uitverkoren volk wil zien.

dingo

  • Berichten: 3483
    • Bekijk profiel
Wie zijn de Palestijnen?
« Reactie #69 Gepost op: januari 19, 2013, 10:07:58 pm »
Even goed gaat dit topic over Palestijnen en niet over Israel daar is al een ander topic over. Ik vind het wat moeilijk om aan 3,5 miljoen mensen uit te gaan leggen dat ze niet bestaan of dat ze geen mensen zijn. En dat is wat er gebeurt als je de andere partij in dit conflict onvoorwaardelijk steunt. Bovendien weten we uit de geschiedenis maar al te goed wat er gebeurt als je een bevolkingsgroep demoniseert en ontmenselijkt. Daarbij is verdere radicalisering onvermijdbaar als de huidige uitzichtloosheid blijft.

Salomon

  • Berichten: 21
    • Bekijk profiel
Wie zijn de Palestijnen?
« Reactie #70 Gepost op: januari 19, 2013, 10:34:07 pm »

quote:

learsi schreef op 19 januari 2013 om 18:51:
[...]

Helaas, de Schrift noemt de "palestijnen" immers bij hun echte volksnaam, wetende dat het bastaarden zullen zijn en ook hun plaats waar zij nu wonen, gaza.

Het is niet mijn idee, maar die van G-d om ze bastaarden te noemen.
Zacharia 12
5 Askelon zal het zien en bevreesd zijn, evenals Gaza, en het zal hevig beven, ook Ekron, omdat zijn verwachting wordt beschaamd. De koning zal uit Gaza verdwijnen en Askelon zal onbewoond zijn.
6 De bastaard zal in Asdod wonen; Ik zal de trots van de Filistijnen uitroeien.
Asdod en Askelon liggen in Israël. Wist je dat soms niet? Volgens jouw theorie woont de bastaard in Israël. Ik zal maar een andere tekst zoeken want deze gaat niet op!

tin

  • Berichten: 71
    • Bekijk profiel
Wie zijn de Palestijnen?
« Reactie #71 Gepost op: januari 19, 2013, 11:15:51 pm »

quote:

learsi schreef op 19 januari 2013 om 18:02:
[...]


Neem jezelf, je bent een rasechte Nederlander.


Ben je daar nu blij mee, Gait? Dat Learsi je zomaar een onvervalste Nederlander noemt? Wie weet wat er voor " vreemd" bloed door je aderen stroomt, als je een paar generaties terug gaat. En wat betekent dat nu eigenlijk, "Nederlander".  Maar weet je wat nog interessanter is?  Wat voor bloed stroomt er door Learsi 's aderen? Hetis voor hem te hopen dat hij zijn eigen voorgeslacht goed nagelopen heeft. Stel je voor dat daaruit zou blijken dat er bloed van door hem zo vervloekte volkeren zou stromen! Dan zou hij toch een behoorlijk probleem hebben. Kortom: ongelofelijk, die volkerenwaan.
Ik ben gewoon mens. Dat is het allereerste. En mijn hoogste opgave is mijn naasten lief te hebben gelijk mijzelf.  Opdat er geen verdeeldheid is tussen mijzelf en mijn naaste is, gelijk er geen verdeeldheid in God is.
Gelukkig dat er in dit topic veel eensgezindheid is hieromtrent.
Maar het is wel weer een raar topic: iedereen ziet het: maar Learsi niet.
Ahdoeb

Riemer Lap

  • was: okidoki
  • Berichten: 8804
  • @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
Wie zijn de Palestijnen?
« Reactie #72 Gepost op: januari 19, 2013, 11:17:37 pm »

quote:

tin schreef op 19 januari 2013 om 23:15:
[...]


Ben je daar nu blij mee, Gait? Dat Learsi je zomaar een onvervalste Nederlander noemt? Wie weet wat er voor " vreemd" bloed door je aderen stroomt, als je een paar generaties terug gaat. En wat betekent dat nu eigenlijk, "Nederlander".  Maar weet je wat nog interessanter is?  Wat voor bloed stroomt er door Learsi 's aderen? Hetis voor hem te hopen dat hij zijn eigen voorgeslacht goed nagelopen heeft. Stel je voor dat daaruit zou blijken dat er bloed van door hem zo vervloekte volkeren zou stromen! Dan zou hij toch een behoorlijk probleem hebben. Kortom: ongelofelijk, die volkerenwaan.
Ik ben gewoon mens. Dat is het allereerste. En mijn hoogste opgave is mijn naasten lief te hebben gelijk mijzelf.  Opdat er geen verdeeldheid is tussen mijzelf en mijn naaste is, gelijk er geen verdeeldheid in God is.
Gelukkig dat er in dit topic veel eensgezindheid is hieromtrent.
Maar het is wel weer een raar topic: iedereen ziet het: maar Learsi niet.

troost je, Gaitema is gepokt en gemazeld in het forumen :)
Hij kent zijn pappenheimers dus wel.
Mail me maar als je wat wilt weten

Riemer Lap

  • was: okidoki
  • Berichten: 8804
  • @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
Wie zijn de Palestijnen?
« Reactie #73 Gepost op: januari 19, 2013, 11:43:28 pm »

quote:

Salomon schreef op 19 januari 2013 om 22:34:
[...]


Asdod en Askelon liggen in Israël. Wist je dat soms niet? Volgens jouw theorie woont de bastaard in Israël. Ik zal maar een andere tekst zoeken want deze gaat niet op!
d:)b  en ik de hele tijd maar zwijgen over die geografische kennis die een ieder met een bosatlas kan hebben.
http://en.wikipedia.org/wiki/Ashkelon
Mail me maar als je wat wilt weten

Salomon

  • Berichten: 21
    • Bekijk profiel
Wie zijn de Palestijnen?
« Reactie #74 Gepost op: januari 20, 2013, 12:42:19 am »

quote:

Riemer Lap schreef op 19 januari 2013 om 23:43:
[...]

 d:)b  en ik de hele tijd maar zwijgen over die geografische kennis die een ieder met een bosatlas kan hebben.
http://en.wikipedia.org/wiki/Ashkelon
Ik kijk uit naar zijn reactie. Maar als ik jullie zo'n beetje aanhoor mag dat antwoord heel lang uitblijven :)

gaitema

  • Berichten: 10169
  • Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Wie zijn de Palestijnen?
« Reactie #75 Gepost op: januari 20, 2013, 02:55:00 am »

quote:

dingo schreef op 19 januari 2013 om 19:37:
[...]

Hoet het precies zal zijn weet ik ook niet maar als de profeten in het OT profeteren dat Israel gestraft zal worden omdat ze onrecht plegen en de weduwe en de wees onderdrukken dan kan een straf voor de huidige seculiere staat Israel ook niet uitblijven als je dat als het uitverkoren volk wil zien.

Dat klopt. Maar even goed de belofte dat Hij zijn hoeren (Juda en Israël) die naakt zijn komen te staan met zich zal verzoenen en ondanks hun zonden toch als Zijn vrouwen aan zal nemen en zal heiligen.
Dat is het boeiende aan Zijn beloften.
Een nieuwe start is een nieuw begin

gaitema

  • Berichten: 10169
  • Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Wie zijn de Palestijnen?
« Reactie #76 Gepost op: januari 20, 2013, 03:00:00 am »

quote:

dingo schreef op 19 januari 2013 om 22:07:
Even goed gaat dit topic over Palestijnen en niet over Israel daar is al een ander topic over. Ik vind het wat moeilijk om aan 3,5 miljoen mensen uit te gaan leggen dat ze niet bestaan of dat ze geen mensen zijn. En dat is wat er gebeurt als je de andere partij in dit conflict onvoorwaardelijk steunt. Bovendien weten we uit de geschiedenis maar al te goed wat er gebeurt als je een bevolkingsgroep demoniseert en ontmenselijkt. Daarbij is verdere radicalisering onvermijdbaar als de huidige uitzichtloosheid blijft.

Dat is natuurlijk zo. Uitzichtloos in onze ogen, maar met een knipoog van boven. Want al het lijden van hier op aarde verbleekt bij de glorie die aan breekt.
Ik heb het gezien in mijn tante. Vier jaar lang streed ze tegen kanker. Twee weken voor haar dood verloor ze ongeveer haar geloof, vanwege haar pijnen. Echter toen ze contact kreeg met God een halve dag voor haar dood, toen straalde ze en vergat al haar pijnen. Ze riep het uit: "nu weet ik het zeker, er is één God!"

Die God die zij zag, laat zeker niet los, wat Hij ooit geschapen heeft.
Zelfs de duivel niet.
« Laatst bewerkt op: januari 20, 2013, 03:01:39 am door gaitema »
Een nieuwe start is een nieuw begin

learsi

  • Berichten: 2002
    • Bekijk profiel
Wie zijn de Palestijnen?
« Reactie #77 Gepost op: januari 20, 2013, 11:59:37 am »

quote:

dingo schreef op 19 januari 2013 om 19:37:
[...]

Hoet het precies zal zijn weet ik ook niet maar als de profeten in het OT profeteren dat Israel gestraft zal worden omdat ze onrecht plegen en de weduwe en de wees onderdrukken dan kan een straf voor de huidige seculiere staat Israel ook niet uitblijven als je dat als het uitverkoren volk wil zien.


Een groot verschil is dat de weduwen en wezen waarover jij schrijft Dingo, geen laffe terroristen waren, geen raketten afschoten, of zichzelf probeerden op te blazen en niet probeerden het Beloofde land Israël over te nemen.
Je vergelijkt dus appels en peren.

Wat dat straffen betreft:
Ezechiel 35
24 Ik zal u uit de heidenvolken halen en u uit alle landen bijeenbrengen. Dan zal Ik u naar uw land brengen.
25 Ik zal rein water op u sprenkelen en u zult rein worden. Van al uw onreinheden en van al uw stinkgoden zal Ik u reinigen.


G-d zal israel van AL hun zonden reinigen, niet anders dan dat Jezus bij ons christenen doet dus. ;) Alleen in de arrogantie van veel broeders zien we wel onze Genade maar niet de beloofde genade aan Israël. ;(

learsi

  • Berichten: 2002
    • Bekijk profiel
Wie zijn de Palestijnen?
« Reactie #78 Gepost op: januari 20, 2013, 12:04:44 pm »

quote:

dingo schreef op 19 januari 2013 om 22:07:
Ik vind het wat moeilijk om aan 3,5 miljoen mensen uit te gaan leggen dat ze niet bestaan of dat ze geen mensen zijn.

Ze bestaan wel als mens maar het volk "palestijnen" is door Arafat meester terrorist bedacht na 1967. Ervoor was deze naam nooit gebezigd.

quote:

En dat is wat er gebeurt als je de andere partij in dit conflict onvoorwaardelijk steunt. Bovendien weten we uit de geschiedenis maar al te goed wat er gebeurt als je een bevolkingsgroep demoniseert en ontmenselijkt. Daarbij is verdere radicalisering onvermijdbaar als de huidige uitzichtloosheid blijft.

Lees nu eens het handvest van de Hamas dan !
De "palestijnen" willen  juist maar wat graag de geschiedenis herhalen en net als de nazi's de Joden.

Maar goed, G'd zegt in Zijn Woord:
Jesaja 40
1 Troost, troost Mijn volk,
zal uw God zeggen,
2 spreek naar het hart van Jeruzalem
en roep haar toe
dat haar strijd vervuld is,
dat haar ongerechtigheid verzoend is,
dat zij uit de hand van de HEERE het dubbele ontvangen heeft
voor al haar zonden.

--> Dat er vervolgens broeders zijn die menen zich als vijand van Israël op te stellen komt vast voor hun eigen rekening.

Riemer Lap

  • was: okidoki
  • Berichten: 8804
  • @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
Wie zijn de Palestijnen?
« Reactie #79 Gepost op: januari 20, 2013, 12:22:08 pm »

quote:

learsi schreef op 20 januari 2013 om 11:59:

Ezechiel 35
24 Ik zal u uit de heidenvolken halen en u uit alle landen bijeenbrengen. Dan zal Ik u naar uw land brengen.
25 Ik zal rein water op u sprenkelen en u zult rein worden.
Totaal offtopic maar ik dacht dat natsputteren niet bijbels was  O-)
« Laatst bewerkt op: januari 20, 2013, 12:22:31 pm door Riemer Lap »
Mail me maar als je wat wilt weten

learsi

  • Berichten: 2002
    • Bekijk profiel
Wie zijn de Palestijnen?
« Reactie #80 Gepost op: januari 20, 2013, 12:23:50 pm »

quote:

Salomon schreef op 19 januari 2013 om 22:34:
[...]


Asdod en Askelon liggen in Israël. Wist je dat soms niet? Volgens jouw theorie woont de bastaard in Israël. Ik zal maar een andere tekst zoeken want deze gaat niet op!


Even terug in de tijd gaan, de bijbelse tijd, waar de Filistijnen (de eeuwige vijanden van Israël) bezit van hadden na diverse oorlogen.

quote:

Vijf Filistijnse stadstaten zouden zich verenigen in een pentapolis (vijfstedenbond), een soort handelsliga en militaire coalitie, die bestond uit Ashkelon, Ashdod, Gaza, Ekron en Gat. Daarnaast waren er nog enkele kleinere Filistijnse plaatsen die geen zelfstandige positie binnen de stedenbond hadden en afhankelijk waren van de steden van de pentapolis. Enkele van deze kleinere plaatsen zijn Timna, dat onder het bestuur van Ekron viel, en Tel Qasile, vermoedelijk bestuurd vanuit Ashdod.
De vijfstedenbond stond onder leiding van de sərānîm (סְרָנִים, "heren" of "koningen", cf. tyrannos) van de vijf steden. Deze "vorsten" worden in de Hebreeuwse Bijbel altijd in het meervoud vermeld en schijnen gelijkwaardig te zijn geweest. Op de Ekroninscriptie wordt de vorst van Ekron aangeduid als  (¨r), dat in klank verwant is aan de enkelvoudsvorm van sərānîm. Assyrische bronnen spreken over 'koningen', maar vergelijking met de Ekroninscriptie toont dat hiermee nog steeds is gedoeld op dergelijke stadsvorsten.
Vermoedelijk hadden de Filistijnen van het begin af aan een stedelijke cultuur en woonden de meeste Filistijnen in een van de vijf steden van de pentapolis. Hiervoor pleit het geringe aantal nederzettingen met een meer agrarisch karakter in het gebied, hoewel zowel landbouw als veeteelt (met name schapenhouderij) er wel voorkwam.
De Filistijnen bouwden hun steden op de resten van door hen verwoeste Kanaänitische steden. De bouw van de nieuwe steden vond plaats volgens een duidelijk ontwerp. In Ekron waren bijvoorbeeld aparte stadsdelen voor de aristocraten, voor industrie en voor bewoning door gewone burgers. Niet alleen de steden van de pentapolis, maar ook een aantal kleinere Filistijnse steden, werden omgeven door stadsmuren en andere versterkingen, waardoor ze goed te verdedigen waren.
http://www.bible-history....ient-israel/ot/ekron.html
« Laatst bewerkt op: januari 20, 2013, 12:28:45 pm door learsi »

learsi

  • Berichten: 2002
    • Bekijk profiel
Wie zijn de Palestijnen?
« Reactie #81 Gepost op: januari 20, 2013, 12:25:04 pm »

quote:

Riemer Lap schreef op 19 januari 2013 om 23:43:
[...]

 d:)b  en ik de hele tijd maar zwijgen over die geografische kennis die een ieder met een bosatlas kan hebben.
http://en.wikipedia.org/wiki/Ashkelon


Niet te snel juichen dus Riemer !  8)7
Even terug in de tijd gaan, de bijbelse tijd, waar de Filistijnen (de eeuwige vijanden van Israël) bezit van hadden na diverse oorlogen.

quote:


Vijf Filistijnse stadstaten zouden zich verenigen in een pentapolis (vijfstedenbond), een soort handelsliga en militaire coalitie, die bestond uit Ashkelon, Ashdod, Gaza, Ekron en Gat. Daarnaast waren er nog enkele kleinere Filistijnse plaatsen die geen zelfstandige positie binnen de stedenbond hadden en afhankelijk waren van de steden van de pentapolis. Enkele van deze kleinere plaatsen zijn Timna, dat onder het bestuur van Ekron viel, en Tel Qasile, vermoedelijk bestuurd vanuit Ashdod.
De vijfstedenbond stond onder leiding van de sərānîm (סְרָנִים, "heren" of "koningen", cf. tyrannos) van de vijf steden. Deze "vorsten" worden in de Hebreeuwse Bijbel altijd in het meervoud vermeld en schijnen gelijkwaardig te zijn geweest. Op de Ekroninscriptie wordt de vorst van Ekron aangeduid als (¨r), dat in klank verwant is aan de enkelvoudsvorm van sərānîm. Assyrische bronnen spreken over 'koningen', maar vergelijking met de Ekroninscriptie toont dat hiermee nog steeds is gedoeld op dergelijke stadsvorsten.
Vermoedelijk hadden de Filistijnen van het begin af aan een stedelijke cultuur en woonden de meeste Filistijnen in een van de vijf steden van de pentapolis. Hiervoor pleit het geringe aantal nederzettingen met een meer agrarisch karakter in het gebied, hoewel zowel landbouw als veeteelt (met name schapenhouderij) er wel voorkwam.
De Filistijnen bouwden hun steden op de resten van door hen verwoeste Kanaänitische steden. De bouw van de nieuwe steden vond plaats volgens een duidelijk ontwerp. In Ekron waren bijvoorbeeld aparte stadsdelen voor de aristocraten, voor industrie en voor bewoning door gewone burgers. Niet alleen de steden van de pentapolis, maar ook een aantal kleinere Filistijnse steden, werden omgeven door stadsmuren en andere versterkingen, waardoor ze goed te verdedigen waren.
http://www.bible-history....ient-israel/ot/ekron.html
« Laatst bewerkt op: januari 20, 2013, 12:28:28 pm door learsi »

Riemer Lap

  • was: okidoki
  • Berichten: 8804
  • @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
Wie zijn de Palestijnen?
« Reactie #82 Gepost op: januari 20, 2013, 12:26:02 pm »

quote:

learsi schreef op 20 januari 2013 om 12:23:
[...]


Even terug in de tijd gaan, de bijbelse tijd, waar de Filistijnen (de eeuwige vijanden van Israël) bezit van hadden na diverse oorlogen.
We leven in het NU niet in het toen.
Het is op dit moment grondgebied van de staat Israel. Dus wil god het er kennelijk bij hebben, god vocht toch mee in de oorlog? Dat is jouw standpunt steeds geweest dus ..... Of jij maakt een fout of hij maakte een fout. Wat denk je?
« Laatst bewerkt op: januari 20, 2013, 12:26:48 pm door Riemer Lap »
Mail me maar als je wat wilt weten

learsi

  • Berichten: 2002
    • Bekijk profiel
Wie zijn de Palestijnen?
« Reactie #83 Gepost op: januari 20, 2013, 12:34:35 pm »

quote:

Riemer Lap schreef op 20 januari 2013 om 12:26:
[...]
We leven in het NU niet in het toen.
Het is op dit moment grondgebied van de staat Israel. Dus wil god het er kennelijk bij hebben, god vocht toch mee in de oorlog? Dat is jouw standpunt steeds geweest dus ..... Of jij maakt een fout of hij maakte een fout. Wat denk je?


Maar natuurlijk ....
Daarom spreek de Schrift ook over Perzië en niet over Iran, en over Assyie en niet over Syrie, en over Tyrus en Sidon ipv Libanon en over Put, etc. ;)

Je laat hier gelukkig duidelijk zien waar veel broeders fout gaan, ze lezen een plaatsnaam, hebben geen benul waar het lag en lezen door. Als ze het al lezen.
Maar juist verdieping in de topografie destijds maakt heel veel duidelijk.

Bij bijbelscholen in de USA wordt hier doorgaans uitgebreid aandacht aan besteed.

Riemer Lap

  • was: okidoki
  • Berichten: 8804
  • @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
Wie zijn de Palestijnen?
« Reactie #84 Gepost op: januari 20, 2013, 12:38:48 pm »

quote:

learsi schreef op 20 januari 2013 om 12:34:
[...]


Maar natuurlijk ....
Daarom spreek de Schrift ook over Perzië en niet over Iran, en over Assyie en niet over Syrie, en over Tyrus en Sidon ipv Libanon en over Put, etc. ;)

Je laat hier gelukkig duidelijk zien waar veel broeders fout gaan, ze lezen een plaatsnaam, hebben geen benul waar het lag en lezen door. Als ze het al lezen.
Maar juist verdieping in de topografie destijds maakt heel veel duidelijk.

Bij bijbelscholen in de USA wordt hier doorgaans uitgebreid aandacht aan besteed.
Je kletst er om heen. Zoals gewoonlijk. Het begint te wennen. Dat wel natuurlijk...
Mail me maar als je wat wilt weten

Salomon

  • Berichten: 21
    • Bekijk profiel
Wie zijn de Palestijnen?
« Reactie #85 Gepost op: januari 20, 2013, 12:46:49 pm »

quote:

learsi schreef op 20 januari 2013 om 12:34:
[...]


Maar natuurlijk ....
Daarom spreek de Schrift ook over Perzië en niet over Iran, en over Assyie en niet over Syrie, en over Tyrus en Sidon ipv Libanon en over Put, etc. ;)

Je laat hier gelukkig duidelijk zien waar veel broeders fout gaan, ze lezen een plaatsnaam, hebben geen benul waar het lag en lezen door. Als ze het al lezen.
Maar juist verdieping in de topografie destijds maakt heel veel duidelijk.

Bij bijbelscholen in de USA wordt hier doorgaans uitgebreid aandacht aan besteed.
Heeft Israël iets in Gaza te zoeken volgens jou? Ze hebben er nederzettingen gehad. Zo ja, op grond van wat? Zo nee, wat doen ze dan in Asdod en Ashkelon?

Riemer Lap

  • was: okidoki
  • Berichten: 8804
  • @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
Wie zijn de Palestijnen?
« Reactie #86 Gepost op: januari 20, 2013, 12:50:28 pm »

quote:

Salomon schreef op 20 januari 2013 om 12:46:
[...]


Heeft Israël iets in Gaza te zoeken volgens jou? Ze hebben er nederzettingen gehad. Zo ja, op grond van wat? Zo nee, wat doen ze dan in Asdod en Ashkelon?
Bedoel je te zeggen dat de seculiere staat hier lijnrecht tegen het Woord ingaat? Zoals ze dat op andere gebieden ook doen?
Mail me maar als je wat wilt weten

Salomon

  • Berichten: 21
    • Bekijk profiel
Wie zijn de Palestijnen?
« Reactie #87 Gepost op: januari 20, 2013, 12:57:06 pm »

quote:

Riemer Lap schreef op 20 januari 2013 om 12:50:
[...]
Bedoel je te zeggen dat de seculiere staat hier lijnrecht tegen het Woord ingaat? Zoals ze dat op andere gebieden ook doen?


Heb niet zo ver nagedacht toen ik de vraag stelde. Ik weet alleen dat Isaäk in het rijk van de koning van Gaza heeft gewoond. Ik vraag het aan een persoon als Learsi om te zien hoe hij het ziet?

Mijn persoonlijke mening, Als er meer dan een miljoen Palestijnen op een miezerig stukje strook zitten dan moet je niet als Israël met een paar duizend kolonisten een groot percentage van de grond bezetten. Maar dit is inmiddels al jaren niet het geval. Sharon heeft toen voor een vertrek uit Gaza gezorgd.

gaitema

  • Berichten: 10169
  • Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Wie zijn de Palestijnen?
« Reactie #88 Gepost op: januari 20, 2013, 01:38:06 pm »

quote:

learsi schreef op 20 januari 2013 om 11:59:
[...]


Een groot verschil is dat de weduwen en wezen waarover jij schrijft Dingo, geen laffe terroristen waren, geen raketten afschoten, of zichzelf probeerden op te blazen en niet probeerden het Beloofde land Israël over te nemen.
Je vergelijkt dus appels en peren.
Niet alle palestijnen zijn terroristen. Ook niet alle Nederlanders zijn van God los.
Een nieuwe start is een nieuw begin

gaitema

  • Berichten: 10169
  • Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Wie zijn de Palestijnen?
« Reactie #89 Gepost op: januari 20, 2013, 01:49:39 pm »

quote:

Riemer Lap schreef op 20 januari 2013 om 12:50:
[...]
Bedoel je te zeggen dat de seculiere staat hier lijnrecht tegen het Woord ingaat? Zoals ze dat op andere gebieden ook doen?


Ik wil niet lullig doen, maar dat zijn bewijzen van niets. Toen koning Salomo regeerde, werden er kinderen geoffert op de Gehenna aan de Moloch. Niet onze hel hier mee bedoeld, maar letterlijk die ene plek buiten de stadsmuur van Jeruzalem.
Het overtreden van Gods wetten is geen bewijs dat daarom God niets doet met Israël. Ik zie jouw opvatting nog steeds als het andere uiterste.
Dat idee blijft ook staan, omdat je niet inging op mijn reactie op jou gisteren.
« Laatst bewerkt op: januari 20, 2013, 01:50:14 pm door gaitema »
Een nieuwe start is een nieuw begin

Riemer Lap

  • was: okidoki
  • Berichten: 8804
  • @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
Wie zijn de Palestijnen?
« Reactie #90 Gepost op: januari 20, 2013, 01:54:29 pm »
Ho hoi Gaitema, ik zeg niet dat God niets met Israel wil. Ik zeg enkel dat het dan niet om het seculiere Israel gaat.
Mail me maar als je wat wilt weten

gaitema

  • Berichten: 10169
  • Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Wie zijn de Palestijnen?
« Reactie #91 Gepost op: januari 20, 2013, 01:55:19 pm »

quote:

Salomon schreef op 20 januari 2013 om 12:57:
[...]


Heb niet zo ver nagedacht toen ik de vraag stelde. Ik weet alleen dat Isaäk in het rijk van de koning van Gaza heeft gewoond. Ik vraag het aan een persoon als Learsi om te zien hoe hij het ziet?

Mijn persoonlijke mening, Als er meer dan een miljoen Palestijnen op een miezerig stukje strook zitten dan moet je niet als Israël met een paar duizend kolonisten een groot percentage van de grond bezetten. Maar dit is inmiddels al jaren niet het geval. Sharon heeft toen voor een vertrek uit Gaza gezorgd.

Het meest ideale lijkt me toch dat gewoon Palestijnen en Israeliërs in één land kunnen leven onder één regering. Maar omdat ze elkaar vijandig zijn, gaat dat niet en blijven ze elkaar in de weg zitten. Misschien hadden de Britten te snel het gebied op gegeven. Aan de andere kant: overal waar moslims in de meerderheid zijn, ontstaan er problemen. Het blijft een intollerante godsdienst.
Wat niet wil zeggen dat iedere moslim intollerant is.
Een nieuwe start is een nieuw begin

gaitema

  • Berichten: 10169
  • Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Wie zijn de Palestijnen?
« Reactie #92 Gepost op: januari 20, 2013, 01:57:25 pm »

quote:

Salomon schreef op 19 januari 2013 om 18:57:
Askelon en Asdod zijn tegenwoordig Israëlische steden. Hoe rijm je dat met je interpretatie van dit vers?

Het huidige Askelon is niet het zelfde als de oude Askelon:

Ashkelon (ook vaak gespeld als Askelon en Ashqelon) is een badplaats in het zuidwesten van Israël, aan de Middellandse Zee. De stad ligt in de kuststrook in het uiterste westen van de Negev, net ten noorden van de Gazastrook en ten zuiden van Ashdod. In 2007 had de stad 108.300 inwoners. Ashkelon ligt op 75 kilometer afstand van Jeruzalem en 56 kilometer van Tel Aviv. De moderne stad is in 1949 herbouwd op de overblijfselen van de Palestijnse stad Al-Majdal.
 

[bewerken] Geschiedenis van Ashkelon
 
[bewerken] Filistijnen
 
De ruïnes van de oude stad liggen dicht bij het moderne Ashkelon. In de verhalen van Hebreeuwse Bijbel komt de stad regelmatig voor, zoals in verhalen van profeten en het verhaal van Simson, waarin het ligt in gebied van de Filistijnen, traditionele vijanden van de Israëlieten. Volgens andere bronnen dan de Bijbel pleegden de Hebreeën massamoord op de inheemse bevolking van Kanaän.[1][2] Voordat de Filistijnen de stad herbouwden, was Ashkelon al een stad van de Kanaänieten, zoals ook het geval was met andere Filistijnse steden. De latere Kanaänieten (deels opgegaan in de binnenvallende Hebreeuwse nomadenstammen, tenminste de vrouwen, want de mannen werden op bevel van Jozua gedood)[3] bouwden een muur om de stad heen. Ashkelon was een van de vijf Filistijnse steden, de Pentapolis, en waarschijnlijk de belangrijkste havenstad van de Filistijnen.


Ashdod
Ashdod is een havenstad en badplaats in het westen van Israël, gelegen aan de Middellandse Zee.
 
De stad ligt ongeveer 41 kilometer ten zuidwesten van Tel Aviv, en 33 kilometer ten noordoosten van Ashkelon. In december 2007 had deze ongeveer 207.300 inwoners en was daarmee de vijfde stad van Israël. Ashdod is ook een van de steden met de grootste bevolkingsgroei van het land. Het heeft bovendien de derde charedische gemeenschap in grootte van Israël (na Jeruzalem en Bnei Brak) en de grootste gemeenschap van Georgische Joden ter wereld.
 
Tijdens het Hellenistische tijdperk en tijdens de kruistochten werd de stad Azotus genoemd, Azotos was de Griekse vertaling van Ashdod in de Septuaginta. Later, toen de Arabieren het veroverden (of eigenlijk het nabijgelegen Ashdod-Yam), kreeg het de naam Minat Al-Qala (kasteelhaven). De laatste eeuwen lag hier een klein dorpje, dat pas in 1957 begon uit te groeien tot een stad.
 
[bewerken] Geschiedenis
 
De oude stad, waarvan de overblijfselen 3 kilometer zuidelijker liggen, wordt al in de Hebreeuwse Bijbel genoemd, eerst als een van de steden van de Anakim, en later als een van de vijf steden van de Filistijnen, wat op een geschiedenis duidt van duizenden jaren.


Dus ook deze stad is niet het zelfde als die van toen.
De conclusie moet dus inderdaad getrokken worden, dat de twee Filistijnse steden vergaan zijn.

bron: wikipedia
« Laatst bewerkt op: januari 20, 2013, 02:08:09 pm door gaitema »
Een nieuwe start is een nieuw begin

gaitema

  • Berichten: 10169
  • Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Wie zijn de Palestijnen?
« Reactie #93 Gepost op: januari 20, 2013, 02:08:54 pm »

quote:

Riemer Lap schreef op 20 januari 2013 om 13:54:
Ho hoi Gaitema, ik zeg niet dat God niets met Israel wil. Ik zeg enkel dat het dan niet om het seculiere Israel gaat.

Maar hoe zie je dat dan?
Heeft het ontstaan van Israël en de trek van de joden er naar toe niet iets met Gods bedoelingen te maken?
Kijk, de bijbel is zo dubbel er in dat ik toch denk dat er twee dingen af spelen.
Het aarde Israël wordt voor de joden wel opgericht, omdat de joden ook nergens echt thuis waren. Nu hebben ze weer hun eigen land terug.
Aan de andere kant gaan veel beloften juist naar de hele wereld uit, met oog op het 1000 jarige vredesrijk.
Maar hoe jij er in staat is mij niet helder.
Er bij komt, dat bijvoorbeeld de overwinning door Israël op de Golanhoogte en nog meer van die dingen, wel heel wonderbaarlijk zijn. Het blijkt ook nog dat Israël in een jubeljaar ontstaan is.
« Laatst bewerkt op: januari 20, 2013, 02:14:13 pm door gaitema »
Een nieuwe start is een nieuw begin

Riemer Lap

  • was: okidoki
  • Berichten: 8804
  • @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
Wie zijn de Palestijnen?
« Reactie #94 Gepost op: januari 20, 2013, 02:09:54 pm »
Scheiding van het seculiere en het geestelijke.
Ik geloof ook niet in de heiligheid van het seculiere land.
Mail me maar als je wat wilt weten

learsi

  • Berichten: 2002
    • Bekijk profiel
Wie zijn de Palestijnen?
« Reactie #95 Gepost op: januari 20, 2013, 02:15:59 pm »

quote:

Riemer Lap schreef op 20 januari 2013 om 14:09:
Scheiding van het seculiere en het geestelijke.
Ik geloof ook niet in de heiligheid van het seculiere land.

Als je geleefd zou hebben Riemer in de tijd van het bijbels Israël had je ze ongetwijfeld ook als seculier gezien. Indien mogelijk had je ze ook aangeklaagd voor misdaden tegen de mensheid, niet wetende dat G-d Zelf de opdrachten hiertoe gegeven heeft.

Het is ook de enige vluchtmogelijkheid voor broeders om alle profetieën en beloften van G'd aan Israël te negeren. Welk volk woont er dan volgens jou nu in Israël?

gaitema

  • Berichten: 10169
  • Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Wie zijn de Palestijnen?
« Reactie #96 Gepost op: januari 20, 2013, 02:19:28 pm »

quote:

Riemer Lap schreef op 20 januari 2013 om 14:09:
Scheiding van het seculiere en het geestelijke.
Ik geloof ook niet in de heiligheid van het seculiere land.

Maar leg dat nu eens uit?
Wat is dan die scheiding tussen het seculiere en het geestelijke?
Het komt op mij over alsof je zegt: het onstaan van Israël heeft niets met Gods wil te maken. Ik geloof dat we niet helemaal op één lijn zitten.

Maar ik geloof wel dat wij tot het geestelijke Israël behoren, maar ook dat God met het land Israël bezig is. Jezus mag dan wel Koning zijn van een rijk dat niet van hier is, toch werd Hij wel in Israël geboren, stierf Hij in Israël en koos hij 12 Israëlische disipelen uit en zond later zelfs 70 joden uit.

Het is dubbel. Ook Paulus blijft wel het hebben over zijn volk en dat hij hoopt dat door het tot geloof komen van de heidenen, zijn eigen volk tot jaloersheid wordt gebracht.

Wat trouwens wel ergens blijkt te helpen, aangezien nu 1 op de 10 orthodoxe joden in Israël vooral door toe doen van christenen geloven dat Jezus wel de messias moet zijn.
« Laatst bewerkt op: januari 20, 2013, 02:20:28 pm door gaitema »
Een nieuwe start is een nieuw begin

gaitema

  • Berichten: 10169
  • Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Wie zijn de Palestijnen?
« Reactie #97 Gepost op: januari 20, 2013, 02:26:01 pm »

quote:

learsi schreef op 20 januari 2013 om 14:15:
[...]

Als je geleefd zou hebben Riemer in de tijd van het bijbels Israël had je ze ongetwijfeld ook als seculier gezien. Indien mogelijk had je ze ook aangeklaagd voor misdaden tegen de mensheid, niet wetende dat G-d Zelf de opdrachten hiertoe gegeven heeft.

Het is ook de enige vluchtmogelijkheid voor broeders om alle profetieën en beloften van G'd aan Israël te negeren. Welk volk woont er dan volgens jou nu in Israël?


De vele abortussen die er plaats vinden in Israël is een vorm van afgoderij.
Dat vond ook plaats in de tijd van koning Salomo, toen kinderen opgeoffert werden aan de Moloch. Salomo deed er niets aan en dat kwam hem duur te staan.
Gods land is nog niet heilig. Het is nog steeds onrein.
Een nieuwe start is een nieuw begin

dingo

  • Berichten: 3483
    • Bekijk profiel
Wie zijn de Palestijnen?
« Reactie #98 Gepost op: januari 20, 2013, 03:01:13 pm »
Erg interessant allemaal maar dit topic gaat over de Palestijnen en niet over Israel, seculier of niet daar gaat dat andere topic over.

learsi

  • Berichten: 2002
    • Bekijk profiel
Wie zijn de Palestijnen?
« Reactie #99 Gepost op: januari 20, 2013, 03:08:59 pm »

quote:

gaitema schreef op 20 januari 2013 om 14:26:
[...]


De vele abortussen die er plaats vinden in Israël is een vorm van afgoderij.
Dat vond ook plaats in de tijd van koning Salomo, toen kinderen opgeoffert werden aan de Moloch. Salomo deed er niets aan en dat kwam hem duur te staan.
Gods land is nog niet heilig. Het is nog steeds onrein.
Klopt gaitema, daarom zegt G'd ook in Zijn Eeuwige beloften aan israel:
Ezechiel 36
24 Ik zal u uit de heidenvolken halen en u uit alle landen bijeenbrengen. Dan zal Ik u naar uw land brengen.
25 Ik zal rein water op u sprenkelen en u zult rein worden. Van al uw onreinheden en van al uw stinkgoden zal Ik u reinigen.


Jeremia 33
8 Ik zal hen reinigen van al hun ongerechtigheid, waarmee zij tegen Mij gezondigd hebben. Ik zal al hun ongerechtigheden  vergeven, waarmee zij tegen Mij gezondigd hebben, en waarmee zij tegen Mij in opstand zijn gekomen.

Breek me de bek daarbij svp niet open, want er zijn zelfs christenbroeders zusters die abortus laten plegen en christen broeders die abortus niet verwerpen.
Alsof wij christenen beter zijn !
Maar Christus heeft Zijn volk Israël zalig gemaakt leert de Schrift en die genade is OOK naar de heidenen uitgebreid. Dus waar de christenen de abortussen vergeven zullen worden daar deze ook vergeven worden voor het volk Israël.

het toestaan van de islam in israel en de christenwereld is ook toelaten van een ernstige vorm van afgoderij.
« Laatst bewerkt op: januari 20, 2013, 03:27:12 pm door learsi »