Auteur Topic: Wie zijn de Palestijnen?  (gelezen 23402 keer)

gaitema

  • Berichten: 10169
  • Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Wie zijn de Palestijnen?
« Reactie #100 Gepost op: januari 20, 2013, 03:19:57 pm »
Mee eens in dit geval.
De Islam toe laten zou je weer ontopic kunnen betrekken op dit onderwerp.
Daarin zeg ik: vanuit christelijke oogpunt gezien is dat iets wat mogelijk moet kunnen zijn, binnen de grenzen van een rechtvaardige wetgeving. Zo dat extremen niet kunnen ontpoppen. Zo vind ik dat de Palestijnen wel degelijk ruimte mogen krijgen, maar dan dient met ook te stoppen met alle terroristische varianten en de scheun daar aan. Daar zit nu net weer het probleem.
Ik zie hierin voor de christenen onder de palestijnen een rol weg gelegd en het zou mooi zijn als oprechte joden ze daarbij zouden steunen. Ook dat zie je bij bepaalde personen wel en anderen niet.
Aan de ene kant is er dus hoop, aan de andre kant is het hopeloos.
Gelukkig hebben we God nog :)
Een nieuwe start is een nieuw begin

learsi

  • Berichten: 2002
    • Bekijk profiel
Wie zijn de Palestijnen?
« Reactie #101 Gepost op: januari 20, 2013, 03:33:00 pm »

quote:

gaitema schreef op 20 januari 2013 om 15:19:
Mee eens in dit geval.
De Islam toe laten zou je weer ontopic kunnen betrekken op dit onderwerp.
Daarin zeg ik: vanuit christelijke oogpunt gezien is dat iets wat mogelijk moet kunnen zijn, binnen de grenzen van een rechtvaardige wetgeving. Zo dat extremen niet kunnen ontpoppen. Zo vind ik dat de Palestijnen wel degelijk ruimte mogen krijgen, maar dan dient met ook te stoppen met alle terroristische varianten en de scheun daar aan. Daar zit nu net weer het probleem.
Ik zie hierin voor de christenen onder de palestijnen een rol weg gelegd en het zou mooi zijn als oprechte joden ze daarbij zouden steunen. Ook dat zie je bij bepaalde personen wel en anderen niet.
Aan de ene kant is er dus hoop, aan de andre kant is het hopeloos.
Gelukkig hebben we God nog :)


Zolang de "palestijnen" een "regering" kiezen dat uit laffe terroristen bestaat en afgoden aanbidden als allah, zal dat nooit gaan. Hier in ons land piepen ze al over de PVV.

Trek de parallel door en stel dat er een partij komt die oproept om alle islamieten te doden in ons land, om hen samen te drijven en te vernietigen. Die dat zelfs al speerpunt zou hebben in hun programma. Een partij met een gewapende afdeling die systematisch aanvallen pleegt op islamieten, hun scholen beschiet, hun moskeeën, etc. Een partij die ouders oproept om de kinderen te leren om islamieten te haten en hoe te vermoorden. Daar vervolgens een handboek voor uitgeeft, hoe dat het beste te doen.

Hoe zou NL reageren denk je? Of de wereld?
DAT precies gebeurd nu in gaza met Hamas !

Riemer Lap

  • was: okidoki
  • Berichten: 8804
  • @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
Wie zijn de Palestijnen?
« Reactie #102 Gepost op: januari 20, 2013, 04:14:41 pm »

quote:

gaitema schreef op 20 januari 2013 om 14:19:
[...]

Maar leg dat nu eens uit?
Wat is dan die scheiding tussen het seculiere en het geestelijke?
Het komt op mij over alsof je zegt: het onstaan van Israël heeft niets met Gods wil te maken. Ik geloof dat we niet helemaal op één lijn zitten.
Het ontstaan van de SECULIERE staat 1 op 1 koppelen aan Gods wil gaat mij inderdaad veel te ver.

quote:

Maar ik geloof wel dat wij tot het geestelijke Israël behoren, maar ook dat God met het land Israël bezig is. Jezus mag dan wel Koning zijn van een rijk dat niet van hier is, toch werd Hij wel in Israël geboren, stierf Hij in Israël en koos hij 12 Israëlische disipelen uit en zond later zelfs 70 joden uit.

Het is dubbel. Ook Paulus blijft wel het hebben over zijn volk en dat hij hoopt dat door het tot geloof komen van de heidenen, zijn eigen volk tot jaloersheid wordt gebracht.

Wat trouwens wel ergens blijkt te helpen, aangezien nu 1 op de 10 orthodoxe joden in Israël vooral door toe doen van christenen geloven dat Jezus wel de messias moet zijn.
Dus een scheiding tussen seculier en geestelijk :)
Mail me maar als je wat wilt weten

learsi

  • Berichten: 2002
    • Bekijk profiel
Wie zijn de Palestijnen?
« Reactie #103 Gepost op: januari 20, 2013, 04:27:32 pm »

quote:

Riemer Lap schreef op 20 januari 2013 om 16:14:
[...]
 Het ontstaan van de SECULIERE staat 1 op 1 koppelen aan Gods wil gaat mij inderdaad veel te ver.

[...]
Dus een scheiding tussen seculier en geestelijk :)


Nergens staat dat Israël na heroprichting direct een vol-gelovig land zou zijn in de Schrift Riemer,

Zie Ezechiel 39
21 Ik zal Mijn heerlijkheid onder de heidenvolken laten blijken. Alle heidenvolken zullen Mijn oordeel zien dat Ik geveld heb, en Mijn hand, die Ik op hen gelegd heb.
22 Dan zullen zij die van het huis van Israël zijn, weten dat Ik, de HEERE, hun God ben, vanaf die dag en daarna.
23 Dan zullen de heidenvolken weten dat zij die van het huis van Israël zijn, om hun ongerechtigheid in ballingschap zijn gegaan. Omdat zij Mij ontrouw waren, verborg Ik Mijn aangezicht voor hen en gaf Ik hen in de hand van hun tegenstanders, zodat zij allen door het zwaard vielen.

--> Dat is toch duidelijk geschied met de Joden is het niet?

24 Overeenkomstig hun onreinheid en overeenkomstig hun overtredingen heb Ik met hen gehandeld en Ik heb Mijn aangezicht voor hen verborgen.
25 Daarom, zo zegt de Heere HEERE: Ik zal nu een omkeer brengen in de gevangenschap van Jakob, Ik zal Mij ontfermen over heel het huis van Israël en Ik zal het opnemen voor Mijn heilige Naam.
26 Zij zullen hun schande moeten dragen, en heel hun trouwbreuk, die zij tegenover Mij gepleegd hebben toen zij onbezorgd in hun land woonden en er niemand was die hun schrik aanjoeg.
27 Wanneer Ik hen uit de volken terugbreng en hen bijeenbreng uit de landen van hun vijanden, zal Ik door hen voor de ogen van veel heidenvolken geheiligd worden.[/quote]
--> Eerst breng G-d Zijn Uitverkoren volk dat hij Zelf verspreid en gestraft heeft, weer Zelf bijeen.
--> Welke heidenvolken zouden dat kunnen en moeten inzien? De christenen uit de heidenen, want die hebben ook de Schrift !

28 Dan zullen zij weten dat Ik, de HEERE, hun God ben, omdat Ik hen onder de heidenvolken in ballingschap voerde, maar hen ook weer verzamelde in hun land en niemand van hen daarginds nog liet achterblijven.
29 Ik zal Mijn aangezicht niet meer voor hen verbergen, wanneer Ik Mijn  Geest over het huis van Israël heb uitgestort, spreekt de Heere HEERE.

--> Dan, na het verzamelen van israel in het beloofde land, als de laatste binnen zal zijn (niemand blijft achter) zal G-d Zijn Geest uitstorten over Israël en zullen ze Jezus (h)erkennen als Messias. Dan zal ook de Messias komen.

Dan ook zal dit geschieden, de profetie uit Zacharia 12:
10 Maar over het huis van David en over de inwoners van Jeruzalem zal Ik de Geest van de genade en van de gebeden uitstorten. Zij zullen Mij  aanschouwen, Die zij doorstoken hebben. Zij zullen over Hem rouw bedrijven, als met de rouwklacht over een enig kind; en zij zullen over Hem bitter klagen, zoals men bitter klaagt over een eerstgeborene.
--> Ook hier weer rouw en bitter klagen, de schande moeten dragen, zoals bij het voorgaande vers is aangegeven.
« Laatst bewerkt op: januari 20, 2013, 04:29:26 pm door learsi »

gaitema

  • Berichten: 10169
  • Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Wie zijn de Palestijnen?
« Reactie #104 Gepost op: januari 20, 2013, 04:29:32 pm »

quote:

Riemer Lap schreef op 20 januari 2013 om 16:14:
[...]
 Het ontstaan van de SECULIERE staat 1 op 1 koppelen aan Gods wil gaat mij inderdaad veel te ver.

Zo is het in de bijbelboeken anders wel gegaan.
Je ziet ook dat God altijd achter het opkomen en ondergaan van rijken zat, dus ook vandaag de dag. God is niet veranderd.

quote:

Dus een scheiding tussen seculier en geestelijk :)
Ja en nee.
Een nieuwe start is een nieuw begin

gaitema

  • Berichten: 10169
  • Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Wie zijn de Palestijnen?
« Reactie #105 Gepost op: januari 20, 2013, 04:36:35 pm »

quote:

learsi schreef op 20 januari 2013 om 15:33:
[...]


Zolang de "palestijnen" een "regering" kiezen dat uit laffe terroristen bestaat en afgoden aanbidden als allah, zal dat nooit gaan. Hier in ons land piepen ze al over de PVV.

Trek de parallel door en stel dat er een partij komt die oproept om alle islamieten te doden in ons land, om hen samen te drijven en te vernietigen. Die dat zelfs al speerpunt zou hebben in hun programma. Een partij met een gewapende afdeling die systematisch aanvallen pleegt op islamieten, hun scholen beschiet, hun moskeeën, etc. Een partij die ouders oproept om de kinderen te leren om islamieten te haten en hoe te vermoorden. Daar vervolgens een handboek voor uitgeeft, hoe dat het beste te doen.

Hoe zou NL reageren denk je? Of de wereld?
DAT precies gebeurd nu in gaza met Hamas !


Dat weet ik. Ze maken het leven zelf ook onmogelijk.
Echter hoeven we hun voorbeeld niet te volgen.
Ik ben in de lijn van Anne van der Beijl, al ben ik niet zo moedig dat ik op terroristen af zou stappen en hen het evangelie mee geef.
Anne heb ik horen spreken in een pinksterkerk van Almelo laatst.
Ook hij doet dat in de hoop dat er ook maar bij één terrorist een kwartje zou vallen. Het probleem blijkt echter dat ze het niet zien.

Voor de grap zei hij echter:
"je moet niet voor de terroristen weg lopen, want dan schieten ze in je rug. Nee, je moet ze extremistisch lief hebben. Op ze af lopen en hen omhelzen, want dan krijgen ze geen ruimte om te schieten. :) "
Ik geloof dat de houding van Anne het meest hoopvolle is.
Echter is dat zo lang het mogelijk is natuurlijk.
Zo lang God dit mogelijk maakt.
Een nieuwe start is een nieuw begin

learsi

  • Berichten: 2002
    • Bekijk profiel
Wie zijn de Palestijnen?
« Reactie #106 Gepost op: januari 20, 2013, 04:44:12 pm »

quote:

gaitema schreef op 20 januari 2013 om 16:36:
[...]


Dat weet ik. Ze maken het leven zelf ook onmogelijk.
Echter hoeven we hun voorbeeld niet te volgen.
Ik ben in de lijn van Anne van der Beijl, al ben ik niet zo moedig dat ik op terroristen af zou stappen en hen het evangelie mee geef.

Ieder christen kan in gaza het christendom brengen gaitema, ook jij. Er is een voorwaarde, zolang je de "palestijnse"zaak en de Jodenhaat maar blijft voeden en hen niet laat zien dat Israël het door G'd Beloofde Land voor de Joden is.

Doe je dat wel, dan zul je inderdaad niet oud worden.
Alleen als je de "palestijnse" zaak zult steunen en je met hen tegen Israël en de Joden en daarmee tegen G-d de vader keert, ben je welkom.

Stel dat de wereld tezamen met de hoer van babylon straks de toon van G-d op hun hals halen en Israël verdelen en de Westbank "palestijns" wordt. De joden en Christenen zullen worden verjaagd dan wel niet uitgemoord. Je steun is niet meer nodig dan en ze zullen je dan inderdaad in je rug steken of schieten. Het zal dan niet anders zijn dan in andere islamitische landen waar de christenen worden verdrukt en vervolgd en waar op evangeliseren de doodstraf staat.

gaitema

  • Berichten: 10169
  • Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Wie zijn de Palestijnen?
« Reactie #107 Gepost op: januari 20, 2013, 04:51:25 pm »
Anne van der Beijl steunt de palestijnse zaak niet. Hij verkondigde op een terroristische school dat het moorden niet Gods wil is. Dat Jezus juist stierf voor hun zonden. Hij verkondigde verbloemd dat zij religieus waren, maar God niet kennen.
Toch zagen ze dat niet en zeiden ze hem glimlachend: "ga deze preek eens voor Bush houden in Amerika."
Dood moe wordt Anne er van, maar ze laten het toe dat hij hen de gekruizigde Jezus predikt en hen onderwijst niet te doden in de naam van God.
Een nieuwe start is een nieuw begin

Salomon

  • Berichten: 21
    • Bekijk profiel
Wie zijn de Palestijnen?
« Reactie #108 Gepost op: januari 20, 2013, 04:54:35 pm »
@Learsi, in de vorige eeuw zijn in het westen onder andere het nazisme en het communisme als het grote kwaad gezien. Laat je niet te veel leiden door het moment. Wie weet is China binnenkort de grote vijand. Jij ziet gewoon moslims als het grote kwaad en daarmee geef je enkel een tijdsbeeld weer wat weer gewijzigd kan worden.

learsi

  • Berichten: 2002
    • Bekijk profiel
Wie zijn de Palestijnen?
« Reactie #109 Gepost op: januari 20, 2013, 04:59:23 pm »

quote:

gaitema schreef op 20 januari 2013 om 16:51:
Toch zagen ze dat niet en zeiden ze hem glimlachend: "ga deze preek eens voor Bush houden in Amerika."
Dood moe wordt Anne er van,

Tsja, G-d bepaalt immers welke mensen er wel en welke niet tot geloof in Jezus komen. Deze mensen dus duidelijk niet.

Verkijk je niet in de macht van de Hamas.
Ze zijn slim genoeg om in de hand die hen voedt met zogenaamd hulpgeld te bijten. Maar ongetwijfeld worden de toehoorders uitgekozen door Hamas....

Wie wel echt tot geloof zou komen in Christus wordt gedood.
Degenen die worden uitgekozen worden ingezet om als "christen" de "palestijnse" zaak te dienen om de (christen)wereld te misleiden.
De meestre van de "palestijnen" is de satan immers, de meester der misleiding.

learsi

  • Berichten: 2002
    • Bekijk profiel
Wie zijn de Palestijnen?
« Reactie #110 Gepost op: januari 20, 2013, 05:03:27 pm »

quote:

Salomon schreef op 20 januari 2013 om 16:54:
@Learsi, in de vorige eeuw zijn in het westen onder andere het nazisme en het communisme als het grote kwaad gezien. Laat je niet te veel leiden door het moment. Wie weet is China binnenkort de grote vijand. Jij ziet gewoon moslims als het grote kwaad en daarmee geef je enkel een tijdsbeeld weer wat weer gewijzigd kan worden.


Het jaar 2001 na de Towers, is een kantel-punt geweest en heeft de islam haar ware gezicht voor het eerst echt openbaart.

Indien de ontwikkelingen zullen wijzigen en er meer en meer profetieën op China van toepassing zijn, zal ik zeker mijn mening wijzigen. De Schrift heeft het laatste woord. Maar dan moet wel China zich tegen Israël gaan verzetten. Daarbij gaat de antichrist hand in hand met een valse profeet en een valse religie. Iets wat ik bij China niet 1 2 3 zie gebeuren.

Maar niet een uitleg is leidend, als bonder is alleen het Woord van G'd voor mij leidend.  :)  De gebeurtenissen volgen het Woord, niet andersom.
« Laatst bewerkt op: januari 20, 2013, 05:04:30 pm door learsi »

gaitema

  • Berichten: 10169
  • Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Wie zijn de Palestijnen?
« Reactie #111 Gepost op: januari 20, 2013, 05:14:00 pm »

quote:

learsi schreef op 20 januari 2013 om 16:59:
[...]

Tsja, G-d bepaalt immers welke mensen er wel en welke niet tot geloof in Jezus komen. Deze mensen dus duidelijk niet.

Verkijk je niet in de macht van de Hamas.
Ze zijn slim genoeg om in de hand die hen voedt met zogenaamd hulpgeld te bijten. Maar ongetwijfeld worden de toehoorders uitgekozen door Hamas....

Wie wel echt tot geloof zou komen in Christus wordt gedood.
Degenen die worden uitgekozen worden ingezet om als "christen" de "palestijnse" zaak te dienen om de (christen)wereld te misleiden.
De meestre van de "palestijnen" is de satan immers, de meester der misleiding.


Dit vind ik echt weer zo'n flauwekul onzin. Christenen die door moslims worden ingezet, daarom vluchten de meeste christelijke palestijnen ook naar de VS en Europa natuurlijk .
Anne is van Open Doors trouwens. Ze helpen vervolgde christenen over de hele wereld. Je hoeft ze niet te vertellen wat de Islam is en doet. Dat weten ze wel. Ze zullen ook geen cent aan de Sharia geven. Ze helpen vervolgde christenen over de hele wereld en geven cursussen aan christenen in de landen van vervolging, hoe te moeten leven te midden van de vervolging.

Maar dit is of topic. Het gaat er om hoe je met de palestijnen om moet gaan.
Ze demoniseren is geen vorm van evangeliseren. Bovendien vind ik demoniseren typisch reformatorisch. Evangelischen zijn beter in evangelisatie gebleken.
Ze hebben het lef om juist het licht in de duisternis te brengen.
Een nieuwe start is een nieuw begin

gaitema

  • Berichten: 10169
  • Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Wie zijn de Palestijnen?
« Reactie #112 Gepost op: januari 20, 2013, 05:16:00 pm »
Wist je trouwens dat vooral orthodoxe christenen vluchten uit die landen, terwijl huiskerken in landen als Iran en Saoedi-Arabië groeien?
Een nieuwe start is een nieuw begin

Adinomis

  • Berichten: 1813
    • Bekijk profiel
Wie zijn de Palestijnen?
« Reactie #113 Gepost op: januari 20, 2013, 05:58:21 pm »

quote:

learsi schreef op 20 januari 2013 om 16:44:

Ieder christen kan in gaza het christendom brengen gaitema, ook jij. Er is een voorwaarde, zolang je de "palestijnse"zaak en de Jodenhaat maar blijft voeden en hen niet laat zien dat Israël het door G'd Beloofde Land voor de Joden is.
Ik heb ook eens in zo'n land bijbels gebracht. Het is inderdaad gevaarlijk werk, maar je beseft dat het voor degenen die erop zitten te wachten nog veel gevaarlijker is. In zulke landen zijn christenen. Die moeten we steunen om Christus wil.

quote:


Doe je dat wel, dan zul je inderdaad niet oud worden.
Alleen als je de "palestijnse" zaak zult steunen en je met hen tegen Israël en de Joden en daarmee tegen G-d de vader keert, ben je welkom.
Maar je kunt er ook naar toe gaan zonder de palestijnse zaak te steunen. Ik heb onder mijn berichten altijd de tekst staan: "Laat u niet overwinnen door het kwade, maar overwin het kwade door het goede".

quote:

Stel dat de wereld tezamen met de hoer van babylon straks de toon van G-d op hun hals halen en Israël verdelen en de Westbank "palestijns" wordt. De joden en Christenen zullen worden verjaagd dan wel niet uitgemoord. Je steun is niet meer nodig dan en ze zullen je dan inderdaad in je rug steken of schieten. Het zal dan niet anders zijn dan in andere islamitische landen waar de christenen worden verdrukt en vervolgd en waar op evangeliseren de doodstraf staat.

Ik weet dat Anne van de Bijl heeft gezegd dat hij het een eer zou vinden als hij om die reden gedood zou worden. Dat zou hij een "mooie dood" vinden.

Ik vind dat je gelijk hebt door te stellen dat het land Israël aan de Joden is beloofd. Ik sta daar helemaal achter. Maar de zaak ligt toch wel genuanceerder. Ik citeer een paar stellingen uit het boek "Ooggetuigen" van Aad Kamsteeg.

quote:


Stel, ik ben een jonge Palestijnse christen: Natuurlijk lees ik dan dezelfde bijbel als ieder ander. Maar komen we dan automatisch tot dezelfde conclusies? Was het maar waar. Ik lees in de bijbel over de Joden en zie dat Jezus een Jood was. Maar thuis en op school hoor ik alleen maar dat de Joden mijn ouders op de vlucht joegen en hun land hebben gestolen. En ik merk aan den lijve dat het Joodse soldaten zijn die mij bij de checkpoints vernederen.

Ik luister naar een Nederlandse christenzionist: “Wil je weten dat God bestaat? Kijk dan naar Israël!” De man houdt mij voor dat als ik de profetie van Ezechiël maar goed lees, ik zal accepteren dat mijn land in feite van de Joden is. Maar, denk ik dan, de God van de Bijbel wil toch niet dat er onrecht wordt gepleegd? Echte vrede kan toch alleen maar op basis van rechtvaardigheid bestaan?

Als jonge Palestijnse christen zie en hoor ik dat er veel Amerikaanse en Europese christenen naar Israël komen. Zij zijn mijn broeders en zusters. Ik wil hen graag ontmoeten en naar Jeruzalem komen. Maar als ze al tijd voor me hebben, vragen ze me altijd of ik geloof dat Israël Gods uitverkoren volk is. Ik merk dat ik pas echt geaccepteerd wordt, als ik toegeef dat God Judea en Samaria voor eeuwig aan de Joden heeft gegeven. “Wat er met mij moet gebeuren, lijkt van minder belang.”

Wij moeten ook oog hebben voor de problemen waarvoor Palestijnse christenen zich geplaatst zien. We kunnen ze niet wegduwen met "het land is voor Israël, dus zie maar hoe je het redt." Er zal een begripvolle relatie nodig zijn om ze verder op weg te helpen. Zij hebben Christus als verlosser geaccepteerd, maar wie heeft hen verder onderwezen? Wat horen ze op school, op de tv? De zaak ligt niet zo zwart-wit.

Learsi ik heb je wel eens willen mailen, maar je e-mailadres is niet vermeld bij je profiel. Als je wilt kun je mij mailen.
Rom.12:21 Laat u niet overwinnen door het kwade, maar overwin het kwade door het goede.

nicodemus

  • Berichten: 156
    • Bekijk profiel
Wie zijn de Palestijnen?
« Reactie #114 Gepost op: januari 20, 2013, 06:06:24 pm »
Hallo Iearsi,

Je zit weer aardig "in het vlees" te babbelen!

Je zegt dat je navolger van Christus bent, maar je ontkent het, steeds weer.
laten we eens zien wat Jezus nu zegt over 'jouw Israël':

Johannes 18,36

quote:

Jezus antwoordde: ‘Mijn koningschap hoort niet bij deze wereld. Als mijn koningschap bij deze wereld hoorde, zouden mijn dienaren wel gevochten hebben om te voorkomen dat ik aan de Joden werd uitgeleverd. Maar mijn koninkrijk is niet van hier.


Nog steeds, blijvend ziende blind en horende doof!
Ondanks het feit dat, zogezegd, de natuurlijke Staat hersteld wordt in 1946, BLIJFT het een wereldse staat! En moeten heidenenen, die Messiaanse volgelingen zijn geworden, nog steeds,  het volk dat de Gave der profetie heeft (volgens de Schrift) dit doen:

Uitzending van de leerlingen

16 De elf leerlingen gingen naar Galilea, naar de berg die Jezus hun had genoemd, 17 en toen ze hem zagen bewezen ze hem eer, al twijfelden enkelen nog. 18 Jezus kwam op hen toe en zei: ‘Mij is alle macht gegeven in de hemel en op de aarde. 19 Ga dus op weg en maak alle volken tot mijn leerlingen, door hen te dopen in de naam van de Vader en de Zoon en de heilige Geest, 20 en hun te leren dat ze zich moeten houden aan alles wat ik jullie opgedragen heb. En houd dit voor ogen: ik ben met jullie, alle dagen, tot aan de voltooiing van deze wereld.’

Blijkbaar is dat dus nog nodig, want één van de organsiaties die dat (ook) in het natuurlijke Israël doet is deze:
http://www.sdaisrael.org/links
en wil je alles weten over Messiaanse Joden die daadwerkelijk de profetieën kennen en ook, volgens de Schrift uitleggen, dan moet je hier zijn:
http://jewishadventist.org/

Wat zeggen zij over de (noodzaak) van die geloofsgemeenschap, als het over ' de gehele wereld gaat'

Veel joden erkennen nu dat Jezus de Messias is van Israël. Het World Jewish Adventist Friendship Center biedt daarom een plaats binnen de gemeenschap der Zevende-dags Adventisten voor elke Jood die voor de tweede komst van Jezus, onze Messias om God te aanbidden in het kader van hun geloof te wachten, zonder hun eigen cultuur te ontkennen.

Nee, gelukkig niet. Zoals de Joden de 'Kerk' nodig hebben, zo hebben wij de Joden nodig, maar welke! NIET die in het vlees leven en de Thora gebruiken voor menselijke maatstaven, naar de eigen werken! Messiaanse Joden kijken terug op hun (waardevolle) geschiedenis, maar zien, geheel volgens de Schrift en volgens het voorbeeld van Yeshua, dat ze geen Nicodemussen meer moeten zijn, in eerste aanleg. Het Sanhedrin maakt de fout, om Gods Thora voor natuurlijke macht en politieke doeleinden toe te passen, opdat "zij jood" (kunnen) zijn in een seculiere wereld. In plaats te hebben geleerd van de verschrikkingen van de vervolgingen uit het verleden, lijkt het er sterk op dat Satan hen aanzet tot het misbruiken van de (Genade-) tijd die hen (nog) wordt gegeven.

Dit is wat de essentie van bekeerd Jodendom is, zoals ook Christenen op gelijk dezelfde manier bekeerd moeten zijn.

Het is de Heilige Geest, die mensen tot de Allerhoogste God brengt. Als God mensen uit zou kiezen, als individuele personen, omdat "zij voldoen", dan is de Allerhoogste God een menner, een Heerser met een donkere kant.
De Allerhoogste Godn roept, inderdaad, maar het is nog steeds de mens die zélf moet en kan kiezen.

Les over de keuze die mensen, vrij maakt in het Geloof:
"Wat is de zondige natuur, als het niet de zondige instelling of gezindheid is?"

Hierbij duidt ik verwijst naar Philippenzen 2.5:
 "Laat die gezindheid bij u zijn, welke ook in Christus Jezus was". Ik denk dat u zult ontdekken dat in de oorspronkelijke taal het woord 'gezindheid ='motivatie' of 'doel' betekent, en geen vleselijke hersencellen als zodanig. Christus' doel was zichzelf te verloochenen en Zijn Vader te dienen, dat was Zijn eigen keuze. Deze 'gezindheid' te hebben, betekent, dat ook wij 'kiezen' ons kruis op ons te nemen en Hem te volgen, vrij in de keuze onze wil te onderwerpen.

Let op dat met 'wil': wetmatigheid  'in/van het vlees' wordt bedoeld. De 'wil' doen van de Vader is dus de Thora of de wet onderhouden van......dat andere Rijk (groei en leer, want het is nog niet geheel zover; hier is het een voorafschaduw; we zijn dan bijwoners en geen inwoners meer van het grote Babylon), in het Hemels Jeruzalem is het werkelijkheid) Door constant de juiste keuze te doen, heeft Jezus nooit toegelaten dat een zweem van bedrog of zelfzucht op Hem rustte, 'niet voor één moment'.

"Hij nam onze zondige natuur op Zijn zondeloze natuur". Toch was Zijn gezindheid/geest (engels 'mind') heilig. En dat kwam door Zijn eigen standvastige keuze. Het was door geloof. Er was een voortdurende strijd, en een voortdurende overwinning. Een 'zondige natuur' is dus iets anders als een zondige gezindheid. Een zondige gezindheid verkiest te zondigen. Een zondige natuur bezit alleen de natuurlijke wil, die, als indien er aan toegegeven wordt, zelfzuchtig is. Omdat wij een gevallen natuur hebben, is het gemakkelijk voor ons om zelfzuchtig te zijn en vereist het een vreselijke strijd onze zelfzuchtige wil te verloochenen. Toen Jezus sprak:'Ik kwam uit de hemel, niet om Mijn eigen wil te doen, maar de wil van Hem, die Mij gezonden heeft' (Joh.6.38), bedoelde Hij niet, dat dit een gemakkelijke taak voor Hem was om te doen. Het was gemakkelijk voor de zondeloze Adam om niet te vallen, maar het was verschrikkelijk moeilijk voor Christus in Zijn menselijke staat. Zijn strijd in de Hof van Gethsémané is een duidelijk bewijs, dat Hij niet de zondeloze natuur van Adam vóór de val bezat, maar de zondige natuur van de mens ná de zondeval! In de strijd om in de overgave van Zijn eigen wil aan die van de Vader standvastig te blijven, zei Hij: 'Mijn ziel is zeer bedroefd tot stervens toe'.(Matt.26.38).

Dus Iearsi, wat jij en Derek Prince willen en voorstellen is dus regelrecht BEDROG.
Alle mensen moeten eerst sterven (Geestelijk-) en/of lichamelijk:

quote:

Galaten 5:24. "Gij kunt niet toebehoren aan Christus Jesus tenzij gij kruisigt al de menselijke hartstochten en verlangens." Galaten 5:24. "En hen die toebehoren aan Jesus Christus hebben hun 'eigen ik', met al de hartstochten en verlangens, gedood

Dus Iearsi, hou nu maar eens op over dat gebrabbel over een 1000 jarig Rijk in een natuurlijk Jeruzalem, want dan zouden eerst ALLE mensen gewoonweg moeten sterven, want niemand die bekeert is naar zijn hart, is in staat om de Messias te aanschouwen, bij Zijn komst! Niets wat in het vlees is of zondig, zal het Koninkrijk binnen kunnen gaan!

Alleen deze weergave van bekeerde Joden en bekeerde heidenen is (nog) juist in het licht van Daniël en Openbaring 14:6-12

quote:

Onze lichamen zijn de tempel van de Rauch Hakodesh [/i](Heilige Geest). We vermijden het gebruik van dat wat schadelijk is, zich te onthouden van onrein voedsel en ongezonde praktijken. (1 Korintiërs 6:19-20; 10:31; 2 Korintiërs 6:16-18; Leviticus hoofdstuk 11; 1 Timoteüs 2:9-10).


Tot slot:

Een Yeshua in het vlees, op de troon van een David, als in het vlees, bij Zijn (tweede-) komst Forget it!
Citaat
Temidden van een wereld die door haar god­deloosheid gedoemd was onder te gaan[/b], leefde Henoch een leven van een dusdanige verbondenheid met God, dat de dood over hem geen zeggen­schap had. Het goddelijk karakter van de profeet stelt de staat van heilig­heid voor, die allen moeten bezitten die van de aarde gekocht zullen zijn (Openbaring 14:3) ten tijde van Jezus' wederkomst. Evenals in de tijd van de zondvloed zal de dongerechtigheid de overhand hebben. Terwijl de mensen de inge­vingen van hun verdorven hart volgen en de leer van een misleidende filosofie aanvaarden, zullen ze in opstand leven tegen het gezag van de he­mel[/quote$

Zie je Iearsi, de mensen zullen geestelijk in een opstandige houding tegenover Jezus staan, daarom kan HIJ OOK NIET op aarde komen, maar MOETEN de verslosten HEM WEL TEGEMOET GAAN. En voor 1000 jaar DAAR met Hem regeren. ALLEN die Hem hebben afgewezen, zullen STERVEN ter plekke!
Geen plaats dus om te wonen, zo één, twee, drie!

quote:

Maar evenals Henoch zal Gods volk streven naar zuiverheid van hart en overeenstemming met Zijn wil, tot ze volkomen het beeld van Christus weerkaatsen. Evenals Henoch zullen ze de wereld waarschuwen voor de wederkomst des Heren en voor de oordelen die de overtreder te wachten staan, en door geheiligde wandel en voorbeeld zullen ze de zonden van de goddelozen veroordelen. Zoals Henoch werd opgenomen naar de hemel eer de wereld door water ten onder ging, zo zullen de levende heiligen op­genomen worden van de aarde eer deze door vuur wordt verwoest. De apostel zegt: "Allen zullen wij niet ontslapen, maar allen zullen wij veran­derd worden, in een ondeelbaar ogenblik, bij de laatste bazuin."


GEEN 1000 jaren in het Jeruzalem van heden dus, GEEN Yeshua op een troon in een  (3e-)Tempel op het Tempelplein en geen hertsel van een Israël in het vlees, maar vergane glorie, dat ten onder gaat!

quote:

"Want de Here zelf zal op een teken, bij het roepen van een aartsengel en bij het geklank ener bazuin Gods, nederdalen van de hemel, en zij, die in Christus gestorven zijn, zullen het eerst opstaan; daarna zullen wij, levenden, die achterbleven, samen met hen op de wolken in een oogwenk weggevoerd worden, de Here tegemoet in de lucht, en zó zullen wij altijd met de Here wezen.
Vermaant elkander dus met deze woorden."( l Corinthiërs 15:51,52; l Thessalonicenzen 4:16-18)
Hartelijke groet

dingo

  • Berichten: 3483
    • Bekijk profiel
Wie zijn de Palestijnen?
« Reactie #115 Gepost op: januari 20, 2013, 09:11:31 pm »
Aad Kamsteeg is bepaald geen Israelhater dus zijn opmerkingen snijden wel hout.

Riemer Lap

  • was: okidoki
  • Berichten: 8804
  • @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
Wie zijn de Palestijnen?
« Reactie #116 Gepost op: januari 21, 2013, 01:27:16 am »

quote:


Kun je de vraag van de TS ook beantwoorden ZONDER de bijbel te laten buikspreken?
De vraag was:

Hoe brengen we deze christenen bij dat het om mensen gaat? En dat ontmenselijken niet de oplossing is maar een recept voor rampspoed?
« Laatst bewerkt op: januari 21, 2013, 01:28:19 am door Riemer Lap »
Mail me maar als je wat wilt weten

learsi

  • Berichten: 2002
    • Bekijk profiel
Wie zijn de Palestijnen?
« Reactie #117 Gepost op: januari 21, 2013, 10:52:19 am »

quote:

Adinomis schreef op 20 januari 2013 om 17:58:
Ik luister naar een Nederlandse christenzionist: “Wil je weten dat God bestaat? Kijk dan naar Israël!” De man houdt mij voor dat als ik de profetie van Ezechiël maar goed lees, ik zal accepteren dat mijn land in feite van de Joden is. Maar, denk ik dan, de God van de Bijbel wil toch niet dat er onrecht wordt gepleegd? Echte vrede kan toch alleen maar op basis van rechtvaardigheid bestaan?
Geen goed argument vind ik; want kijken we naar de Schrift, dan heeft G-d Persoonlijk de inwoners van het land uitgeroeid voor het volk Israël om er voor het volk Israël het Beloofde land van te maken.
Deuteronomium 7
2 en wanneer de HEERE, uw God, hen aan u overgegeven heeft  en u ze verslaat, dan moet u hen volledig met de ban slaan;  u mag geen verbond met hen sluiten en hun niet genadig zijn.

De argumenten van Aad zijn dus menselijk, maar niet bijbels.
Het Beloofde Land Israël is van G-d en niet van mensen. Maar G'd heeft het immers voor EEUWIG aan de Joden gegeven ! Niet aan andere volken.

De Schrift is overduidelijk in Joel 3 over het feit dat G-d niet wil dat het Beloofde land of Jeruzalem wordt gedeeld en dat het Zijn toorn zal opwekken tegen degenen die dat wel willen of steunen.

2 zal Ik alle heidenvolken bijeenbrengen
en hen doen afdalen naar het dal van Josafat.
Daar zal Ik met hen een rechtszaak voeren,
vanwege Mijn volk en Mijn eigendom Israël,
dat zij onder de heidenvolken verstrooid hebben.
Mijn land hebben zij verdeeld
.


En in Ezechiel 36
1 En u, mensenkind, profeteer tegen de  bergen van Israël, en zeg: Bergen van Israël, hoor het woord van de HEERE!
2 Zo zegt de Heere HEERE: Omdat de vijand over u gezegd heeft: Haha! Zelfs de eeuwige hoogten zijn ons tot  erfelijk bezit geworden,

--> Zoals er nu gebeurd, de "palestijnen" met hun goedkeuring door de Verenigde Nazi's (VN).

3 profeteer daarom, en zeg: Zo zegt de Heere HEERE: Daarom, omdat men u van rondom verwoest en opgeslokt heeft, zodat u een erfelijk bezit werd voor het overblijfsel van de heidenvolken, u over de tong ging en er kwaad gerucht bij het volk was
--> Over de tong gaan, zelf onder christenbroeder (op dit forum) ;(

4 – luister daarom, bergen van Israël, naar het woord van de Heere HEERE. Zo zegt de Heere HEERE tegen de bergen en tegen de heuvels, tegen de waterstromen en tegen de dalen, tegen de verwoeste puinhopen en tegen de verlaten steden, die tot buit en tot een voorwerp van spot geworden zijn voor het overblijfsel van de heidenvolken die rondom u zijn –
--> Spot ook onder (sommige) christenbroeders, zelfs op dit forum.

5 daarom, zo zegt de Heere HEERE: Voorwaar, in het vuur van Mijn na-ijver heb Ik gesproken tot het overblijfsel van de heidenvolken en tot heel Edom, die zichzelf Mijn land tot erfelijk bezit hebben gegeven met de blijdschap van heel hun hart, met leedvermaak, zodat zijn weidegrond tot buit zou zijn.
--> Heidenvolken rondom die zichzelf Mijn land Israël tot erfelijk bezit hebben gegeven. Ten kwade geholpen door de ongelovige wereld en helaas ten kwade gesteund door sommige christenbroeders (hier op het forum).

6 Profeteer daarom over het land van Israël, en zeg tegen de bergen en tegen de heuvels, tegen de waterstromen en tegen de dalen: Zo zegt de Heere HEERE: Zie, in Mijn na-ijver en in Mijn grimmigheid heb Ik gesproken, omdat u de  smaad van de heidenvolken gedragen hebt.
7 Daarom, zo zegt de Heere HEERE: Ík heb gezworen: Voorwaar, de heidenvolken die rondom u zijn, zullen zelf hun schande dragen!

--> Hopelijk vallen onze christenbroeders die ten kwade geholpen hebben hier niet onder, dat Christus Zijn Offer krachtiger is dan deze waarschuwing......

learsi

  • Berichten: 2002
    • Bekijk profiel
Wie zijn de Palestijnen?
« Reactie #118 Gepost op: januari 21, 2013, 10:58:39 am »

quote:

Riemer Lap schreef op 21 januari 2013 om 01:27:
[...]

quote:


learsi schreef op 20 januari 2013 om 17:03:
blabla.


Je wekt hier valselijk de indruk alsof je citeert dat ik blabla heb geschreven in mijn reactie. terwijl mijn reactie was

quote:

Het jaar 2001 na de Towers, is een kantel-punt geweest en heeft de islam haar ware gezicht voor het eerst echt openbaart.

Indien de ontwikkelingen zullen wijzigen en er meer en meer profetieën op China van toepassing zijn, zal ik zeker mijn mening wijzigen. De Schrift heeft het laatste woord. Maar dan moet wel China zich tegen Israël gaan verzetten. Daarbij gaat de antichrist hand in hand met een valse profeet en een valse religie. Iets wat ik bij China niet 1 2 3 zie gebeuren.

Maar niet een uitleg is leidend, als bonder is alleen het Woord van G'd voor mij leidend.   De gebeurtenissen volgen het Woord, niet andersom.


Wellicht duidelijker dat je dan schrijft op je bla bla reactie van ..... als je wilt aangeven dat je het blabla vindt. Niet valselijk de indruk wekken dat ik blabla als antwoord heb geschreven AUB?! Dank u.

Wat betreft je opmerkingen ober de bijbel laten buikspreken, laat zelf de Schrift eens een keer spreken, Riemer, ipv loze kreten en jou aardse menselijke visie zonder Schrift onderbouwing, te deponeren.
De Schrift heeft G'd ons niet gegeven om er alleen maar mooi naar te kijken en het vroom vast te houden tijdens een kerkbezoek op zondag, hoor !
« Laatst bewerkt op: januari 21, 2013, 11:01:30 am door learsi »

HarryK

  • Berichten: 288
    • Bekijk profiel
Wie zijn de Palestijnen?
« Reactie #119 Gepost op: januari 21, 2013, 11:03:35 am »

quote:

learsi schreef op 21 januari 2013 om 10:58:
Je wekt hier valselijk de indruk alsof je citeert dat ik blabla heb geschreven in mijn reactie. terwijl mijn reactie was

[...]

Wellicht duidelijker dat je dan schrijft op je bla bla reactie van ..... als je wilt aangeven dat je het blabla vindt. Niet valselijk de indruk wekken dat ik blabla als antwoord heb geschreven AUB?! Dank u.
:-)  d:)b
Dear Jesus, i have a problem ... it's me

Dear child, I have the answer ... it's Me

learsi

  • Berichten: 2002
    • Bekijk profiel
Wie zijn de Palestijnen?
« Reactie #120 Gepost op: januari 21, 2013, 11:51:37 am »

quote:

Inderdaad, het blabla kwam van jou ! Niet van mij !

quote:

HarryK schreef op 20 januari 2013 om 20:11:
Ik had inhoudelijk nog niets gezegd over de kinderdoop, en helemaal niet of die al dan niet zaligmakend zou zijn, wat de relatie is met geloven en bekering, enz.
Allemaal blablabla die jij erbij haalt....

Riemer Lap

  • was: okidoki
  • Berichten: 8804
  • @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
Wie zijn de Palestijnen?
« Reactie #121 Gepost op: januari 21, 2013, 12:13:07 pm »

quote:

learsi schreef op 21 januari 2013 om 10:58:
[...]


Je wekt hier valselijk de indruk alsof je citeert dat ik blabla heb geschreven in mijn reactie. terwijl mijn reactie was


[...]


Wellicht duidelijker dat je dan schrijft op je bla bla reactie van ..... als je wilt aangeven dat je het blabla vindt. Niet valselijk de indruk wekken dat ik blabla als antwoord heb geschreven AUB?! Dank u.
Ik heb je tekst ingekort ;)

quote:



Wat betreft je opmerkingen ober de bijbel laten buikspreken, laat zelf de Schrift eens een keer spreken, Riemer, ipv loze kreten en jou aardse menselijke visie zonder Schrift onderbouwing, te deponeren.
De Schrift heeft G'd ons niet gegeven om er alleen maar mooi naar te kijken en het vroom vast te houden tijdens een kerkbezoek op zondag, hoor !

Zolang jij vasthoud aan een gebruik van de bijbel waarin elke context ontbeert zul je mij geen bijbeltekst zien aandragen.
Grappig dat je mijn visie "menselijk" noemt, kennelijk is jouw visie dan "goddelijk".

Maar nog steeds heb je geen antwoord op de vraag van de TS gegeven.
« Laatst bewerkt op: januari 21, 2013, 12:13:54 pm door Riemer Lap »
Mail me maar als je wat wilt weten

learsi

  • Berichten: 2002
    • Bekijk profiel
Wie zijn de Palestijnen?
« Reactie #122 Gepost op: januari 21, 2013, 12:26:27 pm »

quote:

Riemer Lap schreef op 21 januari 2013 om 12:13:
[...]
 Ik heb je tekst ingekort ;)

Doe dat dan svp in de toekomst niet op een manier waarop je de indruk valselijk wekt dat het gebruik van de woorden blabla door Harry van mij afkomstig zouden zijn.

[...]

quote:

Zolang jij vasthoud aan een gebruik van de bijbel waarin elke context ontbeert zul je mij geen bijbeltekst zien aandragen.
Sorry, ik zie het je zelden ergens doen, niet alleen bij mij niet !

Riemer Lap

  • was: okidoki
  • Berichten: 8804
  • @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
Wie zijn de Palestijnen?
« Reactie #123 Gepost op: januari 21, 2013, 12:32:19 pm »

quote:

learsi schreef op 21 januari 2013 om 12:26:
[...]

Doe dat dan svp in de toekomst niet op een manier waarop je de indruk valselijk wekt dat het gebruik van de woorden blabla door Harry van mij afkomstig zouden zijn.

[...]


[...]

Sorry, ik zie het je zelden ergens doen, niet alleen bij mij niet !
En je hebt nog steeds geen antwoord op de vraag van de TS gegeven.
Mail me maar als je wat wilt weten

Adinomis

  • Berichten: 1813
    • Bekijk profiel
Wie zijn de Palestijnen?
« Reactie #124 Gepost op: januari 21, 2013, 12:32:45 pm »
De vraag van de topicstarter is "wie zijn de Palestijnen?".

Ik las een artikel van Allen B. Goldenthal, directeur van het dierengezondheidscentrum aan een universiteit in Nieuw Zeeland. Hij noemt zichzelf een "Karaïet". Ik neem enkele citaten en onderzoeksresultaten uit dat artikel over:

Hij schrijft o.m.: "Wat we tegenwoordig denken dat een Palestijn is, is door de wereld zeker tweeduizend jaar lang niet als zodanig beschouwd..... de oorsprong van de term is bijbels en had betrekking op het volk/ras dat we kennen als 'Palestijnen'.

In het bijbelse Kanaän waren twee bevolkingsgroepen gelijktijdig bezig om toegang en bezit te krijgen. Vanuit het Oosten (Moab) kwamen de Israëlieten o.l.v Jozua, en vanuit het westen kwamen de Grieken, hetzij als deel van hun eigen 'exodus' uit Kreta, of als avonturiers uit het Egeïsche gebied." Goldenthal kiest voor de optie "kretenzen", omdat hun prachtige stad Knossos in die tijd in puin lag na een uitbarsting van de grootste vulkaan van dat eiland. Dat gebeurde in de tijd dat de Hebreeën slaven waren in het land Gosen. De Kretenzen vestigden zich in de strook langs de kust en stichtten daar vijf steden: Gat, Ashdod, Ekron, Gaza en Askelon, elk door een koning geregereerd. De Israëlieten noemde deze bewoners 'Palashti', of in de taal van onze tijd 'Palestijn'. De oorsprong van die naam is dus al drieduizend jaar oud.

 
Ten tijde van keizer Hadrianus en de verwoestingen in Israël, werd besloten dat de tempel nooit meer herbouwd mocht worden, de naam Jeruzalem mocht niet meer gebruikt worden (dat werd 'Aelia Capitolina') en het land werd bewust 'Palestina' genoemd. Dit was een openlijke verklaring aan de hele wereld dat het Griekse en Romeinse pantheon van Olympische goden eindelijk het monotheïsme van de Joden met hun onzichtbare God, verslagen had. Tenminste dat dachten zij.

De Joden - die de meerderheid in het land waren - werden vanaf die tijd 'Palestijnen' genoemd. (In de loop van de tijd vestigden zich ook Arabieren in het land, die dus niet dezelfde afkomst hadden als de Palashti uit de tijd van het oude testament.)

Het artikel vermeldt verder:

"Als Joden het volk geworden zijn dat 'Palestijnen' heet door een beslissing van de Romeinse senaat, hoe kan het dan dat we zijn gaan geloven dat een deel van de Arabische bevolking het enig echte 'Palestijnse' volk is. Dit is een kwestie van geschiedsherschrijving/vervalsing en kan alleen bestaan bij hen die maar klakkeloos en kritiekloos uit gemakzucht alles aannemen wat hun wordt voorgeschoteld."
Rom.12:21 Laat u niet overwinnen door het kwade, maar overwin het kwade door het goede.

learsi

  • Berichten: 2002
    • Bekijk profiel
Wie zijn de Palestijnen?
« Reactie #125 Gepost op: januari 21, 2013, 12:41:43 pm »

quote:

Riemer Lap schreef op 21 januari 2013 om 12:32:
[...]

En je hebt nog steeds geen antwoord op de vraag van de TS gegeven.

balk-oog?

Kijk eens lieve broeder hoeveel vragen er oor jou openstaan alleen al in dit topic?
Geplaatst op zondag 20 januari 2013 16:27
Maar die zie je dan weer niet....
Dat mag dan weer wel?

Wie is trouwens TS?
« Laatst bewerkt op: januari 21, 2013, 12:42:58 pm door learsi »

Bumblebee

  • Berichten: 6100
  • Zzzzzoem
    • Bekijk profiel
Wie zijn de Palestijnen?
« Reactie #126 Gepost op: januari 21, 2013, 01:13:21 pm »
Bombus terrestris Reginae

learsi

  • Berichten: 2002
    • Bekijk profiel
Wie zijn de Palestijnen?
« Reactie #127 Gepost op: januari 21, 2013, 01:23:23 pm »

quote:



Jammer dat het filmpje niet begint met het gegeven dat JHWH, de G-d van Israël het aan de Joden voor Eeuwig gegeven heeft. Misschien dat ik het filmpje maar eens moet aanpassen en plaatsen met dat begin..........

Wat het wel laat zien is dat er juist over dat kleine stukje Beloofde Land Israël zoveel oorlog is gestreden. Dat alleen al geeft te denken voor de ongelovige, maar al helemaal voor de christen.

Adinomis

  • Berichten: 1813
    • Bekijk profiel
Wie zijn de Palestijnen?
« Reactie #128 Gepost op: januari 21, 2013, 01:37:05 pm »

quote:

learsi schreef op 21 januari 2013 om 13:23:
Jammer dat het filmpje niet begint met het gegeven dat JHWH, de G-d van Israël het aan de Joden voor Eeuwig gegeven heeft. Misschien dat ik het filmpje maar eens moet aanpassen en plaatsen met dat begin..........

Wat het wel laat zien is dat er juist over dat kleine stukje Beloofde Land Israël zoveel oorlog is gestreden. Dat alleen al geeft te denken voor de ongelovige, maar al helemaal voor de christen.

Het slot van dat filmpje laat wel duidelijk zien door wie de strijd om dat land geregisseerd wordt. Wat dat betreft is het filmpje leerzaam. Hoewel veel christenen daar niet aan denken, weet satan dat Jezus daar zal terugkomen en wil dat op alle manieren tegenwerken.

Er worden orthodoxe joden afgebeeld met revolvers in de handen. Maar orthodoxe joden bemoeien zich niet met militairisme. Dus dat beeld klopt niet. Velen van hen vertrouwen erop dat God het hele land aan hen zal teruggeven. En dat is een goede gedachte, hoewel God gebruik maakt van mensen.
Rom.12:21 Laat u niet overwinnen door het kwade, maar overwin het kwade door het goede.

dingo

  • Berichten: 3483
    • Bekijk profiel
Wie zijn de Palestijnen?
« Reactie #129 Gepost op: januari 21, 2013, 01:41:49 pm »

quote:

Dit geeft inderdaad aardig aan wat het probleem is. Of je ze nu Palestijn of wat anders noemt er wonen daar 3,5 miljoen mensen die geen kant op kunnen. Die ook niet terugkunnen naar hun oorspronkelijke grondgebied omdat dat door Israel dan wel kolonisten geannexeerd is. Zoals het nu is wordt dit filmpje alleen maar langer.

learsi

  • Berichten: 2002
    • Bekijk profiel
Wie zijn de Palestijnen?
« Reactie #130 Gepost op: januari 21, 2013, 02:25:59 pm »

quote:

Adinomis schreef op 21 januari 2013 om 13:37:
[...]

Het slot van dat filmpje laat wel duidelijk zien door wie de strijd om dat land geregisseerd wordt. Wat dat betreft is het filmpje leerzaam. Hoewel veel christenen daar niet aan denken, weet satan dat Jezus daar zal terugkomen en wil dat op alle manieren tegenwerken.

 _O_

quote:

Er worden orthodoxe joden afgebeeld met revolvers in de handen. Maar orthodoxe joden bemoeien zich niet met militairisme. Dus dat beeld klopt niet. Velen van hen vertrouwen erop dat God het hele land aan hen zal teruggeven. En dat is een goede gedachte, hoewel God gebruik maakt van mensen.

In de vele OT profetieën en Openbaring zien we duidelijk dat G-d Zelf de vijanden van Israël in hun handen zal geven.

Ezechiel 36
22 Zeg daarom tegen het huis van Israël: Zo zegt de Heere HEERE: Ik doe het niet om u, huis van Israël, maar om Mijn heilige Naam, die u ontheiligd hebt onder de heidenvolken waarheen u gegaan bent.
--> G-d doet het voor Zijn Heilige Naam, omdat Hij Zijn Eeuwige beloften nakomt !

23 Ik zal Mijn grote Naam heiligen, die onder de heidenvolken ontheiligd is, die u in hun midden ontheiligd hebt. Dan zullen de heidenvolken weten dat Ik de HEERE ben, spreekt de Heere HEERE, als Ik in u voor hun ogen geheiligd word.
24 Ik zal u uit de heidenvolken halen en u uit alle landen bijeenbrengen. Dan zal Ik u naar uw land brengen.

--> Deze profetie is nu volop gaande!
--> Eerst uit al de heiden-volken de Joden terugbrengen naar het beloofde land.
--> Daarna komt pas de reiniging van het volk Israël.
25 Ik zal rein water op u sprenkelen en u zult rein worden. Van al uw onreinheden en van al uw stinkgoden zal Ik u reinigen.
--> Maar vele broeders ontkennen dit helaas voor de joden en stelen het tbv de doop door water besprenkeling.

26 Dan zal Ik u een  nieuw hart geven en een nieuwe  geest in uw binnenste geven. Ik zal het hart van steen uit uw lichaam wegnemen en u een hart van vlees geven.
27 Ik zal Mijn Geest in uw binnenste geven. Ik zal maken dat u in Mijn verordeningen wandelt en dat u Mijn bepalingen in acht neemt en ze houdt.

--> Daarna (na het reinigen) zal G-d israel een nieuw hart geven, zodat ze Zijn bepalingen zullen houden! Geen enkele twijfel hierover bij G-d.
--> Wederom zijn er christen broeders die dit onterecht wegnemen bij de Joden en op onszelf toe-eigenen. Maar immers, de joden zullen in het beloofde land Israël wonen, dat g-d aan hun voorvaderen heeft gegeven, niet wij christenen.

28 U zult wonen in het land dat Ik uw vaderen gegeven heb, u zult een volk voor Mij zijn en Ík zal een God voor u zijn.

29 Ik zal u verlossen van al uw onreinheden. Ik zal roepen tegen het koren en Ik zal het veel doen worden: Ik zal u geen hongersnood opleggen.
--> Wederom, dan na de complete hereniging in het beloofde land Israël, zal G-d Israël van hun onreinheden verlossen.

31 U zult zich uw slechte wegen en uw daden die niet goed waren,  herinneren. U zult  walgen van uzelf om uw ongerechtigheden en om uw gruweldaden.
32 Ik doe het niet omwille van u, spreekt de Heere HEERE, laat dat u bekend zijn. Schaam u en word te schande vanwege uw wegen, huis van Israël.

--> Wederom dat g-d het niet doet omdat de Joden zo goed zijn, of beter dan wij christenen bijvoorbeeld, nee, maar omwille van Zijn heilige Naam !

33 Zo zegt de Heere HEERE: Op de dag dat Ik u reinig van al uw ongerechtigheden, zal Ik de steden doen bewonen en zullen de puinhopen herbouwd worden.
--> Het is G-d die Israel reinigt van al de zonden. Niet anders dan bij ons christenen dus. Zoals Romeinen 11 zegt: Als het heil aan u uit de heidenen gegeven is terwijl u zondig bent, hoeveel temeer dan niet aan Israël?

36 Dan zullen de heidenvolken die om u heen overgebleven zijn, weten dat Ik, de HEERE, Zelf herbouw wat afgebroken is enbeplant wat verwoest is. Ík, de HEERE, heb gesproken en Ik zalhet doen.
--> De heiden-volken die overgebleven zijn in de toorn van G-d. G-d Zelf dunt ze goed uit dus, zoals de vele profetieën aantonen.

37 Zo zegt de Heere HEERE: Opnieuw zal Ik hierom door het huis van Israël gevraagd worden om dit voor hen te doen. Ik zal heneven talrijk aan mensen maken als aan schapen.
Tgv de grote verdrukking waar israel inkomt door toedoen van de heidenen/ongelovigen/afgod aanbidders en de valse christelijke kerk als hoer van babylon, zal Israël opnieuw G-d om hulp vragen en krijgen.

38 Als met de geheiligde schapen, als met de schapen van Jeruzalem op hun vaste feestdagen, zo vol zullen de verwoeste steden worden met kudden mensen. Dan zullen zij weten dat Ik de HEERE ben.
--> geheiligde schapen - Ware christenen?
--> schapen van Jeruzalem - de Joden?

learsi

  • Berichten: 2002
    • Bekijk profiel
Wie zijn de Palestijnen?
« Reactie #131 Gepost op: januari 21, 2013, 02:32:43 pm »

quote:

dingo schreef op 21 januari 2013 om 13:41:
[...]

Dit geeft inderdaad aardig aan wat het probleem is. Of je ze nu Palestijn of wat anders noemt er wonen daar 3,5 miljoen mensen die geen kant op kunnen. Die ook niet terugkunnen naar hun oorspronkelijke grondgebied omdat dat door Israel dan wel kolonisten geannexeerd is. Zoals het nu is wordt dit filmpje alleen maar langer.


Deze "palestijnen" zijn meer dan welkom in de ge-islamiseerde Afrikaanse delen, zoals Noord Nigeria en Noord Soedan etc. Daar kunnen ze best naar toe. Maar daar zullen de "palestijnen" zich wel gaan vervelen, want er is niet zoveel daar en dus kunnen ze niets kapot maken.

Raketten blind de woestijn inschieten vinden de "palestijnen" niet leuk. Het gaat hun erom Joden te doden namelijk, niet om het raketten afschieten zelf.

Adinomis

  • Berichten: 1813
    • Bekijk profiel
Wie zijn de Palestijnen?
« Reactie #132 Gepost op: januari 21, 2013, 02:54:22 pm »

quote:

learsi schreef op 21 januari 2013 om 14:32:
Deze "palestijnen" zijn meer dan welkom in de ge-islamiseerde Afrikaanse delen, zoals Noord Nigeria en Noord Soedan etc. Daar kunnen ze best naar toe. Maar daar zullen de "palestijnen" zich wel gaan vervelen, want er is niet zoveel daar en dus kunnen ze niets kapot maken.

Raketten blind de woestijn inschieten vinden de "palestijnen" niet leuk. Het gaat hun erom Joden te doden namelijk, niet om het raketten afschieten zelf.


Waarom ze naar Afrika sturen als er in de omringende Islamitische landen zoveel ruimte is? De meeste moslims uit Gaza en de Westbank zijn oorspronkelijk ook afkomstig uit die landen. Bovendien moet het ook op basis van vrijwilligheid en aanmoediging gebeuren. Degenen die bereid zijn een Joodse staat te erkennen kunnen blijven.

Kijk eens op onderstaand plaatje hoe groot het Arabisch/Islamitisch grondgebied is. (En nog is het kleine blauw gekleurde staatje een doorn in hun oog en moet ook rood worden). Er is volop ruimte in de Arabische gebieden.

http://img833.imageshack.us/img833/958/ea29f638451114ee7b44a26.png
Rom.12:21 Laat u niet overwinnen door het kwade, maar overwin het kwade door het goede.

learsi

  • Berichten: 2002
    • Bekijk profiel
Wie zijn de Palestijnen?
« Reactie #133 Gepost op: januari 21, 2013, 03:43:38 pm »

quote:

Adinomis schreef op 21 januari 2013 om 14:54:
[...]


Waarom ze naar Afrika sturen als er in de omringende Islamitische landen zoveel ruimte is? De meeste moslims uit Gaza en de Westbank zijn oorspronkelijk ook afkomstig uit die landen. Bovendien moet het ook op basis van vrijwilligheid en aanmoediging gebeuren. Degenen die bereid zijn een Joodse staat te erkennen kunnen blijven.

Kijk eens op onderstaand plaatje hoe groot het Arabisch/Islamitisch grondgebied is. (En nog is het kleine blauw gekleurde staatje een doorn in hun oog en moet ook rood worden). Er is volop ruimte in de Arabische gebieden.

[afbeelding]


Je hebt een punt hier, maar het trieste feit is dat zelfs de Arabieren de "palestijnen" niet willen opnemen, omdat ze overal trammelant maken.

Abas heeft onlangs zelfs gevraagd aan de Verenigende Nazi's (VN) om Israël te dwingen "palestijnse" vluchtelingen uit Syrië toe te laten op de westbank en in Gaza.

Israel stemde hiermee in; op voorwaarde dat alle vluchtelingen Israël zouden erkennen als staat en dat zouden ondertekenen.
Het antwoord van Abbas was dat hij nog liever de "palestijnse" vluchtelingen in Syrië zou laten sterven en creperen.

http://brabosh.com/2013/01/18/pqpct-mm2/
http://www.nu.nl/buitenla...tel-vluchtelingen-af.html

Ook vandaag zijn "palestijnse" vluchtelingenkampen door de Syrische rebellen bestookt met dodelijke slachtoffers. De islamitische wereld hoor je niet. De "palestijnen" in Gaza en Westbank hoor je niet. De linkse politiek hoor je niet.....

http://www.nu.nl/buitenla...tel-vluchtelingen-af.html
http://www.nu.nl/buitenla...alestijns-kamp-syrie.html

learsi

  • Berichten: 2002
    • Bekijk profiel
Wie zijn de Palestijnen?
« Reactie #134 Gepost op: januari 21, 2013, 04:01:06 pm »

quote:

Adinomis schreef op 20 januari 2013 om 17:58:
Learsi ik heb je wel eens willen mailen, maar je e-mailadres is niet vermeld bij je profiel. Als je wilt kun je mij mailen.

Kijk maar eens bij Hobby, de @ - .... tegen spam!
Maar laat de eerste keer svp wel ff weten als je eist stuurt, want ik gebruik die email adres zelden/nooit. Het is een wegwerp email-adres. ;)

gaitema

  • Berichten: 10169
  • Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Wie zijn de Palestijnen?
« Reactie #135 Gepost op: januari 21, 2013, 04:10:09 pm »

quote:


TS staat voor Topic-Starter. De Topic Starter geeft aan waar de discussie over gaat.
De vraag van de TS Dingo is dus:

quote:

dingo schreef op 19 januari 2013 om 00:33:
De term Palestijnen wordt gebruikt voor groepen inwoners van het Midden-Oosten. In principe worden hiermee inwoners van het voormalige Palestina bedoeld. De term kan echter verwarrend werken: in de tijd van het Britse mandaatgebied Palestina golden zowel Joden als Arabieren als Palestijn; tegenwoordig wordt de term Palestijnen meestal specifiek gehanteerd voor Arabieren van wie de families in het mandaatgebied Palestina hebben geleefd.

Vanuit het standpunt van Israel gezien zijn er geen Palestijnen maar wel Arabieren en Drusen. Terugkeer van de Palestijnen uit de vluchtelingenkampen lijkt ook uitgesloten omdat men het aantal (meer dan 3 miljoen) te groot/gevaarlijk vindt. Vertrek naar Jordanie zit er ook niet echt in omdat Jordanie al eerder een staatsgreep bloedig onderdrukt heeft. Waarbij vreemd genoeg Trans Jordanie vroeger ook deel uitmaakte van het Palestina van voor 1920.

Kijken we naar de goddienstige overtuiging dan is 95% aanhanger van de Islam maar is er ook nog 4 % christen. En deze christenen hebben het zwaar want ze zijn zowel bij de islamitische meerderheid als bij Israel niet populair. De omvangrijke steun van het "christelijke" westen voor Israel is er ook debet aan dat de bewoners van de vluchtelingenkampen steeds verder radicaliseren. Gezien het grote aantal islamitische gelovigen lag het voor de hand dat er een radicale islamistische stroming ontstond. De leefomstandigheden geven ook niet echt aanleiding tot genuanceerde opvattingen over Israel.

Al met al een behoorlijk uitzichtloze situatie waar voorlopig nog weinig verandering voor in de lucht zit. Een oplossing lijkt verder weg dan ooit. Als er al een vredestichter opstaat, wordt hij onverschillig tot welke bevolkingsgroep hij behoord, binnen de korste keren om zeep geholpen door de radicalen uit diezelfde bevolkingsgroep.

Wat onbegrijpelijk is, is de houding van sommige christenen die in dit conflict onvoorwaardelijke steun aan Israel geven en zich niet bekommeren om de drie en half miljoen Palestijnse vluchtelingen die geen kant op kunnen. Die vinden dat je vijanden liefhebben niet geldt voor Palestijnen omdat het door satan bezetenen zijn waar je geen medelijden mee hoeft te hebben.

Hoe brengen we deze christenen bij dat het om mensen gaat? En dat ontmenselijken niet de oplossing is maar een recept voor rampspoed?
« Laatst bewerkt op: januari 21, 2013, 04:10:34 pm door gaitema »
Een nieuwe start is een nieuw begin

gaitema

  • Berichten: 10169
  • Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Wie zijn de Palestijnen?
« Reactie #136 Gepost op: januari 21, 2013, 04:18:09 pm »

quote:

learsi schreef op 21 januari 2013 om 14:32:
[...]


Deze "palestijnen" zijn meer dan welkom in de ge-islamiseerde Afrikaanse delen, zoals Noord Nigeria en Noord Soedan etc. Daar kunnen ze best naar toe. Maar daar zullen de "palestijnen" zich wel gaan vervelen, want er is niet zoveel daar en dus kunnen ze niets kapot maken.

Raketten blind de woestijn inschieten vinden de "palestijnen" niet leuk. Het gaat hun erom Joden te doden namelijk, niet om het raketten afschieten zelf.
Vind je zelf niet dat je enorm generaliseerd? Hier in het oosten zeggen we ook dat iedereen in het westen een grote bek hebben. Alle Friezen stug zijn en alle Brabanders carneval vierende zuipschuiten en de belgen zijn niet snugger. De amerikanen hebben last van grootheidswaanzin en zijn veel te vet, duitsers zijn niet te vertrouwen en Britten zijn of enorme aso's of antiegelijk dwarskoppig en bekakt. De franzen al helemaal! Wat dacht je van de Spagettievreters? die denken allen maar aan sex, rijden veel te hard, hebben altijd hun auto's in de prak, rijden altijd door rood en ze hebben een geweldige temprament. De spanjaarden doen aan stierenvechten en de russen zijn bot. En de joden? Dat zijn aasgieren.  :+
« Laatst bewerkt op: januari 21, 2013, 04:19:43 pm door gaitema »
Een nieuwe start is een nieuw begin

Adinomis

  • Berichten: 1813
    • Bekijk profiel
Wie zijn de Palestijnen?
« Reactie #137 Gepost op: januari 21, 2013, 04:33:38 pm »
Ja dit past allemaal in het doel het blauwe staatje Israël rood te maken. Hoeveel te meer 'Palestijnen' daar wonen en in opstand komen, des te eerder zal het doel bereikt zijn. In de zestiende eeuw veroverde het Ottomaanse rijk Israëls grondgebied en hield het 400 jaar in bezit. Een gebied waar eerst de Islam heeft geregeerd moet - volgens de Qoran - Islam gebied blijven.

Het is dus een strijd van wat de Qoran zegt tegen wat God in de Bijbel belooft.

Er zou weer een Elia op de Karmel moeten komen.....

In het boek "Ooggetuige in Israël" van Aad Kamsteeg lees ik op blz. 97 een uitspraak van Bishara Awad stichter van het Bible College in Bethlehem.

"De zonen van Abraham Isaak en Ismaël begroeven hun vader Abraham in de grot van Machpela (Gen.25:9) dat vlakbij Hebron ligt. De broers zullen elkaar hebben omarmd. Wat een gebeurtenis! Twee rivaliserende, van elkaar gescheiden zoons verzoenen zich. Kijk, dat is nu precies wat ik graag tussen Joden en Palestijnen zie gebeuren."

Helaas, het Graf van de Aartsvaders in Hebron herinnert eerder aan iets anders.


In ieder geval kunnen we op God vertrouwen. Hij komt tot zijn doel. De situatie loopt Hem niet uit de hand ook al lijkt het tegendeel waar.
Rom.12:21 Laat u niet overwinnen door het kwade, maar overwin het kwade door het goede.

learsi

  • Berichten: 2002
    • Bekijk profiel
Wie zijn de Palestijnen?
« Reactie #138 Gepost op: januari 21, 2013, 04:34:55 pm »

quote:

gaitema schreef op 21 januari 2013 om 16:10:
[...]

TS staat voor Topic-Starter. De Topic Starter geeft aan waar de discussie over gaat.
De vraag van de TS Dingo is dus:


[...]

Oke, dank je ! ;)
Daar had ik al op gereageerd... :ja:

nicodemus

  • Berichten: 156
    • Bekijk profiel
Wie zijn de Palestijnen?
« Reactie #139 Gepost op: januari 21, 2013, 04:38:55 pm »
Beste Iearsi,

Je antwoordde aan Adinomis het volgende:

quote:

Je hebt een punt hier, maar het trieste feit is dat zelfs de Arabieren de "palestijnen" niet willen opnemen, omdat ze overal trammelant maken.


Als nu de joden, eerder, zich hadden bekeerd, dan zouden zij alsnog een 'voorbeeld' volk kunnen zijn. En daarmee zouden ook zij geen volk zijn geworden of geweest, dat net zo goed trammalant maakt.
Want de Schrift is toch duidelijk hé:
"Want volk zal opstaan tegen volk, en koninkrijk tegen koninkrijk, en er zullen nu hier, dan daar, hongersnoden en aardbevingen zijn."
Matteüs 24:7.

Geen volk dat zo opstaat tegen de medemens, als de Joden. En ze hebben NIETS te verdedigen, maar zullen een brandmerk worden, dat veel slachtoffers zal maken. Het zij zo; de profetieën moeten vervuld worden, het is nog maar een begin. Ik persoonlijk denk dat het 3e wee al is geschied en dat de Genade tijd op zijn eind is gelopen! Nu, met de verkiezingen in het zicht in Israël, lopen de, vooral 'rechtse' krachten weer te hoop. rechtse krachten, waar hebben we dat niet eerder gehoord! Nationale gevoelens, zijn geenn optie voor een verenigd Europa, ook niet voor een Verenigde Wereld. Daar zal het Pausdom wel voor zorgen! Vrede vrede...geen gevaar!

quote:

Lijsttrekker: Naftali Bennett
Ideologische kenmerken: rechts-nationalistisch, religieus-conservatief
Zetels in Knesset: 3 (HaBajiet HaJehudi), 2 (Ichud Le’umi)
Peilingen: 15-18 zetels
Electoraat: conservatief-religieuze en rechtse kiezers
Kernpunten: veiligheid, instandhouding en bevordering Joodse karakter van de staat, geen territoriale concessies aan de Palestijnen, annexatie C-gebieden op Westoever
Achtergrond: Gefuseerd met Ichud Le’umi (Nationale Unie). Nieuw leven ingeblazen door jonge ondernemer die in korte tijd bijzonder populair is geworden. Bennett pleit voor een “realistische” koers ten aanzien van de Palestijnen en annexatie van de C-gebieden op de Westoever.


Naftali schijnt nogal goed te liggen bij de meeste Israëlisch! Lekker volkje!

In Nederland en België proberen de politici de extreem "rechtse partijen" de kop in te drukken of te verbieden, danwel een 'cordon sanitaire' aan te doen. In Duitsland niet anders (NPD). Heel het volk liep destijd te hoop tegen de rechts-extreme clubjes in Nederland. In Belgie zit de Federale regring van Di Rupo van alles te bedenken om de N-VA of het Vlaams Belang uit te schakelen of te bagataliseren als een stelletje nationalisten, die "de jaren `30" van de vorige eeuw lijken te herroepen.
En nu zullen wij Israël en haar extreem rechtse ideaal, ineens aanbidden en er hallelujah over roepen! Verdraagzaamheid of een redelijkeheid t.a.v. andersdenkenden is er niet bij. Geen karakters of voorbeelden van een Messiah.

Ik snap écht niet Iearsi, wat deze Joden in het vlees, nu denken te bereiken;

En zoals het de mensen gezet is, eenmaal te sterven, en daarna het oordeel. … zo zal ook Christus, eenmaal geofferd om veler zonden weg te nemen, ten anderen male zonder zonde gezien worden door hen die Hem verwachten tot behoudenis. Hebreeën 9:28

Ik denk dat velen "in het vlees" Hem niet zullen zien, pas dan als het te laat is:

Wanneer de discipelen aan de Here Jezus vragen wat het teken zal zijn van de voleinding (=het einde) van de wereld is zijn antwoord onder andere dat er overal oorlogen, aardbevingen etc. zullen zijn, maar ook dat de gelovigen daardoor niet in onrust moesten raken want dat zou niet het einde zijn. Het was 'slechts' het begin van de weeën. Christenen die de tekenen van de tijd bestuderen wordt vaak gezegd: "Het is altijd al zo geweest, alleen is nu de nieuwsgaring beter en dus horen we er vaker van dat er aardbevingen, oorlogen of ziektes uitbreken". Maar is dit niet een goedkope poging om de waarheid van het Profetische woord te ontkennen?

Ik denk van wel!

Dus het is  niet "ze" hé Iearsi, zolang het hart van een onbekeerd mens zich niet laat veranderen in een bekeerd hart dat de Geest van Christus in zich draagt, dan kun je een 'vrede' van welke aard, dan ook wel vergeten!

Trouwens wat zegt Yeshua over vrede in deze wereld?

quote:

Denk niet dat ik gekomen ben om op aarde vrede te brengen. Ik ben niet gekomen om vrede te brengen, maar het zwaard. (Matteüs 10:34)
Bovenstaande uitspraak van Jezus is in de loop der tijden regelmatig gebruikt om geweld tegen andersdenkenden te rechtvaardigen. Evenals de uitspraak van Jezus in de bovenzaal:
 
‘Wie er geen heeft moet zijn mantel verkopen en zich een zwaard aanschaffen’ (Lucas 22:36).

Dat zwaard staat voor het Schriftwoord van de Bijbel. Nergens zegt Jezus dus dat we naar een menselijk wapen moeten grijpen. Alles wat op aarde doen om staande te blijven is tevergeefs! Het leidt tot niets anders dan een tijdige bestendigde vrede, maar in het hart blijft de mens verdeeld!

Dus laten de joden die vleselijk ingesteld zijn, zich geen vooraanstaande positie met een vooringenomen houding, menen te bezitten!
 
Maar wanneer Petrus, later die avond, daadwerkelijk een zwaard trekt om zijn meester te verdedigen tegen de dreigende arrestatie, is Jezus’ bevel: ‘Steek je zwaard terug op zijn plaats. Want wie naar het zwaard grijpt, zal door het zwaard omkomen’ (Matteüs 26:52).
(Pas op dat dit een dubbele betekenis heeft Iearsi, vooral voor ongehoorzame joden die de Thora misbruiken om hun eigen vleselijke toestand te rechtvaardigen; samen met de vamse profeet en het beest!
 
"Weet je niet dat ik mijn Vader maar te hulp hoef te roepen en dat hij mij dan onmiddellijk meer dan twaalf legioenen engelen ter beschikking zou stellen? Maar hoe zouden dan de Schriften in vervulling gaan, waar staat dat het zo moet gebeuren?" Toen zei Jezus tegen de omstanders: "Met zwaarden en knuppels bent u uitgetrokken om mij te arresteren, alsof ik een misdadiger ben! Dagelijks was ik in de tempel om onderricht te geven, en toen hebt u me niet gevangengenomen. Maar dit alles gebeurt opdat de geschriften van de profeten in vervulling gaan." Daarop lieten alle leerlingen hem in de steek en vluchtten weg. (Matteüs 26:53-56)

Dat is wat er gebeurt, als we Jezus alleen laten staan en dan krijgt het Schriftwoord (pas) die vleselijke inhoud die mensen er aan geven, menende dat zij boven hun Heer staan, omdat mensenlijke maatstaven tot wetten als van de Allerhoogste zijn gemaakt!

Tja, zij en wij; de onschuldige lammeren wonen in het natuurlijke Israël;

Hartelijke groet!

learsi

  • Berichten: 2002
    • Bekijk profiel
Wie zijn de Palestijnen?
« Reactie #140 Gepost op: januari 21, 2013, 04:39:57 pm »

quote:

gaitema schreef op 21 januari 2013 om 16:18:
[...]


Vind je zelf niet dat je enorm generaliseerd? Hier in het oosten zeggen we ook dat iedereen in het westen een grote bek hebben. Alle Friezen stug zijn en alle Brabanders carneval vierende zuipschuiten en de belgen zijn niet snugger. De amerikanen hebben last van grootheidswaanzin en zijn veel te vet, duitsers zijn niet te vertrouwen en Britten zijn of enorme aso's of antiegelijk dwarskoppig en bekakt. De franzen al helemaal! Wat dacht je van de Spagettievreters? die denken allen maar aan sex, rijden veel te hard, hebben altijd hun auto's in de prak, rijden altijd door rood en ze hebben een geweldige temprament. De spanjaarden doen aan stierenvechten en de russen zijn bot. En de joden? Dat zijn aasgieren.  :+

je vergeet de Russen nog, die zijn werkelijk super onbeschoft ! Vanwege de Russen zijn er zelfs speciale hotels in Turkije, waar zij niet welkom zijn. Zijn er dan geen fatsoenlijke Russen? vast wel, als je goed zoekt.
Zo is het ook met mijn voorbeeld van de "palestijnen".
Alleen met dat verschil, dat iemand een Rus is van geboorte. Een 'palesijn" wordt niet geboren, want die bestaan niet. Zo iemand krijgt of neemt deze valse identiteit aan. Dus ieder die zich "palestijn" blijft noemen steunt terrorisme.

Terug naar de hotels, die zouden dan detectors moeten krijgen tegen wapens als er "palestijnse" vakantiegangers zouden zijn. ;)

learsi

  • Berichten: 2002
    • Bekijk profiel
Wie zijn de Palestijnen?
« Reactie #141 Gepost op: januari 21, 2013, 04:44:13 pm »

quote:

nicodemus schreef op 21 januari 2013 om 16:38:

Als nu de joden, eerder, zich hadden bekeerd, dan zouden zij alsnog een 'voorbeeld' volk kunnen zijn.

Dat zou dan tegen e Wil van Vader G-d zijn Die Israël opzettelijk heeft verblind voor het evangelie en Jezus Christus. Dus dat kan niet. Je komt met iets dat niet de Wil van G-d de Vader is.

Paulus meldt het zelf in o.a. Romeinen 11
8 zoals geschreven staat: God heeft hun een geest van diepe slaap gegeven, ogen om niet te zien en oren om niet te horen, tot op de dag van heden.

Lucas 9
18 En het gebeurde, toen Hij in persoonlijk gebed was, dat de discipelen in Zijn nabijheid waren. En Hij vroeg hun: Wie zeggen de menigten dat Ik ben?
19 Zij antwoordden en zeiden: Johannes de Doper, en anderen: Elia, en weer anderen dat een van de oude profeten opgestaan is.
20 Hij zei tegen hen: Maar u, wie zegt u dat Ik ben? Petrus antwoordde en zei: De Christus van God.
21En Hij sprak hen streng toe en beval dat zij dit tegen niemand zeggen zouden.

Zelfs de discipelen begrepen immers niet (altijd) wat Jezus bedoelde in Lucas 18
34 Zij begrepen echter niets van deze dingen en dit woord was voor hen verborgen en zij begrepen niet wat er gezegd werd

Matteus 13:10
Waarom Jezus door gelijkenissen sprak (Jezus verhulde ook Zijn boodschap voor Israel)
10 En de discipelen tot Hem komende, zeiden tot Hem: Waarom spreekt Gij tot hen door gelijkenissen?
11 En Hij, antwoordende, zeide tot hen: Omdat het u gegeven is, de verborgenheden van het Koninkrijk der hemelen te weten, maar dien is het niet gegeven.


Lucas 8:10
10 En Hij zeide: U is het gegeven, de verborgenheden van het Koninkrijk Gods te verstaan; maar tot de anderen spreek Ik in gelijkenissen, opdat zij ziende niet zien, en horende niet verstaan.

Handelingen 28
24 En sommigen geloofden wel, hetgeen gezegd werd, maar sommigen geloofden niet.
25 En tegen elkander oneens zijnde, scheidden zij; als Paulus dit éne woord gezegd had, namelijk: Wel heeft de Heilige Geest gesproken door Jesaja, den profeet, tot onze vaderen,
26 Zeggende: Ga heen tot dit volk, en zeg: Met het gehoor zult gij horen, en geenszins verstaan; en ziende zult gij zien, en geenszins bemerken.
27 Want het hart dezes volks is dik geworden, en met de oren hebben zij zwaarlijk gehoord, en hun ogen hebben zij toegedaan; opdat zij niet te eniger tijd met de ogen zouden zien, en met de oren horen, en met het hart verstaan
, en zij zich bekeren, en Ik hen geneze.


Johannes 12
De Joden blijven verhard (omdat Jezus Zijn boodschap voor Israel verhult)
37 En hoewel Hij zovele tekenen voor hen gedaan had, nochtans geloofden zij in Hem niet;
38 Opdat het woord van Jesaja, den profeet, vervuld werd, dat hij gesproken heeft: Heere, wie heeft onze prediking geloofd, en wien is de arm des Heeren geopenbaard?
39 Daarom konden zij niet geloven, dewijl Jesaja wederom gezegd heeft:
40 Hij heeft hun ogen verblind, en hun hart verhard; opdat zij met de ogen niet zien, en met het hart niet verstaan, en zij bekeerd worden, en Ik hen geneze.
41 Dit zeide Jesaja
, toen hij Zijn heerlijkheid zag, en van Hem sprak


Jesaja 6
9 Toen zeide Hij: Ga henen, en zeg tot dit volk: Horende hoort, maar verstaat niet, en ziende ziet, maar merkt niet.
10 Maak het hart dezes volks vet, en maak hun oren zwaar, en sluit hun ogen, opdat het niet zie met zijn ogen, noch met zijn oren hore, noch met zijn hart versta, noch zich bekere
, en Hij het geneze.

Riemer Lap

  • was: okidoki
  • Berichten: 8804
  • @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
Wie zijn de Palestijnen?
« Reactie #142 Gepost op: januari 21, 2013, 05:04:52 pm »

quote:


Topic Starter.

Ik heb je al meermalen aangegeven dat ik nimmer met de bijbel iets zal roepen over de palestijnen. Zeker niet op de wijze zoals jij dat doet.
Dan kun je tot in eeuwigheid blijven vragen maar ik weiger zo om te gaan met de Heilige Schrift.
Het is geen boek om mensen mee te slaan.
Reeds eerder heb ik aangegeven dat in alles wat je doet de liefde voor de naaste van belang is. Roepen dat God de palestijnen vervloekt is behalve onjuist bijbelgebruik (in mijn visie) ook getuigend van weinig naastenliefde.
Het gaat om mensen, creaturen van God namelijk.
Mail me maar als je wat wilt weten

learsi

  • Berichten: 2002
    • Bekijk profiel
Wie zijn de Palestijnen?
« Reactie #143 Gepost op: januari 21, 2013, 05:27:21 pm »

quote:


Op de vraag van de TS had ik dan al lang geantwoord blijkt.
Nu jij nog op mijn vragen?

quote:

Ik heb je al meermalen aangegeven dat ik nimmer met de bijbel iets zal roepen over de palestijnen. Zeker niet op de wijze zoals jij dat doet.
Dan kun je tot in eeuwigheid blijven vragen maar ik weiger zo om te gaan met de Heilige Schrift.

Alsof ik je vraag om te slaan met de Schrift. Nee, ik vraag je niet eens, ik constateer alleen dat je bar weinig citeert uit de Schrift en alleen je idee en gevoel hier op het forum antwoord, zonder een bijbelse onderbouwing.

quote:

Het is geen boek om mensen mee te slaan.

Heb ik ook nergens gesteld dat de Schrift is om mee te slaan.
Maar de Schrift is wel om als dagelijks handleiding in ons leven te gebruiken.
Immers zegt de Schrift daar zelf over in 2 Tim 3
16   Heel de Schrift is door God ingegeven en is nuttig omdaarmee te onderwijzen, te weerleggen, te verbeteren en op te voeden in de rechtvaardigheid,
De Schrift is dus niet om in de boekenkast te zetten en het er niet meer uit te halen.

quote:

Reeds eerder heb ik aangegeven dat in alles wat je doet de liefde voor de naaste van belang is. Roepen dat God de palestijnen vervloekt is behalve onjuist bijbelgebruik (in mijn visie) ook getuigend van weinig naastenliefde.
Het gaat om mensen, creaturen van God namelijk.
G-d bewaard immers de onrechtvaardigen, 2 Pet 2
9   dan weet de Heere ook nu de godvruchtigen uit de verzoeking te verlossen, maar de onrechtvaardigen te bewaren tot de dag van het oordeel, om gestraft te worden.

Immers de Farao en de Egyptenaren waren ook creaturen van onze Vader G-d. Evenals de vele vijanden van Israël destijds, welke G-d Zelf heeft uitgeroeid, of hiertoe Persoonlijk opdracht heeft gegeven om uit te roeien.

Het argument dat we allemaal creaturen zijn van G-d is dus geen juist argument.

Adinomis

  • Berichten: 1813
    • Bekijk profiel
Wie zijn de Palestijnen?
« Reactie #144 Gepost op: januari 21, 2013, 06:21:35 pm »

quote:

learsi schreef op 21 januari 2013 om 17:27:
G-d bewaard immers de onrechtvaardigen, 2 Pet 2
9   dan weet de Heere ook nu de godvruchtigen uit de verzoeking te verlossen, maar de onrechtvaardigen te bewaren tot de dag van het oordeel, om gestraft te worden.

Immers de Farao en de Egyptenaren waren ook creaturen van onze Vader G-d. Evenals de vele vijanden van Israël destijds, welke G-d Zelf heeft uitgeroeid, of hiertoe Persoonlijk opdracht heeft gegeven om uit te roeien.

Het argument dat we allemaal creaturen zijn van G-d is dus geen juist argument.
Breng dit nu eens in verband met Mat.13:24-30.
Rom.12:21 Laat u niet overwinnen door het kwade, maar overwin het kwade door het goede.

learsi

  • Berichten: 2002
    • Bekijk profiel
Wie zijn de Palestijnen?
« Reactie #145 Gepost op: januari 21, 2013, 06:40:20 pm »

quote:

Adinomis schreef op 21 januari 2013 om 18:21:
[...]

Breng dit nu eens in verband met Mat.13:24-30.
Inderdaad en deze: 1 johannes 3:10
mbt kinderen van satan.
Denk daarbij aan het laffe terrorisme van de "palestijnen" en de enorme Jodenhaar die dat van de nazi's in WW-II doet verbleken.
« Laatst bewerkt op: januari 21, 2013, 06:40:42 pm door learsi »

dingo

  • Berichten: 3483
    • Bekijk profiel
Wie zijn de Palestijnen?
« Reactie #146 Gepost op: januari 21, 2013, 08:21:17 pm »

quote:

Riemer Lap schreef op 21 januari 2013 om 17:04:
[...]

Topic Starter.

Ik heb je al meermalen aangegeven dat ik nimmer met de bijbel iets zal roepen over de palestijnen. Zeker niet op de wijze zoals jij dat doet.
Dan kun je tot in eeuwigheid blijven vragen maar ik weiger zo om te gaan met de Heilige Schrift.
Het is geen boek om mensen mee te slaan.
Reeds eerder heb ik aangegeven dat in alles wat je doet de liefde voor de naaste van belang is. Roepen dat God de palestijnen vervloekt is behalve onjuist bijbelgebruik (in mijn visie) ook getuigend van weinig naastenliefde.
Het gaat om mensen, creaturen van God namelijk.

Zo te zien is genocide gewoon toegestaan zolang het maar geen Joden zijn.  Sommige mensen zijn kennelijk meer gelijk dan anderen en heil der volken geldt voor alle volken behalve de bevolking van Westbank e.d. Zelden zoveel fascistische retoriek in één topic gezien als in dit topic.

 ;(

Dit topic mag van mij wel dicht.

learsi

  • Berichten: 2002
    • Bekijk profiel
Wie zijn de Palestijnen?
« Reactie #147 Gepost op: januari 21, 2013, 08:33:43 pm »

quote:

dingo schreef op 21 januari 2013 om 20:21:
[...]

Zo te zien is genocide gewoon toegestaan zolang het maar geen Joden zijn.  Sommige mensen zijn kennelijk meer gelijk dan anderen en heil der volken geldt voor alle volken behalve de bevolking van Westbank e.d. Zelden zoveel fascistische retoriek in één topic gezien als in dit topic.


Onzin !
Wanneer de "palestijnen" het Beloofde land Israël erkennen en stoppen met raketbeschietingen en hun kinderen op te offeren voor zelfmoordaanslagen in israel, dan zou er niets aan de hand zijn.

Er wonen immers vele Arabieren in Israël zonder problemen te maken met de Joden? Maar die zij doorgaans niet islamiet, maar seculier. Daarin zit het verschil.

En euh, genocide hoeft nu ook niet, gewoon terugsturen naar hun Arabische landen is ruimschoots afdoende hoor. Laat ze in de Arabische staten elkaar dan maar de kop inhakken, zoals ze nu ook al overal doen.

dingo

  • Berichten: 3483
    • Bekijk profiel
Wie zijn de Palestijnen?
« Reactie #148 Gepost op: januari 21, 2013, 08:40:47 pm »
http://www.israel-palestina.info/achtergrond/wp-content/uploads/fokke_sukke_gaza_2-249x300.jpg

learsi

  • Berichten: 2002
    • Bekijk profiel
Wie zijn de Palestijnen?
« Reactie #149 Gepost op: januari 21, 2013, 08:58:48 pm »