Auteur Topic: Through the wormhole  (gelezen 5637 keer)

Droppy

  • Berichten: 223
  • solo christo
    • Bekijk profiel
Through the wormhole
« Gepost op: februari 17, 2013, 08:56:35 pm »
Waanzinnig goede documentaire serie (met Morgan Freeman), die de boodschap van Jezus, dat het Koninkrijk Gods binnenin u ligt, én over deze gehele wereld verspreid is,  met behulp van de resultaten van kwantumfysisch onderzoek ondersteunt.

Seizoen 1 en 2 zijn ook in Nederland verkrijgbaar, bijvoorbeeld bij bol.com: http://www.bol.com/nl/p/t...ole-1-2/1002004013199072/

Ik wacht met smart op seizoen 3, die is nog niet uit in Nederland, maar je kunt ook seizoen 3 al wel bekijken op Youtube.

In Seizoen 1 wordt uitgelegd dat er IN onze eigen wereld een dimensie is die wij niet zien, die wel héél dichtbij is.    :-)
« Laatst bewerkt op: februari 17, 2013, 09:01:56 pm door Droppy »
....easy does it....

mandarijn

  • Berichten: 75
    • Bekijk profiel
Through the wormhole
« Reactie #1 Gepost op: februari 17, 2013, 10:14:55 pm »
@Droppy,Heb je ooit van het boek soul's of distortions gehoord?
Is gratis op internet gezet door de schrijver omdat hij vind dat iedereen daar recht op heeft en als je dit wil t delen met iedereen en er niet an verdienen mag

Daar word al een poosje over die dingen gepraat en

Ik ga binnenkort iig kijken @Droppy.

Das voor mij 2 jr geleden vanaf at moment is mijn zoek tocht eigenlijk begonnen en ben tot aan hier.

ik hoop dat je het kan vinden want ik denk dat ik het niet goed gespeld heb/\.

Lijkt ontzettend veel op wat je met bovengenoemd bedoelt.

Droppy

  • Berichten: 223
  • solo christo
    • Bekijk profiel
Through the wormhole
« Reactie #2 Gepost op: februari 17, 2013, 10:52:56 pm »

quote:

mandarijn schreef op 17 februari 2013 om 22:14:
@Droppy,Heb je ooit van het boek soul's of distortions gehoord?
Is gratis op internet gezet door de schrijver omdat hij vind dat iedereen daar recht op heeft en als je dit wil t delen met iedereen en er niet an verdienen mag

Daar word al een poosje over die dingen gepraat en

Ik ga binnenkort iig kijken @Droppy.

Das voor mij 2 jr geleden vanaf at moment is mijn zoek tocht eigenlijk begonnen en ben tot aan hier.

ik hoop dat je het kan vinden want ik denk dat ik het niet goed gespeld heb/\.

Lijkt ontzettend veel op wat je met bovengenoemd bedoelt.
Bedankt voor de tip Mandarijn!  Ik heb net gezocht op google en zelfs een Nederlandse vertaling van het door jou genoemde werk gevonden. Super! dankjewel!
....easy does it....

mandarijn

  • Berichten: 75
    • Bekijk profiel
Through the wormhole
« Reactie #3 Gepost op: februari 17, 2013, 11:09:13 pm »
Ik zit op sbs 6 reportage te kijken en weer heb ik mijn antwoorden waarna ik vandaag naar zocht.

wat eigenlijk vreemd is,waarom mensen eerder in de duivel(demonen) geloven maar niet zo snel in Jezus.
Alhoewel dat net zo waarschijnlijk is als er een duivel is is er nl ook een God(Jezus).

snappie
« Laatst bewerkt op: februari 17, 2013, 11:10:53 pm door mandarijn »

Droppy

  • Berichten: 223
  • solo christo
    • Bekijk profiel
Through the wormhole
« Reactie #4 Gepost op: februari 17, 2013, 11:40:33 pm »
@Mandarijn: ik kan je wel zoenen http://www.forumsmilies.nl/Liefde/AddEmoticons04225.gif

Ik zit nu ook sbs6 te kijen, en het levert mij ook weer een antwoord op.

Dankjewel!!!!
....easy does it....

Adinomis

  • Berichten: 1813
    • Bekijk profiel
Through the wormhole
« Reactie #5 Gepost op: februari 18, 2013, 10:30:12 am »

quote:

mandarijn schreef op 17 februari 2013 om 23:09:
Ik zit op sbs 6 reportage te kijken en weer heb ik mijn antwoorden waarna ik vandaag naar zocht.

wat eigenlijk vreemd is,waarom mensen eerder in de duivel(demonen) geloven maar niet zo snel in Jezus.
Alhoewel dat net zo waarschijnlijk is als er een duivel is is er nl ook een God(Jezus).

snappie
Andersom kom ik ook vaak tegen: wel in God geloven en niet in de duivel.
Rom.12:21 Laat u niet overwinnen door het kwade, maar overwin het kwade door het goede.

mandarijn

  • Berichten: 75
    • Bekijk profiel
Through the wormhole
« Reactie #6 Gepost op: februari 18, 2013, 10:50:24 am »

quote:

Droppy schreef op 17 februari 2013 om 23:40:
@Mandarijn: ik kan je wel zoenen [afbeelding]

Ik zit nu ook sbs6 te kijen, en het levert mij ook weer een antwoord op.

Dankjewel!!!!
> :D

mandarijn

  • Berichten: 75
    • Bekijk profiel
Through the wormhole
« Reactie #7 Gepost op: februari 18, 2013, 10:51:31 am »

quote:

Adinomis schreef op 18 februari 2013 om 10:30:
[...]


Andersom kom ik ook vaak tegen: wel in God geloven en niet in de duivel.
Waar zwart is ,is wit,waar donker is is licht,waar boosheid is is liefde enz enz enz enz enz. ;)

mandarijn

  • Berichten: 75
    • Bekijk profiel
Through the wormhole
« Reactie #8 Gepost op: februari 18, 2013, 10:52:33 am »

quote:

mandarijn schreef op 18 februari 2013 om 10:51:
[...]


Waar zwart is ,is wit,waar donker is is licht,waar boosheid is is liefde enz enz enz enz enz. ;)
kwestie van de juiste balans weten te vinden(en daar heb je echt  God en vooral Jezus voor nodig)

mandarijn

  • Berichten: 75
    • Bekijk profiel
Through the wormhole
« Reactie #9 Gepost op: februari 18, 2013, 10:57:42 am »

quote:

Droppy schreef op 17 februari 2013 om 23:40:
@Mandarijn: ik kan je wel zoenen [afbeelding]

Ik zit nu ook sbs6 te kijen, en het levert mij ook weer een antwoord op.

Dankjewel!!!!

Vooral het einde is nogal pakkend.
Het begin is e riig,het belangrijkste snapte de broer van Glenn.
Dat hij hem begreep omdat hij hetzelfde had kunnen zijn.En ben blij dat ie als enige van de familie toch naar zijn executie is gegaan.

Ik denk dat het de nu nog levende broer veel rust zal schenken,en bid dat ie de waarheid kan en wil accepteren.
Hij is iig op de goede weg en wie weet is ie er al :-)

Droppy

  • Berichten: 223
  • solo christo
    • Bekijk profiel
Through the wormhole
« Reactie #10 Gepost op: februari 18, 2013, 11:13:06 am »

quote:

mandarijn schreef op 18 februari 2013 om 10:57:
[...]

Vooral het einde is nogal pakkend.
Het begin is e riig,het belangrijkste snapte de broer van Glenn.
Dat hij hem begreep omdat hij hetzelfde had kunnen zijn.En ben blij dat ie als enige van de familie toch naar zijn executie is gegaan.

Ik denk dat het de nu nog levende broer veel rust zal schenken,en bid dat ie de waarheid kan en wil accepteren.
Hij is iig op de goede weg en wie weet is ie er al :-)


Ehmmm....dat is niet het puzzelstukje dat mij in elk geval aangereikt werd....

Wat ik eruit haal is dit: het kaad is al  op de aarde geworpen.
....easy does it....

Droppy

  • Berichten: 223
  • solo christo
    • Bekijk profiel
Through the wormhole
« Reactie #11 Gepost op: februari 18, 2013, 01:09:40 pm »

quote:

Adinomis schreef op 18 februari 2013 om 10:30:
[...]


Andersom kom ik ook vaak tegen: wel in God geloven en niet in de duivel.
Ken je de film 'The Rite'?  Is gebaseerd op een waargebeurd verhaal.  Gaat over een jonge priester die niet meer gelooft. Hij vraagt om het seminarie te mogen verlaten. Maar dan moet hij een enorm bedrag terugbetalen vanwege de opleiding die hij al genoten heeft.

Zijn "baas" (sorry jongens, ik weet écht niet meer hoe dat heette, ik bedoel het NIET denigrerend, iemand die daarover ging in dat seminarie) zegt hem dat hij het seminarie mag verlaten op 1 voorwaarde en dat is dat hij eerst naar het vaticaan gaat om een training tot exorcist te gaan volgen.

Dat doet hij dus. En daarna komt hij tot geloof.  Via het kwaad dat hij daar ontmoet komt hij tot waar geloof.

Mooie film.
« Laatst bewerkt op: februari 18, 2013, 01:16:38 pm door Droppy »
....easy does it....

Adinomis

  • Berichten: 1813
    • Bekijk profiel
Through the wormhole
« Reactie #12 Gepost op: februari 18, 2013, 01:41:27 pm »

quote:

Droppy schreef op 18 februari 2013 om 13:09:

Ken je de film 'The Rite'?  
.......
Dat doet hij dus. En daarna komt hij tot geloof.  Via het kwaad dat hij daar ontmoet komt hij tot waar geloof.

Mooie film.
Nee die film ken ik niet. Maar de bijbel zegt ook dat God het kwaad laat meewerken ten goede. Dat betekent natuurlijk niet dat we het kwaad daarom maar kunnen toelaten. Het is zaak om ons daar verre van te houden.

Ik meen ook uit de berichten van Mandarijn te hebben opgemaakt dat God haar/hem via het kwade heeft kunnen bereiken.

De bijbel staat vol met voorbeelden dat God het kwaad gebruikt voor Zijn doel. Bijv. het boek Ester, de zegen van Bileam, de hele kruisiging was ten kwade bedoeld, maar werkte het goede uit.
Rom.12:21 Laat u niet overwinnen door het kwade, maar overwin het kwade door het goede.

mandarijn

  • Berichten: 75
    • Bekijk profiel
Through the wormhole
« Reactie #13 Gepost op: februari 18, 2013, 02:58:33 pm »

quote:

Adinomis schreef op 18 februari 2013 om 13:41:
[...]

Nee die film ken ik niet. Maar de bijbel zegt ook dat God het kwaad laat meewerken ten goede. Dat betekent natuurlijk niet dat we het kwaad daarom maar kunnen toelaten. Het is zaak om ons daar verre van te houden.

Ik meen ook uit de berichten van Mandarijn te hebben opgemaakt dat God haar/hem via het kwade heeft kunnen bereiken.

De bijbel staat vol met voorbeelden dat God het kwaad gebruikt voor Zijn doel. Bijv. het boek Ester, de zegen van Bileam, de hele kruisiging was ten kwade bedoeld, maar werkte het goede uit.


Wat dat betreft heb je helemaal gelijk hoor.

Ben nog iedere dag aan het uitzoeken en ondervinden wat ik er tegen kan doen om niet meer in verleiding te komen.

Maar dat moet ik dus niet gaan doen.
Puur en alleen op Jezus vertrouwen is de sleutel.

De 1ne dag denk ik dat er echt geen Jezus bestaan kan hebben maar alleen maar 1 God.
Maar dan denk ik aan de werken van de duivel die zijn demonen stuurt om ons in verzoeking te brengen en bedenk me dan dat de zelfde wijze ook God zo te werk gaat,door zijn zoon te sturen.
Dan denk ik weer dat ik gewoon 1 moet worden met de natuur en de wereld om me heen en me nergens van de wijs moeten laten brengen.

Zodra er iets is gebeurt wat je fout hebt gedaan of gedacht,is het zaak gelijk  je aan Jezus woorden vast te houden ook al geloof je er nog niet 100% in.
De weg en de eerste stappen zijn alvast gemaakt,en hoe meer stappen ik die kant uit zet des te verder kan ik alleen maar komen.

Dat voelt goed en dus kan het niet anders dna goed zijn.
Ik ben door een groot natuur fenomeen gemaakt(God)dus ben ik me er van bewust dat het goed is dat ik er ben .
De1 wording met de elementen en de bijbehorende krchten is het werk van god.
Kan niet anders in mijn ogen.

Maar dan denk ik weer dat deze elementen en krachten nooit ten goede voor me kunnene werken zonder een tussen persoon aan wie ik mijn zorgen,angsten woede en onbegrip aan kan toe vertrouwen.
Net zoals de duivel zijn demone stuurt om ons van de wijs te brengen.
Want alleen het slechte brengt angst,jalozie,afgunst,begeerte enz.

poe,poe,ik hoop dat het blijft zitten in die hersen pan van me.

Daarom is het ook zo belangrijk me niet te snel en te veel laten afleiden door dingen zoals,geld,hebberigheid,ongeintereseerd zijn enz
Daarvoor heb ik dus meer filmpjes van bv @Droppy nodig om op terug te vallen en bv jullie.

Heb me al laten inschrijven voor een alfa cursus,ben begonnen met de bijbel te lezen(wat ik afgelopen 2 dagen dus weer es niet gedaan had omdat ik een paar adv. had lopen op MP,omdat ik Geld nodig had voor boodschappen.
Heb veel Riviera Maison spullen maar daar kan ik niet van eten en hecht me er ook niet te veel aan.
Maar nu is het genoeg geweest en moet wil me dus weer concentreren op het wezenlijke.

Ook begin ik aan een online cursus :Waarom Jezus?
Voer voor mijn ziel is dat,die heb ik nl te weinig gehad in mijn leven,snappie? :-)  :D

heb nl ook gemerkt dat het alleen maar aan adv denken en e-mails beantwoorden,afspraken maken enz om wat geld te verdienen heel erg stressend is en daardoor ga ik alleen nog meer stressen en meer roken en dingen doen die slecht voor me zijn.
Krijg dan ook weer moeilijkheden met verkrampt ademen enz,en moet zelfs mijn B_H uit doen(ja ik ben een vrouw voor diegene die dat niet wisten) :D

En als ik me happy en goed voel kan ik lekker mezelf zijn en heerlijk uit en in ademen ,zonder dat het halverwege stokt oid.
« Laatst bewerkt op: februari 18, 2013, 03:04:03 pm door mandarijn »

Droppy

  • Berichten: 223
  • solo christo
    • Bekijk profiel
Through the wormhole
« Reactie #14 Gepost op: februari 18, 2013, 04:31:04 pm »
@ Mandarijn: ik ben nu de docu  die je noemde van sbs6 ("Reportage" over de seriemoordenaar Glenn Rogers) opnieuw aan het bekijken bij programma gemist, omdat ik de eerste helft had gemist.

Ik begrijp nu wat je bedoelt over die broer.   d:)b

Wat ik ook zeer opvallend vind is dit: de moeder uit het verhaal heeft zich willen laten steriliseren, want vijf kinderen vond ze wel genoeg. Dat moest destijds in Amerika nog eerst aan een rechter worden voorgelegd, voordat zoiets mocht. De rechter wees het verzoek af, omdat hij vond dat de vrouw niet in levensgevaar was.

Het kind wat daarna geboren is werd een seriemoordenaar (70 moorden).....
....easy does it....

mandarijn

  • Berichten: 75
    • Bekijk profiel
Through the wormhole
« Reactie #15 Gepost op: februari 18, 2013, 04:38:48 pm »
Dank voor de info,juist dat stukkie ben ik ff naar het toilette geweest,maar dat zet je toch weer aan het denken hé? ;)

mandarijn

  • Berichten: 75
    • Bekijk profiel
Through the wormhole
« Reactie #16 Gepost op: februari 18, 2013, 04:41:44 pm »
In het begin hoorde ik Bierenbroodspot zeggen dat ie zegt dat die de vriendin van O.J.Simpson heeft vermoord,maar dat hem dat niet wordt geloofd .
Ook dat van die 70 moorden geloven ze niet geheel,ze denken wel dat  ie er wel meer dan 5 heeft gepleegd(waar die uiteindelijk ook voor is veroordeeld)(2x de doodstraf)
« Laatst bewerkt op: februari 18, 2013, 04:45:26 pm door mandarijn »

Droppy

  • Berichten: 223
  • solo christo
    • Bekijk profiel
Through the wormhole
« Reactie #17 Gepost op: februari 18, 2013, 04:42:37 pm »

quote:

mandarijn schreef op 18 februari 2013 om 16:38:
Dank voor de info,juist dat stukkie ben ik ff naar het toilette geweest,maar dat zet je toch weer aan het denken hé? ;)
Ja. De dogmatiek (dat de vrouw zich niet mocht laten steriliseren van de rechter) heeft daar veel kwaads voortgebracht.  ;(
« Laatst bewerkt op: februari 18, 2013, 05:15:05 pm door Droppy »
....easy does it....

Droppy

  • Berichten: 223
  • solo christo
    • Bekijk profiel
Through the wormhole
« Reactie #18 Gepost op: februari 18, 2013, 05:25:07 pm »

quote:

Adinomis schreef op 18 februari 2013 om 13:41:
[...]

Nee die film ken ik niet. Maar de bijbel zegt ook dat God het kwaad laat meewerken ten goede. Dat betekent natuurlijk niet dat we het kwaad daarom maar kunnen toelaten. Het is zaak om ons daar verre van te houden .
Mee eens!
« Laatst bewerkt op: februari 18, 2013, 05:25:28 pm door Droppy »
....easy does it....

Droppy

  • Berichten: 223
  • solo christo
    • Bekijk profiel
Through the wormhole
« Reactie #19 Gepost op: februari 22, 2013, 11:51:17 am »

quote:

mandarijn schreef op 17 februari 2013 om 22:14:
@Droppy,Heb je ooit van het boek soul's of distortions gehoord?
Is gratis op internet gezet door de schrijver omdat hij vind dat iedereen daar recht op heeft en als je dit wil t delen met iedereen en er niet an verdienen mag

Daar word al een poosje over die dingen gepraat en

Ik ga binnenkort iig kijken @Droppy.

Das voor mij 2 jr geleden vanaf at moment is mijn zoek tocht eigenlijk begonnen en ben tot aan hier.

ik hoop dat je het kan vinden want ik denk dat ik het niet goed gespeld heb/\.

Lijkt ontzettend veel op wat je met bovengenoemd bedoelt.


Gisteren ontving ik van iemand een link naar een gratis downloadbare versie van Through the wormhole.

Je moet zelf even kijken of het downloaden via Torrent nog legaal is, afgelopen zomer was het nog legaal en mocht je voor eigen gebruik nog wel downloaden.
Ik maak er zelf nooit gebruik van, omdat ik niet zo'n verstand van al die zaken heb en ook heb ik liever een echte dvd of een boek in mijn handen. Dat vind ik fijner.  Maar als dat niet kan, dan is downloaden als dat mag, ook handig.

Hier volgt de link: http://kat.ph/usearch/through%20the%20wormhole/

1 tip: áls je gaat kijken, kijk dan vanaf het begin af aan tot het einde toe, en niet kris kras door elkaar, want er zit een duidelijke opbouw in.  Ook stukjes die niet relevant lijken, blijken later wel relevant.
« Laatst bewerkt op: februari 22, 2013, 11:52:20 am door Droppy »
....easy does it....