Auteur Topic: afscheidtopic voor deelnemers, lezers en passanten  (gelezen 24719 keer)

grondig christelijk

  • Berichten: 3071
  • Wat was, Dat is, Zal zijn
    • Bekijk profiel
afscheidtopic voor deelnemers, lezers en passanten
« Gepost op: februari 06, 2013, 10:18:31 pm »
Ik heb me gemeld bij setfire en neem daarmee alvast een beetje afscheid van dit forum, goede en slechte tijden, maar jullie deelnemers zijn een stukje van mijn leven geworden.

wie gaat naar setfire

Riemer Lap

  • was: okidoki
  • Berichten: 8804
  • @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
afscheidtopic voor deelnemers, lezers en passanten
« Reactie #1 Gepost op: februari 06, 2013, 10:46:40 pm »
Ik wacht voorlopig af wat er gaat gebeuren.
Daarnaast was ik al op credible onder een nickname en nu onder mijn eigen naam.
Mail me maar als je wat wilt weten

gaitema

  • Berichten: 10169
  • Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
afscheidtopic voor deelnemers, lezers en passanten
« Reactie #2 Gepost op: februari 06, 2013, 11:16:40 pm »
Wie had dat gedacht! Na jaren hebben we eindelijk een vorsteltopic, komt er promt achter aan een afscheidstopic vanwege het eindigen van het forum :D
Een nieuwe start is een nieuw begin

grondig christelijk

  • Berichten: 3071
  • Wat was, Dat is, Zal zijn
    • Bekijk profiel
afscheidtopic voor deelnemers, lezers en passanten
« Reactie #3 Gepost op: februari 06, 2013, 11:22:09 pm »

quote:

gaitema schreef op 06 februari 2013 om 23:16:
Wie had dat gedacht! Na jaren hebben we eindelijk een vorsteltopic, komt er promt achter aan een afscheidstopic vanwege het eindigen van het forum :D
leuk, ga jij je melden bij setfire?

Trajecto

  • Berichten: 4990
  • Nulla aetas ad discendum sera
    • Bekijk profiel
afscheidtopic voor deelnemers, lezers en passanten
« Reactie #4 Gepost op: februari 06, 2013, 11:47:40 pm »

quote:

gaitema schreef op 06 februari 2013 om 23:16:
Wie had dat gedacht! Na jaren hebben we eindelijk een vorsteltopic, komt er promt achter aan een afscheidstopic vanwege het eindigen van het forum :D

Tja, het kan vreemd lopen.
Nou, ik ben benieuwd of we nog wat concreters horen over wat men hier doet met het forum, alleen maar simpelweg sluiten of de inhoud toch ergens te raadplegen houden.
Het is een week geleden dat we de aankondiging van Pooh kregen en er beginnen mensen afscheid te nemen.
Zouden we misschien nog iets horen vanuit het level van de besluitvormers?

grondig christelijk

  • Berichten: 3071
  • Wat was, Dat is, Zal zijn
    • Bekijk profiel
afscheidtopic voor deelnemers, lezers en passanten
« Reactie #5 Gepost op: februari 07, 2013, 12:14:20 am »

quote:

Riemer Lap schreef op 06 februari 2013 om 22:46:
Ik wacht voorlopig af wat er gaat gebeuren.
Daarnaast was ik al op credible onder een nickname en nu onder mijn eigen naam.


ik schreef elders...jij onderschat de ten principale besluitvorming, na de uitkristallisering van invalshoeken binnen de GKV, Dat dit ons overvalt zegt me genoeg. Ik lees de doelstelling (voor een elk beschikbaar) van dit forum en de motivering (samengevat) "het forum heeft binnen GKV zijn werk qua bewustwording gedaan"

Hoezo tegenstelling....hoezo instrument om
GKV-verlaters toch nog te bereiken. Werkelijk een onderschat fenomeen denk ik.....

daarbij....overviel het ons, geen voorsignaal...gewoon een klinisch besluit op basis van statistieken,,,geen voormelding dar dit aan de orde was,,,geen waarschuwing zodat leden even nadenken en konden kiezen voor `actiever. Gewoon plompverloren mededeling.


zie eens de intro op dit forum;

Op het GKv forum kan iedereen terecht. Gereformeerd of niet. Christen of niet. Op het forum kun je mee discussiëren over allerlei onderwerpen. Het is dus niet zo dat dit forum exclusief voor gereformeerd-vrijgemaakten is. Het forum is er juist om de dialoog te bevorderen: enerzijds naar buiten toe met iedereen buiten deze kerk en anderzijds ook naar binnen toe.

en dan de mededeling dat het forum binnen GKV zijn werk kennelijk heeft gedaan...ik neem afscheid....maar wel met een bepaalde smaak in de mond
« Laatst bewerkt op: februari 07, 2013, 12:23:18 am door grondig christelijk »

Riemer Lap

  • was: okidoki
  • Berichten: 8804
  • @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
afscheidtopic voor deelnemers, lezers en passanten
« Reactie #6 Gepost op: februari 07, 2013, 12:24:15 am »
Zie elders mijn opmerking richting Wim.
Riemer Lap in "Einde van het forum"
Mail me maar als je wat wilt weten

Riemer Lap

  • was: okidoki
  • Berichten: 8804
  • @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
afscheidtopic voor deelnemers, lezers en passanten
« Reactie #7 Gepost op: februari 07, 2013, 12:25:29 am »

quote:

grondig christelijk schreef op 07 februari 2013 om 00:14:
[...]


ik schreef elders...jij onderschat de ten principale besluitvorming, na de uitkristallisering van invalshoeken binnen de GKV, Dat dit ons overvalt zegt me genoeg. Ik lees de doelstelling (voor een elk beschikbaar) van dit forum en de motivering (samengevat) "het forum heeft binnen GKV zijn werk qua bewustwording gedaan"

Hoezo tegenstelling....hoezo instrument om
GKV-verlaters toch nog te bereiken. Werkelijk een onderschat fenomeen denk ik.....

daarbij....overviel het ons, geen voorsignaal...gewoon een klinisch besluit op basis van statistieken,,,geen voormelding dar dit aan de orde was,,,geen waarschuwing zodat leden even nadenken en konden kiezen voor `actiever. Gewoon plompverloren mededeling.


zie eens de intro op dit forum;

Op het GKv forum kan iedereen terecht. Gereformeerd of niet. Christen of niet. Op het forum kun je mee discussiëren over allerlei onderwerpen. Het is dus niet zo dat dit forum exclusief voor gereformeerd-vrijgemaakten is. Het forum is er juist om de dialoog te bevorderen: enerzijds naar buiten toe met iedereen buiten deze kerk en anderzijds ook naar binnen toe.

en dan de mededeling dat het forum binnen GKV zijn werk kennelijk heeft gedaan...ik neem afscheid....maar wel met een bepaalde smaak in de mond
Ik deel je verbazing.
Mail me maar als je wat wilt weten

grondig christelijk

  • Berichten: 3071
  • Wat was, Dat is, Zal zijn
    • Bekijk profiel
afscheidtopic voor deelnemers, lezers en passanten
« Reactie #8 Gepost op: februari 07, 2013, 12:33:04 am »

quote:

Het bijzondere is dat dit zo plompverloren hier werd en wordt gedropt, (sluiting) dat ook vanuit de moderatoren geen signaal werd ontvangen, dat ze kennelijk wel of niet werden betrokken en dat geen recht wordt gedaan aan deelnemers, ze niet gehoord zijn op enigerlei wijze, dat onderschat wordt dat ( hoe beperkt ook) dir forum voor mensen een uitkomst kan zijn en zo zijn er vele argumenten...ik denk toch te gaan schrijven...maar twijfel ook...

Riemer Lap

  • was: okidoki
  • Berichten: 8804
  • @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
afscheidtopic voor deelnemers, lezers en passanten
« Reactie #9 Gepost op: februari 07, 2013, 12:34:08 am »

quote:

grondig christelijk schreef op 07 februari 2013 om 00:33:
[...]


Het bijzondere is dat dit zo plompverloren hier werd en wordt gedropt, (sluiting) dat ook vanuit de moderatoren geen signaal werd ontvangen, dat ze kennelijk wel of niet werden betrokken en dat geen recht wordt gedaan aan deelnemers, ze niet gehoord zijn op enigerlei wijze, dat onderschat wordt dat ( hoe beperkt ook) dir forum voor mensen een uitkomst kan zijn en zo zijn er vele argumenten...ik denk toch te gaan schrijven...maar twijfel ook...
Mail naar Wim N. zou ik zeggen. Hij lijkt er mee bezig te zijn.
Mail me maar als je wat wilt weten

Ozombi

  • Berichten: 716
    • Bekijk profiel
afscheidtopic voor deelnemers, lezers en passanten
« Reactie #10 Gepost op: februari 07, 2013, 05:32:43 am »
Ik ben absoluut NIET verbaasd.

Het is natuurlijk een spijtige en merkwaardige gang van zaken. Helaas is dit er slechts één van klein belang. Aangezien er een spijtige en merkwaardige zaak van groot belang onaangeraakt blijft, treft mij deze verbazing geenszins.
« Laatst bewerkt op: februari 07, 2013, 05:33:37 am door Ozombi »

wimnusselder

  • Berichten: 727
    • Bekijk profiel
afscheidtopic voor deelnemers, lezers en passanten
« Reactie #11 Gepost op: februari 07, 2013, 07:45:24 am »
Hoi Ozombi,

quote:

Ozombi schreef op 07 februari 2013 om 05:32:
Aangezien er een spijtige en merkwaardige zaak van groot belang onaangeraakt blijft...

Welke?

Met v&Vriendengroet,

Wim

Hendrik-NG

  • Berichten: 3757
    • Bekijk profiel
afscheidtopic voor deelnemers, lezers en passanten
« Reactie #12 Gepost op: februari 07, 2013, 09:57:48 am »

quote:

grondig christelijk schreef op 06 februari 2013 om 22:18:
Ik heb me gemeld bij setfire en neem daarmee alvast een beetje afscheid van dit forum, goede en slechte tijden, maar jullie deelnemers zijn een stukje van mijn leven geworden.

wie gaat naar setfire

Ik heb intussen al (enige tijd) een "tweede huis" gevonden op Credible...

(Al hoop ik natuurlijk nog steeds een beetje dat degenen die de eindverantwoordelijkheid hebben voor dit forum op andere gedachten komen...)
'De roeping van de mens is mens te zijn!'

Riemer Lap

  • was: okidoki
  • Berichten: 8804
  • @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
afscheidtopic voor deelnemers, lezers en passanten
« Reactie #13 Gepost op: februari 07, 2013, 10:10:57 am »
Wil een ieder een inhoudelijke evaluatie schrijven in Evaluatie over het forum ?
Mail me maar als je wat wilt weten

Zolderworm

  • Berichten: 638
    • Bekijk profiel
afscheidtopic voor deelnemers, lezers en passanten
« Reactie #14 Gepost op: februari 07, 2013, 10:19:48 am »
Nou, het zegt wellicht alles over een van bovenaf gedirigeerde structuur binnen het GKV. Waarschijnlijk wordt alles in principe van bovenaf bepaald, zonder dat men zich werkelijk verdiept in wat zich op de lagere niveaus afspeelt. Althans dat is mijn indruk. Een dergelijk tamelijk ongeïnteresseerd opheffen van het forum zou in lijn kunnen zijn met de stijl hoe het er binnen de gereformeerde kerken op zich aan toe gaat. Althans dat vermoed ik, maar ik kan het mis hebben. Ik krijg de indruk dat er in de leiding personen zitten voor wie het begrip democratische besluitvorming nog moet worden uitgevonden, en die zich feitelijk niet echt verdiepen in het 'volk', om het zo maar even te noemen. Of die zich niets gelegen laat liggen aan signalen van onderaf. Maar goed, dat is het beeld dat ik heb: maar ik kan het mis hebben en is het iets anders; ik hoor immers zelf niet bij de gereformeerde kerk en kom er nooit. Maar zo'n besluit doet mij vermoeden dat ik gelijk heb.
« Laatst bewerkt op: februari 07, 2013, 11:51:43 am door Zolderworm »
Tato na vicikitsate

St. Ignatius

  • Berichten: 1753
  • Fiat mihi secundum verbum Tuum
    • Bekijk profiel
afscheidtopic voor deelnemers, lezers en passanten
« Reactie #15 Gepost op: februari 07, 2013, 11:21:35 am »

quote:

Hendrik-NG schreef op 07 februari 2013 om 09:57:

Ik heb intussen al (enige tijd) een "tweede huis" gevonden op Credible...
Ik ook, alhoewel ik daar wat minder kom dan hier... ben wel benieuwd naar de doorstart van dit forum! Dat wacht ik dan nog maar even af...
"Men zou een pleister op vele wonden willen zijn..." (Etty Hillesum, 1942)

callista

  • Berichten: 529
    • Bekijk profiel
afscheidtopic voor deelnemers, lezers en passanten
« Reactie #16 Gepost op: februari 07, 2013, 11:50:08 am »

quote:

grondig christelijk schreef op 06 februari 2013 om 22:18:
Ik heb me gemeld bij setfire en neem daarmee alvast een beetje afscheid van dit forum, goede en slechte tijden, maar jullie deelnemers zijn een stukje van mijn leven geworden.

wie gaat naar setfire


ik zie dat het voor jou een hele klap is.
begrijpelijk, want opeens kom je in een soort rouwproces

sommigen zullen dit misschien belachelijk vinden, maar het is toch wel zaak je in te leven in diegenen, die opeens het gevoel hebben dat ze hun 'familie 'hebben verloren.
ja, ik weet het - klinkt nogal overdreven - maar voor sommigen voelt het gewoon zo aan en die mogen we ook niet negeren.

ach, ik ben hier nog maar een maandje - te kort om me te hechten - maar het was mooi, leuk, interessant en ook leerzaam.

of ik naar setfire ga?

misschien wel, maar het kan ook zijn dat ik helemaal stop....soms is het ook klaar na jaren discuzeuren.
zie wel.

die site[setfire] ziet er wel goed uit trouwens...biedt veel mogelijkheden.
ik vind het een goed alternatief....iedereen is daar ook welkom.
ik bespeurde ook een ruimdenkende moderator ---dat sprak mij wel aan.


alvast iedereen het beste gewenst en misschien tot spreeks.

maar ja, we hebben nog 3 weken hier heur..... :ja:
er kan nog van alles gebeuren. :+
« Laatst bewerkt op: februari 07, 2013, 11:50:41 am door callista »

Zolderworm

  • Berichten: 638
    • Bekijk profiel
afscheidtopic voor deelnemers, lezers en passanten
« Reactie #17 Gepost op: februari 07, 2013, 11:56:07 am »

quote:

callista schreef op 07 februari 2013 om 11:50:
[...]
ik zie dat het voor jou een hele klap is.
begrijpelijk, want opeens kom je in een soort rouwproces

sommigen zullen dit misschien belachelijk vinden, maar het is toch wel zaak je in te leven in diegenen, die opeens het gevoel hebben dat ze hun 'familie 'hebben verloren.
ja, ik weet het - klinkt nogal overdreven - maar voor sommigen voelt het gewoon zo aan en die mogen we ook niet negeren.

ach, ik ben hier nog maar een maandje - te kort om me te hechten - maar het was mooi, leuk, interessant en ook leerzaam.

of ik naar setfire ga?

misschien wel, maar het kan ook zijn dat ik helemaal stop....soms is het ook klaar na jaren discuzeuren.
zie wel.

die site[setfire] ziet er wel goed uit trouwens...biedt veel mogelijkheden.
ik vind het een goed alternatief....iedereen is daar ook welkom.
ik bespeurde ook een ruimdenkende moderator ---dat sprak mij wel aan.

alvast iedereen het beste gewenst en misschien tot spreeks.

maar ja, we hebben nog 3 weken hier heur..... :ja:
er kan nog van alles gebeuren. :+

Nou, ik weet dat het voor een van mijn vrienden, die hier ook op het forum zit, ook een regelrechte ramp is dat dit forum verdwijnt, vanwege zijn/haar (ik noem geen naam, zelfs geen geslacht) geïsoleerde bestaan. Het forum gaf daarin nog enige lucht.

Dat is al iets waar door het bestuur al helemaal geen rekening mee wordt gehouden. Daar hebben ze echt geen benul van. Voor hen is het maar een forumpje. Maar voor sommige anderen hier is het, bij wijze van spreken, een eerste levensbehoefte. Zij komen echt in problemen als het verdwijnt.
« Laatst bewerkt op: februari 07, 2013, 12:09:42 pm door Zolderworm »
Tato na vicikitsate

E-line

  • Berichten: 3300
  • 'tôôk-toktok'
    • Bekijk profiel
afscheidtopic voor deelnemers, lezers en passanten
« Reactie #18 Gepost op: februari 14, 2013, 02:57:08 pm »
Misschien tijd voor een afscheids-meeting?

elle

  • Moderator
  • Berichten: 7583
  • The way of the leaf
    • Bekijk profiel
afscheidtopic voor deelnemers, lezers en passanten
« Reactie #19 Gepost op: februari 14, 2013, 03:35:08 pm »
Van mij mag het. Dan ga ik zien of ik kan komen, mits het in het weekend gepland wordt.
"Ask not what the Body can do for you. Ask what you can do for the Body."[/]

learsi

  • Berichten: 2002
    • Bekijk profiel
afscheidtopic voor deelnemers, lezers en passanten
« Reactie #20 Gepost op: februari 14, 2013, 03:38:19 pm »

quote:

Zolderworm schreef op 07 februari 2013 om 11:56:
[...]

Nou, ik weet dat het voor een van mijn vrienden, die hier ook op het forum zit, ook een regelrechte ramp is dat dit forum verdwijnt, vanwege zijn/haar (ik noem geen naam, zelfs geen geslacht) geïsoleerde bestaan. Het forum gaf daarin nog enige lucht.

Dat is al iets waar door het bestuur al helemaal geen rekening mee wordt gehouden. Daar hebben ze echt geen benul van. Voor hen is het maar een forumpje. Maar voor sommige anderen hier is het, bij wijze van spreken, een eerste levensbehoefte. Zij komen echt in problemen als het verdwijnt.
Toch heb ik het gevoel dat het probleem dan elders ligt voor die persoon en niet bij het opheffen van forum. Het forum was dan een pleister op de wond, maar de oorzaak van de verwonding ligt toch duidelijk ergens anders.

wimnusselder

  • Berichten: 727
    • Bekijk profiel
afscheidtopic voor deelnemers, lezers en passanten
« Reactie #21 Gepost op: februari 14, 2013, 04:31:36 pm »
Hoi learsi,

quote:

learsi schreef op 14 februari 2013 om 15:38:
Het forum was dan een pleister op de wond

Pleisters kunnen nodig zijn om genezing te bespoedigen, ongeacht de oorzaak.
Zeker als forumdiscussie gecombineerd wordt met persoonlijke berichten via het forum (zodat je je e-mail adres niet 'bloot' hoeft te geven; hier helaas niet geactiveerd), met e-mail, met telefonisch contact, met ontmoetingen in levende lijve etc..
"Einde of nieuw begin?" (titel van een boek met een pleidooi voor actieve oecumene uit 1974 van Feitse Boerwinkel).

Met v&Vriendengroet,

Wim

Zolderworm

  • Berichten: 638
    • Bekijk profiel
afscheidtopic voor deelnemers, lezers en passanten
« Reactie #22 Gepost op: februari 14, 2013, 04:53:09 pm »

quote:

learsi schreef op 14 februari 2013 om 15:38:
[...]
Toch heb ik het gevoel dat het probleem dan elders ligt voor die persoon en niet bij het opheffen van forum. Het forum was dan een pleister op de wond, maar de oorzaak van de verwonding ligt toch duidelijk ergens anders.
Ja, dat klopt natuurlijk helemaal. Maar aan dat probleem is niet zo veel te doen, helaas.
Tato na vicikitsate

E-line

  • Berichten: 3300
  • 'tôôk-toktok'
    • Bekijk profiel
afscheidtopic voor deelnemers, lezers en passanten
« Reactie #23 Gepost op: februari 14, 2013, 05:34:35 pm »
Zoals ik in het nostalgie-topic al aangaf: door dit forum hebben we een aantal van onze vrienden gekregen.
Verder zou ik veel meer met m'n man (Nunc) hebben moeten discussiëren: nu had hij genoeg aan de discussies met allerhande JG's en gnostici e.d. om zijn eigen visie te ontwikkelen en te boekstaven.
En ik heb het ook leerzaam gevonden om inhoudelijk met mensen van allerlei achtergronden te discussiëren. Ik hoopte altijd maar dat mijn posts anderen verder hielpen.

Paul2

  • Berichten: 336
    • Bekijk profiel
afscheidtopic voor deelnemers, lezers en passanten
« Reactie #24 Gepost op: februari 24, 2013, 09:03:29 pm »
Een paar jaar geleden, op een moment dat ik overhoop lag met een bepaald aspect van het bijbellezen, bleek dit forum te bestaan. Dat was voor mij als een soort cadeau. Een geestelijke wandeltuin, betaald en onderhouden door de GKV, waar ik met mijn vraag welkom was en werd opgevangen door een denktank van medeforummers.  

Ik kan alleen maar dankbaar zijn, richting jullie als medeforummers en richting de mensen achter het forum.
maar misschien zit ik er wel naast

Droppy

  • Berichten: 223
  • solo christo
    • Bekijk profiel
afscheidtopic voor deelnemers, lezers en passanten
« Reactie #25 Gepost op: februari 26, 2013, 02:00:05 pm »
Lieve mensen, ik zal jullie verschrikkelijk missen.

Voor mij heeft het forum een helende werking gehad. Niet een pleister maar een geneesmiddeltje.  Ik zal daar niet verder over uitweiden, want dan wordt het zo saai en langdradig. Maar ik heb in elk geval het geloof in het goede in de kerkelijk meelevende mens hier op dit forum herwonnen.  En dat komt echt door de diegaande inhoud van de gesprekken hier (ik heb veel gelezen waar ik niet in heb geschreven, bijvoorbeeld in GL, maar ik heb die informatie wel met dankbaarheid opgeslurpt), het delen van informatie dat mensen zonder te veel terughoudendheid hebben gedaan, en vooral de warmte en de oprechtheid van de meeste mensen en de openheid die er op het forum werd geboden en de fijne en integere manier van moderatie.

Ik voel me nu zelf ook een beetje gereformeerd. Ik heb me hier thuisgevoeld. Waarvoor aan allen heel veel dank http://www.forumsmilies.nl/Liefde/remybussi.gif

Callista, Elle, Mandarijn, Vrolijke, Learsi, Adinomis, Ignatius, Gaitema, Small Brother, Zolderworm, Hendrik-NG, Riemer, Trajecto, Nicodemis, Ozombi, Wim Nusselder en alle anderen die ik niet heb genoemd: ik dank jullie uit de grond van mijn hart en misschien (hopelijk) tot elders ziens.  http://www.forumsmilies.nl/Liefde/1130959991.gif
....easy does it....

Droppy

  • Berichten: 223
  • solo christo
    • Bekijk profiel
afscheidtopic voor deelnemers, lezers en passanten
« Reactie #26 Gepost op: februari 26, 2013, 02:00:44 pm »
P.S.: ik ben nog niet weg, maar dan heb ik dit maar alvast gezegd, voor het geval het forum plots is verdwenen.
....easy does it....

callista

  • Berichten: 529
    • Bekijk profiel
afscheidtopic voor deelnemers, lezers en passanten
« Reactie #27 Gepost op: februari 26, 2013, 02:08:55 pm »

quote:

Droppy schreef op 26 februari 2013 om 14:00:
P.S.: ik ben nog niet weg, maar dan heb ik dit maar alvast gezegd, voor het geval het forum plots is verdwenen.


mooi geschreven Droppy.
dank je.

en ik sluit me hierbij aan.
ik heb ook van jouw  [jouw met een w.. :+  hoe gemeen..]  wijze reacties genoten en er veel van geleerd.
bovendien stak dit forum met kop en schouders uit boven alle andere fora die ik ken op christelijk gebied...

qua leden en qua moderatie.
ga nu ook sentimenteel worden..

http://www.hervormdekapel.nl/system/files/zon_en_liefde_1.jpg
« Laatst bewerkt op: februari 26, 2013, 02:12:42 pm door callista »

pjotr

  • Berichten: 388
    • Bekijk profiel
afscheidtopic voor deelnemers, lezers en passanten
« Reactie #28 Gepost op: februari 26, 2013, 02:18:28 pm »

quote:

callista schreef op 26 februari 2013 om 14:08:
[...]


mooi geschreven Droppy.
dank je.

en ik sluit me hierbij aan.
ik heb ook van jouw  [jouw met een w.. :+  hoe gemeen..]  wijze reacties genoten en er veel van geleerd.
bovendien stak dit forum met kop en schouders uit boven alle andere fora die ik ken op christelijk gebied...

qua leden en qua moderatie.
ga nu ook sentimenteel worden..

[afbeelding]
Daar sluit ik me ook bij aan. In het bijzonder ook dank aan Wim voor zijn moeite om oplossingen te vinden voor de sluiting en Ellen, bedankt dat je mijn vertrouwen in het modereren weer enigszins hebt kunnen herstellen in de afgelopen weken.

Trajecto

  • Berichten: 4990
  • Nulla aetas ad discendum sera
    • Bekijk profiel
afscheidtopic voor deelnemers, lezers en passanten
« Reactie #29 Gepost op: februari 26, 2013, 02:35:21 pm »
http://www.animaatjes.nl/plaatjes/c/computers/29.gif
Ja, ik sluit me er ook bij aan.
Ik bedank iedereen vast!
Het forum loopt nog en ik forum ook door, maar dan heb ik het in ieder geval al gezegd! :)

small brother

  • Berichten: 1309
    • Bekijk profiel
afscheidtopic voor deelnemers, lezers en passanten
« Reactie #30 Gepost op: februari 26, 2013, 02:47:42 pm »

quote:

Zolderworm schreef op 07 februari 2013 om 11:56:
Nou, ik weet dat het voor een van mijn vrienden, ook een regelrechte ramp is dat dit forum verdwijnt, vanwege zijn/haar geïsoleerde bestaan. Het forum gaf daarin nog enige lucht.
()
Zij komen echt in problemen als het verdwijnt.
De Heer is ons leven, de grond waarop wij staan. Dat is het houvast. (klik)
« Laatst bewerkt op: februari 26, 2013, 03:01:56 pm door small brother »

callista

  • Berichten: 529
    • Bekijk profiel
afscheidtopic voor deelnemers, lezers en passanten
« Reactie #31 Gepost op: februari 26, 2013, 03:12:54 pm »

quote:

small brother schreef op 26 februari 2013 om 14:47:
[...]

Speciaal voor hen: De Heer is ons leven,
de grond waarop wij staan. Dat is het houvast. (klik)


dat kan een troost zijn, maar voor anderen gaat dat niet op; die hebben daar niet genoeg aan.

daar sluit ik me aan bij de reactie van Zolderworm.
want je kunt niet kijken in leven van de forummers en wat voor waarde ze hechten aan een forum....wat het voor hun kan betekenen
voor sommigen is het de enige uitlaatklep.....of in een bepaalde periode.

nu het forum toch eindigt kan ik dit wel zeggen en open zijn  ter illustratie [en ik zal de enige niet zijn denk ik]
 
het afgelopen jaar was een bepaald forum voor mij ook 'levensreddend'
ik was er een jaar actief  en kon er elke dag mijn ei kwijt - soms was ik boos en soms voelde ik me verloren en vaak werd ik ook weer opgepept door het contact.
maar ook als afleiding of als sublimering..give it a name.
ik voelde me er thuis en dacht er vrienden te hebben.....en die had ik ook, daar ben ik van overtuigd.

dat klinkt zwaarder dan dat ik het zeg, maar aangezien het een jaar was, waarin ik mijn vader verloor, een vriendin verloor door een hersenbloeding en daarna haar man, die het niet kon verwerken door zelfmoord.
een andere vriendin aan kanker overleed en mijn man longkanker kreeg en bijna de pijp uitging na zware chemokuren en bestralingen..
.en ik bijna de deur niet meer uitkwam - alleen richting ziekenhuis

toen ik dit forum niet meer mocht bezoeken aangezien ik een permanente ban kreeg ben ik daarna in een  depressie geraakt.

dit zeg ik niet om zielig over te komen,[het gaat inmiddels wel weer]  maar om aan te geven dat het voor veel of sommige mensen heel belangrijk is en een soort houvast of uitlaatklep.

iedereen zit achter een scherm te praten tegen mensen die echt bestaan, ook al ken je ze niet en vaak niets van hun achtergronden weet.
« Laatst bewerkt op: februari 26, 2013, 03:24:50 pm door callista »

Adinomis

  • Berichten: 1813
    • Bekijk profiel
afscheidtopic voor deelnemers, lezers en passanten
« Reactie #32 Gepost op: februari 26, 2013, 03:22:57 pm »

quote:

small brother schreef op 26 februari 2013 om 14:47:
[...]

De Heer is ons leven, de grond waarop wij staan. Dat is het houvast. (klik)
Mooi!
Rom.12:21 Laat u niet overwinnen door het kwade, maar overwin het kwade door het goede.

small brother

  • Berichten: 1309
    • Bekijk profiel
afscheidtopic voor deelnemers, lezers en passanten
« Reactie #33 Gepost op: februari 26, 2013, 04:04:29 pm »

quote:

callista schreef op 26 februari 2013 om 15:12:
dat kan een troost zijn, maar voor anderen gaat dat niet op; die hebben daar niet genoeg aan.

Ik weet wel Callista hoe een gevoelig lied ook kan overkomen als slechts emotie. Maar het wezenlijke is niet de emotie die uit het lied opgeroepen wordt (in identificatie of anti-indentificatie), maar het wezenlijke is het zien en meevoelen met het leed van een ander. Ik probeer aan te geven dat ik het zie en meevoel. En ook dat, kan te gemakkelijk overkomen. Daarom dacht ik aan dat lied. Mijzelf doet het wel wat. Het is de mix van 'goedkope zelfversterkende opwekking' met de waarheid. Ik besef heel goed dat de eigenlijke voeding en versterking niet uit een gevoelig toontje of snaartje kan komen. Daarom ook dit lied met deze woorden. Woorden schieten ook tekort. Maar de woorden zijn wel sleutels tot de kennis van versterking die er wel daadwerkelijk is, en ver uitstijgt boven wat ik of een ander of een forum kan bieden.  Overigens: bedankt voor je aanwezigheid hier. Alleen al het hier zien van jouw forum-naam was een vreugde voor mij.. :)

Heer, U bent mijn leven

Geloof in God
Heer, U bent mijn leven de grond waarop ik sta
Heer, U bent mijn weg de waarheid die mij leidt

Vaste rotsen van Woorden van God
U woord is het pad de weg waarop ik ga
Zolang U mijn adem geeft, zolang als ik besta
Ik zou niet meer vrezen, want U bent bij mij
Heer, ik bid U, blijf mij nabij

Belijdenis van kennis van waarheid
'k geloof in U, Heer Jezus, geboren uit de maagd
eeuwige Zoon van God, die mens werd zoals wij
U die stierf uit liefde, leeft nu onder ons
en met God de Vader en verenigt met uw volk
Tot de dag gekomen is van uw wederkomst
dan brengt U ons thuis in Gods rijk

Versterking voor het dagelijkse leven
Heer, U bent mijn kracht, de rots waarop ik bouw
Heer, U bent mijn waarheid, de vrede van mijn hart
En niets in dit leven zal ons scheiden Heer
Zo weet ik mij veilig, want uw hand laat mij nooit los
Van wat ik misdaan heb, heeft U mij bevrijd
En in uw vergeving leef ik nu

Gemeenschap met alles wat uit God is
Vader van het leven, ik geloof in U
Jezus de Verlosser, wij hopen steeds op U
Kom hier in ons midden, Geest van liefde en kracht

De moraal van dit forum in een notedop:
U die via duizend wegen ons hier samen bracht
En op duizend wegen, zendt U ons weer uit
Om het zaad te zijn van Godsrijk

Vandaar dit lied.

callista

  • Berichten: 529
    • Bekijk profiel
afscheidtopic voor deelnemers, lezers en passanten
« Reactie #34 Gepost op: februari 26, 2013, 04:38:42 pm »

quote:

small brother schreef op 26 februari 2013 om 16:04:
[...]

Ik weet wel Callista hoe een gevoelig lied ook kan overkomen als slechts emotie. Maar het wezenlijke is niet de emotie die uit het lied opgeroepen wordt (in identificatie of anti-indentificatie), maar het wezenlijke is het zien en meevoelen met het leed van een ander. Ik probeer aan te geven dat ik het zie en meevoel. En ook dat, kan te gemakkelijk overkomen. Daarom dacht ik aan dat lied. Mijzelf doet het wel wat. Het is de mix van 'goedkope zelfversterkende opwekking' met de waarheid. Ik besef heel goed dat de eigenlijke voeding en versterking niet uit een gevoelig toontje of snaartje kan komen. Daarom ook dit lied met deze woorden. Woorden schieten ook tekort. Maar de woorden zijn wel sleutels tot de kennis van versterking die er wel daadwerkelijk is, en ver uitstijgt boven wat ik of een ander of een forum kan bieden.  Overigens: bedankt voor je aanwezigheid hier. Alleen al het hier zien van jouw forum-naam was een vreugde voor mij.. :)

Heer, U bent mijn leven

Geloof in God
Heer, U bent mijn leven de grond waarop ik sta
Heer, U bent mijn weg de waarheid die mij leidt

Vaste rotsen van Woorden van God
U woord is het pad de weg waarop ik ga
Zolang U mijn adem geeft, zolang als ik besta
Ik zou niet meer vrezen, want U bent bij mij
Heer, ik bid U, blijf mij nabij

Belijdenis van kennis van waarheid
'k geloof in U, Heer Jezus, geboren uit de maagd
eeuwige Zoon van God, die mens werd zoals wij
U die stierf uit liefde, leeft nu onder ons
en met God de Vader en verenigt met uw volk
Tot de dag gekomen is van uw wederkomst
dan brengt U ons thuis in Gods rijk

Versterking voor het dagelijkse leven
Heer, U bent mijn kracht, de rots waarop ik bouw
Heer, U bent mijn waarheid, de vrede van mijn hart
En niets in dit leven zal ons scheiden Heer
Zo weet ik mij veilig, want uw hand laat mij nooit los
Van wat ik misdaan heb, heeft U mij bevrijd
En in uw vergeving leef ik nu

Gemeenschap met alles wat uit God is
Vader van het leven, ik geloof in U
Jezus de Verlosser, wij hopen steeds op U
Kom hier in ons midden, Geest van liefde en kracht

De moraal van dit forum in een notedop:
U die via duizend wegen ons hier samen bracht
En op duizend wegen, zendt U ons weer uit
Om het zaad te zijn van Godsrijk

Vandaar dit lied.


dank je small brother.....mooi en wijs omschreven....
ik begrijp wat je bedoelt... d:)b

Droppy

  • Berichten: 223
  • solo christo
    • Bekijk profiel
afscheidtopic voor deelnemers, lezers en passanten
« Reactie #35 Gepost op: februari 26, 2013, 06:06:34 pm »

quote:

callista schreef op 26 februari 2013 om 15:12:
[...]


dat kan een troost zijn, maar voor anderen gaat dat niet op; die hebben daar niet genoeg aan.

daar sluit ik me aan bij de reactie van Zolderworm.
want je kunt niet kijken in leven van de forummers en wat voor waarde ze hechten aan een forum....wat het voor hun kan betekenen
voor sommigen is het de enige uitlaatklep.....of in een bepaalde periode.


Klopt.  En het was hier fijn toeven in zo'n periode van relatieve afzondering voor mij ook.

quote:

nu het forum toch eindigt kan ik dit wel zeggen en open zijn  ter illustratie [en ik zal de enige niet zijn denk ik]
 
het afgelopen jaar was een bepaald forum voor mij ook 'levensreddend'
ik was er een jaar actief  en kon er elke dag mijn ei kwijt - soms was ik boos en soms voelde ik me verloren en vaak werd ik ook weer opgepept door het contact.
maar ook als afleiding of als sublimering..give it a name.
ik voelde me er thuis en dacht er vrienden te hebben.....en die had ik ook, daar ben ik van overtuigd.

dat klinkt zwaarder dan dat ik het zeg, maar aangezien het een jaar was, waarin ik mijn vader verloor, een vriendin verloor door een hersenbloeding en daarna haar man, die het niet kon verwerken door zelfmoord.
een andere vriendin aan kanker overleed en mijn man longkanker kreeg en bijna de pijp uitging na zware chemokuren en bestralingen..
.en ik bijna de deur niet meer uitkwam - alleen richting ziekenhuis
Dat klinkt niet zwaar, dat is zwaar! Dit is wel heel veel in 1 jaar tijd. Ik ben mijn vader 12 jaar geleden verloren . En in de vijf jaar daarvoor ook elk jaar een familielid, er leek geen einde aan te komen, mijn vader zei nog bij de een na laatste begrafenis, die toevallig van een oude persoon was,  tegen ons, zijn dochters, "nou meiden, nou zijn we er als het goed is voorlopig voor veel jaren vanaf", niet wetende dat we er twee jaar later weer zouden staan, maar dan om van hém afscheid te nemen.

quote:

toen ik dit forum niet meer mocht bezoeken aangezien ik een permanente ban kreeg ben ik daarna in een  depressie geraakt. dit zeg ik niet om zielig over te komen,[het gaat inmiddels wel weer]  maar om aan te geven dat het voor veel of sommige mensen heel belangrijk is en een soort houvast of uitlaatklep.


Ik begijp het. Ik ben na de dood van mijn vader ook in een depressie geraakt.  Doordat het verwerken niet helemaal lekker liep, maar ook door bijkomende omstandigheden die dan de druppel zijn.  

quote:

iedereen zit achter een scherm te praten tegen mensen die echt bestaan, ook al ken je ze niet en vaak niets van hun achtergronden weet.


Het kan soms ook heel fijn zijn dat er even geen 'achtergrond'ruis is, dat kan het fijne van een forum zijn. Soms praat het tegen vreemden toch wat makkelijker dan tegen bekenden. :)

Maar het is juist weer onhandig als een moderator of beheerder er door die afstand zich toe laat verleiden om onzorgvuldig met mensen om te springen. Dat is de keerzijde ervan.

Maarja, het forum dat je bedoelt (dat mij bekend is uit een ander gesprekje dat we op het forum hadden) zou mijn eigen stamkroeg niet worden. Ik vind het daar behalve te eenzijdig gedenomineerd ook te massaal, te vluchtig en te eenzijdig gedomineerd, en het voelt voor mij absoluut niet goed aan. Er staan naar mijn idee ook veel mensen dubbel geparkeerd daar (dus meerdere namen voor 1 persoon).  Ik ben niet zo snel achterdochtig, maar daar werd me dat toch vrij snel duidelijk.  
Ik had hier echt het gevoel met mensen in contact te staan (ook als het soms vonkte). En dat vind en creëer je niet zomaar ergens anders.
« Laatst bewerkt op: februari 26, 2013, 08:17:00 pm door Droppy »
....easy does it....

pyro

  • Berichten: 779
    • Bekijk profiel
afscheidtopic voor deelnemers, lezers en passanten
« Reactie #36 Gepost op: februari 27, 2013, 02:21:48 pm »
Met nog een dag of wat te gaan voor het forum wordt het tijd dat ik ook maar es mijn duit in het afscheidszakje doe.
Ik heb het 1 en ander opgestoken op dit forum, in eerste instantie wat gereformeerd vrijgemaakt ten opzichte van gereformeerd inhoudt. Het voorstel was een werkbezoek aan de schuur van een (als ik me goed herinner) vrijgemaakte Zwollenaar, een bouwsel dat (als ik het goed begrepen heb) tot aan de nok gevuld was met vrijgemaakte theologische geschriften. Aardig binnenkomertje voor de argeloze beginner  :) . Mijn vraag of er ook een wezenlijke kenschets bestond om e.e.a. in de juiste context te duiden, ontving gelukkig een adequate respons. Na lezing van 'de gereformeerden' van Agnes Amelink heb ik op dit gebied geen vragen meer. En was ik althans naar mijn eigen bescheiden mening in staat ook de wat zwaardere theologische discussies op dit forum van enige zinnige inbreng te voorzien.

In tweede instantie hebben de katholieke deelnemers op dit forum mij het katholicisme beter doen begrijpen. De Maria mystiek als bron van onvermoede spiritualiteit, mits het juiste sleuteltje erop wordt toegepast. De traditie van de ongebroken apostolische opvolging. Om er eens een paar onderwerpen uit te lichten. Fascinerend.

Daarna ontmoette ik de nodige andersdenkenden. Echter na meer dan 10 jaar  lidmaatschap op forums van vrije spirituelen, ben ik daar weggegaan in het besef uitgepraat te zijn. Ook op dit forum vrees ik te moeten constateren dat de meeste andersdenkenden en ik elkaar weinig tot niets te melden hebben.

Ten slotte een woord van waardering en dank voor beheer / moderaat die met onvermoeibare, belangeloze inzet hebben gepoogd de gesprekken en deelnemers op dit forum in banen te leiden.

Dus dat was het dan, de gkv forum discussies behoren over enkele dagen tot het verleden. Ik zal de meesten van jullie op andere fora nog wel eens tegenkomen, verwacht ik. Maar ook als dat niet zo mocht blijken te zijn: wees gegroet.  :*)
« Laatst bewerkt op: februari 27, 2013, 02:22:55 pm door pyro »

St. Ignatius

  • Berichten: 1753
  • Fiat mihi secundum verbum Tuum
    • Bekijk profiel
afscheidtopic voor deelnemers, lezers en passanten
« Reactie #37 Gepost op: februari 27, 2013, 03:19:17 pm »
Ook mijn 2 cents even snel tussen neus en lippen door...

Eigenlijk ben ik puur toevallig op dit forum terechtgekomen, na een google search. Daarna ben ik af en toe mee blijven lezen. Later kwam ik opnieuw bij toeval op dit forum terecht, wederom na een google search en de posts van diak2b en Laodicea bleken onderdeel van een hele boeiende discussie. Nu zou ik zo 1-2-3 niet meer weten wat die discussie was, maar het was boeiend genoeg om me aan te melden. Sindsdien ben ik actief geweest op dit forum, eerst sporadisch, maar in perioden ook vaker…

Wat dit forum me heeft geleerd is een iets duidelijker inzicht in wat traditionele protestanten nu eigenlijk geloven. En ik moet zeggen dat de rationele uitleg van de GKV-ers (en enkel NGK-er), me heel erg verrasten en vertrouwd aandeden. Het inhoudelijke verschil bleek, na diverse discussies, vaak ook helemaal niet zo groot als eerder gedacht. De posts van de joodse deelnemers, Esther bat Mordechai, Suighnap en Chaim, blijven me ook altijd bij. Uiterst erudiet en goed onderbouwd werd er puur vanuit De TeNach geredeneerd, en af en toe ook uit de rabbijnse Traditie. Het viel me toen pas op hoe dicht de katholieke geloofsbeleving tegen de joodse beleving aanligt. Enorm veel zaken zijn gewoon 1 op 1 terug te vinden in onze eigen Liturgie of Leer. En dan vooral met nadruk op ‘enorm veel’!  Aan de andere kant is mij ook duidelijk geworden dat ik totaal niets heb met de evangelische en charismatische geloofsbeleving. Bij sommige redeneringen en argumenten (of tekstplukkerij) van deze users rezen me de haren te berge. Ik heb tot nu toe bij sommigen opvattingen nog steeds de vraag of de inhoud überhaupt nog wel binnen het christendom valt. Ook bij andere varianten kwam je dit tegen. Vaak werden dit soort argumenten naar voren gebracht met zo’n stelligheid alsof men het ter plekke had bedacht , en vaak werd dat dan gelardeerd met anti-paapse sentimenten die mijn ergernis nog eens extra aanwakkerden. De complete onwetendheid over de historie van het christendom is ook zoiets wat mij meermalen heeft verbaasd. Bepaalde amerikaanse leerstellingen werden verkocht alsof ze rechtstreeks uit vroeg-semitische teksten waren gehaald. Maar naderhand toch echt uit de New Yorkse koker van het wachttorengenootschap bleken te komen. Daarbij komen de ellenlange discussies met BeePee meteen in herinnering. Naast verbazing leverde dat ook vaak hilarische posts op. Met name een vermeend tapijtje in een kerk in Italie staat mij nog bij, die volgens de weeteegee ceedee van BeePee was aangeschaft om de godsnaam te bedekken.

Ook users waar ik wat moeizamer mee door één deur kon wil ik alsnog bedanken, het was heel leerzaam. Zelfs op de momenten dat ik me mateloos irriteerde. De taalvaardigheid van small brother kan ik erg waarderen, alhoewel ik soms inhoudelijk wat meer moeite had met zijn theologische visie. Ook de teksten van bijv. P&A en Adinomis lagen me niet zo, om het zo maar te zeggen. Maar de bevlogenheid en het vuur waarmee het gebracht werd kan ik dan wel weer op een bepaalde manier waarderen. De menselijkheid en ‘gezond verstand’ opmerkingen van Riemer, vrolijke, gaitema, Thorgrem, zolderworm, Wim en elle zal ik gaan missen. De rationele aanpak van Nunc , dingo, Laodicea, Ursa, pjotr en Hendrik ook. Ook teksten van Droppy, Ozombi en zelfs learsi leverden toch bijzondere momenten op. De subtiele humor van pyro, elle en in een verder verleden  diak. Nou goed… teveel om op te noemen. Tot slot dank aan alle mods, door de jaren heen… het was soms best lastig denk ik.

Hopelijk komen we elkaar weer tegen op een ander forum. Ik hou het maar bij Credible denk ik. Sommigen van jullie heb ik daar al gezien.
"Men zou een pleister op vele wonden willen zijn..." (Etty Hillesum, 1942)

Hendrik-NG

  • Berichten: 3757
    • Bekijk profiel
afscheidtopic voor deelnemers, lezers en passanten
« Reactie #38 Gepost op: februari 27, 2013, 04:00:51 pm »
Ik verwacht dat dit mijn laatste bijdrage zal zijn aan dit forum (hoewel het bloed soms kruipt waar het niet gaan kan en ik morgen op de valreep toch misschien nog een enkele extra opmerking niet voor me kan houden)...

Allereerst dank aan alle mods. Zonder jullie had dit forum niet in de lucht kunnen blijven - het waren dus o.a. jullie inspanningen die hebben voorkomen dat "de stekker er nog eerder uitgetrokken had moeten worden"...

Dank ook aan iedereen die met deze eigenwijze piechem in gesprek wilde gaan. En mijn welgemeende excuses aan iedereen die ik tijdens de gesprekken (bewust O-) en/of onbewust) op de tenen ben gaan staan... Mochten er nog discussies/vragen/ongenoegens open staan: helaas ontbreekt ons (mij vooral ook) de tijd om hier nog verder op in te gaan. Het is niet anders...

Ik heb mijn tijd hier op dit forum benut om vooral ook mijn eigen geloofsvragen onder de loep te nemen en te laten nemen en ik was blij met elke reactie die mij weer verder aan het denken zette... Daarbij was het een goede gelegenheid om nu eens daadwerkelijk onder woorden te brengen wat me bewust en soms aanvankelijk ook onbewust drijft "in leven en sterven"...

Ook leuk om terug te horen dat ook anderen zo af en toe iets nuttigs oppikten uit mijn schrijfsels en hardop uitgesproken gedachten...

Dit forum heeft me dichter bij mijn Heer en Heiland gebracht... En dichter bij heel veel andere geloofsgenoten... En dichter bij mezelf...
God dank voor dat alles!!
'De roeping van de mens is mens te zijn!'

Pottenbakker

  • Berichten: 82
    • Bekijk profiel
afscheidtopic voor deelnemers, lezers en passanten
« Reactie #39 Gepost op: februari 27, 2013, 08:55:48 pm »
Hartelijke groeten aan alle medeforummers,
met de volgende woorden van Psalm 103:
Loflied voor God menigvuldige genade
103 SV.
1 Een psalm van David. Loof den HEERE, mijn ziel, en al wat binnen in mij is, Zijn heiligen Naam.
2 Loof den HEERE, mijn ziel, en vergeet geen van Zijn weldaden;
3 Die al uw ongerechtigheid vergeeft, die al uw krankheden geneest;
4 Die uw leven verlost van het verderf, die u kroont met goedertierenheid en barmhartigheden;
5 Die uw mond verzadigt met het goede, uw jeugd vernieuwt als eens arends.
6 De HEERE doet gerechtigheid en gerichten al dengenen, die onderdrukt worden.
7 Hij heeft Mozes Zijn wegen bekend gemaakt, den kinderen Israëls Zijn daden.
8 Barmhartig en genadig is de HEERE, lankmoedig en groot van goedertierenheid.
9 Hij zal niet altoos twisten, noch eeuwiglijk den toorn behouden.
10 Hij doet ons niet naar onze zonden, en vergeldt ons niet naar onze ongerechtigheden.
11 Want zo hoog de hemel is boven de aarde, is Zijn goedertierenheid geweldig over degenen, die Hem vrezen.
12 Zo ver het oosten is van het westen, zo ver doet Hij onze overtredingen van ons.
13 Gelijk zich een vader ontfermt over de kinderen, ontfermt Zich de HEERE over degenen, die Hem vrezen.
14 Want Hij weet, wat maaksel wij zijn, gedachtig zijnde, dat wij stof zijn.
15 De dagen des mensen zijn als het gras, gelijk een bloem des velds, alzo bloeit hij.
16 Als de wind daarover gegaan is, zo is zij niet meer, en haar plaats kent haar niet meer.
17 Maar de goedertierenheid des HEEREN is van eeuwigheid en tot eeuwigheid over degenen, die Hem vrezen, en Zijn gerechtigheid aan kindskinderen;
18 Aan degenen, die Zijn verbond houden, en die aan Zijn bevelen denken, om die te doen.
19 De HEERE heeft Zijn troon in de hemelen bevestigd, en Zijn Koninkrijk heerst over alles.
20 Looft den HEERE, Zijn engelen! gij krachtige helden, die Zijn woord doet, gehoorzamende de stem Zijns woords.
21 Looft den HEERE, al Zijn heirscharen! gij Zijn dienaars, die Zijn welbehagen doet!
22 Looft den HEERE, al Zijn werken! aan alle plaatsen Zijner heerschappij. Loof den HEERE, mijn ziel!  
 Een hartelijke groet.

elle

  • Moderator
  • Berichten: 7583
  • The way of the leaf
    • Bekijk profiel
afscheidtopic voor deelnemers, lezers en passanten
« Reactie #40 Gepost op: februari 27, 2013, 09:08:35 pm »
Mensen...
Voor mij voelt het ook raar. 't Is de eerste keer dat een forum eerder afscheid neemt van mij dan ik van een forum. :+ Ik heb me nog niet ergens anders aangemeld; als, dan wordt het denk ik credible. Het zal er anders zijn, al zie ik diverse oudgedienden daar ook aanwezig zijn.  

Ik wil jullie ook bedanken! In tijden dat de werkdruk hoog is, is het erg prettig om te kunnen modereren 'op de topic reports'. Daar was jullie hulp erg welkom, al oordeelden we als crew soms anders.
Los daarvan was ik een user van het forum en heb ik veel geleerd en nieuwe inzichten gekregen. Naast jullie dank ik de Heer hierom. Ik meen met regelmaat God hier op het forum aan het werk te hebben gezien. Soms in passanten die met een korte vraag langs kwamen, en soms in de ontwikkeling die users doormaakten. God zal voor de zijnen zorgen, ook zonder GKv-forum.

Het ga jullie allen goed.

ps: irc blijft bestaan, in al haar idlende glorie. Dat valt buiten de greep van het deputaatschap.
"Ask not what the Body can do for you. Ask what you can do for the Body."[/]

Antonius

  • Berichten: 1539
  • Alle begin is moeilijk
    • Bekijk profiel
afscheidtopic voor deelnemers, lezers en passanten
« Reactie #41 Gepost op: februari 27, 2013, 09:08:37 pm »
Via duizend wegen hier samen gebracht, en op duizend wegen zend Hij ons weer uit!
Heel mooi Small brother
Gegroet!
Mislukkingen, een kans om op nieuw te beginnen

Fotogravinnetje

  • Moderator
  • Berichten: 3905
  • Crimpen op den Yssel
    • Bekijk profiel
afscheidtopic voor deelnemers, lezers en passanten
« Reactie #42 Gepost op: februari 27, 2013, 09:19:02 pm »
Ik kan niet beweren dat dit het eerste forum is dat ophoudt voor ik zelf weg ga. Wel is dit het enige forum waar ik al meer dan 10 jaar (oke, oke, 10 jaar en 1 week om precies te zijn) met grote regelmaat lees, en iets minder vaak reageer.
Voor mij heeft dit forum mij vooral geleerd wat de overeenkomsten zijn met de RKK, in plaats van de nadruk op de verschillen die er toch ook zijn. Met grote interesse heb ik discussies met andersdenkenden gevolgd: JG's, moslims etc.
Ook heb ik vanaf de tijd dat ik bezig was een diagnose te krijgen hier van me af kunnen schrijven in m'n eigen blog. Tot ik daar steeds minder behoefte aan kreeg, omdat ik het leven met Wybo ging delen.
De laatste paar jaar heb ik ook als moderator af en toe wat gedaan, al had ik het over het algemeen vrij rustig in 'mijn' subforum GL.
Ik ga dit forum en de mensen van het forum wel missen, voor zover ik ze niet op credible en/of op irc terug zie. Dit was toch ook een eigen community. Het verleden komt nooit terug, maar gelukkig hebben we uitzicht op iets veel beters dan internetfora. Een veel grotere en betere community, in volle vrede met God!
computerfout: een vreemde een in de byte

pyro

  • Berichten: 779
    • Bekijk profiel
afscheidtopic voor deelnemers, lezers en passanten
« Reactie #43 Gepost op: februari 27, 2013, 09:49:48 pm »

quote:

St. Ignatius schreef op 27 februari 2013 om 15:19:
Aan de andere kant is mij ook duidelijk geworden dat ik totaal niets heb met de evangelische en charismatische geloofsbeleving. Bij sommige redeneringen en argumenten (of tekstplukkerij) van deze users rezen me de haren te berge. Ik heb tot nu toe bij sommigen opvattingen nog steeds de vraag of de inhoud überhaupt nog wel binnen het christendom valt. Ook bij andere varianten kwam je dit tegen. Vaak werden dit soort argumenten naar voren gebracht met zo’n stelligheid alsof men het ter plekke had bedacht , en vaak werd dat dan gelardeerd met anti-paapse sentimenten die mijn ergernis nog eens extra aanwakkerden. De complete onwetendheid over de historie van het christendom is ook zoiets wat mij meermalen heeft verbaasd. Bepaalde amerikaanse leerstellingen werden verkocht alsof ze rechtstreeks uit vroeg-semitische teksten waren gehaald. Maar naderhand toch echt uit de New Yorkse koker van het wachttorengenootschap bleken te komen. Daarbij komen de ellenlange discussies met BeePee meteen in herinnering. Naast verbazing leverde dat ook vaak hilarische posts op. Met name een vermeend tapijtje in een kerk in Italie staat mij nog bij, die volgens de weeteegee ceedee van BeePee was aangeschaft om de godsnaam te bedekken.
Beepee, ja die heeft wel een indruk achtergelaten met z'n topic van honderden pagina's lang. Of het een verdienste is als je op zo'n manier de boeken ingaat laat ik maar even in het midden: met zulke ideeen, even hardnekkig als negatief tegenover de complete christenheid, doe je dus niemand recht. Volgens mij dreef hij, met zijn anti-theologische methode van discussieren, de arme Nunc vrijwel tot wanhoop. Maar hij beperkte zich wel tot 'zijn' ene topic, dus opdringerig was hij niet. Beepee met zijn houtkloof-machine; ik vraag me af hoe het nu met hem gaat.
« Laatst bewerkt op: februari 27, 2013, 09:50:02 pm door pyro »

grondig christelijk

  • Berichten: 3071
  • Wat was, Dat is, Zal zijn
    • Bekijk profiel
afscheidtopic voor deelnemers, lezers en passanten
« Reactie #44 Gepost op: februari 27, 2013, 10:02:07 pm »
komen toch wat emoties los? Allemaal bedankt en de zegen van de Eeuwige

Peter Tiggelaar Grondig Christelijk en voor heen een wat ongenuanceerder kajem2001, maar alles wendt en leert)
« Laatst bewerkt op: februari 27, 2013, 10:03:38 pm door grondig christelijk »

wimnusselder

  • Berichten: 727
    • Bekijk profiel
afscheidtopic voor deelnemers, lezers en passanten
« Reactie #45 Gepost op: februari 27, 2013, 10:18:57 pm »
Hoi elle,

quote:

Wat is dat en waar vind ik dat en wie is daar welkom?

Met v&Vriendengroet,

Wim

elle

  • Moderator
  • Berichten: 7583
  • The way of the leaf
    • Bekijk profiel
afscheidtopic voor deelnemers, lezers en passanten
« Reactie #46 Gepost op: februari 27, 2013, 10:24:21 pm »
"Ask not what the Body can do for you. Ask what you can do for the Body."[/]

wimnusselder

  • Berichten: 727
    • Bekijk profiel
afscheidtopic voor deelnemers, lezers en passanten
« Reactie #47 Gepost op: februari 27, 2013, 10:26:34 pm »
Hoi mede-forummers,

Ik neem geen afscheid, want ik ben makkelijk genoeg te vinden en bereid op elke plek het gesprek voort te zetten.

Mooi om te zien hoe het eind van iets de waarde ervan bewust maakt.
Net zoals je een mens vaak het best, het volledigst leert kennen bij haar/zijn begrafenis, door de ogen en monden van velen die hun herinneringen delen aan de genade van God die zichtbaar werd in dat leven.
Wat ik me vooral zal herinneren is onze verbondenheid, God/Christus/Geest, die hier zichtbaar werd.

Met v&Vriendengroet,

Wim
06-24184801
wim.nusselder@antenna.nl

E-line

  • Berichten: 3300
  • 'tôôk-toktok'
    • Bekijk profiel
afscheidtopic voor deelnemers, lezers en passanten
« Reactie #48 Gepost op: februari 27, 2013, 10:49:23 pm »
Gek hoor, dit webstekje was een flinke tijd een belangrijk deel van mijn (intellectuele en spirituele) leven. Een aantal sporen van die tijd (en van het forum) zullen blijven, ook na morgen.
De afgelopen jaren heb ik het forum wat laten liggen, ik keek er wel zo nu en dan, maar heb niet meer echt bijgedragen. Ik was het wat moe geworden, en het gewone real life slokte mijn tijd en energie op.
Toch zal die tijd altijd een herinnering met een glinsterend randje blijven. Mooi om te zien hoe contacten groeiden, hartelijk werden, ondanks (of dankzij?) het missen van contact van aangezicht tot aangezicht. Een mooi beeld van hoe we God ook juist heel goed kunnen leren kennen door de geschreven tekst van de bijbel (al is het niet helemaal een sluitende overeenkomst).
Het was mij een genoegen en het ga jullie goed!

(en ik zal Nunc morgen nog even hierheen sturen voor zijn afscheidsrede :-))

Peter68

  • Berichten: 477
    • Bekijk profiel
afscheidtopic voor deelnemers, lezers en passanten
« Reactie #49 Gepost op: februari 27, 2013, 11:31:39 pm »
Dan neem ik ook maar afscheid, in elk geval van dit forum. Hopelijk lees ik nog bijdragen van jullie op andere fora. Ik ga het proberen op credible in eerste instantie. Heb als GKV-er jaren geleden eens op de site gekeken en stuitte op het forum. Heb lange tijd als lezer anoniem de topics gevolgd. Soms ook langere tijd niet, dan had ik weer veel in te halen. Uiteindelijk een jaar terug me aangemeld en nu stopt het dan. Ik wens een ieder de zegen van Onze Heer en hopelijk tot ziens!
Iedereen bedankt voor zijn of haar bijdrage aan dit forum, niet te vergeten de moderatoren!
Het ga jullie goed!