Auteur Topic: Nieuw Forum zoeken  (gelezen 14492 keer)

wimnusselder

  • Berichten: 727
    • Bekijk profiel
Nieuw Forum zoeken
« Reactie #50 Gepost op: februari 14, 2013, 09:53:26 pm »
In principe zie ik 2 soorten alternatieven voor dit forum, als het sluit.
Sommige voor- en nadelen zijn al gesuggereerd in dit topic en in "Einde van het forum".
Zou het mogelijk zijn om in dit topic een wat systematischer afweging te maken?
Als we dat een beetje gedisciplineerd en samen doen, kunnen we misschien een besluit nemen waar zoveel deelnemers hier in mee gaan, dat we naar dat andere forum datgene van de 'cultuur' hier kunnen verplaatsen wat we hier waarderen.

In principe zie ik drie soorten opties:
1) meegaan in de suggestie van de GKv (besloten in hun reden om dit forum te willen sluiten, voor zover tot nu toe bekend) om naar LinkedIn (of Facebook) te gaan
2) overstappen naar een ander bestaand forum
3) een nieuw forum starten

Allerdrie de opties bieden de mogelijkheid om met pseudoniemen (nepnamen) te werken en om met gesloten groepen of gedeelten te werken om de veiligheid te creëren die je nodig hebt om over sommige zaken te discussiëren.
Een nieuw forum starten, inrichten én vooral een enigszins stabiele en voldoende grote gebruikersgroep opbouwen is héél véél werk en kan makkelijk mislukken.

Persoonlijk vind ik beide doen (én nepnamen accepteren én geheel of gedeeltelijk gesloten) dubbelop.
Dat bevestigt (of creëert misschien zelfs) overdreven angst om uit te komen voor wat je vindt en voelt.
Op steeds meer plekken uit leren komen voor je geloof is mijns inziens een stap die sowieso goed is om vroeg of laat te zetten, zodat je persoonlijk steviger in je schoenen komt te staan en zodat we als christenen samen wat beter om leren gaan met de ontkerkelijking.
Een combinatie van 'open' en 'gesloten' discussie, waartussen je kunt switchen zonder heel andere mensen tegen te komen, lijkt mij de beste omgeving daarvoor.
Daarvoor moet wél duidelijk zichtbaar zijn wat open is (voor Google & co) en wat alleen zichtbaar is voor ingelogde leden; hier mis ik dat.
Leden die zich in het gesloten deel misdragen en het gevoel van veiligheid van anderen verminderen, waardoor ze de neiging krijgen om een nepnaam te gaan gebruiken, moeten daarop aangesproken worden.
Dat kan onderling, liefst per persoonlijk (niet voor anderen zichtbaar) bericht (in dit forum niet ingesteld als mogelijkheid), e-mail of telefoon.
Desnoods kunnen daar de moderatoren ingeschakeld worden.
Nog desnoodser kan dat publiekelijk.
Publieke kritiek op elkaars gedrag verpest de sfeer en vermindert daardoor het gevoel van veiligheid van anderen.

LinkedIn en Facebook bieden veel minder mogelijkheden dan een forum om onderwerpen in een structuur te hangen en later terug te vinden wat daarover gezegd is.
LinkedIn en vooral Facebook nodigen wél uit (of verleiden zelfs) tot levendiger uitwisselingen met als gevolg dat aandacht weggezogen wordt van forums en dat te kleine forums doodbloeden.

Wat mij zelf intrigeert is de mogelijkheid om communicatiemogelijkheden te combineren: een forum met open en gesloten gedeeltes, open en gesloten LinkedIn- en Facebook-groepen, misschien ook twitter etc. etc..
Je zou de inlogmogelijkheden van die verschillende 'communicatieplatforms' dan moeten koppelen, zodat je herkenbaar dezelfde mensen tegenkomt op die verschillende plekken, makkelijk tekst heen en weer kunt kopiëren en dus één gemeenschap vormt die van verschillende communicatie-middelen gebruik maakt.
Net zoals in het leven buiten cyberspace met dezelfde mensen zowel per telefoon, per brief, in het café, in de kerk en bij elkaar thuis kunt communiceren.
Ieder kan dan zijn eigen combinatie van opties kiezen.

Net zoals je in huiskamer niet zo gauw wildvreemden binnenlaat of er in elk geval zo snel mogelijk achter probeert te komen wat voor vlees je in de kuip hebt, zo zou je als gemeenschap ook bepaalde plekken moeten hebben waar je alleen mee mag praten als je bereid bent je 'bloot' te geven (je echte naam te gebruiken en contactgevens achter te laten waardoor je ook te vinden bent als je niet meer reageert op kritiek op je gedrag).
Door je op die manier kwetsbaar op te stellen help je anderen om dat ook te doen en gaat geleidelijk iedereen voorzichtiger met elkaar om.
Dat creëert een sfeer waarin het makkelijker wordt om over iets gevoeligs als geloof te 'praten'.
Ja, anoniem blijven is gemakkelijker, maar ook gemakzuchtiger en komt de kwaliteit van de gemeenschap niet ten goede.
Er zijn overgangsvormen en combinaties te verzinnen en te ontwikkelen (desnoods door een softwareleverancier maatwerk te laten bouwen, als je met genoeg gebruikers bent om de kosten daarvan samen op te kunnen brengen): in de trein leg je tenslotte ook niet je hele liefdesleven bloot binnen gehoorsafstand van al te veel medereizigers en wie dat tegenwoordig wel doet, loopt in elk geval niet met een naambordje op, maar je kunt wél de medereizigers herkennen waarmee je in een andere context wél bereid bent dieper te gaan.

Met v&Vriendengroet,

Wim

Trajecto

  • Berichten: 4990
  • Nulla aetas ad discendum sera
    • Bekijk profiel
Nieuw Forum zoeken
« Reactie #51 Gepost op: februari 17, 2013, 05:49:20 pm »
Ik weet niet of het de bedoeling is dat we nu op je post antwoorden Wim, maar ik zie geen berichten vanuit het beslissingslevel van de GKv -- waarop ik eigenlijk wachtte -- en ik antwoord toch maar even, dus.
Het lijkt mij het meest overzichtelijk hier even je drie punten te pakken en daar een kort commentaartje op te geven.

quote:

wimnusselder schreef op 14 februari 2013 om 21:53:
In principe zie ik 2 soorten alternatieven voor dit forum, als het sluit.
Sommige voor- en nadelen zijn al gesuggereerd in dit topic en in "Einde van het forum".
Zou het mogelijk zijn om in dit topic een wat systematischer afweging te maken?
Als we dat een beetje gedisciplineerd en samen doen, kunnen we misschien een besluit nemen waar zoveel deelnemers hier in mee gaan, dat we naar dat andere forum datgene van de 'cultuur' hier kunnen verplaatsen wat we hier waarderen.

In principe zie ik drie soorten opties:
1) meegaan in de suggestie van de GKv (besloten in hun reden om dit forum te willen sluiten, voor zover tot nu toe bekend) om naar LinkedIn (of Facebook) te gaan
2) overstappen naar een ander bestaand forum
3) een nieuw forum starten


ad 1: Kan en daarbij zal ik hoogstwaarschijnlijk niet gaan participeren.
ad 2: Kan, maar het lijkt me moeilijk om daarin de mensen tot een consensus te krijgen.
ad 3: Als dit forum niet kan doorstarten geef ik daaraan de voorkeur. Ik zal graag meedoen met een nieuw vervangend forum.

Opmerking 1:
De dingen in verband met de sluiting en wat we vinden staan nu te veel gespreid in diverse topics en zo komt er eigenlijk niets anders uit dan alleen die sluiting, zo vrees ik. De tijd vanaf de bekendmaking is kort maar wel lang genoeg voor wat ik zag(/zie) gebeuren: eerst een opschrikken en dingen formuleren die het belang van het forum onderstrepen en vervolgens terugkeer naar "de orde van de dag" en af en toe opmerken dat het forum straks sluiten gaat, maar meestal zonder daarbij te zeggen dat men dat niet wil.

Opmerking 2:
Wim, allerlei gedachten over nieuw-soortige constructies die wellicht op klantenwens te maken zijn, zijn misschien wel mooi, maar ik vrees dat het te kort dag is voor dat soort overwegingen. Voordat er een uitvoerbaar plan uit zoiets komt is het forum al gesloten en verleden tijd, vrees ik.

gaitema

  • Berichten: 10169
  • Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Nieuw Forum zoeken
« Reactie #52 Gepost op: februari 19, 2013, 10:04:59 am »
Trajecto: ik heb nu twee woorden geleerd. Participeren en een consensus maken :)
Ik ben het met je eens overigens.

Daarbij begrijp ik uit Wims verhaal en bedacht ik me zelf ook: dat het eigenlijk een te kort dag is om een nieuw forum op te zetten en het is maar de vraag of het een lang leven heeft.

Conclusie: het lijkt me persoonlijk het beste om elders te gaan kijken.
Ik zelf heb besloten twee nieuwe forums op te gaan:
Setfire en Credible
Een nieuwe start is een nieuw begin

callista

  • Berichten: 529
    • Bekijk profiel
Nieuw Forum zoeken
« Reactie #53 Gepost op: februari 19, 2013, 04:11:00 pm »

quote:

gaitema schreef op 19 februari 2013 om 10:04:


Conclusie: het lijkt me persoonlijk het beste om elders te gaan kijken.
Ik zelf heb besloten twee nieuwe forums op te gaan:
Setfire en Credible
heb je ook onderzocht of ze daar wel goeie, lekkere en zuivere koffie serveren? :9
« Laatst bewerkt op: februari 19, 2013, 04:11:38 pm door callista »

Peter68

  • Berichten: 477
    • Bekijk profiel
Nieuw Forum zoeken
« Reactie #54 Gepost op: februari 19, 2013, 10:19:32 pm »

quote:

callista schreef op 19 februari 2013 om 16:11:
[...]


heb je ook onderzocht of ze daar wel goeie, lekkere en zuivere koffie serveren? :9
Daar zorgt Trajecto vast wel voor!

Peter68

  • Berichten: 477
    • Bekijk profiel
Nieuw Forum zoeken
« Reactie #55 Gepost op: februari 19, 2013, 10:32:51 pm »

quote:

gaitema schreef op 19 februari 2013 om 10:04:
Trajecto: ik heb nu twee woorden geleerd. Participeren en een consensus maken :)
Ik ben het met je eens overigens.

Daarbij begrijp ik uit Wims verhaal en bedacht ik me zelf ook: dat het eigenlijk een te kort dag is om een nieuw forum op te zetten en het is maar de vraag of het een lang leven heeft.

Conclusie: het lijkt me persoonlijk het beste om elders te gaan kijken.
Ik zelf heb besloten twee nieuwe forums op te gaan:
Setfire en Credible
Ik heb me ook maar eens gemeld op credible, ben benieuwd!

grondig christelijk

  • Berichten: 3071
  • Wat was, Dat is, Zal zijn
    • Bekijk profiel
Nieuw Forum zoeken
« Reactie #56 Gepost op: februari 19, 2013, 10:38:51 pm »
ongelofelijk en respectloos, in het menu is forum al weggehaald. Hier word ik toch echt verdrietig van. De arrogantie van GKV blijkt wederom!!
Ik kom hier via een omweg!!!

St. Ignatius

  • Berichten: 1753
  • Fiat mihi secundum verbum Tuum
    • Bekijk profiel
Nieuw Forum zoeken
« Reactie #57 Gepost op: februari 20, 2013, 12:17:30 am »
Ik was al actief op Credible, dus ik denk dat ik het daar maar bij hou.
"Men zou een pleister op vele wonden willen zijn..." (Etty Hillesum, 1942)

grondig christelijk

  • Berichten: 3071
  • Wat was, Dat is, Zal zijn
    • Bekijk profiel
Nieuw Forum zoeken
« Reactie #58 Gepost op: februari 20, 2013, 12:23:58 am »
:-)

quote:

St. Ignatius schreef op 20 februari 2013 om 00:17:
Ik was al actief op Credible, dus ik denk dat ik het daar maar bij hou.

gaitema

  • Berichten: 10169
  • Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Nieuw Forum zoeken
« Reactie #59 Gepost op: februari 20, 2013, 01:21:01 am »

quote:

Peter68 schreef op 19 februari 2013 om 22:32:
[...]

Ik heb me ook maar eens gemeld op credible, ben benieuwd!
d:)b  Ga ik morgen vandaag ook maar eens doen. Even de daad bij het woord voegen!
Een nieuwe start is een nieuw begin

gaitema

  • Berichten: 10169
  • Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Nieuw Forum zoeken
« Reactie #60 Gepost op: februari 20, 2013, 01:22:23 am »

quote:

grondig christelijk schreef op 19 februari 2013 om 22:38:
ongelofelijk en respectloos, in het menu is forum al weggehaald. Hier word ik toch echt verdrietig van. De arrogantie van GKV blijkt wederom!!
Ik kom hier via een omweg!!!

Daar liep ik ook tegen aan   }:|
Ach ja, lang leve de onderlingen verbondenheid!  |:(
Een nieuwe start is een nieuw begin

gaitema

  • Berichten: 10169
  • Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Nieuw Forum zoeken
« Reactie #61 Gepost op: februari 20, 2013, 01:23:24 am »

quote:

Peter68 schreef op 19 februari 2013 om 22:19:
[...]


Daar zorgt Trajecto vast wel voor!
Hij is al druk doende op Set Fire!  :P
Een nieuwe start is een nieuw begin

pjotr

  • Berichten: 388
    • Bekijk profiel
Nieuw Forum zoeken
« Reactie #62 Gepost op: februari 22, 2013, 09:23:46 pm »

quote:

Trajecto schreef op 22 februari 2013 om 20:29:
Gaan jullie nog wat schrijven over de forumsluiting?
Het is een beetje stilgevallen...

De afgelopen weken heb ik Setfire en Credible gevolgd. Setfire is nu een dooie boel, als je daar met alle gebruikers van hier naar toe gaat, kun je denk ik de sfeer van dit forum wel een beetje meenemen.

Als je naar Credible gaat, ga je op in de bestaande gebruikersgroep. Er zijn daar zoveel actieve onderwerpen, dat de onderwerpen die ik interessant vond, snel wegzakten. Het lijkt alsof het er wat vluchtiger toegaat dan hier. Minder grondig (ik bedoel niet oppervlakkig): men bijt zich minder vast, er is minder de neiging om iets tot op de bodem uit te zoeken. Maar dat is mijn indruk van maar enkele weken. Ik laat ook bepaalde onderwerpen (over de tien geboden en zo) bewust liggen, misschien dat het er daar grondiger aangepakt wordt. Tot nu toe vind ik Credible dus niet zo bevredigend.

Ik roep daarom iedereen op om naar Setfire te gaan. We kunnen enkele lopende discussies volgende week overzetten naar dat forum. En sommige dingen lopen daar al. Trajecto schenkt daar bijvoorbeeld ook koffie en hij zal daar ook wel thee hebben voor Wim.

wimnusselder

  • Berichten: 727
    • Bekijk profiel
Nieuw Forum zoeken
« Reactie #63 Gepost op: februari 22, 2013, 10:55:26 pm »
Hoi pjotr,

quote:

pjotr schreef op 22 februari 2013 om 21:23:
Ik roep daarom iedereen op om naar Setfire te gaan. [...] Trajecto [...] zal daar ook wel thee hebben voor Wim.

Dat geeft natuurlijk de doorslag!  ;)
Dan zal ik daar ook verdere updates verstrekken over de voortgang van de contacten tussen werkgroep geloofsgesprekken en (de verantwoordelijken binnen) de GKv (voor het besluit tot sluiting van dit forum) en anderen over samenwerking tussen plekken op internet waar christenen over de kerkmuren heen met elkaar ingesprek zijn.
Serieus: we kunnen het besluit welk forum het wordt (waar zoveel mogelijk van ons naartoe verhuizen om onze onderlinge band zoveel mogelijk vast te houden) nog uitstellen tot uiterlijk a.s. donderdag 28 februari, gezien het risico dat dit forum vrijdag niet meer te bereiken is.

Hoe dacht je 'discussies hier vandaan over te zetten' naar een ander forum?

Met v&Vriendengroet,

Wim

Trajecto

  • Berichten: 4990
  • Nulla aetas ad discendum sera
    • Bekijk profiel
Nieuw Forum zoeken
« Reactie #64 Gepost op: februari 22, 2013, 11:11:07 pm »
http://www.animaatjes.nl/mini-plaatjes/mini-plaatjes/eten-en-drinken/animaatjes-eten-en-drinken-26506.gif Voilà! :)

wimnusselder

  • Berichten: 727
    • Bekijk profiel
Nieuw Forum zoeken
« Reactie #65 Gepost op: februari 22, 2013, 11:19:22 pm »
Hoi Trajecto,

quote:

Dank je, maar is thee hier niet een tikkeltje off-topic? :P
Pas op hoor, anders riskeren we een slotje! ;)

Met v&Vriendengroet,

Wim

Trajecto

  • Berichten: 4990
  • Nulla aetas ad discendum sera
    • Bekijk profiel
Nieuw Forum zoeken
« Reactie #66 Gepost op: februari 22, 2013, 11:22:12 pm »
Ooow ja, dat is waar. Sorry elle ik liet me even gaan in mijn vrijgevigheid voor Wim die zo goed voor ons bemiddelt! :P

Trajecto

  • Berichten: 4990
  • Nulla aetas ad discendum sera
    • Bekijk profiel
Nieuw Forum zoeken
« Reactie #67 Gepost op: februari 25, 2013, 06:47:39 pm »
Gaarne even aandacht voor mijn oproep hier:
Trajecto in "Einde van het forum"

(We hebben een aantal topics over de forumsluiting dus hier maar even een link.)

pjotr

  • Berichten: 388
    • Bekijk profiel
Nieuw Forum zoeken
« Reactie #68 Gepost op: februari 26, 2013, 12:35:28 pm »

quote:

wimnusselder schreef op 22 februari 2013 om 22:55:
Serieus: we kunnen het besluit welk forum het wordt (waar zoveel mogelijk van ons naartoe verhuizen om onze onderlinge band zoveel mogelijk vast te houden) nog uitstellen tot uiterlijk a.s. donderdag 28 februari, gezien het risico dat dit forum vrijdag niet meer te bereiken is.

Hoe dacht je 'discussies hier vandaan over te zetten' naar een ander forum?

Voor mij is er momenteel niet zoveel interessants bij. Ik hou van serieuze, diepgaande discussies, maar de discussies die dat in potentie zijn, worden gedomineerd door preken en daar heb ik een hekel aan.

Ik wil wel kijken of ik vóór donderdag op Setfire een nieuw onderwerp kan starten.

Wat betreft het overzetten: als iemand zo enthousiast is dat hij of zijn een bestaande discussie wil overzetten, dan kan dat alleen met eigen posts en met posts van mensen die daarvoor toestemming geven. Een post kan mijns inziens inclusief quotes worden overgezet, als de bron op het nieuwe forum maar duidelijk is (bron: user op gkv-forum).

wimnusselder

  • Berichten: 727
    • Bekijk profiel
Nieuw Forum zoeken
« Reactie #69 Gepost op: februari 26, 2013, 12:58:02 pm »
Hoi pjotr,

quote:

pjotr schreef op 26 februari 2013 om 12:35:
Ik hou van serieuze, diepgaande discussies, maar de discussies die dat in potentie zijn, worden gedomineerd door preken en daar heb ik een hekel aan.
Geen ruimte voor serieuze discussie en liturgie gedomineerd door een preek was een van de redenen voor mij om de Gereformeerde Kerk van mijn vader vaarwel te zeggen 35 jaar geleden... :P

quote:

Een post kan mijns inziens inclusief quotes worden overgezet, als de bron op het nieuwe forum maar duidelijk is (bron: user op gkv-forum).
Technisch kan dat als er gelinkt kan worden naar individuele posten in een archief, ja.
Hoe ligt dat volgens jou juridisch?

Hele discussies overzetten ook zonder toestemming moet m.i. ook kunnen als de GKv (mede)eigenaar is/wordt van het nieuwe forum.
Dat lijkt me vergelijkbaar met software-update en/of serververhuizing, maar ik ben geen jurist.

Met v&Vriendengroet,

Wim

pjotr

  • Berichten: 388
    • Bekijk profiel
Nieuw Forum zoeken
« Reactie #70 Gepost op: februari 26, 2013, 01:15:15 pm »

quote:

wimnusselder schreef op 26 februari 2013 om 12:58:
Geen ruimte voor serieuze discussie en liturgie gedomineerd door een preek was een van de redenen voor mij om de Gereformeerde Kerk van mijn vader vaarwel te zeggen 35 jaar geleden... :P
Kun je nagaan hoe lang preken al uit de tijd zijn...

quote:


Technisch kan dat als er gelinkt kan worden naar individuele posten in een archief, ja.
Hoe ligt dat volgens jou juridisch?

Hele discussies overzetten ook zonder toestemming moet m.i. ook kunnen als de GKv (mede)eigenaar is/wordt van het nieuwe forum.
Dat lijkt me vergelijkbaar met software-update en/of serververhuizing, maar ik ben geen jurist.
Ik bedoelde niks technisch, gewoon handmatig. Je kunt bijvoorbeeld de openingspost kopiëren en enkele van de laatste reacties. Eventueel vat je het nog samen wat er aan argumenten de revue is gepasseerd. Het is even wat werk, maar je kunt, als het archief blijft bestaan, altijd verwijzen naar de discussie op dit forum.

small brother

  • Berichten: 1309
    • Bekijk profiel
Nieuw Forum zoeken
« Reactie #71 Gepost op: februari 26, 2013, 01:24:42 pm »

quote:

pjotr schreef op 26 februari 2013 om 12:35:
Ik hou van serieuze, diepgaande discussies, maar de discussies die dat in potentie zijn, worden gedomineerd door preken en daar heb ik een hekel aan.
http://1.bp.blogspot.com/-IRt-r_of35Q/T-swRbnKXtI/AAAAAAAAJQI/il7gyiHhr70/s400/cinderellaslippersmall+(1).jpg

Alleen de mooiste schoen wordt aangereikt,
als symbool van selectie en erkenning,
door dienaren van de koning.

Die trek je niet aan;
dat wordt voor je gedaan. :+ :+

Droppy

  • Berichten: 223
  • solo christo
    • Bekijk profiel
Nieuw Forum zoeken
« Reactie #72 Gepost op: februari 26, 2013, 01:27:19 pm »

quote:

small brother schreef op 26 februari 2013 om 13:24:
[...]

[afbeelding]

Alleen de mooiste schoen wordt aangereikt,
als symbool van selectie en erkenning,
door dienaren van de koning.

Die trek je niet aan;
dat wordt voor je gedaan. :+ :+
d:)b
....easy does it....

pjotr

  • Berichten: 388
    • Bekijk profiel
Nieuw Forum zoeken
« Reactie #73 Gepost op: februari 26, 2013, 01:41:36 pm »

quote:

small brother schreef op 26 februari 2013 om 13:24:
[...]

[afbeelding]

Alleen de mooiste schoen wordt aangereikt,
als symbool van selectie en erkenning,
door dienaren van de koning.

Die trek je niet aan;
dat wordt voor je gedaan. :+ :+
Gelukkig zijn er steeds vaker plaatjes bij de preek...

small brother

  • Berichten: 1309
    • Bekijk profiel
Nieuw Forum zoeken
« Reactie #74 Gepost op: februari 28, 2013, 08:42:19 am »
http://www.great-quotes.com/static/managed_images/D8/D8655312-736F-11E1-9569-B4E799E8981D.jpg

Betrokkenheid gaat niet via wegen van eenstemmigheid;
maar via vele soorten van geraaktheid.

Ik wens iedereen betrokkenheid toe
in de wetenschap dat het betere deel,
van rust en harmonie in heerlijkheid;
is beloofd en voorzegd, en toebereid
voor de mensen van Gods welbehagen.

Tot Ziens !

http://www.desktopwallpaperhd.net/wallpapers/13/c/background-bridge-tower-casting-londons-dazzles-sky-night-london-wallpapers-fireworks-red-135660.jpg
« Laatst bewerkt op: februari 28, 2013, 08:46:12 am door small brother »

wimnusselder

  • Berichten: 727
    • Bekijk profiel
Nieuw Forum zoeken
« Reactie #75 Gepost op: februari 28, 2013, 09:32:57 am »

quote:

small brother schreef op 28 februari 2013 om 08:42:
Betrokkenheid gaat niet via wegen van eenstemmigheid;
maar via vele soorten van geraaktheid.
amen

quote:

... het betere deel,
van rust en harmonie in heerlijkheid;
is beloofd en voorzegd, en toebereid
voor de mensen van Gods welbehagen.
Wat mij betreft hier en nu, maar daarover verschillen de inzichten/inspiratiebronnen.

Met v&Vriendengroet,

Wim

small brother

  • Berichten: 1309
    • Bekijk profiel
Nieuw Forum zoeken
« Reactie #76 Gepost op: februari 28, 2013, 09:51:20 am »

quote:

wimnusselder schreef op 28 februari 2013 om 09:32:

quote:

small brother schreef:
... het betere deel,
van rust en harmonie in heerlijkheid;
is beloofd en voorzegd, en toebereid
voor de mensen van Gods welbehagen.

Wat mij betreft hier en nu, maar daarover verschillen de inzichten/inspiratiebronnen.
Met v&Vriendengroet,
Wim

Ik bedoel een nòg beter deel Wim; nòg beter dan dat van hier en nu !   :+
 
Het ga je goed, Wim !

wimnusselder

  • Berichten: 727
    • Bekijk profiel
Nieuw Forum zoeken
« Reactie #77 Gepost op: februari 28, 2013, 12:04:28 pm »
Hoi small brother,

quote:

small brother schreef op 28 februari 2013 om 09:51:
nòg beter dan dat van hier en nu!
De Geest (één met God en Christus) wordt vaak verbeeld als een duif.
Die vogel hebben we niet alleen in onze handen (God's instrumenten in deze wereld!), maar zelfs op onze tong en in ons hart gelegd gekregen.
Ik voel me niet Geroepen om me druk te maken over eventuele vogels in de lucht.

Het gaat je goed.

Met v&Vriendengroet,

Wim