Auteur Topic: Einde van het forum  (gelezen 41673 keer)

HarryK

  • Berichten: 288
    • Bekijk profiel
Einde van het forum
« Reactie #300 Gepost op: februari 26, 2013, 10:33:24 pm »

quote:

Pooh schreef op 25 februari 2013 om 23:32:
In dit topic is echt geen enkel argument genoemd dat ik niet naar deputaten heb doorgegeven. Natuurlijk weet ik als admin prima dat er een groep users heel verdrietig en boos gaat zijn als je besluit te stoppen. Maar het staat deputaten uiteraard vrij om hierin te beslissen. Het is hun geld, hun website, hun strategie.


Pooh en Elle en andere beheerders, allereerst ook van mijn kant dank en waardering voor jullie werk en inzet.

Maar Pooh, wat je hier schrijft klopt gewoon niet.
Deputaten moeten de taken uitvoeren die hen door de Generale Synode (GS) zijn opgedragen. Zij kunnen wat mij betreft niet zomaar besluiten om een forum aan de kant te zetten, en helemaal niet als ik even de recente geschiedenis bekijk.

Door de GS van Zwolle-Zuid 2008 stond heel nadrukkelijk in de taakopdracht:
de website www.gkv.nl en de organisatie daarachter verder te ontwikkelen, waarbij in het bijzonder te denken is aan de voorgenomen restyling, de ontwikkeling van het forum, nieuwe media en de aanpassing van het project- en redactiestatuut;
(Acta artikel 136, besluit 5.c.)
Dit was toen nog een taak van/voor de deputaten Generaal Synodale Publicaties (GSP).

Door de GS van Harderwijk 2011 zijn de taken van de deputaten GSP overgeheveld naar het deputaatschap Administratieve Organisatie, met als taakopdracht: zorg te dragen voor de instandhouding en verdere ontwikkeling van de website gkv.nl en de organisatie daarachter met gebruikmaking van de mogelijkheden van de nieuwe media;.
(Bijlage 1 bij hoofdstuk 9, artikel 5.)

Wat mij opvalt dat dus de eerste GS opdracht geeft voor de ontwikkeling van het forum (wat is daar mee gebeurd, hoe heeft men het forum gepromoot? Dat zou ik best wel eens willen weten, juist omdat ik nu net een aantal maanden geleden weer actiever was geworden op het forum met ook het doel om het in mijn omgeving wat meer te promoten als gelegenheid voor informatie-vergaring en -uitwisseling, voor serieuze gesprekken en simpeler ontmoetingen).

En vervolgens zie ik dat nu de opdracht ruimer is, nl. "gebruik maken van mogelijkheden van nieuwe media".
Daarin zie ik eerder dat men het forum extra mogelijkheden geeft om bijv. met smart-phones en tabblets het forum goed te kunnen benaderen, en dergelijke.
Niet om een serieuze plek om te discussiëren en te ontmoeten 'zo maar' wegte doen en te verwijzen naar de commerciële en opervlakkige ontmoetingsplekken als een facebook.

Ik begrijp best dat wanneer de bezoekersaantallen tegenvallen en er problemen zijn met de software, dat het makkelijk is om de boel te sluiten.
Maar voor mijn gevoel voldoen de deputaten hiermee niet aan hun taakstelling en aan de doelstellingen van de website + forum, en is bovendien de manier waarop het gebeurt op z'n minst niet netjes te noemen.

Een vergelijking met het sluiten van een kroeg slaat nergens op.
Vergelijk het dan met de discussie over het wel of niet sluiten van een kerk.
Dat doet een kerkenraad ook niet zomaar op eigen inititatief, maar dat hoort een gemeente te doen.

Ten slotte:
Het geld komt van alle GKv-kerkleden, die via quota hun bijdragen betalen.
In die zin zijn GKv-leden ook een beetje te beschouwen als aandeelhouders.

Allemaal argumenten die voor mij het besluit om het forum te eindigen erg discutabel maken.
En wat mij betreft ook erg slordig om er dan niet eerst voor te zorgen dat er een alternatief forum is dat vergelijkbaar is en waarvoor wat moeite wordt gedaan om de overstap voor de actieve gebruikers wat makkelijker te realiseren.
Voor mij een dikke MIN voor deputaten en Gkv.

(N.B. Ik ben zelf lid van een GKv-gemeente in Assen.)
Dear Jesus, i have a problem ... it's me

Dear child, I have the answer ... it's Me

Pooh

  • Administrator
  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 5794
    • Bekijk profiel
Einde van het forum
« Reactie #301 Gepost op: februari 26, 2013, 11:01:33 pm »
Wat ik bedoelde te zeggen: Ik ben geen deputaat, en deputaten zijn geen verantwoording verschuldigd aan mij. Ook zijn deputaten geen verantwoording verschuldigd aan users. In die zin zijn ze dus volledig 'vrij' om te beslissen wat ze willen.

Uiteraard zijn deputaten wel verantwoording verschuldigd aan de synode, en via die weg aan de kerken en de leden van die kerken. Of ze daarin juist gehandeld hebben kan ik niet overzien, en gaat ook volledig buiten de scope van dit topic. Als je daar vragen over hebt, wend je dan vooral tot deputaten zelf.

Riemer Lap

  • was: okidoki
  • Berichten: 8804
  • @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
Einde van het forum
« Reactie #302 Gepost op: februari 27, 2013, 12:15:44 am »
zinloos.
« Laatst bewerkt op: februari 27, 2013, 12:15:41 pm door Riemer Lap »
Mail me maar als je wat wilt weten

wimnusselder

  • Berichten: 727
    • Bekijk profiel
Einde van het forum
« Reactie #303 Gepost op: februari 27, 2013, 07:26:43 am »
Hoi Riemer,

quote:

Riemer Lap schreef op 27 februari 2013 om 00:15:
Waarom reageren [de deputaten] niet [zelf hier]?
Ik zou dat inmiddels kunnen uitleggen (met een zekere foutenmarge), maar het wordt me (terecht) niet in dank afgenomen als ik dat (als niet-GKv-er) hier (publiekelijk) doe.
Het heeft geen zin om die vraag hier te herhalen, dus zul je binnenkerkelijke wegen moeten zoeken om antwoord op die vraag te krijgen.

Met v&Vriendengroet,

Wim
06-24184801
« Laatst bewerkt op: februari 27, 2013, 07:27:20 am door wimnusselder »

small brother

  • Berichten: 1309
    • Bekijk profiel
Einde van het forum
« Reactie #304 Gepost op: februari 27, 2013, 10:21:31 am »

quote:

Pooh schreef op 26 februari 2013 om 23:01:
Wat ik bedoelde te zeggen: Ik ben geen deputaat, en deputaten zijn geen verantwoording verschuldigd aan mij. Ook zijn deputaten geen verantwoording verschuldigd aan users. In die zin zijn ze dus volledig 'vrij' om te beslissen wat ze willen.

Uiteraard zijn deputaten wel verantwoording verschuldigd aan de synode, en via die weg aan de kerken en de leden van die kerken. Of ze daarin juist gehandeld hebben kan ik niet overzien, en gaat ook volledig buiten de scope van dit topic. Als je daar vragen over hebt, wend je dan vooral tot deputaten zelf.

Eigenlijk is het wel grappig. Ik bedoel het niet vervelend. Misschien is anecdotisch een betere term. Maar dit is dus exact waardoor ik op het forum terecht gekomen men: de kerkelijke weg volgen is het enige dat kan en dat mag en dat werkt, maar dan wel via niet-publieke beslotenheid. En wat blijkt: dat werkt [anders]. Volg je die weg, dan wordt je jaren op on-hold gezet en misschien van kastje via de muur naar de woestijn gestuurd. De woestijn, dat is: monddood tegenover kerk en tegenover eigen plaatselijke gemeente. Als je je netjes gedraagt. Dat werkt heel goed voor de rust en de eenheid en de structurele omgang met bezwaren; en daarmee met een zuivere omgang met elkaar.
Maar ik heb het persoonlijke daarvan afwijkende a-typische gevoelen dat in het leven beter om te gaan is met met vrijzinnigen die weten wat ze zeggen en er ook voor staan, dan met oprechten die niet aanspreekbaar zijn, en als het erop aan komt niet de kennis en niet de competentie hebben om er zelf bij betrokken te kunnen geraken. Want echt gemeenschap zijn gaat via lijnen van betrokkenheid in elkaars lasten dragen waar het hart van overtuigd raakt; en niet via zuiverheid in formele wegingen van alle betrokken belangen. Het is beter een tegenstander te hebben die in oprechtheid tegen je vecht, dan een medestander die door formaliteiten zich buiten jouw wereld bevindt.

Want dan krijgt de persoonlijke relatie iets geforceerds en iets onheus'.
Gelukkig, mag ik eraan toevoegen dat dit beeld ten eerste wel heel erg persoonlijk gekleurd is, en ten tweede genuanceerd wordt door de uitzonderingen; die dan ook gelijk het hele verschil kunnen maken.

In ons concrete voorbeeld: de bijbel zegt: ga niet met elkaar op een weg van twistingen en rechtzaken. Wees wijs en ontmoet elkaar, en lijdt schade liever dan je recht af te dwingen. Ben je het er niet mee eens : schud het stof van je schoenen, maar verlaag je niet tot ongerechtvaardigde twistingen. Overigens is dat forum van GPJ een gratis forum-script, dat eenieder kan downloaden en optuigen op dezelfde manier. Maar het zou wel zo stijlvol zijn als GPJ de kar wil trekken.

Uiteindelijk staat of valt elk forum met de moderatoren. Ik 'wil' helemaal geen ander moderatie-team. Moderatoren die vanuit goede bedoelingen gaan heersen zijn véél schadelijker en frustrerender dan de voorbijkomende manipulatie-zoekende gebruikers. Want de moderatoren hebben de macht van het draaien aan de knoppen achter de schermen.


http://www.asterix.com/encyclopedie/personnages/perso/a17b.gif Wij wìllen geen ander forum
« Laatst bewerkt op: februari 27, 2013, 11:04:25 am door small brother »

pjotr

  • Berichten: 388
    • Bekijk profiel
Einde van het forum
« Reactie #305 Gepost op: februari 27, 2013, 11:32:32 am »

quote:

small brother schreef op 27 februari 2013 om 10:21:
Eigenlijk is het wel grappig. Ik bedoel het niet vervelend. Misschien is anecdotisch een betere term. Maar dit is dus exact waardoor ik op het forum terecht gekomen men: de kerkelijke weg volgen is het enige dat kan en dat mag en dat werkt, maar dan wel via niet-publieke beslotenheid. En wat blijkt: dat werkt [anders]. Volg je die weg, dan wordt je jaren op on-hold gezet en misschien van kastje via de muur naar de woestijn gestuurd. De woestijn, dat is: monddood tegenover kerk en tegenover eigen plaatselijke gemeente. Als je je netjes gedraagt. Dat werkt heel goed voor de rust en de eenheid en de structurele omgang met bezwaren; en daarmee met een zuivere omgang met elkaar.
Je hebt het vaker genoemd, een communicatiemiddel met de kerk, zelfs illusoir. Ik ben wel benieuwd wat je wilde communiceren. Ging het over de verkondiging, dat het niet klopte? Of over andere dingen?

Je hebt volgens mij vaker genoemd dat het forum juist iets is om je eigen gedachten te ordenen en scherpen. Het lijkt me dat je visie op het forum dan veranderd moet zijn. Heeft het forum voor jou voldoende eigen waarde, om er ook los van de gkv aan deel te nemen? Heb je niet al lang geleden de conclusie moeten trekken dat het forum als middel ter communicatie met de kerk niet werkte? Het feit dat je gebleven bent, duidt er dan op dat je forumactiviteit ook los van de kerk kan blijven bestaan. Of zijn jouw bijdragen hier nog steeds een vorm van communicatie met de gkv en is het woord illusoir te sterk?

quote:

Maar ik heb het persoonlijke daarvan afwijkende a-typische gevoelen dat in het leven beter om te gaan is met met vrijzinnigen die weten wat ze zeggen en er ook voor staan, dan met oprechten die niet aanspreekbaar zijn, en als het erop aan komt niet de kennis en niet de competentie hebben om er zelf bij betrokken te kunnen geraken. Want echt gemeenschap zijn gaat via lijnen van betrokkenheid in elkaars lasten dragen waar het hart van overtuigd raakt; en niet via zuiverheid in formele wegingen van alle betrokken belangen. Het is beter een tegenstander te hebben die in oprechtheid tegen je vecht, dan een medestander die door formaliteiten zich buiten jouw wereld bevindt.
Wat zijn vrijzinnigen dan? Zijn dat pragmatici? Ik denk dat de kerkorde goed is, de kerkelijke weg ook, maar het is een orde die dienend moet zijn. Maar mensen verschuilen zich vaak achter formaliteiten. Ze zijn bang, willen zich niet kwetsbaar opstellen.

Vroeger heb ik wel eens kritische vragen gesteld aan mensen die kerkshoppen. Als de prediking niet goed was, laten ze dat dan in hun gemeente aan de orde stellen. Er niet voor weglopen. Maar ik heb ze gelijk moeten geven. Het is aan dovemansoren. En zelfs het massaal overstappen naar andere kerken doet kerkenraden nog niet achter de oren krabben.

Ik heb geleerd om de gedachte dat ik me aan kerkelijke regels moet houden als illusoir te zien. Vroeger ingeademd in de kerkelijke cultuur. Maar laten mensen mij persoonlijk aanspreken en ik hen. Hou alles in sociale relaties en gebruik slechts de formaliteiten als je het er allebei over eens bent.

quote:


Want dan krijgt de persoonlijke relatie iets geforceerds en iets onheus'.
Gelukkig, mag ik eraan toevoegen dat dit beeld ten eerste wel heel erg persoonlijk gekleurd is, en ten tweede genuanceerd wordt door de uitzonderingen; die dan ook gelijk het hele verschil kunnen maken.
Gelukkig wel, maar soms moet je het scherp stellen om de verhoudingen zichtbaar te maken.

quote:

In ons concrete voorbeeld: de bijbel zegt: ga niet met elkaar op een weg van twistingen en rechtzaken. Wees wijs en ontmoet elkaar, en lijdt schade liever dan je recht af te dwingen. Ben je het er niet mee eens : schud het stof van je schoenen, maar verlaag je niet tot ongerechtvaardigde twistingen.
Het kan je eigen trots kosten, maar ook je eigen gemeente. Alles wat wij van waarde achten, kan het ons kosten. En dan wordt zichtbaar hoeveel een kerk voor ons kan betekenen en hoezeer dat nog in de weg kan staan om Christus op de eerste plaats te zetten. De woestijn is een geschikte plek om afstand te nemen.

elle

  • Moderator
  • Berichten: 7583
  • The way of the leaf
    • Bekijk profiel
Einde van het forum
« Reactie #306 Gepost op: februari 27, 2013, 01:09:17 pm »

quote:

GJP schreef op 25 februari 2013 om 21:28:
...
wij als GJP hebben sinds de oprichting een actief forum in onze site willen hebben. sinds onze nieuwe site in mei 2012 gelanceerd is hebben wij ook een goed bruikbaar forum tot onze beschikking.

door onbekendheid, is er helaas nog niet tot geen gebruik van gemaakt. ...
Misschien beantwoordt het forum te goed aan haar doelstelling? Als subkop wordt vermeld: "GJP-Forum is een christelijk forum voor inactieve gesprekken/discussies tussen jongeren"
« Laatst bewerkt op: februari 27, 2013, 01:09:29 pm door elle »
"Ask not what the Body can do for you. Ask what you can do for the Body."[/]

Trajecto

  • Berichten: 4990
  • Nulla aetas ad discendum sera
    • Bekijk profiel
Einde van het forum
« Reactie #307 Gepost op: februari 27, 2013, 03:28:06 pm »
Haha nou, wij willen het daar wel actiever qua gesprek laten worden! ;) d:)b

small brother

  • Berichten: 1309
    • Bekijk profiel
Einde van het forum
« Reactie #308 Gepost op: februari 27, 2013, 05:15:49 pm »

quote:

pjotr schreef op 27 februari 2013 om 11:32:
Je hebt het vaker genoemd, een communicatiemiddel met de kerk, zelfs illusoir. Ik ben wel benieuwd wat je wilde communiceren. Ging het over de verkondiging, dat het niet klopte? Of over andere dingen?
Wat ik had te zeggen is niet rechtstreeks wat ik heb geschreven op dit forum. Het forum is dus in die zin niet een formeel communicatiemiddel met de kerk. Maar het zijn wel woorden die bestemd zijn voor heel de kerk. Daarom heb ik bij gelegenheid mijn opvattingen en mijn zwaartepunt wel degelijk gecommuniceerd. En wat ik meende te moeten schrijven is te bestemder plaats gekomen.

Als je echt meent te moeten spreken, dan doe je dat. Maar als dan blijkt dat dat spreken praktisch een spreken in de leegte is, dan is de leegte van een forum niet meer zo leeg. Het is relatief. Het forum is dus in aanleg dezelfde communicatie als het spreken in je achtertuin tegen de heg, of het stoppen van je woorden in een fles onder de grond. Maar dan met de illusie dat het in de voortuin is van wie je tevergeefs aansprak. Maar naast deze en ook nog een paar andere illusies, is er zoveel realiteit waardoor de illusies er eigenlijk niet meer toe doen.

quote:

Je hebt volgens mij vaker genoemd dat het forum juist iets is om je eigen gedachten te ordenen en scherpen. Het lijkt me dat je visie op het forum dan veranderd moet zijn. Heeft het forum voor jou voldoende eigen waarde, om er ook los van de gkv aan deel te nemen? Heb je niet al lang geleden de conclusie moeten trekken dat het forum als middel ter communicatie met de kerk niet werkte? Het feit dat je gebleven bent, duidt er dan op dat je forumactiviteit ook los van de kerk kan blijven bestaan. Of zijn jouw bijdragen hier nog steeds een vorm van communicatie met de gkv en is het woord illusoir te sterk?

Daar zeg je wel wat. Maar wat ik persoonlijk beschouw als (on)haalbaar, vind ik niet redengevend. Het forum is ook een uitlaatklep, om niet je omgeving ermee te hoeven 'terroriseren'. Een vlucht is soms een daad van vrede. Maar vrede is niet beloofd.  Het forum is een plek waar mensen vrijwillig op afkomen. Wie het zoekt, vindt het ook. Maar wie ik zou willen bereiken, stellen het niet op prijs. Ook bij degenen die hier zelf op afkomen, is er ergernis. Ik schrijf redelijk uit de losse pols, maar om je de waarheid te zeggen vereist het ook een zekere olifantenhuid om in vrijmoedigheid te blijven.

Maar boven dat alles speelt een factor een zekere "bevindelijkheid"; in mijn eigen betekenis dan. Ik heb dromen gedroomd en ik ben bemoedigd en versterkt. Het sluiten van het forum is een teken dat deze relatieve rust over is. Mijn sabbatical is voorbij. Het was goed, maar het is kennelijk tijd dat het stopt.

quote:

De woestijn is een geschikte plek om afstand te nemen.
Zeker. De woestijn brengt de verkwikking en versterking. De woestijn is de plek waar de koning zijn bruid brengt tot reiniging en voorbereiding op de heerlijkheid.  Daar ben ik dankbaar voor. Maar onze roeping is niet om zelf uit de steden te trekken en in de grotten en holen te gaan wonen, waar niemand anders dan alleen de toevallige passant aanstoot neemt; en de woorden verwaaien in de wind.

Hos 2:13  
Daarom, ziet, Ik zal haar lokken, en zal haar voeren in de woestijn;
en Ik zal naar haar hart spreken.  
« Laatst bewerkt op: februari 27, 2013, 11:30:57 pm door small brother »

Riemer Lap

  • was: okidoki
  • Berichten: 8804
  • @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
Einde van het forum
« Reactie #309 Gepost op: februari 27, 2013, 08:26:12 pm »
Toch blijft het lachwekkend dat de deputaten zelf niet reageren, dat de webredactrice zich niet laat zien hier en dat er kennelijk gewoon niet naar het "kerkvolk" geluisterd wordt en het geloofsgesprek kennelijk vanuit de GKv niet zo hoog geacht wordt.

Een meer dan domme actie van de GKv om dit forum op te heffen.
En de genoemde alternatieven zijn al helemaal om van te smullen: een kind van 12 weet dat je op facebook en linkedin nimmer een forumachtige sfeer kunt creëren.
Leg daar de opmerking over twitter nog bij en ziedaar: het blijkt wel dat de kennis van de sociale media toch echt niet hoog is bij de betrokkenen (niet zijnde mods en admins!!!!)
Tipje: http://www.socialmediakoffer.nl

Maar goed: het feit ligt er en een ieder succes in de rest van het leven, wie weet ontmoeten we elkaar nog eens via een geloofsgesprek etc.
Mail me maar als je wat wilt weten

Hendrik-NG

  • Berichten: 3757
    • Bekijk profiel
Einde van het forum
« Reactie #310 Gepost op: februari 27, 2013, 08:36:36 pm »

quote:

elle schreef op 27 februari 2013 om 13:09:
[...]

Misschien beantwoordt het forum te goed aan haar doelstelling? Als subkop wordt vermeld: "GJP-Forum is een christelijk forum voor inactieve gesprekken/discussies tussen jongeren"

Voor het voeren van inactieve gesprekken is dat forum zeer geschikt... Ik heb me er aangemeld, maar kan geen berichten plaatsen...  :X


Misschien dat er tussen nu en morgenmiddag nog een GJP-mod meeleest... Het zal er vrij rustig blijven op die manier...

(Maar misschien krijgen alle 40-plussers al direct bij aanmelding een perma-ban???)
« Laatst bewerkt op: februari 27, 2013, 08:37:31 pm door Hendrik-NG »
'De roeping van de mens is mens te zijn!'

grondig christelijk

  • Berichten: 3071
  • Wat was, Dat is, Zal zijn
    • Bekijk profiel
Einde van het forum
« Reactie #311 Gepost op: februari 27, 2013, 09:51:56 pm »

quote:

Riemer Lap schreef op 27 februari 2013 om 20:26:
Toch blijft het lachwekkend dat de deputaten zelf niet reageren, dat de webredactrice zich niet laat zien hier en dat er kennelijk gewoon niet naar het "kerkvolk" geluisterd wordt en het geloofsgesprek kennelijk vanuit de GKv niet zo hoog geacht wordt.

Een meer dan domme actie van de GKv om dit forum op te heffen.
En de genoemde alternatieven zijn al helemaal om van te smullen: een kind van 12 weet dat je op facebook en linkedin nimmer een forumachtige sfeer kunt creëren.
Leg daar de opmerking over twitter nog bij en ziedaar: het blijkt wel dat de kennis van de sociale media toch echt niet hoog is bij de betrokkenen (niet zijnde mods en admins!!!!)
Tipje: http://www.socialmediakoffer.nl

Maar goed: het feit ligt er en een ieder succes in de rest van het leven, wie weet ontmoeten we elkaar nog eens via een geloofsgesprek etc.
~

beste allemaal,

de arrogantie heeft gewonnen, maar ook dat is een teken van de tijd. Iedereen bedankt in onze conversaties in voor- en tegenspoed.
Nu begint voor mij de periode van onthechting. Ingeschreven op setfire en credible, maar daar heb ik nog geen adem mee.

Komt er iets anders of wil je nog iets kwijt

petertiggelaar@hotmail.com

alle goeds en Gods zegen en overwinning in de toekomende tijd. Een tijd die meer en meer zwaar zal zijn voor de ware gelovigen.

wimnusselder

  • Berichten: 727
    • Bekijk profiel
Einde van het forum
« Reactie #312 Gepost op: februari 27, 2013, 10:14:33 pm »
Hoi small brother en pjotr,

small brother schreef op 27 februari 2013 om 10:21
pjotr schreef op 27 februari 2013 om 11:32
small brother schreef op 27 februari 2013 om 17:15

Ik heb het vreemde gevoel ("It strikes me", zoals je dat in het Engels fraaier kunt zeggen) dat jullie hiermee zówel in raadselen spreken áls een aantal spijkers op hun kop slaan én dat die combinatie van raadsel en verheldering in zekere zin kenmerkend is voor (de "indentiteit" vormt van) de GKv en misschien wel voor het geheel van kerken dat Kerk probeert te zijn.

Met v&Vriendengroet,

Wim

pjotr

  • Berichten: 388
    • Bekijk profiel
Einde van het forum
« Reactie #313 Gepost op: februari 28, 2013, 09:17:03 am »

quote:

wimnusselder schreef op 27 februari 2013 om 22:14:
Hoi small brother en pjotr,

small brother schreef op 27 februari 2013 om 10:21
pjotr schreef op 27 februari 2013 om 11:32
small brother schreef op 27 februari 2013 om 17:15

Ik heb het vreemde gevoel ("It strikes me", zoals je dat in het Engels fraaier kunt zeggen) dat jullie hiermee zówel in raadselen spreken áls een aantal spijkers op hun kop slaan én dat die combinatie van raadsel en verheldering in zekere zin kenmerkend is voor (de "indentiteit" vormt van) de GKv en misschien wel voor het geheel van kerken dat Kerk probeert te zijn.

Met v&Vriendengroet,

Wim

Als ik teruglees, dan zie ik dat ik wel wat beknopt heb gereageerd, dus dat mijn reactie aan raadselen overlaat. Maar misschien heeft het ook wel wat te maken hoe ik small brothers schrijfwerk vaak zie: als raadselen. Ik denk dat wij een totaal verschillend denkkader hebben. In het verleden heeft dat wel eens gebotst.

Nu meende ik weer iets van herkenning te hebben, toen hij in deze topic meerdere malen zijn eigen positie toelichtte. De kerkelijke weg, waarvan hij de beperkingen aangeeft. Voor mij is de kerkelijke weg, zoals ik hem ken uit de GKV: met een kluitje in het riet sturen; aan het lijntje houden; verantwoordelijkheden afschuiven; kool en geit sparen; etc. In alle kerken van het gereformeerde type zal ik mij verre houden van de kerkelijke weg.

Small brother houdt me duidelijk een spiegel voor dat ik ergens mee stop als ik denk dat het niet werkt. Hij heeft dan blijkbaar altijd nog hoop of iets anders waardoor hij vasthoudend is. Voor mij is dat lang een impasse geweest: wel of niet weggaan. De beslissing om weg te gaan hing voor mij uiteindelijk niet af van de GKV. Ik ben gegaan toen ik de stem van Jezus hoorde.

E-line

  • Berichten: 3300
  • 'tôôk-toktok'
    • Bekijk profiel
Einde van het forum
« Reactie #314 Gepost op: februari 28, 2013, 10:18:50 am »

quote:

small brother schreef op 27 februari 2013 om 17:15:
[...]

Daar zeg je wel wat. Maar wat ik persoonlijk beschouw als (on)haalbaar, vind ik niet redengevend. Het forum is ook een uitlaatklep, om niet je omgeving ermee te hoeven 'terroriseren'. Een vlucht is soms een daad van vrede. Maar vrede is niet beloofd.  Het forum is een plek waar mensen vrijwillig op afkomen. Wie het zoekt, vindt het ook. Maar wie ik zou willen bereiken, stellen het niet op prijs. Ook bij degenen die hier zelf op afkomen, is er ergernis. Ik schrijf redelijk uit de losse pols, maar om je de waarheid te zeggen vereist het ook een zekere olifantenhuid om in vrijmoedigheid te blijven.
(..)
Herkenbaar!

Droppy

  • Berichten: 223
  • solo christo
    • Bekijk profiel
Einde van het forum
« Reactie #315 Gepost op: februari 28, 2013, 11:45:19 am »

quote:

Hendrik-NG schreef op 27 februari 2013 om 20:36:
[...]

Voor het voeren van inactieve gesprekken is dat forum zeer geschikt... Ik heb me er aangemeld, maar kan geen berichten plaatsen...  :X
http://www.forumsmilies.nl/Lachen/s33.gif

En ik maar denken dat ík 'stoned' ben (sinds een uurtje pas, vanwege net voorgeschreven en ingenomen spierverslappers ivm zenuwbeknelling in de nek met uitvalsverschijnselen van hand). Degene die dat daar heeft geschreven zag het ook even niet zo helder denk ik zo. hihihi.

quote:

Misschien dat er tussen nu en morgenmiddag nog een GJP-mod meeleest... Het zal er vrij rustig blijven op die manier...

(Maar misschien krijgen alle 40-plussers al direct bij aanmelding een perma-ban???)
Dan moeten de ouwe lullen (hoor ik zelf dan ook bij) daar dus niet zijn.Verkeerd bouwjaar. http://www.forumsmilies.nl/Lachen/rolling-floor.gif
« Laatst bewerkt op: februari 28, 2013, 11:46:51 am door Droppy »
....easy does it....

callista

  • Berichten: 529
    • Bekijk profiel
Einde van het forum
« Reactie #316 Gepost op: februari 28, 2013, 11:53:15 am »

quote:

Droppy schreef op 28 februari 2013 om 11:45:

[...]

Dan moeten de ouwe lullen (hoor ik zelf dan ook bij) daar dus niet zijn.Verkeerd bouwjaar. [afbeelding]


dat is nu weer het mooie van anoniem lid kunnen zijn van een forum.
geen hond die enig benul heeft van je leeftijd - uitgezonderd Vlekkie dan - die is van alles op de hoogte, maar  houdt wijselijk zijn mond. :+

sterkte Droppie ...XXX

Zolderworm

  • Berichten: 638
    • Bekijk profiel
Einde van het forum
« Reactie #317 Gepost op: februari 28, 2013, 12:05:36 pm »
Praat me niet van Vlekkie. Gisterenavond was Trajecto bij mij op bezoek en hij had Vlekkie meegenomen. En nou heeft die hond in een onbewaakt ogenblikkelijk m'n pantoffels compleet aan stukken gebeten. (Maar het kan ook Trajecto zelf zijn geweest, die dat heeft gedaan, toen ik even naar het toilet was. Hij was namelijk nogal kwaad over het verdwijnen van het forum.)
« Laatst bewerkt op: februari 28, 2013, 12:07:09 pm door Zolderworm »
Tato na vicikitsate

callista

  • Berichten: 529
    • Bekijk profiel
Einde van het forum
« Reactie #318 Gepost op: februari 28, 2013, 12:06:55 pm »

quote:

Zolderworm schreef op 28 februari 2013 om 12:05:
Praat me niet van Vlekkie. Gisterenavond was Trajecto bij mij op bezoek en hij had Vlekkie meegenomen. En nou heeft die hond in een onbewaakt ogenblikkelijk m'n pantoffels compleet aan stukken gehapt. (Maar het kan ook Trajecto zelf zijn geweest, die dat heeft gedaan, toen ik even naar het toilet was.)



Vlekkie zou zoiets noooooooooooit doen. O-)
het was Trajecto - zeker weten.... :ja:

Zolderworm

  • Berichten: 638
    • Bekijk profiel
Einde van het forum
« Reactie #319 Gepost op: februari 28, 2013, 12:08:55 pm »

quote:

callista schreef op 28 februari 2013 om 12:06:
[...]
Vlekkie zou zoiets noooooooooooit doen. O-)
het was Trajecto - zeker weten.... :ja:
Ja, ik zie ook Trajecto's tandafdrukken staan in de resten. Het wordt tijd voor een DNA-test. Maar Trajecto wil dan natuurlijk geen DNA afstaan. Dat zul je zien.
Tato na vicikitsate

callista

  • Berichten: 529
    • Bekijk profiel
Einde van het forum
« Reactie #320 Gepost op: februari 28, 2013, 12:18:16 pm »

quote:

Zolderworm schreef op 28 februari 2013 om 12:08:
[...]

Ja, ik zie ook Trajecto's tandafdrukken staan in de resten. Het wordt tijd voor een DNA-test. Maar Trajecto wil dan natuurlijk geen DNA afstaan. Dat zul je zien.


dit is zo'n ernstig misdrijf dat ik er zeker van ben dat de rechter hem een verplichte DNA test op zal leggen. :(

maar gelukkig zijn er verzachtende omstandigheden, mede omdat hij elke dag zijn naaste heeft verzorgd met de lekkerste koffie die er is. :9

Zolderworm

  • Berichten: 638
    • Bekijk profiel
Einde van het forum
« Reactie #321 Gepost op: februari 28, 2013, 12:30:29 pm »
Ja, dit keer kreeg hij eens zelf een kopje koffie. Met een super-mergpijp!
« Laatst bewerkt op: februari 28, 2013, 12:35:44 pm door Zolderworm »
Tato na vicikitsate

Trajecto

  • Berichten: 4990
  • Nulla aetas ad discendum sera
    • Bekijk profiel
Einde van het forum
« Reactie #322 Gepost op: februari 28, 2013, 12:30:29 pm »
Ai ai, wat zie ik hier? Ik kom kijken of er nog nieuws is over het einde van het forum en plons middenin het katern met roddelpraat! B)

Zolderworm

  • Berichten: 638
    • Bekijk profiel
Einde van het forum
« Reactie #323 Gepost op: februari 28, 2013, 12:31:31 pm »
Ja Trajecto, waar is de slagroomvla gebleven. Heb jij die soms ook allemaal opgegeten?
Tato na vicikitsate

Trajecto

  • Berichten: 4990
  • Nulla aetas ad discendum sera
    • Bekijk profiel
Einde van het forum
« Reactie #324 Gepost op: februari 28, 2013, 12:31:41 pm »

quote:

Zolderworm schreef op 28 februari 2013 om 12:30:
Ja, dit keer kreeg hij eens zelf een kopje koffie. Met een super-mergpijp!

Oooow, dat scheelt.
Dan heb ik niks gezegd. d:)b
« Laatst bewerkt op: februari 28, 2013, 12:39:39 pm door Trajecto »

Trajecto

  • Berichten: 4990
  • Nulla aetas ad discendum sera
    • Bekijk profiel
Einde van het forum
« Reactie #325 Gepost op: februari 28, 2013, 12:33:43 pm »
kweet van niks... :9

(Mmmm wat smaakt dat toch fijn.)

wimnusselder

  • Berichten: 727
    • Bekijk profiel
Einde van het forum
« Reactie #326 Gepost op: februari 28, 2013, 12:35:07 pm »
Hoi allemaal,

quote:

Trajecto schreef op 28 februari 2013 om 12:30:
Ai ai, wat zie ik hier? Ik kom kijken of er nog nieuws is over het einde van het forum en plons middenin het katern met roddelpraat! B)
In verband met meelezende journalisten lijkt me dat inderdaad niet tactisch...
Voor taart en thee en roddels hebben we Praatvaria.

Met v&Vriendengroet,

Wim
« Laatst bewerkt op: februari 28, 2013, 12:37:27 pm door wimnusselder »

Zolderworm

  • Berichten: 638
    • Bekijk profiel
Einde van het forum
« Reactie #327 Gepost op: februari 28, 2013, 12:36:44 pm »

quote:

Trajecto schreef op 28 februari 2013 om 12:31:
[...]

Oooow, dat scheelt.
Dan heb ik niks gezegd. d:)b
Foutje "krijg" had "kreeg" moeten zijn. Misschien kun jij dat ook even aanpassen in je bericht.
Tato na vicikitsate

Trajecto

  • Berichten: 4990
  • Nulla aetas ad discendum sera
    • Bekijk profiel
Einde van het forum
« Reactie #328 Gepost op: februari 28, 2013, 12:38:09 pm »

quote:

wimnusselder schreef op 28 februari 2013 om 12:35:
Hoi allemaal,

[...]
In verband met meelezende journalisten lijkt me dat inderdaad niet tactisch...
Voor taart en thee en roddels hebben we Praatvaria.

Met v&Vriendengroet,

Wim
Ja, dat is waar. Mensen serieus dus weer! Of naar Praatvaria.

Zolderworm

  • Berichten: 638
    • Bekijk profiel
Einde van het forum
« Reactie #329 Gepost op: februari 28, 2013, 12:39:04 pm »

quote:

wimnusselder schreef op 28 februari 2013 om 12:35:
Hoi allemaal,

[...]
In verband met meelezende journalisten lijkt me dat inderdaad niet tactisch...
Voor taart en thee en roddels hebben we Praatvaria.

Met v&Vriendengroet,

Wim
Ach, wie maakt zich drie-en-een-half uur voor de sluiting nog druk om de precieze regels waar precies de roddels moeten plaatsvinden? Maar goed, ik ben al op weg naar praatvaria voor een vervolg van deze discussie over slagroomvla.
« Laatst bewerkt op: februari 28, 2013, 12:41:11 pm door Zolderworm »
Tato na vicikitsate

Trajecto

  • Berichten: 4990
  • Nulla aetas ad discendum sera
    • Bekijk profiel
Einde van het forum
« Reactie #330 Gepost op: februari 28, 2013, 12:42:44 pm »

quote:

Zolderworm schreef op 28 februari 2013 om 12:39:
[...]

Ach, wie maakt zich drie-en-een-half uur voor de sluiting nog druk om de precieze regels waar precies de roddels moeten plaatsvinden?

De "roep en roem" van het forum dient beschermd te worden dus...
snel naar Praatvaria!

callista

  • Berichten: 529
    • Bekijk profiel
Einde van het forum
« Reactie #331 Gepost op: februari 28, 2013, 12:45:15 pm »

quote:

Trajecto schreef op 28 februari 2013 om 12:42:
[...]

De "roep en roem" van het forum dient beschermd te worden dus...
snel naar Praatvaria!
O-)  O-)  O-)

Zolderworm

  • Berichten: 638
    • Bekijk profiel
Einde van het forum
« Reactie #332 Gepost op: februari 28, 2013, 01:05:00 pm »

quote:

Trajecto schreef op 28 februari 2013 om 12:42:
[...]

De "roep en roem" van het forum dient beschermd te worden dus...
snel naar Praatvaria!

Ja, misschien schieten we gelijk door naar het volgende forum.

http://www.natuur-natuurlijk.nl/wp-content/uploads/2011/05/Haas300311A1.jpg
« Laatst bewerkt op: februari 28, 2013, 01:06:10 pm door Zolderworm »
Tato na vicikitsate

Droppy

  • Berichten: 223
  • solo christo
    • Bekijk profiel
Einde van het forum
« Reactie #333 Gepost op: februari 28, 2013, 01:16:12 pm »

quote:

callista schreef op 28 februari 2013 om 11:53:
[...]


dat is nu weer het mooie van anoniem lid kunnen zijn van een forum.
geen hond die enig benul heeft van je leeftijd - uitgezonderd Vlekkie dan - die is van alles op de hoogte, maar  houdt wijselijk zijn mond. :+

sterkte Droppie ...XXX


Juist! Ik vind anoniem lid kunnen zijn SUPER trouwens, niet omdat ik wat te verbergen heb, maar omdat ik geen behoefte heb aan 'groupies' van vroeger  :P  die het maar wat interessant vinden als ze hun ouwe lerares op kunnen snorren op internet en de nodige aandacht willen afdwingen.

En Vlekkie is zelf vast ook een bejaarde hond, die heeft daar alle begrip voor. Lieft beest trouwens haha. Hij blaft ook niet, zo'n virtuele hond, lekker makkelijk.  :*)

Bedankt voor de goede wensen. Ben net weer wakker geworden en ik ben van de hel even in de zevende hemel terechtgekomen.  Ik voel even helemaal niets meer. Dat is wel even heeeeeeeeeeeeeeeel fijn.

-xxx-
« Laatst bewerkt op: februari 28, 2013, 01:16:39 pm door Droppy »
....easy does it....

E-line

  • Berichten: 3300
  • 'tôôk-toktok'
    • Bekijk profiel
Einde van het forum
« Reactie #334 Gepost op: februari 28, 2013, 01:19:01 pm »
Komt er trouwens nog een mooie statistiek met gegevens als: eerste user, laatste user, grootste aantal posts, kleinste aantal (hoewel, dat zullen er meerdere zijn), langste post, hoeveel km tekst er gepost is, dat soort gegevens?
Ik denk dat de strijd om grootste lengte aan tekstproductie gaat tussen Gait, Nunc, en Small Brother. Maar ik kan er natuurlijk naast zitten.

elle

  • Moderator
  • Berichten: 7583
  • The way of the leaf
    • Bekijk profiel
Einde van het forum
« Reactie #335 Gepost op: februari 28, 2013, 01:20:42 pm »
Neh... Strootman kon er ook wat van
"Ask not what the Body can do for you. Ask what you can do for the Body."[/]

E-line

  • Berichten: 3300
  • 'tôôk-toktok'
    • Bekijk profiel
Einde van het forum
« Reactie #336 Gepost op: februari 28, 2013, 01:22:26 pm »

quote:

elle schreef op 28 februari 2013 om 13:20:
Neh... Strootman kon er ook wat van
ja maar Nunc heeft op vrijwel elke post van hem gereageerd met een minstens zo lange post... in mijn herinnering tenminste. Dus dat wint Nunc dan, lijkt mij.

callista

  • Berichten: 529
    • Bekijk profiel
Einde van het forum
« Reactie #337 Gepost op: februari 28, 2013, 01:23:29 pm »

quote:

Droppy schreef op 28 februari 2013 om 13:16:
[...]


Juist! Ik vind anoniem lid kunnen zijn SUPER trouwens, niet omdat ik wat te verbergen heb, maar omdat ik geen behoefte heb aan 'groupies' van vroeger  :P  die het maar wat interessant vinden als ze hun ouwe lerares op kunnen snorren op internet en de nodige aandacht willen afdwingen.

En Vlekkie is zelf vast ook een bejaarde hond, die heeft daar alle begrip voor. Lieft beest trouwens haha. Hij blaft ook niet, zo'n virtuele hond, lekker makkelijk.  :*)

Bedankt voor de goede wensen. Ben net weer wakker geworden en ik ben van de hel even in de zevende hemel terechtgekomen.  Ik voel even helemaal niets meer. Dat is wel even heeeeeeeeeeeeeeeel fijn.

-xxx-


verschillende fora raden zelfs aan om onder een nickname te posten.
kan veel ellende voorkomen inderdaad.

en ja, Vlekkie heeft ook heel wat meegemaakt denk ik.... :*)

ik ben blij voor je Droppie - heerlijk....

Zolderworm

  • Berichten: 638
    • Bekijk profiel
Einde van het forum
« Reactie #338 Gepost op: februari 28, 2013, 01:29:21 pm »

quote:

E-line schreef op 28 februari 2013 om 13:19:
Komt er trouwens nog een mooie statistiek met gegevens als: eerste user, laatste user, grootste aantal posts, kleinste aantal (hoewel, dat zullen er meerdere zijn), langste post, hoeveel km tekst er gepost is, dat soort gegevens?
Ik denk dat de strijd om grootste lengte aan tekstproductie gaat tussen Gait, Nunc, en Small Brother. Maar ik kan er natuurlijk naast zitten.
Ja, want mijn antwoorden op Small Brother zijn altijd langer dan zijn berichten zelf.
Tato na vicikitsate

Zolderworm

  • Berichten: 638
    • Bekijk profiel
Einde van het forum
« Reactie #339 Gepost op: februari 28, 2013, 01:31:13 pm »

quote:

callista schreef op 28 februari 2013 om 13:23:
[...]


verschillende fora raden zelfs aan om onder een nickname te posten.
kan veel ellende voorkomen inderdaad.

en ja, Vlekkie heeft ook heel wat meegemaakt denk ik.... :*)

ik ben blij voor je Droppie - heerlijk....
Vlekkie is ook een nickname. In werkelijkheid heet hij Haas.
« Laatst bewerkt op: februari 28, 2013, 01:49:14 pm door Zolderworm »
Tato na vicikitsate

E-line

  • Berichten: 3300
  • 'tôôk-toktok'
    • Bekijk profiel
Einde van het forum
« Reactie #340 Gepost op: februari 28, 2013, 01:31:35 pm »

quote:

Zolderworm schreef op 28 februari 2013 om 13:29:
[...]

Ja, want mijn antwoorden op Small Brother zijn altijd langer dan zijn berichten zelf.
SB had alleen wel een aantal jaren voorsprong, als ik mij niet vergis...

Zolderworm

  • Berichten: 638
    • Bekijk profiel
Einde van het forum
« Reactie #341 Gepost op: februari 28, 2013, 01:50:23 pm »

quote:

E-line schreef op 28 februari 2013 om 13:31:
[...]

SB had alleen wel een aantal jaren voorsprong, als ik mij niet vergis...
Ja, daar heb je gelijk in. Ik weet niet hoe lang zijn berichten vroeger waren.
Tato na vicikitsate

Fotogravinnetje

  • Moderator
  • Berichten: 3905
  • Crimpen op den Yssel
    • Bekijk profiel
Einde van het forum
« Reactie #342 Gepost op: februari 28, 2013, 02:01:57 pm »
oooh! Nog 1 keer de traditie van een FB-topic dat naar CHT verhuist?!
computerfout: een vreemde een in de byte

callista

  • Berichten: 529
    • Bekijk profiel
Einde van het forum
« Reactie #343 Gepost op: februari 28, 2013, 02:04:25 pm »

quote:

Zolderworm schreef op 28 februari 2013 om 13:31:
[...]

Vlekkie is ook een nickname. In werkelijkheid heet hij Haas.


dat was toch de nickname van Trajecto?

in ieder geval is het te prijzen dat jij geen gebruik maakt van een nickname, net zoals ik trouwens... d:)b

E-line

  • Berichten: 3300
  • 'tôôk-toktok'
    • Bekijk profiel
Einde van het forum
« Reactie #344 Gepost op: februari 28, 2013, 02:05:21 pm »
ja doen! Maar deze was stiekem ook een tikje serieus bedoeld, als vraag aan de crew.

elle

  • Moderator
  • Berichten: 7583
  • The way of the leaf
    • Bekijk profiel
Einde van het forum
« Reactie #345 Gepost op: februari 28, 2013, 02:10:05 pm »
Ik denk niet dat er nog zo'n afsluiter komt. AVee is druk bezig met archiefsoftware, naast zijn normale baan en overige verplichtingen. Een maand is best krap.
"Ask not what the Body can do for you. Ask what you can do for the Body."[/]

E-line

  • Berichten: 3300
  • 'tôôk-toktok'
    • Bekijk profiel
Einde van het forum
« Reactie #346 Gepost op: februari 28, 2013, 02:12:57 pm »
overigens hulde aan AVee!!!

Trajecto

  • Berichten: 4990
  • Nulla aetas ad discendum sera
    • Bekijk profiel
Einde van het forum
« Reactie #347 Gepost op: februari 28, 2013, 02:46:39 pm »

quote:

callista schreef op 28 februari 2013 om 14:04:
[...]


dat was toch de nickname van Trajecto?

in ieder geval is het te prijzen dat jij geen gebruik maakt van een nickname, net zoals ik trouwens... d:)b
Ik ben vandaag geloof ik wel het haasje oftewel de sigaar!.

callista

  • Berichten: 529
    • Bekijk profiel
Einde van het forum
« Reactie #348 Gepost op: februari 28, 2013, 02:52:27 pm »

quote:

Trajecto schreef op 28 februari 2013 om 14:46:
[...]

Ik ben vandaag geloof ik wel het haasje oftewel de sigaar!.


ja, omdat we allemaal dol op je zijn.....
beschouw het als een eer!!!

Trajecto

  • Berichten: 4990
  • Nulla aetas ad discendum sera
    • Bekijk profiel
Einde van het forum
« Reactie #349 Gepost op: februari 28, 2013, 02:58:42 pm »
O dankjewel! Dan beschouw ik het inderdaad als een eer! :)