Joes, zo dat is behoorlijk heftig. Ik heb zelf nog nooit zoiets meegemaakt.
quote:
op 03 Oct 2003 00:43:28 schreef Pleun:
Is er niemand bang voor de hel? Of geloven we daar niet meer in?
Ik geloof er wel in, denk ik.. Maar ik denk er liever niet bij na. Ik kan me gewoon niet voorstellen dat mensen die nu veel voor je betekenen, later.. Nee, als ik daar bij stil ga staan, dat doe ik niet meer. Zelf ben ik er niet bang voor, Jezus is de brug naar God en zijn hemel. Fantastisch! Maar wat ik al zei ik denk (liever) niet na over de andere kant..
Vandaag, op Rotterdam Centraal trouwens wel weer bij de dood bepaald. Ik kwam aan op perron 6/7 om mijn trein te halen en kwam een oud-klasgenootje tegen, die ik al zeker een jaar niet meer gesproken had, goed, zij zei dus: "Ja we moeten even iets naar voren lopen, want er komt zo nog een ambulance langs." Even later, kwamen er dus 2 ambulances het perron op gescheurd. De zwaailichten knalde eraf toen ze tegen het "bord met bestemming en tijd" opknalden. Verschrikte gezichten, maar ik wist nog niet wat er nou aan de hand was. Toen moest de hele massa binnen 1 minuut naar spoor 4 omdat de trein daar nu binnen zou komen.
Toen de trein uiteindelijk wegreed zag ik door het raampje een man gereanimeerd worden. Een man die naast me zat: "Dat ziet er niet goed uit..." Een vrouw tegenover me lijkt geëmotioneerd. En ik? Ik werd toch weer even bij de dood bepaald. Ik kende de man niet eens, maar als je er bij stil staat wat voor pijn dat teweeg zal brengen voor nabestaanden. Zo'n plotseling overlijden. Hopelijk heeft die man het gehaald, maar inderdaad "het zag er niet goed uit".

Het bepaald je ook meteen weer bij wat echt belangrijk is in het leven. Zelf sta ik er weinig bij stil denk ik. Ik ben niet bang voor de dood, dat niet. Ik vertrouw op Jezus en ik weet dat mij iets veel mooiers te wachten staat. Maar toch, alles hier is weg en dat is toch waar je nu mee bezig bent. Je vrienden, familie, kenissen blijven achter. Aan de ene kant, is de dood ook erg onwerkelijk voor mij, denk ik.