Auteur Topic: vraagje over samen bezig met Ezechiel  (gelezen 4687 keer)

Priscilla en Aquila

• Hero Member
  • u hebt Mijn woord bewaard
    • Bekijk profiel
vraagje over samen bezig met Ezechiel
« Gepost op: mei 06, 2004, 11:19:34 pm »
Ik vroeg mij af of het verstandig was om de uitgebreide heen en weer discussies die evntueel onstaan bij de bespreking van dit boek, in dit topc te laten staan...

KARINA vond inderdaad dat het wat 'onleesbaar' werd voor iemand die meeleest, waar we mee bezig zijn is dan niet meer zo duidelijk....

Zij vond het een goed idee (net als ik) om deze uitgebreidere reactie dan in een apart topic te doen met de titel "reacties op samen bezig met Ezechiel' (bijvoorbeeld)

Of/en
De posts van Cyber gingen meer over: Heeft Israel nog een belofte van God voor de toekomst
C. vind dat dit nu voor de Gemeente geldt......punt. Ik zie dat anders.
Dat zou ook een apart topic kunnen worden.... (Ik heb het idee dat dat namelijk wel de rode draad zal blijven, waar we over verschillen van mening :) )

Als we nog even wat reacties op deze ideeen krijgen, mag Marloes wat mij betreft even beslissen wat we gaan doen...
Ik kom spoedig; houd vast wat gij hebt, opdat niemand uw kroon neme.   Wie overwint, hem zal Ik maken tot een zuil in de tempel mijns Gods en hij zal niet meer daaruit gaan

Marloes

• Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: mei 06, 2004, 11:24:13 pm »
Ik vind 't prima om die reacties te verplaatsen. Als mensen hier hun reactie op jullie voorstel geven kijk ik morgenavond wel of jullie voorstel wel/niet doorgaat. :) (Ik heb nl morgenavond pas tijd om eea te verplaatsen indien nodig.)
[Prediker 7:29]

Does

• Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: mei 06, 2004, 11:46:58 pm »
Als er aanleiding voor is, en dat zal er wel zijn dan kan dit geen kwaad lijkt me.
Live vanuit de luie stoel

cyber

• Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: mei 07, 2004, 12:30:03 am »

quote:

Priscilla en Aquila schreef op 06 mei 2004 om 23:19:
Ik vroeg mij af of het verstandig was om de uitgebreide heen en weer discussies die evntueel onstaan bij de bespreking van dit boek, in dit topc te laten staan...

KARINA vond inderdaad dat het wat 'onleesbaar' werd voor iemand die meeleest, waar we mee bezig zijn is dan niet meer zo duidelijk....

Zij vond het een goed idee (net als ik) om deze uitgebreidere reactie dan in een apart topic te doen met de titel "reacties op samen bezig met Ezechiel' (bijvoorbeeld)

Of/en
De posts van Cyber gingen meer over: Heeft Israel nog een belofte van God voor de toekomst
C. vind dat dit nu voor de Gemeente geldt......punt. Ik zie dat anders.
Dat zou ook een apart topic kunnen worden.... (Ik heb het idee dat dat namelijk wel de rode draad zal blijven, waar we over verschillen van mening :) )

Als we nog even wat reacties op deze ideeen krijgen, mag Marloes wat mij betreft even beslissen wat we gaan doen...

P&a

ik dacht dat ik al  op het voorstel van A was ingegaan
dus dit verzoek begrijp ik niet zo

Priscilla en Aquila

• Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: mei 07, 2004, 08:14:16 am »

quote:

cyber schreef op 07 mei 2004 om 00:30:
[...]

P&a

ik dacht dat ik al  op het voorstel van A was ingegaan
dus dit verzoek begrijp ik niet zo

Dat is ook zo, maar misschien reageren hier nog wat meer lezers :)
En er zal toch iemand die posts moeten verplaatsen, daarom heb ik dit zo geregeld....
Ik kan zelf wel mijn eigen posts verplaatsen, maar niet die van jou, Cyber...

Dus dacht ik dat dat het  werk van de mod was.
Zodoende.... :)

Dan mag Marloes dat regelen: Reacties bij 'samen bezig met Ezechiel"
Of had je nog een betere tiitel,  Cyber....
En Wilhelmina was de TS, dus als zij nog even zegt wat ze ervan vindt....
En Bumblebee had het topic  ook bedacht, dus......
« Laatst bewerkt op: mei 07, 2004, 08:15:39 am door Priscilla en Aquila »
Ik kom spoedig; houd vast wat gij hebt, opdat niemand uw kroon neme.   Wie overwint, hem zal Ik maken tot een zuil in de tempel mijns Gods en hij zal niet meer daaruit gaan

Bumblebee

• Zzzzzoem
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: mei 07, 2004, 08:30:11 am »

quote:

Priscilla en Aquila schreef op 07 mei 2004 om 08:14:
En Bumblebee had het topic  ook bedacht, dus......

Ik vind het prima  :)

Het zou jammer zijn als er nuttige reacties over Ezechiel werden verplaatst, en ik denk dat de scheidslijn soms wat dun is: wat kan nog wél in het "samen..." topic en wat moet eruit... Ik lees zelf bijna alles wat God daar tegen E. zegt, als van toepassing zijnde op mij ware het niet dat Jezus er tussen staat... het zou jammer zijn als alles eruit ging.

Maar verder vind ik het prima - dus ga je gang  :)
Bombus terrestris Reginae

Priscilla en Aquila

• Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: mei 07, 2004, 08:48:20 am »

quote:

Bumblebee schreef op 07 mei 2004 om 08:30:
[...]

Ik vind het prima  :)

Het zou jammer zijn als er nuttige reacties over Ezechiel werden verplaatst, en ik denk dat de scheidslijn soms wat dun is: wat kan nog wél in het "samen..." topic en wat moet eruit... Ik lees zelf bijna alles wat God daar tegen E. zegt, als van toepassing zijnde op mij ware het niet dat Jezus er tussen staat... het zou jammer zijn als alles eruit ging.

Maar verder vind ik het prima - dus ga je gang  :)
Dat is ook zo, het geldt zeker niet voor alle recties/vragen/opmerkingen....

Maar soms wordt het wel heel lang als je steeds de posts helemaal in elkaar schuift met reageren en dan weer terug reageert en dan daar weer op reageert.....
Veel dingen komen ook nog aan bod als je verder komt in het boek.

En ik denk ook aan mensen die het verwarrend vinden worden. Maar relevante reacties op elkaar moeten wel blijven :)

motor

• Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: mei 07, 2004, 04:36:15 pm »
wordt het lezen uitgebreid, deze discussies vindt ik ook   |:(  namelijk interessant...

cyber

• Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: mei 07, 2004, 04:56:29 pm »
en ik denk dat voor lezers het uberhaupt snel verwarrend is om een discussie te volgen waar je zelf niet aan mee doet

en op het moment dat je dingen uit elkaar gaat halen, dus 2 topics,
 wordt het alleen maar groter en nog onoverzichtelijker

Priscilla en Aquila

• Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: mei 07, 2004, 05:25:47 pm »

quote:

cyber schreef op 07 mei 2004 om 16:56:
en ik denk dat voor lezers het uberhaupt snel verwarrend is om een discussie te volgen waar je zelf niet aan mee doet

en op het moment dat je dingen uit elkaar gaat halen, dus 2 topics,
 wordt het alleen maar groter en nog onoverzichtelijker

Ik (priscilla) wil niet iets regelen waar men het niet mee eens is......dus conclusie?

Misschien proberen iets minder af te dwalen.......
Verschillende dingen komen ook nog weer verderop aan de orde....

Aquila is van mening dat je geen pure discussie over bepaalde standpunten in "samen bezig met......." moet gaan voeren.
Je kunt wel zeggen: "Hoofdstuk 12 (bv.) zie ik zo.......en uitleg....
Zie jij dat anders en wat is jouw reden daarvoor dan....."

Maar geen uitvoerige discussie van constant alles tegenover elkaar zetten.....
Wil je dat toch graag, kun je daarvoor evt. een ander topic gebruiken.
Zeg maar wat jullie daarvan vinden.....

Bijbelstudie is naar ons idee niet alleen discussie. Je kunt daar namelijk zoveel verschillende invalshoeken vinden, dat het onmogelijk is daar in dat topic uitvoerig op alle verschillen in te gaan.....

cyber

• Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: mei 07, 2004, 05:42:36 pm »

quote:

Priscilla en Aquila schreef op 07 mei 2004 om 17:25:
[...]

Ik (priscilla) wil niet iets regelen waar men het niet mee eens is......dus conclusie?

Misschien proberen iets minder af te dwalen.......
Verschillende dingen komen ook nog weer verderop aan de orde....

Aquila is van mening dat je geen pure discussie over bepaalde standpunten in "samen bezig met......." moet gaan voeren.
Je kunt wel zeggen: "Hoofdstuk 12 (bv.) zie ik zo.......en uitleg....
Zie jij dat anders en wat is jouw reden daarvoor dan....."

Maar geen uitvoerige discussie van constant alles tegenover elkaar zetten.....
Wil je dat toch graag, kun je daarvoor evt. een ander topic gebruiken.
Zeg maar wat jullie daarvan vinden.....

Bijbelstudie is naar ons idee niet alleen discussie. Je kunt daar namelijk zoveel verschillende invalshoeken vinden, dat het onmogelijk is daar in dat topic uitvoerig op alle verschillen in te gaan.....

waarom zou je hier over geen uitgebreide discussie over mogen voeren??
juist door een discussie kun je begrijpen waardoor iemand juist dat
standpunt inneemt enzo kun je het ook breder gaan zien

Priscilla en Aquila

• Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: mei 07, 2004, 06:07:11 pm »

quote:

cyber schreef op 07 mei 2004 om 17:42:
[...]

waarom zou je hier over geen uitgebreide discussie over mogen voeren??
juist door een discussie kun je begrijpen waardoor iemand juist dat
standpunt inneemt enzo kun je het ook breder gaan zien
Wat je zegt, wel discussie, maar wil je echt weten hoe lang ik bezig ben om zo uitgebreid op je vragen in te gaan als ik heb gedaan? Heeeeel lang.
En eigenlijk heb ik daar geen tijd voor om dat elke dag te doen, als je bijvoorbeeld ook elke dag een hoofdstuk doet.
Want zo'n reactie reageer jij dan weer op, daar zou ik dan ook weer op kunnen reageren....
Als dat dan van EEN hoofdstuk is, en het volgende is eigenlijk alweer de beurt....
Praktisch krijg ik dat niet voor elkaar.
En zo zit ik in elkaar, als iemand vraag om meer bijbelse onderbouwing, dan krijg je die ook :)
Veel dingen komen ook nog aan de orde verderop.

'n Kleine discussie is dan geen probleem....maar soms kan het zijn dat je er allerei andere dingen bij moet halen om iets meer duidelijk te kunnen maken.
« Laatst bewerkt op: mei 07, 2004, 06:07:27 pm door Priscilla en Aquila »

cyber

• Bekijk profiel
« Reactie #12 Gepost op: mei 07, 2004, 06:31:29 pm »

quote:

Priscilla en Aquila schreef op 07 mei 2004 om 18:07:
[...]

Wat je zegt, wel discussie, maar wil je echt weten hoe lang ik bezig ben om zo uitgebreid op je vragen in te gaan als ik heb gedaan? Heeeeel lang.
En eigenlijk heb ik daar geen tijd voor om dat elke dag te doen, als je bijvoorbeeld ook elke dag een hoofdstuk doet.
Want zo'n reactie reageer jij dan weer op, daar zou ik dan ook weer op kunnen reageren....
Als dat dan van EEN hoofdstuk is, en het volgende is eigenlijk alweer de beurt....
Praktisch krijg ik dat niet voor elkaar.
En zo zit ik in elkaar, als iemand vraag om meer bijbelse onderbouwing, dan krijg je die ook :)
Veel dingen komen ook nog aan de orde verderop.

'n Kleine discussie is dan geen probleem....maar soms kan het zijn dat je er allerei andere dingen bij moet halen om iets meer duidelijk te kunnen maken.

Ja, ook ik ben erg lang bezig met het beantwoorden, en daar moet ook tijd voor blijven
vind ik, het is ook geen haastklus om er even tussendoor te doen.

misschien handig om pas aan een nieuw hoofdstuk te beginnen als het vorige
hoofstuk is afgerond??

Priscilla en Aquila

• Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #13 Gepost op: mei 08, 2004, 03:07:27 pm »
Als we even afwachten tot bv. Wilhelmina en motor zijn aangeland bij het gedeelte waar we nog al heen en weer reageren en aardig uitweiden...
Dan kunnen ze aangeven wat ze daarvan vinden...
Gaat dat voor meelezers te ver...of vinden ze het wel interessant.

Maar je moet ook geen lezers verliezen door het zo onoverzichtelijk te maken dat sommigen de draad niet meer kunnen volgen....

cyber

• Bekijk profiel
« Reactie #14 Gepost op: mei 08, 2004, 07:25:17 pm »

quote:

Priscilla en Aquila schreef op 08 mei 2004 om 15:07:
Als we even afwachten tot bv. Wilhelmina en motor zijn aangeland bij het gedeelte waar we nog al heen en weer reageren en aardig uitweiden...
Dan kunnen ze aangeven wat ze daarvan vinden...
Gaat dat voor meelezers te ver...of vinden ze het wel interessant.

Maar je moet ook geen lezers verliezen door het zo onoverzichtelijk te maken dat sommigen de draad niet meer kunnen volgen....

Voor de overzichtelijkheid lijkt het mij dat we niet eerder een nieuw hoofstuk
oppakken, voordat het huidige hoofstuk is besproken.

Dan komen alle postingsmeningen bij elkaar te staan en niet zoals het nu
gebeurde het volgende hoofdstuk er weer tussen.

motor

• Bekijk profiel
« Reactie #15 Gepost op: mei 10, 2004, 09:44:46 am »

quote:

cyber schreef op 08 mei 2004 om 19:25:
[...]

Dan komen alle postingsmeningen bij elkaar te staan en niet zoals het nu
gebeurde het volgende hoofdstuk er weer tussen.

Hier kan ik mij goed in vinden!!!

Baldur

• Profetie
    • Bekijk profiel
« Reactie #16 Gepost op: juli 12, 2004, 12:00:28 pm »
Beste Piscilla & Aquila,

Ik waardeer het zeer, dat deze topic is opgestard! Ik ben ook erg blij dat andere forumleden er een bepaalde gedachte over hebben. Wat mij dus aanspreekt, en hier dus ook aangetoont wordt, is dat mensen soms meer behoefte hebben aan een uitdieping van een bepaalde boekrol of onderwerp, dan alleen "doen".

Prima besluit een een prima kans, voor iedereen! En dat brengt het geheel weer meer tot juist dat, wat de Heer bedoelt, als we zeggen en menen, hem waarlijk te willen zoeken en ontmoeten en daardoor te (willen) kunnen groeien in Zijn Gerechtigheid.

Met dank P & A

Gods zegen en gegroet
« Laatst bewerkt op: juli 12, 2004, 12:13:07 pm door Baldur »

Baldur

• Profetie
    • Bekijk profiel
« Reactie #17 Gepost op: juli 12, 2004, 01:55:48 pm »
Beste Bumblebee,

Je schreef het volgende:

@@... Ik lees zelf bijna alles wat God daar tegen E. zegt, als van toepassing zijnde op mij ware het niet dat Jezus er tussen staat....@@
Dat is niet geheel vreemd em past eigenlijk precies in het beeld en de doelstelling die de Bijbel en de profetie aan ons hart willen laten ervaren. Laten we beginnen met Ezechiël, on suitgangspunt:

Ezechiël spreekt in eerste instantie, in die tijdspanne 593/592  v. Chr ten tijde van Jojakin, tot het Volk.  Hoofddoel van zijn missie:

Het contrast aantonen tussen de Grootsheid en Heerlijkheid van God en de (meer) Babylonische houding van Zijn -afgodische- Volk.
De Bruid begaf zich (Geestelijk) op pad van de geneugtes van het Babylonische (wereldse) leven. Precies zoals veel Christenen van vandaag ook doen!

En als je dus je dus denkt ( of meent te 'voelen' zelfs) dat de Hemelse Almachtige datgene aan jou verstaanbaar maakt, als dat ook zo tegen Ezechiël werd gezegd, leer dan dat hetgeen dat Ezechiël werd gezegd door God, en hij dat weer moest doorgeven aan Zijn volk, best ook voor jou kan gelden.
Punt is alleen, dat Ezechiël een profetie bracht die voor het volk ISraël van zijn tijd betrof, echter die ook in het NT aan het volk werd doorgegeven. In elke tijdspanne van dit aardse bestaan, is God een Nieuw Verbond begonnen met de mens! Te beginnen  met Eva en Adam, Noach, Abraham, Israël  etc tot aan Jezus, maar steeds bleven er na die Verbonden, als deze "Oud" werden en "Vernieuwd" een Overblijfsel over.

Zo zal dus aan het einde van alle profetie, er een Overblijfsel of Rest van ALLE trouwe discipelen; zijn zij die zich trouw verbonden wisten met het Verbond, zich vormen tot de uiteindelijke Bruid. Let op: uit alle taal, stam natie en volk!

Ik zal het proberen te verwoorden zoals ik het zelf ervaar en vanuit hetzelfde standpunt (namelijk Ezechiël) op de huidige stand van zaken ( d.w.z. Bijbelse waarheid) kan verwoorden.

@@Het is, in de profetie van Ezechiël voor een teloorgegane Volk duidelijk dat, sinds de komst van Jezus Christus ( de Messias) en Zijn verzoenend lijden en sterven de tempeldienst volkomen overbodig en zelfs ontoereikend is geworden. De aardse Tempeldienst heeft al meer als 1900 jaar geen plaats meer gehad, en dat moet een duidelijk teken vanuit de Hemel.
Sinds Jezus' doodt is de ware Tabernakeldienst in de Hemel waar Jezus dienst doet als Hogepriester (zie Hebreeën 9 en 10).

Ook voor de Joden is er geen enkele noodzaak meer voor een heiligdomsdienst met offeranden op aarde. De Gerechtigheid in ons hart dient te groeien vanuit Christus, waardoor God onder ons is en in ons hart kan wonen, als wij hem leren aannemen, zoals ook het volk, via de profetie van Ezechiël, Geestelijk weer kon herstellen en groeien.
Zowel de profetie van Ezechiël alsook de profetie van Jezus (ons zo duidelijk voorgehouden door Johannes op Patmos) uiteindelijk in vervulling gaan als op de nieuwe aarde Gods woonplaats bij de mensen zal zijn (Openbaring 21: 1-5) (lees dit gedeelte)

Maar dat betekent dus dat we de grondslag, de wet - en de geboden- eerst moeten leren maken tot fundament van ons hart (denken) zodat we daadwerkelijk in Jezus geloven, dat wat Hij deed, op dezelfde grondwet was gedaan. dat maakt ons niet allen één in Geest met hem, maar ook één met het Hemelse Rijk.

Het betekent echter niet dat de Joden van vandaag, op grond van hun Orthodoxe staat en Schriftuurlijke inzichten nog zullen proberen een aardse tempel op te richten.
Al zal het alleen maar zijn, om de mensen de misleiden en te verwarren met de Tempel in de Hemel, om hen alsnog van de Waarheid van het Geestelijk fundament af te houden.

Want het volk Israël, dat mag duidelijk zijn, is een Geestelijk Israël, zoals de Heiland alleen door de (Heilige) Geest ons in dat zelfde voorbeeld voorging en nu, vanuit de Hemel kan bijstaan en helpen. Aan Nikodemus bracht Jezus, persoonlijk en heel direct aan het hart, exact dezelfde boodschap.

OT: voor het volk (het Geestelijke)

Exodus 28:3

Geef hun die een wijs hart hebben en die van Mij een geest van wijsheid hebben gekregen, opdracht kleren te maken die hem zullen onderscheiden van anderen; om hem te heiligen, zodat hij voor Mij het priesterambt kan uitoefenen

NT: voor het Geestelijk Israël van vandaag:

Johannes 16:13

Maar als de Heilige Geest komt, zal Hij u de weg wijzen naar de volledige waarheid. Wat Hij u zal zeggen, heeft Hij niet uit Zichzelf, maar Hij geeft door wat Hij hoort. Hij zal vertellen wat er in de toekomst gaat gebeuren. Door u te vertellen wat Hij van Mij hoort, zal Hij Mij grootmaken.

Waarom was Ezechiël nu de profeet voor Israël en = JHWH de Almachtige (God)

Het contrast aantonen tussen de Grootsheid en Heerlijkheid van God en de (meer) Babylonische houding van Zijn -afgodische- Volk.

Waarom is Jezus nu de Hoge Priester in de Hemel en Johannes de schrijver van Openbaringen, waarvan Jezus de animator is?

Openbaring 13

1   Ik zag een beest uit de zee opkomen, dat tien horens en zeven koppen had. Op elk van zijn horens stond een kroon en op zijn koppen stonden beledigingen tegen God.

en
11   Ik zag een ander beest. Dat kwam niet uit de zee, maar uit de aarde.
12   Het had twee horens, net als het Lam, maar het sprak als de draak. Het trad namens het eerste beest op en oefende dezelfde macht uit. Het dwong de aarde en haar bewoners het eerste beest te aanbidden; het beest dat van zijn dodelijke wond genezen was.

Worden deze afgodiscxhe twee Beesten, Machten nu niet aanbeden en nagelopen, door veel (oprechte ). Lees Openbarin 13 eens door, daar staan deze twee Wereldmachten in beschreven (morele- en politiek wetgever)

Johannes spreekt, namens Jezus, tot Zijn (gemeenten =zie Openbaring 2) en doet hetzelfde als Ezechiël: Gaat uit van Egypte, in Geestelijk opzicht en keer terug naar de wet van de Almachtige JHWH.

Gaat uit van het Grote Babylon voor onze tijd! (Openbaring 16) in Geestelijk opzicht en keer terug naar de geboden en wet, waarin Jezus jullie in voor is gegaan en (daardoor) een Volmaakt Mens is geworden en nu (reeds) in de Hemel is.

Ezechiël stond tussen het afvallig geworden volk en JHWH (profetie)
Jezus  staat tussen ons en het afvallige volk van JHWH.     (profetie)

Ezechiël een profeet voor alle gelovigen, in de grondslag van Gods boodschap aan ALLE mensen!

Daarom zijn het OT en het NT één Boek en mogen beiden nooit van elkaar gescheiden worden of geleerd! Tenslotte zal dan ook in Jezus het eindoordeel maar ook de verzoening plaats vinden voor ALLE Overblijfselen, alle mensen die JHWH  hebben aangenomen, door alle tijden heen.
« Laatst bewerkt op: juli 12, 2004, 04:48:40 pm door Baldur »

Priscilla en Aquila

• Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #18 Gepost op: juli 13, 2004, 07:52:03 pm »
Beste Baldur,
Post je uitgebreide reacties nu hier.
Jij zegt ook dingen die wij weer anders zien. De meelezer kan zo jou mening en onze mening (val niet over dat woord 'mening' :) ) lezen en zelf zijn conclusies trekken.
Wil je verder met ons doorpraten, doe dat dan hier. Ik dacht dat je dat ook al wel had begrepen.
Dus ik vind het prima om hier wat dingen aan te stippen, maar verwacht niet dat onze inzichten bij elkaar komen. We zijn geen 7e dags adventisten, maar we kunnen natuurlijk kennis nemen van hoe jij tegen deze dingen dan wel aankijkt.

Baldur

• Profetie
    • Bekijk profiel
« Reactie #19 Gepost op: juli 13, 2004, 08:10:38 pm »
Beste P & A,

Sorry dat ik weer zo'n lange posting heb, maar er wordt er gewoon toe gedwongen, als ik uw laatste antwoord (posting) zie. TIENTALLEN keren wijs ik op de essentie van de wet en de geboden. EZECHIëL handelt over het HERSTEL van de wet en de geboden (nu in GEESTELIJK zin= in het hart en geest) voor het Volk.

Dank voor uw reactie, maar ik kan werkelijk geen hout snijden van hetgeen u hier aan mij voorhoudt. Uw beweringen hebben helemaal geen betrekking op Ezechiël of de verlossing van het Volk dat in ballingschap zit (ook Geestelijk dus )u pareert hetzelfde volk gewoon weer in de put a.h.w., immers u ONTKENT de bevrijding uit de VERKRACHTING van de geboden, ook voor ons! Kijkt u maar eens goed naar mijn redemering:

Jakobus 2:19

Durven sommigen van u nog te beweren dat 'geloven alleen' genoeg is? Gelooft u dat er maar één God is? Dat is goed, maar dat geloven de boze geesten ook; zij beven van angst voor Hem!

Ik kan werkelijk niet geloven dat u steeds maar weer de wet ERKENT en tegelijkertijd ONTKEND. U moet Jakobus 2:19 maar eens tot u door laten dringen. Uw laatste posting komt op mij nogal verwarrend over, in dat opzicht.

Want hoe vaak heb ik u gewezen op de profetie en hoe vaak heb ik u gewezen op het feit dat wij de Almachtige Vader moeten gehoorzamen en in Jezus moeten geloven!

Waarom durft u dan steeds maar weer te beweren dat "Geloven alleen" genoeg is! Ik doorzie uw postings al een hele tijd. Niet in uw onjuiste essenties, steeds weer, maar in de poging in Jezus te geloven. Maar zoals Jakobus aangeeft; dat alleen is niet voldoende.

Het ergste is; uw wijst steeds de profetie af, hoe ik ook probeer u daar op te wijzen en hoe ook Jakobus u hier er ook op wijst.

Openbaring 19:10
Ik viel voor hem neer om hem te aanbidden, maar hij zei: "Doe dat niet! Ik ben een dienaar van Jezus, net als u en uw broeders, die openlijk voor hun geloof in Jezus uitkomen. Aanbid God. De kern van alle profetie is het getuigenis van Jezus."

Als we nu ook in de profetie van Ezechiël het getuigenis van Jezus ook terug moeten vinden, waarom wijst u dan ook in dat voorbeeld Jezus feitelijk af.
Was Hij niet degene die de Vader openbaarde?

Uw wil geschiedde o Heer.........gelijk in de Hemel....alsook op de aarde

("Het Onze Vader" Weet u wel wat u elke zondag opzegt in uw Kerkgemeente!) Sorry!

Daniël is één van de belangrijkste boeken voor de Gelovige van vandaag. Hij, Daniël liet in de wereld en de Koning Nebukadneasser ZIEN wie en wat God was, de Almachtige Vader, aan wie Daniël gehoorzaamde, door de geboden in acht te nemen (ook de spijswetten):

Daniël 9
5 Wij hebben gezondigd en overtredingen begaan. Wij hebben ons goddeloos gedragen en zijn ongehoorzaam geweest. Wij hebben Uw geboden naast ons neergelegd.

en

34 Ik beleed de HERE mijn zonden en die van mijn volk. "Here", bad ik, "U bent een grote en ontzagwekkende God. U bent trouw in het nakomen van Uw beloften. U bent genadig en goed voor de mensen, die U liefhebben en Uw geboden naleven.
5 Wij hebben gezondigd en overtredingen begaan. Wij hebben ons goddeloos gedragen en zijn ongehoorzaam geweest. Wij hebben Uw geboden naast ons neergelegd.

Wel beste P & A, vrienden, hebt u uw Heiland lief, wilt u -ook in uw postings en dienstwerk voor hem- even trouw zijn en niet bang zoals Daniël, doe dan wat hij ook deed. Want zelfs hier vraagt Daniël aan de Liefhebbende Vader voor ons en Zijn Zoon Jezus om hen de geboden te doen navolgen, in hun hart en Geest, opdat zij bevrijdt zijn uit hun ballingschap. En aangezien Daniël hier indirect ook spreekt over het volk dat......in de verre toekomst zijn profetie zal -kunnen- begrijpen, geldt dit gebed ook voor ons! (Daniël 8:26) Wij zijn immers ook ballingen, slaven van een Satanisch systeem met een eigen ...wet en...geboden!........die wij moeten naleven........!

Openbaring 14:12
Het is nu wel duidelijk waarom Gods volk niet mag ophouden Gods geboden te gehoorzamen en in Jezus te geloven." EN NOG STEEDS BLIND EN DOOF!

Om te overdenken wat u schrijft over uw Heiland en de GEHOORZAAMAHEID aan de Almachtige Vader:

Mattheüs 5
16 Laat daarom ook uw licht voor alle mensen schijnen. Als zij dan de goede dingen zien die u doet, zullen zij uw hemelse Vader eren.
17 Denk niet dat Ik ben gekomen om de wetten van Mozes en de woorden van de profeten opzij te schuiven. Ik ben juist gekomen om er de volle betekenis aan te geven.
18 Ik zeg u met nadruk: Tot de hemelen en de aarde vergaan, zal nog geen letter van de wet afgedaan hebben. Alles moet eerst volbracht zijn.
19 Wie tegen de mensen zegt dat het niet zo nauw luistert (en zelfs maar het kleinste gebod afschaft) zal de kleinste zijn in het Koninkrijk van de hemelen. Maar wie zich aan Gods wetten houdt (en anderen leert dat ook te doen) zal groot zijn in dat Koninkrijk.
20 Want Ik waarschuw u. Als uw oprechtheid niet groter is dan die van de godsdienstleraars en de Farizeeërs, komt u het Koninkrijk van de hemelen niet eens binnen.

alsook:

Mattheüs 15
9 Hun godsdienst is waardeloos. Ze houden zich alleen maar bezig met menselijke wetten en niet met de wet van God." (zie ook toestand tijdens Ezechiël)

alsook:

1 Johannes 2

3 Hoe kunnen wij er zeker van zijn dat wij bij Hem horen? Als we doen wat Hij zegt!
4 Als iemand zegt dat hij Christus kent, maar niet doet wat Christus zegt, is hij een leugenaar. Zo iemand doet de waarheid geweld aan.
5 Maar wie doet wat Christus van hem vraagt, is vol van de liefde van God.
6 Daaraan is te zien of u christen bent of niet. Ieder die zegt één met Christus te zijn, moet leven zoals Hij leefde.

alsook:

Romeinen 2
11 Want voor God zijn alle mensen gelijk.
12 De mensen die de wet van God niet kennen, gaan verloren zonder dat er naar de wet verwezen wordt. En de mensen die de wet van God wel kennen, worden door de wet veroordeeld.
13 Om voor God vrijuit te gaan, moet u doen wat Hij wil, of u Zijn wet nu kent of niet.
14 Hoewel er veel volken zijn die de geschreven wet van God niet hebben, doen die van nature toch wat God wil. Daaruit blijkt dat zij weten wat goed en kwaad is.

alsook:

Johannes 15
9 Zoals de Vader van Mij houdt, houd Ik van u. Blijf u bewust van mijn liefde.
10 Zorg ervoor dat Ik van u kan blijven houden, door te doen wat Ik zeg. Want de Vader is van Mij blijven houden, doordat Ik heb gedaan wat Hij zei. Leef vanuit Zijn liefde.
11 Ik heb dit gezegd met de bedoeling dat mijn blijdschap in u zal zijn. U zult grote blijdschap ervaren.

Als het zo is dat wij de Alamchtige Vader dienen te gehoorzamen (alle mensen dus) en Jezus navolgen; dan dienen wij de wet, het fundament van Gods Koninkrijk, door Jezus -ook- na te volgen:

Want.......

Johannes 15
9 Zoals de Vader van Mij houdt, houd Ik van u. Blijf u bewust van mijn liefde.
10 Zorg ervoor dat Ik van u kan blijven houden, door te doen wat Ik zeg. Want de Vader is van Mij blijven houden, doordat Ik heb gedaan wat Hij zei. Leef vanuit Zijn liefde.
11 Ik heb dit gezegd met de bedoeling dat mijn blijdschap in u zal zijn. U zult grote blijdschap ervaren.

.......als wij voorgeven de Liefde te hebben die we voor Jezus, onze naaste en de Almachtige Vader menen te hebben, dan doen we wat Hij hier in Johannes 15 aan ons voorhoudt en vraagt!

Ik hoop P & A dat u niet al te bezwaard bent, door dit schrijven aan U en de geinteresseerde lezer, want het is niet alleen toepasbaar en de essentie van onze redding en verlosssing maar ook in de profetie van Ezechiël.

LEES DIT GOED

Jeremia (tijdgenoot van Ezechiël= dus toepasbaar)

Jeremia leert dat God de wet vanaf een zeker moment de wet in het hart zal leggen, Ezechiël past diezelfde uitspraak toe, maar spreewkt vanuit zijn profetie over de (Heilige)Geest in het volk te leggen (Judeeërs). God is dus zowel voor Israël als voor de gemeente (wij dus) de God van (de) Genade (-tijd). De nadruk op Israël als het volk waarmee God Zich door middel van wetten onderhield is te eenzijdig. De God van het Oude Testament is dezelfde als de God van het Nieuwe Testament.

Als we nu leren vanuit Openbaringen, dat de Heiland ons voorhoudt dat we terug moeten keren naar het fundament, de wet en de geboden van een Hemelse Vader, hoe stelt Ezechiël zich dat dan voor in zijn tijd, als Israël geschikte gemaakt moet worden, als zij de wet en geboden ter beschikking heeft gesteld van afgoderij en afgoden dienst.

Waaromis dan ook het herstel van de wet en de geboden een vereiste om -ook- ons te kunnen redden uit het grote Babylon!

Exodus 31:

17 Het is een eeuwig gedenkteken van het verbond tussen Mij en het volk Israël. Want in zes dagen maakte de HERE hemel en aarde en Hij rustte op de zevende dag om Zich te verkwikken."

Op uw laatste posting en Ezechiël, in dat licht, kom ik nog terug!

Maar reageer nu niet dat deze posting " off-topic" is want het staat er niet zo heel akelig mee in verbinding, het is er de essentie van, zoals alle profetie immers is (Jezus = de profetie, vandaar!)

Gods zegen en gegroet!

Priscilla en Aquila

• Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #20 Gepost op: juli 13, 2004, 08:15:00 pm »
Bedankt voor het verplaatsen van je post! :)

Je gaf Jacobus 2: 19 aan.

Jak. 2
 19 Gij gelooft, dat God één is? Daaraan doet gij wèl, (maar) dat geloven de boze geesten ook en zij sidderen. 20 Wilt gij weten, gij dwaze mens, dat het geloof zonder de werken niets uitwerkt? 21 Is onze vader Abraham niet uit werken gerechtvaardigd, toen hij zijn zoon Isaak op het altaar legde? 22 Daaruit kunt gij zien,dat zijn geloof samenwerkte met zijn werken, en dat dit geloof pas volkomen werd uit de werken; 23 en het schriftwoord werd vervuld, dat zegt: Abraham geloofde God en het werd hem tot gerechtigheid gerekend, en hij werd een vriend van God genoemd.

Het geloof wordt tot gerechtigheid gerekend als het met de werken die aan het geloof beantwoorden, gepaard gaat.
Als je zegt te geloven, moet dat ook te zien zijn. Anders is je geloof dood.
De volgende keer zullen we dat erbij zetten :)
(Je zou ook kunnnen vragen hoe wij dat geloof dan invullen..... zonder direct allerlei conclusies te trekken)

Hier lees ik niets over de wet, maar over werken die samen moeten gaan met het geloof.
Daar hebben we het over.

Ef.2
 8 Want door genade zijt gij behouden, door het geloof, en dat niet uit uzelf: het is een gave van God; 9 niet uit werken, opdat niemand roeme. 10 Want zijn maaksel zijn wij, in Christus Jezus geschapen om goede werken te doen, die God tevoren bereid heeft, opdat wij daarin zouden wandelen.

Door het geloof zijn wij een nieuwe schepping door God geschapen. Het doel is nu de goede werken te doen die God voor ons heeft klaarliggen. De Heilige Geest werkt deze werken in het leven van de gelovige,,,,,,de vruchten die aan de bekering beantwoorden...zo zou je het ook kunnen zeggen.
Het komt dan vanuit je hart, en dat is wat er ook in Ezechiel staat: Ik zal mijn wetten in hun harten leggen....dat wat Gods wil is.

Baldur

• Profetie
    • Bekijk profiel
« Reactie #21 Gepost op: juli 13, 2004, 08:34:15 pm »
Hallo P & A,

Dank voor jullie antwoord. Jullie schreven o.a

@@werken die samen moeten gaan met het geloof.@@

Dit is juist, maar wat zegt Jezus er nu van:

Johannes 2

3 Hoe kunnen wij er zeker van zijn dat wij bij Hem horen? Als we doen wat Hij zegt!
4 Als iemand zegt dat hij Christus kent, maar niet doet wat Christus zegt, is hij een leugenaar. Zo iemand doet de waarheid geweld aan.
5 Maar wie doet wat Christus van hem vraagt, is vol van de liefde van God.
6 Daaraan is te zien of u christen bent of niet. Ieder die zegt één met Christus te zijn, moet leven zoals Hij leefde.

Johannes 15

Dus de "werken gaan samen met het geloof" betekent niets anders dan dat we Jezus voorbeeld (namelijk laten zien) navolgen.

Wij:

-Gaan naar de gewoonte op Sabbat naar de synagoghe (kerk)
-Wij laten ons leiden door de Heilige Geest
-Zijn op Sabbat één in Geest, omdat de werken overeenkomstig zijn in het geloof met Jezus, immers we volgen " Zijn gewoonte na" en de Sabbat is een Geheiligde en Gezegende dag! Door de Almachtige Vader APART gezet en dus zijn we DAARAAN GEHOORZAAM!
-Doen dagelijkse Bijbelstudie en deel van de Sabbatschool (Bijbelstudie) op Sabbat naar de gewoonte van Jezus (Hij leerde hen......nu....door Zijn Geest =immers één in Geest)

-Verkondigen wij de Blijde boodschap en krijgen door de gehoorzaamheid de Gave der Profetie en het Getuigenis ( de gewoonten) van Jezus, om door te geven!

Gods zegen en gegroet!

Priscilla en Aquila

• Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #22 Gepost op: juli 15, 2004, 06:04:57 pm »

quote:

cyber schreef op 15 juli 2004 om 11:58:
Geachte heren en dame, lees Baldur en PenA

Jullie hebben duidelijk verschil van mening, niks mis mee,
maar willen jullie zo goed zijn om mij en mijn naam Cyber er buiten houden.
Zonder moet ook kunnen.

mvg Cyber

We wilden je niet 'gebruiken' ik denk dat toch wel duidelijk is.

Misschien hadden we beter 'anderen kunnen zeggen, dan jou als voorbeeld te nemen...
Het ging erom dat Baldur vond dat we nooit vragen stellen. Nu we dat wel deden, reageert hij daar niet op. Maar gaat wel steeds op dezelfde punten hameren.
Dat is het punt met een topic w.b. Bijbelstudie....
En jij beantwoordt wel de vraag die we stellen. (En dan maakt het niet uit wat we van het antwoord vinden...al leek het belangrijk te zijn dat wij het een goed antwoord vonden, daar ging het niet om :) )
Jij gaat in op een gestelde vraag over Ezechiel., zoals je mag verwachten van mensen die 'samen' iets willen behandelen.
En kiest je eigen benadering, maar gaat ons niet constant daarop aanspreken dat wij dat ook zo moeten zien.

Wij (jij en P&A) zijn het ook niet overal over eens, dat hoeft ook niet.
Maar als je samen iets wilt behandelen moet je anders met de verschillen omgaan dan Baldur doet.
Bij dezen doen we (misschien even) een stap terug. Dat lijkt ons verstandiger.

Dus Baldur, bij dezen heb je deze mededeling van ons nu ook gelezen.
We willen een BF topic liever niet gevuld zien met op deze manier steeds elkaar aanspreken over hoe een ander bepaalde bijbelgedeelten uit zou moeten leggen en waar de kardinale fout zou zitten.....
« Laatst bewerkt op: juli 15, 2004, 09:02:29 pm door Priscilla en Aquila »

Priscilla en Aquila

• Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #23 Gepost op: juli 15, 2004, 11:45:11 pm »
Beste Cyber, we hebben er wel veel moeite mee.......wegens bovenstaande reden....
Weten eigenlijk niet goed hoe we 'gewoon' verder kunnen. :|
Helaas.

cyber

• Bekijk profiel
« Reactie #24 Gepost op: juli 16, 2004, 12:05:48 am »

quote:

Priscilla en Aquila schreef op 15 juli 2004 om 23:45:
Beste Cyber, we hebben er wel veel moeite mee.......wegens bovenstaande reden....
Weten eigenlijk niet goed hoe we 'gewoon' verder kunnen. :|
Helaas.

Ja ik begrijp jullie moeite wel hierin

Baldur ken ik, zij het dan van een ander forum, dus niet persoonlijk.

Verder, is op een forum, vaak moeilijk precies uit te drukken, wat in
persoonlijk kontakt een stuk makkelijker is.

Verder zingt elk vogeltje zoals die gebekt is :)
geld voor ieder van ons :)

Voor zover ik baldur ken, is het meer bezorgdheid als een persoonlijke
aanval op jullie bedoelt.
En jullie kijk op de dingen liggen wel mijlenver uit elkaar :):)
dus, ja........

Priscilla en Aquila

• Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #25 Gepost op: juli 16, 2004, 12:15:51 am »

quote:

cyber schreef op 16 juli 2004 om 00:05:
[...]

Ja ik begrijp jullie moeite wel hierin

Baldur ken ik, zij het dan van een ander forum, dus niet persoonlijk.

Verder, is op een forum, vaak moeilijk precies uit te drukken, wat in
persoonlijk kontakt een stuk makkelijker is.

Verder zingt elk vogeltje zoals die gebekt is :)
geld voor ieder van ons :)

Voor zover ik baldur ken, is het meer bezorgdheid als een persoonlijke
aanval op jullie bedoelt.
En jullie kijk op de dingen liggen wel mijlenver uit elkaar :):)
dus, ja........

Ik snap je, maar je krijgt op deze manier constant die persoonlijke terechtwijzingen om ons op het goede pad te krijgen.
En dat is niet de bedoeling van dit BF topic over ezechiel.

cyber

• Bekijk profiel
« Reactie #26 Gepost op: juli 16, 2004, 12:22:37 am »

quote:

Priscilla en Aquila schreef op 16 juli 2004 om 00:15:
[...]

Ik snap je, maar je krijgt op deze manier constant die persoonlijke terechtwijzingen om ons op het goede pad te krijgen.

ja maar
als jullie tot dezelfde kerk/groep hoorden was er ook geen discussie:)

quote:

En dat is niet de bedoeling van dit BF topic over ezechiel.

deze topic is toch voor dit soort berichten
of heb ik het nu mis??

Priscilla en Aquila

• Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #27 Gepost op: juli 16, 2004, 01:01:00 am »

quote:

cyber schreef op 16 juli 2004 om 00:22:
[...]

ja maar
als jullie tot dezelfde kerk/groep hoorden was er ook geen discussie:)
Er zijn een heleboel mensen die wel discussie hebben maar niet op die manier. En zeker niet zo in een BF topic als Ezechiel

quote:

deze topic is toch voor dit soort berichten
of heb ik het nu mis??

Ja, maar Baldur blijft ook in het ander topic ons steeds aanspreken met "beste P&A wat jullie hier nu zeggen .....je moet zus en zo....etc..."
Daar gaat het me om. Beperking wat dat betreft. En je kunt ook op een andere manier met iemand discussieren. (Vul voor de gein maar eens steeds 'Cyber" in bij zijn posts aan ons als hij ons aanspreekt met 'P&A.... :) )
« Laatst bewerkt op: juli 16, 2004, 01:02:30 am door Priscilla en Aquila »

Baldur

• Profetie
    • Bekijk profiel
« Reactie #28 Gepost op: juli 16, 2004, 01:42:18 am »
Beste Piscilla & Aquila,

Ik heb jullie voorlaatste posting gelezen. Het verbaasd me ten zeerste dat jullie de wet en de geboden niet herkennen in Ezechiël 20:20 en 21, het boek dat jullie tot gespeksstof hebben gemaakt. Jullie geven ook aan dat jullie je niet herkennen in dat gegeven. Ik zeg nergens dat jullie, vanuit jullie eigen denken iets verkeerd doen, maar de essentie is dat jullie de wet en geboden -dus- niet tot fundament van jullie topic (-s) willen maken, en daar schuilt het gevaar voor zowel jullie zelf als de toehoorders.

En zoals Cyber goed formuleert; Ik maak me slechts zorgen!

Je wijst de Heiland, in feite, zelf af, als je dat beweerd en inhoudelijk gezien dan, begrijpen jullie mijn postings nooit en kan er van mij nooit een ander fundament en ander antwoord worden verwcht, zoals 1 Timoteus ons leert.

Ik heb dat weergegeven, door Jezus daarover een uitspraak te laten doen, zoals hieronder is aangegeven. Het baart mij zorgen. We leven in de eindtijd, de wederkomst staat voor de deur; hoe kunnen wij dan een hemels fundament ontkennen en afwijzen, terwijl de Heiland ons momenteel de eisen van de wet en geboden voorhoudt en wil herstellen in ons hart (Verstand) van de Christengemeenten. Daarvoor houdt Hij zelfs de winden enige tijd tegen die op ons af zullen komen (Openbaring 7)

Ik heb jullie vragen niet opgemerkt, althans niet welke in relatie stonden met de inhoudelijke informatie van mijn postings, dat is vervelend. Zoals Cyber aangeeft, gaat het mij meer om de bezorgdheid, hij ziet het goed!  Geen wonder, in zijn postings, waar ik ook die tegen kom, zie ik een (jonge) man die werkelijk antwoorden zoekt op de vragen die hij heeft. Ik zie ook dat hij de essentie van bepaalde Bijbelpassages in een juist perspectief plaatst t.o.v. de wet en de geboden (dat kan hij beter als ik ). Hij wijst die namelijk nergens af, maar bevestigt ze feitelijk, zonder er nu heel expleciet op te wijzen, dat doe ik dan wel voor hem.

Morgen zal ik met een zeer uitgebreide motivatie komen  en uitleggen waarom ik jullie wijze van "leiding geven" steeds weer belicht vanuit de wet en de geboden. Ik zal ook een GETUIGENIS afleggen aangaandde een bezoek dat ik vandaag heb gebracht aan een zeer zieke Duitse man in Hattingen, die spoedig zal sterven. Een ervaring die ik nooit had verwacht, maar mij weer overtuigde van de kracht van de Heilige Geest en dat we alleen op grond van het ONDERHOUDEN ( en daardoor kunnen naleven) van de wet en de geboden in staat zijn om te verkondigen en te weerleggen, zelf te groeien in Jezus'Gerechtigheid en anderen er toe kunnen brengen zich OPEN TE STELLEN voor de Heilige Geest.

Ik kende deze (Rooms Katholieke) Duitse man in het geheel niet, maar ik heb een 3 uur durend gesprek met hem gehad, waarvan ik slechts 45 minuten met hem over het Geloof heb gesproken, en a l l e s, wat ik hier ter berde heb gebracht, kwam ook bij hem aan de orde.
En als er mensen zijn die "van nature" adventist zijn; d.w.z. de Heiland hebben aangenomen en Hem ook verwachten en Geloof hebben bevestigd op een persoonlijke "overeenkomst" , die hij gedaan en beleden had met God, in een kapot geschoten kerk, ergens in Rusland  tijdens de bittere gevechten, tussen medenmensen in 1942, dan heb ik er één vandaag ontmoet.

Morgen zal ik mijn GETUIGENIS met Gods wet en geboden, in het licht van deze man die uitkomst zocht bij de Heiland,  aan jullie voorhouden!

Wat Jezus vertelt over het bespreken en getuigen van Hem, zonder wet noch gebod:

1 Timotheüs 1
3   Ik herinner je aan wat ik je heb opgedragen toen ik naar Macedonië vertrok: Blijf in Efeze en weerhoud mensen, die een verkeerde leer brengen, om die uit te dragen.
4   Zij vertellen sprookjes en houden zich eindeloos bezig met stambomen. In plaats van mensen te helpen Gods plan in geloof te aanvaarden, roepen zij moeilijkheden op.
5   Het doel van elke terechtwijzing is liefde, die uit een zuiver hart komt, een eerlijk geweten en een oprecht geloof.
6   Deze valse leraars zijn het spoor bijster en verknoeien hun tijd met zinloos gepraat.
7   Zij zouden graag beroemde uitleggers van de Joodse wetten willen worden, maar hebben er geen idee van wat die wetten eigenlijk betekenen.
8   Die wetten zijn goed als zij worden toegepast op de manier zoals God het bedoeld heeft.

Ik mis "de wet van God" in jullie beweringen! En baart mij zorgen!

Daarom wijst Hij in vers 8 op de wetten van en Hemelse Almachtige Vader! En dat is niet voor niets!

Jezus leert ons feitelijk dit:

De mensen  moeten iets meer ontvangen dan enkel theorieën. Zij moeten het levende brood des hemels onvangen. Ook in het weerleggen en bespreken van Mijn woord moet vertelt worden, over het fundament van redding of de wijze waarop iemand gered kan worden weergeven. Ik ben immers het Levende Woord. Verkondig niet uw ideeën over Mij en Mijn woord, maar predik Mij tot redding van a l l  e mensen; door de wet van een Hemelse Vader.

Gods zegen en gegroet!
« Laatst bewerkt op: juli 16, 2004, 02:54:56 am door Baldur »

Priscilla en Aquila

• Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #29 Gepost op: juli 16, 2004, 11:07:17 am »

quote:

Baldur schreef
Ik mis "de wet van God" in jullie beweringen! En baart mij zorgen!

Daarom wijst Hij in vers 8 op de wetten van en Hemelse Almachtige Vader! En dat is niet voor niets!

Jezus leert ons feitelijk dit:

De mensen moeten iets meer ontvangen dan enkel theorieën. Zij moeten het levende brood des hemels onvangen. Ook in het weerleggen en bespreken van Mijn woord moet vertelt worden, over het fundament van redding of de wijze waarop iemand gered kan worden weergeven. Ik ben immers het Levende Woord. Verkondig niet uw ideeën over Mij en Mijn woord, maar predik Mij tot redding van a l l e mensen; door de wet van een Hemelse Vader.

Gods zegen en gegroet!

Beste Baldur, laat ik beginnen met het feit dat we wel overtuigd zijn van je oprechte bedoelingen. :)
Maar dat wil niet zeggen dat we het daarom met je eens zijn. We willen alles toetsen aan de Schrift, en dan komen we tot andere conclusies.
Vewrder zijn er een massa mensen op dit forum die de Sabbath niet onderhouden op de zevende dag der week. We zijn volgens jou dus allemaal afgedwaalden.
Wij geven voor jou de indruk dat we 'zonder wet' leven. Dat heb je mis. En ook heb je gelijk op een bepaalde manier.
Wij leven 'zonder wet' op de manier bedoeld van Romeinen 7:

quote:

Romeinen 7
1 Of weet gij niet, broeders, – ik spreek immers tot wie de wet kennen – dat de wet (van Mozes/de geboden van God) heerschappij voert over de mens, zolang hij leeft? 2 Want de gehuwde vrouw is door de (gewone) wet aan haar man gebonden, zolang deze leeft; wanneer echter de man sterft, is zij ontslagen van de wet (van Mozes), die haar aan die man bond. 3 Zo zal zij dan, indien zij bij het leven van haar man een ander tot man neemt, echtbreekster heten; wanneer echter de man sterft, is zij vrij van de wet (van Mozes/de geboden van God), zodat zij geen echtbreekster is, indien zij zich aan een andere man geeft. 4 Bijgevolg, mijn broeders, zijt ook gij dood voor de wet (\van Moze/Gods geboden) door het lichaam van Christus om het eigendom te worden van een ander, van Hem, die uit de doden opgewekt is, opdat wij Gode vrucht zouden dragen. 5 Want toen wij in het vlees waren, werkten de zondige hartstochten, die door de wet geprikkeld worden, in onze leden, om voor de dood vrucht te dragen; 6 maar thans zijn wij van de wet ([/i]van Mozes/de geboden van God[/i])ontslagen, dood voor haar, die ons gevangen hield, zodat wij dienen in de NIEUWE staat des Geestes en niet in de oude staat der letter.
De wet is goed en volmaakt maar is gegeven om aan de mens zonder God te laten zien dat hij zelf niets goeds kan doen. We hadden dus Gods eisen, maar als mensen zonder Gods hulp kunnen we niet aan die eisen voldoen. De wet laaty de zonde kennen. Want op het moment dat ons iets verboden wordt, wordt het tot zonde als we dat gebod overtreden.

quote:

Rom 7
9 Ik heb eertijds geleefd zonder wet; toen echter het gebod kwam, begon de zonde te leven, maar ik begon te sterven, 10 en het gebod dat ten leven moest leiden, bleek voor mij juist ten dode te zijn; 11 want de zonde heeft uitgaande van het gebod, mij misleid en door middel daarvan gedood. 12 Zo is dan de wet heilig, en ook het gebod is heilig en rechtvaardig en goed.
Rom 23
Want het loon, dat de zonde geeft, is de dood, maar de genade, die God schenkt, is het eeuwige leven in Christus Jezus, onze Here.
En zogauw de zonde gaat leven is het gebeurd met ons. Een enkele zonde is al genoeg om nooit in Gods aanwezigheid te kunnen zijn. Want God is Heilig en bewoont een ontoegankelijk licht. En de zonde is duisternis en kan geen gemeenschap hebben met het licht. Ze hebben niets gemeenschappelijks.
En waarom moest Jezus komen?
Omdat er geen enkele mens was die in staat was om aan Gods geboden te voldoen.
Gal 3,10
Want allen, die het van werken der wet verwachten, liggen onder de vloek; want er staat geschreven: Vervloekt is een ieder, die zich niet houdt aan alles, wat geschreven is in het boek der wet, om dat te doen.

Dat was het vooruitzicht en dat is na de val van Adam en Eva nog niet veranderd.
Ik weet in ieder geval dat ik uit mijzelf aan deze eisen NIET kan voldoen. En zelfs nog geen sikkepitje......

En God wilde niet dat de mensen die Hij had geschapen op deze manier zouden eindigen. Omdat God ons liefhad. Terwijl wij nog helemaal niet naar Hem vroegen, laat staan ons met Hem bezighielden (dat geldt in het bijzonder voor ons gelovigen vanuit de heidenen - wij konden nergens aanspraak op maken.) heeft God (de Vader en de Zoon) samen voor de uitweg gezorgd.
Gods heilige eisen moest aan voldaan worden..... Geen mens was in staat.
En de wet liet zien dat we het niet konden en werd een getuigenis tegen ons. Wij hadden een schuldbrief doordat de wet deze eisen van Gods aan onms stelde, en wij moesten zeggen: Niet in staat tot enig goed.... Het gebod wat ten leven moest leiden werd voor ons een gebod ten dode.

quote:

Galaten 3
11 En dat door de wet niemand voor God gerechtvaardigd wordt, is duidelijk; immers, de rechtvaardige zal uit geloof leven. 12 Doch bij de wet gaat het niet om geloof, maar: wie dat doet, zal daardoor leven. 13 Christus heeft ons vrijgekocht van de vloek der wet door voor ons een vloek te worden; want er staat geschreven: Vervloekt is een ieder, die aan het hout hangt. 14 Zo is de zegen van Abraham tot de heidenen gekomen in Jezus Christus, opdat wij de belofte des Geestes ontvangen zouden door het geloof
De Zoon heeft aan Zijn Vader gezegd: Is er geen mens om U uw eer terug te geven die door al de zonde niet aan u is gegeven? En niemand kan doen wat Uw wil is op de aarde?
Ook de offerdiensa in Israel kon alleeen de zonden bedekken en niet wegdoen. Het was dus een soort tijdelijk middel wat steeds herhaald moest worden. De Here Jezus had ons zo lief dat Hijn kwam om aan de eisen der wet te voldoen., Zodat we vrijgekocht zijn door Zijn dood.
Dat was namelijk de straf die op de zonde stond: De dood.
Hij heeft de starf op zich genomen. EN DAT TERWIJL HIJ ZELF GEEN ENKELE ZONDE HEEFT GEDAAN DIE DIE STRAF VOOR HEM NODIG MAAKTE.

quote:

Hebr. 10
3 Doch door die offeranden werden ieder jaar de zonden in gedachtenis gebracht; 4 want het is onmogelijk, dat het bloed van stieren of bokken zonden zou wegnemen.
5 Daarom zegt Hij bij zijn komst in de wereld:
Slachtoffer en offergave hebt Gij niet gewild, maar Gij hebt Mij een lichaam bereid;
6 in brandoffers en zondoffers hebt Gij geen welbehagen gehad.
7 Toen zeide Ik: zie, hier ben Ik – in de boekrol staat van Mij geschreven – om uw wil, o God, te doen.
8 In de aanhef zegt Hij: Slachtoffers en offergaven, brandoffers en zondoffers, hebt Gij niet gewild, noch daarin een welbehagen gehad, hoewel zij naar de wet gebracht worden. 9 (Doch) daarna heeft Hij gezegd: Zie, hier ben Ik om uw wil te doen. Hij heft het eerste op, om het tweede te laten gelden. 10 Krachtens die wil zijn wij eens voor altijd geheiligd door het offer van het lichaam van Jezus Christus
.....
18 Waar dan voor deze dingen vergeving bestaat, is er geen zondoffer meer (nodig).
19 Daar wij dan, broeders, volle vrijmoedigheid bezitten om in te gaan in het heiligdom door het bloed van Jezus, 20 langs de nieuwe en levende weg, die Hij ons ingewijd heeft, door het voorhangsel, dat is, zijn vlees, 21 en wij een grote priester over het huis Gods hebben, 22 laten wij toetreden met een waarachtig hart, in volle verzekerdheid des geloofs

Wat was dat dan, waarom deed Hij dat dan? Waarom gaf Hij zijn leven als straf voor iets wat Hij niet gedaan had?
Omdat alleen op die manier de weg naar God voor de mens weer open kwam te liggen. HIJ ZELF is de nieuwe en levende weg. (vers 19)

Ik ben de weg de waarheid en het leven, niemand komt tot de Vader dan door Mij..
Alzo LIEF heeft God de wereld gehad, dat Hij zijn eniggeboren Zoon gegeven heeft, opdat een ieder die in Hem gelooft, niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.

Jezus is gestorven, de straf voor de zondaar. En juist omdat Hij weL volmaakt de wet hield, kon God Hem opwekken....
Zoals in het begin hier in Romeinen 7 staat: was de wet iemand die allerlei eisen aan ons stelde. Wij konden daar niet aan voldoen.
Die eisen heeft Jezus volbracht; Hij kwam om [de wil van de Vader te dcoen: Zie hier ben ik, in de boekrol staat van Mij geschreven, om Uw wil o God te doen.
Hij is dood gegaan.

En wat is voor ons nu de essentie van het evangelie?
Dat ieder die in Hem gelooft, medegestorven is...en medeopgewekt en dat is mogelijk geworden door de Heilige Geest die Hij ons heeft gegeven toen wij tot gelkoof kwamen
Hierdoor ontvangen we dat nieuwe leven vaqn Gosd IN ons.
En wij zijn door het gelkoof in Hem niet alleen mede gestorven en opgestaan: God ziet ons nu ook IN Chrsitus met alle eigenschappen die Chrsitus heeft.
Wij zijn rechtvaardig omdat Jezus het is
Wij heilig omdat Jezus het is
Wij zijn wijsheid omdat Jezus dat is

En zo kan ik nog even doorgaan. Wij hebben alles schatten IN Christus ontvangen. Alles wat van Christus is, is van ons en de positie van Christus is al onze positie (geestelijk gezien.)
De essentie is dus de genade en liefde van Christus en IN Hem is het hele werk volbracht. Hij is het middelpunt.

De wedergeboorte waardoor dit alles ook voor ons werkelijheid wordt, is mogelijk geworden doordat Jezus ons zo lief had, dat Hij naar de aarde kwam om die wet te volbrengen, en ons zo bij God te brengen. Die onze Vader is geworden. De oorsprong van onze redding is de liefde van de Vader en de Zoon voor ons en alles wat nu met onze redding te maken heeft is ook alleen in Jesus werkelijkheid. Er zit geen enkele verdienste van ons bij.
Zoals al geprofeteerd werd door Kajafas:

quote:

Joh.11
49 Maar één van hen, Kajafas, de hogepriester van dat jaar, zeide tot hen: Gij weet niets, 50 en gij beseft niet, dat het in uw belang is, dat één mens sterft voor het volk en niet het gehele volk verloren gaat. 51 Doch dit zeide hij niet uit zichzelf, maar als hogepriester van dat jaar profeteerde hij, dat Jezus zou sterven voor het volk, 52 en niet alleen voor het volk, maar om ook de verstrooide kinderen Gods bijeen te vergaderen.

Als je mee gestorevn bent, ben je dood voor de wet/Gods eisen, die jou vanalles oplegde waar je niet aan kon voldoen.
De wet kon namelijk niet dood gaan. Die is nog steeds goed en volmaakt. Als wijzelf nu sterven, zijn we vrij om iemand anders toe te behoren.
Door het lichaam van Christus staat in Rom 7 kunnen we nu Hem toebehoren. De wet hoort bij het leven zonder God.
En niet dat wij de wet niet goed meer vinden.... Dec wet is TE goed voor ons. Wij zijn zondig en kunnen er niets mee beginnen. Jezus heeft onze plaats ingenomen, wat betreft het volbrengen en het ondergaan van de straf.

Nu is het zaak dat wij door het geloof IN HEM bliojven.
God ziet ons dan als ook gestorven en weer opgestaan en ziet ons IN Zijn Zoon als of wij de wet vervuld hebben.
En zo kunnen we tot God de Vader komen: alleeen door Jezus Christus. Het is dan ook de gerechtigheid VAN CHRISTUS waardoor wij bij God kunnen komen. En niet de gerechtigheid die van inszelf zou zijn als we d.m.v. de wet bij God zouden kunnen komen.
Het zou ook gek zijn als we dood zijn voor de wet (nu een ander leven hebben) daarheen terugkeren.

God wil nu ook zijn wil IN ons volbrengen. Maar dat gaat nu door de Heilige Geest. Jezus die in ons woont door Zijn Geest, volbrengt in ons Gods wil. (gods wetten) en dat is niet meer volgens 'Mozes". In Mattheus 5 lees je dat God wil/zijn wetten veel verder gaan de wet van Mozes. (Maar bij God wet denken we automatisch aan Mozes terwijl dat niet altijd bedoeld wordt met dat woord wet)

De wetten die God in ons hart legt, is nu juist datgene wat verder gaat dan de wet van Mozes. Door de Geest die in ons hart woont, kunnnen wij (of beter Hij IN ons) die wetten volbrengen.... Dat is dan de wet van de Geest waarmee bedoeld wordt: De wetmatigehid van de Geest, dat die automatisch de vruchten van de geest naar voren brengt, en dat zijn geen 'geboden' in de zin van de wet gij zult.., maar automatisch gevolg van der inwoning van de Heilige Geest..
De Geest KAN namelijk niet zondigen. Dat is niet zijn natuur. Zo maakt Jezus ons vrij van onze oude mens die tot niets in staat is.
Het is dezelfde Geest als Die Christus heeft, en waardoor Hij leeft naar Gods wil.

Dit volgende stukje haal je aan om te bewijzen dat wij een valse leer hebben en de wetten naar eigen inzicht uitleggen :?
Je haalt dit aan (in een onbekende vertaling voor mij :) )

quote:

Baldur haalt aan:
1 Timotheüs 1
3 Ik herinner je aan wat ik je heb opgedragen toen ik naar Macedonië vertrok: Blijf in Efeze en weerhoud mensen, die een verkeerde leer brengen, om die uit te dragen.
4 Zij vertellen sprookjes en houden zich eindeloos bezig met stambomen. In plaats van mensen te helpen Gods plan in geloof te aanvaarden, roepen zij moeilijkheden op.
5 Het doel van elke terechtwijzing is liefde, die uit een zuiver hart komt, een eerlijk geweten en een oprecht geloof.
6 Deze valse leraars zijn het spoor bijster en verknoeien hun tijd met zinloos gepraat.
7 Zij zouden graag beroemde uitleggers van de Joodse wetten willen worden, maar hebben er geen idee van wat die wetten eigenlijk betekenen.
8 Die wetten zijn goed als zij worden toegepast op de manier zoals God het bedoeld heeft.

P&A :
Vul dit dan ook aan met de volgende verzen:

9 wel wetend, dat de wet niet gesteld is voor de rechtvaardige, maar voor wettelozen en tuchtelozen, voor goddelozen en zondaars, voor onverlaten en onheiligen, voor vadermoorders en moedermoorders en doodslagers, 10 hoereerders, knapenschenders, zielverkopers, leugenaars, meinedigen, en al wat verder ingaat tegen de gezonde leer, 11 in overeenstemming met het evangelie der heerlijkheid van de zalige God, dat mij is toevertrouwd.

En de gezonde leer is het evangelie wat aan Paulus is toevertrouwd.
Die heeft bij mijn weten nog nooit aangegeven dat we de wet en de geboden nog moeten houden, en de sabbath staat ook niet op zijn lijstje van noodzakelijkheden.

Paulus zegt juist in Galaten dat wie terugkeert naar de wet weer onder de vloek van de wet komen te liggen: m.a.w. de dood is weer ons uitzicht. Terwijl Christus ons het leven schenkt door de vloek gedragen te hebben.
De wet is voor de zondaars die we IN Christus niet meer zijn. We hebben nieuw leven ontvangen waarvoor de wet niet bedoeld is.

quote:

Paulus over het evangelie:
Gal. 2
16 wetende, dat de mens niet gerechtvaardigd wordt uit werken der wet, maar door het geloof in Christus Jezus, zijn ook zelf tot het geloof in Christus Jezus gekomen, om gerechtvaardigd te worden uit het geloof in Christus en niet uit werken der wet. Want uit werken der wet zal geen vlees gerechtvaardigd worden.
...
19 Want ik ben door de wet voor de wet gestorven om voor God te leven. 20 Met Christus ben ik gekruisigd, en toch leef ik, (dat is), niet meer mijn ik, maar Christus leeft in mij. En voor zover ik nu (nog) in het vlees leef, leef ik door het geloof in de Zoon van God, die mij heeft liefgehad en Zich voor mij heeft overgegeven.
21 Ik ontneem aan de genade Gods haar kracht niet; want indien er gerechtigheid door de wet is, dan is Christus tevergeefs gestorven

Gal. 3
1 O, onverstandige Galaten, wie heeft u betoverd, wie Jezus Christus toch als gekruisigde voor de ogen geschilderd is? 2 Dit alleen zou ik van u willen weten: Hebt gij de Geest ontvangen ten gevolge van werken der wet, of van de prediking van het geloof? 3 Zijt gij zó onverstandig? Gij zijt begonnen met de Geest, eindigt gij nu met het vlees?
....
23 Doch voordat dit geloof kwam, werden wij onder de wet in verzekerde bewaring gehouden met het oog op het geloof, dat geopenbaard zou worden. 24 De wet is dus een tuchtmeester voor ons geweest tot Christus, opdat wij uit geloof gerechtvaardigd zouden worden. 25 Nu echter het geloof gekomen is, zijn wij niet meer onder de tuchtmeester
26 Want gij zijt allen zonen van God, door het geloof, in Christus Jezus. 27 Want gij allen, die in Christus gedoopt zijt, hebt u met Christus bekleed. 28 Hierbij is geen sprake van Jood of Griek, van slaaf of vrije, van mannelijk en vrouwelijk: gij allen zijt immers één in Christus Jezus. 29 Indien gij nu van Christus zijt, dan zijt gij zaad van Abraham, en naar de belofte erfgenamen.

Het is alles uit de genade en liefde van God. Die ons nieuw leven geeft en door zijn Geest nu leidt.
En deze liefde van Chrsitus en de genade, daar hoor ik nij jou niet zoveel over.
Gewoon als constatering. :)
Wij zijn zonen van God door het geloof in Christus. En wat Hij heeft volbrachtZ: de wet, daar hoeven wij dan niet nog een keer aann te beginnen.
Dan vindt je dat Chrsistus nog niet genoeg heeft gedaan.

Chrsitenen die de wet willen houden uit dankbaarheid, daar verschil ik mee van meening wat betreft de positie van de wet.
Maar bij hen merk ik absoluut de rust in het werk van Christus, het vetrouwen dat Hij de wet heeft vervuld.
Dat dat genade en liefde van Hem is, waardoor wij behouden zijn. En wij niets meer hoeven te volbrengen om behouden te zijn.
Wel zijn we God dankbaar, al benaderen we dat verschillend.

En deze aspecten mis ik bij jou.
« Laatst bewerkt op: juli 16, 2004, 05:54:00 pm door Priscilla en Aquila »

Baldur

• Profetie
    • Bekijk profiel
« Reactie #30 Gepost op: juli 16, 2004, 04:57:53 pm »
hallo Priscilla en Aquila,

Dank voor jullie uitgebreide antwoord, ik zal een evenzo klare uitleg terugsturen.
Mijn probleem is dat als er geen Geestelijk wet, deel is van jullie beweringen, dan is het niet uit God. Jullie beweren Gods wet wel te erkennen, maar leeft hem niet voor, dat zeggen jullie zelf. Satan zegt ook dat hij de wet kent en dat Jezus hem voorleefde, maar hij zegt er wel bij dat Christenen dat niet meer hoeven te doen.

En als nu de Rooms Katholieke Kerk (notabene) zegt dat Christenen wel degelijk de geboden en de wet (ook de Sabbat) moeten onderhouden, waarom zeggen jullie dan  dat dat niet meer hoeft. De RKK Staat erkent alleen mensen die de zondagsrust eerbiedigen.
Zij leert de wereld ook dat zij de wet van God hebben verandert en dat zij de Sabbat hebben ontdaan van zijn luister voor de Christen. Zijn jullie nu zo blind dat je zelfs die waarschuwing niet wilt zien (in het topic over "Waarom de zondag") en daardoor gewoon de wetten en geboden van de Rooms Katholieke Kerk navolgt, die niet van Christus -kunnen- zijn. Satan weet dat en de RKK Staat leert dat, het zal hun reden zijn om in het volgende jaar haar Wereldreligie op te richten, en jullie blijven het ontkennen.

Hoe denk je nu dat velen, die volgens julie de "zondag"vieren en (nog) niet de Sabbat, dar nu wel gehoor aan geven!

Wie zijn dan verstandiger; zij die in stilte de Heer aan leren nemen op grond van Geestelijke geboden en een wet, de Christus voorhoudt, of dat jullie straks alleen staan, als je merkt dat iedereen om jullie, in het Koninkrijk zijn opgenomen:

Want:

1 Thessalonicenzen 5

1-2    Ik hoef u niet te schrijven wanneer en onder welke omstandigheden dit allemaal zal gebeuren, broeders. U weet immers dat de grote dag van de Here geheel onverwacht komt, als een dief in de nacht.
3   Terwijl de mensen zeggen: "Er is rust en vrede; er dreigt geen enkel gevaar", zal de vernietiging hen plotseling overvallen, zoals de weeën een zwangere vrouw overvallen. Geen van hen zal eraan kunnen ontkomen; zij zullen nergens heen kunnen vluchten.
4   Broeders, u leeft echter niet in het donker. Die dag zal u niet overvallen als een dief.
5   Want u bent allemaal kinderen van het licht, kinderen van de dag. Wij hebben niets te maken met de nacht en het donker.
6   Daarom moeten wij altijd op onze hoede zijn en niet slapen zoals de anderen. Kijk naar die dag uit en blijf nuchter.
7   In de nacht slapen de mensen en bedrinken dronkaards zich.
8   Maar laten wij die bij de dag horen, nuchter blijven. Wij moeten onszelf beschermen met het pantser van geloof en liefde en met de helm van de hoop van het heil.
9   Want God heeft ons niet bestemd om door Hem bestraft te worden, maar om gered te worden door de Here Jezus Christus.
10   Jezus is voor ons gestorven om ons voor altijd met Hem te laten leven, of we bij Zijn terugkeer nu al gestorven of nog in leven zijn.

11   Blijf elkaar dus bemoedigen en versterken; maar dat doet u al.

12   Broeders, wij vragen u respect te hebben voor uw leiders die door de Here zijn aangewezen. Zij verrichten veel werk onder u en wijzen u terecht waar dat nodig is.
13   Respecteer hen en houd van hen, omdat zij zoveel voor u doen. Leef in vrede met elkaar.

14   Broeders, u moet de mensen die hun plicht verzaken, heel ernstig waarschuwen. Help en steun hen die bang zijn, ook de zwakken. Heb geduld met iedereen.

15   Let erop dat niemand kwaad met kwaad vergeldt, maar wees altijd goed voor elkaar en voor anderen.
16   Wees ook altijd blij.

17   Bid onophoudelijk.

18   Wat er ook gebeurt, dank altijd God, want Hij wil dat u als christenen zo leeft.

19   Verdrijf de Heilige Geest niet uit uw hart.      (!!!!!!!!!!!!!!!!!!!)
20   Veracht niet wat namens God gezegd wordt. (!!!!!!!!!!!!!!!!!!!)

21   U moet alles wat gezegd en gedaan wordt, op zijn echtheid beproeven en alles wat goed is, vasthouden.
22   Vermijd alles wat slecht is.

23   Laat de God van de vrede u volledig voor Zichzelf afzonderen. Laat Hij uw hele wezen (geest, ziel en lichaam) zuiver houden totdat onze Here Jezus Christus terugkomt.
24   En Hij, Die u geroepen heeft, zal dat ook doen omdat Hij het beloofd heeft.
25   Broeders, bid voor ons.
26   Geef alle broeders die bij u zijn, mijn hartelijke broedergroet.
27   En namens de Here draag ik u op deze brief aan hen allen voor te lezen.
28   Ik wens u de genade van onze Here Jezus Christus toe.

Okay, ik ga verder met een duidelijk antwoord!

Gods zegen en gegroet

Priscilla en Aquila

• Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #31 Gepost op: juli 16, 2004, 05:31:33 pm »

quote:

Baldur schreef op 16 juli 2004 om 16:57:
hallo Priscilla en Aquila,

Dank voor jullie uitgebreide antwoord, ik zal een evenzo klare uitleg terugsturen.
Mijn probleem is dat als er geen Geestelijk wet, deel is van jullie beweringen, dan is het niet uit God. Jullie beweren Gods wet wel te erkennen, maar leeft hem niet voor, dat zeggen jullie zelf. Satan zegt ook dat hij de wet kent en dat Jezus hem voorleefde, maar hij zegt er wel bij dat Christenen dat niet meer hoeven te doen.

En als nu de Rooms Katholieke Kerk (notabene) zegt dat Christenen wel degelijk de geboden en de wet (ook de Sabbat) moeten onderhouden, waarom zeggen jullie dan  dat dat niet meer hoeft. De RKK Staat erkent alleen mensen die de zondagsrust eerbiedigen.
Wij eerbiedigen niet in die zin de zondagsrust dat het voor ons geen dag is waarop je de geboden die voor de sabbath gelden overzet naar de zondag
Voor mij is het dus niets verboden op de zondag. De zondag is de dag van de Heer, zo wordt het genoemd in het NT en de Heer is nl opgestaan op die dag.
Deze dag mogen we het brood breken, naaar Zijn woord luisteren en gaven offeren.
Dat is een vrijwillig iets en in die zin geen wet
Dan erkent de RKK ons niet en dan ben je meteen van het probleem af van dat je steeds denkt dat wij Rome navolgen :) (zie je volgende punt.....)

quote:

Zij leert de wereld ook dat zij de wet van God hebben verandert en dat zij de Sabbat hebben ontdaan van zijn luister voor de Christen. Zijn jullie nu zo blind dat je zelfs die waarschuwing niet wilt zien (in het topic over "Waarom de zondag") en daardoor gewoon de wetten en geboden van de Rooms Katholieke Kerk navolgt, die niet van Christus -kunnen- zijn. Satan weet dat en de RKK Staat leert dat, het zal hun reden zijn om in het volgende jaar haar Wereldreligie op te richten, en jullie blijven het ontkennen.

Dit is dus wat me UITERMATE ERGERT>>>>> (vergeef me het woord :) ) dat je constant zegt dat we Rome navolgen. Een grotere ONZIN heb ik nog niet gehoord. Jij weet niets van ons af. Wij zeggen net de we niet de zondag onderhouden alsof het een sabbatsrust geldt.
Ik geloof NIET in de Paus als plaatsvervanger van Chrsitus op aarde. Ik denk dat de RK-kerk als organisatie een valse kerk is. En dan heb ik het uitdruukkelijk NIET over de RK-gelovigen IN die kerk...

quote:

Hoe denk je nu dat velen, die volgens julie de "zondag"vieren en (nog) niet de Sabbat, daar nu wel gehoor aan geven!

Wie zijn dan verstandiger; zij die in stilte de Heer aan leren nemen op grond van Geestelijke geboden en een wet, de Christus voorhoudt, of dat jullie straks alleen staan, als je merkt dat iedereen om jullie, in het Koninkrijk zijn opgenomen

Nu is het plotseling een geestelijk gebod? De sabbath houden is toch wel letterlijk een gebod van de Heer uit het OT.
De geestelijke betekenis van de sabbath zie ik wel anders. (Lees het topic over de zondag ook nog maar eens :) )
En de geestelijke geboden zien wij als dat de Heilige Geest die geboden in ons vevult: De vruchten van de Geest (galaten 5) dit houdt automatisch in dat je niet doet wat God niet wil. (als je de geest de ruimte geeft, anders gaat het niet goed natuurlijk)

En opgenomen wordt je als je olie in je lamp hebt, zoals de wijze maagden. Dat is ons onderpand, de Heilige Gest is ons gegeven = onze zekerheid dat Jezus ons komt halen om bij Hem te zijn.

quote:

Want:

1 Thessalonicenzen 5

1-2    Ik hoef u niet te schrijven wanneer en onder welke omstandigheden dit allemaal zal gebeuren, broeders. U weet immers dat de grote dag van de Here geheel onverwacht komt, als een dief in de nacht.
3   Terwijl de mensen zeggen: "Er is rust en vrede; er dreigt geen enkel gevaar", zal de vernietiging hen plotseling overvallen, zoals de weeën een zwangere vrouw overvallen. Geen van hen zal eraan kunnen ontkomen; zij zullen nergens heen kunnen vluchten.
4   Broeders, u leeft echter niet in het donker. Die dag zal u niet overvallen als een dief.
5   Want u bent allemaal kinderen van het licht, kinderen van de dag. Wij hebben niets te maken met de nacht en het donker.
6   Daarom moeten wij altijd op onze hoede zijn en niet slapen zoals de anderen. Kijk naar die dag uit en blijf nuchter.
7   In de nacht slapen de mensen en bedrinken dronkaards zich.
8   Maar laten wij die bij de dag horen, nuchter blijven. Wij moeten onszelf beschermen met het pantser van geloof en liefde en met de helm van de hoop van het heil.
9   Want God heeft ons niet bestemd om door Hem bestraft te worden, maar om gered te worden door de Here Jezus Christus.
10   Jezus is voor ons gestorven om ons voor altijd met Hem te laten leven, of we bij Zijn terugkeer nu al gestorven of nog in leven zijn.
Helemaal mee eens. Ik weet dus niet wat voor vermaning je hier ons wilt geven. :?

quote:

11   Blijf elkaar dus bemoedigen en versterken; maar dat doet u al.

12   Broeders, wij vragen u respect te hebben voor uw leiders die door de Here zijn aangewezen. Zij verrichten veel werk onder u en wijzen u terecht waar dat nodig is.
13   Respecteer hen en houd van hen, omdat zij zoveel voor u doen. Leef in vrede met elkaar.

14   Broeders, u moet de mensen die hun plicht verzaken, heel ernstig waarschuwen. Help en steun hen die bang zijn, ook de zwakken. Heb geduld met iedereen.

15   Let erop dat niemand kwaad met kwaad vergeldt, maar wees altijd goed voor elkaar en voor anderen.
16   Wees ook altijd blij.

17   Bid onophoudelijk.

18   Wat er ook gebeurt, dank altijd God, want Hij wil dat u als christenen zo leeft.

19   Verdrijf de Heilige Geest niet uit uw hart.      (!!!!!!!!!!!!!!!!!!!)
Die verdrijf je alleen door tegen Hem te zondigen. Als je Hem in je hart hebt, zal dat toch niet gebeuren, want niewmand zal een gelovige roven uit de hand van de Vader.

quote:

20   Veracht niet wat namens God gezegd wordt. (!!!!!!!!!!!!!!!!!!!)

Je bedoelt dat we moeten luisteren naar wat JIJ zegt?
Dat zal ik dan eerst beproeven. (zie volgende vers 21)  En we hebben nog niet ontdekt dat we de sabbath moeten hoiuden...

quote:

21   U moet alles wat gezegd en gedaan wordt, op zijn echtheid beproeven en alles wat goed is, vasthouden.
22   Vermijd alles wat slecht is.

23   Laat de God van de vrede u volledig voor Zichzelf afzonderen. Laat Hij uw hele wezen (geest, ziel en lichaam) zuiver houden totdat onze Here Jezus Christus terugkomt.
24   En Hij, Die u geroepen heeft, zal dat ook doen omdat Hij het beloofd heeft.
25   Broeders, bid voor ons.
26   Geef alle broeders die bij u zijn, mijn hartelijke broedergroet.
27   En namens de Here draag ik u op deze brief aan hen allen voor te lezen.
28   Ik wens u de genade van onze Here Jezus Christus toe.
Ik kan toch wel achter deze teksten staan. Als jij denkt van niet, beoordeel je ons niet goed.

quote:

Okay, ik ga verder met een duidelijk antwoord!

Gods zegen en gegroet

Ik weet niet wat dat nog aan de discussie toevoegt.
Wij zijn duidelijk, jij ook, we komen niet bij elkaar. Dat weet je allang.
We volgen niet de RKK-kerk (zijn helemaal geen lid van een kerk - alleen van het Lichaam van Christus)
We onderhpouden niet de Sabbath. Dit zien we in het NT geestelijk voor alle dagen van de week in de rust gegaan... (hebr. 4)
Voor mij weten we nu genoeg van elkaar.

Ik wens je Gods zegen.

Baldur

• Profetie
    • Bekijk profiel
« Reactie #32 Gepost op: juli 16, 2004, 08:00:15 pm »
Beste Aquila en Priscilla,

Lees eens hier beste vrienden. Ik heb jullie gezegd dat Rome volgend jaar, geheel in overeenstemming met Openbaring 13, de wereld zal gaan samenbrengen in een Oecumene. Zij zullen op grond van de VN en de UNESCO de öorlogen"die ellende heeft veroorzaakt alsmede de armoede, de nodige maatregelen nemen om de wereldreligies binnen hun macht te brengen, als hoeder van de morele wetgeving van deze wereld. De Verenigde Staten zullen er voor zorgen dat dat Beeld door de wereld zal worden nagevolgd. (Openbaring 13). Wie President Bush afgelopen week aan boord van en Vliegdekschip zijn bewoordingen goed hoorde en tot zich door liet dringen, kon Openbaring 13 zonder weerga herkennen in die uitleg. Bush zag zich als God! God de Almachtige Vader stond aan zijn kant. Hun opdracht was onder Zijn leiding ten uitvoer gebracht en hij (Bush) had de wil van God uitgevoerd.

Openbaring 13

11   Ik zag een ander beest. Dat kwam niet uit de zee, maar uit de aarde.
12   Het had twee horens, net als het Lam, maar het sprak als de draak. Het trad namens het eerste beest op en oefende dezelfde macht uit. Het dwong de aarde en haar bewoners het eerste beest te aanbidden; het beest dat van zijn dodelijke wond genezen was.

En zo al dus de USA er vor zorg dragen dat de wereld het Geestelijke moreel van het 1e Beest (Vaticaan) zal gaan naleven, precies zoals ik jullie al aangaf in wat o.a. de Catholic Mirror in de loop der jaren heeft gepubliceerd.

Jullie volgen wel Rome na, want jullie onderhouden HUN WET!

Lees maar, en wees niet zo eigenwijs!

Jezus:

1 Johannes 2

3   Hoe kunnen wij er zeker van zijn dat wij bij Hem horen? Als we doen wat Hij zegt!
4   Als iemand zegt dat hij Christus kent, maar niet doet wat Christus zegt, is hij een leugenaar. Zo iemand doet de waarheid geweld aan.
5   Maar wie doet wat Christus van hem vraagt, is vol van de liefde van God.
6   Daaraan is te zien of u christen bent of niet. Ieder die zegt één met Christus te zijn, moet leven zoals Hij leefde.

Doen jullie nu wat Christus hier van ons vraagt? Doen jullie nu exact wat Hij ons voordeed?

Neen, zegt de Rooms Katholieke Kerk (GOED LEZEN OF ZIJN JULLIE BLIND)

Vandaar dat de conclusie onvermijdelijk is; Namelijk dat van diegenen die de Bijbel als hun gids navolgen, de Israëlieten en de Zevende-Dags Adventisten de VOLLEDIGE BEWIJSLAST ten HUNNE GUNSTE hebben, daar de Bijbelse Protestant GEEN WOORD KAN AANVOEREN ter zijner VERDEDIGING voor het VERVANGEN van de SABBAT door de ZONDAG

Catholic Mirror.

En wel best P & A, weer kwaken jullie van de daken dat je de Heer niet navolgen WIL.

Want bijvoorbeeld Romeinen 7 is niet en bewijs van het feit dat Christenen niet meer de geboden en de sabbat behoevente houden, maar juist een BEWIJS dat zij de geboden en de sabbat juist WEL moeten houden.

Romeinen 7:7
Romeinen 7: 11-23

Ik kom daar binnenkort heel expleciet op terug, maar ik neem wel de tijd daarvoor (vakantie).
Want ik ga jullie de volgenden feiten voor houden:

1. Het teken van het verbond voor alle mensen in de essentie van Exodus 31:16
2. De oorsprong van de Sabbat in het licht van de geboden en de poging die te veranderen en af te schaffen  (Genesis 2:1-3 en Exodus 20:10-12)
3.De Sabbat en de geboden voor de wetgeving bij de Sinaë (Exodus 16:25-31)
4. De Sabbat, centraal als teken van het Verbond
5.Sabbat- Indentiteit en middel van heiliging
6. De Sabbat en de geboden als gedenkdag voor ALLE mensen
7.De Sabbat-  teken van TROUW aan de Amachtige Vader en Jezus, door de Heilige Geest

Het Verbondsgeloof voor ons

1 Het Kruis
2. Het offer en het geloof
3 Het geloof van abrajham
4 De Gerechtigheid van Abraham
5.Vetrouwen op de belofte in het licht van het naleven van de geboden
6.Gehoorzaamheid aan de geboden, van het Geloof
7 Leven in en met het Verbond
8 Een nieuw gehoorzaam hart
9 Eeuwig leven door het gedenken van de Sabbat en gehoorzaamheid in Geloof aan de geboden
10 (verantwoordlijke) zending

Uiteraard zijn dit alleen de aspecten van mijn posting, maar het zal duidelijk zijn dat we maar eens af moeten van onduidelijkheden. Ik zal ook enkele vragen er in opnemen, zodat we vanuit Ezechiël de mensen in de gelegenehid kunnen stellen om het geleerde, zelf e geheel onafhankelijk, te kunnen onderscheiden en herkennen in de Heilige Schrift.

Neen, wij volgen Rome niet na!

De Rooms Katholieke Kerk nam de Heidense ZONDAG en maakte die tot de "Christelijke ZONDAG.

Wel beste P & A wie volgen jullie nu na, en wiens wet eerbiedigen jullie hier nu...

....En zo werd de HEIDENSE  ZONDAG gewijd aan  de zonnegod de "Christelijke" ZONDAG gewijdt aan Jezus. (Catholic World)

Dus beste Priscilla en Aquila, wie volgen jullie nu na, en dat wil maar steeds benadrukken:

De Zonnegod!

Want aan wie conformeren de Protestantse kerke zich als zij de ZONDAG vieren aan de Staatskerk van deze wereld, die in Openbaringen 13 weergegeven wordt als een Staatmacht die IEDEREEN aan zijn voeten zal brengen.

Dus wat zal de Roomse Staatskerk straks zien: Zij die de ZONDAG eerbiedeigen behoren ons toe en zij die de Sabbat onderhouden, Christus!

En wat zeggen sommige Gereformeerde Predikanten aangaande de Sabbat in casu de zondag?

Gereformeerde opvatting

Wie vraagt, toon mij een tekst die de zondagviering gelast, vraagt naar de bekende weg, wel wetende dat die tekst er niet is Dr. A. Kuyper

Dus beste vrienden er is geen wet die jullie kunnen rechtvaardigen op Bijbelse begrippen en dus ook niet in het licht van Jezus!

Nederlands Hervormd

Een Goddelijk gebod tot viering van de zondag is niet aanwijsbaar, het staat niet in Exodus 20:8 ht stat nergens elders

Prof.Dr Slotemaker de Bruine

Professor Van Oosterzee:

Wij, als Gereformeerden, erkennen het van een rechtstreeks bevel van de Verhoogde Verlosser kan hier (nl de zondagsviering) evenmin als van en bepalde apostlische verordening (Jezus) sprake zijn.

Dus waar is jullie fundament nu op gebaseerd! Leer dat mij nu eens. Op Christus, nee want zelfs jullie voorgangers leren mij dat dat niet kan, zij erkennen de Sabbat en zeggen toch duidelijk dat de zondag (en dus ook de andere geboden) niet op een Bijbelse waarheid kunnen berusten. Wel aan dan beste vrienden, daarmee is het bewijs geleverd dat jullie postings nooit in een waarlijk licht van de Bijbel kunnen staan. Ook al probeer je het oprecht en probeer je het op grond van Jezus. Welke Jezus dan! Toon mij a die Jezus.

Wordt niet aggressief als ik, in Openbaringen, wijs op hetgen zich in de wereld van vandaag afspeelt o deze wereld aan een menselijke wet en menselijke geboden te hechten, menende dat het van Christus is.

Maar goed, ik ga mijn posting voorbereiden om jullie tevreden te stellen en ik hoop dat het tevens een leerstuk mag zijn voor de mensen die werkelijk en oprecht de heiland zoeken, want het baart mij zorgen dat jullie, in jullie laatste reactie zo'n beeld geven van jullie mening en gevoelens en ontkenningen, dat het me pijn doet als anderen zich hieraan spiegelen.

Jezus houd ons een andere spiegel voor! De geboden en de wet!
Dat is de enige juiste en volmaakte spiegel waarin wij als gevallen mensen, de Bijbel kunnen bestuderen omdat op dat fundament alleen de essebtie van Gods boodschap duidelijk kan worden. Ik hoop dat jullie de teksten en weergaven zullen bestuderen i het licht van de Bijbel en de Heilige Geest, want de tijd is (echt) kort!

Dan zullen we ook Ezechiëls boodschap beter leren begrijpen en kunnen zien en weten dat Ezechiël voor het vlk van die tijd sprak en dat Paulus an de Romeinen, door die gemeentes en groepen de zelfde boodschap bracht als Ezechiël, Jeremia en Daniël. Da Jezus de profetie is, gebaseerd op de grondwet van de Hemel en niet van de Slang of diens werktuigen.

Je zulkt niet Katholieke zijn in de essentie van ee Kerk, maar de RK kerk meent dat alle kerken slechts gemeentes zijn die van haar tijdelijk zijn afgedwaald. Zij kan vanuit har politiek-religieuze macht en haar onaantatsbare positie Koningen en Prinsen sturen en leiden, oorlogen verklaren en leiden, oorlogen ontketenen en onwaarheden juist laten schijnen. De Paus staat boven elke verdenking en boven elke macht. Hij is onaantastbaar!

Knoop dat maar goed in de oren beste P & A en wees toch voorzichting met je reactie, want de studies die ik zal verwerken in mijn posting aan jullie zal velen doen beseffen dat mensen het soms goed menen, maar zonder het te weten, een andere Jezus navolgen dan ze menen, omdat zij een verkeerde wet en geboden naleven, die door een Ongeestelijk mens zijn geschreven, vanuit een onheilig hart!

Paus als hoeder van zijn dag!

Zondag Sportdag

1,5 miljoen Belgen doen zondag aan sport: voetbal, wandelen, fietsen,... Ook ondergetekende heeft sinds begin dit jaar de vaste gewoonte om tegen de avond de sportschoenen aan te trekken en een klein half uurtje te joggen. Tot groot ongenoegen van de paus, die hullabaloo hiervoor op de vingers tikte: "De zondag moet als rustdag worden beschouwd en moet aan god worden gewijd, niet aan vertier, vermaak of sport."

29-03-2004

Gods zegen en gegroet

Priscilla en Aquila

• Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #33 Gepost op: juli 17, 2004, 12:17:51 am »
Zoals we eerder opmerkten:

Ik weet niet wat dat nog aan de discussie toevoegt.
Wij zijn duidelijk, jij ook, we komen niet bij elkaar. Dat weet je allang.
We volgen niet de RKK-kerk (zijn helemaal geen lid van een kerk - alleen van het Lichaam van Christus)
We onderhouden niet de Sabbath. Dit zien we in het NT geestelijk voor alle dagen van de week in de rust gegaan... (hebr. 4)
Voor mij weten we nu genoeg van elkaar.
Wij stoppen nu met reageren.

Ik wens je Gods zegen.

Baldur

• Profetie
    • Bekijk profiel
« Reactie #34 Gepost op: juli 17, 2004, 10:45:40 am »
Beste Priscilla en Aquila,

Ik kan begrijpen dat jullie de neiging hebben om te stoppen met reageren. Ezechiël is een profeet die het volk uit een diep dal, namelijk de zondige wereld, moest roepen met Gods hulp. Het verkondigen en uitleggen van het Schriftwoord is niet gemakkelijk.
Ik maakte mij zorgen zowel in het topic "waarom de zondag" als hier in "Ezechiël". In dat licht valt het mij op dat jullie reactie dan ook, voor mij, gen onbekend en onbeproefs verschijnsel is. Dat ligt ten grondslag aan de achtergrond van waaruit de dingen belicht worden. Niet beleefd, want daarvan is geen sprake.

Een "Boekrol" doen is iets anders dan serieus menen Gods woord te verkondigen. Vanuit de eilige Schrift heb ik alles aangehaald, wat de meest eenvoudige gelovige (niet zozeer een Christen) kan begrijpen. Veelal waren jullie reactie nogal furieus, vooral als ik aantoonde dat de Christelijke wereld aan de Roomse kerk verbonden is door een teken van haar gezag te erkennen.

Jezus roept ons op om uit te gaan van die wereld, in geestelijk opzicht. Want, zo zegt Hij: Opdat gij geen deel hebt aan haar plagen. Wat ik ook aanhal, vanuit politiek of economisch
zichtpunt, steeds hamerdem jullie op dat al-oude algemeen aanvaard fundament: De Here heeft voor ons alles vervuld.

Ik ga nu niet weer terug komen op de Bijbelpassages en de huidige visie van de RK Staat over de positie die de wereldkerk momenteel inneemt en staat, volgens de Politiek-religieuze Wereldse macht, Vaticaan.
Vanuit jullie standvastige punt mag blijken dat het innemen van een centrale positie in de discussie (forumleiders) de mensen niet verder zal brengen dan de Christenheid van een aards model en hen niet verder kan brengen, hoe jullie en andere dat ook hoopten.

Het kan zijn dat jullie niet meer (kunnen) reageren. Dat is mijn bedoeling niet. Wat wel is is dat de Heiland alles aan het licht zal brengen dat niet in overeenstemming is met Zijn geboden en wet, opdat:  Een ieder nog kan uit gaan van het Grote Babylon.

Ik zal nu tot slot een Bijbelinzicht plaatsen dat een PARALLEL is van Ezechiël. Een weergave van waarheden, die op dezelfde wijze ons leren dat we snel moeten handelen en moieten luisteren naar Gods laatste oproep.

En neem van mij nu maar beste vrienden, dat jullie (in alle oprechtheid) mij hebben geleerd dat jullie vanuit dat onvolledige fundament als geen ander, mij hebben getoond dat jullie navolgers zullen blijven van de Rooms Katholieke Kerk (Staat) in de Oecumene!

Let maar eens goed op, als ik vervolgens met mij bewijzen daarvan zal komen! Het gaat weer net zo als met het topic "Waarom de zondag".
Ik hoop dat velen lering zullen trekken uit hetgeen ik hier op Bijjbelse gronden zal neerschrijven. Vragen staat vrij, juist ook vanuit de boekrol Ezechiël

Gods zegen en gegroet
« Laatst bewerkt op: juli 17, 2004, 10:48:17 am door Baldur »

Baldur

• Profetie
    • Bekijk profiel
« Reactie #35 Gepost op: juli 17, 2004, 11:16:57 am »
De Draak en de Overigen in het licht van Ezechiël.

Ezechiël was een profeet, die samen met Jeremia en Daniël het Volk dat zich op verschillende plaatsen bevond te verkondigen en te redden uit de Wereldse gevangenschap, in Geestelijk opzicht. Zijn volk bevoind zich in een wereld van uitersten net zoals het Volk vandaag, het NT zich wederom in het leven van alle dag, in uiterste beleefd. Ontelbare aantal mensen leven in ballingschap, fysiek of Geestelijk in armoede en vooral in en oorlogs situatie. Ondanks alle belofte die de Amerikanen en de wereldleiders ons doen, neemt het antal oorlogen en de maatschappelijk afval alleen maar toe.

Het is alsof de Wereldleiders alsook de Paus dit zich alleen maar wensen en vanuit de chaos een "Menselijke Rijk"willen oprichten.
Ezechiël krijgt de opdracht om het Volk van God uit die situatie te redden en hen duidelijk temaken dat de geboden en wet, de de Schepper heeft verordend, niet van en voor deze wereld zijn, maar alleen in het licht van een Hemelse (en dus Geestelijk) kader geplaatst kunnen worden.

Zo is dan ook de booschap voor ons: Het uitgaan van het Grote Babylon voor ons of het Egypte, waar het OT volk zich bevond, zijn van dezelfde kwaliteit oproep.

En zo gelden dan "Een indrukwekkende God en een afgodisch Volk"voor de boekrol Ezechiël net zo voor ons, als Johannes op Patmos en het (Geestelijk) Volk Israël van een NT verbond.

Tijdens Ezechiël was het God de Vader zelf die op de achtergrond de touwtjes in handen heeft, en ten tijde van ons is het Jezus die de leiding heeft over zoewel Openbaringen (zie Openbaringen 1:1-15) als over de laatste dingen die staan te gebeuren. Johannes is diegene die opschrijft wat de Waarachtige hem dicteert, om de mens te reddden.

De Draak en de overigen

lees eens: Openbaringen 12:17 en 19:10

Wat wordt er gezegd van hen, tegen wie de Draak strijd voert. Waar kunt u zo'n paralleel terug vinden in Ezechiël 1
Wat is dan het Getuigenis van Jezus / en wat zou dan het Getuigenis van het Volk moeten zijn, dat door Ezechiël a.h.w. verlost moet worden!

De vervolging voor ons beste vrienden leidt ertoe dat an het einde er alleen nog een "Oversblijfsel" is. Jezus tekende een beklemmend beeld "Doch dan zullen zij overleven... en dan zullen velen ten val komen (Matt. 24:8-11) Hier wordt zowel aan Ezechiël als aan ons wat Satan niet bevalt aan het Overblijfsel; Het Overblijfsel, het VOlk dat zich aan een Hemelse wet houdt, heeft zich NIET laten scheiden van God. het bewaard (nog steeds) de geboden en de wet van een Hemels Rijk en dat wat Jezus voordeed en nog steeds aan ons voorhoudt.

Ezechiël moers nu het Volk weer terugbrengen op het pad van de juiste invulling van de wet en geboden, en deze niet toepassen in een zondige wereld, zoals ook vandag weer gedan wordt. WIj trekken ten oorlog tegen de vijand in de wereld de dewereld Zichzelf heeft geschapen en opgericht. De twee Beesten werken samen om orlgen te ontketenen en weer te niet te doen met het oogmerk de wereld aan hun voeten te krijgen. En op dat fundament passen wij de geboden en wet toe, die van God schijnen te zijn.
Niet door kracht en geweld wordt Mijn Rijk opgericht, leert Jezus.

"Gott mit uns" of "God with us" staan in dezelfde misleidende kaders als zij in de Bijbel weergeven in Openbaring 13.

Het Getuigens van Jezus wordt door de Heilige Geest gegeven. "De Geest" getuigt met onze geest, dat wij kinderen Gods zijn (Romeinen 8:16) Dat betekent dat wij kinderen Gods zijn zolang wij in de beurt van de Heilige Geest blijven en vertoeven en zijn profetieën (Het Woord Gods) blijven. (Romeinen 8:14). Eva zondigde omdat zij zich uit de beurt van haar man begaf en de Geest van God. Zij vertrouwde alleen op zichzelf!

De gemeente wordt gesterkt doordat de Heilige Geest hen bijzondere inzichten geeft, die getoetst aan de Bijbel, in het licht van de Heilige Geest in alle waarheid geopenbaard worden. (Joël 3:1-5)

De strijd in de Hemel heeft ook op aarde zijn uitwerkingen. Ondanks heftige tegenstand heeft Satan de strijd al verloren. Nog steeds heeft Satan macht in deze wereld en stuurt zowel de aardse kerk alswel de politieke wereld aan, hij laat ze samenwerken alsof het van een Hemelse God komt en wordt geleid. Maar ook in deze tijd, de tijd waarin wij leven kunnen we door gehoorzaamheid aan de geboden en de wet in de buurt blijven van de Heilige Geest. God vraagt van ons de Bijbel onder leiding van de Heilige Geest te bestuderen opdat wij ook leren wat de geboden en wet voor ons betekenen, in een verlossend apsect van ons verlangen eeuwig bij de Here te wonen. We hoeven niet bang te zijn als wij op Hem vertrouwen en doen wat Hij adviseert ons te doen.

Gods zegen en gegroet

Baldur

• Profetie
    • Bekijk profiel
« Reactie #36 Gepost op: juli 17, 2004, 11:34:16 am »
Twee machten werken samen om ons te misleiden en deel van deze wereld te zijn

Openbaring 13
9-10    Ieder die oren heeft, moet luisteren. Wie gevangen neemt, zal gevangen genomen worden. Wie met het zwaard doodt, moet door het zwaard gedood worden. Daaruit zal het geduld en het geloof van Gods kinderen blijken.

In de strijd tegen de Gemeente, die zich op aarde bevidnt maakt Satan gebruik van 2 machten. Een politieke en een Godsdienstige

Openbaring 13:1-3

Openbaring 13
1   Ik zag een beest uit de zee opkomen, dat tien horens en zeven koppen had. Op elk van zijn horens stond een kroon en op zijn koppen stonden beledigingen tegen God.
2   Het beest dat ik zag, leek op een luipaard, maar had de poten van een beer en de muil van een leeuw. De draak gaf het beest zijn kracht en gezag, heel zijn grote macht.
3   Het leek of één van zijn koppen dodelijk gewond was, maar de wond genas. De hele wereld liep vol verbazing achter het beest aan. Alle mensen vielen op de knieën en vereerden de draak, omdat hij het beest zo'n grote macht had gegeven.

Vraag: Hoe omschrijft Johannes dat Beest?
Vraag: Van wie krijgt deze Godsdienstige wereldmacht zijn kracht en macht?

In Opebaring 13 zijn de kenmerken van de dieren uit Daniël 7 bijeengebracht in één dier : De panter (Griekenland) de Beer (Medo-Perzië) en de Leeuw (Babylon)

We leven nu in het teken van de Leeuw, het Babylon van weleer. De tien hoorns van het dier staat voor de macht die het voortzet in haar wereldheerschappij. De kronen betekenen dat de koningen van die stammen (Germanen) de Rooms heerschappij erkennen. We spreken hier van en Godsdienstig Beest (zee= volkenmassa der wereld)
Haar macht ontwikkelde zic na de inéénstorting van het West-Romeinse Rijk (476 na Chr.) maar haft haar wortels wel vanuit de dat rijk (overgenomen: bijv. Hitler wilde een nieuw Romeins Rijk oprichten, vandaag richt de EU dat hernieuwde Romeinse Rijk weer op!)

De profetie waarin men deze symboliek vidnt, begint bij Openbaring 12 maar vindt zijn paralele ook in de oproepen van Jeremia, Ezechiël en Daniël als het gaat om de redding van het Volk. Steeds weer sluit God Verbonden af, o het volk AF TE SCHEIDEN van de wereld! En niet er deel van te laten zijn. Wie wil dat danwel!

Satan gebruikt politieke en Godsdienstige kaders om zijn Rijk gestalte te geven, in de strijd tegen Christus. Het Romeinse Rijk was één van zijn fundamenten die Satan vooral toepaste in Europa en later de "bewijslast"van dat Romeinse Rijk door een politiek Beest (d USA) liet penbaren vbanuit een ander aspect van Leiderschap.

De Bijbel, zoals we hebben gezien kunnen we begrijpen als we de Heilige Geest toelaten in ons leven. In het Paradijs leven kan allen als we dicht bij onze medemens blijven die Gods aangezicht niet uit het og verliest. Daarom heeft ook Satan zowle een brugerwetgevende macht als wel een morele Macht gecreëerd in deze wereld": USA en Vaticaan.

De Drak stelt in de eerste plaats Satan voor maar in de weede plaats ook het symbool van het Heidense Rome. In Openbaring 13:1-10 een ander Beste, gelijk een luipaard beschreven. "De Draak gaf hem zijn kracht ewn zijn troon en grote macht".

De meeste Protestanten geloven dat dit symbool het Pausdom voorstelt, dsat beslag heft gelegd op de Troon en Macht van het oude Romeinse Rijk!

Wat kan het dus voor ons betekenen dat5 God ook Heer van de wereldse geschiedenis is!

Gods zegen en gegroet

cyber

• Bekijk profiel
« Reactie #37 Gepost op: juli 17, 2004, 11:41:21 am »
Baldur

Ik zou zeggen, stop er toch mee.
Het is een zinloze actie waar jij nu mee bezig bent.

Jullie meningen liggen mijlenver uitelkaar, en tot elkaar komen
d.m.v. ellenlange postings zit er niet in.

Eerlijk gezegd vind ik het jammer dat je zo door blijft gaan

Zwever

• Naar Azië gevlogen
    • Bekijk profiel
« Reactie #38 Gepost op: juli 17, 2004, 11:48:26 am »
Baldur, ik heb met je te doen. Zó fel en zó in je eigen wereld. Sterkte man.
Mission = finding out what God is doing, and joining in!

Baldur

• Profetie
    • Bekijk profiel
« Reactie #39 Gepost op: juli 17, 2004, 11:49:11 am »
Het Beeld van het Beest en de Oecumene

Openbaring 13:13-16

-Welke raad geeft het Beest uit de aarde aan de mensen? (De Regering van de USA)
-Hoe gebruikt het zijn macht

Een raad die ons allen noodlottig al worden als we het navolgen. Een Beeld te maken van het Beest uit de zee: Het navolgen van de Rooms Katholieke Staatskerk.
Beeld betektn namelijk niet een Beeld als en monument mar als een ondubbelzinnig woord en werkelijkheid. In het Grieks staat daar EIKON, dat wil zeggen evenbeeld. Het aanvaarden van de waarheid en het religieuze fundament van die Staatskerk.
Maar beste vrienden, EIKON staat in werkelijkheid voor Jezus (Jezus= de eikon van de Almachtige Vader). Het Beeld van het Beest is 1260 jaar verbonden met een wereldse macht, dat dus het Pausdom is.

Het accepteren van de anbidding van het Beeld is de eerste stap en de tweede stap is het ïnademen"van het Beest, dat wil zeggen, dat het Beeld en stem gegeven wordt en het zal spreken: De wet en geboden worden een WETBOEK voor hen die het Beeld moeten navolgen.

Wel deze aardse wetten en geboden zijn dan een equivalent van de Hemelse wetten en geboden. Jezus de eikon van God de almachtige Vader wordt dan:

De Paus= EIKON van de Draak met en morele wet (Oecumene- kerkrecht) en en Burgerwetgevende macht (USA= eikon van de Paus= Rome= Romeinse Rijk= Satan)

Alhoewel we in details getreden, niet wellicht alle feiten nog in een stellige visie zouden kunnen bepalen, is het wel zo dat alle ontwikkelingen wel degelijk op die geschetste situatie leiden, voor zover. Pres. Bush heft de laatste tijd veel gesproken over de Paus en dat "God is with us" en dat hij ook een Goddelijke opdracht heeft vervuld.

Lam en Beest (Beest uit de aarde)

Het verenigd Europa alswel de One World Order verlangens gaan er van uit dat er zowle een Geestelijke (Christelijke) enheid moet worden gesticht op aarde alswel een Staatvormige (alle landen der wereld verenigd U)

Het Lam echter biedt ee heel ander Land aan, een Hemels Rijk, gebaseerd op Hemelse wetten en geboden en niet slechts alleen op de keuze en verantwoordign van een volmaakt Mens (Jezus) maar op ieders persoonlijke!

Gods zegen en gegroet

Baldur

• Profetie
    • Bekijk profiel
« Reactie #40 Gepost op: juli 17, 2004, 12:21:30 pm »
Het teken van het Beest en de One World Order

Ezechiël leert ons dat hij door profetie en een profetiesche boodschap moest verlossen uit de greep van de weeldse wetten en geboden, waarnaar het volk was afgegleden.
Johannes op Patmos doet de laatste oproepen aan ons om gehoor te geven aan de laatste waarschuwingen van een verlossende Heiland. Nog steeds kunnen wij Genade ontvangen nog steeds is die tijd niet voorbij.

Openbaring 13:14-19

Waartoe leiden de werken van de 2 Beesten uit Openbaringen 13
Welke gevolgen zal het hebben als wij het Zegel van God aanvaarden (Sabbat) en het Merkten van de 2 Beesten (zondag) afwijzen

Met het Merkteken lijkt de Draak zijn doel te kunnen berieken. De vernietiging van het Overblijfsel.

De vernietiging van hen die de geboden en wet van de Almachtige Vader, de Heer Jezus en een Eeuwig Koninkrijk bearen en uitdragen aan allen die het horen en aanvaarden kunnen.

Het Merkteken zal het teken zijn waarmee de mensen de totale erkening bewijzen aan de eisende macht: De 2 Beesten.
Het is een loyaliteitsverkkaring, uit aanvaarding en erkenning uit herkenning van het eigen Geestelijke denke doen en laten, hoe "christelijk of Islamitisch of wat het ook zij....was.
De gehele aarde zulen immers de 2 Beesten na gaan lopen.

Welk land is niet verbonden aan of met de USA (door dwang!!!)
Wel land erkent of heeft zeer recent niet de erkenning gegeven aan het Vaticaan, dat het zich opeist van de wereld? (door dwang!!!)

Derhalve: De openbare mening en uiteindelijk de wetgeving leggen het merkteken op en boycotten zo degene die het weigert! Doore electonische verbindingen en snelle netwerken zullen zij zid zich verbonden voelen door de geboden en wet met de Hemelse Almachtige en hun Heiland, geboycot worden van elke soicale activiteit in deze wereld.  Electronische pasjes zullen allen voorzien worden van de persoonlijke gegevens en dus ook onze geloofs-
indentiteit. Ik heb daar al op gewezen en men "zag"het niet!
Het Merkteken verwijst naar de naam van het Beest ut de zee (de RKKStaat) en is daarmee een verering of erkenning van deze macht.

Het Merkteken moet een openlijke herkenbare maatregel zijn, gericht TEGEN Gods geboden. Eén van de TIEN GEBODEN raakt ONMISKENBAAR het openbare leven: de rustdag van het vierde gebod. (Exodus 20:7-12)

Met de komst van de aardse Staatskerk vanuit het politiek-heidense fundament, de Rooms Katholieke Kerk kreeg de HEIDENSE ZONDAG-viering mer betekenis (dag van de zon) en zal het Merkteken in de toekomst worde voor een wereld waar religieuze- en godsdienstige stromingen zijn sdamengabracht onder het Oecumenisch gezag van Rome, de Bisschop, daar waar Jezus is.

e viering van de 1e dag der week, de Zondag verdrong de heiliging van de Bijbelse Sabbat en werd een KERKELIJKE OVERHEIDSWET.
Het doen herleven komt OVEREEN met de KENMERKEN van het aangekondigde MERKTEKEN.
Hoewel de ZONDAGSHEILIGING NIET Bijbels is, heeft tot nu toe NIEMAND HET MERKTEKEN ontvangen.

Maar de VERVULLING van Openbariung 13 is nog niet geheel tot stand gekomen, omdat daar een GEWETENSDWANG voor nodig is.

Een die dwang wordt hard gewerkt. In Brussel wordt gewerkt aan een chipcard die straks voor alle Europese burgers gelijk zal zijn, een chipcard waaruit de Eenheid zal moeten blijken en waar Europa degelijk werk van zal maken. Rome eist een Chritelijk funament op en zal dat beheren en aansturen. Zij wil samenwerken met de USA en is mede animator van de oorlogen in Irak en alle andere staten waar de USA invloed heeft. Ook wordt er gewerkt aan andere kenmerken van éénheid, zoals het streven naar één model nummerplaat voor alle Europese Staten. Het zal mij niet verwonderen als dat een "witte"nummerplaat wordt, immers het (Europees) Romeinse Gezag is gebaseerd op de Germaanse koningen, zoals Hitler de laatste "koning":  die een Romeins Rijk wilde stichten. Ook de Euro is gebaseerd op de muntwet van het Grosz Deutsches Reich van de periode 1925-1945. (Hitler)

Ezechiël en Johannes wijzen het Volk op de heerschappij en de gevolgen van het Beest, de Draak de Satan, als het volk deel wordt van diens aardse Macht.
Door demonen gedane wonderen, misleiden de masa en eisen de opkomst van een One World Order, in Godsdienstig alswel Politiek opzicht. In het Beeld van het Beest zullen alle mensen gedwongen worden het Beeld te aanbidden door Godsdienstige dwang, alsof het in Jezus' naam moet gebeuren.

Wie Gods oproepen en tekens van terugkeer naar de Bijbelse fundamenten van een hemelse wet en geboden blijvend naast zich neer legt en anderen, tegen beter weten in, leert de geboden naast zich neer te leggen en de Hemelse niet te aanvaarden, zal de gevolgen er van moeten dragen. Wie de laatste 10 verzen van Openbaring 22 goed en oprecht leest, zal zeggen, gelijk de Psalmist:

119
1   Gelukkig zijn de mensen die een zuiver leven leiden en zich houden aan de wet van de HERE.
2   Gelukkig zijn de mensen die Hem dienen en Zijn woord bewaren in hun hart.
3   Gelukkig zijn de mensen die geen misdaden begaan, maar leven zoals God wil.
4   U hebt ons Uw bevelen gegeven met de bedoeling dat wij ons daaraan houden.
5   Ik wilde wel dat ik zo standvastig was, dat ik altijd Uw regels zou naleven.
6   Dan zou ik mij nooit hoeven schamen als ik Uw wet las.
7   Met een eerlijk en oprecht hart zal ik U prijzen, als ik anderen les geef over rechtvaardige wetten.
8   Ik zal mij houden aan Uw voorschriften. Laat mij niet in de steek.
9   Hoe kan een jonge man zuiver leven? Als hij zich laat leiden door Uw woord.
10   Met mijn hele hart wil ik U volgen. Helpt U mij om niet van U af te dwalen.
11   Ik vul mijn hart met Uw woorden; dat is de enige manier om niet te zondigen en U geen verdriet te doen.
12   HERE, U bent het zo waard te worden geprezen! Leer mij alles over Uw wet.
13   Ik spreek over alle wetten die U hebt gemaakt.
14   Ik ben zo blij als ik veel over U mag spreken. Dat maakt mij blijder dan aardse rijkdom.
15   Ik wil blijven nadenken over Uw voorschriften en zal U trouw volgen.
16   Uw gebod geeft mij de grootste vreugde. Ik zal Uw woord nooit vergeten.
17   Ik ben Uw dienaar; bewaart U mij, dan kan ik mij mijn hele leven houden aan Uw woord.
18   Open mijn ogen, zodat ik alle wonderen in Uw wet kan ontdekken.
19   Hier op aarde voel ik mij slechts een vreemdeling; laat Uw gebod niet voor mij zijn verborgen.
20   Alles in mij verlangt voortdurend naar Uw voorschriften.
21   Mensen die eigenzinnig van Uw wet afdwalen, worden door U bedreigd en zijn al vervloekt.
22   Wilt U elke vorm van spot en schande bij mij weghouden, want ik ben trouw aan alles wat U zegt.
23   Zelfs al zouden koningen gezamenlijk een aanslag op mij beramen, dan nog zou ik, Uw dienaar, alleen maar Uw wetten overdenken.
24   Alles wat U hebt gezegd en wat in Uw woord staat, is voor mij een grote vreugde en ik laat mij door Uw woorden raad geven.
25   Ik merk hoe mijn hart aan deze aarde hangt; geef mij het leven door Uw woord.
26   Ik heb U alles verteld wat ik heb gedaan en U hebt mij ook antwoord gegeven. Leer mij nu hoe ik naar Uw wil kan leven.
27   Laat mij begrijpen wat U in Uw wet bedoelt, zodat ik kan nadenken over alle wonderen die U doet.
28   Mijn hart huilt van verdriet en wanhoop; helpt U mij overeind door Uw woord.
29   Wilt U mij op het rechte pad houden? Geef mij in Uw genade Uw wetten.
30   Ik kies ervoor de waarheid te volgen. Daarom denk ik voortdurend aan Uw leefregels.
31   Ik houd mij vast aan alles wat U gezegd hebt, HERE. Stel mij niet teleur.
32   Ik zal de weg van Uw wet volgen, omdat U mij alle levensruimte geeft.
33   Leer mij, HERE, hoe ik de weg van Uw wet kan volgen. Dan zal ik mij mijn leven lang daaraan houden.
34   Maak mij verstandig, want dan kan ik Uw wet houden zoals U wilt. Met mijn hele hart wil ik mij aan Uw wet houden.
35   Laat mij lopen op het pad van Uw geboden; dat maakt mij gelukkig.
36   Ik wil zo graag dat mijn hart uitgaat naar alles wat U gezegd hebt en niet naar geld verdienen.
37   Help mij niet naar zinloze dingen te kijken. Ik wil in dit leven gelukkig worden door U te volgen.
38   Ik ben Uw dienaar en heb diep ontzag voor U. Wilt U laten blijken dat Uw beloften waar zijn?
39   Ik ben bang voor schande; neemt U die angst toch weg, want Uw geboden zijn zo goed.
40   Heus, ik verlang naar Uw bevelen. Door Uw rechtvaardigheid kunt U mij zuiver laten leven. Doet U dat toch!
41   Ik bid dat U mij Uw goedheid en liefde laat ervaren, HERE. En bevrijdt U mij zoals U hebt beloofd.
42   Dan weet ik iets terug te zeggen als men mij bespot; want ik wil alleen zc spreken dat het overeenstemt met Uw woord.
43   Laat mij Uw woorden spreken, want die bevatten de waarheid. Ik wacht op Uw bevel.
44   Ik wil mij onafgebroken houden aan Uw wet, mijn leven lang.
45   Dan ga ik mijn weg onbevangen en zonder belemmering, omdat ik mij richt naar Uw woord.
46   Zelfs voor koningen kan ik dan over U spreken zonder mij te schamen.
47   Ik geniet van Uw wet en houd van haar.
48   Daarom reik ik telkens naar Uw geboden, waarvan ik zoveel houd. Dan denk ik rustig na over alles wat U hebt vastgelegd.
49   Denk aan wat U tegen mij hebt gezegd; ik ben immers Uw dienaar en U hebt hoop in mij gewekt.
50   Dat troost mij in alle ellende die ik meemaak. Uw beloften geven mij weer leven.
51   Ongelovigen kunnen mij nog zo bespotten, ik stap niet af van Uw wet.
52   HERE, als ik denk aan alles wat U sinds mensenheugenis hebt voorgeschreven, voel ik mij getroost.
53   De goddeloze mensen die Uw wet links laten liggen, brengen mij tot grote verontwaardiging.
54   Uw leefregels zijn muziek voor mij, zolang ik hier op aarde woon; ik voel mij hier een vreemdeling.
55   Als ik 's nachts wakker lig, denk ik aan Uw grote naam, HERE, en ook dan houd ik mij aan Uw wetten.
56   Dat heb ik van U ontvangen, omdat ik Uw voorschriften zorgvuldig bewaar.
57   De HERE heeft Zichzelf aan mij gegeven; ik heb ook beloofd mij altijd aan Uw woord te houden.
58   Ik verlang er met mijn hele hart naar dat U mij goed gezind bent; geef mij Uw genade zoals U hebt beloofd.
59   Ik denk na over mijn levensweg en haast mij om Uw woord te volgen.
60   Zonder aarzelen haast ik mij te doen wat U voorschrijft.
61   Hoewel de ongelovigen om mij heen mij voortdurend willen vangen, vergeet ik niet wat U in Uw wet zegt.
62   Rond middernacht sta ik op om U te prijzen voor Uw rechtvaardige wetten en geboden.
63   Ik ga mijn weg samen met alle mensen die ook ontzag voor U hebben en die leven volgens Uw gebod.
64   De aarde is vol van Uw goedheid en liefde, HERE. Leer mij alles over Uw wetten.
65   U hebt mij, Uw dienaar, het goede gegeven. Precies, HERE, zoals Uw woord dat aangeeft.
66   Geef mij een goed onderscheidingsvermogen en verstand, want ik stel mijn vertrouwen op Uw wet.
67   Voordat ik in moeilijkheden kwam, dwaalde ik vaak van U af. Maar nu houd ik mij alleen nog aan wat U zegt.
68   U bent een goede God en doet het goede voor de mensen. Leer mij alles wat U van de mensen wilt.
69   Ongelovigen schuiven mij allerlei leugens in de schoenen, maar ik houd mij met mijn hele hart vast aan Uw wet.
70   Zij hebben harten van steen, maar ik ervaar vreugde als ik aan Uw wet denk.
71   Het is goed dat ik grote moeilijkheden heb doorgemaakt, want daardoor heb ik U en Uw wet beter leren kennen.
72   Uw woorden gaan voor mij ver boven grote rijkdommen aan goud en zilver.
73   U hebt mij met Uw eigen handen gemaakt. Maak mij verstandig, zodat ik alles over Uw wet kan leren.
74   Andere mensen, die ook diep ontzag voor U hebben, zijn blij als zij mij zien en meemaken, omdat ik op Uw woord vertrouw.
75   HERE, ik weet dat Uw oordeel een rechtvaardig oordeel is. Dat U mij trouw bleef in al mijn ellende.
76   Ik bid dat Uw goedheid en liefde mij zullen troosten. Dat hebt U mij, Uw dienaar, immers beloofd?
77   Laat Uw liefdevolle meeleven mij bereiken, zodat ik leven kan. Ik verheug mij in Uw wetten.
78   Laat de ongelovigen toch tot inzicht komen en zich schamen, omdat zij mij onterecht kwaad deden. Ik denk voortdurend aan wat U mij hebt opgedragen.
79   Wilt U mensen, die diep ontzag voor U koesteren en Uw wet kennen, naar mij toe sturen?
80   Ik wil met volledige toewijding Uw wet naleven, zodat ik mij nooit hoef te schamen.
81   Alles in mij verlangt naar Uw bevrijding, zoals U hebt beloofd.
82   Mijn ogen kijken verlangend uit naar de vervulling van Uw belofte; wanneer komt U om mij te troosten?
83   Ik ben oud en onaantrekkelijk geworden, maar toch heb ik Uw wet niet vergeten.
84   Hoe lang laat U mij nog in leven? Wanneer gaat U nu eens wraak nemen op mijn vijanden?
85   Ongelovigen, die zich niet interesseren voor Uw wet, hebben een kuil voor mij gegraven.
86   U bent toch trouw aan alles wat U hebt beloofd? Help mij toch! Zij achtervolgen mij terwijl ik niets heb gedaan.
87   Het is hun bijna gelukt mij te doden, maar ik heb mij vastgehouden aan Uw bevelen.
88   Laat ik mogen leven in overeenstemming met Uw goedheid en liefde. Dan zal ik blijven spreken over Uw grote daden.
89   HERE, Uw woord blijft eeuwig bestaan tot in de hemelen toe.
90   U bewijst Uw trouw aan elke generatie. U hebt ook de aarde gemaakt, zodat die stevig gegrondvest is.
91   Vandaag de dag staat alles vast volgens Uw voorschriften. Alles is aan U onderworpen.
92   Als ik niet voortdurend de vreugde van Uw wet had ervaren, was ik in alle moeilijkheden ten onder gegaan.
93   Nooit zal ik Uw wetten vergeten, want juist door die wetten hebt U mij het leven weer gegeven.
94   Ik ben Uw eigendom, bevrijd mij. Ik verlang naar Uw opdrachten.
95   Ongelovigen zijn er op uit mij te vernietigen, maar ik let uitsluitend op Uw woord.
96   Ik heb gezien hoe alles (hoe geweldig ook) eens een einde heeft. Maar ik weet dat Uw geboden oneindig zijn.
97   Wat houd ik veel van Uw wet! Ik denk er de hele dag over na.
98   Uw geboden geven mij meer wijsheid dan mijn vijanden hebben. Want ik heb ze altijd bij me.
99   Ik heb meer verstand dan de mannen die mij eens lesgaven, omdat ik voortdurend Uw woorden overdenk.
100   Ik heb meer inzicht dan de oude mensen, omdat ik Uw bevelen zorgvuldig bewaar.
101   Ik zorg ervoor dat ik niet op het verkeerde pad kom; zo kan ik mij houden aan Uw woord.
102   Ik volg Uw voorschriften nauwgezet op; alles leer ik van U.
103   Alles wat U zegt, is heerlijk om naar te luisteren. Het klinkt zoeter dan honing.
104   Door Uw wet heb ik inzicht gekregen en daarom haat ik de leugen.
105   Uw woord is een stralend licht, dat mij de weg door het leven wijst.
106   Ik heb een eed afgelegd en daar wil ik mij aan houden. Ik heb daarbij toegezegd dat ik mij altijd zal houden aan Uw rechtvaardige wetten.
107   Ik heb zulke grote moeilijkheden. HERE, geef mij toch het leven weer door Uw woord.
108   Ik spreek ongedwongen over U, HERE, en hoop dat U daar genoegen in hebt. Leer mij alles over Uw wetten.
109   Ik zal nooit Uw wet vergeten, ook al is mijn leven voortdurend in gevaar.
110   Ongelovigen proberen mij te vangen, maar ik blijf bij wat U hebt gezegd.
111   Alles wat U hebt gezegd, heb ik als een blijvend erfdeel gekregen. Ik ben er heel erg blij mee.
112   Ik verlang ernaar altijd te doen wat U hebt gezegd, mijn leven lang.
113   Ik heb een hekel aan aarzelende mensen, maar houd zielsveel van Uw wet.
114   Bij U kan ik schuilen en U beschermt mij. Ik verwacht het van Uw beloften.
115   Kom mij niet te na, misdadigers, want ik wil mij houden aan het gebod van mijn God.
116   U hebt beloofd mij te zullen ondersteunen. Doet U dat nu ook, zodat ik blijf leven. Stel mij niet teleur.
117   Geef mij Uw kracht en bevrijd mij. Dan zal ik mij blijven verheugen in Uw geboden.
118   Ieder die zich niet aan Uw wet houdt, doet U ver van U weg. Wat zij zeggen en doen, is zinloos.
119   Alle goddelozen op aarde worden eens door U weggevaagd. Ook dat is voor mij een reden Uw wet lief te hebben.
120   Ik ben bang voor Uw oordeel; mijn hele lichaam trilt van angst.
121   Ik heb altijd eerlijk en oprecht geleefd; laten mijn vijanden mij niet in hun macht krijgen.
122   Stelt U Zich garant voor mij en zorg ervoor dat ongelovigen mij niet achtervolgen.
123   Ik verlang ernaar U te zien en Uw rechtvaardig woord te horen.
124   Wilt U met Uw goedheid en liefde met mij omgaan en mij alles leren over Uw wetten.
125   Ik ben Uw dienaar; maak mij verstandig, zodat ik Uw wetten kan begrijpen.
126   HERE, voor U is de tijd aangebroken om op te treden, want men heeft Uw wetten overtreden.
127   Ik houd van Uw geboden; meer dan van het mooiste goud.
128   Daarom geloof ik ook dat al Uw bevelen rechtvaardig zijn; ik haat de leugen.
129   Alles wat U hebt gezegd, is geweldig en heerlijk. Daarom onthoud ik alles wat ik van U hoor.
130   Door te luisteren naar Uw woord, komt er licht en duidelijkheid in mijn leven. Zelfs onverstandige mensen ontwikkelen inzicht.
131   Ik smacht van verlangen naar alles wat U gebiedt.
132   Kom bij mij en geef mij Uw genade. Mensen die van U houden, mogen zich immers daarop beroepen?
133   Doet U mij wandelen op mijn levenspad, zoals U hebt beloofd. Houd het onrecht ver van mij.
134   Bevrijd mij uit de onderdrukking van mijn vijanden; dan zal ik voortaan alles doen wat U hebt bevolen.
135   Ik ben Uw dienaar; laat Uw licht over mij schijnen en leer mij alles wat ik van U moet weten.
136   Mijn tranen vloeien en mijn verdriet is groot, omdat mijn volk niet leeft volgens Uw wet.
137   HERE, U bent rechtvaardig en Uw leefregels zijn betrouwbaar.
138   Toen U ons Uw geboden gaf, was dat in oprechtheid en het getuigde van Uw grote trouw.
139   Ik word beheerst door het verlangen U te dienen; temeer omdat mijn vijanden U in de steek laten.
140   Uw woorden zijn volkomen zuiver; ik, Uw dienaar, heb ze van harte lief.
141   Ik ben maar gering en niemand acht mij hoog, maar ik denk voortdurend aan Uw geboden.
142   Uw rechtvaardigheid is eeuwig en alleen Uw wet is de waarheid.
143   Ook al overkomt mij allerlei ellende en achtervolging, juist dan zijn Uw geboden voor mij een vreugde.
144   Alles wat U hebt gezegd, bevat rechtvaardigheid voor altijd. Als U mij verstandig maakt, kan ik werkelijk leven.
145   HERE, ik roep met mijn hele hart naar U; antwoord mij toch. Ik zal Uw geboden naleven.
146   Ik roep naar U; bevrijd mij! Dan zal ik elk gebod van U in ere houden.
147   Nog voor de zon opkomt, roep ik U te hulp. Ik verwacht een woord van U.
148   Nog voor de nachtwakers aan het werk gaan, zie ik al weer uit naar Uw belofte.
149   Wilt U met Uw liefde en goedheid naar mij luisteren? HERE, als Uw recht mij leidt, kan ik leven.
150   Om mij heen zijn mensen die in zonde leven; van Uw wet willen zij niets weten.
151   U bent dichtbij mij, HERE. Ik weet dat al Uw woorden waar zijn.
152   Uit Uw woorden weet ik dat U van het begin af aan alles een vaste plaats hebt gegeven.
153   Let toch op mijn moeilijkheden en bevrijd mij. Ik zal Uw wet echt niet vergeten.
154   Wees rechter over mij en red mij. U hebt beloofd mij nieuw leven te geven.
155   De ongelovigen zullen niet worden gered, want zij willen zich niet aan Uw voorschriften houden.
156   Uw liefdevolle meeleven is zo groot, HERE. U hebt bevolen dat ik het leven weer zou krijgen.
157   Het aantal vijanden dat mij achtervolgt, is groot; toch zal ik niet van Uw woorden afwijken.
158   Ik voel weerzin als ik mensen zie, die van U zijn afgeweken; want zij houden zich niet aan wat U zegt.
159   Ziet U wel hoeveel ik van Uw wet houd? HERE, laten Uw goedheid en liefde weer nieuw leven geven.
160   Nergens in Uw woord is iets onwaars; alles is de waarheid. Al Uw rechtvaardige geboden zijn eeuwig.
161   Zonder aanleiding word ik achtervolgd door koningen, maar Uw woord is het enige dat ik vrees; daarvoor heb ik ontzag.
162   Ik ben zo blij met Uw woord, alsof onverwachte rijkdom mij in de schoot valt.
163   Ik heb een hartgrondige hekel aan leugens; daarentegen houd ik heel veel van Uw wet.
164   Zeven keer per dag prijs ik U, omdat U ons een rechtvaardige wet hebt gegeven.
165   Mensen die van Uw wet houden, ervaren een diepe vrede in het hart. Er staat hun niets in de weg.
166   HERE, ik verwacht alleen uitredding van U en houd mij aan Uw geboden.
167   Ik houd mij met mijn hele wezen aan Uw woorden; ik heb ze oprecht lief.
168   Ik blijf trouw aan Uw wetten en regels, want U weet wat goed voor mij is.
169   HERE, ik bid dat U mij zult horen. Wees trouw aan wat U hebt gezegd en maakt U mij verstandig.
170   Laat mijn aanhoudend bidden U bereiken. Bevrijd mij zoals U hebt beloofd.
171   Overal waar ik kom, zal ik U steeds prijzen, want U leert mij alles wat U goed vindt.
172   Ik zal een lied zingen over wat U zegt, omdat alles wat U gebiedt, rechtvaardig is.
173   Laat Uw hand mij te hulp komen, want ik kies ervoor Uw geboden na te volgen.
174   Ik verlang naar Uw bevrijding, HERE. Uw wet maakt mij gelukkig.
175   Laat mij leven en U prijzen. Laten Uw leefregels mij tot steun zijn.
176   Soms dwaal ik rond als een schaap dat de herder niet meer kan vinden. Zoekt U mij dan op; ik zal Uw geboden nooit vergeten.

En op grond van deze overweging en geleid door de Heilige Geest heeft u geen mensen (alleen) van node om Ezechiël en de Heilige Schrift te begrijpen om eeuwig leven te ontvangen!

Gods zegen en laat de genade van de Heiland ook uw hart beroeren tot de verlossing in Eeuwigheid

Gegroet
« Laatst bewerkt op: juli 18, 2004, 11:15:26 pm door Baldur »

cyber

• Bekijk profiel
« Reactie #41 Gepost op: juli 17, 2004, 12:26:59 pm »

quote:

cyber schreef op 17 juli 2004 om 11:41:
Baldur

Ik zou zeggen, stop er toch mee.
Het is een zinloze actie waar jij nu mee bezig bent.

Jullie meningen liggen mijlenver uitelkaar, en tot elkaar komen
d.m.v. ellenlange postings zit er niet in.

Eerlijk gezegd vind ik het jammer dat je zo door blijft gaan

Baldur

lees eerst eens wat ik heb geschreven in plaats van maar door te posten

Baldur

• Profetie
    • Bekijk profiel
« Reactie #42 Gepost op: juli 17, 2004, 12:51:06 pm »
Beste Cyber,

Dank voor je reactie. Dit was, voorlopig, mijn laatste posting. Lees het door en je zult zien wat ik bedoel.

Johannes 10
16   Ik heb nog meer schapen, die niet bij deze stal horen. Ik moet zorgen dat die er ook bijkomen. Zij zullen mijn stem horen en dan zal het één kudde zijn met één herder.

Dat was de essentie van mijn laatste postings. Het gaat er niet om dat P & A en ik, persé dichter bij elkaar komen! Menselijkerwjs kan dat niet en is ook niet de bedoeling.
het gaat er om dat de Heilige Geeste leidt, ook hier. Maar dingen moeten soms goed aan het licht komen of duidelijk zijn. Wij hoeven niet te roemen, hetgeen tot de val kan leiden. En daar ligt mijn zorg, in dit geval.

Gods zegen en gegroet