Auteur Topic: Kan'n liefdesrelatie met Gelovig en 1 Niet Gelovig iemand..  (gelezen 1632 keer)

Goed opgevoed iemand

• Iedereen is Mens
    • Bekijk profiel
Kan'n liefdesrelatie met Gelovig en 1 Niet Gelovig iemand..
« Gepost op: januari 01, 2005, 03:31:53 pm »
Kan een liefdesrelatie met een Gelovig en een Niet Gelovig iemand volgens U?

Is dat haalbaar,als het echte liefde is,dus een liefdesrelatie met intieme kenmerken erin.
(details,zou ik niet geven,maar is zowel lichaamlijk per telefoon/werk en met woorden/lichaamstaal)

Moet er dan zich laten bekeren ,of hoeft dat niet al je elkaar accepteerd?

Wat als je tegen de ouders moet liegen over je liefdesrelatie met intieme kenmerken?

Wat als 1 van de 2 je zegt en ik citeer,,samenwonen,trouwen en kinderen wil'' van je(niet meteen,maar in de toekomst)?

Graag Uw reactie
Goed Opgevoed Iemand

Wybo

• Zijlijnbemoeier
  • Ik ben principieel pragmatisch
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: januari 01, 2005, 03:36:09 pm »
Ik denk dat dit beter past in Christen-zijn in de dagelijkse praktijk dus maar daarheen verplaatst. Graag wat beter opletten in wel subforum je je topics start :)
Pinkeltjefan

Priscilla en Aquila

• Hero Member
  • u hebt Mijn woord bewaard
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: januari 01, 2005, 05:29:07 pm »
Ik denk dat dit een persoonlijke zaak is van de twee mensen zelf EN het ligt aan de leeftijd of de ouders hier ook een stem in hebben.
Persoonlijke mening van mijzelf is dat je wel 'echte ware liefde' kan hebben tussen een gelovige en een niet-gelovige, maar dat als je echt gelovig bent je je dus af moet vragen wat God er van vindt als een gelovige een relatie aangaat met een ongelovige.
Dus liefde zou er zeker kunnen zijn, maar de vraag is of je daar dan verder in moet gaan en een relatie moet aangaan samen. Een gelovige die het geloof als iets heel belangrijks, de basis van zijn/haar leven ziet, zal zich afvragen of het wel goed is als je in je relatie dit zeer belangrijke aspect niet samen kan delen.
De vraag is dan wat versta je onder geloof en wat is dat voor jou in de praktijk.
Als het alleen is: Ik mag later naar de kerk, en de ander blijft wel thuis maar verder houdt het niet meer in, dan hoeven er niet veel problemen te zijn. Toch denk ik dat als je getrouwd bent (of ga je samenwonen :) ook misschien een verschil) er meer dingen om de hoek komen kijken waarin het moeilijker kan zijn dan je dacht, om deze wezenlijke dingen zoals het geloof, niet gemeenschappelijk te hebben.
Ik kom spoedig; houd vast wat gij hebt, opdat niemand uw kroon neme.   Wie overwint, hem zal Ik maken tot een zuil in de tempel mijns Gods en hij zal niet meer daaruit gaan

Goed opgevoed iemand

• Iedereen is Mens
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: januari 01, 2005, 05:46:20 pm »
Alfredt,

1 Heeft het Geloof van de Gereformeerde (Vrijgemaakkte) met Artiekel N34 met Zwarte Kousband.
Ik heb hier niet zo veel verstand van,aangezien ik Niet Gelovig ben,maar toch benieuwdt ben wat jullie allemaal in een Geloof (maakt niet uit welk Geloof) wel en niet kunnen.

Het Kerklijk Blad,heeft me dit geschreven en ik citeer,,jouw vriendin hoeft echt niet te kiezen tussen haar Geloof en jou,ze moet(denk ik)in dit geval kiezen tussen haar ouders en jou.Het zal een moeilijke keuze zijn,en daarom is het beter om hierover te praten met iemand die jullie vertrouwen''

Bron: Antwoord mail,Het Kerkblad.
« Laatst bewerkt op: januari 08, 2005, 10:13:35 pm door Wybo »
Goed Opgevoed Iemand

vrolijke

• bekennende pantheïst
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: januari 01, 2005, 06:35:28 pm »
Bij mijn ouders heeft het 60 jaar gefunctioneerd

Roodkapje

• Semper reformanda
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: januari 01, 2005, 06:46:05 pm »
Ik zou het niet doen. Mijn antwoord op de vraag zou een volmondig "Nee" zijn.

Ik wil dat mijn man later God meer liefheeft dan mij. Het is voor mij uitgesloten dat ik trouw met iemand die geen christen is. Ik denk daarbij vooral aan het vers uit Korinthiërs waarin Paulus zegt dat je geen ongelijk span moet aangaan. Aangezien ik niemand kan bekeren, alleen God kan dat, en Hij waarschuwt voor het ongelijke span, betekent dat dat ik "Nee" moet zeggen tegen iemand die niet gelooft.
Als ik verkering zou hebben met iemand die niet gelooft zou ik pas kunnen trouwen als die andere wel gelooft. En aangezien ik christen ben zijn er in de relatie duidelijke grenzen aan de intimiteit van de relatie. Iemand die niet gelooft zal dat erg moeilijk vinden en daarom zal ik dit soort dingen gelijk aan het begin duidelijk maken.

Mijn ouders zijn het daar vast niet mee eens, aangezien zij niet gelovig zijn, ze vinden het al 'erg genoeg' dat ik dat wel ben. Maar dat hangt inderdaad van de leeftijd af: mijn ouders hebben op dat gebied niks over mij (27) te zeggen.

Ik ben overigens niet Gereformeerd (vrijgemaakt) oid en mijn mening is niet maatgevend voor andere mensen. Het is alleen mijn persoonlijke insteek.
« Laatst bewerkt op: januari 01, 2005, 07:10:44 pm door Roodkapje »
Maar nu, alzo zegt de HEERE, uw Schepper, o Jakob! en uw Formeerder, o Israël! vrees niet, want Ik heb u verlost; Ik heb u bij uw naam geroepen, gij zijt Mijn. (Jes. 43:1)

dingo

• Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: januari 01, 2005, 07:43:23 pm »
Het kan natuurlijk prima maar of het wenselijk is, dat is een heel ander verhaal. Ik kan mezelf niet voorstellen hoe het zou zijn als mijn vrouw niet dezelfde basis zou hebben als ik. Het lijkt me ook niet prettig om een wezenlijk iets als geloof niet te kunnen delen met je partner. In hoeverre de ouders van je vriendin daar nog wat in te zeggen heeft, hangt uiteraard van haar leeftijd af. Maar je trouwt ook niet met haar ouders en ze wordt vanzelf ouder. Ik begrijp de houding van haar ouders ook niet helemaal. Dat ze niet blij zijn dat hun dochter met een ongelovig iemand thuis komt kan ik me nog voorstellen maar dat ze denken dat ze het simpelweg kunnen verbieden is een beetje dom, dat heeft nog nooit gewerkt.

Goed opgevoed iemand

• Iedereen is Mens
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: januari 01, 2005, 08:02:01 pm »
Aan Dingo.

De ouders van mijnvriendin zeggen alles,(mijn vriendin durft niet er tegen in gaan,dat levert :
1.Liegen tegen de ouders
2.Niemand weet war die aan toe is
3.Door het liegen tegen haar ouders,weet ik ook niet mer of zij tegen mij de waarheid spreekt.(immers liegen is niet goed)
Mijn vriendin is 20 jaar,maar heeft (niet zichtbaar)maar een beperking in denken,begrijpend lezen.
4.Haar ouders zien in mij ,,de slechterik''want hun dochter zou nooit intieme dingen doen.
5.Schuld( want wie heeft nu schuld?)
Want me leert als er ruzie is hebben er 2 schuld,maar hoe zit dat dan met intieme dingen,want die doe je meestal met 2 personen(Dit gaat op het werk ,mar ook via telefoon die intieme dingen)
Goed Opgevoed Iemand

Goed opgevoed iemand

• Iedereen is Mens
    • Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: januari 01, 2005, 08:05:44 pm »
De starre houding van haar ouders,vindt ik ook niet leuk.

Mijn vriendin  is geen ,,engeltje''

Ik heb vaak gemerkt aan haar stem,de ogen dat mijn vriendin heel  sexueel opgewonden is.
Zij heeft tegen mij in alle eerlijkheid gezegt dat zij er weleens aan denkt om ,,het'' te doen met mij.
Van mij mag dat nog wel een tijdje wachten,ik ben nog maar 23.
« Laatst bewerkt op: januari 02, 2005, 10:13:41 pm door Wybo »
Goed Opgevoed Iemand

Appelmoes??

• Mayo is voor mietjes!
    • Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: januari 01, 2005, 08:56:31 pm »
Het kan wel, de praktijk wijst dat uit. Feit blijft wel dat het veel (HEEL VEEL!!) moeilijker is en je veel tegenslag/werking krijgt. Je bent minder vaak gelukkig met elkaar doordat er zoveel speelt. Het brengt dus veel verdriet en moeite met zich mee.
Op dit moment zou ik het nooit meer willen, maar i kweet ook dat je nooit nooit moet zeggen.
Je moet de groenten van Joost hebben!

dingo

• Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: januari 01, 2005, 08:59:04 pm »

quote:

Goed opgevoed iemand schreef op 01 januari 2005 om 20:02:
Aan Dingo.

De ouders van mijnvriendin zeggen alles,(mijn vriendin durft niet er tegen in gaan,dat levert :
1.Liegen tegen de ouders
2.Niemand weet war die aan toe is
3.Door het liegen tegen haar ouders,weet ik ook niet mer of zij tegen mij de waarheid spreekt.(immers liegen is niet goed)
Mijn vriendin is 20 jaar,maar heeft (niet zichtbaar)maar een beperking in denken,begrijpend lezen.
4.Haar ouders zien in mij ,,de slechterik''want hun dochter zou nooit intieme dingen doen.
5.Schuld( want wie heeft nu schuld?)
Want me leert als er ruzie is hebben er 2 schuld,maar hoe zit dat dan met intieme dingen,want die doe je meestal met 2 personen(Dit gaat op het werk ,mar ook via telefoon die intieme dingen)

Je zit zo inderdaad in een hele vervelende situatie. Liegen is nooit goed maar als je vriendin bang is voor haar ouders kan je het haar ook niet heel kwalijk nemen.  
Niemand weet waar ie aan toe is, dat klopt als je vriendin niet eerlijk en duidelijk is tegenover haar ouders zal het ook niet snel duidelijker worden.  Ik neem aan dat ze geen reden heeft om bang voor jou te zijn, daardoor zal ze ook niet zo snel reden hebben om  tegen je te liegen

Ouders willen hun kinderen beschermen dat is een hele natuurlijke reactie, daar kun je wel boos om worden maar als je zelf ooit kinderen krijgt zul je het zelf ook doen. En zeker als je bij een vader om zijn dochter komt zal hij haar niet zomaar uit handen geven. Nu heeft je vriendin ook nog een beperking in denken dus zal hij haar nog meer willen beschermen.

Schuld, tja als jullie intiem met elkaar geweest zijn en dan ga ik er van uit dat je haar niet gedwongen hebt, dan hebben jullie elkaar niets te verwijten want dan hebben jullie allebei even veel schuld.

Misschien kun je haar ouders overtuigen van je goede bedoelingen door je eens in hun en je vriendin's geloof te verdiepen. Dat kan bijvoorbeeld door mee te doen aan een alphacursus waar je uitgelegd krijgt wat geloven inhoud. Ook al geloof je erna misschien nog steeds niets van, dan weet je in ieder geval waar het over gaat en ook hoe belangrijk geloof voor gelovigen is.

Het is niet handig om haar naam en de details hier te noemen maar als je nog verder wil schrijven kan je me mailen op dingo.gkv@lycos.nl