Auteur Topic: Inzamelingsaktie slachtoffers zeebeving (alleen goederen)  (gelezen 1933 keer)

nanda

  • Berichten: 11
    • Bekijk profiel
Inzamelingsaktie slachtoffers zeebeving (alleen goederen)
« Gepost op: januari 03, 2005, 02:45:45 pm »
Deze aktie is speciaal voor de mense in Sri Lanka omdat deze actie landelijk gecoordineerd wordt door mensen met goede contacten aldaar.

Het doel is zoveel mogelijk goederen te verschepen om de bevolking te helpen.

Het vervoer is aangeboden door de organisatie van wereldwinkels.

HIERBIJ WILLEN WE IDEREEN OPROEPEN OM SPULLEN DIE U OVER HEEFT OF WILT DONEREN IN STEVIGE KARTONNEN DOZEN TE VERZAMELEN EN NAAR HET INZAMELINGSPUNT VAN UW REGIO TE BRENGEN !

De dozen dienen te worden voorzien van een lijstje met wat er in zit en de waarde ( 2ehands spullen hebben een 0-waarde ) Dit is nodig voor het inklaren en de douane.

De spullen die men nodig heeft zijn oa :
-kampeermatjes, slaapzakken, lakens, handdoeken, klamboes, matrassen, kussens, zeildoek, kinderbeddengoed,
-pannen, lampen(storm), kaarsen, lucifers, borden(ook plastic), bekers(ook plastic), lepels, messen, vorken, schalen, bezems, mopbezems
-kleding vowassenen en kinderen ( let op GEEN warme kleding ivm de hoge temperaturen !!) schoenen, slippers, badslippers
- (desinfecterende)zeep, shampoo, tandpasta+ borstels, kammen, borstels, maandverband ( GEEN tampons ), scheerartikelen, detol, elastiekjes,
-schoonmaakmiddelen, water filters, waterzuiveringstabletten (!), opvouwbare jerrycans,
-speelgoed ( knuffels zijn er voorlopig voldoende) ( GEEN elektrisch speelgoed !!)
- pennen, schriften, flesjes, spenen, tuitbekers,
-babyvoeding, luiers, andere levensmiddelen ( NIET over datum, GEEN chocola !)
-medicijnen , ibuprofen, hoestsiropen voor kinderen, latex handschoenen, verbandmiddelen, pleisters, diarree remmers, betadine, jodium etc.

Verder zijn we nog op zoek naar : MENSEN DIE KUNNEN RIJDEN OM DE SPULLEN VAN DE INZAMELPUNTEN NAAR DE CONTAINERS TE VERVOEREN EN MENSEN DIE KUNNEN HELPEN LADEN EN LOSSEN !

Ikzelf ben inzamelpunt voor DELFZIJL en omstreken, voor andere inzamelpunten kunt u mij een mailtje sturen dan geef ik die door !

fam.stuursma@home.nl

Hier kun je ook naar toe mailen voor verdere info.

Breng alsjeblieft zoveel mogelijk mensen op de hoogte van deze aktie !

Helpen jullie mee ??

Groetjes,
nanda stuursma
nanda

Wybo

  • Zijlijnbemoeier
  • Berichten: 10394
  • Ik ben principieel pragmatisch
    • Bekijk profiel
Inzamelingsaktie slachtoffers zeebeving (alleen goederen)
« Reactie #1 Gepost op: januari 03, 2005, 02:47:30 pm »
Kun je die andere inzamelpunten niet gewoon hier neerzetten? lijkt mij effectiever....
Pinkeltjefan

nanda

  • Berichten: 11
    • Bekijk profiel
Inzamelingsaktie slachtoffers zeebeving (alleen goederen)
« Reactie #2 Gepost op: januari 03, 2005, 02:53:25 pm »
wat ik er nog bij vergeet te vertellen,

Ik heb deze brief ook aan alle kerkleden in de gkv gegeven...

Wellicht dat iemand anders ook zo'n inititatief kan nemen in de rest van het land ?

Er zijn inzamelpunten door heel het land, misschien kun je met de kerk inzamelen en het daar afgeven ?

Dit zijn maar wat ideeen om te helpen...met zijn allen kunnen we heel wat en iedereen heeft wel wat "over" toch ??

Groetjes!
nanda
nanda

Marloes

  • Berichten: 4175
    • Bekijk profiel
Inzamelingsaktie slachtoffers zeebeving (alleen goederen)
« Reactie #3 Gepost op: januari 03, 2005, 03:13:56 pm »
Hoe lief bedoeld ook, ik denk dat het verstandiger is om geld over te maken dan hiervandaan goederen op te sturen. Goederen die vaak in Azie gemaakt worden kunnen beter daar worden gekocht en uitgedeeld, scheelt weer verzendkosten (als ik Motherhood moet geloven is dat voor een gevulde bananendoos 20 euro).
Bovendien zijn ze daar niet zo gek op 2ehands spullen van Westerse mensen.
Uit de blog India Uncut:
Dilip mentioned it in a piece some time back, and Aid India mentioned it in a post on the SEA EAT blog, that old clothes, although people love to clear out their cupboards and donate them, generally go waste, and often lie strewn around disaster areas. Even poor people don't fancy old clothes, especially when they've never worn anything like it before. I spotted sweaters in a box of clothes that came into Aid India today, and that is just ridiculous.
Hier kun je lezen wat wel nodig is.
[Prediker 7:29]

Picardijn

  • Berichten: 5024
  • Beati pauperes spiritu
    • Bekijk profiel
Inzamelingsaktie slachtoffers zeebeving (alleen goederen)
« Reactie #4 Gepost op: januari 03, 2005, 03:33:13 pm »
Ik heb een beugel en een buikje
Liefde is vreemd
Het is geen toeval de voorzienigheid.

nanda

  • Berichten: 11
    • Bekijk profiel
Inzamelingsaktie slachtoffers zeebeving (alleen goederen)
« Reactie #5 Gepost op: januari 03, 2005, 04:07:35 pm »
Nee, want deze adressen zijn van particulieren en veranderen nog steeds, sommige adressen stoppen er komen andere bij, de site wordt up to date gehouden  vandaar....

Groetjes  nanda
nanda

nanda

  • Berichten: 11
    • Bekijk profiel
Inzamelingsaktie slachtoffers zeebeving (alleen goederen)
« Reactie #6 Gepost op: januari 03, 2005, 04:09:01 pm »
Deze aktie is opgezet door mensen met familie daar, er zijn ter plekke mensen die daar goede contacten hebben om de spullen op de juiste plaats te krijgen.

Het transport is gratis aangeboden door de organisatie van wereldwinkels...

Dit is gewoon een goede aktie, de spullen moeten daar snel heen en niet alleen geld.
Deze mensen hebben bovenal ook spullen nodig.

Groetjes,nanda
nanda

nanda

  • Berichten: 11
    • Bekijk profiel
Inzamelingsaktie slachtoffers zeebeving (alleen goederen)
« Reactie #7 Gepost op: januari 03, 2005, 04:10:58 pm »
overigens denk ik dat het men momenteel helemaal niet kan schelen wat men krijgt, ook al is het 2ehands, ze hebben nl helemaal niets meer en zijn met alles blij.,

De lijst met spullen is juist gestuurd vanuit sri lanka omdat ze aan deze spullen dringend behoefte hebben!


Het is niet een aktietje opgezet door mijzelf, de mensen die het coordineren weten alle kanalen en weten ook heel goed waar ze mee bezig zijn...zo weet je zeker dat het komt waar het nodig is...

Groetjes,nanda
nanda

Zijnkind

  • Berichten: 5099
    • Bekijk profiel
Inzamelingsaktie slachtoffers zeebeving (alleen goederen)
« Reactie #8 Gepost op: januari 03, 2005, 04:25:12 pm »

quote:

nanda schreef op 03 januari 2005 om 16:07:
Nee, want deze adressen zijn van particulieren en veranderen nog steeds, sommige adressen stoppen er komen andere bij, de site wordt up to date gehouden  vandaar....
site met de adressen
Spreuken 16: 3 Vertrouw bij je werk op de HEER, en je plannen zullen slagen.

Marloes

  • Berichten: 4175
    • Bekijk profiel
Inzamelingsaktie slachtoffers zeebeving (alleen goederen)
« Reactie #9 Gepost op: januari 03, 2005, 05:34:22 pm »

quote:

nanda schreef op 03 januari 2005 om 14:45:
flesjes, spenen, tuitbekers, babyvoeding,
Opvallend dat deze producten gevraagd worden door de hulpverleners, aangezien er een wereldwijde afspraak is dat dit soort producten wel door hulpverleners verstrekt mogen worden aan mensen die ze echt nodig hebben, maar niet standaard verspreid mogen worden of aan voedselpakketten toegevoegd mogen worden. Meer info daarover is hier te vinden.
Volgens cijfers van de WHO/Unicef sterven er jaarlijks 1,5 miljoen kinderen doordat ze geen borstvoeding krijgen; ze willen dan ook dat de (onbewuste) promotie van flesvoeding vanuit de Westerse wereld wordt stopgezet. Flesvoeding moet aangemaakt worden met zuiver water, wat daar vaak niet voorhanden is, en bevat niet de antistoffen die juist baby's in derdewereldlanden hard nodig hebben. Bovendien kost de flesvoeding ze daar al snel een half salaris, waardoor het wel erg verleidelijk is minder poeder dan aangegeven in het flesje te doen. Ook wordt cupfeeding aangeraden omdat bekertjes veel gemakkelijker schoon te maken zijn dan flessen en spenen, en dat is zeker belangrijk als je moeilijk aan schoon water kunt komen.
Vandaar ook dat op bovenstaande link gezegd wordt dat de noodzakelijke flesvoeding zonder logo's van Nutrilon e.d. verstuurd moet worden. Er is gebleken dat moeders die hun baby nog borstvoeding gaven door flesvoeding die bij hulpacties verspreid werd daarop overstapten, wat voor hun baby's wel een extra gezondheidsrisico is.

Ik weet niet of de hulpverleners die deze actie op touw hebben gezet daarvan op de hoogte zijn, dus daarom zet ik dit hier nu zo uitgebreid neer.
Op zich vind ik het een mooie actie, maar het is vervelend als het op de langere termijn verkeerde effecten zou hebben.
« Laatst bewerkt op: januari 03, 2005, 05:37:02 pm door Marloes »
[Prediker 7:29]

Picardijn

  • Berichten: 5024
  • Beati pauperes spiritu
    • Bekijk profiel
Inzamelingsaktie slachtoffers zeebeving (alleen goederen)
« Reactie #10 Gepost op: januari 03, 2005, 05:52:43 pm »
Men kan er inderdaad beter voor zorgen dat de moeders voldoende te eten hebben. Veel matriaal kan men beter in bulk inkopen en verspreiden.
Voor de rest mis ik in het lijstje condooms, deze zijn super handig voor de mensen aangezien ze er gemakkelijk water in kunnen bewaren. Voor de rest weten de mensen in die landen veel meer toepassingen voor deze dingen, dus vergeet niet voldoende condooms op te sturen.
Ik heb een beugel en een buikje
Liefde is vreemd
Het is geen toeval de voorzienigheid.

nanda

  • Berichten: 11
    • Bekijk profiel
Inzamelingsaktie slachtoffers zeebeving (alleen goederen)
« Reactie #11 Gepost op: januari 03, 2005, 06:04:00 pm »
Aangezien men hier zelf om vraagt vanuit Sri Lanka zullen ze wel weten hoe en wat, bovendien wordt het daar uitgegeven en verspreid door hulpverleners....

Misschien kunnen we beter met zijn allen moeite doen om spullen in te zamelen dan lijsten te ontleden en commentaren te leveren....

Jammer dat de reakties hier op gkv overwegend zo zijn als degenen die ik tot nu toe heb gezien.....

Als je iets wilt vinden dan lukt dat altijd wel...

nanda
nanda

Marloes

  • Berichten: 4175
    • Bekijk profiel
Inzamelingsaktie slachtoffers zeebeving (alleen goederen)
« Reactie #12 Gepost op: januari 06, 2005, 05:34:53 pm »
Uit het RD van vandaag

quote:

De hulpverlening in de getroffen kustregio’s van Sri Lanka is goed op stoom gekomen, maar vooral vrouwen lijken nogal eens vergeten. In de grote hoeveelheid aangeleverde goederen missen zeer geregeld zaken als damesslips, maandverband en keukenpotten.
Misschien is 't mogelijk dat nog aan jullie lijst toe te voegen?
[Prediker 7:29]

nanda

  • Berichten: 11
    • Bekijk profiel
Inzamelingsaktie slachtoffers zeebeving (alleen goederen)
« Reactie #13 Gepost op: januari 06, 2005, 08:40:32 pm »
Hoihoi...

De site wordt steeds ge-update naar de info die we doorkrijgen uit het gebied zelf...

Maar bedankt!
Groetjes,nanda
nanda