Tsja sorry hoor maar ook als christen zijnde moet je rekening houden met de niet-christenen vind ik. Ik ben heel erg voor het gegeven 'baas in eigen buik'. Uiteraard vind ik dat je als christen zijnde, maar net zo goed als geen christen zijnde op de juiste manier om moet gaan met seks. Met al die geslachtsziektes van tegenwoordig kan je ook niet zo maar even met iemand het bed induiken.
Maar goed, ik heb niets tegen seks voor het huwelijk, om verschillende redenen, maar daar gaat de discussie dus niet over. Ik weet in ieder geval hoe makkelijk het is om zwanger te worden, ook al ga je heel bewust met seks om en zit je aan de anticonceptie. Daarom vind ik dat ook een christelijk meisje een eigen keuze moet maken mocht haar zoiets overkomen, dat zou ik in ieder geval wel doen.
Een kind krijgen is zo makkelijk niet. natuurlijk geloof ik wel dat God je zal helpen, maar hij kan immers niet voor je oppassen als jij naar je werk moet... Er komt heel wat meer bij een kind krijgen, kijken en ook christelijke meisjes moeten zich daarvan bewust zijn.
Ik heb zelf onderzoek gedaan naar tienerzwangerschappen en daar waren ook veel verlaten christelijke meisjes bij, die door hun ouders te schande waren gezet. Mensen zo gaan we toch niet met elkaar om? Is dat dan wel een christelijke instelling?
God heeft ons de kennis en de mogelijkheden gegeven om onszelf te helpen. Wij kunnen zelf bepalen of we die ten kwade of ten goede keren, maar een MAP lijkt me geen atoombom...
Voor rutger30: als je er echt zo veel problemen mee hebt en je krijgt een klant die hierover informatie wilt of eventueel wilt kopen, heb je dan geen collega's die hieraan wel gehoor willen geven? Misschien kan je hen dan vragen, dan heb je in ieder geval zelf geen rotgevoel...