Auteur Topic: Wie is door dit forum van gedachten veranderd?  (gelezen 8783 keer)

Pulpeet

• Bekijk profiel
Wie is door dit forum van gedachten veranderd?
« Gepost op: mei 23, 2005, 01:06:31 pm »
Nog even nadenkend n.a.v de discussie over het chatforum, rijst bij mij de volgende vraag:

Poll: Ben je van gedachten veranderd door de discussies op dit forum?

(voor de duidelijkheid: het gaat om je gedachten / meningen over de onderwerpen waarover de discussies gingen/gaan.)

Tussenstand:
http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=66302&layout=1&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier
« Laatst bewerkt op: mei 23, 2005, 02:26:27 pm door Pulpeet »

Pulpeet

• Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: mei 23, 2005, 01:08:35 pm »
Ikzelf heb nu, 4138 berichten en een aantal vrij diepgaande discussies later, nog steeds ongeveer dezelfde denkbeelden als toen ik op dit forum kwam. Op een aantal gebieden wel verrijkt door dit forum, maar niet wezenlijk anders.

Peter

• Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: mei 23, 2005, 01:12:03 pm »
Gaat mij net zo.

/edit: een heel andere vraag is wie op dit forum kwam/komt met de vooropgezette doelstelling om van gedachten veranderd te worden ... zullen er niet veel zijn, vermoed ik.
« Laatst bewerkt op: mei 23, 2005, 01:21:16 pm door Peter »

Pulpeet

• Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: mei 23, 2005, 01:30:34 pm »

quote:

Peter schreef op 23 mei 2005 om 13:12:
Gaat mij net zo.

/edit: een heel andere vraag is wie op dit forum kwam/komt met de vooropgezette doelstelling om van gedachten veranderd te worden ... zullen er niet veel zijn, vermoed ik.

Nee, maar zij die op dit forum komen om anderen van gedachten te veranderen, zijn er denk ik des te meer.

Dat matcht dus niet, he...

Peter

• Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: mei 23, 2005, 01:34:44 pm »
idd :-)

Wybo

• Zijlijnbemoeier
  • Ik ben principieel pragmatisch
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: mei 23, 2005, 01:40:04 pm »
Ik vind het moeilijk om een keuze te maken. Ik ben vooral door de discussietechnieken die veel mensen gebruiken beinvloed. Dat heeft me gematigder gemaakt. Ik snap veel discussies niet meer wara ik vroeger wel aan meedeed.
Ik denk dat Christenen onderling teveel elkaar in haren zitten over onbetekenende zaken. Daarom kom ik ook niet veel meer in de echte 'geloofsdiscussies' Ik denk over veel dingen anders dan mijn Evangelische, Gereformeerde of Rooms Katholieke of adere broeders en zusters, maar ik snap die onderlinge bekeringsdwang niet zo. Als ik Paulus lees dan snap ik het helemaal niet meer, in mijn ogen waarschuwt hij daar ook steeds tegen.... Het gaat om de liefde naar God en Jezus en om de liefde naar elkaar. En dat mis ik heel erg veel op alle christelijke fora. (Ook daarbuiten trouwens.)

Ik beweer niet dat we alles van elkaar maar zo moeten accepteren en dat 'alles' wel goed is. Volstrekt niet. Maar geneuzel over punten en komma's en interpretatie hier en interpretatie daar is dat evenmin. Al die tijd die we in het bekeren van elkaar stoppen besteden we niet aan een licht zijn naar de buitenwereld die God en Jezus nog niet kennen.
Pinkeltjefan

Pulpeet

• Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: mei 23, 2005, 01:44:40 pm »

quote:

Alfredt schreef op 23 mei 2005 om 13:40:
Ik vind het moeilijk om een keuze te maken. Ik ben vooral door de discussietechnieken die veel mensen gebruiken beinvloed.  [...]

Dat heb ik ook. Dit forum heeft mij heel veel over mensen geleerd.

Maar ik bedoel met de poll dat je gedachten inhoudelijk veranderd zijn door het forum. Dus over de onderwerpen waarover de discussies gingen/gaan. (heb het er voor de duidelijkheid even bijgezet.)
« Laatst bewerkt op: mei 23, 2005, 02:20:01 pm door Pulpeet »

Peter

• Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: mei 23, 2005, 03:32:15 pm »

quote:

Ik denk dat Christenen onderling teveel elkaar in haren zitten over onbetekenende zaken. Daarom kom ik ook niet veel meer in de echte 'geloofsdiscussies' Ik denk over veel dingen anders dan mijn Evangelische, Gereformeerde of Rooms Katholieke of adere broeders en zusters, maar ik snap die onderlinge bekeringsdwang niet zo.
'elkaar in de haren zitten', 'bekeringsdwang', je brengt het wel erg negatief.
Ik ga er in de meeste gevallen toch maar van uit, dat mensen zo dicht mogelijk bij de Here willen leven en naar Zijn wil willen handelen. En dat brengt een bepaalde overtuiging met zich mee. Daar is op zich niks mis mee, zolang het 'anderen proberen te overtuigen' maar met respect gebeurt.

De verleiding is natuurlijk heel groot om als een adelaar vanuit de hoogte het gekrakeel hoofdschuddend te bezien. Veel schiet je daar niet mee op en erg liefdevol is het ook niet.
« Laatst bewerkt op: mei 23, 2005, 03:33:12 pm door Peter »

Pulpeet

• Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: mei 23, 2005, 03:48:59 pm »

quote:

Peter schreef op 23 mei 2005 om 15:32:

De verleiding is natuurlijk heel groot om als een adelaar vanuit de hoogte het gekrakeel hoofdschuddend te bezien. Veel schiet je daar niet mee op en erg liefdevol is het ook niet.

Tenzij je niet anders kunt omdat je het gewoon doorziet.

Dan is dit weer een niet erg liefdevolle opmerking.
En met het gekrakeel schiet ook niemand wat op, dus wat voor zin heeft het om eraan mee te doen als je dat doorhebt?
« Laatst bewerkt op: mei 23, 2005, 05:11:46 pm door Pulpeet »

Priscilla en Aquila

• Hero Member
  • u hebt Mijn woord bewaard
    • Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: mei 23, 2005, 03:58:45 pm »
Niet zelf van gedachten veranderd, wel meer te weten gekomen hoe gereformeerden in allerlei soorten en maten tegen de bijbel aankijken. Hoe ze het verbond van Abraham zien etc.
En hoe divers de overtuigingen zijn.
En heb een heleboel mensen ontdekt als mijn broeders en zusters, terwijl je toch over veel zaken anders denkt. De kern vind ik bij diverse heel verschillende mensen in liefde voor de Here Jezus en geloof in Hem, en het aanvaarden van Gods Woord. Al zie je niet alles hetzelfde.
Wat de discussies betreft: als we discussieren over een bepaald onderwerp, kun je overkomen als iemand willen bekeren of op alle slakken zout leggen o.i.d.
Ik zie dat puur als discussie over een bijbeltekst of een gedachte uit de bijbel.
Het wil niet zeggen dat je die ander niet moet, als de inzichten verschillend zijn.
In de dagelijkse praktijk zul je bepaalde verschillen niet eens opmerken omdat die alleen in die specifieke discussies worden uitvergroot.
Bij 'esoterische christenen' vind ik persoonlijk het mooi om te ontdekken dat mensen die in andere topics tegenover elkaar staan met bepaalde geloofsovertuigingen m.b.t. de leer, hier elkaar dan vinden door eensgezind de kern van het christendom te verdedigen. En Jezus Chriostus aanvaarden als de Zoon van God die voor ons gestorven en opgestaan is. En dit vanuit de bijbel zo brengen als hun overtuiging.
« Laatst bewerkt op: mei 23, 2005, 03:59:32 pm door Priscilla en Aquila »
Ik kom spoedig; houd vast wat gij hebt, opdat niemand uw kroon neme.   Wie overwint, hem zal Ik maken tot een zuil in de tempel mijns Gods en hij zal niet meer daaruit gaan

Zijnkind

• Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: mei 23, 2005, 04:51:34 pm »
Even getwijfeld over bijgestuurd of beinvloed. Ik ben op sommige punten wel anders gaan denken de laatste jaren maar dat komt niet alleen door het forum. De discussies hebben daar wel aan bijgedragen--->antwoordkeuze: beinvloed.
Spreuken 16: 3 Vertrouw bij je werk op de HEER, en je plannen zullen slagen.

dirigentje

• Elke dag een nieuw begin
    • Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: mei 23, 2005, 04:59:57 pm »
Ben over zaken gematigder gaan denken. Maar tegelijkertijd over andere zaken weer duidelijk minder ruimdenkend. Duidelijk he?

Ik leer veel van anderen. Over anderen. Vooral over mezelf. Hebben jullie dat laatste niet?
(en de eerste die nu gaat zeggen: 'ja wij hebben ook vooral veel over jou geleerd' krijgt een virtuele schop onder zijn/haar ...) hahaha....

Peter

• Bekijk profiel
« Reactie #12 Gepost op: mei 23, 2005, 09:39:36 pm »
* Peter is benieuwd wie er nou radicaal anders is gaan denken.

dirigentje

• Bekijk profiel
« Reactie #13 Gepost op: mei 23, 2005, 09:51:30 pm »
Nee sorry, niet radicaal anders gaan denken. Wie weet komt dat nog  ;)

Liudger

• Bekijk profiel
« Reactie #14 Gepost op: mei 23, 2005, 10:05:34 pm »
Ach ik ben hier nog maar net - te vroeg om een radicale ommekeer te verwachten, niet dat ik dat er aan zie komen, of dat ik daarvoor hier ben.

ik leer hier wel veel - op het gebied van bijbeluitleg (alle kanten op!), verschillen tussen protestantse stromingen, katholieken, jodendom - heel stimulerend allemaal. Een groep mensen die (in doorsnee) allemaal op hun eigen manier enthousiast op God gericht zijn, en met de bijbel bezig zijn.

Ik weet niet wat die 'oude garde' voorstelde, maar nu is het ook leuk. Oh sorry, dat was een ander topic geloof ik :) .
De Heer heeft mij gezien en onverwacht ben ik opnieuw geboren ...

Priscilla en Aquila

• Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #15 Gepost op: mei 23, 2005, 10:09:52 pm »

quote:

Peter schreef op 23 mei 2005 om 21:39:
* Peter is benieuwd wie er nou radicaal anders is gaan denken.

Één van de negentien tot nu toe. :)
Ik kom spoedig; houd vast wat gij hebt, opdat niemand uw kroon neme.   Wie overwint, hem zal Ik maken tot een zuil in de tempel mijns Gods en hij zal niet meer daaruit gaan

lonneke

• Bekijk profiel
« Reactie #16 Gepost op: mei 24, 2005, 09:08:29 am »
"Gij zult de waarheid verstaan, en de waarheid zal u vrijmaken."

Nee, ik ben niet van gedachten veranderd.

Het is een bijbelse opdracht, het vermeerderen van talenten en dan worden er geen munten mee bedoeld wat veel mensen denken, die je begraven kunt,
hoewel dat andere talent toch ook begraven kan worden en dat is doodzonde want dan kan het niet vermeerderen

Maw wat veel kerkelijken niet willen weten, ontwikkel uzelf!
« Laatst bewerkt op: mei 24, 2005, 09:13:37 am door lonneke »

Roodkapje

• Semper reformanda
    • Bekijk profiel
« Reactie #17 Gepost op: mei 24, 2005, 09:28:36 am »

quote:

lonneke schreef op 24 mei 2005 om 09:08:Maw wat veel kerkelijken niet willen weten, ontwikkel uzelf!

Het lijkt me verstandig als iedereen bij zichzelf te rade gaat en zich niet hoogmoedig gaat gedragen tov 'kerkelijken'.

Wie meent te staan, zie toe dat hij niet valle.

PS: Ik ben niet kerkelijk
« Laatst bewerkt op: mei 24, 2005, 09:29:05 am door Roodkapje »
Maar nu, alzo zegt de HEERE, uw Schepper, o Jakob! en uw Formeerder, o Israël! vrees niet, want Ik heb u verlost; Ik heb u bij uw naam geroepen, gij zijt Mijn. (Jes. 43:1)

B Te W te Ee

• Bekijk profiel
« Reactie #18 Gepost op: mei 24, 2005, 10:36:32 am »

quote:

Ik vind het moeilijk om een keuze te maken. Ik ben vooral door de discussietechnieken die veel mensen gebruiken beinvloed. Dat heeft me gematigder gemaakt. Ik snap veel discussies niet meer wara ik vroeger wel aan meedeed.
Ik denk dat Christenen onderling teveel elkaar in haren zitten over onbetekenende zaken. Daarom kom ik ook niet veel meer in de echte 'geloofsdiscussies' Ik denk over veel dingen anders dan mijn Evangelische, Gereformeerde of Rooms Katholieke of adere broeders en zusters, maar ik snap die onderlinge bekeringsdwang niet zo. Als ik Paulus lees dan snap ik het helemaal niet meer, in mijn ogen waarschuwt hij daar ook steeds tegen.... Het gaat om de liefde naar God en Jezus en om de liefde naar elkaar. En dat mis ik heel erg veel op alle christelijke fora. (Ook daarbuiten trouwens.)

Ik beweer niet dat we alles van elkaar maar zo moeten accepteren en dat 'alles' wel goed is. Volstrekt niet. Maar geneuzel over punten en komma's en interpretatie hier en interpretatie daar is dat evenmin. Al die tijd die we in het bekeren van elkaar stoppen besteden we niet aan een licht zijn naar de buitenwereld die God en Jezus nog niet kennen.

Hier kan ik mij helemaal in vinden.

Ik geloof er trouwens niet zo in dat je door  iets van een forum te lezen je dat je gedachten radicaal anfders kan laten denken. Immers, het lastige bij een forum is dat je er geen gevoel in kunt leggen, waardoor je niemand echt zult kunnen overtuigen. Laten we dus ophouden met overtuigen. Laten we liever praten op identiteitsniveau. Wie zijn wij in Christus?

@Pulpeet: Ik ben in die zin wel wat bijgestuurd, maar ik vind het jammer dat de tegenstelling die geen tegenstelling is, gerformeerd-evangelisch in 98% van de discussie terugkomt / de discussie op slot zet.
« Laatst bewerkt op: mei 24, 2005, 11:50:51 am door B Te W te Ee »
Just B te W te Ee

lonneke

• Bekijk profiel
« Reactie #19 Gepost op: mei 24, 2005, 11:07:06 am »

quote:

Roodkapje schreef op 24 mei 2005 om 09:28:

[...]

Het lijkt me verstandig als iedereen bij zichzelf te rade gaat en zich niet hoogmoedig gaat gedragen tov 'kerkelijken'.

Wie meent te staan, zie toe dat hij niet valle.

PS: Ik ben niet kerkelijk
Wil je niet op de man spelen dat ik me hoogmoedig zou gedragen? Waar baseer je dat op? Je mag me erop aanspreken wanneer ik generaliseer maar wordt niet persoonlijk naar mij toe door te zeggen dat ik hoogmoedig ben! Dat vat ik op als een zware belediging!

dirigentje

• Bekijk profiel
« Reactie #20 Gepost op: mei 24, 2005, 11:22:35 am »
Volgens mij wordt het niet persoonlijk gemaakt maar meer algemeen: "laten we er met z'n allen op letten dat.....".

Daarnaast is het natuurlijk wel een beetje zo dat je de 'kerkelijken' op een grote hoop gooit dus wat dat betreft zul je daar dan misschien ook wel de reacties op kunnen verwachten en leren accepteren.....
« Laatst bewerkt op: mei 24, 2005, 11:23:07 am door dirigentje »

Peter

• Bekijk profiel
« Reactie #21 Gepost op: mei 24, 2005, 11:40:08 am »

quote:

lonneke schreef op 24 mei 2005 om 11:07:
Wil je niet op de man spelen dat ik me hoogmoedig zou gedragen?
(...) door te zeggen dat ik hoogmoedig ben!
Iemand wijzen op hoogmoedig gedrag is niet op de man spelen.
Te zeggen dat iemand hoogmoedig is wel (maar volgens mij is daar geen sprake van).

En het betitelen van andermans meningsverschillen en overtuigingen als "loos gekrakeel" vind ik hoogmoedig (gedrag). Laten we elkaar gewoon serieus nemen.

B Te W te Ee

• Bekijk profiel
« Reactie #22 Gepost op: mei 24, 2005, 11:49:54 am »

quote:

lonneke schreef op 24 mei 2005 om 11:07:
[...]

Wil je niet op de man spelen dat ik me hoogmoedig zou gedragen? Waar baseer je dat op? Je mag me erop aanspreken wanneer ik generaliseer maar wordt niet persoonlijk naar mij toe door te zeggen dat ik hoogmoedig ben! Dat vat ik op als een zware belediging!
zie eerdere post van mij
« Laatst bewerkt op: mei 24, 2005, 11:50:11 am door B Te W te Ee »
Just B te W te Ee

Rick

• Bekijk profiel
« Reactie #23 Gepost op: mei 24, 2005, 11:54:42 am »
Denk nog steeds hetzelfde. Gaat misschien veranderen als ik wat langer hier rondneuzel.

Wel twee vraagjes;

Waarom wordt er ruzie gemaakt op dit forum? Lighten up!  d:)b
Waarom kan ik na het uitbrengen van mijn 'stem' op de poll niet terug?? :?
No offence, it's just my OPINION

Appelmoes??

• Mayo is voor mietjes!
    • Bekijk profiel
« Reactie #24 Gepost op: mei 24, 2005, 12:00:36 pm »
Ik ben op sommige punten wel anders gaan denken, maar dat zijn nou niet van die diepgaande dingen. Verder heb ik een ruimere blik gekregen door het lezen van verscheidene discussies.
Je moet de groenten van Joost hebben!

lonneke

• Bekijk profiel
« Reactie #25 Gepost op: mei 24, 2005, 03:39:26 pm »

quote:

B Te W te Ee schreef op 24 mei 2005 om 11:49:
[...]

zie eerdere post van mij
Welke post?

dingo

• Bekijk profiel
« Reactie #26 Gepost op: mei 24, 2005, 05:10:59 pm »
Mijn standpunten zijn onder invloed van dit forum eerder verdiept en verhard. Gelijkertijd is de behoefte om een discussie aan te gaan, ook niet zo groot meer omdat de meeste standpunten wel bekend zijn.

Priscilla en Aquila

• Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #27 Gepost op: mei 24, 2005, 06:58:06 pm »

quote:

dingo schreef op 24 mei 2005 om 17:10:
Mijn standpunten zijn onder invloed van dit forum eerder verdiept en verhard. Gelijkertijd is de behoefte om een discussie aan te gaan, ook niet zo groot meer omdat de meeste standpunten wel bekend zijn.

Verhard klinkt erg negatief en verdedigend. Verdiept klinkt wel veel beter. :)

inlijn

• Bekijk profiel
« Reactie #28 Gepost op: mei 24, 2005, 08:39:21 pm »
Ik wist ongeveer 0,00000000000000000000000011 % over God voordat ik op dit forum kwam.
Ik weet nu ongeveer 0,00000000000000000000000012% over God.
Misschien ben ik wat optimistisch en is het nog minder. :9
Ik ben op heel wat punten van mening veranderd, daar heeft dit forum aan bijgedragen, maar aangezien er leven is buiten internet hebben andere dingen daar ook in meegespeeld.

cyber

• Bekijk profiel
« Reactie #29 Gepost op: mei 26, 2005, 12:21:40 am »
Mijn standpunten zijn door het forum niet veranderd.
Ik blijf gewoon dankbaar Gereformeerd.

Roodkapje

• Semper reformanda
    • Bekijk profiel
« Reactie #30 Gepost op: mei 26, 2005, 12:59:55 am »
Ik herken me wel in wat dingo zegt. Ook mijn standpunten die ik al had zijn vaster geworden. Ik weet nu zekerder waarom ik dingen vind (+ argumentatie).

Dankzij de discussies hier kon ik precies aan de kerkenraad van 'mijn' GKv uitleggen waarom ik me onttrekken wilde.
« Laatst bewerkt op: mei 26, 2005, 01:01:27 am door Roodkapje »
Maar nu, alzo zegt de HEERE, uw Schepper, o Jakob! en uw Formeerder, o Israël! vrees niet, want Ik heb u verlost; Ik heb u bij uw naam geroepen, gij zijt Mijn. (Jes. 43:1)

elle

• Moderator
  • The way of the leaf
    • Bekijk profiel
« Reactie #31 Gepost op: mei 26, 2005, 06:39:10 pm »
Ik heb een 'ja, het heeft mij beinvloed' aangevinkt.
Vooral in de beginperiode heb ik namelijk erg veel bijbel gelezen naar aanleiding van de discussies, onder andere met mensen die zich opnieuw vrij wilden maken. Dat vormde bij mij de overtuiging dat ik mij niet opnieuw wilde vrijmaken. Itt bijv een deel van mijn familie.
En bijbellezen op zich is ook erg goed voor je, vormt je ook.

Los daarvan ben ik veel meer te weten gekomen over evangelicalen, pinksterblommen, dopersen ea, al weet ik daar nu nog niet superveel van. Het heeft iig enkele vooroordelen bij mij weggepoetst.

En, zoals anderen ook al aangaven: je leert ook een boel van en over andere mensen.

Dus ja: het heeft mij erg beinvloed.
"Ask not what the Body can do for you. Ask what you can do for the Body."[/]

Rene

• Bekijk profiel
« Reactie #32 Gepost op: mei 26, 2005, 11:47:21 pm »
Ik ben vnm bevestigt dat het verlaten van de gkv een juiste stap was en is.
RR

Zijnkind

• Bekijk profiel
« Reactie #33 Gepost op: mei 26, 2005, 11:50:37 pm »

quote:

Rene schreef op 26 mei 2005 om 23:47:
En wat is je alternatief en waarom is dat beter? Ik wil niet vervelend zijn hoor maar misschien kan ik wat van je leren.
Spreuken 16: 3 Vertrouw bij je werk op de HEER, en je plannen zullen slagen.

wateengedoe2

• Bekijk profiel
« Reactie #34 Gepost op: mei 27, 2005, 09:05:06 am »

quote:

elle schreef op 26 mei 2005 om 18:39:
Ik heb een 'ja, het heeft mij beinvloed' aangevinkt.
Idem. Ik ben een stuk 'bijbelvaster' geworden en ik begrijp (of denk te begrijpen ...) beter hoe orthodoxe christenen in het geloof staan.

Liudger

• Bekijk profiel
« Reactie #35 Gepost op: mei 27, 2005, 09:37:00 am »
Dit forum heeft me beter doen beseffen dat we het hier over voor de deelnemers vaak zeer persoonlijke en essentiele zaken hebben, en dat tolerantie, inlevingsvermogen en zachtmoedigheid van eigen kant des te gewenster zijn.
De Heer heeft mij gezien en onverwacht ben ik opnieuw geboren ...

Peter

• Bekijk profiel
« Reactie #36 Gepost op: mei 27, 2005, 09:41:11 am »

quote:

Fijn dat we jou zo van dienst hebben kunnen zijn.
« Laatst bewerkt op: mei 27, 2005, 09:41:38 am door Peter »

Priscilla en Aquila

• Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #37 Gepost op: mei 27, 2005, 11:48:25 am »
Zo kan ik ook nog wel even door bijvoorbeeld te zeggen dat ik geen GKV zal worden. Maar dat lijkt me niet zo'n nuttige opmerking. En ieder is mij dan uiteraard van dienst geweest om dit zo te zien. :P
Klinkt misschien niet zo aardig van Rene, maar hij past er niet (meer) en dat ziet ie steeds blijkbaar, en vind dus z'n stap juist.
Door het forum is dus z'n mening niet veranderd door weer terug te willen.

dingo

• Bekijk profiel
« Reactie #38 Gepost op: mei 27, 2005, 04:21:02 pm »

quote:

Het is inderdaad prettig dat je zelf ook tot die conclusie gekomen bent.

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #39 Gepost op: mei 29, 2005, 12:32:01 pm »
Ik ben niet anders gaan denken door dit forum, maar de mensen die ik via dit forum ken hebben wel invloed. Door dit forum is ook mijn hekel aan Ajax niet groter geworden, want groter kon toch al niet.
Het menselijk leven met al zijn gewone, dagelijkse bezigheden heeft een goddelijke betekenis met eeuwigheidswaarde - Heilige Jozefmaria. Hyves van Pleun

Priscilla en Aquila

• Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #40 Gepost op: mei 29, 2005, 12:54:37 pm »
Modbreak:
Bericht met opvolgende reactie verwijderd. Deze dragen niet bij aan het opbouwen van elkaar in positieve zin - met het accepteren en respecteren van elkaars standpunt (wat daar in mijn ogen bij hoort.)