quote:
Alfredt schreef op 09 juni 2005 om 12:57:BBB, ik snap je punt wel, maar heb er wel vraagtekens bij. Als je in de bijbel kijkt dan zie je dat God juist Godslastering streng
laat bestraffen.
Dat Hij zichzelf prima kan verdedigen staat buiten kijf. Hij heeft ons niet nodig daarvoor. Maar dat leidt niet automatisch naar een conclusie dat we het daarom ook maar niet hoeven te doen.

)
7 Hij werd mishandeld, maar verzette zich niet
en deed zijn mond niet open.
Als een schaap dat naar de slacht wordt geleid,
als een ooi die stil is bij haar scheerders
deed hij zijn mond niet open.
8 Door een onrechtvaardig vonnis werd hij weggenomen.
Wie van zijn tijdgenoten heeft er oog voor gehad?
Hij werd verbannen uit het land der levenden,
om de zonden van mijn volk werd hij geslagen.
9 Hij kreeg een graf bij misdadigers,
zijn laatste rustplaats was bij de rijken;
toch had hij nooit enig onrecht begaan,
nooit bedrieglijke taal gesproken.
10 Maar de HEER wilde hem breken, hij maakte hem ziek.
Hij offerde zijn leven voor hun schuld,
om zijn nageslacht te zien en lang te leven.
En door zijn toedoen slaagde wat de HEER wilde.
(Jesaja 53)
24 Een dienaar van de Heer moet geen ruzie maken, maar voor iedereen vriendelijk zijn; hij moet een goede leraar zijn en een verdraagzaam mens, 25 en zijn tegenstanders zachtmoedig terechtwijzen. Dan brengt de Heer hen misschien tot inkeer, zodat zij de waarheid leren kennen 26 en ontsnappen uit de valstrik van de duivel, die hen levend gevangen heeft genomen en hen dwingt zijn wil te doen.
(2 Tim 2)
Laten we niet vergeten dat juist onze liefde het grootste getuigenis is. Aangezien Christus Zelf dat in ons werkt. Hij was Degene die ons leerde te bidden voor vijanden. Schreeuwen, drijgen en wat de SGP en CU doen, lijkt me geen geweldig getuigenis. Ze hadden beter een bidstond kunnen organiseren wmb.