Voeg toe aan favorieten
Topic: Fotogravinnetjes visie op haar leven - deel 2 - 19 pagina's
Het laatste bericht in deze discussie is meer dan 4 weken oud!

1. Nou dat klinkt goed. Misschien kan ik 'm bij de bieb lenen.

Ken je trouwens deze korte van Pixar? (3,5 minuut)

For the birds

Erg grappig (en herkenbaar, vogels zijn net mensen :+ )

Mijn blog: http://george-macdonald-nl.blogspot.com/

2. Filmpje was leuk ja :) (heb momenteel geen geluid op mn pc, dus het duurde wat langer voor ik em kon bekijken)
    Ben vorige week bezig geweest met het uitproberen van een paar verschillende linux-distro's - OpenSuSE, Mandriva, Debian - om uiteindelijk terug te keren bij Kubuntu. Wel heb ik daardoor wat ideetjes gekregen voor de lay-out, dus helemaal voor niets is het niet geweest. En ik weet ook weer waarom ik Kubuntu zo prettig vind :)
    Gisteren heb ik de pc van mn schoonzusje voorzien van een schone XP-installatie. Ze had heel vervelend virus opgelopen, was lastig te verwijderen. Dus had ik haar aangeraden om een goede backup van haar bestanden te maken (sowieso altijd heel verstandig om te doen), mij die backup te geven zodat ik die op een veilige manier (lees: via linux) kon scannen op virussen. Backup bleek gelukkig schoon te zijn, dus ik heb haar bestanden netjes teruggezet op haar pc. Hele berg drivers geïnstalleerd en vast een paar veelgebruikte programma's erbij gezet. Uiteraard gezorgd voor een goede (betere) beveiliging tegen mal-ware. En daar ben je dan een hele middag mee kwijt....
    En dan te bedenken dat ik in diezelfde tijd niet alleen zorg voor een schone Kubuntu-installatie, maar dat ik dan nog tijd zat over heb om de lay-out naar mijn zin aan te passen... Daar had ik bij m'n schoonzusje echt nog geen tijd voor gehad.
    Ik ben dus heel erg blij met linux, iets minder blij met windows, maar ik ben niet anti-microsoft ofzo. Alleen vind ik dat de gebruiksvriendelijkheid bij microsoft wel twintig keer beter zou moeten kunnen. En ik sluit ook echt niet mijn ogen voor de nadelen die aan linux kleven (zoals het gebruik van de commandline waar vooral beginners zich door laten afschrikken).

Vanochtend had ik Boomer uitgelaten, ik loop weer richting huis, komt een andere hondeneigenaar (van wie de tuin aan het veld waar ik Boomer meestal uitlaat grenst) ook net terug van een wandeling met zijn poedeltje. Blijkt dat die man zo'n balwerper heeft gekocht, maar dat poedeltje niet geïnteresseerd is in achter zo'n bal aanrennen. Dus wilde die man iemand anders er blij mee maken. Dat werd ik dus :*)
    Boomer is er nu al gek op, al heb ik em alleen nog maar in huis gebruikt. Vanmiddag heb ik namelijk m'n skates aangetrokken en ik heb Boomer flink laten rennen. Zijn conditie wordt echt goed! Heb je er al een paar kilometer in behoorlijk tempo op zitten, ziet ie op de terugweg een van z'n vriendjes, gaat ie helemaal uit z'n dak, heen en weer rennen, springen.... Net of ie nog niets gedaan heeft :D
    Alleen hield ie het echt hoge tempo duidelijk minder lang vol dan aan het begin van de 'wandeling' ;)
    Kom je thuis, wil dat beest dolgraag nog doorgaan met spelen.... :D

computerfout: een vreemde een in de byte

3. Boomer is toch een Labrador, of een Labrador-kruising? Zulke honden hebben veel beweging nodig. Goed, dat je'm zo laat rennen. Ook niet slecht voor jezelf, trouwens :+

Mijn blog: http://george-macdonald-nl.blogspot.com/

4. Boomer is idd een labrador. Laten rennen kan ook prima met een bal, maar ik ren ook wel eens met em mee. Gaat ook steeds beter. Maar zijn conditie is sneller vooruit gegaan dan de mijne ;) (en ja, de mijne gaat gelukkig ook vooruit :) )

5. De spareribs waren heerlijk! Jij hebt er zeker groente bij gegeten, Gravinnetje? ;)

God heeft het land aan de woestijnen,
    aan droge, saaie, humorloze praat,
    aan preken waar geen letter poëzie in staat;
    hij houdt van avontuur, muziek en donderjagen -
    diep in zijn hart is God een ouwe zeepiraat.

6. Ik heb gisteren voor het slapen gaan de spareribs die jullie voor mij bewaard hadden opgesmikkeld, zonder iets erbij. En ze smaakten idd heerlijk. Heeft Wybo goed gedaan :)
    Ik heb gisteravond uiteraard netjes groente bij mijn maaltijd gehad: kip madras met broccoli :9

7. Gisteren zijn mijn ouders langs geweest, en vanochtend heb ik weer drie kwartier met zusje aan de foon gehangen. Die komt maandag eens gezellig langs. Even vanuit Groningen naar Krimpen... Wel heel erg leuk.
    En ik heb net een afspraak met de dierenarts gemaakt. Boomer reageert nogal slecht op katten, dus ik mag een half uurtje voor het spreekuur begint langskomen, zonder extra kosten. Dat vind ik toch wel heel vriendelijk van de dierenarts. Hopelijk kunnen we Boomer in het komende jaar leren iets beter op katten te reageren, zodat we volgend jaar wel op het normale spreekuur kunnen. En omdat Boomer vorig jaar uitgebreid gevaccineerd is, hoeft hij dit jaar alleen tegen de ziekte van Weil ingeënt te worden, waardoor de kosten lager uitvallen dan waar ik van uit gegaan was :) Ben benieuwd wat de arts over zijn gewicht gaat zeggen....

8. pfff.... hoofdzekering in de auto was weer eens gesprongen. Garage kon wel langskomen, maar zou dan ruim 100 euro gaan kosten. Maar ze hebben verteld hoe zij het op zouden lossen (ook geen hoofdzekering voor onze auto op voorraad), dus dat heb ik gedaan. Auto start nu weer :)
    Ben best beetje trots op mezelf

9. Hoewel ik me heel goed realiseer dat voor heel veel mensen het vooral niet leuk is, hebben Boomer en ik er vanochtend wel heel erg van genoten. Helaas heb ik van Boomer geen foto's gemaakt, maar wel van het resultaat van mijn 'harde werken' en van hoe dikke laag er bij ons ligt....

Overzicht:
    http://lh6.ggpht.com/_uo2FWBtboXw/SynkgK2swfI/AAAAAAAADoU/AFJ9z4-b-5U/s512/DSC_0087.JPG

Mijn 'kunstwerkje':
    http://lh3.ggpht.com/_uo2FWBtboXw/SynkgsQvNmI/AAAAAAAADoY/pvupK3hvFd8/s512/DSC_0092.JPG

En zo dik ligt het bij ons:
    http://lh4.ggpht.com/_uo2FWBtboXw/Synkg8YHkcI/AAAAAAAADoc/8WFUzDVyd5Q/s512/DSC_0094.JPG

Fotogravinnetje wijzigde dit bericht op 17-12-2009 09:05 met 1%

10. In Groningen lag 25 cm :P

<><

11. Ik ben negatieven aan het inscannen van de tijd dat ik analoog fotografeerde. Binnenkort zal ik wel een paar leuke plaatjes in m'n blog zetten. 't Is onderhand jaaaaaaaaaaren geleden dat men hier op het gkvforum om foto's van mij vroeg en dat ik ze niet online kon zetten omdat ik ze niet digitaal had, maar nu ben ik ze dus aan het digitaliseren, dus ik kan e i n d e l i j k eens wat van m'n eerste foto's laten zien

12. Dat is nog voor de 'Wybo tijd'?

Dan is het goed.

13. Dat begint ruim voor de Wybo-tijd. Begint zelfs voor de tijd dat ik hier actief werd... Ik moet nog kijken van wanneer de eerste foto's zijn, maar in ieder geval 2000 of 2001 volgens mij

14. Eerste foto's zijn van eind 2001, de allerlaatste zijn die van vlak voor Wybo en ik verkering kregen :) Ik hoop vanavond hier een paar van mijn allereerste foto's neer te zetten. 't Is een saai, langdurig werkje en ik was ergens halverwege begonnen. Vind ik niet echt handig, dus de rest ga ik netjes chronologisch inscannen. Vandaar dat ik voor vanavond nog geen foto's hier neerzet

Fotogravinnetje wijzigde dit bericht op 29-12-2009 15:46 met 9%

15. *snotter* *snif* *haaah....tsjoeh!* *ucheuch*
    (vrijwel zonder stem:) "Mag ik nog wat sap?"

16. quote:

Fotogravinnetje schreef op 06 januari 2010 om 12:41:
    *snotter* *snif* *haaah....tsjoeh!* *ucheuch*
    (vrijwel zonder stem:) "Mag ik nog wat sap?"
    ik kan proberen of ik hier wat sinaasappelsap in m'n dvd-speler kan gieten, maar ik garandeer niet dat het werkt. Ik zou namelijk niet weten hoe het van jouw draadloze router naar je laptop komt door de ether.

Nunc dimittis servum tuum Domine secundum verbum tuum in pace (The Impossible Faith!, The Dawkins Delusion)

17. Ik zou het risico maar niet nemen. Ik pak zelf wel wat uit de koelkast, of ik laat Wybo wat pakken

18. quote:

ik wist niet dat hij wel draadloos bestuurbaar was? Dat verklaart een hele hoop B)

http://farm1.static.flickr.com/45/181007636_c83676274c.jpg
    de 'boyfriend remote' (eerste reactie als je zoekt op 'human remote control' :) )

zie ook: www.coolthings.com/how-to-control-girls-with-a-joystick/

Nunc wijzigde dit bericht op 06-01-2010 14:38 met 35%
    Nunc dimittis servum tuum Domine secundum verbum tuum in pace (The Impossible Faith!, The Dawkins Delusion)

19. Voor onze verhuizing naar Krimpen had ik een mooie planning voor de huishouding. Maar een appartement is best wel anders dan een eengezinswoning, dus m'n planning klopte niet meer en die heb ik dus weggegooid. Steeds van plan om een nieuwe planning te maken, zelfs mee begonnen, maar afmaken en implementeren... ho maar. Tot Wybo van de week een weekplanning in elkaar gedraaid heeft. Dus nu heb ik weer een planning waar ik me aan probeer te houden. Heb m'n taken voor vandaag gedaan, alleen heb ik van gisteren nog een klusje liggen. En dat kwam weer doordat ik gisteren nog vrijwel alles van maandag had liggen. Dus straks nog even dat laatste klusje doen, dan ben ik voor vandaag tenminste echt klaar. Hopelijk is dit weer een stapje verder in de richting van een echt regelmatig leven en dus ook weer een klein stapje in de richting van ooit een paar uurtjes per week een baantje ofzo...

20. O ja, m'n zusje heeft net een traditie binnen ons gezin voortgezet: ze is de derde van de meisjes die in 1 keer haar rijbewijs gehaald heeft :D
    Musicchris: ook via deze weg nog eens hartelijk gefeliciteerd! :cheer:

21. quote:

Fotogravinnetje schreef op 03 februari 2010 om 14:39:
    O ja, m'n zusje heeft net een traditie binnen ons gezin voortgezet: ze is de derde van de meisjes die in 1 keer haar rijbewijs gehaald heeft :D
    Musicchris: ook via deze weg nog eens hartelijk gefeliciteerd! :cheer:
    Mocht je nog een zus hebben die dezelfde prestatie ook nog een keer levert, dan hebben jullie er met zijn vieren net zo vaak over gedaan als ik in mijn eentje om dat roze papiertje te halen.... Het is maar goed dat ik hier anoniem kan toeven op dit forum.... :(

Van harte!! d:)b

'De roeping van de mens is mens te zijn!'

22. Ik heb inderdaad nog een zus zonder rijbewijs... dus het is nog mogelijk ;)

23. Sssst leg die druk nou niet zo hoog...
    (och, wat maakt het ook uit, ik heb nog niet eens één les aangevraagd... het kan nog wel even duren :P )

24. GRMBL!
    Ben ik gisteren zo enthousiast bezig geweest, dat me vandaag weer heel weinig uit de handen komt :( Nou ja, heb wel boodschappen gedaan en ben zelfs naar de bieb geweest. Maar m'n huishoudelijke taak voor vandaag (een kleintje nota bene) heb ik nog niet gedaan... Ben nu wel weer met eten klaarmaken bezig

Fotogravinnetje wijzigde dit bericht op 04-02-2010 17:35 met 7%

25. quote:

Fotogravinnetje schreef op 04 februari 2010 om 17:35:
    GRMBL!
    Ben ik gisteren zo enthousiast bezig geweest, dat me vandaag weer heel weinig uit de handen komt :( Nou ja, heb wel boodschappen gedaan en ben zelfs naar de bieb geweest. Maar m'n huishoudelijke taak voor vandaag (een kleintje nota bene) heb ik nog niet gedaan... Ben nu wel weer met eten klaarmaken bezig
    Maak je niet zo druk om alles. Je hebt het voer voor deze dag in huis en hebt eten op tafel gekregen.Wat wil je nog meer?

Er zijn slecht twee manieren om je leven te leven: doen alsof niets een wonder is, en doen alsof alles een wonder is. Ik geloof in het laatste. (Albert Einstein)

Het laatste bericht in deze discussie is meer dan 4 weken oud!