quote:
Tja, ik dus nieuwschierig zijn. En ik ben ff gaan google-en en wat ik daar zag vond ik niet zo heel fijn. Graag zou ik diverse mensen die hier geen problemen mee hebben een enorme schop onder hun hol willen geven

!
Een definitie die ik ergens aantrof van BDSM is de volgende:
BDSM staat o.a. voor bondage, discipline, dominantie, onderdanigheid (submission), sadisme, masochisme. Ook afkortingen als SM, D/s, DOM/sub, B/d, TPE, 24/7 duiden op zaken die, over het algemeen, tot BDSM gerekend worden.
Spottend: Jah, daar kunnen christenen zonder bezwaar aan meedoen!
Seks is zoiets moois en heiligs, zo iets liefdevols en wat maakt de mens er van? Lieve God, wat is BDSM toch iets duivels en beestachtigs! Mensen die geen problemen met BDSM hebben, moeten toch maar eens hun bijbel opnieuw gaan lezen. BDSM draait uiteindelijk maar om één ding: spelen met macht.
Vergelijk dat eens met wat de Almachtige God over seks en seksualiteit zegt:
- God houdt van de mens. Het is goed om dit als eerste punt te nemen en ook steeds in ons hoofd te houden. God houdt van de mens, dat vinden we door heel de Bijbel terug. In de verhalen met de aartsvaders, met het volk Israël en met de bekroning daarvan in Jezus’ werk. [o.a. Joh. 3:16]
- Door deze liefde heeft God de mens geschapen. Niet zomaar geschapen, nee, de mens is naar Gods beeld geschapen. [Gen. 1:27] Als man en vrouw met hun beide specifieke fysieke gestalte. Hij heeft seks ook aan de mens gegeven als cadeau, als iets heel moois. [Spreuken 5:19]
- Je bent geschapen om met je leven en lichaam van God te houden en Hem te eren. Je kan je liefde voor Hem laten zien door alles wat je doet. Specifiek ook wat je de ander (aan)doet. Dit geldt helemaal voor de relatie tussen man en vrouw. [1 Corinthe 6:19-20, 10:31]
- De relatie tussen man en vrouw ziet God als iets heiligs. Zij wordt gegeven aan de mens als iets heel kostbaars en duurzaams, waarin de liefde tussen twee mensen een hoogtepunt mag bereiken. Man en vrouw worden één in die relatie, niet alleen lichamelijk, maar ook geestelijk. [Efeze 5:31]
- Omdat dit zo heilig en kostbaar is, geeft God ook een aantal aanwijzingen mee. Seks is bedoeld voor in dit huwelijk. We moeten er niet iets goedkoops van maken. Seks is gefundeerd op liefde. Hij wil ons niet pesten met de gebruiksaanwijzing die Hij bij seksualiteit geeft. Deze is bedoeld om ons echt te laten genieten van seks. Daarom denk ik dat als we het over seks hebben, het Gods bedoeling was dat dit niet losgekoppeld werd van liefde. Seks hoort niet bij een kortlopende liefde, maar bij liefde die levenslang is! Net zoals God levenslang van ons wil houden. Daarom past het ook in een huwelijk, waar een levenslange toewijding aan elkaar is beloofd. Daar kan er genoten van worden.
[Hebr. 13:4]
- We zien dat de relatie tussen man en vrouw in de bijbel ook wel wordt vergeleken met de relatie die God met Zijn gemeente heeft! Dit is een relatie vol liefde en gericht op de ander. Zo is de seks ook bedoeld: vol liefde en gericht op die ander. Dus niet op de eigen verlangens, zoals je zo vaak hoort. [Efeze 5:32, 1 Corinthe 7:2]
- Doordat de zonde in de wereld is gekomen, is er echter ook een mogelijkheid gekomen om seks op een niet goede manier te hebben. Dat wil zeggen: door niet rekening te houden met God of de medemens. Of door enkel maar gericht te zijn op jezelf. De bijbel is duidelijk over al de andere vormen van seks: die horen niet. En net zoals al die andere dingen waarmee we God niet eren, leidt het tot veel ellende. Misschien leidt het niet direct tot veel problemen, maar op termijn wel. [Hebr. 13:4, Kol. 3:5]
- Jezus is echter voor al deze zonden gestorven. Dus mochten we de fout ingaan op seksueel vlak, dan kunnen we onze zonden eerlijk aan Hem vertellen en door Zijn vergeving bij Hem terugkomen. Omdat seks vaak met anderen te maken heeft, kan het nodig zijn om ook vergeving te vragen aan anderen die je met je fouten pijn hebt gedaan. [Colossenze 2:13-15]
Tot slot...
Seks is dus niet iets enkel puur lichamelijks, maar heeft een belangrijk geestelijke aspect. Dit geestelijke aspect vinden we ook terug in 1 Corinthe 6:12-20 (NBV). In deze verzen is sowieso een hoop over dit onderwerp te vinden.
12 U zegt: ‘Alles is mij toegestaan.’ Maar niet alles is goed voor u. Zeker, alles is mij toegestaan, maar ik mag me door niets laten beheersen. 13 U zegt: ‘Het voedsel is er voor de buik en de buik is er voor het voedsel, en God zal aan beide een einde maken.’ Maar bedenk dat het lichaam er niet is om ontucht mee te plegen: het is er voor de Heer en de Heer is er voor het lichaam. 14 God heeft de Heer opgewekt, en door zijn macht zal hij ook ons opwekken. 15 Weet u niet dat uw lichaam een deel is van het lichaam van Christus? Zou ik dan van de delen van zijn lichaam de lichaamsdelen van een hoer maken? Dat nooit! 16 Of weet u niet dat wie zich met een hoer verenigt samen met haar één lichaam wordt? Want de Schrift zegt: ‘Zij zullen één lichaam zijn.’ 17 Maar wie zich met de Heer verenigt wordt met hem één geest. 18 Ga ontucht uit de weg! Geen enkele andere zonde die een mens kan begaan tast het lichaam aan, maar wie ontucht pleegt zondigt tegen het eigen lichaam. 19 Of weet u niet dat uw lichaam een tempel is van de heilige Geest, die in u woont en die u ontvangen hebt van God, en weet u niet dat u niet van uzelf bent? 20 U bent gekocht en betaald, dus bewijs God eer met uw lichaam.
BRON:
www.eo.nlDo I need to say more?
(PS: voor de webmaster: kunnen jullie de link onderaan het stuk waar je je bericht in kunt schrijven (FAQ - Opmaakcodes) in pop-up vorm gieten? Ik drukte dus op FAQ - Opmaakcodes en meteen was ik dit hele bericht kwijt!)