quote:
Dit mag je nog eens uitleggen.. ik snap je zinsconstructie geloof ik niet..
quote:
Als jij de algemene relativiteitstheorie van Einstein eenvoudig vindt, is de kans groot dat je er nooit iets van begrepen hebt.
De speciale relativiteitstheorie wordt op de universiteit aan eerstejaars uitgelegd (n.b. waar ik studeerde al in je eerste blok).
quote:
Maar de wetmatigheden van Darwin zijn van een andere wetenschappelijke discipline, niet van een andere orde.
Verder hoef je de theorie niet door en door te snappen om te zien dat de vorm/orde heel anders is, dan die van de evolutietheorie. Dat heb ik hierboven al uitgelegd, en je hebt het alleen ontkend, maar niet weerlegd.
quote:
Niet anders dan in het geval van de ET dus.
Dan mag jij mij haarfijn uitleggen hoe je op de duizendste procent nauwkeurig de bewering kan
testen dat uit dinosaurus X dinosaurus Y afstamt, of het experiment kunt
herhalen wat die afstamming laat zien.
Het enige wat je kan doen, is opnieuw de aanwijzingen laten zien voor een gebeurtenis in het verleden. Je kunt de situatie niet herhalen en aan nieuwe tests onderwerpen. Dat maakt de ET fundamenteel anders dan de andere theorieen die jij noemt (newton, einstein, quantum,..). Wetenschapsfilosofen hebben m.b.t. de ET wel gesproken over 'naratieve verklaringen' (in tegenstelling tot logische/wetmatige bewijzen).
quote:
Dat is gewoon niet waar. Je kan dat beweren, en ik kan vervolgens beweren dat het niet zo is, en wie dit meeleest zal geloven wat hem of haar het beste uitkomt. Of zich in de feiten verdiepen. In dat laatste geval heb ik alle vertrouwen in de uitkomsten, en zijn mijn argumenten niet meer nodig.
Je reageert hier op:
"De evolutietheorie daarentegen is een historische theorie. Het is een beschrijving, een best guess, over wat er in het verleden allemaal aan gebeurtenissen geweest is.".