quote:
Fout. Wetten gegeven aan Israël, maar ze gelden voor de gehele aarde en al wat leeft.
Het boek wat ik noemde, BEWIJST dat.
quote:
Mag ik aannemen dat je dan ook volledig achter het hierboven geciteerde staat?
Staan ook positieve dingen in:
Maleachi 4
2 Maar voor u, die mijn naam
vreest, zal de zon der gerechtigheid opgaan, en er zal genezing zijn onder haar vleugelen; gij zult uitgaan en springen als kalveren uit de stal.
Vrezen betekent rekening houden met.
Exodus 9
20 Wie onder de dienaren van Farao het woord des HEREN vreesde, liet zijn knechten en zijn vee in de huizen een toevlucht zoeken, 21 maar wie
geen acht sloeg op het woord des HEREN, liet zijn knechten en zijn kudde op het veld blijven.
Dus er waren dingen voorzegd en enkele dienaren reageerden en troffen maatregelen.
quote:
Niet 'de Wet' an sich, maar 'proberen via de Wet behouden te worden' is een juk en een vloek.
Dus de Wet was goed, en dat bevestigt Paulus ook in zijn gedrag, hij is er nooit vanaf geweken. Maar zo heeft hij het niet aan de heidenen doorgegeven, en miljoenen mensen zijn hierdoor vroegtijdig gestorven in epidemieën e.d. Ik verwijs opnieuw naar genoemd boek.
quote:
Via de Wet behouden worden houdt namelijk in dat je 100% perfect je aan alles wat in de wet staat dient te houden. Één foutje, en je zult niet meer via de Wet behouden worden, immers, in de Wet staat:
Lees toch beter de Schrift: een mens hoeft niet volmaakt te zijn. Sterker nog, G’d is dat ook niet in Zijn doen en laten, want als Hij gaat doden is dat een verkeerd voorbeeld en kun je verwachten dat de mens dat ook gaat doen. Met G’d valt ook te praten en dan doet Hij iets niet of is zijn boosheid in veel mindere mate. En Hij heeft ook weleens berouw.
Exodus 32
14 En de HERE kreeg berouw over het kwaad, dat Hij gezegd had zijn volk te zullen aandoen.
Let op wat er in de grondtekst staat:
* TO BE SORRY. De 100% eis is waanzin, een menselijk verzinsel door een VERKEERDE voorstelling van G’d. Want Hij is ( heb ik je al eerder proberen duidelijk te maken ) in de Natuur, en wij komen uit die Natuur. Naar Zijn beeld door Hem gemaakt in de baarmoeder. Lees de Schrift en versta nu toch eens!
G’d vergeeft van HARTE:
. Jes 1,18
Komt toch en laat ons tezamen richten, zegt de HERE; al waren uw zonden als scharlaken, zij zullen wit worden als sneeuw; al waren zij rood als karmozijn, zij zullen worden als witte wol.
Deuteronomium 10
. 16 Besnijdt dan de voorhuid uws HARTEN en weest niet meer hardnekkig. 17 Want de HERE, uw God, is de God der goden en de Here der heren, de grote, sterke en vreselijke God, die geen partijdigheid kent noch een geschenk aanneemt; 18 die wees en weduwe recht doet en de vreemdeling LIEFDE bewijst door hem brood en kleding te geven.
De voorhuid van je HART besnijden, moeten jij en ik ZELF doen. Vraagt dus om een actie, zo van: ok Here G’d, ik wil uw wetten respecteren en er naar leven zo goed als ik kan. En jezelf niet het ONMOGELIJKE juk opleggen van 100% volmaakt zijn. En de vreemdeling hoeft nota bene maar zeer weinig wetten te houden. Vraag het de rabbijnen, je mag niet eens sabbat vieren, dat is uitsluitend voorbehouden aan G’ds volk. Maar het christendom heeft G’ds volk vertrapt, overal de schuld van gegeven en tienduizenden joden uitgemoord.
quote:
Ik zou dus willen zeggen aan iedereen die zich onder bovenstaand verbond wil stellen: SUCCES (you're gonna need it!). 100%, dat is volledig, foutloos, geen misstapje, hoe klein ook. Dat is waar Paulus aan refereert in Galaten 3. Mensen die door een perfecte wetsbetrachting bij God willen komen. Dat is een juk wat niemand kan dragen, en daarmee is het een vloek voor ieder die het zo wil proberen. De enige weg tot God is via Zijn genade.
Dus moet je OPHOUDEN om dat te willen en te wensen. Want het is een FOUTE gedachte. Geef je over in de armen van een G’d die wil VERGEVEN ten allen tijde, ongeacht je zonden of hoe vaak het mis is gegaan.Je zegt het hier nota bene zelf: via GENADE.
En ik ben nu heel erg verbolgen, want kijk toch eens welke GENADE G’d aan ALLE mensen aanbiedt:
Jesaja 55 Het eeuwig verbond ( ja eeuwig, je leest het goed )
[1] Kom, wie dorst heeft, hier is water; en allen die geen geld hebt, kom, koop koren en eet zonder geld, en drink wijn en melk
* zonder betaling. 3] Buig uw oor en kom naar Mij, luister en u zult leven; een eeuwig verbond zal Ik met u sluiten, de gunstbewijzen die Ik aan David* heb gezworen.
Je mag alle gunstbewijzen ontvangen die de Here aan David heeft gezworen. Wordt ik stil van.
Lees Jesaja 55 a.u.b. helemaal, een keer of wat. En ga er over nadenken. Dit is uniek,
* niemand hoeft er voor te betalen, want Zijn Liefde is gratis. Zoals die van een moeder voor haar kind.
Nunc, kijk toch naar deze wereld die aan het kapotgaan is omdat iedereen de PRAKTISCHE LEVENSWETTEN van G’d verwerpt. Onze binding met Zijn Natuur is nul komma nul.
Gooi die bijna 2000 jaar oude hersenspoeling toch de deur uit en laat de Geest van G’d je blik verruimen. Lees en spel het Oude Testament en wordt wijs.
Pfff, ik voel me nu of heb ik een marathon gelopen…

P.S. Jezus heeft de Wet nooit afgeschaft, maar Zijn autoriteit is voor jullie niet hoog genoeg? Wie moet er dan komen? Een Hemelse deurwaarder ofzo? Ik begrijp jullie dus echt niet...
En om ontopic te blijven:
http://www.blueletterbibl...ords/3/1137527054-75.html
Daar staat J@hovah ( Engels: Jehovah ) in de grondtekst: THE EXISTING ONE ( G'd is 1 )