Auteur Topic: Hunting the whore of Babylon  (gelezen 8362 keer)

Laodicea

• Bekijk profiel
Hunting the whore of Babylon
« Gepost op: juli 11, 2006, 01:24:31 pm »
*zucht* Daar gaan we weer, Hunting the whore of Babylon. :/
"Helvidius heeft zichzelf erg naïef betoond, door te zeggen dat Maria diverse zonen had omdat in enkele passages gesproken wordt over de broers van Christus" Johannes Calvijn.

biblebook

• Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: juli 11, 2006, 08:52:37 pm »
Beste Laocidea,

Je verwees naar:

http://www.catholic.com/l..._the_Whore_of_Babylon.asp

Alles van deze site is, aan de hand van de NBG Bijbel te weerleggen. Je moet de aangehaalde site plaatsen in het licht van de politiek-religeiuze aspecten van de Kerk plaatsen; niet in de geestelijk inzake een hemels Koninkrijk.
Indien dat namelijk zo zou zijn geweest, dan zou het Pausdom niet hebben bestaan.
In de relatie Constatijn en de -toen reeds Evangelische kerk beinvloed met heidense tendenzen- binnen de katholieke kerk ( pas na Constatijn de Rooms-). De RK kerk is een politieke kerk omdat de paus meent de plaats van Christus in te nemen, op aarde.

Interessante info:

-Prof W. Veith: Total Onslaught (37 DVDs)
-A. Hislop: The two Babylons    (boekwerk)

Net zoals de Bijbel, bewijst het Vaticaan zichzelf. Het verbaast me dan ook dat ik hier in België wél zaken aan de openbaarheid kan brengen en mensen, zeer zeker vanuit de RK hoek, mijn ideeën en inzichten kunnen staven en begrijpen, zelfs binnen mijn voor 95%
Rk familie; terwijl in Nederland hemel en aarde wordt bewogen als je maar iets over de Paus of RK kerk zegt. Uiteraard staat hierbij de gelovige aspecten buiten de discussie, maar dat schijnt nog niemand te begrijpen.

Ik heb zelfs een professor geneeskunde hier in Gent 2 maanden laten zoeken in zijn eigen bibliotheek, naar feiten die de RK kerk beweerd, maar helemaal niet kunnen weerleggen aan het voorbeeld van Christus.
Namelijk dat de RK kerk de eigenaar is van de christenen die de zondag onderhouden en zij die de Sabbat vieren door menselijke wetgeving en menselijke geboden. ( De RK kerk is hier dan de moederkerk)
De goede en zeer geleerde man moest toegeven dat hij dat nog nooit van de RK kerk had geweten. De man en zijn vrouw die 2x per dag naar de kerk gingen en, eigenlijk,  met mij niet mochten spreken, waren verbaasd maar ook verheugd, dat er een ander licht werd aangetoond aangaande iets wat ook zij, niet konden waarderen.

De professor heeft uiteindelijk 4 maanden tevergeefs gezocht. Tevergeefs eren zij Mij, leert Christus omdat ze geboden en wetten onderhouden die van mensen zijn.

De professor was blij dat iemand hem en zijn vrouw op dat aspect hadden gewezen. Ik hoop dat de Heilige Geest hen daarin verder leidt.

(Lees de Deïs Domini van Paus Johannes Paulus maar eens heel goed door, dan zul je het - enkele aspecten- ervan ontdekken)
« Laatst bewerkt op: juli 11, 2006, 08:54:06 pm door biblebook »

Laodicea

• Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: juli 11, 2006, 11:44:15 pm »

quote:

biblebook schreef op 11 juli 2006 om 20:52:
Beste Laocidea,

Je verwees naar:

http://www.catholic.com/l..._the_Whore_of_Babylon.asp

Alles van deze site is, aan de hand van de NBG Bijbel te weerleggen.
Prima, ga je gang.

quote:

Je moet de aangehaalde site plaatsen in het licht van de politiek-religeiuze aspecten van de Kerk plaatsen; niet in de geestelijk inzake een hemels Koninkrijk.
Indien dat namelijk zo zou zijn geweest, dan zou het Pausdom niet hebben bestaan.
Dat lijkt me sterk, want de evolutie naar het pausdom valt redelijk goed te reconstrueren aan de hand van uitspraken van de Kerkvaderen, voortbordurende op Mat. 16:18.

quote:

In de relatie Constatijn en de -toen reeds Evangelische kerk beinvloed met heidense tendenzen- binnen de katholieke kerk ( pas na Constatijn de Rooms-).
Het voorvoegsel 'Rooms', is bij mijn weten pas in zwang gekomen na het grote schisma van 1054.

quote:

De RK kerk is een politieke kerk omdat de paus meent de plaats van Christus in te nemen, op aarde.
Ik zie niet in hoe het één verband houdt met het ander, en belangrijk lijkt het me om te verstaan wat er met 'plaatsvervanger' wordt bedoeld, dit houdt geen gelijkstelling in, daarom wordt in het normaal spraakgebruik de term plaatsbekleder gebruikt.

quote:

Interessante info:

-Prof W. Veith: Total Onslaught (37 DVDs)
Deze man is professor in de zoölogie, niet in de theologie of in de geschiedkunde, maar dat weerhoudt hem er niet van om 37 dvd's vol te praten over zijn eindtijdsvisie. Wellicht komt dat omdat hij een zevende dags Adventist is, en die ontlenen hun complete bestaansrecht aan het zgn. 'verdonkeremanen' van de sabbath ten behoeve van de zondag door zowel de RKK als de meeste protestantse kerken.

quote:

-A. Hislop: The two Babylons    (boekwerk)
Hier ben ik al eens op ingegaan, dit boek wordt zelfs door protestanten niet meer gebruikt om dat het vol staat met slordigheden en regelrechte fouten.

quote:

Net zoals de Bijbel, bewijst het Vaticaan zichzelf.
Ik heb tot nu toe nog geen overtuigend bewijs gezien.

quote:

Het verbaast me dan ook dat ik hier in België wél zaken aan de openbaarheid kan brengen en mensen, zeer zeker vanuit de RK hoek, mijn ideeën en inzichten kunnen staven en begrijpen, zelfs binnen mijn voor 95%
Rk familie; terwijl in Nederland hemel en aarde wordt bewogen als je maar iets over de Paus of RK kerk zegt. Uiteraard staat hierbij de gelovige aspecten buiten de discussie, maar dat schijnt nog niemand te begrijpen.
Dat is weer zo'n gewichtig non-argument, als de RKK ergens veel verzet heeft ontmoet, dan is het wel in Nederland, zowel buiten als binnen de Kerk, het Pausbezoek in 1985 was daar toch wel een treffende illustraie van.

quote:

(Lees de Deïs Domini van Paus Johannes Paulus maar eens heel goed door, dan zul je het - enkele aspecten- ervan ontdekken)
Waar moet ik dan specifiek op letten?
"Helvidius heeft zichzelf erg naïef betoond, door te zeggen dat Maria diverse zonen had omdat in enkele passages gesproken wordt over de broers van Christus" Johannes Calvijn.

biblebook

• Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: juli 12, 2006, 05:02:36 am »
Beste Laocidea,

Het verbaasd mij niet dat je een topic, aangaande de werkelijke achtergrond van de RK kerkstaat ( en dus niet de gelovige groep binnen die kerk) wilt aan gaan. Het betekent tegelijkertijd dat je weinig of niets begrijpt van de risico`s die je aangaat.
Sommige zaken zijn namelijk alleen Geestelijk te begrijpen, in het licht van Openbaringen én Daniël.

Ook is het geen onderwerp dat je zo maar in zijn geheel binnen een kader van wellis nietis kunt bepalen. Bovendien kan het topic nogal slepend worden, omdat velen helemaal niet zullen begrijpen waar het om gaat. Maar ik deins ook niet terug voor een behoorlijke en redelijke discussie aangaande het onderwerp.
Nogmaals het gaat hier dus om een politieke kerk. je gaf al aan dat je niet wist wat de Kerk in verband zou kunnen brengen met politiek. Kenmerk van " de hoer" is dat zij (de onreinde vrouw) Babylon is; de grote stad. Deze wereld bestaat, uiteindelijk, uit personen die De Hoer zijn; een ongeestelijk volk, de Tegenstander in denken  en doen van het Hemels Jeruzalem dat uit Geestelijke Joden bestaat en Heilig zijn.
Jezus noemt de ongeestelijken "bokken" de inwoners van het grote Babylon  en Zijn trouwe Geestelijke navolgers "Mijn schapen" de inwoners van een Geestelijke Stad. Zowel Christus als Satan hebben een gezag én een Koning! Zichtbaar door mensen, hun gedarg hun uitspraken en hun wil tot samenwerking.

Wel, dan is hier alvast de eerste, bijzondere aanwijzing. Lees dit stukje proza dan maar vast goed door. let op de feiten, de foto`s en blik vooral terug in de " recente" wereldgeschiedenis en overweeg dan nog maar eens, om het topic in een groot verband aan te gaan, of in een persoonlijke bespreking met mij, verder aan te gaan.

Eerst dus goed lezen, wat mensen ervaren hebben met de politieke zaak, die het Vaticaan aan de wereld heeft te brengen.

Werking en gevolgen als politieke doelen door de Geestelijkheid van een aardse kerkvorst
worden geleid en ingegeven van " godswege"

http://www.reformation.org/holocaus.html

Expleciete weergave van de Vietnamoorlog, zoals deze -notabene- door het Vaticaan
werd geleid en gevoerd en daarbij het 2e Beest de USA ( Openbaring 13: verzen 1 t/m 8 ) deed wat het 1e Beest hem opdroeg te doen! Verloren levens en een verloren oorlog, bovendien!

http://www.reformation.org/vietnam.html

Let wel, het stuk, bestaande uit 24 aparte hoofdstukken, vewijst ook naar andere bijzondere politieke gevallen,  waarin het Vaticaan niet zulke mooie rollen heeft gespeeld.
Ik hoop werkelijk dat je ogen opengaan en je naast een andere blijk op de oorlog in Vietnam, ook inzake WO II, bijzonderheden mag ontdekken. Eens goed dat oprechte RK gelovigen de werkelijke achtergronden van het Vaticaan, als politiek-religieuze machthebber eens leren kennen, door deze informatie. Helaas is alles in het Engels geschreven, maar dat zal sommigenb alleen maar er toe brengen, juist niewsgierig te zijn naar de waarheid. In het Belgsiche blad HUMO is enkele jaren geleden een reeksen artikel verschenen aangaande de Paus en het Vaticaan. Voor België niet zo`n succesvolle reeks. De ondertitel luidde " De Paus als Supermacht".

Zo is in artikel 8 een uitgebreidde informatie verschenen over het feit dat Paus Johannes II vrouwen min of meer niet graag zag. Hoge politieke leiders waren verschrikt en beledigd door de visie van de, toenmalige Paus, aangaande de omstandigheden van vrouwen in de derde wereld; Dat deze zogenaamde vertegenwoordiger van Christus op aarde, weer tegenstrijdige adviezen gaf aan de politiek en de koningen der aarde.  O.a aan Mw. Nafis Sadik, vertegenwoordigster van de VN voor vrouwenzaken.
Zij is teleurgesteld en verontwaardigd te kijk gezet door de  Koning der Koningen en  als een klein kind weggezonden, omdat ze op kwam voor de zwaksten in de samenlevingen in Zuid Afrika en  Zuid Amerika, de maatschappelijk ondergeschikte vrouwen, in ee dominante mannenmaatschappij (HUMO  nr 2933/7  19 -11-1996)

Ik meen dat Christus altijd aangaf dat zijn Rijk niet door -geestelijk- geweld, noch door oorlog opgericht zou worden. Wel we zullen zien welk een geweld en oorlog vanuit het Bastion van de aardse Koning der Koningen is ontstaan.

Als je nu dat stuk van Avro Manhatten, goed en oprecht, hebt doorgelezen, kijk dan nog eens naar je aangehaalde site over de Whore of Babylon. Neen, het Vaticaan heeft geen invloed op de koningen der aarde, zij is een "onschuldige Staat" en de Paus in het wit gekleed een onschuldig schaap. De in het zwart gekleede Jezuiten zijn dan de werkelijke leidinggevende.

En wat leert nu Openbaringen 13

zie vers: 3, 4, 5, 6, 7,8

Openbaring 17: 1,2,5,7,9,14,17,18

Het 2e Beest -Rome- regeert over de Stad het Grote Babylon (= deze ongeestelijke wereld) ook daar maakt de informatie op de site van de Whore over Babylon, grote vergissingen. Merk in de verzen 5 en 7 van Openbaring 17 gesproken wordt over haar " verborgenheid", zich voordoen als het Lam maar spreken als de Draak (Openbaring 13:11-18)

Hier in dit stuk verwijst zij naar de kleine Staat het Vaticaan, maar daar gaat het niet om. Het gaat om de politiek-religieuze macht die zij over de wereld heeft, vanuit het Vaticaan, en waar de Bijbel in Openbaring 13 op wijst, zoals de Bijbel in Openbaring 17 en 18 wijst op de verbondenheid tussen de wereldleiders en Rome. Openbaring 18:1-5. Het Vaticaan is het centrum dat religieuze wetten maakt voor de koningen der aarde.
Opvallend in het stuk van de RK weerleggingen is dat zij niet verwijst naar het Grote Babylon, maar naar de stad, zodat ze heel gemakkelijk de feiten kan weerleggen en het Vaticaan als een onschuldige en vooral onbeduidende Staat kan schetsen.
Maar zei leidt het Grote Babylon; als Moederkerk en haar dochters! Vergeet overigens ook niet dat ook de Islam in haar verbondenheid met Mohammed, alleen dochters kent en geen oon of zonen, zoals God de Hemelse Vader (boek Job).
(De drie dochters van Mohammed zijn:al-Uzza - al-Lat en Manah) en dat er voor Mohammed ook een Arabisch heidendom gekend werd.

De weerlegging in the Whore of Babylon spreekt ook niet over het verlies van haar macht sinds 1798, tot 1929 toen zij van Mussolini haar bezittingen weer terug kreeg en haar macht in de volledige vorm weer kon openbaren. Overigens is dit maar gedeeltelijk juist, want dit was alleen maar bedoeld om bepaalde Evangelische ( vooral Joodse) groeperingen gunstig te stemmen. Door de Koning van Spanje zette het Vaticaan haar politiek-religieuze oorlogsspel gewoon voort (via de broer van Jozef Napoleon Bonaparte (Corte 7 januari 1768 – Florence 28 juli 1844) was de oudere broer van Napoleon Bonaparte en dankzij hem, koning van Spanje (1808-1813).

#9: Reigns over Kings

For his last argument, Hunt states, "Finally, the angel reveals that the woman ‘is that great city, which reigneth over the kings of the earth’ (verse 18). Is there such a city? Yes, and again only one: Vatican City."

This is a joke. Vatican City has no power over other nations; it certainly does not reign over them. In fact, the Vatican’s very existence has been threatened in the past two centuries by Italian nationalism.

Hunt appeals to power the popes once had over Christian political rulers (neglecting the fact that this was always a limited authority, by the popes’ own admission), but at that time there was no Vatican City. The Vatican only became a separate city in 1929, when the Holy See and Italy signed the Lateran Treaty.

Hunt seems to understand this passage to be talking about Vatican City, since the modern city of Rome is only a very minor political force. If the reign is a literal, political one, then pagan Rome fulfills the requirement far better than Christian Rome ever did.

Nog even dit:

The two Babylons

Hier ben ik al eens op ingegaan, dit boek wordt zelfs door protestanten niet meer gebruikt om dat het vol staat met slordigheden en regelrechte fouten.

Zo, zo moeten alle Protestanten dat boek gelezen hebben dan? En waarom meen je dat het vol "fouten" en "slordigheden" staat? Kun je dat dan ook aantonen!

Laocidea, je schreef nog:

quote:

Hoe kun je nu zo`n vraag aan mij stellen. Iemand die een topic wil aangaan over de Kekstaat Rome, en dus veel van die machtige wereldstaat af weet, die meent dat er overal fouten in staan en denkt dat ik fabeltjes op hang.
Ik hoef toch niet aan te geven waar je dan op moet letten om de "geheimenissen" van de "verborgenheden " van die Staat te zien en te ontdekken.

De Heilige Geest leidt de gemeente in alle waarheden en openbaart zonden (Jesaja 8:20)

Binnenkort ga ik 2 weken op vakantie, dus het zal eerst nog wel wat rustig zijn, denk ik!

Gegroet
« Laatst bewerkt op: juli 12, 2006, 05:05:15 pm door biblebook »

Laodicea

• Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: juli 12, 2006, 05:32:34 pm »

quote:

biblebook schreef op 12 juli 2006 om 05:02:
Beste Laocidea,

Het verbaasd mij niet dat je een topic, aangaande de werkelijke achtergrond van de RK kerkstaat ( en dus niet de gelovige groep binnen die kerk) wilt aan gaan.
Dat valt wel mee, ik heb dit topic niet eens geopend.

quote:

Het betekent tegelijkertijd dat je weinig of niets begrijpt van de risico`s die je aangaat.
Dat zal het zijn.

quote:

Sommige zaken zijn namelijk alleen Geestelijk te begrijpen, in het licht van Openbaringen én Daniël.
Dat valt wel mee, de Schriftuurlijke openbaring kan nooit in conflict zijn met de natuurlijke openbaring.

quote:

Ook is het geen onderwerp dat je zo maar in zijn geheel binnen een kader van wellis nietis kunt bepalen. Bovendien kan het topic nogal slepend worden, omdat velen helemaal niet zullen begrijpen waar het om gaat.

Maar ik deins ook niet terug voor een behoorlijke en redelijke discussie aangaande het onderwerp.
Nogmaals het gaat hier dus om een politieke kerk. je gaf al aan dat je niet wist wat de Kerk in verband zou kunnen brengen met politiek. Kenmerk van " de hoer" is dat zij (de onreinde vrouw) Babylon is; de grote stad. Deze wereld bestaat, uiteindelijk, uit personen die De Hoer zijn; een ongeestelijk volk, de Tegenstander in denken  en doen van het Hemels Jeruzalem dat uit Geestelijke Joden bestaat en Heilig zijn.
Jezus noemt de ongeestelijken "bokken" de inwoners van het grote Babylon  en Zijn trouwe Geestelijke navolgers "Mijn schapen" de inwoners van een Geestelijke Stad. Zowel Christus als Satan hebben een gezag én een Koning! Zichtbaar door mensen, hun gedarg hun uitspraken en hun wil tot samenwerking.

Wel, dan is hier alvast de eerste, bijzondere aanwijzing. Lees dit stukje proza dan maar vast goed door. let op de feiten, de foto`s en blik vooral terug in de " recente" wereldgeschiedenis en overweeg dan nog maar eens, om het topic in een groot verband aan te gaan, of in een persoonlijke bespreking met mij, verder aan te gaan.

Eerst dus goed lezen, wat mensen ervaren hebben met de politieke zaak, die het Vaticaan aan de wereld heeft te brengen.

http://www.reformation.org/holocaus.html

Let wel, het stuk, bestaande uit 24 aparte hoofdstukken, vewijst ook naar andere bijzondere politieke gevallen,  waarin het Vaticaan niet zulke mooie rollen heeft gespeeld.
Ik hoop werkelijk dat je ogen opengaan en je naast een andere blijk op de oorlog in Vietnam, ook inzake WO II, bijzonderheden mag ontdekken. Eens goed dat oprechte RK gelovigen de werkelijke achtergronden van het Vaticaan, als politiek-religieuze machthebber eens leren kennen, door deze informatie. Helaas is alles in het Engels geschreven, maar dat zal sommigenb alleen maar er toe brengen, juist niewsgierig te zijn naar de waarheid.
En daarvoor verwijs je naar een boek van een schrijver die z'n hele leven niets anders heeft gedaan dan schotschriften schrijven over het Vaticaan? Volgens hem zit het Vaticaan achter zowat alles wat er maar mis kan gaan. Misschien ook leuk om te weten; Avro Manhattan was een rabiate atheist met een hartgrondige hekel aan het Christendom in het algemeen, niet zo'n objectieve bron dus. Even googlen levert op dat z'n boeken niet erg serieus worden genomen, het duikt vooral op bij sites van militante atheisten, UFO adepten en andere samenzweringsliefhebbers, en oh ja, bij katholiekenhaters natuurlijk. Misschien kan je meer onafhankelijke bronnen vinden?

quote:

In het Belgsiche blad HUMO is enkele jaren geleden een reeksen artikel verschenen aangaande de Paus en het Vaticaan. Voor België niet zo`n succesvolle reeks. De ondertitel luidde " De Paus als Supermacht".
Is HUMO niet de Vlaamse variant van de Panorama? Die zijn ook nooit te beroerd om het Christendom in een kwaad daglicht te stellen.

quote:

Zo is in artikel 8 een uitgebreidde informatie verschenen over het feit dat Paus Johannes II vrouwen min of meer niet graag zag. Hoge politieke leiders waren verschrikt en beledigd door de visie van de, toenmalige Paus, aangaande de omstandigheden van vrouwen in de derde wereld; Dat deze zogenaamde vertegenwoordiger van Christus op aarde, weer tegenstrijdige adviezen gaf aan de politiek en de koningen der aarde.  O.a aan Mw. Nafis Sadik, vertegenwoordigster van de VN voor vrouwenzaken.
Zij is teleurgesteld en verontwaardigd te kijk gezet door de  Koning der Koningen en  als een klein kind weggezonden, omdat ze op kwam voor de zwaksten in de samenlevingen in Zuid Afrika en  Zuid Amerika, de maatschappelijk ondergeschikte vrouwen, in ee dominante mannenmaatschappij (HUMO  nr 2933/7  19 -11-1996)
De enige bron van dat zogenaamde incident is mevrouw Sadik zelf, zou het misschien zo kunnen zijn dat ze dit heeft verzonnen uit rancune omdat haar zéér radicale abortusvoorstel gestrand is op de conferentie van Cairo door toedoen van het Vaticaan en andere Christelijke kerken?

quote:

UNFPA HEAD ATTEMPTS TO DIVIDE AT CAIRO+5
Director Apparently Secured Special Privileges for Pro-Abortion Groups

NEW YORK, JUN 24 (ZENIT).- Senior U.N. diplomatic sources report that Dr. Nafis Sadik, executive director of the United Nations Population Fund (UNFPA), pressured the heads of six Moslem delegations into a late-night meeting during the final Cairo+5 preparations at the end of March. The purpose of the meeting seems to have been to separate the Moslem-Christian voting bloc that has blocked the most ambitious attempts of pro-abortion forces.

In an apparent effort to split delegates and NGOs along religious lines, Sadik is said to have accused the Moslem diplomats of working too closely with the Vatican delegation and Christian NGOs. Apparently Sadik had grown alarmed at the increased lobbying presence of Christian NGOs, and suspected ongoing communication between them and Moslem delegations. Sadik's initiative was met with diplomatic anger.

The Catholic Family & Human Rights Institute surmises that this meeting took place because it had become obvious that Sadik was not getting all she wanted from the negotiations. On the one hand, Sadik wanted more funding from the West for population programs. On the other hand, she wanted more advanced reproductive rights language from nations in development. She got neither.

Pro-Abortion NGOs
It also appears now that Sadik encouraged a number of radical feminist NGOs to apply for this week's "intersessional," as a response to the great number of pro-life lobbyists at the Cairo+5 preparations. Almost all the groups are active in promoting abortion and in changing national laws relating to abortion; they include the National Abortion Rights Action League and the National Abortion Federation.

When these 24 NGOs were first mentioned for special treatment at the final Cairo+5 preparations, Third-World diplomats objected because of what they saw as increasingly discriminatory treatment by UNFPA against pro-family NGOs.
ZE99062520
bron

quote:

The two Babylons

Zo, zo moeten alle Protestanten dat boek gelezen hebben dan? En waarom meen je dat het vol "fouten" en "slordigheden" staat? Kun je dat dan ook aantonen!
Een paar zaken kan je gewoon van wikipedia halen:

quote:

The book has been severely criticized for its lack of evidence, and in many cases its contradiction of the existing evidence: for instance, the Roman state religion before Christianity did not worship a central Mother Goddess, and Jupiter was never called "Jupiter-Puer." Likewise, Semiramis lived centuries after Nimrod, and could neither have been his mother, nor married him. Hislop also makes unacceptable linguistic connections and fanciful word plays, e.g. the letters IHS on hosts in Catholic Holy Communion are alleged to stand for Egyptian deities Isis, Horus and Seth, but in reality they are an abbreviation for Ihsous, the Latin spelling of Jesus's name in Greek (Ιησους), although popularly, they stand for the Latin Iesus Hominum Salvator meaning Jesus, Savior of Mankind (which also fits the teaching of Transubstantiation, where the bread and wine become the Body and Blood of Christ).
meer
Ook leuk, kijk eens hier bij wat voor kerk Hislop zat.

quote:

Laocidea, je schreef nog:

quote:

Hoe kun je nu zo`n vraag aan mij stellen. Iemand die een topic wil aangaan over de Kekstaat Rome, en dus veel van die machtige wereldstaat af weet.
Ik hoef toch niet aan te geven waar je dan op moet letten om de "geheimenissen" van de "verborgenheden " van die Staat te zien en te ontdekken.
Niet zo om de hete brij heen draaien a.u.b. Aan een vage verwijzing naar een document van 'tig kantjes heeft niemand wat, als het gaat om de Christelijke zondag, dan heb ik hier nog wel een leuk stukje dat ik al eerder had gelinkt, of deze. En hoe Christelijk zijn Sabbatisten eigenlijk?

biblebook

• Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: juli 12, 2006, 07:03:13 pm »
Beste Laocidea,

Dank voor je antwoord! Eerlijk gezegd ben ik zeer geschokt door sommige weergaven van je. Afgezien van het feit dat je het wellicht niet eens kunt zijn met schrijver/journalisten als Avro Manhatten  omdat hij atheist zou zijn, mag het aan de bewijsvoering toch wel duidelijk zijn dat het Vaticaan zeer onfrisse rollen heeft gespeeld in WOII en de Vietnamoorlog.

De bewijzen liggen open en bloot voor je, inclusief alle politieke weergaven er van, gedocumenteerd tot en met. Hij is overigens niet de enige, wie de DVD serie Total Onslaught bestudeerd van Prof W. Veith zal zich nog meer verbazen; ( 30 delige serie)
Deze ex- katholieke Professor, ooit Hoogleraar evolutietheorie in Afrika, werd als maar door zijn christelijke leerlingen gewezen op zijn onhoudbare leerstellingen aangaande de evolutietheorie.  Hij begon de Bijbel te bestuderen en ontdekte dat bepaalde zaken in zijn  theorieën niet klopten. Hij bekeerde zich tot de Bijbelse Verlosser en ontdekte allerlei zaken die wij als mensen en gelovigen, nodig hebben om te kunnen groeien  in Christus.

Hij heeft zijn leerstoel opgegeven en reist nu de wereld rond met zijn interessante en  leerzame informatie aangaande Bijbels onderwerpen. Hij toont aan de uitspraken van politici, geestelijken, en gewone mensen zo als u en ik, maar  vooral ook met visuele bewijsvoering, dat Satan de wereld regeert door een politieke kerk en een Babylonische misleiding.

Het maakt niet uit of iemand een atheist is of een gelovige christen. Het gaat hier om de feiten en de daarbij behorende bewijsvoeringen door documenten en fotomateriaal.
Notabene worden mensen veroordeeld of geoordeel op grond van onweerstaanbare bewijsvoeringen, door rechtbanken en rechters. We hebben een Internationaal Gerechtshof in Den haag. Waar natuurlijk de USA de dans weet te ontsnappen als het om de verantwoording van haar politiek gaat (USA als 2e Beest).Hoeveel slachtoffers beide oorlogen heeft gekost, ontgaat je. Dat hier niet alleen duidelijke beelden weergegeven worden van de samenwerking tussen de USA en Rome, zoals ook Openbaring 13 aantoont, ontgaat je eveneens.

Over het algemeen beschrijven journalisten vaak situaties, die in zijn  algemeenheid, niet zo aan de oppervlakte komen. Ik hoef dan alleen maar te denken aan de Lockheed affaire met wijlen prins Bernhard. Ook daarbij werd uiteraard gekeken naar de feiten én bewijslasten die journalisten van verschillende kleuring, hadden geschreven, niet in eerste plaats naar hun persoonlijke behoeften of religie.
Zo ook bij Avro Manhatten; Ik hoop dat nog vele forumleden de stukken die ik heb aangegeven, inhoudelijk zullen lezen  aan de feiten die -ook geschiedkundig- bekend zijn en hun geweten een rol zal spelen bij de beoordeling van die "Unholy war" van het Vaticaan.

Je schreef o.a:

Dat valt wel mee, de Schriftuurlijke openbaring kan nooit in conflict zijn met de natuurlijke openbaring.

Openbaring is en kan niet "natuurlijk" en dus vanzelfsprekend  zijn, Openbaringen vinden alleen plaats door de Heilige Geest:

Openbaring 22:17
Johannes 3:3-8
Jesaja 8:20
Efeziërs 4:11_13
2 Korinthiërs  3:18

Laocidea, het is Gods Geest die mensen verandert evenals Gods Geest de gave der profetie aan het hart van Gods volk openbaart. Het hart staat voor verstand en er naar handelen;

Johannes 16:7-15
Openbaring 12:17 en 19:10
2 Samuël 7:3-11
Lucas 2:36
etc

Ten aanzien van Mw  Sadik; zij heeft helemaal niets verzonnen. Haar bezoek aan die bijeenkomst in Cairo werd vooraf gegaan door haar bezoek aan de Paus in maart 1994.
Zij bezocht de Paus alleen maar om hem om advies te vragen en de situatie van de vrouwen in de arme landen, met name Zuid Afrika en Zuid Amerika te schetsen en te overzien. Zij had vertrouwen in het bezoek, zoals alle politici t.a.v. de Paus en zijn Gezag. De bijeenkomst, die jezelf ook al aangeeft vond in juni 1994 plaats!

De paus echter was en kon het niet eens zijn  met het feit dat er een zo groot mogelijke keuze aan anti-conceptiemiddelen was voorgesteld in de opvang- en behandelingscentra`s van de VN, die opgericht zouden worden. Daarom had de Paus de verantwoording bij die vrouwen gelegd van hun positie; hij gaf gewoon de vrouwen de schuld van hun situatie, om zo de Kerkwetten te kunnen handhaven. In deel 8 van haar reeks De Paus als  Supermacht werden de feiten in het Belgsiche blad HOMU, in november 1996 duidelijk voor elke lezer, uitééngezet.

Dat de Paus dus zijn tegenmaatregels had getroffen zal dan geen wonder heten. Zijn wil is wereldwet want alle koningen der aarde zijn afhankelijk van Zijn gezag.. Diplomatiek werd er dan ook met ergenis naar de voorstellen en ideeën van Mw Sadik aangekeken, zal wel zijn. Hij heeft overal zijn handlangers. Ze had, hierbij dus, buiten de waard gerekend. Geen wonder dat de Paus zich zo gedroeg tijdens haar bezoek aan het Vaticaan. De Paus als Koning over alles,  kon zich zo`n houding met gemak permiteren. Allen volgen het Beest immers na! Ik herinner me een opmerking van Mw. L. van der Laan, politica van D66 die, tijdens haar zitting in het EU parlement, het opviel dat er regelmatig Geestelijken van het Vaticaan zich binnen de EU organisatie bewogen. Ik heb getracht haar uit te leggen waarom.

Dat wat dus The Catholic Family & Human Rights schrijft is dus volkomen in overeenstemming met dat wat Mw Sadik wel en niet kreeg of verwachtte. Niets bijzonders. Mijn betoog ging er om, om aan te geven  hoe een Kerkvorst zich werkelijk gedraagt, terwijl  dat niet overeenstemt voor een waardig vertegenwoordiger, ja zelfs een Plaatsvervanger van Christus, hier op aarde (wat dus bewezen, niet kan)

HUMO geeft weer wat Mw Nafis Sadik ervoer, zonder ook maar één woord met de Paus te hebben gewisseld. Je zult begrijpen dat de redaktie van HUMO wel heel goed wist wat ze schreven en waarom, want wie hier in Belge iets tegen de Staatskerk publiceert, wordt sterk in de gaten gehouden, er zijn zelfs al scholen strafrechterlijk vervolgd, omwille van hun onderwijsprogramma, dat niet strookt met de "wettelijke" voorschriften van onderwijs.
Daarbij komt nog dat de kleinere kerken over het algemeen als sekten worden beschouwd, waarvan een lijst bestaat (geheim denk ik).
Liever heeft de Staat hier dat de kleinere kerken zich scharen onder de grote, en beter te controleren, organisaties.

Je aangegeven weerleggingen aangaande het boek de Twee Babylons en de ontkenningen die daarin zouden zijn gepubliceerd kan ik, op dit moment niet verifiëren.
De beweringen van A. Hislop, staan niet op zichzelf. Er zijn meerdere peresonen die zulke feiten en bewijzen -later- openbaar hebben gemaakt (zie Prof W. Veith)

In zijn boekwerk De twee Babylons, wordt bij elk Hoofdstuk aandacht gegeven aan voetnoten, die de beweringen of inzichten staven.
Veelal komen deze voetnoeten, als aanwijzingen gewoon uit de gegevens van de Rooms Katholieke kerk zelf. Ook alle figuren van heidense oorsprong toegepast in de liturgie en /of  catechismus danwel visuele benadrukking van bepaalde geloofsvragen, worden niet alleen omschreven maar ook wordt aangegeven waar de figuren vandaan komen en in welk religieus kader ze geplaatst zijn. Alles wat A. Hislop schrijft is wordt uitgebreid verantwoord door verwijzingen  naar de bronnen.  (blz 307 t/m 403 met hééél veel Rooms Katholieke bronvermeldingen) Wees niet bang Laocidea, alles zal geopenbaard worden, zoals Openbaringen ons leert. En God gebruikt daarvoor mensen, uit  volkeren en  elk millieu.
Niet alleen zij die zeggen Bijbels Christen te zijn.  Dus waar ben je nu mee bezig dan !

Wat wil je nu aantonen inzake A. Hislop. en wat heeft zijn kerkbezoek of lidmaat met zijn boeken te maken.  De Heilige Geest gaat waar Hij wil en  is dus niet gebonden aan kerken, belijdenissen van kerken of brieven van enigheid. God de Vader kijkt naar ons hart (doen en laten ons denken en daarnaar handelen) dus ook naar wàt we afwijzen of aannemen, negeren of onderzoeken, aangaande het evangelie én waarom, want daar is Zijn Liefde op gebaseerd in het oordeel.

Gods Geestelijke Israël komt immers uit alle taal, natie, volk en stam! (1 Kor 12:4-11 en Handelingen 1:8- m.b.t. het getuigenis)

Aangaande je verwijzing naar zaken als de zondagviering of hoe Christelijk  Sabbatisten  eigenlijk zijn, moet ik ook hier verwijzen naar wat Christus daar over leert en Hij (als auteur van Openbaringen door Johannes op Patmos) graag wil dat we door de Heilige Geest -leren- begrijpen wat deze laatste boodschappen voor de trouwe Bijbel-gelovige, voor hen betekenen kan, nu de wederkomst zo nabij is!

Je haalt m.b.t. de zondagviering en de, negatieve, visie aangaande Sabbatisten, Christus door de mangel en vergeet dat God de Vader zelf wist dat zowel de zondag als de Sabbat strijdpunten zouden worden om Zijn Hemels -Geestelijk- Rijk neer te halen:

Hij schrijft dat in Zijn Boek de Bijbel in Daniël 7:25

Onze Hemelse Vader leert dat die Sabbat door Zijn vijanden zou worden bestreden en aangevallen, tot aan het einde. Dus Laocidea wees ook hierin geen verkeerd voorbeeld met de bokken en denk ook niet iets nieuws te melden, God ging je voor!

Christus Zelf was namelijk het voorbeeld van hoe Sabbat onderhouden dient te worden:
Lucas 4:16. Schaam je dus over de wijze waarop jij meent dat wat Sabbatisten zijn.
Je zondigt behoorlijk tegen de heilige geest hiermee, zou ik zo zeggen. ( Een zonde die niet te vergen is, als je er lang mee door gaat)
Maak je niet onerust de zon  dagviering gaat ten onder met de "naaktheid" van de Farao van Rome en de ondergang van deze wereld, als de aanblik van Christus veel mensenharten zal er toe brengen om het verzoek,bergen op zich neder te laten dalen, zal doorklinken.

Aangaande de Heilige Geest, geldt het zelfde. Johannes 16:7-13.

De Openbaring van Jezus Christus, die God hem gegeven heeft, om Zijn dienstknechten te tonen, de dingen die haast geschieden moeten: en die Hij door zijn engel gezonden en Zijn dienstknecht Johannes te kennen gegeven heeft;

Laten de mensen, en misschien Elle misschien ook, door gebed , de stukken eens lezen van Avro Manhatten, als voorbeeld. Lees ze eens! Kijk eens hoe bewezen hier de macht wordt getoond van de twee Beesten uit Openbaringen. God gebruikt mensen, mensen  uit alle volk, stam, taal en natie. Immers alle mensen zijn kinderen van God. Of ze nu zondigen of niet. Het zijn juist dié kinderen die Hij zoekt. Zij die menen reeds verlost te zijn doordat zij reeds hun god (-en) hebben gevonden hebben geen redding meer nodig.
Maar wel is het zo dat mensen die niet geloven(?) of die niet tot een kerk behoren, door God op een andere manier op de feiten en de werking van de Beesten worden gewezen.
Ook voor hen heeft God een zekere Openbaring der dingen, om Hem te leren kennen en te -gaan- zoeken.

Tenslotte eindig je met een zekere aanval op mijn opmerking om zelf eens te
onderzoeken waar Rome in de Deis Domini haar autoriteit verdedigt. Wel Laocidea, het is een schaamteloze vertoning! Lees het maar niet, je wordt er alleen maar mismoediger van, denk ik. Sabbat en zondag worden door elkaar gehaald. Dan weer omdat mensen de wet veranderde, dan weer dat Jezus zo iets zou hebben gewild. Allemaal klinkklare onzin en onnauwkeurig in het licht van Christus en  het Rijk van Zijn God en Vader.

http://www.vatican.va/hol...71998_dies-domini_ge.html

"Geheimenissen" en "Verborgenheden" zijn niet de termen die Christus gebruikt want Hij Openbaart alles wat wij dienen  te weten en te ervaren. In de Deis Domini vinden we alleen  maar "geheimenissen" en "verborgenheden" voor de wereldse mens.

Voor God kunnen 'tig kantjes informatie tot het minimum worden beperkt als wij de Heilige Geest erkennen in ons, persoonlijke leven. (Johannes  14:15-9)

Leer een paar dingen:

De Sabbat, het 4e gebod is onderdeel van herstel van de wet, voor het volk van een  Hemelse God. (naar de gewoonte en niet naar de wettsiche zelfgerechtigheid zoals Katholieken en Islamieten leren)

Exodus 20:11 en Openbaring 14:7

Ik heb niets te verbergen. Ik heb getracht openlijk de zaak aan de orde te brengen. Wie het boek "De twee Babylons" van A. Hislop in handen krijgt, mag bidden voor inzicht en begrip. Hij of zij kan dan zelf de voetnoten onderzoeken en wezenlijk ontdekken hoe o.a. de Kerk van Rome, in dat boek zichzelf bewijst, en zich daadwerkelijk vergist  in haar leer, en dat het duidelijk zal blijken  dat de Kerkvorst van Rome vandaag of morgen geheel "naakt zal staan" en haar navolgers eveneens. Met dat " naakt' wordt bedoelt dat alle onwaarheden en de zogenaamde geheimenissen en verborgenheden ( de leugens aangaande de heilsboodschap van Onze Verlosser), door de Heilige Geest aan alle mensen zal zijn geopenbaard, zodat zij geen enkele macht meer zal kunnen uitoefenen.

Hopenlijk maak ik dat nog mee!

Enkele interessante verwijzingen voor hen die de werking van Openbaring 13 t/m 18 in de wereld werkelijkheid willen zien worden:

Boek: The Keys of this blood.

Een studie naar de verwikkelingen van Paus Johannes Paul II in zijn bemoeïenissen om het "communisme" in Oost- en centraal Europa te eminileren. Een samenwerking tussen de USA, de Sovjet Unie en de Paus om, eerder door politieke intigres van het Vaticaan, ingestelde politieke structuren, op juiste tijd en maat, weer af te schaffen. Geschreven door Professor Jezuit Maliachi  Martin, aan de Pontifical Biblical Institute, die deel was van de geheime loges van het Vaticaan.
Geen gesjoemel dus met de privacy van deze man die zo dicht bij de Farao stond en de meest politieke geheimen van het Vaticaan openbaar maakte.
Inderdaad een weergave wat in Openbaring 13 t/m 18 zo duidelijk door Christus en Daniël al voorspeld was, het oprichten van een Eenheidsstaat onder de Koning der wereld, het rijk van ongeestelijke stromingen en Satan aan het hoofd (= niet de Paus):

Bron:www.amazon.com/gp/product/0671747231/102-6695989-2913739?v=glance&n=283155

Bron: http://www.reformation.org/holocaus.html

Chapter 1

New nation from old ones

The Vatican frowns on the birth of Yugoslavia - Catholic policy of penetration and disintegration - Croat Separatism and the Catholic Church - Catholic storm troopers - The Ustashi.

Chapter 2

The year of political assassinations

The murder of a Chancellor, of a Foreign Minister and of a King.

Chapter 3

The birth of a monster: the independent Catholic State of Croatia

Catholic crusaders turn into Storm Troopers - A Catholic Gestapo - How a puppet King was made - A Fascist delegation to the Pope - Ante Pavelic and Pius XII plan a secret campaign.

Chapter 4

The nightmare of a nation

The Archbishop and Bishops support a Catholic Dictator - "We have three million bullets." - Catholic concentration camps for children - Orders: "Cremate people alive."

Chapter 5

The triumph of terrorism

Punitive expeditions - The pattern of mass executions - The Franciscan pupil who cut the throats of 1,360 prisoners - Pushed alive into their graves - Orthodox Serbs crucified - Eyes torn from their sockets.

Chapter 6

"Christ and the Ustashi march together."

Catholic priests and friars lead Ustashi bands - Franciscan padres as bandits - Catholic fathers as Ustashi storm troopers - Archbishop Stepinac issues a pastoral letter - Catholic padres as Ustashi commissars.

Chapter 7

Catholic friars, priests, executioners, bishops and murderers

Orthodox clergy murdered - The Canon with the bull whip - Catholic persuasion and bayonets - Certificates of honesty for re-Christening in the Catholic Church - Conversion or death - "He converted six thousand persons." - A Franciscan monster: Father Filipovic.

Chapter 8

The true inspirer, promoter and executor of the religious massacre: the Vatican

Catholic Bishops advocate "forcible conversions." - Archbishop Stepinac, Supreme Apostolic Vicar of the Ustashi Army - Forcible conversion legalized - Forcible conversion for the "lost souls" of Orthodox children - The Catholic Church's directives for forcible conversions - Pope Pius XII blesses Pavelic and his Ustashi.

Chapter 9

Catholic campaign of denial, smear and falsification

How the First News reached the outside world - Dr. Sekulich and the "Gestapo." - A Catholic liar at the White House - Winston Churchill issues a writ - What Mrs. Roosevelt said - "I write to save my soul." - The Archbishop's answer: "I have forwarded everything to the Vatican."

Chapter 10

The Pope, Stepinac and Pavelic try to save Croatia

They ask the "right Allies" for guns - Archbishop Stepinac is promoted head of the Ustashi Government - Ante Pavelic hides inside the Vatican - Stepinac, Cardinal Mindszenty and Pius XII prepare for a new war.

Chapter 11

The Catholic church prepares for the future

The Pope pigeon-holes a Bishop's memorandum, promotes a phony religious campaign - Stepinac is arrested and imprisoned - The World Press whitewash the Ustashi horror - The Ustashi Army are resurrected abroad - Pavelic forms a new Ustashi Government. Makes ready for "The Day."

Chapter 12

The Vatican and the USA as the defenders of the Fascist criminals of World War II

The Vatican and the USA as the protectors of the Croatian war criminals - The Vatican becomes their refuge - Falsifications of passports - Fake identities "made in Rome." - Secret Vatican-USA instructions to "validate" them.

Chapter 13

The Vatican, the Mafia and the USA. Why they enlisted war criminals, Stalin and one third of Europe

The Mafia recruited by the Vatican and the USA - The Mafia helps the Vatican save tons of holy silver - Why the Vatican and the USA enlisted war criminals - The menace of Soviet Russia - Stalin swallows up one-third of Europe - The Vatican-USA secret Alliance to stop him.

Chapter 14

The USA and the Vatican's secret plan to rescue war criminals

American and World Jewish reaction - The Jews are mobilized against the State Department and the Pope - The State Department and the Vatican are scared - They adopt a policy of "maximum prudence." - The USA by-passed Jewish vigilance, by massive equivocal legislation - Official classification of evidence - Estimated 10,000 Nazi collaborators still in the USA.

Chapter 15

The Vatican saves the Catholic war criminals of Croatia - Roman monasteries as their asylums -The Croatian Holocaust minimized

The Pope saves a top war criminal from execution - The Nuns of Rome who were Croatian Ustashis - Monasteries and Nunneries invaded - The Catholic American grand conspiracy - The man who escaped from Yugoslavia with the first documentation of the Croatian atrocities.

Chapter 16

The Croatian Holocaust - Invention or Reality? The Ambassador and the Cardinal - The Archbishop of Canterbury's fit of temper

The English Cardinal who kept his silence - An Embassy buys 2000 copies of the book - Distributions to the House of Lords and Commons - The launching of a book in Northern Ireland - The Archbishop of Canterbury's unecumenical fit of temper - The Londoner who defied him.

Chapter 17

The Ambassador and the Pope's Nuncio in a Red Embassy, a Vatican victory

The Ambassador changes his mind  - No more books about the Croatian Holocaust - Communist amnesty for all Croatian criminals - Communist Yugoslavia makes peace with the Vatican - The Vatican Ambassador in a Communist Embassy; its political meaning - Ustashi settlements abroad.

Chapter 18

Ustashi terrorism after World War II

The silent efficiency of Ustashi killing - Dr. Sekulich's experience - The Serbian Convention of Chicago and the Ustashi's shadow - The lecturer who was shot and killed - The speech advocating mutual tolerance between Serbs and Croats, which saved the life of the author - The would-be killer asks for an autograph.

Chapter 19

Forty years after - crime and punishment

Effectiveness of the protective legislation of the USA for war criminals - Thirty years of efforts to have a top Ustashi arrested - Artukovic, former Interior Minister of Catholic Croatia, is extradited - He is sentenced to death - Total absence of the religious motivation of the Croatian Holocaust - Distortion of the true nature of his trial - American and world opinion hoodwinked.

Chapter 20

The Virgin Mary and the Secretary of the USA Navy call for World War III

Consecration of the World to the Virgin Mary - The Cult of Fatima - Its anti-Russian significance - Catholic volunteers with the Nazi Armies on the Russian Front - USA-Russian atomic race - USA theologians advocate atomic war - The American Secretary of Defense jumps from a 16th floor window - USA Cardinal Spellman and Pope Pius XII support "the morality of a preventive atomic war." - Ante Pavelich and the Ustashi make ready for World War III.

Chapter 21

The Grand Central European plot - the Pope, the Cardinal and CIA

The CIA and the Vatican Intelligence unite to carry on a "revolution." - They designate a Cardinal as the future Premier of Hungary - Cardinal Mindszenty's failure - He is imprisoned - He is driven into Budapest by three Hungarian tanks - The CIA and the Vatican are defeated by the Soviet invasion of Hungary - Cardinal Mindszenty as the "twelve year guest" of the American Legation in Hungary - Death of Pius XII - The Secret of Fatima.

Chapter 22

The Malta Inquisition - vote Catholic or be damned

Catholic punishing expedition against their opponents - Catholic children as whistling political hooligans - Church bells to silence anti-Catholic speakers - The bells ring THREE SOLID HOURS to silence the Socialists - Father confessors as political advisers - Grilled in the flames of hell if you vote against the Church - Refusal of absolution to exert political pressure - Voters terrorized by vigilante padres -  "Vote Catholic or be damned."

Chapter 23

Vietnam - the Croatia of Asia

The religious origins of the Vietnamese conflict - Buddhists protest against a Catholic dictatorship - The Catholic Trio of a President, an Archbishop and a Security Chief - Catholic discrimination against Buddhists - Buddha's birthday forbidden - The first 16,000 American "advisers." - President Kennedy cold-shoulders Catholic Diem - Consents to Diem "assassination." The Catholic Church "loses" the war for the USA - Collapse of the USA Anti-communist front caused by Catholic intransigence.

Chapter 24

Where will be the next Inquisition?

Openbaring 13, over de samenwerking tussen de 2 Beesten, die zich beiden voordoen als Het Lam, maar spreken als de draak!

Gegroet en -vooral- Gods zegen!
« Laatst bewerkt op: augustus 06, 2006, 11:18:48 am door biblebook »

biblebook

• Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: juli 13, 2006, 01:01:59 pm »
Hallo Laocidea,

Graag wil ik in deze posting reageren op je verwijzing naar het artikel over the Whore of Babylon:

Het aangegeven stukje proza begint met een intro:

Some anti-Catholics claim the Catholic Church is the Whore of Babylon of Revelation 17 and 18. Dave Hunt, in his 1994 book, A Woman Rides the Beast, presents nine arguments to try to prove this. His claims are a useful summary of those commonly used by Fundamentalists, and an examination of them shows why they don’t work.

Dit intro klopt niet, in zake de bevestiging dat het 1e Beest ontstaat uit de zee, dat wil zeggen uit alle volk, stam, taal en natie is iets anders dan het hoofdkwartie van haar zetel. Het is een groeiproces van de ongeestelijkheid die deze wereld beheerst. Het is een (on-) geestelijke macht, waarvan het Hoofd in Rome woont, omdat dààr de burgerwetgever en de nawas van de 1e gemeente, zich met elkaar verbonden. Constatijn  werd de eerste "christelijke keizer" en schafte daarbij de Sabbat af als de Bijbelse rustdag voor de navolgers van Christus.
Hiermee  wilde hij een economische daad stellen.

Precies hetzelfde hanteert God de Vader, door een Geestelijk volk samenstellen uit alle volk, taal, stam en natie gebaseerd op een Geestelijke relatie met de Hemelse Stad Jeruzalem, door Christus en fde Heilige Geest; hét Gezagscentrum van God de Vader en Christus, door het Evangelie.

Het Pausdom als regerende Koning over de koningen der aarde, wordt alleen in Openbgarin 13 tot uitdrukking gebracht. De onreine vrouw, dus de geestelijkheid van de vrouw, de Hoer, worden in Openbaring 17 en 18 beschreven.
De Hoer is op zich ook niet de Rooms Katholieke Kerk in zijn geheel, zoals vers 15 van Openbaring 17 duidelijk laat zien. De hoer, de ongeestelijke stromingen zitten aan de oevers van de wateren, niet de Beesten zelf, uit Openbaringen 13. De Beesten regeren en bevelen de wereldbewoners hun wetten na te volgen.
Satan, de Duivel of de Draak is degene die het ongeestelijke brein is van de Hoer.
Net zoals Christus het Hoofd is van Zijn Reine vrouw. Omdat Christus doet wat Zijn God en Vader hem opdraagt, kunnen mensen die het Koninkrijk der hemelen zoeken,; door de Heilige Geest (van God) raadplegen of aannemen.

Satan is de god van deze wereld, zijn zoon is het Pausdom in zijn algemeenheid. het is zijn vertegenwoordiging in dit Rijk, het Grote Babylon, de ongeestelijke plaats waar, inderdaad Openbaring 17 en 18 over handelen. De Katholieke Bijbel leert dat Openbaring 17 en 18 een beschrijving geven van het Grote Babylon en niet van een politiek-religieuze macht of Koning. En dat is de juist, Deze hoofdstukken geven een beschrijving van het Grote Babylon + de ondergang van die ongeestelijke stad waar de onreine vrouw woont.

Als wij dus de 9 argumenten, stuk voor stuk, aan de Bijbel toetsen, dan heb je ook hier -dus- een verkeerde aanleiding tot discussie gegeven! Er is verschil tussen de Hoer als onreine vrouw en het Pausdom als Hoofd van die Onreine Hoer.

Zie je: Christus Hoofd en Koning over de Reine vrouw, in naam van Zijn Vader én God
Zie je: het Pausdom als Hoofd over de Onreine vrouw, in naam van hun Overste én hun god. Zie Openbaring 13: 2-5 en Openbaring 17:5.

Opmerkelijk, maar niet verwonderlijk hierbij is, dat Christus steeds als Koning én Verlosser, die Ene blijft.
Opmerkelijk, maar n iet verwonderlijk hierbij is, dat het Pausdom steeds uit nieuwe Koningen en Hoofden moet bestaan, omdat geen van de Pausen "eeuwig leven hebben of uit de dood zijn opgestaan".

Satan kan wél nabootsen, maar niet heiligen en verzegelen!

Om over na te denken!

Eén voor één zal ik de 9 punten ontzenuwen en laten zien aan de hand van  het Levende Schriftwoord, dat de weerkeggingen van de door jou aangehaalde site, niet -kunnen- kloppen!

Laten we beginnen met het 1e bezwaar dat mene tegen Hunt heeft.

#1: Seven Hills

Hunt argues that the Whore "is a city built on seven hills," which he identifies as the seven hills of ancient Rome. This argument is based on Revelation 17:9, which states that the woman sits on seven mountains.

The Greek word in this passage is horos. Of the sixty-five occurrences of this word in the New Testament, only three are rendered "hill" by the King James Version. The remaining sixty-two are translated as "mountain" or "mount." Modern Bibles have similar ratios. If the passage states that the Whore sits on "seven mountains," it could refer to anything. Mountains are common biblical symbols, often symbolizing whole kingdoms (cf. Ps. 68:15; Dan. 2:35; Amos 4:1, 6:1; Obad. 8–21). The Whore’s seven mountains might be seven kingdoms she reigns over, or seven kingdoms with which she has something in common.

The number seven may be symbolic also, for it often represents completeness in the Bible. If so, the seven mountains might signify that the Whore reigns over all earth’s kingdoms.

Even if we accept that the word horos should be translated literally as "hill" in this passage, it still does not narrow us down to Rome. Other cities are known for having been built on seven hills as well.

Even if we grant that the reference is to Rome, which Rome are we talking about—pagan Rome or Christian Rome? As we will see, ancient, pagan Rome fits all of Hunt’s criteria as well, or better, than Rome during the Christian centuries.

Now bring in the distinction between Rome and Vatican City—the city where the Catholic Church is headquartered—and Hunt’s claim becomes less plausible. Vatican City is not built on seven hills, but only one: Vatican Hill, which is not one of the seven upon which ancient Rome was built. Those hills are on the east side of the Tiber river; Vatican Hill is on the west.

De visie van Hunt wordt hier, zo het lijkt, om zeep gebracht en als onjuist bestempeld. Met veel misbaar worden de essentiële bewijzen die de Bijbel ons leert, ontkent. Laten we wel beseffen dat de Bijbel Gods autoriteit draagt ( 2 Petrus 1:19-22) niet van een mens, dus ook niet van de Paus. vandaar dat de RK kerk de mensen een andere, aangepaste Bijbel voorhoudt of hen mank laat gaan aan een (dag-)missaal.

Maar laten we terugkeren naar de 7 heuvelen. Het gaat in de verzen van Openbaringen 17 niet om de Paus of het Vaticaan, maar over de onreine vrouw die op de 7 koppen zit en staat symbool voor de 7 rijken die Satan misbruikt voor zijn doel.
Dat zijn vervolgens: Egypte, Assyrië, Babylon, Medo-Perzië, Griekenland en tenslottte het Romeinse Rijk I en II. We leven nu in II.
Een onreine vrouw stelt een dwalende kerk voor. Maar zo`n kerk heeft evengoed een Koning. Satan werkte eerst verborgen achter de wereldmachten (vers 8:11) en treed daarna steeds vaker op de voorgrond en kan zich, door de perfecte misleiding zonder zich te hoeven verbergen, openlijk op de voorgrond. De mensen zijn door de onreine vrouw en haar Koning zo verblind, dat ze geen verschil meer kunnen onderscheiden tussen Christus en de afgod christus, de Duivel die zich uiteindelijk als de opgestane christus voor zal doen. Echter wie het Evangelie goed bestudeerd onder de leiding van de Heilige Geest, kan weten dat Christus is opgevaren naar de Hemel en op een teken van Zijn Vader én God, ,naar aarde zal terukeren in de Hemelse stad Jeruzalem.

Christus kan dus helemaal niet op aarde zijn, noch als Satan, noch in de verborgenheid van een heidense kerk met een Vader, die zich -als mens- Heilig laat noemen.
Door wie wordt de Paus aanbeden en zijn heidense kerk? En waardoor? Door zijn geheimenissen, en verborgenheden, en dus is de kans groot dat zij die het Indentiteitsteken van die Kerk, de zondag onderhouden, deel hebben aan het Grote Babylon. Wij kunnen dus onbewust deel hebben aan zaken, die ons niet tot redding maar ons tot de afgrond zijn. Aanbiddende de "god van het mysterie" (Saturnus).
De oorspronkelijke naam van Rome was oorspronkelijk Saturnia.

Dat De RK kerk in het verborgene leert bidden, en de mensen dus geen enkel idee hebben wat en waarom ze bidden, weten zij dus ook niet  zij niet Christus, maar de Draak aanbidden:

zie hier: In de litanie van de Mis wordt de gelovige geleerd om als volgt te bidden;

"God Verborgene, en mijn Verlosser, heb medelijden met osn. (M`Gavins Protestant, deel II, pagina 79  1837).
Vanwaar kan dit "God Verborgene" anders komen, dan van de oude verering van Saturnus, de Verborgen God. Zoals het Pausdom deze Babylonische  god onder de naam van St. Dionysius en St, Bacchus " de martelaar" heeft gecanoniseerd, zo is hij onder de naam Saturnus ook in de kerkkalender terechtgekomen, want 29 maart is het feest van "St. Satur", de martelaar (Chamber Book of Days page 435)

God leert ons duidelijk om geen stereren, maan of de zon te aanbidden. Toch worden sommigen van ons daartoe aangezet, in het verborgene!

Openbaring 13:9 Indien iemand oren heeft, die hore

Openbaring 13:8 En allen die op de aarde wonen, zullen hetzelve aanbidden, welker namen niet geschreven zijn geschreven in  het boek des levens, des Lams. Dat is geslacht is van de grondlegging der wereld.

Punt 1 van de Whore of Babylon, kan dus in de prullenbak!

Besef dat, waar ik de Rooms Katholieke kerk kan rechtvaardigen, dat ook zal doen. We kunnen er immers niet omheen dat de RK kerk als wereldkerk, voor de wereldse mens evengoed een waarheid is,  als Christus in de Hemel voor de Geestelijke Jood.
Zelfs het Pausdom erkent dat er twee soorten christenen zijn: zij die Christus navolgen (Sabbat) en zij die de kerk van Rome alle eer geven (zondag). Wellicht komen we daar nog op terug, want ook hierin is de RK kerk als Gezagdrager zeer oprecht!

Bedenk ook dat ik voor vele Rooms Katholieke mensen veel repect heb, zoals de zusters en broeders die zich, vanuit een persoonlijk hart, inzetten voor de armen en de zieken in de wereld of de geestelijke leiders van de geloofsgemeenschaappen die zich geven voor hun parocianen (vooral in Zuid- en Midden America) . Op bepaalde punten, in het onderwijs zeer goed en gefundamenteerd werk verrichten. Weet ook dat er veel RK geestelijke leiders zijn die werkelijk Christus aanbidden in  de essentie van Zijn voorbeeld. Echter door de geestelijke druk en/of intimiderende wijze van opereren van hun meeerderen, durven velen niet voor hun ware inzichten vooruit te komen.

Waar het mij om gaat is dat ik probeer aan te tonen dat de RK kerk in de essentie van zijn bestaan, niet gericht is op een verlossende Christus. Dat mag wel blijken uit het feit dat de Kerk aangeeft dat er twee verschillende soorten christenen zijn.

Overigens het Vaticaan is -wel- gebouwd op de tempel van Cybele, een Romeinse Godin.
Als er sommigen beweren dat Satan zijn -ongeestelijke- troon daar heeft opgericht, dan kan ik hun gedachte gang niet geheel afwijzen. Als we weten hoé en waarom de politici en geestelijkheid er wereld het Vaticaan binnengaat en er uitkomt, dan moeten we vrezen voor dat Instituut. En om maar even -politiek- dicht bij huis te blijven. Op 4 november 2004 bracht het, door de Amerkanen vooruitgeschoven staatshoofd van Irak; Allawi een persoonlijk bezoek aan de Paus.  Allawi de marionet van Washington.

Indien het pausdom niet dié positie zou innemen die de geestelijkheid van de wereld in banen dienen te leiden (juist door de "plaatsvervangende" positie van christus) dan waren die verantwoordingen en bezoeken van Staatshoofden toch overbodig?
Ook Condeleeca Rice, de minister van BL van de US is een trouwe en regelmatige bezoekster van het Vaticaan. Afgelopen week is zij er nog geweest i.v.m. de situatie in Libanon.

Punt #2 (Het grote-)  Babylon.

What`s in a name!

Een nogal boute uitspraak als we beseffen hoe slecht het is gesteld met de geestelijke toestand van dat Grote Babylon, de ongeestelijke stad, waar de Draak zijn bewind voert.

Openbaring 17:5

En op haar voorhoofd was een naam geschreven: het Grote Babylon, moeder van de hoeren en van de gruwelen der aarde.

Babylon staat symbool voor de onreine vrouw, een dwalende kerk, corrupt, rijk en vooral trots op zichzelf.  Het stelt Satans laatste machtsmiddel van bedrog voor. Het grote Babylon is dus niet de RK kerk, noch het Vaticaan (alleen) noch Jeruzalem, maar de ongeestelijkheid van deze aarde / wereld en daarmee vormt het de stad Groot Babylon.

De verwijzing naar Sodom en Egypte in een allegorsiche setting verwijzingen naar onze tijd, uiteraard in het licht van het NT elan.
Ik kom daar nog op terug, enige kennis van profetsiche tijdsspanne in het licht van Gods laatste oproepen ( vooral uit het boek Daniël) is dan wel handig!

Ik vul op deze posting aan!

Groet en zegen
« Laatst bewerkt op: augustus 06, 2006, 11:39:07 am door biblebook »

kajem

• geloof van HARTE
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: juli 14, 2006, 10:04:10 am »
Biblebook,

even een belangstellend vraagje tussendoor, is je achtergrond toevallig 7e dag adventist?

Kajem
Jezus leeft in eeuwigheid
Zijn shalom wordt werkelijkheid
alle dingen maakt Hij NIEUW
Hij is de Heer van ons leven

Laodicea

• Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: juli 14, 2006, 11:04:08 pm »

quote:

biblebook schreef op 13 juli 2006 om 13:01:
Beste Laocidea,

Dank voor je antwoord! Eerlijk gezegd ben ik zeer geschokt door sommige weergaven van je. Afgezien van het feit dat je het wellicht niet eens kunt zijn met schrijver/journalisten als Avro Manhatten omdat hij atheist zou zijn, mag het aan de bewijsvoering toch wel duidelijk zijn dat het Vaticaan zeer onfrisse rollen heeft gespeeld in WOII en de Vietnamoorlog.

De bewijzen liggen open en bloot voor je, inclusief alle politieke weergaven er van, gedocumenteerd tot en met.
Het gaat er mij niet om of hij atheist is, maar wat z'n agenda is. Een echte journalist is het ook niet, hij schreef eerst science fiction boeken en later is hij over de RKK gaan schrijven, dat zijn dan ook meteen de enige werken van hem die nog gelezen worden, kennelijk omdat ze in een behoefte voorzien.. Wat ik frappant von, is dat hij een vrijmetselaar bleek te zijn, dat zou z'n haat tegen de RKK kunnen verklaren. Ik wil hier best het één en ander bespreken over wat Manhattan aandraagt, maar ik ga geen boekwerk van 'tig pagina's bespreken, kies er maar een onderwerp uit, dan zullen we dat hier doorlichten.

quote:

Hij is overigens niet de enige, wie de DVD serie Total Onslaught bestudeerd van Prof W. Veith zal zich nog meer verbazen; ( 30 delige serie)
Deze ex- katholieke Professor, ooit Hoogleraar evolutietheorie in Afrika, werd als maar door zijn christelijke leerlingen gewezen op zijn onhoudbare leerstellingen aangaande de evolutietheorie. Hij begon de Bijbel te bestuderen en ontdekte dat bepaalde zaken in zijn theorieën niet klopten. Hij bekeerde zich tot de Bijbelse Verlosser en ontdekte allerlei zaken die wij als mensen en gelovigen, nodig hebben om te kunnen groeien in Christus.
De evolutietheorie bevind zich buiten mijn vakgebied en kennissfeer, dus daar zal ik verder geen uitspraken over doen, maar als je z'n levensverhaal leest, dan zie je dat z'n bekering tot het Katholicisme erg oppervlakkig is geweest, ik ben een redelijk verse Katholiek, maar ik herken zo dat hij weinig kaas heeft gegeten van theologie.

quote:

Openbaring is en kan niet "natuurlijk" en dus vanzelfsprekend zijn, Openbaringen vinden alleen plaats door de Heilige Geest:
Dan heb je niet begrepen wat ik bedoel, ik zei dat de Schriftuurlijke openbaring en en de natuurlijke openbaring niet met elkaar in conflict kunnen zijn, de Bijbel liegt niet, evenals Zijn schepping geen leugen is en niet met de Bijbel in tegenspraak kán zijn.

quote:

Ten aanzien van Mw Sadik; zij heeft helemaal niets verzonnen. Haar bezoek aan die bijeenkomst in Cairo werd vooraf gegaan door haar bezoek aan de Paus in maart 1994.
Zij bezocht de Paus alleen maar om hem om advies te vragen en de situatie van de vrouwen in de arme landen, met name Zuid Afrika en Zuid Amerika te schetsen en te overzien. Zij had vertrouwen in het bezoek, zoals alle politici t.a.v. de Paus en zijn Gezag. De bijeenkomst, die jezelf ook al aangeeft vond in juni 1994 plaats!

De paus echter was en kon het niet eens zijn met het feit dat er een zo groot mogelijke keuze aan anti-conceptiemiddelen was voorgesteld in de opvang- en behandelingscentra`s van de VN, die opgericht zouden worden. Daarom had de Paus de verantwoording bij die vrouwen gelegd van hun positie; hij gaf gewoon de vrouwen de schuld van hun situatie, om zo de Kerkwetten te kunnen handhaven. In deel 8 van haar reeks De Paus als Supermacht werden de feiten in het Belgsiche blad HOMU, in november 1996 duidelijk voor elke lezer, uitééngezet.

Dat de Paus dus zijn tegenmaatregels had getroffen zal dan geen wonder heten. Zijn wil is wereldwet want alle koningen der aarde zijn afhankelijk van Zijn gezag.. Diplomatiek werd er dan ook met ergenis naar de voorstellen en ideeën van Mw Sadik aangekeken, zal wel zijn. Hij heeft overal zijn handlangers. Ze had, hierbij dus, buiten de waard gerekend. Geen wonder dat de Paus zich zo gedroeg tijdens haar bezoek aan het Vaticaan. De Paus als Koning over alles, kon zich zo`n houding met gemak permiteren. Allen volgen het Beest immers na! Ik herinner me een opmerking van Mw. L. van der Laan, politica van D66 die, tijdens haar zitting in het EU parlement, het opviel dat er regelmatig Geestelijken van het Vaticaan zich binnen de EU organisatie bewogen. Ik heb getracht haar uit te leggen waarom.

Dat wat dus The Catholic Family & Human Rights schrijft is dus volkomen in overeenstemming met dat wat Mw Sadik wel en niet kreeg of verwachtte. Niets bijzonders. Mijn betoog ging er om, om aan te geven hoe een Kerkvorst zich werkelijk gedraagt, terwijl dat niet overeenstemt voor een waardig vertegenwoordiger, ja zelfs een Plaatsvervanger van Christus, hier op aarde (wat dus bewezen, niet kan)
Het is maar de vraag of dat incident uberhaupt heeft plaats gevonden, Nafis Sadik is de enige bron, twee recensenten van de politieke biografie van JPII zetten er dan ook terecht hun vraagtekens bij. Onderweg kwam ik trouwens nog een aardig artikel tegen dat de praktijken van radicalen zoals Nafis Sadik aardig schetst.

quote:

HUMO geeft weer wat Mw Nafis Sadik ervoer, zonder ook maar één woord met de Paus te hebben gewisseld. Je zult begrijpen dat de redaktie van HUMO wel heel goed wist wat ze schreven en waarom, want wie hier in Belge iets tegen de Staatskerk publiceert, wordt sterk in de gaten gehouden, er zijn zelfs al scholen strafrechterlijk vervolgd, omwille van hun onderwijsprogramma, dat niet strookt met de "wettelijke" voorschriften van onderwijs.
Als ik deze karakterisering van HUMO zie, vraag ik me af het wel zo'n geschikt blad is voor een Christen. Als ik de Belgische grondwet even doorblader, en dan speciaal de artikelen 20, 21, 22 en 181, dan blijkt uit niets dat de RKK de staatskerk is.

quote:

Je aangegeven weerleggingen aangaande het boek de Twee Babylons en de ontkenningen die daarin zouden zijn gepubliceerd kan ik, op dit moment niet verifiëren.
De beweringen van A. Hislop, staan niet op zichzelf. Er zijn meerdere peresonen die zulke feiten en bewijzen -later- openbaar hebben gemaakt (zie Prof W. Veith)
Dat doet dan het ergste vrezen voor de theologische kwaliteiten van zoöloog Walther Veith.

quote:

In zijn boekwerk De twee Babylons, wordt bij elk Hoofdstuk aandacht gegeven aan voetnoten, die de beweringen of inzichten staven.
Veelal komen deze voetnoeten, als aanwijzingen gewoon uit de gegevens van de Rooms Katholieke kerk zelf. Ook alle figuren van heidense oorsprong toegepast in de liturgie en /of catechismus danwel visuele benadrukking van bepaalde geloofsvragen, worden niet alleen omschreven maar ook wordt aangegeven waar de figuren vandaan komen en in welk religieus kader ze geplaatst zijn. Alles wat A. Hislop schrijft is wordt uitgebreid verantwoord door verwijzingen naar de bronnen. (blz 307 t/m 403 met hééél veel Rooms Katholieke bronvermeldingen) Wees niet bang Laocidea, alles zal geopenbaard worden, zoals Openbaringen ons leert. En God gebruikt daarvoor mensen, uit volkeren en elk millieu.
Ik heb hier en hier vrij uitgebreide recensies gevonden van het werk van Hislop. Daaruit blijkt onomstotelijk dat Hislop grote fouten heeft gemaakt in zijn werk, en wat erger is, zijn werk wordt ook op anti-christelijke sites gebruikt, om niet alleen het katholicisme, maar het gehele Christendom als een heidense vervalsing neer te zetten.

quote:

Wat wil je nu aantonen inzake A. Hislop. en wat heeft zijn kerkbezoek of lidmaat met zijn boeken te maken.
Dat hij lid was van een nogal vrijzinnige kerk die gaandeweg de Bijbel erg in twijfel ging trekken.

quote:

Aangaande je verwijzing naar zaken als de zondagviering of hoe Christelijk Sabbatisten eigenlijk zijn, moet ik ook hier verwijzen naar wat Christus daar over leert en Hij (als auteur van Openbaringen door Johannes op Patmos) graag wil dat we door de Heilige Geest -leren- begrijpen wat deze laatste boodschappen voor de trouwe Bijbel-gelovige, voor hen betekenen kan, nu de wederkomst zo nabij is!

Je haalt m.b.t. de zondagviering en de, negatieve, visie aangaande Sabbatisten, Christus door de mangel en vergeet dat God de Vader zelf wist dat zowel de zondag als de Sabbat strijdpunten zouden worden om Zijn Hemels -Geestelijk- Rijk neer te halen:

Hij schrijft dat in Zijn Boek de Bijbel in Daniël 7:25

Onze Hemelse Vader leert dat die Sabbat door Zijn vijanden zou worden bestreden en aangevallen, tot aan het einde. Dus Laocidea wees ook hierin geen verkeerd voorbeeld met de bokken en denk ook niet iets nieuws te melden, God ging je voor!
Vooralsnog zijn het vooral de Sabbathisten die met iets nieuws kwamen, zolang bestaan ze nog niet. Maar ik zal er een nieuw topic over openen.
Citaat

Laodicea

• Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: juli 14, 2006, 11:29:32 pm »

quote:

Laten we wel beseffen dat de Bijbel Gods autoriteit draagt ( 2 Petrus 1:19-22) niet van een mens, dus ook niet van de Paus. vandaar dat de RK kerk de mensen een andere, aangepaste Bijbel voorhoudt of hen mank laat gaan aan een (dag-)missaal.
Leg eens uit?

Laodicea

• Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: juli 15, 2006, 12:16:23 am »

quote:

Christus kan dus helemaal niet op aarde zijn, noch als Satan, noch in de verborgenheid
Nee, Christus is in de hemel, maar gaf ons de Heilige Geest.

quote:

van een heidense kerk met een Vader, die zich -als mens- Heilig laat noemen.
Hij is niet Heilig, dat refereert aan het ambt en niet aan de persoon die het ambt vervuld, als je in de geschiedenis kijkt, zie je ook dat dat lang niet elke paus heilig wordt verklaard.

quote:

Door wie wordt de Paus aanbeden en zijn heidense kerk?
Pausaanbidding maakt géén deel uit van de Katholieke leer.

quote:

De oorspronkelijke naam van Rome was oorspronkelijk Saturnia.
Hoe kom je daar bij? Rome is afgeleid van Romulus.

quote:

Dat De RK kerk in het verborgene leert bidden, en de mensen dus geen enkle idee hebben wat en waarom ze bidden, weten zij dus ook niet  zij niet Christus, maar de Draak aanbidden:

zie hier: In de litanie van de Mis wordt de gelovige geleerd om als volgt te bidden;

"God Verborgene, en mijn Verlosser, heb medelijden met osn. (M`Gavins Protestant, deel II, pagina 79  1837).
Wees eens wat specifieker; naar welke litanie verwijs je nu precies?

quote:

Vanwaar kan dit "God Verborgene" anders komen, dan van de oude verering van Satyrnus, de Verborgen God. Zoals het Pausdom deze Babylonische  god onder de naam van St. Dionysius en St, Bacchus " de martelaar" heeft gecanoniseerd, zo is hij onder de naam Saturnus ook in de kerkkalender terechtgekomen, want 29 maart is het feest van "St. Satur", de martelaar (Chamber Book of Days page 435)
Regelrechte onzin.
1. Er is geen St. Saturnus, wél een rijtje Saturninussen én een Saturnina.
2. Geen enkele van de bovenstaande wordt herdacht op 29 maart.
3. Het is niet St. Bacchus, maar St. Bacehus, ironisch genoeg trouwens vermoord omdat ze niet wilden offeren aan Jupiter. :/
4. Er zijn maar liefst 15 verschillende Dyonisusssen (en twee vrouwelijke) waaronder één paus, ook allemaal verzonnen?

Ik snap die logica niet, dat was gewoon een normale naam in die tijd, er zijn ook genoeg Nederlandse namen die van heidense oorsprong zijn, dat maakt een dergelijk persoon niet onchristelijk. Op die manier kan je bijvoorbeeld ook zeggen dat Jesus Gil y Gil stiekem de wedergekeerde Christus was. Snap je nou wat ik op Hislop tegen heb? Jij maakt precies dezelfde fouten hier.

Laodicea

• Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: juli 15, 2006, 12:35:13 pm »
Edit: Het paste beter hier.
« Laatst bewerkt op: juli 15, 2006, 12:39:11 pm door Laodicea »

kajem

• geloof van HARTE
    • Bekijk profiel
« Reactie #12 Gepost op: augustus 02, 2006, 03:09:19 pm »
Biblebook is dus 7e dag adventist

Kajem

quote:

kajem schreef op 14 juli 2006 om 10:04:
Biblebook,

even een belangstellend vraagje tussendoor, is je achtergrond toevallig 7e dag adventist?

Kajem

E-line

• 'tôôk-toktok'
    • Bekijk profiel
« Reactie #13 Gepost op: augustus 02, 2006, 07:04:10 pm »
Modbreak:
Respectloze ononderbouwde posts verwijderd. Respect voor elkaar is ook hier voorwaarde, en discussie houdt argumentatie in.

Nunc

• En terstond kraaide een haan.
    • Bekijk profiel
« Reactie #14 Gepost op: augustus 03, 2006, 12:18:03 pm »

quote:

(..)
Dat zijn vervolgens: Egypte, Assyrië, Babylon, Medo-Perzië, Griekenland en tenslottte het Romeinse Rijk I en II. We leven nu in II.
(..)

en hoe weten we dat het om Rome I en Rome II gaat? En niet om Rome, en Nazi-Duitsland? Of Rome en land X wat over 20 jaar een rijk vormt?

quote:

(..)

Christus kan dus helemaal niet op aarde zijn, noch als Satan, noch in de verborgenheid van een heidense kerk met een Vader, die zich -als mens- Heilig laat noemen.

is dit 'Christus (..) als Satan' een typfout, of wat bedoel je hiermee?

quote:

(..)

Vanwaar kan dit "God Verborgene" anders komen, dan van de oude verering van Satyrnus, de Verborgen God.
Uit de bijbel, wellicht?

Jesaja 45:15 "Voorwaar, Gij zijt een God, die Zich verborgen houdt, de God van Israël, een Verlosser."

let wel: ik ben geen katholiek, en ik was ook niet van plan om de RKK tegen van alles en nog wat te beschermen, maar ik heb een hekel aan denkfouten en logica-fouten. Daarmee bewijs je namelijk niks.
« Laatst bewerkt op: augustus 03, 2006, 12:20:20 pm door Nunc »

biblebook

• Bekijk profiel
« Reactie #15 Gepost op: augustus 03, 2006, 01:15:42 pm »
Hallo Nunc,

Interessante vragen die je stelt. Ik zal ze spoedig mogelijk proberen toe te lichten.
Met Rome I wordt bedoeld het Romeinse Rijk als burgerlijke Staat, dat door de relatie met de Christelijke kerk, religieuze invloed kreeg door de Keizer (Constatijn= burger wetten die...) door de Geestelijke vertegenwoordiger (Rome) werden opgelegd en voorgeschreven.

De bovenbenen  van het beeld van Nebukasnessar stellen het Romeinse Rijk van Constatijn voor, terwijl de onderbenen het Romeinse Rijk van nu voorstellen. Hierbij stellen de voeten = Europa voor dat leert dat dit werelddeel nooit een éénheid zal kunnen vormen, omdat leem en ijzer geen vaste samenbindende substantie is. Zowel het politieke elan van de USA alswel de bevolkingsgroei is hoofdzakelijk vanuit Europa ontstaan. (Beest uit de aarde)
Onder andere de Franse revolutie, na de donkere middeleeuwen zijn basis geweest voor de ontwikkelingen van de democratie in de USA. De ontwikkeling van, de reformatie en de daarbij onstane godsdienstvrijheid, alsook de democratische gedachten vinden hun oorsprong in de Franse Revolutie; Geestelijk én Burgelijk!

Rome II is de fase waarin we nu verkeren. De Geestelijke macht van Rome gaat nu naar alle koningen der aarde, afzonderlijk. Zij; Rome is de werkelijke Leider der wereld.
Haar burgerlijke vertegenwoordiging vinden we in één Staat vertegenwoordigt; De USA van Amerika. Terwijl dus Rome:het Vaticaan, voor de "geestelijke aspecten" van de wereldleiding, door o.a. diplomatieke vertegenwoordiging in alle staten der wereld, zorgt de USA -als burgerwetgever- er voor dat deze wetten nagevolgd worden.
Aangezien beide machten (het één kan niet zonder het andere) met elkaar samenwerken, vaak zonder dat we het beseffen, zullen zij dan ook een doel hebben. Dat doel is exact datgene wat ook Christus doet. Een rijk vormen!

Zodra de USA én Rome de wereldkaart hebben bijgesteld tot één volk onder één leider, zullen de kerken van de genade vallen, want zij die Rome navolgen hebben dan hun Geestelijke leider en Burger wetgever gekozen en gewild. (Openbaring 13)

Exact zo is het met Christus. Hij toont ons het Rijk van de Vader, dat Geestelijk is door de Heilige Geest, maar niet van deze aarde is. De Paus kan dus ook nooit een vertegenwoordiger van Christus zijn, noch diens gezag op aarde tonen, alhoewel hij er wel degelijk in slaagt om dat te beweren en uitdrukking te geven. Daardoor kunnen trouwe gelovigen het verschil zien en ervaren tussen  de twee machten die een Wereldkerk en Burgerstaat willen vormen: One World, One Order, en dat wat Christus navolgt; allen die verlost en gered zijn binnen het Hemels Rijk brengen. Ook hier een Geestelijke macht: De Heilige Geest en een Burger wetgever voor dat Rijk.; Gods Geest en Gods regering in het Hemels Jeruzalem.
De Persoonlijke vertegenwoordiger er van is Christus (ook door de Heilige Geest).
De Burgerwetgever is natuurlijk de Hemelse Vader; Vader én God van zowel Christus als
van de trouwe gelovigen. Voor hen geldt er slechts één wet; de Geboden cq de Decaloog welke door de Liefde van God de Vader wordt getoond. Voor alle mensen en basis voor het oordeel.

Bijzonder is dat God in Zijn Heilige Schriftwoord de beide machten op aarde die Hem n aar de kroon willen stijgen, Beesten noemt. In tegenstelling tot dat wat Hij Zijn Zoon noemt, het Lam.  Welaan zowel de wereldleiders en in het bijzonder de USA zeggen en menen dat zij in opdrachtg van God goed werk verrichten. Ook de Paus en het Pausdom zegt namens de Hemelse Vader te spreken.
Dat is on juist, alleen de Heilige Geest in het voorbeeld van Christgus kan ons tot het juiste inzicht brengen om een Hemelse God te kunnen aanbidden en na te volgen.
Er is geen mens op aarde die voor ons en/of onze fouten kan instaan, laat staan ze van ons wegnemen. Dat kan alleen de Heilige Geest in het voorbeeld van Christus`leven.
(Openbaring 22:17 /  Johannes 16:7-13 / Johannes 3:3-8 / 2 Korinthiërs  3:18 / Jesaja 8:20 / Handelingen 1:8.

Als we deze Bijbelpassages hebben gelezen en onder gebed inzicht hebben  gevraagd, zal het duidelijk zijn dat we én van het Pausdom én van de USA alsook van de wereldleiders, niet afhankelijk hoven te zijn.  Allen de Heilige Geest én Christus te belijden en na te volgen kunnen ons brengen aan de voet van het kruis en ons doen voorbereiden op een eeuwig leven  in het Hemels Konkrijk dat dan zal beginnen in het Hemels Jeruzalem en niet in een aardse heilige stad, waar ook ter wereld.

Fijne B ijbelstudie toegwenst en Gods zegen!
« Laatst bewerkt op: augustus 06, 2006, 11:40:27 am door biblebook »

Nunc

• Bekijk profiel
« Reactie #16 Gepost op: augustus 03, 2006, 01:21:31 pm »

quote:

biblebook schreef op 03 augustus 2006 om 13:15:
Hallo Nunc,

Interessante vragen die je stelt. Ik zal ze spoedig mogelijk proberen toe te lichten.
Met Rome I wordt bedoeld het Romeinse Rijk als burgerlijke Staat, dat door de relatie met de Christelijke kerk, religieuze invloed kreeg door de Keizer (Constatijn= burger wetten die...) door de Geestelijke vertegenwoordiger (Rome) werden opgelegd en voorgeschreven.

De bovenbenen  van het beeld van Nebukasnessar stellen het Romeinse Rijk van Constatijn voor, terwijl de onderbenen het Romeinse Rijk van nu voorstellen. Hierbij stellen de voeten = Europa voor dat leert dat dit werelddeel nooit een éénheid zal kunnen vormen, omdat leem en ijzer geen vaste samenbindende substantie is. Zowel het politieke elan van de USA alswel de bevolkingsgroei is hoofdzakelijk vanuit Europa ontstaan. (Beest uit de aarde)
Onder andere de Franse revolutie, na de donkere middeleeuwen zijn basis geweest voor de ontwikkelingen van de democratie in de USA. De ontwikkeling van, de reformatie en de daarbij onstane godsdienstvrijheid, alsook de democratische gedachten vinden hun oorsprong in de Franse Revolutie; Geestelijk én Burgelijk!

Rome II is de fase waarin we nu verkeren. De Geestelijke macht van Rome gaat nu naar alle koningen der aarde, afzonderlijk. Zij; Rome is de werkelijke Leider der wereld.
Haar burgerlijke vertegenwoordiging vinden we in één Staat vertegenwoordigt; De USA van Amerika. Terwijl dus Rome:het Vaticaan, voor de "geestelijke aspecten" van de wereldleiding, door o.a. diplomatieke vertegenwoordiging in alle staten der wereld, zorgt de USA -als burgerwetgever- er voor dat deze wetten nagevolgd worden.

(..)
dit is geen antwoord op mijn vraag. Hoe weet je dat we nu in 'Rome II' leven?

Laodicea

• Bekijk profiel
« Reactie #17 Gepost op: augustus 03, 2006, 09:56:30 pm »
Ik moet eigenlijk druk bezig met de studie, maar aangezien Biblebook mijn post verder negeert, toch even een paar puntjes. :)

quote:

Constantijn was niet bepaald één van de eerste Romeinse keizers, sterker nog, hij was één van de laatsten (in het westen). Verder had het Romeinse rijk van oudsher al een stevige vinger in de pap in religieuze aangelegenheden.

quote:

Onder andere de Franse revolutie, na de donkere middeleeuwen zijn basis geweest voor de ontwikkelingen van de democratie in de USA.
Je slaat voor het gemak de Renaissance en de Verlichting over die nog ergens tussen de Franse revolutie en de donkere middeleeuwen plaatsvonden. Ook is het misschien handig om te weten dat de Amerikaanse revolutie aan de Franse voorafging.

quote:

De ontwikkeling van, de reformatie en de daarbij onstane godsdienstvrijheid, alsook de democratische gedachten vinden hun oorsprong in de Franse Revolutie; Geestelijk én Burgelijk!
Alleen wél jammer dat de Reformatie meer dan twee eeuwen eerder plaatsvond dan de Franse revolutie, overigens waren juist Katholieken én Protestanten zware tegenstanders van die revolutie, de grootste protestantse partij in Nederland hette dan ook niet voor niets Anti-revolutionaire Partij.

quote:

Alleen de Heilige Geest én Christus te belijden en na te volgen kunnen ons brengen aan de voet van het kruis en ons doen voorbereiden op een eeuwig leven  in het Hemels Konkrijk dat dan zal beginnen in het Hemels Jeruzalem en niet in een aardse heilige stad, waar ook ter wereld.
En het onfeilbaar woord van Ellen White natuurlijk!

diak2b

• Bekijk profiel
« Reactie #18 Gepost op: augustus 03, 2006, 11:10:41 pm »

quote:

Interessant. Dus keizer Constantijn liet zich door de kerk wetten voorschrijven? Dat is werkelijk een heel nieuw gezichtspunt. Meestal gaat de anti-paapse lijn juist langs de route: "die constantijn was niet eens een christen, en hij legde de kerk zijn mening op, zie je wel dat de RKK de hoer van babylon is", maar nu is de variant dat de RKK, nog steeds de hoer van Babylon neem ik aan, aan de keizer haar wil oplegde. Is daar ook nog zoiets als, kom, hoe heet dat ook al weer, een feitelijk argument voor?
Waar beschaving en eerlijkheid botsen, zal ik maar zwijgen.

diak2b

• Bekijk profiel
« Reactie #19 Gepost op: augustus 03, 2006, 11:15:24 pm »

quote:

Laodicea schreef op 03 augustus 2006 om 21:56:
Je slaat voor het gemak de Renaissance en de Verlichting over die nog ergens tussen de Franse revolutie en de donkere middeleeuwen plaatsvonden. Ook is het misschien handig om te weten dat de Amerikaanse revolutie aan de Franse voorafging.
Stel dat je "historische feiten" van enige relevantie acht, is het ook wel leuk te weten dat de Amerikaanse revolutie en bijbehorende democratie, een buitengewoon zware invloed van Nederland heeft ondergaan. Zo is de onafhankelijkheidsverklaring van de VS nadrukkelijk geïnspireerd door de onafhankelijkheidsverklaring van Nederland (tov Spanje). De rol van het op godsdienstig gebied zo liberale Nederland, dat na het uitmoorden van de paapse geestelijkheid en het stevig onderdrukt houden van de katholieken, verder een oase van vrijheid van denken, spreken, geloven, was, zowel op politiek gebied, als financieel, als filosofisch, op het ontstaan en de ontwikkeling van de VS, is zonder enige overdrijving enorm te noemen. Het kost zelfs bijzonder weinig moeite aannemelijk te maken dat de Nederlandse reformatie op die manier één van de belangrijke fundamenten is onder het ontstaan van de VS in haar huidige vorm.

Laodicea

• Bekijk profiel
« Reactie #20 Gepost op: augustus 03, 2006, 11:17:45 pm »

quote:

(Constatijn= burger wetten die...)
Begrijp ik het goed, en volg je nu de Hislop-lijn door in de naam Constantijn het woord constitutie te lezen? Constantijn komt van het Latijnse 'constans', wat standvastig betekent.

Laodicea

• Bekijk profiel
« Reactie #21 Gepost op: augustus 03, 2006, 11:28:12 pm »

quote:

diak2b schreef op 03 augustus 2006 om 23:15:
[...]
Stel dat je "historische feiten" van enige relevantie acht, is het ook wel leuk te weten dat de Amerikaanse revolutie en bijbehorende democratie, een buitengewoon zware invloed van Nederland heeft ondergaan.
Klopt, zowel idëel als praktisch. :ja:

quote:

Zo is de onafhankelijkheidsverklaring van de VS nadrukkelijk geïnspireerd door de onafhankelijkheidsverklaring van Nederland (tov Spanje).
Adriaan van der Donck uit New York schijnt de meest directe link te zijn en ook Ben Franklin had veel banden met Nederland. Nederland was ook het eerste land dat de VS erkende.

quote:

De rol van het op godsdienstig gebied zo liberale Nederland, dat na het uitmoorden van de paapse geestelijkheid en het stevig onderdrukt houden van de katholieken, verder een oase van vrijheid van denken, spreken, geloven, was, zowel op politiek gebied, als financieel, als filosofisch, op het ontstaan en de ontwikkeling van de VS, is zonder enige overdrijving enorm te noemen. Het kost zelfs bijzonder weinig moeite aannemelijk te maken dat de Nederlandse reformatie op die manier één van de belangrijke fundamenten is onder het ontstaan van de VS in haar huidige vorm.
Zeker, wat nog steeds opvalt in de VS, is dat die verdraagzaam nog altijd relatief is richting Katholieken en in mindere mate Joden. Kennedy was tot nu toe dan ook de enige Katholiek die ooit president is geweest, en het wordt als een serieus electoraal nadeel gezien. En deze Katholiekenjagers zijn natuurlijk legendarisch:
http://www.capitalcentury.com/kkkdc.jpg

kajem

• geloof van HARTE
    • Bekijk profiel
« Reactie #22 Gepost op: augustus 03, 2006, 11:30:26 pm »
Liberaal godsdienstig? Hoe zit het dan met die beeldenstorm? En ging er niet een hele kudde dopersen richting amerika vanwege die liberale houding? De vraag is of dat amerika windeieren heeft gelegd overigens.

kajem

quote:

De rol van het op godsdienstig gebied zo liberale Nederland, dat na het uitmoorden van de paapse geestelijkheid en het stevig onderdrukt houden van de katholieken, verder een oase van vrijheid van denken, spreken, geloven, was, zowel op politiek gebied, als financieel, als filosofisch, op het ontstaan en de ontwikkeling van de VS, is zonder enige overdrijving enorm te noemen. Het kost zelfs bijzonder weinig moeite aannemelijk te maken dat de Nederlandse reformatie op die manier één van de belangrijke fundamenten is onder het ontstaan van de VS in haar huidige vorm.
« Laatst bewerkt op: augustus 03, 2006, 11:31:54 pm door kajem »

Laodicea

• Bekijk profiel
« Reactie #23 Gepost op: augustus 03, 2006, 11:40:07 pm »

quote:

kajem schreef op 03 augustus 2006 om 23:30:
Liberaal godsdienstig? Hoe zit het dan met die beeldenstorm?
Dat was dan ook tegen de Katholieken. ;)

quote:

En ging er niet een hele kudde dopersen richting amerika vanwege die liberale houding?
Nou kan ik me de angst die men tegenover hen had wel enigzins voorstellen.

quote:

De vraag is of dat amerika windeieren heeft gelegd overigens.
Hebben ze vast veel baat bij gehad, aan de andere kant denk ik dat een hoop extremiteiten tijdens de opwekkingen ook hun voorafspiegelingen hadden in Münster.:)

kajem

• geloof van HARTE
    • Bekijk profiel
« Reactie #24 Gepost op: augustus 03, 2006, 11:56:18 pm »
Er waren dan ook een paar gekken bij daar te munster. Maar die menno simons viel volgens mij wel mee. Op die groep doelde ik meer eigenlijk. Voor hen zat er tijdens de reformatie ook een aardig zwarte keerzijde aan de medaille.

Nog even een "spectaculaire" link in verband met de hoer van babylon. Wat moet je daar nou van denken.

http://home.hetnet.nl/~fm-ter-horst/EuroBabel.htm

kajem

quote:

Nou kan ik me de angst die men tegenover hen had wel enigzins voorstellen.
« Laatst bewerkt op: augustus 04, 2006, 12:18:42 am door kajem »

diak2b

• Bekijk profiel
« Reactie #25 Gepost op: augustus 04, 2006, 12:42:51 am »

quote:

kajem schreef op 03 augustus 2006 om 23:56:
Nog even een "spectaculaire" link in verband met de hoer van babylon. Wat moet je daar nou van denken.

Daar moet je van denken:

- Geen onderwep zo idioot of een grotere idioot weet er wel een uitwerking van de apokalyps in te zien;
- Wat is internet toch een prachtig medium, de grootste onzin kan er ineens zo mooi uitzien;
- He, toch opmerkelijk hoe makkelijk je die ene tekst kan plakken op vrijwel iedere historische gebeurtenis, wellicht een reden om eens op te houden overal maar eindtijdsignalen in te zien;
- Al het voorgaande.

dingo

• Bekijk profiel
« Reactie #26 Gepost op: augustus 04, 2006, 09:32:24 am »
De hoer van Babylon is overal en nergens, een veelkoppig monster dat elke keer dan hier dan daar haar kop opsteekt. Is er ergens oorlog, egoïsme, hebzucht, hedonisme, geweld etc. dan is de hoer van Babylon nooit ver weg. Was het maar zo makkelijk dat je een organisatie of land aan kon wijzen als schuldige.

Laodicea

• Bekijk profiel
« Reactie #27 Gepost op: augustus 04, 2006, 10:11:52 am »

quote:

dingo schreef op 04 augustus 2006 om 09:32:
De hoer van Babylon is overal en nergens, een veelkoppig monster dat elke keer dan hier dan daar haar kop opsteekt. Is er ergens oorlog, egoïsme, hebzucht, hedonisme, geweld etc. dan is de hoer van Babylon nooit ver weg. Was het maar zo makkelijk dat je een organisatie of land aan kon wijzen als schuldige.
Ik denk wel dat vlak voordat Jezus terugkomt, de antichristelijke krachten zich zullen verenigen, maar je moet inderdaad altijd voorzichtig zijn in het identificeren er van.

Wat voor mij wel een eye opener was, is de gruwelijke hekel die men in de New Age wereld aan de RKK heeft, dat was voor mij toch wel een teken dat de RKK=hoer van Babylon these niet juist is, naast een hoop andere argumenten uiteraard.

biblebook

• Bekijk profiel
« Reactie #28 Gepost op: augustus 06, 2006, 08:50:09 am »
Hallo Kajem,

Ik ben in eerste instantie Bijbels Christen. Kerken zijn organisaties die, in deze wereld, hen een plaats geven om samen te komen om hun God of goden te aanbidden en te leren kennen.
Ik heb, inderdaad, Adventistische achtergronden, echter sinds ik in België woon, niet meer!
Dat wil zeggen sinds 3 jaren dus. De Adventkerk glijdt af naar een kerk die het, over het algemeen,  met de wereldkerken goed kan vinden. Christus wijst er op dat zij die het Grote Babylon geestelijk niet verlaten, deel zullen hebben aan haar plagen. Het is de Heilige Geest die leidt, dus ook hierin.
Het geloof in Christus is dan ook niet gebaseerd op één bepaalde denominatie maar op Christus alleen, die wijst op het Rijk van Zijn Vader en God. Vandaar dat Gods volk (Geestelijke Joden dus) niet uit één bepaalde kerk voort zal komen, maar uit "alle taal, natie, stam en volk= Overblijfsel) Derhalve heeft dus ook geen enkele kerk de -volledige- waarheid.
Wél is het zo dat mij opvalt dat veel kerken, waaronder dus ook de Adventkerk ( de leiding)van vandaag, lijken slordig om te gaan met het aan hen gegeven elan van profetie en geestelijke waarheden.

Dat wil echter niet zeggen dat het fundament van de Adventkerk op zich verkeerd is. Gods plannen en fundamenten gegeven aan bepaalde mensen of groeperingen zijn altijd "goed".
Veelal ontbreekt het de meeste mensen aan moed en kracht om de aan hen gegeven kennis gewoon uit te spreken onder leiding van de Heilige Geest en het Levende Schriftwoord. Ik ben er -persoonlijk- van overtuigd dat de fundamentele boodschap van de Adventkerk op zich juist is.
Maar het is net zo als met het volk Israël van het OT, men neigt meer en meer naar de wens en wil, de wereld te dienen in plaats zich te laten dienen door Christus.
Door de moderne communicatie-middelen wordt de wereld gelijk een dorp.

Eén week geleden vroeg ik bijv. DVD info aan over de aanslag op het  WTC  9/11/2001.
Afgelopen donderdag lag de DVD in een papieren hoesje in de bus.
Juist doordat we meer en meer "buren" van elkaar worden, ook al wonen we geografisch honderden kilometers van elkaar verwijderd, door de moderne communicatiemiddelen en in de toekomst verdere verfijningen daarvan, zullen er geen grenzen meer  bestaan, o.a. daardoor  lopen we het risico ons veilig en gemakkelijk te voelen, terwijl de -geestelijke moordenaar- ons ongeschikt maakt voor het Hemels Koninkrijk. Schijnvrede en schijn-heligheid zijn dan een mythe geworden net zo als de politiek en de ongeestelijkheid van deze wereld, in plaats van werkelijkheid in een Hemels Koninkrijk als ook het eindeloos streven van de mens zichzelf te kunnen rechtvaardigen en in dat licht een volmaakte wereld op te richten.  (Openbaring 13)
« Laatst bewerkt op: augustus 06, 2006, 08:53:23 am door biblebook »

biblebook

• Bekijk profiel
« Reactie #29 Gepost op: augustus 06, 2006, 09:17:12 am »
Laocidea schreef;

Ik denk wel dat vlak voordat Jezus terugkomt, de antichristelijke krachten zich zullen verenigen, maar je moet inderdaad altijd voorzichtig zijn in het identificeren er van.

Je stelling is juist! Maar geleid door de Heilige Geest worden mensen zich bewust van de essentie van die indentificatie. Zo is het duidelijk dat de Geestelijkheid van Rome én de USA de twee leidinggevende organisaties zijn, die de twee Beesten steun geven.
Beesten staan voor de personificatie van een hogere macht. Een geestelijke én een burgerlijke. Zo is Christus het Lam, die een hogere macht boven zich heeft staan, namelijk
Zijn Vader én God. Christus, als Lam vertegenwoordigt zowel het Geestelijke als het Burgerlijke aspect van het Koninkrijk zijns Vader. De wet wordt door Hem zowel in Geest als Gerechtigheid aan ons getoond. Die wet is ook de basis van het oordeel. De gehele wet dus!

De wereld heeft exact dezelfde structuur: Een Geestelijke vertegenwoordiger Rome
Een burgerwetgevende macht, die doet wat het 1e Beest zegt. de USA.
Door Bijbelstudie en leiding van de Heilige Geest zal God er voor zorgen dat wij  leren inzien wie die machten zijn, en daardoor de zonde aan het licht brengen. Immers door de wet leert men zonden kennen.

Door het gedrag en houding kan men veel verhullen (Het Beest doet zich voor als het Lam Openbaring 13) maar alles zal aan het licht komen.
Alle leiders der wereld en hun politike-religieuze plannen bestaan op grond van dubbele agenda`s. Satan is de Overste van deze wereld, laten we dat beseffen!

Geen land ter wereld dat 'onafhankelijk is' van de USA of Rome. Ook Israël speelt een ' dubbele rol'. Als onschuldige staat inzake haar "Joodse"  traditie en geplaagd door een verschrikkelijk oorlogsverleden (opzet en doel van wereldleiders) heeft ze deel aan het geweld in deze wereld, gedwongen in de positie van slachtofferstaat (door de vrijmetselarij in 1948 /England). Maar in feite doet het precies wat de USA wil. De USA werkt aan een Vernieuwde Amerikaanse Eeuw, waarbij Wallstreet en Olie de belangrijkste steunpilaren zijn. NOOT: Paus Johannes Paulus II had de hoogste graad binnen de Vrijmetselarij.

Haar oorlogsplannen zijn daar deel van. Het wordt ook wel de One World Order genoemd, waarnaar men streeft en allen volgen het Beest in verwondering na.

Je zult ook spoedig ervaren dat na Libanon, Iran en andere Arabische Staten zullen vallen door het oorlogsgeweld van Israël en de USA.

Soms heeft de wereld of een volk een schokkende ervaring nodig om de 'Beestachtige' plannen van de Duivel te accepteren. Zo was het met Pearl harbor -1942, Vietnam 1960 en Irak. Over de werkelijkheid van Shanksville 1993 -waarbij een vliegtuig neerstortte en er achteraf geen vliegtuig te bespeuren viel alsook de inzittende als sneeuw voor de zon waren verdwenen, toch werden ze door de USA Government " bijgezet" en herdacht, dat in het verlengde van de aanslagen van 9/11 2001 maar te zwijgen. Satan maar dan ook haar aanhangers, voor zover dan, kunnen wonderen verrichten die niemand zonder Heilige Geest zal kunnen begrijpen. Zelfs de meest trouwe Christenen en navolgers van de Heiland lopen elke dag gevaar te worden misleid. Vandaar de oproep om 'voortdurend te bidden'.

Laten we ons onderwijzen door de Heilige Geest  in het voorbeeld van Christus, dan kunnen we wellicht nog mensen tot discipelen van Christus maken, ook al is dat zelfs niet onze verdienste.

Met groet en zegen!

biblebook

• Bekijk profiel
« Reactie #30 Gepost op: augustus 06, 2006, 11:43:21 am »
Hallo Laocidea,

Je schreef:

1

Constantijn was niet bepaald één van de eerste Romeinse keizers, sterker nog, hij was één van de laatsten (in het westen). Verder had het Romeinse rijk van oudsher al een stevige vinger in de pap in religieuze aangelegenheden.

Constatijn werd de eerste christelijke keizer en liet zichzelf én een afbeelding van, christus op de munten oersen, die in zijn Rijk gebruikt werden. Hij was het eerste Staatshoofd dat zich verbond met de Kerk van Rome. Inmiddels vervallen tot een heidense kerk (rode paard uit Openbaring 6)

2

Laten we wel beseffen dat de Bijbel Gods autoriteit draagt ( 2 Petrus 1:19-22) niet van een mens, dus ook niet van de Paus. vandaar dat de RK kerk de mensen een andere, aangepaste Bijbel voorhoudt of hen mank laat gaan aan een (dag-)missaal.
Leg eens uit?

Laten we eerst eens kijken wat de Heilige Schrift er over zegt;

2 Petrus 1:19-22

En wij hebben het profetisch dat zeer vast is, en gij doet het wel dat gij daarop acht slaat, als op een licht, schijnende in een duistere plaats, totdat de dag aanlichte, en de morgenster opga in uw harten.
20 Dit eerst wetende, dat geen profetie der Schrift is van eigen uitlegging;
21 Want de profetie is voortijds niet voortgebracht door den wil van eens mensen, maar heilige mensen Gods, van den Heilige Geest gedreven zijnde, hebben ze gesproken.

Zodra er dus een kerk is die beweerd dat de Bijbel niet nodig is voor verdere studie, en dat slechts een door die specifieke kerk een boekje wordt bedacht dat de Bijbel vervangt, het Missaal net zoals de Mormonene dat doen met de "bijbelachtige boekwerken van Smith" die meent aanvullingen op de Bijbel te moeten openbaren, dan is zij van de gave der profetie gevallen en leeft zij in een duistere wereld, zoals vers 19 ons leert.

Bovendien leert Rome vanuit haar mystieke en vooral duistere Vaticaan aangaande de (RK) Bijbel het volgende op grond van het 2e Vaticaanse Concilie 6e hoofdstuk:

Het is de taak der bisschoppen-bij wie de apostolische leer berust (Ireanus)- de hun toevertrouwde gelovigen op geëigende wijze tot een goed gebruik van de goddelijke boeken te brengen.

Is het Geloof een gebruik met een handboek, of een Geestelijk groei cq bekeringsgroei van de mens, waarbij het Schriftwoord een Levend Woord wordt, Geestelijk wet te verstaan door de Heilige Geest geleid en -alleen- in het voorbeeld van Christus tot de verheerlijking kan leiden.

Zoals de RK bijbel die ik voor me heb, beweerd, dat de verkondiging van het Schriftwoord belangrijk is, maar gaat men voorbij aan het feit dat niet het Schriftwoord tot de verlossing leidt, maar het Levende aspect van de Heilige Geest. De Rooms Katholieke kerk maakt van de Bijbel een Geschrift zoals ook de Schriftgeleerden dat deden; Geen wonder dat zij in deze Willebrord vertaling verwijzen naar de Joodse leer. Ook de Islaam leert dat de Koran uit het hoofd gekend moet worden. Net zoals de Joden dat moesten ondergaan.
De RK kerk ontneemt, in de meeste gavallen, de mensen hun relqatie met het Levende Schriftwoord omdat én zij zelf door Bisschoppen af andere Geestelijken de Bijbelles voor laten lezen aan de RK gelovige of er zelf maar een mooi verhaal van maken, notabene vanuit de grondtekst. Tot slot eindigt de intro van de Willebrord Bijbel met het verzoek om de Bijbel te nemen als gids voor het leven. Als de Bijbel een gids voor het leven is,  dan moeten de rk gelovigen nu al toch de meest uitmuntende hemelbewoners gerekend moeten worden, volgens Rome.

Laocidea je beweert nog een hoop te moeten studeren. Wel als ik aan mijn kleinkind van 15 jaar vraag, terwijl ze met haar dikke boekwerk " Godsdienst" voor haar neus zit, -waar woont God- en zij haar schouders ophaalt, dan begrijp ik precies waar de RK kerk haar onderdanen wil hebben. Algehele gehoorzaamheid aan de Paus. Aanbidding van de Paus is de essentie van Rome. Als nu alle Staatshoofden ertoe verplicht worden; waarom ontken jij dat dan?

Door eigen werken worden we niet zalig nog verlost. De Bijbel is een gids om het Evangelie in relatie met Christus en de Heilige Geest persoonlijk te ervaren en niet wijzende op menselijke prestaties nog heilige mensen die ver boven een ander staan.
Vandaar dat Christus de Bijbel als een Levend Schriftwoord ziet in relatie tot een dode-letter boek vol met wetten. Vergeet ook niet dat de Kerk van Rome de Bijbel als wet toepast. In een toeristsich foldertje in Gent kwam ik de stelling tegen dat de Kerk in het verleden veel invloed had in het dagelijkse doen van de burgers. Dat is nu nog te merken zo schrijft men in de maatschappij van vandaag. Men bedoelt feitelijk dat veel burgerwetten en ook bepaalde maatschappelijke verhoudingen binnen de Belgsiche Staat feitelijkgebaseerd zijn op kerkelijke (lees RK) wetten. Wie hier als liberaal ingestelde persoon ervaring mee krijgt, dan voelt men zich als "opgesloten"  in een politieke val.

Als we nu de historie er op na slaan inzake datgene wat dat toeristsiche foldertje beweert en dat wat men kan ervaren, dan verwijs ik naar datgene wat Christus over Caesar zegt aangaande dat wat men de Keizer moet geven en dat wat God toebehoort zoals Mattheus 22:15-22 ons leert.  Hier gaat het om wat van de keizer is en wat van God.
Als we de redernering van Christus samenvatten dan komen we tot de volgende conclusie;

Keizer verwees naar  de Burgerlijke Overheid, de plichtehn dus die de burgers de Keizer verschuldigd zijn.
Terwijl we de plichten die we God verschuldigd zijn, alleen morele en godsdienstige plichten zijn.

Satan heeft dus handig ingespeeld op de afval van de eerste kerk van het NT en hen gekoppeld aan de burgerwetgever. De Keizer. Daarmee werd de Keizer God en Keizer tegelijkertijd. Verhuld door de schijn van godsvrucht door de beeltenis van Christus op één zijde te zetten, liet Constatijn de mensen in de waan dat ziju én de Keizer én God (christus) tegelijkertijd konden dienen. En zo zerkt ook het Vaticdaan en het Pausdom. Echter we kunnen niét én de Paus dienen en Christus tegelijkertijd, alhoewel de Kerk van Rome dat wéel beweert en welfs ambieert. Als nu De Paus dan de Plaatsvervanger van Christus is dan wordt hij opdezelfde wijze aanbeden en lan hij, op grond van zijn Rijk, dat ook verlangen. Goddelijke wetten definiëren zonde en hebben betrekking op zonde, maar niet op criminaliteit.

Burgerwetten definiëren criminele handelingen. Burger wetten hebben dus te maken met criminaliteit maar niet met zonde.

Als je dus een systeem ontwikkelt waarbij Goddelijke wetten tot criminele wetten worden gemaakt, dan leg je de kerkelijke wetten onder die van de burgerwetten en zorg je er voor dat er een Burgerwetgever is die de Geestelijke wetten ten uitvoering brengt. Dat is wat Rome nastreeft, sinds Constatijn. Jezus zelf gaf dus een goed voorbeeld -toen al- van de (RK) Kerk door de "doop" van Constatijn tot eerste "christelijke" Keizer.

Vandaar dat er door geweld wordt gewerkt aan de Nieuwe Amerikaanse Eeuw ( de One World Order) Satan is op zoek naar hét systeem dat mensen die vertrouwen in een Hemels en Goddelijk systeem, dat eeuwigheidswaarde heeft, met een Onoverwinnelijke Koning,  door menselijke  burger-religieuze wetgeving, te criminaliseren en zo te kunnen veroordelen. Rome zelf kan -nog- geen burgerwetten openlijk uitvaardigen, daarvoor heeft zij een hulp nodig die dat wel kan.  Net zoals Christus en Constatijn op één munt verenigd werden, zo zal ook de USA én Rome op één munt a.h.w. verenigd worden.
Openbaring 13.

Laocidea je moet nog een hoop leren.

Die persoonlijke ervaring maakt van ons mensen voor een Hemels Koninkrijk, niet voor een aards Koninkrijk. Of wij "godvruchtig zijn" zoals al die bidprentjes beweren van mensen zal bepaald worden door onze persoonlijke relatie met Christus en de Heilige Geest. Een vloekende en alcoholverslindende gelovige die uit is op  boosaardige confrontaties, zelfs binnen zijn familie, lijkt me nu geen beeld van "godvruchtigheid" om maar even met mijn belgsiche ervaringen te pronken.

De RK kerk heeft dan wel een Bijbel en past die ook toe, maar nog steeds vanuit de Pastorale zorg van haar eigen Gezagscentrum. In onze tijd, de eindtijd tracht de Kerk van Rome steeds meer een Evangelische te zijn en juist, door die zogenaamde vernieuwingen lijkt zij ook een Oecumenische kerk én leiding te geven als een Evangelische kerk. Vergeet echter niet dat zij de Bijbel vanuit haar bastion als een burgerwetboek zal opleggen zoals de Schriftgeleerden in de tijd van jet OT volk deden.

Als Gods autoriteit inderdaad die van de Bijbel is, dan is het onnodig om de mens ervaringen met God (en niet met de Paus) te onthouden. Monopolisatie van de relatie met God is een vorm van geestelijke onderdrukking en God de Hemelse Vader laat zich nooit monopoliseren door de mens. Boeken die uit de hemel vallen zoals Paus Gregorius eens beweerde, om in England de mensen te misleiden, zullen vroeg of laat altijd stranden, omdat de Heilige Geest alleen die Persoon is welke alle leugens zal openbaren aangaande het Schriftwoord en de werkelijkheid van een  persoonlijke ervaring van verlossing zen groei (Jesaja 8:20). We hebben helemaal geen paus nodig en ook geen aardse Staat Israël, om tot verlossing of bekering te komen.

En als de Paus de Heilige Vader is in de wereld dan is hij niet iets anders. Zijn autoriteit staat boven elke verdenking. Daarom is hij ook veelvuldig in het "wit" gekeled als de zuivere plaatsbekleder van Christus voorbeeld. Plaatsbekleder of Plaatsvervanger maken voor mij geen verschil. De enige Plaatsvervanger van Christus is voor mij de Heilige Geest en dat stelt ook Christus zo. Nergens heeft Christus een mens aangesteld als Zijn Plaatsbekleder. Dat kan ook niet, want juist door de Vader en God te vragen de Heilige Geest tezenden, maakte van Christus een volmaakt mens die aangaf niet alle mensen te kunnen bereieken in de gestalte van een mens. De Paus kan alleen alole mensen bereiken door een politiek kader en religieus verband aan de wereld op te hangen. Zijn ambassadeurs verteenwoordigen hem het is een Politiek systeem dat op Geestelijke gronden is gebaseerd. Menselijke dan wel te verstaan, want het Gezagscentrum van Christus én zijn God en Vader is in de Hemel en -nergens op aarde!

Velen begrijpen nog steeds niet, blijkbaar dat het Satan is die hier de Overste is en als het Pausdom -als Machtscentrum der wereld- meent, Christus plaats te vervangen dan vrees ik dat ze de Duivel plaatsvervangen, zonder het zelf te beseffen.

Verder schreef je:

Paus aanbidding maakt géén deel uit van de Katholieke leer

Wat zegt nu Openbaring 13 daarover?

En allen die op de aarde wonen, zullen hetzelve aanbidden.........

Wie? Zij die niet in de hemelse boeken staan opgetekend, leert het Boek des Levens?

En wat houdt dan in? Dat hun doen en laten niet stroken met de wet van het hemels
Koninkrijk. Ons handelen en doen wordt afhankelijk gesteld van Gods wet (.
Ook de Paus zal dat zo doen en voorhouden aan de mensen,a ls de One World Order commissie de mensen, via electronsiche structuren zal gaan beoordelen;
Als er niet zo`n oordeel was noch van Christus noch van de Staat het Grote Babylon, dan zou er ook geen onderscheid zijn  tussen de bokken en de schapen en Christus`dienstwerk, tevergeefs! En dat van de Duivel natuurlijk ook!

Ik zal je de unieke uitspraken van de RK kerk zelf maar besparen waarin zij duidelijk leren dat de Paus het cxentrum van de aanbidding is, juist omdat hij de Plaatsvervanger van Christus is. Immers, daar waar de Bisschop is, is Jezus. Dus men beweert dat Christus op aarde aanwezig is!
« Laatst bewerkt op: augustus 06, 2006, 01:44:53 pm door biblebook »

diak2b

• Bekijk profiel
« Reactie #31 Gepost op: augustus 06, 2006, 05:15:56 pm »
Puur voor de zekerheid: heb je de Willibrord 1995 of de Willibrord 1978?

Laodicea

• Bekijk profiel
« Reactie #32 Gepost op: augustus 06, 2006, 09:23:18 pm »

quote:

biblebook schreef op 06 augustus 2006 om 11:43:
Constatijn werd de eerste christelijke keizer en let zichzelf én een afbeelding van, christus op de munten oersen, die in zijn Rijk gebruikt werden.
Dat was niet het punt wat je maakte, je schreef:

quote:

Het Romeinse rijk had altijd al grote religieuze invloed, het was verplicht om de keizer te aanbidden, en het was altijd al een burgerlijke staat (res publica). Bovendien schrijf je de naam van hem verkeerd, het was Constantijn. En zoals Diak2b al aangeeft, normaal ligt de focus juist altijd op de bemoeizucht van Constantijn met de Kerk, niet andersom.

quote:

biblebook schreef op 06 augustus 2006 om 08:50:
Ik ben er -persoonlijk- van overtuigd dat de fundamentele boodschap van de Adventkerk op zich juist is.
Dus jij staat achter de aantoonbaar valse profetieen van Ellen White?

quote:

biblebook schreef op 06 augustus 2006 om 09:17:
NOOT: Paus Johannes Paulus II had de hoogste graad binnen de Vrijmetselarij.
Dit is een zware beschuldiging, dus die ga je wel even hard maken hoop ik? En dan geen vage sites, maar gewoon duidelijk algemeen geaccepteerd bewijs. Het is overigens niet erg handig voor een Paus om vrijmetselaar te zijn om vervolgens het verbod voor Katholieken om toe te treden tot de Vrijmetselarij nog eens extra te benadrukken. De pot verwijt de ketel overigens dat íe zwart ziet, want het grootste gedeelte van jouw argumentatie was gebouwd op de werken van Avro Manhattan, die zelf een vrijmetselaar was.

quote:

Je zult ook spoedig ervaren dat na Libanon, Iran en andere Arabische Staten zullen vallen door het oorlogsgeweld van Israël en de USA.
Ik weet niet of je het nieuws hebt gevolgd, maar zowel Israel als Amerika zijn niet echt succesvol in de desbetreffende oorlogen die ze op dit moment voeren.

quote:

Zo was het met Pearl harbor -1942,
Wat gebeurde er in Pearl Harbour in 1942? Vermoedelijk waren ze druk bezig met herstelwerkzaamheden, want het werd een jaar eerder gebombardeerd.

quote:

Vietnam 1960
Dit vind ik een merkwaardig jaartal, meestal laat men de oorlog in Vietnam beginnen bij het Tonkin incident, daar waar het de deelname van de Amerikanen betreft, of bij de terugtrekking van de Fransen in 1956, desnoods zou je het al kunnen laten beginnen bij de start van de eerste Indochinese oorlog in 1946, maar waar het jaartal 1960 vandaan komt, is me volkomen onduidelijk.

quote:

Over de werkelijkheid van Shanksville 1993 -waarbij een vliegtuig neerstortte en er achteraf geen vliegtuig te bespeuren viel alsook de inzittende als sneeuw voor de zon waren verdwenen, toch werden ze door de USA Government " bijgezet" en herdacht, dat in het verlengde van de aanslagen van 9/11 2001 maar te zwijgen.
Dit vind ik werkelijk een grof schandaal, hoe verantwoord je dat aan de nabestaanden van de inzittenden van dat vliegtuig? Helden waren het, die de kapers weerhouden hebben het vliegtuig in het Witte Huis te lateb vliegen! Hoezo viel er achteraf geen vliegtuig te bespeuren?
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/thumb/6/68/P200062.jpg/776px-P200062.jpg

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/thumb/1/13/P200061.jpg/776px-P200061.jpg

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/thumb/9/90/P200066.jpg/776px-P200066.jpg

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/thumb/4/4a/P200065.jpg/776px-P200065.jpg

http://www.aetv.com/flight_93/images/photogallery/photogallery_flight93_15.jpg
Zelfs de meeste conspiracy sites hebben gelukkig het lef niet meer om te ontkennen dat dat vliegtuig echt is gecrashed. :/

quote:

vandaar dat de RK kerk de mensen een andere, aangepaste Bijbel voorhoudt of hen mank laat gaan aan een (dag-)missaal.
...
De RK kerk heeft dan wel een Bijbel en past die ook toe, maar nog steeds vanuit de Pastorale zorg van haar eigen Gezagscentrum.
Dit vind ik niet echt een duidelijk antwoord op mijn vraag, jij stelt dat de RKK haar gelovigen een aangepaste Bijbel voorhoudt, ik stel voor dat je ook dit onderbouwd met een betrouwbare bron.

quote:

Laocidea je beweert nog een hoop te moeten studeren. Wel als ik aan mijn kleinkind van 15 jaar vraag, terwijl ze met haar dikke boekwerk " Godsdienst" voor haar neus zit, -waar woont God- en zij haar schouders ophaalt, dan begrijp ik precies waar de RK kerk haar onderdanen wil hebben. Algehele gehoorzaamheid aan de Paus. Aanbidding van de Paus is de essentie van Rome. Als nu alle Staatshoofden ertoe verplicht worden; waarom ontken jij dat dan?
Dat studeren sloeg op iets heel anders, namelijk op mijn studie die ik volg, en dusdanig veel tijd vergt, dat ik niet altijd en overal maar kan reageren op de eerste de beste uit de lucht gegrepen beschuldiging. Daarom focus ik me vooral op de punten die aantoonbaar onjuist zijn, profetieen, zoals je je ingevingen noemden, moeten nou eenmaal 100% juist zijn, en dat zijn die van jou aantoonbaar niet. Ook maak je gebruik van zeer dubieuze en niet zelden verklaart antichristelijke bronnen, wat ook niet al te positief is. En bewijs maar eens ondubbelzinnig dat alle staatshoofden de Paus moeten aanbidden.
« Laatst bewerkt op: augustus 06, 2006, 09:57:41 pm door E-line »

Laodicea

• Bekijk profiel
« Reactie #33 Gepost op: augustus 06, 2006, 09:49:56 pm »

quote:

Laocidea je moet nog een hoop leren.

Tot nu toe heb ik de feiten anders wel beter op een rij dan jij, ga je hier ook nog even op in?

De bewering dat de RKK in België de staatskerk is.

quote:

Laodicea schreef op 14 juli 2006 om 23:04:
Als ik de Belgische grondwet even doorblader, en dan speciaal de artikelen 20, 21, 22 en 181, dan blijkt uit niets dat de RKK de staatskerk is.
De bewering dat Rome vroeger Saturnia heette

quote:

Laodicea schreef op 15 juli 2006 om 00:16:
Hoe kom je daar bij? Rome is afgeleid van Romulus.
De bewering dat de Franse revolutie aan de Reformatie voorafging.

quote:

Alleen wél jammer dat de Reformatie meer dan twee eeuwen eerder plaatsvond dan de Franse revolutie, overigens waren juist Katholieken én Protestanten zware tegenstanders van die revolutie, de grootste protestantse partij in Nederland heette dan ook niet voor niets Anti-revolutionaire Partij.
De bewering dat de Franse revolutie aan de basis lag van de Amerikaanse democratie.

quote:

Ook is het misschien handig om te weten dat de Amerikaanse revolutie aan de Franse voorafging.
Ook ben ik reuze benieuwd hoe je aan de jaartallen komt in de post hierboven.

biblebook

• Bekijk profiel
« Reactie #34 Gepost op: augustus 07, 2006, 05:43:12 am »
Hallo Laodedea,

Met dank voor je reactie! Wat opvalt is dat de door jou aangehaalde foto`s van de wrakstukken van de vliegtuigresten inzake Shanksville er zo netjes bijliggen en vooral schoon zijn. De "inslag"  waar het vliegtuig in is verdwenen is ook een beetje klein. Ik heb echter een andere inslag gezien. Ik beschik over filmmateriaal.
Heb je trouwens ook de "inslag" gezien van het vliegtuig dat het Pentagon binnenvloog in 2001?  Een gebouw van 22 mtr hoog, waar een vliegtuig van 13 mtr hoog zomaar loodrecht, haast over de grond in rolt en er dan er nog eens  in vliegt, mooi klien gaatje dan. Meubels, computers ja zelfs boeken, liggend op een lessenaar staan er onbeschadigd bij. Heel opmerkelijk is ook dat de "inslag" aan dié zijde van het Pentagon is ontstaan, waar juist een renovatie plaats had gehad en er geen "hoge pieten" aanwezig waren. Stom van de "terroristen" dan hé!

Bovendien, het Pentatgon is  het best bewaakte gebouw in geheel de VS. het is een militair opject, dat door tientallen zo niet honderden camera`s wordt bewaakt. Bovendien beschikt het Pentagon over een automatisch afweersysteem dat onmiddelijk in werking treedt als er binnen een bepaald afstand-gebied vliegtuigen binnen dringen.
Daarnaast is er een systeem dat  een alarm in gang zet dat jachtvliegtuigen, tijdig, de lucht in doen sturen om een illegaal vliegtuig te onderscheppen. Elke Staat in de wereld kent zo`n systeem, ook Nederland. Ik heb zo`n 37 jaar bij de Defensie gewerkt,  vandaar.

Zeker net allemaal defect en de militairen op vakantei, net als in de situatie van Pearl Harboir bijvoorbeeld. Tja als ik dan al die wonderverhalen hoor van inlichtingendiensten zoals de Mossad, MI6 of de FBI en CIA, dan liggen ze daar regelmatig te slapen!

Een gigantisch stalen gebouw (nr 7 FBI) stort zonder mensenhanden in elkaar. Wie de films analyseert, ontdekt vlak voor elke etage-instorting een detonatie-explosie. Zichtbaar aan de zijdelingse en regelmatige onstane drukgolfjes die vanuit de ondderliggende etages zichtbaar zijn.
Het feit alleen al dat de aanslag op de WTC gebouwen vanaf het begin gefilmd wereden tot in detail verslagen, moet bij de meesten van ons wel een lichtje doen op gaan. Ik ben zelf film-/cameraman fotograaf geweest en weet dat bepaalde opnamen van de aanslag van het WTC nooit zonder een, voorafgaande geplande regiestructuur, op zo`n wijze gemaakt hadden kunnen worden.
Stalen gebouwen kunnen wel branden maar niet instorten. Wie vooral goed luistert hoort de explosies,  dat ook door brandweerlieden wordt bevestigt evenals door experts.
Wie de beelden nauw gezet bekijkt kan weten dat zulke hoge gebouwen nooit "gecontroleerd" in elkaar kunnen storten, zonder een gestructureerde aanpak. De "blackboxen" van de 3 vliegtuigen zijn spoorloos.

Maar beste Laocedea, helaas ontdek ik een zekere theatraal gedrag bij je. Je piept en spreekt schande over mijn reactie aangaande Shanksville. Mensen die kritiek hebben in de VS op de weergave van de gebeurtenissen van de aanslag op de WTC gebouwen, worden doodgezwegen, gekleineerd of hun getuigenissen alsook bewijsstukken worden  niet aanvaard. Ze worden aangemerkt als dwazen en idioten. Dat is nou typisch voor de Beesten van Openbaring 13. En wie niet luistert zal ge-excommuniceerd worden door Rome. Ook Bush, Rumsfeld en Chaney

Zo ga jij ook te werk. je hebt kritiek op Prof. W. Veith je meent dat hij " te kort" RK geweest is om een duidelijk beeld te hebben of te schetsen van de wereldsituatie terwijl zijn ouders RK waren en hij dus gewoon de eerste communie en de plechtige communie heeft ervaren. Je meent dat A. Hislop er een potje van heeft gemaakt maar over de schandalige politiek-religieuze spelletjes van Rome in Vietnam, waar ik je overigens alle hoofdstukken van heb aangegeven, zwijg je als het graf.

Wat mij echter nog het meest opvalt is dat je in al je reacties nog geen enkele verwijzing naar de Heilige Schrift hebt gemaakt.

Lees eens het boekwerkje "De Katholieke ziekte" van Priester Rik Devillé, een Belg of zijn boekwerkje De laatste Dictatuur. misschien wordt je dan eens wakker en ontdek je via menselijke inzichten wellicht wat de Farao in Rome voor de wereld werkelijk in petto heeft

Ik zal later nog wel verder reageren op je andere punten!

Groet

Nunc

• Bekijk profiel
« Reactie #35 Gepost op: augustus 07, 2006, 11:51:57 am »
De pentagon-crash is met een (super)computer gesimuleerd, en ik krijg uit het artikel niet de indruk dat ze iets vreemds ontdekt hebben. Alleen blijkt uit de simulatie, dat het vliegtuig zelf vrij weinig 'problemen' geeft. Het verkreukelt vrijwel meteen 'on impact'. Wat wel een probleem is, is dat een vliegtuig een vliegende bom is vol kerosine. Die massa wordt sowieso (door de inertie) tegen het gebouw geslingerd, en kan ook nog ontbranden.

(artikel: http://www.purdue.edu/UNS...20910.Sozen.Pentagon.html)

Nunc

• Bekijk profiel
« Reactie #36 Gepost op: augustus 07, 2006, 12:26:55 pm »

quote:

biblebook schreef op 07 augustus 2006 om 05:43:
(..)

Heb je trouwens ook de "inslag" gezien van het vliegtuig dat het Pentagon binnenvloog in 2001?  Een gebouw van 22 mtr hoog, waar een vliegtuig van 13 mtr hoog zomaar loodrecht, haast over de grond in rolt en er dan er nog eens  in vliegt, mooi klien gaatje dan.
n.b. honderden getuigen hebben verklaard dat ze een vliegtuig laag over de grond zagen aan komen vliegen. Sommigen zeiden zelfs dat de vleugel of de neus meters voor de impac de grond al raakte.

quote:

Meubels, computers ja zelfs boeken, liggend op een lessenaar staan er onbeschadigd bij.

Ben benieuwd naar de bronnen hiervoor.

quote:

Heel opmerkelijk is ook dat de "inslag" aan dié zijde van het Pentagon is ontstaan, waar juist een renovatie plaats had gehad en er geen "hoge pieten" aanwezig waren. Stom van de "terroristen" dan hé!

Ja ze hadden beter moeten mikken, en beter door hun 'hoge-pieten-telescoop' moeten kijken toen ze aan kwamen vliegen. Of misschien hadden ze even stil moeten blijven hangen in de lucht, een telefoontje moeten plegen naar de receptie van het Pentagon, even vragen waar 'de hoge pieten' waren, en dan weer doorgaan met crashen?

quote:

Bovendien, het Pentatgon is  het best bewaakte gebouw in geheel de VS. het is een militair opject, dat door tientallen zo niet honderden camera`s wordt bewaakt.

niet zo relevant, aangezien je met een gewone bewakingscamera geen vliegtuig mijlenver ziet aankomen.

quote:

Bovendien beschikt het Pentagon over een automatisch afweersysteem dat onmiddelijk in werking treedt als er binnen een bepaald afstand-gebied vliegtuigen binnen dringen.

en wat doet dat 'automatische afweersysteem'? hard "Boe" roepen?

quote:

Daarnaast is er een systeem dat  een alarm in gang zet dat jachtvliegtuigen, tijdig, de lucht in doen sturen om een illegaal vliegtuig te onderscheppen. Elke Staat in de wereld kent zo`n systeem, ook Nederland. Ik heb zo`n 37 jaar bij de Defensie gewerkt,  vandaar.

Dat is een handig systeem, en zo nu en dan hoor je dat het in nederland in werking is getreden als e.o.a. vliegtuig zich niet identificeert. Binnen een kwartier (o.i.d.) is er dan een 'escorte' van een paar F-16's in de buurt. Maar als een kaping plaats heeft gevonden vlak voordat men bij het pentagon was, dan heb je geen kwartier om met straaljagers te plaatse te komen.

quote:

(..)
Een gigantisch stalen gebouw (nr 7 FBI) stort zonder mensenhanden in elkaar. Wie de films analyseert, ontdekt vlak voor elke etage-instorting een detonatie-explosie. Zichtbaar aan de zijdelingse en regelmatige onstane drukgolfjes die vanuit de ondderliggende etages zichtbaar zijn.

Dus als ik het goed begrijp zijn er eerst 2 vliegtuigen ingevlogen, en daarna heeft men ook nog eens de flat laten instorten met explosieven? Waarom?

En verder, als de 'kern' van de flat door vuur aangetast was, waardoor de structurele integriteit gecompromiteerd was, kan zo'n instorting toch ook gebeuren? Dan zakt alles ook als een 'plumpudding' in elkaar.

quote:

Het feit alleen al dat de aanslag op de WTC gebouwen vanaf het begin gefilmd wereden tot in detail verslagen, moet bij de meesten van ons wel een lichtje doen op gaan.
tja, een grote stad, waar miljoenen mensen wonen en bijna evenveel toeristen, allemaal met digitale cameratjes op zak. Twee grote torens die vrijwel even bekend zijn als bv. het vijheidsbeeld, en even populair. (Kijk maar in alle speelfilms/series die zich in NY afspelen... vrijwel altijd zie je een skyline-shot met de twee torens - ze zijn niet te missen). Uiteraard is het heel verdacht, dat er toevallig iemand op dat moment de torens op film vastlegde.

quote:

Ik ben zelf film-/cameraman fotograaf geweest en weet dat bepaalde opnamen van de aanslag van het WTC nooit zonder een, voorafgaande geplande regiestructuur, op zo`n wijze gemaakt hadden kunnen worden.

New York, stad van de duizend (misschien iets minder?) tv-stations. Er zat nogal een tijd tussen eerste en tweede impact. Genoeg om vele camerateams ter plekke te hebben om de resultaten van de eerste impact te filmen.

quote:

Stalen gebouwen kunnen wel branden maar niet instorten. Wie vooral goed luistert hoort de explosies,  dat ook door brandweerlieden wordt bevestigt evenals door experts.

ben wel benieuwd naar deze 'experts' en wat ze te zeggen hebben.

quote:

Wie de beelden nauw gezet bekijkt kan weten dat zulke hoge gebouwen nooit "gecontroleerd" in elkaar kunnen storten, zonder een gestructureerde aanpak.

(..)
Waarom niet? Ik heb begrepen (tv documentaire) dat het midden van de toren vooral voor de stevigheid zorgde, en dat juist dat spul door de hitte en het vuur aangetast was. Wat je dan overhoudt is een grote plumpudding.
« Laatst bewerkt op: augustus 07, 2006, 12:27:20 pm door Nunc »

Nunc

• Bekijk profiel
« Reactie #37 Gepost op: augustus 07, 2006, 05:02:27 pm »

quote:

(..)
Heb je trouwens ook de "inslag" gezien van het vliegtuig dat het Pentagon binnenvloog in 2001?  Een gebouw van 22 mtr hoog, waar een vliegtuig van 13 mtr hoog zomaar loodrecht, haast over de grond in rolt en er dan er nog eens  in vliegt, mooi klien gaatje dan. Meubels, computers ja zelfs boeken, liggend op een lessenaar staan er onbeschadigd bij. Heel opmerkelijk is ook dat de "inslag" aan dié zijde van het Pentagon is ontstaan, waar juist een renovatie plaats had gehad en er geen "hoge pieten" aanwezig waren. Stom van de "terroristen" dan hé!
(..)

In iran is in 2005 een C-130 (militair) transport toestel in een flat gecrashed. Zo'n toestel is qua gewicht vergelijkbaar met een Boeing 757 (die in het Pentagon stortte). Daar is zelfs (voor zover ik kan zien) net zomin veel schade te zien als aan het pentagon!

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/5/56/Iranian-crash-in-Tehran.jpg
van: http://en.wikipedia.org/w...rce_C-130_crash_in_Tehran

zie: http://911research.wtc7.n...is/compare/c130crash.html
ook zijn er talloze getuigenverslagen die aangeven dat er een vliegtuig in het Pentagon crashte: http://www.whatreallyhapp...entagon_eyewitnesses.html

maar misschien kun je eens uitleggen wat je vermoedt dat er precies gebeurd is? Heeft het US-leger de WTC-torens gesaboteerd? Of het pentagon-gebouw? En hoe zit het dan met de ooggetuigen die een vliegtuig zagen? En met welk doel gebeurde dit allemaal? Hoe zit het met het opeisen van de daad door terroristen?? etc etc?
« Laatst bewerkt op: augustus 07, 2006, 05:10:29 pm door Nunc »

Laodicea

• Bekijk profiel
« Reactie #38 Gepost op: augustus 08, 2006, 12:36:36 am »

quote:

Wat opvalt is dat de door jou aangehaalde foto`s van de wrakstukken van de vliegtuigresten inzake Shanksville er zo netjes bijliggen en vooral schoon zijn.
Sorry hoor, maar het is totaal onhoudbaar om te beweren dat flight 93 niet eens is neergestort? Waar is het dan gebleven? Hoe zit het met de ooggetuigen? Waar zijn de inzittenden gebleven? En hoe zit het dan met het seismisch bewijsmateriaal?

quote:

De "inslag"  waar het vliegtuig in is verdwenen is ook een beetje klein.
Daar vond ik het volgende antwoord op van een piloot:

quote:

The wreckage of United Flight 93
Much has been made of the 757's comparatively tiny impact crater in Shanksville, Pa. The hole was barely a few yards across, filled with nothing more than shredded debris. Reportedly, no bits of aircraft bigger than about two feet were recovered. Compare and contrast with the massive crater caused by the downing of Pam Am 103 in Lockerbie, Scotland. The bombed 747 destroyed 20 houses and plowed a crater 155 feet long that displaced more than 1,500 tons of earth. Large segments of fuselage and intact bodies were scattered in and around Lockerbie. This, some argue, proves that Flight 93 either never existed or had safely diverted elsewhere (the fate of its occupants is never made clear), and that the crash scene was put together as badly improvised theater.

Reality: Another apples and oranges comparison. To begin with, a 747 clocks in at nearly quadruple the weight of a 757. Pan Am 103's fuel load alone (240,000 pounds) was heavier than United 93 in total. Flight 103 broke apart well prior to impact, but the wings and main wing-box structure -- a chunk of wreckage not much smaller than an entire 757 -- fell square in the middle of a residential neighborhood.

The damage caused by Flight 93 in Shanksville was more extensive than many Web sites portray, and the lack of sizable pieces is fully consistent with an aircraft striking the ground at a tremendous rate of speed (over 500 miles per hour). According to the black boxes, the skyjackers put the 757 into a near vertical dive at maximum power. Similar to the case of American 77, this sets up a crash dynamic entirely different not only from that of Pan Am 103 but from that of the vast majority of airplane accidents. For the sake of comparison, have a look at the debris field from the crash of American Eagle Flight 4184 near Roselawn, Ind., in 1994. This was a commuter plane that dived into soft earth at half the speed of American 77.
bron

quote:

Ik heb echter een andere inslag gezien. Ik beschik over filmmateriaal..
Nou, link het maar.

quote:

Heb je trouwens ook de "inslag" gezien van het vliegtuig dat het Pentagon binnenvloog in 2001?.
Ik heb zonet het bewuste filmpje gezien waar Nunc het over had, ziet er erg overtuigend uit. :ja:

quote:

Een gebouw van 22 mtr hoog, waar een vliegtuig van 13 mtr hoog zomaar loodrecht, haast over de grond in rolt en er dan er nog eens  in vliegt, mooi klien gaatje dan.
Die reconstructie ziet er anders behoorlijk goed uit, en wat doe je met alle ooggetuigeverslagen? Hier staat nog een nauwkeurig uitgewerkt artikel over o.a. dat gat.

quote:

Bovendien, het Pentatgon is  het best bewaakte gebouw in geheel de VS. het is een militair opject, dat door tientallen zo niet honderden camera`s wordt bewaakt. Bovendien beschikt het Pentagon over een automatisch afweersysteem dat onmiddelijk in werking treedt als er binnen een bepaald afstand-gebied vliegtuigen binnen dringen.
Dat stel je nu wel, maar zo zeker is het niet dat dat afweergeschut überhaupt bestaat, en als het al bestaat, dan nog zijn er goede redenen om niet meteen zo'n vliegtuig neer te schieten, het Pentagon ligt vlakbij de luchthaven, en er waren wel vaker vliegtuigen die van hun pad afweken voor die tijd, voor meer info, zie hier.

quote:

Zeker net allemaal defect en de militairen op vakantei, net als in de situatie van Pearl Harboir bijvoorbeeld. Tja als ik dan al die wonderverhalen hoor van inlichtingendiensten zoals de Mossad, MI6 of de FBI en CIA, dan liggen ze daar regelmatig te slapen!
Daar heeft Popular mechanics een uitstekende verklaring voor. Kan je trouwens ook gewoon terugvinden in het originele 9/11 rapport onder sectie 1.2.

quote:

Die hoax is al ontmaskert.

quote:

Het feit alleen al dat de aanslag op de WTC gebouwen vanaf het begin gefilmd wereden tot in detail verslagen, moet bij de meesten van ons wel een lichtje doen op gaan. Ik ben zelf film-/cameraman fotograaf geweest en weet dat bepaalde opnamen van de aanslag van het WTC nooit zonder een, voorafgaande geplande regiestructuur, op zo`n wijze gemaakt hadden kunnen worden.
Welke opnamen precies?

quote:

Weerleg dit rapport door een deskundige dan maar eens. Aan welke experts refereer je dan?

quote:

Maar beste Laocedea, helaas ontdek ik een zekere theatraal gedrag bij je. Je piept en spreekt schande over mijn reactie aangaande Shanksville. Mensen die kritiek hebben in de VS op de weergave van de gebeurtenissen van de aanslag op de WTC gebouwen, worden doodgezwegen, gekleineerd of hun getuigenissen alsook bewijsstukken worden  niet aanvaard. Ze worden aangemerkt als dwazen en idioten.
Waar ik over val, is dat jij de hele tijd met het vingertje loopt te zwaaien, maar ondertussen glashard durft te ontkennen dat flight 93 is neergestort, en ja, ik vind dat behoorlijk onbeschoft richting de nabestaanden, ik heb ook een beetje de indruk dat de 9/11 complotten steeds meer gelijkenissen beginnen te tonen met holocaustrevisionisme. Hoewel de schaal uiteraard minder groot is, worden er de meest fantastische theoriëen opgehangen over de lijken van duizenden.

quote:

Zo ga jij ook te werk. je hebt kritiek op Prof. W. Veith je meent dat hij " te kort" RK geweest is om een duidelijk beeld te hebben of te schetsen van de wereldsituatie terwijl zijn ouders RK waren en hij dus gewoon de eerste communie en de plechtige communie heeft ervaren.
Hij zegt zelf dat hij op z'n 10e al atheist was, en nadat hij weer min of meer terug kwam tot het geloof, ging hij slechts uit plichtsgevoel naar de mis. Deze quote is ook veelzeggend:

quote:

Gradually, several things in the Catholic Church began to trouble me. Why do they say the same prayers and celebrate the same rituals over and over? Does the priest really have power to change the bread and wine into the true body of Christ? As I sat alone in a pew near the back one day, I was drawn to the little red light that blinked on a box, meaning the host or wafer was inside. They have God locked up in that box. I prayed "Where are You, God? I don't know You, but if You truly exist, You must show me."

Hurrying home, I pulled out the pamphlet the carpenter had given me. In three columns, it displayed three versions of the Ten Commandments: the biblical, the Lutheran, and the Catholic. Using a catechism and a Bible, I began a comparative study. The commandments did not match!
bron Bovendien is theologie danwel politiek-religieus commentaar totaal buiten zijn vakgebied, net zoals evolutie trouwens. Hij schijnt trouwens zelfs een jonge-Aarde creationist te zijn, wat weinig goeds beloofd.

quote:

Je meent dat A. Hislop er een potje van heeft gemaakt
Wat ik nogal overtuigend heb aangetoond.

quote:

maar over de schandalige politiek-religieuze spelletjes van Rome in Vietnam, waar ik je overigens alle hoofdstukken van heb aangegeven, zwijg je als het graf.
Nogmaals, ik heb je aangeboden om een hoofdstuk hier te bespreken, maar je bent er niet op ingegaan. Waarom je zo dol bent op het werk van een antichristelijke vrijmetselaar als Avro Manhattan is me trouwens een raadsel.

quote:

Wat mij echter nog het meest opvalt is dat je in al je reacties nog geen enkele verwijzing naar de Heilige Schrift hebt gemaakt.
Wat mij opvalt, is dat je zoveel belang hecht aan on- en zelfs antichristelijke bronnen om je losse Bijbelcitaten aan elkaar te rijgen (1 Joh. 4,1, Mat. 7:16-18) Ook heb ik een topic geopend over de zondag, hier gelinkt, speciaal besproken vanuit de Bijbel, maar daar heb je je ook nog niet laten zien. Ik heb ondertussen al zoveel verschillende scenario's uit Openbaringen en Daniël gezien dat ik echt niet overal in detail op in ga. Het is ook veel makkelijker om fouten in je profetiëen op te sporen, en dat zijn er tot nu toe nogal wat. Voorlopig vind ik daarom de uitleg van J.P. Holding over Openbaringen en Daniël meer hout snijden dan die van jou.

quote:

Ik zal later nog wel verder reageren op je andere punten!
Doe dat eerst maar voordat je met allerlei nieuwe dingen komt aanzetten, er staan nog genoeg heikele punten open.
« Laatst bewerkt op: augustus 08, 2006, 12:38:15 am door Laodicea »

biblebook

• Bekijk profiel
« Reactie #39 Gepost op: augustus 08, 2006, 05:16:29 am »
Beste Laocidea,

Hier de tekst die aangaf inzake het uitblijven van de verdediging van het Pentagon:

No Stand-Down Order
CLAIM: No fighter jets were scrambled from any of the 28 Air Force bases within close range of the four hijacked flights. "On 11 September Andrews had two squadrons of fighter jets with the job of protecting the skies over Washington D.C.," says the Web site emperors-clothes.com. "They failed to do their job." "There is only one explanation for this," writes Mark R. Elsis of StandDown.net. "Our Air Force was ordered to Stand Down on 9/11."

Vreemd en raar hé, dat de bescherming van het Pentagon zo plotseling wegviel, omdat er een order was gegeven om niet op te stijgen.

Exact zoals het feitelijk ook met Pearl Harbor ging!

FACT: On 9/11 there were only 14 fighter jets on alert in the contiguous 48 states. No computer network or alarm automatically alerted the North American Air Defense Command (NORAD) of missing planes. "They [civilian Air Traffic Control, or ATC] had to pick up the phone and literally dial us," says Maj. Douglas Martin, public affairs officer for NORAD. Boston Center, one of 22 Federal Aviation Administration (FAA) regional ATC facilities, called NORAD's Northeast Air Defense Sector (NEADS) three times: at 8:37 am EST to inform NEADS that Flight 11 was hijacked; at 9:21 am to inform the agency, mistakenly, that Flight 11 was headed for Washington (the plane had hit the North Tower 35 minutes earlier); and at 9:41 am to (erroneously) identify Delta Air Lines Flight 1989 from Boston as a possible hijacking. The New York ATC called NEADS at 9:03 am to report that United Flight 175 had been hijacked--the same time the plane slammed into the South Tower. Within minutes of that first call from Boston Center, NEADS scrambled two F-15s from Otis Air Force Base in Falmouth, Mass., and three F-16s from Langley Air National Guard Base in Hampton, Va. None of the fighters got anywhere near the pirated planes.

Ook al zo`n toeval! Laocidea.

Bovendien begin je me er van te "beschuldigen" dat ik "anti-christelijke" sites toepas bij mijn verdediging.

Vervolgens:

In iran is in 2005 een C-130 (militair) transport toestel in een flat gecrashed. Zo'n toestel is qua gewicht vergelijkbaar met een Boeing 757 (die in het Pentagon stortte). Daar is zelfs (voor zover ik kan zien) net zomin veel schade te zien als aan het Pentagon!

Als een Boeing C-130 IN een gebouw vliegt beste Laocidea, dan is de foto die je er bij plaatst ongeloofwaardig, in mijn ogen. Want IN een gebouw vliegen is iets anders dan er naast vallen. Weet je nog wat de het Israëlische vliegtuig dat in de Bijlmer neerkwam veroorzaakte toen het tegen /tussen/in  twee flatgebouwen neer kwam?

Je schreef verder:

Ik heb echter een andere inslag gezien. Ik beschik over filmmateriaal..
Nou, link het maar.

Mijn filmmateriaal kan ik niet linken, natuurlijk! Ik heb het niet van het Internet.
Nog even iets anders:

Toen de burgemeester van Shanksville, vlak na de "crash" bij de plaats van het ongeluk aankwam moest ook hij erkennen dat er "no plane" was. Hij was geheel ontdaan en verklaarde voor de pers dat hij zo iets nog nooit had ervaren. No plane, no plane was there. Een fotografe die voor haar werk in de buurt bezig was heeft de inslag wél gefotografeerd omdat die inslag vooraf door veel kabaal werd "aangekondigd".
Uit de analyse toen bleek dat de inslag en de rookvorming meer leken op raketinslagen zoals die ook, destijds in Afghanistan werden gezien én gefotografeerd.

Misschien beste Laocidea moeten we er ook eens vanuit gaan dat Satan middelen en wonderen gebruikt in handen van medogenloze Beesten zoal de Schrift aangeeft. Het Grote Babylon, een plaats van duivelen en boze geesten.

Op je aangehaalde site:

http://911research.wtc7.n...is/compare/c130crash.html

zie ik nergens dat er een C 130 IN het gebouw gevlogen is, wél dat het de schijn er van heeft dat het neergevallen is en er sligthly tegenaan. Kijk voor het gemak eens op de site van Reopen 9/11  http://www.reopen911.org/

Geen domme jongens die daar iets aan het uitleggen zijn! Overigens niet de informatie waar ik het eerder over had en verwees, in één van mijn postings! Bovendien zijn in dit programma mensen aan het woord, die nauw betrokken waren bij die aanslag op het WTC sommigen waren eigenaar van de gebouwen die "neergehaald" werden.

Opmerkelijk dat jij daar nou niet op komt en/of de site aanhaalt.

Tot slot nog dit. Vanuit de Bijbel (althans de niet Katholieke) is de zondag niet te bewijzen. Christus heeft nooit opgedragen om geboden en wetten te veranderen. Wél heeft Hij aangekondigd dat (eigenwijze) mensen dat wèl doen. Bovendien is de Bijbel zonder de Heilige Geest niet te verstaan of te begrijpen, tenzij je het als een leesboek ziet waaruit je goede daden kunt leren doen. Dat doen de Islamieten ook. De RK gelovige moet alleen dat doen wat de Kerk hem of haar opdraagt te doen. Niet de Kerk is echter het doel, maar het hart van elk mens persoonlijk is het doel van Christus om te bereiken.
In Openbaring 22 waarschuwt Christus er ernstig voor dat mensen die zaken van de Heilige Schrift wegnemen of er juist aan toe voegen, geen kans hebben om in het Hemels Kon inkrijk te komen. De RK kerkstaat is één van die Instituten die heel wat weg hebben gelaten en wetten en geboden van een Hemelse God hebben veranderd voor hun eigen gerechterlijke doelen. (Verandering van het Sabbatsgebod bijvoorbeeld)

Ik kom op de rest nog terug!
« Laatst bewerkt op: augustus 08, 2006, 05:42:23 am door biblebook »

diak2b

• Bekijk profiel
« Reactie #40 Gepost op: augustus 08, 2006, 10:45:35 am »

quote:

biblebook schreef op 08 augustus 2006 om 05:16:
Tot slot nog dit. Vanuit de Bijbel (althans de niet Katholieke) is de zondag niet te bewijzen. Christus heeft nooit opgedragen om geboden en wetten te veranderen. Wél heeft Hij aangekondigd dat (eigenwijze) mensen dat wèl doen. Bovendien is de Bijbel zonder de Heilige Geest niet te verstaan of te begrijpen, tenzij je het als een leesboek ziet waaruit je goede daden kunt leren doen. Dat doen de Islamieten ook. De RK gelovige moet alleen dat doen wat de Kerk hem of haar opdraagt te doen. Niet de Kerk is echter het doel, maar het hart van elk mens persoonlijk is het doel van Christus om te bereiken.
In Openbaring 22 waarschuwt Christus er ernstig voor dat mensen die zaken van de Heilige Schrift wegnemen of er juist aan toe voegen, geen kans hebben om in het Hemels Kon inkrijk te komen. De RK kerkstaat is één van die Instituten die heel wat weg hebben gelaten en wetten en geboden van een Hemelse God hebben veranderd voor hun eigen gerechterlijke doelen. (Verandering van het Sabbatsgebod bijvoorbeeld)
De Statenvertaling is niet echt "Katholiek" dacht ik:

quote:

Nademaal wij gehoord hebben, dat sommigen, die van ons uitgegaan zijn, u met woorden ontroerd hebben en uw zielen wankelende gemaakt, zeggende, dat gij moet besneden worden, en de wet onderhouden; welken wij dat niet bevolen hadden; Zo heeft het ons eendrachtelijk te zamen zijnde, goed gedacht, enige mannen te verkiezen, en tot u te zenden, met onze geliefden, Bárnabas en Paulus.
Mensen, die hun zielen overgegeven hebben voor den Naam van onzen Heere Jezus Christus.
Wij hebben dan Judas en Silas gezonden, die ook met den mond hetzelfde zullen verkondigen.
Want het heeft den Heiligen Geest en ons goed gedacht, ulieden geen meerderen last op te leggen dan deze noodzakelijke dingen:
Namelijk, dat gij u onthoudt van hetgeen den afgoden geofferd is, en van bloed, en van het verstikte, en van hoererij; van welke dingen, indien gij uzelven wacht, zo zult gij weldoen. Vaart wel.
Nu zijn de 7de dag adventisten en hun sympathisanten bepaald niet van de apostelen uitgegaan, maar het is dus duidelijk dat het volstrekt tegen de heilige Schrift in gaat om de niet-joodse christenen op te dragen zich aan de joodse wet, inclusief Sabbath, te houden. Het heeft er zelfs alle schijn van dat de apostelen, zacht gezegd, not amused waren over dit soort flauwekul. Als nu je hele beroerd onderbouwde en eerlijk gezegd uiterst onbeschofte paranoide verhaal over de RKK (dat bij redelijk lezen overigens evenzeer de kerken van de reformatie raakt) is gebaseerd op een denkwijze die zo overduidelijk tegen de Bijbel in gaat, waar blijf je dan helemaal?  :w

biblebook

• Bekijk profiel
« Reactie #41 Gepost op: augustus 08, 2006, 01:26:03 pm »
Beste Diak2b,

Dank voor je interessante uitleg. Je schreef het volgende;

Nademaal wij gehoord hebben, dat sommigen, die van ons uitgegaan zijn, u met woorden ontroerd hebben en uw zielen wankelende gemaakt, zeggende, dat gij moet besneden worden, en de wet onderhouden; welken wij dat niet bevolen hadden; Zo heeft het ons eendrachtelijk te zamen zijnde, goed gedacht, enige mannen te verkiezen, en tot u te zenden, met onze geliefden, Bárnabas en Paulus.
Mensen, die hun zielen overgegeven hebben voor den Naam van onzen Heere Jezus Christus.
Wij hebben dan Judas en Silas gezonden, die ook met den mond hetzelfde zullen verkondigen.
Want het heeft den Heiligen Geest en ons goed gedacht, ulieden geen meerderen last op te leggen dan deze noodzakelijke dingen:
Namelijk, dat gij u onthoudt van hetgeen den afgoden geofferd is, en van bloed, en van het verstikte, en van hoererij; van welke dingen, indien gij uzelven wacht, zo zult gij weldoen. Vaart wel.

Kun je mij nu uitleggen wat dat te maken heeft met de zondag!
Je geeft in dit stuk zelf aan dat het hier gaat om mensen die hun ziel hebben overgegeven aan Jezus Christus!

Notabene wordt nog verwezen naar de Heilige Geest die ons niet met nog meer zal belasten dan dat wat nodig is voor onze verlossing.

Beste Diak2b wat zegt nu Christus in de relatie tot Zijns Vader Rijk én en de werking van de Heilige Geest m.b.t. de wet.

Let wel Christus spreekt hier niet  tot of voor de Joden die Schriftuurlijk de wet willen naleven, zoals de RK leert maar ook bijv andere religies wel doen zoals de Islam (Koran uit het hoofd leren) maar over een Geestelijke relatie met Christus (de Vader), waardoor de wet naar de gewoonte wordt aangeleerd, zoals dus ook Christus naar de gewoonte op Sabbat naar de Synagoghe ging en de wet onderhield. Hij hoefde er niet over na te denken, maar het was de natuurlijke wet die Hij openbaarde. Zo moet het ook met ons gaan.

Pas als de Heilige Geest ons hart besneden heeft, zal het Schriftwoord Leven worden. In dat opzicht woprdt onbs Lichaam een Tempel van die Heiloige Geest. De Joden nu snapten daar weinig van. Want terwijl zij de nieuwe Tempel hadden opgericht, toen zij vanuit de Ballingschap in Jeruzalem waren aangekomen zei Jezus -notabene- tegen hen dat zo`n tempel -als gebouw van stenen- helemaal niet het voorbeeld van de Geestelijke Tempel kan zijn en niet van mensenhanden afhankelijk is, die Hij Zelf voorstond en ook zij, de Joden, hadden moeten begrijpen dat zij, Geestelijk besneden moesten zijn. Niet door eigen gerechtigheid en mooie aardse gebouwen dus en het nauwgezet lettertje voor lettertje de wet na proberen te leven. Dode letterknechten dus.

Mensen die Jezus navolgen in de relatie tot Zijn Vader= ook onze Vader, Zijn God = ook onze God, onderhouden de Sabbat op grond van een besneden hart in de Geestelijke relatie.

Wat zegt de Bijbel daar nu over:

De Heilige Geest

De Heilige Geest trekt mensen tot God Openbaring 22:17 (Geestelijke Tempel)

NIET dus tot een aardse Heilige Vader

Hij overtuigd mensen van hun zonden en de behoefte aan Gods vergeving Johannes 16:7-13 (ander kleed aantrekken, een ander mens worden, bekeren = groei)

Ontkennen van de decaloog en -alleen- toekennen aan één enkele groep mensen is zondigen tegen de Heilige Geest. De wet is er voor alle mensen, zoals deze nu reeds in de gehele Hemel wordt onderhouden. Gods Rijk is niet van deze aarde en heeft dus ook geen plaats voor een andere wet! Gods Overblijfsel komt voort uit alle taal, stam en natie. Diegenen die Jezus aannemen en hem navolgen door de Heilige Geest worden Geestelijke Joden. Jezus wees Nicodemus er op dat hij een Geestelijk Joodse Leraar Israëls moest zijn, geen Schriftuurlijke danwel Schriftgeleerde. Geen enkele wet, ook geen burgerlijke, kan zonder levende geest onderhouden worden. Slaafse wetgeving is alleen terug te vinden in systemen die de dode letter toepassen. Dode letterknechten zijn ongeschikt voor het Hemels Koninkrijk.

God de Vader wil dat iedereen in het Hemels Koninkrijk komt, op grond van slechts één wet,; niet alleen de Joden van een aards nationale Staat!

Alleen de Heilige Geest kan de wedergeboorte in de mens verwezelijken. Daarbij is de wet, de decaloog de basis voor  Johannes 3:3-8

De waarheid waartoe de Heilige Geest toe leidt is in harmonie met de Bijbel Jesaja 8:20
De Liefde waar Jezus over spreekt en aangaaft dat dat een nieuw gebod is, hangt aan die ene decaloog; niet aan die van de RK Staat van Rome, die voor de wereldse christenmens is bedoeld!

Dus ook de decaloog en zeker dan ook het 4e gebod! Anders zou de Heilige Geest immers niet in harmonie zijn  met Gods wet en de Heilige Geest is de Geest van God. God gaat niet tegen zijn eigen wet in, die mensen moet verlossen -van zonden- om in Zijn Rijk te kunnen vertroeven. De zondag is het indentiteitszegel van de wereld, niet van de Hemel.

De Heilige Geest zal van ons gaan als wij voorrtdurend ONZE wetten in de plaats van die van God blijven stellen, we blijven met een onbesneden hart achter en bekeren ons niet werkelijk en willen ook geen ander kleed dragen dan dat van onze wereldse religie en hun zondige leiders. Efeziërs 4:30

Jezus Christus, Zijn discipelen en de oproep om de Sabbat weer in ere te herstellen

Binnen het volk van God is er géén klasseverschil. Allen zijn gelijk!

2 Korinthiërs 5:16,17
Handelingen 17:26,29

Liefde tot elkaar (Romeinen 5:5) moet het kenmerk zijn van de leden van Christus` lichaam Johannes 13:34-36 en 1 Johannes 3:14

De Sabbat

God heiligde de Sabbat in de Scheppings week Genesis 2:1-3

In die tijd was er nog geen Jood te bekennen!

God herhaalde het Sabbatsgebod en legde daaarom de Sabbat voor alle mensen vast, door haar op te nemen in de decaloog, de wet van het Hemels Koninkrijk Exodus 20:8-11 en Deuteronmium 5:12-15.

God heeft de Sabbat dus bestemd door alle mensen! Immers het is deel van de wet die geldt voor het Hemels Koninkrijk! Niet voor deze aarde! Onze voorbereiding is die voor een eeuwig leven in  het Hemels Koninkrijk, als deze aarde weer betrokken wordt bij het gehele Gods Rijk. Jesaja 56:6,7 en Marcus 2:27

JEZUS GEEFT HET JUISTE VOORBEELD VAN SABBAT VIEREN Lucas 4:16

Jezus`volgelingen hielden de Sabbat, ook na de kruisiging Lucas 23:55,56

Alles wat ons afleidt van het onderhouden van de Sabbat in het voorbeeld van Christus dienen wij in die tijdspanne te voorkomen. Immers wij verlustigen ons mét God de Vader, Christus Zijn Zoon en de gehele Hemelse bevolking.

De zondag doet dat met de aardse / wereldse Koning in Rome! Immers hij beroept zich op de plaatsbekleding van Christus, maar is een zondig mens! (Openbaring 13 en 18)

de Sabbat is elk opzicht het enige en juiste indentiteitsteken dat ons kan verbinden met Christus en God de Vader door de Heilige Geest. Exodus 31;13-17

Door het ONDERHOUDEN van de SABBAT tonern wij ONZE TROUW aan God de Vader, zoals OOK JEZUS DOET Ezechiël 20:12,20

De Sabbat is dé periode waarin wij God steeds beter kunnen leren kennen en ons in Hem verheugen. Het is de tijd waarin God ons kan bedouwen met Zijn kracht. Jesaja 58:13,14

Jezus geeft aan wat de Sabbat voor onze geestelijke gesteldheid kan betekeken als wij acht slaan op die dag als een dag van "goede werken"  Mattheus 12:1-12

Het HERSTEL van de SABBATSWAARHEID is ONDERDEEL van de boodschap van de kerk van de eindtijd. Exodus 20:11 en Openbaring 14:7

Mensen, die hun zielen overgegeven hebben voor den Naam van onzen Heere Jezus Christus. Inderdaad : geworden tot Geestelijke Joden.

En voor de goede orde dan nog aangevuld met een korte tekst uit Galaten 3:28

3:26 Want gij zijt allen kinderen Gods door het geloof in Christus Jezus.
Wie dus gelooft in Jezus Christus, onderhoudt dus in dat zelfde voorbeeld de Sabbat, want als je gelooft in Christus, die dus laat zien wat Zijn Vader en God aan hem voorhoudt, doet evenzo als Hij deed. Hoe anders ben je een voorbeeld van Hem in deze wereld.

Er zijn heel wat atheisten en godloochenaars die je de vraag kunnen  stellen:

Als jij dan Christus navolgt waarom wijk je dan af van Zijn Voorbeeld.

Zelf heb ik meegemaakt dat een overtuigd atheist en Sociaal democraat met zeer extreme
Leninistische opvattingen tegen mij zij, toen ik eens in zeer moelijke omstandigheden zat:

Waarom bidt jij niet tot jouw God. Ik ken die God niet en wil hem ook niet kennen. Jij bent een voorbeeeld van Christus, bidt dan zoals Christus dat deed tot Zijn Vader.

Je snapt wel dat ik stomverbaasd, door de opmerking van deze vriend, klaarwakker was en begreep dat ik mijn Heer en Heiland schromelijk over het hoofd had gezien. Ik had mijzelf teveel in het middelpunt van mijn probleem gesteld.

Is er dan een aparte plaats voor aparte groepen in God Koninkrijk? Welnee!

Galaten 3:28

Daarin is noch Jood noch Griek; daarin is noch vrije noch dienstbare; daarin is geen man en vrouw, want allen zijt één in Christus Jezus.

En in dat opzicht sluit het volgende beter aan op mijn beweringen aangaande de Heilige Schrift.

Kolossenzen 3: 1-3

Indien gij dan met Christus opgewekt zijt (Geestelijke jood bent geworden) zo zoekt de dingen die VAN BOVEN ZIJN, waar CHRISTUS IS, zitten de aan de rechterhand van God.
Bedenk de dingen DIE BOVEN ZIJN, niet die op de aarde.
Want gij zijt gestorven en uw leven met Christus verborgen in God.

Als wij dus de dingen van boven gaan zoeken dan is de zond dag OUT en dan  is de aardse wet OUT. Dan bereiden wij ons voor en groeien wij in Gods Geest en hebben wij aardse leiders niet nodig, zoals een Paus of een  Bush. Dan hoeven de Beesten van Openbaring 13 en 18 geen vat meer op ons te hebben. Zullen we worden vervolgd om dat? Ja! Willen we dat dan,  Ja! Immers Geestelijk behoren we dan al tot een ander -reeds eeuwig- rijk. Tenzij wij mank willen gaan aan twee gedachten. Tenslotte wil Satan geen hemelbewoners in zijn Rijk en laat God de zonde niet toe in Zijn hemels Rijk.

Waarom je nu verwijst naar de 7e dags Adventisten of andere groeperingen die de Sabbat onderhouden is mij een raadsel. Ik ken mensen die, zoals de Bijbel uitlegt, de wet van nature onderhouden en dus ook de Sabbat.  Mij raak je er niet mee in ieder geval, want er is geen één aardse denominatie die als enige "Kerk" verlost zal worden of de enige juiste is. Ook en zeer zeker de Kerkstaat van Rome niet, want die komt "naakt te staan". haar leugens en bedrog komen op zo`n effectieve manier aan het licht, dat zij haar geloofwaardigheid op elk terrein zal gaan verliezen!

Groet en zegen!
« Laatst bewerkt op: augustus 08, 2006, 01:42:07 pm door biblebook »

Nunc

• Bekijk profiel
« Reactie #42 Gepost op: augustus 08, 2006, 02:54:41 pm »

quote:

Beste Laocidea,

(..)

leg eens uit, wat er precies in Pearl Harbor gebeurde? Wat voor samenzwering was het? Door wie? Met welk doel? (De japaners de oorlog laten winnen? etc)?

quote:

(..)
Vervolgens:

In iran is in 2005 een C-130 (militair) transport toestel in een flat gecrashed. Zo'n toestel is qua gewicht vergelijkbaar met een Boeing 757 (die in het Pentagon stortte). Daar is zelfs (voor zover ik kan zien) net zomin veel schade te zien als aan het Pentagon!

Als een Boeing C-130 IN een gebouw vliegt beste Laocidea, dan is de foto die je er bij plaatst ongeloofwaardig, in mijn ogen. Want IN een gebouw vliegen is iets anders dan er naast vallen. Weet je nog wat de het Israëlische vliegtuig dat in de Bijlmer neerkwam veroorzaakte toen het tegen /tussen/in  twee flatgebouwen neer kwam?

Dat was mijn post, niet die van Laodicea, maar dat geeft niet.

Ik kan er niets aan doen dat je die foto 'ongeloofwaardig' vind, maar dat zijn de foto's die je gewoon op bv. wikipedia kan vinden.

quote:

(..)

Op je aangehaalde site:

http://911research.wtc7.n...is/compare/c130crash.html

zie ik nergens dat er een C 130 IN het gebouw gevlogen is, wél dat het de schijn er van heeft dat het neergevallen is en er sligthly tegenaan. Kijk voor het gemak eens op de site van Reopen 9/11  http://www.reopen911.org/

In de nieuwsberichten gaat het om 'in the building' of er heel dichtbij. Dat je niet duidelijk een vliegtuig met de staart nog uit de flat ziet steken, zegt wellicht iets over jouw verwachtingspatroon. Kennelijk gebeuren crashes van vliegtuigen met gebouwen anders dan jij je had voorgesteld? Als je kijkt waar de puin ligt, dan ligt dat hooguit meters naast de flat, en het nieuws vermeldt dat het vliegtuig de flat raakte (http://news.bbc.co.uk/1/hi/world/middle_east/4502966.stm).

bron: http://www.breitbart.com/news/2005/12/06/D8EAQEL81.html
A military transport plane loaded with Iranian journalists and trying to make an emergency landing slammed into a 10-story apartment building, ripping open the top of the structure and igniting a huge fire. At least 128 people were killed.
(..)
Wreckage rained down, hitting a nearby gas station, police said. Cars parked below were smashed by falling debris.

At the foot of the blackened building, what appeared to be a pile of wreckage was in flames.
(..)
"It was like an earthquake," said Reza Sadeqi, a 25-year-old merchant, who saw the plane hit the building. "The force of the crash threw me about 3 meters (9 feet) inside my shop."

"I felt the heat of the fire caused by the crash. It was like being in hell," he said.

of ook: http://transcripts.cnn.com/TRANSCRIPTS/0512/06/lol.03.html

quote:

Ja erg opmerkelijk, dat ik van al die 10 miljard internetpagina's die er zijn, nu juist deze ene niet kon vinden  8)7 ... vast en zeker zit ik ook in de grote samenzwering.

Ik zal er eens naar kijken.
« Laatst bewerkt op: augustus 08, 2006, 03:00:17 pm door Nunc »

diak2b

• Bekijk profiel
« Reactie #43 Gepost op: augustus 08, 2006, 04:14:40 pm »

quote:

biblebook schreef op 08 augustus 2006 om 13:26:
Beste Diak2b,

Dank voor je interessante uitleg.
Het genoegen was geheel aan mijn kant.

quote:

Kun je mij nu uitleggen wat dat te maken heeft met de zondag!
Niets. Het heeft te maken met de Sabbath, die zoals je wellicht weet niet op zondag valt. De zondag is een feestdag, de eerste dag van de week, de Sabbath een rustdag, de laatste dag van de week. Waar het mee te maken had, was je verwijzing naar de Sabbath.

quote:

Je geeft in dit stuk zelf aan dat het hier gaat om mensen die hun ziel hebben overgegeven aan Jezus Christus!
Die zinsnede verwijst naar degenen die door de apostelen werden gestuurd om nog eens te benadrukken dat het afgelopen moest zijn met de onzin dat aan de heiden-christenen de wet van Mozes werd opgelegd door mensen die daartoe ook nog eens helemaal niet geroepen waren. Ik verzin het niet, het staat gewoon in de Schrift.

quote:

Notabene wordt nog verwezen naar de Heilige Geest die ons niet met nog meer zal belasten dan dat wat nodig is voor onze verlossing.
En zoals je kan lezen, hoewel ik toegeef dat de SV niet heel helder formuleert, maar goed, je schijnt wat angst te hebben voor "katholieke" vertalingen, is het dus de Heilige Geest zelf die de onzin afwijst die er uit bestaat dat mensen die daartoe niet eens gezonden zijn, aan de heiden-christenen de wet van Mozes, dat wil zeggen inclusief de Sabbath!, proberen op te leggen. Ik verzin het niet, het staat gewoon in de Schrift.

Al jouw, overigens fraai geformuleerde, inlegkunde neemt niet weg dat de Schrift op dit punt extreem helder is.

Dat je vervolgens je gedreven voelt paranoide nonsens over de RKK te verkondigen is aan jezelf. Ik zal daar niet op reageren. Eerlijk gezegd kom je op me over als een vriendelijk en goedbedoelend persoon, en dat beeld hou ik liever in stand.

Laodicea

• Bekijk profiel
« Reactie #44 Gepost op: augustus 08, 2006, 10:05:45 pm »

quote:

Vreemd en raar hé, dat de bescherming van het Pentagon zo plotseling wegviel, omdat er een order was gegeven om niet op te stijgen.
Alleen als je er wat achter zoekt, zoals je hier kan zien, zijn dit soort zaken nou eenmaal weinig voorgekomen, en is het aardig geloofwaardig dat men verrast werd.

quote:

Ook al zo'n hardnekkig broodje aap verhaal.

quote:

Bovendien begin je me er van te "beschuldigen" dat ik "anti-christelijke" sites toepas bij mijn verdediging.
Om precies te zijn, antichristelijke bronnen, hoe zou je anders het werk van Vrijmetselaars en radicale abortusactivisten willen noemen?

quote:

Mijn filmmateriaal kan ik niet linken, natuurlijk! Ik heb het niet van het Internet.
Moet je even zoeken op google, alles m.b.t. 11 september is wel op het net te vinden.

quote:

Toen de burgemeester van Shanksville, vlak na de "crash" bij de plaats van het ongeluk aankwam moest ook hij erkennen dat er "no plane" was. Hij was geheel ontdaan en verklaarde voor de pers dat hij zo iets nog nooit had ervaren. No plane, no plane was there.
Der Spiegel heeft hem daarna geinterviewed, waarbij bleek dat z'n woorden totaal uit z'n verband zijn gerukt.

quote:

Een fotografe die voor haar werk in de buurt bezig was heeft de inslag wél gefotografeerd omdat die inslag vooraf door veel kabaal werd "aangekondigd".
Uit de analyse toen bleek dat de inslag en de rookvorming meer leken op raketinslagen zoals die ook, destijds in Afghanistan werden gezien én gefotografeerd.
Je mag er van denken wat je wil, ik vind het echter al een teken aan de wand dat zelfs de meeste conspiracy sites die theorie niet meer aanhangen. Ik blijf het ook schandalig vinden ten op zichte van de nabestaanden.

quote:

Overigens niet de informatie waar ik het eerder over had en verwees, in één van mijn postings! Bovendien zijn in dit programma mensen aan het woord, die nauw betrokken waren bij die aanslag op het WTC sommigen waren eigenaar van de gebouwen die "neergehaald" werden.

Misschien omdat je nogal onduidelijk hierover bent? Waar doel je precies op?

quote:

Ik kom op de rest nog terug!
Doe dat eerst maar, want het waaiert alle kanten op nu, terwijl er nog een paar flinke fouten in je profetie open staan.

biblebook

• Bekijk profiel
« Reactie #45 Gepost op: augustus 09, 2006, 05:29:55 am »
Laocidea,

Tja, Laocidea begrijpt nog steeds niet dat het oorlog is tussen Christus en Satan en de laatste iedereen verleidt en misbruikt om door geweld de mensen tot gehoorzaamheid te dwingen.
Dat de beelden van de aanslag op de WTC gebouwen, op visuele gronden, al hoogst tegenstrijdig zijn inzake de inslag van de vliegtuigen, ontgaat Laodicea.
Dat uit analyse van de beelden bijvoorbeeld blijkt dat, vlak voordat de vliegtuigen insloegen een explosie in gang werd gezet vanuit de neus van de vliegtuigen en daardoor de inslag eenvoudig was en de vliegtuigen ook werkelijk als een mes de gebouwen invlogen, ontgaat Laocidea ook.
Dat er technici en deskundigen aantonen dat hier en daar e.e.a. gewoon niet strookt met de Officiële regeringsverklaringen, dat ontgaat Laocidea volkomen.
Dat de meeste betrokkenen door de USA Government een zwijgplicht is opgelegd, om maar dan ook iets te vertellen over wat men persoonlijk heeft gezien in het licht van het Commissie rapport over de WTC aanslag en het Pentagon, komt bij Laodicea niet op.

Dat het getuigenis van de burgermeester van Shanksville in de Spiegel weleens een interview kan zijn waarbij de burgermeester restricties heeft ontvangen van de FBI of CIA om dat en dat zo te zeggen komt bij Laocidea ook niet op.

Wie op de site van REOPEN911.org de beelden bekijkt en verder onderzoekt wat de getuigen over de aanslag zeggen, zij die nauw betrokken waren bij die aanslag, en verneemt hoe zeer de FBI en CIA, het merendeel van deze mensen zwijgplicht heeft opgelegd, moet toch wel eens gaan nadenken over Openbaring 13 t/m 18.

Jij denkt zeker dat de hemel al op aarde is nedergedaald.
Het is precies wat Prof. W. Veith doet. Hij laat de politici, de deskundigen en de kerkelijke leiders zelf aan het woord en schetst de geschiedenis achter veel "complotten".
Hij laat of vertelt dan niet zijn waarheid, maar laat de mensen aan de hand van het Levende Schriftwoord zelf de conclusies trekken. "We are building en New Babylon" a "New World Order". Een Professor die zijn job opgeeft en Bijbelse zaken in het licht van de hedendaagse wereld onderzoekt, doet dat "zomaar even". Wel hij is niet voor niets Professor en heeft wel degelijk diepgaande studies gedaan naar datgene wat hij aangeeft.
Ik ken hem persoonlijk namelijk.

De nieuwe gebouwen van de EU in Brussel zijn gebouwd, in opdracht voor de architecten, naar de toren van Babel, een schilderij van Breughel. Sommige politici in Brussel verklaarden ooit dat zij een vergeten geschiedenis van 2000 jaren, weer in ere willen herstellen. Het bouwen aan Nieuw Babel!

Die site over Eurobabel is zo gek nog niet:

http://home.hetnet.nl/~fm-ter-horst/EuroBabel.htm

Gelukig lijkt het me wijzer om me te laten leiden door de Heilige Geest!

Immers de waarheid waartoe Hij leidt is in  harmonie met de Bijbel, dus ook met de profetie (Jesaja 8:20 en Openbaring 12:17 en 19:10)

Jouw reacties zijn dan ook exact zoals ik al verwachtte, ze passen precies in dat typisch theatrale kader van de RK gedachte. Priester Rik  Devillé legt het keurig uit in zijn boekwerkje De Katholieke ziekte.

Ontkennen, bagataliseren, theatraal doen en vooral de essentie ontwijken van datgene waarvoor Christus waarschuwt. Openbaring 13 2 Beesten werken samen! Horende doof en ziende blind, anders kan ik de situatie van de meeste mensen voor vandaag, niet schetsen.
Ik vraag me werkelijk af wanneer of hoe jij, in Geestelijk opzicht, zult kunnen uitgaan van deze wereld, opdat je geen deel hebt aan de plagen die over deze wereld nog zullen komen.

De 3 engelenboodschap uit Openbaring 14 zal velen nog tot inzicht moeten brengen. Het is de laatste boodschap voor de mensheid. We moeten het onderscheid tussen datgene wat de Beesten ons voorhouden en datgene waartoe het Lam ons tot inzicht wil brengen, leren zien en ervaren, om een keuze te kunnen maken. Voor Satan met zijn ongeestelijk kerk en een ongeestelijk Rijk of voor Jezus, de Heiland en Verlosser en Zijn Geestelijke en Gezegend Evangelie dat wijst op een Hemelse Vader én een Hemels volmaakt Rijk,dat tot in Eeuwigheid niet verloren zal gaan.

Einde topic, wat mij betreft.
« Laatst bewerkt op: augustus 09, 2006, 05:41:59 am door biblebook »

E-line

• 'tôôk-toktok'
    • Bekijk profiel
« Reactie #46 Gepost op: augustus 09, 2006, 08:39:04 am »
Modbreak:
Slotje, ook omdat blijkt dat vruchtbare discussie over dit onderwerp onmogelijk is