Beste Laodicea,
Het is inderdaad moeilijk uit te leggen voor mensen, die hier een heel andere mening over heeft. Maar dan kijk ik naast de bijbel, nog naar wetenschappelijk goed. Het wetenschappelijk bewijs zal de bijbel altijd ondersteunen!
Wat ik weet, is dat onder homoseksuele mensen, zo ontzettend veel meer mensen met aids te vinden zijn. Nu wil ik de mensen zelf niet veroordelen. Maar dit is een feit, een in de doofpot gestopt feit, dat de media niet "mag" uitzenden, anders worden we "veroordelend".
We hebben een goede huisvriend gehad, hij was homo, maar ook hij is gestorven aan AIDS gemengd met kanker. Deze levenstijl brengt de ziekte mee.
Het menselijke brein en zenuwenstelsel zit zo in elkaar, dat als je echt iemand zo mooi vind, dan kan je verliefd op die persoon worden. Het kan ook zijn dat er dingen in het verleden zijn gebeurd, dat je zelf zo verwond bent geraakt, dat de andere sexe niet meer
aantrekkelijk voor je is, en dat je je daar nooit echt veilig meer voelt. En dan is G'd in staat dit te genezen. Maar je hersenen kunnen zichzelf vervormen, en de verkeerde richting in groeien. Net zoals een boom de verkeerde richting in kan groeien.
Ik mag de mensen niet veroordelen. Maar het uitvoeren van homo-seksuele gevoelens zijn niet bijbels aanvaard. Paulus schreef hier heel duidelijk over in Romeinen 1.
G'd heeft ze over gegegeven aan hun eigen lusten. Met alle gevolgen van dien.
Maar de loon van iedere zonde is de dood. En als wij, die G'd kennen, grof gaan zondigen, tegen alle beter weten in, zijn wij nog veel erger bezig!!!
Ik hoop nog altijd zoveel mensen te bereiken, en ze lijken wel onbereikbaar voor me.
Maar G'ds liefde moet gewoon door me heen schijnen. En dan kan ik vriendschappen aanknopen, waarmee we de mensen bereiken. Maar hoe houden we onze houding radicaal, maar zeker ook liefdevol, zodat ze toch G'd kunnen vinden.
Dilemma

groetjes, Tirsa