Auteur Topic: Bijbelstudieweekend Limburg 19-21 december  (gelezen 1105 keer)

E-line

• 'tôôk-toktok'
    • Bekijk profiel
Bijbelstudieweekend Limburg 19-21 december
« Gepost op: november 26, 2008, 10:03:28 am »
Bijbelstudieweekenden!
Afgelopen 1,5 jaar hebben we met een groep (o.a. van dit forum) een serie bijbelstudieweekenden gehad.
Het is ons zeer goed bevallen; de deelnemers waren ook erg enthousiast.

Nieuwe ronde, nieuwe kansen
Nu willen we met een nieuwe groep vanaf het begin starten: we willen jullie handvatten geven om de grote lijnen in de bijbel te ontdekken. Daarom focussen allereerst op de vraag 'hoe lees je de bijbel?'. We maken daarbij gebruik van het boekje 'gelukkig gereformeerd!' van Jasper Klapwijk.

Gegevens over het weekend
Ik organiseer het weekend samen met mijn ouders.
De gegevens: van vrijdagavond 19 tot en met zondagavond 21 december (het weekend vóór kerst dus) in Limburg voor 15 euro. We gaan een paar thema-studies doen, en we gaan ook kasteel Hoensbroek bezoeken.
Die themastudies zijn uitwerkingen van wat er in de tweede helft van het boekje van Klapwijk besproken is.
We hebben daarom graag dat je als voorstudie 2 hoofdstukken van dat boekje leest, over 'gereformeerd bijbellezen'.
Het is vooral bedoeld voor jongeren tussen de 18 en 30. Er is ruimte voor zo'n 10-15 mensen.

Globaal programma:
Vrijdagavond eerst kennismaken en eten, dan een eerste bijbelstudie. Zaterdagochtend weer een bijbelstudie, en 's middags naar Kasteel Hoensbroek of een vrije middag (je mag doen waar je zin in hebt). 's Avonds weer een bijbelstudie. 's Zondags gaan we 's ochtends en eind van de middag naar de kerk, daartussen kunnen we ontspannen doorpraten over de dienst en genieten van het limburgse landschap.
's Avonds mag men vertrekken, maar blijven tot maandagochtend mag ook. Dan maken we er gewoon een relaxte avond van.

Aanmelden kan nog!
Zeer eenvoudig: je kunt je aanmelden door mij een mailtje te sturen (zie mijn profiel).