Auteur Topic: bevrijd van demonen  (gelezen 18537 keer)

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
bevrijd van demonen
« Gepost op: december 21, 2008, 05:41:23 pm »
gisteren las ik een bijzonder artikel in onze krant Tubantia over een dominee van de hervormde kerk uit Putten die een vrouw (gemeentelid) op bezoek kreeg die geesten zag en haar 4 jarige zoontje ook. Eens per week werd ze ontzettend agressief. Bezeten.  Gevaarlijk voor haar zelf en haar kinderen. Dominee Rob Kranen (zo heet hij) hoorde het verhaal met verbijstering aan.  Dit was helemaal nieuw voor hem. Nooit iets over gehoord op de opleiding. De man van de vrouw bevestigde alles. Ook de verhalen van de deuren die open en dicht gingen zonder dat er iemand in de buurt was en lampen die spontaan knipperden. Wat overkomt me nu was Kramers eerste gedachte. Hij verdiepte zich in het fenomeen. Hij dacht altijd dat satan wel bestaat, maar dat je daar niet te veel over moet praten. dat als je je er niet mee bemoeid, je er ook geen last van hebt. Maar doordat God deze vrouw op zijn weg zette, weet hij nu dat het anders zit. Demonen zijn realiteit. Psychiaters en psygologen kunnen die niet weghalen.  Dat kan alleen met hulp van God.  Door samen te bidden en satan te gebieden het lichaam te verlaten. Wie bevrijd is van demonen moet volgens Kramer zijn leven op Jezus richten.De demonen werden wel steeds bozer tijdens hun eerste bevrijdingssessie. Ze wilden niet weg.  Ze zitten meesten met drie of vier mensen rond de tafel. De persoon die bezeten is, enkele mensen van het team en Kranen. Ze werken in gebed toe naar het moment waarop ze de demonen aanspreken en krachtig bevelen te vertrekken.  die hulp heeft alleen zin als de persoon een occulte belasting heeft. Het lukt niet altijd en ze letten er goed op dat het niet om een psygisch probleem gaat. Bij die vrouw bleken de demonen van generatie op generatie te zijn doorgegeven. De oorzaak lag in een zigeuner-overgrootmoeder die als een waarzegster door het leven ging.  sinds die eerste keer volgden er tientallen. De nood is hoog volgens Kranen. Hij dacht voorheen altijd dat het figuurlijk, symbolisch was. Hij wil het onderwerp nadrukkelijk op de agende van de protestantse kerk in Nederland zetten en heeft al gemerkt dat het in veel gemeentes bespreekbaar is.

Volgens de dominee hebben mensen die geesten zien, die zeggen dat ze paranormaal zijn of die met overledenen praten, te kampen met een demonen belasting.

Hoe leeft dit onderwerp onder jullie?
« Laatst bewerkt op: december 21, 2008, 05:45:50 pm door gaitema »
Een nieuwe start is een nieuw begin

Adinomis

• Bekijk profiel
bevrijd van demonen
« Reactie #1 Gepost op: december 21, 2008, 06:16:38 pm »

quote:

gaitema schreef op 21 december 2008 om 17:41:

Volgens de dominee hebben mensen die geesten zien, die zeggen dat ze paranormaal zijn of die met overledenen praten, te kampen met een demonen belasting.

Dit onderwerp "leeft" op dit moment niet zo sterk bij mij. Maar ik heb ook wel eens zulke bezeten mensen ontmoet. Het is een realiteit die we niet moeten onderschatten.

quote:

Lev.19:31 Gij zult u niet wenden tot de geesten van doden of tot waarzeggende geesten, gij zult hen niet zoeken, om u met hen te verontreinigen: Ik ben de HERE, uw God.

Zo zie je maar hoe gevaarlijk het is om met doden te spreken en waarzeggerij te plegen. Demonen kunnen zich voordoen als gestorven familieleden en boodschappen doorgeven.

Als iemand zich daarvoor openstelt nemen ze bezit van zo'n persoon en is die dus "bezeten". Ze laten hun prooi niet makkelijk los.

Iemand die ervan bevrijd wil worden, kan door Christus ervan verlost worden. Men heeft daarbij hulp nodig van ervaren christenen.
Rom.12:21 Laat u niet overwinnen door het kwade, maar overwin het kwade door het goede.

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
bevrijd van demonen
« Reactie #2 Gepost op: december 21, 2008, 09:47:32 pm »
Die wil is inderdaad wel weer opvallend. Als je het wil kan je bevrijd worden met behulp van gebed van andere christenen. Wat ik ook gezien heb is dat er mensen zijn die zelfs contact met Jezus menen te hebben, maar als je doorvraagt blijkt het niet onze Jezus te zijn. Demonen kunnen zelf hem na doen.

vrolijke

• bekennende pantheïst
    • Bekijk profiel
bevrijd van demonen
« Reactie #3 Gepost op: december 21, 2008, 09:50:50 pm »

quote:

gaitema schreef op 21 december 2008 om 17:41:
gisteren las ik een bijzonder artikel in onze krant Tubantia over een dominee van de hervormde kerk uit Putten die een vrouw (gemeentelid) op bezoek kreeg die geesten zag en haar 4 jarige zoontje ook. Eens per week werd ze ontzettend agressief. Bezeten.  Gevaarlijk voor haar zelf en haar kinderen. Dominee Rob Kranen (zo heet hij) hoorde het verhaal met verbijstering aan.  Dit was helemaal nieuw voor hem. Nooit iets over gehoord op de opleiding. De man van de vrouw bevestigde alles. Ook de verhalen van de deuren die open en dicht gingen zonder dat er iemand in de buurt was en lampen die spontaan knipperden. Wat overkomt me nu was Kramers eerste gedachte. Hij verdiepte zich in het fenomeen. Hij dacht altijd dat satan wel bestaat, maar dat je daar niet te veel over moet praten. dat als je je er niet mee bemoeid, je er ook geen last van hebt. Maar doordat God deze vrouw op zijn weg zette, weet hij nu dat het anders zit. Demonen zijn realiteit. Psychiaters en psygologen kunnen die niet weghalen.  Dat kan alleen met hulp van God.  Door samen te bidden en satan te gebieden het lichaam te verlaten. Wie bevrijd is van demonen moet volgens Kramer zijn leven op Jezus richten.De demonen werden wel steeds bozer tijdens hun eerste bevrijdingssessie. Ze wilden niet weg.  Ze zitten meesten met drie of vier mensen rond de tafel. De persoon die bezeten is, enkele mensen van het team en Kranen. Ze werken in gebed toe naar het moment waarop ze de demonen aanspreken en krachtig bevelen te vertrekken.  die hulp heeft alleen zin als de persoon een occulte belasting heeft. Het lukt niet altijd en ze letten er goed op dat het niet om een psygisch probleem gaat. Bij die vrouw bleken de demonen van generatie op generatie te zijn doorgegeven. De oorzaak lag in een zigeuner-overgrootmoeder die als een waarzegster door het leven ging.  sinds die eerste keer volgden er tientallen. De nood is hoog volgens Kranen. Hij dacht voorheen altijd dat het figuurlijk, symbolisch was. Hij wil het onderwerp nadrukkelijk op de agende van de protestantse kerk in Nederland zetten en heeft al gemerkt dat het in veel gemeentes bespreekbaar is.

Volgens mij ben jij erg vatbaar voor zulke dingen. Een beetje meer scepsis kan je niet schaden vind ik.
Kijk eens wat ik hier gevonden heb: http://prikbordbeheer.sta...?f=2035&i=275971&t=275947
Dat schijnt toch wel wat langer geleden gebeurt te zijn. Lees jij altijd zulke oude kranten?

Hero

• vierkante kaaskop
    • Bekijk profiel
bevrijd van demonen
« Reactie #4 Gepost op: december 21, 2008, 10:43:25 pm »

quote: vrolijke

Volgens mij ben jij erg vatbaar voor zulke dingen. Een beetje meer scepsis kan je niet schaden vind ik. Kijk eens wat ik hier gevonden heb:
http://prikbordbeheer.sta...?f=2035&i=275971&t=275947
Bevrijding van demonische gebondenheid, is volkomen regulier --- alhoewel ?... het is als bijbelse opdracht, dus niet bedoeld voor beginners !! --(( dat evenals de geestelijke ambten uit Efeze_4:11 "... apostel, profeet, evangelist, herder, en leeraar ..."

|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||  ~ shalom! :: Hero   |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
bevrijd van demonen
« Reactie #5 Gepost op: december 21, 2008, 11:56:02 pm »

quote:

vrolijke schreef op 21 december 2008 om 21:50:
[...]

Volgens mij ben jij erg vatbaar voor zulke dingen. Een beetje meer scepsis kan je niet schaden vind ik.
Kijk eens wat ik hier gevonden heb: http://prikbordbeheer.sta...?f=2035&i=275971&t=275947
Dat schijnt toch wel wat langer geleden gebeurt te zijn. Lees jij altijd zulke oude kranten?
Ik ben er inderdaad vatbaar voor. Want waar ik in geloof moet ook zichtbaar zijn. En het is zichtbaar.

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
bevrijd van demonen
« Reactie #6 Gepost op: december 21, 2008, 11:57:06 pm »

quote:

Hero schreef op 21 december 2008 om 22:43:
[...]

Bevrijding van demonische gebondenheid, is volkomen regulier --- alhoewel ?... het is als bijbelse opdracht, dus niet bedoeld voor beginners !! --(( dat evenals de geestelijke ambten uit Efeze_4:11 "... apostel, profeet, evangelist, herder, en leeraar ..."

Je bedoelt dat je goed moet weten waar je mee bezig bent om New Age praktijken te voorkomen.

grondig christelijk

• Wat was, Dat is, Zal zijn
    • Bekijk profiel
bevrijd van demonen
« Reactie #7 Gepost op: december 22, 2008, 12:03:45 am »

quote:

gaitema schreef op 21 december 2008 om 23:57:
[...]

Je bedoelt dat je goed moet weten waar je mee bezig bent om New Age praktijken te voorkomen.

het door jouw aangekaarte onderwerp is springlevend in deze tijd, ik heb er volgens mij al eens iets over geschreven of op gereageerd.
Het gaat dan overigens niet over bezetenheid, maar over het in (veel) meer of mindere mate onder invloed staan van kwade machten.
Ik raad je aan eens op www.vergadering.nu onder de downloads wat lezingen te beluisteren van wilem ouweneel.

Er is ontzettend veel over te vertellen...

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
bevrijd van demonen
« Reactie #8 Gepost op: december 22, 2008, 12:06:53 am »
Dank je. Dat ga ik eens uit dokteren.

Riemer Lap

• was: okidoki
  • @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
bevrijd van demonen
« Reactie #9 Gepost op: december 22, 2008, 01:14:10 am »

quote:

gaitema schreef op 22 december 2008 om 00:06:
Dank je. Dat ga ik eens uit dokteren.

Ik heb je meen ik al eens wat ervaringen gemaild op dat gebied.
Satan werkt nog steeds in deze wereld.
MAAR: Christus heeft meer power :)
Ik kan en wil niet hier ingaan op deze materie omdat het te maken heeft met mijn dagelijks werk.
Ik durf te garanderen dat op het gebed van gelovigen de werken van Satan verdwijnen.
Onlangs was ik bij een cliënt waar de zolder volgens haar bewoond was.
Bewoond met geesten en de boze.
We hebben samen gebeden om verlossing van die boze geesten en de zolder was volgens haar daarna leeg!
Let wel: ik heb de geesten niet gezien maar geloof wat zij mij verteld.
en op wat zij vertelde hebben we gebeden.

Verder wil ik hier niet op ingaan omdat ik dan de privacy van mijn clienten kan schaden maar ook in het verleden heb  ik meermalen ervaren dat er kwade geesten zijn in deze wereld.
Wees gerust: Wie God weet te vinden in die situatie heeft niets te vrezen!
Mail me maar als je wat wilt weten

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
bevrijd van demonen
« Reactie #10 Gepost op: december 22, 2008, 04:53:41 am »
Dank je. Je ervaringen vond ik ook mooi om te lezen en deze ook. De vrouw uit het verhaal van de bovenstaande dominee is trouwens een bijzonder voorbeeld van een christenvrouw die wel ondanks haar geloof in Christus bezeten was door demonen uit voorgaande generaties, totdat het team voor haar bad om bevrijding. Wat me hier op valt is dat er meerdere sessies zijn geweest voordat de demonen verdwenen.

Hero

• vierkante kaaskop
    • Bekijk profiel
bevrijd van demonen
« Reactie #11 Gepost op: december 22, 2008, 04:58:44 am »

quote: gaitema

Je bedoelt dat je goed moet weten waar je mee bezig bent om New Age praktijken te voorkomen
Ja ... of ook om niet : keihard op je neus te gaan !!

|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||  ~ shalom! :: Hero   |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||

Harmoniezoeker

• Bekijk profiel
bevrijd van demonen
« Reactie #12 Gepost op: december 22, 2008, 07:42:33 am »
Gaitema, dit fenomeen is zo realistisch als het maar kan, vooral in Afrika en het Caraibisch gebied - vandaar het lijden dat die mensen daar vaak door moeten doorstaan;
het is namelijk zo dat God de mens van de tijd van Leviticus heeft ghewaarschuwd om zich met die wereld te verbinden - de mensen deden het immers vaak teneinde zelfzuchtig fortuin te zoeken of zich van vijanden te ontdoen, m.a.w. Satan uitnodigen.
De Katholieken deden (en doen) het anders, daar za vaak een liefde voor Christus en Maria verbinden met hun communicatie;
dat is immers de sleutel, alles wat we doen, als het gericht is op liefde voor God en de naaste draagt goede vruchten, want dan kan de Heilige Geest haar werk doen i.p.v. de nare geesten en zelfs demonen.

grondig christelijk

• Bekijk profiel
bevrijd van demonen
« Reactie #13 Gepost op: december 22, 2008, 09:16:22 am »

quote:

okidoki schreef op 22 december 2008 om 01:14:
[...]

Ik heb je meen ik al eens wat ervaringen gemaild op dat gebied.
Satan werkt nog steeds in deze wereld.
MAAR: Christus heeft meer power :)
Ik kan en wil niet hier ingaan op deze materie omdat het te maken heeft met mijn dagelijks werk.
Ik durf te garanderen dat op het gebed van gelovigen de werken van Satan verdwijnen.
Onlangs was ik bij een cliënt waar de zolder volgens haar bewoond was.
Bewoond met geesten en de boze.
We hebben samen gebeden om verlossing van die boze geesten en de zolder was volgens haar daarna leeg!
Let wel: ik heb de geesten niet gezien maar geloof wat zij mij verteld.
en op wat zij vertelde hebben we gebeden.

Verder wil ik hier niet op ingaan omdat ik dan de privacy van mijn clienten kan schaden maar ook in het verleden heb  ik meermalen ervaren dat er kwade geesten zijn in deze wereld.
Wees gerust: Wie God weet te vinden in die situatie heeft niets te vrezen!
amen

vrolijke

• bekennende pantheïst
    • Bekijk profiel
bevrijd van demonen
« Reactie #14 Gepost op: december 22, 2008, 12:09:31 pm »

quote:

Harmoniezoeker schreef op 22 december 2008 om 07:42:
Gaitema, dit fenomeen is zo realistisch als het maar kan, vooral in Afrika en het Caraibisch gebied - vandaar het lijden dat die mensen daar vaak door moeten doorstaan;
het is namelijk zo dat God de mens van de tijd van Leviticus heeft ghewaarschuwd om zich met die wereld te verbinden - de mensen deden het immers vaak teneinde zelfzuchtig fortuin te zoeken of zich van vijanden te ontdoen, m.a.w. Satan uitnodigen.
De Katholieken deden (en doen) het anders, daar za vaak een liefde voor Christus en Maria verbinden met hun communicatie;
dat is immers de sleutel, alles wat we doen, als het gericht is op liefde voor God en de naaste draagt goede vruchten, want dan kan de Heilige Geest haar werk doen i.p.v. de nare geesten en zelfs demonen.
Daar waar er de armoede en het analfabetisme het grootst is, is ook het bijgeloof het sterkst.

Hero

• vierkante kaaskop
    • Bekijk profiel
bevrijd van demonen
« Reactie #15 Gepost op: december 22, 2008, 01:52:07 pm »

quote: vrolijke

Daar waar er de armoede en het analfabetisme het grootst is, is ook het bijgeloof het sterkst
Wat de bijbel noemt : REALITEIT, kan je dus_niet als "bijgeloof" wegzetten --- overigens, is de duivel best tevreden met zowel : foute aandacht voor de geestelijke wereld, als iedere vorm van ONgeloof inzake het bovennatuurlijke ....

vrolijke

• bekennende pantheïst
    • Bekijk profiel
bevrijd van demonen
« Reactie #16 Gepost op: december 22, 2008, 02:22:40 pm »
Ik heb mij eens geknepen... omdat ich dacht te dromen.  8)7

Riemer Lap

• @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
bevrijd van demonen
« Reactie #17 Gepost op: december 22, 2008, 02:34:42 pm »

quote:

vrolijke schreef op 22 december 2008 om 12:09:
[...]

Daar waar er de armoede en het analfabetisme het grootst is, is ook het bijgeloof het sterkst.
Bedoel je daarmee te zeggen dat je totaal niet in een wereld van geesten en / of demonen gelooft?

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
bevrijd van demonen
« Reactie #18 Gepost op: december 22, 2008, 02:48:50 pm »

quote:

Harmoniezoeker schreef op 22 december 2008 om 07:42:

Ik heb met een Molukse vrouw gesproken die ook er last van had door de magie die binnen witte magie gedreven wordt. Dat is helemaal wat. Ze nodigen in die kringen in plaats van de toverdokter van voorheen nu de 'dominee' in die in naam van Jezus (welke Jezus?) de zelfde vervloekingen en dergelijke uitspreken over mensen op verzoek van 'christenen'. Nu ze in contact is gekomen met het echte christendom en iemand die haar ook hielp door voor haar te bidden (uren lang en demonen gebiedende te vertrekken) is zij ook bevrijd geraakt.

Onvoorspelbaar toen ik haar verhaal aanhoorde. Ze woont een paar straten verder op van mijn huis.
« Laatst bewerkt op: december 22, 2008, 02:50:34 pm door gaitema »

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
bevrijd van demonen
« Reactie #19 Gepost op: december 22, 2008, 02:54:45 pm »

quote:

Hero schreef op 22 december 2008 om 04:58:
[...]

Ja ... of ook om niet : keihard op je neus te gaan !!

Je weet hier vermoed ik meer van. dus ik stel nog een vraag :)
Kan ik bevoorbeeld hierin denken aan christenen die hun leven maar halfslachtig aan Jezus gegeven hebben die een groot gevaar oplopen als ze demonen gaan gebieden te verdwijnen? In die zin van dat de demonen antwoorden kunnen geven als: "ik weet wie Jezus is, maar wie jij bent weet ik niet?"

vrolijke

• bekennende pantheïst
    • Bekijk profiel
bevrijd van demonen
« Reactie #20 Gepost op: december 22, 2008, 02:57:17 pm »

quote:

okidoki schreef op 22 december 2008 om 14:34:
[...]

Bedoel je daarmee te zeggen dat je totaal niet in een wereld van geesten en / of demonen gelooft?
In elk geval niet aan geesten die zich tegen physikalische wetten stellen.
« Laatst bewerkt op: december 22, 2008, 03:46:04 pm door vrolijke »

Harold-2

• Bekijk profiel
bevrijd van demonen
« Reactie #21 Gepost op: december 22, 2008, 09:18:26 pm »
Een voorbeeld van bevrijdingspastoraat binnen de GKV, wat denk ik daar nog redelijk zeldzaam is.

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
bevrijd van demonen
« Reactie #22 Gepost op: december 23, 2008, 05:08:47 pm »
Een mooi voorbeeld. Wat herkenbaar op me overkwam is het ervaringsverhaal wat er staat met de uitspraak van haar erin waarin ze omschreef dat ze voor ze bad al wel wist dat ze daar na weer in de fout zou gaan. Dat herken ik wel, dan voel je jezelf echt een schijnheilige. Terwijl het in dit geval ook ging een een patroon waar je in bent terecht gekomen dat als een spiraal door je leven blijft draaien en waar je weer uit moet komen. Dat kan best lastig zijn. Gebeden helpt hier dus ook bij.
« Laatst bewerkt op: december 23, 2008, 05:09:43 pm door gaitema »

Hero

• vierkante kaaskop
    • Bekijk profiel
bevrijd van demonen
« Reactie #23 Gepost op: december 23, 2008, 05:23:41 pm »

quote: gaitema

Kan ik bevoorbeeld hierin denken aan christenen die hun leven maar halfslachtig aan Jezus gegeven hebben die een groot gevaar oplopen als ze demonen gaan gebieden te verdwijnen? In die zin van dat de demonen antwoorden kunnen geven als: "ik weet wie Jezus is, maar wie jij bent weet ik niet?"
Precies !!... de zonen van Skefas {Hand_19:13-16} continued --- maar ik bedoel evenzo, dat je relatie met Jezus wel goed is, echter : je gaat zomaar iets doen waartoe Hij jou niet heeft toegerust ... met alle gevolgen van dien !!

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
bevrijd van demonen
« Reactie #24 Gepost op: december 29, 2008, 01:09:12 am »
Dat geloof ik ook wel. Het is een krachtige wereld, onze geestelijke wapenrusting moet wel in orde zijn. Anders keert het duistere rijk met succes tegen ons en neemt ons te grazen.

Riemer Lap

• @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
bevrijd van demonen
« Reactie #25 Gepost op: december 29, 2008, 02:19:58 am »

quote:

vrolijke schreef op 22 december 2008 om 14:57:
[...]

In elk geval niet aan geesten die zich tegen physikalische wetten stellen.
vertel, leg uit en vertel?

gelovige

• Bekijk profiel
bevrijd van demonen
« Reactie #26 Gepost op: december 07, 2009, 11:50:08 am »
Wie bevrijd wil worden, richt zich direct tot Jezus. Bevrijding is dan niet het zoeken naar je gebondenheid aan demonen, of kijken of je bezeten bent, zoals het bevrijdingspastoraat zegt dat het moet. Je hoeft je slechts open te stellen voor Jezus. Wie de site van het bevrijdingspastoraat leest, wordt vanzelf bezeten. Vooral als je de veertig vragen daar beantwoord. Niet gek dat mensen die zozeer met demonen bezig zij, ze ook dagelijks zien.
In mijn omgeving heb ik gezien wat voor een slechte invloed het kan hebben op gewone mensen. Bevrijd worden door een bevrijdingspastor die heeft geleerd hoe je moet bevrijden, zonder dat er in die lessen aandacht wordt geschonken aan psychische- of andere ziekten. Levensgevaarlijk is het.

ruben1989

• Bekijk profiel
bevrijd van demonen
« Reactie #27 Gepost op: december 07, 2009, 01:13:35 pm »

quote:

Want waar ik in geloof moet ook zichtbaar zijn.
Dus niet in god?

Adinomis

• Bekijk profiel
bevrijd van demonen
« Reactie #28 Gepost op: december 07, 2009, 02:49:39 pm »

quote:

gelovige schreef op 07 december 2009 om 11:50:
Wie bevrijd wil worden, richt zich direct tot Jezus. Bevrijding is dan niet het zoeken naar je gebondenheid aan demonen, of kijken of je bezeten bent, zoals het bevrijdingspastoraat zegt dat het moet. Je hoeft je slechts open te stellen voor Jezus. Wie de site van het bevrijdingspastoraat leest, wordt vanzelf bezeten. Vooral als je de veertig vragen daar beantwoord. Niet gek dat mensen die zozeer met demonen bezig zij, ze ook dagelijks zien.
In mijn omgeving heb ik gezien wat voor een slechte invloed het kan hebben op gewone mensen. Bevrijd worden door een bevrijdingspastor die heeft geleerd hoe je moet bevrijden, zonder dat er in die lessen aandacht wordt geschonken aan psychische- of andere ziekten. Levensgevaarlijk is het.

Er is verschil tussen "besmet" zijn en "bezet(en)" zijn. Bij "besmetting" is het inderdaad genoeg om Jezus aan te roepen. Als je vuile kleren hebt moeten die in de was. Zo is het ook met besmetting.
Bij besmetting (in aanraking geweest met occulte zaken) moet dan om reiniging gevraagd worden door het bloed van Jezus.

Als dat niet helpt is er mogelijk sprake van "bezetenheid". Vaak kan zo'n persoon niet eens de naam van Jezus aanroepen of uitspreken. Dan is er wel bevrijding nodig. Maar de persoon in kwestie moet dat wel willen. Dit gaat meestal niet zonder enorme strijd.

Zoiets moet inderdaaad niet op eigen houtje of lichtvaardig gedaan worden. Er moet ook voor worden gewaakt dat je iets te gauw met "bezetenheid" bestempelt.
Rom.12:21 Laat u niet overwinnen door het kwade, maar overwin het kwade door het goede.

grondig christelijk

• Bekijk profiel
bevrijd van demonen
« Reactie #29 Gepost op: december 07, 2009, 05:23:31 pm »

quote:

gelovige schreef op 07 december 2009 om 11:50:

Ooit op zo´n bevrijdingsconferentie geweest? en dan ook meerdere keren? Wel eens geluisterd wat daar wordt verteld? Er over gelezen en lezingen beluisterd? Daar wordt JUIST gezegd dat er ook sprake kan zijn van ziekte. Sterker, dat is wat men eerst moet onderzoeken. Maar men is juist het zicht kwijtgeraakt op ook die andere mogelijkheid. Ik vermoed dat je niet het verschil weet tussen gebonden en bezeten. Het laatste komt vrijwel niet voor. Gebondenheid ontstaat doordat een mens (ook een christen) de duivel voet heeft gegeven in zijn leven.
Daarbij kán bevrijding ineens plaats vinden, maar het kan ook een proces zijn, telkens kleine stappen.
Weet je het verschil tussen de kracht en de macht in dit geval?

En in de NAAM van Jezus doen wij deze dingen die wij kunnen doen door de Heilige Geest. Dit kun je niet pakken als een werktuig, dit wordt je op de juiste momenten toebedeelt gelijk de Geest wil.

Iets afrekenen op een versimpeld vraag en antwoord is erg eenvoudig, net als vraag en antwoord zoveel van de HC. Allemaal kloppende (tenminste deels) theorie, maar iets doorleven is iets heel anders.
« Laatst bewerkt op: december 07, 2009, 05:31:15 pm door grondig christelijk »

Thorgrem

• Bekijk profiel
bevrijd van demonen
« Reactie #30 Gepost op: december 07, 2009, 06:03:11 pm »
Zou iemand me wat algemene informatie over 'bevrijdingspastoraat' willen geven. Ik heb gezocht op Wikipedia maar kon niet veel vinden.

Wat me wel lijkt is dat de invulling van een bevrijdingspastoraat per gemeente/stroming zeer kan verschillen. Lijkt me dus niet iets om over een kam te scheren.

Adinomis

• Bekijk profiel
bevrijd van demonen
« Reactie #31 Gepost op: december 07, 2009, 07:21:54 pm »

quote:

grondig christelijk schreef op 07 december 2009 om 17:23:

Iets afrekenen op een versimpeld vraag en antwoord is erg eenvoudig, net als vraag en antwoord zoveel van de HC. Allemaal kloppende (tenminste deels) theorie, maar iets doorleven is iets heel anders.

Gelukkig hebben we het niet allemaal meegemaakt.
We weten uit Gods Woord dat Jezus mensen van demonen bevrijdde.
Wie dat wel heeft meegemaakt weet waarover hij het heeft.  
Die weet dat Jezus ook nu macht heeft om dat te doen.
We hoeven niet bang te zijn voor duistere machten, want Jezus is alle macht gegeven in hemel en op aarde. We zijn met Hem overwinnaars.

Maar ja, voor mij is het ook theorie.
Hoewel, is geloof theorie?
Er is hoop voor wie gebonden is!

grondig christelijk

• Bekijk profiel
bevrijd van demonen
« Reactie #32 Gepost op: december 07, 2009, 07:34:37 pm »

quote:

Adinomis schreef op 07 december 2009 om 19:21:
[...]

Gelukkig hebben we het niet allemaal meegemaakt.
We weten uit Gods Woord dat Jezus mensen van demonen bevrijdde.
Wie dat wel heeft meegemaakt weet waarover hij het heeft.  
Die weet dat Jezus ook nu macht heeft om dat te doen.
We hoeven niet bang te zijn voor duistere machten, want Jezus is alle macht gegeven in hemel en op aarde. We zijn met Hem overwinnaars.

Maar ja, voor mij is het ook theorie.
Hoewel, is geloof theorie?
Er is hoop voor wie gebonden is!

door de schade en schande in mijn leven heb ik dat doorgemaakt. Ook de bevrijding. Als de apostel over Jezus schrijft en benadrukt dat zij ooggetuigen zijn geweest en daarom er niet omheen konden en kunnen mogen we dat geloven. Ik als mens kan nu ook niet meer om de waarheid heen dat er ook in deze tijd bevrijding is en dat er sprake is van de strijd tegen de onzichtbare machten.
Ik zou me een leugenaar maken van de waarheid als ik zou ontkennen dat Gods geest in deze tijd niet meer ook op die wijze werkt. Ik heb die waarheid  gezien en ervaren. Ook Gods grote genade daarin.
Als men deze dingen dan weet, dan mag men niet meer zwijgen.

Ik heb een aantal boeken die deze dingen beschrijven en twee uitgebreide mappen over het bevrijdingspastoraat.

vrolijke

• bekennende pantheïst
    • Bekijk profiel
bevrijd van demonen
« Reactie #33 Gepost op: december 08, 2009, 11:20:12 am »

quote:

okidoki schreef op 29 december 2008 om 02:19:
[...]

vertel, leg uit en vertel?

Verkeerde vraag.
Niemand moet bewijzen, dat er geen groene dwergen bestaan.
« Laatst bewerkt op: december 08, 2009, 04:11:44 pm door vrolijke »

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
bevrijd van demonen
« Reactie #34 Gepost op: december 08, 2009, 05:41:28 pm »

quote:

Thorgrem schreef op 07 december 2009 om 18:03:
Zou iemand me wat algemene informatie over 'bevrijdingspastoraat' willen geven. Ik heb gezocht op Wikipedia maar kon niet veel vinden.

Wat me wel lijkt is dat de invulling van een bevrijdingspastoraat per gemeente/stroming zeer kan verschillen. Lijkt me dus niet iets om over een kam te scheren.
Een boek is er te koop:
http://www.bol.com/nl/p/b...raat/666861357/index.html

Het evangelische werkverband in de PKN is er ook volop mee bezig:
http://www.nujij.nl/?tags=bevrijdingspastoraat

Een artikel er over:
http://www.nd.nl/artikele...enda-evangelischen-in-pkn

Via het Evangelisch Werkverband kom je zeker verder:
http://www.ewv.nl/

Ik heb zelf ook nog van een evangelische christen die actief is in het waarschuwen tegen Trin en de demonische wereld heel wat lessen over bevrijdingspastoraat gekregen. Die heb ik van hem gekregen over de mail. Het is vertrouwelijk en bedoelt voor mensen die er vertrouwelijk mee omgaan. Ik mag hem dus meegeven, als je me mailt wil ik het je ook meegeven.

Ik heb hem zelf nog niet gelezen. Daar wil ik ook me nog eens in verdiepen.

Hans61

• Bekijk profiel
bevrijd van demonen
« Reactie #35 Gepost op: december 11, 2009, 01:30:29 am »
http://www.bevrijdingspas...gcategory&id=18&Itemid=44

Thorgrem

• Bekijk profiel
bevrijd van demonen
« Reactie #36 Gepost op: december 11, 2009, 09:37:50 pm »

quote:

gaitema schreef op 08 december 2009 om 17:41:
[...]

Een boek is er te koop:
http://www.bol.com/nl/p/b...raat/666861357/index.html

Het evangelische werkverband in de PKN is er ook volop mee bezig:
http://www.nujij.nl/?tags=bevrijdingspastoraat

Een artikel er over:
http://www.nd.nl/artikele...enda-evangelischen-in-pkn

Via het Evangelisch Werkverband kom je zeker verder:
http://www.ewv.nl/

Ik heb zelf ook nog van een evangelische christen die actief is in het waarschuwen tegen Trin en de demonische wereld heel wat lessen over bevrijdingspastoraat gekregen. Die heb ik van hem gekregen over de mail. Het is vertrouwelijk en bedoelt voor mensen die er vertrouwelijk mee omgaan. Ik mag hem dus meegeven, als je me mailt wil ik het je ook meegeven.

Ik heb hem zelf nog niet gelezen. Daar wil ik ook me nog eens in verdiepen.

Dank voor de info. Een boek ga ik niet kopen, en mails die in besloten kring rondgaan hoef ik ook niet onder ogen te krijgen. :) Maar bedankt voor het aanbod.

Het artikel uit het ND vond ik nuttig. Overigens vind ik het spijtig dat het traditionele protestantisme (waaronder de PKN) zich steeds verder laat meeslepen met het evangelische gebeuren uit de VS.

In de katholieke Kerk kennen wij overigens ook het bevrijden van demomen. Dat is bij ons een vrij serieuze gebeurtenis waar grondig onderzoek (ook door artsen enz) voor nodig is alvorens over te gaan op groot exorcisme.

Piebe

• oud katholiek
    • Bekijk profiel
bevrijd van demonen
« Reactie #37 Gepost op: december 11, 2009, 09:58:11 pm »

quote:

Thorgrem schreef op 11 december 2009 om 21:37:
Overigens vind ik het spijtig dat het traditionele protestantisme (waaronder de PKN) zich steeds verder laat meeslepen met het evangelische gebeuren uit de VS.
Wat je ziet is dat protestanten juist de eigen kerk verlaten en zich aanmelden bij de grote vrije baptisten. Ook ik vind dat geen plezierige ontwikkeling.
'Wie van zijn bezit of zijn werk leeft heeft het goed, maar wie een schat vindt heeft het beter.'

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
bevrijd van demonen
« Reactie #38 Gepost op: december 15, 2009, 08:02:49 pm »

quote:

Thorgrem schreef op 11 december 2009 om 21:37:
[...]

Dank voor de info. Een boek ga ik niet kopen, en mails die in besloten kring rondgaan hoef ik ook niet onder ogen te krijgen. :) Maar bedankt voor het aanbod.

Het artikel uit het ND vond ik nuttig. Overigens vind ik het spijtig dat het traditionele protestantisme (waaronder de PKN) zich steeds verder laat meeslepen met het evangelische gebeuren uit de VS.

In de katholieke Kerk kennen wij overigens ook het bevrijden van demonen. Dat is bij ons een vrij serieuze gebeurtenis waar grondig onderzoek (ook door artsen enz) voor nodig is alvorens over te gaan op groot exorcisme.

Dat vind ik ook boeiend, vandaar ook dat ik op het Flevo totaalfestival geboeid naar pater Amadeüs luisterde. Wel jammer dat er in Nederland weinig mensen als hem zijn.

Het probleem van het traditionele protestantisme is dat we niet veel ervaring er in hebben geloof ik. Ten minste, dat is de gangbare gedachte onder protestanten dat Gaven als bevrijding van demonen en gebedsgenezing in de rooms-katholieke en evangelische kring wel aanwezig is, maar in de traditioneel protestantse kring in het verleden amper aanwezig was. De reformatie ging gepaard met rationeel verklaren van je geloof en was dan ook erg op de verkondiging gericht. Aandacht voor geestelijke zaken als ziekenzalving en bevrijdingsbedieningen was er wel in uitzonderlijke gevallen. Zo preekte een dominee in onze kerk in een dienst over gebedsgenezing, waarin hij zei dat er voor een paar eeuwen of een eeuw terug (weet ik niet precies) een gereformeerde kerk in Duitsland een dominee kende die de zieken mee naar de diensten nam en daar voor hen bad. Daar vonden ook gebedsgenezingen plaats. De hernieuwde aandacht komt vooral voort vanwege de aantrekkingskracht van evangelische kringen op de traditionele protestanten, omdat daar meer aandacht is voor de Gaven van de Heilige Geest dan we in traditioneel protestantse kringen gewend waren. Het idee leefde sterk dat wonderen vooral vroeger gebeurden en dat we vandaag de dag het vooral moeten hebben van de bijbel en het lijden als een kruis op je schouders nemen om achter Jezus aan te gaan wordt gezien.

Er is te weinig aandacht voor de Geestelijke gaven geweest in de afgelopen eeuwen in het traditionele protestantisme. De ervaringen erin zijn gering. Daarom wordt er sterk gekeken naar de gemeentes die er meer ervaring in hebben.

Wat er in protestants Nederland sterk leeft is een verlangen naar een christendom waarin God sterk aan het werk is en er voldoende ruimte is voor de Gaven van de Geest in combinatie van een sterke theologische overdracht zoals we dat sinds de reformatie wel gewend zijn. Het eerste zie je te weinig bij de traditionele protestantse kerken, het laatste te weinig bij de evangelische bewegingen. Je ziet ook wel dat in protestantse kringen er veel sterker dan voorheen geloofd wordt dat we van elkaar leren kunnen. Maar de kloven die er in de afgelopen eeuwen zijn ontstaan zijn niet gemakkelijk te overbruggen.

Het gevoel leeft dat het geloof van de reformatie vooral een rationeel geloof is. In woorden rijk, maar faal angstig in de praktijk. Want, wat als God je niet geroepen zou hebben? Wat als Hij me te zondig, te klein gelovig of te lauw vindt?
« Laatst bewerkt op: december 15, 2009, 08:26:41 pm door gaitema »

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
bevrijd van demonen
« Reactie #39 Gepost op: december 15, 2009, 08:37:24 pm »

quote:

Piebe schreef op 11 december 2009 om 21:58:
[...]

Wat je ziet is dat protestanten juist de eigen kerk verlaten en zich aanmelden bij de grote vrije baptisten. Ook ik vind dat geen plezierige ontwikkeling.

Het is jammer en zuur voor de kerken die achter blijven. Zo zie je dat probleem in alle tijden. Ons dorp is nog geen 200 jaar oud. Toen het ontstond door een textielfabriek die er gevestigd werd kwamen er van uit heel Nederland arbeiders om te werken in de fabrieken en gingen erbij wonen. Zo ontstond Nijverdal. Maar de mensen maakten lange dagen voor weinig geld die ze voor een groot deel in de kroeg opdronken. Zondag sliepen ze uit en namen de moeite niet om de hervormde en katholieke kerk in Hellendoorn te bezoeken. Ze stonden bekent als een horde wilden. Nijverdal werd letterlijk het dal dat woest en ledig was genoemd, en daarmee bedoelde men niet enkel de natuur (woest veen gebied in een dal), maar vooral de bewoners.

Een evangelist van het leger des Heils is er naar toe gegaan om het evangelie in de kroegen te brengen. Het Leger des Heils richte de eerste kerk in Nijverdal op. Een zendingsgemeente. Niet lang daarna kwam een zeer gedreven christelijk gereformeerde evangelist uit Ermelo naar het dorp toe en stichte ook een zendingsgemeente op de plek waar onze kerk nu staat. Hij was zeer getalenteerd. Hij deed het in alles beter dan het Leger des Heils het al deed. De mensen liepen als snel in grote getale over naar deze christelijk gereformeerde zendingskerk die later met de afgescheiden gemeente van Hellendoorn fuseerde tot de synodaal gereformeerde kerk van Nijverdal/Hellendoorn.  De voorloper van de huidige gereformeerde kerk van Nijverdal en  de gereformeerde kerk van Hellendoorn die nu is opgegaan in de Protestantse kerk Hellendoorn.

Het was zuur voor het Leger des Heils toen de tijd. Zij waren het die het licht brachten, maar de gereformeerden gingen ermee vandoor. Later kwamen de vrij evangelischen, hervormden en katholieken er ook bij. Tot voor een kleine tien jaar terug was onze plaatselijke vrij evangelische gemeente de grootste van heel Nederland. Ook deze gemeente heeft nu last van de vergrijzing. Op dit moment doen de vrijgemaakten, nederlands gereformeerden en PKN de kruidenwijk het nog goed, onze doet het redelijk, maar het beste loopt de evangelisch molukse gemeente, de vrije babtisten en de vol evangelische gemeente. De laatste is in het afgelopen 10 jaar van 250 naar 400 leden gegroeid.
« Laatst bewerkt op: december 15, 2009, 08:47:56 pm door gaitema »

St. Ignatius

• Fiat mihi secundum verbum Tuum
    • Bekijk profiel
bevrijd van demonen
« Reactie #40 Gepost op: december 15, 2009, 11:43:54 pm »

quote:

gaitema schreef op 15 december 2009 om 20:37:... Later kwamen de vrij evangelischen, hervormden en katholieken er ook bij.

offtopic:

Zaten er niet al vanaf de 12e eeuw katholieken in Salland? Ik heb ook familie in Salland en er staat al sinds 1225 een katholieke kerk in Hellendoorn, dat is nu niet meer dezelfde natuurlijk. Maar de katholieke kerk in Nijverdal is volgens mij van begin 1900 ergens.
"Men zou een pleister op vele wonden willen zijn..." (Etty Hillesum, 1942)

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
bevrijd van demonen
« Reactie #41 Gepost op: december 16, 2009, 02:21:39 am »

quote:

St. Ignatius schreef op 15 december 2009 om 23:43:
[...]

offtopic:

Zaten er niet al vanaf de 12e eeuw katholieken in Salland? Ik heb ook familie in Salland en er staat al sinds 1225 een katholieke kerk in Hellendoorn, dat is nu niet meer dezelfde natuurlijk. Maar de katholieke kerk in Nijverdal is volgens mij van begin 1900 ergens.

In salland was het er zeker eerder, de hervormde kerk  van Hellendoorn iseen gebouw uit de middeleeuwen, vrij vroeg was daar dus al een parochie en Rijssen heeft ook één van de oudste parochies van Overijssel. De oudste is geloof ik ergens in om of nabij Deventer.  De geschiedenis van de gevestigde kerken in Nijverdal verliep behoorlijk vlot achter elkaar door. Ik meen dat Nijverdal bestaat vanaf 1836 en als eerste kerk werd er de koersenkerk tussen Nijverdal en Hellendoorn gebouwd, dat was de zendingskerk opgericht door nu blijkt bij nalees werk door de christelijk gereformeerde gemeente. De christelijk gereformeerde zendingskerk in Nijverdal zelf kwam daarna. Vrij vlot zouden de vrij evangelischen (heette toen nog anders), hervormden en katholieken komen.

De geschiedenis van onze kerk staat hierop:
http://www.gkderegenboog....ask=view&id=43&Itemid=209

Daar lees je van de koersenkerk als eerste in 1859 en vervolgens de zendingskerk uit 1871 op de locatie waar nu onze kerk staat is gevestigd. Echter lees ik dus dat de koersenkerk van de christelijk gereformeerde gemeente Hellendoorn/Nijverdal was.  Dan waren zij het dus die het eerste kerkgebouw bouwde, daarin had ik het dus mis. De LDH hebben dan zich puur met evangelisatie bezig gehouden. De koersenkerk en de zendingskerk in Nijverdal van de evangelist Jacob is dus later gefuseerd met elkaar tot de gereformeerde kerk, dat was in 1878.
« Laatst bewerkt op: december 16, 2009, 02:43:21 am door gaitema »

Thorgrem

• Bekijk profiel
bevrijd van demonen
« Reactie #42 Gepost op: december 16, 2009, 07:31:14 am »

quote:

St. Ignatius schreef op 15 december 2009 om 23:43:
[...]

offtopic:

Zaten er niet al vanaf de 12e eeuw katholieken in Salland?
Salland is door Lebuïnus gekerstend. In het jaar 754 kreeg hij deze opdracht van de bisschop  van Utrecht. Hij stichtte in Zoeterwoude, Heemse, Zwolle, Wilp en Deventer kerken.

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
bevrijd van demonen
« Reactie #43 Gepost op: december 16, 2009, 11:52:54 pm »
Wat ik me zo afvraag hé. Als je zo vanuit katholieke kennis over klein en groot exorcisme kijkt naar de ontwikkelingen in de diverse protestantse stromingen op dit gebied, wat zie je daarin?
Ik zelf heb trouwens één gereformeerd vrijgemaakte, één katholiek en vele evangelische christenen van gelezen op internet en bladen er over en er over horen spreken in een persoonlijk gesprek of een lezing door de mensen die deze bedieningen van klein tot groot deden.

Ook bij ons in Nijverdal. Zoals een molukse vrouw die door witte magie door een molukse dominee die aan witte magie deed gebonden is geraakt.

Zelf spreek ik trouwens niet zo van het onderscheid tussen gebonden zijn of bezeten zijn.  Of er nu één of meer demonen over de leven invloed zouden hebben maakt niet uit, het is allemaal bezetenheid. Ze bezitten een bepaald gebied in je leven of geheel je leven. Ik zou een sexverslaving of een afkeer hebben van God ook wel relateren aan bezeten zijn door duistere geesten die je van God willen afhouden. Dat wil echter niet zeggen dat te gelijkertijd ook God in je leven aan het werk zou kunnen zijn.

Ik geloof in een twee strijd. Het idee van het engeltje en de duiveltje op je schouder, maar dan in je geestelijke leven.
« Laatst bewerkt op: december 16, 2009, 11:56:14 pm door gaitema »

gelovige

• Bekijk profiel
bevrijd van demonen
« Reactie #44 Gepost op: december 29, 2009, 11:49:31 am »
een mail die ik ontving.. over bevrijding..
Mij geeft het te denken.

quote:

Een vrouw schrijft over haar man:

Weet u wat het is als iemand die je vertrouwd zegt, dat je onder invloed staat van demonen en dat strijd tegen die demonen zorgt dat je gezond wordt. Je geloofd zo iemand maar al te graag en gaat met hem in zee. Je geloofd dat er demonen zijn die je proberen klein te krijgen.
Nog erger is het als het niet helpt. Dan laten ze je geloven dat het aan jou ligt, dat je niet meewerkt, dat je onvoldoende geloofd….

Mijn man heeft MPS.  Vroeger toen we trouwden, had hij het al een beetje. Maar langzamerhand werd het steeds erger. Mijn man is een goedzak, een lieverd. Hij doet geen vlieg kwaad.  Ik heb een fijne man. De duivel zit helemaal niet in hem.  Hij heeft alleen goede hulp nodig.  

Ze hebben hem gekraakt. Het laatste restje vertrouwen de grond ingeboord. Geholpen heeft het niet, integendeel….

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
bevrijd van demonen
« Reactie #45 Gepost op: december 30, 2009, 06:35:30 am »
Er wordt verschillend mee omgegaan. Ik geloof dat je zo ook een groep mensen hebt die eigenlijk niet goed weten waar ze het gevaar om het zo te noemen moeten zoeken, zoals dus in het bovenstaande voorbeeld waarin er een twijvelachtige visie erop los gelaten wordt. Zo vertelde me eens iemand dat als je zegt "ik heb zus of ik ben zo"dat je dat dan ook bent. Als voorbeeld als je zegt: "ik heb kanker of ik het suikerziekte", dat je dat dan ook hebt en wanneer je zegt "ik ben genezen", dat je dan ook genezen bent, uiteraard wel in Jezus naam.

Ook dat geloof ik niet. Het is geen toverformule.
« Laatst bewerkt op: december 30, 2009, 06:37:18 am door gaitema »

gelovige

• Bekijk profiel
bevrijd van demonen
« Reactie #46 Gepost op: december 30, 2009, 10:53:23 am »

quote:

Ook dat geloof ik niet. Het is geen toverformule.

Dat ben ik met je eens. Ik ben meer dan 1 jaar geleden bij zo'n bevrijdingsconferentie geweest. Toen hadden ze het veel over demonen en duivels. Dat schijnt minder te zijn nu. Toch heb ik tegen de theorie skepsis. Mij lijkt het teveel op een marketingstruc waarmee je een probleem aangepraat wordt en zij de oplossing bieden.
Ik geloof zeer zeker in bevrijding in Jezus, althans die door Gods Woord wordt bedoeld. Daar hoeft geen reclame en marketing voor te worden gepleegd. Dat is gratis (je hoeft geen boeken te kopen en cursussen te volgen) en komt direct van God, wie je ook bent en waar je ook bent.

Eeven over die marketing. Als je op de site van het bevrijdingspastoraat de 40 vragen oproept, zie je dat de eerste 4 vragen gesloten vragen zijn, die bijna altijd leiden tot een Ja. Zo gaat dat ook met verkooppraatjes. De klant wordt tot een ja gebracht. Pas daarna volgend de inhoudelijke zaken. Volg maar ens een cursus telefonische verkoop. En dat er met het bevrijdingspastoraat geld is gemoeid, dat is zeker. Boeken, cursussen, overnachtingen, diners en horeca etc etc.
« Laatst bewerkt op: december 30, 2009, 10:55:51 am door gelovige »

grondig christelijk

• Bekijk profiel
bevrijd van demonen
« Reactie #47 Gepost op: december 30, 2009, 11:57:47 am »

quote:

gelovige schreef op 30 december 2009 om 10:53:
[...]

Dat ben ik met je eens. Ik ben meer dan 1 jaar geleden bij zo'n bevrijdingsconferentie geweest. Toen hadden ze het veel over demonen en duivels. Dat schijnt minder te zijn nu. Toch heb ik tegen de theorie skepsis. Mij lijkt het teveel op een marketingstruc waarmee je een probleem aangepraat wordt en zij de oplossing bieden.
Ik geloof zeer zeker in bevrijding in Jezus, althans die door Gods Woord wordt bedoeld. Daar hoeft geen reclame en marketing voor te worden gepleegd. Dat is gratis (je hoeft geen boeken te kopen en cursussen te volgen) en komt direct van God, wie je ook bent en waar je ook bent.

Eeven over die marketing. Als je op de site van het bevrijdingspastoraat de 40 vragen oproept, zie je dat de eerste 4 vragen gesloten vragen zijn, die bijna altijd leiden tot een Ja. Zo gaat dat ook met verkooppraatjes. De klant wordt tot een ja gebracht. Pas daarna volgend de inhoudelijke zaken. Volg maar ens een cursus telefonische verkoop. En dat er met het bevrijdingspastoraat geld is gemoeid, dat is zeker. Boeken, cursussen, overnachtingen, diners en horeca etc etc.
ik ben bij wel 10 conferenties geweest. Ik zie geen marketing en heb door het meerdere keren pas een kompleet beeld gekregen van de opvattingen. Een conferentie is daarvoor niet genoeg. Ook omdat op die conferenties een deelthema wordt besproken. Ik neem ten minste aan dat je het over de conferenties van wilkin van de kamp hebt. In één kerkdienst leer je ook niet de hele leer van de bijbel, daarbij zijn deze conferenties bedoelt om dit DEELthema aan de orde te brengen en wordt dit niet als het complete evangelie gepresenteerd. Het complete evangelie zit ook niet in de eerst vier vragen van de website. Dit is gewoon een kort vraag en antwoord. De denkwereld daarachter gaat veel dieper en is bijbels.

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
bevrijd van demonen
« Reactie #48 Gepost op: december 30, 2009, 12:44:55 pm »

quote:

gelovige schreef op 30 december 2009 om 10:53:
[...]

Van conferenties weet ik het niet. Ik sprak eens iemand die getrouwd was met een vrouw die in elk moment waarop hij kwaad was er de duivel in zag en het wilde bestrijden. Dat is zo doorgeslagen. Als je boos bent kan er gewoon uitgepraat worden, inplaats van een hele geestelijke hokus pokus er bij te halen.

Ik heb wel gehoord en gelezen dat er speciale gevallen van bezetenheid zijn waarin er een hele bediening nodig is door een christen die goed weet wat hij doet. Bijvoorbeeld bij mensen die in aanraking zijn geweest met New Age toestanden waarbij geesten werden opgeroepen of wanneer er zwarte magie uit het animisme plaats heeft gevonden.

Hoe vaak dat voor komt weet ik niet, ik ken iemand die met het laatste van doen heeft gehad, maar verder niemand persoonlijk.

vrolijke

• bekennende pantheïst
    • Bekijk profiel
bevrijd van demonen
« Reactie #49 Gepost op: december 30, 2009, 03:13:17 pm »
Mensen die duivels, demonen, kabauters, oof wat dan ook zien, horen in behandeling.  Ik mijd zulke mensen.