quote:
Karina schreef op 24 oktober 2004 om 21:35:Ik ben niet zo goed in het quoten geloof ik. Nu: van het boekje zegen en vloek leer ik dat er een zichtbare wereld is en een onzichtbare (dat wist ik natuurlijk wel, maar nu denk ik daar over na) en hoe vaak dat in de Bijbel staat.
Deuteronomium 28 staat vol met zegeningen en vervloekingen. In dit aardse leven is het wel goed om te leren onderscheiden wat een zegen is en wat een vloek is.
Interessant om over na te denken dat een bepaalde vloek blijkbaar al eeuwen in je familie kan zijn (bijv. alcoholisme, depressie, een erfelijke ziekte) zonder dat je dat weet.
Dat staat toch in het OT. Als Israel niet luisterde, werden ze niet gezegend met aardse voorspoed. Dat is toch echt oud-testamentisch. Hoe kun je nu weten of iets waar je last van hebt een vloek is? Dan zie je daar dus een duivel achter. In principe wordt aan een christen geen aardse zegen belooft. Maar is lijden iets wat bij het geloof hoort en waarvan je niet kunt zeggen dat het niet zou mogen omdat we een voorspoedig leven zonder problemen moeten hebben als christen.
quote:
Derek heeft geleerd in de loop der jaren om mensen te bevrijden van een vloek, nadat hij daarvoor gebeden heeft natuurlijk en de HG gevraagd om inzicht en dan pas te bidden voor genezing.
Het benauwd me dan wel weer een beetje om te bedenken dat alles wat niet lekker gaat in je leven iets te maken zou kunnen hebben met een vloek.
Maar afijn ik ben nog niet eens op de helft en tot nu toe heb ik gelukkig nog geen aanwijzing voor een vloek gevonden, hoewel ik daar nog ernstig over aan het nadenken ben...........

En de vloek is toch ook een
straf van Godals je Deut. 28 leest?
Daar geloof ik dus niets van.....
Je bent niet gehoorzaam genoeg geweest en je leeft dus eigenlijk altijd in de stress om geen fouten te maken want dan zou er wel eens een vloek kunnen komen over je leven.
Je bent alleen veilig als je onberispelijk leeft, als je luistert naar de stem van de Heer. Doe je dat niet volledig, dan zal God je niet beschermen tegen vloeken waarmee de dienaren van de satan je bedreigen. God zal je zelfs ook nog eens zelf achtervolgen met zijn eigen vloeken.
Dat is toch niet wat God zijn kinderen belooft in het Nieuwe testament?
Volgens mij beschermt God al zijn kinderen. Dat garandeert de bijbel ons, zie b.v.
2 Thess. 3:3.
Maar wel getrouw is de Here, die u sterken zal en u bewaren voor de boze.
Onze veiligheid rust op de trouw van God en op het feit dat we zijn kinderen zijn. Hij zal ons bewaren voor de boze.
Als wij, als kinderen Gods, tegen zijn wil ingaan en zondigen dan zal hij ons niet "vloeken" of ons onbeschermd overlaten aan de vloeken van de vijand. Hij zal ons eerst waarschuwen en als wij zijn waarschuwingen in de wind slaan zal Hij ons tuchtigen, zoals een vader dat met een zoon doet die hij liefheeft, opdat wij tot inkeer komen.
Hebr. 12
5 en gij hebt de vermaning vergeten, die tot u als tot zonen spreekt:
Mijn zoon, acht de tuchtiging des Heren niet gering,
en verslap niet, als gij door Hem bestraft wordt,
6 want wie Hij liefheeft, tuchtigt de Here, en Hij kastijdt iedere zoon, die Hij aanneemt.
7 Als tuchtiging hebt gij dit te dragen: God behandelt u als zonen. Want is er wel een zoon, die door zijn vader niet getuchtigd wordt? 8 Blijft gij echter vrij van de tuchtiging, welke allen ondergaan hebben, dan zijt gij bastaards, en geen zonen. 9 Voorts, de tuchtiging van onze vaders naar het vlees hebben wij ondergaan en wij zagen tegen hen op; zullen wij ons dan niet nog veel meer onderwerpen aan de Vader der geesten, en leven? 10 Want zíj hebben ons voor luttele dagen naar hun beste weten getuchtigd, maar Híj doet het tot ons nut, opdat wij deel verkrijgen aan zijn heiligheid. 11 Want alle tucht schijnt op het ogenblik zelf geen vreugde, maar smart te brengen, doch later brengt zij hun, die erdoor geoefend zijn, een vreedzame vrucht, die bestaat in gerechtigheid.