Hoi allen
Al jaren het ND op tafel. Inderdaad soms meer soms minder, na de 'openstelling' verbeterd op bepaalde punten maar soms ook wel erg veel paus op pagina 2. Enne iemand stelde voor een fusie Trouw en ND. Hahahaha.
ND zou van mij radicaler mogen. Vaak denk ik na lezen van een hoofdartikel: zeg nou es een keer wat je ervan vindt. Altijd maar dat voorzichtige en genuanceerde.... pfffffff En (noodgedwongen, geldkwestie) veel te weinig 'eigen nieuws' helaas. Op zich wel kwalitatief goeie krant.
Trouw is m.i. vooral humbug. Opgeklopte nitwitterij met een elitair sausje. Ik zie de krant regelmatig maar 't kan me vaak maar matig boeien.
NRC erg gedegen en daardoor vaak erg saai. Wel objectief, eerlijk en informatief. Alleen jammer dat je niet meer aan werken toekomt als je 'm helemaal wil lezen.
AD/Telegraaf: haal de sport en sensatie eruit, alsmede de advertenties. Is het ND toch nog een dikke krant.
RD: degelijk, betrouwbaar, ruim opgezet maar erg behoudend. Dan toch liever ND.
Friesch Dagblad: een 'vrolijke' krant met altijd pogingen om ook leuk nieuws te brengen. Alleen daarom al een positieve vermelding. Kerknieuws goed en gevarieerd. Als ik Fries was, zou ik een abonnement nemen (scheelt mooi weer een hoop poen dat ik dat niet ben

" class="smiley" />).
Spits/Metro: tja, zijn dat kranten dan?
Verder hoef je voor het nieuws geen krant te kopen. Achtergronden wel en m.n. ideeën van sommige intelligente redacteuren over kerkelijke ontwikkelingen lees ik toch wel met belangstelling.