Auteur Topic: vandaag uit: Radiohead-Hail to the thief  (gelezen 1561 keer)

Sarah

• Bekijk profiel
vandaag uit: Radiohead-Hail to the thief
« Gepost op: juni 09, 2003, 05:18:17 pm »
Radiohead-Hail to the thief

radiohoofd staat bekend om het legendarische nummer Creep. Thom Yorke zingt hier dat hij zichzelf een lelijkerd, en een gek vind. Miljoenen tieners konden zich waarschijnlijk wel vinden in de onzekere houding van Thommetje.
Ze scoorden ook hits met Karma Police, no surprises en Paranoid Android,  afkomstig van Ok computer.
Ook zijn er vaak videoclips te bewonderen van de uitgebrachte nummers: Climbing up the walls, fake plastic trees, en het nummer wat ik persoonlijk het mooist vind: street spirit.

Daarna is Radiohead meer op de experimentele tour gegaan (zie Kid A, Amnesiac)

9 Juni, de dag dat niet Amnesiac, maar 'Hail to the thief' de laatste cd is van Radiohead.

--
Gequote van: http://www.writers-block.nl/index.php/news/454

De albumtitel is naar verluid een anti-George Bush slogan, gebruikt aan het eind van de controversiële verkiezingscampagne in 2000, waarna Bush zich uiteindelijk President van Amerika mocht noemen. Op de dag van zijn inauguratie in Washington werd Bush toegeschreeuwd door demonstranten met Hail To The Thief.

De term is welbekend in anti-Bush kringen. Er is zelfs een speciale website in het leven geroepen, www.hail-to-the-thief.org. De site schijnt een cynisch lichtje op de politieke situatie in de Verenigde Staten.

wat wel grappig om te weten is, is dat de titel ook door andere artiesten is gebruikt like george en julius.
--

Het bevat 14 nummers welke ik wat soft vind. Nog steeds in de experimentele sfeer... hoe dichterbij het einde van de cd is hoe meer ik het ga waarderen. Vooral I will en het daaropvolgende nummer: Sit down.
Where I end and you begin vind ik ook heel mooi.

2+2=5 (by thom)

are you such a dreamer
to put the world to rights
i'll stay home forever
where two and two always makes a five
i'll lay down the tracks
sandbag and hide
january has april showers
and two and two always makes a five
it's the devil's way now
there is no way out
you can scream and you can shout
it is too late now
because you're not there
payin' attention
yeah i feel it, i needed attention
payin’ attention
yeah i need it, i needed attention
i needed attention
yeah i love it, the attention
payin’ attention
soon oh
i try to sing along
but the music's all wrong
cos i’m not
i’ll swallow up flies ?
back and hide
but i’m not
oh hail to the thief
but i'm not
don't question my authority or put me in the box
cos i'm not
oh go up to the king, and the sky is falling in
but its not
maybe not

http://gs.cdnow.com/graphics/CMS/19/5219.jpg
« Laatst bewerkt op: juni 09, 2003, 05:49:03 pm door Sarah »
Vrijgemaakt :D (Rom. 8:2)

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: juni 09, 2003, 05:26:21 pm »
Ik ken 'OK Computer' en 'The Bends' en dat zijn goede albums. Zelf heb ik 'Kid A' destijds op de gok gekocht (hij was in de aanbieding bij Mediamarkt in Rotterdam) en vond 't niet geweldig. Het experimentele karakter kan ik wel waarderen, maar het is geen cd die ik vaak draai.

Eerlijk gezegd vind ik Tom Yorke een beetje een zeurderige, klagerige stem hebben.
Het menselijk leven met al zijn gewone, dagelijkse bezigheden heeft een goddelijke betekenis met eeuwigheidswaarde - Heilige Jozefmaria. Hyves van Pleun

cochise

• Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: juni 09, 2003, 08:27:52 pm »
echt super die laatste 3 cd's de laatse cd ook die al meer dan een maand op het internet staat uitgelekt voor de release als je hem koopt istie wel wat anders dan de cd die op het internet te vinden is
erg goeie plaat :)
So pardon me while I burst into flames.
I've had enough of the world, and it's people's mindless games
So pardon me while I burn, and rise above the flame

Does

• Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: juni 10, 2003, 01:32:49 pm »
Kheb zelf ok computer en Amnesiac hier liggen.
goede band maar idd dat experimentele daar ben ik ook niet zo voor, beetje jammer  |:(
Live vanuit de luie stoel

Santaarnpaal

• Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: juni 18, 2003, 06:52:12 pm »
Ik heb de CD gekocht en hij is goed.  :)
Ik heb het licht ook gezien, alleen staat er bij mij een paal onder.

cochise

• Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: juni 23, 2003, 12:54:03 pm »
hier een recensie van het album van radio head

Radiohead - Hail to the thief
Met angst en beven gewacht op het nieuwe album van Radiohead of er reikhalzend naar uitgekeken? Degenen die weg waren van de vernieuwende, maar minder toegankelijk muziek van Kid A (2000) en Amnesiac (2001) zullen niet teleurgesteld zijn. Degenen die terugverlangen naar de goeie ouwe rockmuziek van Radiohead zoals te horen op The Bends (1995) zien hun wens voor een deel ingelost.

Hail to the thief is het zesde studioalbum van Radiohead, de Britse band die populariteit niet omzet in commerciële muziek. Radiohead grijpt het succes juist aan om te kunnen experimenteren - met het risico fans te verliezen. De oorspronkelijkheid van de band gaat inderdaad ten koste van de hoeveelheid fans, want hoewel critici Radiohead op handen dragen, verkoopt de band in het beste geval nog altijd een stuk minder dan het slechtst verkopende album van commerciëlere formaties als U2, REM of Coldplay.
Vanaf het eerste nummer, waar de gitaren hoorbaar ingeplugd worden is Hail to the thief geslaagd. De plaat is mooi opgebouwd, elektronische en rocknummers volgen elkaar soepel op. Die coherentie komt voor een belangrijk deel door het bezielde stemgeluid van Thom Yorke, de zanger klinkt soms bijna esoterisch.

Radiohead weet oude en nieuwe vrienden opnieuw te verbazen. En dit keer op een voor iedereen bevredigende manier.

http://www.musicomh.com/albums/radiohead-3.jpg

Ge2rt

• KL-006-5418
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: oktober 15, 2003, 01:01:48 am »
Helaas is HttT voorzien van een kopieerbeveiliging. Ik heb besloten dat soort schijfjes (dat terecht geen compact disc logo mag dragen omdat het niet aan de vastgelegde standaard voldoet en niet op alle apparatuur wil afspelen) niet aan te schaffen....
After death it's so much fun - Talk Talk

cochise

• Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: november 15, 2003, 06:25:00 am »
wie gaat er woensdag aanstaande naar het concert in het gelredome in arnhem ik ben heel benieuwd wat voor een show dit word  :)