Auteur Topic: Spinvis - Spinvis  (gelezen 2305 keer)

Tave

• schaap
    • Bekijk profiel
Spinvis - Spinvis
« Gepost op: juni 12, 2003, 11:54:18 am »
Ik ben nu inmiddels al een tijdje Spinvis aan 't luisteren en begin het steeds meer te waarderen. Het begon toen ik ooit het nummer Smalfilm van een huisgenoot te horen kreeg, een grappig nummer en we luisterden het ook zo van 'dit is lachen he?'. Goed toch is ook dit een sterk nummer met veel poezie erin.

Goed eerst wat over meer over Spinvis. Spinvis is Erik de Jong die met behulp van apparatuur, veel samples en zijn eigen stem een hele cd heeft gemaakt. De teksten zijn poëtisch, ik vind zelf de teksten van het nummer Bagagedrager bijvoorbeeld prachtig. Erik de Jong heeft eerst slagwerk gedaan aan het conservatorium en is later overgestapt op arrangement en compositie.

10 jaar voor dat de cd uit kwam begon Spinvis al met het nummer Bagagedrager. In 2002 kwam de cd uit en het was een veel groter succes dan iemand had durven dromen.

Zelf hou ik niet zo van lange verhalen, dus kijk even op onderstaande site

Meer over Spinvis: http://www.excelsior-recordings.com/artists/spinvis
"Geef de schapen te drinken en laat ze verder grazen." - Genesis 29:7b (Groot Nieuws)

Tave

• schaap
    • Bekijk profiel
Spinvis - Spinvis
« Reactie #1 Gepost op: juni 12, 2003, 11:57:56 am »
Alleen nog even de lyrics van Bagagedrager (maar met muziek is het echt een mooi geheel):
quote:
op 03 Jan 2004 10:07:13 schreef SpinviS:
Nog even het volgende: Het is omwille van copyrights verboden teksten van SpinviS op het internet te publiceren.

« Laatst bewerkt op: januari 04, 2004, 11:52:32 am door Tave »
"Geef de schapen te drinken en laat ze verder grazen." - Genesis 29:7b (Groot Nieuws)

gesp

• Bekijk profiel
Spinvis - Spinvis
« Reactie #2 Gepost op: juni 12, 2003, 12:20:06 pm »
Ja, ik had ook al eens wat nummers van Spinvis beluisterd. Is die hele CD vergelijkbaar met de 3 nummers op de website?

Ik hoorde trouwens laatst ook een live-optreden op de radio, want dankzij het succes van de CD is er ook theatertour. Was ook wel geslaagd.

Ik merk wel dat ik niet blijf luisteren, na een minuutje dwalen m'n gedachten af. Maar sommige frasen blijven hangen.
as blunt as Ockham's razor

Tave

• schaap
    • Bekijk profiel
Spinvis - Spinvis
« Reactie #3 Gepost op: juni 12, 2003, 01:27:51 pm »
quote:
op 12 Jun 2003 12:20:06 schreef gesp:
Ja, ik had ook al eens wat nummers van Spinvis beluisterd. Is die hele CD vergelijkbaar met de 3 nummers op de website?

Nee, plus dat die stukjes op de website maar korte gedeelten van die nummers zijn toch ?

quote:
Ik hoorde trouwens laatst ook een live-optreden op de radio, want dankzij het succes van de CD is er ook theatertour. Was ook wel geslaagd.

Klopt ja. Ze hebben vanwege het succes van de cd een band samengesteld. Ze spelen deze zomer ook op Pukkelpop. Ze hebben ook een keer bij Barend & Van Dorp opgetreden.

Lammie

• Bekijk profiel
Spinvis - Spinvis
« Reactie #4 Gepost op: juli 24, 2003, 07:23:58 pm »
Spinvis is echt een van mijn favoriete acts van het moment. Heerlijke relaxte muziek en lekker vage, soms wat filososfische teksten. Super muziek, hoop dat er meer van gaat komen!

Sarah

• Bekijk profiel
Spinvis - Spinvis
« Reactie #5 Gepost op: juli 24, 2003, 10:44:44 pm »
Ja Spinvis is lekkere muziek. Heb er een paar nrs van op m'n computer. Luister weinig nl-talige muziek, maar Spinvis vind ik toch 1 vd betere nl bands.

Doet me trouwens denken, een jaar of wat terug liet mijn broertje me een nummer horen, ik lach echt in een scheur, het ging over een fietser door rijden en het was gewoon heel humoristisch omdat hij het met een stalen gezicht (zo zag ik het voor me) zingt. Beetje sadistisch hihi. Volgens mij was dat ook van Spinvis.
Vrijgemaakt :D (Rom. 8:2)

Tave

• schaap
    • Bekijk profiel
Spinvis - Spinvis
« Reactie #6 Gepost op: juli 25, 2003, 04:23:10 pm »
quote:
op 24 Jul 2003 22:44:44 schreef Sarah:
Ja Spinvis is lekkere muziek. Heb er een paar nrs van op m'n computer. Luister weinig nl-talige muziek, maar Spinvis vind ik toch 1 vd betere nl bands.

Doet me trouwens denken, een jaar of wat terug liet mijn broertje me een nummer horen, ik lach echt in een scheur, het ging over een fietser door rijden en het was gewoon heel humoristisch omdat hij het met een stalen gezicht (zo zag ik het voor me) zingt. Beetje sadistisch hihi. Volgens mij was dat ook van Spinvis.

Ja uit 'Smalfilm': "gisteren reed ik een fietser dood, maar gelukkig heeft geen mens mij gezien"

Pas op aanraden van een vriend interview met Erik de Jong (Spinvis) geluisterd op 3FM, ging ook over geloof, maar hij was atheist  

Does

• Bekijk profiel
Spinvis - Spinvis
« Reactie #7 Gepost op: december 11, 2003, 05:56:00 pm »
Het klinkt Tave misschien heel gek in de oren maar ik ben Spinvis gaan waarderen. Heb er ook al een aantal nummers van maar ik vind het echt goed!

Live vanuit de luie stoel

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
Spinvis - Spinvis
« Reactie #8 Gepost op: december 11, 2003, 06:43:07 pm »
Vandaag in de Kunstbijlage van de Volkskrant: een interview met Erik de Jong (Spinvis.) Vond 't wel interessant om te lezen.
Het menselijk leven met al zijn gewone, dagelijkse bezigheden heeft een goddelijke betekenis met eeuwigheidswaarde - Heilige Jozefmaria. Hyves van Pleun

Doarsie

• Wijze uit 't oosten
    • Bekijk profiel
Spinvis - Spinvis
« Reactie #9 Gepost op: december 11, 2003, 07:14:56 pm »
Ik ben diep geraakt door het nummer lalala
hier in het kort de tekst:

lalalalalaah
lalalalalaah
lalalalalaaah

Does

• Bekijk profiel
Spinvis - Spinvis
« Reactie #10 Gepost op: december 11, 2003, 09:45:04 pm »
quote:
op 11 Dec 2003 19:14:56 schreef Doarseveld:
Ik ben diep geraakt door het nummer lalala
hier in het kort de tekst:

lalalalalaah
lalalalalaah
lalalalalaaah

Dat klinkt iig veelbelovend. Toevallig geen duet met J. Lo dit?
Live vanuit de luie stoel

Doarsie

• Wijze uit 't oosten
    • Bekijk profiel
Spinvis - Spinvis
« Reactie #11 Gepost op: december 11, 2003, 10:05:11 pm »
quote:
op 11 Dec 2003 21:45:04 schreef Does:
[...]

Dat klinkt iig veelbelovend. Toevallig geen duet met J. Lo dit?

wel een damesstem ja....

ik keek net even op kazaa
er was er een met een heel snelle verbinding...heb in een keer 12 nummers gedownload.

ik deel trouwens geen bestanden op kazaa,dat is namelijk verboden

OvermatigAkkoord

• Bekijk profiel
Spinvis - Spinvis
« Reactie #12 Gepost op: januari 02, 2004, 10:22:30 pm »
Heb de man half december live gezien. Viel me toch wat tegen. Z'n band was een leuke gimmick, maar totaal geen eenheid: de timing van de klassieke muzikanten (Han Reiziger, bekend van vpro tv, aan de vleugel, en de harpiste) sloeg als een tang op het pop-varken van de overige. Het was ook allemaal nogal mellow, miste de rock van de CD.
En bovendien blijken de teksten veel duisterder en cynischer dan ze op het eerste gezicht lijken. Kondigt Erik quasi-grappig een liedje aan : "het volgende nummer gaat óók al over een jongen die zelfmoord gaat plegen". Luister nog eens en oordeel zelf.

SpinviS

• Bekijk profiel
Spinvis - Spinvis
« Reactie #13 Gepost op: januari 03, 2004, 10:07:13 am »
Over SpinviS even het volgende: Op 1 december is er een nieuwe cd/dvd uitgebracht (let op! geen nieuw album er staan voornamelijk live nummers op en herwerkte versies van nagemaakte gek e.d.). SpinviS begint na de optredens in Gent en Brussel aan een nieuw album, maar dat gaat niet meer voor 2004 zijn.
Er is overigens ook een niewe website van Spinvis. http://www.spinvis.be/ .
« Laatst bewerkt op: januari 04, 2004, 12:36:22 pm door SpinviS »
Man rot toch op er is geen bewijs kijk wat er staat dag in dag uit je shaket en je kooi is te klein worden de lampen verblind man neem dan potvolkoffie geen kind dan...